Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:32:07
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
158
159
160
161
162
163
164
[
165
]
166
167
168
169
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3068120 alkalommal)
0 Felhasználó és 42 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8200 Dátum:
2020.01.22 szerda, 10:17:01 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.21 kedd, 14:42:13
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem,bár lehet volt már. Létezik több dugattyús fék, MKIII-ra?
1000 Eurós kategóriában lehet kapni mindenféle utángyártott 4 dugós nyergeket eBay-en, ill. valamelyik Alfa 4 dugós féknyergét is fel lehet hergelni, csak kell valami közdarab. Erről HZsolt92 tud neked bővebbet mondani.
De ha ilyesmiben töröd a fejed, a legegyszerűbb megoldás a Focus ST225 ATE féknyergeit feltenni. Ugyan egy dugattyú van abban is, de azzal semmit nem kell mókolni, lecsavarod a régit, felcsavarod az újat, ennyi. Célszerű hozzá gyárttatni hosszabb fékcsöveket, mert máshol végződik, és az MK3 gyári egy kicsit rövid, feszül, amikor kitekered a kormányt. De ha tényleg harapós féket akarsz, akkor amúgy is célszerű mind a négy fékcsövet lecserélni fémszövetes erősítésűre.
200 font körül már találni használt példányt az angol eBay-en, de máshol is körül lehet nézni. Itt is árult valaki nemrég, aki eladta az autóját, és előtte levette róla ezeket. Ehhez kell még 320-as féktárcsa és fékbetét, aztán csók. Sok próbálkozás után mindenfélével (Textar, Bosch tárcsa, EBC Redstuff fékbetét) ott van a történet vége, hogy az ATE féknyergekhez megvettem az ATE mart tárcsáit és az ATE kerámia betéteket.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8201 Dátum:
2020.01.22 szerda, 10:55:32 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.01.22 szerda, 10:17:01
1000 Eurós kategóriában lehet kapni mindenféle utángyártott 4 dugós nyergeket eBay-en, ill. valamelyik Alfa 4 dugós féknyergét is fel lehet hergelni, csak kell valami közdarab. Erről HZsolt92 tud neked bővebbet mondani.
De ha ilyesmiben töröd a fejed, a legegyszerűbb megoldás a Focus ST225 ATE féknyergeit feltenni. Ugyan egy dugattyú van abban is, de azzal semmit nem kell mókolni, lecsavarod a régit, felcsavarod az újat, ennyi. Célszerű hozzá gyárttatni hosszabb fékcsöveket, mert máshol végződik, és az MK3 gyári egy kicsit rövid, feszül, amikor kitekered a kormányt. De ha tényleg harapós féket akarsz, akkor amúgy is célszerű mind a négy fékcsövet lecserélni fémszövetes erősítésűre.
200 font körül már találni használt példányt az angol eBay-en, de máshol is körül lehet nézni. Itt is árult valaki nemrég, aki eladta az autóját, és előtte levette róla ezeket. Ehhez kell még 320-as féktárcsa és fékbetét, aztán csók. Sok próbálkozás után mindenfélével (Textar, Bosch tárcsa, EBC Redstuff fékbetét) ott van a történet vége, hogy az ATE féknyergekhez megvettem az ATE mart tárcsáit és az ATE kerámia betéteket.
AndyA
Nekem is az van az mk3-on, így nem tudom milyen a gyári fékrendszerrel, de nekem az mk4 után csalódás az mk3 fékereje.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8202 Dátum:
2020.01.22 szerda, 11:25:57 »
Idézetet írta: xrobe - 2020.01.22 szerda, 10:55:32
Nekem is az van az mk3-on, így nem tudom milyen a gyári fékrendszerrel, de nekem az mk4 után csalódás az mk3 fékereje.
Másképp van hangolva.
Nem gyengébb.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8203 Dátum:
2020.01.22 szerda, 13:59:11 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 11:25:57
Másképp van hangolva.
Nem gyengébb.
Hááát... Nagytalin ültem olyan MK3-ban, ahol többedik próbálkozásra sem sikerült ABS kattogásig fékezni az autót. Kb. lassító volt benne, nem fék.
Ezen mondjuk jó tárcsával és betéttel sokat lehet javítani. A másik autóba is bekerült az ATE tárcsa és kerámia betét gyári méretben, és az is nagyon harapós lett. Solymár M3-tól kifelé a sorompónál majdnem elharaptam a nyelvem, amikor lendületesebben a fékre léptem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8204 Dátum:
2020.01.22 szerda, 14:07:34 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.01.22 szerda, 13:59:11
Hááát... Nagytalin ültem olyan MK3-ban, ahol többedik próbálkozásra sem sikerült ABS kattogásig fékezni az autót. Kb. lassító volt benne, nem fék.
Ezen mondjuk jó tárcsával és betéttel sokat lehet javítani. A másik autóba is bekerült az ATE tárcsa és kerámia betét gyári méretben, és az is nagyon harapós lett. Solymár M3-tól kifelé a sorompónál majdnem elharaptam a nyelvem, amikor lendületesebben a fékre léptem.
AndyA
Talán mert hibás volt valami.....
Miért egy rosszat kell alapul venni?
Hídd el, sokkal jobb ha annyira fog a fék amennyire nyomod a pedált.
Sokkal jobb a kontrol a kocsiról. (ha esetleg Porsche - val mennél, nem a kényelmes SUV)
Persze becsapós a hirtelen nagyot fog, csak becsapós..... és betét koptatós.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
xrobe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1292
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8205 Dátum:
2020.01.22 szerda, 14:18:35 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 14:07:34
Talán mert hibás volt valami.....
Miért egy rosszat kell alapul venni?
Hídd el, sokkal jobb ha annyira fog a fék amennyire nyomod a pedált.
Sokkal jobb a kontrol a kocsiról. (ha esetleg Porsche - val mennél, nem a kényelmes SUV)
Persze becsapós a hirtelen nagyot fog, csak becsapós..... és betét koptatós.
Igen, az tuti, hogy az mk4-nek a hangolása érzékenyebb. Nyáron amúgy javítottam rajta, mert a hátsó tárcsák barázdásra voltak kopva, nekem nem tetszett, kapott egy új TRW szettet, azóta egész jó.
Naplózva
Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TD
CI
140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TD
CI
140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TD
CI
Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8206 Dátum:
2020.01.22 szerda, 16:44:21 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.01.22 szerda, 10:17:01
1000 Eurós kategóriában lehet kapni mindenféle utángyártott 4 dugós nyergeket eBay-en, ill. valamelyik Alfa 4 dugós féknyergét is fel lehet hergelni, csak kell valami közdarab. Erről HZsolt92 tud neked bővebbet mondani.
De ha ilyesmiben töröd a fejed, a legegyszerűbb megoldás a Focus ST225 ATE féknyergeit feltenni. Ugyan egy dugattyú van abban is, de azzal semmit nem kell mókolni, lecsavarod a régit, felcsavarod az újat, ennyi. Célszerű hozzá gyárttatni hosszabb fékcsöveket, mert máshol végződik, és az MK3 gyári egy kicsit rövid, feszül, amikor kitekered a kormányt. De ha tényleg harapós féket akarsz, akkor amúgy is célszerű mind a négy fékcsövet lecserélni fémszövetes erősítésűre.
200 font körül már találni használt példányt az angol eBay-en, de máshol is körül lehet nézni. Itt is árult valaki nemrég, aki eladta az autóját, és előtte levette róla ezeket. Ehhez kell még 320-as féktárcsa és fékbetét, aztán csók. Sok próbálkozás után mindenfélével (Textar, Bosch tárcsa, EBC Redstuff fékbetét) ott van a történet vége, hogy az ATE féknyergekhez megvettem az ATE mart tárcsáit és az ATE kerámia betéteket.
AndyA
Köszönöm
Valami olyan megoldást szeretnek ami hatékony. Ezért gondoltam,hogy előre min.4 dugattyús,hátra 2 elég. Úgyis az eleje számít.
Egyszer láttam ST-re Brembot,pont ebben a felállásban,de azóta se találom.
Most Brembo XTRA van elől-hátul,elől kerámia, hátul sima betét. Lényegesen jobb mint a gyári, de vannak helyzetek amikor kevésnek tűnnek.
De talán sikerül Willwood szettet beszereznem, írtam nekik és most a válaszukra várok. Fémszövetés már van.
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8207 Dátum:
2020.01.22 szerda, 16:54:06 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.22 szerda, 16:44:21
Köszönöm
Valami olyan megoldást szeretnek ami hatékony. Ezért gondoltam,hogy előre min.4 dugattyús,hátra 2 elég. Úgyis az eleje számít.
Egyszer láttam ST-re Brembot,pont ebben a felállásban,de azóta se találom.
Most Brembo XTRA van elől-hátul,elől kerámia, hátul sima betét. Lényegesen jobb mint a gyári, de vannak helyzetek amikor kevésnek tűnnek.
De talán sikerül Willwood szettet beszereznem, írtam nekik és most a válaszukra várok. Fémszövetés már van.
Ma is kapsz, csak győzd kifizetni...
https://www.bigbrakes4u.co.uk/ford-mondeo-mk3-brake-kits/cat_588.html
https://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/9248-big-brake-kits/
https://www.dcperformance.co.uk/subcat/fo07/d2-front-big-brake-kits.html
Stb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8208 Dátum:
2020.01.22 szerda, 17:10:08 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.22 szerda, 16:44:21
Köszönöm
Valami olyan megoldást szeretnek ami hatékony. Ezért gondoltam,hogy előre min.4 dugattyús,hátra 2 elég. Úgyis az eleje számít.
Egyszer láttam ST-re Brembot,pont ebben a felállásban,de azóta se találom.
Most Brembo XTRA van elől-hátul,elől kerámia, hátul sima betét. Lényegesen jobb mint a gyári, de vannak helyzetek amikor kevésnek tűnnek.
De talán sikerül Willwood szettet beszereznem, írtam nekik és most a válaszukra várok. Fémszövetés már van.
Bármilyen nagyobb, erősebb féket raksz fel.
Az autó maximális lassíthatósága nem fog megváltozni. (javulni) Az fix és már a tervezéstől.
Legfeljebb másképp érezhető lesz, más jellegű.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8209 Dátum:
2020.01.22 szerda, 17:41:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.01.22 szerda, 16:54:06
Ma is kapsz, csak győzd kifizetni...
https://www.bigbrakes4u.co.uk/ford-mondeo-mk3-brake-kits/cat_588.html
https://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/9248-big-brake-kits/
https://www.dcperformance.co.uk/subcat/fo07/d2-front-big-brake-kits.html
Stb.
AndyA
Na, valami ilyet akarok.Van egy lélektani határ, azért itt sem kolbászból van a kerítés. Megvárom mit ajánl a Willwood. Legfeljebb megint két napig mosolyszünet lesz itthon
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8210 Dátum:
2020.01.22 szerda, 17:49:06 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 17:10:08
Bármilyen nagyobb, erősebb féket raksz fel.
Az autó maximális lassíthatósága nem fog megváltozni. (javulni) Az fix és már a tervezéstől.
Legfeljebb másképp érezhető lesz, más jellegű.
Hát,ezzel nem teljesen értek egyet.
Mást mutat a tapasztalat.
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8211 Dátum:
2020.01.22 szerda, 17:58:19 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.22 szerda, 17:49:06
Hát,ezzel nem teljesen értek egyet.
Mást mutat a tapasztalat.
ezt kár volt...
Intézd a tunning fékeidet ahogyan csak akarod,de Győzőt ne győzködd.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8212 Dátum:
2020.01.22 szerda, 18:31:52 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.22 szerda, 17:49:06
Hát,ezzel nem teljesen értek egyet.
Mást mutat a tapasztalat.
Nem kell a fizika törvényeivel egyet értened , de attól azok még úgy vannak.
Lehet nem figyeltél arra, amit írtam. Lehetnek jobbnak ható "részeredményeid", mivel megváltozik a karakterisztika.
Magyarul, érezheted azonos pedálerőnél, hogy jobban fog, de az nem lesz folyamatosan egyre jobban fogó fék. A maximális lassíthatósága nem lesz jobb az autónak. Nem tudsz bármekkora fékezőerőt kialakítani, mert az ABS és az elektromos fékerőelosztó úgyis visszaveszi.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8213 Dátum:
2020.01.22 szerda, 18:39:26 »
Idézetet írta: alf® - 2020.01.22 szerda, 17:58:19
ezt kár volt...
Intézd a tunning fékeidet ahogyan csak akarod,de Győzőt ne győzködd.
Bocsánat,így ismeretlenül is.
Ha teljesen laikus lennék,joggal merülne fel bennem a kérdés,hogy akkor miért gyártanak neves gyártok,erősebb és hatékonyabb rendszereket.
Én nem csak pusztán azért kezdtem bele,mert tömérdek felesleges pénzem van erre az öreg vasra.
Nem azért teszem,hogy jobban nézzen ki.
Az autó egy komplex szerkezet. Tisztában vagyok azzal,hogy nem elég csak bizonyos egységeit cserélni,ahhoz hogy érdembeli változás történjen.
Ismételten bocsánatot kérek.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.01.22 szerda, 19:05:41 írta Gyeorgys
»
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8214 Dátum:
2020.01.22 szerda, 18:44:49 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 18:31:52
Nem kell a fizika törvényeivel egyet értened , de attól azok még úgy vannak.
Lehet nem figyeltél arra, amit írtam. Lehetnek jobbnak ható "részeredményeid", mivel megváltozik a karakterisztika.
Magyarul, érezheted azonos pedálerőnél, hogy jobban fog, de az nem lesz folyamatosan egyre jobban fogó fék. A maximális lassíthatósága nem lesz jobb az autónak. Nem tudsz bármekkora fékezőerőt kialakítani, mert az ABS és az elektromos fékerőelosztó úgyis visszaveszi.
Igen,ez így korrekt. Ezért is cserélem komplett.Ezeken már túl vagyok. Jelentős így is a változás. Nagyobb terhelésű indexel rendelkező fékolaj se maradt ki.
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8215 Dátum:
2020.01.22 szerda, 19:09:50 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.22 szerda, 18:44:49
Igen,ez így korrekt. Ezért is cserélem komplett.Ezeken már túl vagyok. Jelentős így is a változás. Nagyobb terhelésű indexel rendelkező fékolaj se maradt ki.
Még mindig nem az igazi....
Hiába cseréled kompletten a bármit is..... az autó (úgy ahogy megalkották, súly, súlyelosztás, súlypont, magasság, forma, futómű...stb.) fizikai paraméterei alapján rendelkezik egy maximális lassíthatósági indexszel.
Ez nem fog változni! Bármilyen féket raksz rá. Sőt, simán előfordulhat egy előre nagyobb fék felszerelése következményeként rosszabb lassíthatósági index is. Ezt megint sima fizika.
A DOT 4-es fékfolyadék bőven elég utcára.
Ha egyébként nagyobb fékerőt akarsz, nyomd jobban a pedált.
Azért sok pénzt kiadni, hogy érzékenyebb legyen a fék vagy kisebb legyen a pedálút egy átlagos lassítás esetén....szerintem felesleges. A tovább/jobban nyomom a fékpedált ingyen van!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8216 Dátum:
2020.01.22 szerda, 19:15:32 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 17:10:08
Bármilyen nagyobb, erősebb féket raksz fel.
Az autó maximális lassíthatósága nem fog megváltozni. (javulni) Az fix és már a tervezéstől.
Legfeljebb másképp érezhető lesz, más jellegű.
Nyilván nem fogsz igazat adni
de az mk3 mondeonak ritka *** féke van elöl. 2-3 erősebb fékezés után elkezd ütni, sőt volt már olyan is, hogy meg is repedt. Szóval az mk2 höz képest durván alul van tervezve az elő tárcsa.
Mielőtt kezdődik:
- jólismert okok miatt nekem mindig gyári alkatrész kerül a fordjaimra
- a mostani az 5. saját mondeom (2db mk2 3db mk3) és 2 céges is volt (mk3) mindegyik mk3 első tárcsái problémásak voltak. Kivéve az 1.8 benzines kombiét, mert az csak vánszorogni volt képes.
Nem vitatkozom ezen. Igazam van és kész.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8217 Dátum:
2020.01.22 szerda, 19:18:16 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 19:09:50
Ha egyébként nagyobb fékerőt akarsz, nyomd jobban a pedált.
Azért sok pénzt kiadni, hogy érzékenyebb legyen a fék vagy kisebb legyen a pedálút egy átlagos lassítás esetén....szerintem felesleges. A tovább/jobban nyomom a fékpedált ingyen van!
Nem ilyesmiért szokás a fékhez nyúlni. Motoroztál pályán, tudhatnád.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8218 Dátum:
2020.01.22 szerda, 19:38:28 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 19:18:16
Nem ilyesmiért szokás a fékhez nyúlni. Motoroztál pályán, tudhatnád.
A motort ne keverd ide!
Nagyon rossz példa volt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8219 Dátum:
2020.01.22 szerda, 19:40:19 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 19:09:50
Még mindig nem az igazi....
Hiába cseréled kompletten a bármit is..... az autó (úgy ahogy megalkották, súly, súlyelosztás, súlypont, magasság, forma, futómű...stb.) fizikai paraméterei alapján rendelkezik egy maximális lassíthatósági indexszel.
Ez nem fog változni! Bármilyen féket raksz rá. Sőt, simán előfordulhat egy előre nagyobb fék felszerelése következményeként rosszabb lassíthatósági index is. Ezt megint sima fizika.
A DOT 4-es fékfolyadék bőven elég utcára.
Ha egyébként nagyobb fékerőt akarsz, nyomd jobban a pedált.
Azért sok pénzt kiadni, hogy érzékenyebb legyen a fék vagy kisebb legyen a pedálút egy átlagos lassítás esetén....szerintem felesleges. A tovább/jobban nyomom a fékpedált ingyen van!
Autópályán használom,átlag 160-180 utazó tempó. Bírja,ez a része korrekt,tettem érte,nem keveset.
Amikor belekezdtem a fékbe, figyelembe vettem az autó súlyát, üresen és pakolva + utasok,légellenállását,első-hátsó tengely teherlesét,gumi gördülési ellenállását,
stb. Ahogy nézem te sem ma kezdted. Ahogy én sem. Mint írtam,komplex rendszer.
Dot4? Elmelegszik. Azt hiszem ezt nem kell magyarázni.
A legjobb fék, még mindig az ember feje. De azért az sem árt, ha hirtelen eléd vág egy aranyos Ro... kamion,akkor ne csak nyomd és imádkozz,hogy megállsz,hanem nyomod és az történik aminek kell.
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8220 Dátum:
2020.01.22 szerda, 19:41:58 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 19:15:32
Nyilván nem fogsz igazat adni
de az mk3 mondeonak ritka *** féke van elöl. 2-3 erősebb fékezés után elkezd ütni, sőt volt már olyan is, hogy meg is repedt. Szóval az mk2 höz képest durván alul van tervezve az elő tárcsa.
Mielőtt kezdődik:
- jólismert okok miatt nekem mindig gyári alkatrész kerül a fordjaimra
- a mostani az 5. saját mondeom (2db mk2 3db mk3) és 2 céges is volt (mk3) mindegyik mk3 első tárcsái problémásak voltak. Kivéve az 1.8 benzines kombiét, mert az csak vánszorogni volt képes.
Nem vitatkozom ezen. Igazam van és kész.
Ehhez csak annyit fűznék, hogy ..... érdekes, nálam sosem voltak ilyen panaszok észrevehetőek.
A felsorolásodból és egy userre levetítve, nyilvánvaló, hogy a felhasználóval van a hiba!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8221 Dátum:
2020.01.22 szerda, 19:49:21 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 19:18:16
Nem ilyesmiért szokás a fékhez nyúlni. Motoroztál pályán, tudhatnád.
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8222 Dátum:
2020.01.22 szerda, 19:57:09 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.22 szerda, 19:40:19
Autópályán használom,átlag 160-180 utazó tempó. Bírja,ez a része korrekt,tettem érte,nem keveset.
Amikor belekezdtem a fékbe, figyelembe vettem az autó súlyát, üresen és pakolva + utasok,légellenállását,első-hátsó tengely teherlesét,gumi gördülési ellenállását,
stb. Ahogy nézem te sem ma kezdted. Ahogy én sem. Mint írtam,komplex rendszer.
Dot4? Elmelegszik. Azt hiszem ezt nem kell magyarázni.
A legjobb fék, még mindig az ember feje. De azért az sem árt, ha hirtelen eléd vág egy aranyos Ro... kamion,akkor ne csak nyomd és imádkozz,hogy megállsz,hanem nyomod és az történik aminek kell.
A DOT 4 forráspontja 230°C, ezzel szemben a DOT 5.1 260°C.
Hát nem az a 30°C a biztonságot jelentő különbség.
Amúgy pedig továbbra is azt mondom, hogy a DOT 4 elegendő utcai körülményekben. Ha egy nagyobb fék túlmelegíti, akkor egyből látható, hogy ez nem sikerült.
Nem véletlenül van a fékek hűtése/hűthetősége sem kiszámolva, kitalálva. Tehát "megnövelem" a hőfejlődést, de a jobb hűtéssel nem foglalkoztam.
Termelek plusz hőt, ha sikerül nagyobb súrlódást elérnem.....a féknél...., de vajon mi a helyzet a gumiabroncs és az aszfalt találkozásánál? Hopp, ha ez nem javul, akkor szintén felesleges az egész.
Nem véletlenül van az a lassíthatósági index, ami ugye az autó összes fizikai tulajdonságaiból adódik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8223 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:04:14 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 19:38:28
A motort ne keverd ide!
Nagyon rossz példa volt.
Te meg végre odafigyelhetnél, ahelyett hogy csak a saját igazadat bizonygatod.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8224 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:06:20 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 20:04:14
Te meg végre odafigyelhetnél, ahelyett hogy csak a saját igazadat bizonygatod.
Most azt játszod, hogy összefüggéstelen mondatokat irkálsz?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8225 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:07:08 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 19:41:58
Ehhez csak annyit fűznék, hogy ..... érdekes, nálam sosem voltak ilyen panaszok észrevehetőek.
A felsorolásodból és egy userre levetítve, nyilvánvaló, hogy a felhasználóval van a hiba!
Igen, nyilvánvaló. Azért is van a talkfordon külön topicja az mk3 mondeo fék focusossá alakításának, mert én vagyok balf@sz.
Tibi, hány mk3 mondeód volt eddig neked? Mennyi kmt vezetted őket?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8226 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:08:01 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 20:06:20
Most azt játszod, hogy összefüggéstelen mondatokat irkálsz?
Csak számodra összefüggéstelen. Kezdesz olyan lenni mint Spanner...
Naplózva
Gyeorgys
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8227 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:09:31 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 19:57:09
A DOT 4 forráspontja 230°C, ezzel szemben a DOT 5.1 260°C.
Hát nem az a 30°C a biztonságot jelentő különbség.
Amúgy pedig továbbra is azt mondom, hogy a DOT 4 elegendő utcai körülményekben. Ha egy nagyobb fék túlmelegíti, akkor egyből látható, hogy ez nem sikerült.
Nem véletlenül van a fékek hűtése/hűthetősége sem kiszámolva, kitalálva. Tehát "megnövelem" a hőfejlődést, de a jobb hűtéssel nem foglalkoztam.
Termelek plusz hőt, ha sikerül nagyobb súrlódást elérnem.....a féknél...., de vajon mi a helyzet a gumiabroncs és az aszfalt találkozásánál? Hopp, ha ez nem javul, akkor szintén felesleges az egész.
Nem véletlenül van az a lassíthatósági index, ami ugye az autó összes fizikai tulajdonságaiból adódik.
Igen, mindaddig amíg minden paraméter gyári. Amint egy valamin változtatsz,azonnal borul. Azt hiszem a gumiabroncs kérdés is rendben, nyáron Pilot sport cup 2 R.
A hűtést, a torlónyomás elvéhez hasonlóan oldottam meg.
Dot4. Tele pakolt verda, nyaralni megyünk, kellemes szerpentin, lejt menet. Mondjam tovább vagy tudod magadtól is a választ?
Naplózva
Mondeo MK 5. 2019 2.0 TDCI ST-LINE
Focus MK 3. 2017 2.0 TDCI ST-LINE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8228 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:11:42 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 20:08:01
Csak számodra összefüggéstelen. Kezdesz olyan lenni mint Spanner...
Számomra?
Egy autó fékhez te hasonlítasz motorkerékpár féket!
Az elv ugyanaz, csak sok dolog más.
Ha már hasonlítgatunk, te meg kezdesz olyan lenni, mint aki cukrász vagy pék!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8229 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:12:42 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.22 szerda, 20:09:31
Igen, mindaddig amíg minden paraméter gyári. Amint egy valamin változtatsz,azonnal borul. Azt hiszem a gumiabroncs kérdés is rendben, nyáron Pilot sport cup 2 R.
A hűtést, a torlónyomás elvéhez hasonlóan oldottam meg.
Dot4. Tele pakolt verda, nyaralni megyünk, kellemes szerpentin, lejt menet. Mondjam tovább vagy tudod magadtól is a választ?
A második szerpentin aljára érve már üt is a tárcsa... Ha gyorsabban ereszkedsz még akár meg is reped.
De csak nekünk.
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8230 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:16:06 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 20:11:42
Számomra?
Egy autó fékhez te hasonlítasz motorkerékpár féket!
Az elv ugyanaz, csak sok dolog más.
Ha már hasonlítgatunk, te meg kezdesz olyan lenni, mint aki cukrász vagy pék!
Pukkadj te meg
Amúgy mev egész jó kenyereket és kifliket szoktam sütni, ha erre jársz (a lámpagumikkal) szólj, sütök annyit hogy neked is jusson.
Süteményt nem sütök.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8231 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:18:14 »
Idézetet írta: Gyeorgys - 2020.01.22 szerda, 20:09:31
Igen, mindaddig amíg minden paraméter gyári. Amint egy valamin változtatsz,azonnal borul. Azt hiszem a gumiabroncs kérdés is rendben, nyáron Pilot sport cup 2 R.
A hűtést, a torlónyomás elvéhez hasonlóan oldottam meg.
Dot4. Tele pakolt verda, nyaralni megyünk, kellemes szerpentin, lejt menet. Mondjam tovább vagy tudod magadtól is a választ?
Ahol a DOT4, ott a DOT 5.1 is gondban lesz.
Lejtőn sosem szabad folyamatosan fékezni, az a legrosszabb amit tehet az ember.
Lehet a Top Gear csinált egy ilyen tesztet, hogy egy nagy lejtőn jöttek le hiperszuper drága sportkocsikkal. Talán egy kivételével mindegyik fékje elmelegedett.
Tehát a használati körülmény inkább, amitől függ, hogy mit bír.
Egy személyautó, közúton nem arra van tervezve és használva sem, mint egy versenyautó versenykörülmények között.
Azt még nem is említettem, hogy ABS/ ESP/ EBD szoftvereinek a kalibrációja a gyári paraméterekkel vannak programozva. Folytassam vagy magadtól is tudod?
«
Utoljára szerkesztve: 2020.01.22 szerda, 22:36:26 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8232 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:19:54 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 20:16:06
Pukkadj te meg
Amúgy mev egész jó kenyereket és kifliket szoktam sütni, ha erre jársz (a lámpagumikkal) szólj, sütök annyit hogy neked is jusson.
Süteményt nem sütök.
Na persze!
A végén még gyros-t is csinálnál nekem házi spec szósszal! Köszi, ezt is kihagyom!
ui: Akkor mégis eltaláltam?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8233 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:25:38 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 20:19:54
Na persze!
A végén még gyros-t is csinálnál nekem házi spec szósszal! Köszi, ezt is kihagyom!
ui: Akkor mégis eltaláltam?
Kár beléd a speckó szósz, azt megkapod te a BaloghTomitól majd.
Mit találtál el? Hogy könnyen megvetemedik az mk3 mondeo első féktárcsája? Az eltaláltad
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8234 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:49:50 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 20:25:38
Kár beléd a speckó szósz, azt megkapod te a BaloghTomitól majd.
Mit találtál el? Hogy könnyen megvetemedik az mk3 mondeo első féktárcsája? Az eltaláltad
.....hogy PÉK vagy B+!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8235 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:55:55 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 20:49:50
.....hogy PÉK vagy B+!
Csak a pontosság kedvéért: szervizvezető/koordinátor vagyok, nem pék
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8236 Dátum:
2020.01.22 szerda, 20:58:38 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 20:55:55
Csak a pontosság kedvéért: szervizvezető/koordinátor vagyok, nem pék
Jah.... azok nem értenek semmihez!
Meg nem is autókkal kapcsolatos.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8237 Dátum:
2020.01.22 szerda, 21:00:47 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 20:58:38
Jah.... azok nem értenek semmihez!
A szerelők is csak hibakódot olvasnak alkatrészt cserélgetnek, meg futkosnak a szervizvezetőhöz, különösen a márkaszervizekben
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 20:58:38
Meg nem is autókkal kapcsolatos.
Mé, a te szharod mivel megy? Telepisálod?
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8238 Dátum:
2020.01.22 szerda, 21:03:01 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.22 szerda, 21:00:47
A szerelők is csak hibakódot olvasnak alkatrészt cserélgetnek, meg futkosnak a szervizvezetőhöz, különösen a márkaszervizekben
Jajj az észosztás lemaradt a mondat végéről
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8239 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 08:03:15 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 19:38:28
A motort ne keverd ide!
Nagyon rossz példa volt.
Miért is? Ott is a gumi-út tapadás adja meg a max. fékezhetőséget.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8240 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 08:05:56 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 19:41:58
Ehhez csak annyit fűznék, hogy ..... érdekes, nálam sosem voltak ilyen panaszok észrevehetőek.
A felsorolásodból és egy userre levetítve, nyilvánvaló, hogy a felhasználóval van a hiba!
Az MK3 fékje dedikáltan kicsi. Üres bódéval és normális alkatrészekkel OK, de ha telepakolod akár a névleges pakolható cucc felével, már kezd kevéske lenni, a melegedős problémákról nem is beszélve. Két pár Textar tárcsát dobtam ki ilyen miatt alig használtan.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8241 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 08:11:14 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.22 szerda, 20:18:14
Ahol a DOT4, ott a DOT 5.1 is gondban lesz.
Lejtőn sosem szabad folyamatosan fékezni, az a legrosszabb amit tehet az ember.
Lehet a Top Gear csinált egy ilyen tesztet, hogy egy nagy lejtőn jöttek le hiperszuper drága sportkocsikkal. Talán egy kivételével mindegyik fékje elmelegedett.
Tehát a használati körülmény inkább, amitől függ, hogy mit bír.
Egy személyautó, közúton nem arra van tervezve és használva sem, mint egy versenyautó versenykörülmények között.
Azt még nem is említettem, hogy ABS/ ESP/ EBD szoftvereinek a kalibrációja a gyári paraméterekkel vannak programozva. Folytassam vagy magadtól is tudod?
Ezt a tesztet az ADAC csinálta valami 20 éve, az akkori legkisebbtől legnagyobbig mindenféle autóval. Opel Corsa volt benne, mint kicsi, és az akoriban újdonság kerámiafékes Porsche a másik vége. Motorfék nélkül, csak üzemi fékkel kellett ereszkedni valami 600 m szintkülönbséget, utána annyi ideje volt hűlni a rendszernek, amíg visszamentek a tetejére. Tíz kör volt az előírás. A Corsa 5-ig bírta, utána más vassal fékezett a pilóta, és mondta, hogy még egy kört nem vállal. A Porsche és a kerámiafék volt az egyetlen, ami túlélte a tíz kört úgy, hogy maradt a betétből valami, és nem voltak fékezési gondok sem melegedés miatt.
Ez nyilván extrém terhelés, de azért jól mutatja, hogy mire tervezik ezeket a fékrendszereket, és peches esetben milyen könnyű belecsapni velük a lecsóba.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8242 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 08:12:50 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.01.23 csütörtök, 08:03:15
Miért is? Ott is a gumi-út tapadás adja meg a max. fékezhetőséget.
AndyA
Nem csak a gumi-út.
Csak a fékrendszerben pl. nincs rásegítés.
Ahogy korábban írtam (talán neked), hogy a fékerő úgy nő ahogy húzod/nyomod. Jobb a hűtés is.
Nem csap be.
A nem "kényelmi" motorokon nincs elektronika sem.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.01.23 csütörtök, 12:07:09 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8243 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 08:14:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.01.23 csütörtök, 08:11:14
Ezt a tesztet az ADAC csinálta valami 20 éve, az akkori legkisebbtől legnagyobbig mindenféle autóval. Opel Corsa volt benne, mint kicsi, és az akoriban újdonság kerámiafékes Porsche a másik vége. Motorfék nélkül, csak üzemi fékkel kellett ereszkedni valami 600 m szintkülönbséget, utána annyi ideje volt hűlni a rendszernek, amíg visszamentek a tetejére. Tíz kör volt az előírás. A Corsa 5-ig bírta, utána más vassal fékezett a pilóta, és mondta, hogy még egy kört nem vállal. A Porsche és a kerámiafék volt az egyetlen, ami túlélte a tíz kört úgy, hogy maradt a betétből valami, és nem voltak fékezési gondok sem melegedés miatt.
Ez nyilván extrém terhelés, de azért jól mutatja, hogy mire tervezik ezeket a fékrendszereket, és peches esetben milyen könnyű belecsapni velük a lecsóba.
AndyA
Nem.
Amiről én beszélek, nem az ADAC csinálta és nem 20 éve.
Úgy a akartad kezdeni a mondatot hogy hasonló tesztet.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8244 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 08:19:48 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.23 csütörtök, 08:14:40
Nem.
Amiről én beszélek, nem az ADAC csinálta és nem 20 éve.
Úgy a akartad kezdeni a mondatot hogy hasonló tesztet.....
A szőrszálnak az ő hasogatása...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8245 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 11:46:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2020.01.23 csütörtök, 08:03:15
Miért is? Ott is a gumi-út tapadás adja meg a max. fékezhetőséget.
AndyA
Igen, de ugye a verszenymotorokban és versenyautókban is a széria fék van. Ja nem. Miért? Azért, mert azokank úgy méretezik a fékrendszerét, hogy akár 5km-en 20 "vészfékezést" is kibírjon anélkül, hogy felpuhulna, megvetemedne, vagy úgy egyáltalán elfogyna.
De könnyebb értetlenkedni mint .... ááá midegy is.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8246 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 12:03:31 »
Idézetet írta: VZoli - 2020.01.23 csütörtök, 11:46:03
Igen, de ugye a verszenymotorokban és versenyautókban is a széria fék van. Ja nem. Miért? Azért, mert azokank úgy méretezik a fékrendszerét, hogy akár 5km-en 20 "vészfékezést" is kibírjon anélkül, hogy felpuhulna, megvetemedne, vagy úgy egyáltalán elfogyna.
De könnyebb értetlenkedni mint .... ááá midegy is.
Őszintén remélem, hogy csak viccből írsz ekkora hüleségeket...... Ja, nem
Ez az, hogy könnyebb értetlenkedned.... ahelyett, hogy elfofadd azt, hogy a motorokon lévő féket ne hasonlítsd egy közúti autó fékjéhez.
Sőt, most már a széria és verseny féket is.
A versenyautó minden alkatrésze egymáshoz van igazítva/tervezve.
Ahogy a széria autó is.
Pár alkatrész cserével nem lesz széria autóból versenyautó, annak tulajdonságaival.
Menj.... süss inkább kiflit.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.01.23 csütörtök, 12:12:03 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8247 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 12:18:08 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.01.23 csütörtök, 12:03:31
Őszintén remélem, hogy csak viccből írsz ekkora hüleségeket...... Ja, nem
Ez az, hogy könnyebb értetlenkedned.... ahelyett, hogy elfofadd azt, hogy a motorokon lévő féket ne hasonlítsd egy közúti autó fékjéhez.
Menj.... süss inkább kiflit.
Tibi komolyan nem tudom, hogy mi vezetett eddig, hogy ilyen lettél. Nem olyan régen még olyan jó volt Veled kicsit vitatkozni/beszélgetni, de amit mostanában csinálsz, arra csak azt tudom mondani, hogy romboló. Olyan mintha szientológus lennél. Csak a saját
igazad
véleményed létezik, és nálad jobban nem tud senki semmit. Nem jó ez így.
Bocs, ha megsértődsz, tedd, sajnálom, nem az a szándékom ezzel.
Peace
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8248 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 12:23:39 »
Részemről úgy zárom hogy.....
Mindenki azt csinál, amit akar.
Csak nem biztos hogy az mindig jó. Nem kívánom, hogy kiderüljön.
ui: Lehet(ett) kapni amolyan tuning jellegű gázpedál elrktronikát ami más jelet adott a tényleges pedál állásnál.
Hú, mennyivel erősebb/érzékenyebb/ugrósabb lett a kocsi! Heuréka!
Igen az érzet. De nem lett jobb, erősebb a kocsit. Megváltozott a gázpedál karakterisztikája. Ennyi.
Ezt a hatást el lehetett volna érni jobban megnyomott gázpedállal is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
vzoli
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #8249 Dátum:
2020.01.23 csütörtök, 12:29:48 »
ámen
Naplózva
Oldalak:
1
...
158
159
160
161
162
163
164
[
165
]
166
167
168
169
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ