Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:19:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 123 124 125 126 127 128 129 [130] 131 132 133 134 135 136 137 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3068787 alkalommal)
0 Felhasználó és 87 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6450 Dátum: 2015.02.11 szerda, 07:29:31 »

ellenkezőleg.1 tárcsa 2 betét garnitúra.ez a normál.

Nekem 1:1-ben fogynak. Csak sokkal lassabban. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6451 Dátum: 2015.02.11 szerda, 08:48:44 »

Az. Az mk3 fék meg szintén. Elég elcseszett konstrukció.
Most majd juratec tárcsával próbálkozom, a brembo 20e kmt bírt.
Jobban fogy a tárcsa, mint a betét. Egy betét simán kibírhatna 2-3 tárcsát.
Tisztelt Fórumtárs!
Az én gépem 2005 óta meg van. Azóta csak az eredeti gyári tárcsákat használtam és soha nem volt vele problémám. Nem tudom milyen szempontból elcseszett a rendszer. Én még mindig megtudtam állni mind a szög ha szükséges volt. Nekem az a tapasztalatom, hogy semmi probléma a fékkel csak időnként karban kell tartani. Én minden 2 évben a fékfolyadék cserekor ezt meg is teszem. Még valami. Az eredeti tárcsa 2 garnitúra fékbetétet kiszolgál úgy 150 ezer Km alatt. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6452 Dátum: 2015.02.11 szerda, 09:25:50 »

Tisztelt Fórumtárs!
Az én gépem 2005 óta meg van. Azóta csak az eredeti gyári tárcsákat használtam és soha nem volt vele problémám. Nem tudom milyen szempontból elcseszett a rendszer. Én még mindig megtudtam állni mind a szög ha szükséges volt. Nekem az a tapasztalatom, hogy semmi probléma a fékkel csak időnként karban kell tartani. Én minden 2 évben a fékfolyadék cserekor ezt meg is teszem. Még valami. Az eredeti tárcsa 2 garnitúra fékbetétet kiszolgál úgy 150 ezer Km alatt. wave
Tisztelettel László! worship

Szia László,

Jelenleg a 4. mk3 mondeómat használom nem keveset, minimum évi 50e-t megyek , az utóbbi cserét leszámítva mindig gyári tárcsával, de a tapasztalatom alapján a fék nem bírja a hosszabb vagy erősebb fékezéseket, hajlamos utána remegőssé válni, és ezután már csak a tárcsa csere segít. A legutóbbi esetben csak egy salzburg, hallstatt (max 2000Km) túrát bírt ki. Volt focusom is, mk2 mondeom is 2-2 darab, azoknál nem tapasztaltam ezt.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6453 Dátum: 2015.02.11 szerda, 09:30:30 »

Szia László,

Jelenleg a 4. mk3 mondeómat használom nem keveset, minimum évi 50e-t megyek , az utóbbi cserét leszámítva mindig gyári tárcsával, de a tapasztalatom alapján a fék nem bírja a hosszabb vagy erősebb fékezéseket, hajlamos utána remegőssé válni, és ezután már csak a tárcsa csere segít. A legutóbbi esetben csak egy salzburg, hallstatt (max 2000Km) túrát bírt ki. Volt focusom is, mk2 mondeom is 2-2 darab, azoknál nem tapasztaltam ezt.

Alulméretezett az mk3 fék, egy közepes autópálya fékezéskor már túlmelegszik, onnan meg már baxható az egész...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6454 Dátum: 2015.02.11 szerda, 09:58:28 »

Szia László,

Jelenleg a 4. mk3 mondeómat használom nem keveset, minimum évi 50e-t megyek , az utóbbi cserét leszámítva mindig gyári tárcsával, de a tapasztalatom alapján a fék nem bírja a hosszabb vagy erősebb fékezéseket, hajlamos utána remegőssé válni, és ezután már csak a tárcsa csere segít. A legutóbbi esetben csak egy salzburg, hallstatt (max 2000Km) túrát bírt ki. Volt focusom is, mk2 mondeom is 2-2 darab, azoknál nem tapasztaltam ezt.
akkor bizony ideje lenne megtanulnod vezetni...... hehe hehe hehe hehe hehe


A főnököm a bömbit úgy használta,hogy 180e km után kellett féktárcsát cserélni, a 2ik szett betéttel.én ezt eddig csak 100ig tudtam megtenni....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6455 Dátum: 2015.02.11 szerda, 12:22:53 »

akkor bizony ideje lenne megtanulnod vezetni...... hehe hehe hehe hehe hehe


A főnököm a bömbit úgy használta,hogy 180e km után kellett féktárcsát cserélni, a 2ik szett betéttel.én ezt eddig csak 100ig tudtam megtenni....
van aki nem ér rá megvárni még kigurul az autó eplus2

legutóbbi szervízkor volt 2tömegű, kuplung és első betét trácsa csere. minden meg volt lilulva, a szerkezet, lednkerék is, féktárcsa is, fékbetét megégve, kuplung megégve. és még csak nem is vettem előtte nagyon sietősre. tény és való, hogy ez a fék nem arra van kitalálva, hogy az ember siessen vele
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #6456 Dátum: 2015.02.11 szerda, 17:52:06 »


Miért?A Brembo ennyire sz@r?


Sajàt tapasztalataim alapján NEM az.
Règebbi autóimra azt vettem (nem volt gond), ezèrt a mondeo is azt kapott.....  eplus2
Eddig mentem vele 70.000 km és semmi panaszom nem volt rá. És szerintem még
70 ezret elmegy. Textar betétekkel használom....
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6457 Dátum: 2015.02.11 szerda, 20:30:36 »


Sajàt tapasztalataim alapján NEM az.
Règebbi autóimra azt vettem (nem volt gond), ezèrt a mondeo is azt kapott.....  eplus2
Eddig mentem vele 70.000 km és semmi panaszom nem volt rá. És szerintem még
70 ezret elmegy. Textar betétekkel használom....

 eljen
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
1face
Vendég
« Új hozzászólás #6458 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 16:29:21 »


Miért?A Brembo ennyire sz@r?

Én csak a sport tárcsára írtam, a kommersz tárcsáikkal sohasem volt gondom!
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #6459 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 16:32:51 »

Szia László,

Jelenleg a 4. mk3 mondeómat használom nem keveset, minimum évi 50e-t megyek , az utóbbi cserét leszámítva mindig gyári tárcsával, de a tapasztalatom alapján a fék nem bírja a hosszabb vagy erősebb fékezéseket, hajlamos utána remegőssé válni, és ezután már csak a tárcsa csere segít. A legutóbbi esetben csak egy salzburg, hallstatt (max 2000Km) túrát bírt ki. Volt focusom is, mk2 mondeom is 2-2 darab, azoknál nem tapasztaltam ezt.
Salzburg - Hallstatt csak 72.9 km  eplus2
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6460 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 16:39:59 »

Salzburg - Hallstatt csak 72.9 km  eplus2
Jajj, te....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6461 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 19:40:40 »

Én csak a sport tárcsára írtam, a kommersz tárcsáikkal sohasem volt gondom!
nekem is ez lett a végeredmény.mondinál még vettem neves szetteket,aztán olyan gyorsan tönkrement,hogy na.
Aztán elkezdtem a noname tárcsákat venni japán betétekkel,és elképesztő,hogy milyen sokáig bírják.sose veszek többé sokpénzért neves féktárcsát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6462 Dátum: 2015.02.13 péntek, 09:33:24 »

nekem is ez lett a végeredmény.mondinál még vettem neves szetteket,aztán olyan gyorsan tönkrement,hogy na.
Aztán elkezdtem a noname tárcsákat venni japán betétekkel,és elképesztő,hogy milyen sokáig bírják.sose veszek többé sokpénzért neves féktárcsát.

Nalam a budai fekcenteres tarcsak ferodo betetekkel szepen teszik a dolgukat Smiley
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6463 Dátum: 2015.02.13 péntek, 10:59:15 »

Nalam a budai fekcenteres tarcsak ferodo betetekkel szepen teszik a dolgukat Smiley
például,ugye.... eljen Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #6464 Dátum: 2015.02.13 péntek, 11:49:42 »

ferodo tárcsák most jó áron vannak a unixban.érdemes megvenni? kb 8500 ba kerül dbja
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6465 Dátum: 2015.02.13 péntek, 12:28:55 »

ferodo tárcsák most jó áron vannak a unixban.érdemes megvenni? kb 8500 ba kerül dbja

Érdemes. Használtam Ferodo tárcsát Ferodo Premier betéttel, tökéletes volt.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #6466 Dátum: 2015.02.13 péntek, 20:42:56 »

Nalam a budai fekcenteres tarcsak ferodo betetekkel szepen teszik a dolgukat Smiley
Mióta használod? Nagyon olcsó a többihez képest.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #6467 Dátum: 2015.02.13 péntek, 20:44:37 »

ferodo tárcsák most jó áron vannak a unixban.érdemes megvenni? kb 8500 ba kerül dbja
Neked van valami extra kedvezményed náluk? A weboldalon kicsit magasabbak az árak...  Wink
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6468 Dátum: 2015.02.13 péntek, 20:57:12 »

Neked van valami extra kedvezményed náluk? A weboldalon kicsit magasabbak az árak...  Wink

ezek is jók:

https://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford__mondeo__mondeo_iii_b5y_2000_11_2007_08__16452/fek_mechanika_1__fektarcsa_1__fektarcsa_1__elsotengely?gyakori=I

itt meg 46%os  kedvességgel lehet számolni:

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2003/2_0/DIESEL/fekrendszer---absasresp/fektarcsa
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6469 Dátum: 2015.02.14 szombat, 16:00:01 »

Mióta használod? Nagyon olcsó a többihez képest.


Kb fel ev, 10ezer km ota vannak fent.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
1face
Vendég
« Új hozzászólás #6470 Dátum: 2015.02.14 szombat, 18:05:08 »


Évek óta Tőlük vásárolok! Korrektek és gyorsan megy a szállítás is! Egyszer egy rossz rendelés miatt csak a visszapostát buktam és visszautalták az árát!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6471 Dátum: 2015.02.14 szombat, 20:45:53 »

ha valakinek van eladó 325-ös fóka st eladó fékja az szólhatna
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6472 Dátum: 2015.02.14 szombat, 21:39:58 »

ha valakinek van eladó 325-ös fóka st eladó fékja az szólhatna

Dentcraft eladta már?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6473 Dátum: 2015.02.14 szombat, 22:08:43 »

Dentcraft eladta már?
szertintem már rég. amúgy küldtem neked vagy 2x pü-t a telefon miatt, átment? érdekel?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6474 Dátum: 2015.02.14 szombat, 22:24:09 »

szertintem már rég. amúgy küldtem neked vagy 2x pü-t a telefon miatt, átment? érdekel?
Érdekel-e, hogy átjött? Persze, hogy érdekel, megnézem majd, hogy átjött-e... laugh eplus2

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6475 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 11:06:03 »

ha valakinek van eladó 325-ös fóka st eladó fékja az szólhatna

320-as. Nem pont tőled vettem anno egyet? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6476 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 11:16:47 »

320-as. Nem pont tőled vettem anno egyet? Smiley

AndyA
tényleg, keverem a bmw-vel annál van 325-ös. de nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #6477 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 12:19:39 »

nekem is ez lett a végeredmény.mondinál még vettem neves szetteket,aztán olyan gyorsan tönkrement,hogy na.
Aztán elkezdtem a noname tárcsákat venni japán betétekkel,és elképesztő,hogy milyen sokáig bírják.sose veszek többé sokpénzért neves féktárcsát.

Nekem Delphi tárcsák vannak fenn Starline betétekkel. Már beletekertem kb 40e km-t. Én nem érzem, hogy rosszabbodott volna a fékem. Ja és nem épp a drága cuccok közé tartozik. Nemsoká megy a gépezet műszakira, az előzetes átvizsgálásnál kiderül, hogy jól éreztem-e.
Naplózva
SzMagus87
Vendég
« Új hozzászólás #6478 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 10:50:59 »

Sziasztok.
Nem tudom hogy jó helyre írom e csak kérdezném hogy  hol lehet venni azt a tűzfal szigetelést ahol a fékpedál rúdja kimegy a fékmunkahengerhez mert az enyém elpilledt és befúj ott a menetszék.
Köszönöm
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6479 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 11:29:26 »

Sziasztok.
Nem tudom hogy jó helyre írom e csak kérdezném hogy  hol lehet venni azt a tűzfal szigetelést ahol a fékpedál rúdja kimegy a fékmunkahengerhez mert az enyém elpilledt és befúj ott a menetszék.
Köszönöm


Szerintem külön sehol. 
Az a szervó dob alkatrésze: https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=&flypage=shop.flypage&product_id=409&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Ha nem sűrgős akkor megnézem, ha jól emlékszem nekem talán van egy. 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #6480 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 18:08:22 »

Jól gondolom hogy a hátsó féktárcsa és fékbetét, kisebb erőhatásnak van kitéve és nem gond, ha oda olcsóbbat (mondjuk LPR-t, Budai fékcentereset) veszek. Előre Ferodo premiert gondoltam (tárcsa 9500/db, betét 10600 Ft - Szilkerautó). Mi a véleményetek?
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6481 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 18:12:33 »

Jól gondolom hogy a hátsó féktárcsa és fékbetét, kisebb erőhatásnak van kitéve és nem gond, ha oda olcsóbbat (mondjuk LPR-t, Budai fékcentereset) veszek. Előre Ferodo premiert gondoltam (tárcsa 9500/db, betét 10600 Ft - Szilkerautó). Mi a véleményetek?


igazából a tárcsa sem mindegy, mert lehet 2 tárcsa közt eltérés a tapadási tulajdonságok közt, de a betét szerintem jobb ha egyforma gyártó egyforma típusa. szvsz
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6482 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 19:54:08 »

igazából a tárcsa sem mindegy, mert lehet 2 tárcsa közt eltérés a tapadási tulajdonságok közt, de a betét szerintem jobb ha egyforma gyártó egyforma típusa. szvsz

Mármint elöl hátul legyen egyforma? Miért?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6483 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 19:56:33 »

Mármint elöl hátul legyen egyforma? Miért?


más tipusú betétnek mások a tapadási tulajdonságai. Közúton nyilván nem jön ez ki annyira.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6484 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:03:35 »

más tipusú betétnek mások a tapadási tulajdonságai. Közúton nyilván nem jön ez ki annyira.

Nyilván, de a méretéből adódóan meg pláne mások a tapadási tulajdonságok.
Tényleg nem rosszból kérdezem, csak nekem most két tök más típus van elől-hátul.
Hátul cserélnem kellett, nem gondoltam hogy számít mi van elöl.  Miért számít?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6485 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:09:44 »

Nyilván, de a méretéből adódóan meg pláne mások a tapadási tulajdonságok.
Tényleg nem rosszból kérdezem, csak nekem most két tök más típus van elől-hátul.
Hátul cserélnem kellett, nem gondoltam hogy számít mi van elöl.  Miért számít?


azért más a mérete, mert más fékerő kell előre mint hátra. Gondolom extrém esetben, pl ha előre egy durva sport betét, hátra meg egy hagyományos, előfordulhat a fékerőcsökkenés, mivel a hátsó kerekek a puha betétek miatt megcsúsznának, emiatt az abs feleslegesen működésbe lépne.
Naplózva
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6486 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:15:33 »

azért más a mérete, mert más fékerő kell előre mint hátra. Gondolom extrém esetben, pl ha előre egy durva sport betét, hátra meg egy hagyományos, előfordulhat a fékerőcsökkenés, mivel a hátsó kerekek a puha betétek miatt megcsúsznának, emiatt az abs feleslegesen működésbe lépne.

Ha már szóba került ez a téma...
Az igaz, hogy a fék elől előbb fog, mint hátul?
Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6487 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:17:47 »

Ha már szóba került ez a téma...
Az igaz, hogy a fék elől előbb fog, mint hátul?
egyszerre fog az,inkább erősebben.Van fékerőelosztó a rendszerben,illetve az ABS .
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6488 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:23:17 »

Ha már szóba került ez a téma...
Az igaz, hogy a fék elől előbb fog, mint hátul?

egyszerre fog.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6489 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:38:23 »

egyszerre fog az,inkább erősebben.Van fékerőelosztó a rendszerben,illetve az ABS .
A kettő nem egy és ugyanaz?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6490 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:44:20 »

A kettő nem egy és ugyanaz?

Nem, nem ugyanaz.
a fékerőelosztó az egy előre beállított mértékben osztja el a hidraulikus nyomást a tengelyek között, régebben még a hátsó tengelyen volt terhelésfüggő fékerőszabályzó is (pl a ladán is) Az ABS pedig megcsúszó kerék esetén megszaggatja a felépült féknyomást. Ez történhet kerekenként, tengelyenként elöl kerekenként, hátul tengelyen, de nem szabályoz. Emiatt pl a harapósabb hátsó fékbetét érintheti a komplett fékhatást, mivel a megcsúzó hátsó tengely miatt az abs az elvárhatónál hamarabb avatkozik be.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6491 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:46:13 »

A kettő nem egy és ugyanaz?
de nem ám.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6492 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:46:21 »

Nem, nem ugyanaz.
a fékerőelosztó az egy előre beállított mértékben osztja el a hidraulikus nyomást a tengelyek között, régebben még a hátsó tengelyen volt terhelésfüggő fékerőszabályzó is (pl a ladán is) Az ABS pedig megcsúszó kerék esetén megszaggatja a felépült féknyomást. Ez történhet kerekenként, tengelyenként elöl kerekenként, hátul tengelyen, de nem szabályoz. Emiatt pl a harapósabb hátsó fékbetét érintheti a komplett fékhatást, mivel a megcsúzó hátsó tengely miatt az abs az elvárhatónál hamarabb avatkozik be.
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6493 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:50:19 »

Nem, nem ugyanaz.
a fékerőelosztó az egy előre beállított mértékben osztja el a hidraulikus nyomást a tengelyek között, régebben még a hátsó tengelyen volt terhelésfüggő fékerőszabályzó is (pl a ladán is) Az ABS pedig megcsúszó kerék esetén megszaggatja a felépült féknyomást. Ez történhet kerekenként, tengelyenként elöl kerekenként, hátul tengelyen, de nem szabályoz. Emiatt pl a harapósabb hátsó fékbetét érintheti a komplett fékhatást, mivel a megcsúzó hátsó tengely miatt az abs az elvárhatónál hamarabb avatkozik be.

Ide szabad a wikipédiát idézni?
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6494 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:50:43 »

Ide szabad a wikipédiát idézni?

mást olvastál benne?
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6495 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:52:22 »

mást olvastál benne?

Igen, meg máshol is.
Naplózva
GG
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 240


WWW E-mail
« Új hozzászólás #6496 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 20:59:20 »

egyszerre fog az,inkább erősebben.Van fékerőelosztó a rendszerben,illetve az ABS .

Milyen arányban van a fékerő elől, hátul?
Naplózva

diesel, 2004, 130le, 6seb., B5Y
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6497 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:03:45 »

Igen, meg máshol is.

oszd meg nyugodtan, hátha tanulunk belőle.
Naplózva
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #6498 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:07:57 »

oszd meg nyugodtan, hátha tanulunk belőle.

A fékerő-szabályozás korszerű megoldásai nemcsak a tengelyterhelés függvényében
arányos megoszlást hoznak létre, hanem valamennyi kereket külön-külön szabályozzák. Ezt
a fékerő-szabályozós rendszert nevezik Blokkolásgátlónak (Anti-Blokier-System), röviden
ABS-nek.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6499 Dátum: 2015.02.22 vasárnap, 21:10:25 »

oszd meg nyugodtan, hátha tanulunk belőle.


Szerintem egy egységet alkot....csak van saját érzékelője stb. mindegyiknek, de a hidraulika egység az közös az ABS/ESP/EBD-nek.   
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak: 1 ... 123 124 125 126 127 128 129 [130] 131 132 133 134 135 136 137 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.