Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:47:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3070313 alkalommal)
0 Felhasználó és 77 vendég van a témában
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #7000 Dátum: 2016.02.20 szombat, 19:05:07 »

jófajta vigyor3 eljen

ez volt a jobb (drágább)!  eplus2 hehe
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7001 Dátum: 2016.02.20 szombat, 19:15:06 »

ez volt a jobb (drágább)!  eplus2 hehe
én unixosat raktam már többször, azzal még sose volt gond
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #7002 Dátum: 2016.02.20 szombat, 19:17:44 »

én unixosat raktam már többször, azzal még sose volt gond

 eljen

egyébként ha ez volt a jobb minőségű, akkor milyen lehet a silányabb??
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7003 Dátum: 2016.02.20 szombat, 19:27:30 »

eljen

egyébként ha ez volt a jobb minőségű, akkor milyen lehet a silányabb??
ettől csak jobb lehet vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #7004 Dátum: 2016.02.20 szombat, 19:29:38 »

ettől csak jobb lehet vigyor3

most így utólag röhögünk rajta, de azért ha ez eldurrant volna neki... falbav
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7005 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 09:30:01 »

Múlt hétvégén kombi féknyerget cseréltem egyik ismerősömnek a nem berohadós fajtára.
4 és fél hónappal ezelőtt felújítókészlettel rendbehoztuk a régi, berohadt féknyergét. Sajnos eddig tartott neki, így mindenképp egy 2004.09 utáni féknyereg cseréje mellett döntöttünk. Annó a felújítás mellett a fékcsöveket is cseréltük, mert elég szhar állapotban voltak. Most pedig meglepetten néztünk egymásra, mikor le akartuk venni a 4.5 hónapos fékcsöveket:



Tisztelt Fórumtárs!
Ha már egyszer leszereltétek a 2 féknyerget, miért nem csináltátok meg a szimeringes átalakítást. Már többen megcsinálták és évek óta nincs vele gondjuk. Tudom, hogy ki mit szeret szép az annak, ne dumáljak bele. smile Egyébként a FL előtti nyereg is a Bosch által gyártott robosztus, strapabíró szerkezet, csupán a tömítése nem megfelelő. A tömítést cserélve, átalakítva, hosszútávon is minden igényt kielégít.
A fékcsővel kapcsolatban, ez a probléma a boltban megérne 2 komoly misét és egy panaszkönyvet illetve, egy utólagos minőség vizsgálatot. Mivel mindkét cső a kidurranás határán állt, meghibásodásuk esetén a gépkocsi teljes fékrendszer hiányával ütközhetett volna bármivel. Féknél azért ez nagyon durva minőségi probléma. wave
Tisztelettel László! worship  


 
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.21 vasárnap, 12:41:40 írta Zsolteey » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #7006 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 13:24:50 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ha már egyszer leszereltétek a 2 féknyerget, miért nem csináltátok meg a szimeringes átalakítást. Már többen megcsinálták és évek óta nincs vele gondjuk. Tudom, hogy ki mit szeret szép az annak, ne dumáljak bele. smile Egyébként a FL előtti nyereg is a Bosch által gyártott robosztus, strapabíró szerkezet, csupán a tömítése nem megfelelő. A tömítést cserélve, átalakítva, hosszútávon is minden igényt kielégít.
A fékcsővel kapcsolatban, ez a probléma a boltban megérne 2 komoly misét és egy panaszkönyvet illetve, egy utólagos minőség vizsgálatot. Mivel mindkét cső a kidurranás határán állt, meghibásodásuk esetén a gépkocsi teljes fékrendszer hiányával ütközhetett volna bármivel. Féknél azért ez nagyon durva minőségi probléma. wave
Tisztelettel László! worship  


Kedves László!

A gazdája a csere mellett döntött, mondta,h  ne újítgassuk a régi nyergét. Az ő döntése.
Én csak kicseréltem neki.

A fékcsövekről meg... remélem leveszik az árlistáról őket!
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7007 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 13:59:13 »

Kedves László!

A gazdája a csere mellett döntött, mondta,h  ne újítgassuk a régi nyergét. Az ő döntése.
Én csak kicseréltem neki.

A fékcsövekről meg... remélem leveszik az árlistáról őket!
Tisztelt Fórumtárs!
Így maximálisan érthető a döntés. Én a megjegyzéssel csupán egy kicsit bátorítani akarom a társulatot, hogy nem kell mindjárt kicserélni a teljes nyerget, mivel egy próbát bőven megér az átalakítás. Az eddigi tapasztalatok ezt bizonyítják. Ahhoz képest, hogy milyen sűrűn előforduló problémával álltunk és állunk még ma is szembe, elenyészően kevésnek tartom a bátor tettre kész, az átalakítást bevállaló fórumtársak számát.   
Ettől függetlenül továbbra is él az a szabály, hogy mindenki úgy csinálja ahogy neki a legszimpatikusabb. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7008 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 15:44:21 »

Tisztelt Fórumtárs!
Így maximálisan érthető a döntés. Én a megjegyzéssel csupán egy kicsit bátorítani akarom a társulatot, hogy nem kell mindjárt kicserélni a teljes nyerget, mivel egy próbát bőven megér az átalakítás. Az eddigi tapasztalatok ezt bizonyítják. Ahhoz képest, hogy milyen sűrűn előforduló problémával álltunk és állunk még ma is szembe, elenyészően kevésnek tartom a bátor tettre kész, az átalakítást bevállaló fórumtársak számát.   
Ettől függetlenül továbbra is él az a szabály, hogy mindenki úgy csinálja ahogy neki a legszimpatikusabb. wave
Tisztelettel László! worship

2.5 éve volt, hogy felújítottam a László módszerrel a nyergeket. Azóta se kellett hozzányúlni. Hibátlanul működik.  worship taps wave
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7009 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 18:31:37 »

 eljen
2.5 éve volt, hogy felújítottam a László módszerrel a nyergeket. Azóta se kellett hozzányúlni. Hibátlanul működik.  worship taps wave

Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
r.viktor
Vendég
« Új hozzászólás #7010 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 20:44:07 »

Hello mindenkinek!

Nekem egy 2001-es ferdehátú tdci mondim van és engem is utol ért a féknyereg kézifék működtetőkarjának beragadása. Vettem az egyik bontóban egy 2006-os évjáratú féknyerget és az lenne a kérdésem, hogy jó lesz-e az enyébe? A válaszotokat előre is köszönöm
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #7011 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 21:25:52 »

Hello mindenkinek!

Nekem egy 2001-es ferdehátú tdci mondim van és engem is utol ért a féknyereg kézifék működtetőkarjának beragadása. Vettem az egyik bontóban egy 2006-os évjáratú féknyerget és az lenne a kérdésem, hogy jó lesz-e az enyébe? A válaszotokat előre is köszönöm
Tudtommal jó lesz, de fékbetétet is cserélned kell, mert eltérőek. Talán még tárcsát is...ebben nem vagyok biztos, majd megmondják a bölcsek...
Én végül egy közepes utángyárott féknyereg mellett maradtam, mert tök jó állapotúak a tárcsáim/betéteim, és árba ugyanoda jött volna ki.
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #7012 Dátum: 2016.02.21 vasárnap, 21:27:20 »

Hello mindenkinek!

Nekem egy 2001-es ferdehátú tdci mondim van és engem is utol ért a féknyereg kézifék működtetőkarjának beragadása. Vettem az egyik bontóban egy 2006-os évjáratú féknyerget és az lenne a kérdésem, hogy jó lesz-e az enyébe? A válaszotokat előre is köszönöm
Akkor a 2006-os is 5 ajtós,meg a többi: http://mondeo.hu/index.php?topic=2.msg1044564#msg1044564
Igen jó a féknyereg.A tárcsa maradhat. (komplett nyereg+csúszka+fékbetét+csavarok)
« Utoljára szerkesztve: 2016.02.21 vasárnap, 21:29:03 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
r.viktor
Vendég
« Új hozzászólás #7013 Dátum: 2016.02.22 hétfő, 06:59:57 »

Sziasztok!

Nagyon -nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget a féknyereggel kapcsolatban, szép napot nektek.  Wink
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7014 Dátum: 2016.02.22 hétfő, 14:50:07 »

Sziasztok!Friss Mondeo tulajdonosként és új tagként egy olyan problémába szeretném  kérni a segítségeteket hogy indulás után az első fékezésnél "bejelez(hangot ad) az abs majd  kivillan az ABS lámpa és folyamatosan világit!De van úgy is hogy nem "jelez"vissza fékezésnél hanem csak ugy kivillan egy idő utàn (kb 15-20km)és utánna folyamatosan világít!Vásárlás előtt márkaszervízben átnézettem az autot ,ott jelezték hogy a bal hátsó keréknél valószínű az abs csatlakozóval lesz gond cserélni kell!A csatlakozócsere megtörtént de a jelenség továbbra is fenáll:( Ami a kérdésem lenne: valószínű a vezetékben van a hiba? Ha igen akkor ez külön cserélhető -rendelhető e?
 Ui:.a jelado szenzor abbol gondolom hogy nem hibás-rossz mivel a szakszervízben csak a csatlakozot mondták cserére,gondolom én hogy akkor azt mondták volna hogy csere az egész:)!vagy a szakszervízben csak a hibát látják magát az okát nem hogy külön a vezeték vagy maga a jeladó a hibàs?Smiley)köszi előre is a segítséget

Hibakód olvasás, aztán akkor lehet nézegetni azt a szenzort és környékét, amire panaszkodik.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #7015 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 20:37:41 »

Sziasztok

Tanácsot szeretnék kérni,a bal első féknyergem valószínű nem jó,mert nem megy vissza teljesen,mert az az oldali tárcsa nagyon melegszik ,míg a másik hűvös.
Mit lehet vele tenni?Van valami típushiba és meg lehet javítani?
Két dologot láttam eddig:
1.javító készlet unixnál kb 6e FT,de nem tudom a munkahengernél a tömítő gyűrűt mennyire könnyű bele tenni anélkül,hogy el ne csipnénk.
2.Szintén a unixnál árulnak fel ujítót darabokat kb 26e FT-ért,itt kell cseredarabot adni,vagy hogy működik?
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7016 Dátum: 2016.03.06 vasárnap, 21:14:54 »

Sziasztok

Tanácsot szeretnék kérni,a bal első féknyergem valószínű nem jó,mert nem megy vissza teljesen,mert az az oldali tárcsa nagyon melegszik ,míg a másik hűvös.
Mit lehet vele tenni?Van valami típushiba és meg lehet javítani?
Két dologot láttam eddig:
1.javító készlet unixnál kb 6e FT,de nem tudom a munkahengernél a tömítő gyűrűt mennyire könnyű bele tenni anélkül,hogy el ne csipnénk.
2.Szintén a unixnál árulnak fel ujítót darabokat kb 26e FT-ért,itt kell cseredarabot adni,vagy hogy működik?

Az elsőknek nincs ilyesmi típushibájuk.
Első körben nézd meg a csúszkákat, pucold ki a betéteket tartó "sínt".
Ha a dugattyú a bűnös, azt is biztos fel lehet újítani. Vagy csere bontottra.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7017 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 13:08:17 »

Sziasztok

Tanácsot szeretnék kérni,a bal első féknyergem valószínű nem jó,mert nem megy vissza teljesen,mert az az oldali tárcsa nagyon melegszik ,míg a másik hűvös.
Mit lehet vele tenni?Van valami típushiba és meg lehet javítani?
Két dologot láttam eddig:
1.javító készlet unixnál kb 6e FT,de nem tudom a munkahengernél a tömítő gyűrűt mennyire könnyű bele tenni anélkül,hogy el ne csipnénk.
2.Szintén a unixnál árulnak fel ujítót darabokat kb 26e FT-ért,itt kell cseredarabot adni,vagy hogy működik?
Tisztelt Fórumtárs!
A mondeok első féknyerge egy rendkívül stabil megbízható szerkezet. Kifejezetten ritkán szokott elromlani. A probléma inkább az úszócsapok kenetlenségéből, majd megszorulásából adódik, aminek a következménye a tárcsa állandó súrlódása a fékbetétekkel, mivel a betétek nem tudnak megfelelő mértékben eltávolodni a tárcsától. A nyeregben lévő dugattyú elvétve szokott meghibásodni. Ritkán fordul elő a belső korróziótól való dugattyú megszorulás. Ilyen meghibásodás, csak nagyon elhanyagolt, és hosszú éveken keresztül nem cserélt elvizesedett fékfolyadék esetén adódhat. A gumielemek felújító készletével és az időben elvégzett fékfolyadék cserével, megfelelően orvosolható a probléma. Egy teljes felújítás esetén a teendő annyi, hogy az új tömítőelemekkel a dugattyút egy párszor, át kell mozgatni a hengerben, majd alapos takarítás után, az úszócsapokat megfelelő fékzsírral megkenni. Összeszerelés előtt az új tömítő elemeket érdemes előre egy kis fékfolyadékkal megkenni. A le és a szét-összeszerelés nem egy nagy feladat. A gumielemek teljes cseréje esetén, nem szabad megfeledkezni a rendszer tökéletes légtelenítéséről. Akinek van egy kis műszaki érzéke az bátran hozzáfoghat. Sok sikert a felújításhoz. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.07 hétfő, 13:22:04 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #7018 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 13:55:18 »

Tisztelt Fórumtárs!
A mondeok első féknyerge egy rendkívül stabil megbízható szerkezet. Kifejezetten ritkán szokott elromlani. A probléma inkább az úszócsapok kenetlenségéből, majd megszorulásából adódik, aminek a következménye a tárcsa állandó súrlódása a fékbetétekkel, mivel a betétek nem tudnak megfelelő mértékben eltávolodni a tárcsától. A nyeregben lévő dugattyú elvétve szokott meghibásodni. Ritkán fordul elő a belső korróziótól való dugattyú megszorulás. Ilyen meghibásodás, csak nagyon elhanyagolt, és hosszú éveken keresztül nem cserélt elvizesedett fékfolyadék esetén adódhat. A gumielemek felújító készletével és az időben elvégzett fékfolyadék cserével, megfelelően orvosolható a probléma. Egy teljes felújítás esetén a teendő annyi, hogy az új tömítőelemekkel a dugattyút egy párszor, át kell mozgatni a hengerben, majd alapos takarítás után, az úszócsapokat megfelelő fékzsírral megkenni. Összeszerelés előtt az új tömítő elemeket érdemes előre egy kis fékfolyadékkal megkenni. A le és a szét-összeszerelés nem egy nagy feladat. A gumielemek teljes cseréje esetén, nem szabad megfeledkezni a rendszer tökéletes légtelenítéséről. Akinek van egy kis műszaki érzéke az bátran hozzáfoghat. Sok sikert a felújításhoz. wave
Tisztelettel László! worship
Köszönöm a segítő válaszokat,sajnos nem tudom mikor volt a fékfolyadék cserélve,de gondolom most akkor esedékes.A dugattyút nem nehéz visszarakni az új tömítő gyűrűvel?
Kicsit tartok az ilyen felújító készlettől, hogy valami célszerszám kell a vissza/összerakásához.

Dávid
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7019 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 14:26:23 »

Köszönöm a segítő válaszokat,sajnos nem tudom mikor volt a fékfolyadék cserélve,de gondolom most akkor esedékes.A dugattyút nem nehéz visszarakni az új tömítő gyűrűvel?
Kicsit tartok az ilyen felújító készlettől, hogy valami célszerszám kell a vissza/összerakásához.

Dávid
Kedves Dávid!
A nyereg felújításhoz megfelelőméretű,  jó minőségű 6 lapú dugókulcsok és egy egy közepes méretű csavarhúzó szükséges. A felújító készletben lévő karmantyúk megfelelően erősek, rugalmasak és nem  szakadnak el. Nem szükséges semmilyen speciális szerszám. A dugattyú visszanyomása alaphelyzetbe kézzel, vagy egy párhuzamszorítóval könnyedén megoldható.  wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.07 hétfő, 14:30:08 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7020 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 14:43:44 »

Köszönöm a segítő válaszokat,sajnos nem tudom mikor volt a fékfolyadék cserélve,de gondolom most akkor esedékes.A dugattyút nem nehéz visszarakni az új tömítő gyűrűvel?
Kicsit tartok az ilyen felújító készlettől, hogy valami célszerszám kell a vissza/összerakásához.

Dávid

Első menetben kapd le a féknyerget, és pucold ki alaposan a fékbetétek végein a csúszkáknál, majd rakd össze újra. Utána cseréld le a fékfolyadékot is. Ha mindez megvan, tesztmenet, pár nap próba, hogy hogyan viselkedik.

Felújítani ráérsz akkor is, ha mindez nem segített.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #7021 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 14:54:30 »

Első menetben kapd le a féknyerget, és pucold ki alaposan a fékbetétek végein a csúszkáknál, majd rakd össze újra. Utána cseréld le a fékfolyadékot is. Ha mindez megvan, tesztmenet, pár nap próba, hogy hogyan viselkedik.

Felújítani ráérsz akkor is, ha mindez nem segített.

AndyA

Ha a fékfolyadék bevizesedne, nem jelentkezne a többi keréknél is a probléma?
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7022 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 15:09:31 »

Ha a fékfolyadék bevizesedne, nem jelentkezne a többi keréknél is a probléma?

Nem törvényszerű. Ha épp ennek a féknek akad és súrlódik a betétje, akkor ez melegebb lesz, mint a többi, ahol már elforr a vizes fékfolyadék, míg a többinél még éppen bírja.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #7023 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 15:25:51 »

Nem törvényszerű. Ha épp ennek a féknek akad és súrlódik a betétje, akkor ez melegebb lesz, mint a többi, ahol már elforr a vizes fékfolyadék, míg a többinél még éppen bírja.

AndyA
A kengyelben a betét csúszófelületét érdemes tisztítás után rézpasztával bekenni?
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7024 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 16:24:53 »

A kengyelben a betét csúszófelületét érdemes tisztítás után rézpasztával bekenni?

Erről megoszlanak a vélemények. Van, aki azt mondja, igen, mert a korrózió nem kezdi ki olyan könnyen, nehezebben akad el. Más azt mondja, hogy pont nem, mert a zsírban fog megállni a kosz és a por, és attól fog elakadni. Smiley

Ugyanakkor a zsírzás mellett kiállók véleménye egyben az is szokott lenni, hogy akkor csikorog-nyikorog a fék, ha nincs rendesen bezsírozva. Ezt az egyet egyébként saját tapasztalat alapján is meg tudom erősíteni.

Mondják azt is, hogy a betét és a fékdugattyú felfekvése közé is kenj egy kicsit a fékzsírból, oda sem árt.

Amúgy ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz! vigyor3

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #7025 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 16:55:58 »

Erről megoszlanak a vélemények. Van, aki azt mondja, igen, mert a korrózió nem kezdi ki olyan könnyen, nehezebben akad el. Más azt mondja, hogy pont nem, mert a zsírban fog megállni a kosz és a por, és attól fog elakadni. Smiley

Ugyanakkor a zsírzás mellett kiállók véleménye egyben az is szokott lenni, hogy akkor csikorog-nyikorog a fék, ha nincs rendesen bezsírozva. Ezt az egyet egyébként saját tapasztalat alapján is meg tudom erősíteni.

Mondják azt is, hogy a betét és a fékdugattyú felfekvése közé is kenj egy kicsit a fékzsírból, oda sem árt.

Amúgy ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz! vigyor3

AndyA


Köszönöm a kimerítő választ !  worship
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #7026 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 17:26:41 »

Köszönöm a kimerítő választ !  worship


Ha mégis csere lesz, akkor van első féknyergem.  wave
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7027 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 18:33:35 »

Köszönöm a segítő válaszokat,sajnos nem tudom mikor volt a fékfolyadék cserélve,de gondolom most akkor esedékes.A dugattyút nem nehéz visszarakni az új tömítő gyűrűvel?
Kicsit tartok az ilyen felújító készlettől, hogy valami célszerszám kell a vissza/összerakásához.

Dávid

Tessék, itt egy jó kis útmutató az első nyergek felújításáról. Jó sok képpel. Smiley
http://www.talkford.com/community/topic/186773-mk3-front-brake-caliper-rebuild-guide/
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Brake_Caliper_Rebuild_Guide_%28Mondeo_Mk2_-_Part_1_of_3%29
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.07 hétfő, 20:47:58 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7028 Dátum: 2016.03.07 hétfő, 20:03:54 »


Ha mégis csere lesz, akkor van első féknyergem.  wave

Nekem is van fölös. Kettő. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7029 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 07:38:09 »

Srácok

ATE POWER + CERAMIC fékszett első 55 ezer , hátsó 48 ezerért jó ár szerintetek ?
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7030 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 09:00:04 »

Srácok

ATE POWER + CERAMIC fékszett első 55 ezer , hátsó 48 ezerért jó ár szerintetek ?

Húbammeg! Mire készülsz?  wow1
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7031 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 09:11:15 »

Húbammeg! Mire készülsz?  wow1

pici felújításra  nyes

hátsó agyat kell (csapágyas),  első csapágyat meg akkor már cserélek (megelőzöm) és akkor már lecserélem a fékeket is (nemsokára egyébként is kellene)
de mivel eltört az első rugóm is akkor már rugókat is cserélek elől is és hátul is

Ágyőőő spórolt pénz  falbav
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7032 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 12:11:50 »

pici felújításra  nyes

hátsó agyat kell (csapágyas),  első csapágyat meg akkor már cserélek (megelőzöm) és akkor már lecserélem a fékeket is (nemsokára egyébként is kellene)
de mivel eltört az első rugóm is akkor már rugókat is cserélek elől is és hátul is

Ágyőőő spórolt pénz  falbav
Jó kis sport ez az autózás! Smiley Két hete cseréltem kettőstömegűt és kuplung szettet, valamint féltengely szimmeringeket, váltóolajat és féltengely támasztó csapágyat. Szabad szemmel messziről is jól látható összegbe került.  szomoru1
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7033 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 12:29:25 »

Jó kis sport ez az autózás! Smiley Két hete cseréltem kettőstömegűt és kuplung szettet, valamint féltengely szimmeringeket, váltóolajat és féltengely támasztó csapágyat. Szabad szemmel messziről is jól látható összegbe került.  szomoru1

Még jó hogy van nekünk  eplus2 wave
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7034 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 18:53:15 »

pici felújításra  nyes

hátsó agyat kell (csapágyas),  első csapágyat meg akkor már cserélek (megelőzöm) és akkor már lecserélem a fékeket is (nemsokára egyébként is kellene)
de mivel eltört az első rugóm is akkor már rugókat is cserélek elől is és hátul is

Ágyőőő spórolt pénz  falbav

Az első csapágyak sokkal tartósabbak a hátsóknál. Amíg nem muszáj, én nem cserélném a helyedben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7035 Dátum: 2016.03.13 vasárnap, 19:17:18 »

Az első csapágyak sokkal tartósabbak a hátsóknál. Amíg nem muszáj, én nem cserélném a helyedben.

AndyA

Megfontolom, köszönöm
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #7036 Dátum: 2016.03.16 szerda, 08:29:38 »

Sziasztok!
Mi az az érték,ami alatt illik féktárcsát cserélni?
( a vastagság kopására gondolok )
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7037 Dátum: 2016.03.16 szerda, 08:38:13 »

Sziasztok!
Mi az az érték,ami alatt illik féktárcsát cserélni?
( a vastagság kopására gondolok )
Tisztelt Fórumtárs!
Első tárcsa esetén 22 mm, hátsó tárcsa esetén 10 mm betét, vastagság max 3 mm. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7038 Dátum: 2016.03.16 szerda, 08:49:03 »

Sziasztok!
Mi az az érték,ami alatt illik féktárcsát cserélni?
( a vastagság kopására gondolok )

László fórumtárs központozása egy kicsit félreérthető.

Első tárcsa gyárilag 24 mm, 22-ig kophat el. Hátsó 12 mm, 10-ig kophat el. Ha elérted, akkor nem illik, hanem muszáj cserélni.

Betéteket 3 mm a minimum réteg. Ezt elég könnyű ellenőrizni, ezért hasítják be a közepét. Ha azt már nem látod, akkor határon vagy, csere.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7039 Dátum: 2016.03.16 szerda, 08:55:19 »

ezért hasítják be a közepét.

AndyA

Nem ezért hasítják be.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #7040 Dátum: 2016.03.16 szerda, 10:06:38 »

László fórumtárs központozása egy kicsit félreérthető.

Első tárcsa gyárilag 24 mm, 22-ig kophat el. Hátsó 12 mm, 10-ig kophat el. Ha elérted, akkor nem illik, hanem muszáj cserélni.

Betéteket 3 mm a minimum réteg. Ezt elég könnyű ellenőrizni, ezért hasítják be a közepét. Ha azt már nem látod, akkor határon vagy, csere.

AndyA

Köszönöm mindkettőtöknek a választ,kerékcserekor ellenőrizni fogom!  worship
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7041 Dátum: 2016.03.16 szerda, 11:18:21 »

Nem ezért hasítják be.  vigyor3
az a választék,mint a hajában.csak ott baltával készítik..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7042 Dátum: 2016.03.16 szerda, 13:16:33 »

Nem ezért hasítják be.  vigyor3

De ha már, akkor pont addig, hogy erre is pont véletlenül jó legyen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7043 Dátum: 2016.03.16 szerda, 13:17:05 »

az a választék,mint a hajában.csak ott baltával készítik..... eplus2

Neeem. Az a divatos anyósfrizura, középen szekercével elválasztva.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7044 Dátum: 2016.03.16 szerda, 18:21:32 »

A minap megcsináltam a szimeringes hátsó féknyeregfelújítást. Köszönet Lászlónak az ötletért, és a telefonos segítségért amit igénybe vettem szerelés közben. worship

Most tökéletesen működnek, remélem hosszú távon is beválik. wave
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7045 Dátum: 2016.03.16 szerda, 21:25:32 »

A minap megcsináltam a szimeringes hátsó féknyeregfelújítást. Köszönet Lászlónak az ötletért, és a telefonos segítségért amit igénybe vettem szerelés közben. worship

Most tökéletesen működnek, remélem hosszú távon is beválik. wave

 eljen

A mozgatókar és a szimmering között kend be valami ellenállóbb, sűrű zsírral. Nekem ott bement pici kosz még be nem kentem és megszorult megint. De azóta hibátlan (2 év).
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7046 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 06:47:05 »

A minap megcsináltam a szimeringes hátsó féknyeregfelújítást. Köszönet Lászlónak az ötletért, és a telefonos segítségért amit igénybe vettem szerelés közben. worship

Most tökéletesen működnek, remélem hosszú távon is beválik. wave
Tisztelt Fórumtárs!
Gratulálok. eljen eljen eljen
Sok 10 ezer km problémamentes autózást kívánok.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7047 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 16:10:52 »

eljen

A mozgatókar és a szimmering között kend be valami ellenállóbb, sűrű zsírral. Nekem ott bement pici kosz még be nem kentem és megszorult megint. De azóta hibátlan (2 év).

LIT-2 EP zsírral kentem be, az jó lehet? http://www.olajrengeteg.hu/item/71467
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #7048 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 16:11:45 »

Tisztelt Fórumtárs!
Gratulálok. eljen eljen eljen
Sok 10 ezer km problémamentes autózást kívánok.
Tisztelettel László! worship

Köszönöm, remélem a legjobbakat. worship worship
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7049 Dátum: 2016.03.17 csütörtök, 17:08:19 »

LIT-2 EP zsírral kentem be, az jó lehet? http://www.olajrengeteg.hu/item/71467

Mindegy milyennel, csak sűrű legyen, hogy ne mosódjon ki könnyen.

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.