Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 20:12:26
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
132
133
134
135
136
137
138
[
139
]
140
141
142
143
144
145
146
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3171909 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6900 Dátum:
2016.02.23 kedd, 12:09:01 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.02.23 kedd, 11:59:30
70 Nm
Kicsit kevésnek tűnik, de természeten jó lehet
Köszi szépen
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6901 Dátum:
2016.02.23 kedd, 12:11:47 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.02.23 kedd, 12:00:37
Én eBay-ről vettem a tudjfene típusú agyakat. Mennek, lassan már 50 ezer km óta. Az előző hasonló 90 ezret bírt. Kb. a Bárdi listaáráért kaptam belőle a párat, új csavarokkal és postázással együtt.
Jellemzően sose a km-től megy tönkre, hanem attól, hogy a porvédő lemezt megeszi a rozsda, és telemegy trutymóval a csapágy. Én anno gazdagon lekentem újkorában Hammerite-tal, így 90 ezernél úgy jött le az autóról, hogy kifogásmentes állapotban volt kívülről, csak volt már egy kis lógása. Mondjuk másik 20-30-at még simán elmehetett volna, mire komolyabban megszólal.
AndyA
Hát igen mindenre kiterjedő figyelem elengedhetetlen!
én is lefestem!
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6902 Dátum:
2016.02.23 kedd, 13:23:43 »
Idézetet írta: szili00 - 2016.02.23 kedd, 12:09:01
Kicsit kevésnek tűnik, de természeten jó lehet
Köszi szépen
Ennyi. Nem kell azt agyontépni.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6903 Dátum:
2016.02.23 kedd, 14:05:48 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.02.23 kedd, 13:23:43
Ennyi. Nem kell azt agyontépni.
Hja, csak azt gondolná az ember, hogy mivel szerves része a futóműnek ezért fő az erő
, de hát csak nem lazul le
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6904 Dátum:
2016.02.23 kedd, 14:06:51 »
Idézetet írta: szili00 - 2016.02.23 kedd, 14:05:48
Hja, csak azt gondolná az ember, hogy mivel szerves része a futóműnek ezért fő az erő
, de hát csak nem lazul le
70 nm csak a benzinesre él. Arányosan...
Dízlin jobban meg kell húzni...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6905 Dátum:
2016.02.23 kedd, 14:18:04 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.02.23 kedd, 14:06:51
70 nm csak a benzinesre él. Arányosan...
Dízlin jobban meg kell húzni...
A csomót a nyakadon, azt, és akkor nem beszélnél ilyen marhaságokat...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6906 Dátum:
2016.02.23 kedd, 14:20:32 »
Idézetet írta: szili00 - 2016.02.23 kedd, 14:05:48
Hja, csak azt gondolná az ember, hogy mivel szerves része a futóműnek ezért fő az erő
, de hát csak nem lazul le
Mondtam, hogy nem ez a lényeg. Nem a csavarokra ható nyírőerő az, ami a helyén tartja, hanem az a tapadási súrlódás, ami a felfekvő felületek között ébred a csavarok szorítása hatására.
Lézetik olyan szerelt féktárcsa, ahol 8 db M8-as csavar fogja össze az alu agyrészt a vas tárcsával. Ott sem a nyíróerő a lényeg, hanem a tapadás a két fém között. Ez az Al-Fe esetében az elektrokémiai korrózió miatt még erősebb tud lenni, a vas és az alu hosszabb távon "összegyógyulnak".
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6907 Dátum:
2016.02.23 kedd, 14:22:56 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.02.23 kedd, 14:06:51
70 nm csak a benzinesre él. Arányosan...
Dízlin jobban meg kell húzni...
Ja, bocsi, elfelejtettem mondani, a dízliknél 5687 Nm-re kell húzni mert ott annyi erő van, hogy húha.
Kb mint ezeknél
https://www.youtube.com/watch?v=q2hCFgcN9pg
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6908 Dátum:
2016.02.23 kedd, 14:31:07 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.02.23 kedd, 14:22:56
Ja, bocsi, elfelejtettem mondani, a dízliknél 5687 Nm-re kell húzni mert ott annyi erő van, hogy húha.
Kb mint ezeknél
https://www.youtube.com/watch?v=q2hCFgcN9pg
Ugyan, ezek kispályások...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6909 Dátum:
2016.02.23 kedd, 14:36:25 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.02.23 kedd, 14:20:32
Mondtam, hogy nem ez a lényeg. Nem a csavarokra ható nyírőerő az, ami a helyén tartja, hanem az a tapadási súrlódás, ami a felfekvő felületek között ébred a csavarok szorítása hatására.
Lézetik olyan szerelt féktárcsa, ahol 8 db M8-as csavar fogja össze az alu agyrészt a vas tárcsával. Ott sem a nyíróerő a lényeg, hanem a tapadás a két fém között. Ez az Al-Fe esetében az elektrokémiai korrózió miatt még erősebb tud lenni, a vas és az alu hosszabb távon "összegyógyulnak".
AndyA
oké értem én
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
szili00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 323
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6910 Dátum:
2016.02.26 péntek, 21:45:59 »
Holnap cserélem le a kerékagyat!
Menetrögzítőt tegyek a kerékagy csavarjaira?
Naplózva
EX : 2002-es MKIII 2.0 benzines; Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6911 Dátum:
2016.02.26 péntek, 22:33:50 »
Idézetet írta: szili00 - 2016.02.26 péntek, 21:45:59
Holnap cserélem le a kerékagyat!
Menetrögzítőt tegyek a kerékagy csavarjaira?
Igen, de nekem pl gyárilag volt rajta.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6912 Dátum:
2016.02.27 szombat, 09:02:26 »
A hátsó lengőkar szilent csere az bonyolult??
Azt hallottam, hogy le kell hozzá szedni a futóművet? ez igaz? vagy csak pletyka?
«
Utoljára szerkesztve: 2016.02.27 szombat, 19:26:39 írta Petike86
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6913 Dátum:
2016.02.27 szombat, 17:41:05 »
Idézetet írta: szili00 - 2016.02.26 péntek, 21:45:59
Holnap cserélem le a kerékagyat!
Menetrögzítőt tegyek a kerékagy csavarjaira?
Feltétlenül, de csak olyan fajtát, ami oldható.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6914 Dátum:
2016.03.02 szerda, 17:28:32 »
Sikerült a Bilstein-el megbeszélnem a lengéscsillapítók árát. Mivel azt mondták, hogy jó lesz a B6-os az ST-hez, így meg is vettem a hátsó párat. Viszont nem lett jó hozzá mégsem. A 4 db B8-as árából engedtek lefaragni.
Így új árat tudok mondani a gátlókra.
50000 Ft
a két db B6-os 4-5 ajtós MK3-hoz! Jelenleg itt vannak Ausztriában, áprilisban megyek haza, akkor el lehet vinni őket, akit érdekel.
http://mondeo.hu/index.php?topic=22234.msg1027953#msg1027953
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6915 Dátum:
2016.03.02 szerda, 17:37:17 »
Idézetet írta: zeix - 2016.03.02 szerda, 17:28:32
Sikerült a Bilstein-el megbeszélnem a lengéscsillapítók árát. Mivel azt mondták, hogy jó lesz a B6-os az ST-hez, így meg is vettem a hátsó párat. Viszont nem lett jó hozzá mégsem. A 4 db B8-as árából engedtek lefaragni.
Így új árat tudok mondani a gátlókra.
50000 Ft
a két db B6-os 4-5 ajtós MK3-hoz! Jelenleg itt vannak Ausztriában, áprilisban megyek haza, akkor el lehet vinni őket, akit érdekel.
http://mondeo.hu/index.php?topic=22234.msg1027953#msg1027953
Mi volt, amitől nem ment be? Talkfordon szerintem olvastam olyat, hogy St220-ban B6 volt, de lehet az pont kombi volt.
Naplózva
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6916 Dátum:
2016.03.02 szerda, 17:51:39 »
Idézetet írta: tpmportal - 2016.03.02 szerda, 17:37:17
Mi volt, amitől nem ment be? Talkfordon szerintem olvastam olyat, hogy St220-ban B6 volt, de lehet az pont kombi volt.
Hosszú volt, lötyögött rajta a rugó.
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6917 Dátum:
2016.03.02 szerda, 18:10:35 »
Idézetet írta: zeix - 2016.03.02 szerda, 17:51:39
Hosszú volt, lötyögött rajta a rugó.
Ennyivel rövidebb az ST rugója? Ismerősnek a három centis ültetőrugó nem lötyög a gyári gátlón
Naplózva
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6918 Dátum:
2016.03.02 szerda, 18:25:22 »
Idézetet írta: tpmportal - 2016.03.02 szerda, 18:10:35
Ennyivel rövidebb az ST rugója? Ismerősnek a három centis ültetőrugó nem lötyög a gyári gátlón
Lehet, hogy csak ezen van ilyen rövid. piros-piros-sárga a színkódja. A Ford-nál akartam rendelni egy új ugyanilyen rugót, de azt mondták, hogy nem merik bevállalni, mert nem ezt a fajtát dobja ki nekik a gép az ST-hez.
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6919 Dátum:
2016.03.02 szerda, 20:54:17 »
Idézetet írta: zeix - 2016.03.02 szerda, 18:25:22
Lehet, hogy csak ezen van ilyen rövid. piros-piros-sárga a színkódja. A Ford-nál akartam rendelni egy új ugyanilyen rugót, de azt mondták, hogy nem merik bevállalni, mert nem ezt a fajtát dobja ki nekik a gép az ST-hez.
Érdekes. Lehetett vajon az ST220-at kapni valami plusz futóműopcióval?
Lehet a Bilsteineket megveszem tőled, a dizli mk3-ban a gyári 470ezret futott hátsó gátlók már lassan csereérettek lesznek
Naplózva
zeix
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 318
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6920 Dátum:
2016.03.02 szerda, 21:14:42 »
Idézetet írta: tpmportal - 2016.03.02 szerda, 20:54:17
Érdekes. Lehetett vajon az ST220-at kapni valami plusz futóműopcióval?
Lehet a Bilsteineket megveszem tőled, a dizli mk3-ban a gyári 470ezret futott hátsó gátlók már lassan csereérettek lesznek
Nem tudom, de kíváncsi lennék a többi ST tulajnak milyen rugók vannak fent a kocsin.
Az enyémekben 265 ezer van, de már maguktól nem mennek vissza...
Áprilisban tudom átadni öket.
Naplózva
ST
220
,
EBC
BRAKES
, BILSTEIN B8 futómű, 2004, B4Y, ESP, tempomat stb.
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6921 Dátum:
2016.03.03 csütörtök, 17:23:07 »
Sziasztok!
Egy ideje hébe hóba ( ha kap egy kisebb döccenőt) ropog a bal oldali toronycsapágy. Én okos eszemmel befújtam neki egy kis wd-vel de még a bal oldalit is és azóta úgy ropog mint a nem tudom mi ez volt 2 napja. Azóta már enyhült egy kicsit de még csinálja. Van valakinek tippje mit tudok így csinálni vele? Ha netán cserélni kéne őket akkor az egész lengéscsillapítót ki kell szedni vagy esetleg felülről kiszedhető-e?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6922 Dátum:
2016.03.03 csütörtök, 18:47:50 »
Idézetet írta: nzoli - 2016.03.03 csütörtök, 17:23:07
Sziasztok!
Egy ideje hébe hóba ( ha kap egy kisebb döccenőt) ropog a bal oldali toronycsapágy. Én okos eszemmel befújtam neki egy kis wd-vel de még a bal oldalit is és azóta úgy ropog mint a nem tudom mi ez volt 2 napja. Azóta már enyhült egy kicsit de még csinálja. Van valakinek tippje mit tudok így csinálni vele? Ha netán cserélni kéne őket akkor az egész lengéscsillapítót ki kell szedni vagy esetleg felülről kiszedhető-e?
Gólyaláb ki, rugó összehúz, és utána lehet cserélni. WD40-et nem tudom hogy fújtad bele, a csapágyat szét kell pattintani, hogy a golyókhoz jusson az anyagból.
Naplózva
farkas,sly
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6923 Dátum:
2016.03.05 szombat, 14:26:36 »
Tisztelt Club Tagok!
Új tag és egyben Mondeo tulaj vagyok. Egy éve használom a kocsit (mk3 1.8i 125le 2006os) és nagyon szeretem, de az első nagy baki előjött. A kormány közép állásban akad. Több helyen érdeklődtem már és elég magas összeget mondtak, sokátveréssel. Segítségét szeretnék kérni, hogy valaki átesett-e már ezen a javításon és milyen tapasztalattal? Nekem delco remy kormánygépet ajánlottak, ami elvileg felújítás után ujraeladásra kerül.
Ha valaki tud kérem írja meg tapasztalatait és szervíz helyet. Előre is köszönöm, nagyon jó az oldal!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6924 Dátum:
2016.03.05 szombat, 15:25:15 »
Idézetet írta: farkas,sly - 2016.03.05 szombat, 14:26:36
Tisztelt Club Tagok!
Új tag és egyben Mondeo tulaj vagyok. Egy éve használom a kocsit (mk3 1.8i 125le 2006os) és nagyon szeretem, de az első nagy baki előjött. A kormány közép állásban akad. Több helyen érdeklődtem már és elég magas összeget mondtak, sokátveréssel. Segítségét szeretnék kérni, hogy valaki átesett-e már ezen a javításon és milyen tapasztalattal? Nekem delco remy kormánygépet ajánlottak, ami elvileg felújítás után ujraeladásra kerül.
Ha valaki tud kérem írja meg tapasztalatait és szervíz helyet. Előre is köszönöm, nagyon jó az oldal!
Ez sajna ilyen sport. Egy szervoolajcsere ideiglenesen segíthet (bár erre nincs semmi garancia), viszont jelen állapotában bármikor beállhat fixen, és akkor nem arra megy az autó tovább, amerre te akarod. Nem vicces, hidd el, szóval kb. annyit használd, amíg majd a szerelőhöz elviszed, aki megcsinálja, egyébként ne.
Kormánygép ki-beszerelése nem gyenge mutatvány, jól eldugták, és közben vagy kell egy felújított cseredarab (a ki-beszerelés bonyolutsága és ára miatt nem nagyon próbálkoznék bontottal, ami ki tudja, meddig lesz jó), vagy a kiszereltet kell felújíttatni.
Nekem még nem kellett, de utolsó emlékeim az árakról, amik a fórumon elhangzottak, az ilyen 45-50 ezer Ft-okról szóltak, és ez csak a felújítás volt.
A Bárdinál pl. listaáron 145 ezer Ft egy felújított.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6925 Dátum:
2016.03.11 péntek, 17:03:23 »
Egy kis infó kellene
sajna ma/most eltört a bal első rugóm és kérdésem, hogy állandó spirál van alatta vagy változó spirál
alánéztem, de sajna nem igen tudom megállapítani
köszönöm a választ előre is
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
attila82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 661
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6926 Dátum:
2016.03.15 kedd, 15:31:07 »
Sziasztok!
Valakinek van esetleg tapasztalata ezzel a márkával?
http://www.futomuwebshop.hu/Ford-Mondeo-hatso-kerekcsapagy-d1131.htm
Naplózva
2011.08. MKIV 2.0 TDCi Turnier Titanium 163Le Powershift (2018.12.14. - ...........)
Ex: 2001.01. MKIII 2.0 TDDi Turnier Trend 115Le (2010.11.03. - 2018.12.11.)
BBG1989
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6927 Dátum:
2016.03.15 kedd, 16:02:50 »
Sziasztok !!!!
Tunátok nekem segìteni?
2005 1.8 mondeom van , eltört a bal első spirál rugóm.
Gyárit nem vennék bele,mert törik.
Melyik gyártó rugója lenne azonos keménységű a gyárival?
Vagy belerakom a 2.5 rugóját magasság, átmérő stimmel csak 1.25mm terrel vastagabb a rugó vastagsága. Ötleteket hozzászolásokat várom. Köszi
Naplózva
vzoli
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6928 Dátum:
2016.03.15 kedd, 16:42:21 »
Idézetet írta: BBG1989 - 2016.03.15 kedd, 16:02:50
Sziasztok !!!!
Tunátok nekem segìteni?
2005 1.8 mondeom van , eltört a bal első spirál rugóm.
Gyárit nem vennék bele,mert törik.
Melyik gyártó rugója lenne azonos keménységű a gyárival?
Vagy belerakom a 2.5 rugóját magasság, átmérő stimmel csak 1.25mm terrel vastagabb a rugó vastagsága. Ötleteket hozzászolásokat várom. Köszi
Itt a bontósoknál tuti lesz. A színes pöttyök látszanak még rajta? Szerintem a v6 rugójátót nagyon magasan lesz az eleje. De ha bevállalod, párban cseréld.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6929 Dátum:
2016.03.15 kedd, 16:51:34 »
Idézetet írta: attila82 - 2016.03.15 kedd, 15:31:07
Sziasztok!
Valakinek van esetleg tapasztalata ezzel a márkával?
http://www.futomuwebshop.hu/Ford-Mondeo-hatso-kerekcsapagy-d1131.htm
Innen olcsóbb, és még a 4 új csavart is kapod hozzá:
http://www.ebay.de/itm/1x-RADNABE-RADLAGER-SATZ-ABS-SENSOR-HINTEN-FORD-MONDEO-3-KOMBI-STUFENHECK-00-07-/371114746285?hash=item566829a1ad:g:Fk8AAOSwgyxWUGl2
Ezek mind a méltán világhírű Acme Corp. európai leányvállalatának termékei, melynek neve szabad fordításban a Futottak Még Kft.
De tökmindegy, hidd el. Én ilyeneken gurulok 150 ezer km óta.
Amivel az életét lényegesen meg tudod hosszabbítani, ha masszívan lepucolod, és lekened valami Hammerite-tal vagy hasonlóval, mielőtt felrakod. Ügyelj rá, hogy az álló és forgórész találkozásánál ne ragaszd össze őket a festékkel.
Rendesen a rozsda miatt megy tönkre, mert elmúlik a por- és vízzárása, és a szutyok megeszi a csapágyat. A festéssel ezt meg tudod akadályozni, onnantól kezdve pedig valóban a használat és a csapágy minősége számít, nem az eltöltött idő. De még ezek a névtelen utángyártottak is 100 ezer fölött elmennek szó-hang-tiltakozás nélkül.
A lényeg, hogy új csavarokkal szereld fel, és ha nincs rajta, tegyél rá csavarrögzítőt. 3/8"-os kulcskészlet vagy 10-12 centi hosszú bitek kellenek, Torx-50 illetve E-Torx-12, attól függően, hogy milyen csavar van hozzá.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Feco66
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 863
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6930 Dátum:
2016.03.15 kedd, 22:06:27 »
Idézetet írta: farkas,sly - 2016.03.05 szombat, 14:26:36
Tisztelt Club Tagok!
Új tag és egyben Mondeo tulaj vagyok. Egy éve használom a kocsit (mk3 1.8i 125le 2006os) és nagyon szeretem, de az első nagy baki előjött. A kormány közép állásban akad. Több helyen érdeklődtem már és elég magas összeget mondtak, sokátveréssel. Segítségét szeretnék kérni, hogy valaki átesett-e már ezen a javításon és milyen tapasztalattal? Nekem delco remy kormánygépet ajánlottak, ami elvileg felújítás után ujraeladásra kerül.
Ha valaki tud kérem írja meg tapasztalatait és szervíz helyet. Előre is köszönöm, nagyon jó az oldal!
Nekem annó felújitották a kormányt.
Volt egy apró roppanó érzés. 1 napra ott kelett hagyni a vasat. De nem bántam meg a dolgot.
Mindent intéztek, ki-, be szerekést javitást, stb
A 2 év gari is járt hozzá, de azóta is tökéletesen működik (kopp - kopp)
Magam részéről csak ajánlani tudom.
Naplózva
2001 MKIII Turnier TDDi 115Le Ghia; EGR OFF; Black Eye; No Katalizator by Ervin; Füthető - Hüthető börülés
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6931 Dátum:
2016.03.16 szerda, 08:23:07 »
Idézetet írta: Feco66 - 2016.03.15 kedd, 22:06:27
Nekem annó felújitották a kormányt.
Volt egy apró roppanó érzés. 1 napra ott kelett hagyni a vasat. De nem bántam meg a dolgot.
Mindent intéztek, ki-, be szerekést javitást, stb
A 2 év gari is járt hozzá, de azóta is tökéletesen működik (kopp - kopp)
Magam részéről csak ajánlani tudom.
Már csak az maradt le, ami a lényeg, hogy ezért mi pénzt kértek.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jhm199
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6932 Dátum:
2016.03.16 szerda, 09:31:02 »
Sziasztok!
Van egy 2004.06.Ford mondeo 2000 tdci autóm aminek nagyon búg a jobb oldali hátsó kerék csapágy.
Kérlek segitsetek ha tudtok aban hogy hol lehet a leg jobb áron beszerezni?
És még anyit szeretnék kérdezni hogy neki vághatok e ilyen búgó álapotta B.almádibol -Bp.Csepel és visza 5 fövel,kibirja vajon,Mi történhet?
Kérlek segitsetek!
Van nekem 5.db.15"-os alufelnim eredeti gyári Ford Skorpiorol maratt meg 5.felfogatós.Érdekel valakit szivesen elcserélném!
Segitséget elöre is köszönöm.
Naplózva
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6933 Dátum:
2016.03.16 szerda, 10:11:29 »
Idézetet írta: jhm199 - 2016.03.16 szerda, 09:31:02
Sziasztok!
Van egy 2004.06.Ford mondeo 2000 tdci autóm aminek nagyon búg a jobb oldali hátsó kerék csapágy.
Kérlek segitsetek ha tudtok aban hogy hol lehet a leg jobb áron beszerezni?
És még anyit szeretnék kérdezni hogy neki vághatok e ilyen búgó álapotta B.almádibol -Bp.Csepel és visza 5 fövel,kibirja vajon,Mi történhet?
Kérlek segitsetek!
Van nekem 5.db.15"-os alufelnim eredeti gyári Ford Skorpiorol maratt meg 5.felfogatós.Érdekel valakit szivesen elcserélném!
Segitséget elöre is köszönöm.
Szia!
Én a Cromaxnál vettem tavaly,középkategóriás német utángyártott de pár hozzászólással előrébb már volt szó róla.
Én a helyedben minél előbb kicserélném,mert sosem lehet tudni mikor hal meg teljesen.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6934 Dátum:
2016.03.16 szerda, 13:19:00 »
Idézetet írta: jhm199 - 2016.03.16 szerda, 09:31:02
Sziasztok!
Van egy 2004.06.Ford mondeo 2000 tdci autóm aminek nagyon búg a jobb oldali hátsó kerék csapágy.
Kérlek segitsetek ha tudtok aban hogy hol lehet a leg jobb áron beszerezni?
És még anyit szeretnék kérdezni hogy neki vághatok e ilyen búgó álapotta B.almádibol -Bp.Csepel és visza 5 fövel,kibirja vajon,Mi történhet?
Kérlek segitsetek!
Van nekem 5.db.15"-os alufelnim eredeti gyári Ford Skorpiorol maratt meg 5.felfogatós.Érdekel valakit szivesen elcserélném!
Segitséget elöre is köszönöm.
Én egy búgó-súrlódó, az út végére érezhetően melegedő csapággyal tettem meg vagy háromszor a Bp-Bécs-Bp távot.
Szétesni nem fog, mert nem tud, de egyre rosszabb lesz. Ha nem muszáj, ne használd inkább, hanem mihamarabb cseréld.
Pár hozzászólással előbb írtam relatív olcsó beszer forrást eBay-ről.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6935 Dátum:
2016.03.16 szerda, 18:17:27 »
Sziasztok,
5 ajtós hátső hosszlengőkar. Elvileg nem lehet benne szilentet cserélni, (legalábbis nem hozza semmi külön hozzá) de ha jól emlékszem régen írta valaki, hogy talán az mk2 szilentje jó bele? Valaki tudja pontosan hogy is van ez?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6936 Dátum:
2016.03.16 szerda, 19:15:18 »
Idézetet írta: jhm199 - 2016.03.16 szerda, 09:31:02
Sziasztok!
Van egy 2004.06.Ford mondeo 2000 tdci autóm aminek nagyon búg a jobb oldali hátsó kerék csapágy.
Kérlek segitsetek ha tudtok aban hogy hol lehet a leg jobb áron beszerezni?
És még anyit szeretnék kérdezni hogy neki vághatok e ilyen búgó álapotta B.almádibol -Bp.Csepel és visza 5 fövel,kibirja vajon,Mi történhet?
Kérlek segitsetek!
Van nekem 5.db.15"-os alufelnim eredeti gyári Ford Skorpiorol maratt meg 5.felfogatós.Érdekel valakit szivesen elcserélném!
Segitséget elöre is köszönöm.
Nekem is ugyan ez van, jobb hátsó bug
Szeptember óta járok vele így kb.: 6 ezer Km-t mentem vele már, szóval kifogja birni, sőt ha pályán mész, még el is fog csendesedni
Én ezt és itt rendeltem
http://webshop.alkatracer.hu/alkatresz_kereso/alkatresz/STARLINE/LO23576/
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6937 Dátum:
2016.03.16 szerda, 19:22:48 »
Idézetet írta: rstwingo - 2016.03.16 szerda, 19:15:18
Nekem is ugyan ez van, jobb hátsó bug
Szeptember óta járok vele így kb.: 6 ezer Km-t mentem vele már, szóval kifogja birni, sőt ha pályán mész, még el is fog csendesedni
Én ezt és itt rendeltem
http://webshop.alkatracer.hu/alkatresz_kereso/alkatresz/STARLINE/LO23576/
Ez elég baráti ár.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
jhm199
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6938 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 16:34:06 »
Hálás Köszönet Uraim!
Köszönöm a segitségeteket sikerült tanálnom hátsó kerék csapágyat jó áron és jó minöséget hála a jó szándekotoknak.
Naplózva
attila82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 661
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6939 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 18:16:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.03.15 kedd, 16:51:34
Innen olcsóbb, és még a 4 új csavart is kapod hozzá:
http://www.ebay.de/itm/1x-RADNABE-RADLAGER-SATZ-ABS-SENSOR-HINTEN-FORD-MONDEO-3-KOMBI-STUFENHECK-00-07-/371114746285?hash=item566829a1ad:g:Fk8AAOSwgyxWUGl2
Ezek mind a méltán világhírű Acme Corp. európai leányvállalatának termékei, melynek neve szabad fordításban a Futottak Még Kft.
De tökmindegy, hidd el. Én ilyeneken gurulok 150 ezer km óta.
Amivel az életét lényegesen meg tudod hosszabbítani, ha masszívan lepucolod, és lekened valami Hammerite-tal vagy hasonlóval, mielőtt felrakod. Ügyelj rá, hogy az álló és forgórész találkozásánál ne ragaszd össze őket a festékkel.
Rendesen a rozsda miatt megy tönkre, mert elmúlik a por- és vízzárása, és a szutyok megeszi a csapágyat. A festéssel ezt meg tudod akadályozni, onnantól kezdve pedig valóban a használat és a csapágy minősége számít, nem az eltöltött idő. De még ezek a névtelen utángyártottak is 100 ezer fölött elmennek szó-hang-tiltakozás nélkül.
A lényeg, hogy új csavarokkal szereld fel, és ha nincs rajta, tegyél rá csavarrögzítőt. 3/8"-os kulcskészlet vagy 10-12 centi hosszú bitek kellenek, Torx-50 illetve E-Torx-12, attól függően, hogy milyen csavar van hozzá.
AndyA
Köszönöm szépen a segítséget! A kulcsméretek megadása az nagyon jól jött,mert így be tudtam szerezni mire megérkezett a csapágy! Így 1 óra alatt meg volt a csere.
Ja,és QWP márkát sikerült venni 19.000 -ért.
Naplózva
2011.08. MKIV 2.0 TDCi Turnier Titanium 163Le Powershift (2018.12.14. - ...........)
Ex: 2001.01. MKIII 2.0 TDDi Turnier Trend 115Le (2010.11.03. - 2018.12.11.)
zolika81
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6940 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 19:21:44 »
Üdv!
Első lengőkar simán kiszedhető vagy le kell engedni a bölcsőt?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6941 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 19:23:12 »
Idézetet írta: attila82 - 2016.03.17 csütörtök, 18:16:09
Köszönöm szépen a segítséget! A kulcsméretek megadása az nagyon jól jött,mert így be tudtam szerezni mire megérkezett a csapágy! Így 1 óra alatt meg volt a csere.
Ja,és QWP márkát sikerült venni 19.000 -ért.
Most idézett be valaki 15-ért hasonló utángyártottat.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
addM
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6942 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 19:47:24 »
Idézetet írta: BBG1989 - 2016.03.15 kedd, 16:02:50
Sziasztok !!!!
Tunátok nekem segìteni?
2005 1.8 mondeom van , eltört a bal első spirál rugóm.
Gyárit nem vennék bele,mert törik.
Melyik gyártó rugója lenne azonos keménységű a gyárival?
Vagy belerakom a 2.5 rugóját magasság, átmérő stimmel csak 1.25mm terrel vastagabb a rugó vastagsága. Ötleteket hozzászolásokat várom. Köszi
Csao!
Kayaba nem drága (relatív.. a többihez képest) és minőségre sem rossz! Keménységre is hasonló volt a gyárihoz.
Bámilyen márkát is választassz, párban cseréld!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.03.17 csütörtök, 19:52:37 írta addM
»
Naplózva
MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6943 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 19:52:49 »
Idézetet írta: zolika81 - 2016.03.17 csütörtök, 19:21:44
Üdv!
Első lengőkar simán kiszedhető vagy le kell engedni a bölcsőt?
Le kell engedni mivel az egyik csavar felülről van betéve és leeresztés nélkül nem férsz hozzá.
Hacsak valaki előtted ki nem cserélte már és gány módon alulról tette vissza a csavart. Ez nagyon balesetveszélyes.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
zolika81
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6944 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 19:57:33 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.03.17 csütörtök, 19:52:49
Le kell engedni mivel az egyik csavar felülről van betéve és leeresztés nélkül nem férsz hozzá.
Hacsak valaki előtted ki nem cserélte már és gány módon alulról tette vissza a csavart. Ez nagyon balesetveszélyes.
Ettől féltem!!!
Valami praktika a talpas szegecseinek kiműtésére?
leflexetem a fejét mindkét oldalt de nem mozdul....
Naplózva
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6945 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 20:31:24 »
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem: a napokban vettem észre, hogy menet közben a bal első kerék felől nyikorgó, sivító hangot hallok. Amit laikusként kipróbáltam, észrevettem:
-nem a fékhez van köze, mert a fékezés nem befolyásolja, és a tárcsa nem melegebb, mint a jobb oldali.
-megyek nyíl egyenesen, és egyszer rájön, halkan nyikorog, aztán felerősödik, majd megszűnik, ezek véletlenszerűen váltakoznak.
-nincs összefüggés azzal, hogy gyorsítok, motorfékezek.
-ami feltűnt: az elmúlt két nap délután is mentem vele 50km-t (a tízegynéhány fokban), valamint ugyanazt az utat visszafelé, de már hűvösebb külső hőmérsékletnél. A visszafelé úton sem tegnap, sem ma nem adott hangot. Hőmérsékletfüggő lehet a probléma?
-tegnap a maihoz képest később kezdte a nyikorgást. Romlik az állapot?
-valószínűleg a kerék fordulatszámával függ a nyikorgás üteme, de ez nem 100%, csak 80
.
-ha egyenesen megyek és éppen nyikorgó üzemmódban van, egy minimális kormányzás jobbra azonnal megszünteti a hangot. Aztán vagy ismét rákezdi, vagy nem.
-induláskor és kb. 20km megtételéig nincs hallható baja.
Minden választ köszönök előre is
.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6946 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 20:45:26 »
Idézetet írta: zolika81 - 2016.03.17 csütörtök, 19:57:33
Ettől féltem!!!
Valami praktika a talpas szegecseinek kiműtésére?
leflexetem a fejét mindkét oldalt de nem mozdul....
Megróbálnám kifúrni.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6947 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 20:46:41 »
Idézetet írta: zolika81 - 2016.03.17 csütörtök, 19:57:33
Ettől féltem!!!
Valami praktika a talpas szegecseinek kiműtésére?
leflexetem a fejét mindkét oldalt de nem mozdul....
Azt még ki kell fúrni miután leflexelted. Kis fúróval kezd és úgy menj fölfelé.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6948 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 20:48:05 »
Idézetet írta: edk - 2016.03.17 csütörtök, 20:31:24
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem: a napokban vettem észre, hogy menet közben a bal első kerék felől nyikorgó, sivító hangot hallok. Amit laikusként kipróbáltam, észrevettem:
-nem a fékhez van köze, mert a fékezés nem befolyásolja, és a tárcsa nem melegebb, mint a jobb oldali.
-megyek nyíl egyenesen, és egyszer rájön, halkan nyikorog, aztán felerősödik, majd megszűnik, ezek véletlenszerűen váltakoznak.
-nincs összefüggés azzal, hogy gyorsítok, motorfékezek.
-ami feltűnt: az elmúlt két nap délután is mentem vele 50km-t (a tízegynéhány fokban), valamint ugyanazt az utat visszafelé, de már hűvösebb külső hőmérsékletnél. A visszafelé úton sem tegnap, sem ma nem adott hangot. Hőmérsékletfüggő lehet a probléma?
-tegnap a maihoz képest később kezdte a nyikorgást. Romlik az állapot?
-valószínűleg a kerék fordulatszámával függ a nyikorgás üteme, de ez nem 100%, csak 80
.
-ha egyenesen megyek és éppen nyikorgó üzemmódban van, egy minimális kormányzás jobbra azonnal megszünteti a hangot. Aztán vagy ismét rákezdi, vagy nem.
-induláskor és kb. 20km megtételéig nincs hallható baja.
Minden választ köszönök előre is
.
Első kerékcsapágy. De akár a féltengely támasztó csapágy is lehet.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6949 Dátum:
2016.03.17 csütörtök, 20:55:23 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.03.17 csütörtök, 20:48:05
Első kerékcsapágy. De akár a féltengely támasztó csapágy is lehet.
Köszönöm a gyors választ
.
Laikusként el tudom dönteni valahogyan? Gondolok itt ilyesmire: a kereket levéve előrébb juthatok a hiba feltárásában?
Bónusz kérdés: használhatom így az autót?
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Oldalak:
1
...
132
133
134
135
136
137
138
[
139
]
140
141
142
143
144
145
146
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ