Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:38:20
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
29
30
31
32
33
34
35
[
36
]
37
38
39
40
41
42
43
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069239 alkalommal)
0 Felhasználó és 88 vendég van a témában
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1750 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 16:58:29 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.10.03 hétfő, 16:29:34
Rendben, mondjuk először csináltam egy féktesztet...remélem azzal nem csináltam gondot!?
Milyen fékeket raktál fel? Gyári tárcsa-betét,vagy más kombináció?
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1751 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 17:27:31 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2011.10.03 hétfő, 16:58:29
Milyen fékeket raktál fel? Gyári tárcsa-betét,vagy más kombináció?
csak betét csere volt gyárit gyárira
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1752 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 17:38:38 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.10.03 hétfő, 17:27:31
csak betét csere volt gyárit gyárira
Azt hittem már valami combosabbat raksz fel...Én most cserélek komplett mindent Off-on
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1753 Dátum:
2011.10.03 hétfő, 17:42:31 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2011.10.03 hétfő, 16:29:34
Rendben, mondjuk először csináltam egy féktesztet...remélem azzal nem csináltam gondot!?
Nyilván nem, de okosabb ezt későbbre halasztani. Én is most cseréltem, és az első napokban óvatosabban fékezgettem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
keszi22
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 62
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1754 Dátum:
2011.10.08 szombat, 07:05:53 »
Idézetet írta: Bunyek - 2011.09.14 szerda, 23:13:17
piszkos olcsón, ha érdekel privi mondok árat....
Hali! Nekem is tudnál mondani egy árat. Hátsó tárcsák + betétek kellenének.
Köszi!
Naplózva
Ford Mondeo Trend MK3 1.8 125le Benzin 2003
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1755 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 07:24:58 »
Van valamilyen titok, arra vonatkozólag, hogy hogyan lehet leszedni az első tárcsát körbe ölelő nyeregtartót? Úgy meg van húzva hogy csak na.
A tárcsa könnyen lejönne csak az a fránya fém darab ne lenne már rajta. Help!
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
stealt
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1756 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 08:33:39 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 07:24:58
Van valamilyen titok, arra vonatkozólag, hogy hogyan lehet leszedni az első tárcsát körbe ölelő nyeregtartót? Úgy meg van húzva hogy csak na.
A tárcsa könnyen lejönne csak az a fránya fém darab ne lenne már rajta. Help!
csak egy jó szerszám meg nem műzli reggelire. (ha nem jön akkor kicsit kocogtasd a kulcs végét valamivel)
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1757 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 09:06:33 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 07:24:58
Van valamilyen titok, arra vonatkozólag, hogy hogyan lehet leszedni az első tárcsát körbe ölelő nyeregtartót? Úgy meg van húzva hogy csak na.
A tárcsa könnyen lejönne csak az a fránya fém darab ne lenne már rajta. Help!
Légkulcs, vagy annak megfelelő elektromos eszköz.
A kormányt teljesen kitekerve az ellenkező irányba esetleg lehet, h nem ér bele a sárvédőbe egy ilyen "installáció":
http://www.youtube.com/watch?v=arXZuba1zeE
Naplózva
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1758 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 09:18:46 »
Idézetet írta: stealt - 2011.10.09 vasárnap, 08:33:39
csak egy jó szerszám meg nem műzli reggelire. (ha nem jön akkor kicsit kocogtasd a kulcs végét valamivel)
Szalonnát reggelizte, de ez sem segített. Megnézem van-e spenótnak való .
arra persze nem gondoltam, hogy kitekerjem a kormányt!
Na de majd most!
Köszi !
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1759 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 09:19:59 »
Idézetet írta: tpmportal - 2011.10.09 vasárnap, 09:06:33
Légkulcs, vagy annak megfelelő elektromos eszköz.
A kormányt teljesen kitekerve az ellenkező irányba esetleg lehet, h nem ér bele a sárvédőbe egy ilyen "installáció":
http://www.youtube.com/watch?v=arXZuba1zeE
Jó ez a duppla kulcs megoldás is. Ezt is kipróbálom....
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Kézifék
«
Új hozzászólás #1760 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 10:54:44 »
Sziasztok!
A napokban fog menni a verda műszakira, gondoltam kipróbálom működik-e a kézifék!? Kb egy éve nem használom, mióta az egyik Mondis cimbimnek berohadt és lezabálta hátul a vadi új féket. Én nem akartam így járni, inkább nem használom, gondoltam abból nem lesz gond. Nos, tehát kipróbáltam és ha behúzom mechanikailag működik szépen, visszaenged eredeti állapotába de szinte semmit nem fog. Amikor még használtam, második kattanáskor már stabilan megállt az autó, most a 4.-nél is gurul... Első-hátsó fékek még újnak mondhatók (10ezer km) Brembo tárcsák+textar betétek az üzemifék kifogástalan. Elmehetett vadászni a kézifékkarom? Face előtti a kocsi, eszem ágában nincs cserélni mert nem használom, csak kiváncsi vagyok mi lehet a gond?! Hsz-t előre is köszi! Laci
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1761 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 10:56:32 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2011.10.09 vasárnap, 10:54:44
Sziasztok!
A napokban fog menni a verda műszakira, gondoltam kipróbálom működik-e a kézifék!? Kb egy éve nem használom, mióta az egyik Mondis cimbimnek berohadt és lezabálta hátul a vadi új féket. Én nem akartam így járni, inkább nem használom, gondoltam abból nem lesz gond. Nos, tehát kipróbáltam és ha behúzom mechanikailag működik szépen, visszaenged eredeti állapotába de szinte semmit nem fog. Amikor még használtam, második kattanáskor már stabilan megállt az autó, most a 4.-nél is gurul... Első-hátsó fékek még újnak mondhatók (10ezer km) Brembo tárcsák+textar betétek az üzemifék kifogástalan. Elmehetett vadászni a kézifékkarom? Face előtti a kocsi, eszem ágában nincs cserélni mert nem használom, csak kiváncsi vagyok mi lehet a gond?! Hsz-t előre is köszi! Laci
nekem is csak fent fog.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1762 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 11:00:08 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2011.10.09 vasárnap, 10:54:44
Sziasztok!
A napokban fog menni a verda műszakira, gondoltam kipróbálom működik-e a kézifék!? Kb egy éve nem használom, mióta az egyik Mondis cimbimnek berohadt és lezabálta hátul a vadi új féket. Én nem akartam így járni, inkább nem használom, gondoltam abból nem lesz gond. Nos, tehát kipróbáltam és ha behúzom mechanikailag működik szépen, visszaenged eredeti állapotába de szinte semmit nem fog. Amikor még használtam, második kattanáskor már stabilan megállt az autó, most a 4.-nél is gurul... Első-hátsó fékek még újnak mondhatók (10ezer km) Brembo tárcsák+textar betétek az üzemifék kifogástalan. Elmehetett vadászni a kézifékkarom? Face előtti a kocsi, eszem ágában nincs cserélni mert nem használom, csak kiváncsi vagyok mi lehet a gond?! Hsz-t előre is köszi! Laci
Mennyire tudod könnyedén felhúzni 4 kattanásig?
Próbáld meg 5-6x behúzni a kéziféket. Ha egyre jobban fog, illetve nehezebb elérni a 4. kattanást, akkor a kézifékkarban levő racsnis cuccos xart be. Nálam is ez van. 3-4. re már fog rendesen.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1763 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 11:18:46 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 09:18:46
Szalonnát reggelizte, de ez sem segített. Megnézem van-e spenótnak való .
arra persze nem gondoltam, hogy kitekerjem a kormányt!
Na de majd most!
Köszi !
ha nem segített,akkor egy hétig szalonnát kell reggelizni!Akkor tuti a hatás....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1764 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 11:25:20 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.09 vasárnap, 11:18:46
ha nem segített,akkor egy hétig szalonnát kell reggelizni!Akkor tuti a hatás....
Meg büdös hagymát...
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1765 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 11:27:17 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 11:25:20
Meg büdös hagymát...
nyilván!Ha egyedül dolgozol a féken,akkor csak téged fog zavarni.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1766 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 11:28:12 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 11:25:20
Meg büdös hagymát...
a szagtól nem ugrik le a nyereg
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1767 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 11:29:56 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 11:28:12
a szagtól nem ugrik le a nyereg
dehogynem,csak jó aromás legyen.....meg ahol büdös van ott erő is van....vagy valami ilyesmi...
amúgy én azokat a csavarokat sokcsillagos krovával szedtem le.és valóban,ha kivan fordítva a kormány,akkor hozzáférni akár plusz csővel is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1768 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 12:12:09 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.09 vasárnap, 11:29:56
dehogynem,csak jó aromás legyen.....meg ahol büdös van ott erő is van....vagy valami ilyesmi...
amúgy én azokat a csavarokat sokcsillagos krovával szedtem le.és valóban,ha kivan fordítva a kormány,akkor hozzáférni akár plusz csővel is!
Krovával Én is próbáltam. Régen vettem valami szép zöld dobozos 568millió részes "krova" (inkább így írom ) készleted pár ezerért. De sikerült fix forgatós vackot csinálni belőle 17mp alatt
Gondoltam is, hogy ezt már a krova se bírja...
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1769 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 12:17:10 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 12:12:09
Krovával Én is próbáltam. Régen vettem valami szép zöld dobozos 568millió részes "krova" (inkább így írom ) készleted pár ezerért. De sikerült fix forgatós vackot csinálni belőle 17mp alatt
Gondoltam is, hogy ezt már a krova se bírja...
van benne T-kulcs?? ilyennek csak azzal szabad nekiesni...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1770 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 12:32:32 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2011.10.09 vasárnap, 12:17:10
van benne T-kulcs?? ilyennek csak azzal szabad nekiesni...
Nem van.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1771 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 12:37:12 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 12:32:32
Nem van.
mert csak 568millió részest vettél.a 600millió részesben már az is van.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1772 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 12:39:49 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.09 vasárnap, 12:37:12
mert csak 568millió részest vettél.a 600millió részesben már az is van.....
nekem az 50 részesben is
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1773 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 12:41:10 »
Idézetet írta: alf - 2011.10.09 vasárnap, 12:37:12
mert csak 568millió részest vettél.a 600millió részesben már az is van.....
Akkor csak az volt akcióban.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1774 Dátum:
2011.10.09 vasárnap, 13:39:54 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 11:00:08
Mennyire tudod könnyedén felhúzni 4 kattanásig?
Próbáld meg 5-6x behúzni a kéziféket. Ha egyre jobban fog, illetve nehezebb elérni a 4. kattanást, akkor a kézifékkarban levő racsnis cuccos xart be. Nálam is ez van. 3-4. re már fog rendesen.
Kipróbáltam, könnyedén fel tudom húzni ahogy régen. Ha többször húzom, akkor is könnyen jön, viszont ugyanúgy nem fog.
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1775 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 16:00:58 »
Ma megrendeltem ezt a Redstuff garnitúrás fékszettet:
http://www.brakedepot.co.uk/shop/product-info.php?Brake_Discs_and_Pads-pid1061.html
A tárcsa gyártójáról nincs infó, ezért külön rákérdeztem, mire a válasz: TMD Friction (valószínű Juratek) minőségi tárcsák. Lehetett hozzá kérni + Cink bevonatos védelmet, ezüst és arany színben (ezüstöt választottam), ez elvileg megakadályozza a rozsdásodást.
Érdekes, hogy a rendelésem után 187-ről 223-ra emelték az árát. A másik (negatív) érdekesség, hogy ÁFÁ-t is kellett fizetnem, ami 47.5GBP.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1776 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 16:19:12 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2011.10.10 hétfő, 16:00:58
Ma megrendeltem ezt a Redstuff garnitúrás fékszettet:
http://www.brakedepot.co.uk/shop/product-info.php?Brake_Discs_and_Pads-pid1061.html
A tárcsa gyártójáról nincs infó, ezért külön rákérdeztem, mire a válasz: TMD Friction (valószínű Juratek) minőségi tárcsák. Lehetett hozzá kérni + Cink bevonatos védelmet, ezüst és arany színben (ezüstöt választottam), ez elvileg megakadályozza a rozsdásodást.
Érdekes, hogy a rendelésem után 187-ről 223-ra emelték az árát. A másik (negatív) érdekesség, hogy ÁFÁ-t is kellett fizetnem, ami 47.5GBP.
EU-n belul az eladonal fizetsz AFA-t, ha maganszemely vagy, ez igy van rendben. De jobban is jarsz a tizen-X %-kal, mint itthon a 25-tel. :-)
A bevonatok is plusz penzbe kerulnek, meg ha nem is irjak ki, altalaban ugy 15 font/par korul szokott lenni, meg persze van postakoltseg is, hacsak nem Angliaban laksz, ahova ingyenes.
En is innen vettem anno a cuccost. Ugyelj ra a beszerelesnel, hogy a fekbetetek feluleterol azt a piros festekhez hasonlito dolgot ne szedd le, direkt van rajta, hogy segitse a fektarcsak bekopasat. Meg igy is jo soka fog tartani, a szokasos par szaz km helyett lehet siman 1000-1500 is. Eleinte ovatosan, de utana nagyon jo lesz, majd meglatod.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
polgab
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1777 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 16:19:43 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2011.10.10 hétfő, 16:00:58
Ma megrendeltem ezt a Redstuff garnitúrás fékszettet:
http://www.brakedepot.co.uk/shop/product-info.php?Brake_Discs_and_Pads-pid1061.html
A tárcsa gyártójáról nincs infó, ezért külön rákérdeztem, mire a válasz: TMD Friction (valószínű Juratek) minőségi tárcsák. Lehetett hozzá kérni + Cink bevonatos védelmet, ezüst és arany színben (ezüstöt választottam), ez elvileg megakadályozza a rozsdásodást.
Érdekes, hogy a rendelésem után 187-ről 223-ra emelték az árát. A másik (negatív) érdekesség, hogy ÁFÁ-t is kellett fizetnem, ami 47.5GBP.
Nem a szállitással dobták meg az árat?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1778 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 16:31:23 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.10.10 hétfő, 16:19:12
EU-n belul az eladonal fizetsz AFA-t, ha maganszemely vagy, ez igy van rendben. De jobban is jarsz a tizen-X %-kal, mint itthon a 25-tel. :-)
A bevonatok is plusz penzbe kerulnek, meg ha nem is irjak ki, altalaban ugy 15 font/par korul szokott lenni, meg persze van postakoltseg is, hacsak nem Angliaban laksz, ahova ingyenes.
En is innen vettem anno a cuccost. Ugyelj ra a beszerelesnel, hogy a fekbetetek feluleterol azt a piros festekhez hasonlito dolgot ne szedd le, direkt van rajta, hogy segitse a fektarcsak bekopasat. Meg igy is jo soka fog tartani, a szokasos par szaz km helyett lehet siman 1000-1500 is. Eleinte ovatosan, de utana nagyon jo lesz, majd meglatod.
AndyA
A bevonat nem volt vészes, 15font volt mind a 4 tárcsára, ezért is rendeltem meg.
Kösz a tippet, lehet nekiálltam volna lekapargatni a piros bevonatot...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1779 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 16:33:19 »
Idézetet írta: polgab - 2011.10.10 hétfő, 16:19:43
Nem a szállitással dobták meg az árat?
A szállítás 35GBP, ezen felül volt 47GBP az áfa...(ami nem éppen 10en százalék egy 200as árnál)
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1780 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 18:07:56 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2011.10.10 hétfő, 16:33:19
A szállítás 35GBP, ezen felül volt 47GBP az áfa...(ami nem éppen 10en százalék egy 200as árnál)
2008-ban valami 17,5% volt, azota emeltek, de nem tudom, most mennyi. 25 azert nincs, az biztos. :-)
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1781 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 18:32:01 »
Idézetet írta: Koniman - 2011.10.09 vasárnap, 11:00:08
Mennyire tudod könnyedén felhúzni 4 kattanásig?
Próbáld meg 5-6x behúzni a kéziféket. Ha egyre jobban fog, illetve nehezebb elérni a 4. kattanást, akkor a kézifékkarban levő racsnis cuccos xart be. Nálam is ez van. 3-4. re már fog rendesen.
Na az a szisztéma van, hogy a jobb hátsó nyergemen nem működik a kézifék. A kötél simán megy és a kilincs is, de a fékmechanika nem működik. Valaki lásson el engem egy kis infóval, hogy ezért vegyek-e kb 50ért új nyerget, illetve próbálkozzak-e egyáltalán javító szettel?! Mi lehet a gond? Amúgy átmenne műszakin még Egr dugóval is, de emiatt nem engedik
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1782 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 20:27:22 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2011.10.10 hétfő, 18:32:01
Na az a szisztéma van, hogy a jobb hátsó nyergemen nem működik a kézifék. A kötél simán megy és a kilincs is, de a fékmechanika nem működik. Valaki lásson el engem egy kis infóval, hogy ezért vegyek-e kb 50ért új nyerget, illetve próbálkozzak-e egyáltalán javító szettel?! Mi lehet a gond? Amúgy átmenne műszakin még Egr dugóval is, de emiatt nem engedik
Nezd meg, hogy mozog-e a feknyergen a kezifek karja, es hogy visszahuzza-e rendesen a rugoja. Tipushiba a jobb oldali kezifek berohadasa, amitol utana elkopik a tarcsa es a betet, es mar akkor sem nagyon fog, amikor fekezel, kezifek behuzasara meg semennyire.
Ha a mukodteto kar rohadt be - ezt onnan tudod, hogy csak az erobesugarzo kezi keszulek eroteljes alkalmazasaval hajlando a rugo huzasanak iranyaba, hatra alaphelyzetbe visszamenni (gy.k. kalapacs), majd a kezifek 2-3 huzasara visszall a koppanasig elore helyzet, akkor a lehetseges javitasi metodus a kovetkezo:
Leszeded a feknyerget, oldalra billented es rogzited ugy, hogy a kezifek karjanak tengelye felfele alljon. Ekkor beleontesz a tengely tovebe egy adag fekfolyadekot, majd ugy hagyod masnapig. Ha masnapra meggyogyul, nyertel. Ha nem, felontod ujra, es ugy hagyod meg egy napig. Ha az sem segitett, akkor elviszed a feknyerget felujittatni, 8000 Ft-ert megvan 1-2 nap alatt. A MK3 fekes forumban valahol megtalalod az elerhetoseget, aki csinalja.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1783 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 20:34:58 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.10.10 hétfő, 20:27:22
Nezd meg, hogy mozog-e a feknyergen a kezifek karja, es hogy visszahuzza-e rendesen a rugoja. Tipushiba a jobb oldali kezifek berohadasa, amitol utana elkopik a tarcsa es a betet, es mar akkor sem nagyon fog, amikor fekezel, kezifek behuzasara meg semennyire.
Ha a mukodteto kar rohadt be - ezt onnan tudod, hogy csak az erobesugarzo kezi keszulek eroteljes alkalmazasaval hajlando a rugo huzasanak iranyaba, hatra alaphelyzetbe visszamenni (gy.k. kalapacs), majd a kezifek 2-3 huzasara visszall a koppanasig elore helyzet, akkor a lehetseges javitasi metodus a kovetkezo:
Leszeded a feknyerget, oldalra billented es rogzited ugy, hogy a kezifek karjanak tengelye felfele alljon. Ekkor beleontesz a tengely tovebe egy adag fekfolyadekot, majd ugy hagyod masnapig. Ha masnapra meggyogyul, nyertel. Ha nem, felontod ujra, es ugy hagyod meg egy napig. Ha az sem segitett, akkor elviszed a feknyerget felujittatni, 8000 Ft-ert megvan 1-2 nap alatt. A MK3 fekes forumban valahol megtalalod az elerhetoseget, aki csinalja.
AndyA
Visszaáll alaphelyzetbe, mint a kisangyal! Be lehet húzni tökig, tehát csontra előre megy a kar és szépen vissza is megy az eredeti állásába, viszont az egész semmit sem ér mert nem fog a fék. Már szereltem ezt a nyerget (fékbetétcserekor), de nem néztem meg jobban hogy hogyan is áll össze eza kézifékesdi mert akkor az nem volt érdekes. A kézifék tengelye hogyan működik ebben? Ennek is van külön szimmeringje? Esetleg az szállhatott el?
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1784 Dátum:
2011.10.10 hétfő, 22:06:07 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2011.10.10 hétfő, 20:34:58
Visszaáll alaphelyzetbe, mint a kisangyal! Be lehet húzni tökig, tehát csontra előre megy a kar és szépen vissza is megy az eredeti állásába, viszont az egész semmit sem ér mert nem fog a fék. Már szereltem ezt a nyerget (fékbetétcserekor), de nem néztem meg jobban hogy hogyan is áll össze eza kézifékesdi mert akkor az nem volt érdekes. A kézifék tengelye hogyan működik ebben? Ennek is van külön szimmeringje? Esetleg az szállhatott el?
Menetes. Amikor meghuzod, beljebb tekeri a dugattyut. De persze van tomites a toveben.
Nezd meg akkor, hogy mennyire vallas a fektarcsak a belso oldal felol, es milyen a beteteken a retegvastagsag. Bar uszonyerges a cucc, azert a kezifek inkabb csak a belso oldalon fog, es ha valamiert beragadt, akkor ott feloldalasan fogy a fekbetet es a tarcsa.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1785 Dátum:
2011.10.11 kedd, 17:25:10 »
Idézetet írta: AndyA - 2011.10.10 hétfő, 22:06:07
Menetes. Amikor meghuzod, beljebb tekeri a dugattyut. De persze van tomites a toveben.
Nezd meg akkor, hogy mennyire vallas a fektarcsak a belso oldal felol, es milyen a beteteken a retegvastagsag. Bar uszonyerges a cucc, azert a kezifek inkabb csak a belso oldalon fog, es ha valamiert beragadt, akkor ott feloldalasan fogy a fekbetet es a tarcsa.
AndyA
A tárcsámban és a betétemben is max 10ezer km van, szinte újnak mondható. Pont néztem is az aknából, hogy mennyit kopott de említésre se méltó, válla semmennyi sincs. Szét tudom szedni csak a kézifék részét? Veszek javító készletet és azzal próbálkozok szerintem, mert amikor csináltam a tárcsa-betét cserét akkor tekertem vissza a dugattyút és az is szépen ment. Tök lazán-simán és a fékkel is úgy meg vagyok elégedve... Tisben találtam a fék felújításról segédletet, egész jól el van látva fotóval szerintem az alapján menni fog. Köszi a segítséget és ha eszedbe jut valami még, akkor szívesen fogadom.
Üdv: Laci
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1786 Dátum:
2011.10.11 kedd, 21:46:23 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2011.10.11 kedd, 17:25:10
A tárcsámban és a betétemben is max 10ezer km van, szinte újnak mondható. Pont néztem is az aknából, hogy mennyit kopott de említésre se méltó, válla semmennyi sincs. Szét tudom szedni csak a kézifék részét? Veszek javító készletet és azzal próbálkozok szerintem, mert amikor csináltam a tárcsa-betét cserét akkor tekertem vissza a dugattyút és az is szépen ment. Tök lazán-simán és a fékkel is úgy meg vagyok elégedve... Tisben találtam a fék felújításról segédletet, egész jól el van látva fotóval szerintem az alapján menni fog. Köszi a segítséget és ha eszedbe jut valami még, akkor szívesen fogadom.
Üdv: Laci
Elvileg ugy van belove a cucc, hogy amikor fekezel, kimegy a dugattyu addig, hogy fogjon a fek. Onnan a nyomas elmultaval kisse visszabb megy, nem fog. Ehhez kepest teker rajta egy egeszen picit a kezifek, amitol megint fogni kezd. Ha ez nem tortenik meg, es amugy nem kopott, nem vallas, es rendesen fog is (megemeled, valaki fekez, es megprobalod tekerni a kereket), akkor tobb otletem nincs. Elvileg lathato merteku elmozdulast kellene okozzon a kezifek behuzasa, bar teny, hogy itt tizedekrol van szo, szoval rendesen kell sasolni, hogy eszrevedd.
8000-ert meg mindig van, aki felujitja az egeszet. Nem trivialis szetszedni, kell hozza otszogletu fekkulcs es hasonlok.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1787 Dátum:
2011.10.11 kedd, 22:01:10 »
Idézetet írta: lacus.22 - 2011.10.11 kedd, 17:25:10
A tárcsámban és a betétemben is max 10ezer km van, szinte újnak mondható. Pont néztem is az aknából, hogy mennyit kopott de említésre se méltó, válla semmennyi sincs. Szét tudom szedni csak a kézifék részét? Veszek javító készletet és azzal próbálkozok szerintem, mert amikor csináltam a tárcsa-betét cserét akkor tekertem vissza a dugattyút és az is szépen ment. Tök lazán-simán és a fékkel is úgy meg vagyok elégedve... Tisben találtam a fék felújításról segédletet, egész jól el van látva fotóval szerintem az alapján menni fog. Köszi a segítséget és ha eszedbe jut valami még, akkor szívesen fogadom.
Üdv: Laci
Szia,
A nyergen a kézifékkar ricnije lelazult, ha szerencséd van a ricnik nem mentek le...üsd rá rendesen ricnire a kart és húzd meg rendesen a rögzítőcsavarját, ezután majd meghúzza a nyereg tengelyét.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Laccus.27
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 155
Válasz: Kézifék
«
Új hozzászólás #1788 Dátum:
2011.10.12 szerda, 19:45:24 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.10.11 kedd, 22:01:10
Szia,
A nyergen a kézifékkar ricnije lelazult, ha szerencséd van a ricnik nem mentek le...üsd rá rendesen ricnire a kart és húzd meg rendesen a rögzítőcsavarját, ezután majd meghúzza a nyereg tengelyét.
Nem rossz ötlet, bár most nincs nálam a kocsi mert holnap reggel műszakizik
Pénteken első dolgom lesz ezt megnézni...
Naplózva
MKIII 2.0/130LE TD
Ci
Ghia-X Full Aut. (2004/11.) fűthető+hűthető beige bőr (FMBA)
oxforte
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1789 Dátum:
2011.10.13 csütörtök, 08:33:30 »
Ki tud segíteni mk3 fékrendszer légtelenítésében. Fékolajat akrok cserélni, már ráfér, csak pontosan hogyan kell a végén a rendszert lelégteleníteni ??
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1790 Dátum:
2011.10.13 csütörtök, 12:15:20 »
Idézetet írta: oxforte - 2011.10.13 csütörtök, 08:33:30
Ki tud segíteni mk3 fékrendszer légtelenítésében? Fékolajat akrok cserélni, már ráfér, csak pontosan hogyan kell a végén a rendszert lelégteleníteni ??
Tisztelt Fórumtárs!
A teljes fékolajcseréhez szügséges 1 liter DOT vagy SUPER DOT4-es fékolaj, 1 db 11-es csillagkulcs, egy kis darab 6-os müanyag cső, amit majd rátolsz a légtelenitő csavarra, és egy müanyag flakon, amibe leereszted a használt fékfolyadékot. Az első teendő, hogy a fékolajtartályból le kell szívni a régi folyadékot, és friss folyadékkal fel kell tölteni szinig.
Innentől a folyamat kétszemélyes. Az egyik személy pumpálja a féket, a másik kezeli a légtelenítő csavart. Ha fel van pumpálva a fék és kemény a pedál, szólsz a segítségnek, hogy nyomja a pedált folyamatosan nagy erővel, míg nem szólsz. Ekkor megnyitod a légtenítőcsavart, és a ráhelyezett csövön keresztül a flakonba ereszted a fékfolyadékot a benne lévő légbuborékokkal együtt. Közben a pedál be fog süllyedni a padlóig. Ilyenkor már nem jön több folyadék, és el kell zárni a légtelenítő csavart. Ezután kezdheti a segítség újra pumpálni a fékpedált. Ezt a folyamatot kell többször egymás után megismételni, míg teljesen tiszta, légbuborékmentes olaj nem folyik a csövön. A légtelenítést mindig a legtávolabbi fékhengernél kell kezdeni. Egy lehetséges sorrend: bal hátsó, jobb első, jobb hátsó, bal első. A kétkörös fék miatt ilyen a sorrend. Egy fékhenger légtelenítése után mindig ellenőrizni kell a tartályban a fékfolyadék szintjét. Ha szükséges, után kell tölteni, nem szabad, hogy kiürüljön, mert akkor levegöt pumpálsz a rendszerbe. A felbakolást és a kerék levételt nem részletezem. Nem egy nagy dolog, biztosan te is meg tudod csinálni. Sok sikert a fékfolyadék cseréhez és a légtelenítéshez.
Tisztelettel: László
«
Utoljára szerkesztve: 2011.10.13 csütörtök, 13:16:06 írta AndyA
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
oxforte
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1791 Dátum:
2011.10.13 csütörtök, 15:00:18 »
Idézetet írta: László - 2011.10.13 csütörtök, 12:15:20
Tisztelt Fórumtárs!
A teljes fékolajcseréhez szügséges 1 liter DOT vagy SUPER DOT4-es fékolaj, 1 db 11-es csillagkulcs, egy kis darab 6-os müanyag cső, amit majd rátolsz a légtelenitő csavarra, és egy müanyag flakon, amibe leereszted a használt fékfolyadékot. Az első teendő, hogy a fékolajtartályból le kell szívni a régi folyadékot, és friss folyadékkal fel kell tölteni szinig.
Innentől a folyamat kétszemélyes. Az egyik személy pumpálja a féket, a másik kezeli a légtelenítő csavart. Ha fel van pumpálva a fék és kemény a pedál, szólsz a segítségnek, hogy nyomja a pedált folyamatosan nagy erővel, míg nem szólsz. Ekkor megnyitod a légtenítőcsavart, és a ráhelyezett csövön keresztül a flakonba ereszted a fékfolyadékot a benne lévő légbuborékokkal együtt. Közben a pedál be fog süllyedni a padlóig. Ilyenkor már nem jön több folyadék, és el kell zárni a légtelenítő csavart. Ezután kezdheti a segítség újra pumpálni a fékpedált. Ezt a folyamatot kell többször egymás után megismételni, míg teljesen tiszta, légbuborékmentes olaj nem folyik a csövön. A légtelenítést mindig a legtávolabbi fékhengernél kell kezdeni. Egy lehetséges sorrend: bal hátsó, jobb első, jobb hátsó, bal első. A kétkörös fék miatt ilyen a sorrend. Egy fékhenger légtelenítése után mindig ellenőrizni kell a tartályban a fékfolyadék szintjét. Ha szükséges, után kell tölteni, nem szabad, hogy kiürüljön, mert akkor levegöt pumpálsz a rendszerbe. A felbakolást és a kerék levételt nem részletezem. Nem egy nagy dolog, biztosan te is meg tudod csinálni. Sok sikert a fékfolyadék cseréhez és a légtelenítéshez.
Tisztelettel: László
Lászlo, Köszönöm a részletes leírást, így már menni fog nekem is
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1792 Dátum:
2011.10.13 csütörtök, 15:57:08 »
Idézetet írta: oxforte - 2011.10.13 csütörtök, 15:00:18
Lászlo, Köszönöm a részletes leírást, így már menni fog nekem is
Vigyázz, mert a fékolaj igencsak maró hatású. A festéket simán leszedi.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kamus
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1793 Dátum:
2011.10.14 péntek, 11:33:29 »
Sziasztok,
Olvastam feljebb a fékolaj cseréről. Miért kell cserélni? Mennyi időközönként szükséges? Már csak azért, mert nekem volt egy 18éves orionom, mely újkora óta a miénk volt, és abban SOHA nem kellett fékolajat cserélni, és még mindig megy, sőt meg is áll!
Kell egyátalán cserélni a fékolajat?
Valaki azt mondta, hogy a váltó olajat is cseréli, de én arról is úgy tudom, hogy SOHA nem kell cserélni, addig bírja, amíg a váltó! Ez nem igaz?
Az orionban szintén nem volt váltó olaj csere sem...
Segítsetek már, met hátha én hibáztam! Köszi!
Naplózva
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1794 Dátum:
2011.10.14 péntek, 11:36:04 »
Idézetet írta: kamus - 2011.10.14 péntek, 11:33:29
Sziasztok,
Olvastam feljebb a fékolaj cseréről. Miért kell cserélni? Mennyi időközönként szükséges? Már csak azért, mert nekem volt egy 18éves orionom, mely újkora óta a miénk volt, és abban SOHA nem kellett fékolajat cserélni, és még mindig megy, sőt meg is áll!
Kell egyátalán cserélni a fékolajat?
Valaki azt mondta, hogy a váltó olajat is cseréli, de én arról is úgy tudom, hogy SOHA nem kell cserélni, addig bírja, amíg a váltó! Ez nem igaz?
Az orionban szintén nem volt váltó olaj csere sem...
Segítsetek már, met hátha én hibáztam! Köszi!
Normál esetben nem feltétlenül szükséges cserélni egyiket sem.
A fékfolyadékot néha illik ellenőrizni és probléma esetén cserélni.
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1795 Dátum:
2011.10.14 péntek, 11:42:53 »
Idézetet írta: kamus - 2011.10.14 péntek, 11:33:29
Sziasztok,
Olvastam feljebb a fékolaj cseréről. Miért kell cserélni? Mennyi időközönként szükséges? Már csak azért, mert nekem volt egy 18éves orionom, mely újkora óta a miénk volt, és abban SOHA nem kellett fékolajat cserélni, és még mindig megy, sőt meg is áll!
Kell egyátalán cserélni a fékolajat?
Valaki azt mondta, hogy a váltó olajat is cseréli, de én arról is úgy tudom, hogy SOHA nem kell cserélni, addig bírja, amíg a váltó! Ez nem igaz?
Az orionban szintén nem volt váltó olaj csere sem...
Segítsetek már, met hátha én hibáztam! Köszi!
A váltó olajat nem kell cserélni, de a fékolajat igen... mindenképpen nézesd meg a fékolaj állapotát. Erősen hygroszkopikus, azaz magába szippantja a vizet. Attól meg szépen rozsdásodnak az alkatrészek...
De 18 év után feltétlenül cseréld ki az olajat.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1796 Dátum:
2011.10.15 szombat, 13:13:15 »
Idézetet írta: kamus - 2011.10.14 péntek, 11:33:29
Sziasztok,
Olvastam feljebb a fékolaj cseréről. Miért kell cserélni? Mennyi időközönként szükséges? Már csak azért, mert nekem volt egy 18éves orionom, mely újkora óta a miénk volt, és abban SOHA nem kellett fékolajat cserélni, és még mindig megy, sőt meg is áll!
Kell egyátalán cserélni a fékolajat?
Valaki azt mondta, hogy a váltó olajat is cseréli, de én arról is úgy tudom, hogy SOHA nem kell cserélni, addig bírja, amíg a váltó! Ez nem igaz?
Az orionban szintén nem volt váltó olaj csere sem...
Segítsetek már, met hátha én hibáztam! Köszi!
Fékolajat 2 évente illik cserélni, a váltóolajat 100 000Km-es intervallumban szokás, de van aki nem foglalkozik vele. Na ezek szoktak értetlenkedni, hogy miért megy szét egy váltó.
Gondolom a fékolaj is volt már cserélve, csak nem emlékszel rá.
Vagy ugye nem akarod azt mondani, hogy 18 éves gumi fékcsövek és munkahengerek vannak benne
A fék nem játék, 2 évente cseréltesd le a fékolajat!
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1797 Dátum:
2011.10.15 szombat, 13:49:59 »
Idézetet írta: Mad-V - 2011.10.15 szombat, 13:13:15
Fékolajat 2 évente illik cserélni, a váltóolajat 100 000Km-es intervallumban szokás, de van aki nem foglalkozik vele. Na ezek szoktak értetlenkedni, hogy miért megy szét egy váltó.
Gondolom a fékolaj is volt már cserélve, csak nem emlékszel rá.
Vagy ugye nem akarod azt mondani, hogy 18 éves gumi fékcsövek és munkahengerek vannak benne
A fék nem játék, 2 évente cseréltesd le a fékolajat!
Tisztelt Fórumtárs!
Számomra elképzelhetetlen, hogy egy adott fékrenszerben 18 évig nem cseréltek olajat. A fékfolyadék higroszkópikus, felveszi a környezetéből a nedvességet. 18 év után egy ilyen folyadékkal képtelenség megállni. Én is a fékfolyadékot két évente tartom cserére érdemesnek, és nem sajnálom azt az 1-2 erez FT-ot a fékolajra. A közlekedésben a bisztonság szempontjából a legfontosabb, a fékrendszer mindenkori állapota. Közel 130.000 Km van a gépemben. Semmi baj nem volt a váltóval, nem akadt, és nem volt zajos, Mégis 100.000 Km-nél lecseréltem a váltó olajat. Az olajszine erőssen szürke szinü volt, és nem voltam eájulva a viszkozitása miatt. (össze hasonlitva tapintás alapján a friss olajjal) A csere után sokkal simám és csendeseb könyebb járásu lett a váltó. Azt vallom, hogy ezeket az apró karbantartásokat a gép hosszú távon igen csak meghálálja.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1798 Dátum:
2011.10.15 szombat, 16:15:25 »
Idézetet írta: László - 2011.10.15 szombat, 13:49:59
Tisztelt Fórumtárs!
Számomra elképzelhetetlen, hogy egy adott fékrenszerben 18 évig nem cseréltek olajat. A fékfolyadék higroszkópikus, felveszi a környezetéből a nedvességet. 18 év után egy ilyen folyadékkal képtelenség megállni. Én is a fékfolyadékot két évente tartom cserére érdemesnek, és nem sajnálom azt az 1-2 erez FT-ot a fékolajra. A közlekedésben a bisztonság szempontjából a legfontosabb, a fékrendszer mindenkori állapota. Közel 130.000 Km van a gépemben. Semmi baj nem volt a váltóval, nem akadt, és nem volt zajos, Mégis 100.000 Km-nél lecseréltem a váltó olajat. Az olajszine erőssen szürke szinü volt, és nem voltam eájulva a viszkozitása miatt. (össze hasonlitva tapintás alapján a friss olajjal) A csere után sokkal simám és csendeseb könyebb járásu lett a váltó. Azt vallom, hogy ezeket az apró karbantartásokat a gép hosszú távon igen csak meghálálja.
Tisztelettel László!
Ez így igaz, és aki 2 évente cserél fékolajat annak sosem rohad be a féknyereg hátul, aki a váltóban is cserél annak nem lesz nyelestengely csapágyas, aki a szervóolajat is cseréli az meg az eredeti szervószivattyúval fogja a bontóba leadni a gépét..
Azt meg a legegyszerűbb beírni a gyártóknak, hogy nem kell ebben semmi olajat cserélni...több előnyük is származik belőle pl: a tönkrement nyergeket, váltót, csapágyat , szervót, újra meg kell venni (mi pénz ez!!!!) + milyen szuper autókat gyártanak, hogy már olajat sem kell bennük cserélni...ez meg a fenntarthatóság alacsony szintjét próbálja etetni a nagyközönséggel
ilyen világban élünk...csak a profit, minden áron, az emberek félrevezetése, megtévesztése csak egy porszem ebben a rablásban..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #1799 Dátum:
2011.10.15 szombat, 16:33:27 »
Idézetet írta: Ervin - 2011.10.15 szombat, 16:15:25
Ez így igaz, és aki 2 évente cserél fékolajat annak sosem rohad be a féknyereg hátul, aki a váltóban is cserél annak nem lesz nyelestengely csapágyas, aki a szervóolajat is cseréli az meg az eredeti szervószivattyúval fogja a bontóba leadni a gépét..
Azt meg a legegyszerűbb beírni a gyártóknak, hogy nem kell ebben semmi olajat cserélni...több előnyük is származik belőle pl: a tönkrement nyergeket, váltót, csapágyat , szervót, újra meg kell venni (mi pénz ez!!!!) + milyen szuper autókat gyártanak, hogy már olajat sem kell bennük cserélni...ez meg a fenntarthatóság alacsony szintjét próbálja etetni a nagyközönséggel
ilyen világban élünk...csak a profit, minden áron, az emberek félrevezetése, megtévesztése csak egy porszem ebben a rablásban..
A szervoban mennyi idonkent kell?
A valtoban mekkora mutet olajat cserelni? Most lesz eppen 100 ezres az auto.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
29
30
31
32
33
34
35
[
36
]
37
38
39
40
41
42
43
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ