Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:13:35
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
57
58
59
60
61
62
63
[
64
]
65
66
67
68
69
70
71
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3071551 alkalommal)
0 Felhasználó és 160 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3150 Dátum:
2013.04.05 péntek, 21:02:55 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2013.04.05 péntek, 20:28:42
Nem biztos hogy kell, de ajánlott mert levegősödhet a nyereg. Igazából nagyon egyszerű. Leszeded a kis gumisapkát a légtelenítőről, valaki felpumpálja pedállal a féket, ekkor kinyitod egy villáskulccsal (asszem 10-es) a légtelenítő szelepet, megvárod amíg kifolyik a fékfolyadék (ilyenkor a pedál benyomódik teljesen amit lent tart a segítő) szelep visszazár, és ennyi. Ezt ismételheted 2-3szor. Nekem összesen 1 decit kellett utántölteni.
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy aki a pedált nyomkodja ne nyomja tökig, nehogy főfékhenger felújítás legyen a dologból.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3151 Dátum:
2013.04.05 péntek, 21:06:18 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.05 péntek, 21:02:55
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy aki a pedált nyomkodja ne nyomja tökig, nehogy főfékhenger felújítás legyen a dologból.
Miért is?
(nem Dacia ez..... na ott leragadtak a főfékhengerek és .....sehova
)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3152 Dátum:
2013.04.05 péntek, 21:26:13 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.05 péntek, 21:06:18
Miért is?
(nem Dacia ez..... na ott leragadtak a főfékhengerek és .....sehova
)
Volt már itt olyan, hogy belül valami tömítés (vagy karmantyú) károsodott tőle, és enyhén nyomva szépen padlót fogott a pedál.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3153 Dátum:
2013.04.05 péntek, 21:33:06 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.05 péntek, 21:26:13
Volt már itt olyan, hogy belül valami tömítés (vagy karmantyú) károsodott tőle, és enyhén nyomva szépen padlót fogott a pedál.
A normál működésétől (lenyomás) károsodott?
Az hibás volt és nem a padlóig nyomás tette tönkre. A karmantyú elfáradt, de ez nem a légtelenítés és padlóig nyomás miatt volt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3154 Dátum:
2013.04.05 péntek, 21:35:36 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.05 péntek, 21:33:06
A normál működésétől (lenyomás) károsodott?
Az hibás volt és nem a padlóig nyomás tette tönkre. A karmantyú elfáradt, de ez nem a légtelenítés és padlóig nyomás miatt volt.
Előtte jó volt, tökig nyomkodta, utána áteresztett a karmantyú. De aztán felőlem mindenki addig nyomja, ameddig akarja
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3155 Dátum:
2013.04.05 péntek, 21:41:56 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.05 péntek, 21:35:36
Előtte jó volt, tökig nyomkodta, utána áteresztett a karmantyú. De aztán felőlem mindenki addig nyomja, ameddig akarja
Néha előforduló hibát még ne általánosítsuk minden esetre. Ez nem csak mondeo-nál is megeshet........ ilyen ez az alkatrész.
A szóban forgó esetnél talán az erős fékfolyadéknyomás okozta a már elkopott karmantyúk végleges tönkremenetelét.
Normál esetben nem padlóz az ember ilyen sokszor és nagyot és hosszan így nem alakul ki ekkora nyomás -ami már sok volt a kopott karmantyúknak- .
Tehát még mindig jobb, hogy ilyenkor derült ki a hiba, miszerint a halálán volt a főfékhenger.
Képzeld ha egy nagyot kellett volna fékezni és hosszan pl. a pályán és ott ereszt át...... és az ilyen eseteket pozitívként tekintem.
Kizárt, hogy a légtelenítés okozta.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 21:43:32 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3156 Dátum:
2013.04.05 péntek, 21:59:23 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.05 péntek, 21:41:56
Néha előforduló hibát még ne általánosítsuk minden esetre. Ez nem csak mondeo-nál is megeshet........ ilyen ez az alkatrész.
A szóban forgó esetnél talán az erős fékfolyadéknyomás okozta a már elkopott karmantyúk végleges tönkremenetelét.
Normál esetben nem padlóz az ember ilyen sokszor és nagyot és hosszan így nem alakul ki ekkora nyomás -ami már sok volt a kopott karmantyúknak- .
Tehát még mindig jobb, hogy ilyenkor derült ki a hiba, miszerint a halálán volt a főfékhenger.
Képzeld ha egy nagyot kellett volna fékezni és hosszan pl. a pályán és ott ereszt át...... és az ilyen eseteket pozitívként tekintem.
Kizárt, hogy a légtelenítés okozta.
Mikor én is féktárcsát és betéteket cseréltettem, akkor nekem is írták a klubtársak, hogy ne nyomjam tökig a fékpedált, és így is tettem. Inkább nyomkodok sok picit a pedálon, mint egy-két nagyobbat, ha ezzel nem nyírom ki a főfékmunkahengert. Azt írták a klubtagok, ha tökig nyomom a pedált, akkor olyan helyen mozognak az alkatrészek, ahol sima mezei üzemi körülmények között nem. Emiatt nem csak a jól bejáratott és bekopott részeken futnak az alkatrészek, hanem máshol is. Amit írtál a karmantyúra az éppúgy erősíti és cáfolja is egyben a véleményedet. Gondold el, hogy valaki tökig nyomkodja légtelenítéskor a fékpedált, ezzel nyírva ki a karmantyúkat. Aztán irány az autópálya és akkor jön elő a bibi. De ezek csak feltételezések, nem lehet általánosítani. Nekem azt írták az öregek, hogy inkább sok picit nyomkodjak a pedálon, hát ezt a tanácsot megfogadtam. Nem volt azelőtt sem problémám a fékkel és azután sem. Hasznos tanácsnak bizonyult, amit írtak.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3157 Dátum:
2013.04.05 péntek, 22:14:48 »
Idézetet írta: joxer - 2013.04.05 péntek, 21:59:23
Mikor én is féktárcsát és betéteket cseréltettem, akkor nekem is írták a klubtársak, hogy ne nyomjam tökig a fékpedált, és így is tettem. Inkább nyomkodok sok picit a pedálon, mint egy-két nagyobbat, ha ezzel nem nyírom ki a főfékmunkahengert. Azt írták a klubtagok, ha tökig nyomom a pedált, akkor olyan helyen mozognak az alkatrészek, ahol sima mezei üzemi körülmények között nem. Emiatt nem csak a jól bejáratott és bekopott részeken futnak az alkatrészek, hanem máshol is. Amit írtál a karmantyúra az éppúgy erősíti és cáfolja is egyben a véleményedet. Gondold el, hogy valaki tökig nyomkodja légtelenítéskor a fékpedált, ezzel nyírva ki a karmantyúkat. Aztán irány az autópálya és akkor jön elő a bibi. De ezek csak feltételezések, nem lehet általánosítani. Nekem azt írták az öregek, hogy inkább sok picit nyomkodjak a pedálon, hát ezt a tanácsot megfogadtam. Nem volt azelőtt sem problémám a fékkel és azután sem. Hasznos tanácsnak bizonyult, amit írtak.
"Gondold el, hogy valaki tökig nyomkodja légtelenítéskor a fékpedált, ezzel nyírva ki a karmantyúkat. Aztán irány az autópálya és akkor jön elő a bibi."
Miként lehet kinyírni a karmantyúkat? Azzal, hogy mozgatod ott, ahová tervezték, hogy mozogjon?
Amit én leírtam az nem cáfolja a véleményem.
Ami kopik:
Hengerfal és a dugattyú és a nagy nyomás miatt a hengerfalra préselt karmantyú.
Ha világ életében nem lett lenyomva a fék csak feléig, akkor jobban lenyomva egy durván nézve szűkebb keresztmetszetű helyre jut egy már kopott karmantyú.
Ettől miként romlik el?
A fórumtársak azét tanácsolták, mert már előfordult ilyen....... sok más autónál is. De nem azért, mert lement a pedál teljesen, hanem a korábban leírt dolgok miatt. (nagyobb nyomás...stb.)
Felesleges általánosítani és ezzel "pánikot kelteni", hogy tilos lenyomni a pedált teljesen és ez terjed el.
"olyan helyen mozognak az alkatrészek, ahol sima mezei üzemi körülmények között nem."
A két végállás között van a dugattyú munkaútja tól-ig mozoghat. Így van kitalálva, ennyi. Nincs olyan, hogy egy része a munkaútnak káros a karmantyúra.....
Azt is mondhatnánk, hogy ne pörgess el egy motort 5000-ig, mert elszakad a szíj........ mert biztos volt már ilyen, de az nem jelenti, hogy mindig ez lesz.
Rengeteget légtelenítettem már öreg, fiatal autókon is...sőt van olyan technológia, ahol közben ki kell vezérelni a hidraulikus egység bizonyos szelepeit, motorját..stb. és amikor leérkezik a pedál teljesen akkor kell ezt-azt csinálni...... biztos nem tudják a gyári mérnökök, hogy nem szakad lenyomni a pedált teljesen.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 22:18:29 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
joxer
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3158 Dátum:
2013.04.05 péntek, 22:21:26 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.05 péntek, 22:14:48
"Gondold el, hogy valaki tökig nyomkodja légtelenítéskor a fékpedált, ezzel nyírva ki a karmantyúkat. Aztán irány az autópálya és akkor jön elő a bibi."
Miként lehet kinyírni a karmantyúkat? Azzal, hogy mozgatod ott, ahová tervezték, hogy mozogjon?
Amit én leírtam az nem cáfolja a véleményem.
Ami kopik:
Hengerfal és a dugattyú és a nagy nyomás miatt a hengerfalra préselt karmantyú.
Ha világ életében nem lett lenyomva a fék csak feléig, akkor jobban lenyomva egy durván nézve szűkebb keresztmetszetű helyre jut egy már kopott karmantyú.
Ettől miként romlik el?
A fórumtársak azét tanácsolták, mert már előfordult ilyen....... sok más autónál is. De nem azért, mert lement a pedál teljesen, hanem a korábban leírt dolgok miatt. (nagyobb nyomás...stb.)
Felesleges általánosítani és ezzel "pánikot kelteni", hogy tilos lenyomni a pedált teljesen és ez terjed el.
Azt is mondhatnánk, hogy ne pörgess el egy motort 5000-ig, mert elszakad a szíj........ mert biztos volt már ilyen, de az nem jelenti, hogy mindig ez lesz.
Rengeteget légtelenítettem már öreg, fiatal autókon is...sőt van olyan technológia, ahol közben ki kell vezérelni a hidraulikus egység bizonyos szelepeit, motorját..stb. és amikor leérkezik a pedál teljesen akkor kell ezt-azt csinálni...... biztos nem tudják a gyári mérnökök, hogy nem szakad lenyomni a pedált teljesen.
Ha a gyári mérnökök olyan jól dolgoznának nem volna FAQ meg WIKI.
Amit írtak nekem a klubtársak, azt a tapasztalatok alapján írták. De ugye most nem ezen kezdünk el vitatkozni, hogy öt nagyot vagy húsz kicsit kell nyomni a pedálon. Amit tanácsoltak nekem a klubtársak megfogadtam és nincs problémám a főfékmunkahengerrel. Lehet, hogyha tökig nyomtam volna akkor sem lett volna probléma, de én inkább más hibájából tanultam és a tanácsot szívesen vettem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3159 Dátum:
2013.04.05 péntek, 22:26:26 »
Idézetet írta: joxer - 2013.04.05 péntek, 22:21:26
Ha a gyári mérnökök olyan jól dolgoznának nem volna FAQ meg WIKI.
Amit írtak nekem a klubtársak, azt a tapasztalatok alapján írták. De ugye most nem ezen kezdünk el vitatkozni, hogy öt nagyot vagy húsz kicsit kell nyomni a pedálon. Amit tanácsoltak nekem a klubtársak megfogadtam és nincs problémám a főfékmunkahengerrel. Lehet, hogyha tökig nyomtam volna akkor sem lett volna probléma, de én inkább más hibájából tanultam és a tanácsot szívesen vettem.
A FAQ-t és a WIKI-t ne keverjük, mert azokban használat, kopás miatt kialakult dolgok vannak. Ez mondhatni természetes.
Nyilván lehet úgy csinálni sok mindent, hogy ne derüljön ki hamarabb, hogy már nem jó/tökéletes. Ezzel homokba dugjuk a fejünket, mert elhisszük, hogy jó és lehet már nem teljesen.
Nincs vita.....
Logikus érvelés van.
Az nem más hibája és nem is hiba, hogy valami elkopott és kiderült nagyobb igénybevételnél.
Légtelenítsünk vákuum pumpával.... még pedál nyomkodó segéd sem kell!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 22:34:17 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3160 Dátum:
2013.04.05 péntek, 22:34:24 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.05 péntek, 21:41:56
Néha előforduló hibát még ne általánosítsuk minden esetre. Ez nem csak mondeo-nál is megeshet........ ilyen ez az alkatrész.
A szóban forgó esetnél talán az erős fékfolyadéknyomás okozta a már elkopott karmantyúk végleges tönkremenetelét.
Normál esetben nem padlóz az ember ilyen sokszor és nagyot és hosszan így nem alakul ki ekkora nyomás -ami már sok volt a kopott karmantyúknak- .
Tehát még mindig jobb, hogy ilyenkor derült ki a hiba, miszerint a halálán volt a főfékhenger.
Képzeld ha egy nagyot kellett volna fékezni és hosszan pl. a pályán és ott ereszt át...... és az ilyen eseteket pozitívként tekintem.
Kizárt, hogy a légtelenítés okozta.
Szerintem légtelenítésnél közel sincs akkora nyomás a főfékhengerben, mint egy autópályás, vagy akármilyen vészfékezésnél.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3161 Dátum:
2013.04.05 péntek, 22:38:19 »
Ez igaz.
Bár attól függ ki hogy nyomja, pumpálja..... (...akinek tönkremegy -ment légtelenítésnél, annak elszállt volna egy pályás satunál is valószínű)
Láttam én is már fékpedált rugdaló embert
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 22:41:36 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3162 Dátum:
2013.04.05 péntek, 22:42:05 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.05 péntek, 22:34:24
Szerintem légtelenítésnél közel sincs akkora nyomás a főfékhengerben, mint egy autópályás, vagy akármilyen vészfékezésnél.
Főleg, hogy nyitod a kört, és kiengeded a levegőt/olajat.
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3163 Dátum:
2013.04.06 szombat, 08:08:34 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.04.05 péntek, 22:34:24
Szerintem légtelenítésnél közel sincs akkora nyomás a főfékhengerben, mint egy autópályás, vagy akármilyen vészfékezésnél.
ellen állás sincs nyitott fékkörnél
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3164 Dátum:
2013.04.06 szombat, 09:15:50 »
Tisztelt Fórumtársak!
Előre bocsájtom, nincs szándékomban véget nem érő vélemény külünbségeket ütköztető, "vitát" generálni. 2 dologra reagálnék. Az egyik az, hogy a FAQ és a WIKI nem a problémák elkendőzésére jött létre. Az emlitett topikok elsősorban az üzem közben előforduló meghibásodások elháritásáról és javitásáról szól, és még valamiről. Igyekszik felfedni, azokat a tervező asztalon előre betervezett, a forgalom bisztonságot ugyan nem befolyásoló, de a későbbiekben a szervizköltséget jelentősen növelő tényezőket. Pl a generátor oldali problémák, a szijfeszitő hidraulikus rugó szilentjének gyengesége stb...stb. Természetesen ebbe a topikba tartozik a müködéssel kapcsolatos tapasztalatok megosztása is. Kizártnak tartom, hogy a cikk irók általánositanák a tapasztalt problémáikat, és főleg nem szándékoznak ezzel, előre félelmet generálni bárkiben is. A FAQ és a WIKI olvasása és tanulmányozása után mindenkinek megmarad a döntés joga. Megfogadom, megcsinálom, vagy adott esetben nem!
Lehet hogy egy tapasztalat ellent mond az ész érveknek, és alkalmanként a fizika törvényeinek, ettől még tapasztalat. Senki nem követ el hibát azzal ha a tapasztalatait megossza másokkal. Több szem többet lát.
A másik a fék témakörével kapcsolatban.
Abban egyetértünk, hogy a munka hengerben a dugyttyú elmozdulása A-tól B-ig terjed. Ez egy szélsőséges, nem üzemszerű állapot, ami nem jelnti azt hogy a dugattyú nem mozoghat ezen az úton(erre lett tervezve). Lásd légtelenitéskor. Viszont az üzemszerü működés közben a dugattyú a max megtehető út, csak egy adott rövid szakaszán üzemel állandóan. Nyiván ezen a szakaszon lessz a legnagyobb kopás. Erről a szakaszról a késöbbiekben letérö karmantyút, az üzemi körülményektől eltérő erők fogják befolyásolni. Deformálodhat, beszakadhat, sérülhet, átengedhet. Ez nem álltalános jelenség, de egy fontos tapasztalat. Ha egyszer előfodult, előfordulhat máskor is. Az előző hsz-ekben elhangzott érvek arra épülnek, hogy a munka henger erre lett tervezve, és mozoghat a dugattyú A és B között. Ez igaz, de üzem közben nem járja be ezt a Max utat, evvel eltérő kopásokat előidézve a henger falán. Ami a későbbiekben elvezethet a leirt tapasztalathoz. Én egyébként a túlnyomásos fék légtelenités mellet szavazok(fékpedál használat nélkül) mert ennél a módszernél, minden tömitetlenség, átfolyás, szivárgás, még a légtelenités közben kiderül. Ez az én személyes véleményem, és senkit nem akarok meggyözni arról, hogy kinek van igaza.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.06 szombat, 09:49:28 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3165 Dátum:
2013.04.06 szombat, 09:22:58 »
Nagyon sok mindent megtudtam a légtelenítésről, de azért egyedül nem állok neki.
Majd megnézi a szerelőm azokat a fránya hátsó betéteket, én ma maximum befújom féktisztítóval.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
turpy
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3166 Dátum:
2013.04.06 szombat, 14:57:12 »
Üdv!
Lenne pár kérdésem amik mostanában jelentkeztek.
Elsősorban az hogy első fék nyomásra a fék teljesen bent fog de másodszori nyomásra már fel keményszik és fent fog. Ez minden egyes fékezésnél jelentkezik. Minden fékezéskor 2x kell a pedálra lépjek. A második probléma meg az hogy mostanában menet közben ki villan az ABS visszajelző lámpa, újra indításnál eltűnik.
Nem tudom hogy ez összefügg.
Köszi a választ.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3167 Dátum:
2013.04.06 szombat, 15:02:36 »
Idézetet írta: turpy - 2013.04.06 szombat, 14:57:12
Üdv!
Lenne pár kérdésem amik mostanában jelentkeztek.
Elsősorban az hogy első fék nyomásra a fék teljesen bent fog de másodszori nyomásra már fel keményszik és fent fog. Ez minden egyes fékezésnél jelentkezik. Minden fékezéskor 2x kell a pedálra lépjek. A második probléma meg az hogy mostanában menet közben ki villan az ABS visszajelző lámpa, újra indításnál eltűnik.
Nem tudom hogy ez összefügg.
Köszi a választ.
Egy fékolajszint ellenőrzés és légtelenítés nem ártana. De a fékbetétek vastagságát sem ártana megnézni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3168 Dátum:
2013.04.06 szombat, 15:03:37 »
Idézetet írta: turpy - 2013.04.06 szombat, 14:57:12
Üdv!
Lenne pár kérdésem amik mostanában jelentkeztek.
Elsősorban az hogy első fék nyomásra a fék teljesen bent fog de másodszori nyomásra már fel keményszik és fent fog. Ez minden egyes fékezésnél jelentkezik. Minden fékezéskor 2x kell a pedálra lépjek. A második probléma meg az hogy mostanában menet közben ki villan az ABS visszajelző lámpa, újra indításnál eltűnik.
Nem tudom hogy ez összefügg.
Köszi a választ.
Az első a légtelenítés... a besüppedés meg fog oldódni. Remélhetőleg.
A lámpa meg jeladó miatt világít. Valószínűleg. Hibakódot kell olvasni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3169 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 06:27:16 »
Idézetet írta: turpy - 2013.04.06 szombat, 14:57:12
Üdv!
Lenne pár kérdésem amik mostanában jelentkeztek.
Elsősorban az hogy első fék nyomásra a fék teljesen bent fog de másodszori nyomásra már fel keményszik és fent fog. Ez minden egyes fékezésnél jelentkezik. Minden fékezéskor 2x kell a pedálra lépjek. A második probléma meg az hogy mostanában menet közben ki villan az ABS visszajelző lámpa, újra indításnál eltűnik.
Nem tudom hogy ez összefügg.
Köszi a választ.
Tisztelt Fórumtárs!
A töbszöri pumpálásra felkeményedő pedál, levegősödésre utal. Nem tudom mikor volt utoljára fékfolyadék csere. Sajnos, az elöregedett fékfolyadék magába szivja a nedvességet,(a folyadék higroszkopikus) és a vizgöz mint tudjuk összenyomható, ami megjelenik a pedál út növekedésében. Ilyen esetben mindenképp ajánlott a teljes fékfolyadék csere, és az egész rendszerre kiterjedő légtelenités. Nem szabad megfeletkezni, a sebváltó tetején lévő kuplung légtelenitő csavarról sem. A hidraulikus kinyomócsapágy is ebbe a körbe tartozik légtelenités szempontjából. Ha a teljes fékfolyadék csere, és légtelenités után is fennáll a probléma, akkor nagy valószinűséggel a főfékhenger ellenörzésre, javitásra, ill cserére szorulhat.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.07 vasárnap, 06:29:04 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3170 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 10:30:25 »
Idézetet írta: coboy - 2013.04.05 péntek, 17:36:31
ez gyerek munka
2 db csavart kell kitekerni.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/F
ékbetét_csere_(MKIII_első-hátsó)
Azt hittem, női...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3171 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 10:32:32 »
Idézetet írta: joxer - 2013.04.05 péntek, 22:21:26
Ha a gyári mérnökök olyan jól dolgoznának nem volna FAQ meg WIKI.
A gyári mérnökök tudnak jól dolgozni, ugyanakkor kénytelenek úgy dolgozni, hogy ne 15 millió legyen egy Mondeo, hanem beférjen 10-be a legmagasabb felszereltségben is...
Elég pénzből lehetne jó autót csinálni, de annyit többnyire nem kapnak rá.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3172 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 12:36:49 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.04.07 vasárnap, 10:32:32
A gyári mérnökök tudnak jól dolgozni, ugyanakkor kénytelenek úgy dolgozni, hogy ne 15 millió legyen egy Mondeo, hanem beférjen 10-be a legmagasabb felszereltségben is...
Elég pénzből lehetne jó autót csinálni, de annyit többnyire nem kapnak rá.
AndyA
Igen. Főleg, hogy tudjuk, ami 10 millió a kirakatban, az 2,5 millióból készült el.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3173 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 12:42:30 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.04.07 vasárnap, 12:36:49
Igen. Főleg, hogy tudjuk, ami 10 millió a kirakatban, az 2,5 millióból készült el.
Én korábban úgy olvastam, hogy az előállítási költség az 1/3-a az eladási árnak. (ugye nálunk csak a 27%-a az áfa és akkor még a sok kézen áthaladási haszon..gyártói hasznon...stb.)
Valamint ha egy autót, minden alkatrészét külön megvásárolva szeretnénk összerakni, akkor 4x annyiba kerülne, mint ahogy egyben megvásárolható.
Szerintem ez a durva....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3174 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 14:02:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.07 vasárnap, 12:42:30
Én korábban úgy olvastam, hogy az előállítási költség az 1/3-a az eladási árnak. (ugye nálunk csak a 27%-a az áfa és akkor még a sok kézen áthaladási haszon..gyártói hasznon...stb.)
Valamint ha egy autót, minden alkatrészét külön megvásárolva szeretnénk összerakni, akkor 4x annyiba kerülne, mint ahogy egyben megvásárolható.
Szerintem ez a durva....
Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek az árak tekintetében.
Kiegészités képp még talán annyit, hogy az autógyártó cégeknek nem az autógyártás a nagy üzlet, hanem az alkatrész utánpótlás bisztositása, éveken keresztűl. Ezért lenne olyan drága, "forgalmazott alkatrész áron" előállitani egy kocsit. Szerintem gyalázatos.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3175 Dátum:
2013.04.07 vasárnap, 14:14:35 »
Idézetet írta: László - 2013.04.07 vasárnap, 14:02:44
Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek az árak tekintetében.
Kiegészités képp még talán annyit, hogy az autógyártó cégeknek nem az autógyártás a nagy üzlet, hanem az alkatrész utánpótlás bisztositása, éveken keresztűl. Ezért lenne olyan drága, "forgalmazott alkatrész áron" előállitani egy kocsit. Szerintem gyalázatos.
Tisztelettel László!
Pontosan.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Steve5049
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3176 Dátum:
2013.04.08 hétfő, 14:34:03 »
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni.
A jobb hátsó fékem időnként önálló életet és elfelejt a kézifék kiengedni. Legutóbb a szerelőm kitakarította és kicsit megolajozta a dolgokat. Egy darabig jó volt. Most kb. 5 napig nem használtam az autót, csak állt a garázsba és ma reggel ismét nem engedett ki. Állítólag nem fog használni a javító szett, és csak pénzkidobás.
Az autósboltos szerint 60 körül van egy jobbos nyereg, de hiánycikk és sokat kell rá várni. Ez valós???
Tudtok esetleg valami trükköt, amivel meg lehet javítani? Vagy van valakinek bontott nyereg jó áron?
Előre is nagyon köszi a segítséget!
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3177 Dátum:
2013.04.08 hétfő, 14:37:18 »
Idézetet írta: Steve5049 - 2013.04.08 hétfő, 14:34:03
Sziasztok!
Szeretném a véleményeteket kérni.
A jobb hátsó fékem időnként önálló életet és elfelejt a kézifék kiengedni. Legutóbb a szerelőm kitakarította és kicsit megolajozta a dolgokat. Egy darabig jó volt. Most kb. 5 napig nem használtam az autót, csak állt a garázsba és ma reggel ismét nem engedett ki. Állítólag nem fog használni a javító szett, és csak pénzkidobás.
Az autósboltos szerint 60 körül van egy jobbos nyereg, de hiánycikk és sokat kell rá várni. Ez valós???
Tudtok esetleg valami trükköt, amivel meg lehet javítani? Vagy van valakinek bontott nyereg jó áron?
Előre is nagyon köszi a segítséget!
Érdeklődj mk2-nél itt a fórumon, vagy hívd fel telefonon. Ott a száma a profiljában. Esetleg az keres-kínál topikban nézz körül.
Naplózva
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3178 Dátum:
2013.04.08 hétfő, 16:22:55 »
Volt már valaki olyan fékolaj cserén, amikor nem kell légteleníteni, illetve megbontai semmit csak a tartály tetején keresztül csinálják az egészet?
Van nekik egy ilyen gépük amit rácsatlakoztatnak a fékolaj-tartályra kiszivja az olajat majd a keletkező vákum pedid visszacuppantja( vagy valami hasonló elven működik)
Megbízható vajon ez? nem marad levegő a rendszerben?
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3179 Dátum:
2013.04.08 hétfő, 19:35:39 »
Idézetet írta: Leni - 2013.04.08 hétfő, 16:22:55
Volt már valaki olyan fékolaj cserén, amikor nem kell légteleníteni, illetve megbontai semmit csak a tartály tetején keresztül csinálják az egészet?
Van nekik egy ilyen gépük amit rácsatlakoztatnak a fékolaj-tartályra kiszivja az olajat majd a keletkező vákum pedid visszacuppantja( vagy valami hasonló elven működik)
Megbízható vajon ez? nem marad levegő a rendszerben?
Na ilyen nincs.
Lehet nem figyelted (vagy nem csinálták), de ki kellett nyitogatni a légtelenítőket a fékeknél.
A tartály tetejénél max a tartályból tudja kiszívni. Felül amúgy ha géppel csinálják, akkor túlnyomással és nem vákuummal. Vákuumos megoldást csak a féknyergeknél lehet.
Szóval érdekes, amit írtál.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3180 Dátum:
2013.04.08 hétfő, 19:46:50 »
Idézetet írta: Leni - 2013.04.08 hétfő, 16:22:55
Volt már valaki olyan fékolaj cserén, amikor nem kell légteleníteni, illetve megbontai semmit csak a tartály tetején keresztül csinálják az egészet?
Van nekik egy ilyen gépük amit rácsatlakoztatnak a fékolaj-tartályra kiszivja az olajat majd a keletkező vákum pedid visszacuppantja( vagy valami hasonló elven működik)
Megbízható vajon ez? nem marad levegő a rendszerben?
Tisztelt Fórumtárs!
Én a gyári fékfolyadék cserélő berendezések két fajtáját ismerem. Az egyik a vácuumos a másik a túlnyomásos elven működő. Mindkettő berendezés használatakor a munkahengerek légtelenitő csavarjait megkell nyitni, és erre vagy rácsatlakoztat egy készüléket(vacuumos) vagy egy csövet rátolva megnyitja és a tulnyomás kinyomja az előregedett cserélendő fékfolyadékot. Amiről te irsz lehet, hogy létezik de én nem ismerem. Az általam ismertetett készülékek bármelyike megbizható, és tökéletes fékfolyadék cserét eszközöl a légtelenitéssel együtt. A FAQ-ban találsz egy túlnyomásos féklégtelenitő elkészitéséről egy cikket.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3181 Dátum:
2013.04.08 hétfő, 20:41:36 »
Gondoltam lefestem a féknyergeket a kocsin. A Wikiben lévő cikkben Hammeritetal lettek lefestve. Más is festette már le a féknyerget hammaritetal? Mennyire tartós hosszú távon? Vagy felejtős és vegyek kimondottan féknyereg festéket? A féknyereg festék jóval drágább és ami nem annyira tetszik, hogy spray-ben lehet kapni, amiket én láttam. Az ecsetelős megoldás nekem jobban tetszene, mivel nem akarnám szétkapni az egész féknyerget. Akinek van tapasztalata légyszi ossza meg.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3182 Dátum:
2013.04.08 hétfő, 20:49:28 »
Idézetet írta: NemTom - 2013.04.08 hétfő, 20:41:36
Gondoltam lefestem a féknyergeket a kocsin. A Wikiben lévő cikkben Hammeritetal lettek lefestve. Más is festette már le a féknyerget hammaritetal? Mennyire tartós hosszú távon? Vagy felejtős és vegyek kimondottan féknyereg festéket? A féknyereg festék jóval drágább és ami nem annyira tetszik, hogy spray-ben lehet kapni, amiket én láttam. Az ecsetelős megoldás nekem jobban tetszene, mivel nem akarnám szétkapni az egész féknyerget. Akinek van tapasztalata légyszi ossza meg.
én réz színű hemerájtot kentem rá.Tartós,szép,és elérhető áron van.Elég az egészre 1 dl.Én 2dl-t vettem,és a fele megmaradt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3183 Dátum:
2013.04.08 hétfő, 20:58:47 »
Idézetet írta: alf - 2013.04.08 hétfő, 20:49:28
én réz színű hemerájtot kentem rá.Tartós,szép,és elérhető áron van.Elég az egészre 1 dl.Én 2dl-t vettem,és a fele megmaradt.
Szuper köszi
Én az arany színűt néztem ki és a maradékkal le tudnám festeni a tárcsának a közepét is.
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 56
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3184 Dátum:
2013.04.09 kedd, 07:16:20 »
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni honnan lehet az tudni , hogy van-e kipörgésgátló az autóban? Ki lehet azt kapcsolni? A hirdetés szerint amiben vettem volt ( van) benne , de én még mafla vagyok ehhez a csúcs szuper járgányhoz
Köszönöm
Naplózva
2002 Ford Mondeo Mk3 Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0 TDCI Ghia 103 KW
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3185 Dátum:
2013.04.09 kedd, 07:23:59 »
Idézetet írta: NemTom - 2013.04.08 hétfő, 20:41:36
Gondoltam lefestem a féknyergeket a kocsin. A Wikiben lévő cikkben Hammeritetal lettek lefestve. Más is festette már le a féknyerget hammaritetal? Mennyire tartós hosszú távon? Vagy felejtős és vegyek kimondottan féknyereg festéket? A féknyereg festék jóval drágább és ami nem annyira tetszik, hogy spray-ben lehet kapni, amiket én láttam. Az ecsetelős megoldás nekem jobban tetszene, mivel nem akarnám szétkapni az egész féknyerget. Akinek van tapasztalata légyszi ossza meg.
Én lekentem feketére, nem nagyon akaródzik neki lejönni. Persze előtte kapott masszívan a drótkefével, ha nem is fémtisztára, de alaposan lepucoltam.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3186 Dátum:
2013.04.09 kedd, 07:24:35 »
Idézetet írta: Mikhail Mondeo Ghia - 2013.04.09 kedd, 07:16:20
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni honnan lehet az tudni , hogy van-e kipörgésgátló az autóban? Ki lehet azt kapcsolni? A hirdetés szerint amiben vettem volt ( van) benne , de én még mafla vagyok ehhez a csúcs szuper járgányhoz
Köszönöm
Ha van, akkor van neki gombja a középkonzolon, amivel ki tudod kapcsolni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 56
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3187 Dátum:
2013.04.09 kedd, 07:32:03 »
Válasz
Ha van, akkor van neki gombja a középkonzolon, amivel ki tudod kapcsolni.
AndyA
Köszönöm
Az nincs
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 kedd, 07:56:02 írta AndyA
»
Naplózva
2002 Ford Mondeo Mk3 Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0 TDCI Ghia 103 KW
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3188 Dátum:
2013.04.09 kedd, 10:33:15 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.08 hétfő, 19:35:39
Na ilyen nincs.
Lehet nem figyelted (vagy nem csinálták), de ki kellett nyitogatni a légtelenítőket a fékeknél.
A tartály tetejénél max a tartályból tudja kiszívni. Felül amúgy ha géppel csinálják, akkor túlnyomással és nem vákuummal. Vákuumos megoldást csak a féknyergeknél lehet.
Szóval érdekes, amit írtál.
Nem figyeltem nagyon mit mondott a srác pontosan, miközben mutogatta a gépet. De akkor a túlnyomásos módszer lehet az. biztos félreértettem.
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3189 Dátum:
2013.04.09 kedd, 11:55:40 »
Idézetet írta: Mikhail Mondeo Ghia - 2013.04.09 kedd, 07:32:03
Köszönöm
Az nincs
Az van ráírva, hogy ESP. Az alsó sorban, a csomagtér nyitó gomb mellett.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 kedd, 11:57:50 írta Lacika71
»
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3190 Dátum:
2013.04.09 kedd, 17:54:06 »
Idézetet írta: NemTom - 2013.04.08 hétfő, 20:41:36
Gondoltam lefestem a féknyergeket a kocsin. A Wikiben lévő cikkben Hammeritetal lettek lefestve. Más is festette már le a féknyerget hammaritetal? Mennyire tartós hosszú távon? Vagy felejtős és vegyek kimondottan féknyereg festéket? A féknyereg festék jóval drágább és ami nem annyira tetszik, hogy spray-ben lehet kapni, amiket én láttam. Az ecsetelős megoldás nekem jobban tetszene, mivel nem akarnám szétkapni az egész féknyerget. Akinek van tapasztalata légyszi ossza meg.
én arany színű hammer-t kentem rá.stabilan rajta van
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
rizsa83
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3191 Dátum:
2013.04.13 szombat, 20:14:29 »
sziasztok lassan megy a gépem műszakira,s a kézifékem alig-alig fog.A fékek még jók,tehát gondolom hogy a kézifék kötél van megnyúlva.
Ha valaki megtudná írni a cseréjének a menetét azt megköszönném :integet2:Sziasztok
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3192 Dátum:
2013.04.13 szombat, 20:25:14 »
Idézetet írta: rizsa83 - 2013.04.13 szombat, 20:14:29
sziasztok lassan megy a gépem műszakira,s a kézifékem alig-alig fog.A fékek még jók,tehát gondolom hogy a kézifék kötél van megnyúlva.
Ha valaki megtudná írni a cseréjének a menetét azt megköszönném :integet2:Sziasztok
Hát a csere nem bonyolult.
Viszont azt kizártnak tartom, hogy azért nem fog a kézifék, mert megnyúlt a kötél.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3193 Dátum:
2013.04.13 szombat, 20:28:13 »
Idézetet írta: rizsa83 - 2013.04.13 szombat, 20:14:29
sziasztok lassan megy a gépem műszakira,s a kézifékem alig-alig fog.A fékek még jók,tehát gondolom hogy a kézifék kötél van megnyúlva.
Ha valaki megtudná írni a cseréjének a menetét azt megköszönném :integet2:Sziasztok
Vagy sz.r a féknyereg (kis kar nem megy vissza) vagy az automata állítású kézifék kar adta meg magát (csere manuálisra).
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
rizsa83
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3194 Dátum:
2013.04.13 szombat, 21:16:12 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.04.13 szombat, 20:28:13
Vagy sz.r a féknyereg (kis kar nem megy vissza) vagy az automata állítású kézifék kar adta meg magát (csere manuálisra).
Ja aszt nem írtam meg hogy megnéztem a kézifékkar mechanikáját én semmiféle rendellenességet nem láttam,a spirálrugó ép nincs eltörve s semmi törés kopás nyom nincs sehol.A rossz féknyerget aszt csak a fékpofák cseréjére érted?Ja és hogy lehet manuálisra átszerelni az automata állítót?
Köszi szépen az infót
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3195 Dátum:
2013.04.13 szombat, 21:34:54 »
Idézetet írta: rizsa83 - 2013.04.13 szombat, 21:16:12
Ja aszt nem írtam meg hogy megnéztem a kézifékkar mechanikáját én semmiféle rendellenességet nem láttam,a spirálrugó ép nincs eltörve s semmi törés kopás nyom nincs sehol.A rossz féknyerget aszt csak a fékpofák cseréjére érted?Ja és hogy lehet manuálisra átszerelni az automata állítót?
Köszi szépen az infót
A nyergen van az a kis kar, amit a kézifékkötél ráncigál. Az szokott berohadni és nem megy vissza a helyére.
Manuálisra úgy tudod átszerelni, hogy kicseréled a kézifékkart olyanra, ami már manuális állítású. Egyszer kell megcsinálni és többet az életben nem lesz gond vele.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3196 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 10:43:28 »
Azon gondolkozom, hogy melyik a jobb megoldás a beragadt kézfék elkerülése érdekében ha hosszabb ideig áll az autó (nálam általában 5-6 nap): behúzott kézifékkel álljon vagy sem.
Ha behúzom, akkor jobban összerozsdásodik a tárcsa a betétekkel, nálam valszeg a tárcsa külső részére a rozsda égett rá, de még nem vittem szerelőhöz, így ez nem 100%.
Ha nem húzom be, akkor meg nem feszülnek az alkatrészek, talán könnyebben berohad a kis kar a nyergen.
Melyik változat lehet a jobb?
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3197 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 12:19:55 »
Idézetet írta: ultio - 2013.04.15 hétfő, 10:43:28
Azon gondolkozom, hogy melyik a jobb megoldás a beragadt kézfék elkerülése érdekében ha hosszabb ideig áll az autó (nálam általában 5-6 nap): behúzott kézifékkel álljon vagy sem.
Ha behúzom, akkor jobban összerozsdásodik a tárcsa a betétekkel, nálam valszeg a tárcsa külső részére a rozsda égett rá, de még nem vittem szerelőhöz, így ez nem 100%.
Ha nem húzom be, akkor meg nem feszülnek az alkatrészek, talán könnyebben berohad a kis kar a nyergen.
Melyik változat lehet a jobb?
Én sosem hagyom behúzva a kéziféket.... tulajdonképen nem is használom.
Pedig kissé lejtős utcában állok. Kerekek a kerítés felé fordítva és hátramenet. Ennyi
Sokan berántják -szó szerint- és nem behúzzák. Ha pl. nagyobb vagy több fékezés után történik, mikor meleg a tárcsa/dob , akkor kihűlés közben vetemedhet és máris üt.
A feszüléstől még nem hinném, hogy berohad a kar, de a tárcsára a betét rá tud "kötni".
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3198 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 13:02:04 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.15 hétfő, 12:19:55
Én sosem hagyom behúzva a kéziféket.... tulajdonképen nem is használom.
Pedig kissé lejtős utcában állok. Kerekek a kerítés felé fordítva és hátramenet. Ennyi
Sokan berántják -szó szerint- és nem behúzzák. Ha pl. nagyobb vagy több fékezés után történik, mikor meleg a tárcsa/dob , akkor kihűlés közben vetemedhet és máris üt.
A feszüléstől még nem hinném, hogy berohad a kar, de a tárcsára a betét rá tud "kötni".
Én leginkább azért használom a kéziféket, hogy ne rohadjon be. Mikor megvettem az autót, olvastam, hogy gond lehet a kézifékkel. Nekem nem volt vele baj, de egyik évben kitaláltam, hogy télen ne használjuk, mert befagyhat a kötél. Szépen be is rohadt a kis kar. Én ezért használom.
Pont azt mondom én is, hogy a feszülés miatt nem rohad be olyan könnyen, ez az ok, amiért behúzott kézifékkel áll az autó sokat. De most már inkább nem húzom be, mert nagyon esős időben nagyon összeragad a betét a tárcsával.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #3199 Dátum:
2013.04.15 hétfő, 14:28:42 »
Idézetet írta: GSR - 2013.04.15 hétfő, 12:19:55
Én sosem hagyom behúzva a kéziféket.... tulajdonképen nem is használom.
Pedig kissé lejtős utcában állok. Kerekek a kerítés felé fordítva és hátramenet. Ennyi
Sokan berántják -szó szerint- és nem behúzzák. Ha pl. nagyobb vagy több fékezés után történik, mikor meleg a tárcsa/dob , akkor kihűlés közben vetemedhet és máris üt.
A feszüléstől még nem hinném, hogy berohad a kar, de a tárcsára a betét rá tud "kötni".
azért ha nincs minek fordítani a kereket akkor mit csinálsz.
Sokszor csak egy pillanatra kell rögzíteni akkor mindig leallitgatod?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Oldalak:
1
...
57
58
59
60
61
62
63
[
64
]
65
66
67
68
69
70
71
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ