Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:31:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 129 130 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 142 143 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3168423 alkalommal)
0 Felhasználó és 183 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6750 Dátum: 2016.01.20 szerda, 11:33:59 »



Leírhatod nyugodtan a folyamatot, másoknak még hasznára lehet.  eljen
GSR-nek nem hinném, hogy szüksége lenne rá.......szerintem cserélt ő már elég szilentet.  Wink  

Semmi kétségem efelől. Én nem kérdőjeleztem meg szakértelmét. Az én sufni-módszeremet akartam leírni, hátha mást érdekelt volna.
Én addig semmit nem írok még ő nem nyilatkozik. Nem okoskodni vagyok itt a fórumon, hanem tanulni és tapasztalataimat megosztani. Még ha azok rosszak is, majd akkor megmondja, hogy fiam, igaz, gyorsan kicserélted a szilenteket, de elbaxtad a hátsó futóművet.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 szerda, 11:36:20 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6751 Dátum: 2016.01.20 szerda, 12:22:29 »

Valaminek a fórumon történő leírása, közlése nem az én jóváhagyásommal történhet!
Bárki, bármit írhat!

Első körben azt kell tisztázni, hogy ki és mit ért hátsó bölcső szilenten.

Én ezeket, mindkét oldalon:



Ennek a cseréje ne, két óra.....és akkor még szó nem volt a beletörő, elforgó csavarokról/anyákról. Valamint a javítás utáni futóműbeállításról, ami szintén tartogat pár kérdéses csavart.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6752 Dátum: 2016.01.20 szerda, 12:25:30 »


Első körben azt kell tisztázni, hogy ki és mit ért hátsó bölcső szilenten.


Most akkor azt sem tudod melyik az?  eplus2

Én ennek az egyik hátsó csavarját értem:  hehe

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6753 Dátum: 2016.01.20 szerda, 12:32:37 »

Most akkor azt sem tudod melyik az?  eplus2

Én ennek az egyik hátsó csavarját értem:  hehe

[img]http://www.bolcsobolt.hu/images/bolcso_01.jpg[/img

Esetedben már ott a hiba, hogy szilentről van szó és nem csavarról.
Ez egyébként sem hátsó bölcső, mert akkor kéne lennie egynek előtte is.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6754 Dátum: 2016.01.20 szerda, 12:34:59 »

Esetedben már ott a hiba, hogy szilentről van szó és nem csavarról.
Ez egyébként sem hátsó bölcső, mert akkor kéne lennie egynek előtte is.

Van egy hátul is, csak te nem látod a fától az erdőt... nyes

És igazad van, a csavar körüli szilentről beszéltem.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6755 Dátum: 2016.01.20 szerda, 12:37:17 »

Van egy hátul is, csak te nem látod a fától az erdőt... nyes

És igazad van, a csavar körüli szilentről beszéltem.

Akkor viszont ez első bölcső.
De mindegy is, mert ebben a bölcsőben a szilentek száma egész pontosan 0.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6756 Dátum: 2016.01.20 szerda, 12:39:02 »

Akkor viszont ez első bölcső.
De mindegy is, mert ebben a bölcsőben a szilentek száma egész pontosan 0.

legalább az igazi bölcsőkhöz értesz.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6757 Dátum: 2016.01.20 szerda, 12:46:38 »

Valaminek a fórumon történő leírása, közlése nem az én jóváhagyásommal történhet!
Bárki, bármit írhat!

Első körben azt kell tisztázni, hogy ki és mit ért hátsó bölcső szilenten.

Én ezeket, mindkét oldalon:

[img]http://www.talkford.com/community/uploads/monthly_09_2010/post-34117-12837190045102.jpg[/img

Ennek a cseréje ne, két óra.....és akkor még szó nem volt a beletörő, elforgó csavarokról/anyákról. Valamint a javítás utáni futóműbeállításról, ami szintén tartogat pár kérdéses csavart.



De, erről beszélek. Kizálólag a 4db szilent cseréje polira. Elő meg utómunkálatok nélkül, feltéve, hogy minden rendben megy és nem tör ki földrengés meg ilyenek.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 szerda, 15:04:20 írta AndyA » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6758 Dátum: 2016.01.20 szerda, 12:54:50 »

De, erről beszélek. Kizálólag a 4db szilent cseréje polira. Elő meg utómunkálatok nélkül, feltéve, hogy minden rendben megy és nem tör ki földrengés meg ilyenek.

Rendszerint présben kell kinyomni a bölcsőből a szilentet.
Te pedig a helyén kivetted a bölcsőből és vissza? Ezt ne firtassuk tovább, nem fogom elhinni.  wave

Vagy az elő és utómunkák alatt azt érted, hogy bölcső kiszerelve -elő munka, bölcső beszerelve -utómunka?
Mert úgy nekem a 4 szilent csere 15 perc a présben.  Cool 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6759 Dátum: 2016.01.20 szerda, 13:01:46 »

Rendszerint présben kell kinyomni a bölcsőből a szilentet.
Te pedig a helyén kivetted a bölcsőből és vissza? Ezt ne firtassuk tovább, nem fogom elhinni.  wave

Vagy az elő és utómunkák alatt azt érted, hogy bölcső kiszerelve -elő munka, bölcső beszerelve -utómunka?
Mert úgy nekem a 4 szilent csere 15 perc a présben.  Cool 

Tibi hagyjad már, ez kinézetre egy gumi bizbax... A helyén széttépem, mint HK a szerződést...  hehe

A préstechnikádat meg használd szűk körben...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6760 Dátum: 2016.01.20 szerda, 13:05:34 »

Tibi hagyjad már, ez kinézetre egy gumi bizbax... A helyén széttépem, mint HK a szerződést...  hehe

A préstechnikádat meg használd szűk körben...  eplus2


Rendben, majd gyere be és mutasd be hogyan téped szét a helyén.
Az ne felejtsd el, hogy a gumi szilent fém háza a bölcsőbe van préselve. Azt is ki kell venni. Nem csak kitépni a gumit belőle.....ami ugyancsak nem egyszerű! Majd ha próbáltad amit írsz, utána írd le a véleményed és ráfordított időt.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6761 Dátum: 2016.01.20 szerda, 13:06:36 »

Rendszerint présben kell kinyomni a bölcsőből a szilentet.
Te pedig a helyén kivetted a bölcsőből és vissza? Ezt ne firtassuk tovább, nem fogom elhinni.  wave

Vagy az elő és utómunkák alatt azt érted, hogy bölcső kiszerelve -elő munka, bölcső beszerelve -utómunka?
Mert úgy nekem a 4 szilent csere 15 perc a présben.  Cool  

Na megvan, totálisan félreértjük egymást. Te a gyári procedúrát mondod. Én polira cseréltem. Ehhez nem kell levenni a bölcsőt, illetve a szilent külső fém perselye is a bölcsőben marad. Én csupán a belső részét téptem ki, amiben a csavar fut és poli belsőt nyomtam bele.
Előmunka a kocsi felemelése, felbakolása stb. Utómunka meg a futómű állítás, ilyenek.
Na, megnyugodtam, teljesen másról beszélünk, úgyhogy elmegyek a gyerekért oviba aztán szépen leírom mit csináltam. Hátha érdekel valakit.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 szerda, 14:49:57 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6762 Dátum: 2016.01.20 szerda, 15:31:12 »

Na megvan, totálisan félreértjük egymást. Te a gyári procedúrát mondod. Én polira cseréltem. Ehhez nem kell levenni a bölcsőt, illetve a szilent külső fém perselye is a bölcsőben marad. Én csupán a belső részét téptem ki, amiben a csavar fut és poli belsőt nyomtam bele.
Előmunka a kocsi felemelése, felbakolása stb. Utómunka meg a futómű állítás, ilyenek.
Na, megnyugodtam, teljesen másról beszélünk, úgyhogy elmegyek a gyerekért oviba aztán szépen leírom mit csináltam. Hátha érdekel valakit.

Szia.
Engem érdekel,(képekkel) akár PÜ-ben is jöhet.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6763 Dátum: 2016.01.20 szerda, 16:06:04 »

Nem. 2-2
Mos viccelsz, vagy tényleg nem egyformák?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6764 Dátum: 2016.01.20 szerda, 16:22:35 »

Mos viccelsz, vagy tényleg nem egyformák?

Nem egyformák:
http://www.ebay.co.uk/itm/REAR-AXLE-SUBFRAME-BUSHES-BEAM-MOUNTING-BUSHES-KIT-FOR-FORD-MONDEO-/151063502346
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #6765 Dátum: 2016.01.20 szerda, 17:43:14 »

Mai nap: jobb első rugó törés  szomoru1

Egy kis kronológia rugó ügyben:
2014.02.26. - eltört a jobb első rugó (gyári eredeti) kibírt 13 évet. Gondoltam spórolok. Vettem két bontott rugót toronycsapágyakkal. Ez be is lett építve mind a két oldalra.
2015.02.03. - eltörött a bontott bal első rugó (~ 1 évet bírt ki.) a bontott toronycsapágy is szétment. - új toronycsapágy, 13 éves használt rugó vissza.
2016.01.20. - eltörött a jobb első bontott rugó (~2 évet bírt)

Most 2 új rugó kerül majd be, és toronycsapágy terén is döntenem kell. Mert most bal oldal egy éves, jobb oldalon pedig egy bontott. Kérdés, hogy most csak a jobb oldalit, vagy mindkettőt új alkatrészre?

Nem én szerelek, minden alkalommal jó kis összeget fizetek, mert nem 10 perces meló. Akkor most SPOROLTAM?  falbav

Ja vízpumpa cserét követően (6.-án csináltam) szivárog a szervo nyomoldali tömítés - rohadna meg. Félre kellett húznom.

Új év.....régi Mondeo....~100 ezer szeva.    Jól indul.  gun gun gun
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #6766 Dátum: 2016.01.20 szerda, 17:48:59 »

Köszi! worship
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6767 Dátum: 2016.01.20 szerda, 18:03:40 »

Szia.
Engem érdekel,(képekkel) akár PÜ-ben is jöhet.

Na szóval:
Először is köszi Tibi, hogy fél napot vitáztunk 2 különbözó dologról!  worship  hehe
Másodszor, a gyári eljárás a hátsó bölcső szilentek cseréjére a GSR által leírt procedúra. Aki gyári szilentet szeretne, az keressen meg egy szervízt.
Én, magam cseréltem ki egy utángyártott módszerrel. A Powerflexnek van erre egy saját megoldása, én ezt választottam. A Flo-Flex (e-bay) harmad annyiba kerül, de abban nem bízom.
A módszer tudtommal kizárólag 4 és 5 ajtós autóknál alkalmazható. Kombinál nem. Asszem ott marad a gyári javítás, de erről nincs elegendő tudásom.

Figyelem: Az első kép kivételével a képek nem az enyémek. Illusztrációként linkelek be képeket amiket a Talkford és STdrivers fórumairól szedtem, ahonnan a procedúrát megtanultam.

Nagyon rég kopogott már a hátulja az autónak, nem is kicsit, így kb. 3 évvel ezelőtt nekiestem és kicseréltem mindent egyszerre. Kutyacsontok, bölcső szilentek és a stab szilenteket.
Ebből most a bölcső szilentekre térek ki. Így néztek ki előtte:

Látni, hogy a fodros külső része már teljesen levált.

Rendeltem ilyen poliuretán szilenteket: http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Subframe+Mounting+Bushes/596.html

Na, a procedúra:
Az autót aknából szereltem. Kocsi megemel, felbakol meg ilyenek stb stb bla bla.
Egy emelővel rendesen alátámasztottam a bölcsőt az adott oldalon, hogy tudjam süllyeszteni meg emelni.
Az ellenkező oldalon meglazítottam a bölcső első és hátsó felfogató csavarjait 4 fordulattal és a szerelendő oldalon eltávolítottam őket.
Ezután leengedtem a szerelendő oldalt annyira, hogy a bölcső és a karosszéria közé be tudjak tenni egy nagy vastag talpas anyát ami pont ráillik a szilent belső fém részére (talpas részével felfelé). Kb így:

és elkezdtem emelni a bölcsőt az emelővel, az anya pedig kitolta a szilent belét. Szépen kipottyant. Kb így:

Ezután kúpos köszörűkővel illetve kicsi drótkoronggal kitisztítottam a persely belsejét:

Ezután bekentem a szilentet a zsírral (vagy nem tudom mi, olyan volt mint amit gumiszerelésnél szoktak használni) amit adtak hozzá és ismét az emelő segítségével
felpréselem a bölcsőbe addig még a felső perebe át nem bukik a lyukon. Az előbb használt talpas anyával tartottam hézagot a kasztni és bölcső között.

Ezután leeresztem az emelőt, beletolom a középső fém rudat és már mehet is fel a csavar meg alátét vissza. Én mindkét alátétet használtam, mert amit adnak hozzá az hurka volt.
Mind a 4 oldalt meg kell így csinálni és már kész is. Nem elfelejteni nyomatékra húzni. Asszem 120 Nm.
Így néz ki a végén:


Ezután elmentem és csináltattam futómű beállítást. Ennyi.  taps Örül a lopakodó csendes autónak.
Asszem így már GSR is egyetért abban, hogy bizony ez nem tart tovább fél óránál / szilent.  vigyor3 vigyor3





 

« Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 szerda, 20:00:09 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6768 Dátum: 2016.01.20 szerda, 18:09:33 »

Mai nap: jobb első rugó törés  szomoru1

Egy kis kronológia rugó ügyben:
2014.02.26. - eltört a jobb első rugó (gyári eredeti) kibírt 13 évet. Gondoltam spórolok. Vettem két bontott rugót toronycsapágyakkal. Ez be is lett építve mind a két oldalra.
2015.02.03. - eltörött a bontott bal első rugó (~ 1 évet bírt ki.) a bontott toronycsapágy is szétment. - új toronycsapágy, 13 éves használt rugó vissza.
2016.01.20. - eltörött a jobb első bontott rugó (~2 évet bírt)

Most 2 új rugó kerül majd be, és toronycsapágy terén is döntenem kell. Mert most bal oldal egy éves, jobb oldalon pedig egy bontott. Kérdés, hogy most csak a jobb oldalit, vagy mindkettőt új alkatrészre?

Nem én szerelek, minden alkalommal jó kis összeget fizetek, mert nem 10 perces meló. Akkor most SPOROLTAM?  falbav

Ja vízpumpa cserét követően (6.-án csináltam) szivárog a szervo nyomoldali tömítés - rohadna meg. Félre kellett húznom.

Új év.....régi Mondeo....~100 ezer szeva.    Jól indul.  gun gun gun

Erre mit tudok mondani, én is így jártam kb mert spórolni akartam. Azóta amiből 2 van, párban cserélem.  vigyor3 vigyor3
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6769 Dátum: 2016.01.20 szerda, 18:32:09 »

Na szóval:
Először is köszi Tibi, hogy fél napot vitáztunk 2 különbözó dologról!  worship  hehe
Másodszor, a gyári eljárás a hátsó bölcső szilentek cseréjére a GSR által leírt procedúra. Aki gyári szilentet szeretne, az keressen meg egy szervízt.
Én, magam cseréltem ki egy utángyártott módszerrel. A Powerflexnek van erre egy saját megoldása, én ezt választottam. A Flo-Flex (e-bay) harmad annyiba kerül, de abban nem bízom.
A módszer tudtommal kizárólag 4 és 5 ajtós autóknál alkalmazható. Kombinál nem. Asszem ott marad a gyári javítás, de erről nincs elegendő tudásom.

 
Köszönöm erre gondoltam. worship
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #6770 Dátum: 2016.01.20 szerda, 18:35:00 »

Erre mit tudok mondani, én is így jártam kb mert spórolni akartam. Azóta amiből 2 van, párban cserélem.  vigyor3 vigyor3

Azt gondolom, ha egy 10 év feletti sárkányon elől megadja magát bármi - rugó, toronycsapágy, gátló - akkor egyszerre mind a két oldalon mindenből újat, akkor lehet 10 év ismét gondtalan. Tudom, hogy ez hirtelen sok, de ez így, ahogy én csináltam, ez még több.
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6771 Dátum: 2016.01.20 szerda, 18:42:34 »


Először is köszi Tibi, hogy fél napot vitáztunk 2 különbözó dologról!  worship  hehe




Nem vitáztunk. Wink
Te mondtad, hogy mennyi idő 4 darab bölcső szilent csere és én meg mondtam, hogy az kizárt.  Cool
Aztán a végén csak kiderült, hogy te kókányról beszéltél  eplus2 (ami nem szilent csere) és meg a szilent cseréről!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6772 Dátum: 2016.01.20 szerda, 18:47:25 »


Nem vitáztunk. Wink
Te mondtad, hogy mennyi idő 4 darab bölcső szilent csere és én meg mondtam, hogy az kizárt.  Cool
Aztán a végén csak kiderült, hogy te kókányról beszéltél  eplus2 (ami nem szilent csere) és meg a szilent cseréről!  wave

Nemnem, TE nem olvastad el az első hozzászólásomnál a linket. Ha rákattintottál volna, láthattad volna, hogy nem egyről beszélünk.
És tudd meg, én büszke vagyok a kókányomra mert a saját kókányom, ok?  worship Te csináld csak a gyári megoldást, neked az a dolgod.  Wink
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6773 Dátum: 2016.01.20 szerda, 19:01:20 »

Azt gondolom, ha egy 10 év feletti sárkányon elől megadja magát bármi - rugó, toronycsapágy, gátló - akkor egyszerre mind a két oldalon mindenből újat, akkor lehet 10 év ismét gondtalan. Tudom, hogy ez hirtelen sok, de ez így, ahogy én csináltam, ez még több.

Nem egyszer eltört a bal első rugó. Elvittem ford szervízbe, kicserélték az 1 db rugót, csapággyal kb. 85.000 Ft-ért (svédország). Senki nem szólt, hogy párban kéne.
Két hét múlva eltört a jobb első. Megint 85k hopp. Fél év múlva eltört a jobb hátsó, na ekkor már magam cseréltem össz vissz tizenezer forintból. KYB K-Flex rugókat vettem.
Soha többet nem viszem szervízbe. Inkább itt kérdezősködök.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6774 Dátum: 2016.01.20 szerda, 19:28:54 »

Nemnem, TE nem olvastad el az első hozzászólásomnál a linket. Ha rákattintottál volna, láthattad volna, hogy nem egyről beszélünk.
És tudd meg, én büszke vagyok a kókányomra mert a saját kókányom, ok?  worship Te csináld csak a gyári megoldást, neked az a dolgod.  Wink


 eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Fari
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115


farz@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6775 Dátum: 2016.01.22 péntek, 07:05:19 »

Sziasztok!
Tegnap délután le állítottam a kocsit semmi baja nem volt, este mentem melóba nem tudtam tekerni a kormányt csak 2 kézzel. Reggel néztem olaj folyás van a kocsi alatt de nem látom honnan ered. Továbbra sem működik hangot nem ad. Mi a bréééé mehetett tönkre?

Üdv
Naplózva

Smiley MKIII 2001 TDDI  Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6776 Dátum: 2016.01.22 péntek, 07:14:07 »

Sziasztok!
Tegnap délután le állítottam a kocsit semmi baja nem volt, este mentem melóba nem tudtam tekerni a kormányt csak 2 kézzel. Reggel néztem olaj folyás van a kocsi alatt de nem látom honnan ered. Továbbra sem működik hangot nem ad. Mi a bréééé mehetett tönkre?

Üdv
kormánymű és csőrendszere.elég 1 helyre beírni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #6777 Dátum: 2016.01.23 szombat, 06:00:41 »

Négy egyforma méretű van benbe?
2 első 2hátsó.énlevettem a bölcsőt és  kényelmesen kicsereltem majd vissza.nem volt semmi beszakado csavar meg présgép szükséglet.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
BBG1989
Vendég
« Új hozzászólás #6778 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 20:34:41 »


Sziasztok worship
Tudnátok nekem segíteni?
1.8 2005 mk3 mondeoba milyen márkájú első rugó van gyárilag?
Mivel tudnám helyetesítení a gyári rugózást? Üdv nektek integet2
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6779 Dátum: 2016.01.24 vasárnap, 20:39:47 »

Sziasztok worship
Tudnátok nekem segíteni?
1.8 2005 mk3 mondeoba milyen márkájú első rugó van gyárilag?
Mivel tudnám helyetesítení a gyári rugózást? Üdv nektek integet2

Elég egy helyre beírni és ne légy türelmetlen. De kaptál is már választ!   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #6780 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 22:51:40 »

A Mondi jobb első rugótörés cserével orvosolva, újra szolgálatban.  eljen

Kapott mind a két oldal új rugót, toronycsapágy+szilent szettet.
bonusz: új üzemanyagszűrő, hosszú szíj csere. Kormány szervó rendszer átmosása, új olaj.

Az örömben a bánat, a szervó nyomóági hidraulika cső csatlakozása nem volt tömörré tehető. Az új csőhöz meg most "nem volt kedvem" az ára miatt.  falbav  https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/kormany_szervocso_ford_mondeo_2000-2003_cso_diesel_magasny_22734

Az üzemképességért át lett alakítva (nem szép, de működik) kreatív szerelők, elfekvő alkatrészekből, ~ 1/2 óra alatt.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.29 péntek, 04:49:58 írta V.Tamás » Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6781 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 22:54:15 »

A Mondi jobb első rugótörés cserével orvosolva, újra szolgálatban.  eljen

Kapott mind a két oldal új rugót, toronycsapágy+szilent szettet.
bonusz: új üzemanyagszűrő, hosszú szíj csere. Kormány szervó rendszer átmosása, új olaj.

Az örömben a bánat, a szervó nyomóági hidraulika cső csatlakozása nem volt tömörré tehető. Az új csőhöz meg most "nem volt kedvem" az ára miatt.  falbav  https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/kormany_szervocso_ford_mondeo_2000-2003_cso_diesel_magasny_22734

Az üzemképességért át lett alakítva (nem szép, de működik) kreatív szerelők, elfekvő alkatrészekből.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
cserélhető a cső végén a hollander. talán 4eft cromaxból. kár volt kókányolni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6782 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 22:55:12 »

cserélhető a cső végén a hollander. talán 4eft cromaxból. kár volt kókányolni
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/szervocso_hollandi_anya_ford_12018
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #6783 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 22:57:50 »

cserélhető a cső végén a hollander. talán 4eft cromaxból. kár volt kókányolni

Hogyan teszed ezt fel a hidraulika csőre?
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6784 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 23:00:28 »

Hogyan teszed ezt fel a hidraulika csőre?
régi lehúz, új feltol
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #6785 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 23:09:58 »

régi lehúz, új feltol

Ahogy néztük csővégen egy kúpos felületű végződés van, ami nálam szélesebb vállal rendelkezett, mint maga a hollandi anya furata. Nem tünt olyannak mint amit át lehet húzni.  Huh?
De ha azt mondod, hogy ez így működött volna  falbav  megint tanultam valamit.

Valaki cserélt már ilyen hollandi anyát?
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.28 csütörtök, 23:13:31 írta V.Tamás » Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #6786 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 23:28:42 »

régi lehúz, új feltol

Bele tetted a bogarat a fülembe keresgéltem Fokásoknál ezt találtam:

A másik oka a szervóolaj folyásnak amikor a szivattyút elhagyó cső hollanderja alól spriccel az olaj (ha nem mindig spriccel nehéz lehet beazonosítani a problémát mert csak azt látjuk, hogy minden olajos)
Ez a 2 - 5 éves focusok között nagyon gyakori, már 30E km-nél jelentkezhet.
A probléma alapja a konstrukció. Van a jól bevált hagyományos módszer amikor a csővezeték végén kiszélesedő részt a hollanderrel nekihuzatjuk a szivattyúban ennek ellendarabjaként kialakitott vállnak. Ez egy nagyon biztos módszer, esetleges folyásnál hollandi kiteker 20 ft-os rézalátét betesz, hollandi meghúz, kész de ez nem segíti a fordot profitcéljainak eléréséhez.
Ezért a cső kiszélesedő végét nem szorítja sehova, a hollander csak azért van, hogy bent tartsa a csővet a szivattyúban, a tömítés a hollander és a cső közé kerül, meg egy kis ragasztó a menetre.
Ahogy már előttem is írtátok két lehetőség nyílik a javításra:
Cső végét levágjuk, hollandert és tömítést cserélünk (kb. 5000 + munkadíj)
Ez az olcsó módszer amivel jó fejnek tűnhetünk a tulajdonos előtt egészen addíg amíg nem csörög ránk olaszból, hogy itt állok autópálya szélén, elfolyt az olaj. (Ez 10-ből egyszer megtörténik)
Megcsináltatja ott sok pénzért és még az is közlik vele, hogy a szerelője szakszerűtlen javítást végzett (nem cserélte ki a csővet) ezért történt vele ez a szörnyű dolog.
A másik lehetőség, hogy csővel együtt cseréljük. Csak gyári van kb. 32000 + munkadíj. Ez az amit a márkaszervíz is tenne. Nem tűnünk jó fejnek a tulaj szemében, lehet nem is jön többet mert majd hall olyan sztorit amikor valakinek megcsinálták 5000+ munkadíjért és azóta is jó.
Viszont mivel az eredeti cucc is megadta magát 30E km-nél, az újonnan beszerelt gyáritól sem várhatunk örök életet de ha az ügyfelünk ilyen javításunk után telefonál olaszból, hogy ledöglött akkor a lelkiismeretünk tiszta lehet, hogy mi minden megtettünk, mindent kicseréltünk úgy ahogy a ford tette volna aki ezt a vacak konstrukciót kitalálta, ami csak neki jó.
Mindezek után én inkább a drágább (új csöves) változatra szavaznék.

Sziasztok, igen történt módosítás bár látszólag nem túl nagy. A cső vége már nem szélesedik ki így a hollander lehúzható róla. Ez könnyebséget jelent ha valaki csak hollandert szeretne cserélni. Lehetséges, hogy a tömítőgyűrű anyagán/minőségén is javítottak ezt nem tudom megállapítani.
Egyébként akiknek eddig cseréltem csővel együtt azok közül egyelőre mindenkinek ok. Reméljük így is marad.

A Cromax oldalán is két hidraulika cső van egyik 2000-2003, a másik 2003-2007 közötti. Lehet, hogy az utóbbin működik a hollandi anya le-fel módszer, mert szerintem nálam nem lehet lehúzni.
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/kormany_mechanika_hidraulika/szervocso_es_alkatreszei/?kereso_modell=6&kereso_marka=Ford
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6787 Dátum: 2016.01.28 csütörtök, 23:46:45 »

Ahogy néztük csővégen egy kúpos felületű végződés van, ami nálam szélesebb vállal rendelkezett, mint maga a hollandi anya furata. Nem tünt olyannak mint amit át lehet húzni.  Huh?
De ha azt mondod, hogy ez így működött volna  falbav  megint tanultam valamit.

Valaki cserélt már ilyen hollandi anyát?
igen én, mind3 mondeon  vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #6788 Dátum: 2016.01.29 péntek, 04:55:21 »

igen én, mind3 mondeon  vigyor3

Basszus akkor ezt jól beszívtam. Ez van. Mások legalább tanulhatnak az én hibámból.  Undecided
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6789 Dátum: 2016.01.29 péntek, 15:59:29 »

Basszus akkor ezt jól beszívtam. Ez van. Mások legalább tanulhatnak az én hibámból.  Undecided
Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt teljesen elszomorodnál a szervócső átalakítással kapcsolatban, én azt mondom a csőcsatlakozás igenis szakszerűen lett megcsinálva. Be lett építve egy megfelelő méretű áteresztő szelence 2 db réz tömítéssel és egy zárócsavarral. A réz csőtoldat pedig megfelelően meglett rézzel kemény forrasztva. Nem tudom ez miért "kókány" munka. Szerintem nem kéne más munkáját csípőből, nagy ívben lepocskondiázni különösen akkor, amikor szükség megoldásról van szó és az átalakítás tökéletesen megfelel az elvártaknak. Megnyugtatlak, ezzel az átalakítással mivel stabilabb mint az eredeti megoldás, nem lesz egyhamar problémád. Ha netán mégis, akkor a 2 db réz alátét cserével olcsón megoldható a javítás.
Meg kéne tanulni egymás munkáját megbecsülni, ha az megfelel a célnak és az elvárásoknak!!!
Annak ellenére írom mindezt, hogy nem én csináltam a csőátalakítást. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.29 péntek, 16:03:57 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
b.joci1979
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #6790 Dátum: 2016.01.29 péntek, 21:32:05 »

Üdv fórumtársak!
Segítségeteket kérnék! 2001-es, 2.0 TDDI kombim van. A jobb eleje irányából, ha lelépek a gázról és a motorfék dolgozik, vagy visszaterhelődik az az autó, mondjuk hídról leérve, vagy úthibánál, akkor a sebességnek megfelelő ütemben morgó hangot hallani, ami a padlólemezen érezhető rezgést is produkál, valamint tolatásnál is hallani a hangot. Hasonló hangot mint amikor lapos a kerék. Nem gondolom, hogy kuplung lenne, mert csak motorféknél mutatkozik, gyorsításnál nem, folyamatos előrehaladásnál csak akkor, ha jobb oldal hirtelen visszaterhelődik. Ráadásul a probléma nem folyamatos, néha, rövidebb ideig teljesen megszünik, ami természetesen a szerelönél történik. A futóművet átnézte, az rendben van, a kerékcsapágyat nemrég cseréltem. A héten megtettem Győr - Budapest - Győr távot autópályán, amitől a hiba miatt nagyon fáztam, azonban indulás után röviddel megszűnt, egészen hazaérve a parkolásig. Másnap reggel azonban azonnal produkálta.

Várnám az ötleteket, mi lehet a hiba forrása!

Köszönettel
Joci
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6791 Dátum: 2016.01.29 péntek, 22:06:40 »

Basszus akkor ezt jól beszívtam. Ez van. Mások legalább tanulhatnak az én hibámból.  Undecided
Szerintem ne bánd, sokkal jobb az átalakított verzió mint a gyári (az egy hulladék) nagyon leleményesek és ügyesek voltak!!  eljen  Ok, persze lehetett volna szebben, elburkolni a forrasztást vagy lefújni...stb de nyugodtabban autóznék az átalakított verzióval!!  eljen eljen Ha meglenne a gép, már holnap átalakítanám ilyenre a gyári félresikerült helyett. Kapásból tudnék 5 embert akit ez miatt a fhos miatt hagyott ott az autója...
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.29 péntek, 22:08:44 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6792 Dátum: 2016.01.29 péntek, 22:10:13 »

Üdv fórumtársak!
Segítségeteket kérnék! 2001-es, 2.0 TDDI kombim van. A jobb eleje irányából, ha lelépek a gázról és a motorfék dolgozik, vagy visszaterhelődik az az autó, mondjuk hídról leérve, vagy úthibánál, akkor a sebességnek megfelelő ütemben morgó hangot hallani, ami a padlólemezen érezhető rezgést is produkál, valamint tolatásnál is hallani a hangot. Hasonló hangot mint amikor lapos a kerék. Nem gondolom, hogy kuplung lenne, mert csak motorféknél mutatkozik, gyorsításnál nem, folyamatos előrehaladásnál csak akkor, ha jobb oldal hirtelen visszaterhelődik. Ráadásul a probléma nem folyamatos, néha, rövidebb ideig teljesen megszünik, ami természetesen a szerelönél történik. A futóművet átnézte, az rendben van, a kerékcsapágyat nemrég cseréltem. A héten megtettem Győr - Budapest - Győr távot autópályán, amitől a hiba miatt nagyon fáztam, azonban indulás után röviddel megszűnt, egészen hazaérve a parkolásig. Másnap reggel azonban azonnal produkálta.

Várnám az ötleteket, mi lehet a hiba forrása!

Köszönettel
Joci
Féltengely vezető csapágy?
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6793 Dátum: 2016.01.30 szombat, 10:29:40 »

Szerintem ne bánd, sokkal jobb az átalakított verzió mint a gyári (az egy hulladék) nagyon leleményesek és ügyesek voltak!!  eljen  Ok, persze lehetett volna szebben, elburkolni a forrasztást vagy lefújni...stb de nyugodtabban autóznék az átalakított verzióval!!  eljen eljen Ha meglenne a gép, már holnap átalakítanám ilyenre a gyári félresikerült helyett. Kapásból tudnék 5 embert akit ez miatt a fhos miatt hagyott ott az autója...
Tisztelt Fórumárs!
Maximálisan egyetértünk! eljen eljen eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6794 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 12:22:59 »

Szerintem ne bánd, sokkal jobb az átalakított verzió mint a gyári (az egy hulladék) nagyon leleményesek és ügyesek voltak!!  eljen  Ok, persze lehetett volna szebben, elburkolni a forrasztást vagy lefújni...stb de nyugodtabban autóznék az átalakított verzióval!!  eljen eljen Ha meglenne a gép, már holnap átalakítanám ilyenre a gyári félresikerült helyett. Kapásból tudnék 5 embert akit ez miatt a fhos miatt hagyott ott az autója...
hulladék? 10-15 évente kell rá egy 6eft-os alkatrész. tényleg jó *** vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6795 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 12:23:43 »

Tisztelt Fórumtárs!
Mielőtt teljesen elszomorodnál a szervócső átalakítással kapcsolatban, én azt mondom a csőcsatlakozás igenis szakszerűen lett megcsinálva. Be lett építve egy megfelelő méretű áteresztő szelence 2 db réz tömítéssel és egy zárócsavarral. A réz csőtoldat pedig megfelelően meglett rézzel kemény forrasztva. Nem tudom ez miért "kókány" munka. Szerintem nem kéne más munkáját csípőből, nagy ívben lepocskondiázni különösen akkor, amikor szükség megoldásról van szó és az átalakítás tökéletesen megfelel az elvártaknak. Megnyugtatlak, ezzel az átalakítással mivel stabilabb mint az eredeti megoldás, nem lesz egyhamar problémád. Ha netán mégis, akkor a 2 db réz alátét cserével olcsón megoldható a javítás.
Meg kéne tanulni egymás munkáját megbecsülni, ha az megfelel a célnak és az elvárásoknak!!!
Annak ellenére írom mindezt, hogy nem én csináltam a csőátalakítást. wave
Tisztelettel László! worship
megyek is szétfelxelem, meg rakok bele egy szűrőt. meg egyúttal kifúrom a klímahűtőt is, úgy tudom úgy kell eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #6796 Dátum: 2016.01.31 vasárnap, 12:24:38 »

hulladék? 10-15 évente kell rá egy 6eft-os alkatrész. tényleg jó *** vigyor3
Az!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
museboy
Vendég
« Új hozzászólás #6797 Dátum: 2016.02.01 hétfő, 17:31:05 »

Sziasztok!

Néhány hete észrevettem, hogy a jobb oldali kerék felől valami furcsa hang jelentkezik! Olyasmi, mint amikor 8-ast kap a kerékpár kereke! Súrlódik valami valamihez, vagy legalábbis azt hiszem, de az utóbbi napokban már felerősödött ez a zaj és már néha olyan mintha kopogna! Néha kanyarban és üresben erősebben előjön ez a hang! Menet közben nem érzem, hogy hátráltatna, de nagyon zavaró és félek, hogy nagyobb baj is lehet belőle! Köszönöm a segítséget előre is!
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6798 Dátum: 2016.02.01 hétfő, 17:38:45 »

Sziasztok!

Néhány hete észrevettem, hogy a jobb oldali kerék felől valami furcsa hang jelentkezik! Olyasmi, mint amikor 8-ast kap a kerékpár kereke! Súrlódik valami valamihez, vagy legalábbis azt hiszem, de az utóbbi napokban már felerősödött ez a zaj és már néha olyan mintha kopogna! Néha kanyarban és üresben erősebben előjön ez a hang! Menet közben nem érzem, hogy hátráltatna, de nagyon zavaró és félek, hogy nagyobb baj is lehet belőle! Köszönöm a segítséget előre is!

Kerékcsapágyat nézném meg illetve a féltengely támasztócsapágyat. A támasztócsapágy nagyon tud morogni.
Fék rendben van?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
museboy
Vendég
« Új hozzászólás #6799 Dátum: 2016.02.01 hétfő, 17:42:46 »

Fékek abszolút rendben van, de most már figyelni fogok erre is!
Naplózva
Oldalak: 1 ... 129 130 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 142 143 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.074 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.