Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 10:34:16 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2864642 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Levin
Vendég
« Új hozzászólás #5800 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 15:00:04 »

Felújított a megoldás.
Mi okozhatja a kis pattanást a kormányműben, amikor az egyensúlyi helyzetből kimozdítom?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5801 Dátum: 2014.11.30 vasárnap, 15:08:58 »

Mi okozhatja a kis pattanást a kormányműben, amikor az egyensúlyi helyzetből kimozdítom?
Az már okozat.
Kopás, görbület.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #5802 Dátum: 2014.12.10 szerda, 20:26:57 »

A hatso lengescsillapitok tartanak magassagot?vagy csak lengescsillapito?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #5803 Dátum: 2014.12.10 szerda, 20:49:41 »

A hatso lengescsillapitok tartanak magassagot?vagy csak lengescsillapito?
igen.kicsit megül,ha tönkremennek a gátlók.....de inkább a rugó.ha nagyon megült,akkor rugótörés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #5804 Dátum: 2014.12.10 szerda, 20:58:16 »

A hatso lengescsillapitok tartanak magassagot?vagy csak lengescsillapito?

A rugó tartja a magasságot, a csillapító "csak" csillapít. Kivéve az adaptív szintszabályzós csillapítókat. Kombiban van olyan is, bár nem gyakori.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #5805 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 18:41:28 »

Sziasztok ! Voltam futóművesnél beállíttatni a futóművet. Szerinte a hátsó nem állítható, az autószerelőm szerint meg állítható, csak be van "rohadva". Most akkor mi az igaz ? :-)
Naplózva
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #5806 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 19:39:04 »

Így van, mert az első és hátsó nem egyforma hosszú.
Az első a hosszabb, hátsó a rövidebb.


Stabilizátor és részeivel nem akarsz foglalkozni? Rendben vannak?
Bölcső szilentek?

Stabpálcát kicseréltem és a kereszt silenteket!
Mit érdemes még megnézni, mert eléggé hupog a hátulja.
 wow1
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5807 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 20:06:34 »

Stabpálcát kicseréltem és a kereszt silenteket!
Mit érdemes még megnézni, mert eléggé hupog a hátulja.
 wow1

Hát innen én nem tudom, hogy neked a hupogás mit is jelent.
Annak, hogy felsoroljam a többi futóműalkatrészt nincs értelme.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5808 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 20:56:21 »

Sziasztok ! Voltam futóművesnél beállíttatni a futóművet. Szerinte a hátsó nem állítható, az autószerelőm szerint meg állítható, csak be van "rohadva". Most akkor mi az igaz ? :-)
Merre fele futsz bele eme remek emberekbe?
Lehet állítani a hátsót és be szokott rohadni.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
farika84
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 442



E-mail
« Új hozzászólás #5809 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 22:01:19 »

Hát innen én nem tudom, hogy neked a hupogás mit is jelent.
Annak, hogy felsoroljam a többi futóműalkatrészt nincs értelme.

Persze tudom, hoyg számtalan dolog lehet még!
Torony csapágy szilentre gondolok még!
Egyébként, kisebb úthibánál min amikor egy műanyag dobozt megütnek! Cheesy nyes
Naplózva

2003'  Mondeo Trend MK3 2.0 TDCI Facelift 115LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #5810 Dátum: 2014.12.11 csütörtök, 22:41:41 »

Sziasztok ! Voltam futóművesnél beállíttatni a futóművet. Szerinte a hátsó nem állítható, az autószerelőm szerint meg állítható, csak be van "rohadva". Most akkor mi az igaz ? :-)

Vidd olyan szervizbe az autót, ahol láttak már MKIII Mondeo hátsó futóművet. Ott fogják tudni állítani Wink
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5811 Dátum: 2014.12.12 péntek, 00:16:09 »

Sziasztok ! Voltam futóművesnél beállíttatni a futóművet. Szerinte a hátsó nem állítható, az autószerelőm szerint meg állítható, csak be van "rohadva". Most akkor mi az igaz ? :-)


Vegyél új csavart bele....
https://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=7397&option=com_virtuemart&Itemid=26&kereso_modell=0&kereso_marka=---&kereso_modell=0&kereso_marka=---
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5812 Dátum: 2014.12.12 péntek, 06:50:29 »


Nem a csavarral szokott a gond lenni, hanem amikor belerohad a szilentbe, akkor valóban nem forog....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #5813 Dátum: 2014.12.12 péntek, 09:20:28 »

Nem a csavarral szokott a gond lenni, hanem amikor belerohad a szilentbe, akkor valóban nem forog....

Onnan meg nem könnyen jön ki. Az anyát leszedték róla nekem is könnyen, de a légkulccsal nem sikerült megmozdítani... Szerencsére nem nagyon áll el a kívánatostól, így nem volt muszáj mindenáron kihegeszteni az állítócsavart.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5814 Dátum: 2014.12.12 péntek, 10:55:02 »

Onnan meg nem könnyen jön ki. Az anyát leszedték róla nekem is könnyen, de a légkulccsal nem sikerült megmozdítani... Szerencsére nem nagyon áll el a kívánatostól, így nem volt muszáj mindenáron kihegeszteni az állítócsavart.

AndyA

Bizony....

1mm -es flex csavar elvág, új csavar, új lengőkar.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26958


E-mail
« Új hozzászólás #5815 Dátum: 2014.12.12 péntek, 11:45:05 »

Bizony....

1mm -es flex csavar elvág, új csavar, új lengőkar.

Új lengőkar?!?! Nem elég csak szilentet cserélni benne?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5816 Dátum: 2014.12.12 péntek, 12:18:23 »

Új lengőkar?!?! Nem elég csak szilentet cserélni benne?

AndyA


De elég. Csak találni kell bele szilentet....Ford nem árul csak komplett lengőkart.  A Lemförder meg gyárt bele külön szilentet.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5817 Dátum: 2014.12.12 péntek, 12:24:18 »

Új lengőkar?!?! Nem elég csak szilentet cserélni benne?

AndyA

A lengőkar cserénél ki-be. A szilent cserénél ki-be + szilent ki-be(+munkadíj). Lehet matekozni, hogy melyik hogyan jön ki. Ha szerencséd van nem tágul ki a lengőkar a kipréselésnél. Ha kitágul, akkor az új szilent nem fog fixen állni benne.
Meg ugye a kérdés, hogy a kiszerelésnél mennyire kell flexelni. HiAce és társainál első lengőkar belső szilentnél darabokra kell vágni a lengőkar, mert csak úgy lehet kivágni a csavart, ami berohad a belsejébe.

Én ilyen esetben -mivel nem egy komplett futóművet kell megpróbálni megmenteni- kikerülöm a bizonytalant és a szívást. Lengőkar. Mindenkinek jobb úgy.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5818 Dátum: 2014.12.12 péntek, 12:32:43 »

A lengőkar cserénél ki-be. A szilent cserénél ki-be + szilent ki-be(+munkadíj). Lehet matekozni, hogy melyik hogyan jön ki. Ha szerencséd van nem tágul ki a lengőkar a kipréselésnél. Ha kitágul, akkor az új szilent nem fog fixen állni benne.
Meg ugye a kérdés, hogy a kiszerelésnél mennyire kell flexelni. HiAce és társainál első lengőkar belső szilentnél darabokra kell vágni a lengőkar, mert csak úgy lehet kivágni a csavart, ami berohad a belsejébe.

Én ilyen esetben -mivel nem egy komplett futóművet kell megpróbálni megmenteni- kikerülöm a bizonytalant és a szívást. Lengőkar. Mindenkinek jobb úgy.



Mondeonál még szerencsére nem volt gondom a futóműalkatrészek csavarjaival.... 
Focus II-nél csúnyán megszivatott egy keresztlengőkar.....láng, flex,2db törött crova fej, sok anyázás után tudtam csak leszenvedni.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5819 Dátum: 2014.12.12 péntek, 12:35:10 »



Mondeonál még szerencsére nem volt gondom a futóműalkatrészek csavarjaival.... 
Focus II-nél csúnyán megszivatott egy keresztlengőkar.....láng, flex,2db törött crova fej, sok anyázás után tudtam csak leszenvedni.

Mert béna vagy...  laugh nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5820 Dátum: 2014.12.12 péntek, 12:39:13 »

Mert béna vagy...  laugh nyes


Lehet.....de akkor is kicseréltem.  nyes 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5821 Dátum: 2014.12.12 péntek, 12:48:41 »



Lehet.....de akkor is kicseréltem.  nyes 

Ennyi.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Döme
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #5822 Dátum: 2014.12.14 vasárnap, 09:13:17 »

Szevasztok!Szerintetek a Focus II alufelnije jó a Mondeo mk3-ra?Állítólag a mondinak nagyobb a féknyerge és beleér  a fóka alufelnije.A felniméret:6 v. 6.5Jx16 és 5x108mm a lyukosztás:Üdv.:Döme
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2003. 2.0 TDCI 96kW Turnier
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5823 Dátum: 2014.12.14 vasárnap, 09:31:55 »

Szevasztok!Szerintetek a Focus II alufelnije jó a Mondeo mk3-ra?Állítólag a mondinak nagyobb a féknyerge és beleér  a fóka alufelnije.A felniméret:6 v. 6.5Jx16 és 5x108mm a lyukosztás:Üdv.:Döme


Ez csak akkor igaz, ha 15"-ról van szó.   A 16"-os ugyanaz, tehát jó.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #5824 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 18:30:22 »

Sziasztok ! Nemrégen vettem az autót. Folyamatosan rakosgatom rendbe, ahogy a keret engedi...Futómű teljesen pipa. Sor került a fékekre is mert fékezésnél rázott az eleje (felnik, gumik ok) azt mondták a tárcsák "hullámosra" vannak kopva. Ok, új tárcsák, új betétek, látszólag minden okes volt városba, nem volt olyan érzésem mint előtte, hogy valaki alulról rugdossa a fékpedált...tegnap mentem pályán és 130 ról elkezdtem fékezni (nem nagyot, lájtosat) úgy elkezdett szitálni a kormány és rázni, hogy aszittem szétesik az autó. Nem a pedálon érzem a vibrációt mint előtte, hanem a kormány úgy ráz, hogy az már szégyellni való. A tárcsák 100% újak betétekkel együtt. Futómű géppel beállítva, nem lóg benne semmi, nem kopog, nem húz semerre. Kerékösszetartás is ok. Ötletek ? Nagyon félek,.nehogy kormánymű legyen, vagy fogasléc (?) segítsetek mi okozhatja ezt ? (szervó jól műxik, nem nyekeg, nem kattog nincs semminek rendellenes hangja) bát mintha a kormánynak lenne egy kis kotyogása, holtjátéka...
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.21 vasárnap, 18:32:37 írta balkal » Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5825 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 18:37:40 »

Sziasztok ! Nemrégen vettem az autót. Folyamatosan rakosgatom rendbe, ahogy a keret engedi...Futómű teljesen pipa. Sor került a fékekre is mert fékezésnél rázott az eleje (felnik, gumik ok) azt mondták a tárcsák "hullámosra" vannak kopva. Ok, új tárcsák, új betétek, látszólag minden okes volt városba, nem volt olyan érzésem mint előtte, hogy valaki alulról rugdossa a fékpedált...tegnap mentem pályán és 130 ról elkezdtem fékezni (nem nagyot, lájtosat) úgy elkezdett szitálni a kormány és rázni, hogy aszittem szétesik az autó. Nem a pedálon érzem a vibrációt mint előtte, hanem a kormány úgy ráz, hogy az már szégyellni való. A tárcsák 100% újak betétekkel együtt. Futómű géppel beállítva, nem lóg benne semmi, nem kopog, nem húz semerre. Kerékösszetartás is ok. Ötletek ? Nagyon félek,.nehogy kormánymű legyen, vagy fogasléc (?) segítsetek mi okozhatja ezt ? (szervó jól műxik, nem nyekeg, nem kattog nincs semminek rendellenes hangja) bát mintha a kormánynak lenne egy kis kotyogása, holtjátéka...

Mit jelent az, hogy "felnik, gumik ok" ? Azt, hogy darabszámra megvannak?
Az egy dolog, hogy esetleg ki lett centrírozva, de attól még a felni üthet (ovális, "8-as van benne"...stb.)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5826 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 19:05:54 »

Mit jelent az, hogy "felnik, gumik ok" ? Azt, hogy darabszámra megvannak?
Az egy dolog, hogy esetleg ki lett centrírozva, de attól még a felni üthet (ovális, "8-as van benne"...stb.)

többesszám, csak nem jól ragozta
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #5827 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 19:25:26 »

Mit jelent az, hogy "felnik, gumik ok" ? Azt, hogy darabszámra megvannak?
Az egy dolog, hogy esetleg ki lett centrírozva, de attól még a felni üthet (ovális, "8-as van benne"...stb.)

Darabszámra megvannak Smiley Acélfelni van rajta, centírozva voltak a felnik. Na de akkor ha nyolcas van benne, és ütnek, nem kellene egyenesfutáskor is ráznia ? Miért csak fékezéskor rángat a kormány jobbra balra ? (mondjuk autopalyan egyenesfutáskor is van némi vibráció nagy tempónál, azért tudok már csak a kormánymű valamely részére gondolni) azóta volt gumicsere, és az új gumikkal is ezt csinálja.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5828 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 19:46:56 »

Darabszámra megvannak Smiley Acélfelni van rajta, centírozva voltak a felnik. Na de akkor ha nyolcas van benne, és ütnek, nem kellene egyenesfutáskor is ráznia ? Miért csak fékezéskor rángat a kormány jobbra balra ? (mondjuk autopalyan egyenesfutáskor is van némi vibráció nagy tempónál, azért tudok már csak a kormánymű valamely részére gondolni) azóta volt gumicsere, és az új gumikkal is ezt csinálja.

Gumicsere volt vagy kerék csere?  (másik felni)
Ha gumi csere volt, attól még a felnik (is) lehetnek rosszak.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5829 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 19:47:42 »

Darabszámra megvannak Smiley Acélfelni van rajta, centírozva voltak a felnik. Na de akkor ha nyolcas van benne, és ütnek, nem kellene egyenesfutáskor is ráznia ? Miért csak fékezéskor rángat a kormány jobbra balra ? (mondjuk autopalyan egyenesfutáskor is van némi vibráció nagy tempónál, azért tudok már csak a kormánymű valamely részére gondolni) azóta volt gumicsere, és az új gumikkal is ezt csinálja.

Nálam ugyan ez a helyzet. Csak fékezéskor és bizonyos sebességtartományban 60-70 között( de valami brutál módon ráz).3 fajta tárcsát próbáltam, hátha azok a rosszak. kb. 5000 km után már rázott.Fékpadon, rázópadon volt.  Jelenleg ott tartok, hogy a jobb első féknyereg nem enged vissza rendesen. Nem tudom ez okozhatja-e, mert nem melegszik jobban mint bármelyik másik kerék, ettől a hőtől nem kellene vetemednie szerintem.
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #5830 Dátum: 2014.12.21 vasárnap, 19:56:48 »

Gumicsere volt vagy kerék csere?  (másik felni)
Ha gumi csere volt, attól még a felnik (is) lehetnek rosszak.
gumicsere csak
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5831 Dátum: 2014.12.22 hétfő, 12:56:36 »

Sziasztok ! Nemrégen vettem az autót. Folyamatosan rakosgatom rendbe, ahogy a keret engedi...Futómű teljesen pipa. Sor került a fékekre is mert fékezésnél rázott az eleje (felnik, gumik ok) azt mondták a tárcsák "hullámosra" vannak kopva. Ok, új tárcsák, új betétek, látszólag minden okes volt városba, nem volt olyan érzésem mint előtte, hogy valaki alulról rugdossa a fékpedált...tegnap mentem pályán és 130 ról elkezdtem fékezni (nem nagyot, lájtosat) úgy elkezdett szitálni a kormány és rázni, hogy aszittem szétesik az autó. Nem a pedálon érzem a vibrációt mint előtte, hanem a kormány úgy ráz, hogy az már szégyellni való. A tárcsák 100% újak betétekkel együtt. Futómű géppel beállítva, nem lóg benne semmi, nem kopog, nem húz semerre. Kerékösszetartás is ok. Ötletek ? Nagyon félek,.nehogy kormánymű legyen, vagy fogasléc (?) segítsetek mi okozhatja ezt ? (szervó jól műxik, nem nyekeg, nem kattog nincs semminek rendellenes hangja) bát mintha a kormánynak lenne egy kis kotyogása, holtjátéka...

Ha csak fékezéskor ***, és egyenesfutáskor/goyrsításkor nincs jelenség akkor valószínűleg fék lesz, és nem lesz köze hozzá a centirozatlanságnak, vagy esetleg "tojásra" fékezett guminak. Milyen márkájú a tárcsa és a betét ? Gondosan lett összeszerelve ? felületek megtisztítva stb ? Mennyi km-t futottál a tárcsacsere óta ?
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5832 Dátum: 2014.12.22 hétfő, 16:56:18 »

Sziasztok ! Nemrégen vettem az autót. Folyamatosan rakosgatom rendbe, ahogy a keret engedi...Futómű teljesen pipa. Sor került a fékekre is mert fékezésnél rázott az eleje (felnik, gumik ok) azt mondták a tárcsák "hullámosra" vannak kopva. Ok, új tárcsák, új betétek, látszólag minden okes volt városba, nem volt olyan érzésem mint előtte, hogy valaki alulról rugdossa a fékpedált...tegnap mentem pályán és 130 ról elkezdtem fékezni (nem nagyot, lájtosat) úgy elkezdett szitálni a kormány és rázni, hogy aszittem szétesik az autó. Nem a pedálon érzem a vibrációt mint előtte, hanem a kormány úgy ráz, hogy az már szégyellni való. A tárcsák 100% újak betétekkel együtt. Futómű géppel beállítva, nem lóg benne semmi, nem kopog, nem húz semerre. Kerékösszetartás is ok. Ötletek ? Nagyon félek,.nehogy kormánymű legyen, vagy fogasléc (?) segítsetek mi okozhatja ezt ? (szervó jól műxik, nem nyekeg, nem kattog nincs semminek rendellenes hangja) bát mintha a kormánynak lenne egy kis kotyogása, holtjátéka...
Tisztelt Fórumtárs!
A kormány remegés több okból adódhat. Először minden kétséget kizáróan górcső alá kell venni a felniket és a gumikat. Mindkét elem komoly rázást tud produkálni, még új esetén is. Ezek után megvizsgálandó hogyan lett felszerelve a a féktárcsa a kerék agyra, és milyem állapotú a tárcsa. Ha nincs megtisztítva az agy a féktárcsa alatt üthet a rendszer. Egyben érdemes megvizsgálni a kerékcsapágyakat is, mert erősen kopott csapágy is tud fékezéskor kormány remegést okozni. Ezek után a függőleges stabilizátorok vizsgálata jön a két  lengőkar és a nyomtávrúd végén lévő gömbcsuklókkal. Kotyogás esetén a remegés mellett enyhén kóvályoghat a kocsi, különösen oldalszél esetén. És végül de nem utolsósorban a szilent blokkok. Mindezek előtt érdemes egy teljes futóművizsgálatot végezni, rázópaddal egyetemben. Itt ki kell derüljön, hogy mi a problémás elem. A Fordnak elég stabil futóműve van és ha rendben van élmény vele közlekedni. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.22 hétfő, 18:06:52 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #5833 Dátum: 2014.12.23 kedd, 08:02:36 »

Tisztelt Fórumtárs!
A kormány remegés több okból adódhat. Először minden kétséget kizáróan górcső alá kell venni a felniket és a gumikat. Mindkét elem komoly rázást tud produkálni, még új esetén is. Ezek után megvizsgálandó hogyan lett felszerelve a a féktárcsa a kerék agyra, és milyem állapotú a tárcsa. Ha nincs megtisztítva az agy a féktárcsa alatt üthet a rendszer. Egyben érdemes megvizsgálni a kerékcsapágyakat is, mert erősen kopott csapágy is tud fékezéskor kormány remegést okozni. Ezek után a függőleges stabilizátorok vizsgálata jön a két  lengőkar és a nyomtávrúd végén lévő gömbcsuklókkal. Kotyogás esetén a remegés mellett enyhén kóvályoghat a kocsi, különösen oldalszél esetén. És végül de nem utolsósorban a szilent blokkok. Mindezek előtt érdemes egy teljes futóművizsgálatot végezni, rázópaddal egyetemben. Itt ki kell derüljön, hogy mi a problémás elem. A Fordnak elég stabil futóműve van és ha rendben van élmény vele közlekedni. wave
Tisztelettel László! worship
Sziasztok! Na mindent kinyomoztam, voltam futóművesnél, illetve egy műszaki vizsgabázison is. Kerekek jók, rá lettek rakva egy olyan gépre ami a felni két oldalán forgás közbe nézi a kilengést vagy mit (nemtudom a nevét) felnik jók, centirozva vannak, gumik jók. Rázópadon is volt, lengéscsillapítok minden gyári értékeken belül van. Futómű beállítva, nem kotyog, kopog semmi, nincs lógás és kopogás sehol. A gyanu visszaterelődött a fékekre..beszéltem a szerelőmmel (trw tárcsa és zimmermann betétek vannak) vátosba jó volt azonban hétvégén voltam bécsbe és az egyik kihajtónál (enyhe lágy fékezés volt) ott rázott be mocskosul, és utána már rázott ha fékeztem kisebb temponál is. Nagy valószínűséggel nem túl jó minőség ez a trw tárcsa és a mondi hullámosra "hajtogatta" nem bírja  tárcsa...és az alig 300-400 km ert futott tárcsa a hibás...gariba visszakuldi a szerelom, és másik tárcsát próbálunk, nemtudom mit lenne érdemes ? Ami jó minőség ATE ? Mik a tapasztalatok, nektek milyen tárcsa van elöl amire nincs panasz ?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5834 Dátum: 2014.12.23 kedd, 09:11:30 »

Ami jó minőség ATE ? Mik a tapasztalatok, nektek milyen tárcsa van elöl amire nincs panasz ?

Sokat számít a felszerelés pontossága, felületek megtisztítása, és a bejáratás/összefékezés is. A garanciában ne bízz, csak azért mondta a szerelő hogy lenyugodj...Az Ate is jó minőség, de ezen az áron már kapsz gyári Motorcraft-ot. Akkor inkább azt.

vagy szabályoztasd fel a jelenelgi tárcsáidat, és gondos összeszerelés után fékezd össze őket a betétekkel. Van ennek műszaki háttere, de most nem kezdek bele mert hosszú lenne...a lényeg hogy a rendes összefékezés nagyob fontos.

Olvass bele a féktopicba, innnentől ott a helyed. integet2
Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5835 Dátum: 2014.12.23 kedd, 11:07:50 »

Sziasztok! Na mindent kinyomoztam, voltam futóművesnél, illetve egy műszaki vizsgabázison is. Kerekek jók, rá lettek rakva egy olyan gépre ami a felni két oldalán forgás közbe nézi a kilengést vagy mit (nemtudom a nevét) felnik jók, centirozva vannak, gumik jók. Rázópadon is volt, lengéscsillapítok minden gyári értékeken belül van. Futómű beállítva, nem kotyog, kopog semmi, nincs lógás és kopogás sehol. A gyanu visszaterelődött a fékekre..beszéltem a szerelőmmel (trw tárcsa és zimmermann betétek vannak) vátosba jó volt azonban hétvégén voltam bécsbe és az egyik kihajtónál (enyhe lágy fékezés volt) ott rázott be mocskosul, és utána már rázott ha fékeztem kisebb temponál is. Nagy valószínűséggel nem túl jó minőség ez a trw tárcsa és a mondi hullámosra "hajtogatta" nem bírja  tárcsa...és az alig 300-400 km ert futott tárcsa a hibás...gariba visszakuldi a szerelom, és másik tárcsát próbálunk, nemtudom mit lenne érdemes ? Ami jó minőség ATE ? Mik a tapasztalatok, nektek milyen tárcsa van elöl amire nincs panasz ?
Tisztelt Fórumtárs!
Ha valóban minden rendben a futóműelemeknél, és a tárcsa rosszalkodik akkor és a gyári tárcsát ajánlom. Nekem még soha nem volt vele problémám. Fékbetétnek én az EBC Green Stuffot használom. A fékkhatás brutális. A gyári FOMOCO tárcsa nekem még drasztikus hegymenetek esetén se hullámosodott meg soha. Csak ajánlani tudom. Sok sikert a javításhoz. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Iqtamas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90



E-mail
« Új hozzászólás #5836 Dátum: 2014.12.23 kedd, 13:52:06 »

Sziasztok!
Nincs valakinek eladó acélfelni kerékanya szettje Mk3-hoz, jó árban? Nem találom a régit.  Főleg Bp-én érdekelne.
Naplózva

2005.05.27. MK3 Turiner 2.2 TDCI 155 le Ghia Executive
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5837 Dátum: 2014.12.23 kedd, 14:15:49 »

Sziasztok!
Nincs valakinek eladó acélfelni kerékanya szettje Mk3-hoz, jó árban? Nem találom a régit.  Főleg Bp-én érdekelne.

Bemész bármelyik nagyobb gumishoz vagy autósboltba és ott tudsz venni.  wave
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26653


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5838 Dátum: 2014.12.23 kedd, 14:19:23 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ha valóban minden rendben a futóműelemeknél, és a tárcsa rosszalkodik akkor és a gyári tárcsát ajánlom. Nekem még soha nem volt vele problémám. Fékbetétnek én az EBC Green Stuffot használom. A fékkhatás brutális. A gyári FOMOCO tárcsa nekem még drasztikus hegymenetek esetén se hullámosodott meg soha. Csak ajánlani tudom. Sok sikert a javításhoz. wave
Tisztelettel László! worship

A gyári, Ford dobozos tárcsak vagy ferodo, vagy ate...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5839 Dátum: 2014.12.23 kedd, 14:29:57 »

A gyári, Ford dobozos tárcsak vagy ferodo, vagy ate...
Tisztelt Fórumtárs!
Én nem vitatom az igazad. Eddig amit én vettem abba mindegyikbe a tárcsa homlokperemébe be volt ütve a FOMOCO felirat. Ami ugye "Ford Motor Corporation-t" jelent. Tulajdonképp lényegtelen. Gyári Ford tárcsa, ezen van a hangsúly.  wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5840 Dátum: 2014.12.23 kedd, 15:19:54 »

Ford Motor Company
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5841 Dátum: 2014.12.23 kedd, 15:22:03 »

A gyári, Ford dobozos tárcsak vagy ferodo, vagy ate...
csak remélni tudom, hogy nem ferodo
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5842 Dátum: 2014.12.23 kedd, 18:14:29 »

Ford Motor Company
Tisztelt Fórumtárs!
A témával kapcsolatos figyelmed elismerésre méltó(Company)!  smile eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.23 kedd, 18:27:40 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5843 Dátum: 2014.12.23 kedd, 23:10:05 »

Tisztelt Fórumtárs!
A témával kapcsolatos figyelmed elismerésre méltó(Company)!  smile eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
A Corporation az Nimfas!  Wink  https://www.youtube.com/watch?v=12JHylOkgsg  vigyor3
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #5844 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 11:24:44 »

Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem.
Valószínűleg hamarosan féltengely belső csukló cserére lesz szüksége az autónak.
Nézegettem már alkatrészeket, kb. a bal első ára 70.000 huf.
Mi lenne,ha inkább egy teljes bal féltengelyt vásárolnék és azt cseréltetném?
Az meglenne kb 35.000 Huf-ból (persze nem gyári).
Ti mit javasoltok?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5845 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 11:27:07 »

Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem.
Valószínűleg hamarosan féltengely belső csukló cserére lesz szüksége az autónak.
Nézegettem már alkatrészeket, kb. a bal első ára 70.000 huf.
Mi lenne,ha inkább egy teljes bal féltengelyt vásárolnék és azt cseréltetném?
Az meglenne kb 35.000 Huf-ból (persze nem gyári).
Ti mit javasoltok?
Bal első? Hátul nincs féltengely.  vigyor3
Én azt javaslom, hogy a fent említett árak töredékéért vásárolj komplett féltengelyt bontóból. Amit meg spórolsz azt költsd másra, miután a jó tanácsért elutaltad nekem a tiszteletdíjamat.  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #5846 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 11:34:41 »

Bal első? Hátul nincs féltengely.  vigyor3
Én azt javaslom, hogy a fent említett árak töredékéért vásárolj komplett féltengelyt bontóból. Amit meg spórolsz azt költsd másra, miután a jó tanácsért elutaltad nekem a tiszteletdíjamat.  nyes

Díj nélkül is rendkívüli módon tisztellek,elhiheted  vigyor3 worship
Amúgy erre a bontottra gondoltam:
https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200111-elso-feltengely/3553-feltengely-elso-ford-mondeo-2000-2007-benzines-bal-manualis
Ez jó lehet vajon? Kap az ember erre valami garanciát?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5847 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 11:39:10 »

Díj nélkül is rendkívüli módon tisztellek,elhiheted  vigyor3 worship
Amúgy erre a bontottra gondoltam:
https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200111-elso-feltengely/3553-feltengely-elso-ford-mondeo-2000-2007-benzines-bal-manualis
Ez jó lehet vajon? Kap az ember erre valami garanciát?

Ne a cromax-ból vegyél bontottat.
Bontóból, normális helyről.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #5848 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 11:50:36 »

Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem.
Valószínűleg hamarosan féltengely belső csukló cserére lesz szüksége az autónak.
Nézegettem már alkatrészeket, kb. a bal első ára 70.000 huf.
Mi lenne,ha inkább egy teljes bal féltengelyt vásárolnék és azt cseréltetném?
Az meglenne kb 35.000 Huf-ból (persze nem gyári).
Ti mit javasoltok?

Én nemrég cseréltem, 25-ért vettem bontott-at, 8 ezerért kicsrélték. Mint kiszerelés után kiderült már 2 csukló is a halálán volt.  Ja és 2 féle (hossz) féltengely van, jellemzően a váltóból támcsapágyig hossz különbözeteti őket meg elsődlegesen. Csere után olyan apró rezonanciák is eltűntek amiről azt hittem hogy normális menetzaj. A jobb bontók kipróbálják bontás előtt az autót, és a féltengelyt kézben tartva is meg lehet nagyjából állapítani az állapotát. Már aki ért hozzá.
Egybként 30-35-ért féltengely felújítást is vállalnak Bp.-en. Csak akkor beragad az autó ott 1 néhány napra.

Jaaa most olvasom hogy neked a balos a vacak. Nem gyakori...inkább a jobbos szokott tönkemenni hamarabb...
Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #5849 Dátum: 2014.12.28 vasárnap, 11:50:54 »

Ne a cromax-ból vegyél bontottat.
Bontóból, normális helyről.

A Bárdi-tól tudnék bátyámon keresztül új GSP márkájút 25.000 Huf-ért.
ARRÓL MIT LEHET TUDNI? JÓ AZ MINT MÁRKA?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.072 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.