Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:31:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 [165] 166 167 168 169 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3068109 alkalommal)
0 Felhasználó és 45 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8200 Dátum: 2020.01.22 szerda, 10:17:01 »

Sziasztok.
Az lenne a kérdésem,bár lehet volt már. Létezik több dugattyús fék, MKIII-ra?


1000 Eurós kategóriában lehet kapni mindenféle utángyártott 4 dugós nyergeket eBay-en, ill. valamelyik Alfa 4 dugós féknyergét is fel lehet hergelni, csak kell valami közdarab. Erről HZsolt92 tud neked bővebbet mondani.

De ha ilyesmiben töröd a fejed, a legegyszerűbb megoldás a Focus ST225 ATE féknyergeit feltenni. Ugyan egy dugattyú van abban is, de azzal semmit nem kell mókolni, lecsavarod a régit, felcsavarod az újat, ennyi. Célszerű hozzá gyárttatni hosszabb fékcsöveket, mert máshol végződik, és az MK3 gyári egy kicsit rövid, feszül, amikor kitekered a kormányt. De ha tényleg harapós féket akarsz, akkor amúgy is célszerű mind a négy fékcsövet lecserélni fémszövetes erősítésűre.

200 font körül már találni használt példányt az angol eBay-en, de máshol is körül lehet nézni. Itt is árult valaki nemrég, aki eladta az autóját, és előtte levette róla ezeket. Ehhez kell még 320-as féktárcsa és fékbetét, aztán csók. Sok próbálkozás után mindenfélével (Textar, Bosch tárcsa, EBC Redstuff fékbetét) ott van a történet vége, hogy az ATE féknyergekhez megvettem az ATE mart tárcsáit és az ATE kerámia betéteket. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #8201 Dátum: 2020.01.22 szerda, 10:55:32 »

1000 Eurós kategóriában lehet kapni mindenféle utángyártott 4 dugós nyergeket eBay-en, ill. valamelyik Alfa 4 dugós féknyergét is fel lehet hergelni, csak kell valami közdarab. Erről HZsolt92 tud neked bővebbet mondani.

De ha ilyesmiben töröd a fejed, a legegyszerűbb megoldás a Focus ST225 ATE féknyergeit feltenni. Ugyan egy dugattyú van abban is, de azzal semmit nem kell mókolni, lecsavarod a régit, felcsavarod az újat, ennyi. Célszerű hozzá gyárttatni hosszabb fékcsöveket, mert máshol végződik, és az MK3 gyári egy kicsit rövid, feszül, amikor kitekered a kormányt. De ha tényleg harapós féket akarsz, akkor amúgy is célszerű mind a négy fékcsövet lecserélni fémszövetes erősítésűre.

200 font körül már találni használt példányt az angol eBay-en, de máshol is körül lehet nézni. Itt is árult valaki nemrég, aki eladta az autóját, és előtte levette róla ezeket. Ehhez kell még 320-as féktárcsa és fékbetét, aztán csók. Sok próbálkozás után mindenfélével (Textar, Bosch tárcsa, EBC Redstuff fékbetét) ott van a történet vége, hogy az ATE féknyergekhez megvettem az ATE mart tárcsáit és az ATE kerámia betéteket. Smiley

AndyA

Nekem is az van az mk3-on, így nem tudom milyen a gyári fékrendszerrel, de nekem az mk4 után csalódás az mk3 fékereje.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8202 Dátum: 2020.01.22 szerda, 11:25:57 »

Nekem is az van az mk3-on, így nem tudom milyen a gyári fékrendszerrel, de nekem az mk4 után csalódás az mk3 fékereje.

Másképp van hangolva.
Nem gyengébb.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8203 Dátum: 2020.01.22 szerda, 13:59:11 »

Másképp van hangolva.
Nem gyengébb.

Hááát... Nagytalin ültem olyan MK3-ban, ahol többedik próbálkozásra sem sikerült ABS kattogásig fékezni az autót. Kb. lassító volt benne, nem fék.

Ezen mondjuk jó tárcsával és betéttel sokat lehet javítani. A másik autóba is bekerült az ATE tárcsa és kerámia betét gyári méretben, és az is nagyon harapós lett. Solymár M3-tól kifelé a sorompónál majdnem elharaptam a nyelvem, amikor lendületesebben a fékre léptem. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8204 Dátum: 2020.01.22 szerda, 14:07:34 »

Hááát... Nagytalin ültem olyan MK3-ban, ahol többedik próbálkozásra sem sikerült ABS kattogásig fékezni az autót. Kb. lassító volt benne, nem fék.

Ezen mondjuk jó tárcsával és betéttel sokat lehet javítani. A másik autóba is bekerült az ATE tárcsa és kerámia betét gyári méretben, és az is nagyon harapós lett. Solymár M3-tól kifelé a sorompónál majdnem elharaptam a nyelvem, amikor lendületesebben a fékre léptem. Smiley

AndyA


Talán mert hibás volt valami.....  Cool
Miért egy rosszat kell alapul venni?

Hídd el, sokkal jobb ha annyira fog a fék amennyire nyomod a pedált.
Sokkal jobb a kontrol a kocsiról. (ha esetleg Porsche - val mennél, nem a kényelmes SUV)
Persze becsapós a hirtelen nagyot fog, csak becsapós..... és betét koptatós.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #8205 Dátum: 2020.01.22 szerda, 14:18:35 »

Talán mert hibás volt valami.....  Cool
Miért egy rosszat kell alapul venni?

Hídd el, sokkal jobb ha annyira fog a fék amennyire nyomod a pedált.
Sokkal jobb a kontrol a kocsiról. (ha esetleg Porsche - val mennél, nem a kényelmes SUV)
Persze becsapós a hirtelen nagyot fog, csak becsapós..... és betét koptatós.


Igen, az tuti, hogy az mk4-nek a hangolása érzékenyebb. Nyáron amúgy javítottam rajta, mert a hátsó tárcsák barázdásra voltak kopva, nekem nem tetszett, kapott egy új TRW szettet, azóta egész jó.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8206 Dátum: 2020.01.22 szerda, 16:44:21 »

1000 Eurós kategóriában lehet kapni mindenféle utángyártott 4 dugós nyergeket eBay-en, ill. valamelyik Alfa 4 dugós féknyergét is fel lehet hergelni, csak kell valami közdarab. Erről HZsolt92 tud neked bővebbet mondani.

De ha ilyesmiben töröd a fejed, a legegyszerűbb megoldás a Focus ST225 ATE féknyergeit feltenni. Ugyan egy dugattyú van abban is, de azzal semmit nem kell mókolni, lecsavarod a régit, felcsavarod az újat, ennyi. Célszerű hozzá gyárttatni hosszabb fékcsöveket, mert máshol végződik, és az MK3 gyári egy kicsit rövid, feszül, amikor kitekered a kormányt. De ha tényleg harapós féket akarsz, akkor amúgy is célszerű mind a négy fékcsövet lecserélni fémszövetes erősítésűre.

200 font körül már találni használt példányt az angol eBay-en, de máshol is körül lehet nézni. Itt is árult valaki nemrég, aki eladta az autóját, és előtte levette róla ezeket. Ehhez kell még 320-as féktárcsa és fékbetét, aztán csók. Sok próbálkozás után mindenfélével (Textar, Bosch tárcsa, EBC Redstuff fékbetét) ott van a történet vége, hogy az ATE féknyergekhez megvettem az ATE mart tárcsáit és az ATE kerámia betéteket. Smiley

AndyA


Köszönöm
Valami olyan megoldást szeretnek ami hatékony. Ezért gondoltam,hogy előre min.4 dugattyús,hátra 2 elég. Úgyis az eleje számít.
Egyszer láttam ST-re Brembot,pont ebben a felállásban,de azóta se találom.
Most Brembo XTRA van elől-hátul,elől kerámia, hátul sima betét. Lényegesen jobb mint a gyári, de vannak helyzetek amikor kevésnek tűnnek.
De talán sikerül Willwood szettet beszereznem, írtam nekik és most a válaszukra várok. Fémszövetés már van.
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8207 Dátum: 2020.01.22 szerda, 16:54:06 »

Köszönöm
Valami olyan megoldást szeretnek ami hatékony. Ezért gondoltam,hogy előre min.4 dugattyús,hátra 2 elég. Úgyis az eleje számít.
Egyszer láttam ST-re Brembot,pont ebben a felállásban,de azóta se találom.
Most Brembo XTRA van elől-hátul,elől kerámia, hátul sima betét. Lényegesen jobb mint a gyári, de vannak helyzetek amikor kevésnek tűnnek.
De talán sikerül Willwood szettet beszereznem, írtam nekik és most a válaszukra várok. Fémszövetés már van.


Ma is kapsz, csak győzd kifizetni...

https://www.bigbrakes4u.co.uk/ford-mondeo-mk3-brake-kits/cat_588.html

https://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/9248-big-brake-kits/

https://www.dcperformance.co.uk/subcat/fo07/d2-front-big-brake-kits.html

Stb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8208 Dátum: 2020.01.22 szerda, 17:10:08 »

Köszönöm
Valami olyan megoldást szeretnek ami hatékony. Ezért gondoltam,hogy előre min.4 dugattyús,hátra 2 elég. Úgyis az eleje számít.
Egyszer láttam ST-re Brembot,pont ebben a felállásban,de azóta se találom.
Most Brembo XTRA van elől-hátul,elől kerámia, hátul sima betét. Lényegesen jobb mint a gyári, de vannak helyzetek amikor kevésnek tűnnek.
De talán sikerül Willwood szettet beszereznem, írtam nekik és most a válaszukra várok. Fémszövetés már van.


Bármilyen nagyobb, erősebb féket raksz fel.
Az autó maximális lassíthatósága nem fog megváltozni. (javulni) Az fix és már a tervezéstől.
Legfeljebb másképp érezhető lesz, más jellegű.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8209 Dátum: 2020.01.22 szerda, 17:41:20 »


 worship

Na, valami ilyet akarok.Van egy lélektani határ, azért itt sem kolbászból van a kerítés. Megvárom mit ajánl a Willwood. Legfeljebb megint két napig mosolyszünet lesz itthon  Grin
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8210 Dátum: 2020.01.22 szerda, 17:49:06 »

Bármilyen nagyobb, erősebb féket raksz fel.
Az autó maximális lassíthatósága nem fog megváltozni. (javulni) Az fix és már a tervezéstől.
Legfeljebb másképp érezhető lesz, más jellegű.

Hát,ezzel nem teljesen értek egyet.
Mást mutat a tapasztalat.
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #8211 Dátum: 2020.01.22 szerda, 17:58:19 »

Hát,ezzel nem teljesen értek egyet.
Mást mutat a tapasztalat.
ezt kár volt... eplus2

Intézd a tunning fékeidet ahogyan csak akarod,de Győzőt ne győzködd. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8212 Dátum: 2020.01.22 szerda, 18:31:52 »

Hát,ezzel nem teljesen értek egyet.
Mást mutat a tapasztalat.

Nem kell a fizika törvényeivel egyet értened , de attól azok még úgy vannak.

Lehet nem figyeltél arra, amit írtam. Lehetnek jobbnak ható "részeredményeid", mivel megváltozik a karakterisztika.
Magyarul, érezheted azonos pedálerőnél, hogy jobban fog, de az nem lesz folyamatosan egyre jobban fogó fék. A maximális lassíthatósága nem lesz jobb az autónak. Nem tudsz bármekkora fékezőerőt kialakítani, mert az ABS és az elektromos fékerőelosztó úgyis visszaveszi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8213 Dátum: 2020.01.22 szerda, 18:39:26 »

ezt kár volt... eplus2

Intézd a tunning fékeidet ahogyan csak akarod,de Győzőt ne győzködd. nyes

Bocsánat,így ismeretlenül is.
Ha teljesen laikus lennék,joggal merülne fel bennem a kérdés,hogy akkor miért gyártanak neves gyártok,erősebb és hatékonyabb rendszereket.
Én nem csak pusztán azért kezdtem bele,mert tömérdek felesleges pénzem van erre az öreg vasra.
Nem azért teszem,hogy jobban nézzen ki.
Az autó egy komplex szerkezet. Tisztában vagyok azzal,hogy nem elég csak bizonyos egységeit cserélni,ahhoz hogy érdembeli változás történjen.
Ismételten bocsánatot kérek. worship
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.22 szerda, 19:05:41 írta Gyeorgys » Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8214 Dátum: 2020.01.22 szerda, 18:44:49 »

Nem kell a fizika törvényeivel egyet értened , de attól azok még úgy vannak.

Lehet nem figyeltél arra, amit írtam. Lehetnek jobbnak ható "részeredményeid", mivel megváltozik a karakterisztika.
Magyarul, érezheted azonos pedálerőnél, hogy jobban fog, de az nem lesz folyamatosan egyre jobban fogó fék. A maximális lassíthatósága nem lesz jobb az autónak. Nem tudsz bármekkora fékezőerőt kialakítani, mert az ABS és az elektromos fékerőelosztó úgyis visszaveszi.

Igen,ez így korrekt. Ezért is cserélem komplett.Ezeken már túl vagyok. Jelentős így is a változás. Nagyobb terhelésű indexel rendelkező fékolaj se maradt ki.
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8215 Dátum: 2020.01.22 szerda, 19:09:50 »

Igen,ez így korrekt. Ezért is cserélem komplett.Ezeken már túl vagyok. Jelentős így is a változás. Nagyobb terhelésű indexel rendelkező fékolaj se maradt ki.


Még mindig nem az igazi....  vigyor3
Hiába cseréled kompletten a bármit is..... az autó (úgy ahogy megalkották, súly, súlyelosztás, súlypont, magasság, forma, futómű...stb.) fizikai paraméterei alapján rendelkezik egy maximális lassíthatósági indexszel.
Ez nem fog változni! Bármilyen féket raksz rá. Sőt, simán előfordulhat egy előre nagyobb fék felszerelése következményeként rosszabb lassíthatósági index is. Ezt megint sima fizika.
A DOT 4-es fékfolyadék bőven elég utcára.

Ha egyébként nagyobb fékerőt akarsz, nyomd jobban a pedált.  Cool
Azért sok pénzt kiadni, hogy érzékenyebb legyen a fék vagy kisebb legyen a pedálút egy átlagos lassítás esetén....szerintem felesleges. A tovább/jobban nyomom a fékpedált ingyen van!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8216 Dátum: 2020.01.22 szerda, 19:15:32 »

Bármilyen nagyobb, erősebb féket raksz fel.
Az autó maximális lassíthatósága nem fog megváltozni. (javulni) Az fix és már a tervezéstől.
Legfeljebb másképp érezhető lesz, más jellegű.

Nyilván nem fogsz igazat adni Tongue de az mk3 mondeonak ritka *** féke van elöl. 2-3 erősebb fékezés után elkezd ütni, sőt volt már olyan is, hogy meg is repedt. Szóval az mk2 höz képest durván alul van tervezve az elő tárcsa.
Mielőtt kezdődik:
- jólismert okok miatt nekem mindig gyári alkatrész kerül a fordjaimra
- a mostani az 5. saját mondeom (2db mk2 3db mk3) és 2 céges is volt (mk3) mindegyik mk3 első tárcsái problémásak voltak. Kivéve az 1.8 benzines kombiét, mert az csak vánszorogni volt képes.

Nem vitatkozom ezen. Igazam van és kész.  duhos2 gun
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8217 Dátum: 2020.01.22 szerda, 19:18:16 »



Ha egyébként nagyobb fékerőt akarsz, nyomd jobban a pedált.  Cool
Azért sok pénzt kiadni, hogy érzékenyebb legyen a fék vagy kisebb legyen a pedálút egy átlagos lassítás esetén....szerintem felesleges. A tovább/jobban nyomom a fékpedált ingyen van!  wave


Nem ilyesmiért szokás a fékhez nyúlni. Motoroztál pályán, tudhatnád.  wave
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8218 Dátum: 2020.01.22 szerda, 19:38:28 »

Nem ilyesmiért szokás a fékhez nyúlni. Motoroztál pályán, tudhatnád.  wave

A motort ne keverd ide!
Nagyon rossz példa volt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8219 Dátum: 2020.01.22 szerda, 19:40:19 »

Még mindig nem az igazi....  vigyor3
Hiába cseréled kompletten a bármit is..... az autó (úgy ahogy megalkották, súly, súlyelosztás, súlypont, magasság, forma, futómű...stb.) fizikai paraméterei alapján rendelkezik egy maximális lassíthatósági indexszel.
Ez nem fog változni! Bármilyen féket raksz rá. Sőt, simán előfordulhat egy előre nagyobb fék felszerelése következményeként rosszabb lassíthatósági index is. Ezt megint sima fizika.
A DOT 4-es fékfolyadék bőven elég utcára.

Ha egyébként nagyobb fékerőt akarsz, nyomd jobban a pedált.  Cool
Azért sok pénzt kiadni, hogy érzékenyebb legyen a fék vagy kisebb legyen a pedálút egy átlagos lassítás esetén....szerintem felesleges. A tovább/jobban nyomom a fékpedált ingyen van!  wave

worship
Autópályán használom,átlag 160-180 utazó tempó. Bírja,ez a része korrekt,tettem érte,nem keveset.
Amikor belekezdtem a fékbe, figyelembe vettem az autó súlyát, üresen és pakolva + utasok,légellenállását,első-hátsó tengely teherlesét,gumi gördülési ellenállását,
stb. Ahogy nézem te sem ma kezdted. Ahogy én sem. Mint írtam,komplex rendszer.
Dot4? Elmelegszik. Azt hiszem ezt nem kell magyarázni.
A legjobb fék, még mindig az ember feje. De azért az sem árt, ha hirtelen eléd vág egy aranyos Ro... kamion,akkor ne csak nyomd és imádkozz,hogy megállsz,hanem nyomod és az történik aminek kell.
 worship
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8220 Dátum: 2020.01.22 szerda, 19:41:58 »

Nyilván nem fogsz igazat adni Tongue de az mk3 mondeonak ritka *** féke van elöl. 2-3 erősebb fékezés után elkezd ütni, sőt volt már olyan is, hogy meg is repedt. Szóval az mk2 höz képest durván alul van tervezve az elő tárcsa.
Mielőtt kezdődik:
- jólismert okok miatt nekem mindig gyári alkatrész kerül a fordjaimra
- a mostani az 5. saját mondeom (2db mk2 3db mk3) és 2 céges is volt (mk3) mindegyik mk3 első tárcsái problémásak voltak. Kivéve az 1.8 benzines kombiét, mert az csak vánszorogni volt képes.

Nem vitatkozom ezen. Igazam van és kész.  duhos2 gun


Ehhez csak annyit fűznék, hogy ..... érdekes, nálam sosem voltak ilyen panaszok észrevehetőek.
A felsorolásodból és egy userre levetítve, nyilvánvaló, hogy a felhasználóval van a hiba!  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8221 Dátum: 2020.01.22 szerda, 19:49:21 »

Nem ilyesmiért szokás a fékhez nyúlni. Motoroztál pályán, tudhatnád.  wave

 worship
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8222 Dátum: 2020.01.22 szerda, 19:57:09 »

worship
Autópályán használom,átlag 160-180 utazó tempó. Bírja,ez a része korrekt,tettem érte,nem keveset.
Amikor belekezdtem a fékbe, figyelembe vettem az autó súlyát, üresen és pakolva + utasok,légellenállását,első-hátsó tengely teherlesét,gumi gördülési ellenállását,
stb. Ahogy nézem te sem ma kezdted. Ahogy én sem. Mint írtam,komplex rendszer.
Dot4? Elmelegszik. Azt hiszem ezt nem kell magyarázni.
A legjobb fék, még mindig az ember feje. De azért az sem árt, ha hirtelen eléd vág egy aranyos Ro... kamion,akkor ne csak nyomd és imádkozz,hogy megállsz,hanem nyomod és az történik aminek kell.
 worship

A DOT 4 forráspontja 230°C, ezzel szemben a DOT 5.1 260°C.
Hát nem az a 30°C a biztonságot jelentő különbség.  vigyor3

Amúgy pedig továbbra is azt mondom, hogy a DOT 4 elegendő utcai körülményekben. Ha egy nagyobb fék túlmelegíti, akkor egyből látható, hogy ez nem sikerült.
Nem véletlenül van a fékek hűtése/hűthetősége sem kiszámolva, kitalálva. Tehát "megnövelem" a hőfejlődést, de a jobb hűtéssel nem foglalkoztam.
Termelek plusz hőt, ha sikerül nagyobb súrlódást elérnem.....a féknél...., de vajon mi a helyzet a gumiabroncs és az aszfalt találkozásánál? Hopp, ha ez nem javul, akkor szintén felesleges az egész.
Nem véletlenül van az a lassíthatósági index, ami ugye az autó összes fizikai tulajdonságaiból adódik.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8223 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:04:14 »

A motort ne keverd ide!
Nagyon rossz példa volt.
Te meg végre odafigyelhetnél, ahelyett hogy csak a saját igazadat bizonygatod.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8224 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:06:20 »

Te meg végre odafigyelhetnél, ahelyett hogy csak a saját igazadat bizonygatod.

Most azt játszod, hogy összefüggéstelen mondatokat irkálsz?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8225 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:07:08 »


Ehhez csak annyit fűznék, hogy ..... érdekes, nálam sosem voltak ilyen panaszok észrevehetőek.
A felsorolásodból és egy userre levetítve, nyilvánvaló, hogy a felhasználóval van a hiba!  hehe

Igen, nyilvánvaló. Azért is van a talkfordon külön topicja az mk3 mondeo fék focusossá alakításának, mert én vagyok balf@sz.
Tibi, hány mk3 mondeód volt eddig neked? Mennyi kmt vezetted őket?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8226 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:08:01 »

Most azt játszod, hogy összefüggéstelen mondatokat irkálsz?  hehe
Csak számodra összefüggéstelen. Kezdesz olyan lenni mint Spanner...
Naplózva
Gyeorgys
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #8227 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:09:31 »

A DOT 4 forráspontja 230°C, ezzel szemben a DOT 5.1 260°C.
Hát nem az a 30°C a biztonságot jelentő különbség.  vigyor3

Amúgy pedig továbbra is azt mondom, hogy a DOT 4 elegendő utcai körülményekben. Ha egy nagyobb fék túlmelegíti, akkor egyből látható, hogy ez nem sikerült.
Nem véletlenül van a fékek hűtése/hűthetősége sem kiszámolva, kitalálva. Tehát "megnövelem" a hőfejlődést, de a jobb hűtéssel nem foglalkoztam.
Termelek plusz hőt, ha sikerül nagyobb súrlódást elérnem.....a féknél...., de vajon mi a helyzet a gumiabroncs és az aszfalt találkozásánál? Hopp, ha ez nem javul, akkor szintén felesleges az egész.
Nem véletlenül van az a lassíthatósági index, ami ugye az autó összes fizikai tulajdonságaiból adódik.  wave

Igen, mindaddig amíg minden paraméter gyári. Amint egy valamin változtatsz,azonnal borul. Azt hiszem a gumiabroncs kérdés is rendben, nyáron Pilot sport cup 2 R.
A hűtést, a torlónyomás elvéhez hasonlóan oldottam meg.  
Dot4. Tele pakolt verda, nyaralni megyünk, kellemes szerpentin, lejt menet. Mondjam tovább vagy tudod magadtól is a választ?
Naplózva

Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8228 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:11:42 »

Csak számodra összefüggéstelen. Kezdesz olyan lenni mint Spanner...

Számomra?  nyes

Egy autó fékhez te hasonlítasz motorkerékpár féket!  wave
Az elv ugyanaz, csak sok dolog más.


Ha már hasonlítgatunk, te meg kezdesz olyan lenni, mint aki cukrász vagy pék!  eplus2

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8229 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:12:42 »

Igen, mindaddig amíg minden paraméter gyári. Amint egy valamin változtatsz,azonnal borul. Azt hiszem a gumiabroncs kérdés is rendben, nyáron Pilot sport cup 2 R.
A hűtést, a torlónyomás elvéhez hasonlóan oldottam meg.  
Dot4. Tele pakolt verda, nyaralni megyünk, kellemes szerpentin, lejt menet. Mondjam tovább vagy tudod magadtól is a választ?
A második szerpentin aljára érve már üt is a tárcsa... Ha gyorsabban ereszkedsz még akár meg is reped.
De csak nekünk.
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8230 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:16:06 »

Számomra?  nyes

Egy autó fékhez te hasonlítasz motorkerékpár féket!  wave
Az elv ugyanaz, csak sok dolog más.


Ha már hasonlítgatunk, te meg kezdesz olyan lenni, mint aki cukrász vagy pék!  eplus2


Pukkadj te meg mf1
Amúgy mev egész jó kenyereket és kifliket szoktam sütni, ha erre jársz (a lámpagumikkal) szólj, sütök annyit hogy neked is jusson.
Süteményt nem sütök.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8231 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:18:14 »

Igen, mindaddig amíg minden paraméter gyári. Amint egy valamin változtatsz,azonnal borul. Azt hiszem a gumiabroncs kérdés is rendben, nyáron Pilot sport cup 2 R.
A hűtést, a torlónyomás elvéhez hasonlóan oldottam meg.  
Dot4. Tele pakolt verda, nyaralni megyünk, kellemes szerpentin, lejt menet. Mondjam tovább vagy tudod magadtól is a választ?

Ahol a DOT4, ott a DOT 5.1 is gondban lesz.  Cool
Lejtőn sosem szabad folyamatosan fékezni, az a legrosszabb amit tehet az ember.  wave
Lehet a Top Gear csinált egy ilyen tesztet, hogy egy nagy lejtőn jöttek le hiperszuper drága sportkocsikkal. Talán egy kivételével mindegyik fékje elmelegedett.
Tehát a használati körülmény inkább, amitől függ, hogy mit bír.  Wink
Egy személyautó, közúton nem arra van tervezve és használva sem, mint egy versenyautó versenykörülmények között.



Azt még nem is említettem, hogy ABS/ ESP/ EBD  szoftvereinek a kalibrációja a gyári paraméterekkel vannak programozva. Folytassam vagy magadtól is tudod?  Cool
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.22 szerda, 22:36:26 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8232 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:19:54 »

Pukkadj te meg mf1
Amúgy mev egész jó kenyereket és kifliket szoktam sütni, ha erre jársz (a lámpagumikkal) szólj, sütök annyit hogy neked is jusson.
Süteményt nem sütök.


Na persze!  nyes
A végén még gyros-t is csinálnál nekem házi spec szósszal!  Köszi, ezt is kihagyom!




ui: Akkor mégis eltaláltam?  hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8233 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:25:38 »


Na persze!  nyes
A végén még gyros-t is csinálnál nekem házi spec szósszal!  Köszi, ezt is kihagyom!




ui: Akkor mégis eltaláltam?  hehe
Kár beléd a speckó szósz, azt megkapod te a BaloghTomitól majd.
Mit találtál el? Hogy könnyen megvetemedik az mk3 mondeo első féktárcsája? Az eltaláltad  eplus2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8234 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:49:50 »

Kár beléd a speckó szósz, azt megkapod te a BaloghTomitól majd.
Mit találtál el? Hogy könnyen megvetemedik az mk3 mondeo első féktárcsája? Az eltaláltad  eplus2


.....hogy PÉK vagy B+!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8235 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:55:55 »


.....hogy PÉK vagy B+!  eplus2

Csak a pontosság kedvéért: szervizvezető/koordinátor vagyok, nem pék  integet2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8236 Dátum: 2020.01.22 szerda, 20:58:38 »

Csak a pontosság kedvéért: szervizvezető/koordinátor vagyok, nem pék  integet2


Jah.... azok nem értenek semmihez!  eplus2
Meg nem is autókkal kapcsolatos.  beka3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8237 Dátum: 2020.01.22 szerda, 21:00:47 »


Jah.... azok nem értenek semmihez!  eplus2


A szerelők is csak hibakódot olvasnak alkatrészt cserélgetnek, meg futkosnak a szervizvezetőhöz, különösen a márkaszervizekben mf1


Meg nem is autókkal kapcsolatos.  beka3

Mé, a te szharod mivel megy? Telepisálod?  falbav
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8238 Dátum: 2020.01.22 szerda, 21:03:01 »

A szerelők is csak hibakódot olvasnak alkatrészt cserélgetnek, meg futkosnak a szervizvezetőhöz, különösen a márkaszervizekben mf1


Jajj az észosztás lemaradt a mondat végéről  eplus2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8239 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 08:03:15 »

A motort ne keverd ide!
Nagyon rossz példa volt.

Miért is? Ott is a gumi-út tapadás adja meg a max. fékezhetőséget.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8240 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 08:05:56 »


Ehhez csak annyit fűznék, hogy ..... érdekes, nálam sosem voltak ilyen panaszok észrevehetőek.
A felsorolásodból és egy userre levetítve, nyilvánvaló, hogy a felhasználóval van a hiba!  hehe


Az MK3 fékje dedikáltan kicsi. Üres bódéval és normális alkatrészekkel OK, de ha telepakolod akár a névleges pakolható cucc felével, már kezd kevéske lenni, a melegedős problémákról nem is beszélve. Két pár Textar tárcsát dobtam ki ilyen miatt alig használtan.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8241 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 08:11:14 »

Ahol a DOT4, ott a DOT 5.1 is gondban lesz.  Cool
Lejtőn sosem szabad folyamatosan fékezni, az a legrosszabb amit tehet az ember.  wave
Lehet a Top Gear csinált egy ilyen tesztet, hogy egy nagy lejtőn jöttek le hiperszuper drága sportkocsikkal. Talán egy kivételével mindegyik fékje elmelegedett.
Tehát a használati körülmény inkább, amitől függ, hogy mit bír.  Wink
Egy személyautó, közúton nem arra van tervezve és használva sem, mint egy versenyautó versenykörülmények között.

Azt még nem is említettem, hogy ABS/ ESP/ EBD  szoftvereinek a kalibrációja a gyári paraméterekkel vannak programozva. Folytassam vagy magadtól is tudod?  Cool

Ezt a tesztet az ADAC csinálta valami 20 éve, az akkori legkisebbtől legnagyobbig mindenféle autóval. Opel Corsa volt benne, mint kicsi, és az akoriban újdonság kerámiafékes Porsche a másik vége. Motorfék nélkül, csak üzemi fékkel kellett ereszkedni valami 600 m szintkülönbséget, utána annyi ideje volt hűlni a rendszernek, amíg visszamentek a tetejére. Tíz kör volt az előírás. A Corsa 5-ig bírta, utána más vassal fékezett a pilóta, és mondta, hogy még egy kört nem vállal. A Porsche és a kerámiafék volt az egyetlen, ami túlélte a tíz kört úgy, hogy maradt a betétből valami, és nem voltak fékezési gondok sem melegedés miatt.

Ez nyilván extrém terhelés, de azért jól mutatja, hogy mire tervezik ezeket a fékrendszereket, és peches esetben milyen könnyű belecsapni velük a lecsóba.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8242 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 08:12:50 »

Miért is? Ott is a gumi-út tapadás adja meg a max. fékezhetőséget.

AndyA

Nem csak a gumi-út.
Csak a fékrendszerben pl. nincs rásegítés.
Ahogy korábban írtam (talán neked), hogy a fékerő úgy nő ahogy húzod/nyomod. Jobb a hűtés is.
Nem csap be.
A nem "kényelmi" motorokon nincs elektronika sem.
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.23 csütörtök, 12:07:09 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8243 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 08:14:40 »

Ezt a tesztet az ADAC csinálta valami 20 éve, az akkori legkisebbtől legnagyobbig mindenféle autóval. Opel Corsa volt benne, mint kicsi, és az akoriban újdonság kerámiafékes Porsche a másik vége. Motorfék nélkül, csak üzemi fékkel kellett ereszkedni valami 600 m szintkülönbséget, utána annyi ideje volt hűlni a rendszernek, amíg visszamentek a tetejére. Tíz kör volt az előírás. A Corsa 5-ig bírta, utána más vassal fékezett a pilóta, és mondta, hogy még egy kört nem vállal. A Porsche és a kerámiafék volt az egyetlen, ami túlélte a tíz kört úgy, hogy maradt a betétből valami, és nem voltak fékezési gondok sem melegedés miatt.

Ez nyilván extrém terhelés, de azért jól mutatja, hogy mire tervezik ezeket a fékrendszereket, és peches esetben milyen könnyű belecsapni velük a lecsóba.

AndyA

Nem.
Amiről én beszélek, nem az ADAC csinálta és nem 20 éve.

Úgy a akartad kezdeni a mondatot hogy hasonló tesztet.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #8244 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 08:19:48 »

Nem.
Amiről én beszélek, nem az ADAC csinálta és nem 20 éve.

Úgy a akartad kezdeni a mondatot hogy hasonló tesztet.....

A szőrszálnak az ő hasogatása...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8245 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 11:46:03 »

Miért is? Ott is a gumi-út tapadás adja meg a max. fékezhetőséget.

AndyA

Igen, de ugye a verszenymotorokban és versenyautókban is a széria fék van. Ja nem. Miért? Azért, mert azokank úgy méretezik a fékrendszerét, hogy akár 5km-en 20 "vészfékezést" is kibírjon anélkül, hogy felpuhulna, megvetemedne, vagy úgy egyáltalán elfogyna.
De könnyebb értetlenkedni mint .... ááá midegy is.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8246 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 12:03:31 »

Igen, de ugye a verszenymotorokban és versenyautókban is a széria fék van. Ja nem. Miért? Azért, mert azokank úgy méretezik a fékrendszerét, hogy akár 5km-en 20 "vészfékezést" is kibírjon anélkül, hogy felpuhulna, megvetemedne, vagy úgy egyáltalán elfogyna.
De könnyebb értetlenkedni mint .... ááá midegy is.

Őszintén remélem, hogy csak viccből írsz ekkora hüleségeket...... Ja, nem

Ez az, hogy könnyebb értetlenkedned.... ahelyett, hogy elfofadd azt, hogy a motorokon lévő féket ne hasonlítsd egy közúti autó fékjéhez.
Sőt, most már a széria és verseny féket is.  zavart2

A versenyautó minden alkatrésze egymáshoz van igazítva/tervezve.
Ahogy a széria autó is.

Pár alkatrész cserével nem lesz széria autóból versenyautó, annak tulajdonságaival.



Menj.... süss inkább kiflit.  hehe
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.23 csütörtök, 12:12:03 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8247 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 12:18:08 »

Őszintén remélem, hogy csak viccből írsz ekkora hüleségeket...... Ja, nem

Ez az, hogy könnyebb értetlenkedned.... ahelyett, hogy elfofadd azt, hogy a motorokon lévő féket ne hasonlítsd egy közúti autó fékjéhez.

Menj.... süss inkább kiflit.  hehe

Tibi komolyan nem tudom, hogy mi vezetett eddig, hogy ilyen lettél. Nem olyan régen még olyan jó volt Veled kicsit vitatkozni/beszélgetni, de amit mostanában csinálsz, arra csak azt tudom mondani, hogy romboló. Olyan mintha szientológus lennél. Csak a saját igazad véleményed létezik, és nálad jobban nem tud senki semmit. Nem jó ez így.
Bocs, ha megsértődsz, tedd, sajnálom, nem az a szándékom ezzel.

Sad
Peace
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #8248 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 12:23:39 »

Részemről úgy zárom hogy.....


Mindenki azt csinál, amit akar.
Csak nem biztos hogy az mindig jó. Nem kívánom, hogy kiderüljön.


ui: Lehet(ett) kapni amolyan tuning jellegű gázpedál elrktronikát ami más jelet adott a tényleges pedál állásnál.
     Hú, mennyivel erősebb/érzékenyebb/ugrósabb lett a kocsi! Heuréka!
     Igen az érzet. De nem lett jobb, erősebb a kocsit. Megváltozott a gázpedál karakterisztikája. Ennyi.
     Ezt a hatást el lehetett volna érni jobban megnyomott gázpedállal is.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #8249 Dátum: 2020.01.23 csütörtök, 12:29:48 »

ámen
Naplózva
Oldalak: 1 ... 158 159 160 161 162 163 164 [165] 166 167 168 169 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.