Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 04:59:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2889803 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7000 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 07:54:19 »

Nekem a magyar utak állapota miatt nem volt gyanús az elkopó alkatrész. Magyarországon újonnan forgalomba helyezett autó, második tulajtól vettem. Az előző tulajok városban és országúton használták.

Csupán az miatt voltam kiváncsi a véleményetekre, mert a fülembe tette a rokonom a gondolatot.

Köszi a választ!  wave

Város -> kátyú -> futóműtemető...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7001 Dátum: 2016.03.31 csütörtök, 07:56:45 »

Köszi!
Régebben akartam beépíteni, de a gyári tömörgumi ütközö, egy hegyes fémpöcökre van ráhúzva, ami kiszúrná a légrugót. De igazad van, ha szét van borítva, akkor már le is lehet vágni azt a kiálló pöcköt, vagy bennhanyni az ütközőt is. Így is lesz. Majd csinálok képeket róla. Jófogáson van fennt Airspring 7000ft a 2db Köszi!

Az ütközőt egy schnitzerrel levágod ott, ahol a tüske végződik. Ha az egészet benne hagyod, az sok a légrugónak, ha kiveszed, az meg kevés. Smiley

Elvileg a légrugóhoz kaptál pár tömörgumi korongot is. Elvileg azokkal kellene megoldani, de sajna "one size fits all" stílusban készítik, és a lyuk a közepén sokkal nagyobb, semhogy normálisan megállna az ütközőt tartó csapon. Úgyhogy én ezeket mellőztem, és levágtam a gyári ütközőket pont méretre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gyuszo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26


« Új hozzászólás #7002 Dátum: 2016.04.01 péntek, 11:26:03 »

Sziasztok!


Az autóm gyorsításkor jobbra húz egy ideje, gurulásnál szépen egyenesen megy. Futómű beállítás ok, semmi sem lóg. Megemelték az autót, azt mondja a szerelő, hogy a belső féltengelycsukló van kikopva, ha forgatja a kereket, belül nem úgy mozog ahogy kellene. Létezhet, hogy ez okozza a problémát? Semmi más hibajelenség nincs.
Naplózva

MKIII 2.2 TDCI, Titanium X, 114 KW, 2005.12., 140 000 km
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #7003 Dátum: 2016.04.02 szombat, 14:05:22 »

Sziasztok!

Tegnap hoztam el az autómat a szerelőtől, cseréltek hátsó kerékcsapágyakat (búgtak már nagyon) és a hátsó híd szilentblokkjait. Azóta a hátsó futómű nagyon fasza, csendesen suhan az autó és nem kopog bukkanóknál.

Viszont miután elhoztam észrevettem, hogy ferde a kormány, kicsit (1-3 cm-t) balra fordítva megy egyenesen az autó (szerintem a szerelő előtt nem volt ferde, de lehet hogy nem vettem csak észre). Emellett alacsony sebességnél (5-10 km/h) fekvőrendőrre felhaladva egy nagyobb kottyanás hallatszik a jobb eleje felől, de csak akkor ha a kormány egyenesen áll. Még egy tünet az, hogy álló vagy majdnem álló helyzetben a kormány jobbra tekerése közben egy éles kattanás hallatszik szintén a jobb eleje felől, ez nem mindig jelentkezik. A tünetek nagyobb sebességnél már nem jelentkeznek, legalábbis nem hallom őket.

Kettő hónapja cserélték ki az első rugókat, mert a jobb első eltört. Nincs bennük még 3 ezer km., itt rámértek a lengéscsillapítókra is, az elsők 65%-os állapotban vannak. Toronycsapágyakat nem kellett cserélni elvileg. Három hónapja pedig jobb elől külső kormányösszekötő gömbfejet cseréltek, abban sincs több 5 ezer km-nél. Most amennyire tudtam megnéztem a jobb elejében a dolgokat. A "kutyacsont" nem lóg, feszesen van. A gumiharangok nincsenek kiszakadva. Ezeket tudtam így megnézni, hogy fent van a kerék.

Szerintetek mi lehet a hiba? Most a hátsó futóművet gatyába rázta a szerelőm, 120 ezrembe fájt (szilentek, kerékcsapágyak, fékcsövek, kézifék kötelek és fékbetétek lettek cserélve). Úgyhogy most örülnék, ha az első futóművel nem lenne komolyabb gondom, mert kiürül lassan a kassza.

Várom ötleteiteket! Köszönöm!  worship  wave
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7004 Dátum: 2016.04.02 szombat, 15:27:32 »

Sziasztok!

Tegnap hoztam el az autómat a szerelőtől, cseréltek hátsó kerékcsapágyakat (búgtak már nagyon) és a hátsó híd szilentblokkjait. Azóta a hátsó futómű nagyon fasza, csendesen suhan az autó és nem kopog bukkanóknál.

Viszont miután elhoztam észrevettem, hogy ferde a kormány, kicsit (1-3 cm-t) balra fordítva megy egyenesen az autó (szerintem a szerelő előtt nem volt ferde, de lehet hogy nem vettem csak észre). Emellett alacsony sebességnél (5-10 km/h) fekvőrendőrre felhaladva egy nagyobb kottyanás hallatszik a jobb eleje felől, de csak akkor ha a kormány egyenesen áll. Még egy tünet az, hogy álló vagy majdnem álló helyzetben a kormány jobbra tekerése közben egy éles kattanás hallatszik szintén a jobb eleje felől, ez nem mindig jelentkezik. A tünetek nagyobb sebességnél már nem jelentkeznek, legalábbis nem hallom őket.

Kettő hónapja cserélték ki az első rugókat, mert a jobb első eltört. Nincs bennük még 3 ezer km., itt rámértek a lengéscsillapítókra is, az elsők 65%-os állapotban vannak. Toronycsapágyakat nem kellett cserélni elvileg. Három hónapja pedig jobb elől külső kormányösszekötő gömbfejet cseréltek, abban sincs több 5 ezer km-nél. Most amennyire tudtam megnéztem a jobb elejében a dolgokat. A "kutyacsont" nem lóg, feszesen van. A gumiharangok nincsenek kiszakadva. Ezeket tudtam így megnézni, hogy fent van a kerék.

Szerintetek mi lehet a hiba? Most a hátsó futóművet gatyába rázta a szerelőm, 120 ezrembe fájt (szilentek, kerékcsapágyak, fékcsövek, kézifék kötelek és fékbetétek lettek cserélve). Úgyhogy most örülnék, ha az első futóművel nem lenne komolyabb gondom, mert kiürül lassan a kassza.

Várom ötleteiteket! Köszönöm!  worship  wave

Hátsó bölcső levétele után volt rendes négy kerekes futómű beállítás?
A törött rugó lehet nem volt jó hatással a toronycsapágyra, lehet az kattog, de ez csak vakon találgatás, bármi lehet, akár a leírt hibáktól teljesen független dolog is.
Naplózva
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #7005 Dátum: 2016.04.02 szombat, 15:43:00 »

Hátsó bölcső levétele után volt rendes négy kerekes futómű beállítás?
A törött rugó lehet nem volt jó hatással a toronycsapágyra, lehet az kattog, de ez csak vakon találgatás, bármi lehet, akár a leírt hibáktól teljesen független dolog is.

Őszintén megmondom a beállítást elfelejtettem megkérdezni, de utána kérdezek. Toronycsapágyat nem hiszem. Azt kivették és megnézték, azt mondták rendben van, meg kb. 5 km-t mentem a törött rugóval, egyből vittem szervizbe.

Köszönöm a válaszod, valószínűleg újabb szervizlátogatás lesz, csak azért kíváncsi vagyok az ötletekre.
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7006 Dátum: 2016.04.02 szombat, 15:45:12 »

Sziasztok!

Tegnap hoztam el az autómat a szerelőtől, cseréltek hátsó kerékcsapágyakat (búgtak már nagyon) és a hátsó híd szilentblokkjait. Azóta a hátsó futómű nagyon fasza, csendesen suhan az autó és nem kopog bukkanóknál.

Viszont miután elhoztam észrevettem, hogy ferde a kormány, kicsit (1-3 cm-t) balra fordítva megy egyenesen az autó (szerintem a szerelő előtt nem volt ferde, de lehet hogy nem vettem csak észre). Emellett alacsony sebességnél (5-10 km/h) fekvőrendőrre felhaladva egy nagyobb kottyanás hallatszik a jobb eleje felől, de csak akkor ha a kormány egyenesen áll. Még egy tünet az, hogy álló vagy majdnem álló helyzetben a kormány jobbra tekerése közben egy éles kattanás hallatszik szintén a jobb eleje felől, ez nem mindig jelentkezik. A tünetek nagyobb sebességnél már nem jelentkeznek, legalábbis nem hallom őket.

Kettő hónapja cserélték ki az első rugókat, mert a jobb első eltört. Nincs bennük még 3 ezer km., itt rámértek a lengéscsillapítókra is, az elsők 65%-os állapotban vannak. Toronycsapágyakat nem kellett cserélni elvileg. Három hónapja pedig jobb elől külső kormányösszekötő gömbfejet cseréltek, abban sincs több 5 ezer km-nél. Most amennyire tudtam megnéztem a jobb elejében a dolgokat. A "kutyacsont" nem lóg, feszesen van. A gumiharangok nincsenek kiszakadva. Ezeket tudtam így megnézni, hogy fent van a kerék.

Szerintetek mi lehet a hiba? Most a hátsó futóművet gatyába rázta a szerelőm, 120 ezrembe fájt (szilentek, kerékcsapágyak, fékcsövek, kézifék kötelek és fékbetétek lettek cserélve). Úgyhogy most örülnék, ha az első futóművel nem lenne komolyabb gondom, mert kiürül lassan a kassza.

Várom ötleteiteket! Köszönöm!  worship  wave
A szilentblokk csere + kormány keresztbeállással kapcsolatban. Nemrég jártam futóművesnél, váltó csere miatt le volt véve az első bölcső. Visszarakás után kicsit keresztbe állt a kormány.  A futóműves beállította az elejét, lelkiismeretes volt, átnézte a hátulját, talált hibás szilentblokkot, több darabot. Következő hónapban  ki lett cserélve összesen hat  a 4 bölcsőt tartó + az állító csavarnál levő 2. Ő  mondta ha hátul cserélsz ilyen alkatrészt be kell állítani a hátsó futóművet, ami magával vonja az első beállítását is.  Így mindjárt sikerült közel 1 hónap alatt az elejét 2x a hátulját 1x beállíttatnom. falbav
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #7007 Dátum: 2016.04.02 szombat, 15:48:40 »

A szilentblokk csere + kormány keresztbeállással kapcsolatban. Nemrég jártam futóművesnél, váltó csere miatt le volt véve az első bölcső. Visszarakás után kicsit keresztbe állt a kormány.  A futóműves beállította az elejét, lelkiismeretes volt, átnézte a hátulját, talált hibás szilentblokkot, több darabot. Következő hónapban  ki lett cserélve összesen hat  a 4 bölcsőt tartó + az állító csavarnál levő 2. Ő  mondta ha hátul cserélsz ilyen alkatrészt be kell állítani a hátsó futóművet, ami magával vonja az első beállítását is.  Így mindjárt sikerült közel 1 hónap alatt az elejét 2x a hátulját 1x beállíttatnom. falbav

Értem, tehát biztos hogy a kormány emiatt áll ferdén. Összegben mennyibe kerül kb. egy teljes futómű beállítás?
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7008 Dátum: 2016.04.02 szombat, 21:50:52 »

Értem, tehát biztos hogy a kormány emiatt áll ferdén. Összegben mennyibe kerül kb. egy teljes futómű beállítás?
Ez egy kicsi falu Heves megyében itt 6000 első hátsó kpl. 10 km-rel arrébb városban ez min 10-12. Kb 25 percig tartott a munka, miután felrakta a kerékre a jeladókat.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #7009 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 15:13:34 »

Sziasztok!

Tegnap hoztam el az autómat a szerelőtől, cseréltek hátsó kerékcsapágyakat (búgtak már nagyon) és a hátsó híd szilentblokkjait. Azóta a hátsó futómű nagyon fasza, csendesen suhan az autó és nem kopog bukkanóknál.

Viszont miután elhoztam észrevettem, hogy ferde a kormány, kicsit (1-3 cm-t) balra fordítva megy egyenesen az autó (szerintem a szerelő előtt nem volt ferde, de lehet hogy nem vettem csak észre). Emellett alacsony sebességnél (5-10 km/h) fekvőrendőrre felhaladva egy nagyobb kottyanás hallatszik a jobb eleje felől, de csak akkor ha a kormány egyenesen áll. Még egy tünet az, hogy álló vagy majdnem álló helyzetben a kormány jobbra tekerése közben egy éles kattanás hallatszik szintén a jobb eleje felől, ez nem mindig jelentkezik. A tünetek nagyobb sebességnél már nem jelentkeznek, legalábbis nem hallom őket.

Kettő hónapja cserélték ki az első rugókat, mert a jobb első eltört. Nincs bennük még 3 ezer km., itt rámértek a lengéscsillapítókra is, az elsők 65%-os állapotban vannak. Toronycsapágyakat nem kellett cserélni elvileg. Három hónapja pedig jobb elől külső kormányösszekötő gömbfejet cseréltek, abban sincs több 5 ezer km-nél. Most amennyire tudtam megnéztem a jobb elejében a dolgokat. A "kutyacsont" nem lóg, feszesen van. A gumiharangok nincsenek kiszakadva. Ezeket tudtam így megnézni, hogy fent van a kerék.

Szerintetek mi lehet a hiba? Most a hátsó futóművet gatyába rázta a szerelőm, 120 ezrembe fájt (szilentek, kerékcsapágyak, fékcsövek, kézifék kötelek és fékbetétek lettek cserélve). Úgyhogy most örülnék, ha az első futóművel nem lenne komolyabb gondom, mert kiürül lassan a kassza.

Várom ötleteiteket! Köszönöm!  worship  wave

Közben a mai napon szintén lassan haladva, ha az első kerekekkel fekvőrendőrre hajtok hátulról tompa koppanás jön  Huh?

Nem tudom mi lehet a baj, viszem vissza az autót jövő héten szerintem.  falbav
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7010 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 18:13:17 »

Közben a mai napon szintén lassan haladva, ha az első kerekekkel fekvőrendőrre hajtok hátulról tompa koppanás jön  Huh?

Nem tudom mi lehet a baj, viszem vissza az autót jövő héten szerintem.  falbav
A bölcsőt tartó bal hátsó szilent nekem is adott kopogó hangot egy darabig elég nehezen találták meg a hibát.
Nem volt bepréselve rendesen a helyére.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #7011 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 19:59:56 »

A bölcsőt tartó bal hátsó szilent nekem is adott kopogó hangot egy darabig elég nehezen találták meg a hibát.
Nem volt bepréselve rendesen a helyére.

Nekem is azzal lesz a gond szerintem, most cserélték a bölcső szilentjeit a héten. Valószínűleg valamit benéztek. Érdekesség az, hogy néha hallom, néha nem. Apró bukkanóknál/úthibáknál semmi. De a fekvőrendőrön áthaladva mintha szét akarna esni. 200 km-t mentem kb. azóta amióta elhoztam, ma jött elő a hang...Úgyhogy hétfőn vagy kedden megy vissza a szerelőhöz.

 
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7012 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 21:11:30 »

Sziasztok!

A 2.2-es összeszedett egy rugó törést. Szerviz kicserélte a rugókat, toronycsapágyat, szilentet.
Most hétvégén néztük, hogy a lengéscsillapító szárán a felütközésgátló gumiszerű izé simán jár fel-le, míg az enyémen fixen, stabilan van a toronyszilentnél.

A kérdés, hogy a szerviz hibázott, menjünk vissza reklamálni vagy nincs jelentősége?

Köszi szépen a segítséget!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #7013 Dátum: 2016.04.03 vasárnap, 21:26:59 »

Nekem is azzal lesz a gond szerintem, most cserélték a bölcső szilentjeit a héten. Valószínűleg valamit benéztek. Érdekesség az, hogy néha hallom, néha nem. Apró bukkanóknál/úthibáknál semmi. De a fekvőrendőrön áthaladva mintha szét akarna esni. 200 km-t mentem kb. azóta amióta elhoztam, ma jött elő a hang...Úgyhogy hétfőn vagy kedden megy vissza a szerelőhöz.

 
Nekem kanyarodáskor lehetett időnként hallani. Nagyon bosszantó volt, mivel nem minden alkalommal koppant elég nehezen sikerült kiszűrni a hibát.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #7014 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 19:03:32 »

Nekem kanyarodáskor lehetett időnként hallani. Nagyon bosszantó volt, mivel nem minden alkalommal koppant elég nehezen sikerült kiszűrni a hibát.

Holnap viszem reggel szerelőhöz, majd leírom mit mondd. Egyenlőre az van, hogy nálam sem mindig jelentkezik és általában csak ha padkára állok fel, vagy nagyobb bukkanón megyek át nagyon lassan... És valóban bosszantó, mert borzasztó hangot ad.

Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Tóth J.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #7015 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:16:14 »

Sziasztok!

Nem rég csatlakoztam csak a fórumhoz és máris rengeteget tanultam, és a segítségetekre is szükségem volna, ugyanis tanácstalan vagyok.

Sajnos a jobb oldali féltengelyen az egyik bilincs lelazult (nem szakadt el sem az sem a gumi, ezért nem vettem észre, de a kosz bejutott  Sad ) és hallani is, hogy kattog elindulásnál, a kérdésem az volna felétek, hogy érdemes kicserélni az egész féltengelyt, vagy elég csak csuklót? Árban elég nagy a különbség ezért is vacilálok.

Köszönettel Tj
Naplózva

MK3 2.0 TDCI (FMBA,BWY) 2002
MK3 2.0 TDCI (N7BA, BWY) 2004
meg egy rohangálós MK6 Fiesta
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7016 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:29:39 »

Sziasztok!

Nem rég csatlakoztam csak a fórumhoz és máris rengeteget tanultam, és a segítségetekre is szükségem volna, ugyanis tanácstalan vagyok.

Sajnos a jobb oldali féltengelyen az egyik bilincs lelazult (nem szakadt el sem az sem a gumi, ezért nem vettem észre, de a kosz bejutott  Sad ) és hallani is, hogy kattog elindulásnál, a kérdésem az volna felétek, hogy érdemes kicserélni az egész féltengelyt, vagy elég csak csuklót? Árban elég nagy a különbség ezért is vacilálok.

Köszönettel Tj
újíttasd fel csak a csuklót.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tóth J.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #7017 Dátum: 2016.04.05 kedd, 01:05:43 »

újíttasd fel csak a csuklót.

Köszönöm, ez is opció csak még nem érdeklődtem meg, hogy anyagilag mekkora a különbség a felújítás és az új csukló vásárlása között.
Naplózva

MK3 2.0 TDCI (FMBA,BWY) 2002
MK3 2.0 TDCI (N7BA, BWY) 2004
meg egy rohangálós MK6 Fiesta
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7018 Dátum: 2016.04.05 kedd, 08:11:09 »

Köszönöm, ez is opció csak még nem érdeklődtem meg, hogy anyagilag mekkora a különbség a felújítás és az új csukló vásárlása között.

Keress egy bontott csuklót. Ez nem olyan alkatrész, ami pár tízezer km alatt annyira tönkremegy, hogy ne lehetne bontottan megvenni. Az enyémben pl. majdnem 300 ezer km van, és még mindig teljesen jól működik.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tóth J.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #7019 Dátum: 2016.04.05 kedd, 14:52:59 »

Köszönöm a segítséget.

Csütörtökön megy felújításra, azt mondták mindenhol, hogy a gyárit érdemesebb felújítani (mint ahogy alf is írta) mint az után gyártottat beépíteni, szóval az lesz, egy év garival, ha még ennyit kibír akkor király Cheesy (már ebben is majdnem 310ezer km van)
Naplózva

MK3 2.0 TDCI (FMBA,BWY) 2002
MK3 2.0 TDCI (N7BA, BWY) 2004
meg egy rohangálós MK6 Fiesta
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7020 Dátum: 2016.04.05 kedd, 23:47:41 »

Sziasztok!

Olyan problémám lenne,hogy 80km/h után hangos bugas van kb olyan mintha hátul le lenne húzva az ablak de azért annál csendesebb.Kerekcsapagyok jók elvileg jobb hátsó most lett cserélve  (skf).A téli és nyári gumival is csinálja.Mi lehet még?Vagy ilyen gyenge lenne a hangszigetelés?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7021 Dátum: 2016.04.06 szerda, 07:41:02 »

Sziasztok!

Olyan problémám lenne,hogy 80km/h után hangos bugas van kb olyan mintha hátul le lenne húzva az ablak de azért annál csendesebb.Kerekcsapagyok jók elvileg jobb hátsó most lett cserélve  (skf).A téli és nyári gumival is csinálja.Mi lehet még?Vagy ilyen gyenge lenne a hangszigetelés?
fűrészfogas a gumid.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7022 Dátum: 2016.04.06 szerda, 09:03:13 »

fűrészfogas a gumid.

A téli is meg a nyári is?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7023 Dátum: 2016.04.06 szerda, 09:05:31 »

A téli is meg a nyári is?
ha egyedül jársz vele,miért ne?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7024 Dátum: 2016.04.06 szerda, 09:29:04 »

A téli is meg a nyári is?

Terheletlen kombinál elég gyakran előfordul.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7025 Dátum: 2016.04.06 szerda, 09:33:27 »

ha egyedül jársz vele,miért ne?

Ez szomorú .Akkor marad a hangos zene.Az első jobb gátló nem okozhatja?Sajnos abból folyik az olaj cserélni kéne. Egyébként,érdemes a kettőt cserélni vagy felesleges?

« Utoljára szerkesztve: 2016.04.06 szerda, 09:37:45 írta jani vagyok » Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7026 Dátum: 2016.04.06 szerda, 09:38:41 »

Terheletlen kombinál elég gyakran előfordul.

AndyA

Nem kombi , hanem sedan.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7027 Dátum: 2016.04.06 szerda, 10:11:39 »

Ez szomorú .Akkor marad a hangos zene.Az első jobb gátló nem okozhatja?Sajnos abból folyik az olaj cserélni kéne. Egyébként,érdemes a kettőt cserélni vagy felesleges?


az első gátló hibája koptatja kagylósra-fűrészfogasra a gumit!meg is van a hiba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7028 Dátum: 2016.04.06 szerda, 10:12:01 »

Nem kombi , hanem sedan.
rossz gátlónál mind1.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7029 Dátum: 2016.04.06 szerda, 11:06:38 »

az első gátló hibája koptatja kagylósra-fűrészfogasra a gumit!meg is van a hiba.

Akkor gumi csere előtt gátló csere.Köszi a segítséget. A monroe az jó   lesz ugye?
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.06 szerda, 11:32:38 írta jani vagyok » Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7030 Dátum: 2016.04.06 szerda, 11:59:56 »

Akkor gumi csere előtt gátló csere.Köszi a segítséget. A monroe az jó   lesz ugye?
igen,de már nem vezető márka régen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7031 Dátum: 2016.04.06 szerda, 12:49:31 »

Akkor gumi csere előtt gátló csere.Köszi a segítséget. A monroe az jó   lesz ugye?
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem a gátló csere esetében a Sachs lengéscsillapítóval jobban jársz. A Sachs a Ford gyári beszállítója. Én több gépbe használtam, minden gond nélkül. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7032 Dátum: 2016.04.06 szerda, 14:13:09 »

Akkor gumi csere előtt gátló csere.Köszi a segítséget. A monroe az jó   lesz ugye?

+1 a sachs-nak.
Naplózva
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7033 Dátum: 2016.04.06 szerda, 15:45:10 »

Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem a gátló csere esetében a Sachs lengéscsillapítóval jobban jársz. A Sachs a Ford gyári beszállítója. Én több gépbe használtam, minden gond nélkül. wave
Tisztelettel László! worship

Akkor Sachs lesz,majd egy árban van,bár most a cromax-nàl nincs de  nem is most kell.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7034 Dátum: 2016.04.06 szerda, 16:50:57 »

Akkor Sachs lesz,majd egy árban van,bár most a cromax-nàl nincs de  nem is most kell.
Tisztelt Fórumtárs!
Lehet, hogy a www.alkatreszek.hu web oldalon olcsóbban megkapod a lengéscsillapítót. Korrekt megbízható cég. Én elég sűrűn rendeltem alkatrészeket tőlük, kisebb-nagyobb javításokhoz. Eddig még nem volt velük probléma. Csak ajánlani tudom őket. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7035 Dátum: 2016.04.06 szerda, 18:06:49 »

Tisztelt Fórumtárs!
Lehet, hogy a www.alkatreszek.hu web oldalon olcsóbban megkapod a lengéscsillapítót. Korrekt megbízható cég. Én elég sűrűn rendeltem alkatrészeket tőlük, kisebb-nagyobb javításokhoz. Eddig még nem volt velük probléma. Csak ajánlani tudom őket. wave
Tisztelettel László! worship

Nagyjából egy árban van,viszont jó tudni , hogy van ez az oldal is.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Tóth J.
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #7036 Dátum: 2016.04.07 csütörtök, 00:38:09 »

A fentebb említett boltot/weboldalt szintén csak ajánlani tudom.  wave
Naplózva

MK3 2.0 TDCI (FMBA,BWY) 2002
MK3 2.0 TDCI (N7BA, BWY) 2004
meg egy rohangálós MK6 Fiesta
gyuri01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



« Új hozzászólás #7037 Dátum: 2016.04.08 péntek, 11:04:44 »

Sziasztok!

Csakis hidegen az első jobbra kormányzásnál kicsit akad a kormány. szomoru1
Többször olvastam, hogy ez kormányműcserét jelent  rinya. Bontottat nem szeretnék venni, lutri, lehet, nem bírná az sem sokáig. Érdemes felújíttattni, vagy inkább egy újat keressek? Cromaxnál láttam kettőt is, a gyárit "valamiért" mellőzném. Mit szóltok a másikhoz? Van valakinek jobb (és olcsóbb! Wink) ötlete, tanácsa?

Köszi:
       Gyuri
Naplózva

2004 Mondeo III. Ghia Kombi 2.0 TDCI 115 LE (HJBA), bőr, automata
hehehun
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #7038 Dátum: 2016.04.09 szombat, 10:47:47 »

Sziasztok!

Pici segítséget szeretnék kérni a tapasztalt kollégáktól...  worship

A jobb első futóműből kopogó hang jön egy fél éve kb, tapasztalataim szerint 30-40-50km/h sebesség fölött kisebb kátyúknál. Hallásra olyan, mintha 2-3x elpattanna a kerék az útról és még a padlólemezen is érzem a rezonanciát. Szerelőm már 2x átnézte a futóművet, felemelte, mindenhonnan megrángatta, de semmi sem lötyög, vagy laza, olyan, amilyennek lennie kell. Rugók rendben, stabilizátorok rendben, toronycsapágy rendben (nem recseg állóhelyzetben kormány tekerésnél), látszólag minden ok.
Kizárásos alapon a lengéscsillapítóra gyanakszunk, de január végén volt műszakin a kocsi és semmi gond nem volt a lengéscsillapítókkal mérés szerint.
Esetleg van ötletetek hogy lehetne biztosra menni, hogy valóban a lengéscsillapítóval van-e a gond?
Szívesen kicserélem benne, ha valóban az a hibás, de feleslegesen nem szeretnék 60ezret rákölteni...  szomoru1

Köszönöm!
Naplózva

2014 MK4 Mondeo Titanium-S 2.0 EcoBoost 240LE
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #7039 Dátum: 2016.04.09 szombat, 11:07:05 »

Sziasztok!

Pici segítséget szeretnék kérni a tapasztalt kollégáktól...  worship

A jobb első futóműből kopogó hang jön egy fél éve kb, tapasztalataim szerint 30-40-50km/h sebesség fölött kisebb kátyúknál. Hallásra olyan, mintha 2-3x elpattanna a kerék az útról és még a padlólemezen is érzem a rezonanciát. Szerelőm már 2x átnézte a futóművet, felemelte, mindenhonnan megrángatta, de semmi sem lötyög, vagy laza, olyan, amilyennek lennie kell. Rugók rendben, stabilizátorok rendben, toronycsapágy rendben (nem recseg állóhelyzetben kormány tekerésnél), látszólag minden ok.
Kizárásos alapon a lengéscsillapítóra gyanakszunk, de január végén volt műszakin a kocsi és semmi gond nem volt a lengéscsillapítókkal mérés szerint.
Esetleg van ötletetek hogy lehetne biztosra menni, hogy valóban a lengéscsillapítóval van-e a gond?
Szívesen kicserélem benne, ha valóban az a hibás, de feleslegesen nem szeretnék 60ezret rákölteni...  szomoru1

Köszönöm!

Ha elpattog akkor szinte egyértelműen lengéscsillapító lesz.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
hehehun
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 17


E-mail
« Új hozzászólás #7040 Dátum: 2016.04.09 szombat, 11:59:02 »

Ha elpattog akkor szinte egyértelműen lengéscsillapító lesz.

Nemtom, hogy elpattog-e, hallásra olyan, de ha mégis, akkor annak a rázópadon ki kellett volna jönnie, nem? Köszi!
Naplózva

2014 MK4 Mondeo Titanium-S 2.0 EcoBoost 240LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7041 Dátum: 2016.04.09 szombat, 12:14:16 »

Sziasztok!

Csakis hidegen az első jobbra kormányzásnál kicsit akad a kormány. szomoru1
Többször olvastam, hogy ez kormányműcserét jelent  rinya. Bontottat nem szeretnék venni, lutri, lehet, nem bírná az sem sokáig. Érdemes felújíttattni, vagy inkább egy újat keressek? Cromaxnál láttam kettőt is, a gyárit "valamiért" mellőzném. Mit szóltok a másikhoz? Van valakinek jobb (és olcsóbb! Wink) ötlete, tanácsa?

Köszi:
       Gyuri
Tisztelt Fótumtárs!
A kormány probléma mentes működése alapfeltétel a biztonságos közlekedés szempontjából. Ezért a legkisebb hibát is azonnal orvosolni kell. Sajnos a mondeók kormányműve nem a hosszú élettartamról szól. 8-10 után megérettek a teljes felújításra. Az általad közölt probléma is erre utal. Javaslom minél előbb a javítást mert egyszer csak végleg megakad és akkor már nem te irányitod a gépjárművet. Egy kormány mű teljes felújítása típustól függően 50-90 ezer Ft. Ez a legolcsóbb megoldás wave
Tisztelettel László! worship  
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.10 vasárnap, 07:41:39 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #7042 Dátum: 2016.04.09 szombat, 20:55:57 »

Tisztelt Fótumtárs!
A kormány probléma mentes működése alapfeltétel a biztonságos közlekedés szempontjából. Ezért a legkisebb hibát is azonnal orvosolni kell. Sajnos a mondeók kormányműve nem a hosszú élettartamról szól. 8-10 után megérettek a teljes felújításra. Az általad közölt probléma is erre utal. Javaslom minél előbb a javítást mert egyszer csak végleg megakad és akkor már nem te irányitod a gépjárművet. Egy kormány mű teljes felújítása típustól függően 50-90 ezer Ft. Ez a legolcsóbb megoldás wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelettel László! worship 
Nem akkor zörög neki a futómű mikor a kormányt tekeri hanem amikor kátyúba megy!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7043 Dátum: 2016.04.09 szombat, 21:03:32 »

...Sajnos a mondeók kormányműve nem a hosszú élettartamról szól. 8-10 után megérettek a teljes felújításra.

Ez egy durva általánosítás. Mihez képest nem hosszú? Más márkáknál hogy van?
Az én autóm 12 éves, 20x ezer kilométerrel, és nincs gond a kormánnyal.
Mondjuk ez nem tekert órájú.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #7044 Dátum: 2016.04.09 szombat, 21:26:20 »

Ez egy durva általánosítás. Mihez képest nem hosszú? Más márkáknál hogy van?
Az én autóm 12 éves, 20x ezer kilométerrel, és nincs gond a kormánnyal.
Mondjuk ez nem tekert órájú.

Hát igen.

Nem örökéletű, mint régen, viszont más autókéhoz képest egész jó...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7045 Dátum: 2016.04.09 szombat, 21:53:29 »

Hát igen.

Nem örökéletű, mint régen, viszont más autókéhoz képest egész jó...

Régen nem is volt szervokormány... és hol mentek le 500e kilométert egy autóval? Nem sűrűn...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7046 Dátum: 2016.04.10 vasárnap, 07:49:44 »

Ez egy durva általánosítás. Mihez képest nem hosszú? Más márkáknál hogy van?
Az én autóm 12 éves, 20x ezer kilométerrel, és nincs gond a kormánnyal.
Mondjuk ez nem tekert órájú.
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos "nem ritkán" olvasható a kormány probléma a topikban. Nekem a régi Fordomban 26 év alatt nem volt gond a kormányművel. Sajnos az autókat ma már nem hosszútávra gyártják és ez az egyes alkatrészek élettartamán is meglátszik. Azt hiszem ebben egyet érthetünk. Az aláírásokból derült ki a kifogásolt 8-10 év, ami alapján bátorkodtam általánosítani. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
gyuri01
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



« Új hozzászólás #7047 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 07:07:49 »

Tisztelt Fótumtárs!
A kormány probléma mentes működése alapfeltétel a biztonságos közlekedés szempontjából. Ezért a legkisebb hibát is azonnal orvosolni kell. Sajnos a mondeók kormányműve nem a hosszú élettartamról szól. 8-10 után megérettek a teljes felújításra. Az általad közölt probléma is erre utal. Javaslom minél előbb a javítást mert egyszer csak végleg megakad és akkor már nem te irányitod a gépjárművet. Egy kormány mű teljes felújítása típustól függően 50-90 ezer Ft. Ez a legolcsóbb megoldás wave
Tisztelettel László! worship  
;

Köszönöm László!
Naplózva

2004 Mondeo III. Ghia Kombi 2.0 TDCI 115 LE (HJBA), bőr, automata
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #7048 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 08:54:15 »

Régen nem is volt szervokormány... és hol mentek le 500e kilométert egy autóval? Nem sűrűn...
Tisztelt Fórumtárs!
Nem kötözködni akarok de, 30 évvel ezelőtt már gyártottak személyautókat, pusztán hidraulikus rásegítéses kormányművel, azaz szervóval. Minden, a mai korszerűnek vallott elektromos és egyéb sallang nélkül. A dízelekről meg csak annyit, hogy a jó öreg szívódízel motorok jelentős hányada, bizony nem ritkán lefutotta az 1 millió Km-t(a méltán híres 220-as dízel Mercedes taxi). Természetesen ez ma már a fogyasztói társadalom vívmánya ként, történelem! wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #7049 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 09:53:05 »

Tudom, hogy látatlanban nehéz, de esetleg valami tipp arra, hogy kisebb úthibáknál is már, kotyogó hangot hallok a bal első keréktől? Amikor a hangot hallom, a kormányon is érezni az apró rántást. Ha álló helyzetben mozgatom az autót akkor is hallom ugyan ezt a hangot. A nyári kerékcsere után 1 hétig nem volt hangja, majd egy fekvőrendőrön való átkelés után kezdtem hallni, érezni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 [141] 142 143 144 145 146 147 148 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.