Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:59:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075262 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3350 Dátum: 2013.05.02 csütörtök, 19:07:41 »

2004 milyen hónap, ha lehet érdeklődni? Újfajta már a hátsó féknyereg?

2004/3
Fogalmam sincs milyen nyereg van..... gumiztam már oda-vissza, de sosem néztem.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3351 Dátum: 2013.05.02 csütörtök, 19:10:48 »

2004/3
Fogalmam sincs milyen nyereg van..... gumiztam már oda-vissza, de sosem néztem.  vigyor3

Akkor még a féknyeregberohadás benézhet, nekünk a 2004.06-oson most volt   hehe
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3352 Dátum: 2013.05.02 csütörtök, 19:17:01 »

Akkor még a féknyeregberohadás benézhet, nekünk a 2004.06-oson most volt   hehe

1 kattanásra már teljesen megfogja az autót és el is engedi ha kiengedem. Mondjuk nem használom a kéziféket, csak néha megnézem működik-e.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mondi 77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92



E-mail
« Új hozzászólás #3353 Dátum: 2013.05.02 csütörtök, 20:34:16 »


Ne általánosíts. (nálam semmi olyasmi probléma sincs, amiket írsz)  wave
Nekem sincs semmi baj a fékkel pedig van használva az auto évi 45 e km és pedig nem mai gyerek .a kézifék se ragad be
Naplózva

Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI  440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #3354 Dátum: 2013.05.02 csütörtök, 21:15:54 »

Nekem sincs semmi baj a fékkel pedig van használva az auto évi 45 e km és pedig nem mai gyerek .a kézifék se ragad be
nekem 2002-es tavaly volt felújítva a hátsó nyergek mert berohadt!én 20e körül megyek egy évben!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
korpincs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 273



E-mail
« Új hozzászólás #3355 Dátum: 2013.05.04 szombat, 08:59:26 »

Sziasztok!
Olvasom a hozzászólásaitokból,hogy a hátsó fék berohadása általánosnak mondható(lóg a kézifékkarom az első harmadban).Nálam az autó csak másodikként használt, heteket áll (valójában úgy is vettem hogy állt kb fél évet) a bal hátsó nekem is fog .Ahogy olvasom ,nem javítható fixen csak átmenetileg.Szóval akkor egy Fl utáni komplett féket kell felrakni hátra hogy jó legyen?
Jól vettem ki az írásaitokból?

korpincs
Naplózva

2011-2013/Mkll 1999 2.0 16v GLX kombi
2013 04-10/Mklll 2001 08 2.5 V6 Ghia sedan
2013 12----> Mklll 2001 .08 2.0 kombi TDDI TREND  115Le
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #3356 Dátum: 2013.05.04 szombat, 13:48:41 »

sziasztok,
1.8-as benzines 2002-es MK3-as első féktárcsáit és betéteket cserélnék
milyen márkát vegyek? Ferodo/Delphi/TRW/Brembo/Bosch/egyéb?
és hol? nagyauto.hu/cromax.hu/alkatresz.hu?
kösz
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #3357 Dátum: 2013.05.04 szombat, 14:00:03 »

sziasztok,
1.8-as benzines 2002-es MK3-as első féktárcsáit és betéteket cserélnék
milyen márkát vegyek? Ferodo/Delphi/TRW/Brembo/Bosch/egyéb?
és hol? nagyauto.hu/cromax.hu/alkatresz.hu?
kösz

Szia,én a Ferodo Premier tárcsát és betétet ajánlom.

Pl itt elég jó áron van: http://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford?gyakori=I
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #3358 Dátum: 2013.05.04 szombat, 19:37:50 »

Hali.Tudja valaki hogy milyen évjárattól manuális állítású a kézifékkötél?
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3359 Dátum: 2013.05.04 szombat, 19:40:58 »

Hali.Tudja valaki hogy milyen évjárattól manuális állítású a kézifékkötél?

2002. 08. azt hiszem.
Naplózva
feltaláló
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 55


« Új hozzászólás #3360 Dátum: 2013.05.04 szombat, 19:48:12 »

sziasztok,
1.8-as benzines 2002-es MK3-as első féktárcsáit és betéteket cserélnék
milyen márkát vegyek? Ferodo/Delphi/TRW/Brembo/Bosch/egyéb?
és hol? nagyauto.hu/cromax.hu/alkatresz.hu?
kösz
Heló!
Nekem Brembo tárcsák,Textar betétek vannak,meg vagyok velük elégedve!
Szoktam húzni fék nélküli utánfutót is, fog mint állat.
Naplózva

2002, 115le TDDI Ghia,fekete bőr, EGR off
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #3361 Dátum: 2013.05.04 szombat, 20:15:39 »

2002. 08. azt hiszem.
Köszönöm. worship
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Jenci82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 553


E-mail
« Új hozzászólás #3362 Dátum: 2013.05.04 szombat, 20:20:05 »

2002. 08. azt hiszem.
Akkor ezek szerint facelift után már mind manuális?
Naplózva

MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #3363 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 20:08:14 »

Szia,én a Ferodo Premier tárcsát és betétet ajánlom.

Pl itt elég jó áron van: http://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford?gyakori=I

köszi  taps
Naplózva
karirulez
Vendég
« Új hozzászólás #3364 Dátum: 2013.05.05 vasárnap, 20:08:36 »

Heló!
Nekem Brembo tárcsák,Textar betétek vannak,meg vagyok velük elégedve!
Szoktam húzni fék nélküli utánfutót is, fog mint állat.

kösziii  taps
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #3365 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 09:39:03 »

Szombaton délelőtt megcsináltuk a komplett hátsó fékek cseréjét (tácsa+betétek). Másik topicba írtam, hogy olyan problémám volt, hogy fékezéskor alkalmanként a jobb hátsó keréktől koppanás hallatszódott. Nos, a probléma megoldódott. A hanghatás oka valószínűleg az volt, hogy jobb oldalon a külső fékbetét gyakorlatilag le volt válva a fémről és ott fityegett szabadon a nyereg és a tárcsa között. Cseréltünk már jópár féket sokféle autón, de ilyennel még nem találkoztunk.

Más..
Ahogy bele-bele olvastam ebbe a topicba, látom, hogy a kézifék visszatérő téma. Megnéztem az új fékekkel a kéziféket, fogni fog, csak nem elég erősen. Annyira megfogja a tárcsákat ha max-ra felhúzom (ez 5-6 kattintást jelent), hogy kézzel nem lehet tekerni, viszont leejtőn az autó már nyekeregve gurul. Jól gondolom, hogy ezt azzal lehetne orvosolni, hogy feszesebbre állítom a bowdent? Ha igen, hol lehet állítani rajta? Köszi előre is a segítséget  integet2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3366 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 09:57:46 »

Szombaton délelőtt megcsináltuk a komplett hátsó fékek cseréjét (tácsa+betétek). Másik topicba írtam, hogy olyan problémám volt, hogy fékezéskor alkalmanként a jobb hátsó keréktől koppanás hallatszódott. Nos, a probléma megoldódott. A hanghatás oka valószínűleg az volt, hogy jobb oldalon a külső fékbetét gyakorlatilag le volt válva a fémről és ott fityegett szabadon a nyereg és a tárcsa között. Cseréltünk már jópár féket sokféle autón, de ilyennel még nem találkoztunk.

Más..
Ahogy bele-bele olvastam ebbe a topicba, látom, hogy a kézifék visszatérő téma. Megnéztem az új fékekkel a kéziféket, fogni fog, csak nem elég erősen. Annyira megfogja a tárcsákat ha max-ra felhúzom (ez 5-6 kattintást jelent), hogy kézzel nem lehet tekerni, viszont leejtőn az autó már nyekeregve gurul. Jól gondolom, hogy ezt azzal lehetne orvosolni, hogy feszesebbre állítom a bowdent? Ha igen, hol lehet állítani rajta? Köszi előre is a segítséget  integet2

Hallatszott.

Ha manuális állítású, akkor be kell állítani a kéziféket. Ha automata, akkor meg vagy lőve...

Ez a különbség, ill. itt lehet állítani (ha lehet):

http://fordwiki.co.uk/index.php?title=Handbrake_Variants

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jaszkari
Vendég
« Új hozzászólás #3367 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 11:32:54 »

Először ki kell piszkálni, hogy el tudj menni egy bontott facelift utániért, amire kicseréled. Smiley

AndyA
Köszönöm! Elég a nyereg vagy annyira különböznek hogy kompletten kell hengerestől mindenestől? Elég lehet a jobbost cserélem vagy illene mindkettőt?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3368 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 11:40:03 »

Köszönöm! Elég a nyereg vagy annyira különböznek hogy kompletten kell hengerestől mindenestől? Elég lehet a jobbost cserélem vagy illene mindkettőt?

Ez egy jó kérdés, ezt nem tudom.

Általában, jellemzően csak a jobbos szokott berohadni, de aligha nagy baj, ha mind a kettőt cseréled.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3369 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 12:11:01 »

Köszönöm! Elég a nyereg vagy annyira különböznek hogy kompletten kell hengerestől mindenestől? Elég lehet a jobbost cserélem vagy illene mindkettőt?

Kell a nyereg, a tartó konzol, és a betét is más. Tárcsa ugyanaz. Ha cserélsz, akkor mindkettőt.
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #3370 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 15:44:54 »

Hallatszott.

Ha manuális állítású, akkor be kell állítani a kéziféket. Ha automata, akkor meg vagy lőve...

Ez a különbség, ill. itt lehet állítani (ha lehet):

http://fordwiki.co.uk/index.php?title=Handbrake_Variants

AndyA

Köszi, 2004 őszi az autóm, tehát sanszos, hogy manuális. Jól látom, hogy az állítóhoz az utastérből nem lehet hozzáférni? Vagy ha igen, akkor le kell bontani a könyöklőt és a műanyagokat?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3371 Dátum: 2013.05.06 hétfő, 15:54:25 »

Köszi, 2004 őszi az autóm, tehát sanszos, hogy manuális. Jól látom, hogy az állítóhoz az utastérből nem lehet hozzáférni? Vagy ha igen, akkor le kell bontani a könyöklőt és a műanyagokat?

Vagy alulról, de ezt én sem tudom. Lesz, aki megmondja, ne aggódj. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #3372 Dátum: 2013.05.07 kedd, 10:55:59 »

Vagy alulról, de ezt én sem tudom. Lesz, aki megmondja, ne aggódj. Smiley

AndyA
alulról lehet, a hővédőpajzs levétele után
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kalimera75
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 249


kalimera75@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #3373 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 13:20:40 »

Hali! Cseréltem komplett féktárcsát és betétet,de a kézifékem nagyon gyenge lett.Aknáról megpróbáltunk utána állitani de úgy sem volt jó.A segitségem mondja be van állva a munkahenger,kerék le és kétszer kinyomtuk,visszahajtottuk.Az újabb diagnosztika:A jobb hátsó munkahengerben a menet meg van szakadva és azért nem húz a fékkar,csere. Ilyen van szerintetek tényleg? Van használtam,feltegyem azt helyette?
Naplózva

Mondeo Turnier 2.0 TDCI 4kerék,2gyerek, 131Le+ 1pici 2003.11.Inkblue,fűtött-hűtött bőr,xenon+ úgy minden ami van.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3374 Dátum: 2013.05.09 csütörtök, 20:26:00 »

Hali! Cseréltem komplett féktárcsát és betétet,de a kézifékem nagyon gyenge lett.Aknáról megpróbáltunk utána állitani de úgy sem volt jó.A segitségem mondja be van állva a munkahenger,kerék le és kétszer kinyomtuk,visszahajtottuk.Az újabb diagnosztika:A jobb hátsó munkahengerben a menet meg van szakadva és azért nem húz a fékkar,csere. Ilyen van szerintetek tényleg? Van használtam,feltegyem azt helyette?

Van ilyen.
Ha van nyerged, ami jó. Cseréld le.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3375 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:37:35 »

Srácok, aztat mondjátok meg nekem, hogy az mitől lehet, hogy a fékbetét alaphelyzetben lötyög a féknyeregben. Nem tengelyirányban be-ki, hanem a féknyeregben fel és le. Menet közben olyan zörgő hangja van, hogy csuda. Ma vettem fékbetéteket és holnap ki is szeretném cserélni őket.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3376 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:44:10 »

Srácok, aztat mondjátok meg nekem, hogy az mitől lehet, hogy a fékbetét alaphelyzetben lötyög a féknyeregben. Nem tengelyirányban be-ki, hanem a féknyeregben fel és le. Menet közben olyan zörgő hangja van, hogy csuda. Ma vettem fékbetéteket és holnap ki is szeretném cserélni őket.
eekopott a fém része is
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3377 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:50:47 »

eekopott a fém része is
Nem hiszem, mert kb 10mm kopóréteg volt a betéten még ősszel, amikor szét lett szedve a fék. Azóta meg csak egy-kétezer kilométert mentünk az autóval. Szóval nem hiszem hogy vasrafutott. Annak morgó hangja is volna, melegedne is atomra meg a tárcsát is már megkezdte volna a betét fémlapja. De semmi ilyesmi.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3378 Dátum: 2013.05.10 péntek, 19:53:26 »

Srácok, aztat mondjátok meg nekem, hogy az mitől lehet, hogy a fékbetét alaphelyzetben lötyög a féknyeregben. Nem tengelyirányban be-ki, hanem a féknyeregben fel és le. Menet közben olyan zörgő hangja van, hogy csuda. Ma vettem fékbetéteket és holnap ki is szeretném cserélni őket.

Van a betéten egy ilyen feszítő lapos vas, azt bizgeráld meg...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3379 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:02:38 »

Nem hiszem, mert kb 10mm kopóréteg volt a betéten még ősszel, amikor szét lett szedve a fék. Azóta meg csak egy-kétezer kilométert mentünk az autóval. Szóval nem hiszem hogy vasrafutott. Annak morgó hangja is volna, melegedne is atomra meg a tárcsát is már megkezdte volna a betét fémlapja. De semmi ilyesmi.
de nem azt mondom!!  ahol az alja meg a teteje érintkezik a nyereggel. nekem íves, nemtom a fészlifttelen milyen
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3380 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:07:47 »

de nem azt mondom!!  ahol az alja meg a teteje érintkezik a nyereggel. nekem íves, nemtom a fészlifttelen milyen
Holnap úgyis kicserélem a betéteket. De ugye a féknyeregnek meg a tartójának nem lehet baja?
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3381 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:40:03 »

Holnap úgyis kicserélem a betéteket. De ugye a féknyeregnek meg a tartójának nem lehet baja?
csak a betét kopott el, nem a nyereg?!
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3382 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:48:21 »

csak a betét kopott el, nem a nyereg?!

Azért annak nem illene...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3383 Dátum: 2013.05.10 péntek, 20:58:31 »

csak a betét kopott el, nem a nyereg?!
A nyereg hogyan kophatna el?
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3384 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:01:29 »

A nyereg hogyan kophatna el?
Vas a vason mozog, surlódik... Előbb, utóbb, akár...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3385 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:11:48 »

Vas a vason mozog, surlódik... Előbb, utóbb, akár...
Holnap kiderül...
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3386 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:18:11 »

Vas a vason mozog, surlódik... Előbb, utóbb, akár...
Ja meg a másik hogy ilyen rövid idő eltelte és ilyen kevés km megtétele után nagyon gyors kopás volna.
Naplózva
Kalap ur
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2403



E-mail
« Új hozzászólás #3387 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:39:12 »

A nyereg hogyan kophatna el?

sehogy hehe bár a ford még lehet erre is képes  idiota
Naplózva

Mondeo Mk2 2.0 16v Zetec Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3388 Dátum: 2013.05.10 péntek, 21:55:27 »

sehogy hehe bár a ford még lehet erre is képes  idiota

Meg tud kopni.....ott ahol a betét támaszt rá. Ha rezeg, nem megfelelő a rezgéscsillapító rajta vagy az oldalsó kiesett, eltört.

Tegnap csináltam egy ilyet, bár skoda octavia volt és 5 éves..... a betétek, féktuskóhoz támaszkodó részénél erősek korróziós nyomokat hagytak, pár tizedes mélységben bekoptak berágódtak. 
Kopogott is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Teddy
Vendég
« Új hozzászólás #3389 Dátum: 2013.05.11 szombat, 12:16:05 »

Helo sziasztok.!
Valakinek nem volt olyasfajta problémája h komplett cserélt féktárcsákat és betéteket és nem fog a kézifékje még akkor sem? 2001-es Mondeom van és a fékcsere után csak akkor fog a kézifékem, ha teljesen fel van húzva a fékkarom (50%-os akkor is csak), de állitani meg nem lehet azt hiszem. Esetleg valakinek vmi ötlete
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3390 Dátum: 2013.05.11 szombat, 12:35:33 »

Helo sziasztok.!
Valakinek nem volt olyasfajta problémája h komplett cserélt féktárcsákat és betéteket és nem fog a kézifékje még akkor sem? 2001-es Mondeom van és a fékcsere után csak akkor fog a kézifékem, ha teljesen fel van húzva a fékkarom (50%-os akkor is csak), de állitani meg nem lehet azt hiszem. Esetleg valakinek vmi ötlete

Vagy a kézifékkar önállítója makkant meg (cserélni lehet későbbi, manuális állítósra), vagy a féknyergekben a menetes rész van elnyíródva (nyeregcsere). Ha lehet még más oka is biztos beírja valaki utánam.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #3391 Dátum: 2013.05.11 szombat, 12:37:59 »

Vagy a kézifékkar önállítója makkant meg (cserélni lehet későbbi, manuális állítósra), vagy a féknyergekben a menetes rész van elnyíródva (nyeregcsere). Ha lehet még más oka is biztos beírja valaki utánam.

lehet picit a bowdennek is utánaállítani, ahhoz le kell szedni a kézifék körüli borítást ( könyöklő, pohártatró, stb)
Naplózva
Teddy
Vendég
« Új hozzászólás #3392 Dátum: 2013.05.11 szombat, 13:05:57 »

lehet picit a bowdennek is utánaállítani, ahhoz le kell szedni a kézifék körüli borítást ( könyöklő, pohártatró, stb)

Az a helyzet, h már leszedtem 2x is, de nem találtam állítót, viszont azt megfigyeltem h a csigára csak a 2 katttanás után kezdi el feltekerni a bowdent 3,4 kattanás után feszül fel a csigára. Az nem lehetséges h a 2 hátsó vékonyabb bowden volna kinyúlva?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3393 Dátum: 2013.05.11 szombat, 13:21:26 »

Az a helyzet, h már leszedtem 2x is, de nem találtam állítót, viszont azt megfigyeltem h a csigára csak a 2 katttanás után kezdi el feltekerni a bowdent 3,4 kattanás után feszül fel a csigára. Az nem lehetséges h a 2 hátsó vékonyabb bowden volna kinyúlva?

Mert nem állítható a karon (csak minimálisan mögötte, amit már említettek), hanem egy "zseniális" önállító szerkezet van benne. Az szokta abbahagyni a működést, és a leírás alapján nálad is valószínűleg ez a hiba. Alulról lehet rendesen hozzáférni.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3394 Dátum: 2013.05.11 szombat, 16:04:49 »

Na kicseréltem ma az első fékbetéteket. A csúszkának valóban 19-es kulcs kell, viszont a féknyeregcsavar 12-es, ellentétben a már több helyen leírt 13-as kulccsal. No sebaj, volt 12-es kulcs is kéznél, ezzel nem volt gond. Írtam már tegnap, hogy csörög valami a jobb első féknél. Hát kiderült a bibi. Az egyik betét feszítő rugója adta meg magát, és ezért volt a csörgés. A régi betét Mintex volt. Most új betéttel nincs csörgés. Viszont az egyik féknyeregcsavar annyira makacs volt, hogy nem akarta magát megadni. Lesarkaltam rendesen a 12-es kulccsal. Pici csőfogóval tudtam csak megindítani a csavart miután WD40-et is küldtem rá. Kicsit megjárattam a gépet és erőteljeseket fékezgettem az autóval. Az normális, hogy a hátsó felni közepe kézmeleg, az első felnik közepe meg süt? Ez csak a fékpróba eredménye?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3395 Dátum: 2013.05.11 szombat, 16:17:12 »

Na kicseréltem ma az első fékbetéteket. A csúszkának valóban 19-es kulcs kell, viszont a féknyeregcsavar 12-es, ellentétben a már több helyen leírt 13-as kulccsal. No sebaj, volt 12-es kulcs is kéznél, ezzel nem volt gond. Írtam már tegnap, hogy csörög valami a jobb első féknél. Hát kiderült a bibi. Az egyik betét feszítő rugója adta meg magát, és ezért volt a csörgés. A régi betét Mintex volt. Most új betéttel nincs csörgés. Viszont az egyik féknyeregcsavar annyira makacs volt, hogy nem akarta magát megadni. Lesarkaltam rendesen a 12-es kulccsal. Pici csőfogóval tudtam csak megindítani a csavart miután WD40-et is küldtem rá. Kicsit megjárattam a gépet és erőteljeseket fékezgettem az autóval. Az normális, hogy a hátsó felni közepe kézmeleg, az első felnik közepe meg süt? Ez csak a fékpróba eredménye?

Normális körülmények között a fékhatás legalább 3/4-e az első kerekeken érvényesül, de akár 90% körül is lehet ez az arány.

A többit gondold hozzá, hogy elöl miért lesz akkor melegebb (meg hogy miért van 2 centivel nagyobb, és nem tömör, hanem szellőztetett tárcsa elöl). Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3396 Dátum: 2013.05.11 szombat, 16:28:17 »

Na kicseréltem ma az első fékbetéteket. A csúszkának valóban 19-es kulcs kell, viszont a féknyeregcsavar 12-es, ellentétben a már több helyen leírt 13-as kulccsal. No sebaj, volt 12-es kulcs is kéznél, ezzel nem volt gond. Írtam már tegnap, hogy csörög valami a jobb első féknél. Hát kiderült a bibi. Az egyik betét feszítő rugója adta meg magát, és ezért volt a csörgés. A régi betét Mintex volt. Most új betéttel nincs csörgés. Viszont az egyik féknyeregcsavar annyira makacs volt, hogy nem akarta magát megadni. Lesarkaltam rendesen a 12-es kulccsal. Pici csőfogóval tudtam csak megindítani a csavart miután WD40-et is küldtem rá. Kicsit megjárattam a gépet és erőteljeseket fékezgettem az autóval. Az normális, hogy a hátsó felni közepe kézmeleg, az első felnik közepe meg süt? Ez csak a fékpróba eredménye?

Szerintem azért volt 12-es, mert egyszer a gyári 13-as csavarok ki lettek cserélve a fékbetét-készletekhez (általában) adott csavarokra.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3397 Dátum: 2013.05.11 szombat, 16:35:19 »

Szerintem azért volt 12-es, mert egyszer a gyári 13-as csavarok ki lettek cserélve a fékbetét-készletekhez (általában) adott csavarokra.
Most Textar betétek kerültek az autóba és ezekhez is 12-es laptávolságú hatlapfejű csavarok voltak a dobozban. Végülis mindegy, csak érdekességképpen írtam.
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3398 Dátum: 2013.05.11 szombat, 16:37:29 »

Normális körülmények között a fékhatás legalább 3/4-e az első kerekeken érvényesül, de akár 90% körül is lehet ez az arány.

A többit gondold hozzá, hogy elöl miért lesz akkor melegebb (meg hogy miért van 2 centivel nagyobb, és nem tömör, hanem szellőztetett tárcsa elöl). Smiley

AndyA
Tehát normális a jelenség.

Azt tudtam, hogy miért van elől nagyobb tárcsa, csak abban nem voltam biztos, hogy normális-e, hogy olyan meleg legyen az első felni közepe, hogy süti a praclimat.
Naplózva
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #3399 Dátum: 2013.05.11 szombat, 16:58:22 »

Na ,ma végre felkerült az elejére az új brembo tárcsák és hozzá a textár betétek.
Az előző tulaj valami no name-t használt! Hát nem akartam elhinni a különbséget,
Érdekesség, hogy;
Nagyobb autószerviz ezt a műveletet 32e-ért csinálta volna /oldal valami no name cuccból. Egy kis szaki 35-ért csinálta a két oldalt, brembo és textar cuccból.
Azért kicsit elgondolkodtató.
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.