Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:12:22
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
103
104
105
106
107
108
109
[
110
]
111
112
113
114
115
116
117
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075151 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5450 Dátum:
2014.07.04 péntek, 23:24:25 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.04 péntek, 19:12:09
Végre összeállt a nagy fék szettem vigyor2
http://imagerz.com/QBYUXUtvAwMDXgpMGQVR
http://imagerz.com/QBYUXUtvAwMDXgpMGAVR
http://imagerz.com/QBYUXUtvAwMDXgpMQAVR
http://imagerz.com/QBYUXUtvAwMDXgpOEgVR
Ha valakit érdekel, tudok segíteni az ilyen fék átalakításban.
Mennyi volt a számla vége?
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5451 Dátum:
2014.07.05 szombat, 19:43:41 »
Idézetet írta: siky - 2014.07.04 péntek, 23:24:25
Mennyi volt a számla vége?
Nekem 90 000 ft-ban állt meg.
Naplózva
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5452 Dátum:
2014.07.05 szombat, 23:09:56 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.05 szombat, 19:43:41
Nekem 90 000 ft-ban állt meg.
Hmm
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5453 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 12:34:25 »
Idézetet írta: siky - 2014.07.05 szombat, 23:09:56
Hmm
Nem az egy kerékre, hanem az első tengelyre vagyis a 2 kerékre került 90 000ft-ba. Sokallod? 2 db AP-Racing fékszalag, 2 db AP-Racing alu agy a fékszalagokhoz, 2 db 4 dugattyús Brembo féknyereg, 1 garnitúra Pagid RS 4-4 fékbetét és a 2 db adapter a féknyergekhez. Aki EBC betétet + tárcsákat vesz az is csak kicsivel olcsóbban ussza meg és mégsem lesz olyan a fékje, mint az enyém. Ja és nem beszélve róla, hogy oldalankét 4.5 kg-al könnyebb a szettem és a későbbiekben csak fékszalagokat kell vennem nem komplett tárcsát.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5454 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 14:10:59 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 12:34:25
Nem az egy kerékre, hanem az első tengelyre vagyis a 2 kerékre került 90 000ft-ba. Sokallod? 2 db AP-Racing fékszalag, 2 db AP-Racing alu agy a fékszalagokhoz, 2 db 4 dugattyús Brembo féknyereg, 1 garnitúra Pagid RS 4-4 fékbetét és a 2 db adapter a féknyergekhez. Aki EBC betétet + tárcsákat vesz az is csak kicsivel olcsóbban ussza meg és mégsem lesz olyan a fékje, mint az enyém. Ja és nem beszélve róla, hogy oldalankét 4.5 kg-al könnyebb a szettem és a későbbiekben csak fékszalagokat kell vennem nem komplett tárcsát.
Elég brutál darab.
ABS pl. mit szól egy ilyenhez?
Meg mi az az "ACTYVE BRAKE SYSTEM"?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5455 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 14:20:03 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 12:34:25
Nem az egy kerékre, hanem az első tengelyre vagyis a 2 kerékre került 90 000ft-ba. Sokallod? 2 db AP-Racing fékszalag, 2 db AP-Racing alu agy a fékszalagokhoz, 2 db 4 dugattyús Brembo féknyereg, 1 garnitúra Pagid RS 4-4 fékbetét és a 2 db adapter a féknyergekhez. Aki EBC betétet + tárcsákat vesz az is csak kicsivel olcsóbban ussza meg és mégsem lesz olyan a fékje, mint az enyém. Ja és nem beszélve róla, hogy oldalankét 4.5 kg-al könnyebb a szettem és a későbbiekben csak fékszalagokat kell vennem nem komplett tárcsát.
Az a fékszalag jelentősen drágább, mint a jobb márkás komplett féktárcsa.
Engedélyeztetted ezt az átépítést?
Valamint a fékrendszer egy összehangolt komplex rendszer. Lehet egy tartományban jobbnak érzed, de máshol meg ha beavatkozik a vezérlés, akkor lehet gyengébb is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5456 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 14:50:50 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 12:34:25
Nem az egy kerékre, hanem az első tengelyre vagyis a 2 kerékre került 90 000ft-ba. Sokallod? 2 db AP-Racing fékszalag, 2 db AP-Racing alu agy a fékszalagokhoz, 2 db 4 dugattyús Brembo féknyereg, 1 garnitúra Pagid RS 4-4 fékbetét és a 2 db adapter a féknyergekhez. Aki EBC betétet + tárcsákat vesz az is csak kicsivel olcsóbban ussza meg és mégsem lesz olyan a fékje, mint az enyém. Ja és nem beszélve róla, hogy oldalankét 4.5 kg-al könnyebb a szettem és a későbbiekben csak fékszalagokat kell vennem nem komplett tárcsát.
Nem mondom, hogy sok érte, csak azt, hogy nekem ennyit nem ér meg. Jó nekem a Bosch is 25e-ért
Naplózva
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5457 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 15:39:25 »
Bekerültek az új hátsó féktárcsák és fékbetétek.
Pluszban hátsó féknyereg is cserélve lett a nem berohadós fajtára.
Rövid úton haza Viktől sikerült 2x lefejelni a szélvédőt.
Jól fognak az EBC tárcsák és betétek
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5458 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 17:20:29 »
Idézetet írta: Feco66 - 2014.07.06 vasárnap, 15:39:25
Bekerültek az új hátsó féktárcsák és fékbetétek.
Pluszban hátsó féknyereg is cserélve lett a nem berohadós fajtára.
Rövid úton haza Viktől sikerült 2x lefejelni a szélvédőt.
Jól fognak az EBC tárcsák és betétek
Öv nélkül autózol?
A hátsó féktől nem "bólint" autó.
Enyhe túlzást érzek az írásodban.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5459 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 18:52:36 »
Idézetet írta: siky - 2014.07.06 vasárnap, 14:50:50
Nem mondom, hogy sok érte, csak azt, hogy nekem ennyit nem ér meg. Jó nekem a Bosch is 25e-ért
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5460 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 19:05:10 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 14:20:03
Az a fékszalag jelentősen drágább, mint a jobb márkás komplett féktárcsa.
Engedélyeztetted ezt az átépítést?
Valamint a fékrendszer egy összehangolt komplex rendszer. Lehet egy tartományban jobbnak érzed, de máshol meg ha beavatkozik a vezérlés, akkor lehet gyengébb is.
Hát, kinek, hogy, én Olaszországból közel annyiért betudtam szerezni a fékszalagokat, mint amennyi az EBC tárcsa lett volna.
A mondeomban nem hiszem, hogy a féknyereg miatt, bármilyen rendszer összhang felborulna, az mk2-ben nincs EPS és fékaszisztens sem csak az ABS tud beleszólni, de az meg a kerékfordulatot figyelve ugyanúgy fog működni, mint eddig, ebből adódóan minden tartományban sokkal erősebb lesz a fékhatás mint a gyári, puruttya 278-s tárcsával meg az 1dugattyús uszó nyereggel.
Folyamatban van az engedélyeztetése.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 19:06:50 írta Truthful
»
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5461 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 19:13:20 »
Idézetet írta: tpmportal - 2014.07.06 vasárnap, 14:10:59
Elég brutál darab.
ABS pl. mit szól egy ilyenhez?
Meg mi az az "ACTYVE BRAKE SYSTEM"?
Köszi, szerintem is brutál, de tegnap a Pannónia Ringen láttam az igazi brutál féket! Carbon -Ceramic, na az a 400-as tárcsa az brutál!
Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig.
"ACTYVE BRAKE SYSTEM" az mk2 mondeoban nincsen, a féknyereg való olyan autóról amiben az volt.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 19:23:28 írta Truthful
»
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5462 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 19:15:12 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 17:20:29
Öv nélkül autózol?
A hátsó féktől nem "bólint" autó.
Enyhe túlzást érzek az írásodban.....
Ez igaz, de Ők előre szerelték...
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5463 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 19:15:30 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 19:05:10
Hát, kinek, hogy, én Olaszországból közel annyiért betudtam szerezni a fékszalagokat, mint amennyi az EBC tárcsa lett volna.
A mondeomban nem hiszem, hogy a féknyereg miatt, bármilyen rendszer összhang felborulna, az mk2-ben nincs EPS és fékaszisztens sem csak az ABS tud beleszólni, de az meg a kerékfordulatot figyelve ugyanúgy fog működni, mint eddig, ebből adódóan minden tartományban sokkal erősebb lesz a fékhatás mint a gyári, puruttya 278-s tárcsával meg az 1dugattyús uszó nyereggel.
Folyamatban van az engedélyeztetése.
Gondolom ESP-t akartál írni.
Ennél bonyolultabbak ám az ABS vezérlő, hogy csak a kerékfordulatszámot figyelné. A szoftverben lévő algoritmusok úgy vannak megírva, hogy "ismerik" a fékrendszer alkotóelemeit, "tudják", hogy mi mekkora hiszen így lett megírva. Ha te nem is hiszed, hogy bármilyen rendszer összhang felborulna, attól még úgy van.
Ezért is biztosan nem lesz erősebb fékhatásod minden tartományban, sőt akár még csökkenhet is a lassulás bizonyos esetekben.
Ha gondolod olvasd át ezt.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/brake_myth_1.htm
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5464 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 19:16:59 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 19:13:20
Köszi, szerintem is brutál, de tegnap a Pannónia Ringen láttam az igazi brutál féket!
Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig.
"ACTYVE BRAKE SYSTEM" az mk2 mondeoban nincsen, a féknyereg való olyan autóról amiben az volt.
"Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig."
Írtam a másik hsz-ben, ez nem ilyen egyszerű. Olvasd el amit linkeltem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5465 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 19:32:17 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 19:16:59
"Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig."
Írtam a másik hsz-ben, ez nem ilyen egyszerű. Olvasd el amit linkeltem.
Most mit stresszeled magad? Neki jó, örül neki. Én remélem biztonságos.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5466 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 19:40:04 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 19:15:30
Gondolom ESP-t akartál írni.
Ennél bonyolultabbak ám az ABS vezérlő, hogy csak a kerékfordulatszámot figyelné. A szoftverben lévő algoritmusok úgy vannak megírva, hogy "ismerik" a fékrendszer alkotóelemeit, "tudják", hogy mi mekkora hiszen így lett megírva. Ha te nem is hiszed, hogy bármilyen rendszer összhang felborulna, attól még úgy van.
Ezért is biztosan nem lesz erősebb fékhatásod minden tartományban, sőt akár még csökkenhet is a lassulás bizonyos esetekben.
Ha gondolod olvasd át ezt.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/brake_myth_1.htm
Igen, ESP-t akartam irní, köszi, hogy kijavítottál.
Annyiban változik, hogy hamarabb következik be az első kerekek blokkolása és így az ABS-nek hamarabb kell közbelépnie, de mivel köztudott, hogy az ABS megnöveli a fékutat és sajnos emiatt már volt is problémám, így előfordulhat, hogy ki lesz iktatva. Azt is tudom, hogy a gördülés és csúszás határára fékezett kerékkel lehet a legnagyobb lassulást elérni és még itt is írányítható az autó a lassulás mellett, ellenben az ABS-sel, mert az amikor pillanatokra elveszi a nyomást a megállni akaró kerékről az rövid ideig nem lassítja az autót csak az irányíthatóságát bíztosítja. Az is egyértelmű, hogy futómű is kell hozzá, ami az aszfalton tartja a kereket, de az már benne van az autóban. Még annyit, hogy a D3 fékcső pedig, kicsit direktebbé teszi a féket, megszűnik a gyári gumi fékcső nyúlásából eredő "lágy" pedál.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 19:49:08 írta Truthful
»
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5467 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 19:46:32 »
Idézetet írta: BT - 2014.07.06 vasárnap, 19:32:17
Most mit stresszeled magad? Neki jó, örül neki. Én remélem biztonságos.
Dehogy stresszelem magam.
Csak mindig furcsálom azt, hogy néhányan jobbat akarnak csinálni a mérnököknél. Ők annál bonyolultabban méreteznek és számolnak, hogy pár alkatrész cseréjével náluk jobbat és biztonságosabbat csináljon bárki.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5468 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 20:01:18 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 19:46:32
Dehogy stresszelem magam.
Csak mindig furcsálom azt, hogy néhányan jobbat akarnak csinálni a mérnököknél. Ők annál bonyolultabban méreteznek és számolnak, hogy pár alkatrész cseréjével náluk jobbat és biztonságosabbat csináljon bárki.
Akkor miért van az hogy pl. az mk2 mondeo tulajdonosok közül, sokan érzik, főleg a V6-nál, hogy alul méretezett a fék és bizony nagyon sokszor előfordul, hogy autópályán 200 km/h sebességről 80km/h-ra lassításkor elmelegszik a gyári fék? Mert ez így is van sajnos, mert a kedves mérnökök nem vették figyelembe a V6 nagyobb súlyát és a kicsit magasabb végsebességét pl. az 1.6-hoz képest és alig nagyobb vagy éppen akkora fékkel szerelték mindkettőt. Érdekes módon az mk1 2.0 összkerekest ugyan azzal a fékrendszerrel látták el mint a V6-t, pedig az az összkerekes még annyit sem megy végsebességre, mint a sima 2 kerék hajtású 2.0.
A másik a Fókusz RS-t miért szerelték gyárilag 4 dugattyús nyereggel? Talán azért, mert az nem tud annyit, mint a sima uszónyereg?
Sajnos a mai világban az emberélet nem számít az autógyáraknak, ezt bizonyítja a napjainkban dúló GM ügy a hibás gyújtáskapcsolók miatt meghaló emberek 100-i. Pedig 10 éve tudtak már róla, hogy mit okoz a szhar gyújtáskapcsoló, mégis napjainkig beépítették az autókba.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 20:05:38 írta Truthful
»
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5469 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 20:07:50 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 20:01:18
Akkor miért van az hogy pl. az mk2 mondeo tulajdonosok közül, sokan érzik, főleg a V6-nál, hogy alul méretezett a fék és bizony nagyon sokszor előfordul, hogy autópályán 200 km/h sebességről 80km/h-ra lassításkor elmelegszik a gyári fék? Mert ez így is van sajnos, mert a kedves mérnökök nem vették figyelembe a V6 nagyobb súlyát és a kicsit magasabb végsebességét pl. az 1.6-hoz képest és alig nagyobb vagy éppen akkora fékkel szerelték mindkettőt. Érdekes módon az mk1 2.0 összkerekest ugyan azzal a fékrendszerrel látták el mint a V6-t, pedig az az összkerekes még annyit sem megy végsebességre, mint a sima 2 kerék hajtású 2.0.
A másik a Fókusz RS-t miért szerelték gyárilag 4 dugattyús nyereggel? Talán azért, mert az nem tud annyit, mint a sima uszónyereg?
Bizonyára nem csak a nyereg más.
Más lehet a főfékhenger, más az ABS hidraulika modul és más a szoftver is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5470 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 20:11:13 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 19:46:32
Dehogy stresszelem magam.
Csak mindig furcsálom azt, hogy néhányan jobbat akarnak csinálni a mérnököknél. Ők annál bonyolultabban méreteznek és számolnak, hogy pár alkatrész cseréjével náluk jobbat és biztonságosabbat csináljon bárki.
Pedig az összes komoly tuning cég, gondolok itt AMG, RS, Cosworth, stb. tud jobbat, hiszen a gyárak is őket bizzák meg a kis szériás sport autóik tervezésével, tuningolásával. Az autógyárak az "olcsó" tömeggyártásra vannak berendezkedve, nem a csúcs teljesítmény csúcs mínőség gyártására!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5471 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 20:20:03 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 20:11:13
Pedig az összes komoly tuning cég, gondolok itt AMG, RS, Cosworth, stb. tud jobbat, hiszen a gyárak is őket bizzák meg a kis szériás sport autóik tervezésével, tuningolásával. Az autógyárak az "olcsó" tömeggyártásra vannak berendezkedve, nem a csúcs teljesítmény csúcs mínőség gyártására!
Ez így van.
De náluk van tervezés, tesztelés..... nem csak más szerelnek fel és kész.
Az autógyártás érdekes iparág. Amit eladnak azok kipróbált dolgok.
Ha valamit változtatunk egy rendszerben az akkor csak annyit fog tudni, mint a benne lévő "leggyengébb" láncszem.
Össze kell hangolva lennie minden komponensnek, hogy minden körülmények között a tőle elvárható maximumot nyújtsa.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5472 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 20:22:21 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 20:07:50
Bizonyára nem csak a nyereg más.
Más lehet a főfékhenger, más az ABS hidraulika modul és más a szoftver is.
Nos, mielőtt neki álltam az átalakításnak körbejártam már jóval korábban a témát, mivel nem ez az első ilyen átalakításom van némi személyes gyakorlati tapasztalatom is.
Megnéztem több márka olyan autóinak a gyári alkatrész számát, amelyet gyárilag ilyen Bremboval is szereltek, meg uszónyereggel is. Láss csodát ugyanaz a cikkszámú és méretű főfékhengerrel, ugyan azzal az ABS blokkal szerelték mindkét autót, akkor most ilyenkor mi is van, mi változik? Elárulom a fékhatás változik, mégpedig javul, mivel az aluagy is jobban vezeti a hőt, mint a hagyományos tárcsa így a túlmelegedés is sokkal később vagy utcán elő sem fordul.
Ennyit a nagy mérnöki bonyolult tervezésről.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5473 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 20:26:45 »
Rendben.
Azért olvasd el, amit korábban linkeltem. Én nem akarlak meggyőzni semmiről....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5474 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 20:34:17 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 20:20:03
Ez így van.
De náluk van tervezés, tesztelés..... nem csak más szerelnek fel és kész.
Az autógyártás érdekes iparág. Amit eladnak azok kipróbált dolgok.
Ha valamit változtatunk egy rendszerben az akkor csak annyit fog tudni, mint a benne lévő "leggyengébb" láncszem.
Össze kell hangolva lennie minden komponensnek, hogy minden körülmények között a tőle elvárható maximumot nyújtsa.
Igen, itt "a napjainkban dúló GM ügy a hibás gyújtáskapcsolók" utaltam rá, hogy már a gyártáskor kiderült, hogy nem felel meg az összes gyártási kritériumnak, ezt a tesztek és mérések bízonyították, mégis 10 éven keresztül szerelték be az új autókba. A kipróbált és tesztelt alkatrészekről ennyit. Emberek 100-i haltak meg a próbán és teszten megbukott ám mégis beépítésre került szhar gyújtáskapcsolók miatt és most lehet, hogy ez jelenti a végét a világ egyik vezető autógyárának.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5475 Dátum:
2014.07.06 vasárnap, 20:36:37 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 20:26:45
Rendben.
Azért olvasd el, amit korábban linkeltem. Én nem akarlak meggyőzni semmiről....
Elolvastam már korábban. Azért köszi.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 vasárnap, 20:43:44 írta Truthful
»
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5476 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 05:34:17 »
Amikor a téli kerekeket cseréltem nyárira, akkor a jobb oldali kereket alig bírtam ldrugdalni az agyról.
A tárcsa is ugyan ezzel a problémával küzd.
Hogyan tudom roncsolás nyélkül lebányázni?
Köszi.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5477 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 10:08:51 »
Idézetet írta: Koniman - 2014.07.07 hétfő, 05:34:17
Amikor a téli kerekeket cseréltem nyárira, akkor a jobb oldali kereket alig bírtam ldrugdalni az agyról.
A tárcsa is ugyan ezzel a problémával küzd.
Hogyan tudom roncsolás nyélkül lebányázni?
Köszi.
Én zsírral bekenem a találkozó felületeket és mikor lazítom a csavarokat, már esik is le a kerék. Ez természetesen a megelőzés.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5478 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 10:13:25 »
Idézetet írta: ultio - 2014.07.07 hétfő, 10:08:51
Én zsírral bekenem a találkozó felületeket és mikor lazítom a csavarokat, már esik is le a kerék. Ez természetesen a megelőzés.
A másik és kicsit tartósabb megoldás lehet a réz-spray. 1-2 ezresért lehet kapni pl az Unix-ban. Jó sokáig elég.
Naplózva
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5479 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 10:18:30 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.07.07 hétfő, 10:13:25
A másik és kicsit tartósabb megoldás lehet a réz-spray. 1-2 ezresért lehet kapni pl az Unix-ban. Jó sokáig elég.
Hogy tartósabb?
Minden kerékcserénél (nem szokott defektem lenni) bekenem zsírral és soha nincs gond.
(Tudom, hogy a réz jobb megoldás, bár, hogy miért, azt nem
. Nekem bevált a zsír.)
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5480 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 10:39:52 »
Idézetet írta: ultio - 2014.07.07 hétfő, 10:18:30
Hogy tartósabb?
Minden kerékcserénél (nem szokott defektem lenni) bekenem zsírral és soha nincs gond.
(Tudom, hogy a réz jobb megoldás, bár, hogy miért, azt nem
. Nekem bevált a zsír.)
Réz spray-el van befújva most a két első kerekednél....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5481 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 10:50:00 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.07 hétfő, 10:39:52
Réz spray-el van befújva most a két első kerekednél....
, jó de azt te fújtad be. Majd akkor ősszel összehasonlítom :-). És a bal hátsó is azzal van befújva?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5482 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 10:51:44 »
Idézetet írta: Feco66 - 2014.07.06 vasárnap, 15:39:25
Bekerültek az új hátsó féktárcsák és fékbetétek.
Pluszban hátsó féknyereg is cserélve lett a nem berohadós fajtára.
Rövid úton haza Viktől sikerült 2x lefejelni a szélvédőt.
Jól fognak az EBC tárcsák és betétek
Nem mondtam...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5483 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 10:55:02 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 19:13:20
Köszi, szerintem is brutál, de tegnap a Pannónia Ringen láttam az igazi brutál féket! Carbon -Ceramic, na az a 400-as tárcsa az brutál!
Az ABS a kerékfordulatot figyeli, tehát az nem változik, ugyanúgy fog dolgozni, mint eddig.
"ACTYVE BRAKE SYSTEM" az mk2 mondeoban nincsen, a féknyereg való olyan autóról amiben az volt.
Ez se igaz így.
Az ABS úgy dolgozik, hogy nézi a kerékfordulatot, azután ha nem úgy változik, ahogyan ő azt helyesnek gondolja, akkor változtat a féknyomáson. Azt viszont nem nyomás alapon, hanem a gyári fékhez belőtt időzítés alapján, pl. X db Y ms hosszú szelepnyitást végez, hogy csökkentse a nyomást. Azután megnézi, mi van - és ha az új csodaféknél nem úgy történik minden, mint a gyárinál, akkor néz, mint borjú az újkapura, próbálja feldolgozni a "hibát" - a sofőr meg az IFA seggére fog szomorú arccal nézni, ami közben beköszön a szélvédőn...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5484 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 10:58:33 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.06 vasárnap, 19:46:32
Dehogy stresszelem magam.
Csak mindig furcsálom azt, hogy néhányan jobbat akarnak csinálni a mérnököknél. Ők annál bonyolultabban méreteznek és számolnak, hogy pár alkatrész cseréjével náluk jobbat és biztonságosabbat csináljon bárki.
No, azért azt se felejtsd el, hogy a mérnöknek szó szerint
bármi áron
olyan "jó" rendszert kell csinálnia, ami a 18 éves sztrítracsernek és a 80 éves nagypapának is "egyformán jó". És a bármi ár ebben az esetben a rendszer bármelyik paraméterének rovására mehet, amit te másként csinálnál, mert egy mindenkinek egyformán jó kompromisszum a cél.
Aki meg tényleg tud vezetni, annak a lába alatt ritkán szólal meg az ABS, és annak egy ilyen fék akár még jó is lehet.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5485 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:00:27 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.07.06 vasárnap, 20:34:17
Igen, itt "a napjainkban dúló GM ügy a hibás gyújtáskapcsolók" utaltam rá, hogy már a gyártáskor kiderült, hogy nem felel meg az összes gyártási kritériumnak, ezt a tesztek és mérések bízonyították, mégis 10 éven keresztül szerelték be az új autókba. A kipróbált és tesztelt alkatrészekről ennyit. Emberek 100-i haltak meg a próbán és teszten megbukott ám mégis beépítésre került szhar gyújtáskapcsolók miatt és most lehet, hogy ez jelenti a végét a világ egyik vezető autógyárának.
Pesig nem a GM-et kellene becsukni, hanem a Delphit, ami ezt a szhart gyártotta...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5486 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:03:15 »
Idézetet írta: Koniman - 2014.07.07 hétfő, 05:34:17
Amikor a téli kerekeket cseréltem nyárira, akkor a jobb oldali kereket alig bírtam ldrugdalni az agyról.
A tárcsa is ugyan ezzel a problémával küzd.
Hogyan tudom roncsolás nyélkül lebányázni?
Köszi.
Nekem az vált be, hogy a 3 körmös csapágylehúzót (elég nagyot) ráakasztottuk, kitámasztottuk a féltengelyen, feszesre tekertük, és mivel a tárcsa cserébe ment, nem kellett megmenteni, adtunk neki a 2 kg-s erőbesugárzó kézi készülékkel. Azután csapágylehúzót tekerés, körbekalapálás, stb. 5 perc alatt lenn volt.
Hátsónál arra kell vigyázni, hogy az agy közepére nem szabad rátámasztani a lehúzót, oda kell tenni egy darab vasat.
Azután alapos drótkefekúra, és rézzsírral bekenve rakni vissza az új tárcsát, akkor le fog jönni legközelebb is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5487 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:03:19 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.07.07 hétfő, 10:58:33
Aki meg tényleg tud vezetni, annak a lába alatt ritkán szólal meg az ABS, és annak egy ilyen fék akár még jó is lehet.
AndyA
Ez egy baromság! Az ABS közbeavatkozása nem attól függ, hogy valaki mennyire tud vezetni. Ha pl. salakos az útburkolat, akkor be fog avatkoznin az ABS, mindegy, hogy mennyire érzed magad profinak. Ha pedig a helyzet úgy kívánja bele kell ugrani a fékbe és nem kell elkezdeni okoskodni, hogy "majd én szabályzom a fékerőt" meg hasonlók. Nem vagy olyan gyors mint a computer. Meg sem közelíted. Ezt el kell fogadni!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5488 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:04:02 »
Idézetet írta: ultio - 2014.07.07 hétfő, 10:18:30
Hogy tartósabb?
Minden kerékcserénél (nem szokott defektem lenni) bekenem zsírral és soha nincs gond.
(Tudom, hogy a réz jobb megoldás, bár, hogy miért, azt nem
. Nekem bevált a zsír.)
Mert ha a zsír ki is oldódik, esővíztől, bármitől szép lassan, a réz ott marad.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5489 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:05:20 »
Idézetet írta: ultio - 2014.07.07 hétfő, 10:50:00
, jó de azt te fújtad be. Majd akkor ősszel összehasonlítom :-). És a bal hátsó is azzal van befújva?
Természetesen. A féktárcsa alatt is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5490 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:07:51 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.07 hétfő, 11:05:20
Természetesen. A féktárcsa alatt is.
Szuper
.
"Minden szupi-szuper."
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5491 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:09:34 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.07.07 hétfő, 11:04:02
Mert ha a zsír ki is oldódik, esővíztől, bármitől szép lassan, a réz ott marad.
AndyA
Ok, elhiszem és elfogadom, bár én mindig meglepődöm, hogy mennyire zsíros minden kerékcserénél még hónapok után is az a rész, amit bekentem. És az autóm éjjel-nappal a szabadban áll.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5492 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:09:43 »
Idézetet írta: siky - 2014.07.07 hétfő, 11:03:19
Ez egy baromság! Az ABS közbeavatkozása nem attól függ, hogy valaki mennyire tud vezetni. Ha pl. salakos az útburkolat, akkor be fog avatkoznin az ABS, mindegy, hogy mennyire érzed magad profinak. Ha pedig a helyzet úgy kívánja bele kell ugrani a fékbe és nem kell elkezdeni okoskodni, hogy "majd én szabályzom a fékerőt" meg hasonlók. Nem vagy olyan gyors mint a computer. Meg sem közelíted. Ezt el kell fogadni!
Attól függ. Négy blokkoló keréken minden esetben gyorsabban állsz meg, mint ABS-szel, csak kormányozni nem tudsz.
Ami meg külön qrvaanyja az ABS-nek, hogy a laza felületeken (hó, salak, homok, mindegy) ahelyett, hogy feltúrná maga előtt az anyagot és ezzel javítana a fékhatáson, "felgurít" a tetejére, és nagyságrendileg csökken a fékhatás, szinte egészen meg is szűnhet. Ennek "hivatalos" kivédése egy megfelelő ABS üzemmód a megfelelő kiegészítő elektronikával, ami igen kevés autóban van, "gyalogos" módon kivédése meg az, hogy pl. 20 vagy 30 km/h alatt egyszerűen nem működik az ABS. Mondeoban szerintem ilyen sincs (legalábbis a tapasztalatok szerint).
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5493 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:11:35 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.07.07 hétfő, 11:09:43
Attól függ. Négy blokkoló keréken minden esetben gyorsabban állsz meg, mint ABS-szel, csak kormányozni nem tudsz.
Ami meg külön qrvaanyja az ABS-nek, hogy a laza felületeken (hó, salak, homok, mindegy) ahelyett, hogy feltúrná maga előtt az anyagot és ezzel javítana a fékhatáson, "felgurít" a tetejére, és nagyságrendileg csökken a fékhatás, szinte egészen meg is szűnhet. Ennek "hivatalos" kivédése egy megfelelő ABS üzemmód a megfelelő kiegészítő elektronikával, ami igen kevés autóban van, "gyalogos" módon kivédése meg az, hogy pl. 20 vagy 30 km/h alatt egyszerűen nem működik az ABS. Mondeoban szerintem ilyen sincs (legalábbis a tapasztalatok szerint).
AndyA
Akkor jó az ABS nélküli fékezés, ha ideális a talaj a gumik alatt.
De az ABS nem tudja, hogy száraz betonon mész vagy vizesen vagy kavicson vagy hóban.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5494 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:20:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.07.07 hétfő, 11:09:43
Attól függ. Négy blokkoló keréken minden esetben gyorsabban állsz meg, mint ABS-szel, csak kormányozni nem tudsz.
Ami meg külön qrvaanyja az ABS-nek, hogy a laza felületeken (hó, salak, homok, mindegy) ahelyett, hogy feltúrná maga előtt az anyagot és ezzel javítana a fékhatáson, "felgurít" a tetejére, és nagyságrendileg csökken a fékhatás, szinte egészen meg is szűnhet. Ennek "hivatalos" kivédése egy megfelelő ABS üzemmód a megfelelő kiegészítő elektronikával, ami igen kevés autóban van, "gyalogos" módon kivédése meg az, hogy pl. 20 vagy 30 km/h alatt egyszerűen nem működik az ABS. Mondeoban szerintem ilyen sincs (legalábbis a tapasztalatok szerint).
AndyA
Igen a feltúrós elvet ismerem, de én nem tapasztaltam, hogy működne. Elvileg az ABS nem engedi blokkolni kereket, ezzel pedig nagyobb lassulást ér el, mintha megcsúszna a gumi (ezt már tapasztaltam). Mivel most nincs utas, megyek és kipróbálom, hogy hány km/h-s sebességnél lép működésbe
Vagy inkább majd kipróbálom utassal
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5495 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:24:02 »
Idézetet írta: siky - 2014.07.07 hétfő, 11:20:55
Igen a feltúrós elvet ismerem, de én nem tapasztaltam, hogy működne. Elvileg az ABS nem engedi blokkolni kereket, ezzel pedig nagyobb lassulást ér el, mintha megcsúszna a gumi (ezt már tapasztaltam). Mivel most nincs utas, megyek és kipróbálom, hogy hány km/h-s sebességnél lép működésbe
Vagy inkább majd kipróbálom utassal
Fordítva ülsz a lovon siky!
Nem lehet nagyobb lassulást elérni gördülő kerékkel, mint csúszóval!!!
kb. 6 km/h felett működik....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5496 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:26:48 »
Idézetet írta: GSR. - 2014.07.07 hétfő, 11:24:02
Fordítva ülsz a lovon siky!
Nem lehet nagyobb lassulást elérni gördülő kerékkel, mint csúszóval!!!
kb. 6 km/h felett működik....
Miért ne lehetne? A gumik a maximális tapadást gördülve érik el és nem csúszva!
És különben is, ne fantáziálj arról, ahogy fordítva ülök a "lovon"
Naplózva
zsombi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5497 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:27:43 »
Idézetet írta: Koniman - 2014.07.07 hétfő, 05:34:17
Amikor a téli kerekeket cseréltem nyárira, akkor a jobb oldali kereket alig bírtam ldrugdalni az agyról.
A tárcsa is ugyan ezzel a problémával küzd.
Hogyan tudom roncsolás nyélkül lebányázni?
Köszi.
rugdosás helyett
https://www.youtube.com/watch?v=mtsTJCRljAs
a felnit meg elvileg úgy tudod leszedni, hogy a kerékcsavarokat nagyon kicsit kilazítod és ráengeded az autót. esetleg még gurulsz előre-hátra egy keveset vele. valaki itt a fórumon tanácsolta, nekem az előző autómnál bevált.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.07.07 hétfő, 11:30:26 írta zsombi
»
Naplózva
1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5498 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:31:45 »
Idézetet írta: zsombi - 2014.07.07 hétfő, 11:27:43
rugdosás helyett
https://www.youtube.com/watch?v=mtsTJCRljAs
a felnit meg elvileg úgy tudod leszedni, hogy a kerékcsavarokat nagyon kicsit kilazítod és ráengeded az autót. esetleg még gurulsz előre-hátra egy keveset vele. valaki itt a fórumon tanácsolta, nekem az előző autómnál bevált.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5499 Dátum:
2014.07.07 hétfő, 11:31:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.07.07 hétfő, 11:00:27
Pesig nem a GM-et kellene becsukni, hanem a Delphit, ami ezt a szhart gyártotta...
AndyA
Az igaz, hogy a Delphi gyártotta a szhar gyújtáskapcsolókat, de a hibáról tudott a GM és mégis beszerelték az autókba, emberéleteket nem kimélve, pedig mondhatták volna a Delphinek, hogy a szarjaikat dúgják fel maguknak, e helyett beépítették, hogy ne legyen bevétel kiesésük ez a gusztustalan.
Naplózva
Oldalak:
1
...
103
104
105
106
107
108
109
[
110
]
111
112
113
114
115
116
117
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ