Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:07:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3068527 alkalommal)
0 Felhasználó és 88 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3150 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:02:55 »

Nem biztos hogy kell, de ajánlott mert levegősödhet a nyereg. Igazából nagyon egyszerű. Leszeded a kis gumisapkát a légtelenítőről, valaki felpumpálja pedállal a féket, ekkor kinyitod egy villáskulccsal (asszem 10-es) a légtelenítő szelepet, megvárod amíg kifolyik a fékfolyadék (ilyenkor a pedál benyomódik teljesen amit lent tart a segítő) szelep visszazár, és ennyi. Ezt ismételheted 2-3szor. Nekem összesen 1 decit kellett utántölteni.

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy aki a pedált nyomkodja ne nyomja tökig, nehogy főfékhenger felújítás legyen a dologból.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3151 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:06:18 »

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy aki a pedált nyomkodja ne nyomja tökig, nehogy főfékhenger felújítás legyen a dologból.

Miért is?   vigyor3  (nem Dacia ez..... na ott leragadtak a főfékhengerek és .....sehova  nyes)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3152 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:26:13 »

Miért is?   vigyor3  (nem Dacia ez..... na ott leragadtak a főfékhengerek és .....sehova  nyes)

Volt már itt olyan, hogy belül valami tömítés (vagy karmantyú) károsodott tőle, és enyhén nyomva szépen padlót fogott a pedál.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3153 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:33:06 »

Volt már itt olyan, hogy belül valami tömítés (vagy karmantyú) károsodott tőle, és enyhén nyomva szépen padlót fogott a pedál.

A normál működésétől (lenyomás) károsodott?
Az hibás volt és nem a padlóig nyomás tette tönkre. A karmantyú elfáradt, de ez nem a légtelenítés és padlóig nyomás miatt volt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3154 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:35:36 »

A normál működésétől (lenyomás) károsodott?
Az hibás volt és nem a padlóig nyomás tette tönkre. A karmantyú elfáradt, de ez nem a légtelenítés és padlóig nyomás miatt volt.

Előtte jó volt, tökig nyomkodta, utána áteresztett a karmantyú. De aztán felőlem mindenki addig nyomja, ameddig akarja  hehe
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3155 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:41:56 »

Előtte jó volt, tökig nyomkodta, utána áteresztett a karmantyú. De aztán felőlem mindenki addig nyomja, ameddig akarja  hehe

Néha előforduló hibát még ne általánosítsuk minden esetre. Ez nem csak mondeo-nál is megeshet........ ilyen ez az alkatrész.

A szóban forgó esetnél talán az erős fékfolyadéknyomás okozta a már elkopott karmantyúk végleges tönkremenetelét.
Normál esetben nem padlóz az ember ilyen sokszor és nagyot és hosszan így nem alakul ki ekkora nyomás -ami már sok volt a kopott karmantyúknak- .
Tehát még mindig jobb, hogy ilyenkor derült ki a hiba, miszerint a halálán volt a főfékhenger.
Képzeld ha egy nagyot kellett volna fékezni és hosszan pl. a pályán és ott ereszt át...... és az ilyen eseteket pozitívként tekintem.
Kizárt, hogy a légtelenítés okozta.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 21:43:32 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3156 Dátum: 2013.04.05 péntek, 21:59:23 »

Néha előforduló hibát még ne általánosítsuk minden esetre. Ez nem csak mondeo-nál is megeshet........ ilyen ez az alkatrész.

A szóban forgó esetnél talán az erős fékfolyadéknyomás okozta a már elkopott karmantyúk végleges tönkremenetelét.
Normál esetben nem padlóz az ember ilyen sokszor és nagyot és hosszan így nem alakul ki ekkora nyomás -ami már sok volt a kopott karmantyúknak- .
Tehát még mindig jobb, hogy ilyenkor derült ki a hiba, miszerint a halálán volt a főfékhenger.
Képzeld ha egy nagyot kellett volna fékezni és hosszan pl. a pályán és ott ereszt át...... és az ilyen eseteket pozitívként tekintem.
Kizárt, hogy a légtelenítés okozta.  wave
Mikor én is féktárcsát és betéteket cseréltettem, akkor nekem is írták a klubtársak, hogy ne nyomjam tökig a fékpedált, és így is tettem. Inkább nyomkodok sok picit a pedálon, mint egy-két nagyobbat, ha ezzel nem nyírom ki a főfékmunkahengert. Azt írták a klubtagok, ha tökig nyomom a pedált, akkor olyan helyen mozognak az alkatrészek, ahol sima mezei üzemi körülmények között nem. Emiatt nem csak a jól bejáratott és bekopott részeken futnak az alkatrészek, hanem máshol is. Amit írtál a karmantyúra az éppúgy erősíti és cáfolja is egyben a véleményedet. Gondold el, hogy valaki tökig nyomkodja légtelenítéskor a fékpedált, ezzel nyírva ki a karmantyúkat. Aztán irány az autópálya és akkor jön elő a bibi. De ezek csak feltételezések, nem lehet általánosítani. Nekem azt írták az öregek, hogy inkább sok picit nyomkodjak a pedálon, hát ezt a tanácsot megfogadtam. Nem volt azelőtt sem problémám a fékkel és azután sem. Hasznos tanácsnak bizonyult, amit írtak.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3157 Dátum: 2013.04.05 péntek, 22:14:48 »

Mikor én is féktárcsát és betéteket cseréltettem, akkor nekem is írták a klubtársak, hogy ne nyomjam tökig a fékpedált, és így is tettem. Inkább nyomkodok sok picit a pedálon, mint egy-két nagyobbat, ha ezzel nem nyírom ki a főfékmunkahengert. Azt írták a klubtagok, ha tökig nyomom a pedált, akkor olyan helyen mozognak az alkatrészek, ahol sima mezei üzemi körülmények között nem. Emiatt nem csak a jól bejáratott és bekopott részeken futnak az alkatrészek, hanem máshol is. Amit írtál a karmantyúra az éppúgy erősíti és cáfolja is egyben a véleményedet. Gondold el, hogy valaki tökig nyomkodja légtelenítéskor a fékpedált, ezzel nyírva ki a karmantyúkat. Aztán irány az autópálya és akkor jön elő a bibi. De ezek csak feltételezések, nem lehet általánosítani. Nekem azt írták az öregek, hogy inkább sok picit nyomkodjak a pedálon, hát ezt a tanácsot megfogadtam. Nem volt azelőtt sem problémám a fékkel és azután sem. Hasznos tanácsnak bizonyult, amit írtak.

"Gondold el, hogy valaki tökig nyomkodja légtelenítéskor a fékpedált, ezzel nyírva ki a karmantyúkat. Aztán irány az autópálya és akkor jön elő a bibi."

Miként lehet kinyírni a karmantyúkat? Azzal, hogy mozgatod ott, ahová tervezték, hogy mozogjon?
 Smiley
Amit én leírtam az nem cáfolja a véleményem.

Ami kopik:
Hengerfal és a dugattyú és a nagy nyomás miatt a hengerfalra préselt karmantyú.
Ha világ életében nem lett lenyomva a fék csak feléig, akkor jobban lenyomva egy durván nézve szűkebb keresztmetszetű helyre jut egy már kopott karmantyú.
Ettől miként romlik el?
A fórumtársak azét tanácsolták, mert már előfordult ilyen....... sok más autónál is. De nem azért, mert lement a pedál teljesen, hanem a korábban leírt dolgok miatt. (nagyobb nyomás...stb.)
Felesleges általánosítani és ezzel "pánikot kelteni", hogy tilos lenyomni a pedált teljesen és ez terjed el.

"olyan helyen mozognak az alkatrészek, ahol sima mezei üzemi körülmények között nem."
A két végállás között van a dugattyú munkaútja tól-ig mozoghat. Így van kitalálva, ennyi. Nincs olyan, hogy egy része a munkaútnak káros a karmantyúra.....

Azt is mondhatnánk, hogy ne pörgess el egy motort 5000-ig, mert elszakad a szíj........ mert biztos volt már ilyen, de az nem jelenti, hogy mindig ez lesz.  wave


Rengeteget légtelenítettem már öreg, fiatal autókon is...sőt van olyan technológia, ahol közben ki kell vezérelni a hidraulikus egység bizonyos szelepeit, motorját..stb. és amikor leérkezik a pedál teljesen akkor kell ezt-azt csinálni...... biztos nem tudják a gyári mérnökök, hogy nem szakad lenyomni a pedált teljesen.  Wink
 integet2
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 22:18:29 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3158 Dátum: 2013.04.05 péntek, 22:21:26 »

"Gondold el, hogy valaki tökig nyomkodja légtelenítéskor a fékpedált, ezzel nyírva ki a karmantyúkat. Aztán irány az autópálya és akkor jön elő a bibi."
Miként lehet kinyírni a karmantyúkat? Azzal, hogy mozgatod ott, ahová tervezték, hogy mozogjon?
 Smiley
Amit én leírtam az nem cáfolja a véleményem.

Ami kopik:
Hengerfal és a dugattyú és a nagy nyomás miatt a hengerfalra préselt karmantyú.
Ha világ életében nem lett lenyomva a fék csak feléig, akkor jobban lenyomva egy durván nézve szűkebb keresztmetszetű helyre jut egy már kopott karmantyú.
Ettől miként romlik el?
A fórumtársak azét tanácsolták, mert már előfordult ilyen....... sok más autónál is. De nem azért, mert lement a pedál teljesen, hanem a korábban leírt dolgok miatt. (nagyobb nyomás...stb.)
Felesleges általánosítani és ezzel "pánikot kelteni", hogy tilos lenyomni a pedált teljesen és ez terjed el.


Azt is mondhatnánk, hogy ne pörgess el egy motort 5000-ig, mert elszakad a szíj........ mert biztos volt már ilyen, de az nem jelenti, hogy mindig ez lesz.  wave


Rengeteget légtelenítettem már öreg, fiatal autókon is...sőt van olyan technológia, ahol közben ki kell vezérelni a hidraulikus egység bizonyos szelepeit, motorját..stb. és amikor leérkezik a pedál teljesen akkor kell ezt-azt csinálni...... biztos nem tudják a gyári mérnökök, hogy nem szakad lenyomni a pedált teljesen.  Wink
 integet2
Ha a gyári mérnökök olyan jól dolgoznának nem volna FAQ meg WIKI.  integet2

Amit írtak nekem a klubtársak, azt a tapasztalatok alapján írták. De ugye most nem ezen kezdünk el vitatkozni, hogy öt nagyot vagy húsz kicsit kell nyomni a pedálon. Amit tanácsoltak nekem a klubtársak megfogadtam és nincs problémám a főfékmunkahengerrel. Lehet, hogyha tökig nyomtam volna akkor sem lett volna probléma, de én inkább más hibájából tanultam és a tanácsot szívesen vettem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3159 Dátum: 2013.04.05 péntek, 22:26:26 »

Ha a gyári mérnökök olyan jól dolgoznának nem volna FAQ meg WIKI.  integet2

Amit írtak nekem a klubtársak, azt a tapasztalatok alapján írták. De ugye most nem ezen kezdünk el vitatkozni, hogy öt nagyot vagy húsz kicsit kell nyomni a pedálon. Amit tanácsoltak nekem a klubtársak megfogadtam és nincs problémám a főfékmunkahengerrel. Lehet, hogyha tökig nyomtam volna akkor sem lett volna probléma, de én inkább más hibájából tanultam és a tanácsot szívesen vettem.


A FAQ-t és a WIKI-t ne keverjük, mert azokban használat, kopás miatt kialakult dolgok vannak. Ez mondhatni természetes.
Nyilván lehet úgy csinálni sok mindent, hogy ne derüljön ki hamarabb, hogy már nem jó/tökéletes. Ezzel homokba dugjuk a fejünket, mert elhisszük, hogy jó és lehet már nem teljesen.
Nincs vita.....  Wink
Logikus érvelés van.  Cool
Az nem más hibája és nem is hiba, hogy valami elkopott és kiderült nagyobb igénybevételnél.  wave

Légtelenítsünk vákuum pumpával.... még pedál nyomkodó segéd sem kell!   integet2
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 22:34:17 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3160 Dátum: 2013.04.05 péntek, 22:34:24 »

Néha előforduló hibát még ne általánosítsuk minden esetre. Ez nem csak mondeo-nál is megeshet........ ilyen ez az alkatrész.

A szóban forgó esetnél talán az erős fékfolyadéknyomás okozta a már elkopott karmantyúk végleges tönkremenetelét.
Normál esetben nem padlóz az ember ilyen sokszor és nagyot és hosszan így nem alakul ki ekkora nyomás -ami már sok volt a kopott karmantyúknak- .
Tehát még mindig jobb, hogy ilyenkor derült ki a hiba, miszerint a halálán volt a főfékhenger.
Képzeld ha egy nagyot kellett volna fékezni és hosszan pl. a pályán és ott ereszt át...... és az ilyen eseteket pozitívként tekintem.
Kizárt, hogy a légtelenítés okozta.  wave

Szerintem légtelenítésnél közel sincs akkora nyomás a főfékhengerben, mint egy autópályás, vagy akármilyen vészfékezésnél.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3161 Dátum: 2013.04.05 péntek, 22:38:19 »

Ez igaz.
Bár attól függ ki hogy nyomja, pumpálja.....   (...akinek tönkremegy -ment légtelenítésnél, annak elszállt volna egy pályás satunál is valószínű)
Láttam én is már fékpedált rugdaló embert  falbav
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.05 péntek, 22:41:36 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #3162 Dátum: 2013.04.05 péntek, 22:42:05 »

Szerintem légtelenítésnél közel sincs akkora nyomás a főfékhengerben, mint egy autópályás, vagy akármilyen vészfékezésnél.

Főleg, hogy nyitod a kört, és kiengeded a levegőt/olajat.
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3163 Dátum: 2013.04.06 szombat, 08:08:34 »

Szerintem légtelenítésnél közel sincs akkora nyomás a főfékhengerben, mint egy autópályás, vagy akármilyen vészfékezésnél.
ellen állás sincs nyitott fékkörnél
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3164 Dátum: 2013.04.06 szombat, 09:15:50 »

Tisztelt Fórumtársak!
Előre bocsájtom, nincs szándékomban véget nem érő vélemény külünbségeket ütköztető, "vitát" generálni. 2 dologra reagálnék. Az egyik az, hogy a FAQ és a WIKI nem a problémák elkendőzésére jött létre. Az emlitett topikok elsősorban az üzem közben előforduló meghibásodások elháritásáról és javitásáról szól, és még valamiről. Igyekszik felfedni, azokat a tervező asztalon előre betervezett, a forgalom bisztonságot ugyan nem befolyásoló, de a későbbiekben a szervizköltséget jelentősen növelő tényezőket. Pl a generátor oldali problémák, a szijfeszitő hidraulikus rugó szilentjének gyengesége stb...stb. Természetesen ebbe a topikba tartozik a müködéssel kapcsolatos tapasztalatok megosztása is. Kizártnak tartom, hogy a cikk irók általánositanák a tapasztalt problémáikat, és főleg nem szándékoznak ezzel, előre félelmet generálni bárkiben is. A FAQ és a WIKI olvasása és tanulmányozása után mindenkinek megmarad a döntés joga. Megfogadom, megcsinálom, vagy adott esetben nem!
Lehet hogy egy tapasztalat ellent mond az ész érveknek, és alkalmanként a fizika törvényeinek, ettől még tapasztalat. Senki nem követ el hibát azzal ha a tapasztalatait megossza másokkal. Több szem többet lát.
A másik a fék témakörével kapcsolatban.
Abban egyetértünk, hogy a munka hengerben a dugyttyú elmozdulása A-tól B-ig terjed. Ez egy szélsőséges, nem üzemszerű állapot, ami nem jelnti azt hogy a dugattyú nem mozoghat ezen az úton(erre lett tervezve). Lásd légtelenitéskor. Viszont az üzemszerü működés közben a dugattyú a max megtehető út, csak egy adott rövid szakaszán üzemel állandóan. Nyiván ezen a szakaszon lessz a legnagyobb kopás. Erről a szakaszról a késöbbiekben letérö karmantyút, az üzemi körülményektől eltérő erők fogják befolyásolni. Deformálodhat, beszakadhat, sérülhet, átengedhet. Ez nem álltalános jelenség, de egy fontos tapasztalat. Ha egyszer előfodult, előfordulhat máskor is. Az előző hsz-ekben elhangzott érvek arra épülnek, hogy a munka henger erre lett tervezve, és mozoghat a dugattyú A és B között. Ez igaz, de üzem közben nem járja be ezt a Max utat, evvel eltérő kopásokat előidézve a henger falán. Ami a későbbiekben elvezethet a leirt tapasztalathoz. Én egyébként a túlnyomásos fék légtelenités mellet szavazok(fékpedál használat nélkül) mert ennél a módszernél, minden tömitetlenség, átfolyás, szivárgás, még a légtelenités közben kiderül. Ez az én személyes véleményem, és senkit nem akarok meggyözni arról, hogy kinek van igaza. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.06 szombat, 09:49:28 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3165 Dátum: 2013.04.06 szombat, 09:22:58 »

Nagyon sok mindent megtudtam a légtelenítésről, de azért egyedül nem állok neki.
Majd megnézi a szerelőm azokat a fránya hátsó betéteket, én ma maximum befújom féktisztítóval.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
turpy
Vendég
« Új hozzászólás #3166 Dátum: 2013.04.06 szombat, 14:57:12 »

Üdv!

Lenne pár kérdésem amik mostanában jelentkeztek.
Elsősorban az hogy első fék nyomásra a fék teljesen bent fog de másodszori nyomásra már fel keményszik és fent fog. Ez minden egyes fékezésnél jelentkezik. Minden fékezéskor 2x kell a pedálra lépjek. A második probléma meg az hogy mostanában menet közben ki villan az ABS visszajelző lámpa, újra indításnál eltűnik.
Nem tudom hogy ez összefügg.

Köszi a választ.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3167 Dátum: 2013.04.06 szombat, 15:02:36 »

Üdv!

Lenne pár kérdésem amik mostanában jelentkeztek.
Elsősorban az hogy első fék nyomásra a fék teljesen bent fog de másodszori nyomásra már fel keményszik és fent fog. Ez minden egyes fékezésnél jelentkezik. Minden fékezéskor 2x kell a pedálra lépjek. A második probléma meg az hogy mostanában menet közben ki villan az ABS visszajelző lámpa, újra indításnál eltűnik.
Nem tudom hogy ez összefügg.

Köszi a választ.

Egy fékolajszint ellenőrzés és légtelenítés nem ártana. De a fékbetétek vastagságát sem ártana megnézni.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3168 Dátum: 2013.04.06 szombat, 15:03:37 »

Üdv!

Lenne pár kérdésem amik mostanában jelentkeztek.
Elsősorban az hogy első fék nyomásra a fék teljesen bent fog de másodszori nyomásra már fel keményszik és fent fog. Ez minden egyes fékezésnél jelentkezik. Minden fékezéskor 2x kell a pedálra lépjek. A második probléma meg az hogy mostanában menet közben ki villan az ABS visszajelző lámpa, újra indításnál eltűnik.
Nem tudom hogy ez összefügg.

Köszi a választ.

Az első a légtelenítés... a besüppedés meg fog oldódni. Remélhetőleg.
A lámpa meg jeladó miatt világít. Valószínűleg. Hibakódot kell olvasni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3169 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 06:27:16 »

Üdv!

Lenne pár kérdésem amik mostanában jelentkeztek.
Elsősorban az hogy első fék nyomásra a fék teljesen bent fog de másodszori nyomásra már fel keményszik és fent fog. Ez minden egyes fékezésnél jelentkezik. Minden fékezéskor 2x kell a pedálra lépjek. A második probléma meg az hogy mostanában menet közben ki villan az ABS visszajelző lámpa, újra indításnál eltűnik.
Nem tudom hogy ez összefügg.

Köszi a választ.
Tisztelt Fórumtárs!
A töbszöri pumpálásra felkeményedő pedál, levegősödésre utal. Nem tudom mikor volt utoljára fékfolyadék csere. Sajnos, az elöregedett fékfolyadék magába szivja a nedvességet,(a folyadék higroszkopikus) és a vizgöz mint tudjuk összenyomható, ami megjelenik a pedál út növekedésében. Ilyen esetben mindenképp ajánlott a teljes fékfolyadék csere, és az egész rendszerre kiterjedő légtelenités. Nem szabad megfeletkezni, a sebváltó tetején lévő kuplung légtelenitő csavarról sem. A hidraulikus kinyomócsapágy is ebbe a körbe tartozik légtelenités szempontjából. Ha a teljes fékfolyadék csere, és légtelenités után is fennáll a probléma, akkor nagy valószinűséggel a főfékhenger  ellenörzésre, javitásra, ill cserére szorulhat. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.07 vasárnap, 06:29:04 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3170 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 10:30:25 »

ez gyerek munka  integet2 2 db csavart kell kitekerni.

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Fékbetét_csere_(MKIII_első-hátsó)

Azt hittem, női...  eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3171 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 10:32:32 »

Ha a gyári mérnökök olyan jól dolgoznának nem volna FAQ meg WIKI.  integet2

A gyári mérnökök tudnak jól dolgozni, ugyanakkor kénytelenek úgy dolgozni, hogy ne 15 millió legyen egy Mondeo, hanem beférjen 10-be a legmagasabb felszereltségben is...

Elég pénzből lehetne jó autót csinálni, de annyit többnyire nem kapnak rá.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #3172 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 12:36:49 »

A gyári mérnökök tudnak jól dolgozni, ugyanakkor kénytelenek úgy dolgozni, hogy ne 15 millió legyen egy Mondeo, hanem beférjen 10-be a legmagasabb felszereltségben is...

Elég pénzből lehetne jó autót csinálni, de annyit többnyire nem kapnak rá.

AndyA

Igen. Főleg, hogy tudjuk, ami 10 millió a kirakatban,  az 2,5 millióból készült el.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3173 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 12:42:30 »

Igen. Főleg, hogy tudjuk, ami 10 millió a kirakatban,  az 2,5 millióból készült el.

Én korábban úgy olvastam, hogy az előállítási költség az 1/3-a az eladási árnak. (ugye nálunk csak a 27%-a az áfa és akkor még a sok kézen áthaladási haszon..gyártói hasznon...stb.)
Valamint ha egy autót, minden alkatrészét külön megvásárolva szeretnénk összerakni, akkor 4x annyiba kerülne, mint ahogy egyben megvásárolható.
Szerintem ez a durva....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3174 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 14:02:44 »

Én korábban úgy olvastam, hogy az előállítási költség az 1/3-a az eladási árnak. (ugye nálunk csak a 27%-a az áfa és akkor még a sok kézen áthaladási haszon..gyártói hasznon...stb.)
Valamint ha egy autót, minden alkatrészét külön megvásárolva szeretnénk összerakni, akkor 4x annyiba kerülne, mint ahogy egyben megvásárolható.
Szerintem ez a durva....
Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek az árak tekintetében. falbav falbav falbav
Kiegészités képp még talán annyit, hogy az autógyártó cégeknek nem az autógyártás a nagy üzlet, hanem az alkatrész utánpótlás bisztositása, éveken keresztűl. Ezért lenne olyan drága, "forgalmazott alkatrész áron" előállitani egy kocsit. Szerintem gyalázatos. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3175 Dátum: 2013.04.07 vasárnap, 14:14:35 »

Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek az árak tekintetében. falbav falbav falbav
Kiegészités képp még talán annyit, hogy az autógyártó cégeknek nem az autógyártás a nagy üzlet, hanem az alkatrész utánpótlás bisztositása, éveken keresztűl. Ezért lenne olyan drága, "forgalmazott alkatrész áron" előállitani egy kocsit. Szerintem gyalázatos. wave
Tisztelettel László! worship

Pontosan.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Steve5049
Vendég
« Új hozzászólás #3176 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 14:34:03 »

Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni.
A jobb hátsó fékem időnként önálló életet és elfelejt a kézifék kiengedni. Legutóbb a szerelőm kitakarította és kicsit megolajozta a dolgokat. Egy darabig jó volt. Most kb. 5 napig nem használtam az autót, csak állt a garázsba és ma reggel ismét nem engedett ki. Állítólag nem fog használni a javító szett, és csak pénzkidobás.
Az autósboltos szerint 60 körül van egy jobbos nyereg, de hiánycikk és sokat kell rá várni. Ez valós???  szomoru1

Tudtok esetleg valami trükköt, amivel meg lehet javítani? Vagy van valakinek bontott nyereg jó áron?

Előre is nagyon köszi a segítséget!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3177 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 14:37:18 »

Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni.
A jobb hátsó fékem időnként önálló életet és elfelejt a kézifék kiengedni. Legutóbb a szerelőm kitakarította és kicsit megolajozta a dolgokat. Egy darabig jó volt. Most kb. 5 napig nem használtam az autót, csak állt a garázsba és ma reggel ismét nem engedett ki. Állítólag nem fog használni a javító szett, és csak pénzkidobás.
Az autósboltos szerint 60 körül van egy jobbos nyereg, de hiánycikk és sokat kell rá várni. Ez valós???  szomoru1

Tudtok esetleg valami trükköt, amivel meg lehet javítani? Vagy van valakinek bontott nyereg jó áron?

Előre is nagyon köszi a segítséget!

Érdeklődj mk2-nél itt a fórumon, vagy hívd fel telefonon. Ott a száma a profiljában. Esetleg az keres-kínál topikban nézz körül.
Naplózva
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3178 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 16:22:55 »

Volt már valaki olyan fékolaj cserén, amikor nem kell légteleníteni, illetve megbontai semmit csak a tartály tetején keresztül csinálják az egészet?
Van nekik egy ilyen gépük amit rácsatlakoztatnak a fékolaj-tartályra kiszivja az olajat majd a keletkező vákum pedid visszacuppantja( vagy valami hasonló elven működik)  integet2   Megbízható vajon ez? nem marad levegő a rendszerben?
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3179 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 19:35:39 »

Volt már valaki olyan fékolaj cserén, amikor nem kell légteleníteni, illetve megbontai semmit csak a tartály tetején keresztül csinálják az egészet?
Van nekik egy ilyen gépük amit rácsatlakoztatnak a fékolaj-tartályra kiszivja az olajat majd a keletkező vákum pedid visszacuppantja( vagy valami hasonló elven működik)  integet2   Megbízható vajon ez? nem marad levegő a rendszerben?

Na ilyen nincs.  nyes
Lehet nem figyelted (vagy nem csinálták), de ki kellett nyitogatni a légtelenítőket a fékeknél.
A tartály tetejénél max a tartályból tudja kiszívni. Felül amúgy ha géppel csinálják, akkor túlnyomással és nem vákuummal. Vákuumos megoldást csak a féknyergeknél lehet.

Szóval érdekes, amit írtál.  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #3180 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 19:46:50 »

Volt már valaki olyan fékolaj cserén, amikor nem kell légteleníteni, illetve megbontai semmit csak a tartály tetején keresztül csinálják az egészet?
Van nekik egy ilyen gépük amit rácsatlakoztatnak a fékolaj-tartályra kiszivja az olajat majd a keletkező vákum pedid visszacuppantja( vagy valami hasonló elven működik)  integet2   Megbízható vajon ez? nem marad levegő a rendszerben?
Tisztelt Fórumtárs!
Én a gyári fékfolyadék cserélő berendezések két fajtáját ismerem. Az egyik a vácuumos a másik a túlnyomásos elven működő. Mindkettő berendezés használatakor a munkahengerek légtelenitő csavarjait megkell nyitni, és erre vagy rácsatlakoztat egy készüléket(vacuumos) vagy egy csövet rátolva megnyitja és a tulnyomás kinyomja az előregedett cserélendő fékfolyadékot. Amiről te irsz lehet, hogy létezik de én nem ismerem. Az általam ismertetett készülékek bármelyike megbizható, és tökéletes fékfolyadék cserét eszközöl a légtelenitéssel együtt. A FAQ-ban találsz egy túlnyomásos féklégtelenitő elkészitéséről egy cikket.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3181 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 20:41:36 »

Gondoltam lefestem a féknyergeket a kocsin. A Wikiben lévő cikkben Hammeritetal lettek lefestve. Más is festette már le a féknyerget hammaritetal? Mennyire tartós hosszú távon? Vagy felejtős és vegyek kimondottan féknyereg festéket? A féknyereg festék jóval drágább és ami nem annyira tetszik, hogy spray-ben lehet kapni, amiket én láttam. Az ecsetelős megoldás nekem jobban tetszene, mivel nem akarnám szétkapni az egész féknyerget. Akinek van tapasztalata légyszi ossza meg.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3182 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 20:49:28 »

Gondoltam lefestem a féknyergeket a kocsin. A Wikiben lévő cikkben Hammeritetal lettek lefestve. Más is festette már le a féknyerget hammaritetal? Mennyire tartós hosszú távon? Vagy felejtős és vegyek kimondottan féknyereg festéket? A féknyereg festék jóval drágább és ami nem annyira tetszik, hogy spray-ben lehet kapni, amiket én láttam. Az ecsetelős megoldás nekem jobban tetszene, mivel nem akarnám szétkapni az egész féknyerget. Akinek van tapasztalata légyszi ossza meg.
én réz színű hemerájtot kentem rá.Tartós,szép,és elérhető áron van.Elég az egészre 1 dl.Én 2dl-t vettem,és a fele megmaradt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #3183 Dátum: 2013.04.08 hétfő, 20:58:47 »

én réz színű hemerájtot kentem rá.Tartós,szép,és elérhető áron van.Elég az egészre 1 dl.Én 2dl-t vettem,és a fele megmaradt.

Szuper köszi  worship Én az arany színűt néztem ki és a maradékkal le tudnám festeni a tárcsának a közepét is.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #3184 Dátum: 2013.04.09 kedd, 07:16:20 »

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni honnan lehet az tudni , hogy van-e kipörgésgátló az autóban? Ki lehet azt kapcsolni? A hirdetés szerint amiben vettem volt ( van) benne , de én még mafla vagyok ehhez a csúcs szuper járgányhoz Smiley Köszönöm Smiley
Naplózva

2002 Ford Mondeo Mk3  Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0  TDCI Ghia 103 KW
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3185 Dátum: 2013.04.09 kedd, 07:23:59 »

Gondoltam lefestem a féknyergeket a kocsin. A Wikiben lévő cikkben Hammeritetal lettek lefestve. Más is festette már le a féknyerget hammaritetal? Mennyire tartós hosszú távon? Vagy felejtős és vegyek kimondottan féknyereg festéket? A féknyereg festék jóval drágább és ami nem annyira tetszik, hogy spray-ben lehet kapni, amiket én láttam. Az ecsetelős megoldás nekem jobban tetszene, mivel nem akarnám szétkapni az egész féknyerget. Akinek van tapasztalata légyszi ossza meg.

Én lekentem feketére, nem nagyon akaródzik neki lejönni. Persze előtte kapott masszívan a drótkefével, ha nem is fémtisztára, de alaposan lepucoltam.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3186 Dátum: 2013.04.09 kedd, 07:24:35 »

Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni honnan lehet az tudni , hogy van-e kipörgésgátló az autóban? Ki lehet azt kapcsolni? A hirdetés szerint amiben vettem volt ( van) benne , de én még mafla vagyok ehhez a csúcs szuper járgányhoz Smiley Köszönöm Smiley

Ha van, akkor van neki gombja a középkonzolon, amivel ki tudod kapcsolni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikhail Mondeo Ghia
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56



E-mail
« Új hozzászólás #3187 Dátum: 2013.04.09 kedd, 07:32:03 »

Válasz
Ha van, akkor van neki gombja a középkonzolon, amivel ki tudod kapcsolni.

AndyA



Köszönöm Smiley Az nincs Sad
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 kedd, 07:56:02 írta AndyA » Naplózva

2002 Ford Mondeo Mk3  Turnier 2.0 TDCI Ghia 96 KW
2008 Ford Mondeo Mk4 Turnier 2.0  TDCI Ghia 103 KW
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3188 Dátum: 2013.04.09 kedd, 10:33:15 »

Na ilyen nincs.  nyes
Lehet nem figyelted (vagy nem csinálták), de ki kellett nyitogatni a légtelenítőket a fékeknél.
A tartály tetejénél max a tartályból tudja kiszívni. Felül amúgy ha géppel csinálják, akkor túlnyomással és nem vákuummal. Vákuumos megoldást csak a féknyergeknél lehet.

Szóval érdekes, amit írtál.  fejvakaras


Nem figyeltem nagyon mit mondott a srác pontosan, miközben mutogatta a gépet. De akkor a túlnyomásos módszer lehet az. biztos félreértettem.   taps
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3189 Dátum: 2013.04.09 kedd, 11:55:40 »



Köszönöm Smiley Az nincs Sad

Az van ráírva, hogy ESP. Az alsó sorban, a csomagtér nyitó gomb mellett.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 kedd, 11:57:50 írta Lacika71 » Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3190 Dátum: 2013.04.09 kedd, 17:54:06 »

Gondoltam lefestem a féknyergeket a kocsin. A Wikiben lévő cikkben Hammeritetal lettek lefestve. Más is festette már le a féknyerget hammaritetal? Mennyire tartós hosszú távon? Vagy felejtős és vegyek kimondottan féknyereg festéket? A féknyereg festék jóval drágább és ami nem annyira tetszik, hogy spray-ben lehet kapni, amiket én láttam. Az ecsetelős megoldás nekem jobban tetszene, mivel nem akarnám szétkapni az egész féknyerget. Akinek van tapasztalata légyszi ossza meg.
én arany színű hammer-t kentem rá.stabilan rajta van
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
rizsa83
Vendég
« Új hozzászólás #3191 Dátum: 2013.04.13 szombat, 20:14:29 »

sziasztok lassan megy a gépem műszakira,s a kézifékem alig-alig fog.A fékek még jók,tehát gondolom hogy a kézifék kötél van megnyúlva.
Ha valaki megtudná írni a cseréjének a menetét azt megköszönném :integet2:Sziasztok
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3192 Dátum: 2013.04.13 szombat, 20:25:14 »

sziasztok lassan megy a gépem műszakira,s a kézifékem alig-alig fog.A fékek még jók,tehát gondolom hogy a kézifék kötél van megnyúlva.
Ha valaki megtudná írni a cseréjének a menetét azt megköszönném :integet2:Sziasztok

Hát a csere nem bonyolult.
Viszont azt kizártnak tartom, hogy azért nem fog a kézifék, mert megnyúlt a kötél. vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3193 Dátum: 2013.04.13 szombat, 20:28:13 »

sziasztok lassan megy a gépem műszakira,s a kézifékem alig-alig fog.A fékek még jók,tehát gondolom hogy a kézifék kötél van megnyúlva.
Ha valaki megtudná írni a cseréjének a menetét azt megköszönném :integet2:Sziasztok

Vagy sz.r a féknyereg (kis kar nem megy vissza) vagy az automata állítású kézifék kar adta meg magát (csere manuálisra).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
rizsa83
Vendég
« Új hozzászólás #3194 Dátum: 2013.04.13 szombat, 21:16:12 »

Vagy sz.r a féknyereg (kis kar nem megy vissza) vagy az automata állítású kézifék kar adta meg magát (csere manuálisra).
Ja aszt nem írtam meg hogy megnéztem a kézifékkar mechanikáját én semmiféle rendellenességet nem láttam,a spirálrugó ép nincs eltörve s semmi törés kopás nyom nincs sehol.A rossz féknyerget  aszt csak a fékpofák cseréjére érted?Ja és hogy lehet manuálisra átszerelni az automata állítót?
Köszi szépen az infót worship worship
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3195 Dátum: 2013.04.13 szombat, 21:34:54 »

Ja aszt nem írtam meg hogy megnéztem a kézifékkar mechanikáját én semmiféle rendellenességet nem láttam,a spirálrugó ép nincs eltörve s semmi törés kopás nyom nincs sehol.A rossz féknyerget  aszt csak a fékpofák cseréjére érted?Ja és hogy lehet manuálisra átszerelni az automata állítót?
Köszi szépen az infót worship worship

A nyergen van az a kis kar, amit a kézifékkötél ráncigál. Az szokott berohadni és nem megy vissza a helyére.
Manuálisra úgy tudod átszerelni, hogy kicseréled a kézifékkart olyanra, ami már manuális állítású. Egyszer kell megcsinálni és többet az életben nem lesz gond vele.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3196 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 10:43:28 »

Azon gondolkozom, hogy melyik a jobb megoldás a beragadt kézfék elkerülése érdekében ha hosszabb ideig áll az autó (nálam általában 5-6 nap): behúzott kézifékkel álljon vagy sem.
Ha behúzom, akkor jobban összerozsdásodik a tárcsa a betétekkel, nálam valszeg a tárcsa külső részére a rozsda égett rá, de még nem vittem szerelőhöz, így ez nem 100%.
Ha nem húzom be, akkor meg nem feszülnek az alkatrészek, talán könnyebben berohad a kis kar a nyergen.

Melyik változat lehet a jobb?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3197 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 12:19:55 »

Azon gondolkozom, hogy melyik a jobb megoldás a beragadt kézfék elkerülése érdekében ha hosszabb ideig áll az autó (nálam általában 5-6 nap): behúzott kézifékkel álljon vagy sem.
Ha behúzom, akkor jobban összerozsdásodik a tárcsa a betétekkel, nálam valszeg a tárcsa külső részére a rozsda égett rá, de még nem vittem szerelőhöz, így ez nem 100%.
Ha nem húzom be, akkor meg nem feszülnek az alkatrészek, talán könnyebben berohad a kis kar a nyergen.

Melyik változat lehet a jobb?


Én sosem hagyom behúzva a kéziféket.... tulajdonképen nem is használom.
Pedig kissé lejtős utcában állok. Kerekek a kerítés felé fordítva és hátramenet. Ennyi

Sokan berántják -szó szerint- és nem behúzzák. Ha pl. nagyobb vagy több fékezés után történik, mikor meleg a tárcsa/dob , akkor kihűlés közben vetemedhet és máris üt.

A feszüléstől még nem hinném, hogy berohad a kar, de a tárcsára a betét rá tud "kötni".
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3198 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 13:02:04 »

Én sosem hagyom behúzva a kéziféket.... tulajdonképen nem is használom.
Pedig kissé lejtős utcában állok. Kerekek a kerítés felé fordítva és hátramenet. Ennyi

Sokan berántják -szó szerint- és nem behúzzák. Ha pl. nagyobb vagy több fékezés után történik, mikor meleg a tárcsa/dob , akkor kihűlés közben vetemedhet és máris üt.

A feszüléstől még nem hinném, hogy berohad a kar, de a tárcsára a betét rá tud "kötni".

Én leginkább azért használom a kéziféket, hogy ne rohadjon be. Mikor megvettem az autót, olvastam, hogy gond lehet a kézifékkel. Nekem nem volt vele baj, de egyik évben kitaláltam, hogy télen ne használjuk, mert befagyhat a kötél. Szépen be is rohadt a kis kar. Én ezért használom.

Pont azt mondom én is, hogy a feszülés miatt nem rohad be olyan könnyen, ez az ok, amiért behúzott kézifékkel áll az autó sokat. De most már inkább nem húzom be, mert nagyon esős időben nagyon összeragad a betét a tárcsával.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #3199 Dátum: 2013.04.15 hétfő, 14:28:42 »

Én sosem hagyom behúzva a kéziféket.... tulajdonképen nem is használom.
Pedig kissé lejtős utcában állok. Kerekek a kerítés felé fordítva és hátramenet. Ennyi

Sokan berántják -szó szerint- és nem behúzzák. Ha pl. nagyobb vagy több fékezés után történik, mikor meleg a tárcsa/dob , akkor kihűlés közben vetemedhet és máris üt.

A feszüléstől még nem hinném, hogy berohad a kar, de a tárcsára a betét rá tud "kötni".
azért ha nincs minek fordítani a kereket akkor mit csinálsz.
Sokszor csak egy pillanatra kell rögzíteni akkor mindig leallitgatod?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.054 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.