Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:59:20
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
132
133
134
135
136
137
138
[
139
]
140
141
142
143
144
145
146
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075261 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6900 Dátum:
2015.12.11 péntek, 14:59:49 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.12.11 péntek, 10:28:37
Én soha nem nézegettem, meg tapostam álló helyben a pedált, hogy bemegy vagy nem.
Ha megyek az autóval, akárhogy fékezve sem esik (sem eshet) be a pedál. Ha meg állok, akkor max egy lehelletnyit van rajta a lábam a pedálon, hogy ne guruljon el az autó, akkor sem esik be.
De ha rendesen rátaposol, nem max erővel, csak normálisan, akkor beesik/lesüllyed padlóig?
Magyarul, tudod reprodukálni Zolika vagy László álltal leírt tüneteket?
Köszi
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6901 Dátum:
2015.12.11 péntek, 15:17:05 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.12.11 péntek, 14:59:49
De ha rendesen rátaposol, nem max erővel, csak normálisan, akkor beesik/lesüllyed padlóig?
Magyarul, tudod reprodukálni Zolika vagy László álltal leírt tüneteket?
Köszi
Kedves Péter!
Még egyszer leírom, soha nem volt problémám a fékkel. Egy hosszabb rendőrlámpa vörös jelzésénél figyeltem fel én is a jelenségre. A fórumon és is meg kérdeztem, ilyenkor mi a teendő. A válsz az volt ez így működik. Én sem nyugodtam ebbe bele. Utána jártam a dolognak, és a TIS javítási utasításban leírtak után nyugodtam csak meg. A TIS a fékrendszer ellenőrzése és próbája alkalmával azt irja: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség" tudni illik ez a besüllyedés mutatja hogy a vákuum rásegítőrendszer rendben üzemel. Még annyit hozzáfűznék, amit nem vettél figyelembe, hogy a vákuum térfogat növelésével ez a jelenség jelentősen csökkent.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.11 péntek, 15:19:45 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zolika81
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6902 Dátum:
2015.12.11 péntek, 15:42:39 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.12.11 péntek, 14:59:49
De ha rendesen rátaposol, nem max erővel, csak normálisan, akkor beesik/lesüllyed padlóig?
Magyarul, tudod reprodukálni Zolika vagy László álltal leírt tüneteket?
Köszi
Mindig csinálja ha benyomom járó motornál.Nem beesik csak lassan lemegy padlóig.Következő benyomásnál gyorsabban megy le ....
Ha nem jár a motor akkor nem csinál ilyet csak rugózik.
Vezetés közben semmi szokatlan....
Naplózva
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6903 Dátum:
2015.12.11 péntek, 16:48:13 »
Én is kipróbáltam és tényleg lemegy szép lassan, ha nyomom a féket , szóval Lászlónak van igaza
Az autó stabilan állt a lejtőn, de a pedál szépen lement alsó pontig
Soha nem jöttem volna erre rá, mert utálok minden olyan sofőrt, aki feleslegesen tapossa a féket (mondjuk lámpánál), mikor ott az a nyomorék kézifék
ami ugyan ugy megfogja az autót,de legalább nem égeti ki a háta mögött álló szemét
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6904 Dátum:
2015.12.11 péntek, 17:22:34 »
Idézetet írta: zolika81 - 2015.12.11 péntek, 15:42:39
Mindig csinálja ha benyomom járó motornál.Nem beesik csak lassan lemegy padlóig.Következő benyomásnál gyorsabban megy le ....
Ha nem jár a motor akkor nem csinál ilyet csak rugózik.
Vezetés közben semmi szokatlan....
Tisztelt Fórumtárs!
Ha a rendszer tökéletesen le van légtelenítve és állómotornál felpumpálod a fékpedált, akkor annak nem szabad rugóznia. Olyan keménynek kell lennie mint a beton. Javaslom légtelenítsétek le még egyszer a rendszert.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zolika81
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6905 Dátum:
2015.12.11 péntek, 22:20:36 »
Idézetet írta: László - 2015.12.11 péntek, 17:22:34
Tisztelt Fórumtárs!
Ha a rendszer tökéletesen le van légtelenítve és állómotornál felpumpálod a fékpedált, akkor annak nem szabad rugóznia. Olyan keménynek kell lennie mint a beton. Javaslom légtelenítsétek le még egyszer a rendszert.
Tisztelettel László!
Rendben!
Holnap megcsinálom!!!i
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6906 Dátum:
2015.12.12 szombat, 13:01:22 »
Idézetet írta: László - 2015.12.11 péntek, 15:17:05
Kedves Péter!
Még egyszer leírom, soha nem volt problémám a fékkel. Egy hosszabb rendőrlámpa vörös jelzésénél figyeltem fel én is a jelenségre. A fórumon és is meg kérdeztem, ilyenkor mi a teendő. A válsz az volt ez így működik. Én sem nyugodtam ebbe bele. Utána jártam a dolognak, és a TIS javítási utasításban leírtak után nyugodtam csak meg. A TIS a fékrendszer ellenőrzése és próbája alkalmával azt irja: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség" tudni illik ez a besüllyedés mutatja hogy a vákuum rásegítőrendszer rendben üzemel. Még annyit hozzáfűznék, amit nem vettél figyelembe, hogy a vákuum térfogat növelésével ez a jelenség jelentősen csökkent.
Tisztelettel László!
Köszönöm László!
Most már tényleg abbahagyom a témát úgy látszik tényleg így van.
De még egy utolsó:
Idézlek: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség".
Nekem sose ezzel a jelenséggel volt gondom. Nekem kizárólag azzal a jelenséggel volt gondom, hogy a pedál, ezen 1/3 út után
folytatja
a süllyedést
egészen padlóig/tűzfalig/koppanásig
. Na ezzel van gondom, nem tudok bele nyugodni.
Tisztelettel, Péter
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6907 Dátum:
2015.12.12 szombat, 14:06:45 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.12.12 szombat, 13:01:22
Köszönöm László!
Most már tényleg abbahagyom a témát úgy látszik tényleg így van.
De még egy utolsó:
Idézlek: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség".
Nekem sose ezzel a jelenséggel volt gondom. Nekem kizárólag azzal a jelenséggel volt gondom, hogy a pedál, ezen 1/3 út után
folytatja
a süllyedést
egészen padlóig/tűzfalig/koppanásig
. Na ezzel van gondom, nem tudok bele nyugodni.
Tisztelettel, Péter
Kedves Péter!
Én is igyekszem a témában zárszóként megjegyezni. Adva van egy vákuumszivattyú. Természetesen, véges vákuumképző képességgel(szívóhatással). Ehhez járul még egy véges űrtartalmú Dewander tartály. Lehet, hogy ezt a két alkatrészt "enyhén" aláméretezte a Ford. A jelenség a fékpedálnál ijesztő lehet valójában, de az biztos, hogy a fékhatást nem befolyásolja. Hozzá kell még tennem, hogy a dízelgépeknek a fékrásegítésen kívül még egyéb szabályozásra felhasznált vákuum igénye is van, mint PL: EGR vezérlés, Turbó vezérlés, amit szintén ez a szerencsétlen vákuumszivattyú szolgál ki. Valójában a vákuumtartály térfogatnövelésével kompenzáltam ki, a szivattyú véges teljesítményét. A rendszer így sokkal később lett kimeríthető és nincs zavaró jelenség normál használat esetén.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.12 szombat, 14:09:08 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6908 Dátum:
2015.12.12 szombat, 21:17:35 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.12.12 szombat, 13:01:22
Köszönöm László!
Most már tényleg abbahagyom a témát úgy látszik tényleg így van.
De még egy utolsó:
Idézlek: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség".
Nekem sose ezzel a jelenséggel volt gondom. Nekem kizárólag azzal a jelenséggel volt gondom, hogy a pedál, ezen 1/3 út után
folytatja
a süllyedést
egészen padlóig/tűzfalig/koppanásig
. Na ezzel van gondom, nem tudok bele nyugodni.
Tisztelettel, Péter
A vákuumszivattyú és a Dewander között kell lenni egy szelepnek, az zár rendesen?
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6909 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 13:22:51 »
Idézetet írta: horizss - 2015.12.12 szombat, 21:17:35
A vákuumszivattyú és a Dewander között kell lenni egy szelepnek, az zár rendesen?
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem elég mélyen kiveséztük ezt a témát és ha kelletlenül is de elfogadtuk, hogy ez a rendszer így működik. A kérdésedre válaszolva, ha az a szelep nem jól működik akkor bizony előbb vagy utóbb igen komoly izomlázad lesz, mert a megfelelő fékhatás eléréséhez keményen taposnod kell a féket, a vákuum rásegítés hiánya miatt. Egy elhagyatott úton próbáld ki a következőket és akkor megérted, hogy is működik a féked valójában. Gyorsítsd fel a kocsit 50-60 km/ó-ra. Menet közben állítsd le a motort. Kezdj el többször finoman fékezni. Azt fogod tapasztalni, ahogy fogy a vákuum, úgy kell egyre erősebben taposni a féket, miközben egyre keményebb lesz a fékpedál. Ha még ne álltál meg és közben beindítod a motort, akkor a fékpedál besüllyed de a kocsi kis pedálerőre megáll mint a szög.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.13 vasárnap, 14:08:39 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6910 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 14:16:37 »
Idézetet írta: László - 2015.12.13 vasárnap, 13:22:51
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem elég mélyen kiveséztük ezt a témát és ha kelletlenül is de elfogadtuk, hogy ez a rendszer így működik. A kérdésedre válaszolva, ha az a szelep nem jól működik akkor bizony előbb vagy utóbb igen komoly izomlázad lesz, mert a megfelelő fékhatás eléréséhez keményen taposnod kell a féket, a vákuum rásegítés hiánya miatt. Egy elhagyatott úton próbáld ki a következőket és akkor megérted, hogy is működik a féked valójában. Gyorsítsd fel a kocsit 50-60 km/ó-ra. Menet közben állítsd le a motort. Kezdj el többször finoman fékezni. Azt fogod tapasztalni, ahogy fogy a vákuum, úgy kell egyre erősebben taposni a féket, miközben egyre keményebb lesz a fékpedál. Ha még ne álltál meg és közben beindítod a motort, akkor a fékpedál besüllyed de a kocsi kis pedálerőre megáll mint a szög.
Tisztelettel László!
ha azt a szelepet kiváltjuk egy sima Y vagy T elággal akkor is tökéletes fékhatás van
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6911 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 14:59:39 »
Idézetet írta: László - 2015.12.13 vasárnap, 13:22:51
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem elég mélyen kiveséztük ezt a témát és ha kelletlenül is de elfogadtuk, hogy ez a rendszer így működik. A kérdésedre válaszolva, ha az a szelep nem jól működik akkor bizony előbb vagy utóbb igen komoly izomlázad lesz, mert a megfelelő fékhatás eléréséhez keményen taposnod kell a féket, a vákuum rásegítés hiánya miatt. Egy elhagyatott úton próbáld ki a következőket és akkor megérted, hogy is működik a féked valójában. Gyorsítsd fel a kocsit 50-60 km/ó-ra. Menet közben állítsd le a motort. Kezdj el többször finoman fékezni. Azt fogod tapasztalni, ahogy fogy a vákuum, úgy kell egyre erősebben taposni a féket, miközben egyre keményebb lesz a fékpedál. Ha még ne álltál meg és közben beindítod a motort, akkor a fékpedál besüllyed de a kocsi kis pedálerőre megáll mint a szög. Szerintem nem kell már ezen a témán ennyit rugózni.
Tisztelettel László!
Tisztelt Fórumtárs!
Mivel ez egy beszélgetős fórum, csak egy kósza ötletvolt a hozzászólásom. ::)Lehet hogy volt róla szó, az írások között nekem nem rémlik. :wow1:Nem biztos hogy minden hozzászólást elolvasok.
A következő sorokban leírom a gondolataimat.
Az a szelep nem csak teljesen átengedni bír, van amikor csak egy egészen kicsit segít a fékhatáson negatív irányba. Ha jár a motor van vákuum, ha nem jár nincs. Egyszerű autós észre sem veszi az apróbb hibákat, a feleségem se vett észre semmit. Vákuumszivattyú+Dewander csere lett a vége. Tisztában vagyok, vagyunk vele sokan, még többen nem,
hogy ha NEM jár a motor akkor 3-5 ször rálépsz a fékre elfogy a rásegítés. Már a 3 nál is jó a rendszer. (
Nekik lehetne kiírni a kocsik hátuljára " VIGYÁZZ LÉGFÉK!"
) Emlékszel erre a feliratra?
Nem szerettem volna senkit megbántani a hozzászólásommal.
Üdv.:Zsolt
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6912 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 15:10:28 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.12.13 vasárnap, 14:16:37
ha azt a szelepet kiváltjuk egy sima Y vagy T elággal akkor is tökéletes fékhatás van
No igen, csak nekem teleszalad a rásegítő olajjal. Két dolog hozzá tartozik az igazsághoz, az Opel volt, bár ez működési elv szempontjából kb min1 + a szivattyú tetején is rémlik volt valami szűrős szelep szerű valami no az teljesen átengedett. Gondolom ez miatt ment tönkre a többi, mivel vákuumra tervezték nem olajra.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6913 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 15:42:34 »
Idézetet írta: horizss - 2015.12.13 vasárnap, 15:10:28
No igen, csak nekem teleszalad a rásegítő olajjal. Két dolog hozzá tartozik az igazsághoz, az Opel volt, bár ez működési elv szempontjából kb min1 + a szivattyú tetején is rémlik volt valami szűrős szelep szerű valami no az teljesen átengedett. Gondolom ez miatt ment tönkre a többi, mivel vákuumra tervezték nem olajra.
az egy sima visszacsapószelep. nem attól megy tele olajjal
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6914 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 15:50:12 »
Idézetet írta: László - 2015.12.12 szombat, 14:06:45
Kedves Péter!
Én is igyekszem a témában zárszóként megjegyezni. Adva van egy vákuumszivattyú. Természetesen, véges vákuumképző képességgel(szívóhatással). Ehhez járul még egy véges űrtartalmú Dewander tartály. Lehet, hogy ezt a két alkatrészt "enyhén" aláméretezte a Ford. A jelenség a fékpedálnál ijesztő lehet valójában, de az biztos, hogy a fékhatást nem befolyásolja. Hozzá kell még tennem, hogy a dízelgépeknek a fékrásegítésen kívül még egyéb szabályozásra felhasznált vákuum igénye is van, mint PL: EGR vezérlés, Turbó vezérlés, amit szintén ez a szerencsétlen vákuumszivattyú szolgál ki. Valójában a vákuumtartály térfogatnövelésével kompenzáltam ki, a szivattyú véges teljesítményét. A rendszer így sokkal később lett kimeríthető és nincs zavaró jelenség normál használat esetén.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Köszönöm szépen a válaszokat. Részemről lezártnak tekintem ezt a témát. Az én (műszaki) tudásom túl kevés a további társalgáshoz. Nem találok több kapaszkodót.
Köszönöm mégegyszer és majd ha lesz megint valami téma amit nem értek, akkor jövök.
Tisztelettel, Péter
UI: azért kíváncsian várom fog e valamit segíteni a kollegának a főfékhenger csere. Elvégre azt mondta volt valami szivárgás.
UI2: a 1.5 éve "László-módszerrel" felújított hátsó féknyergeim azóta is hibátlanul működnek
1 ével ezelőtt volt az a bizonyos kar alatti extra zsírozás, azóta hozzá se kellett nyúlnom.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6915 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 15:54:18 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.12.13 vasárnap, 14:16:37
ha azt a szelepet kiváltjuk egy sima Y vagy T elággal akkor is tökéletes fékhatás van
Tisztelt fórumtárs!
Szerintem annak a visszacsapószelepnek pont a vákuum fenntartása a szerepe, és leválasztja a Dewander tartályt a vákuumszivattyúról. Tehát a tartályban megmarad a vákuum. Véletlenül fölöslegesen nem építették volna be. Nem akarok egy újabb véget nem érő vitát generálni. További egészséges vitát kívánok nektek.
Én a fékemmel elégedett vagyok itt kiszálltam.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.13 vasárnap, 16:23:05 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6916 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 16:06:08 »
Idézetet írta: horizss - 2015.12.13 vasárnap, 14:59:39
Tisztelt Fórumtárs!
Mivel ez egy beszélgetős fórum, csak egy kósza ötletvolt a hozzászólásom. ::)Lehet hogy volt róla szó, az írások között nekem nem rémlik. :wow1:Nem biztos hogy minden hozzászólást elolvasok.
A következő sorokban leírom a gondolataimat.
Az a szelep nem csak teljesen átengedni bír, van amikor csak egy egészen kicsit segít a fékhatáson negatív irányba. Ha jár a motor van vákuum, ha nem jár nincs. Egyszerű autós észre sem veszi az apróbb hibákat, a feleségem se vett észre semmit. Vákuumszivattyú+Dewander csere lett a vége. Tisztában vagyok, vagyunk vele sokan, még többen nem,
hogy ha NEM jár a motor akkor 3-5 ször rálépsz a fékre elfogy a rásegítés. Már a 3 nál is jó a rendszer. (
Nekik lehetne kiírni a kocsik hátuljára " VIGYÁZZ LÉGFÉK!"
) Emlékszel erre a feliratra?
Nem szerettem volna senkit megbántani a hozzászólásommal.
Üdv.:Zsolt
Kedves Zsolt!
Nem sértettél meg és nem haragszom senkire. Az idézett feliratra nagyon jól emlékszem. Én személy szerint senkit nem akarok meggyőzni az érveim igazáról. Csupán közöltem a témával kapcsolatban pár gondolatot. Még az is előfordulhat, hogy nincs mindenben igazam. Viszont vártam volna, hogy az igazán hozzáértők is megszólalnak a témában.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6917 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 16:14:47 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.12.13 vasárnap, 15:50:12
Kedves László!
Köszönöm szépen a válaszokat. Részemről lezártnak tekintem ezt a témát. Az én (műszaki) tudásom túl kevés a további társalgáshoz. Nem találok több kapaszkodót.
Köszönöm mégegyszer és majd ha lesz megint valami téma amit nem értek, akkor jövök.
Tisztelettel, Péter
UI: azért kíváncsian várom fog e valamit segíteni a kollegának a főfékhenger csere. Elvégre azt mondta volt valami szivárgás.
UI2: a 1.5 éve "László-módszerrel" felújított hátsó féknyergeim azóta is hibátlanul működnek
1 ével ezelőtt volt az a bizonyos kar alatti extra zsírozás, azóta hozzá se kellett nyúlnom.
Kedves Péter!
Nagyon örülök neki, hogy volt bátorságod megcsinálni a hátsóféknyereg átalakítást.
Annak mégjobban örülök, hogy azóta is jól működik
. Külön megköszönöm elismerő szavaid. kívánom, hogy hosszú ideig minden probléma nélkül tegye a dolgát a féknyereg.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.13 vasárnap, 16:16:20 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6918 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 16:18:33 »
Idézetet írta: László - 2015.12.13 vasárnap, 15:54:18
Tisztelt fórumtárs!
Szerintem annak a visszacsapószelepnek pont a vákuum fenntartása a szerepe. Véletlenül fölöslegesen nem építették volna be. Nem akarok egy újabb véget nem érő vitát generálni. További egészséges vitát kívánok nektek.
Én a fékemmel elégedett vagyok itt kiszálltam.
Tisztelettel László!
igen, pont az a szerepe. de nélküle is van fékhatás
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6919 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 16:30:20 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.12.13 vasárnap, 16:18:33
igen, pont az a szerepe. de nélküle is van fékhatás
Tisztelt Fórumtárs!
Nem értem, hogy miért írod, hogy nélküle is van fékhatás. Soha nem mondtam és nem kérdőjeleztem meg hogy nincs. Amit Horizs Fórumtárs kérdésére leírtam abban az szerepel, ha elfogy a vákuum akkor jelentősen erősebben kell taposnod a féket a megálláshoz.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6920 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 18:27:12 »
Idézetet írta: László - 2015.12.13 vasárnap, 16:30:20
Tisztelt Fórumtárs!
Nem értem, hogy miért írod, hogy nélküle is van fékhatás. Soha nem mondtam és nem kérdőjeleztem meg hogy nincs. Amit Horizs Fórumtárs kérdésére leírtam abban az szerepel, ha elfogy a vákuum akkor jelentősen erősebben kell taposnod a féket a megálláshoz.
Tisztelettel László!
Jobbanmondva, visszacsapó szelep nélkül fordulatszámfüggő lesz a rásegítő erő.
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6921 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 18:40:16 »
Sziasztok!
Nagy segítséget szeretnék kérni,mert már eléggé el vagyok keseredve.
Van egy 2004-es 1.8 benzines mondeom.Kb 3 hónapja vettem frissen behozott kocsi.Vállas volt a féktárcsa rajta,kereskedő elvitte,hogy felszabályoztatja és leszedi róla műszaki elött.Megtörtént elhoztam friss műszakival.
Majd kiderült ,hogy kb100-as temponál erősebb fékezésnél rángatja a kormányt.Elvittem egy szerelő haveromhoz és itt kezdődik a szenvedés:
1.Első körben biztos szarul szabályozták fel,kár vele szenvedni ezt tanácsolta,vettem is rá új Brembo tárcsát és fékbetétet is(Brembo nem volt akkor ,hozott helyette Bosch-t)
Kicseréltük,egy kicsit jó volt majd elöjött egy furcsa szakaszos hang ami fékezésnél elmúlt,majd újra kormány rángatás.
2.Visszavittem szétszedtük,kiderült,hogy a fékkengyelbe a betét berágodott de csak az egyik fele,tárcsát kicsit ki is kezdte,kis barázdák voltak benne.Tárcsa leszed esztergályossal lehuzat rola (pár század mm),a fékkengyelbe a berágódott rész kitisztázták(kicsit fel lett bővítve).Bosch betét kuka,jött a z új Brembo. Összeraktuk a rángatás megszűnt ,de az a hangot még mindig halottam,azt mondta valószínű azért mert a bővítés miatta a betét kicsit tud mozogni)
3.Szeretem ha rendbe vannak a dolgok,próbálok vigyázni és karbantartani a kocsimat,nem tetszett az a hang,vettem egy új féknyerget,és az azon található sérülésmentes kengyelt felraktuk.Majd a hang egy kis ideig elmúlt,majd újrakezdte sőt most a kormányrángatás is visszajött.
Ha van valakinek valami ötlete nagyon szívesen fogadom,mert ez az egy problémám van a kocsival(kopp-kopp) és sajnos nem tudom megoldani!!!!
(a kengyelen a csúszka rész nincs berohadva elvileg szépen csúszik.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6922 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 18:49:35 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.13 vasárnap, 18:40:16
Sziasztok!
Nagy segítséget szeretnék kérni,mert már eléggé el vagyok keseredve.
Van egy 2004-es 1.8 benzines mondeom.Kb 3 hónapja vettem frissen behozott kocsi.Vállas volt a féktárcsa rajta,kereskedő elvitte,hogy felszabályoztatja és leszedi róla műszaki elött.Megtörtént elhoztam friss műszakival.
Majd kiderült ,hogy kb100-as temponál erősebb fékezésnél rángatja a kormányt.Elvittem egy szerelő haveromhoz és itt kezdődik a szenvedés:
1.Első körben biztos szarul szabályozták fel,kár vele szenvedni ezt tanácsolta,vettem is rá új Brembo tárcsát és fékbetétet is(Brembo nem volt akkor ,hozott helyette Bosch-t)
Kicseréltük,egy kicsit jó volt majd elöjött egy furcsa szakaszos hang ami fékezésnél elmúlt,majd újra kormány rángatás.
2.Visszavittem szétszedtük,kiderült,hogy a fékkengyelbe a betét berágodott de csak az egyik fele,tárcsát kicsit ki is kezdte,kis barázdák voltak benne.Tárcsa leszed esztergályossal lehuzat rola (pár század mm),a fékkengyelbe a berágódott rész kitisztázták(kicsit fel lett bővítve).Bosch betét kuka,jött a z új Brembo. Összeraktuk a rángatás megszűnt ,de az a hangot még mindig halottam,azt mondta valószínű azért mert a bővítés miatta a betét kicsit tud mozogni)
3.Szeretem ha rendbe vannak a dolgok,próbálok vigyázni és karbantartani a kocsimat,nem tetszett az a hang,vettem egy új féknyerget,és az azon található sérülésmentes kengyelt felraktuk.Majd a hang egy kis ideig elmúlt,majd újrakezdte sőt most a kormányrángatás is visszajött.
Ha van valakinek valami ötlete nagyon szívesen fogadom,mert ez az egy problémám van a kocsival(kopp-kopp) és sajnos nem tudom megoldani!!!!
(a kengyelen a csúszka rész nincs berohadva elvileg szépen csúszik.
vacak minőségű a tárcsa. mai világban szabályozgatni nem nagyon szoktak...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6923 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 18:56:41 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.12.13 vasárnap, 18:49:35
vacak minőségű a tárcsa. mai világban szabályozgatni nem nagyon szoktak...
De az is lehet hogy vacak minőségű a felszabályozás, nagyon el lehet tolni vele ha nem órázza ki rendesen.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6924 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 18:57:03 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.12.13 vasárnap, 18:49:35
vacak minőségű a tárcsa. mai világban szabályozgatni nem nagyon szoktak...
A szabályzott tárcsát kidobtam,írtam ,hogy most Brembo van rajta,ha az *** akkor mi a a jó?
Amúgy is a másik kengyellel nem rázott,csak a hang nem szűnt meg.Ezért biztos nem a tárcsa rossz.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.13 vasárnap, 18:59:13 írta AgressoR
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6925 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 18:59:20 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.13 vasárnap, 18:57:03
A szabályzott tárcsát kidobtam,írtam ,hogy most Brembo van rajta,ha az *** akkor mi a a jó?
Ha féloldalasan berágott betéttel használtad akkor mit vársz tőle.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6926 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 19:03:48 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.13 vasárnap, 18:57:03
A szabályzott tárcsát kidobtam,írtam ,hogy most Brembo van rajta,ha az *** akkor mi a a jó?
Amúgy is a másik kengyellel nem rázott,csak a hang nem szűnt meg.Ezért biztos nem a tárcsa rossz.
Én sokáig Brembo párti voltam....egyszer vettem a mondeora is. Soha többet nem veszek. 3-4ezer km után ütöttek a (első) tárcsák.
Most Ate tárcsáim vannak.....pár tízezer km már van bennük és eddig hibátlanok.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6927 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 19:13:34 »
Idézetet írta: horizss - 2015.12.13 vasárnap, 18:59:20
Ha féloldalasan berágott betéttel használtad akkor mit vársz tőle.
Akkor a másik kengyel-el miért nem rángat,ha *** a tárcsa?
Azt mondod ,hogy *** a tárcsa,kicserélem ,majd ha nem szűnik meg a probléma,kicserélem még egyszer?
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6928 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:05:46 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.12.13 vasárnap, 19:03:48
Én sokáig Brembo párti voltam....egyszer vettem a mondeora is. Soha többet nem veszek. 3-4ezer km után ütöttek a (első) tárcsák.
Most Ate tárcsáim vannak.....pár tízezer km már van bennük és eddig hibátlanok.
A Brembo-val én is ráfaragtam.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6929 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:17:35 »
Idézetet írta: horizss - 2015.12.13 vasárnap, 20:05:46
A Brembo-val én is ráfaragtam.
De ez normális dolog, hogy kiad az ember 18e Ft-ot (teljes ár) egy új tárcsáért és az vagy jo vagy nem?
Mi a jó márka akkor a brembo helyett? Az egyik legdrágább márka.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6930 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:25:56 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.13 vasárnap, 20:17:35
De ez normális dolog, hogy kiad az ember 18e Ft-ot (teljes ár) egy új tárcsáért és az vagy jo vagy nem?
Mi a jó márka akkor a brembo helyett? Az egyik legdrágább márka.
18-ért 2db-t tudsz venni a Bremboból.......nem mondanám, hogy egyik legdrágább márka.
15ezer körül lehet kapni Ate-t, 11ezr körül Bosch-t....ezek jók.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6931 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:32:57 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.13 vasárnap, 18:57:03
A szabályzott tárcsát kidobtam,írtam ,hogy most Brembo van rajta,ha az *** akkor mi a a jó?
Amúgy is a másik kengyellel nem rázott,csak a hang nem szűnt meg.Ezért biztos nem a tárcsa rossz.
nálam a 2-essel kezdődő sebességről való fékezést eddig csak az ate meg a gyári bírta
a többi semmit se ér
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6932 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:34:05 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.13 vasárnap, 19:13:34
Akkor a másik kengyel-el miért nem rángat,ha *** a tárcsa?
Azt mondod ,hogy *** a tárcsa,kicserélem ,majd ha nem szűnik meg a probléma,kicserélem még egyszer?
Érdemes lenne megnézni, hogy a kerékagy üt e valamennyit.A fura hang és a betét bemaródása eléggé ismerős nekem valahonnan...
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6933 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:35:03 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.12.13 vasárnap, 20:25:56
18-ért 2db-t tudsz venni a Bremboból.......nem mondanám, hogy egyik legdrágább márka.
15ezer körül lehet kapni Ate-t, 11ezr körül Bosch-t....ezek jók.
unix teli árak nem pont ilyenek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6934 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:35:29 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.12.13 vasárnap, 20:32:57
nálam a 2-essel kezdődő sebességről való fékezést eddig csak az ate meg a gyári bírta
a többi semmit se ér
29 vagy 20??
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6935 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:43:58 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2015.12.13 vasárnap, 20:34:05
Érdemes lenne megnézni, hogy a kerékagy üt e valamennyit.A fura hang és a betét bemaródása eléggé ismerős nekem valahonnan...
Volt ilyen problémád, és megoldodott valahogy?
Sajnos akkor valószínűleg be kell ruháznom még egy garnitúra tárcsára.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6936 Dátum:
2015.12.13 vasárnap, 20:58:34 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.13 vasárnap, 20:17:35
De ez normális dolog, hogy kiad az ember 18e Ft-ot (teljes ár) egy új tárcsáért és az vagy jo vagy nem?
Mi a jó márka akkor a brembo helyett? Az egyik legdrágább márka.
Bármit veszel újat, kedvezménnyel vagy nélküle, és az rövid időn belül használhatatlan azon mindenki kiakad. Fék futómű estében szerintem talán még jobban emeli a vérnyomásod. Sajnos a mai világban mindent a pénz irányít, a cégeknél "csak" a mennyiség számít, a minőség másodlagos. Bár az ellenkezőjét állítják, van aki el is hiszi nekik, az soha nem látott multit közelről. Ezek közül semmi nem kisipari gyártás, nagy cégekről beszélünk, javarészt nem az anyaországban készülnek az alkatrészek akármilyen cimke van rajtuk. Nekem most jók a tárcsáim mondjuk így vettem az autót fél éve. Én nem nagyon hiszek a márkákban, például csak azért mert Ford felirat van a dobozán pár ezressel több az ára. Kuplungcsere előtt állok, a legutolsó alkatrész amit vettem az autóhoz hátsó főtengely szimering. Citroen Peugeut dobozban milyen alkatrész van? Ford bele van ütve préselve a ford embléma. A citroen dobozos 11ezer az eredeti ford dobozos ha jól emlékszem jóval 20 felett. Cromax Az eladó is kiröhögte. (Cromax) Mit mondott nem egyedi a dolog. Soha nem lehet tudni milyen keveredés van a háttériparban. Lehet csak rossz szériát fogtál ki.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6937 Dátum:
2015.12.14 hétfő, 10:34:13 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.13 vasárnap, 18:40:16
Sziasztok!
Nagy segítséget szeretnék kérni,mert már eléggé el vagyok keseredve.
Van egy 2004-es 1.8 benzines mondeom.Kb 3 hónapja vettem frissen behozott kocsi.Vállas volt a féktárcsa rajta,kereskedő elvitte,hogy felszabályoztatja és leszedi róla műszaki elött.Megtörtént elhoztam friss műszakival.
Majd kiderült ,hogy kb100-as temponál erősebb fékezésnél rángatja a kormányt.Elvittem egy szerelő haveromhoz és itt kezdődik a szenvedés:
1.Első körben biztos szarul szabályozták fel,kár vele szenvedni ezt tanácsolta,vettem is rá új Brembo tárcsát és fékbetétet is(Brembo nem volt akkor ,hozott helyette Bosch-t)
Kicseréltük,egy kicsit jó volt majd elöjött egy furcsa szakaszos hang ami fékezésnél elmúlt,majd újra kormány rángatás.
2.Visszavittem szétszedtük,kiderült,hogy a fékkengyelbe a betét berágodott de csak az egyik fele,tárcsát kicsit ki is kezdte,kis barázdák voltak benne.Tárcsa leszed esztergályossal lehuzat rola (pár század mm),a fékkengyelbe a berágódott rész kitisztázták(kicsit fel lett bővítve).Bosch betét kuka,jött a z új Brembo. Összeraktuk a rángatás megszűnt ,de az a hangot még mindig halottam,azt mondta valószínű azért mert a bővítés miatta a betét kicsit tud mozogni)
3.Szeretem ha rendbe vannak a dolgok,próbálok vigyázni és karbantartani a kocsimat,nem tetszett az a hang,vettem egy új féknyerget,és az azon található sérülésmentes kengyelt felraktuk.Majd a hang egy kis ideig elmúlt,majd újrakezdte sőt most a kormányrángatás is visszajött.
Ha van valakinek valami ötlete nagyon szívesen fogadom,mert ez az egy problémám van a kocsival(kopp-kopp) és sajnos nem tudom megoldani!!!!
(a kengyelen a csúszka rész nincs berohadva elvileg szépen csúszik.
Nem cseréltek az agyban csapágyat előtte?
Én évekig küzdöttem ezzel a jelenséggel.
Új betét, új tárcsa kb 20.000 km enként. Vagy négyszer egymás után. Képtelen volt bárki is rájönni mi lehet a bibi. 15000-20000 km körül el kezdett rázni de valami kegyetlenül csak fékezéskor!!!!!
Szilentek, toroncsapágy, támcsapágy, féltengely, minden kutyafüle tökéletes volt. Majd eszembe jutott, hogy kb. 2 éve, csapágycsere után kezdte ezt.
Új agy+csapágy.
Úgy néz ki jó lett bár eladtam a kocsit de családban maradt.
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6938 Dátum:
2015.12.14 hétfő, 11:14:15 »
Idézetet írta: Leni - 2015.12.14 hétfő, 10:34:13
Nem cseréltek az agyban csapágyat előtte?
Én évekig küzdöttem ezzel a jelenséggel.
Új betét, új tárcsa kb 20.000 km enként. Vagy négyszer egymás után. Képtelen volt bárki is rájönni mi lehet a bibi. 15000-20000 km körül el kezdett rázni de valami kegyetlenül csak fékezéskor!!!!!
Szilentek, toroncsapágy, támcsapágy, féltengely, minden kutyafüle tökéletes volt. Majd eszembe jutott, hogy kb. 2 éve, csapágycsere után kezdte ezt.
Új agy+csapágy.
Úgy néz ki jó lett bár eladtam a kocsit de családban maradt.
Nem volt csapágycsere tudtommal,azért nem is gyanakszom erre,mert a tárcsa kicserélése után egy darabig jó volt,nem rázott.Vagy lehet ,hogy a csapágy lógása később deformálja a tárcsát meg?
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6939 Dátum:
2015.12.14 hétfő, 11:56:34 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.14 hétfő, 11:14:15
Nem volt csapágycsere tudtommal,azért nem is gyanakszom erre,mert a tárcsa kicserélése után egy darabig jó volt,nem rázott.Vagy lehet ,hogy a csapágy lógása később deformálja a tárcsát meg?
Tisztelt Fórumtárs!
A kormány fékezés közbeni rázásának több oka is lehet, amit a fórumtársak már említettek. A csonkállvány(csapágyház) meghibásodása nagyon ritkán, a csapágy probléma, ritkán okozhat kormányrázást fékezéskor. A legtöbb esetben a nem megfelelően hőkezelt, gyenge minőségű tárcsák, deformálódnak az erősebb fékhatásnál jelentkező erőteljes hőhatás kialakulásakor. Következmény durva esetben, kis és nagy sebesség esetén, egyaránt jelentkező kormányrázás. A megoldás minden esetben, egy jó minőségű új féktárcsa+betét alkalmazása volt. Új, tárcsa csere esetében ajánlatos a betéteket is cserélni, vagy ha van rá lehetőség akkor a betéteket síkköszörűn síkba csiszolni. Ha elfogadod a javaslatom két típust ajánlanék. Meglepő módon az eredeti FOMOCO tárcsákat, valamint az ezzel minőségben megegyező vagy jobb EBC normál tárcsát. Az eredeti Ford tárcsákat évek óta használom, soha semmilyen problémám még nem volt velük. 120-150 ezer Km után kellett cserélnem a tárcsákat. Az EBC normál tárcsákat több alkalommal beépítettem más kocsijába. Semmilyen panasz eddig nem érkezett rájuk. Sajnos el kell ismerni, hogy a fogyasztói társadalomra jellemző a profit éhség, rányomja a bélyegét a minőségre. Ez a fékalkatrészekre is egyre jobban érvényes.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.14 hétfő, 15:20:16 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6940 Dátum:
2015.12.14 hétfő, 12:19:15 »
Idézetet írta: László - 2015.12.14 hétfő, 11:56:34
Tisztelt Fórumtárs!
A kormány fékezés közbeni rázásának több oka is lehet, amit a fórumtársak már említettek. A csonkállvány(csapágyház) meghibásodása nagyon ritkán, a csapágy probléma, ritkán okozhat kormányrázást fékezéskor. A legtöbb esetben a nem megfelelően hőkezelt, gyenge minőségű tárcsák, deformálódnak az erősebb fékhatásnál jelentkező erőteljes hőhatás kialakulásakor. Következmény durva esetben, kis és nagy sebesség esetén, egyaránt jelentkező kormányrázás. A megoldás minden esetben, egy jó minőségű új féktárcsa+betét alkalmazása volt. Új, tárcsa csere esetében ajánlatos a betétek is cserélni, vagy ha van rá lehetőség akkor a betéteket síkköszörűn síkba csiszolni. Ha elfogadod a javaslatom két típust ajánlanék. Meglepő módon az eredeti FOMOCO tárcsákat, valamint az ezzel minőségben megegyező vagy jobb EBC normál tárcsát. Az eredeti Ford tárcsákat évek óta használom, soha semmilyen problémám még nem volt velük. 120-150 ezer Km után kellett cserélnem a tárcsákat. Az EBC normál tárcsákat több alkalommal beépítettem más kocsijába. Semmilyen panasz eddig nem érkezett rájuk. Sajnos el kell ismerni, hogy a fogyasztói társadalomra jellemző a profit éhség, rányomja a bélyegét a minőségre. Ez a fékalkatrészekre is egyre jobban érvényes.
Tisztelettel László!
Köszönöm a kimerítő választ ,sajnos nem lettem közelebb a megoldához,mindenki más márkára esküszik.Számomra a Brembo is név volt a fékeknél(lehet persze a markating miatt).
Ahogy néztem Ford eredeti tárcsát csak a Cromaxnál találtam (19.000FT/ide nincs kedveznényem
)
Még az ATE-t irták itt páran az kb 12-13E FT lenne kedvezménynel.
De nem érdekelne ha most akkor be kell ruházni még egy garniturára,csak mi a biztosíték ,hogy megoldódik a probléma!?
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.14 hétfő, 13:09:45 írta AgressoR
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6941 Dátum:
2015.12.14 hétfő, 12:43:01 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.14 hétfő, 12:19:15
Köszönöm a kimerítő választ ,sajnos nem lettem közelebb a megoldához,mindenki más márkára esküszik.Számomra a Brembo is néz volt a fékeknél(lehet persze a markating miatt).
Ahogy néztem Ford eredeti tárcsát csak a Cromaxnál találtam (19.000FT/ide nincs kedveznényem
)
Még az ATE-t irták itt páran az kb 12-13E FT lenne kedvezménynel.
De nem érdekelne ha most akkor be kell ruházni még egy garniturára,csak mi a biztosíték ,hogy megoldódik a probléma!?
Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt bármit is tennél, te magad is könnyen le tudod ellenőrizni a két első kerékcsapágyad és a csonkállvány állapotát. A gépjárművet megemelve a kerék alsó és felső pontját megtámasztva, erőteljesen megpróbálod a kereket megmozgatni. Itt nem lehet még holtjáték sem. Ellenkezőesetben jobb esetben csapágy egyébként csonkállvány csere. A Ford tárcsákat nem véletlenül javasoltam. A gépsárkányom 10 éves lesz. Ezalatt az idő alatt csak az eredeti tárcsákat használtam és soha semmilyen problémám nem volt a fékkel. Nem mindig az az olcsó ami elsőre annak látszik. Sok sikert a hiba elhárításához.
Ui. Egy kedves mondeós társam megkeresett, ugyanezzel a problémával. Előtte lett a fék teljesen felújítva. A tárcsákat nem használta még 2000 Km. sem és elképesztően rázott a kormány fékezéskor. A megoldást a tárcsák cseréje jelentette. A szerelőtől, aki a munkát végezte az alkatrészárat sikerült visszaszerezni, mivel bizonyítottan a tárcsacserével a gond megoldódott.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.14 hétfő, 12:45:21 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6942 Dátum:
2015.12.14 hétfő, 14:32:25 »
Idézetet írta: László - 2015.12.14 hétfő, 12:43:01
Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt bármit is tennél, te magad is könnyen le tudod ellenőrizni a két első kerékcsapágyad és a csonkállvány állapotát. A gépjárművet megemelve a kerék alsó és felső pontját megtámasztva, erőteljesen megpróbálod a kereket megmozgatni. Itt nem lehet még holtjáték sem. Ellenkezőesetben jobb esetben csapágy egyébként csonkállvány csere. A Ford tárcsákat nem véletlenül javasoltam. A gépsárkányom 10 éves lesz. Ezalatt az idő alatt csak az eredeti tárcsákat használtam és soha semmilyen problémám nem volt a fékkel. Nem mindig az az olcsó ami elsőre annak látszik. Sok sikert a hiba elhárításához.
Ui. Egy kedves mondeós társam megkeresett, ugyanezzel a problémával. Előtte lett a fék teljesen felújítva. A tárcsákat nem használta még 2000 Km. sem és elképesztően rázott a kormány fékezéskor. A megoldást a tárcsák cseréje jelentette. A szerelőtől, aki a munkát végezte az alkatrészárat sikerült visszaszerezni, mivel bizonyítottan a tárcsacserével a gond megoldódott.
Tisztelettel László!
Vajon a szakaszos hang a féknél(csak bal oldalt) mitől lehet?Természetesen fékezésnél elmúlik.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6943 Dátum:
2015.12.14 hétfő, 15:14:27 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.14 hétfő, 14:32:25
Vajon a szakaszos hang a féknél(csak bal oldalt) mitől lehet?Természetesen fékezésnél elmúlik.
Tisztelt Fórumtárs!
Ha bármelyik első oldalt szakaszos súrlódó, vagy csiszolóhang hallható, az egyértelműen a deformálódott tárcsára utal. Az előzőekben leírtam, hogy hogyan lehet a csonkállvány és a csapágy esetleges meghibásodását kizárni. Én egy előzetes vizsgálattal igyekeznék pontosan behatárolni a lehetséges hibát, illetve egyértelműen kizárni a hibalehetőségek közül a csonkállványt és a csapágyat. A vizsgálat elvégzése nem egy bonyolult művelet. Ezzel párhuzamosan elvégeztetnék egy rázópados első futómű vizsgálatot. Ha a kormányrázás mint tünet csak a tárcsa csere után jelentkezett és egy darabig jól működött a fék kormány rázás nélkül, akkor az minden kétséget kizáróan a tárcsa problémára utal.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.12.14 hétfő, 15:24:04 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6944 Dátum:
2015.12.14 hétfő, 15:32:06 »
Idézetet írta: László - 2015.12.14 hétfő, 15:14:27
Tisztelt Fórumtárs!
Ha bármelyik első oldalt szakaszos súrlódó, vagy csiszolóhang hallható, az egyértelműen a deformálódott tárcsára utal. Az előzőekben leírtam, hogy hogyan lehet a csonkállvány és a csapágy esetleges meghibásodását kizárni. Én egy előzetes vizsgálattal igyekeznék pontosan behatárolni a lehetséges hibát, illetve egyértelműen kizárni a hibalehetőségek közül a csonkállványt és a csapágyat. A vizsgálat elvégzése nem egy bonyolult művelet. Ezzel párhuzamosan elvégeztetnék egy rázópados első futómű vizsgálatot. Ha a kormányrázás mint tünet csak a tárcsa csere után jelentkezett és egy darabig jól működött a fék kormány rázás nélkül, akkor az minden kétséget kizáróan a tárcsa problémára utal.
Tisztelettel László!
A kocsit átnézettem,megrázatták,megnézték nem lóg,nem zörög semmi.Fékerőt mértek,jó volt.Az általad javasolt csapágy check-et megnézem még,köszönöm.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
AgressoR
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 180
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6945 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 07:45:57 »
Sajnos a fékproblémám nem oldódott még mindig meg.Mint rájöttem csak hosszabb utakon jön jobban elő ez a problémám.Mintha a melegedés hatására történne ez a dolog.
Elvittem Ford márka szervízbe is,nem találtak semmit,gondolom nem mentek vele annyit.Fékezéskor fellépő szakaszos hang egyre hangosabb már.
Eléggé el vagyok keseredve,mert nem látom ,hogy mi lesz ennek a problémának a megoldása.
Kezdem úgy érezni ,hogy nem biztos,hogy a Ford volt a legmegfelelőbb választás,ha egy ilyen egyszerű dolgot nem tudok/tudunk megoldani.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Dezsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6946 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 09:21:24 »
Sziasztok! Sajnos én is evvel melegedéssel vagyok dilemmába. 2015 3 hó-ba felváltva mellegedet,csikogott a jobb illetve a bal hátulja.Kicserélték a kézifék köteleket tárcsákat betéteket kitakaritották a fékrendszert és most ujra kezdte az egészet elölröl,de ha rálépek fékre akkor nem csikorog és nekem is csak hosszu távon csinálja és idöközönként,de akkor melegszik a felni utána teljessen vissza hül hidegre. Nem értem én sem.Köszi az esetleges infokat.
Naplózva
2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6947 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 10:27:56 »
Idézetet írta: AgressoR - 2015.12.27 vasárnap, 07:45:57
Sajnos a fékproblémám nem oldódott még mindig meg.Mint rájöttem csak hosszabb utakon jön jobban elő ez a problémám.Mintha a melegedés hatására történne ez a dolog.
Elvittem Ford márka szervízbe is,nem találtak semmit,gondolom nem mentek vele annyit.Fékezéskor fellépő szakaszos hang egyre hangosabb már.
Eléggé el vagyok keseredve,mert nem látom ,hogy mi lesz ennek a problémának a megoldása.
Kezdem úgy érezni ,hogy nem biztos,hogy a Ford volt a legmegfelelőbb választás,ha egy ilyen egyszerű dolgot nem tudok/tudunk megoldani.
méresd meg a féktárcsák ütését padon.ha kinn van a tűrésből, a csere fogja megoldani a problémád.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6948 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 10:30:35 »
Idézetet írta: Dezsi - 2015.12.27 vasárnap, 09:21:24
Sziasztok! Sajnos én is evvel melegedéssel vagyok dilemmába. 2015 3 hó-ba felváltva mellegedet,csikogott a jobb illetve a bal hátulja.Kicserélték a kézifék köteleket tárcsákat betéteket kitakaritották a fékrendszert és most ujra kezdte az egészet elölröl,de ha rálépek fékre akkor nem csikorog és nekem is csak hosszu távon csinálja és idöközönként,de akkor melegszik a felni utána teljessen vissza hül hidegre. Nem értem én sem.Köszi az esetleges infokat.
lehet,hogy éppen a hibás alkatrész maradt érintetlenül.tanulmányozd László cikkét:
http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #6949 Dátum:
2015.12.27 vasárnap, 10:40:04 »
Üdv Urak!
Kérdésem a következő: a diagnosztikával kitudják olvasni pontosan, hogy melyik alkatrész a ludas, ugyanis a karácsonyfaizzókon kívül az Abs millámpa is kigyulladt a műszerfalon menet közben..
Itt arra gondolok, hogy kiírja-e a kicsi kocsi hogy pl a bal hátsó érzékelő a rossz vagy végig kell mindent nézni? Most rátettem töltőre az aksit hátha csak az alacsony töltöttség okozná a galibát (mintha itt olvastam volna, hogy az is lehet). Tanácsot, segítséget szívesen fogadok, de januárban mindenképp megy szerelőhöz, olvassanak hibakódot.
Üdv: Tomi
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
Oldalak:
1
...
132
133
134
135
136
137
138
[
139
]
140
141
142
143
144
145
146
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ