Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 15:33:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 117 118 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2741984 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5500 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:37:55 »

Miért ne lehetne? A gumik a maximális tapadást gördülve érik el és nem csúszva!

És különben is, ne fantáziálj arról, ahogy fordítva ülök a "lovon"  eplus2

Pedig de........

Nehogy meg magyarázd már, hogy egy csúszó és súrlódó kerék kevésbé lassul egy gördülőnél!  falbav 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5501 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 11:53:12 »

Ez se igaz így.

Az ABS úgy dolgozik, hogy nézi a kerékfordulatot, azután ha nem úgy változik, ahogyan ő azt helyesnek gondolja, akkor változtat a féknyomáson. Azt viszont nem nyomás alapon, hanem a gyári fékhez belőtt időzítés alapján, pl. X db Y ms hosszú szelepnyitást végez, hogy csökkentse a nyomást. Azután megnézi, mi van - és ha az új csodaféknél nem úgy történik minden, mint a gyárinál, akkor néz, mint borjú az újkapura, próbálja feldolgozni a "hibát" - a sofőr meg az IFA seggére fog szomorú arccal nézni, ami közben beköszön a szélvédőn...

AndyA
Erre írtam már, hogy gyárilag a Brembo nyereggel vagy a sima 1 dugattyús uszó nyereggel szerelt ugyanaz az autó és érdekes, hogy a fék többi alkatrésze megegyezik, amit írsz az ok, de ennél a nyeregnél is " X db Y ms hosszú szelepnyitást végez, hogy csökkentse a nyomást" és ennél is ugyanazt fogja látni, mint az uszó nyeregnél, mert ez a nyereg is ugyanúgy reagál a nyomáscsökkenésre. Azt a tényt elfelejtitek, hogy igaz ez a Brembo 4 dugattyús, de a dugattyúk felülete minimálisan nagyobb csak az 1 db de nagy átmérőjű dugattyúénál, amire a fékfolyadék nyomása hat, mert jóval kisebbek a Brembo dugattyúinak az átmérője!
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5502 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 12:12:55 »

Pedig de........

Nehogy meg magyarázd már, hogy egy csúszó és súrlódó kerék kevésbé lassul egy gördülőnél!  falbav  
Pedig így van, ha autószerelőnek tanultál, akkor ott oktatták is. Ha az adhéziós határérték túllépése bekövetkezik, akkor csökken a tapadás a gumi és az utfelület közt vagyis ez a helyzet a blokkoló állóra fékezett kerekeknél, ezért nem tudod írányítani az autót és ezért van az ABS, hogy az adhéziós határérték túllépése ne következzen be, hogy írányítható maradjon az autó a gördülő kerekeken.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.07 hétfő, 12:37:54 írta Truthful » Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5503 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 12:24:51 »

Rendben.
Azért olvasd el, amit korábban linkeltem. Én nem akarlak meggyőzni semmiről....
Ha te is végig olvasod, amit nekem linkeltél, akkor a végén olvashatod, hogy AP tárcsára és 4 dugattyús nyeregre módosított fékeknél nem tapasztaltak ABS működési eltérést, problémát.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5504 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 12:33:27 »

Pedig így van, ha autószerelőnek tanultál, akkor ott oktatták is.

Tisztában vagyok a "csúszás kör" ábrával. Elég sokat foglalkoztunk vele és nem az iskolában, hanem a vezetéstechnikai előadásokon.
Szép is, érthető is.....de!

Csak egy egyszerű példát mondok.
Fogj egy kereket és lassan gurítsd, majd húzd a talajon. Amelyik művelet nehezebb az azért, mert nagyobb a súrlódó erő (a tapadás is súrlódás), amit le kell küldened.
De fékezz 40-ről padlón ABS-el és kikapcsolt ABS-el. Ha tudod mérd le pontosan a féktávokat.
Nem akarom megmondani mikor állsz meg hamarabb.....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5505 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 12:35:48 »

Ha te is végig olvasod, amit nekem linkeltél, akkor a végén olvashatod, hogy AP tárcsára és 4 dugattyús nyeregre módosított fékeknél nem tapasztaltak ABS működési eltérést, problémát.

Igen a te esetedben "mázli".  eljen
De úgy általánosságban jó tudni, hogy nem biztos a "nagy féket előre" változtatás előnye.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5506 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 12:47:07 »

Tisztában vagyok a "csúszás kör" ábrával. Elég sokat foglalkoztunk vele és nem az iskolában, hanem a vezetéstechnikai előadásokon.
Szép is, érthető is.....de!

Csak egy egyszerű példát mondok.
Fogj egy kereket és lassan gurítsd, majd húzd a talajon. Amelyik művelet nehezebb az azért, mert nagyobb a súrlódó erő (a tapadás is súrlódás), amit le kell küldened.
De fékezz 40-ről padlón ABS-el és kikapcsolt ABS-el. Ha tudod mérd le pontosan a féktávokat.
Nem akarom megmondani mikor állsz meg hamarabb.....
Nem kell megmondanod, mert az ABS megnöveli a fékutat, mert amikor beavatkozik, elveszi a nyomást a féknyergekről, akkor fékezetlenül, lassulás nélkül halad az autó, ezért állsz meg hamarabb ABS nélkül. De az állóra fékezett csúszó kerékkel vagy a csúszás-gördülés határára fékezett kerékkel, ami már nyomot hagy az aszfalton, de még gördül a kerék, e 2 helyzet közül melyikkel állsz meg előbb, én elárulom neked, hogy a nyomot hagyó gördülő kerékkel állsz meg hamarabb.   
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5507 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 12:54:18 »

Igen a te esetedben "mázli".  eljen
De úgy általánosságban jó tudni, hogy nem biztos a "nagy féket előre" változtatás előnye.
Ez nem mázli kérdése, hanem számítások és gyakorlati tapasztalatok! Aláirom, hogy egy ESP és fékasszisztenssel szerelt autóknál már másképpen alakulnak a dolgok, ott bíztosan más elektronika szűkségeltetik, de az én autóm nem olyan és amiket eddig így átalakítottam azok sem voltak ilyenek, sőt a 20 évvel ezelőtt általam átalakítotton még ABS sem volt, igaz az verseny pályán volt használva.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5508 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 12:56:29 »

Tisztában vagyok a "csúszás kör" ábrával. Elég sokat foglalkoztunk vele és nem az iskolában, hanem a vezetéstechnikai előadásokon.
Szép is, érthető is.....de!

Csak egy egyszerű példát mondok.
Fogj egy kereket és lassan gurítsd, majd húzd a talajon. Amelyik művelet nehezebb az azért, mert nagyobb a súrlódó erő (a tapadás is súrlódás), amit le kell küldened.
De fékezz 40-ről padlón ABS-el és kikapcsolt ABS-el. Ha tudod mérd le pontosan a féktávokat.
Nem akarom megmondani mikor állsz meg hamarabb.....
Igen, de ha te kézzel elő tudnád idézni, amit az autó csuszó keréknél, akkor éreznéd, hogy ahogy csúszik a gumi és állandóan az egy talppontja érintkezik az útfelülettel, ezáltal annyira felmelegedve, hogy már szinte megolvad, a 3. méter csúszásnál már csökken a tapadás és lassúlás az elkenődött, olvadó masszán ami a gumiból lett.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.07 hétfő, 13:03:18 írta Truthful » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5509 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:02:21 »

Ez nem mázli kérdése, hanem számítások és gyakorlati tapasztalatok! Aláirom, hogy egy ESP és fékasszisztenssel szerelt autóknál már másképpen alakulnak a dolgok, ott bíztosan más elektronika szűkségeltetik, de az én autóm nem olyan és amiket eddig így átalakítottam azok sem voltak ilyenek, sőt a 20 évvel ezelőtt általam átalakítotton még ABS sem volt, igaz az verseny pályán volt használva.

 eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5510 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:34:47 »

Első fékbetétnek melyik ajánlott?

Textar
Delphi
TRW
Ferodo
Meyle
Bosch

TRW és Bosch kicsit drágább, a Meyle kicsit olcsóbb.
(Nem, nem veszek EBC-t háromszoros áron.)
(Siky, tudom, hogy csak Bosch-t Cheesy)

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5511 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:43:00 »

Miért ne lehetne? A gumik a maximális tapadást gördülve érik el és nem csúszva!

És különben is, ne fantáziálj arról, ahogy fordítva ülök a "lovon"  eplus2

Az a vicc, hogy nem. Az elméleti fizikában igen, de az elméleti fizikában az is igaz, hogy az érintkező felület és a nyomóerő egymással fordítottan arányos, a szorzatuk viszont mindig ugyanannyi, azaz az elérhető tapadás is. Oszt' mégis úthengernek való gumival jobb a tapadás a gyakorlatban, nem a babakocsikerékkel. Smiley

A csúszáshatáron, kb. 25% slipen tartott kerék adja a legjobb fékhatást. Az ABS ezt próbálja - kompromisszumokkal - elérni. Mivel valóban fogalma sincs, hogy éppen mi van a gumi alatt, ezért néha nem jó kompromisszumot köt, viszont az r=1 (értsd: egységsugarú) felhasználó számára még mindig ez a kisebbik rossz, ha már belement egy olyan csínbe, amibe nem kellett volna.

A dolog másik oldala, hogy szerény véleményem szerint a nagy többség (ami az r=1 felhasználókat szolgáltatja az utakra) soha, de soha a qrta életben meg nem próbálna kormányozni, ha vészhelyzetben satufékre áll, mert ahhoz egynél több bites agyszerkezetre lenne szükség. Ilyen módon az ABS előnye, hogy kormányozható marad az autó fékezés közben (ne nyissunk vitát róla, hogy mennyire...), pont megy a levesbe. Innentől marad a hátrányok nagyrésze, a megnyúlt féktávolság és a kiszámíthatatlan működés pont akkor, amikor marhára kellene (esőben, havon, sárban, murván stb.).

De hát kötelező, mert az jó, mert az ABS kell. Ez van. 2015-től az is kötelező lesz, hogy az autó folyamatosan tudja, hol vagy, és baleset esetén automatikusan hívja a segítséget. A Nagy Testvér meg nemhogy figyel, de tapsikol örömében.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5512 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:47:00 »

Az igaz, hogy a Delphi gyártotta a szhar gyújtáskapcsolókat, de a hibáról tudott a GM és mégis beszerelték az autókba, emberéleteket nem kimélve, pedig mondhatták volna a Delphinek, hogy a szarjaikat dúgják fel maguknak, e helyett beépítették, hogy ne legyen bevétel kiesésük ez a gusztustalan.

Delphi is kapott egy specifikációt, azután legyártott valamit, aminek köze nem volt hozzá.

Mondjuk nem lett volna kötelező felhasználni, az igaz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5513 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:48:13 »

Erre írtam már, hogy gyárilag a Brembo nyereggel vagy a sima 1 dugattyús uszó nyereggel szerelt ugyanaz az autó és érdekes, hogy a fék többi alkatrésze megegyezik, amit írsz az ok, de ennél a nyeregnél is " X db Y ms hosszú szelepnyitást végez, hogy csökkentse a nyomást" és ennél is ugyanazt fogja látni, mint az uszó nyeregnél, mert ez a nyereg is ugyanúgy reagál a nyomáscsökkenésre. Azt a tényt elfelejtitek, hogy igaz ez a Brembo 4 dugattyús, de a dugattyúk felülete minimálisan nagyobb csak az 1 db de nagy átmérőjű dugattyúénál, amire a fékfolyadék nyomása hat, mert jóval kisebbek a Brembo dugattyúinak az átmérője!

Viszont nagyon más a súrlódó felület mérete és még sok minden más, ami a szép elméletet nagyon melléviszi a gyakorlat vizsgáján. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5514 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:48:48 »

Az a vicc, hogy nem. Az elméleti fizikában igen, de az elméleti fizikában az is igaz, hogy az érintkező felület és a nyomóerő egymással fordítottan arányos, a szorzatuk viszont mindig ugyanannyi, azaz az elérhető tapadás is. Oszt' mégis úthengernek való gumival jobb a tapadás a gyakorlatban, nem a babakocsikerékkel. Smiley

A csúszáshatáron, kb. 25% slipen tartott kerék adja a legjobb fékhatást. Az ABS ezt próbálja - kompromisszumokkal - elérni. Mivel valóban fogalma sincs, hogy éppen mi van a gumi alatt, ezért néha nem jó kompromisszumot köt, viszont az r=1 (értsd: egységsugarú) felhasználó számára még mindig ez a kisebbik rossz, ha már belement egy olyan csínbe, amibe nem kellett volna.

A dolog másik oldala, hogy szerény véleményem szerint a nagy többség (ami az r=1 felhasználókat szolgáltatja az utakra) soha, de soha a qrta életben meg nem próbálna kormányozni, ha vészhelyzetben satufékre áll, mert ahhoz egynél több bites agyszerkezetre lenne szükség. Ilyen módon az ABS előnye, hogy kormányozható marad az autó fékezés közben (ne nyissunk vitát róla, hogy mennyire...), pont megy a levesbe. Innentől marad a hátrányok nagyrésze, a megnyúlt féktávolság és a kiszámíthatatlan működés pont akkor, amikor marhára kellene (esőben, havon, sárban, murván stb.).

De hát kötelező, mert az jó, mert az ABS kell. Ez van. 2015-től az is kötelező lesz, hogy az autó folyamatosan tudja, hol vagy, és baleset esetén automatikusan hívja a segítséget. A Nagy Testvér meg nemhogy figyel, de tapsikol örömében.

AndyA

 eljen
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5515 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:49:37 »

Nem kell megmondanod, mert az ABS megnöveli a fékutat, mert amikor beavatkozik, elveszi a nyomást a féknyergekről, akkor fékezetlenül, lassulás nélkül halad az autó, ezért állsz meg hamarabb ABS nélkül. De az állóra fékezett csúszó kerékkel vagy a csúszás-gördülés határára fékezett kerékkel, ami már nyomot hagy az aszfalton, de még gördül a kerék, e 2 helyzet közül melyikkel állsz meg előbb, én elárulom neked, hogy a nyomot hagyó gördülő kerékkel állsz meg hamarabb.   

És ez nem tökmindegy, ha egyszer az ABS-es és az ABS nélküli fekezést hasonlítjuk össze...?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5516 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:50:43 »

Első fékbetétnek melyik ajánlott?

Textar
Delphi
TRW
Ferodo
Meyle
Bosch

TRW és Bosch kicsit drágább, a Meyle kicsit olcsóbb.
(Nem, nem veszek EBC-t háromszoros áron.)
(Siky, tudom, hogy csak Bosch-t Cheesy)



Textart vagy Boscht mondenék, ha csak ez a lista a lehetőség.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5517 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:54:53 »

Tisztában vagyok a "csúszás kör" ábrával. Elég sokat foglalkoztunk vele és nem az iskolában, hanem a vezetéstechnikai előadásokon.
Szép is, érthető is.....de!

Csak egy egyszerű példát mondok.
Fogj egy kereket és lassan gurítsd, majd húzd a talajon. Amelyik művelet nehezebb az azért, mert nagyobb a súrlódó erő (a tapadás is súrlódás), amit le kell küldened.
De fékezz 40-ről padlón ABS-el és kikapcsolt ABS-el. Ha tudod mérd le pontosan a féktávokat.
Nem akarom megmondani mikor állsz meg hamarabb.....
Ezt te sem gondolod komolyan...
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5518 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 13:56:38 »

Viszont nagyon más a súrlódó felület mérete és még sok minden más, ami a szép elméletet nagyon melléviszi a gyakorlat vizsgáján. Smiley

AndyA
A súrlódó felület nagyságában is minimális az eltérés, gondolom a gyárak, akik gyártják ezzel+ azzal a nyereggel is ugyanazt az autót, megnézték ezeket a tényezőket és azért nem módosították a fékrendszer többi alkotó elemét, mert nem indokolt a minimális eltérések miatt.
Engem személy szerint csak a fék elmelegedése zavar a gyári fékben, ezt kiküszöbölendő döntöttem a Brembo nyergek és az AP tárcsa mellett.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5519 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 14:00:45 »

Textart vagy Boscht mondenék, ha csak ez a lista a lehetőség.

AndyA

Ezek voltak azok, amik így hirtelen szembejöttek. Lehet más is, ami van a Láng, Bárdi, Unix valamelyikében.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5520 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 14:06:52 »

És ez nem tökmindegy, ha egyszer az ABS-es és az ABS nélküli fekezést hasonlítjuk össze...?

AndyA
Annyiból nem mindegy, hogy az volt a vitás kérdés, hogy az állóra fékezett vagy a csúszás-gördülés határára fékezett kerékkel állsz meg hamarabb, melyik tapad jobban.
ABS-sel nem tudod produkálni a folyamatos csúszás-gördülés határát.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5521 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 14:13:35 »

Ezt te sem gondolod komolyan...


Próbáld ki.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5522 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 14:16:09 »

Annyiból nem mindegy, hogy az volt a vitás kérdés, hogy az állóra fékezett vagy a csúszás-gördülés határára fékezett kerékkel állsz meg hamarabb, melyik tapad jobban.
ABS-sel nem tudod produkálni a folyamatos csúszás-gördülés határát.

Elvileg pont ezt próbálja meg az ABS, hogy blokkoláskor nem a teljes fékerőt veszi vissza, csak csökkenti annyira, hogy újra éppen csak guruljon. De ezt nehéz úgy megcsinálni, hogy nem tudja, min gurul, ugyebár - és innen erednek a kompromisszumok.

Teljesen nem engedheti el a nyomást, mert akkor ugyan elindul a kerék és kormányozható is, de nem fékez. Ha meg első (2., 3.,...) próbálkozásra a féknyomás csökkentésével nem sikerül újra meggurítania a kereket, akkor meg próbálkozások száma * 20 ms ideig blokkolva fog csúszni.

Nagyon jól látni ezt még szabad szemmel is, amikor a "jegesre" locsolt műanyagpályán próbáltuk. Kerék forog, fék: blokkol, megforog, blokkol, megforog stb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5523 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 14:18:50 »

Első fékbetétnek melyik ajánlott?

Textar
Delphi
TRW
Ferodo
Meyle
Bosch

TRW és Bosch kicsit drágább, a Meyle kicsit olcsóbb.
(Nem, nem veszek EBC-t háromszoros áron.)
(Siky, tudom, hogy csak Bosch-t Cheesy)


TRW, Ferodo sem rossz. Unixban van kedvezményed?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5524 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 14:25:59 »

TRW, Ferodo sem rossz. Unixban van kedvezményed?

Pár hete mondta egyik ismerősöm, hogy Unixba tud kedvezményt, de alapvetően nem nagyon szoktam vásárolni ott. Bárdi ami közel van hozzám, illetve Lángnak egyik partnerével vagyok jobb kapcsolatban.

Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5525 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 14:30:29 »

Elvileg pont ezt próbálja meg az ABS, hogy blokkoláskor nem a teljes fékerőt veszi vissza, csak csökkenti annyira, hogy újra éppen csak guruljon. De ezt nehéz úgy megcsinálni, hogy nem tudja, min gurul, ugyebár - és innen erednek a kompromisszumok.

Teljesen nem engedheti el a nyomást, mert akkor ugyan elindul a kerék és kormányozható is, de nem fékez. Ha meg első (2., 3.,...) próbálkozásra a féknyomás csökkentésével nem sikerül újra meggurítania a kereket, akkor meg próbálkozások száma * 20 ms ideig blokkolva fog csúszni.

Nagyon jól látni ezt még szabad szemmel is, amikor a "jegesre" locsolt műanyagpályán próbáltuk. Kerék forog, fék: blokkol, megforog, blokkol, megforog stb.

AndyA

Hát ez az, hogy a kompromisszum az rendben van csak nem tudja a csúszás-gördülés határát és jobban elveszi a nyomást vagyis szabadabban forog a kerék, utána pedig megáll a kerék és ezt játsza és játsza az ABS, közben pedig szépen halad az autó és megtesz jó néhány métert és csak a két véglet között egy keveset forog a kerék a csúszás határán, ahol a legnagyobb a tapadás.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5526 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 14:33:07 »

Pár hete mondta egyik ismerősöm, hogy Unixba tud kedvezményt, de alapvetően nem nagyon szoktam vásárolni ott. Bárdi ami közel van hozzám, illetve Lángnak egyik partnerével vagyok jobb kapcsolatban.


Értelek.
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5527 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 18:01:33 »


Próbáld ki.
Nem vitatkozom, nincs kedvem, majd személyesen megbeszéljük  smile
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5528 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 18:47:48 »

Nem vitatkozom, nincs kedvem, majd személyesen megbeszéljük  smile
Ezen nincs mit megbeszélni. A tények makacs dolgok és nem igazán kell őket magyarázni.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5529 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 19:44:53 »

hú, mi van itt?
az abs nem azért van, hogy hamarabb megállj vele(nem is fogsz), hanem, hogy irányítható maradjon az autó.
legrövidebb út szerintem a 4 álló kerék
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5530 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 19:57:42 »

hú, mi van itt?
az abs nem azért van, hogy hamarabb megállj vele(nem is fogsz), hanem, hogy irányítható maradjon az autó.
legrövidebb út szerintem a 4 álló kerék
eljen

Én is erről beszéltem....  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5531 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 20:18:30 »

Viszont nagyon más a súrlódó felület mérete és még sok minden más, ami a szép elméletet nagyon melléviszi a gyakorlat vizsgáján. Smiley

AndyA
Te cseréltél főfékhengert, ABS blokkot vagy bármi más fékrendszer összetevőt, amikor felraktad a Fóca nagyobb súrlódó felületű nagyfékjét az autódra?
Na és milyen írányba változott a fékhatás az autódon?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5532 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 22:11:13 »

Te cseréltél főfékhengert, ABS blokkot vagy bármi más fékrendszer összetevőt, amikor felraktad a Fóca nagyobb súrlódó felületű nagyfékjét az autódra?
Na és milyen írányba változott a fékhatás az autódon?

Hőállóbb. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5533 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 22:42:20 »

Pár hete mondta egyik ismerősöm, hogy Unixba tud kedvezményt, de alapvetően nem nagyon szoktam vásárolni ott. Bárdi ami közel van hozzám, illetve Lángnak egyik partnerével vagyok jobb kapcsolatban.


És Mr. Láng tudja ezt?  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5534 Dátum: 2014.07.07 hétfő, 23:39:18 »

Nem mondtam...? Smiley

AndyA

Én is vártam hogy majd ránézek a fékpedálra és máris fejelgetem a szélvédőt, de sajnos semmiféle plusz fékerőt nem érzek ezekben a Redstuff betétekben... szomoru1

Talán egyszer volt olyan mintha...mikor szerpentinen kanyarogva gyilkoltam a féket, és rendesen bemelegedett. De lehet azt is csak bebeszéltem magamnak...

Szerintem csak a dízelesek alapból *** fékjét lehet tuningolni vele... szomoru1

Tényleg, benzines autóhoz használ valaki red/greenstuff betéteket? Ha igen, érzett nagy különbséget a sima betétekhez képest?

« Utoljára szerkesztve: 2014.07.08 kedd, 00:48:39 írta Zolibácsi » Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5535 Dátum: 2014.07.08 kedd, 07:40:01 »

Hőállóbb. Smiley

AndyA

 eljen Én is azért alakítottam át, hogy ne forduljon elő többet a fék elmelegedése, mert rohadtul *** érzés, amikor nyomom a fékpedált ezerrel, de az autó meg nem lassul.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5536 Dátum: 2014.07.08 kedd, 08:01:41 »

Én meg kerülöm/megelőzöm a túlzott igénybevételt. Cserélem a fékfolyadékot. Normális közlekedésre teljesen megfelelő a gyári megoldás.
Nem utolsó sorban nem plusz költség, mert adták az autóhoz.....  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5537 Dátum: 2014.07.08 kedd, 08:58:08 »

Én meg kerülöm/megelőzöm a túlzott igénybevételt. Cserélem a fékfolyadékot. Normális közlekedésre teljesen megfelelő a gyári megoldás.
Nem utolsó sorban nem plusz költség, mert adták az autóhoz.....  Cool
Én is kerülöm, de amikor a Német autópályán 200-as tempónál a kamion mögül kivág eléd egy olyan fhasz, aki azt hiszi, hogy csak egyedül van az autópályán azt hogy kerülöd el, meghúzod a magassági kormányt? Évente friss fékfolyadék van az autóm fékrendszerében, nem fellevegősödik csak a betét melegszik, üvegesedik meg mire 200-ról 80-ra lelassul az autó és ha netán megállásig kellene fékeznem, bizony nagyon hosszú fékutra lenne szűkségem, mert mire 80-ra lelassulok, szinte teljesen megszűnik a fékhatás, ja és nem egyedül szoktam utazni és plusszban sok csomag, vagyis max. súllyal.
Mielőtt irnád, hogy miért kell 200-al menni, hát azért, hogy haladjak, na meg megengedett Németország egyes autópályáinak bizonyos szakaszain, meg az autót ugy gyártották, hogy tud annyival menni csak a fékjét nem tervezték úgy, hogy arról a tempóról biztonsággal meg is álljon.
Részemről befejeztem az okfejtéseidre a válaszolgatást, mert látom csak az a jó, amit te és ahogyan te csinálod.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5538 Dátum: 2014.07.08 kedd, 09:01:12 »

Én meg kerülöm/megelőzöm a túlzott igénybevételt. Cserélem a fékfolyadékot. Normális közlekedésre teljesen megfelelő a gyári megoldás.
Nem utolsó sorban nem plusz költség, mert adták az autóhoz.....  Cool
Magyarországi használatra, ahol 130 km/h sebesség a max. megengedett, ide jó csak én itt használom kevesebbet az autót.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5539 Dátum: 2014.07.08 kedd, 09:04:32 »

Én meg kerülöm/megelőzöm a túlzott igénybevételt. Cserélem a fékfolyadékot. Normális közlekedésre teljesen megfelelő a gyári megoldás.
Nem utolsó sorban nem plusz költség, mert adták az autóhoz.....  Cool
Na igen a te mondeodon jó, mert azon már nagyobb fék van mint az mk2 mondeon, pedig súlyban sem, meg végsebességben sem haladja meg az m2 V6-t.
Akkor miért szerelték nagyobb fékkel a te autódat gyárilag, ha olyan qurva jó az mk2 fékje?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5540 Dátum: 2014.07.08 kedd, 09:08:23 »

Én is kerülöm, de amikor a Német autópályán 200-as tempónál a kamion mögül kivág eléd egy olyan fhasz, aki azt hiszi, hogy csak egyedül van az autópályán azt hogy kerülöd el, meghúzod a magassági kormányt? Évente friss fékfolyadék van az autóm fékrendszerében, nem fellevegősödik csak a betét melegszik, üvegesedik meg mire 200-ról 80-ra lelassul az autó és ha netán megállásig kellene fékeznem, bizony nagyon hosszú fékutra lenne szűkségem, mert mire 80-ra lelassulok, szinte teljesen megszűnik a fékhatás, ja és nem egyedül szoktam utazni és plusszban sok csomag, vagyis max. súllyal.
Mielőtt irnád, hogy miért kell 200-al menni, hát azért, hogy haladjak, na meg megengedett Németország egyes autópályáinak bizonyos szakaszain, meg az autót ugy gyártották, hogy tud annyival menni csak a fékjét nem tervezték úgy, hogy arról a tempóról biztonsággal meg is álljon.
Részemről befejeztem az okfejtéseidre a válaszolgatást, mert látom csak az a jó, amit te és ahogyan te csinálod.

Egyszer megáll... Csak másodjára már nemigen akar. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5541 Dátum: 2014.07.08 kedd, 09:11:15 »

Egyszer megáll... Csak másodjára már nemigen akar. Smiley

AndyA
Az mk3 a 300-as tárcsával, de az mk2 278-as tárcsájával már elsőre is netzes. szomoru1
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5542 Dátum: 2014.07.08 kedd, 09:27:21 »

Az mk3 a 300-as tárcsával, de az mk2 278-as tárcsájával már elsőre is netzes. szomoru1

A 320-assal meg másodszor is. Meg talán még harmadszor is. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5543 Dátum: 2014.07.08 kedd, 09:36:10 »

A 320-assal meg másodszor is. Meg talán még harmadszor is. Smiley

AndyA
eljen ezért rakom fel én is a 315-öst.
Naplózva
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #5544 Dátum: 2014.07.08 kedd, 10:18:52 »

Első fékbetétnek melyik ajánlott?

Textar
Delphi
TRW
Ferodo
Meyle
Bosch

TRW és Bosch kicsit drágább, a Meyle kicsit olcsóbb.
(Nem, nem veszek EBC-t háromszoros áron.)
(Siky, tudom, hogy csak Bosch-t Cheesy)






Szia!

Én sok autóba tettem már TRW-t eddig minden esetben bevált. Igaz nem a legolcsóbb.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.08 kedd, 10:35:21 írta egyuri » Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5545 Dátum: 2014.07.08 kedd, 10:27:50 »



A /quote után írd a választ, különben összeolvad azzal, amire válaszolsz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #5546 Dátum: 2014.07.08 kedd, 10:35:46 »

A /quote után írd a választ, különben összeolvad azzal, amire válaszolsz.

AndyA

Köszi!

Nem figyeltem.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5547 Dátum: 2014.07.08 kedd, 10:45:25 »

Első fékbetétnek melyik ajánlott?

Textar
Delphi
TRW
Ferodo
Meyle
Bosch

TRW és Bosch kicsit drágább, a Meyle kicsit olcsóbb.
(Nem, nem veszek EBC-t háromszoros áron.)
(Siky, tudom, hogy csak Bosch-t Cheesy)


természetesen EBC greenstuffot vegyél akkor  vigyor3
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5548 Dátum: 2014.07.08 kedd, 10:51:54 »

természetesen EBC greenstuffot vegyél akkor  vigyor3

Nem vesz 3x-os áron írta is! Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Murmucka
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5488


E!

h.zsolt@freemail.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #5549 Dátum: 2014.07.08 kedd, 10:52:45 »

Nem vesz 3x-os áron írta is! Smiley

AndyA
tudom, azért ajánlottam  vigyor3
Naplózva

Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>http://www.murmucka.hu/bravo.jpg<<
Oldalak: 1 ... 104 105 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 117 118 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.