Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:55:32
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
148
149
150
151
152
153
154
[
155
]
156
157
158
159
160
161
162
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3165718 alkalommal)
0 Felhasználó és 78 vendég van a témában
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7700 Dátum:
2017.03.31 péntek, 19:25:29 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.03.31 péntek, 19:15:37
Csapágy kopog?!?!? Az inkább bug mint a fene.
2 csavart kell kitekerni, fedelét levenni és kiderül ha megforgatod.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7701 Dátum:
2017.03.31 péntek, 20:21:43 »
No, most jól megvigasztaltatok!
Valami robbantott ábrátok az erőátvitelről? Cseréhez ki kell szedni féltengelyt?
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7702 Dátum:
2017.03.31 péntek, 20:27:12 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.03.31 péntek, 20:21:43
No, most jól megvigasztaltatok!
Valami robbantott ábrátok az erőátvitelről? Cseréhez ki kell szedni féltengelyt?
Ki
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7703 Dátum:
2017.03.31 péntek, 20:28:32 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.03.31 péntek, 20:27:12
Ki
flexel nem kell....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7704 Dátum:
2017.03.31 péntek, 20:29:40 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.03.31 péntek, 20:27:12
Ki
Aztán le lehet lehúzni a tengelyről?
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7705 Dátum:
2017.03.31 péntek, 20:31:27 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.03.31 péntek, 20:29:40
Aztán le lehet lehúzni a tengelyről?
Ja. Nem árt ha van présszerkentyű, meg lehúzó, különben kókány lesz a vége.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7706 Dátum:
2017.03.31 péntek, 20:34:11 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.03.31 péntek, 20:31:27
Ja. Nem árt ha van présszerkentyű, meg lehúzó, különben kókány lesz a vége.
Akkor nem itthoni játék lesz, kókányt nem szeretem.
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7707 Dátum:
2017.03.31 péntek, 21:03:02 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.03.31 péntek, 20:34:11
Akkor nem itthoni játék lesz, kókányt nem szeretem.
Csere bontott féltengelyre nem inkább?
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7708 Dátum:
2017.03.31 péntek, 21:05:27 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.03.31 péntek, 21:03:02
Csere bontott féltengelyre nem inkább?
Mi a garancia arra, hogy a bontotton jó a csapágy? Rakass fel új csapágyat és jóság van. Legalább 5-10 évre le van tudva a gond.
Naplózva
borianm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 74
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7709 Dátum:
2017.04.03 hétfő, 13:59:44 »
Idézetet írta: sipi8 - 2017.03.30 csütörtök, 08:15:58
Haver! Mostmár leállhatsz az oltogatással...
Halvány vigaszként: nálam egy éves bilstein gátlók és új rugók vannak hátul. Ugyanúgy viselkedik a kocsi hátulja nekem is. Úthibákon duván elemelkedik, néha elpattog, bizonyos terhelésnél kopog is. Egy átlagos szervizben és egy Zengő futóműszervizben is voltam, nem találtak semmit. Kicsit hülyén éreztem magam, hogy akkor most én mutogassam, hogy mit cseréljenek ki?
A tesóm focusán ugyanez volt. Több futóművesnél is "nem látszik semmi" felkiáltással hajtották el, aztán a sokadig helyen (Göd, focus szerviz) kiderült, hogy az első lengőkarok belső szilentjei még gyáriak voltak a 16 éves kocsin. Hoppá, mindjárt máshogy fut a kicsike. Hátul hasonló a történet: Kopog mint az állat már 2 éve, de sehol sem tudják megmondani, hogy mitől. (lengőkarok, rugó, gátló, stabilizátor pálcák újak, továbbra is kopog mint az állat.). Ezzel csak az a baj, hogy minden ki-be súlyos tízezrekbe kerül. Így hát így használja, kopogósan.
Igazából ez a kifinomult, de kényes Ford futómű átka.
Ezennel megkérdezném, hogy tud valaki olyan szerelőt ajánlani, aki az átlagnál jobban ismeri az MK3 futóművét?
Naplózva
MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7710 Dátum:
2017.04.03 hétfő, 20:51:21 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.31 péntek, 19:15:09
ha annak baja van be is szokott remegni az egész autó
Nos nekem is búg valami ha 90-100 között van a sebesség jól hallható ha enyhe jobbos kanyar van ekkor hangos és érezni hogy rezeg a lábam alatt a kaszni. Ez kerékcsapágy lehet vagy féltengely támcsapágy. Már több szerelő felemelte forgatta a kerekeket egyik sem talált semmit. Én is forgattam semmi. De 90-100 között őrület. 50-60 között halkan már jelzi, hogy fog történni valami. 110nél viszonylag csendes.
??
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
vomdeutsch
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 260
Gsd
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7711 Dátum:
2017.04.03 hétfő, 23:01:06 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2017.04.03 hétfő, 20:51:21
Nos nekem is búg valami ha 90-100 között van a sebesség jól hallható ha enyhe jobbos kanyar van ekkor hangos és érezni hogy rezeg a lábam alatt a kaszni. Ez kerékcsapágy lehet vagy féltengely támcsapágy. Már több szerelő felemelte forgatta a kerekeket egyik sem talált semmit. Én is forgattam semmi. De 90-100 között őrület. 50-60 között halkan már jelzi, hogy fog történni valami. 110nél viszonylag csendes.
??
Tavaly hasonló jelenség volt nálam is, tavasszal jobb első kerékcsapágy csere Dayco birta kb 2 hónapot, ismét csere ismét Dayco ismét 2 hónap, utána csere SKF-re azóta nincs problémám vele
ui. A végén mindig az olcsóbbnak tünő megoldás a drágább ... azaz ha lehet minőségi alkatrészt már először ..
Naplózva
Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Gegsite
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 76
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7712 Dátum:
2017.04.03 hétfő, 23:30:31 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2017.04.03 hétfő, 20:51:21
Nos nekem is búg valami ha 90-100 között van a sebesség jól hallható ha enyhe jobbos kanyar van ekkor hangos és érezni hogy rezeg a lábam alatt a kaszni. Ez kerékcsapágy lehet vagy féltengely támcsapágy. Már több szerelő felemelte forgatta a kerekeket egyik sem talált semmit. Én is forgattam semmi. De 90-100 között őrület. 50-60 között halkan már jelzi, hogy fog történni valami. 110nél viszonylag csendes.
??
Abroncsra is gyanakodnék a helyedben. Egy első-hátsó csere s ez ki is zárhatod.
(Akár még motortartóbak is lehet...)
Naplózva
Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7713 Dátum:
2017.04.04 kedd, 07:11:09 »
Idézetet írta: Gegsite - 2017.04.03 hétfő, 23:30:31
Abroncsra is gyanakodnék a helyedben. Egy első-hátsó csere s ez ki is zárhatod.
(Akár még motortartóbak is lehet...)
Tartóbak az nem sebességfűggő!
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7714 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 14:56:40 »
Idézetet írta: borianm - 2017.04.03 hétfő, 13:59:44
Halvány vigaszként: nálam egy éves bilstein gátlók és új rugók vannak hátul. Ugyanúgy viselkedik a kocsi hátulja nekem is. Úthibákon duván elemelkedik, néha elpattog, bizonyos terhelésnél kopog is. Egy átlagos szervizben és egy Zengő futóműszervizben is voltam, nem találtak semmit. Kicsit hülyén éreztem magam, hogy akkor most én mutogassam, hogy mit cseréljenek ki?
A tesóm focusán ugyanez volt. Több futóművesnél is "nem látszik semmi" felkiáltással hajtották el, aztán a sokadig helyen (Göd, focus szerviz) kiderült, hogy az első lengőkarok belső szilentjei még gyáriak voltak a 16 éves kocsin. Hoppá, mindjárt máshogy fut a kicsike. Hátul hasonló a történet: Kopog mint az állat már 2 éve, de sehol sem tudják megmondani, hogy mitől. (lengőkarok, rugó, gátló, stabilizátor pálcák újak, továbbra is kopog mint az állat.). Ezzel csak az a baj, hogy minden ki-be súlyos tízezrekbe kerül. Így hát így használja, kopogósan.
Igazából ez a kifinomult, de kényes Ford futómű átka.
Ezennel megkérdezném, hogy tud valaki olyan szerelőt ajánlani, aki az átlagnál jobban ismeri az MK3 futóművét?
A legegyszerűbb ellenőrzés aknából, ha a kocsi kereke alá például kb. 5 cm vastagságú fát teszünk és azon oda-vissza megjáratjuk a kocsit a saját súlyán akkor nagyon közelről lehet hallani a hiba okát.
Ha megemeljük, lehet hogy megfeszül azaz alkatrész ami normális esetben "kotyog".- ez csak egy tipp, de az enyémnél így jöttünk rá, hogy a stabilizátor rúd a hibás. Felemelve semmi, megrángatva semmi, megjáratva egyből kijött a kopogás.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
borianm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 74
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7715 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 15:23:53 »
Idézetet írta: brughom - 2017.04.06 csütörtök, 14:56:40
A legegyszerűbb ellenőrzés aknából, ha a kocsi kereke alá például kb. 5 cm vastagságú fát teszünk és azon oda-vissza megjáratjuk a kocsit a saját súlyán akkor nagyon közelről lehet hallani a hiba okát.
Ha megemeljük, lehet hogy megfeszül azaz alkatrész ami normális esetben "kotyog".- ez csak egy tipp, de az enyémnél így jöttünk rá, hogy a stabilizátor rúd a hibás. Felemelve semmi, megrángatva semmi, megjáratva egyből kijött a kopogás.
Úgy érted, hogy csak az egyik kereket elemeled a talajtól úgy hogy egy deszkával alátámasztod?
Naplózva
MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7716 Dátum:
2017.04.06 csütörtök, 20:39:18 »
Idézetet írta: borianm - 2017.04.06 csütörtök, 15:23:53
Úgy érted, hogy csak az egyik kereket elemeled a talajtól úgy hogy egy deszkával alátámasztod?
Nem emelem el, hanem leteszem a fadarabot és azon guritom át az autót oda-vissza, és aki az aknában van nagyon is közelről hallja amit kell.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.06 csütörtök, 20:42:28 írta brughom
»
Naplózva
mondejó 2.5 V6
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7717 Dátum:
2017.04.08 szombat, 01:28:53 »
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az mk2 első kerékagy csapágya miben különbözik az mk3 csapágyétól mert méretben ugyan az ha jól látom.
A kérdés azért merült fel bennem mert az mk2 vadi új fag csapágya polcon maradt (2 forrásból érkezett és egy pár elég bele xD) és az mk3nál kezdek csapágyhibára utalójeleket tapasztalni. Így amennyiben jó bele akkor nem kellene ott csücsülnie a fagnak a polcon.
Segítségeteket és a válaszotokat előre is köszönöm!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7718 Dátum:
2017.04.08 szombat, 09:31:28 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2017.04.08 szombat, 01:28:53
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az mk2 első kerékagy csapágya miben különbözik az mk3 csapágyétól mert méretben ugyan az ha jól látom.
A kérdés azért merült fel bennem mert az mk2 vadi új fag csapágya polcon maradt (2 forrásból érkezett és egy pár elég bele xD) és az mk3nál kezdek csapágyhibára utalójeleket tapasztalni. Így amennyiben jó bele akkor nem kellene ott csücsülnie a fagnak a polcon.
Segítségeteket és a válaszotokat előre is köszönöm!
Ha írsz pontos cikkszámot, megnézem TecDoc-ban, hogy írja-e MK3-hoz.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7719 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 08:01:57 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.04.08 szombat, 09:31:28
Ha írsz pontos cikkszámot, megnézem TecDoc-ban, hogy írja-e MK3-hoz.
Szia!
Ez áll rajta: 713678050
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7720 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 09:44:54 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2017.04.09 vasárnap, 08:01:57
Szia!
Ez áll rajta: 713678050
elvileg ez mk1-2 és cougar kerékcsapágy
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7721 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 15:26:38 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.04.09 vasárnap, 09:44:54
elvileg ez mk1-2 és cougar kerékcsapágy
Ez eddig stimmel viszont az mk3ba ugyan ez a méret van...
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7722 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 16:34:34 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2017.04.09 vasárnap, 15:26:38
Ez eddig stimmel viszont az mk3ba ugyan ez a méret van...
De az mk3-masban ugye a mágneses gyűrű ott van, ami kell az ABS-nek. Ha jól tudom korábbiakban nem ilyen volt.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7723 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 16:47:57 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2017.04.09 vasárnap, 15:26:38
Ez eddig stimmel viszont az mk3ba ugyan ez a méret van...
méreten kívül van még pár kritérium aminek meg kéne feleljen
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7724 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 16:48:25 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.04.09 vasárnap, 16:34:34
De az mk3-masban ugye a mágneses gyűrű ott van, ami kell az ABS-nek. Ha jól tudom korábbiakban nem ilyen volt.
de hát most lehetne spórolni 5-8eft-ot, annyit megér, hogy ne legyen abs, nem?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7725 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 17:05:20 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.04.09 vasárnap, 16:48:25
de hát most lehetne spórolni 5-8eft-ot, annyit megér, hogy ne legyen abs, nem?
Te iszonyat vicces ember.... Nem a spórolás volt a kérdés, hanem az , hogy itthon pihen egy ilyen csapágy és ez jó lehet-e mert méretben ugyan az.
Ha a te felfogásod ezt nem éri el akkor nagyon tudom sajnálni.
Én az autóimtól sose sajnáltam azt amit kért.
Amikor a csapágy vásárolva lett akkor ABS-esnek lett véve. Ezért bátorkodtam megkérdezni.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7726 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 17:23:02 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2017.04.09 vasárnap, 17:05:20
Te iszonyat vicces ember.... Nem a spórolás volt a kérdés, hanem az , hogy itthon pihen egy ilyen csapágy és ez jó lehet-e mert méretben ugyan az.
Ha a te felfogásod ezt nem éri el akkor nagyon tudom sajnálni.
Én az autóimtól sose sajnáltam azt amit kért.
Amikor a csapágy vásárolva lett akkor ABS-esnek lett véve. Ezért bátorkodtam megkérdezni.
elmondtuk hogy nem jó bele, meg hogy mibe való. aztán megint jön a kérdés, hogy mégis csak jó lenne ha jó lenne bele. ebből másra nem tudok következtetni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7727 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 17:34:16 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2017.04.09 vasárnap, 17:05:20
Te iszonyat vicces ember.... Nem a spórolás volt a kérdés, hanem az , hogy itthon pihen egy ilyen csapágy és ez jó lehet-e mert méretben ugyan az.
Ha a te felfogásod ezt nem éri el akkor nagyon tudom sajnálni.
Én az autóimtól sose sajnáltam azt amit kért.
Amikor a csapágy vásárolva lett akkor ABS-esnek lett véve. Ezért bátorkodtam megkérdezni.
MKI/MKII esetében valójában minden első kerékcsapágy egyforma (ABS/ nem ABS), mert a féltengelycsuklón van a jeladó trigger kereke és külön a csonkra van szerelve (és másfajta) a keréksebesség szenzor.
Tehát a csapágynak semmi köze az ABS-hez, mint az MKIII esetében.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7728 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 17:35:04 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.09 vasárnap, 17:34:16
MKI/MKII esetében valójában minden első kerékcsapágy egyforma (ABS/ nem ABS), mert a féltengelycsuklón van a jeladó trigger kereke és külön a csonkra van szerelve (és másfajta) a keréksebesség szenzor.
Tehát a csapágynak semmi köze az ABS-hez, mint az MKIII esetében.
Köszönöm a korrekt választ!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7729 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 21:56:58 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2017.04.09 vasárnap, 08:01:57
Szia!
Ez áll rajta: 713678050
Ahogy előttem is írták, nem jó hozzá.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
GRzoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7730 Dátum:
2017.04.12 szerda, 07:44:34 »
Sziasztok.
Néhány napja előjött egy elég zavaró hiba, csattogós hang, a jobb kereknél hallom, nagyobb fordulaton intenzìvebb, videómban lehet hallani. Van esetlrg ötletetek mi lehet a hiba oka?
https://youtu.be/967EP8__zEk
Naplózva
Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7731 Dátum:
2017.04.12 szerda, 09:01:07 »
Idézetet írta: GRzoli - 2017.04.12 szerda, 07:44:34
Sziasztok.
Néhány napja előjött egy elég zavaró hiba, csattogós hang, a jobb kereknél hallom, nagyobb fordulaton intenzìvebb, videómban lehet hallani. Van esetlrg ötletetek mi lehet a hiba oka?
https://youtu.be/967EP8__zEk
Én tudom! Dízel az autód!
Kicsit komolyabban: Szíjfeszítő?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
GRzoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7732 Dátum:
2017.04.12 szerda, 09:15:57 »
Az is igaz
Én is erre gyanakszom, főleg ìgy olvasottak alapján.
Bár tegnap porlasztót akartak velem cseréltetni -,-
A szìjfeszìtőt itthon meg tudom vizsgálni jó e?
Idézetet írta: Bleky - 2017.04.12 szerda, 09:01:07
Én tudom! Dízel az autód!
Kicsit komolyabban: Szíjfeszítő?
Naplózva
Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7733 Dátum:
2017.04.12 szerda, 09:48:25 »
Idézetet írta: GRzoli - 2017.04.12 szerda, 09:15:57
Az is igaz
Én is erre gyanakszom, főleg ìgy olvasottak alapján.
Bár tegnap porlasztót akartak velem cseréltetni -,-
A szìjfeszìtőt itthon meg tudom vizsgálni jó e?
Nem triviális kiszerelni, ha nem vagy egy autószerelő alkat. Alsómotorburkolat le (ha van), generátort 3 csavar tartja, kettő alulről, egy felülről hozzáférhető. Nem kell kivenni, elég ott egy kicsit félretenni, lekötni sem kell. Utána le kell venni a generátort tartó konzolt, azon van a feszítő. Ez újabb két csavar, majd 8-as imbusz a feszítő csavarjához. Nőgyógyász alkat egy rövidre vágott 8-as imbusszal a kerékív melletti résen benyúlva is ki tudja tekerni a csavart, és akkor nem kell mindent lebontani. Én inkább lebontottam...
Ha a kezedben van a feszítő, akkor sem könnyű ellenőrizni. De ha a jelek egyértelműek, erre nincs is szükség. Csere és kész.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GRzoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7734 Dátum:
2017.04.12 szerda, 10:29:51 »
Köszönöm
akkor megpróbálom.
Idézetet írta: AndyA - 2017.04.12 szerda, 09:48:25
Nem triviális kiszerelni, ha nem vagy egy autószerelő alkat. Alsómotorburkolat le (ha van), generátort 3 csavar tartja, kettő alulről, egy felülről hozzáférhető. Nem kell kivenni, elég ott egy kicsit félretenni, lekötni sem kell. Utána le kell venni a generátort tartó konzolt, azon van a feszítő. Ez újabb két csavar, majd 8-as imbusz a feszítő csavarjához. Nőgyógyász alkat egy rövidre vágott 8-as imbusszal a kerékív melletti résen benyúlva is ki tudja tekerni a csavart, és akkor nem kell mindent lebontani. Én inkább lebontottam...
Ha a kezedben van a feszítő, akkor sem könnyű ellenőrizni. De ha a jelek egyértelműek, erre nincs is szükség. Csere és kész.
AndyA
Naplózva
Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
GRzoli
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 69
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7735 Dátum:
2017.04.12 szerda, 14:05:59 »
Köszönöm a segítségetek, az volt a hibás
cserélve es szuper lett
Plusz azóta bekapcsol a klímám
nem tudom összefügg e de jó lett
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.12 szerda, 14:07:39 írta GRzoli
»
Naplózva
Ford Mondeo mk3 2001 TDDI -,-
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7736 Dátum:
2017.04.12 szerda, 14:11:19 »
Idézetet írta: GRzoli - 2017.04.12 szerda, 14:05:59
Köszönöm a segítségetek, az volt a hibás
cserélve es szuper lett
Plusz azóta bekapcsol a klímám
nem tudom összefügg e de jó lett
El tudok képzelni egy olyat, hogy a döglött feszítő miatt rángatózó szíj a félhalott klímakuplungot elrángatta, így nem hajtotta rendesen a szivattyút. De az is lehet, hogy csak túlságosan élénk a fantáziám.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7737 Dátum:
2017.04.14 péntek, 20:05:00 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.03.29 szerda, 08:02:50
Én is kopogok elöl, cseréltem lengőkart, stabilizátor összekötőt, stabilizátor rúd gumiszilentet, decemberben cserélte szerviz a toronycsapágyat. A decemberi csere után a kopogás megszünt, majd kb 1-2 hónap múlva előjött. Azt gondoltam, hogy a rossz lengőkar okozza, de a csere után is maradt a kopp-kopp. Péntekre van időpontom futóműveshez. Majd mondom mit derítettek ki.
Idézetet írta: legyozo - 2017.03.31 péntek, 16:58:59
Voltam futóművesnél.
A féltengely felfüggesztő csapágy rossz. Az kopog biztosan.
Jó húsvétolást mindenkinek!
Fémes kopogás egyre erősödött, ugyanaz a hang ami a toronycsapágy csere előtt volt.
Ma, javaslatokra, felemelve vizsgáltam-sasoltam a toronycsapágyat, semmi hang. Leengedtem a kocsit, újra megrángattam a kereket, ekkor láttam, hogy a toronycsapágy csapódik egyik feléről a másikra. A teleszkóp végén található csavart kézzel tudtam csavarni. Ennyit a Kwik szervizről, és az auto17 biztonsági ellenőrzéséről. Érzéssel ráhúztam, de mivel nem tudtam ellent tartani, így nem tudtam megfelelően ráhúzni. Holnap reggel visszagurulok a szervizhez, és szépen elbeszélgetek a társasággal.
A fentiekkel kapcsolatban azonban felmerült, hogy az említett csavar, meglazulhat-e attól, hogy a toronycsapágy tönkremegy? Mert ha igen, akkor még nagyobb a probléma, ugyanis 4 hónapig tartott a Kwik által beszerelt tornycsapágy.
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7738 Dátum:
2017.04.15 szombat, 09:40:14 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.04.14 péntek, 20:05:00
Jó húsvétolást mindenkinek!
Fémes kopogás egyre erősödött, ugyanaz a hang ami a toronycsapágy csere előtt volt.
Ma, javaslatokra, felemelve vizsgáltam-sasoltam a toronycsapágyat, semmi hang. Leengedtem a kocsit, újra megrángattam a kereket, ekkor láttam, hogy a toronycsapágy csapódik egyik feléről a másikra. A teleszkóp végén található csavart kézzel tudtam csavarni. Ennyit a Kwik szervizről, és az auto17 biztonsági ellenőrzéséről. Érzéssel ráhúztam, de mivel nem tudtam ellent tartani, így nem tudtam megfelelően ráhúzni. Holnap reggel visszagurulok a szervizhez, és szépen elbeszélgetek a társasággal.
A fentiekkel kapcsolatban azonban felmerült, hogy az említett csavar, meglazulhat-e attól, hogy a toronycsapágy tönkremegy? Mert ha igen, akkor még nagyobb a probléma, ugyanis 4 hónapig tartott a Kwik által beszerelt toronycsapágy.
Minden szerviz zárva, így rászorítottam amennyire otthon és célszerszám nélkül lehetett, és teljesen hangtalan a futómű. Ennek nagyon örvendek!
Ha van valaki akinek van a 17. kerület és környékén céleszköze, akkor, nagyon örülnék egy rövid találkozásnak, mert hétfőn matyóföld a cél.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7739 Dátum:
2017.04.15 szombat, 10:02:43 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.04.15 szombat, 09:40:14
Minden szerviz zárva, így rászorítottam amennyire otthon és célszerszám nélkül lehetett, és teljesen hangtalan a futómű. Ennek nagyon örvendek!
Ha van valaki akinek van a 17. kerület és környékén céleszköze, akkor, nagyon örülnék egy rövid találkozásnak, mert hétfőn matyóföld a cél.
Célszerszám?
A gátló szárába egy imbuszkulcs kell, hogy ellen tudj tartani.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7740 Dátum:
2017.04.15 szombat, 12:11:00 »
Idézetet írta: Zoleex - 2017.04.15 szombat, 10:02:43
Célszerszám?
A gátló szárába egy imbuszkulcs kell, hogy ellen tudj tartani.
Az van, de kell egy olyan kulcs is ami
ellen
kell tartsak, és az nincs.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7741 Dátum:
2017.04.15 szombat, 12:31:51 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.04.15 szombat, 12:11:00
Az van, de kell egy olyan kulcs is ami
ellen
kell tartsak, és az nincs.
Nincs egy 14-15-ös (vagy 17-19-es, már nem emlékszem mekkora kell) csillagkulcsod? Bemész egy ósanba, tescoba, praktikerbe, obiba és veszel 1-2 ezresért egy készletet. Ma nyitva vannak.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.15 szombat, 12:33:23 írta Lacika71
»
Naplózva
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7742 Dátum:
2017.04.15 szombat, 13:07:28 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.04.15 szombat, 12:31:51
Nincs egy 14-15-ös (vagy 17-19-es, már nem emlékszem mekkora kell) csillagkulcsod? Bemész egy ósanba, tescoba, praktikerbe, obiba és veszel 1-2 ezresért egy készletet. Ma nyitva vannak.
Hat variációt próbáltam, sima csillagot, sima villás kulcsot, kétféle franciát, dugókulcsot és egy négy fejű-nyílású csillagkulcsot. Egyikkel sem tudtam becsületesen ráfogni. A sima csillag kulcs nálam nem használható, nem éri el a csavart, a négyfejű segített, de nem mertem emberesen szorítani, féltem, hogy a csavarról lecsúszik. Hajlított villáskulcsom pont 19-es nincsen, célszerszám (ha egyáltalán van ilyen) híján azzal lehetne stabilan ráhúzni.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7743 Dátum:
2017.04.15 szombat, 13:23:45 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.04.15 szombat, 13:07:28
Hat variációt próbáltam, sima csillagot, sima villás kulcsot, kétféle franciát, dugókulcsot és egy négy fejű-nyílású csillagkulcsot. Egyikkel sem tudtam becsületesen ráfogni. A sima csillag kulcs nálam nem használható, nem éri el a csavart, a négyfejű segített, de nem mertem emberesen szorítani, féltem, hogy a csavarról lecsúszik. Hajlított villáskulcsom pont 19-es nincsen, célszerszám (ha egyáltalán van ilyen) híján azzal lehetne stabilan ráhúzni.
Lehet kapni pl az ósanban olyan hajlított kulcsot, aminek hatlapú a kulcsnyílása és van egy lyuk rajta, amin az imbuszkulcsot be tudod tenni a lengéscsillapító rúdjába. Igaz, akkor az imbuszkulcsra rá kell húzni egy csövet, hogy legyen erőkarja, mert a rövidebb része lesz elérhető.
Naplózva
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7744 Dátum:
2017.04.15 szombat, 16:10:24 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.04.15 szombat, 13:07:28
Hat variációt próbáltam, sima csillagot, sima villás kulcsot, kétféle franciát, dugókulcsot és egy négy fejű-nyílású csillagkulcsot. Egyikkel sem tudtam becsületesen ráfogni. A sima csillag kulcs nálam nem használható, nem éri el a csavart, a négyfejű segített, de nem mertem emberesen szorítani, féltem, hogy a csavarról lecsúszik. Hajlított villáskulcsom pont 19-es nincsen, célszerszám (ha egyáltalán van ilyen) híján azzal lehetne stabilan ráhúzni.
Vagy bemész egy gumishoz és megkéred, hogy légkulccsal húzza meg
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7745 Dátum:
2017.04.15 szombat, 16:16:51 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.04.15 szombat, 12:31:51
Nincs egy 14-15-ös (vagy 17-19-es, már nem emlékszem mekkora kell) csillagkulcsod? Bemész egy ósanba, tescoba, praktikerbe, obiba és veszel 1-2 ezresért egy készletet. Ma nyitva vannak.
18as és azzal se férsz hozzá
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7746 Dátum:
2017.04.15 szombat, 17:10:45 »
Idézetet írta: rstwingo - 2017.04.15 szombat, 16:10:24
Vagy bemész egy gumishoz és megkéred, hogy légkulccsal húzza meg
Meghúzni megtudnám, de ellent kell tartani, a légkulcs nem túl jó erre.
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.04.15 szombat, 16:16:51
18as és azzal se férsz hozzá
Így van, nem lehet hozzáférni.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7747 Dátum:
2017.04.15 szombat, 17:12:54 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.04.15 szombat, 17:10:45
Meghúzni megtudnám, de ellent kell tartani, a légkulcs nem túl jó erre.
Így van, nem lehet hozzáférni.
olyan racsnis hajtó kell amin keresztül tudsz nyúlni. meg egy 5 vagy 6mm-es imbusz bitfej, amire utána másik hajtókarral rá tudsz fogni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7748 Dátum:
2017.04.15 szombat, 18:03:54 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.04.15 szombat, 17:12:54
olyan racsnis hajtó kell amin keresztül tudsz nyúlni. meg egy 5 vagy 6mm-es imbusz bitfej, amire utána másik hajtókarral rá tudsz fogni
Vagy ez még egyszerűbb, nem?:
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #7749 Dátum:
2017.04.15 szombat, 18:30:47 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.04.15 szombat, 18:03:54
Vagy ez még egyszerűbb, nem?:
nem fér be a toronycsapágyba csak ha kiköszörülsz belőle
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
148
149
150
151
152
153
154
[
155
]
156
157
158
159
160
161
162
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ