Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 13:07:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 [155] 156 157 158 159 160 161 162 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2890274 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7700 Dátum: 2017.03.31 péntek, 19:25:29 »

Csapágy kopog?!?!? Az inkább bug mint a fene.
2 csavart kell kitekerni, fedelét levenni és kiderül ha megforgatod.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7701 Dátum: 2017.03.31 péntek, 20:21:43 »

No, most jól megvigasztaltatok! smile

Valami robbantott ábrátok az erőátvitelről? Cseréhez ki kell szedni féltengelyt?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7702 Dátum: 2017.03.31 péntek, 20:27:12 »

No, most jól megvigasztaltatok! smile

Valami robbantott ábrátok az erőátvitelről? Cseréhez ki kell szedni féltengelyt?

Ki
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7703 Dátum: 2017.03.31 péntek, 20:28:32 »

Ki
flexel nem kell.... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7704 Dátum: 2017.03.31 péntek, 20:29:40 »

Ki
Aztán le lehet lehúzni a tengelyről?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7705 Dátum: 2017.03.31 péntek, 20:31:27 »

Aztán le lehet lehúzni a tengelyről?

Ja. Nem árt ha van présszerkentyű, meg lehúzó, különben kókány lesz a vége.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7706 Dátum: 2017.03.31 péntek, 20:34:11 »

Ja. Nem árt ha van présszerkentyű, meg lehúzó, különben kókány lesz a vége.
Akkor nem itthoni játék lesz, kókányt nem szeretem.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7707 Dátum: 2017.03.31 péntek, 21:03:02 »

Akkor nem itthoni játék lesz, kókányt nem szeretem.
Csere bontott féltengelyre nem inkább?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7708 Dátum: 2017.03.31 péntek, 21:05:27 »

Csere bontott féltengelyre nem inkább?

Mi a garancia arra, hogy a bontotton jó a csapágy? Rakass fel új csapágyat és jóság van. Legalább 5-10 évre le van tudva a gond.
Naplózva
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7709 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 13:59:44 »


Haver! Mostmár leállhatsz az oltogatással...

Halvány vigaszként: nálam egy éves bilstein gátlók és új rugók vannak hátul. Ugyanúgy viselkedik a kocsi hátulja nekem is. Úthibákon duván elemelkedik, néha elpattog, bizonyos terhelésnél kopog is.  Egy átlagos szervizben és egy Zengő futóműszervizben is voltam, nem találtak semmit. Kicsit hülyén éreztem magam, hogy akkor most én mutogassam, hogy mit cseréljenek ki?
A tesóm focusán ugyanez volt. Több futóművesnél is "nem látszik semmi" felkiáltással hajtották el, aztán a sokadig helyen (Göd, focus szerviz) kiderült, hogy az első lengőkarok belső szilentjei még gyáriak voltak a 16 éves kocsin. Hoppá, mindjárt máshogy fut a kicsike. Hátul hasonló a történet: Kopog mint az állat már 2 éve, de sehol sem tudják megmondani, hogy mitől. (lengőkarok, rugó, gátló, stabilizátor pálcák újak, továbbra is kopog mint az állat.). Ezzel csak az a baj, hogy minden ki-be súlyos tízezrekbe kerül. Így hát így használja, kopogósan.
Igazából ez a kifinomult, de kényes Ford futómű átka.

Ezennel megkérdezném, hogy tud valaki olyan szerelőt ajánlani, aki az átlagnál jobban ismeri az MK3 futóművét?
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #7710 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 20:51:21 »

ha annak baja van be is szokott remegni az egész autó
Nos nekem is búg valami ha 90-100 között van a sebesség jól hallható ha enyhe jobbos kanyar van ekkor hangos és érezni hogy rezeg a lábam alatt a kaszni. Ez kerékcsapágy lehet vagy féltengely támcsapágy. Már több szerelő felemelte forgatta a kerekeket egyik sem talált semmit. Én is forgattam semmi. De 90-100 között őrület. 50-60 között halkan már jelzi, hogy fog történni valami. 110nél viszonylag csendes.
??
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 255


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #7711 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 23:01:06 »

Nos nekem is búg valami ha 90-100 között van a sebesség jól hallható ha enyhe jobbos kanyar van ekkor hangos és érezni hogy rezeg a lábam alatt a kaszni. Ez kerékcsapágy lehet vagy féltengely támcsapágy. Már több szerelő felemelte forgatta a kerekeket egyik sem talált semmit. Én is forgattam semmi. De 90-100 között őrület. 50-60 között halkan már jelzi, hogy fog történni valami. 110nél viszonylag csendes.
??

Tavaly hasonló jelenség volt nálam is, tavasszal jobb első kerékcsapágy csere Dayco birta kb 2 hónapot, ismét csere ismét Dayco ismét 2 hónap, utána csere SKF-re azóta nincs problémám vele
ui. A végén mindig az olcsóbbnak tünő megoldás a drágább ... azaz ha lehet minőségi alkatrészt már először ..
Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7712 Dátum: 2017.04.03 hétfő, 23:30:31 »

Nos nekem is búg valami ha 90-100 között van a sebesség jól hallható ha enyhe jobbos kanyar van ekkor hangos és érezni hogy rezeg a lábam alatt a kaszni. Ez kerékcsapágy lehet vagy féltengely támcsapágy. Már több szerelő felemelte forgatta a kerekeket egyik sem talált semmit. Én is forgattam semmi. De 90-100 között őrület. 50-60 között halkan már jelzi, hogy fog történni valami. 110nél viszonylag csendes.
??

Abroncsra is gyanakodnék a helyedben. Egy első-hátsó csere s ez ki is zárhatod.
(Akár még motortartóbak is lehet...)
Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #7713 Dátum: 2017.04.04 kedd, 07:11:09 »

Abroncsra is gyanakodnék a helyedben. Egy első-hátsó csere s ez ki is zárhatod.
(Akár még motortartóbak is lehet...)
Tartóbak  az nem sebességfűggő!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7714 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 14:56:40 »

Halvány vigaszként: nálam egy éves bilstein gátlók és új rugók vannak hátul. Ugyanúgy viselkedik a kocsi hátulja nekem is. Úthibákon duván elemelkedik, néha elpattog, bizonyos terhelésnél kopog is.  Egy átlagos szervizben és egy Zengő futóműszervizben is voltam, nem találtak semmit. Kicsit hülyén éreztem magam, hogy akkor most én mutogassam, hogy mit cseréljenek ki?
A tesóm focusán ugyanez volt. Több futóművesnél is "nem látszik semmi" felkiáltással hajtották el, aztán a sokadig helyen (Göd, focus szerviz) kiderült, hogy az első lengőkarok belső szilentjei még gyáriak voltak a 16 éves kocsin. Hoppá, mindjárt máshogy fut a kicsike. Hátul hasonló a történet: Kopog mint az állat már 2 éve, de sehol sem tudják megmondani, hogy mitől. (lengőkarok, rugó, gátló, stabilizátor pálcák újak, továbbra is kopog mint az állat.). Ezzel csak az a baj, hogy minden ki-be súlyos tízezrekbe kerül. Így hát így használja, kopogósan.
Igazából ez a kifinomult, de kényes Ford futómű átka.

Ezennel megkérdezném, hogy tud valaki olyan szerelőt ajánlani, aki az átlagnál jobban ismeri az MK3 futóművét?

A legegyszerűbb ellenőrzés aknából, ha a kocsi kereke alá például kb. 5 cm vastagságú fát teszünk és azon oda-vissza megjáratjuk a kocsit a saját súlyán akkor nagyon közelről lehet hallani a hiba okát.  wave Ha megemeljük, lehet hogy megfeszül azaz alkatrész ami normális esetben "kotyog".- ez csak egy tipp, de az enyémnél így jöttünk rá, hogy a stabilizátor rúd a hibás. Felemelve semmi, megrángatva semmi, megjáratva egyből kijött a kopogás. wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #7715 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 15:23:53 »

A legegyszerűbb ellenőrzés aknából, ha a kocsi kereke alá például kb. 5 cm vastagságú fát teszünk és azon oda-vissza megjáratjuk a kocsit a saját súlyán akkor nagyon közelről lehet hallani a hiba okát.  wave Ha megemeljük, lehet hogy megfeszül azaz alkatrész ami normális esetben "kotyog".- ez csak egy tipp, de az enyémnél így jöttünk rá, hogy a stabilizátor rúd a hibás. Felemelve semmi, megrángatva semmi, megjáratva egyből kijött a kopogás. wave
Úgy érted, hogy csak az egyik kereket elemeled a talajtól úgy hogy egy deszkával alátámasztod?
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7716 Dátum: 2017.04.06 csütörtök, 20:39:18 »

Úgy érted, hogy csak az egyik kereket elemeled a talajtól úgy hogy egy deszkával alátámasztod?

Nem emelem el, hanem leteszem a fadarabot és azon guritom át az autót oda-vissza, és aki az aknában van nagyon is közelről hallja amit kell.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 csütörtök, 20:42:28 írta brughom » Naplózva

mondejó 2.5 V6
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7717 Dátum: 2017.04.08 szombat, 01:28:53 »

Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az mk2 első kerékagy csapágya miben különbözik az mk3 csapágyétól mert méretben ugyan az ha jól látom.
A kérdés azért merült fel bennem mert az mk2 vadi új fag csapágya polcon maradt (2 forrásból érkezett és egy pár elég bele xD) és az mk3nál kezdek csapágyhibára utalójeleket tapasztalni. Így amennyiben jó bele akkor nem kellene ott csücsülnie a fagnak a polcon.
Segítségeteket és a válaszotokat előre is köszönöm!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7718 Dátum: 2017.04.08 szombat, 09:31:28 »

Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az mk2 első kerékagy csapágya miben különbözik az mk3 csapágyétól mert méretben ugyan az ha jól látom.
A kérdés azért merült fel bennem mert az mk2 vadi új fag csapágya polcon maradt (2 forrásból érkezett és egy pár elég bele xD) és az mk3nál kezdek csapágyhibára utalójeleket tapasztalni. Így amennyiben jó bele akkor nem kellene ott csücsülnie a fagnak a polcon.
Segítségeteket és a válaszotokat előre is köszönöm!

Ha írsz pontos cikkszámot, megnézem TecDoc-ban, hogy írja-e MK3-hoz.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7719 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 08:01:57 »

Ha írsz pontos cikkszámot, megnézem TecDoc-ban, hogy írja-e MK3-hoz.

Szia!
Ez áll rajta: 713678050
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7720 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 09:44:54 »

Szia!
Ez áll rajta: 713678050
elvileg ez mk1-2 és cougar kerékcsapágy
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7721 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 15:26:38 »

elvileg ez mk1-2 és cougar kerékcsapágy

Ez eddig stimmel viszont az mk3ba ugyan ez a méret van...
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7722 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 16:34:34 »

Ez eddig stimmel viszont az mk3ba ugyan ez a méret van...

De az mk3-masban ugye a mágneses gyűrű ott van, ami kell az ABS-nek. Ha jól tudom korábbiakban nem ilyen volt.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7723 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 16:47:57 »

Ez eddig stimmel viszont az mk3ba ugyan ez a méret van...
méreten kívül van még pár kritérium aminek meg kéne feleljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7724 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 16:48:25 »

De az mk3-masban ugye a mágneses gyűrű ott van, ami kell az ABS-nek. Ha jól tudom korábbiakban nem ilyen volt.
de hát most lehetne spórolni 5-8eft-ot, annyit megér, hogy ne legyen abs, nem? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7725 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:05:20 »

de hát most lehetne spórolni 5-8eft-ot, annyit megér, hogy ne legyen abs, nem? vigyor3

Te iszonyat vicces ember.... Nem  a spórolás volt a kérdés, hanem az , hogy itthon pihen egy ilyen csapágy és ez jó lehet-e mert méretben ugyan az.
Ha a te felfogásod ezt nem éri el akkor nagyon tudom sajnálni.
Én az autóimtól sose sajnáltam azt amit kért.
Amikor a csapágy vásárolva lett akkor ABS-esnek lett véve. Ezért bátorkodtam megkérdezni.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7726 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:23:02 »

Te iszonyat vicces ember.... Nem  a spórolás volt a kérdés, hanem az , hogy itthon pihen egy ilyen csapágy és ez jó lehet-e mert méretben ugyan az.
Ha a te felfogásod ezt nem éri el akkor nagyon tudom sajnálni.
Én az autóimtól sose sajnáltam azt amit kért.
Amikor a csapágy vásárolva lett akkor ABS-esnek lett véve. Ezért bátorkodtam megkérdezni.

elmondtuk hogy nem jó bele, meg hogy mibe való. aztán megint jön a kérdés, hogy mégis csak jó lenne ha jó lenne bele. ebből másra nem tudok következtetni nyes vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7727 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:34:16 »

Te iszonyat vicces ember.... Nem  a spórolás volt a kérdés, hanem az , hogy itthon pihen egy ilyen csapágy és ez jó lehet-e mert méretben ugyan az.
Ha a te felfogásod ezt nem éri el akkor nagyon tudom sajnálni.
Én az autóimtól sose sajnáltam azt amit kért.
Amikor a csapágy vásárolva lett akkor ABS-esnek lett véve. Ezért bátorkodtam megkérdezni.


MKI/MKII esetében valójában minden első kerékcsapágy egyforma (ABS/ nem ABS), mert a féltengelycsuklón van a jeladó trigger kereke és külön a csonkra van szerelve (és másfajta) a keréksebesség szenzor.
Tehát a csapágynak semmi köze az ABS-hez, mint az MKIII esetében.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #7728 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 17:35:04 »

MKI/MKII esetében valójában minden első kerékcsapágy egyforma (ABS/ nem ABS), mert a féltengelycsuklón van a jeladó trigger kereke és külön a csonkra van szerelve (és másfajta) a keréksebesség szenzor.
Tehát a csapágynak semmi köze az ABS-hez, mint az MKIII esetében.

Köszönöm a korrekt választ!
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7729 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 21:56:58 »

Szia!
Ez áll rajta: 713678050

Ahogy előttem is írták, nem jó hozzá.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #7730 Dátum: 2017.04.12 szerda, 07:44:34 »

Sziasztok.

Néhány napja előjött egy elég zavaró hiba, csattogós hang, a jobb kereknél hallom,  nagyobb fordulaton intenzìvebb, videómban lehet hallani. Van esetlrg ötletetek mi lehet a hiba oka?  https://youtu.be/967EP8__zEk
Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7731 Dátum: 2017.04.12 szerda, 09:01:07 »

Sziasztok.

Néhány napja előjött egy elég zavaró hiba, csattogós hang, a jobb kereknél hallom,  nagyobb fordulaton intenzìvebb, videómban lehet hallani. Van esetlrg ötletetek mi lehet a hiba oka?  https://youtu.be/967EP8__zEk

Én tudom! Dízel az autód!  hehe hehe hehe
Kicsit komolyabban: Szíjfeszítő?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #7732 Dátum: 2017.04.12 szerda, 09:15:57 »

Az is igaz Cheesy
Én is erre gyanakszom, főleg ìgy olvasottak alapján.
Bár tegnap porlasztót akartak velem cseréltetni -,-
A szìjfeszìtőt itthon meg tudom vizsgálni jó e?

Én tudom! Dízel az autód!  hehe hehe hehe
Kicsit komolyabban: Szíjfeszítő?
Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7733 Dátum: 2017.04.12 szerda, 09:48:25 »

Az is igaz Cheesy
Én is erre gyanakszom, főleg ìgy olvasottak alapján.
Bár tegnap porlasztót akartak velem cseréltetni -,-
A szìjfeszìtőt itthon meg tudom vizsgálni jó e?


Nem triviális kiszerelni, ha nem vagy egy autószerelő alkat. Alsómotorburkolat le (ha van), generátort 3 csavar tartja, kettő alulről, egy felülről hozzáférhető. Nem kell kivenni, elég ott egy kicsit félretenni, lekötni sem kell. Utána le kell venni a generátort tartó konzolt, azon van a feszítő. Ez újabb két csavar, majd 8-as imbusz a feszítő csavarjához. Nőgyógyász alkat egy rövidre vágott 8-as imbusszal a kerékív melletti résen benyúlva is ki tudja tekerni a csavart, és akkor nem kell mindent lebontani. Én inkább lebontottam... Smiley

Ha a kezedben van a feszítő, akkor sem könnyű ellenőrizni. De ha a jelek egyértelműek, erre nincs is szükség. Csere és kész.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #7734 Dátum: 2017.04.12 szerda, 10:29:51 »

Köszönöm Smiley akkor megpróbálom.

Nem triviális kiszerelni, ha nem vagy egy autószerelő alkat. Alsómotorburkolat le (ha van), generátort 3 csavar tartja, kettő alulről, egy felülről hozzáférhető. Nem kell kivenni, elég ott egy kicsit félretenni, lekötni sem kell. Utána le kell venni a generátort tartó konzolt, azon van a feszítő. Ez újabb két csavar, majd 8-as imbusz a feszítő csavarjához. Nőgyógyász alkat egy rövidre vágott 8-as imbusszal a kerékív melletti résen benyúlva is ki tudja tekerni a csavart, és akkor nem kell mindent lebontani. Én inkább lebontottam... Smiley

Ha a kezedben van a feszítő, akkor sem könnyű ellenőrizni. De ha a jelek egyértelműek, erre nincs is szükség. Csere és kész.

AndyA
Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
GRzoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #7735 Dátum: 2017.04.12 szerda, 14:05:59 »

Köszönöm a segítségetek, az volt a hibás Smiley cserélve es szuper lett Cheesy worship

Plusz azóta bekapcsol a klímám Cheesy nem tudom összefügg e de jó lett Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.12 szerda, 14:07:39 írta GRzoli » Naplózva

Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7736 Dátum: 2017.04.12 szerda, 14:11:19 »

Köszönöm a segítségetek, az volt a hibás Smiley cserélve es szuper lett Cheesy worship

Plusz azóta bekapcsol a klímám Cheesy nem tudom összefügg e de jó lett Cheesy

El tudok képzelni egy olyat, hogy a döglött feszítő miatt rángatózó szíj a félhalott klímakuplungot elrángatta, így nem hajtotta rendesen a szivattyút. De az is lehet, hogy csak túlságosan élénk a fantáziám. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7737 Dátum: 2017.04.14 péntek, 20:05:00 »


Én is kopogok elöl, cseréltem lengőkart, stabilizátor összekötőt, stabilizátor rúd gumiszilentet, decemberben cserélte szerviz a toronycsapágyat. A decemberi csere után a kopogás megszünt, majd kb 1-2 hónap múlva előjött. Azt gondoltam, hogy a rossz lengőkar okozza, de a csere után is maradt a kopp-kopp. Péntekre van időpontom futóműveshez. Majd mondom mit derítettek ki.

Voltam futóművesnél.
A féltengely felfüggesztő csapágy rossz. Az kopog biztosan.

Jó húsvétolást mindenkinek!

Fémes kopogás egyre erősödött, ugyanaz a hang ami a toronycsapágy csere előtt volt.

Ma, javaslatokra, felemelve vizsgáltam-sasoltam a toronycsapágyat, semmi hang. Leengedtem a kocsit, újra megrángattam a kereket, ekkor láttam, hogy a toronycsapágy csapódik egyik feléről a másikra. A teleszkóp végén található csavart kézzel tudtam csavarni. Ennyit a Kwik szervizről, és az auto17 biztonsági ellenőrzéséről. Érzéssel ráhúztam, de mivel nem tudtam ellent tartani, így nem tudtam megfelelően ráhúzni. Holnap reggel visszagurulok a szervizhez, és szépen elbeszélgetek a társasággal.

A fentiekkel kapcsolatban azonban felmerült, hogy az említett csavar, meglazulhat-e attól, hogy a toronycsapágy tönkremegy? Mert ha igen, akkor még nagyobb a probléma, ugyanis 4 hónapig tartott a Kwik által beszerelt tornycsapágy.

Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7738 Dátum: 2017.04.15 szombat, 09:40:14 »

Jó húsvétolást mindenkinek!

Fémes kopogás egyre erősödött, ugyanaz a hang ami a toronycsapágy csere előtt volt.

Ma, javaslatokra, felemelve vizsgáltam-sasoltam a toronycsapágyat, semmi hang. Leengedtem a kocsit, újra megrángattam a kereket, ekkor láttam, hogy a toronycsapágy csapódik egyik feléről a másikra. A teleszkóp végén található csavart kézzel tudtam csavarni. Ennyit a Kwik szervizről, és az auto17 biztonsági ellenőrzéséről. Érzéssel ráhúztam, de mivel nem tudtam ellent tartani, így nem tudtam megfelelően ráhúzni. Holnap reggel visszagurulok a szervizhez, és szépen elbeszélgetek a társasággal.

A fentiekkel kapcsolatban azonban felmerült, hogy az említett csavar, meglazulhat-e attól, hogy a toronycsapágy tönkremegy? Mert ha igen, akkor még nagyobb a probléma, ugyanis 4 hónapig tartott a Kwik által beszerelt toronycsapágy.


Minden szerviz zárva, így rászorítottam amennyire otthon és célszerszám nélkül lehetett, és teljesen hangtalan a futómű. Ennek nagyon örvendek!

Ha van valaki akinek van a 17. kerület és környékén céleszköze, akkor, nagyon örülnék egy rövid találkozásnak, mert hétfőn matyóföld a cél.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #7739 Dátum: 2017.04.15 szombat, 10:02:43 »

Minden szerviz zárva, így rászorítottam amennyire otthon és célszerszám nélkül lehetett, és teljesen hangtalan a futómű. Ennek nagyon örvendek!

Ha van valaki akinek van a 17. kerület és környékén céleszköze, akkor, nagyon örülnék egy rövid találkozásnak, mert hétfőn matyóföld a cél.


Célszerszám?
A gátló szárába egy imbuszkulcs kell, hogy ellen tudj tartani.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7740 Dátum: 2017.04.15 szombat, 12:11:00 »



Célszerszám?
A gátló szárába egy imbuszkulcs kell, hogy ellen tudj tartani.
Az van, de kell egy olyan kulcs is ami ellen kell tartsak, és az nincs.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7741 Dátum: 2017.04.15 szombat, 12:31:51 »

Az van, de kell egy olyan kulcs is ami ellen kell tartsak, és az nincs.

Nincs egy 14-15-ös (vagy 17-19-es, már nem emlékszem mekkora kell) csillagkulcsod? Bemész egy ósanba, tescoba, praktikerbe, obiba és veszel 1-2 ezresért egy készletet. Ma nyitva vannak.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.15 szombat, 12:33:23 írta Lacika71 » Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7742 Dátum: 2017.04.15 szombat, 13:07:28 »

Nincs egy 14-15-ös (vagy 17-19-es, már nem emlékszem mekkora kell) csillagkulcsod? Bemész egy ósanba, tescoba, praktikerbe, obiba és veszel 1-2 ezresért egy készletet. Ma nyitva vannak.
Hat variációt próbáltam, sima csillagot, sima villás kulcsot, kétféle franciát, dugókulcsot és egy négy fejű-nyílású csillagkulcsot. Egyikkel sem tudtam becsületesen ráfogni. A sima csillag kulcs nálam nem használható, nem éri el a csavart, a négyfejű segített, de nem mertem emberesen szorítani, féltem, hogy a csavarról lecsúszik. Hajlított villáskulcsom pont 19-es nincsen, célszerszám (ha egyáltalán van ilyen) híján azzal lehetne stabilan ráhúzni.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7743 Dátum: 2017.04.15 szombat, 13:23:45 »

Hat variációt próbáltam, sima csillagot, sima villás kulcsot, kétféle franciát, dugókulcsot és egy négy fejű-nyílású csillagkulcsot. Egyikkel sem tudtam becsületesen ráfogni. A sima csillag kulcs nálam nem használható, nem éri el a csavart, a négyfejű segített, de nem mertem emberesen szorítani, féltem, hogy a csavarról lecsúszik. Hajlított villáskulcsom pont 19-es nincsen, célszerszám (ha egyáltalán van ilyen) híján azzal lehetne stabilan ráhúzni.

Lehet kapni pl az ósanban olyan hajlított kulcsot, aminek hatlapú a kulcsnyílása és van egy lyuk rajta, amin az imbuszkulcsot be tudod tenni a lengéscsillapító rúdjába. Igaz, akkor az imbuszkulcsra rá kell húzni egy csövet, hogy legyen erőkarja, mert a rövidebb része lesz elérhető.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7744 Dátum: 2017.04.15 szombat, 16:10:24 »

Hat variációt próbáltam, sima csillagot, sima villás kulcsot, kétféle franciát, dugókulcsot és egy négy fejű-nyílású csillagkulcsot. Egyikkel sem tudtam becsületesen ráfogni. A sima csillag kulcs nálam nem használható, nem éri el a csavart, a négyfejű segített, de nem mertem emberesen szorítani, féltem, hogy a csavarról lecsúszik. Hajlított villáskulcsom pont 19-es nincsen, célszerszám (ha egyáltalán van ilyen) híján azzal lehetne stabilan ráhúzni.

Vagy bemész egy gumishoz és megkéred, hogy légkulccsal húzza meg
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7745 Dátum: 2017.04.15 szombat, 16:16:51 »

Nincs egy 14-15-ös (vagy 17-19-es, már nem emlékszem mekkora kell) csillagkulcsod? Bemész egy ósanba, tescoba, praktikerbe, obiba és veszel 1-2 ezresért egy készletet. Ma nyitva vannak.
18as és azzal se férsz hozzá
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7746 Dátum: 2017.04.15 szombat, 17:10:45 »

Vagy bemész egy gumishoz és megkéred, hogy légkulccsal húzza meg

Meghúzni megtudnám, de ellent kell tartani, a légkulcs nem túl jó erre.  wave

18as és azzal se férsz hozzá

Így van, nem lehet hozzáférni.  wave
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7747 Dátum: 2017.04.15 szombat, 17:12:54 »

Meghúzni megtudnám, de ellent kell tartani, a légkulcs nem túl jó erre.  wave

Így van, nem lehet hozzáférni.  wave
olyan racsnis hajtó kell amin keresztül tudsz nyúlni. meg egy 5 vagy 6mm-es imbusz bitfej, amire utána másik hajtókarral rá tudsz fogni

Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7748 Dátum: 2017.04.15 szombat, 18:03:54 »

olyan racsnis hajtó kell amin keresztül tudsz nyúlni. meg egy 5 vagy 6mm-es imbusz bitfej, amire utána másik hajtókarral rá tudsz fogni


Vagy ez még egyszerűbb, nem?:
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7749 Dátum: 2017.04.15 szombat, 18:30:47 »

Vagy ez még egyszerűbb, nem?:
nem fér be a toronycsapágyba csak ha kiköszörülsz belőle
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 [155] 156 157 158 159 160 161 162 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.172 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.