Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:28:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 103 104 105 106 107 108 109 [110] 111 112 113 114 115 116 117 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3072259 alkalommal)
0 Felhasználó és 148 vendég van a témában
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5450 Dátum: 2014.07.04 péntek, 23:24:25 »

Végre összeállt a nagy fék szettem vigyor2

http://imagerz.com/QBYUXUtvAwMDXgpMGQVR
http://imagerz.com/QBYUXUtvAwMDXgpMGAVR
http://imagerz.com/QBYUXUtvAwMDXgpMQAVR
http://imagerz.com/QBYUXUtvAwMDXgpOEgVR

Ha valakit érdekel, tudok segíteni az ilyen fék átalakításban.
Mennyi volt a számla vége?
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5451 Dátum: 2014.07.05 szombat, 19:43:41 »

Mennyi volt a számla vége?
Nekem 90 000 ft-ban állt meg.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5452 Dátum: 2014.07.05 szombat, 23:09:56 »

Nekem 90 000 ft-ban állt meg.
Hmm  fejvakaras
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5453 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 12:34:25 »

Hmm  fejvakaras
Nem az egy kerékre, hanem az első tengelyre vagyis a 2 kerékre került 90 000ft-ba. Sokallod? 2 db AP-Racing fékszalag, 2 db AP-Racing alu agy a fékszalagokhoz, 2 db 4 dugattyús Brembo féknyereg, 1 garnitúra Pagid RS 4-4 fékbetét és a 2 db adapter a féknyergekhez. Aki EBC betétet + tárcsákat vesz az is csak kicsivel olcsóbban ussza meg és mégsem lesz olyan a fékje, mint az enyém. Ja és nem beszélve róla, hogy oldalankét 4.5 kg-al könnyebb a szettem és a későbbiekben csak fékszalagokat kell vennem nem komplett tárcsát.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5454 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 14:10:59 »

Nem az egy kerékre, hanem az első tengelyre vagyis a 2 kerékre került 90 000ft-ba. Sokallod? 2 db AP-Racing fékszalag, 2 db AP-Racing alu agy a fékszalagokhoz, 2 db 4 dugattyús Brembo féknyereg, 1 garnitúra Pagid RS 4-4 fékbetét és a 2 db adapter a féknyergekhez. Aki EBC betétet + tárcsákat vesz az is csak kicsivel olcsóbban ussza meg és mégsem lesz olyan a fékje, mint az enyém. Ja és nem beszélve róla, hogy oldalankét 4.5 kg-al könnyebb a szettem és a későbbiekben csak fékszalagokat kell vennem nem komplett tárcsát.

Elég brutál darab.

ABS pl. mit szól egy ilyenhez?

Meg mi az az "ACTYVE BRAKE SYSTEM"?  fejvakaras
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5455 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 14:20:03 »

Nem az egy kerékre, hanem az első tengelyre vagyis a 2 kerékre került 90 000ft-ba. Sokallod? 2 db AP-Racing fékszalag, 2 db AP-Racing alu agy a fékszalagokhoz, 2 db 4 dugattyús Brembo féknyereg, 1 garnitúra Pagid RS 4-4 fékbetét és a 2 db adapter a féknyergekhez. Aki EBC betétet + tárcsákat vesz az is csak kicsivel olcsóbban ussza meg és mégsem lesz olyan a fékje, mint az enyém. Ja és nem beszélve róla, hogy oldalankét 4.5 kg-al könnyebb a szettem és a későbbiekben csak fékszalagokat kell vennem nem komplett tárcsát.

Az a fékszalag jelentősen drágább, mint a jobb márkás komplett féktárcsa.  vigyor3
Engedélyeztetted ezt az átépítést?

Valamint a fékrendszer egy összehangolt komplex rendszer. Lehet egy tartományban jobbnak érzed, de máshol meg ha beavatkozik a vezérlés, akkor lehet gyengébb is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5456 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 14:50:50 »

Nem az egy kerékre, hanem az első tengelyre vagyis a 2 kerékre került 90 000ft-ba. Sokallod? 2 db AP-Racing fékszalag, 2 db AP-Racing alu agy a fékszalagokhoz, 2 db 4 dugattyús Brembo féknyereg, 1 garnitúra Pagid RS 4-4 fékbetét és a 2 db adapter a féknyergekhez. Aki EBC betétet + tárcsákat vesz az is csak kicsivel olcsóbban ussza meg és mégsem lesz olyan a fékje, mint az enyém. Ja és nem beszélve róla, hogy oldalankét 4.5 kg-al könnyebb a szettem és a későbbiekben csak fékszalagokat kell vennem nem komplett tárcsát.
Nem mondom, hogy sok érte, csak azt, hogy nekem ennyit nem ér meg. Jó nekem a Bosch is 25e-ért  Wink
Naplózva
Feco66
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 863


feco66@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5457 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 15:39:25 »

Bekerültek az új hátsó féktárcsák és fékbetétek.
Pluszban hátsó féknyereg is cserélve lett a nem berohadós fajtára.

Rövid úton haza Viktől sikerült 2x lefejelni a szélvédőt.
Jól fognak az EBC tárcsák és betétek  worship
Naplózva

2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5458 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 17:20:29 »

Bekerültek az új hátsó féktárcsák és fékbetétek.
Pluszban hátsó féknyereg is cserélve lett a nem berohadós fajtára.

Rövid úton haza Viktől sikerült 2x lefejelni a szélvédőt.
Jól fognak az EBC tárcsák és betétek  worship

Öv nélkül autózol?
A hátsó féktől nem "bólint" autó.
Enyhe túlzást érzek az írásodban..... Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5459 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 18:52:36 »

Nem mondom, hogy sok érte, csak azt, hogy nekem ennyit nem ér meg. Jó nekem a Bosch is 25e-ért  Wink
eljen
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5460 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 19:05:10 »

Az a fékszalag jelentősen drágább, mint a jobb márkás komplett féktárcsa.  vigyor3
Engedélyeztetted ezt az átépítést?

Valamint a fékrendszer egy összehangolt komplex rendszer. Lehet egy tartományban jobbnak érzed, de máshol meg ha beavatkozik a vezérlés, akkor lehet gyengébb is.

Hát, kinek, hogy, én Olaszországból közel annyiért betudtam szerezni a fékszalagokat, mint amennyi az EBC tárcsa lett volna.
A mondeomban nem hiszem, hogy a féknyereg miatt, bármilyen rendszer összhang felborulna, az mk2-ben nincs EPS és fékaszisztens sem csak az ABS tud beleszólni, de az meg a kerékfordulatot figyelve ugyanúgy fog működni, mint eddig, ebből adódóan minden tartományban sokkal erősebb lesz a fékhatás mint a gyári, puruttya 278-s tárcsával meg az 1dugattyús uszó nyereggel.
Folyamatban van az engedélyeztetése.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 19:06:50 írta Truthful » Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5461 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 19:13:20 »

Elég brutál darab.

ABS pl. mit szól egy ilyenhez?

Meg mi az az "ACTYVE BRAKE SYSTEM"?  fejvakaras
Köszi, szerintem is brutál, de tegnap a Pannónia Ringen láttam az igazi brutál féket! Carbon -Ceramic, na az a 400-as tárcsa az brutál!
Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig.
"ACTYVE BRAKE SYSTEM" az mk2 mondeoban nincsen, a féknyereg való olyan autóról amiben az volt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 19:23:28 írta Truthful » Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #5462 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 19:15:12 »

Öv nélkül autózol?
A hátsó féktől nem "bólint" autó.
Enyhe túlzást érzek az írásodban..... Cool
Ez igaz, de Ők előre szerelték...  nyes
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5463 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 19:15:30 »

Hát, kinek, hogy, én Olaszországból közel annyiért betudtam szerezni a fékszalagokat, mint amennyi az EBC tárcsa lett volna.
A mondeomban nem hiszem, hogy a féknyereg miatt, bármilyen rendszer összhang felborulna, az mk2-ben nincs EPS és fékaszisztens sem csak az ABS tud beleszólni, de az meg a kerékfordulatot figyelve ugyanúgy fog működni, mint eddig, ebből adódóan minden tartományban sokkal erősebb lesz a fékhatás mint a gyári, puruttya 278-s tárcsával meg az 1dugattyús uszó nyereggel.
Folyamatban van az engedélyeztetése.

Gondolom ESP-t akartál írni.
Ennél bonyolultabbak ám az ABS vezérlő, hogy csak a kerékfordulatszámot figyelné. A szoftverben lévő algoritmusok úgy vannak megírva, hogy "ismerik" a fékrendszer alkotóelemeit, "tudják", hogy mi mekkora hiszen így lett megírva. Ha te nem is hiszed, hogy bármilyen rendszer összhang felborulna, attól még úgy van.
Ezért is biztosan nem lesz erősebb fékhatásod minden tartományban, sőt akár még csökkenhet is a lassulás bizonyos esetekben.


Ha gondolod olvasd át ezt.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/brake_myth_1.htm
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5464 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 19:16:59 »

Köszi, szerintem is brutál, de tegnap a Pannónia Ringen láttam az igazi brutál féket!
Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig.
"ACTYVE BRAKE SYSTEM" az mk2 mondeoban nincsen, a féknyereg való olyan autóról amiben az volt.


"Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig."

Írtam a másik hsz-ben, ez nem ilyen egyszerű. Olvasd el amit linkeltem.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5465 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 19:32:17 »

"Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig."

Írtam a másik hsz-ben, ez nem ilyen egyszerű. Olvasd el amit linkeltem.

Most mit stresszeled magad? Neki jó, örül neki. Én remélem biztonságos.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5466 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 19:40:04 »

Gondolom ESP-t akartál írni.
Ennél bonyolultabbak ám az ABS vezérlő, hogy csak a kerékfordulatszámot figyelné. A szoftverben lévő algoritmusok úgy vannak megírva, hogy "ismerik" a fékrendszer alkotóelemeit, "tudják", hogy mi mekkora hiszen így lett megírva. Ha te nem is hiszed, hogy bármilyen rendszer összhang felborulna, attól még úgy van.
Ezért is biztosan nem lesz erősebb fékhatásod minden tartományban, sőt akár még csökkenhet is a lassulás bizonyos esetekben.


Ha gondolod olvasd át ezt.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/brake_myth_1.htm

Igen, ESP-t akartam irní, köszi, hogy kijavítottál.
Annyiban változik, hogy hamarabb következik be az első kerekek blokkolása és így az ABS-nek hamarabb kell közbelépnie, de mivel köztudott, hogy az ABS megnöveli a fékutat és sajnos emiatt már volt is problémám, így előfordulhat, hogy ki lesz iktatva. Azt is tudom, hogy a gördülés és csúszás határára fékezett kerékkel lehet a legnagyobb lassulást elérni és még itt is írányítható az autó a lassulás mellett, ellenben az ABS-sel, mert az amikor pillanatokra elveszi a nyomást a megállni akaró kerékről az rövid ideig nem lassítja az autót csak az irányíthatóságát bíztosítja. Az is egyértelmű, hogy futómű is kell hozzá, ami az aszfalton tartja a kereket, de az már benne van az autóban. Még annyit, hogy a D3 fékcső pedig, kicsit direktebbé teszi a féket, megszűnik a gyári gumi fékcső nyúlásából eredő "lágy" pedál.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 19:49:08 írta Truthful » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5467 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 19:46:32 »

Most mit stresszeled magad? Neki jó, örül neki. Én remélem biztonságos.
Dehogy stresszelem magam.
Csak mindig furcsálom azt, hogy néhányan jobbat akarnak csinálni a mérnököknél. Ők annál bonyolultabban méreteznek és számolnak, hogy pár alkatrész cseréjével náluk jobbat és biztonságosabbat csináljon bárki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5468 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:01:18 »

Dehogy stresszelem magam.
Csak mindig furcsálom azt, hogy néhányan jobbat akarnak csinálni a mérnököknél. Ők annál bonyolultabban méreteznek és számolnak, hogy pár alkatrész cseréjével náluk jobbat és biztonságosabbat csináljon bárki.
Akkor miért van az hogy pl. az mk2 mondeo tulajdonosok közül, sokan érzik, főleg a V6-nál, hogy alul méretezett a fék és bizony nagyon sokszor előfordul, hogy autópályán 200 km/h sebességről 80km/h-ra lassításkor elmelegszik a gyári fék? Mert ez így is van sajnos, mert a kedves mérnökök nem vették figyelembe a V6 nagyobb súlyát és a kicsit magasabb végsebességét pl. az 1.6-hoz képest és alig nagyobb vagy éppen akkora fékkel szerelték mindkettőt. Érdekes módon az mk1 2.0 összkerekest ugyan azzal a fékrendszerrel látták el mint a V6-t, pedig az az összkerekes még annyit sem megy végsebességre, mint a sima 2 kerék hajtású 2.0.
A másik a Fókusz RS-t miért szerelték gyárilag 4 dugattyús nyereggel? Talán azért, mert az nem tud annyit, mint a sima uszónyereg?
Sajnos a mai világban az emberélet nem számít az autógyáraknak, ezt bizonyítja a napjainkban dúló GM ügy a hibás gyújtáskapcsolók miatt meghaló emberek 100-i. Pedig 10 éve tudtak már róla, hogy mit okoz a szhar gyújtáskapcsoló, mégis napjainkig beépítették az autókba.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 20:05:38 írta Truthful » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5469 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:07:50 »

Akkor miért van az hogy pl. az mk2 mondeo tulajdonosok közül, sokan érzik, főleg a V6-nál, hogy alul méretezett a fék és bizony nagyon sokszor előfordul, hogy autópályán 200 km/h sebességről 80km/h-ra lassításkor elmelegszik a gyári fék? Mert ez így is van sajnos, mert a kedves mérnökök nem vették figyelembe a V6 nagyobb súlyát és a kicsit magasabb végsebességét pl. az 1.6-hoz képest és alig nagyobb vagy éppen akkora fékkel szerelték mindkettőt. Érdekes módon az mk1 2.0 összkerekest ugyan azzal a fékrendszerrel látták el mint a V6-t, pedig az az összkerekes még annyit sem megy végsebességre, mint a sima 2 kerék hajtású 2.0.
A másik a Fókusz RS-t miért szerelték gyárilag 4 dugattyús nyereggel? Talán azért, mert az nem tud annyit, mint a sima uszónyereg?

Bizonyára nem csak a nyereg más.
Más lehet a főfékhenger, más az ABS hidraulika modul és más a szoftver is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5470 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:11:13 »

Dehogy stresszelem magam.
Csak mindig furcsálom azt, hogy néhányan jobbat akarnak csinálni a mérnököknél. Ők annál bonyolultabban méreteznek és számolnak, hogy pár alkatrész cseréjével náluk jobbat és biztonságosabbat csináljon bárki.
Pedig az összes komoly tuning cég, gondolok itt AMG, RS, Cosworth, stb. tud jobbat, hiszen a gyárak is őket bizzák meg a kis szériás sport autóik tervezésével, tuningolásával. Az autógyárak az "olcsó" tömeggyártásra vannak berendezkedve, nem a csúcs teljesítmény csúcs mínőség gyártására!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5471 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:20:03 »

Pedig az összes komoly tuning cég, gondolok itt AMG, RS, Cosworth, stb. tud jobbat, hiszen a gyárak is őket bizzák meg a kis szériás sport autóik tervezésével, tuningolásával. Az autógyárak az "olcsó" tömeggyártásra vannak berendezkedve, nem a csúcs teljesítmény csúcs mínőség gyártására!

Ez így van.
De náluk van tervezés, tesztelés..... nem csak más szerelnek fel és kész.

Az autógyártás érdekes iparág. Amit eladnak azok kipróbált dolgok.
Ha valamit változtatunk egy rendszerben az akkor csak annyit fog tudni, mint a benne lévő "leggyengébb" láncszem.
Össze kell hangolva lennie minden komponensnek, hogy minden körülmények között a tőle elvárható maximumot nyújtsa.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5472 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:22:21 »

Bizonyára nem csak a nyereg más.
Más lehet a főfékhenger, más az ABS hidraulika modul és más a szoftver is.
Nos, mielőtt neki álltam az átalakításnak körbejártam már jóval korábban a témát, mivel nem ez az első ilyen átalakításom van némi személyes gyakorlati tapasztalatom is.
Megnéztem több márka olyan autóinak a gyári alkatrész számát, amelyet gyárilag ilyen Bremboval is szereltek, meg uszónyereggel is. Láss csodát ugyanaz a cikkszámú és méretű főfékhengerrel, ugyan azzal az ABS blokkal szerelték mindkét autót, akkor most ilyenkor mi is van, mi változik? Elárulom a fékhatás változik, mégpedig javul, mivel az aluagy is jobban vezeti a hőt, mint a hagyományos tárcsa így a túlmelegedés is sokkal később vagy utcán elő sem fordul.
Ennyit a nagy mérnöki bonyolult tervezésről. 
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5473 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:26:45 »

Rendben.
Azért olvasd el, amit korábban linkeltem. Én nem akarlak meggyőzni semmiről....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5474 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:34:17 »

Ez így van.
De náluk van tervezés, tesztelés..... nem csak más szerelnek fel és kész.

Az autógyártás érdekes iparág. Amit eladnak azok kipróbált dolgok.
Ha valamit változtatunk egy rendszerben az akkor csak annyit fog tudni, mint a benne lévő "leggyengébb" láncszem.
Össze kell hangolva lennie minden komponensnek, hogy minden körülmények között a tőle elvárható maximumot nyújtsa.
Igen, itt "a napjainkban dúló GM ügy a hibás gyújtáskapcsolók" utaltam rá, hogy már a gyártáskor kiderült, hogy nem felel meg az összes gyártási kritériumnak, ezt a tesztek és mérések bízonyították, mégis 10 éven keresztül szerelték be az új autókba. A kipróbált és tesztelt alkatrészekről ennyit. Emberek 100-i haltak meg a próbán és teszten megbukott ám mégis beépítésre került szhar gyújtáskapcsolók miatt és most lehet, hogy ez jelenti a végét a világ egyik vezető autógyárának.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5475 Dátum: 2014.07.06 vasárnap, 20:36:37 »

Rendben.
Azért olvasd el, amit korábban linkeltem. Én nem akarlak meggyőzni semmiről....
Elolvastam már korábban. Azért köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 20:43:44 írta Truthful » Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #5476 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 05:34:17 »

Amikor a téli kerekeket cseréltem nyárira, akkor a jobb oldali kereket alig bírtam ldrugdalni az agyról.
A tárcsa is ugyan ezzel a problémával küzd.
Hogyan tudom roncsolás nyélkül lebányázni?

Köszi.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5477 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:08:51 »

Amikor a téli kerekeket cseréltem nyárira, akkor a jobb oldali kereket alig bírtam ldrugdalni az agyról.
A tárcsa is ugyan ezzel a problémával küzd.
Hogyan tudom roncsolás nyélkül lebányázni?

Köszi.

Én zsírral bekenem a találkozó felületeket és mikor lazítom a csavarokat, már esik is le a kerék. Ez természetesen a megelőzés.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5478 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:13:25 »

Én zsírral bekenem a találkozó felületeket és mikor lazítom a csavarokat, már esik is le a kerék. Ez természetesen a megelőzés.

A másik és kicsit tartósabb megoldás lehet a réz-spray. 1-2 ezresért lehet kapni pl az Unix-ban. Jó sokáig elég.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5479 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:18:30 »

A másik és kicsit tartósabb megoldás lehet a réz-spray. 1-2 ezresért lehet kapni pl az Unix-ban. Jó sokáig elég.

Hogy tartósabb?
Minden kerékcserénél (nem szokott defektem lenni) bekenem zsírral és soha nincs gond.
(Tudom, hogy a réz jobb megoldás, bár, hogy miért, azt nem  vigyor3. Nekem bevált a zsír.)
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5480 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:39:52 »

Hogy tartósabb?
Minden kerékcserénél (nem szokott defektem lenni) bekenem zsírral és soha nincs gond.
(Tudom, hogy a réz jobb megoldás, bár, hogy miért, azt nem  vigyor3. Nekem bevált a zsír.)

Réz spray-el van befújva most a két első kerekednél....  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5481 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:50:00 »

Réz spray-el van befújva most a két első kerekednél....  vigyor3

 vigyor3, jó de azt te fújtad be. Majd akkor ősszel összehasonlítom :-). És a bal hátsó is azzal van befújva?  vigyor3
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5482 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:51:44 »

Bekerültek az új hátsó féktárcsák és fékbetétek.
Pluszban hátsó féknyereg is cserélve lett a nem berohadós fajtára.

Rövid úton haza Viktől sikerült 2x lefejelni a szélvédőt.
Jól fognak az EBC tárcsák és betétek  worship

Nem mondtam...? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5483 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:55:02 »

Köszi, szerintem is brutál, de tegnap a Pannónia Ringen láttam az igazi brutál féket! Carbon -Ceramic, na az a 400-as tárcsa az brutál!
Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig.
"ACTYVE BRAKE SYSTEM" az mk2 mondeoban nincsen, a féknyereg való olyan autóról amiben az volt.


Ez se igaz így.

Az ABS úgy dolgozik, hogy nézi a kerékfordulatot, azután ha nem úgy változik, ahogyan ő azt helyesnek gondolja, akkor változtat a féknyomáson. Azt viszont nem nyomás alapon, hanem a gyári fékhez belőtt időzítés alapján, pl. X db Y ms hosszú szelepnyitást végez, hogy csökkentse a nyomást. Azután megnézi, mi van - és ha az új csodaféknél nem úgy történik minden, mint a gyárinál, akkor néz, mint borjú az újkapura, próbálja feldolgozni a "hibát" - a sofőr meg az IFA seggére fog szomorú arccal nézni, ami közben beköszön a szélvédőn...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5484 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 10:58:33 »

Dehogy stresszelem magam.
Csak mindig furcsálom azt, hogy néhányan jobbat akarnak csinálni a mérnököknél. Ők annál bonyolultabban méreteznek és számolnak, hogy pár alkatrész cseréjével náluk jobbat és biztonságosabbat csináljon bárki.

No, azért azt se felejtsd el, hogy a mérnöknek szó szerint bármi áron olyan "jó" rendszert kell csinálnia, ami a 18 éves sztrítracsernek és a 80 éves nagypapának is "egyformán jó". És a bármi ár ebben az esetben a rendszer bármelyik paraméterének rovására mehet, amit te másként csinálnál, mert egy mindenkinek egyformán jó kompromisszum a cél.

Aki meg tényleg tud vezetni, annak a lába alatt ritkán szólal meg az ABS, és annak egy ilyen fék akár még jó is lehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5485 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:00:27 »

Igen, itt "a napjainkban dúló GM ügy a hibás gyújtáskapcsolók" utaltam rá, hogy már a gyártáskor kiderült, hogy nem felel meg az összes gyártási kritériumnak, ezt a tesztek és mérések bízonyították, mégis 10 éven keresztül szerelték be az új autókba. A kipróbált és tesztelt alkatrészekről ennyit. Emberek 100-i haltak meg a próbán és teszten megbukott ám mégis beépítésre került szhar gyújtáskapcsolók miatt és most lehet, hogy ez jelenti a végét a világ egyik vezető autógyárának.

Pesig nem a GM-et kellene becsukni, hanem a Delphit, ami ezt a szhart gyártotta...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5486 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:03:15 »

Amikor a téli kerekeket cseréltem nyárira, akkor a jobb oldali kereket alig bírtam ldrugdalni az agyról.
A tárcsa is ugyan ezzel a problémával küzd.
Hogyan tudom roncsolás nyélkül lebányázni?

Köszi.

Nekem az vált be, hogy a 3 körmös csapágylehúzót (elég nagyot) ráakasztottuk, kitámasztottuk a féltengelyen, feszesre tekertük, és mivel a tárcsa cserébe ment, nem kellett megmenteni, adtunk neki a 2 kg-s erőbesugárzó kézi készülékkel. Azután csapágylehúzót tekerés, körbekalapálás, stb. 5 perc alatt lenn volt.

Hátsónál arra kell vigyázni, hogy az agy közepére nem szabad rátámasztani a lehúzót, oda kell tenni egy darab vasat.

Azután alapos drótkefekúra, és rézzsírral bekenve rakni vissza az új tárcsát, akkor le fog jönni legközelebb is. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5487 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:03:19 »


Aki meg tényleg tud vezetni, annak a lába alatt ritkán szólal meg az ABS, és annak egy ilyen fék akár még jó is lehet.

AndyA
Ez egy baromság! Az ABS közbeavatkozása nem attól függ, hogy valaki mennyire tud vezetni. Ha pl. salakos az útburkolat, akkor be fog avatkoznin az ABS, mindegy, hogy mennyire érzed magad profinak. Ha pedig a helyzet úgy kívánja bele kell ugrani a fékbe és nem kell elkezdeni okoskodni, hogy "majd én szabályzom a fékerőt" meg hasonlók. Nem vagy olyan gyors mint a computer. Meg sem közelíted. Ezt el kell fogadni!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5488 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:04:02 »

Hogy tartósabb?
Minden kerékcserénél (nem szokott defektem lenni) bekenem zsírral és soha nincs gond.
(Tudom, hogy a réz jobb megoldás, bár, hogy miért, azt nem  vigyor3. Nekem bevált a zsír.)

Mert ha a zsír ki is oldódik, esővíztől, bármitől szép lassan, a réz ott marad.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5489 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:05:20 »

vigyor3, jó de azt te fújtad be. Majd akkor ősszel összehasonlítom :-). És a bal hátsó is azzal van befújva?  vigyor3

Természetesen. A féktárcsa alatt is.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5490 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:07:51 »

Természetesen. A féktárcsa alatt is.  Cool

Szuper  smile.
"Minden szupi-szuper."
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #5491 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:09:34 »

Mert ha a zsír ki is oldódik, esővíztől, bármitől szép lassan, a réz ott marad.

AndyA

Ok, elhiszem és elfogadom, bár én mindig meglepődöm, hogy mennyire zsíros minden kerékcserénél még hónapok után is az a rész, amit bekentem. És az autóm éjjel-nappal a szabadban áll.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5492 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:09:43 »

Ez egy baromság! Az ABS közbeavatkozása nem attól függ, hogy valaki mennyire tud vezetni. Ha pl. salakos az útburkolat, akkor be fog avatkoznin az ABS, mindegy, hogy mennyire érzed magad profinak. Ha pedig a helyzet úgy kívánja bele kell ugrani a fékbe és nem kell elkezdeni okoskodni, hogy "majd én szabályzom a fékerőt" meg hasonlók. Nem vagy olyan gyors mint a computer. Meg sem közelíted. Ezt el kell fogadni!

Attól függ. Négy blokkoló keréken minden esetben gyorsabban állsz meg, mint ABS-szel, csak kormányozni nem tudsz.

Ami meg külön qrvaanyja az ABS-nek, hogy a laza felületeken (hó, salak, homok, mindegy) ahelyett, hogy feltúrná maga előtt az anyagot és ezzel javítana a fékhatáson, "felgurít" a tetejére, és nagyságrendileg csökken a fékhatás, szinte egészen meg is szűnhet. Ennek "hivatalos" kivédése egy megfelelő ABS üzemmód a megfelelő kiegészítő elektronikával, ami igen kevés autóban van, "gyalogos" módon kivédése meg az, hogy pl. 20 vagy 30 km/h alatt egyszerűen nem működik az ABS. Mondeoban szerintem ilyen sincs (legalábbis a tapasztalatok szerint).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5493 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:11:35 »

Attól függ. Négy blokkoló keréken minden esetben gyorsabban állsz meg, mint ABS-szel, csak kormányozni nem tudsz.

Ami meg külön qrvaanyja az ABS-nek, hogy a laza felületeken (hó, salak, homok, mindegy) ahelyett, hogy feltúrná maga előtt az anyagot és ezzel javítana a fékhatáson, "felgurít" a tetejére, és nagyságrendileg csökken a fékhatás, szinte egészen meg is szűnhet. Ennek "hivatalos" kivédése egy megfelelő ABS üzemmód a megfelelő kiegészítő elektronikával, ami igen kevés autóban van, "gyalogos" módon kivédése meg az, hogy pl. 20 vagy 30 km/h alatt egyszerűen nem működik az ABS. Mondeoban szerintem ilyen sincs (legalábbis a tapasztalatok szerint).

AndyA

Akkor jó az ABS nélküli fékezés, ha ideális a talaj a gumik alatt.
De az ABS nem tudja, hogy száraz betonon mész vagy vizesen vagy kavicson vagy hóban.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5494 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:20:55 »

Attól függ. Négy blokkoló keréken minden esetben gyorsabban állsz meg, mint ABS-szel, csak kormányozni nem tudsz.

Ami meg külön qrvaanyja az ABS-nek, hogy a laza felületeken (hó, salak, homok, mindegy) ahelyett, hogy feltúrná maga előtt az anyagot és ezzel javítana a fékhatáson, "felgurít" a tetejére, és nagyságrendileg csökken a fékhatás, szinte egészen meg is szűnhet. Ennek "hivatalos" kivédése egy megfelelő ABS üzemmód a megfelelő kiegészítő elektronikával, ami igen kevés autóban van, "gyalogos" módon kivédése meg az, hogy pl. 20 vagy 30 km/h alatt egyszerűen nem működik az ABS. Mondeoban szerintem ilyen sincs (legalábbis a tapasztalatok szerint).

AndyA
Igen a feltúrós elvet ismerem, de én nem tapasztaltam, hogy működne. Elvileg az ABS nem engedi blokkolni  kereket, ezzel pedig nagyobb lassulást ér el, mintha megcsúszna a gumi (ezt már tapasztaltam). Mivel most nincs utas, megyek és kipróbálom, hogy hány km/h-s sebességnél lép működésbe  Wink Vagy inkább majd kipróbálom utassal  hehe
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5495 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:24:02 »

Igen a feltúrós elvet ismerem, de én nem tapasztaltam, hogy működne. Elvileg az ABS nem engedi blokkolni  kereket, ezzel pedig nagyobb lassulást ér el, mintha megcsúszna a gumi (ezt már tapasztaltam). Mivel most nincs utas, megyek és kipróbálom, hogy hány km/h-s sebességnél lép működésbe  Wink Vagy inkább majd kipróbálom utassal  hehe

Fordítva ülsz a lovon siky!
Nem lehet nagyobb lassulást elérni gördülő kerékkel, mint csúszóval!!!

kb. 6 km/h felett működik....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5496 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:26:48 »

Fordítva ülsz a lovon siky!
Nem lehet nagyobb lassulást elérni gördülő kerékkel, mint csúszóval!!!

kb. 6 km/h felett működik....
Miért ne lehetne? A gumik a maximális tapadást gördülve érik el és nem csúszva!

És különben is, ne fantáziálj arról, ahogy fordítva ülök a "lovon"  eplus2
Naplózva
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #5497 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:27:43 »

Amikor a téli kerekeket cseréltem nyárira, akkor a jobb oldali kereket alig bírtam ldrugdalni az agyról.
A tárcsa is ugyan ezzel a problémával küzd.
Hogyan tudom roncsolás nyélkül lebányázni?
Köszi.

rugdosás helyett Smiley
https://www.youtube.com/watch?v=mtsTJCRljAs

a felnit meg elvileg úgy tudod leszedni, hogy a kerékcsavarokat nagyon kicsit kilazítod és ráengeded az autót. esetleg még gurulsz előre-hátra egy keveset vele. valaki itt a fórumon tanácsolta, nekem az előző autómnál bevált.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.07 hétfő, 11:30:26 írta zsombi » Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5498 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:31:45 »

rugdosás helyett Smiley
https://www.youtube.com/watch?v=mtsTJCRljAs

a felnit meg elvileg úgy tudod leszedni, hogy a kerékcsavarokat nagyon kicsit kilazítod és ráengeded az autót. esetleg még gurulsz előre-hátra egy keveset vele. valaki itt a fórumon tanácsolta, nekem az előző autómnál bevált.

eljen
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5499 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:31:57 »

Pesig nem a GM-et kellene becsukni, hanem a Delphit, ami ezt a szhart gyártotta...

AndyA
Az igaz, hogy a Delphi gyártotta a szhar gyújtáskapcsolókat, de a hibáról tudott a GM és mégis beszerelték az autókba, emberéleteket nem kimélve, pedig mondhatták volna a Delphinek, hogy a szarjaikat dúgják fel maguknak, e helyett beépítették, hogy ne legyen bevétel kiesésük ez a gusztustalan.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 103 104 105 106 107 108 109 [110] 111 112 113 114 115 116 117 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.