Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 17:15:22 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 2890526 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7750 Dátum: 2017.04.15 szombat, 22:14:55 »

nem fér be a toronycsapágyba csak ha kiköszörülsz belőle

Igen, elfelejtettem, hogy a egész torony még benne van az autóban....
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7751 Dátum: 2017.04.15 szombat, 23:13:13 »

Igen, elfelejtettem, hogy a egész torony még benne van az autóban....
kiszerelve sem fér bele
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7752 Dátum: 2017.04.15 szombat, 23:39:50 »

kiszerelve sem fér bele

Nem értem, ne haragudj. Úgy érted, hogy az alábbi kép lehetetlen? Ez valami nagyon speckó szerszám? Ez nem egy sima hajlított csillagkulcs?

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7753 Dátum: 2017.04.15 szombat, 23:48:39 »

Nem értem, ne haragudj. Úgy érted, hogy az alábbi kép lehetetlen? Ez valami nagyon speckó szerszám? Ez nem egy sima hajlított csillagkulcs?

tuti nem lehetetlen, ha ott a képen. én próbáltam 2 vagy 3 különböző ilyen kulccsal, de a nyél alatt lévő része vaskos volt mindnek, abból kellett volna leköszörülni. biztos van olyan gyártmányú, ami vékonyabb ezek szerint, csak a boltban kell megmagyarázni, hogy kimennék rápróbálni, hogy jó-e vigyor3

mondjuk engem már nem érint, mert azóta van keresztülnyúlós racsnisom, jól jön sok esetben nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7754 Dátum: 2017.04.16 vasárnap, 00:31:01 »

Válasz

...."csak a boltban kell megmagyarázni, hogy kimennék rápróbálni, hogy jó-e vigyor3"


Ja, lehet, hogy valami vékonyított kivitel kell.
A szerszámbolt előtt kell leállni szerelni és akkor ott van kéznél minden  hehe
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Cirip2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


« Új hozzászólás #7755 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 12:30:37 »

Sziaszok!

2 literes TDCI GHIA-m van, a bal hátsó rugó a felső tövénél eltört, mintha egy lomis utánfutót húznék magam után, olyan a hangja.
Az a kérdésem, hogy ilyenkor mind a négyet cserélni kell/érdemes, illetve, ha már megbontásra kerül, van még olyan elem amit érdemes vele együtt cserélni?
235 ezer van benne, eddig még nem kellett cserélni a rugókat.
Gondolom ez házilag nem cserélhető, de javítsatok ki, ha tévedek.
Körülbelül milyen árra érdemes számolni a négy csere esetében, mit gondoltok?
Köszönöm a véleményeket, segítséget!

Zoli
Naplózva

2004-es 2.0 tdci ghia
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7756 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 13:01:14 »

Sziaszok!

2 literes TDCI GHIA-m van, a bal hátsó rugó a felső tövénél eltört, mintha egy lomis utánfutót húznék magam után, olyan a hangja.
Az a kérdésem, hogy ilyenkor mind a négyet cserélni kell/érdemes, illetve, ha már megbontásra kerül, van még olyan elem amit érdemes vele együtt cserélni?
235 ezer van benne, eddig még nem kellett cserélni a rugókat.
Gondolom ez házilag nem cserélhető, de javítsatok ki, ha tévedek.
Körülbelül milyen árra érdemes számolni a négy csere esetében, mit gondoltok?
Köszönöm a véleményeket, segítséget!

Zoli

Szerintem elég a hét hátsót. Esetleg toronyszilenetet nézzétek meg, ha még gyári.
Otthon is megoldható, ha rendesen fel vagy hozzá szerszámozva, és van kedved szerelgetni, de ha nem akarsz a rugók összehúzogatásával bajlódni inkább szerviz.
Ár: 5-10ezer/oldal munkadíj, rugó nyilván attól függ milyet raksz bele.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7757 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 13:03:40 »

Sziaszok!

2 literes TDCI GHIA-m van, a bal hátsó rugó a felső tövénél eltört, mintha egy lomis utánfutót húznék magam után, olyan a hangja.
Az a kérdésem, hogy ilyenkor mind a négyet cserélni kell/érdemes, illetve, ha már megbontásra kerül, van még olyan elem amit érdemes vele együtt cserélni?
235 ezer van benne, eddig még nem kellett cserélni a rugókat.
Gondolom ez házilag nem cserélhető, de javítsatok ki, ha tévedek.
Körülbelül milyen árra érdemes számolni a négy csere esetében, mit gondoltok?
Köszönöm a véleményeket, segítséget!

Zoli

Ki lehet cserélni házilag is, csak  rugó összehúzó kell hozzá. Meg egy jó hosszú crowa szár, hogy elérd a csavarokat a hátsó toronyban. Szerintem elég a rugót cserélni, ha rossz, mert nem nagy meló a szétszedése, mint pl a kuplungnak. (ott azért célszerű mindent cserélni, még akkor is, ha látszólag jó is)
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7758 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 13:10:32 »

nem fér be a toronycsapágyba csak ha kiköszörülsz belőle

Vagy egy ilyen:

Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7759 Dátum: 2017.04.17 hétfő, 18:38:33 »

Vagy egy ilyen:

[img]https://media.wuerth.com/stmedia/shop/800px/53646.jpg
A futómű teszi a dolgát, csendesen simán, nyüszögés, csattogás nélkül.

Ami tény: az első futómű fémesen csattogott, és most hogy kislányosan ráhúztam a teleszkóp végi csavarra, (mivel nem volt megfelelő szerszámom) semmi hangja nincs, tehát az a toronycsapágy csattogott, amit decemberben cserélt a szerviz és nem szorította meg megfelelően a teleszkóp rögzítő csavart. Nem sokkal ezelőtt a 17. kerületi auto17. időszakos biztonsági ellenőrzésén sem vették észre, pedig kifejezetten kértem a toronycsapágy ellenőrzését.

Hozzám hasonló laikusoknak: a toronycsapágy problémáját úgy veszed észre, hogy fémesen csattog, majdnem mindenhol. Ezt úgy lehet otthon ellenőrizni, hogy kerekein álló kocsinál megragadod a rugót és férfiasan, a kocsi hossztengelyére merőlegesen, rángatod, közben figyeled a csonkot. Ha mozog, akkor a probléma ott van.


Kevés olyan szerszám van ami a meghúzására alkalmas.


« Utoljára szerkesztve: 2017.04.17 hétfő, 19:16:08 írta alf® » Naplózva
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #7760 Dátum: 2017.04.18 kedd, 08:42:58 »

Sziasztok!
Láma kérdés:
A gyári 205/55 R16 gumi helyett, ha 2015/55 R16-ot teszek, az ugye jelentéktelen változás.
Sem fogyasztásban, sem sebességmérés... ill egyebekben sincs különbség.
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7761 Dátum: 2017.04.18 kedd, 08:49:09 »

Sziasztok!
Láma kérdés:
A gyári 205/55 R16 gumi helyett, ha 2015/55 R16-ot teszek, az ugye jelentéktelen változás.
Sem fogyasztásban, sem sebességmérés... ill egyebekben sincs különbség.


Szerintem elmehetsz vele úthengernek.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #7762 Dátum: 2017.04.18 kedd, 09:11:05 »

Szerintem elmehetsz vele úthengernek.  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Szia AndyA.
Köszi, nem akarok az lenni.
Azért tettem fel a kérdést, mert én nem értek hozzá. Laikusként úgy gondolom, h 1cm a szélesség változás.
A segítségkérés lényege az, hogy ez elhanyagolható-e.
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7763 Dátum: 2017.04.18 kedd, 09:32:20 »

Szia AndyA.
Köszi, nem akarok az lenni.
Azért tettem fel a kérdést, mert én nem értek hozzá. Laikusként úgy gondolom, h 1cm a szélesség változás.
A segítségkérés lényege az, hogy ez elhanyagolható-e.


Olvasd már el, mit írtál. Már ketten is lecsaptuk a magaslabdát... Smiley

Az ökölszabály az, hogy a gyári mérettől átmérőben kevesebb, mint 2%-kal térhetsz el.

Itt tudod egyébként kipróbálni, hogy mi lesz belőle: http://www.willtheyfit.com/

Ez itt 1,71%, tehát elvileg jó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tamas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 153


E-mail
« Új hozzászólás #7764 Dátum: 2017.04.18 kedd, 09:33:00 »

1 cm??? nyes nyes nyes

Ottó

 nyes worship nyes worship helyesen: 215/55 R16    taps
Naplózva

Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #7765 Dátum: 2017.04.19 szerda, 15:54:28 »

A futómű teszi a dolgát, csendesen simán, nyüszögés, csattogás nélkül.

Ami tény: az első futómű fémesen csattogott, és most hogy kislányosan ráhúztam a teleszkóp végi csavarra, (mivel nem volt megfelelő szerszámom) semmi hangja nincs, tehát az a toronycsapágy csattogott, amit decemberben cserélt a szerviz és nem szorította meg megfelelően a teleszkóp rögzítő csavart. Nem sokkal ezelőtt a 17. kerületi auto17. időszakos biztonsági ellenőrzésén sem vették észre, pedig kifejezetten kértem a toronycsapágy ellenőrzését.

Hozzám hasonló laikusoknak: a toronycsapágy problémáját úgy veszed észre, hogy fémesen csattog, majdnem mindenhol. Ezt úgy lehet otthon ellenőrizni, hogy kerekein álló kocsinál megragadod a rugót és férfiasan, a kocsi hossztengelyére merőlegesen, rángatod, közben figyeled a csonkot. Ha mozog, akkor a probléma ott van.


Kevés olyan szerszám van ami a meghúzására alkalmas.

Visszavittem a szervizbe, csavart cseréltek, új önzárós csavarokat kapott, és  ráhúztak becsülettel. Hangtalan, stabil, amilyennek lenni kell.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #7766 Dátum: 2017.04.19 szerda, 19:46:17 »

Visszavittem a szervizbe, csavart cseréltek, új önzárós csavarokat kapott, és  ráhúztak becsülettel. Hangtalan, stabil, amilyennek lenni kell.

 taps
Naplózva
horvil87
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #7767 Dátum: 2017.04.21 péntek, 05:50:56 »

Sziasztok. Kerdeznek. Tudom, latatlanban nehez,de hatha... Szoval allo helyzetben,ha eltekerem a kormanyt,akkor van egy koppanas,ami kintrol hallatszik,a kormanyon is erezni egy picit. Kilettek cserelve a toronycsapagyak szilenttel, also gombfejek, kormanyrudvegek. Mi okozhatja meg? Orulnek,ha nem a kormanymu volna cseres... Otlet? Koszi!
Naplózva

MK3 2004 2.0 TDCI KOMBI GHIA 116LE HJBC
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7768 Dátum: 2017.04.21 péntek, 08:04:14 »

Sziasztok. Kerdeznek. Tudom, latatlanban nehez,de hatha... Szoval allo helyzetben,ha eltekerem a kormanyt,akkor van egy koppanas,ami kintrol hallatszik,a kormanyon is erezni egy picit. Kilettek cserelve a toronycsapagyak szilenttel, also gombfejek, kormanyrudvegek. Mi okozhatja meg? Orulnek,ha nem a kormanymu volna cseres... Otlet? Koszi!

Füleld ki, hogy hol koppan, ha kinn is hallani.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
horvil87
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #7769 Dátum: 2017.04.21 péntek, 08:17:57 »

Füleld ki, hogy hol koppan, ha kinn is hallani.

AndyA
Megprobalom, bar nincs sok segitsegem. A szerelo meg megemelite es azt nezte,h mi log. Kormanyrud az jatszhat? Az nem volt cserelve.
Naplózva

MK3 2004 2.0 TDCI KOMBI GHIA 116LE HJBC
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7770 Dátum: 2017.04.30 vasárnap, 21:49:13 »

Sziasztok!

Fekvőrendőrön atmegyegy és valami nyekergő hang mi lehet? Rugó vagy lengéscsillapítóra gondolnék. Melyik szokott lenni általában?
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7771 Dátum: 2017.04.30 vasárnap, 21:54:54 »

Sziasztok!

Fekvőrendőrön atmegyegy és valami nyekergő hang mi lehet? Rugó vagy lengéscsillapítóra gondolnék. Melyik szokott lenni általában?

Mindkettő lehet. Rugó nyekereg, ha törött vagy megsérült/lerohadt az aljáról az a kis gumi rész. Ha ezek jók, akkor lehet gátló.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7772 Dátum: 2017.04.30 vasárnap, 22:21:12 »

Mindkettő lehet. Rugó nyekereg, ha törött vagy megsérült/lerohadt az aljáról az a kis gumi rész. Ha ezek jók, akkor lehet gátló.

Értem, Köszi.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7773 Dátum: 2017.04.30 vasárnap, 22:40:58 »

Sziasztok!

Fekvőrendőrön atmegyegy és valami nyekergő hang mi lehet? Rugó vagy lengéscsillapítóra gondolnék. Melyik szokott lenni általában?
stabilizátor alagút szilentje
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7774 Dátum: 2017.05.01 hétfő, 08:32:27 »

stabilizátor alagút szilentje

Ha a pálcát megrangatom akkor fogom hallani? Vagy nem vagyok kepben nagyon.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #7775 Dátum: 2017.05.04 csütörtök, 09:34:15 »

Sziasztok!

Fekvőrendőrön atmegyegy és valami nyekergő hang mi lehet? Rugó vagy lengéscsillapítóra gondolnék. Melyik szokott lenni általában?

Most megszünt Smiley Akkor majd, ha újra jelenkezik megnèzetem.
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7776 Dátum: 2017.05.04 csütörtök, 14:38:51 »

Most megszünt Smiley Akkor majd, ha újra jelenkezik megnèzetem.

Gumiszilent el tud hallgatni ilyen nedves időben. Majd visszajön  vigyor3
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 935


E-mail
« Új hozzászólás #7777 Dátum: 2017.05.04 csütörtök, 21:00:00 »

Gumiszilent el tud hallgatni ilyen nedves időben. Majd visszajön  vigyor3
igen!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #7778 Dátum: 2017.05.06 szombat, 12:47:31 »

Üdv!  worship

Előzmény: március elején hátsó lengéscsillapító cserém volt, mert kopogott a hátulja. TRW-t vettem, toronyszilentek is cserélve lettek. De a kopogás kb 1 hét után újra vissza jött.

Szakszavakat nem tudok, nézzétek el nekem.

1. Ki akartam ma cserélni a hátsó stab. rúd szilentblokkját, de a csavar nem akar mozdulni. Míg szerzek csavarlazítót valaki leírná hogy merre fele tudom kilazítani a csavart hogy biztosan jó irányba próbálkozzak a befújás után  eplus2 Az igazság az hogy nem vagyok szakértő de szerintem ezek a szilentek még jól tartanak egyáltalán nem tudom megmozgatni a stab.rudat, de ha már megvettem kicserélném.

2.Megnéztem a stabilizátor összekötőt a gumi porvédők épek voltak, viszont a felső részen a csavar a kasztni felé felfele eléggé kimozdult. Nem tudom hogy az összekötőnek normálisan, álló helyzetben [ <-ilyen alakban kéne állnia vagy az alsó és a felső szára mozdulhat e el...

3.Másik amit észrevettem ami a kasztival egy irányban vízszintesen megy a hátsó kerék alsó részéhez annak van lent egy szilentje, eléggé elöregedett már, látszik hogy a gumi része kirepedezett és ha kézzel megmozgatom nem kell hatalmas erőket kifejtenem hogy megmozduljon az egész. A nevét légyszíves írjátok le mert fogalmam sincs  nyes Gondolom ez okozza azt hogyha átmegyek egy bukkanón az autó hátulja oldalirányba bemozdul, néha eléggé ijesztően...

Ezer köszönet a válaszokért! Szép hétvégét!
Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7779 Dátum: 2017.05.06 szombat, 13:54:05 »

Üdv!  worship

Előzmény: március elején hátsó lengéscsillapító cserém volt, mert kopogott a hátulja. TRW-t vettem, toronyszilentek is cserélve lettek. De a kopogás kb 1 hét után újra vissza jött.

Szakszavakat nem tudok, nézzétek el nekem.

1. Ki akartam ma cserélni a hátsó stab. rúd szilentblokkját, de a csavar nem akar mozdulni. Míg szerzek csavarlazítót valaki leírná hogy merre fele tudom kilazítani a csavart hogy biztosan jó irányba próbálkozzak a befújás után  eplus2 Az igazság az hogy nem vagyok szakértő de szerintem ezek a szilentek még jól tartanak egyáltalán nem tudom megmozgatni a stab.rudat, de ha már megvettem kicserélném.

2.Megnéztem a stabilizátor összekötőt a gumi porvédők épek voltak, viszont a felső részen a csavar a kasztni felé felfele eléggé kimozdult. Nem tudom hogy az összekötőnek normálisan, álló helyzetben [ <-ilyen alakban kéne állnia vagy az alsó és a felső szára mozdulhat e el...

3.Másik amit észrevettem ami a kasztival egy irányban vízszintesen megy a hátsó kerék alsó részéhez annak van lent egy szilentje, eléggé elöregedett már, látszik hogy a gumi része kirepedezett és ha kézzel megmozgatom nem kell hatalmas erőket kifejtenem hogy megmozduljon az egész. A nevét légyszíves írjátok le mert fogalmam sincs  nyes Gondolom ez okozza azt hogyha átmegyek egy bukkanón az autó hátulja oldalirányba bemozdul, néha eléggé ijesztően...

Ezer köszönet a válaszokért! Szép hétvégét!

1: hagyományosan,óramutatóval ellentétesen lazul. Csavarlazító nem sokar ér, a bölcsőben van a hegesztett anya, oda úgysem tudod bejuttatni. Ha a csavar szakad, az copás, ha az anya forog, az méginkább.
2: ez nem teljesen világos mit írsz, nem tud elmozdulni. Felül a lengéscsillapító, alul a stabilizátor rúd rögzíti. Akkor rossz, ha bármelyik gömbfejben játék van.
3: hátsó hosszlengőkar. én elsőre megnézetném, hogy rendben van-e a hátsó futómű beállítás, és utána kergetnék szilenteket.
Naplózva
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #7780 Dátum: 2017.05.06 szombat, 20:31:36 »

Köszi!

Akkor marad a szerelő... :/ Holnap csinálok pár fotót hogy érthetőbb legyen a szitu Smiley
Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
Nagymedve
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #7781 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 09:27:53 »

Sziasztok! 2002-es évjáratú 2.0 TDCI Mondeóról van szó. Tavaly tavasszal vettem rá négy vadonatúj gumit, Dunlop Sport Blue response típusút. A gumik gyártási ideje a DOT szám szerint 2015. 34 hét egységesen. Gyári alufelnivel használtam, abszolút meg is voltam velük elégedve. Novemberben csere a komplett téli kerékre. Kb. egy hónapja viszem a gumiszervizbe a nyári kereket, és ott mondja a szerelő srác a felrakás előtt, hogy hát ez a gumi talán még egy nyarat elmegy, de utána kuka, és mutatja is, hogy a jobb hátsó nyári gumi mennyire elkopott, és valóban. Megnéztem mind a négy kereket, az első kettő még teljesen újszerű, a hátsók kopottabbak, de a jobb hátsó különösen, az szinte már most csereérett. Nem vettem észre, hogy a jobb hátsó fék folyamatosan fogott volna, annak gondolom azért szaga is lenne. Valakinek van valami ötlete, hogy mi koptatta el a hátsó gumikat, de különösen a jobb hátsót?  Azt már most látom, hogy kell vennem nyárra új gumikat, de nem akarom, hogy ez a hiba azokat is tönkrevágja ilyen hamar. Köszönöm az ötleteket!   
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7782 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 09:34:14 »

Sziasztok! 2002-es évjáratú 2.0 TDCI Mondeóról van szó. Tavaly tavasszal vettem rá négy vadonatúj gumit, Dunlop Sport Blue response típusút. A gumik gyártási ideje a DOT szám szerint 2015. 34 hét egységesen. Gyári alufelnivel használtam, abszolút meg is voltam velük elégedve. Novemberben csere a komplett téli kerékre. Kb. egy hónapja viszem a gumiszervizbe a nyári kereket, és ott mondja a szerelő srác a felrakás előtt, hogy hát ez a gumi talán még egy nyarat elmegy, de utána kuka, és mutatja is, hogy a jobb hátsó nyári gumi mennyire elkopott, és valóban. Megnéztem mind a négy kereket, az első kettő még teljesen újszerű, a hátsók kopottabbak, de a jobb hátsó különösen, az szinte már most csereérett. Nem vettem észre, hogy a jobb hátsó fék folyamatosan fogott volna, annak gondolom azért szaga is lenne. Valakinek van valami ötlete, hogy mi koptatta el a hátsó gumikat, de különösen a jobb hátsót?  Azt már most látom, hogy kell vennem nyárra új gumikat, de nem akarom, hogy ez a hiba azokat is tönkrevágja ilyen hamar. Köszönöm az ötleteket!   

Első körben szerintem nézesd meg/állíttasd be a futóművet.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7783 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 10:50:55 »

Sziasztok! 2002-es évjáratú 2.0 TDCI Mondeóról van szó. Tavaly tavasszal vettem rá négy vadonatúj gumit, Dunlop Sport Blue response típusút. A gumik gyártási ideje a DOT szám szerint 2015. 34 hét egységesen. Gyári alufelnivel használtam, abszolút meg is voltam velük elégedve. Novemberben csere a komplett téli kerékre. Kb. egy hónapja viszem a gumiszervizbe a nyári kereket, és ott mondja a szerelő srác a felrakás előtt, hogy hát ez a gumi talán még egy nyarat elmegy, de utána kuka, és mutatja is, hogy a jobb hátsó nyári gumi mennyire elkopott, és valóban. Megnéztem mind a négy kereket, az első kettő még teljesen újszerű, a hátsók kopottabbak, de a jobb hátsó különösen, az szinte már most csereérett. Nem vettem észre, hogy a jobb hátsó fék folyamatosan fogott volna, annak gondolom azért szaga is lenne. Valakinek van valami ötlete, hogy mi koptatta el a hátsó gumikat, de különösen a jobb hátsót?  Azt már most látom, hogy kell vennem nyárra új gumikat, de nem akarom, hogy ez a hiba azokat is tönkrevágja ilyen hamar. Köszönöm az ötleteket!   

Futóműállítás, de előtte nézesd meg hozzáértővel az összes lengőkar összes szilentjét.

Nekem a másfél éve cserélt Bárdis lengőkar szilentjei lettek olyanok, hogy ránézésre semmi baja, nincs szétszakadva semmi, de ha kiméri pontosan az ember, akkor 2 mm-rel kisebb a táv a csavarok között, mint kellene... A tavaly ősszel vett téli gumikat kinyírta tavaszra, a belső 3-4 centi kopaszra elfogyott a hátsó gumikon. Összesen -11 mm volt a széttartás hátul, miközben oldalanként +1,2 mm összetartás lenne a minimum követelmény. Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7784 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 11:27:49 »

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy néha beremeg az egész kasztni. Van hogy intenzív gyorításnál(nagyonn fordulatnál). Van hogy motorféknél is. De leginkább erőteljes fékezésnél lehet észrevenni, mozgatja a kormányt is a kezemben. De csak akkor ha mondjuk 140-160 körüli sebességről lassítok le.
100 körül semmi.

Téligumival és nyárigumival ugyanez. Acél és lemezfelnivel is.
Az érdekes számomra, hogy nem mindig csinálja. 4 ajtós sedan verzió
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7785 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 11:33:54 »

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy néha beremeg az egész kasztni. Van hogy intenzív gyorításnál(nagyonn fordulatnál). Van hogy motorféknél is. De leginkább erőteljes fékezésnél lehet észrevenni, mozgatja a kormányt is a kezemben. De csak akkor ha mondjuk 140-160 körüli sebességről lassítok le.
100 körül semmi.

Téligumival és nyárigumival ugyanez. Acél és lemezfelnivel is.
Az érdekes számomra, hogy nem mindig csinálja. 4 ajtós sedan verzió

-tárcsafék+betét
-motortartó bakk
-stabilizátor

Azért be kéne lőni, hogy az elejétől jön a rázás, vagy hátulról, mert nem mindegy wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7786 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 11:36:20 »

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy néha beremeg az egész kasztni. Van hogy intenzív gyorításnál(nagyonn fordulatnál). Van hogy motorféknél is. De leginkább erőteljes fékezésnél lehet észrevenni, mozgatja a kormányt is a kezemben. De csak akkor ha mondjuk 140-160 körüli sebességről lassítok le.
100 körül semmi.

Téligumival és nyárigumival ugyanez. Acél és lemezfelnivel is.
Az érdekes számomra, hogy nem mindig csinálja. 4 ajtós sedan verzió

Gyorsításnál remegés az leginkább kerék kiegyensúlyozás szokott lenni, esetleg jobb oldali féltengely támcsapágy vagy féltengelycsukló.

Fékezésnél remegés viszont inkább egy elgörbült féktárcsa. Fékezést próbáld úgy, hogy egész gyengén ill. erősebben, határozottabban is. Finom fékezésre még nem ráz be, azután erősebb fékre ráz, mint a fene, és ha még határozottabban nyomod, megint kisimul. Ez tipikusan görbe tárcsa. Nyilván nagyobb tempónál erősebb, jellemzően pályán csinálja, ahogy mondod, csak 100 körüli tempótól felfelé.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7787 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 11:40:58 »

Gyorsításnál remegés az leginkább kerék kiegyensúlyozás szokott lenni, esetleg jobb oldali féltengely támcsapágy vagy féltengelycsukló.

Fékezésnél remegés viszont inkább egy elgörbült féktárcsa. Fékezést próbáld úgy, hogy egész gyengén ill. erősebben, határozottabban is. Finom fékezésre még nem ráz be, azután erősebb fékre ráz, mint a fene, és ha még határozottabban nyomod, megint kisimul. Ez tipikusan görbe tárcsa. Nyilván nagyobb tempónál erősebb, jellemzően pályán csinálja, ahogy mondod, csak 100 körüli tempótól felfelé.

AndyA

Kerék kiegyensúlyozást kizárnám, mivel a télivel is csinálta, az pedig frissen centírozott volt télen.
A féktárcsa nem tudom, van olyan amikor intenzíven lassítok és mégsem csinálja. 140-nél sem.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7788 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 11:59:47 »

Futóműállítás, de előtte nézesd meg hozzáértővel az összes lengőkar összes szilentjét.

Nekem a másfél éve cserélt Bárdis lengőkar szilentjei lettek olyanok, hogy ránézésre semmi baja, nincs szétszakadva semmi, de ha kiméri pontosan az ember, akkor 2 mm-rel kisebb a táv a csavarok között, mint kellene... A tavaly ősszel vett téli gumikat kinyírta tavaszra, a belső 3-4 centi kopaszra elfogyott a hátsó gumikon. Összesen -11 mm volt a széttartás hátul, miközben oldalanként +1,2 mm összetartás lenne a minimum követelmény. Sad

AndyA


Nagyobb, hiszen  a kar hossza "nő meg" és ebből lesz a széttartás, mert kitolja a csonkállványt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #7789 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 12:02:10 »

Kerék kiegyensúlyozást kizárnám, mivel a télivel is csinálta, az pedig frissen centírozott volt télen.
A féktárcsa nem tudom, van olyan amikor intenzíven lassítok és mégsem csinálja. 140-nél sem.

Azért nézesd meg a tárcsát, mert én sem hittem benne, de amikor cseréltük kiderült, hogy tényleg megvan hajolva.

 El is tettem emlékbe  nyes

Naplózva

mondejó 2.5 V6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #7790 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 13:09:48 »

Nagyobb, hiszen  a kar hossza "nő meg" és ebből lesz a széttartás, mert kitolja a csonkállványt.

Mindegy. A lényeg, hogy döglött a szilent benne, méghozzá úgy, hogy ránézésre nem nagyon lehet megmondani.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #7791 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 13:19:02 »

Mindegy. A lényeg, hogy döglött a szilent benne, méghozzá úgy, hogy ránézésre nem nagyon lehet megmondani.

AndyA

Kiszerelve.
Helyén még le is fényképeztem neked, hogy mi a baj.  Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Nagymedve
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #7792 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 16:43:17 »

Futóműállítás, de előtte nézesd meg hozzáértővel az összes lengőkar összes szilentjét.

Nekem a másfél éve cserélt Bárdis lengőkar szilentjei lettek olyanok, hogy ránézésre semmi baja, nincs szétszakadva semmi, de ha kiméri pontosan az ember, akkor 2 mm-rel kisebb a táv a csavarok között, mint kellene... A tavaly ősszel vett téli gumikat kinyírta tavaszra, a belső 3-4 centi kopaszra elfogyott a hátsó gumikon. Összesen -11 mm volt a széttartás hátul, miközben oldalanként +1,2 mm összetartás lenne a minimum követelmény. Sad

AndyA


Köszönöm a javaslatot, megnézetem.
Naplózva
Nagymedve
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #7793 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 16:43:58 »

Első körben szerintem nézesd meg/állíttasd be a futóművet.

Köszönöm a javaslatot, megnézetem.
Naplózva
fofo007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #7794 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 18:18:37 »

Futómű

MK3 2006.   2.2  Nem egyszerű 100km/h körül beremegek 6-dikban utána előtte megszűnik! Centír 3x futóműves 3x állit!
Csere komplett féltengely jobb bal,csapágy,lengőkar,torony komplett,féktárcsa és fékek csere,porlasztó bevizsgálás ok!Még mindig remeg na hogyan tovább? wow1 falbav
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7795 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 18:21:50 »

Futómű

MK3 2006.   2.2  Nem egyszerű 100km/h körül beremegek 6-dikban utána előtte megszűnik! Centír 3x futóműves 3x állit!
Csere komplett féltengely jobb bal,csapágy,lengőkar,torony komplett,féktárcsa és fékek csere,porlasztó bevizsgálás ok!Még mindig remeg na hogyan tovább? wow1 falbav

Benzin, gyufa  eljen
Naplózva
fofo007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #7796 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 18:34:55 »

Benzin, gyufa  eljen

Kösz fontolóra veszem   wow1 worship
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #7797 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 18:39:06 »

Azért nézesd meg a tárcsát, mert én sem hittem benne, de amikor cseréltük kiderült, hogy tényleg megvan hajolva.

 El is tettem emlékbe  nyes



Ha a tárcsa vetemedett, azt a fékpedálon nem érezném? Miért csak 110-120km/h felett csinálja? Miért csinálja gyorsításnál is, amikor nincs is a fék nyomva?
100km/h és alatt akármekkorát fékezek nincs semmi, kicsit se.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #7798 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 18:50:30 »

Kösz fontolóra veszem   wow1 worship

Ötödikben ugyanannál a sebesség nem csinálja?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7799 Dátum: 2017.05.15 hétfő, 18:53:07 »

Ha a tárcsa vetemedett, azt a fékpedálon nem érezném? Miért csak 110-120km/h felett csinálja? Miért csinálja gyorsításnál is, amikor nincs is a fék nyomva?
100km/h és alatt akármekkorát fékezek nincs semmi, kicsit se.

Nekem gyorsításnál remegett be az egész autó, de csak 100 és 120 km/h között. Alatta, fölötte nem rázott. Féltengelyeket cseréltem, most szuper. Eltettem a régieket mert gyanús volt, hogy minimális kotyogás volt benne csak. Szétkaptam az egyiket és mikor leoldottam a bilincset a harangról, a külső csukló a kezemben maradt. Valószínű itt volt a gond nekem. Neked lehet akár kotyogó belső csukló, és az is lehet, hogy éppen egyszerre rossz a féltengelyed ÉS hullámos a tárcsád.  duhos2
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Oldalak: 1 ... 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.