Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:08:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3071315 alkalommal)
0 Felhasználó és 160 vendég van a témában
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2012.03.27 kedd, 14:58:51 »

mennyire maceras kezifek-kabelt cserelni? elso szerias mondirol van szo, ahol az "automata" kabelallitas van.

Lehet pucolni helyben vagy inkabb csere?

a kabel szimmetrikus (jobb/bal)?

Mult telen beragadt a jobb hatso, akkor helyben megoldottam, az iden ugyanaz lett, csak tul hideg volt babralni, az eredmeny: ledaralta a hatso fektarcsat + a betetet es fek nelkul maradtam.

A komplett fekcsere utan a szerviz azt irta a szervizlapra hogy ne hasznaljam a kezifeket amig nem cserelem ki a kabelt....
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2012.03.27 kedd, 15:06:46 »

mennyire maceras kezifek-kabelt cserelni? elso szerias mondirol van szo, ahol az "automata" kabelallitas van.

Lehet pucolni helyben vagy inkabb csere?

a kabel szimmetrikus (jobb/bal)?

Mult telen beragadt a jobb hatso, akkor helyben megoldottam, az iden ugyanaz lett, csak tul hideg volt babralni, az eredmeny: ledaralta a hatso fektarcsat + a betetet es fek nelkul maradtam.

A komplett fekcsere utan a szerviz azt irta a szervizlapra hogy ne hasznaljam a kezifeket amig nem cserelem ki a kabelt....

Biztos a kötél a hibás, és nem a féknyereg?
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2012.03.27 kedd, 15:31:52 »

hat ha mar betetet csereltek es tarcsat is, ford szervizben, akkor gondolom piszkaltak a nyerget is. kerdeztem, azt mondtak oke. Pedig gondoltam ha annyira forro volt amikor beragadt, akkor a tomitesek tropara mentek.

Fek van, de igazan nem tudom eldonteni hogy mindegyik fog, elotte volt olyan rossz hogy ereztem ha hatul nem fogott. Gondolom bekopas utan a helyzet javulni fog.

esetleg homokon probalkozom majd hogy lassam mi hogy viselkedik.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2012.03.27 kedd, 15:44:58 »

hat ha mar betetet csereltek es tarcsat is, ford szervizben, akkor gondolom piszkaltak a nyerget is. kerdeztem, azt mondtak oke. Pedig gondoltam ha annyira forro volt amikor beragadt, akkor a tomitesek tropara mentek.

Fek van, de igazan nem tudom eldonteni hogy mindegyik fog, elotte volt olyan rossz hogy ereztem ha hatul nem fogott. Gondolom bekopas utan a helyzet javulni fog.

esetleg homokon probalkozom majd hogy lassam mi hogy viselkedik.

Nyerget csak annyira kell piszkálni, hogy visszacsavarod a dugattyút. Nem derül ki, hogy a kötél, vagy a féknyeregben a kézifék
a mechanizmust mozgató tengely rohadt be. Velünk is kézifékkötelet cseréltettek, és semmit nem ért, féknyereg felújítás lett belőle, és azóta hibátlan.
Csak azért mondom, mert nekünk két szett tárcsa+betét bánta azt, hogy a szervizben nem voltak elég alaposak, és
hibakeresés helyett alkatrészeket dobáltak a kocsira, hátha éppen az a gond.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2012.03.27 kedd, 15:48:03 »

hat ha mar betetet csereltek es tarcsat is, ford szervizben, akkor gondolom piszkaltak a nyerget is. kerdeztem, azt mondtak oke. Pedig gondoltam ha annyira forro volt amikor beragadt, akkor a tomitesek tropara mentek.

Fek van, de igazan nem tudom eldonteni hogy mindegyik fog, elotte volt olyan rossz hogy ereztem ha hatul nem fogott. Gondolom bekopas utan a helyzet javulni fog.

esetleg homokon probalkozom majd hogy lassam mi hogy viselkedik.

Könnyű kideríteni, hogy melyik a hibás.
Ha a féknyergen lévő kis kar, amit a kötél mozgat, könnyen jár, akkor azzal nincs gond. Ez esetben ki kell akasztani és ha a kézifékkötél könnyen mozgatható (már a bowdenházban lévő fém kötél) kézzel is, akkor azzal sincs gond. Ha valamelyik ezek kötül szorul, nehezen jár, akkor azt kell cserélni, vagy féknyereg esetében felújíttatni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2012.03.27 kedd, 15:54:15 »

ertem. a kotelet konnyu lepiszkalni a karrol? Ehhez le kell venni a nyerget esetleg megbontani a kozepkonzolt / kezifek-kart?
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2012.03.27 kedd, 16:01:35 »

ertem. a kotelet konnyu lepiszkalni a karrol? Ehhez le kell venni a nyerget esetleg megbontani a kozepkonzolt / kezifek-kart?

Könnyű. Meg se kell emelni az autót vagy levenni a kerekeket. Persze könnyebb kerék nélkül vagy megemelve vagy a kettő kombinációjával.

Maga a kötélkiakasztás egyébként már sokat elárul az alkatrészek állapotáról. A féknyergen lévő kis karból (ez leírva bonyolultabbnak tűnik, mint amikor látod az alkatrészeket) ha nem tudod könnyen kiakasztani a kötelet, mert nem tudod kézzel vagy bármivel könnyen előretolni a kart, akkor már egyértelmű, hogy az a gond. Ekkor rá lehet segíteni kalapáccsal szépen, így előremegy (hacsak nincs annyira berohadva, hogy a kalapács se bír vele, de ezt nem hinném) és kiakasztható könnyen a kötél. És akkor már lehet próbálni azt.

Ha könnyen jár a kar, akkor fogóval kell kiakasztani a kötelet, esetleg valamivel előrébb tolni a kart.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.27 kedd, 16:03:07 írta ultio » Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2012.03.27 kedd, 16:20:16 »

feknyereg eme problemaja (kar beragadas) hazilag orvosolhato?

amikor multkor piszkaltam nehezen jart, addig mozgattam egy koszabb csavarhuzoval amig a bor lement a kezemrol es a kar magatol visszaalt a behuzas elotti pozicioba. Kellett hoza vagy fel ora jaratas es sok sok fektisztito es wd40.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2012.03.27 kedd, 16:23:50 »

feknyereg eme problemaja (kar beragadas) hazilag orvosolhato?

amikor multkor piszkaltam nehezen jart, addig mozgattam egy koszabb csavarhuzoval amig a bor lement a kezemrol es a kar magatol visszaalt a behuzas elotti pozicioba. Kellett hoza vagy fel ora jaratas es sok sok fektisztito es wd40.

Azt mondják okosok, hogy féknyereg le (a fékcsőről nem kell levenni). Úgy fordítod, hogy a kart felfelé legyen, és öntesz egy kis fékfolyadékot a lyukjába neki. Másnap kiöntöd és jó lesz, fél-egy évet kibír utána ilyen módon beragadás nélkül. De a tutti csak a felújíttatás lesz akkor is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2012.03.27 kedd, 16:26:08 »

feknyereg eme problemaja (kar beragadas) hazilag orvosolhato?

amikor multkor piszkaltam nehezen jart, addig mozgattam egy koszabb csavarhuzoval amig a bor lement a kezemrol es a kar magatol visszaalt a behuzas elotti pozicioba. Kellett hoza vagy fel ora jaratas es sok sok fektisztito es wd40.

Én is ezt csináltam egy darabig, nekem kb. 3-4 hónapot bírt ki.
Múlt vasárnap leszedtük a féknyergeket, nem érdemes szerintem szórakozni vele. Amilyen állapotban voltak a nyergek......
8 000 Ft/nyereg áron újítják fel, nem érdemes vele szórakozni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2012.03.27 kedd, 16:29:28 »

feknyereg eme problemaja (kar beragadas) hazilag orvosolhato?

amikor multkor piszkaltam nehezen jart, addig mozgattam egy koszabb csavarhuzoval amig a bor lement a kezemrol es a kar magatol visszaalt a behuzas elotti pozicioba. Kellett hoza vagy fel ora jaratas es sok sok fektisztito es wd40.

Ez féknyeregnek hangzik. Ha felújítás mellett döntesz, akkor csak úgy fogj neki, ha biztos vagy a dolgodban. Készülj rozsdás, berohadt csavarokra,
amiket mondjuk vésővel kell kiforgatni, meg ilyesmi.
Topikban van elérhetősége egy srácnak, aki többünknek újította már fel 8000/db-ért, eddig nem hallottam, hogy visszajött volna a probléma.
Elérhetőség mellett vannak képek is a műveletről.
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2012.03.27 kedd, 16:43:48 »

feletek nekem nehezebb... errefele meg nem tudok szakit aki felujitana.
Lehet bontott lesz. Tdci-bol paszol, de csak a facelift elotti, igaz? vagy mindegy?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2012.03.27 kedd, 17:32:36 »

feletek nekem nehezebb... errefele meg nem tudok szakit aki felujitana.
Lehet bontott lesz. Tdci-bol paszol, de csak a facelift elotti, igaz? vagy mindegy?

Ha jól emlékszem zacci tett fel újabb fajtákat facelift előtti kocsira. Azt hiszem ahhoz nem csak a nyerget, hanem a tartót is cserélni kell,
illetve másik betét is kell bele.

Mondjuk neki nem kombi volt, és elvileg kombi és nem kombi más, szóval nem tudom, hogy kombinál is cserélhető-e  nemtudom
Amúgy ha nem zavar, hogy áll pár napot a kocsi, akkor postán keresztül is lehet küldeni a srácnak.
Naplózva
RoboGoD
Vendég
« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 16:08:03 »

Sziasztok!

Gumicserénél vettem észre, hogy kicsit lötyög oldalirányba a jobb első féktárcsám. Kb. 1mm-t. Ez gáz? A többi stabil.

Köszi,

Robo
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 16:31:33 »

nem gaz, mert a tarcsat a kerekcsavarok fogjak az agyhoz. Vannak meg biztonsagi alatetek is, lehet azok hianyoznak neked es azert lotyog.
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 16:32:50 »

Ha az oldalirány a kocsi oldalának az iránya, akkor nem gáz.
Sőt, ha a többin nem a biztonsági alátét tartja akkor a betétek szorítják annyira.

Sziasztok!

Gumicserénél vettem észre, hogy kicsit lötyög oldalirányba a jobb első féktárcsám. Kb. 1mm-t. Ez gáz? A többi stabil.

Köszi,

Robo
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
RoboGoD
Vendég
« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 16:45:52 »

Ha az oldalirány a kocsi oldalának az iránya, akkor nem gáz.
Sőt, ha a többin nem a biztonsági alátét tartja akkor a betétek szorítják annyira.


Köszi!

Nem tudom mi tartja, de a betétek nem kopnak jobban. Kb. ugyanaz.
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2012.03.29 csütörtök, 18:00:43 »

Vagy rá van rohadva az agyra.
Ezt a sokkal valószínűbb lehetőséget el is felejtettem, pedig jó sokáig szívtam az enyémmel is mire levettem.

Javaslom senki ne kalapálja, és a szerelőnek se hagyjátok!

Köszi!

Nem tudom mi tartja, de a betétek nem kopnak jobban. Kb. ugyanaz.
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2012.03.31 szombat, 16:38:30 »

Meg van az BREMBO fék szett az első tengelyre.  taps Ha nem lesz ilyen rohadt szél, akkor holnap fel is pattintjuk. Kíváncsi vagyok milyen lesz  laugh
Naplózva
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:06:42 »

Meg van az BREMBO fék szett az első tengelyre.  taps Ha nem lesz ilyen rohadt szél, akkor holnap fel is pattintjuk. Kíváncsi vagyok milyen lesz  laugh

Szia!

milyen tárcsákat vettél? fúrt/mart vagy sima?
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:47:02 »

Nekem is kész van a fékfelújítás.

Elől Brembo tárcsák + Textar betétek, hátul Textar tárcsák + betétek.
Ezenkívül cseréltük hátul a gumi fékcsöveket + felújíttattam a hátsó féknyergeket, így újra van kézifékem nekem is.
Nagyon ramaty állapotban voltak, de tökéletes munkát végzett a felújító srác, csak dicsérni és ajánlani tudom mindenkinek, akinek gondja van a beragadó kézifékkel.

Néhány 10 km mentem csak az autóval, még össze kell kopni az alkatrészeknek, viszont nagyon más, mint a régi. Sokkal könnyebb nyomni a fékpedált (a szerelőm szerint hátul szinte nem volt fék, annyira össze voltak rohadva a betétek a nyergekkel, emiatt könnyebb nyomni), ennek ilyennek kell lenni?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 09:30:28 »

Szia!

milyen tárcsákat vettél? fúrt/mart vagy sima?

Simát, nekem bőven megfelel. Meg amúgy is elég normál utcai használatra.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 10:20:56 »

Szia!

milyen tárcsákat vettél? fúrt/mart vagy sima?

Saját egy évnyi tapasztalat alapján ajánlom, hogy a tárcsa vagy fúrt legyen, vagy olyan mart tárcsát szabad csak venni, amin a marások teljes szélességben végigfutnak. Van egy ú.n. "sport" marás, amikoris egyenes, de egymáshoz képest keresztbe futó mintákkal marják végig a tárcsát, az jó lehet. Az a fajta, amit én vettem, azaz egy sor lyuk, egy azzal párhuzamos, de nem a tárcsa széléig futó, íves marás, megint egy sor lyuk stb. az nem túl kellemes. Fékhatásra semmi hibája, de hangos, amikor fékez az ember, és ettől főleg eleinte egy erősebb fékezésnél ösztönösen visszavesz az ember a fékpedál nyomásából, ami nem mindig jó ötlet. :-)

Nem is beszélve arról, hogy valami oka csak van, hogy a BMW-któl Porschékon át a Ferrárikig, amin ilyet láttam, azokon mind csak fúrt, de soha nem mart tárcsák voltak.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 14:49:56 »

Saját egy évnyi tapasztalat alapján ajánlom, hogy a tárcsa vagy fúrt legyen, vagy olyan mart tárcsát szabad csak venni, amin a marások teljes szélességben végigfutnak. Van egy ú.n. "sport" marás, amikoris egyenes, de egymáshoz képest keresztbe futó mintákkal marják végig a tárcsát, az jó lehet. Az a fajta, amit én vettem, azaz egy sor lyuk, egy azzal párhuzamos, de nem a tárcsa széléig futó, íves marás, megint egy sor lyuk stb. az nem túl kellemes. Fékhatásra semmi hibája, de hangos, amikor fékez az ember, és ettől főleg eleinte egy erősebb fékezésnél ösztönösen visszavesz az ember a fékpedál nyomásából, ami nem mindig jó ötlet. :-)

Nem is beszélve arról, hogy valami oka csak van, hogy a BMW-któl Porschékon át a Ferrárikig, amin ilyet láttam, azokon mind csak fúrt, de soha nem mart tárcsák voltak.

AndyA


Én is Tárcsa és betét csere előtt vagyok, de még nem tudom milyet vegyek, jővőhéten megrendelném a tárcsákat, a nyáron meg majd a betéteket hozzá, EBC betéteken gondolkozok de baromi drágák.
tárcsából következő a választék:
első féktárcsák :
Brembo sima 13.000.- ft /db
Brembo fúrt 20.000.- ft /db
Ferodo sima 14.000.- ft /db
Ferodo fúrt 20.000.- ft /db
EBC Premium sima 19.000.- ft /db
EBC Turbo Groove fúrt & mart 33.500.- ft /db
Ate sima 23.500.- ft /db
Zimmermann sima 15.000.- ft /db


hátsó féktárcsák :
Brembo sima 15.000.- ft /db
Brembo fúrt 20.000.- ft /db
Ferodo sima 10.000.- ft /db
Ferodo fúrt 15.000.- ft /db
EBC Premium sima 13.000.- ft /db
EBC Turbo Groove fúrt & mart 21.000.- ft /db
Ate sima 20.000.- ft /db
Zimmermann sima 10.000.- ft /db

esetleg ha valaki tud itthoni forrást jobb árakra az szólhatna, EBC fúrt nekem már nagyon drága, a Ferodo és a Brembo felé hajlok, max 80000ft-ot szánok a 4db tárcsára.
 
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 16:24:52 »

....
esetleg ha valaki tud itthoni forrást jobb árakra az szólhatna, EBC fúrt nekem már nagyon drága, a Ferodo és a Brembo felé hajlok, max 80000ft-ot szánok a 4db tárcsára.
 

Ferodo esetén érdeklődj a Szilker Autónál: http://www.szilkerauto.hu/. Hivatkozz a klubra.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2125 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 17:31:41 »

Én is Tárcsa és betét csere előtt vagyok, de még nem tudom milyet vegyek, jővőhéten megrendelném a tárcsákat, a nyáron meg majd a betéteket hozzá, EBC betéteken gondolkozok de baromi drágák.
tárcsából következő a választék:
első féktárcsák :
Brembo sima 13.000.- ft /db
Brembo fúrt 20.000.- ft /db
Ferodo sima 14.000.- ft /db
Ferodo fúrt 20.000.- ft /db
EBC Premium sima 19.000.- ft /db
EBC Turbo Groove fúrt & mart 33.500.- ft /db
Ate sima 23.500.- ft /db
Zimmermann sima 15.000.- ft /db


hátsó féktárcsák :
Brembo sima 15.000.- ft /db
Brembo fúrt 20.000.- ft /db
Ferodo sima 10.000.- ft /db
Ferodo fúrt 15.000.- ft /db
EBC Premium sima 13.000.- ft /db
EBC Turbo Groove fúrt & mart 21.000.- ft /db
Ate sima 20.000.- ft /db
Zimmermann sima 10.000.- ft /db

esetleg ha valaki tud itthoni forrást jobb árakra az szólhatna, EBC fúrt nekem már nagyon drága, a Ferodo és a Brembo felé hajlok, max 80000ft-ot szánok a 4db tárcsára.
 

Valamit összekeverhettél. Az elsők olcsóbbak a hátsóknál?  wow1

EBC betétet angolhonból, jóval olcsóbb, mint itthon, ellenben qrva jó. Nekem mind a két autó mind a négy fékjében Redstuff van. Páran kapaszkodtak már Kunmadarason, amikor az első szoknya majdnem leért a földre fékezéskor... worship

A többit PÜ-ben, szólj, ha érdekel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #2126 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 18:16:24 »

Valamit összekeverhettél. Az elsők olcsóbbak a hátsóknál?  wow1


Láng listaárak:

Brembo első: 14.982 Ft
Brembo hátsó: 18.296 Ft

Vicc nem? Grin
Naplózva
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #2127 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 19:41:18 »

Valamit összekeverhettél. Az elsők olcsóbbak a hátsóknál?  wow1

EBC betétet angolhonból, jóval olcsóbb, mint itthon, ellenben qrva jó. Nekem mind a két autó mind a négy fékjében Redstuff van. Páran kapaszkodtak már Kunmadarason, amikor az első szoknya majdnem leért a földre fékezéskor... worship

A többit PÜ-ben, szólj, ha érdekel.

AndyA

Én ezeket az árakat kaptam, Redstuff ügyben lehet majd felkereslek.
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2128 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 19:43:29 »

Láng listaárak:

Brembo első: 14.982 Ft
Brembo hátsó: 18.296 Ft

Vicc nem? Grin

Az első darabár, a hátsó meg pár?

De spec. pont a Brembo a Bárdinál is ilyen hülye. Első 15, hátsó 19 listaáron. Más gyártóknál viszont normális a helyzet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #2129 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 22:22:19 »

Zimmermann-ról mik a tapasztalatok?
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #2130 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 08:31:51 »

Az első darabár, a hátsó meg pár?

De spec. pont a Brembo a Bárdinál is ilyen hülye. Első 15, hátsó 19 listaáron. Más gyártóknál viszont normális a helyzet.

AndyA

Szerintem, ez mind darabár, legalábbis az első az tuti! Tudom, mert én tőlük vettem, persze nem listaáron... Nem gondolnám, hogy a hátsókhoz az árakat pedig 2 db-ra írják.
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2131 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 09:23:46 »

meg kell nezni a katalogusban hogy szett vagy darab a mertekegyseg.
eleinte en is nagyon orvendtem hogy milyen olcson jovok majd ki fekugyben, aztan a vegosszeg rendeleskor szinte duplazodott.

Hetvegen szorakoztam kicsit a fekrendszerrel.
A tarcsak es betetek jol szuperalnak, fekhatas van. Nem veszek eszre kompatibilitas problemat ferodo es brembo kozott.

A kezifekkemmel pedig az a tortenet hogy a kabel kezzel ki be huzigalhato a helyerol mindket oldalon, tehat nem kezifekkabel problema. Szivesen megjatszottam volna a Forddal hogy az o ajanlasukra lecserelem naluk a ket kabelt, aztan utana tartok egy demot beragadt hatso fekkel es mondjuk ujjprobara vesszuk a tarcsa homersekletet... Olyan pancserek hogy a fek- szettben levo uj csavarokat nem tettek fel a kocsira. Nem igazan ertem mit lehet azon keresni...

A fek-beragadas problemat ugy orvosoltam hogy mindket hatso fekhengert levettem, jol megpucoltam, aztan megjarattam es megkenegettem olajjal, a kezifekkar feloli reszen, addig, amig a kezifekkar magatol visszaalt alap-pozicioba (rugo nelkul).

A dugattyu kicsit nehezkesen mozog szerintem mindket oldalon, ezt hogy lehet orvosolni? Javitoszett vagy csak pucolas? Bele volna oregedve a zsir?
A kezifek-kar lejon? Kiszedtem azt a csavart ami tartja, de nem moccant kifele, igyhat inkabb ugyhagytam.

Amit meg eszrevettem hogy a rugo ami a kezifekkart huzza visssza a helyere, az nem a legjobban lett kitalalva, masfelekeppen is tehettek volna egy jobb erokifejtes erdekeben. Plusz hogy maximalis behuzasnal a rugo beleakad a kezifekkart tarto torx feju csavarba. Ej-ej....
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2132 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 10:29:56 »

meg kell nezni a katalogusban hogy szett vagy darab a mertekegyseg.
eleinte en is nagyon orvendtem hogy milyen olcson jovok majd ki fekugyben, aztan a vegosszeg rendeleskor szinte duplazodott.

Hetvegen szorakoztam kicsit a fekrendszerrel.
A tarcsak es betetek jol szuperalnak, fekhatas van. Nem veszek eszre kompatibilitas problemat ferodo es brembo kozott.

A kezifekkemmel pedig az a tortenet hogy a kabel kezzel ki be huzigalhato a helyerol mindket oldalon, tehat nem kezifekkabel problema. Szivesen megjatszottam volna a Forddal hogy az o ajanlasukra lecserelem naluk a ket kabelt, aztan utana tartok egy demot beragadt hatso fekkel es mondjuk ujjprobara vesszuk a tarcsa homersekletet... Olyan pancserek hogy a fek- szettben levo uj csavarokat nem tettek fel a kocsira. Nem igazan ertem mit lehet azon keresni...

A fek-beragadas problemat ugy orvosoltam hogy mindket hatso fekhengert levettem, jol megpucoltam, aztan megjarattam es megkenegettem olajjal, a kezifekkar feloli reszen, addig, amig a kezifekkar magatol visszaalt alap-pozicioba (rugo nelkul).

A dugattyu kicsit nehezkesen mozog szerintem mindket oldalon, ezt hogy lehet orvosolni? Javitoszett vagy csak pucolas? Bele volna oregedve a zsir?
A kezifek-kar lejon? Kiszedtem azt a csavart ami tartja, de nem moccant kifele, igyhat inkabb ugyhagytam.

Amit meg eszrevettem hogy a rugo ami a kezifekkart huzza visssza a helyere, az nem a legjobban lett kitalalva, masfelekeppen is tehettek volna egy jobb erokifejtes erdekeben. Plusz hogy maximalis behuzasnal a rugo beleakad a kezifekkart tarto torx feju csavarba. Ej-ej....


Személyes tapasztalatom alapján a féknyereg felújítást javaslom a kézifék beragadás megoldására. A múlt héten csináltattam meg, nagyon rondák voltak a féknyergek, most meg jobbak, mint az újak.

Privátban elküldöm az adatokat, ha kéred.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #2133 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 10:39:37 »

Személyes tapasztalatom alapján a féknyereg felújítást javaslom a kézifék beragadás megoldására. A múlt héten csináltattam meg, nagyon rondák voltak a féknyergek, most meg jobbak, mint az újak.

Privátban elküldöm az adatokat, ha kéred.

Nálam konkrétan az a baja a kéziféknek, hogy nem fog eléggé. Hiába húzom föl teljesen, nagyobb lejtőn nem fogja meg az autót és lassan gurulok lefele, mert valamennyire azért fog, de vizsgán ezen meg fognak vágni májusban. Ezt hogy lehet orvosolni?
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2134 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 12:16:16 »

Én is Tárcsa és betét csere előtt vagyok, de még nem tudom milyet vegyek, jővőhéten megrendelném a tárcsákat, a nyáron meg majd a betéteket hozzá, EBC betéteken gondolkozok de baromi drágák.
tárcsából következő a választék:
első féktárcsák :
Brembo sima 13.000.- ft /db
Brembo fúrt 20.000.- ft /db

 

Szerintem Bremboból nem létezik a MK3 Mondeora fúrt tárcsa. Hol kaptál arra ajánlatot?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2135 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 13:05:15 »

Nálam konkrétan az a baja a kéziféknek, hogy nem fog eléggé. Hiába húzom föl teljesen, nagyobb lejtőn nem fogja meg az autót és lassan gurulok lefele, mert valamennyire azért fog, de vizsgán ezen meg fognak vágni májusban. Ezt hogy lehet orvosolni?

auto fuggo. Facelift elott a kezifek onallito, de tipushibas, igy meg kell piszkalni hogy jol fogjon. A ford wikin van rola jo leiras, le kell bontani a konyoklot.

A facelift utani az klasszikusan allithato, majd az okosok megmondjak hol es hogy :-)
Naplózva
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2136 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 13:05:57 »

Személyes tapasztalatom alapján a féknyereg felújítást javaslom a kézifék beragadás megoldására. A múlt héten csináltattam meg, nagyon rondák voltak a féknyergek, most meg jobbak, mint az újak.

Privátban elküldöm az adatokat, ha kéred.

felujitas alatt mit ertesz? gumitomitesek csereje?
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2137 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 13:42:35 »

felujitas alatt mit ertesz? gumitomitesek csereje?
Teljes felújítást: darabokra szétszedés, homokfújás, festés, gumialkatrészek, tömítések cseréje.
Este teszek fel képeket, hogy milyen volt és milyen lett.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #2138 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 16:27:50 »

Szerintem Bremboból nem létezik a MK3 Mondeora fúrt tárcsa. Hol kaptál arra ajánlatot?

Szia!

Adamo-Carstyling
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
ulix
Vendég
« Új hozzászólás #2139 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 18:27:02 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne,hogy 2003mas Mondeomban menet közben néhaiszonyat hangos fémes hang jön a hátsó kerekek felől!nem állandó ez a probléma de elég idegesítő,és ha fékezek egyet utána abbamarad.Mi lehet a probléma?Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2140 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 20:02:01 »

Szia!

Adamo-Carstyling

Ez csak rosszindulatú feltételezés, de szerintem ezek kb úgy készülnek, hogy megfúrogatják a sima tárcsát... vigyor3

Legalábbis én sehol nem találtam Brembo fúrt tárcsát Mondeora.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #2141 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 20:27:05 »

Ez csak rosszindulatú feltételezés, de szerintem ezek kb úgy készülnek, hogy megfúrogatják a sima tárcsát... vigyor3

Legalábbis én sehol nem találtam Brembo fúrt tárcsát Mondeora.

Én is úgy tudom, hogy hogy hamisítványok amiket ez a gyerek árul
Naplózva
Intruder007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 244


E-mail
« Új hozzászólás #2142 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 20:56:34 »

Én is úgy tudom, hogy hogy hamisítványok amiket ez a gyerek árul

Hát az gáz, nemtudom mi legyen délután beszéltem le vele a 4db fúrt mart tárcsát falbav
Naplózva

2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2143 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 21:10:15 »

Ez csak rosszindulatú feltételezés, de szerintem ezek kb úgy készülnek, hogy megfúrogatják a sima tárcsát... vigyor3

Legalábbis én sehol nem találtam Brembo fúrt tárcsát Mondeora.

Ha jól meg van csinálva akkor az miért baj? A gyárba is kifúrják, meg marják, géppel nem?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2144 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 21:25:24 »

Hát az gáz, nemtudom mi legyen délután beszéltem le vele a 4db fúrt mart tárcsát falbav

A marást nem javaslom saját tapasztalat alapján. Csak fúrtat kérj, szerintem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2145 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:17:03 »

Ha jól meg van csinálva akkor az miért baj? A gyárba is kifúrják, meg marják, géppel nem?

Szerintem a gyárban nem hideg állapotban fúrják.
A legelső OFF autómon fúrt tárcsák voltak és 150 körül az egyik szétrobbant, lepusztítva a környéken mindent. A többit átnézve mikrorepedések voltak a lukak körül.
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #2146 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:20:15 »

Ha jól meg van csinálva akkor az miért baj? A gyárba is kifúrják, meg marják, géppel nem?

Mert én spec úgy tudom (meg mástól is hallottam), hogy a Brembo egyáltalán nem gyárt fúrt-mart tárcsákat, legalábbis utcai autókra. Azért baj, ha sufni módszerrel fúrják, mert ezek a tárcsák nem erre vannak kitalálva, így gyengülhet az anyag szerkezete. Láttam olyan fotót is ahol ezek az állítólagos Brembo fúrt-mart tárcsák egyszerűen kettétörtek. Lehet, hogy az egyedi eset volt, de mindenképpen azt ajánlom aki ettől az adamo-tól akar vásárolni, hogy előtte nézzen szét a Brembo katalógusában, hogy milyen termékeket gyártanak.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2147 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 22:21:28 »

A marást nem javaslom saját tapasztalat alapján. Csak fúrtat kérj, szerintem.

Nem ette a betétet? Az egyik ismerősömnek volt egy valamilyen márkájú  vigyor3 autója, amg csomaggal  hehe és neki voltak fúrt-mart tárcsái.
Ő sűrűn cserélgette... biztos sokat fékezett.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2148 Dátum: 2012.04.02 hétfő, 23:04:09 »

Brembo-ból én is csak fúrtat (Brembo Sport) és martat(Brembo Max) láttam külön, fúrt-mart tárcsákat nem.

Szerintem a gyárban nem hideg állapotban fúrják.
A legelső OFF autómon fúrt tárcsák voltak és 150 körül az egyik szétrobbant, lepusztítva a környéken mindent. A többit átnézve mikrorepedések voltak a lukak körül.

Pont ez a baj a fúrt tárcsákkal, hogy a lyukak körül a hőstressz miatt hajlamosabbak a szétrepedésre. Főleg a gagyik.

Ha jól meg van csinálva akkor az miért baj? A gyárba is kifúrják, meg marják, géppel nem?

A gagyi fúrtakat fúrják/marják, a márkásakat így öntik (bár e körül van némi ellentmondás). Kristályszerkezetileg számít.


A marást nem javaslom saját tapasztalat alapján. Csak fúrtat kérj, szerintem.

AndyA

Kíváncsiságból, mi volt az a tapasztalat, ami miatt szerinted a fúrt jobb mint a mart?
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.02 hétfő, 23:11:31 írta tpmportal » Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #2149 Dátum: 2012.04.04 szerda, 16:39:56 »

ROADHOUSE fékbetétel találkozott már valaki? Milyen lenne Brembo féktárcsákhoz?
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.