Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:00:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075266 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4950 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 10:44:04 »

Majdnem teljesen be van tekerve az állítócsavar


A rövid bowden (amin állítani lehet) is volt már cserélve?  Ha teljesen meg van feszítve és így is nagyon fent fog a kar, akkor én csak a bowden nyúlására tudok gondolni.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #4951 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 10:51:34 »

Aki frissített féknyerget a 4/5 ajtós kocsiján (2004.09 utánira csere), milyen tapasztalata van a kézifék hatásfokáról? Az enyémen jól beállított nyeregnél is sok kattanást kell felfelé húzni, mire kellő erővel fog. A bowdenek jók rajta (nincsenek 1 évesek sem még).
Elvileg a kézifék karból (nem önbeállós már) is van több cikkszám, de azt nem tudom, hogy a módosított nyereghez módosított kézifékkar jár-e?
én most cseréltettem nekem tökéletesen fog nem kattan 3-4 négynél többet!és meg tudom csúsztatni vele az úton a kocsit.lehet h utána kellene állítani tiednek!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4952 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 10:52:47 »

A rövid bowden (amin állítani lehet) is volt már cserélve?  Ha teljesen meg van feszítve és így is nagyon fent fog a kar, akkor én csak a bowden nyúlására tudok gondolni.
Lehet az is. Nem biztos hogy a berohadt nyereggel húzkodás nem tett be neki. Az új betét+tárcsa mellett úgy lett beállítva, hogy minimális rés van a tárcsa betét között. Ha tovább húzta volna a szerelő, már fogna alap állapotban is
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4953 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 12:47:49 »

Aki frissített féknyerget a 4/5 ajtós kocsiján (2004.09 utánira csere), milyen tapasztalata van a kézifék hatásfokáról? Az enyémen jól beállított nyeregnél is sok kattanást kell felfelé húzni, mire kellő erővel fog. A bowdenek jók rajta (nincsenek 1 évesek sem még).
Elvileg a kézifék karból (nem önbeállós már) is van több cikkszám, de azt nem tudom, hogy a módosított nyereghez módosított kézifékkar jár-e?

Ugyanaz a kézifék kar való hozzá.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4954 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 13:10:30 »

A rövid bowden (amin állítani lehet) is volt már cserélve?  Ha teljesen meg van feszítve és így is nagyon fent fog a kar, akkor én csak a bowden nyúlására tudok gondolni.

Hát eléggé csodálkoznék ha azok a vastag acélsodrony bowdenek csak úgy nyúlnának, mint a befőttes gumi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4955 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 13:38:38 »

Ugyanaz a kézifék kar való hozzá.
Akkó' vajon mi a retkes f@szért nem fog rendesen???
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4956 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:15:06 »

Hát eléggé csodálkoznék ha azok a vastag acélsodrony bowdenek csak úgy nyúlnának, mint a befőttes gumi.

Nem írtam olyat, hogy úgy nyúlik, "mint a befőttes gumi".....egyébként meg idővel képes megnyúlni (minimálisan).
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4957 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:22:31 »

Nem írtam olyat, hogy úgy nyúlik, "mint a befőttes gumi".....egyébként meg idővel képes megnyúlni (minimálisan).
De akkor utána állítható és megint jó helyen fog.
A befőttes gumit én és azért írtam, mert az áll vissza az eredeti méretére és nyúlik meg....de vissza áll.
Ha az acél sodrony megnyúlik ( vicces méretet) , akkor onnan nem áll vissza.

Tehát nem lehet az, hogy húzom és nyúlik ezért nem fog majd kiengedem és nem változik a holtjáték.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4958 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:27:47 »

De akkor utána állítható és megint jó helyen fog.
A befőttes gumit én és azért írtam, mert az áll vissza az eredeti méretére és nyúlik meg....de vissza áll.
Ha az acél sodrony megnyúlik ( vicces méretet) , akkor onnan nem áll vissza.

Tehát nem lehet az, hogy húzom és nyúlik ezért nem fog majd kiengedem és nem változik a holtjáték.

Értem én.... Wink Amíg tudod feszíteni addig jó.  eljen

Majdnem teljesen be van tekerve az állítócsavar


Viszont, ha már (majdnem) teljesen meg van feszítve akkor nagyon másra nem tudok gondolni....
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #4959 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:30:03 »

Nem írtam olyat, hogy úgy nyúlik, "mint a befőttes gumi".....egyébként meg idővel képes megnyúlni (minimálisan).
Hát annyira minimálisan, hogy majdnem egyenlő a nullával. Sokan gondolják, hogy a kötél nyúlása miatt lesz rosszabb a kézifék, de szinte sosincs így
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4960 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:37:43 »

Aki frissített féknyerget a 4/5 ajtós kocsiján (2004.09 utánira csere), milyen tapasztalata van a kézifék hatásfokáról? Az enyémen jól beállított nyeregnél is sok kattanást kell felfelé húzni, mire kellő erővel fog. A bowdenek jók rajta (nincsenek 1 évesek sem még).
Elvileg a kézifék karból (nem önbeállós már) is van több cikkszám, de azt nem tudom, hogy a módosított nyereghez módosított kézifékkar jár-e?

Nekem régi nyergem van.
Most kapott 2 db német bowdent. Az állítócsavar a menetes rész végétől kb. 1-1.5 cm-re van. Nagyobb holtjátékot hagytam a karnál. -direkt-
Kiengedve kb. 1 cm a holtjáték, inkább....mint szoros legyen.
2 katt-nál már fogja az autót, nem gurul, 3-nál elég is.
Addig finoman, puhán feszít a kar. Ami keményen, erősen húz, ott szorul a hátsó bowden nagy eséllyel.

A lecserélt -gyári- bowdenekkel 3 cm-re volt az állítócsavar a menetes rész végétől.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4961 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:39:50 »

Nekem régi nyergem van.
Most kapott 2 db német bowdent. Az állítócsavar a menetes rész végétől kb. 1-1.5 cm-re van. Nagyobb holtjátékot hagytam a karnál. -direkt-
Kiengedve kb. 1 cm a holtjáték, inkább....mint szoros legyen.
2 katt-nál már fogja az autót, nem gurul, 3-nál elég is.
Addig finoman, puhán feszít a kar. Ami keményen, erősen húz, ott szorul a hátsó bowden nagy eséllyel.

A lecserélt -gyári- bowdenekkel 3 cm-re volt az állítócsavar a menetes rész végétől.

Topran?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4962 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:45:01 »

Topran?
Ja.... Hanns Pries.  Teljesen rendben van!  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4963 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:48:00 »

Ja.... Hanns Pries.  Teljesen rendben van!  eljen

Tudom....én is olyanra cseréltem.  nyes  Szerintem jobb megoldás, hogy nem az a fém gégecső van rajta.....és a 2 db együtt kevesebbe került, mint egy 1db gyári.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4964 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 16:55:46 »

Tudom....én is olyanra cseréltem.  nyes  Szerintem jobb megoldás, hogy nem az a fém gégecső van rajta.....és a 2 db együtt kevesebbe került, mint egy 1db gyári.

Fém gégecső az csak be van vonva az egész műanyaggal.
A régi eleve halálra volt ítélve. Bekerül a víz, rozsda...szétfeszül....megszorul.  levele
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Szipee86
Vendég
« Új hozzászólás #4965 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 19:23:00 »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. A minap kigyulladt az abs és a mellette lévő dsc lámpám. Illetve ha gázt adok neki menet közben akkor a kéziféklámpám elkezd villogni. Fékezésnél nagyon furcsa az autom. Olyan mintha nem lenne a fékpofán anyag. Megnéztem az első fékeket és nagyon feszulnek a munkahengerek a tárcsára ergo nem sok lehet a pofanak már hátra. Kérdésem. Szerintetek azért gyulladtak ki a figyelmezteto jelzések mert kopott a betét? Vagy esetleg szenzor hiba lehet? Hozzáteszem amikor beindítom semmi hiba, csak amikor elindulok és pl fékre lépek.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4966 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 19:25:14 »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. A minap kigyulladt az abs és a mellette lévő dsc lámpám. Illetve ha gázt adok neki menet közben akkor a kéziféklámpám elkezd villogni. Fékezésnél nagyon furcsa az autom. Olyan mintha nem lenne a fékpofán anyag. Megnéztem az első fékeket és nagyon feszulnek a munkahengerek a tárcsára ergo nem sok lehet a pofanak már hátra. Kérdésem. Szerintetek azért gyulladtak ki a figyelmezteto jelzések mert kopott a betét? Vagy esetleg szenzor hiba lehet? Hozzáteszem amikor beindítom semmi hiba, csak amikor elindulok és pl fékre lépek.

Fékfolyadék van benne elég?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #4967 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 19:30:03 »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. A minap kigyulladt az abs és a mellette lévő dsc lámpám. Illetve ha gázt adok neki menet közben akkor a kéziféklámpám elkezd villogni. Fékezésnél nagyon furcsa az autom. Olyan mintha nem lenne a fékpofán anyag. Megnéztem az első fékeket és nagyon feszulnek a munkahengerek a tárcsára ergo nem sok lehet a pofanak már hátra. Kérdésem. Szerintetek azért gyulladtak ki a figyelmezteto jelzések mert kopott a betét? Vagy esetleg szenzor hiba lehet? Hozzáteszem amikor beindítom semmi hiba, csak amikor elindulok és pl fékre lépek.
Ha elfogy a fekpofa a fékfolyadék is lecsökken cserélni kell és visszaáll a megfelelő szintre.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4968 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 19:33:23 »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. A minap kigyulladt az abs és a mellette lévő dsc lámpám. Illetve ha gázt adok neki menet közben akkor a kéziféklámpám elkezd villogni. Fékezésnél nagyon furcsa az autom. Olyan mintha nem lenne a fékpofán anyag. Megnéztem az első fékeket és nagyon feszulnek a munkahengerek a tárcsára ergo nem sok lehet a pofanak már hátra. Kérdésem. Szerintetek azért gyulladtak ki a figyelmezteto jelzések mert kopott a betét? Vagy esetleg szenzor hiba lehet? Hozzáteszem amikor beindítom semmi hiba, csak amikor elindulok és pl fékre lépek.

Neked van DSC-d?  fejvakaras
Feszül a munkahenger a tárcsára?  Már nincs közte fékbetét?
Ha van egy autón kopásjelző, akkor az nem kézifék/fékfolyadék szint/ABS/ESP lámpa ! Mindegyiknek evidens a jelentése, és egyiknek sem fékbetét kopásjelző az.

Ellenőrizd a félfolyadék szintjét a tartályban -ahogy írta már BT- és egyben a fékbetétek vastagságát is! Elől-hátul és kívül-belül.
Mondjuk alacsony fékfolyadék szintnél nem kapcsol egyéb lámpát.

Diagnosztika javasolt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Szipee86
Vendég
« Új hozzászólás #4969 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 19:40:26 »

Fékfolyadék van benne elég?
Most néztem meg. Fékfolyadék min max között van pontosan és a fékpofákat elnéztem....olyan jó 8 mm van még rajtuk. Nagyon gyanakszom, hogy esetleg valamelyik abs szenzor szórakozhat. Mert már anno is csinált olyat hogy pl mentem vele buckásabb utakon és egyszercsak előjött ez a hiba, de utána következő indításnál elmúlt. Na most a következő kérdésem az lenne hogy 2 hét múlva indulok haza innen tirolból a hegyekből. Na most el merjek e indulni haza vele óvatosan, vagy inkább csináltassam meg itt. Csak mert itt horror árak vannak. A helyi autószerelő 70 euro per óradíjjal melózik.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4970 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 19:43:47 »

Most néztem meg. Fékfolyadék min max között van pontosan és a fékpofákat elnéztem....olyan jó 8 mm van még rajtuk. Nagyon gyanakszom, hogy esetleg valamelyik abs szenzor szórakozhat. Mert már anno is csinált olyat hogy pl mentem vele buckásabb utakon és egyszercsak előjött ez a hiba, de utána következő indításnál elmúlt. Na most a következő kérdésem az lenne hogy 2 hét múlva indulok haza innen tirolból a hegyekből. Na most el merjek e indulni haza vele óvatosan, vagy inkább csináltassam meg itt. Csak mert itt horror árak vannak. A helyi autószerelő 70 euro per óradíjjal melózik.

Ahogy írtam, diagnosztika. Addig ne beszéljünk "megcsináltatásról" amíg azt sem tudod mit.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4971 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 19:46:33 »

Most néztem meg. Fékfolyadék min max között van pontosan és a fékpofákat elnéztem....olyan jó 8 mm van még rajtuk. Nagyon gyanakszom, hogy esetleg valamelyik abs szenzor szórakozhat. Mert már anno is csinált olyat hogy pl mentem vele buckásabb utakon és egyszercsak előjött ez a hiba, de utána következő indításnál elmúlt. Na most a következő kérdésem az lenne hogy 2 hét múlva indulok haza innen tirolból a hegyekből. Na most el merjek e indulni haza vele óvatosan, vagy inkább csináltassam meg itt. Csak mert itt horror árak vannak. A helyi autószerelő 70 euro per óradíjjal melózik.

Ha ABS környéki hiba van akkor felkapcsolja az ABS és kézifék visszajelzőt is(mindkettőt egyszerre).  Ahogy GSR is javasolta...hibakód olvasás/diagnosztika és utána javítás.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Szipee86
Vendég
« Új hozzászólás #4972 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 19:50:12 »

Ha ABS környéki hiba van akkor felkapcsolja az ABS és kézifék visszajelzőt is(mindkettőt egyszerre).  Ahogy GSR is javasolta...hibakód olvasás/diagnosztika és utána javítás.

Értem. Köszönöm a segítségetek.  Wink
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4973 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 20:11:45 »

Most néztem meg. Fékfolyadék min max között van pontosan és a fékpofákat elnéztem....olyan jó 8 mm van még rajtuk. Nagyon gyanakszom, hogy esetleg valamelyik abs szenzor szórakozhat. Mert már anno is csinált olyat hogy pl mentem vele buckásabb utakon és egyszercsak előjött ez a hiba, de utána következő indításnál elmúlt. Na most a következő kérdésem az lenne hogy 2 hét múlva indulok haza innen tirolból a hegyekből. Na most el merjek e indulni haza vele óvatosan, vagy inkább csináltassam meg itt. Csak mert itt horror árak vannak. A helyi autószerelő 70 euro per óradíjjal melózik.

Ha fog a fék, és a fék működését a hiba nem befolyásolja, akkor szerintem gyere haza vele nyugodtan!

Ha bedarál a fék, vagy néha nem fog rendesen, akkor az veszélyes!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4974 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 20:48:34 »

De akkor utána állítható és megint jó helyen fog.
A befőttes gumit én és azért írtam, mert az áll vissza az eredeti méretére és nyúlik meg....de vissza áll.
Ha az acél sodrony megnyúlik ( vicces méretet) , akkor onnan nem áll vissza.

Tehát nem lehet az, hogy húzom és nyúlik ezért nem fog majd kiengedem és nem változik a holtjáték.
Olyan, mint ha nem húzna eleget a bowden a nyergen. A nyeregnél nem lehet elrontani valamit? Rossz állásban visszatenni a kézifék kart a tengelyére, stb.?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4975 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 20:54:54 »

Olyan, mint ha nem húzna eleget a bowden a nyergen. A nyeregnél nem lehet elrontani valamit? Rossz állásban visszatenni a kézifék kart a tengelyére, stb.?

A nyeregnél nincs mit elrontani. Ott minimális a mozdulás. Kb. 5 mm, ha minden OK.
Valamiért nagyon visszahúzódik a dugattyú és azért kell hosszabb utat -többet- ráfordítania a karnak és ezért lehet a bowden út is hosszabb.
A betét és tárcsa között nem kellene lennie szemmel látható hézag.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4976 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 21:10:03 »

A nyeregnél nincs mit elrontani. Ott minimális a mozdulás. Kb. 5 mm, ha minden OK.
Valamiért nagyon visszahúzódik a dugattyú és azért kell hosszabb utat -többet- ráfordítania a karnak és ezért lehet a bowden út is hosszabb.
A betét és tárcsa között nem kellene lennie szemmel látható hézag.

Annak lenne hangja is, ha nem feszülne rá!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4977 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 21:15:35 »

Annak lenne hangja is, ha nem feszülne rá!

Vannak rezgéscsillapítók a fékbetéten, nem feltétlen lenne hangja.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4978 Dátum: 2014.04.13 vasárnap, 21:19:33 »

Vannak rezgéscsillapítók a fékbetéten, nem feltétlen lenne hangja.

Nekem egyszer az a rezgéscsillapító nem volt feszes és olyan hangja volt már az első 10 méteren, mintha egy kalapáccsal ütötték volna!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4979 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 00:59:33 »

A nyeregnél nincs mit elrontani. Ott minimális a mozdulás. Kb. 5 mm, ha minden OK.
Valamiért nagyon visszahúzódik a dugattyú és azért kell hosszabb utat -többet- ráfordítania a karnak és ezért lehet a bowden út is hosszabb.
A betét és tárcsa között nem kellene lennie szemmel látható hézag.
és nincs is.
A konklúzió az, hogy ha minden jó lenne, akkor nem így működne, tehát valami nem jó .
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4980 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 12:10:50 »

Nekem régi nyergem van.
Most kapott 2 db német bowdent. Az állítócsavar a menetes rész végétől kb. 1-1.5 cm-re van. Nagyobb holtjátékot hagytam a karnál. -direkt-
Kiengedve kb. 1 cm a holtjáték, inkább....mint szoros legyen.
2 katt-nál már fogja az autót, nem gurul, 3-nál elég is.
Addig finoman, puhán feszít a kar. Ami keményen, erősen húz, ott szorul a hátsó bowden nagy eséllyel.

A lecserélt -gyári- bowdenekkel 3 cm-re volt az állítócsavar a menetes rész végétől.

Mennyi volt és hol lehet kapni ezt a bowdent?

Feltettem a nyári kerekeket hétvégén és észrevettem, hogy a bal hátsó kerék nem mozog annyira, mint a jobb oldali. Nem vészes, nem fog be egyáltalán, de a jobb oldali minimálisan könnyebb forog. Arra megállapításra jutottam, hogy itt valszeg valami bowden hiba lehetséges, mert mintha nem engedné már jobban a bowden a kart.

A kézifék bowdenjét meg lehet mozgatni valamiképpen, hogy kiderüljön, nem szorul-e picit?

A holtjátékot a karra értetted? Mert ott nekem is van és jó is a kézifék, mert fogja az autót és pár napja volt műszakin, nem mondták, hogy rossz lenne.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4981 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 12:15:17 »

Mennyi volt és hol lehet kapni ezt a bowdent?

Feltettem a nyári kerekeket hétvégén és észrevettem, hogy a bal hátsó kerék nem mozog annyira, mint a jobb oldali. Nem vészes, nem fog be egyáltalán, de a jobb oldali minimálisan könnyebb forog. Arra megállapításra jutottam, hogy itt valszeg valami bowden hiba lehetséges, mert mintha nem engedné már jobban a bowden a kart.

A kézifék bowdenjét meg lehet mozgatni valamiképpen, hogy kiderüljön, nem szorul-e picit?

A holtjátékot a karra értetted? Mert ott nekem is van és jó is a kézifék, mert fogja az autót és pár napja volt műszakin, nem mondták, hogy rossz lenne.

Nézd meg, hogy a nyergen a kézifék karja visszamegy-e alapállásba (van egy kis "ütköző", ahova vissza kell érjen).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4982 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 13:55:38 »

és nincs is.
A konklúzió az, hogy ha minden jó lenne, akkor nem így működne, tehát valami nem jó .
Mégis azt írtad.
" Az új betét+tárcsa mellett úgy lett beállítva, hogy minimális rés van a tárcsa betét között. "
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #4983 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 14:38:13 »

Mégis azt írtad.
" Az új betét+tárcsa mellett úgy lett beállítva, hogy minimális rés van a tárcsa betét között. "

Bocs, pontatlan volt a "rés" kifejezés, mert arra is utalhat, hogy egyértelműen észlelhető távolságra van egymástól a betét és tárcsa.
Az van, amit te is írtál : "A betét és tárcsa között nem kellene lennie szemmel látható hézag."
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4984 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 14:51:26 »

A betétnek mennyire kell szorulni a kengyelben(vagy mi a neve)? Hátsó betét cserekor alig tudtam beütögetni a őket. Pedig alaposan ki lett pucolva az a rész ahova "beülnek", még meg is lett kicsit csiszolva.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4985 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 15:34:43 »

A betétnek mennyire kell szorulni a kengyelben(vagy mi a neve)? Hátsó betét cserekor alig tudtam beütögetni a őket. Pedig alaposan ki lett pucolva az a rész ahova "beülnek", még meg is lett kicsit csiszolva.

Annyira szabad szorulnia, amennyire a betéten lévő rezgéscsillapító fém fül megszorítja. Pont azért van rajta.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4986 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 15:38:55 »

Annyira szabad szorulnia, amennyire a betéten lévő rezgéscsillapító fém fül megszorítja. Pont azért van rajta.

Hát ez nem annyira szorult...De ha rendesen ki lett tisztítva a helye, akkor mitől? És mit lehetne csinálni vele?

Más: első fék: ha a betétek egyik oldala (asszem külső) jobban kopik, akkor az a csúszócsap nem megfelelő működésére utal?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #4987 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 16:18:08 »

Hát ez nem annyira szorult...De ha rendesen ki lett tisztítva a helye, akkor mitől? És mit lehetne csinálni vele?

Más: első fék: ha a betétek egyik oldala (asszem külső) jobban kopik, akkor az a csúszócsap nem megfelelő működésére utal?

Igen. Az úszónyereg nem úszik rendesen.

Mit értesz az alatt, hogy ki lett tisztítva? Ezek szerint mégsem.
A drótkefe sokszor kevés a vastag rozsdával szemben. Én flexbe fogott drótkoronggal tisztítok.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4988 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 16:34:23 »

Igen. Az úszónyereg nem úszik rendesen.

Mit értesz az alatt, hogy ki lett tisztítva? Ezek szerint mégsem.
A drótkefe sokszor kevés a vastag rozsdával szemben. Én flexbe fogott drótkoronggal tisztítok.

Úszónyereg, csúszócsap, nekem mindegy. vigyor3  Az egyiken van egy gumiizé, ami valószínű a rezgéseket hivatott elnyelni. Na, az szerintem túl vastag, mert mikor nincs rajta, akkor könnyedén és jól mozog, de ha ráteszem akkor szorul. Mit lehet azzal csinálni?

Smirglivel lett kitisztítva.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4989 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 16:43:23 »

Úszónyereg, csúszócsap, nekem mindegy. vigyor3  Az egyiken van egy gumiizé, ami valószínű a rezgéseket hivatott elnyelni. Na, az szerintem túl vastag, mert mikor nincs rajta, akkor könnyedén és jól mozog, de ha ráteszem akkor szorul. Mit lehet azzal csinálni?

Smirglivel lett kitisztítva.

Veszel egy ilyet és kicseréled: https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10050000-elso-fekrendszer/10050026-elso-feknyereg-alkatreszei/674-elso-feknyereg-javito-keszlet-ford-mondeo-2000-2007-tomites
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4990 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 16:47:03 »


Ismerem, egyszer már cseréltem, mikor kinyomtam a dugattyút belőle, és elszakadt a porvédő gumi... vigyor3

De most csak az a nagyon pici gumicső kellene, ami a csapra megy, azért meg minek adjak ki 2x2500Ft-ot?

Már csak azért is, mert ha jól emlékszem mikor régebben cseréltem, az új is túl vastag volt, azzal is szorult...
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4991 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 16:53:35 »

Ismerem, egyszer már cseréltem, mikor kinyomtam a dugattyút belőle, és elszakadt a porvédő gumi... vigyor3

De most csak az a nagyon pici gumicső kellene, ami a csapra megy, azért meg minek adjak ki 2x2500Ft-ot?

Már csak azért is, mert ha jól emlékszem mikor régebben cseréltem, az új is túl vastag volt, azzal is szorult...

Nem lenne szabad szorulnia....
Kenőanyag van benne, nincs kiszáradva?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4992 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 16:55:43 »

Nem lenne szabad szorulnia....
Kenőanyag van benne, nincs kiszáradva?

Persze. Kiszedtem, kitisztítottam, és alaposan bezsíroztam. Nem nagyon szorul, de nehezebben jár mint a másik, vagy mint mikor leveszem róla a gumit.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #4993 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 17:20:37 »

Ismerem, egyszer már cseréltem, mikor kinyomtam a dugattyút belőle, és elszakadt a porvédő gumi... vigyor3

De most csak az a nagyon pici gumicső kellene, ami a csapra megy, azért meg minek adjak ki 2x2500Ft-ot?

Már csak azért is, mert ha jól emlékszem mikor régebben cseréltem, az új is túl vastag volt, azzal is szorult...
Az Unixban van olyan javító készlet is amiben a 2db porvédő 2db csavar és a kis gumi cső van benne és hozzá a kenőanyag az 1300ft és van amiben ezekhez benne van még a 2db uszó csap is az már 2500ft.
Én a csapokat is tartalmazó készletet vettem meg és a csappal együtt cseréltem a kis gumicsövet és szuperul működik, picit sem szorul.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.14 hétfő, 17:23:54 írta Truthful » Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #4994 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 17:27:39 »

Az Unixban van olyan javító készlet is amiben a 2db porvédő 2db csavar és a kis gumi cső van benne és hozzá a kenőanyag az 1300ft és van amiben ezekhez benne van még a 2db uszó csap is az már 2500ft.
Én a csapokat is tartalmazó készletet vettem meg és a csappal együtt cseréltem a kis gumicsövet és szuperul működik, picit sem szorul.

Na, ez már jobban hangzik. Linket tudnál adni? Mert most rákerestem, de nem találtam ilyet.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #4995 Dátum: 2014.04.14 hétfő, 20:28:20 »

Na, ez már jobban hangzik. Linket tudnál adni? Mert most rákerestem, de nem találtam ilyet.
http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx  bocsika az ára 2300ft, mivel én unix partner vagyok a kedvezményes ára 1300ft amit előszőr írtam
http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00046/00046655.unk ez a nagyobbik készlet.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4996 Dátum: 2014.04.15 kedd, 09:30:41 »

Nézd meg, hogy a nyergen a kézifék karja visszamegy-e alapállásba (van egy kis "ütköző", ahova vissza kell érjen).

Na ezt az ütközőt még soha nem vettem észre. Egyébként feszítve se megy hátrébb a kis kar, emiatt is gondolok a kötélre, hogy az nem engedi.
Persze felfoghatom ezt annak is, hogy ennyire szuper a Mondeo fékrendszere, mert folyamatosan a lehető legközelebb tartja a betétet a tárcsához a maximális fékerő miatt  vigyor3. Mert tudtommal van ilyen autó, amiben a rendszer adott körülmények esetén előkészíti a féket. Na az én autóm ilyen.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Gepetto
Vendég
« Új hozzászólás #4997 Dátum: 2014.04.19 szombat, 15:35:02 »

Eljött az ideje az első fékek felújításának.
Az baj hogy ha mind a két oldali első féktárcsának csak a belső oldala van nagyon elkopva? És a belső betétek vannak szinte vason, a külsőkőn pedig majdnem fél centi van Huh?
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #4998 Dátum: 2014.04.19 szombat, 15:49:11 »

Eljött az ideje az első fékek felújításának.
Az baj hogy ha mind a két oldali első féktárcsának csak a belső oldala van nagyon elkopva? És a belső betétek vannak szinte vason, a külsőkőn pedig majdnem fél centi van Huh?
szerintem a csuszo csapoknak lesz hibálya,szerintem.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #4999 Dátum: 2014.04.19 szombat, 15:52:55 »

Eljött az ideje az első fékek felújításának.
Az baj hogy ha mind a két oldali első féktárcsának csak a belső oldala van nagyon elkopva? És a belső betétek vannak szinte vason, a külsőkőn pedig majdnem fél centi van Huh?
Tisztelt Fórumtárs!
Az általad közölt probléma megoldásához, érdemes az egész első nyerget leszerelni és a féknyereg úszócsapokat ellenőrizni, illetve probléma esetén javító készlettel cserélni. Nagy valószínűséggel megvannak szorulva, vagy nincsenek megfelelően meg zsírozva. A fékbetéteknek és a tárcsának kívül és belül egyformán kell kopni ha minden rendben működik. A féloldalas kopás, mind a betét mind a tárcsa szempontjából, balesetveszélyes. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak: 1 ... 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102 103 104 105 106 107 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.