Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:57:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 153 154 155 156 157 158 159 [160] 161 162 163 164 165 166 167 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3068284 alkalommal)
0 Felhasználó és 41 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7950 Dátum: 2018.05.23 szerda, 14:28:34 »

A másikba meg a rugó.  eplus2

Amikor "visszalöki" a hullámos féktárcsa, akkor nem a rugó.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7951 Dátum: 2018.05.23 szerda, 14:45:51 »

Amikor "visszalöki" a hullámos féktárcsa, akkor nem a rugó.

A féktárcsa csak akkor lökheti vissza, ha változó a vastagsága. Ha "csak" hullámos, de a vastagsága kb. állandó, akkor az egész féknyereg együtt mozog, követi a hullámos tárcsa mozgását jobbra-balra, de nem megy sehová a dugattyú a féknyereghez képest. Nyilván a futóművet rángatja, de a fékpedálon ezt nem érezheted.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7952 Dátum: 2018.05.23 szerda, 17:46:20 »

Amikor "visszalöki" a hullámos féktárcsa, akkor nem a rugó.

Nem a féktárcsa hullámos, hanem a fékfolyadék.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7953 Dátum: 2018.05.23 szerda, 18:03:52 »

Nem a féktárcsa hullámos, hanem a fékfolyadék.

A benzin meg kockás, azért rángat a motor. eplus2 integet2 integet2 integet2 integet2 integet2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Gaben88
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 62


E-mail
« Új hozzászólás #7954 Dátum: 2018.05.23 szerda, 20:46:55 »

Mérd/méresd meg, hogy mennyire ütnek a tárcsáid.

Meg ki kellene találni, hogy milyen körülmények között reprodukálható. Sebességtartomány, fékezés ereje, ha erősebben fékezel, elmúlik, csak az egyik oldal csinálja vagy mindkettő stb.?

AndyA


Okés, köszönöm.
Naplózva

2003 2.0 benzin B5Y pre fl
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7955 Dátum: 2018.05.23 szerda, 22:45:44 »

A féktárcsa csak akkor lökheti vissza, ha változó a vastagsága. Ha "csak" hullámos, de a vastagsága kb. állandó, akkor az egész féknyereg együtt mozog, követi a hullámos tárcsa mozgását jobbra-balra, de nem megy sehová a dugattyú a féknyereghez képest. Nyilván a futóművet rángatja, de a fékpedálon ezt nem érezheted.

AndyA

Okos vagy.....

Nem volt kedvem, de belemegyek.

Ha hullámos a tárcsa, akkor a vastagsága nem állandó egy ponton nézve.
Nem csak a felülete lehet hullámo, hanem hosszirányban, egyenesen az erő vonalában. Ha egy ilyen tárcsát megfestenél az élénél és egy papírlapon végig gurítod (felfogatás ugye nem kézzel), akkor felnagyítva hullámos vonalat rajzol.
Ez az "ütés" vagy hullámosság tologatja vissza a fékbetétet, fékfolyadékot, fékpedált. Vajon miért van meghatározva a maximum érték?
Nem, nem a féknyereg mozog ide-oda! Ha az mozogna, sosem éreznél ilyenkor pedál lüktetést.
ABS.
Annak a működése közben is folyadék nyomás, elenged, nyomás, elenged.....gyorsan ismétlődően. Vagyis minimálisat, de mozognak a fékdugattyúk. Így lüktet a fékpedál is.  wave

A sugár irányú hullámosság kutyát sem érdekli, nincs semmi szerepe, hatása. Bekopik hozzá a betét gyorsan és kész.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #7956 Dátum: 2018.05.23 szerda, 23:53:58 »

Hallihó skacok!

Féktárcsánál, betétnél van akkora minőségbeli különbség egy Bosch, és egy Brembo között, ami a majdnem dupla árat indokolja?
Ideje lenne cserélnem eme alkatrészeket, és ha annyiva jobb tényleg, akkor nem fogok gondolkodni az ár miatt, mert elég sokat megyek 140 - 200 km/h sebességgel, jobb, ha biztosabban meg tudok állni...
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7957 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 07:58:01 »

Hallihó skacok!

Féktárcsánál, betétnél van akkora minőségbeli különbség egy Bosch, és egy Brembo között, ami a majdnem dupla árat indokolja?
Ideje lenne cserélnem eme alkatrészeket, és ha annyiva jobb tényleg, akkor nem fogok gondolkodni az ár miatt, mert elég sokat megyek 140 - 200 km/h sebességgel, jobb, ha biztosabban meg tudok állni...
A másodikat nem dicsérték mostanában.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7958 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 08:47:06 »

Okos vagy.....

Nem volt kedvem, de belemegyek.

Ha hullámos a tárcsa, akkor a vastagsága nem állandó egy ponton nézve.
Nem csak a felülete lehet hullámo, hanem hosszirányban, egyenesen az erő vonalában. Ha egy ilyen tárcsát megfestenél az élénél és egy papírlapon végig gurítod (felfogatás ugye nem kézzel), akkor felnagyítva hullámos vonalat rajzol.
Ez az "ütés" vagy hullámosság tologatja vissza a fékbetétet, fékfolyadékot, fékpedált. Vajon miért van meghatározva a maximum érték?
Nem, nem a féknyereg mozog ide-oda! Ha az mozogna, sosem éreznél ilyenkor pedál lüktetést.
ABS.
Annak a működése közben is folyadék nyomás, elenged, nyomás, elenged.....gyorsan ismétlődően. Vagyis minimálisat, de mozognak a fékdugattyúk. Így lüktet a fékpedál is.  wave

A sugár irányú hullámosság kutyát sem érdekli, nincs semmi szerepe, hatása. Bekopik hozzá a betét gyorsan és kész.  Cool

Ha "elfékezed" a tárcsát, akkor körben egyenletesen ugyanolyan vastag marad, csak nyolcas van benne, jobbra-balra jár. Ez az egész féknyerget mozgatja, de a dugattyút nem.

Úgy is lehet járni, hogy külső vagy belső íven nem egyforma vastagra kopik a tárcsa. Anno Favoritnál volt ilyenem, és csak a csere segített.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7959 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 08:53:04 »

Hallihó skacok!

Féktárcsánál, betétnél van akkora minőségbeli különbség egy Bosch, és egy Brembo között, ami a majdnem dupla árat indokolja?
Ideje lenne cserélnem eme alkatrészeket, és ha annyiva jobb tényleg, akkor nem fogok gondolkodni az ár miatt, mert elég sokat megyek 140 - 200 km/h sebességgel, jobb, ha biztosabban meg tudok állni...

Én egyiket sem ajnároznám túlságosan.

Többedik próbálkozásra végül egy ATE tárcsánál kötöttem ki, amire azt mondom, hogy ez rendben van. Közben volt Bosch meg két Textar is (Brembót nem próbáltam). Mind igen hamar feladta, hullámosodtak, rázott az egész nyavaja.

https://www.ebay.de/itm/2x-ATE-BREMSSCHEIBEN-300-mm-SET-VORNE-FORD-MONDEO-III-B5Y-B4Y-BWY-TDDi-TDCi-SCi/362087632294?hash=item544e1acda6:g:WPsAAOSwQwZaTzJ3

Ahogy elnézem, hozzád is ingyen kipostázzák. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7960 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 08:56:14 »

Hallihó skacok!

Féktárcsánál, betétnél van akkora minőségbeli különbség egy Bosch, és egy Brembo között, ami a majdnem dupla árat indokolja?
Ideje lenne cserélnem eme alkatrészeket, és ha annyiva jobb tényleg, akkor nem fogok gondolkodni az ár miatt, mert elég sokat megyek 140 - 200 km/h sebességgel, jobb, ha biztosabban meg tudok állni...

Vagy alig több az ATE Powerdisc:

https://www.ebay.de/itm/2x-ATE-POWER-DISC-BREMSSCHEIBE-BELUFTET-300-VORNE-FORD-MONDEO-3-BJ-11-00-03-07/291220645758?epid=1804207786&hash=item43ce1a677e:g:VqgAAOSwRkRZy0tR

Nekem most ilyen van fenn (EBC Redstuff betétekkel), és csak dicsérni tudom.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7961 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 09:20:59 »

Vagy alig több az ATE Powerdisc:

https://www.ebay.de/itm/2x-ATE-POWER-DISC-BREMSSCHEIBE-BELUFTET-300-VORNE-FORD-MONDEO-3-BJ-11-00-03-07/291220645758?epid=1804207786&hash=item43ce1a677e:g:VqgAAOSwRkRZy0tR

Nekem most ilyen van fenn (EBC Redstuff betétekkel), és csak dicsérni tudom.

AndyA


nekem 3 éve van Ate Powerdisc az autón kb 50 ezer km van benne és még nincs vála a tárcsának
én a hozzáadot kerámia betétekkel használtam, de most kiváncsiságból meg a fék hibájából /új fékmunkahengerek lettek felszerelve/ váltottam az EBC Yellowstuff pofákra
csak jót tudok mondani és ajánlani

Bocsi de ez a technika, elhagyta a tartalmat
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.24 csütörtök, 09:32:43 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7962 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 09:22:39 »



Ez egy tartalmas hozzászólás volt! Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7963 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 09:42:44 »

Ha "elfékezed" a tárcsát, akkor körben egyenletesen ugyanolyan vastag marad, csak nyolcas van benne, jobbra-balra jár. Ez az egész féknyerget mozgatja, de a dugattyút nem.

Úgy is lehet járni, hogy külső vagy belső íven nem egyforma vastagra kopik a tárcsa. Anno Favoritnál volt ilyenem, és csak a csere segített.

AndyA


Tényleg nem érted, amit írtam? Roll Eyes
Ragaszkodsz ehhez, de nem jó. Ha -szerinted- az egész féknyereg mozog, akkor miért is érezhető a fékpedálon?
Amiről itt beszélünk az pár tized milliméter, annyit neked nem fog a féknyereg ide-ida mozogni, mert nem és kész! Nagyobb ott a súrlódás, feszített rész a nyergen, szorosan fogják a betétek és a rezgéscsillapító megoldások.
Sokkal egyszerűbb, könnyebb és így van....., hogy azt a kicsi "ütés" a dugattyú "elnyeli" és lesz, ami.  Cool

Ha gondolod, ragaszkodhatsz még az elméletedhez, de szerintem engedd el és fogadd el a gyakorlati fizikát.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #7964 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 09:46:32 »

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek!

rstwingo A Power Disc-hez adnak betétet is, jól értelmeztem? "én a hozzáadot kerámia betétekkel használtam"
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7965 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 10:05:05 »

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek!

rstwingo A Power Disc-hez adnak betétet is, jól értelmeztem? "én a hozzáadot kerámia betétekkel használtam"

Ha olyan szettet veszel, akkor adnak. Smiley

Az EBC Yellowstuff jó, de igazából pályázásra való. Hidegen nem fog igazán jól. Utcára max. a Redstuff való, de a sima EBC fekete betétek is elég jók.

A lényeg, hogy a hátsó keréken nem lehet jobb, mint az elsőn, legfeljebb ugyanolyan. Ez a sorrend: fekete (alap) - zöld - piros - sárga (verseny).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #7966 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 10:17:09 »

Ha olyan szettet veszel, akkor adnak. Smiley

Az EBC Yellowstuff jó, de igazából pályázásra való. Hidegen nem fog igazán jól. Utcára max. a Redstuff való, de a sima EBC fekete betétek is elég jók.

A lényeg, hogy a hátsó keréken nem lehet jobb, mint az elsőn, legfeljebb ugyanolyan. Ez a sorrend: fekete (alap) - zöld - piros - sárga (verseny).

AndyA

 worship
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7967 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 10:22:19 »

Ha olyan szettet veszel, akkor adnak. Smiley

Az EBC Yellowstuff jó, de igazából pályázásra való. Hidegen nem fog igazán jól. Utcára max. a Redstuff való, de a sima EBC fekete betétek is elég jók.

A lényeg, hogy a hátsó keréken nem lehet jobb, mint az elsőn, legfeljebb ugyanolyan. Ez a sorrend: fekete (alap) - zöld - piros - sárga (verseny).

AndyA


Ha hátra is azonos színű sztáffot rak, akkor sem lesz jobb, mint elől. De igazából mindegy, mert hátul sosem fog jobban fogni a fék, mint elől.
Méretezésből, kialakításból eredően.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7968 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 10:28:07 »


Ha hátra is azonos színű sztáffot rak, akkor sem lesz jobb, mint elől. De igazából mindegy, mert hátul sosem fog jobban fogni a fék, mint elől.
Méretezésből, kialakításból eredően.  wave

Ez egy olyan ökölszabály, aminek csak szélsőséges esetben van jelentősége, de mivel normális körülményk között semmi nem indokolja, hogy ne tartsuk be, ezért egyszerűbb betartani, mint megmagyarázni. Smiley

AndyA

P.s.: Még a kiemelésedben is benne van, hogy "...legfeljebb ugyanolyan." Vagyis tényleg nem lesz jobb, mint az elsőn, ha ugyanolyat raksz. Cheesy
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7969 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 10:34:44 »

Ez egy olyan ökölszabály, aminek csak szélsőséges esetben van jelentősége, de mivel normális körülményk között semmi nem indokolja, hogy ne tartsuk be, ezért egyszerűbb betartani, mint megmagyarázni. Smiley

AndyA

P.s.: Még a kiemelésedben is benne van, hogy "...legfeljebb ugyanolyan." Vagyis tényleg nem lesz jobb, mint az elsőn, ha ugyanolyat raksz. Cheesy

Ha hiperszuper betétet raksz hátra és előre normál gyárit (ami tökéletesen megfelel utcai körülményekhez), akkor sem lesz hátul nagyobb fékhatás!
Fogadd el, így van.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7970 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 10:36:06 »

Ha hiperszuper betétet raksz hátra és előre normál gyárit (ami tökéletesen megfelel utcai körülményekhez), akkor sem lesz hátul nagyobb fékhatás!
Fogadd el, így van.  Wink

De, a tárcsán nagyobb lesz. A keréken nem, mert az a gumi tapadásának a függvénye. De sokkal többet fog dolgozni az ABS. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7971 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 10:47:22 »

De, a tárcsán nagyobb lesz. A keréken nem, mert az a gumi tapadásának a függvénye. De sokkal többet fog dolgozni az ABS. Smiley

AndyA

Erősködsz.....
Láttál már első fékmunkahengert és féktárcsát?  (Persze, már fúrtál is....  eplus2)
Hasonlítsd össze a hátsó fékmunkahengerrel és a féktárcsával.
Segítek, a hátsó esetében jóval kisebb a fékmunkahenger (kisebb nyomóerő) és a tárcsa is kisebb (felület).


Most már hagyjuk és beszéljünk inkább a hüvely gombáról!  zavart2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7972 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 17:25:19 »

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek!

rstwingo A Power Disc-hez adnak betétet is, jól értelmeztem? "én a hozzáadot kerámia betétekkel használtam"

Igen adtak, mert igy volt meghirdetve csomagba

ennyiért vettem csomagban:
Első power disc tárcsa pár+ power pad fékbetét készlet 55.000 Ft
Hátsó power disc tárcsa pár+ power pad fékbetét készlet 48.000 Ft

Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7973 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 17:34:26 »

Ha olyan szettet veszel, akkor adnak. Smiley

Az EBC Yellowstuff jó, de igazából pályázásra való. Hidegen nem fog igazán jól. Utcára max. a Redstuff való, de a sima EBC fekete betétek is elég jók.

A lényeg, hogy a hátsó keréken nem lehet jobb, mint az elsőn, legfeljebb ugyanolyan. Ez a sorrend: fekete (alap) - zöld - piros - sárga (verseny).

AndyA

Télbe még nem használtam, de eddig a hüvösebb napokon se vettem észre semmi változást a megállásba, még szabályzós korban van
szépen csiszolja a tárcsát
azt hozzá teszem, mivel vadi újk a fékmunkahengerek,csúszócsapok,fékolaj,új fékpofák igy azért kicsivel agresszívebb lett a fék, mert csak ráteszem a lábam a pedálra és már lassitja is az autót, a régi cuccal nem volt ilyen agresszív,vigyázni is kell nehogy jobban rálépjek, mert akko már satuzik
« Utoljára szerkesztve: 2018.05.24 csütörtök, 17:36:38 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7974 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 18:26:09 »

Télbe még nem használtam, de eddig a hüvösebb napokon se vettem észre semmi változást a megállásba, még szabályzós korban van
szépen csiszolja a tárcsát
azt hozzá teszem, mivel vadi újk a fékmunkahengerek,csúszócsapok,fékolaj,új fékpofák igy azért kicsivel agresszívebb lett a fék, mert csak ráteszem a lábam a pedálra és már lassitja is az autót, a régi cuccal nem volt ilyen agresszív,vigyázni is kell nehogy jobban rálépjek, mert akko már satuzik

Kikapcsoltad az ABS-t?  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7975 Dátum: 2018.05.24 csütörtök, 19:32:17 »

Kikapcsoltad az ABS-t?  Roll Eyes

Ha-ha-ha  nyes  tudod mire értettem
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
gerencsersz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #7976 Dátum: 2018.05.26 szombat, 19:01:12 »

Sziasztok
Az Mk3 Mondeo első féke kis sebességnél pl. 20 km/ h nál sipoló hangot ad . Fékezésnél abba marad. Az új komplett fék lett cserélve elől és hátul. Előtte is supolt meg most is mikor bemelegszik a fék . Kollégámmal 20 éve a Fordnál vagyunk , minden szakszerű javìtás ellenére is előjön.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7977 Dátum: 2018.05.26 szombat, 19:08:53 »

Sziasztok
Az Mk3 Mondeo első féke kis sebességnél pl. 20 km/ h nál sipoló hangot ad . Fékezésnél abba marad. Az új komplett fék lett cserélve elől és hátul. Előtte is supolt meg most is mikor bemelegszik a fék . Kollégámmal 20 éve a Fordnál vagyunk , minden szakszerű javìtás ellenére is előjön.

Milyen márkájú féktárcsa és fékbetét lett beszerelve?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7978 Dátum: 2018.05.26 szombat, 20:26:49 »

Kikapcsoltad az ABS-t?  Roll Eyes

Az abs-t nem is lehet kikapcsolni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #7979 Dátum: 2018.05.26 szombat, 20:40:02 »

Az abs-t nem is lehet kikapcsolni...
Ha lehúzol egy érzékelőt a kerékagyról, rögtön kikapcsol Cheesy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7980 Dátum: 2018.05.26 szombat, 20:59:55 »

Az abs-t nem is lehet kikapcsolni...

De.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7981 Dátum: 2018.05.26 szombat, 21:00:42 »

Ha lehúzol egy érzékelőt a kerékagyról, rögtön kikapcsol Cheesy

Egyszerűbb és nem igényel alámászást, kivenni a biztosítékot.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7982 Dátum: 2018.05.26 szombat, 21:06:56 »

De.  Cool

A gombbal nem.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7983 Dátum: 2018.05.26 szombat, 21:08:53 »

A gombbal nem.

Ez már terelés.....     Mert nincs is gombja!  taps

Emlékeztetlek, hogy az alap mondat úgy szólt, hogy "Kikapcsoltad az ABS-t?"
Vagyis a kivitelezés módjára nem tér ki.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
gerencsersz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #7984 Dátum: 2018.05.26 szombat, 22:08:30 »

Milyen márkájú féktárcsa és fékbetét lett beszerelve?

Gyári Ford magam rendeltem a gyárból.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7985 Dátum: 2018.05.26 szombat, 23:25:21 »

Milyen márkájú féktárcsa és fékbetét lett beszerelve?

Gyári Ford magam rendeltem a gyárból.


Gyárból?  fejvakaras

Gyári tud lenni tárcsából Ford, FoMoCo vagy Motorcraft, fékbetétből Bosch, FoMoCo, Ferodo, ATE, Textar ...
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #7986 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 16:46:34 »

Sziasztok!

Bárdi-ban vennék fékbetétet!
Melyikkel van jó vagy rossz tapasztalat a következők közül?

Bosch
mintex
valeo
lpr

Fontos, hogy ne nyikorogjon, és ne legyen kemény.

Köszönöm előre a válaszokat!

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7987 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 19:23:04 »

Sziasztok!

Bárdi-ban vennék fékbetétet!
Melyikkel van jó vagy rossz tapasztalat a következők közül?

Bosch
mintex
valeo
lpr

Fontos, hogy ne nyikorogjon, és ne legyen kemény.

Köszönöm előre a válaszokat!

Üdv: Ákos

Ha már ebből muszáj, akkor én a Mintexre szavazok.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7988 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 22:10:36 »

Sziasztok!

Bárdi-ban vennék fékbetétet!
Melyikkel van jó vagy rossz tapasztalat a következők közül?

Bosch
mintex
valeo
lpr

Fontos, hogy ne nyikorogjon, és ne legyen kemény.

Köszönöm előre a válaszokat!

Üdv: Ákos
remsa
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #7989 Dátum: 2018.06.07 csütörtök, 23:23:17 »

Sziasztok!

Bárdi-ban vennék fékbetétet!
Melyikkel van jó vagy rossz tapasztalat a következők közül?

Bosch
mintex
valeo
lpr

Fontos, hogy ne nyikorogjon, és ne legyen kemény.

Köszönöm előre a válaszokat!

Üdv: Ákos

Én Brembó szetteket raktam föl kb egy hónapja előre is és hátra is és nem nyikorog és nem kemény sőt még fog is!  wave
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #7990 Dátum: 2018.06.10 vasárnap, 21:17:36 »

Köszönöm a hozzászólásokat!

Most Remsa van benne de nagyon nem jó, nincs fékhatás.

Azóta több helyen is érdeklődtem és 90%-ban a Mintex-et javasolták.

Kipróbálom és majd beszámolok.

Üdv: Ákos
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7991 Dátum: 2018.06.10 vasárnap, 21:34:03 »

Köszönöm a hozzászólásokat!

Most Remsa van benne de nagyon nem jó, nincs fékhatás.

Azóta több helyen is érdeklődtem és 90%-ban a Mintex-et javasolták.

Kipróbálom és majd beszámolok.

Üdv: Ákos
akkor ott más probléma lesz... én bármire raktam eddig szakszerűen!! ott mindegyiken harap a fék rendesen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7992 Dátum: 2018.06.10 vasárnap, 23:12:28 »

Köszönöm a hozzászólásokat!

Most Remsa van benne de nagyon nem jó, nincs fékhatás.

Azóta több helyen is érdeklődtem és 90%-ban a Mintex-et javasolták.

Kipróbálom és majd beszámolok.

Üdv: Ákos
Amióta MIntex van benne harapósabb a fék, gondolom emiatt gyorsabban fog kopni...
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #7993 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 18:32:10 »

Sziasztok!

Fékezésnél remeg a fékpedál, a fékhatás jónak tűnik, de mégsem komfortos. . .
Féknyergek tükör simák. Hátsó nyergek fel lettek újítva, légtelenítve, kerek centírozva és futómű be lett állítva. Szerelő csinálta.

Nem állandóan remeg, de többnyire igen, kormányon nem érzek rángatást.


Mit lehetne tenni, hova vigyem esetleg?
Szia Gaben88!
Nézd meg a kerék alatt hogy van-é tárcsarögzítő alátét(körmös, menetbe illő) a tőcsavaron....... Most hogy nyári gumira váltottál, nem fekszik fel a kerék...miatta...Engem is ez szivatott.....
https://www.autoalkatreszonline24.hu/ford/mondeo-iii-kombi-bwy/16454/15098/csavar-fektarcsa<<<<ilyesmi....
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #7994 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 18:40:10 »

Sziasztok!
Jobb hátsó féknyereg, kézifék megszorul..... Értem, hogy 2003 előtt el lett....va... De: kipucoltam, patentúl mozog, rúgó szépen kiengedi a kéziféket, de mindezt bovden nélkül....
Mihelyst beakasztom, ..szik rám... Kiengedett állapotban is a bovden bekúszik a fitymába és összeráncolja.....Ilyet még az enyém se tud... vigyor3
Hol férek hozzá a jobbos bovdenhez?
köszönöm a segítségeteket előre is!
Tomi
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7995 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 18:48:08 »

Sziasztok!
Jobb hátsó féknyereg, kézifék megszorul..... Értem, hogy 2003 előtt el lett....va... De: kipucoltam, patentúl mozog, rúgó szépen kiengedi a kéziféket, de mindezt bovden nélkül....
Mihelyst beakasztom, ..szik rám... Kiengedett állapotban is a bovden bekúszik a fitymába és összeráncolja.....Ilyet még az enyém se tud... vigyor3
Hol férek hozzá a jobbos bovdenhez?
köszönöm a segítségeteket előre is!
Tomi



Kövesd visszafele. Elmegy a tank előtt, vannak rögzítő pantentok és a kipufogó hővédő lemez felett van a másik vége közösen a másik oldalival, ahol a kar bowdenje húzza őket.


ui: Nem kell ezt annyira tragikusan venni, nem kevés berohadt féknyerget cseréltem már MK4-en, Galaxy-n, S-max-on....
    Mindenhol előfordul, de a 2004.09-ig gyártott MK3-as hátsóknál gyakrabban. Ennyi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #7996 Dátum: 2018.06.11 hétfő, 18:58:55 »



Kövesd visszafele. Elmegy a tank előtt, vannak rögzítő pantentok és a kipufogó hővédő lemez felett van a másik vége közösen a másik oldalival, ahol a kar bowdenje húzza őket.


ui: Nem kell ezt annyira tragikusan venni, nem kevés berohadt féknyerget cseréltem már MK4-en, Galaxy-n, S-max-on....
    Mindenhol előfordul, de a 2004.09-ig gyártott MK3-as hátsóknál gyakrabban. Ennyi.
Köszönöm!
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #7997 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 12:55:03 »

Sziasztok,

Visszaolvastam a fórumot, eléggé megoszlanak a vélemények a féktárcsákkal, illetve betétekkel kapcsolatban
Magyar piacon is eléggé sok gyártótól lehet kapni ezekbők, melyik az amelyik kevésbé hajlamos hullámosodásra, minősége megfelelő?
Köszönöm Smiley
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7998 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 13:05:19 »

Sziasztok,

Visszaolvastam a fórumot, eléggé megoszlanak a vélemények a féktárcsákkal, illetve betétekkel kapcsolatban
Magyar piacon is eléggé sok gyártótól lehet kapni ezekbők, melyik az amelyik kevésbé hajlamos hullámosodásra, minősége megfelelő?
Köszönöm Smiley

Amit saját tapasztalat alapján ajánlani tudok, az a drágább kategória, az ATE. Ill. mások szerint a Zimmermann és az EBC tárcsái.

Az olcsóbb fajtákból a Budai Fékcenter saját gyártmányú tárcsáit ajánlották korábban itt a fórumon. Egy misét megér.

Amit viszont nem, nagyon nem, az a Bosch és a Textar.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


E-mail
« Új hozzászólás #7999 Dátum: 2018.06.18 hétfő, 13:38:08 »

Amit saját tapasztalat alapján ajánlani tudok, az a drágább kategória, az ATE. Ill. mások szerint a Zimmermann és az EBC tárcsái.

Az olcsóbb fajtákból a Budai Fékcenter saját gyártmányú tárcsáit ajánlották korábban itt a fórumon. Egy misét megér.

Amit viszont nem, nagyon nem, az a Bosch és a Textar.

AndyA

Köszönöm!  worship
Egy gyártón belül, pl Kovácsautónál Ate tárcsák között 9 darabot talál 12E és 20E Ft között, minden méretük megegyezik, mi a különbség köztük?
https://alkatreszek.hu/autotipus/ford/mondeo/mondeo_iii_b5y_2000_10_2007_03/18269/fek_mechanika/fektarcsa/beepitesi_oldal_elsotengely/-_1?manufacturers=Ate&stock_info=1&order=4&number_of_page=10&posted_filters=1
« Utoljára szerkesztve: 2018.06.18 hétfő, 13:42:30 írta bari012 » Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
Oldalak: 1 ... 153 154 155 156 157 158 159 [160] 161 162 163 164 165 166 167 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.042 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.