Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:54:21
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
129
130
131
132
133
134
135
[
136
]
137
138
139
140
141
142
143
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3166526 alkalommal)
0 Felhasználó és 77 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6750 Dátum:
2016.01.20 szerda, 11:33:59 »
Idézetet írta: Zoleex - 2016.01.20 szerda, 11:22:41
Leírhatod nyugodtan a folyamatot, másoknak még hasznára lehet.
GSR-nek nem hinném, hogy szüksége lenne rá.......szerintem cserélt ő már elég szilentet.
Semmi kétségem efelől. Én nem kérdőjeleztem meg szakértelmét. Az én sufni-módszeremet akartam leírni, hátha mást érdekelt volna.
Én addig semmit nem írok még ő nem nyilatkozik. Nem okoskodni vagyok itt a fórumon, hanem tanulni és tapasztalataimat megosztani. Még ha azok rosszak is, majd akkor megmondja, hogy fiam, igaz, gyorsan kicserélted a szilenteket, de elbaxtad a hátsó futóművet.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 szerda, 11:36:20 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6751 Dátum:
2016.01.20 szerda, 12:22:29 »
Valaminek a fórumon történő leírása, közlése nem az én jóváhagyásommal történhet!
Bárki, bármit írhat!
Első körben azt kell tisztázni, hogy ki és mit ért hátsó bölcső szilenten.
Én ezeket, mindkét oldalon:
Ennek a cseréje ne, két óra.....és akkor még szó nem volt a beletörő, elforgó csavarokról/anyákról. Valamint a javítás utáni futóműbeállításról, ami szintén tartogat pár kérdéses csavart.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6752 Dátum:
2016.01.20 szerda, 12:25:30 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.20 szerda, 12:22:29
Első körben azt kell tisztázni, hogy ki és mit ért hátsó bölcső szilenten.
Most akkor azt sem tudod melyik az?
Én ennek az egyik hátsó csavarját értem:
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6753 Dátum:
2016.01.20 szerda, 12:32:37 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.20 szerda, 12:25:30
Most akkor azt sem tudod melyik az?
Én ennek az egyik hátsó csavarját értem:
[img]http://www.bolcsobolt.hu/images/bolcso_01.jpg[/img
Esetedben már ott a hiba, hogy szilentről van szó és nem csavarról.
Ez egyébként sem hátsó bölcső, mert akkor kéne lennie egynek előtte is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6754 Dátum:
2016.01.20 szerda, 12:34:59 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.20 szerda, 12:32:37
Esetedben már ott a hiba, hogy szilentről van szó és nem csavarról.
Ez egyébként sem hátsó bölcső, mert akkor kéne lennie egynek előtte is.
Van egy hátul is, csak te nem látod a fától az erdőt...
És igazad van, a csavar körüli szilentről beszéltem.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6755 Dátum:
2016.01.20 szerda, 12:37:17 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.20 szerda, 12:34:59
Van egy hátul is
, csak te nem látod a fától az erdőt...
És igazad van, a csavar körüli szilentről beszéltem.
Akkor viszont ez első bölcső.
De mindegy is, mert ebben a bölcsőben a szilentek száma egész pontosan 0.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6756 Dátum:
2016.01.20 szerda, 12:39:02 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.20 szerda, 12:37:17
Akkor viszont ez első bölcső.
De mindegy is, mert ebben a bölcsőben a szilentek száma egész pontosan 0.
legalább az igazi bölcsőkhöz értesz.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6757 Dátum:
2016.01.20 szerda, 12:46:38 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.20 szerda, 12:22:29
Valaminek a fórumon történő leírása, közlése nem az én jóváhagyásommal történhet!
Bárki, bármit írhat!
Első körben azt kell tisztázni, hogy ki és mit ért hátsó bölcső szilenten.
Én ezeket, mindkét oldalon:
[img]http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_09_2010/post-34117-12837190045102.jpg[/img
Ennek a cseréje ne, két óra.....és akkor még szó nem volt a beletörő, elforgó csavarokról/anyákról. Valamint a javítás utáni futóműbeállításról, ami szintén tartogat pár kérdéses csavart.
De, erről beszélek. Kizálólag a 4db szilent cseréje polira. Elő meg utómunkálatok nélkül, feltéve, hogy minden rendben megy és nem tör ki földrengés meg ilyenek.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 szerda, 15:04:20 írta AndyA
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6758 Dátum:
2016.01.20 szerda, 12:54:50 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.20 szerda, 12:46:38
De, erről beszélek. Kizálólag a 4db szilent cseréje polira. Elő meg utómunkálatok nélkül, feltéve, hogy minden rendben megy és nem tör ki földrengés meg ilyenek.
Rendszerint présben kell kinyomni a bölcsőből a szilentet.
Te pedig a helyén kivetted a bölcsőből és vissza? Ezt ne firtassuk tovább, nem fogom elhinni.
Vagy az elő és utómunkák alatt azt érted, hogy bölcső kiszerelve -elő munka, bölcső beszerelve -utómunka?
Mert úgy nekem a 4 szilent csere 15 perc a présben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6759 Dátum:
2016.01.20 szerda, 13:01:46 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.20 szerda, 12:54:50
Rendszerint présben kell kinyomni a bölcsőből a szilentet.
Te pedig a helyén kivetted a bölcsőből és vissza? Ezt ne firtassuk tovább, nem fogom elhinni.
Vagy az elő és utómunkák alatt azt érted, hogy bölcső kiszerelve -elő munka, bölcső beszerelve -utómunka?
Mert úgy nekem a 4 szilent csere 15 perc a présben.
Tibi hagyjad már, ez kinézetre egy gumi bizbax... A helyén széttépem, mint HK a szerződést...
A préstechnikádat meg használd szűk körben...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6760 Dátum:
2016.01.20 szerda, 13:05:34 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.20 szerda, 13:01:46
Tibi hagyjad már, ez kinézetre egy gumi bizbax... A helyén széttépem, mint HK a szerződést...
A préstechnikádat meg használd szűk körben...
Rendben, majd gyere be és mutasd be hogyan téped szét a helyén.
Az ne felejtsd el, hogy a gumi szilent fém háza a bölcsőbe van préselve. Azt is ki kell venni. Nem csak kitépni a gumit belőle.....ami ugyancsak nem egyszerű! Majd ha próbáltad amit írsz, utána írd le a véleményed és ráfordított időt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6761 Dátum:
2016.01.20 szerda, 13:06:36 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.20 szerda, 12:54:50
Rendszerint présben kell kinyomni a bölcsőből a szilentet.
Te pedig a helyén kivetted a bölcsőből és vissza? Ezt ne firtassuk tovább, nem fogom elhinni.
Vagy az elő és utómunkák alatt azt érted, hogy bölcső kiszerelve -elő munka, bölcső beszerelve -utómunka?
Mert úgy nekem a 4 szilent csere 15 perc a présben.
Na megvan, totálisan félreértjük egymást. Te a gyári procedúrát mondod. Én polira cseréltem. Ehhez nem kell levenni a bölcsőt, illetve a szilent külső fém perselye is a bölcsőben marad. Én csupán a belső részét téptem ki, amiben a csavar fut és poli belsőt nyomtam bele.
Előmunka a kocsi felemelése, felbakolása stb. Utómunka meg a futómű állítás, ilyenek.
Na, megnyugodtam, teljesen másról beszélünk, úgyhogy elmegyek a gyerekért oviba aztán szépen leírom mit csináltam. Hátha érdekel valakit.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 szerda, 14:49:57 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6762 Dátum:
2016.01.20 szerda, 15:31:12 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.20 szerda, 13:06:36
Na megvan, totálisan félreértjük egymást. Te a gyári procedúrát mondod. Én polira cseréltem. Ehhez nem kell levenni a bölcsőt, illetve a szilent külső fém perselye is a bölcsőben marad. Én csupán a belső részét téptem ki, amiben a csavar fut és poli belsőt nyomtam bele.
Előmunka a kocsi felemelése, felbakolása stb. Utómunka meg a futómű állítás, ilyenek.
Na, megnyugodtam, teljesen másról beszélünk, úgyhogy elmegyek a gyerekért oviba aztán szépen leírom mit csináltam. Hátha érdekel valakit.
Szia.
Engem érdekel,(képekkel) akár PÜ-ben is jöhet.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6763 Dátum:
2016.01.20 szerda, 16:06:04 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.20 szerda, 06:47:11
Nem. 2-2
Mos viccelsz, vagy tényleg nem egyformák?
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6764 Dátum:
2016.01.20 szerda, 16:22:35 »
Idézetet írta: horizss - 2016.01.20 szerda, 16:06:04
Mos viccelsz, vagy tényleg nem egyformák?
Nem egyformák:
http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-AXLE-SUBFRAME-BUSHES-BEAM-MOUNTING-BUSHES-KIT-FOR-FORD-MONDEO-/151063502346
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6765 Dátum:
2016.01.20 szerda, 17:43:14 »
Mai nap: jobb első rugó törés
Egy kis kronológia rugó ügyben:
2014.02.26. - eltört a jobb első rugó (gyári eredeti) kibírt 13 évet.
Gondoltam spórolok
. Vettem két bontott rugót toronycsapágyakkal. Ez be is lett építve mind a két oldalra.
2015.02.03. - eltörött a bontott bal első rugó (~ 1 évet bírt ki.) a bontott toronycsapágy is szétment. - új toronycsapágy, 13 éves használt rugó vissza.
2016.01.20. - eltörött a jobb első bontott rugó (~2 évet bírt)
Most 2 új rugó kerül majd be, és toronycsapágy terén is döntenem kell. Mert most bal oldal egy éves, jobb oldalon pedig egy bontott. Kérdés, hogy most csak a jobb oldalit, vagy mindkettőt új alkatrészre?
Nem én szerelek, minden alkalommal jó kis összeget fizetek, mert nem 10 perces meló. Akkor most SPOROLTAM?
Ja vízpumpa cserét követően (6.-án csináltam) szivárog a szervo nyomoldali tömítés - rohadna meg. Félre kellett húznom.
Új év.....régi Mondeo....~100 ezer szeva. Jól indul.
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6766 Dátum:
2016.01.20 szerda, 17:48:59 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.20 szerda, 16:22:35
Nem egyformák:
http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-AXLE-SUBFRAME-BUSHES-BEAM-MOUNTING-BUSHES-KIT-FOR-FORD-MONDEO-/151063502346
Köszi!
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6767 Dátum:
2016.01.20 szerda, 18:03:40 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.01.20 szerda, 15:31:12
Szia.
Engem érdekel,(képekkel) akár PÜ-ben is jöhet.
Na szóval:
Először is köszi Tibi, hogy fél napot vitáztunk 2 különbözó dologról!
Másodszor, a gyári eljárás a hátsó bölcső szilentek cseréjére a GSR által leírt procedúra. Aki gyári szilentet szeretne, az keressen meg egy szervízt.
Én, magam cseréltem ki egy utángyártott módszerrel. A Powerflexnek van erre egy saját megoldása, én ezt választottam. A Flo-Flex (e-bay) harmad annyiba kerül, de abban nem bízom.
A módszer tudtommal kizárólag 4 és 5 ajtós autóknál alkalmazható. Kombinál nem. Asszem ott marad a gyári javítás, de erről nincs elegendő tudásom.
Figyelem: Az első kép kivételével a képek nem az enyémek. Illusztrációként linkelek be képeket amiket a Talkford és STdrivers fórumairól szedtem, ahonnan a procedúrát megtanultam.
Nagyon rég kopogott már a hátulja az autónak, nem is kicsit, így kb. 3 évvel ezelőtt nekiestem és kicseréltem mindent egyszerre. Kutyacsontok, bölcső szilentek és a stab szilenteket.
Ebből most a bölcső szilentekre térek ki. Így néztek ki előtte:
Látni, hogy a fodros külső része már teljesen levált.
Rendeltem ilyen poliuretán szilenteket:
http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Subframe+Mounting+Bushes/596.html
Na, a procedúra:
Az autót aknából szereltem. Kocsi megemel, felbakol meg ilyenek stb stb bla bla.
Egy emelővel rendesen alátámasztottam a bölcsőt az adott oldalon, hogy tudjam süllyeszteni meg emelni.
Az ellenkező oldalon meglazítottam a bölcső első és hátsó felfogató csavarjait 4 fordulattal és a szerelendő oldalon eltávolítottam őket.
Ezután leengedtem a szerelendő oldalt annyira, hogy a bölcső és a karosszéria közé be tudjak tenni egy nagy vastag talpas anyát ami pont ráillik a szilent belső fém részére (talpas részével felfelé). Kb így:
és elkezdtem emelni a bölcsőt az emelővel, az anya pedig kitolta a szilent belét. Szépen kipottyant. Kb így:
Ezután kúpos köszörűkővel illetve kicsi drótkoronggal kitisztítottam a persely belsejét:
Ezután bekentem a szilentet a zsírral (vagy nem tudom mi, olyan volt mint amit gumiszerelésnél szoktak használni) amit adtak hozzá és ismét az emelő segítségével
felpréselem a bölcsőbe addig még a felső perebe át nem bukik a lyukon. Az előbb használt talpas anyával tartottam hézagot a kasztni és bölcső között.
Ezután leeresztem az emelőt, beletolom a középső fém rudat és már mehet is fel a csavar meg alátét vissza. Én mindkét alátétet használtam, mert amit adnak hozzá az hurka volt.
Mind a 4 oldalt meg kell így csinálni és már kész is. Nem elfelejteni nyomatékra húzni. Asszem 120 Nm.
Így néz ki a végén:
Ezután elmentem és csináltattam futómű beállítást. Ennyi.
Örül a lopakodó csendes autónak.
Asszem így már GSR is egyetért abban, hogy bizony ez nem tart tovább fél óránál / szilent.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 szerda, 20:00:09 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6768 Dátum:
2016.01.20 szerda, 18:09:33 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.01.20 szerda, 17:43:14
Mai nap: jobb első rugó törés
Egy kis kronológia rugó ügyben:
2014.02.26. - eltört a jobb első rugó (gyári eredeti) kibírt 13 évet.
Gondoltam spórolok
. Vettem két bontott rugót toronycsapágyakkal. Ez be is lett építve mind a két oldalra.
2015.02.03. - eltörött a bontott bal első rugó (~ 1 évet bírt ki.) a bontott toronycsapágy is szétment. - új toronycsapágy, 13 éves használt rugó vissza.
2016.01.20. - eltörött a jobb első bontott rugó (~2 évet bírt)
Most 2 új rugó kerül majd be, és toronycsapágy terén is döntenem kell. Mert most bal oldal egy éves, jobb oldalon pedig egy bontott. Kérdés, hogy most csak a jobb oldalit, vagy mindkettőt új alkatrészre?
Nem én szerelek, minden alkalommal jó kis összeget fizetek, mert nem 10 perces meló. Akkor most SPOROLTAM?
Ja vízpumpa cserét követően (6.-án csináltam) szivárog a szervo nyomoldali tömítés - rohadna meg. Félre kellett húznom.
Új év.....régi Mondeo....~100 ezer szeva. Jól indul.
Erre mit tudok mondani, én is így jártam kb mert spórolni akartam. Azóta amiből 2 van, párban cserélem.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6769 Dátum:
2016.01.20 szerda, 18:32:09 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.20 szerda, 18:03:40
Na szóval:
Először is köszi Tibi, hogy fél napot vitáztunk 2 különbözó dologról!
Másodszor, a gyári eljárás a hátsó bölcső szilentek cseréjére a GSR által leírt procedúra. Aki gyári szilentet szeretne, az keressen meg egy szervízt.
Én, magam cseréltem ki egy utángyártott módszerrel. A Powerflexnek van erre egy saját megoldása, én ezt választottam. A Flo-Flex (e-bay) harmad annyiba kerül, de abban nem bízom.
A módszer tudtommal kizárólag 4 és 5 ajtós autóknál alkalmazható. Kombinál nem. Asszem ott marad a gyári javítás, de erről nincs elegendő tudásom.
Köszönöm erre gondoltam.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6770 Dátum:
2016.01.20 szerda, 18:35:00 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.20 szerda, 18:09:33
Erre mit tudok mondani, én is így jártam kb mert spórolni akartam. Azóta amiből 2 van, párban cserélem.
Azt gondolom, ha egy 10 év feletti sárkányon elől megadja magát bármi - rugó, toronycsapágy, gátló - akkor egyszerre mind a két oldalon mindenből újat, akkor lehet 10 év ismét gondtalan. Tudom, hogy ez hirtelen sok, de ez így, ahogy én csináltam, ez még több.
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6771 Dátum:
2016.01.20 szerda, 18:42:34 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.20 szerda, 18:03:40
Először is köszi Tibi, hogy fél napot vitáztunk 2 különbözó dologról!
Nem vitáztunk.
Te mondtad, hogy mennyi idő 4 darab bölcső szilent csere és én meg mondtam, hogy az kizárt.
Aztán a végén csak kiderült, hogy te kókányról beszéltél
(ami nem szilent csere) és meg a szilent cseréről!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6772 Dátum:
2016.01.20 szerda, 18:47:25 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.20 szerda, 18:42:34
Nem vitáztunk.
Te mondtad, hogy mennyi idő 4 darab bölcső szilent csere és én meg mondtam, hogy az kizárt.
Aztán a végén csak kiderült, hogy te kókányról beszéltél
(ami nem szilent csere) és meg a szilent cseréről!
Nemnem, TE nem olvastad el az első hozzászólásomnál a linket. Ha rákattintottál volna, láthattad volna, hogy nem egyről beszélünk.
És tudd meg, én büszke vagyok a kókányomra mert a saját kókányom, ok?
Te csináld csak a gyári megoldást, neked az a dolgod.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6773 Dátum:
2016.01.20 szerda, 19:01:20 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.01.20 szerda, 18:35:00
Azt gondolom, ha egy 10 év feletti sárkányon elől megadja magát bármi - rugó, toronycsapágy, gátló - akkor egyszerre mind a két oldalon mindenből újat, akkor lehet 10 év ismét gondtalan. Tudom, hogy ez hirtelen sok, de ez így, ahogy én csináltam, ez még több.
Nem egyszer eltört a bal első rugó. Elvittem ford szervízbe, kicserélték az 1 db rugót, csapággyal kb. 85.000 Ft-ért (svédország). Senki nem szólt, hogy párban kéne.
Két hét múlva eltört a jobb első. Megint 85k hopp. Fél év múlva eltört a jobb hátsó, na ekkor már magam cseréltem össz vissz tizenezer forintból. KYB K-Flex rugókat vettem.
Soha többet nem viszem szervízbe. Inkább itt kérdezősködök.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6774 Dátum:
2016.01.20 szerda, 19:28:54 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.20 szerda, 18:47:25
Nemnem, TE nem olvastad el az első hozzászólásomnál a linket. Ha rákattintottál volna, láthattad volna, hogy nem egyről beszélünk.
És tudd meg, én büszke vagyok a kókányomra mert a saját kókányom, ok?
Te csináld csak a gyári megoldást, neked az a dolgod.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Fari
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 115
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6775 Dátum:
2016.01.22 péntek, 07:05:19 »
Sziasztok!
Tegnap délután le állítottam a kocsit semmi baja nem volt, este mentem melóba nem tudtam tekerni a kormányt csak 2 kézzel. Reggel néztem olaj folyás van a kocsi alatt de nem látom honnan ered. Továbbra sem működik hangot nem ad. Mi a bréééé mehetett tönkre?
Üdv
Naplózva
MKIII 2001 TDDI
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6776 Dátum:
2016.01.22 péntek, 07:14:07 »
Idézetet írta: Fari - 2016.01.22 péntek, 07:05:19
Sziasztok!
Tegnap délután le állítottam a kocsit semmi baja nem volt, este mentem melóba nem tudtam tekerni a kormányt csak 2 kézzel. Reggel néztem olaj folyás van a kocsi alatt de nem látom honnan ered. Továbbra sem működik hangot nem ad. Mi a bréééé mehetett tönkre?
Üdv
kormánymű és csőrendszere.elég 1 helyre beírni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6777 Dátum:
2016.01.23 szombat, 06:00:41 »
Idézetet írta: horizss - 2016.01.19 kedd, 23:33:42
Négy egyforma méretű van benbe?
2 első 2hátsó.énlevettem a bölcsőt és kényelmesen kicsereltem majd vissza.nem volt semmi beszakado csavar meg présgép szükséglet.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
BBG1989
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6778 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 20:34:41 »
Sziasztok
Tudnátok nekem segíteni?
1.8 2005 mk3 mondeoba milyen márkájú első rugó van gyárilag?
Mivel tudnám helyetesítení a gyári rugózást? Üdv nektek
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6779 Dátum:
2016.01.24 vasárnap, 20:39:47 »
Idézetet írta: BBG1989 - 2016.01.24 vasárnap, 20:34:41
Sziasztok
Tudnátok nekem segíteni?
1.8 2005 mk3 mondeoba milyen márkájú első rugó van gyárilag?
Mivel tudnám helyetesítení a gyári rugózást? Üdv nektek
Elég egy helyre beírni és ne légy türelmetlen. De kaptál is már választ!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6780 Dátum:
2016.01.28 csütörtök, 22:51:40 »
A Mondi jobb első rugótörés cserével orvosolva, újra szolgálatban.
Kapott mind a két oldal új rugót, toronycsapágy+szilent szettet.
bonusz: új üzemanyagszűrő, hosszú szíj csere. Kormány szervó rendszer átmosása, új olaj.
Az örömben a bánat, a szervó nyomóági hidraulika cső csatlakozása nem volt tömörré tehető. Az új csőhöz meg most "nem volt kedvem" az ára miatt.
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/kormany_szervocso_ford_mondeo_2000-2003_cso_diesel_magasny_22734
Az üzemképességért át lett alakítva (nem szép, de működik) kreatív szerelők, elfekvő alkatrészekből, ~ 1/2 óra alatt.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.29 péntek, 04:49:58 írta V.Tamás
»
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6781 Dátum:
2016.01.28 csütörtök, 22:54:15 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.01.28 csütörtök, 22:51:40
A Mondi jobb első rugótörés cserével orvosolva, újra szolgálatban.
Kapott mind a két oldal új rugót, toronycsapágy+szilent szettet.
bonusz: új üzemanyagszűrő, hosszú szíj csere. Kormány szervó rendszer átmosása, új olaj.
Az örömben a bánat, a szervó nyomóági hidraulika cső csatlakozása nem volt tömörré tehető. Az új csőhöz meg most "nem volt kedvem" az ára miatt.
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/kormany_szervocso_ford_mondeo_2000-2003_cso_diesel_magasny_22734
Az üzemképességért át lett alakítva (nem szép, de működik) kreatív szerelők, elfekvő alkatrészekből.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
cserélhető a cső végén a hollander. talán 4eft cromaxból. kár volt kókányolni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6782 Dátum:
2016.01.28 csütörtök, 22:55:12 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.01.28 csütörtök, 22:54:15
cserélhető a cső végén a hollander. talán 4eft cromaxból. kár volt kókányolni
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/szervocso_hollandi_anya_ford_12018
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6783 Dátum:
2016.01.28 csütörtök, 22:57:50 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.01.28 csütörtök, 22:54:15
cserélhető a cső végén a hollander. talán 4eft cromaxból. kár volt kókányolni
Hogyan teszed ezt fel a hidraulika csőre?
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6784 Dátum:
2016.01.28 csütörtök, 23:00:28 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.01.28 csütörtök, 22:57:50
Hogyan teszed ezt fel a hidraulika csőre?
régi lehúz, új feltol
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6785 Dátum:
2016.01.28 csütörtök, 23:09:58 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.01.28 csütörtök, 23:00:28
régi lehúz, új feltol
Ahogy néztük csővégen egy kúpos felületű végződés van, ami nálam szélesebb vállal rendelkezett, mint maga a hollandi anya furata. Nem tünt olyannak mint amit át lehet húzni.
De ha azt mondod, hogy ez így működött volna
megint tanultam valamit.
Valaki cserélt már ilyen hollandi anyát?
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.28 csütörtök, 23:13:31 írta V.Tamás
»
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6786 Dátum:
2016.01.28 csütörtök, 23:28:42 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.01.28 csütörtök, 23:00:28
régi lehúz, új feltol
Bele tetted a bogarat a fülembe keresgéltem Fokásoknál ezt találtam:
A másik oka a szervóolaj folyásnak amikor a szivattyút elhagyó cső hollanderja alól spriccel az olaj (ha nem mindig spriccel nehéz lehet beazonosítani a problémát mert csak azt látjuk, hogy minden olajos)
Ez a 2 - 5 éves focusok között nagyon gyakori, már 30E km-nél jelentkezhet.
A probléma alapja a konstrukció. Van a jól bevált hagyományos módszer amikor a csővezeték végén kiszélesedő részt a hollanderrel nekihuzatjuk a szivattyúban ennek ellendarabjaként kialakitott vállnak. Ez egy nagyon biztos módszer, esetleges folyásnál hollandi kiteker 20 ft-os rézalátét betesz, hollandi meghúz, kész de ez nem segíti a fordot profitcéljainak eléréséhez.
Ezért a cső kiszélesedő végét nem szorítja sehova, a hollander csak azért van, hogy bent tartsa a csővet a szivattyúban, a tömítés a hollander és a cső közé kerül, meg egy kis ragasztó a menetre.
Ahogy már előttem is írtátok két lehetőség nyílik a javításra:
Cső végét levágjuk, hollandert és tömítést cserélünk (kb. 5000 + munkadíj)
Ez az olcsó módszer amivel jó fejnek tűnhetünk a tulajdonos előtt egészen addíg amíg nem csörög ránk olaszból, hogy itt állok autópálya szélén, elfolyt az olaj. (Ez 10-ből egyszer megtörténik)
Megcsináltatja ott sok pénzért és még az is közlik vele, hogy a szerelője szakszerűtlen javítást végzett (nem cserélte ki a csővet) ezért történt vele ez a szörnyű dolog.
A másik lehetőség, hogy csővel együtt cseréljük. Csak gyári van kb. 32000 + munkadíj. Ez az amit a márkaszervíz is tenne. Nem tűnünk jó fejnek a tulaj szemében, lehet nem is jön többet mert majd hall olyan sztorit amikor valakinek megcsinálták 5000+ munkadíjért és azóta is jó.
Viszont mivel az eredeti cucc is megadta magát 30E km-nél, az újonnan beszerelt gyáritól sem várhatunk örök életet de ha az ügyfelünk ilyen javításunk után telefonál olaszból, hogy ledöglött akkor a lelkiismeretünk tiszta lehet, hogy mi minden megtettünk, mindent kicseréltünk úgy ahogy a ford tette volna aki ezt a vacak konstrukciót kitalálta, ami csak neki jó.
Mindezek után én inkább a drágább (új csöves) változatra szavaznék.
Sziasztok, igen történt módosítás bár látszólag nem túl nagy. A cső vége már nem szélesedik ki így a hollander lehúzható róla. Ez könnyebséget jelent ha valaki csak hollandert szeretne cserélni. Lehetséges, hogy a tömítőgyűrű anyagán/minőségén is javítottak ezt nem tudom megállapítani.
Egyébként akiknek eddig cseréltem csővel együtt azok közül egyelőre mindenkinek ok. Reméljük így is marad.
A Cromax oldalán is két hidraulika cső van egyik 2000-2003, a másik 2003-2007 közötti. Lehet, hogy az utóbbin működik a hollandi anya le-fel módszer, mert szerintem nálam nem lehet lehúzni.
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6787 Dátum:
2016.01.28 csütörtök, 23:46:45 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.01.28 csütörtök, 23:09:58
Ahogy néztük csővégen egy kúpos felületű végződés van, ami nálam szélesebb vállal rendelkezett, mint maga a hollandi anya furata. Nem tünt olyannak mint amit át lehet húzni.
De ha azt mondod, hogy ez így működött volna
megint tanultam valamit.
Valaki cserélt már ilyen hollandi anyát?
igen én, mind3 mondeon
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6788 Dátum:
2016.01.29 péntek, 04:55:21 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.01.28 csütörtök, 23:46:45
igen én, mind3 mondeon
Basszus akkor ezt jól beszívtam. Ez van. Mások legalább tanulhatnak az én hibámból.
Naplózva
2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató
vitte a nő
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6789 Dátum:
2016.01.29 péntek, 15:59:29 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.01.29 péntek, 04:55:21
Basszus akkor ezt jól beszívtam. Ez van. Mások legalább tanulhatnak az én hibámból.
Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt teljesen elszomorodnál a szervócső átalakítással kapcsolatban, én azt mondom a csőcsatlakozás igenis szakszerűen lett megcsinálva. Be lett építve egy megfelelő méretű áteresztő szelence 2 db réz tömítéssel és egy zárócsavarral. A réz csőtoldat pedig megfelelően meglett rézzel kemény forrasztva. Nem tudom ez miért "kókány" munka. Szerintem nem kéne más munkáját csípőből, nagy ívben lepocskondiázni különösen akkor, amikor szükség megoldásról van szó és az átalakítás tökéletesen megfelel az elvártaknak. Megnyugtatlak, ezzel az átalakítással mivel stabilabb mint az eredeti megoldás, nem lesz egyhamar problémád. Ha netán mégis, akkor a 2 db réz alátét cserével olcsón megoldható a javítás.
Meg kéne tanulni egymás munkáját megbecsülni, ha az megfelel a célnak és az elvárásoknak!!!
Annak ellenére írom mindezt, hogy nem én csináltam a csőátalakítást.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.29 péntek, 16:03:57 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
b.joci1979
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 36
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6790 Dátum:
2016.01.29 péntek, 21:32:05 »
Üdv fórumtársak!
Segítségeteket kérnék! 2001-es, 2.0 TDDI kombim van. A jobb eleje irányából, ha lelépek a gázról és a motorfék dolgozik, vagy visszaterhelődik az az autó, mondjuk hídról leérve, vagy úthibánál, akkor a sebességnek megfelelő ütemben morgó hangot hallani, ami a padlólemezen érezhető rezgést is produkál, valamint tolatásnál is hallani a hangot. Hasonló hangot mint amikor lapos a kerék. Nem gondolom, hogy kuplung lenne, mert csak motorféknél mutatkozik, gyorsításnál nem, folyamatos előrehaladásnál csak akkor, ha jobb oldal hirtelen visszaterhelődik. Ráadásul a probléma nem folyamatos, néha, rövidebb ideig teljesen megszünik, ami természetesen a szerelönél történik. A futóművet átnézte, az rendben van, a kerékcsapágyat nemrég cseréltem. A héten megtettem Győr - Budapest - Győr távot autópályán, amitől a hiba miatt nagyon fáztam, azonban indulás után röviddel megszűnt, egészen hazaérve a parkolásig. Másnap reggel azonban azonnal produkálta.
Várnám az ötleteket, mi lehet a hiba forrása!
Köszönettel
Joci
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6791 Dátum:
2016.01.29 péntek, 22:06:40 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2016.01.29 péntek, 04:55:21
Basszus akkor ezt jól beszívtam. Ez van. Mások legalább tanulhatnak az én hibámból.
Szerintem ne bánd, sokkal jobb az átalakított verzió mint a gyári (az egy hulladék) nagyon leleményesek és ügyesek voltak!!
Ok, persze lehetett volna szebben, elburkolni a forrasztást vagy lefújni...stb de nyugodtabban autóznék az átalakított verzióval!!
Ha meglenne a gép, már holnap átalakítanám ilyenre a gyári félresikerült helyett. Kapásból tudnék 5 embert akit ez miatt a fhos miatt hagyott ott az autója...
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.29 péntek, 22:08:44 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6792 Dátum:
2016.01.29 péntek, 22:10:13 »
Idézetet írta: b.joci1979 - 2016.01.29 péntek, 21:32:05
Üdv fórumtársak!
Segítségeteket kérnék! 2001-es, 2.0 TDDI kombim van. A jobb eleje irányából, ha lelépek a gázról és a motorfék dolgozik, vagy visszaterhelődik az az autó, mondjuk hídról leérve, vagy úthibánál, akkor a sebességnek megfelelő ütemben morgó hangot hallani, ami a padlólemezen érezhető rezgést is produkál, valamint tolatásnál is hallani a hangot. Hasonló hangot mint amikor lapos a kerék. Nem gondolom, hogy kuplung lenne, mert csak motorféknél mutatkozik, gyorsításnál nem, folyamatos előrehaladásnál csak akkor, ha jobb oldal hirtelen visszaterhelődik. Ráadásul a probléma nem folyamatos, néha, rövidebb ideig teljesen megszünik, ami természetesen a szerelönél történik. A futóművet átnézte, az rendben van, a kerékcsapágyat nemrég cseréltem. A héten megtettem Győr - Budapest - Győr távot autópályán, amitől a hiba miatt nagyon fáztam, azonban indulás után röviddel megszűnt, egészen hazaérve a parkolásig. Másnap reggel azonban azonnal produkálta.
Várnám az ötleteket, mi lehet a hiba forrása!
Köszönettel
Joci
Féltengely vezető csapágy?
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6793 Dátum:
2016.01.30 szombat, 10:29:40 »
Idézetet írta: Ervin - 2016.01.29 péntek, 22:06:40
Szerintem ne bánd, sokkal jobb az átalakított verzió mint a gyári (az egy hulladék) nagyon leleményesek és ügyesek voltak!!
Ok, persze lehetett volna szebben, elburkolni a forrasztást vagy lefújni...stb de nyugodtabban autóznék az átalakított verzióval!!
Ha meglenne a gép, már holnap átalakítanám ilyenre a gyári félresikerült helyett. Kapásból tudnék 5 embert akit ez miatt a fhos miatt hagyott ott az autója...
Tisztelt Fórumárs!
Maximálisan egyetértünk!
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6794 Dátum:
2016.01.31 vasárnap, 12:22:59 »
Idézetet írta: Ervin - 2016.01.29 péntek, 22:06:40
Szerintem ne bánd, sokkal jobb az átalakított verzió mint a gyári (az egy hulladék) nagyon leleményesek és ügyesek voltak!!
Ok, persze lehetett volna szebben, elburkolni a forrasztást vagy lefújni...stb de nyugodtabban autóznék az átalakított verzióval!!
Ha meglenne a gép, már holnap átalakítanám ilyenre a gyári félresikerült helyett. Kapásból tudnék 5 embert akit ez miatt a fhos miatt hagyott ott az autója...
hulladék? 10-15 évente kell rá egy 6eft-os alkatrész. tényleg jó ***
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6795 Dátum:
2016.01.31 vasárnap, 12:23:43 »
Idézetet írta: László - 2016.01.29 péntek, 15:59:29
Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt teljesen elszomorodnál a szervócső átalakítással kapcsolatban, én azt mondom a csőcsatlakozás igenis szakszerűen lett megcsinálva. Be lett építve egy megfelelő méretű áteresztő szelence 2 db réz tömítéssel és egy zárócsavarral. A réz csőtoldat pedig megfelelően meglett rézzel kemény forrasztva. Nem tudom ez miért "kókány" munka. Szerintem nem kéne más munkáját csípőből, nagy ívben lepocskondiázni különösen akkor, amikor szükség megoldásról van szó és az átalakítás tökéletesen megfelel az elvártaknak. Megnyugtatlak, ezzel az átalakítással mivel stabilabb mint az eredeti megoldás, nem lesz egyhamar problémád. Ha netán mégis, akkor a 2 db réz alátét cserével olcsón megoldható a javítás.
Meg kéne tanulni egymás munkáját megbecsülni, ha az megfelel a célnak és az elvárásoknak!!!
Annak ellenére írom mindezt, hogy nem én csináltam a csőátalakítást.
Tisztelettel László!
megyek is szétfelxelem, meg rakok bele egy szűrőt. meg egyúttal kifúrom a klímahűtőt is, úgy tudom úgy kell
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6796 Dátum:
2016.01.31 vasárnap, 12:24:38 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2016.01.31 vasárnap, 12:22:59
hulladék? 10-15 évente kell rá egy 6eft-os alkatrész. tényleg jó ***
Az!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
museboy
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6797 Dátum:
2016.02.01 hétfő, 17:31:05 »
Sziasztok!
Néhány hete észrevettem, hogy a jobb oldali kerék felől valami furcsa hang jelentkezik! Olyasmi, mint amikor 8-ast kap a kerékpár kereke! Súrlódik valami valamihez, vagy legalábbis azt hiszem, de az utóbbi napokban már felerősödött ez a zaj és már néha olyan mintha kopogna! Néha kanyarban és üresben erősebben előjön ez a hang! Menet közben nem érzem, hogy hátráltatna, de nagyon zavaró és félek, hogy nagyobb baj is lehet belőle! Köszönöm a segítséget előre is!
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6798 Dátum:
2016.02.01 hétfő, 17:38:45 »
Idézetet írta: museboy - 2016.02.01 hétfő, 17:31:05
Sziasztok!
Néhány hete észrevettem, hogy a jobb oldali kerék felől valami furcsa hang jelentkezik! Olyasmi, mint amikor 8-ast kap a kerékpár kereke! Súrlódik valami valamihez, vagy legalábbis azt hiszem, de az utóbbi napokban már felerősödött ez a zaj és már néha olyan mintha kopogna! Néha kanyarban és üresben erősebben előjön ez a hang! Menet közben nem érzem, hogy hátráltatna, de nagyon zavaró és félek, hogy nagyobb baj is lehet belőle! Köszönöm a segítséget előre is!
Kerékcsapágyat nézném meg illetve a féltengely támasztócsapágyat. A támasztócsapágy nagyon tud morogni.
Fék rendben van?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
museboy
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6799 Dátum:
2016.02.01 hétfő, 17:42:46 »
Fékek abszolút rendben van, de most már figyelni fogok erre is!
Naplózva
Oldalak:
1
...
129
130
131
132
133
134
135
[
136
]
137
138
139
140
141
142
143
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ