Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 21:31:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 125 126 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2886790 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5900 Dátum: 2015.01.26 hétfő, 12:52:30 »

Sziasztok!
Az a problémám, hogy akad a kormány középen. Pontosabban. Álló helyzetben járó motornál középről balra vagy jobba fordítva 5-10 fokkal akad a kormány durva hang kíséretében. A többi tartományban semmi akadás nincs. Menet közben kevésbé érezni. Álló helyzetben, motor nem jár szintén nincs akadás.
Nagy a baj?

Ha kormánymű gond, akkor szervofolyadék csere ideiglenesen segíthet. Hosszabb távon kormánymű-felújításra számíthatsz. Ha kezd rosszabb lenni, ne nagyon használd tovább, mert beállhat fixen, és az nem nagyon vicces menet közben.

Ha lehet futómű is, azt majd megmondja pl. GSR, aki ért is hozzá. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #5901 Dátum: 2015.01.27 kedd, 06:30:49 »

Ha kormánymű gond, akkor szervofolyadék csere ideiglenesen segíthet. Hosszabb távon kormánymű-felújításra számíthatsz. Ha kezd rosszabb lenni, ne nagyon használd tovább, mert beállhat fixen, és az nem nagyon vicces menet közben.

Ha lehet futómű is, azt majd megmondja pl. GSR, aki ért is hozzá. Smiley

AndyA
nekem ilyen 4 hónapja. néha csinálja, néha nem. Néha halkabban, néha hangosabban. passz. zavar, de nem annyira, hogy nekiálljak kormányművet cserélni.

Tegnap elhatároztam, hogy elviszem autószerelőhöz, hogy megnézze mi a helyzet. Erre ma reggel semmiféle akadás nem volt, simán el lehetett forgatni a kormánykereket.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #5902 Dátum: 2015.01.27 kedd, 07:29:15 »

Tegnap elhatároztam, hogy elviszem autószerelőhöz, hogy megnézze mi a helyzet. Erre ma reggel semmiféle akadás nem volt, simán el lehetett forgatni a kormánykereket.
Nekem is ilyen.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5903 Dátum: 2015.01.27 kedd, 07:39:25 »

Tegnap elhatároztam, hogy elviszem autószerelőhöz, hogy megnézze mi a helyzet. Erre ma reggel semmiféle akadás nem volt, simán el lehetett forgatni a kormánykereket.

Akkor nem futómű. Az ritkán szokott így gyógyulni. Szóval ne reménykedj. Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #5904 Dátum: 2015.01.27 kedd, 09:08:59 »

Akkor nem futómű. Az ritkán szokott így gyógyulni. Szóval ne reménykedj. Sad

AndyA
Még az előző autónál volt kormánymű gondom. Beszéltem felújító céggel. Azt mondták, fel tudják újítani, tömítések, karmantyúk, stb, de ha a ház nagyon meg van kopva, akkor nem működik rendesen. Azaz középhelyzetből kifordítva akadhat, és ez nem mechanikus probléma, ha nem egyfajta hidraulikus akadás.
És ezen nem tud segíteni. És még annyi hangzott el, erre határozottan emlékszem, hogy ez nem csak MkII nél, de az MkIII nál is probléma.
Üdv, Ferqó

Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5905 Dátum: 2015.01.27 kedd, 09:18:37 »

Még az előző autónál volt kormánymű gondom. Beszéltem felújító céggel. Azt mondták, fel tudják újítani, tömítések, karmantyúk, stb, de ha a ház nagyon meg van kopva, akkor nem működik rendesen. Azaz középhelyzetből kifordítva akadhat, és ez nem mechanikus probléma, ha nem egyfajta hidraulikus akadás.
És ezen nem tud segíteni. És még annyi hangzott el, erre határozottan emlékszem, hogy ez nem csak MkII nél, de az MkIII nál is probléma.
Üdv, Ferqó

Lehet másikat is venni, nem csak felújíttatni... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #5906 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:05:34 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári alufelni anyacsavarjai jók a Jaguár X-Type gyári felnihez? A méret az tuti stimmel, csak a csavarok kupossága a kérdés, hogy kell-e hozzá a jagszi csavarjai vagy a jó hozzá a Mondeo-é.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #5907 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:18:53 »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a gyári alufelni anyacsavarjai jók a Jaguár X-Type gyári felnihez? A méret az tuti stimmel, csak a csavarok kupossága a kérdés, hogy kell-e hozzá a jagszi csavarjai vagy a jó hozzá a Mondeo-é.
valószínű,hogy igen.azért valószínű,mert sosem volt jagom.... vigyor3

Mk3 ból van összerakva,így nagy eséllyel stimmel.... Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #5908 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:43:11 »

valószínű,hogy igen.azért valószínű,mert sosem volt jagom.... vigyor3

Mk3 ból van összerakva,így nagy eséllyel stimmel.... Wink

Igen ezt mondják Smiley
Lecsavarok egy anyát az enyémről, majd elviszem összehasonlítom a Jaguáréval, viszek még egy tolómérőt is és megmérem az anya kúposságát alul, felül. Aztán majd felrakásnál kiderül, hogy meg kell-e vennem az anyákat is a felnihez.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #5909 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 12:49:00 »

valószínű,hogy igen.azért valószínű,mert sosem volt jagom.... vigyor3

Mk3 ból van összerakva,így nagy eséllyel stimmel.... Wink
nekem s-type felnim volt, ahhoz ilyen kellett. http://www.ebay.co.uk/itm/Set-of-4-Jaguar-Wheel-Nuts-for-X-Type-S-Type-X350-XJ6-XJ8-XF-XK-FREE-P-P-/191475552115?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Wheels_tyres_Trim_Nuts_ET&hash=item2c94d50f73

és x-typehoz is ezt a fajtát írják mindenhol Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #5910 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 13:02:22 »

lehet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 144


E-mail
« Új hozzászólás #5911 Dátum: 2015.02.02 hétfő, 13:12:12 »


Igen, ilyesmit magyaráztak, ilyen alátétest. Akkor kell hozzá az anya is.
Köszönöm szépen.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
edu
Vendég
« Új hozzászólás #5912 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 11:20:55 »

Sziasztok, MK3 4 ajtós, az a tünet, hogy nedves és csakis nedves időben, a hátsó fütőmű olyan hangot ad mintha léceket dobálna valaki a csomagtartóban. ki lettek cserélve a toronycsapágyak, lengéscsillapítok, és a szilentek. Igazából az előző mondeóm is adta ezt a hangot, de ezzel hosszabb távra tervezek, gondolom valami tipushiba lehet. voltam vele már márka és nem márkaszervízben, futómű zsonglőrnél, de mindenki mindent rendben talált. a hangot egyébként akkor adja, ha mondjuk lefelé huppan egy fekvőrendőrön, de nagy esőben ha ülnek hátul akkor egész úton szól. még azt is észrevettem, hogy gyengébb guminyomásra erősebb a zaj. csomagtérfedél be van állítva, meg próbáltam már úgy is hogy a kárpitot/ pótkereket egyebeket kivettem, de minden jel arra utal, hogy a futó szól. Tudtok segíteni?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #5913 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 11:25:54 »

Sziasztok, MK3 4 ajtós, az a tünet, hogy nedves és csakis nedves időben, a hátsó fütőmű olyan hangot ad mintha léceket dobálna valaki a csomagtartóban. ki lettek cserélve a toronycsapágyak, lengéscsillapítok, és a szilentek. Igazából az előző mondeóm is adta ezt a hangot, de ezzel hosszabb távra tervezek, gondolom valami tipushiba lehet. voltam vele már márka és nem márkaszervízben, futómű zsonglőrnél, de mindenki mindent rendben talált. a hangot egyébként akkor adja, ha mondjuk lefelé huppan egy fekvőrendőrön, de nagy esőben ha ülnek hátul akkor egész úton szól. még azt is észrevettem, hogy gyengébb guminyomásra erősebb a zaj. csomagtérfedél be van állítva, meg próbáltam már úgy is hogy a kárpitot/ pótkereket egyebeket kivettem, de minden jel arra utal, hogy a futó szól. Tudtok segíteni?

Hátsó bölcső szilentek ellenőrizve lettek? Szerintem nem. Érdemes lenne....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
edu
Vendég
« Új hozzászólás #5914 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 11:42:20 »

Hátsó bölcső szilentek ellenőrizve lettek? Szerintem nem. Érdemes lenne....

köszi, erre így konkrétan nem emlékszem, hogy lett volna, megnézetem!
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5915 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 13:36:14 »

Hátsó bölcső szilentek ellenőrizve lettek? Szerintem nem. Érdemes lenne....

Azt hogy kell ellenőrizni a szemrevételezésen kívül? Mert "megrángatni" nem nagyon lehet.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5916 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 17:11:11 »

Azt hogy kell ellenőrizni a szemrevételezésen kívül? Mert "megrángatni" nem nagyon lehet.

Pajszerral.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Krissz31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #5917 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 21:34:49 »


Pajszerral.

Nekem pl: egyértelműen látszik, hogy a hátsó bölcsőszilent nem tart semmit. Konkrétan felfekszik az autó aljára...

Naplózva

Mk3 ST220 Facelift  /2003.12.08/ és kistestvére:
Mk5 Escort Rs 2000 /1992.11.27/
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5918 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 23:50:53 »

Nekem pl: egyértelműen látszik, hogy a hátsó bölcsőszilent nem tart semmit. Konkrétan felfekszik az autó aljára...



És milyen jelenséget produkál? Kopog?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5919 Dátum: 2015.02.09 hétfő, 23:52:41 »


Pajszerral.

Mennyire egyszerű cserélni? Le kell hozzá venni a bölcsőt?

Egyébként mik a legjellemzőbb tünetek ha rossz? Kopogás, instabilitás?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #5920 Dátum: 2015.02.10 kedd, 05:21:48 »

Mennyire egyszerű cserélni? Le kell hozzá venni a bölcsőt?

Egyébként mik a legjellemzőbb tünetek ha rossz? Kopogás, instabilitás?

Kopogás.  Illetve épp ahogy irtad, mintha lenne a csomitartóban valami, ami fel le ugrál ilyenkor. Wink Nekem kellett már cserélni anno. Nagyobb kilengésü rugozásnál mintha alulról egy kalapáccsal ütötték volna az alvázat. Nem mély dörömbölés, inkább fémes koppanás. Ha ilyet hallassz, érdemes cseréltetni. Nekem 8000ért megcsinálták, de mondjuk szerencsés voltam, mert elötte pár napig, minden nap befujtam csavarlazitoval és ugy jöttek ki a csavarok, hogy semmi probléma nem volt velük.  vigyor3
Amugy berohadásra hajlamosak, aztán törhet, ezért érdemes inkább áztatni a lazitóval.  
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.10 kedd, 05:25:23 írta ManiMondeo » Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Krissz31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #5921 Dátum: 2015.02.10 kedd, 10:34:51 »

És milyen jelenséget produkál? Kopog?

Így van , kopog. Nálam konkrétan olyan hangja volt először , mintha a pótkerék ugrálna a csomagtartóban. Ideiglenesen beraktam a két felfekvő felület közé egy 3 mm vastagságú kis gumilapot kétoldalú ragasztóval rögzítve, hogy mégis finomabb legyen a hangja... már már el is felejtsem. De természetesen cserés a dolog amint megszünik a rossz idő...
Naplózva

Mk3 ST220 Facelift  /2003.12.08/ és kistestvére:
Mk5 Escort Rs 2000 /1992.11.27/
edu
Vendég
« Új hozzászólás #5922 Dátum: 2015.02.10 kedd, 13:47:55 »

Nekem pl: egyértelműen látszik, hogy a hátsó bölcsőszilent nem tart semmit. Konkrétan felfekszik az autó aljára...

[img width=800 height=600]http://kepfeltoltes.hu/150209/b_lcs__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img

belestem a keréken keresztűl, és nekem odafér a kisujjam a kaszni meg a cucc közé, simán leeresztett állapotban, az jó, vagy pont az a nem jó?
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.10 kedd, 13:54:27 írta AndyA » Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #5923 Dátum: 2015.02.10 kedd, 17:10:02 »

belestem a keréken keresztűl, és nekem odafér a kisujjam a kaszni meg a cucc közé, simán leeresztett állapotban, az jó, vagy pont az a nem jó?

Nekem sem feküdt fel az alvázra. Viszont mint irtam, ugyaezek a tünetek. Pláne 4 ajtósnál sokszor, lehet valami tervezési hiba. Illetve magyar utak. Biztos ez a szilent lesz a ludas, cseréltesd.  Wink
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5924 Dátum: 2015.02.12 csütörtök, 12:19:40 »

Valaki cserélt már otthon hídszilentet? Mennyire szívatós? Aknából könnyen megy, vagy csápos kell hozzá?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5925 Dátum: 2015.02.13 péntek, 02:15:16 »

Valaki cserélt már otthon hídszilentet? Mennyire szívatós? Aknából könnyen megy, vagy csápos kell hozzá?

Én tavaj nyáron cseréltem, házilag, aknából. Relatív egyszerű, de a tisztítás megfingatott.
Én Powerflex polyuretán szilentre cseréltem mert az jóval egyszerűbb mint leszedni a hidat és ragaszgatni az eredetit. http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Subframe+Mounting+Bushes/596.html A Flo-Flex sokkal olcsóbb, de arról nem tudok nyilatkozni, sose használtam.
Azóta sem hallok semmilyen zörejt hátulról, csendes mint új korában.
Egyszerre mindig csak az egyik oldalon dolgozz, így nem "mászik el" a híd. Egyik oldal 1 csavar kiteker jó pár centit de még tartson, másikat ugyanazon az oldalon teljesen kiveszed. A karosszéria és a híd közé betettem egy nagy vastag anyát a szilentre és emelővel megemeltem a hidat így az kitolta a rossz szilentet. Most jön a szivacs a fém perselyt ami a hídban maradt (ez van beragasztva gyárilag), rendesen ki kell tisztítani rozsdától meg gumi maradékoktól. Nekem a drótkefe nem volt elég, kúp alakú csiszolókövet kellett használjak. Védőszemüveg, maszk ide-oda, szakadt a szemembe, orromba, számba a rozsdás kosz. Vagy 10 perc volt minden egyes persely tisztítása. Izzadtam mint egy ló. Kényelmes felfelé tartani a fúrót.  duhos2
Ezután, az anyát visszateszed a kasztni-híd közé, de ezúttal a szilent helyétől arrébb, be a powerflex és addig emeled a szilentet az emelővel még a felső rész kipattan felül. Anya kivesz, csavar vissza, megismétel másikkal ugyanazon az oldalon, majd ha kész mind a kettő, nyomatékra húzni és jöhet az ellenkező oldal. Annyi, hogy ha ilyen rendszert veszel, nem elég az alátét amit adnak hozzá, mindkettőt kell használni (régi+új), Ahogy az alábbi linken a kép mutatja.
Ha értesz angolul, sok info van a neten, képekkel. Pl: http://www.talkford.com/community/topic/85946-rear-subframe-bushes/page-16
Sokan inkább kivágják meg kifúrják a szilentet, de az emelős taktika sokkal gyorsabb és tisztább.

P
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.13 péntek, 02:21:38 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5926 Dátum: 2015.02.13 péntek, 12:37:09 »

Én tavaj nyáron cseréltem, házilag, aknából. Relatív egyszerű, de a tisztítás megfingatott.
Én Powerflex polyuretán szilentre cseréltem mert az jóval egyszerűbb mint leszedni a hidat és ragaszgatni az eredetit. http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Subframe+Mounting+Bushes/596.html A Flo-Flex sokkal olcsóbb, de arról nem tudok nyilatkozni, sose használtam.
Azóta sem hallok semmilyen zörejt hátulról, csendes mint új korában.
Egyszerre mindig csak az egyik oldalon dolgozz, így nem "mászik el" a híd. Egyik oldal 1 csavar kiteker jó pár centit de még tartson, másikat ugyanazon az oldalon teljesen kiveszed. A karosszéria és a híd közé betettem egy nagy vastag anyát a szilentre és emelővel megemeltem a hidat így az kitolta a rossz szilentet. Most jön a szivacs a fém perselyt ami a hídban maradt (ez van beragasztva gyárilag), rendesen ki kell tisztítani rozsdától meg gumi maradékoktól. Nekem a drótkefe nem volt elég, kúp alakú csiszolókövet kellett használjak. Védőszemüveg, maszk ide-oda, szakadt a szemembe, orromba, számba a rozsdás kosz. Vagy 10 perc volt minden egyes persely tisztítása. Izzadtam mint egy ló. Kényelmes felfelé tartani a fúrót.  duhos2
Ezután, az anyát visszateszed a kasztni-híd közé, de ezúttal a szilent helyétől arrébb, be a powerflex és addig emeled a szilentet az emelővel még a felső rész kipattan felül. Anya kivesz, csavar vissza, megismétel másikkal ugyanazon az oldalon, majd ha kész mind a kettő, nyomatékra húzni és jöhet az ellenkező oldal. Annyi, hogy ha ilyen rendszert veszel, nem elég az alátét amit adnak hozzá, mindkettőt kell használni (régi+új), Ahogy az alábbi linken a kép mutatja.
Ha értesz angolul, sok info van a neten, képekkel. Pl: http://www.talkford.com/community/topic/85946-rear-subframe-bushes/page-16
Sokan inkább kivágják meg kifúrják a szilentet, de az emelős taktika sokkal gyorsabb és tisztább.

P


Köszi a választ,

a híd leengedéséhez le kellett kötnöd róla az egyéb futóműalkatrészeket, vagy csak a szilentek csavarjait kellett kicsavarnod?

Nem nagyon értem ezt a ragasztós dolgot. Így néz ki a sima szilent: https://cromax.hu/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=P0405410.JPG&newxsize=294&newysize=294&path=prod

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210229-hatso-hid-alkatreszei/5970-hatso-hid-ford-mondeo-2000-2007-hatso-hid-szilentblokk-hatso

Ezekszerint a powerflexnél a külső fém vázba kell belepréselni, a simánál meg az egészet kell cserélni? Ragasztva van a hídhoz? Ha az egészet akarom, akkor is elég csak kicsit leengedni a hidat?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5927 Dátum: 2015.02.13 péntek, 20:10:07 »

Köszi a választ,

a híd leengedéséhez le kellett kötnöd róla az egyéb futóműalkatrészeket, vagy csak a szilentek csavarjait kellett kicsavarnod?

Nem nagyon értem ezt a ragasztós dolgot. Így néz ki a sima szilent: https://cromax.hu/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=P0405410.JPG&newxsize=294&newysize=294&path=prod

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210229-hatso-hid-alkatreszei/5970-hatso-hid-ford-mondeo-2000-2007-hatso-hid-szilentblokk-hatso

Ezekszerint a powerflexnél a külső fém vázba kell belepréselni, a simánál meg az egészet kell cserélni? Ragasztva van a hídhoz? Ha az egészet akarom, akkor is elég csak kicsit leengedni a hidat?


Ha nem polyuretánba gondolkodsz, hanem a gyáriban, akkor szerintem kizárólag szervíz tudja. Ahhoz ki kell szedni az egész hidat, kipréselni a szilenteket perselyel együtt, és visszaragasztani. Az autót nem lehet 24 órát használni még a ragasztó megköt. Nem beszálve a futómű állításról. Itt svédországban kb 25.000 Ft egy futómű állítás, úgyhogy én nagyon nem akartam.  rinya
Igen, amit linkeltél, az a szilent, perselyel együtt, amit be kell ragasztani. Nem kötöttem le semmit, csak lejebb engedtem a hidat egyik oldalon annyira, hogy a kasztni meg a híd közé bemenjen az a vastag anya távtartónak.

Edit: Annyit még hozzátennék, hogy nekem nagyon kopogott valami hátul és tudtam, hogy a hídszilentek már öregek mindenképp le kell cserélni, de én lecseréltem még a másik 2 alkatrészt is ami kopogásért lehet felelős. A stabilizátor szilenteket és a gömbfejeket is egyúttal. Ezek nem akkora összegek, lehet érdemes ezeket megnézned előbb.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.13 péntek, 20:18:49 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #5928 Dátum: 2015.02.14 szombat, 07:52:09 »


Ha nem polyuretánba gondolkodsz, hanem a gyáriban, akkor szerintem kizárólag szervíz tudja. Ahhoz ki kell szedni az egész hidat, kipréselni a szilenteket perselyel együtt, és visszaragasztani. Az autót nem lehet 24 órát használni még a ragasztó megköt. Nem beszálve a futómű állításról. Itt svédországban kb 25.000 Ft egy futómű állítás, úgyhogy én nagyon nem akartam.  rinya
Igen, amit linkeltél, az a szilent, perselyel együtt, amit be kell ragasztani. Nem kötöttem le semmit, csak lejebb engedtem a hidat egyik oldalon annyira, hogy a kasztni meg a híd közé bemenjen az a vastag anya távtartónak.

Edit: Annyit még hozzátennék, hogy nekem nagyon kopogott valami hátul és tudtam, hogy a hídszilentek már öregek mindenképp le kell cserélni, de én lecseréltem még a másik 2 alkatrészt is ami kopogásért lehet felelős. A stabilizátor szilenteket és a gömbfejeket is egyúttal. Ezek nem akkora összegek, lehet érdemes ezeket megnézned előbb.

Még -> míg (amíg, ameddig)!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5929 Dátum: 2015.02.14 szombat, 11:25:09 »


Ha nem polyuretánba gondolkodsz, hanem a gyáriban, akkor szerintem kizárólag szervíz tudja. Ahhoz ki kell szedni az egész hidat, kipréselni a szilenteket perselyel együtt, és visszaragasztani. Az autót nem lehet 24 órát használni még a ragasztó megköt. Nem beszálve a futómű állításról. Itt svédországban kb 25.000 Ft egy futómű állítás, úgyhogy én nagyon nem akartam.  rinya
Igen, amit linkeltél, az a szilent, perselyel együtt, amit be kell ragasztani. Nem kötöttem le semmit, csak lejebb engedtem a hidat egyik oldalon annyira, hogy a kasztni meg a híd közé bemenjen az a vastag anya távtartónak.

Edit: Annyit még hozzátennék, hogy nekem nagyon kopogott valami hátul és tudtam, hogy a hídszilentek már öregek mindenképp le kell cserélni, de én lecseréltem még a másik 2 alkatrészt is ami kopogásért lehet felelős. A stabilizátor szilenteket és a gömbfejeket is egyúttal. Ezek nem akkora összegek, lehet érdemes ezeket megnézned előbb.

Így már világos, kösz az infókat. worship
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Krissz31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #5930 Dátum: 2015.02.14 szombat, 21:39:38 »

Sziasztok!

Szerintetek az mitől lehet, hogy az első futóműben mindkét oldalt van valami elég hangos "klattyanás" amikor átmegyek lassan valami buckán vagy fekvőrendőrön...

Egyébként menetközben nincs hangja a futóműnek elől.

Megrángattam ezt azt , futóműállításon is megrángatták amit lehetett. Szó szerint pislogtak rám , mikor mondtam hogy valami klattyan a futóműben...

Tudom hülyeség a távgyógyítás, de hátha valakinek mégis megy. Vagy van akinek volt már pont ugyanilyen jelensége és tudja mi oldotta meg a problémát.

Naplózva

Mk3 ST220 Facelift  /2003.12.08/ és kistestvére:
Mk5 Escort Rs 2000 /1992.11.27/
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #5931 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 08:49:12 »

Sziasztok!

Szerintetek az mitől lehet, hogy az első futóműben mindkét oldalt van valami elég hangos "klattyanás" amikor átmegyek lassan valami buckán vagy fekvőrendőrön...

Egyébként menetközben nincs hangja a futóműnek elől.

Megrángattam ezt azt , futóműállításon is megrángatták amit lehetett. Szó szerint pislogtak rám , mikor mondtam hogy valami klattyan a futóműben...

Tudom hülyeség a távgyógyítás, de hátha valakinek mégis megy. Vagy van akinek volt már pont ugyanilyen jelensége és tudja mi oldotta meg a problémát.


kutyacsont.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
pocak001
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38



E-mail
« Új hozzászólás #5932 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 11:21:46 »

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem hogy van-e tapasztalata valakinek a cromaxnál kapható olcsóbb, "NTY" márkanéven futó hátsó kerékaggyal kapcsolatban? Szíven szerint az SKF-et venném meg de kétszer annyiba kerül mint az olcsóbbik. Illetve ha tud valaki 40000ft alatt SKF-et megbízható forrásból akkor nagyon megköszönném.

Előre is köszönöm, Krisztián.
Naplózva

2.0 tddi kombi ghia, 115ló+chip(kösz Bunyek!)
Krissz31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #5933 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 15:07:34 »

kutyacsont.

Erre gondoltam már, csak megrángatva semmi lógása, lötyögése nem volt. Na de majd beruházok ilyenekre, aztán ha mégsem az, megmarad tartaléknak.
Naplózva

Mk3 ST220 Facelift  /2003.12.08/ és kistestvére:
Mk5 Escort Rs 2000 /1992.11.27/
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5934 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 16:01:13 »

Erre gondoltam már, csak megrángatva semmi lógása, lötyögése nem volt. Na de majd beruházok ilyenekre, aztán ha mégsem az, megmarad tartaléknak.
A rángatás,mint ellenőrzés nálam sem mutatott lógást,viszont leszerelve,már eléggé megmutatkozott(volt holtjáték bőven)
http://mondeo.hu/wiki/index.php/F%C3%BCgg%C5%91leges_stabiliz%C3%A1tor_r%C3%BAd_-_kutyacsont_-_csere
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.15 vasárnap, 16:07:56 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Krissz31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #5935 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 19:54:30 »

A rángatás,mint ellenőrzés nálam sem mutatott lógást,viszont leszerelve,már eléggé megmutatkozott(volt holtjáték bőven)
http://mondeo.hu/wiki/index.php/F%C3%BCgg%C5%91leges_stabiliz%C3%A1tor_r%C3%BAd_-_kutyacsont_-_csere

Elolvastam,köszi...

Te milyet vettél, műanyag vagy fém kialakításút ?
Naplózva

Mk3 ST220 Facelift  /2003.12.08/ és kistestvére:
Mk5 Escort Rs 2000 /1992.11.27/
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5936 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 20:04:24 »

Elolvastam,köszi...

Te milyet vettél, műanyag vagy fém kialakításút ?


Gyárilag facelift előtt volt fém, facelift után meg műanyag.  Ha párban cseréled akkor felcserélhető.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #5937 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 20:11:19 »

Elolvastam,köszi...

Te milyet vettél, műanyag vagy fém kialakításút ?

Nem akarok beleszólni, de javaslom a Meyle HD tipust. Tudom, nem Lemforder... de tényleg HD!
Ha érdekel teszek fel képet róla.
Naplózva
Krissz31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #5938 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 21:03:54 »



Gyárilag facelift előtt volt fém, facelift után meg műanyag.  Ha párban cseréled akkor felcserélhető.

Köszi a magyarázatot, mostmár világos ez a fém , műanyag kérdés...  worship
Naplózva

Mk3 ST220 Facelift  /2003.12.08/ és kistestvére:
Mk5 Escort Rs 2000 /1992.11.27/
Krissz31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #5939 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 21:05:12 »

Nem akarok beleszólni, de javaslom a Meyle HD tipust. Tudom, nem Lemforder... de tényleg HD!
Ha érdekel teszek fel képet róla.

Tényleg a Lemförder-t nézegettem,de tegyél képet kiváncsi vagyok...
Naplózva

Mk3 ST220 Facelift  /2003.12.08/ és kistestvére:
Mk5 Escort Rs 2000 /1992.11.27/
kupeti
Vendég
« Új hozzászólás #5940 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 21:14:33 »

Tényleg a Lemförder-t nézegettem,de tegyél képet kiváncsi vagyok...

http://www.kephost.com/image/FV8x
http://www.kephost.com/image/FV8U
http://www.kephost.com/image/FV8X
http://www.kephost.com/image/FV8y

A fekete nem lemforder, hanem egy átlagos akármilyen, nem hd. Azthiszem a lemforder egyébként műanyag (legalábbis azt hozta az unixos program a kocsimhoz). Én azt kértem eredetileg az unixban, de aztán lebeszéltek, kihozták mindkettőt hogy nézzem meg. Kép alapján nem biztos hogy látszik, de a valóságban elég meggyőző a hd.

« Utoljára szerkesztve: 2015.02.15 vasárnap, 21:20:35 írta kupeti » Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5941 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 22:30:28 »

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem hogy van-e tapasztalata valakinek a cromaxnál kapható olcsóbb, "NTY" márkanéven futó hátsó kerékaggyal kapcsolatban? Szíven szerint az SKF-et venném meg de kétszer annyiba kerül mint az olcsóbbik. Illetve ha tud valaki 40000ft alatt SKF-et megbízható forrásból akkor nagyon megköszönném.

Előre is köszönöm, Krisztián.


Szia, itt 37 az SKF https://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford__mondeo__mondeo_iii_b5y_2000_11_2007_08__15486/felfuggesztes_kormanyzas_1__kerekcsapagy_alkatreszek__kerekcsapagy_1__hatsotengely?gyakori=I

A Bárdinál 56, de ha van kedvességed, akkor kb fél áron meg tudod kapni.

Üdv: Zoli
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5942 Dátum: 2015.02.15 vasárnap, 22:46:42 »

Elolvastam,köszi...

Te milyet vettél, műanyag vagy fém kialakításút ?
FL utáni műanyagot raktam bele.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
pocak001
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38



E-mail
« Új hozzászólás #5943 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 15:16:38 »

Köszönöm, üdv, Krisztián.
Naplózva

2.0 tddi kombi ghia, 115ló+chip(kösz Bunyek!)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5944 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 16:20:28 »

FL utáni műanyagot raktam bele.
Tisztelt Fórumtárs!
Tökéletes megoldás. eljen Nem rozsdásodik, és van olyan erős mint a fém. Viszont én a futómű alkatrészcserénél nem alkalmaznék a Lemfördernél, vagy a gyárinál gyengébb minőséget. Én még a Lemförder futómű elemekben nem csalódtam. Mondhatom tapasztalatból, hogy a gyárival egyenértékű, és sokkal megfizethetőbb. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Krissz31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109



E-mail
« Új hozzászólás #5945 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 18:21:13 »

@ Kupeti : Köszi a képeket, tényleg masszívabb benyomást kelt. Jól is néz ki... viszont a bárdi nem árul ilyet... nekem ott van kedvezményem.

@ vagyokabajnok ; László : Úgy néz ki nekem is műanyag lesz , Lemförder a bárdinál 7791.-Ft az durván kb 40-46 % kedvezménnyel már elég baráti ár.
Naplózva

Mk3 ST220 Facelift  /2003.12.08/ és kistestvére:
Mk5 Escort Rs 2000 /1992.11.27/
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5946 Dátum: 2015.02.18 szerda, 19:37:04 »

A hátsó kutyacsontok általában mennyit bírnak ki? Illetve milyen jellegű kopogással hallatják ha cserére szorulnak? Fémes, vagy inkább ilyen műanyagos huppogás szerű?  vigyor3 Diagnosztizálni aknából lehet, mikor rá van engedve az autó súlya? Gondoom kiszerelve méginkább lehet látni ha rossz.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #5947 Dátum: 2015.02.18 szerda, 20:41:07 »

A hátsó kutyacsontok általában mennyit bírnak ki? Illetve milyen jellegű kopogással hallatják ha cserére szorulnak? Fémes, vagy inkább ilyen műanyagos huppogás szerű?  vigyor3 Diagnosztizálni aknából lehet, mikor rá van engedve az autó súlya? Gondoom kiszerelve méginkább lehet látni ha rossz.
Szia.
Nálam az elsőknél is csak a leszedés után volt nyilvánvaló,hogy melyik xart be.Kopogós ütemes hang egyenetlen úton,most val.színű a jobb hátsó megadta magát,tehát párban csere szomoru1 Mennyit bír ki,azt sajna még nem tudom,de lassan egy évet 30e km már biztos kibírt az első. eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #5948 Dátum: 2015.02.18 szerda, 20:53:07 »

Szia.
Nálam az elsőknél is csak a leszedés után volt nyilvánvaló,hogy melyik xart be.Kopogós ütemes hang egyenetlen úton,most val.színű a jobb hátsó megadta magát,tehát párban csere szomoru1 Mennyit bír ki,azt sajna még nem tudom,de lassan egy évet 30e km már biztos kibírt az első. eplus2 eplus2 eplus2

Nálam a hátsókban kb 400ezer km van, szóval lehet lassan esedékes a csere. nyes De nem olyan vészesen hangos, és inkább műanyagos kopogása van. Szóval "félek" hogy csak a pótkerék rögzítése, vagy egyéb más adja a zajt, mert a kutyacsontnak inkább fémes hangja van ha jól emlékszem.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #5949 Dátum: 2015.02.20 péntek, 17:19:34 »

Üdv mindenki .

Nem tudja valaki véletlenül ,hogy az első kutyacsontot gyártja több gyártó is műanyagból ? Illetve van minőségi egyáltalán müanyag-ból , mert a szerelővel megbeszéltem ,hogy 16000 ft az sok a két kutyacsontra de azt mondja hogy ezek minőségi cuccok és rábólintottam , erre mikor eljövök a szerelőtől és bemászok a gép alá látom hogy ugyanolyan műanyag mint amiket én cseréltem 1 éve 6000ft ért a kettőt.

Előre is köszi a választ
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
Oldalak: 1 ... 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 125 126 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.