Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 00:06:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 [139] 140 141 142 143 144 145 146 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075643 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6900 Dátum: 2015.12.11 péntek, 14:59:49 »

Én soha nem nézegettem, meg tapostam álló helyben a pedált, hogy bemegy vagy nem.
Ha megyek az autóval, akárhogy fékezve sem esik (sem eshet) be a pedál. Ha meg állok, akkor max egy lehelletnyit van rajta a lábam a pedálon, hogy ne guruljon el az autó, akkor sem esik be.

De ha rendesen rátaposol, nem max erővel, csak normálisan, akkor beesik/lesüllyed padlóig?
Magyarul, tudod reprodukálni Zolika vagy László álltal leírt tüneteket?
Köszi
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6901 Dátum: 2015.12.11 péntek, 15:17:05 »

De ha rendesen rátaposol, nem max erővel, csak normálisan, akkor beesik/lesüllyed padlóig?
Magyarul, tudod reprodukálni Zolika vagy László álltal leírt tüneteket?
Köszi
Kedves Péter!
Még egyszer leírom, soha nem volt problémám a fékkel. Egy hosszabb rendőrlámpa vörös jelzésénél figyeltem fel én is a jelenségre. A fórumon és is meg kérdeztem, ilyenkor mi a teendő. A válsz az volt ez így működik. Én sem nyugodtam ebbe bele. Utána jártam a dolognak, és a TIS javítási utasításban leírtak után nyugodtam csak meg. A TIS a fékrendszer ellenőrzése és próbája alkalmával azt irja: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség" tudni illik ez a besüllyedés mutatja hogy a vákuum rásegítőrendszer rendben üzemel. Még annyit hozzáfűznék, amit nem vettél figyelembe, hogy a vákuum térfogat növelésével ez a jelenség jelentősen csökkent. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.11 péntek, 15:19:45 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #6902 Dátum: 2015.12.11 péntek, 15:42:39 »

De ha rendesen rátaposol, nem max erővel, csak normálisan, akkor beesik/lesüllyed padlóig?
Magyarul, tudod reprodukálni Zolika vagy László álltal leírt tüneteket?
Köszi
Mindig csinálja ha benyomom járó motornál.Nem beesik csak lassan lemegy padlóig.Következő benyomásnál gyorsabban megy le ....
Ha nem jár a motor akkor nem csinál ilyet csak rugózik.
Vezetés közben semmi szokatlan....
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #6903 Dátum: 2015.12.11 péntek, 16:48:13 »

Én is kipróbáltam és tényleg lemegy szép lassan, ha nyomom a féket , szóval Lászlónak van igaza
Az autó stabilan állt a lejtőn, de a pedál szépen lement alsó pontig

Soha nem jöttem volna erre rá, mert utálok minden olyan sofőrt, aki feleslegesen tapossa a féket (mondjuk lámpánál), mikor ott az a nyomorék kézifék
ami ugyan ugy megfogja az autót,de legalább nem égeti ki a háta mögött álló szemét
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6904 Dátum: 2015.12.11 péntek, 17:22:34 »

Mindig csinálja ha benyomom járó motornál.Nem beesik csak lassan lemegy padlóig.Következő benyomásnál gyorsabban megy le ....
Ha nem jár a motor akkor nem csinál ilyet csak rugózik.
Vezetés közben semmi szokatlan....
Tisztelt Fórumtárs!
Ha a rendszer tökéletesen le van légtelenítve és állómotornál felpumpálod a fékpedált, akkor annak nem szabad rugóznia. Olyan keménynek kell lennie mint a beton. Javaslom légtelenítsétek le még egyszer a rendszert. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
zolika81
Vendég
« Új hozzászólás #6905 Dátum: 2015.12.11 péntek, 22:20:36 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ha a rendszer tökéletesen le van légtelenítve és állómotornál felpumpálod a fékpedált, akkor annak nem szabad rugóznia. Olyan keménynek kell lennie mint a beton. Javaslom légtelenítsétek le még egyszer a rendszert. wave
Tisztelettel László! worship

Rendben!
Holnap megcsinálom!!!i
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6906 Dátum: 2015.12.12 szombat, 13:01:22 »

Kedves Péter!
Még egyszer leírom, soha nem volt problémám a fékkel. Egy hosszabb rendőrlámpa vörös jelzésénél figyeltem fel én is a jelenségre. A fórumon és is meg kérdeztem, ilyenkor mi a teendő. A válsz az volt ez így működik. Én sem nyugodtam ebbe bele. Utána jártam a dolognak, és a TIS javítási utasításban leírtak után nyugodtam csak meg. A TIS a fékrendszer ellenőrzése és próbája alkalmával azt irja: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség" tudni illik ez a besüllyedés mutatja hogy a vákuum rásegítőrendszer rendben üzemel. Még annyit hozzáfűznék, amit nem vettél figyelembe, hogy a vákuum térfogat növelésével ez a jelenség jelentősen csökkent. wave
Tisztelettel László! worship  

Köszönöm László!
Most már tényleg abbahagyom a témát úgy látszik tényleg így van.
De még egy utolsó:  Cheesy Idézlek: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség".
Nekem sose ezzel a jelenséggel volt gondom. Nekem kizárólag azzal a jelenséggel volt gondom, hogy a pedál, ezen 1/3 út után folytatja a süllyedést egészen padlóig/tűzfalig/koppanásig. Na ezzel van gondom, nem tudok bele nyugodni.  hawaii
Tisztelettel, Péter
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6907 Dátum: 2015.12.12 szombat, 14:06:45 »

Köszönöm László!
Most már tényleg abbahagyom a témát úgy látszik tényleg így van.
De még egy utolsó:  Cheesy Idézlek: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség".
Nekem sose ezzel a jelenséggel volt gondom. Nekem kizárólag azzal a jelenséggel volt gondom, hogy a pedál, ezen 1/3 út után folytatja a süllyedést egészen padlóig/tűzfalig/koppanásig. Na ezzel van gondom, nem tudok bele nyugodni.  hawaii
Tisztelettel, Péter
Kedves Péter!
Én is igyekszem a témában zárszóként megjegyezni. Adva van egy vákuumszivattyú. Természetesen, véges vákuumképző képességgel(szívóhatással). Ehhez járul még egy véges űrtartalmú Dewander tartály. Lehet, hogy ezt a két alkatrészt "enyhén" aláméretezte a Ford. A jelenség a fékpedálnál ijesztő lehet valójában, de az biztos, hogy a fékhatást nem befolyásolja. Hozzá kell még tennem, hogy a dízelgépeknek a fékrásegítésen kívül még  egyéb szabályozásra felhasznált vákuum igénye is van, mint PL: EGR vezérlés, Turbó vezérlés, amit szintén ez a szerencsétlen vákuumszivattyú szolgál ki. Valójában a vákuumtartály térfogatnövelésével kompenzáltam ki, a szivattyú véges teljesítményét. A rendszer így sokkal később lett kimeríthető és nincs  zavaró jelenség normál használat esetén. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.12 szombat, 14:09:08 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6908 Dátum: 2015.12.12 szombat, 21:17:35 »

Köszönöm László!
Most már tényleg abbahagyom a témát úgy látszik tényleg így van.
De még egy utolsó:  Cheesy Idézlek: "Az álló motornál teljesen felkeményített tömör fékpedál a dízel motor beindítása utáni 1/3 fékpedálút besüllyedés normál jelenség".
Nekem sose ezzel a jelenséggel volt gondom. Nekem kizárólag azzal a jelenséggel volt gondom, hogy a pedál, ezen 1/3 út után folytatja a süllyedést egészen padlóig/tűzfalig/koppanásig. Na ezzel van gondom, nem tudok bele nyugodni.  hawaii
Tisztelettel, Péter
A vákuumszivattyú és a Dewander között kell lenni egy szelepnek, az zár rendesen?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6909 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 13:22:51 »

A vákuumszivattyú és a Dewander között kell lenni egy szelepnek, az zár rendesen?
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem elég mélyen kiveséztük ezt a témát és ha kelletlenül is de elfogadtuk, hogy ez a rendszer így működik. A kérdésedre válaszolva, ha az a szelep nem jól működik akkor bizony előbb vagy utóbb igen komoly izomlázad lesz, mert a megfelelő fékhatás eléréséhez keményen taposnod kell a féket, a vákuum rásegítés hiánya miatt. Egy elhagyatott úton próbáld ki a következőket és akkor megérted, hogy is működik a féked valójában. Gyorsítsd fel a kocsit 50-60 km/ó-ra. Menet közben állítsd le a motort. Kezdj el többször finoman fékezni. Azt fogod tapasztalni, ahogy fogy a vákuum, úgy kell egyre erősebben taposni a féket, miközben egyre keményebb lesz a fékpedál. Ha még ne álltál meg és közben beindítod a motort, akkor a fékpedál besüllyed de a kocsi kis pedálerőre megáll mint a szög. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.13 vasárnap, 14:08:39 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6910 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 14:16:37 »

Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem elég mélyen kiveséztük ezt a témát és ha kelletlenül is de elfogadtuk, hogy ez a rendszer így működik. A kérdésedre válaszolva, ha az a szelep nem jól működik akkor bizony előbb vagy utóbb igen komoly izomlázad lesz, mert a megfelelő fékhatás eléréséhez keményen taposnod kell a féket, a vákuum rásegítés hiánya miatt. Egy elhagyatott úton próbáld ki a következőket és akkor megérted, hogy is működik a féked valójában. Gyorsítsd fel a kocsit 50-60 km/ó-ra. Menet közben állítsd le a motort. Kezdj el többször finoman fékezni. Azt fogod tapasztalni, ahogy fogy a vákuum, úgy kell egyre erősebben taposni a féket, miközben egyre keményebb lesz a fékpedál. Ha még ne álltál meg és közben beindítod a motort, akkor a fékpedál besüllyed de a kocsi kis pedálerőre megáll mint a szög. wave
Tisztelettel László! worship
ha azt a szelepet kiváltjuk egy sima Y vagy T elággal akkor is tökéletes fékhatás van
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6911 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 14:59:39 »

Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem elég mélyen kiveséztük ezt a témát és ha kelletlenül is de elfogadtuk, hogy ez a rendszer így működik. A kérdésedre válaszolva, ha az a szelep nem jól működik akkor bizony előbb vagy utóbb igen komoly izomlázad lesz, mert a megfelelő fékhatás eléréséhez keményen taposnod kell a féket, a vákuum rásegítés hiánya miatt. Egy elhagyatott úton próbáld ki a következőket és akkor megérted, hogy is működik a féked valójában. Gyorsítsd fel a kocsit 50-60 km/ó-ra. Menet közben állítsd le a motort. Kezdj el többször finoman fékezni. Azt fogod tapasztalni, ahogy fogy a vákuum, úgy kell egyre erősebben taposni a féket, miközben egyre keményebb lesz a fékpedál. Ha még ne álltál meg és közben beindítod a motort, akkor a fékpedál besüllyed de a kocsi kis pedálerőre megáll mint a szög. Szerintem nem kell már ezen a témán ennyit rugózni. wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelt Fórumtárs!
Mivel ez egy beszélgetős fórum, csak egy kósza ötletvolt a hozzászólásom.  ::)Lehet hogy volt róla szó, az írások között nekem nem rémlik.  :wow1:Nem biztos hogy minden hozzászólást elolvasok. hehe A következő sorokban leírom a gondolataimat.
    Az a szelep nem csak teljesen átengedni bír, van amikor csak egy egészen kicsit segít a fékhatáson negatív irányba. Ha jár a motor van vákuum, ha nem jár nincs. Egyszerű autós észre sem veszi az apróbb hibákat, a feleségem se vett észre semmit. Vákuumszivattyú+Dewander csere lett a vége. Tisztában vagyok, vagyunk vele sokan, még többen nem, eplus2  hogy ha NEM jár a motor akkor 3-5 ször rálépsz a fékre elfogy a rásegítés. Már a 3 nál is jó a rendszer. ( eplus2 Nekik lehetne kiírni a kocsik hátuljára  " VIGYÁZZ LÉGFÉK!" eplus2 ) Emlékszel erre a feliratra?    Nem szerettem volna senkit megbántani a hozzászólásommal.
Üdv.:Zsolt
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6912 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 15:10:28 »

ha azt a szelepet kiváltjuk egy sima Y vagy T elággal akkor is tökéletes fékhatás van
No igen, csak nekem teleszalad a rásegítő olajjal. Két dolog hozzá tartozik az igazsághoz, az Opel volt, bár ez működési elv szempontjából kb min1 + a szivattyú tetején is rémlik volt valami szűrős szelep szerű valami no az teljesen átengedett. Gondolom ez miatt ment tönkre a többi, mivel vákuumra tervezték nem olajra.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6913 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 15:42:34 »

No igen, csak nekem teleszalad a rásegítő olajjal. Két dolog hozzá tartozik az igazsághoz, az Opel volt, bár ez működési elv szempontjából kb min1 + a szivattyú tetején is rémlik volt valami szűrős szelep szerű valami no az teljesen átengedett. Gondolom ez miatt ment tönkre a többi, mivel vákuumra tervezték nem olajra.
az egy sima visszacsapószelep. nem attól megy tele olajjal
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6914 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 15:50:12 »

Kedves Péter!
Én is igyekszem a témában zárszóként megjegyezni. Adva van egy vákuumszivattyú. Természetesen, véges vákuumképző képességgel(szívóhatással). Ehhez járul még egy véges űrtartalmú Dewander tartály. Lehet, hogy ezt a két alkatrészt "enyhén" aláméretezte a Ford. A jelenség a fékpedálnál ijesztő lehet valójában, de az biztos, hogy a fékhatást nem befolyásolja. Hozzá kell még tennem, hogy a dízelgépeknek a fékrásegítésen kívül még  egyéb szabályozásra felhasznált vákuum igénye is van, mint PL: EGR vezérlés, Turbó vezérlés, amit szintén ez a szerencsétlen vákuumszivattyú szolgál ki. Valójában a vákuumtartály térfogatnövelésével kompenzáltam ki, a szivattyú véges teljesítményét. A rendszer így sokkal később lett kimeríthető és nincs  zavaró jelenség normál használat esetén. wave
Tisztelettel László! worship  

Kedves László!
Köszönöm szépen a válaszokat. Részemről lezártnak tekintem ezt a témát. Az én (műszaki) tudásom túl kevés a további társalgáshoz. Nem találok több kapaszkodót.  Wink
Köszönöm mégegyszer és majd ha lesz megint valami téma amit nem értek, akkor jövök.  hehe hehe
Tisztelettel, Péter   worship
UI: azért kíváncsian várom fog e valamit segíteni a kollegának a főfékhenger csere. Elvégre azt mondta volt valami szivárgás.
UI2: a 1.5 éve "László-módszerrel" felújított hátsó féknyergeim azóta is hibátlanul működnek  worship 1 ével ezelőtt volt az a bizonyos kar alatti extra zsírozás, azóta hozzá se kellett nyúlnom.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6915 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 15:54:18 »

ha azt a szelepet kiváltjuk egy sima Y vagy T elággal akkor is tökéletes fékhatás van
Tisztelt fórumtárs!
Szerintem annak a visszacsapószelepnek pont a vákuum fenntartása a szerepe, és leválasztja a Dewander tartályt a vákuumszivattyúról. Tehát a tartályban megmarad a vákuum. Véletlenül fölöslegesen nem építették volna be. Nem akarok egy újabb véget nem érő vitát generálni. További egészséges vitát kívánok nektek. eljen Én a fékemmel elégedett vagyok itt kiszálltam. smile wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.13 vasárnap, 16:23:05 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6916 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 16:06:08 »

Tisztelt Fórumtárs!
Mivel ez egy beszélgetős fórum, csak egy kósza ötletvolt a hozzászólásom.  ::)Lehet hogy volt róla szó, az írások között nekem nem rémlik.  :wow1:Nem biztos hogy minden hozzászólást elolvasok. hehe A következő sorokban leírom a gondolataimat.
    Az a szelep nem csak teljesen átengedni bír, van amikor csak egy egészen kicsit segít a fékhatáson negatív irányba. Ha jár a motor van vákuum, ha nem jár nincs. Egyszerű autós észre sem veszi az apróbb hibákat, a feleségem se vett észre semmit. Vákuumszivattyú+Dewander csere lett a vége. Tisztában vagyok, vagyunk vele sokan, még többen nem, eplus2  hogy ha NEM jár a motor akkor 3-5 ször rálépsz a fékre elfogy a rásegítés. Már a 3 nál is jó a rendszer. ( eplus2 Nekik lehetne kiírni a kocsik hátuljára  " VIGYÁZZ LÉGFÉK!" eplus2 ) Emlékszel erre a feliratra?    Nem szerettem volna senkit megbántani a hozzászólásommal.
Üdv.:Zsolt
Kedves Zsolt!
Nem sértettél meg és nem haragszom senkire. Az idézett feliratra nagyon jól emlékszem. Én személy szerint senkit nem akarok meggyőzni az érveim igazáról. Csupán közöltem a témával kapcsolatban pár gondolatot. Még az is előfordulhat, hogy nincs mindenben igazam. Viszont vártam volna, hogy az igazán hozzáértők is megszólalnak a témában. wave
Tisztelettel László! worship 
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6917 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 16:14:47 »

Kedves László!
Köszönöm szépen a válaszokat. Részemről lezártnak tekintem ezt a témát. Az én (műszaki) tudásom túl kevés a további társalgáshoz. Nem találok több kapaszkodót.  Wink
Köszönöm mégegyszer és majd ha lesz megint valami téma amit nem értek, akkor jövök.  hehe hehe
Tisztelettel, Péter   worship
UI: azért kíváncsian várom fog e valamit segíteni a kollegának a főfékhenger csere. Elvégre azt mondta volt valami szivárgás.
UI2: a 1.5 éve "László-módszerrel" felújított hátsó féknyergeim azóta is hibátlanul működnek  worship 1 ével ezelőtt volt az a bizonyos kar alatti extra zsírozás, azóta hozzá se kellett nyúlnom.
Kedves Péter!
Nagyon örülök neki, hogy volt bátorságod megcsinálni a hátsóféknyereg átalakítást. eljen eljen eljen Annak mégjobban örülök, hogy azóta is jól működik smile smile smile. Külön megköszönöm elismerő szavaid. kívánom, hogy hosszú ideig minden probléma nélkül tegye a dolgát a féknyereg. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.13 vasárnap, 16:16:20 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6918 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 16:18:33 »

Tisztelt fórumtárs!
Szerintem annak a visszacsapószelepnek pont a vákuum fenntartása a szerepe. Véletlenül fölöslegesen nem építették volna be. Nem akarok egy újabb véget nem érő vitát generálni. További egészséges vitát kívánok nektek. eljen Én a fékemmel elégedett vagyok itt kiszálltam. smile wave
Tisztelettel László! worship  

igen, pont az a szerepe. de nélküle is van fékhatás
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6919 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 16:30:20 »

igen, pont az a szerepe. de nélküle is van fékhatás
Tisztelt Fórumtárs!
Nem értem, hogy miért írod, hogy nélküle is van fékhatás. Soha nem mondtam és nem kérdőjeleztem meg hogy nincs. Amit Horizs Fórumtárs kérdésére leírtam abban az szerepel, ha elfogy a vákuum akkor jelentősen erősebben kell taposnod a féket a megálláshoz. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6920 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 18:27:12 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nem értem, hogy miért írod, hogy nélküle is van fékhatás. Soha nem mondtam és nem kérdőjeleztem meg hogy nincs. Amit Horizs Fórumtárs kérdésére leírtam abban az szerepel, ha elfogy a vákuum akkor jelentősen erősebben kell taposnod a féket a megálláshoz. wave
Tisztelettel László! worship
Jobbanmondva, visszacsapó szelep nélkül fordulatszámfüggő lesz a rásegítő erő.
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6921 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 18:40:16 »

Sziasztok!
Nagy segítséget szeretnék kérni,mert már eléggé el vagyok keseredve.
Van egy 2004-es 1.8 benzines mondeom.Kb 3 hónapja vettem frissen behozott kocsi.Vállas volt a féktárcsa rajta,kereskedő elvitte,hogy felszabályoztatja és leszedi róla műszaki elött.Megtörtént elhoztam friss műszakival.
Majd kiderült ,hogy kb100-as temponál erősebb fékezésnél rángatja a kormányt.Elvittem egy szerelő haveromhoz és itt kezdődik a szenvedés:

1.Első körben biztos szarul szabályozták fel,kár vele szenvedni ezt tanácsolta,vettem is rá új Brembo tárcsát és fékbetétet is(Brembo nem volt akkor ,hozott helyette Bosch-t)
Kicseréltük,egy kicsit jó volt majd elöjött egy furcsa szakaszos hang ami fékezésnél elmúlt,majd újra kormány rángatás.

2.Visszavittem szétszedtük,kiderült,hogy a fékkengyelbe a betét berágodott de csak az egyik fele,tárcsát kicsit ki is kezdte,kis barázdák voltak benne.Tárcsa leszed esztergályossal lehuzat rola (pár század mm),a fékkengyelbe a berágódott rész kitisztázták(kicsit fel lett bővítve).Bosch betét kuka,jött a z új Brembo. Összeraktuk a rángatás megszűnt ,de az a hangot még mindig halottam,azt mondta valószínű azért mert a bővítés miatta a betét kicsit tud mozogni)

3.Szeretem ha rendbe vannak a dolgok,próbálok vigyázni és karbantartani a kocsimat,nem tetszett az a hang,vettem egy új féknyerget,és az azon található sérülésmentes kengyelt felraktuk.Majd a hang egy kis ideig elmúlt,majd újrakezdte sőt most a kormányrángatás is visszajött.

Ha van valakinek valami ötlete nagyon szívesen fogadom,mert ez az egy problémám van a kocsival(kopp-kopp) és sajnos nem tudom megoldani!!!!
(a kengyelen a csúszka rész nincs berohadva elvileg szépen csúszik.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6922 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 18:49:35 »

Sziasztok!
Nagy segítséget szeretnék kérni,mert már eléggé el vagyok keseredve.
Van egy 2004-es 1.8 benzines mondeom.Kb 3 hónapja vettem frissen behozott kocsi.Vállas volt a féktárcsa rajta,kereskedő elvitte,hogy felszabályoztatja és leszedi róla műszaki elött.Megtörtént elhoztam friss műszakival.
Majd kiderült ,hogy kb100-as temponál erősebb fékezésnél rángatja a kormányt.Elvittem egy szerelő haveromhoz és itt kezdődik a szenvedés:

1.Első körben biztos szarul szabályozták fel,kár vele szenvedni ezt tanácsolta,vettem is rá új Brembo tárcsát és fékbetétet is(Brembo nem volt akkor ,hozott helyette Bosch-t)
Kicseréltük,egy kicsit jó volt majd elöjött egy furcsa szakaszos hang ami fékezésnél elmúlt,majd újra kormány rángatás.

2.Visszavittem szétszedtük,kiderült,hogy a fékkengyelbe a betét berágodott de csak az egyik fele,tárcsát kicsit ki is kezdte,kis barázdák voltak benne.Tárcsa leszed esztergályossal lehuzat rola (pár század mm),a fékkengyelbe a berágódott rész kitisztázták(kicsit fel lett bővítve).Bosch betét kuka,jött a z új Brembo. Összeraktuk a rángatás megszűnt ,de az a hangot még mindig halottam,azt mondta valószínű azért mert a bővítés miatta a betét kicsit tud mozogni)

3.Szeretem ha rendbe vannak a dolgok,próbálok vigyázni és karbantartani a kocsimat,nem tetszett az a hang,vettem egy új féknyerget,és az azon található sérülésmentes kengyelt felraktuk.Majd a hang egy kis ideig elmúlt,majd újrakezdte sőt most a kormányrángatás is visszajött.

Ha van valakinek valami ötlete nagyon szívesen fogadom,mert ez az egy problémám van a kocsival(kopp-kopp) és sajnos nem tudom megoldani!!!!
(a kengyelen a csúszka rész nincs berohadva elvileg szépen csúszik.
vacak minőségű a tárcsa. mai világban szabályozgatni nem nagyon szoktak...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6923 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 18:56:41 »

vacak minőségű a tárcsa. mai világban szabályozgatni nem nagyon szoktak...
De az is lehet hogy vacak minőségű a felszabályozás, nagyon el lehet tolni vele ha nem órázza ki rendesen.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6924 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 18:57:03 »

vacak minőségű a tárcsa. mai világban szabályozgatni nem nagyon szoktak...
A szabályzott tárcsát kidobtam,írtam ,hogy most Brembo van rajta,ha az *** akkor mi a a jó?
Amúgy is a másik kengyellel nem rázott,csak a hang nem szűnt meg.Ezért biztos nem a tárcsa rossz.
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.13 vasárnap, 18:59:13 írta AgressoR » Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6925 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 18:59:20 »

A szabályzott tárcsát kidobtam,írtam ,hogy most Brembo van rajta,ha az *** akkor mi a a jó?
Ha féloldalasan berágott betéttel használtad akkor mit vársz tőle.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6926 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 19:03:48 »

A szabályzott tárcsát kidobtam,írtam ,hogy most Brembo van rajta,ha az *** akkor mi a a jó?
Amúgy is a másik kengyellel nem rázott,csak a hang nem szűnt meg.Ezért biztos nem a tárcsa rossz.


Én sokáig Brembo párti voltam....egyszer vettem a mondeora is.  Soha többet nem veszek. 3-4ezer km után ütöttek a (első) tárcsák. 
Most Ate tárcsáim vannak.....pár tízezer km már van bennük és eddig hibátlanok.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6927 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 19:13:34 »

Ha féloldalasan berágott betéttel használtad akkor mit vársz tőle.
Akkor a másik kengyel-el miért nem rángat,ha *** a tárcsa?
Azt mondod ,hogy *** a tárcsa,kicserélem ,majd ha nem szűnik meg a probléma,kicserélem még egyszer?
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6928 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:05:46 »



Én sokáig Brembo párti voltam....egyszer vettem a mondeora is.  Soha többet nem veszek. 3-4ezer km után ütöttek a (első) tárcsák. 
Most Ate tárcsáim vannak.....pár tízezer km már van bennük és eddig hibátlanok.
A Brembo-val én is ráfaragtam.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6929 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:17:35 »

A Brembo-val én is ráfaragtam.
De ez normális dolog, hogy kiad az ember 18e Ft-ot (teljes ár)  egy új tárcsáért és az vagy jo vagy nem?
Mi a jó márka akkor a brembo helyett? Az egyik legdrágább márka.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6930 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:25:56 »

De ez normális dolog, hogy kiad az ember 18e Ft-ot (teljes ár)  egy új tárcsáért és az vagy jo vagy nem?
Mi a jó márka akkor a brembo helyett? Az egyik legdrágább márka.


18-ért 2db-t tudsz venni a Bremboból.......nem mondanám, hogy egyik legdrágább márka.
15ezer körül lehet kapni Ate-t, 11ezr körül Bosch-t....ezek jók.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6931 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:32:57 »

A szabályzott tárcsát kidobtam,írtam ,hogy most Brembo van rajta,ha az *** akkor mi a a jó?
Amúgy is a másik kengyellel nem rázott,csak a hang nem szűnt meg.Ezért biztos nem a tárcsa rossz.
nálam a 2-essel kezdődő sebességről való fékezést eddig csak az ate meg a gyári bírta vigyor3 a többi semmit se ér
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6932 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:34:05 »

Akkor a másik kengyel-el miért nem rángat,ha *** a tárcsa?
Azt mondod ,hogy *** a tárcsa,kicserélem ,majd ha nem szűnik meg a probléma,kicserélem még egyszer?



Érdemes lenne megnézni, hogy a kerékagy üt e valamennyit.A fura hang és a betét bemaródása eléggé ismerős nekem valahonnan...
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6933 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:35:03 »



18-ért 2db-t tudsz venni a Bremboból.......nem mondanám, hogy egyik legdrágább márka.
15ezer körül lehet kapni Ate-t, 11ezr körül Bosch-t....ezek jók.   
unix teli árak nem pont ilyenek vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6934 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:35:29 »

nálam a 2-essel kezdődő sebességről való fékezést eddig csak az ate meg a gyári bírta vigyor3 a többi semmit se ér


29 vagy 20??  vigyor3
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6935 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:43:58 »


Érdemes lenne megnézni, hogy a kerékagy üt e valamennyit.A fura hang és a betét bemaródása eléggé ismerős nekem valahonnan...
Volt ilyen problémád, és megoldodott valahogy?
Sajnos akkor valószínűleg be kell ruháznom még egy garnitúra tárcsára.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6936 Dátum: 2015.12.13 vasárnap, 20:58:34 »

De ez normális dolog, hogy kiad az ember 18e Ft-ot (teljes ár)  egy új tárcsáért és az vagy jo vagy nem?
Mi a jó márka akkor a brembo helyett? Az egyik legdrágább márka.
Bármit veszel újat, kedvezménnyel vagy nélküle, és az rövid időn belül használhatatlan azon mindenki kiakad. Fék futómű estében szerintem talán még jobban emeli a vérnyomásod. Sajnos a mai világban mindent a pénz irányít, a cégeknél "csak" a mennyiség számít, a minőség másodlagos. Bár az ellenkezőjét állítják, van aki el is hiszi nekik, az soha nem látott multit közelről. Ezek közül semmi nem kisipari gyártás, nagy cégekről beszélünk, javarészt nem az anyaországban készülnek az alkatrészek akármilyen cimke van rajtuk.  Nekem most jók a tárcsáim mondjuk így vettem az autót fél éve.  Én nem nagyon hiszek a márkákban, például csak azért mert Ford felirat van a dobozán pár ezressel több az ára. Kuplungcsere előtt állok, a legutolsó alkatrész amit vettem az autóhoz hátsó főtengely szimering. Citroen Peugeut dobozban milyen alkatrész van? Ford bele van ütve préselve a ford embléma. A citroen dobozos 11ezer az eredeti ford dobozos ha jól emlékszem jóval 20 felett. Cromax Az eladó is kiröhögte. (Cromax) Mit mondott nem egyedi a dolog. Soha nem lehet tudni milyen keveredés van a háttériparban. Lehet csak rossz szériát fogtál ki.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #6937 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 10:34:13 »

Sziasztok!
Nagy segítséget szeretnék kérni,mert már eléggé el vagyok keseredve.
Van egy 2004-es 1.8 benzines mondeom.Kb 3 hónapja vettem frissen behozott kocsi.Vállas volt a féktárcsa rajta,kereskedő elvitte,hogy felszabályoztatja és leszedi róla műszaki elött.Megtörtént elhoztam friss műszakival.
Majd kiderült ,hogy kb100-as temponál erősebb fékezésnél rángatja a kormányt.Elvittem egy szerelő haveromhoz és itt kezdődik a szenvedés:

1.Első körben biztos szarul szabályozták fel,kár vele szenvedni ezt tanácsolta,vettem is rá új Brembo tárcsát és fékbetétet is(Brembo nem volt akkor ,hozott helyette Bosch-t)
Kicseréltük,egy kicsit jó volt majd elöjött egy furcsa szakaszos hang ami fékezésnél elmúlt,majd újra kormány rángatás.

2.Visszavittem szétszedtük,kiderült,hogy a fékkengyelbe a betét berágodott de csak az egyik fele,tárcsát kicsit ki is kezdte,kis barázdák voltak benne.Tárcsa leszed esztergályossal lehuzat rola (pár század mm),a fékkengyelbe a berágódott rész kitisztázták(kicsit fel lett bővítve).Bosch betét kuka,jött a z új Brembo. Összeraktuk a rángatás megszűnt ,de az a hangot még mindig halottam,azt mondta valószínű azért mert a bővítés miatta a betét kicsit tud mozogni)

3.Szeretem ha rendbe vannak a dolgok,próbálok vigyázni és karbantartani a kocsimat,nem tetszett az a hang,vettem egy új féknyerget,és az azon található sérülésmentes kengyelt felraktuk.Majd a hang egy kis ideig elmúlt,majd újrakezdte sőt most a kormányrángatás is visszajött.

Ha van valakinek valami ötlete nagyon szívesen fogadom,mert ez az egy problémám van a kocsival(kopp-kopp) és sajnos nem tudom megoldani!!!!
(a kengyelen a csúszka rész nincs berohadva elvileg szépen csúszik.

Nem cseréltek az agyban csapágyat előtte?
Én évekig küzdöttem ezzel a jelenséggel.
 Új betét, új tárcsa kb 20.000 km enként. Vagy négyszer egymás után. Képtelen volt bárki is rájönni mi lehet a bibi. 15000-20000 km körül el kezdett rázni de valami kegyetlenül csak fékezéskor!!!!!
Szilentek, toroncsapágy, támcsapágy, féltengely, minden kutyafüle tökéletes volt. Majd eszembe jutott, hogy kb. 2 éve, csapágycsere után kezdte ezt.
Új agy+csapágy.
Úgy néz ki jó lett bár eladtam a kocsit de családban maradt.  wave
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6938 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 11:14:15 »

Nem cseréltek az agyban csapágyat előtte?
Én évekig küzdöttem ezzel a jelenséggel.
 Új betét, új tárcsa kb 20.000 km enként. Vagy négyszer egymás után. Képtelen volt bárki is rájönni mi lehet a bibi. 15000-20000 km körül el kezdett rázni de valami kegyetlenül csak fékezéskor!!!!!
Szilentek, toroncsapágy, támcsapágy, féltengely, minden kutyafüle tökéletes volt. Majd eszembe jutott, hogy kb. 2 éve, csapágycsere után kezdte ezt.
Új agy+csapágy.
Úgy néz ki jó lett bár eladtam a kocsit de családban maradt.  wave
Nem volt csapágycsere tudtommal,azért nem is gyanakszom erre,mert a tárcsa kicserélése után egy darabig jó volt,nem rázott.Vagy lehet ,hogy a csapágy lógása később deformálja a tárcsát meg?
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6939 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 11:56:34 »

Nem volt csapágycsere tudtommal,azért nem is gyanakszom erre,mert a tárcsa kicserélése után egy darabig jó volt,nem rázott.Vagy lehet ,hogy a csapágy lógása később deformálja a tárcsát meg?
Tisztelt Fórumtárs!
A kormány fékezés közbeni rázásának több oka is lehet, amit a fórumtársak már említettek. A csonkállvány(csapágyház) meghibásodása nagyon ritkán, a csapágy probléma, ritkán okozhat kormányrázást fékezéskor. A legtöbb esetben a nem megfelelően hőkezelt, gyenge minőségű tárcsák, deformálódnak az erősebb fékhatásnál jelentkező erőteljes  hőhatás kialakulásakor. Következmény durva esetben, kis és nagy sebesség esetén, egyaránt jelentkező kormányrázás. A megoldás minden esetben, egy jó minőségű új féktárcsa+betét alkalmazása volt. Új, tárcsa csere esetében ajánlatos a betéteket is cserélni, vagy ha van rá lehetőség akkor a betéteket síkköszörűn síkba csiszolni. Ha elfogadod a javaslatom két típust ajánlanék. Meglepő módon az eredeti FOMOCO tárcsákat, valamint az ezzel minőségben megegyező vagy jobb EBC normál tárcsát. Az eredeti Ford tárcsákat évek óta használom, soha semmilyen problémám még nem volt velük. 120-150 ezer Km után kellett cserélnem a tárcsákat. Az EBC normál tárcsákat több alkalommal beépítettem más kocsijába. Semmilyen panasz eddig nem érkezett rájuk. Sajnos el kell ismerni, hogy a fogyasztói társadalomra jellemző a profit éhség, rányomja a bélyegét a minőségre. Ez a fékalkatrészekre is egyre jobban érvényes. wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.14 hétfő, 15:20:16 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6940 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 12:19:15 »

Tisztelt Fórumtárs!
A kormány fékezés közbeni rázásának több oka is lehet, amit a fórumtársak már említettek. A csonkállvány(csapágyház) meghibásodása nagyon ritkán, a csapágy probléma, ritkán okozhat kormányrázást fékezéskor. A legtöbb esetben a nem megfelelően hőkezelt, gyenge minőségű tárcsák, deformálódnak az erősebb fékhatásnál jelentkező erőteljes  hőhatás kialakulásakor. Következmény durva esetben, kis és nagy sebesség esetén, egyaránt jelentkező kormányrázás. A megoldás minden esetben, egy jó minőségű új féktárcsa+betét alkalmazása volt. Új, tárcsa csere esetében ajánlatos a betétek is cserélni, vagy ha van rá lehetőség akkor a betéteket síkköszörűn síkba csiszolni. Ha elfogadod a javaslatom két típust ajánlanék. Meglepő módon az eredeti FOMOCO tárcsákat, valamint az ezzel minőségben megegyező vagy jobb EBC normál tárcsát. Az eredeti Ford tárcsákat évek óta használom, soha semmilyen problémám még nem volt velük. 120-150 ezer Km után kellett cserélnem a tárcsákat. Az EBC normál tárcsákat több alkalommal beépítettem más kocsijába. Semmilyen panasz eddig nem érkezett rájuk. Sajnos el kell ismerni, hogy a fogyasztói társadalomra jellemző a profit éhség, rányomja a bélyegét a minőségre. Ez a fékalkatrészekre is egyre jobban érvényes. wave
Tisztelettel László! worship  
Köszönöm a kimerítő választ ,sajnos nem lettem közelebb a megoldához,mindenki más márkára esküszik.Számomra a Brembo is név volt a fékeknél(lehet persze a markating miatt).
Ahogy néztem Ford eredeti tárcsát csak a Cromaxnál találtam (19.000FT/ide nincs kedveznényem Sad  )
Még az ATE-t irták itt páran az kb 12-13E FT lenne kedvezménynel.
De nem érdekelne ha most akkor be kell ruházni még egy garniturára,csak mi a biztosíték ,hogy megoldódik a probléma!? Sad
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.14 hétfő, 13:09:45 írta AgressoR » Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6941 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 12:43:01 »

Köszönöm a kimerítő választ ,sajnos nem lettem közelebb a megoldához,mindenki más márkára esküszik.Számomra a Brembo is néz volt a fékeknél(lehet persze a markating miatt).
Ahogy néztem Ford eredeti tárcsát csak a Cromaxnál találtam (19.000FT/ide nincs kedveznényem Sad  )
Még az ATE-t irták itt páran az kb 12-13E FT lenne kedvezménynel.
De nem érdekelne ha most akkor be kell ruházni még egy garniturára,csak mi a biztosíték ,hogy megoldódik a probléma!? Sad
Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt bármit is tennél, te magad is könnyen le tudod ellenőrizni a két első kerékcsapágyad és a csonkállvány állapotát. A gépjárművet megemelve a kerék alsó és felső pontját megtámasztva, erőteljesen megpróbálod a kereket megmozgatni. Itt nem lehet még holtjáték sem. Ellenkezőesetben jobb esetben csapágy egyébként csonkállvány csere. A Ford tárcsákat nem véletlenül javasoltam. A gépsárkányom 10 éves lesz. Ezalatt az idő alatt csak az eredeti tárcsákat használtam és soha semmilyen problémám nem volt a fékkel. Nem mindig az az olcsó ami elsőre annak látszik. Sok sikert a hiba elhárításához.
Ui. Egy kedves mondeós  társam megkeresett, ugyanezzel a problémával. Előtte lett a fék teljesen felújítva. A tárcsákat nem használta még 2000 Km. sem és elképesztően rázott a kormány fékezéskor. A megoldást a tárcsák cseréje jelentette. A szerelőtől, aki a munkát végezte az alkatrészárat sikerült visszaszerezni, mivel bizonyítottan a tárcsacserével a gond megoldódott. wave
Tisztelettel László! worship      
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.14 hétfő, 12:45:21 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6942 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 14:32:25 »

Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt bármit is tennél, te magad is könnyen le tudod ellenőrizni a két első kerékcsapágyad és a csonkállvány állapotát. A gépjárművet megemelve a kerék alsó és felső pontját megtámasztva, erőteljesen megpróbálod a kereket megmozgatni. Itt nem lehet még holtjáték sem. Ellenkezőesetben jobb esetben csapágy egyébként csonkállvány csere. A Ford tárcsákat nem véletlenül javasoltam. A gépsárkányom 10 éves lesz. Ezalatt az idő alatt csak az eredeti tárcsákat használtam és soha semmilyen problémám nem volt a fékkel. Nem mindig az az olcsó ami elsőre annak látszik. Sok sikert a hiba elhárításához.
Ui. Egy kedves mondeós  társam megkeresett, ugyanezzel a problémával. Előtte lett a fék teljesen felújítva. A tárcsákat nem használta még 2000 Km. sem és elképesztően rázott a kormány fékezéskor. A megoldást a tárcsák cseréje jelentette. A szerelőtől, aki a munkát végezte az alkatrészárat sikerült visszaszerezni, mivel bizonyítottan a tárcsacserével a gond megoldódott. wave
Tisztelettel László! worship      
Vajon a szakaszos hang a féknél(csak bal oldalt) mitől lehet?Természetesen fékezésnél elmúlik.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6943 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 15:14:27 »

Vajon a szakaszos hang a féknél(csak bal oldalt) mitől lehet?Természetesen fékezésnél elmúlik.
Tisztelt Fórumtárs!
Ha bármelyik első oldalt szakaszos súrlódó, vagy csiszolóhang hallható, az egyértelműen a deformálódott tárcsára utal.  Az előzőekben leírtam, hogy hogyan lehet a csonkállvány és a csapágy esetleges meghibásodását kizárni. Én egy előzetes vizsgálattal igyekeznék pontosan behatárolni a lehetséges hibát, illetve egyértelműen kizárni a hibalehetőségek közül a csonkállványt és a csapágyat. A vizsgálat elvégzése nem egy bonyolult művelet. Ezzel párhuzamosan elvégeztetnék egy rázópados első futómű vizsgálatot. Ha a kormányrázás mint tünet csak a tárcsa csere után jelentkezett és egy darabig jól működött a fék kormány rázás nélkül, akkor az minden kétséget kizáróan a tárcsa problémára utal. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.14 hétfő, 15:24:04 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6944 Dátum: 2015.12.14 hétfő, 15:32:06 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ha bármelyik első oldalt szakaszos súrlódó, vagy csiszolóhang hallható, az egyértelműen a deformálódott tárcsára utal.  Az előzőekben leírtam, hogy hogyan lehet a csonkállvány és a csapágy esetleges meghibásodását kizárni. Én egy előzetes vizsgálattal igyekeznék pontosan behatárolni a lehetséges hibát, illetve egyértelműen kizárni a hibalehetőségek közül a csonkállványt és a csapágyat. A vizsgálat elvégzése nem egy bonyolult művelet. Ezzel párhuzamosan elvégeztetnék egy rázópados első futómű vizsgálatot. Ha a kormányrázás mint tünet csak a tárcsa csere után jelentkezett és egy darabig jól működött a fék kormány rázás nélkül, akkor az minden kétséget kizáróan a tárcsa problémára utal. wave
Tisztelettel László! worship
A kocsit átnézettem,megrázatták,megnézték nem lóg,nem zörög semmi.Fékerőt mértek,jó volt.Az általad javasolt csapágy check-et megnézem még,köszönöm.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #6945 Dátum: 2015.12.27 vasárnap, 07:45:57 »

Sajnos a fékproblémám nem oldódott még mindig meg.Mint rájöttem csak hosszabb utakon jön jobban elő ez a problémám.Mintha a melegedés hatására történne ez a dolog.
Elvittem Ford márka szervízbe is,nem találtak semmit,gondolom nem mentek vele annyit.Fékezéskor fellépő szakaszos hang egyre hangosabb már.
Eléggé el vagyok keseredve,mert nem látom ,hogy mi lesz ennek a problémának a megoldása.
Kezdem úgy érezni ,hogy nem biztos,hogy a Ford volt a legmegfelelőbb választás,ha egy ilyen egyszerű dolgot nem tudok/tudunk megoldani.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Dezsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222


E-mail
« Új hozzászólás #6946 Dátum: 2015.12.27 vasárnap, 09:21:24 »

Sziasztok! Sajnos én is evvel melegedéssel vagyok dilemmába. 2015 3 hó-ba felváltva mellegedet,csikogott a jobb illetve a bal hátulja.Kicserélték a kézifék köteleket tárcsákat betéteket kitakaritották a fékrendszert és most ujra kezdte az egészet elölröl,de ha rálépek fékre akkor nem csikorog és nekem is csak hosszu távon csinálja és idöközönként,de akkor melegszik a felni utána teljessen vissza hül hidegre. Nem értem én sem.Köszi az esetleges  infokat.
Naplózva

2006.11.Tdci machine silver 115le 5ajtó 5gang mk3 itthol is,de többet külföldön vok./Győr-Bretten/ +36309487082, +4915144935048
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6947 Dátum: 2015.12.27 vasárnap, 10:27:56 »

Sajnos a fékproblémám nem oldódott még mindig meg.Mint rájöttem csak hosszabb utakon jön jobban elő ez a problémám.Mintha a melegedés hatására történne ez a dolog.
Elvittem Ford márka szervízbe is,nem találtak semmit,gondolom nem mentek vele annyit.Fékezéskor fellépő szakaszos hang egyre hangosabb már.
Eléggé el vagyok keseredve,mert nem látom ,hogy mi lesz ennek a problémának a megoldása.
Kezdem úgy érezni ,hogy nem biztos,hogy a Ford volt a legmegfelelőbb választás,ha egy ilyen egyszerű dolgot nem tudok/tudunk megoldani.
méresd meg a féktárcsák ütését padon.ha kinn van a tűrésből, a csere fogja megoldani a problémád.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6948 Dátum: 2015.12.27 vasárnap, 10:30:35 »

Sziasztok! Sajnos én is evvel melegedéssel vagyok dilemmába. 2015 3 hó-ba felváltva mellegedet,csikogott a jobb illetve a bal hátulja.Kicserélték a kézifék köteleket tárcsákat betéteket kitakaritották a fékrendszert és most ujra kezdte az egészet elölröl,de ha rálépek fékre akkor nem csikorog és nekem is csak hosszu távon csinálja és idöközönként,de akkor melegszik a felni utána teljessen vissza hül hidegre. Nem értem én sem.Köszi az esetleges  infokat.
lehet,hogy éppen a hibás alkatrész maradt érintetlenül.tanulmányozd László cikkét:

http://mondeo.hu/index.php?topic=17223.0
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
szucstamas20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


E-mail
« Új hozzászólás #6949 Dátum: 2015.12.27 vasárnap, 10:40:04 »

Üdv Urak!

Kérdésem a következő: a diagnosztikával kitudják olvasni pontosan, hogy melyik alkatrész a ludas, ugyanis a karácsonyfaizzókon kívül az Abs millámpa is kigyulladt a műszerfalon menet közben..  szomoru1 Itt arra gondolok, hogy kiírja-e a kicsi kocsi hogy pl a bal hátsó érzékelő a rossz vagy végig kell mindent nézni? Most rátettem töltőre az aksit hátha csak az alacsony töltöttség okozná a galibát (mintha itt olvastam volna, hogy az is lehet). Tanácsot, segítséget szívesen fogadok, de januárban mindenképp megy szerelőhöz, olvassanak hibakódot.

Üdv: Tomi
Naplózva

2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
Oldalak: 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 [139] 140 141 142 143 144 145 146 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.