Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:03:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3165907 alkalommal)
0 Felhasználó és 67 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7300 Dátum: 2016.08.24 szerda, 17:05:43 »

Stabilizátor összekötő rúd  vigyor3

Mindegy. Kutyacsont vagy stabpálca, oszt' jó' van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7301 Dátum: 2016.08.24 szerda, 17:10:14 »

Mindegy. Kutyacsont vagy stabpálca, oszt' jó' van.

AndyA

 eljen  2funny
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7302 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 08:47:43 »

eljen  2funny
Hogy egyértelmű legyen, bekereteztem a képen hogy nekem mit kellett cserélni:
http://kepfeltoltes.hu/view/160825/c_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Oszt jó lett... Wink
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
shelbygt500
Vendég
« Új hozzászólás #7303 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 11:45:36 »

Hogy egyértelmű legyen, bekereteztem a képen hogy nekem mit kellett cserélni:
http://kepfeltoltes.hu/view/160825/c_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Oszt jó lett... Wink

Köszi Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7304 Dátum: 2016.08.25 csütörtök, 13:22:06 »

Hogy egyértelmű legyen, bekereteztem a képen hogy nekem mit kellett cserélni:
http://kepfeltoltes.hu/view/160825/c_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Oszt jó lett... Wink

Az alsók már újak, de ezek szerint a felsőket is meg kell nézzem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
beni2101
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14



E-mail
« Új hozzászólás #7305 Dátum: 2016.08.29 hétfő, 15:46:14 »

Sziasztok:)
Nekem a kormányművel kell valamit kezdenem, mert szépen elkezdett kopogni.
Ajánlották a felújítást, csak hallottam hogy felújítást követő 2-3 héttel ugyan ugy el kezdett kopogni.
Na most az lenne a kérdésem hogy tapasztalatból valaki akinek akadt már a kormányművel gondja, mit javasolna, ha a felújítást akkor kit ajánlana aki tisztességgel és becsülettel varázsol egy időt álló kormányművet, vagy ha újat kellene vennem, akkor mit javasolnátok, honnan lehetne rendelni.
Előre is köszönöm a válaszokat!  worship
Naplózva

2004.10 2.2 TDCI ST
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7306 Dátum: 2016.08.30 kedd, 08:16:47 »

Sziasztok!

Valami elkezdett búgni az autó jobb elejében. Kb 30-40-től hallható már elég jól, 60-70 környékén a legrosszabb, 100 felett elnyomja a többi zaj.
Motor fordulat és váltó fokozat nincs rá hatással. Gyorsításnál kevésbé hallani, fékezésnél erőteljesebben. Ha jobbra kanyarodok kevésbé hallani, ha balra, akkor erőteljesebben. Egyenesen haladva és balra rátartva a kormányt nagyon enyhe remegést/bizsergést lehet érezni a kormányon. Jobbra rátartva nincs ez a jelenség.

Távdiagnosztika indul, ki mit tippel, mi lehet? Smiley

Köszi!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7307 Dátum: 2016.08.30 kedd, 08:20:24 »

Sziasztok!

Valami elkezdett búgni az autó jobb elejében. Kb 30-40-től hallható már elég jól, 60-70 környékén a legrosszabb, 100 felett elnyomja a többi zaj.
Motor fordulat és váltó fokozat nincs rá hatással. Gyorsításnál kevésbé hallani, fékezésnél erőteljesebben. Ha jobbra kanyarodok kevésbé hallani, ha balra, akkor erőteljesebben. Egyenesen haladva és balra rátartva a kormányt nagyon enyhe remegést/bizsergést lehet érezni a kormányon. Jobbra rátartva nincs ez a jelenség.

Távdiagnosztika indul, ki mit tippel, mi lehet? Smiley

Köszi!


Féltengely támcsapágy
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7308 Dátum: 2016.08.30 kedd, 09:27:27 »

Féltengely támcsapágy

Az az, ami jobb oldalon fentről nézve kb az üzemanyagszűrővel egy vonalban van?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7309 Dátum: 2016.08.30 kedd, 10:02:28 »

Az az, ami jobb oldalon fentről nézve kb az üzemanyagszűrővel egy vonalban van?

A jobb oldali féltengely 2 részből àll. Kb a felénél van egy támasztócsapágy. Azt kell. Jobb oldali kerékcsapágyat is meg kell nézni. Nehogy a végén az legyen.  vigyor3
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7310 Dátum: 2016.08.30 kedd, 10:04:53 »

Sziasztok!

Valami elkezdett búgni az autó jobb elejében. Kb 30-40-től hallható már elég jól, 60-70 környékén a legrosszabb, 100 felett elnyomja a többi zaj.
Motor fordulat és váltó fokozat nincs rá hatással. Gyorsításnál kevésbé hallani, fékezésnél erőteljesebben. Ha jobbra kanyarodok kevésbé hallani, ha balra, akkor erőteljesebben. Egyenesen haladva és balra rátartva a kormányt nagyon enyhe remegést/bizsergést lehet érezni a kormányon. Jobbra rátartva nincs ez a jelenség.

Távdiagnosztika indul, ki mit tippel, mi lehet? Smiley

Köszi!

Kerékcsapágy vagy a féltengely támcsapágya. Az elsőt úgy tudod kiszűrni, hogy megemeled a kereket és megforgatod. Ha a rugóhoz finoman hozzáérintve az ujjad érzed a "morzsikálást", akkor kerékcsapágy.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7311 Dátum: 2016.08.30 kedd, 10:36:42 »

Kerékcsapágy vagy a féltengely támcsapágya. Az elsőt úgy tudod kiszűrni, hogy megemeled a kereket és megforgatod. Ha a rugóhoz finoman hozzáérintve az ujjad érzed a "morzsikálást", akkor kerékcsapágy.

AndyA

Ezt hétvégén próbáltam. Annyi különbséggel, hogy a kerékagyra tettem az ujjacskámat, de ott nem éreztem morzsikálást, különbséget a másik oldalhoz képest.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7312 Dátum: 2016.08.30 kedd, 10:50:54 »

Akinek volt már rugótörése elöl, milyen a bevált rugó amit be lehet építeni? Esetleg előzőekben Vstryker kollégának mi lett a végső megoldás?
Nekem most még az előző tulaj által beépített dízel autóhoz való rugó (13mm vastag) van benne, így eléggé „terepes“ kiállása van az autónak. Igaz a magas járdaszegély sem tépi le a lökhárítót…  Wink , de én jobban szeretném a gyárihoz közeli állapotot.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7313 Dátum: 2016.08.30 kedd, 11:12:39 »

Akinek volt már rugótörése elöl, milyen a bevált rugó amit be lehet építeni? Esetleg előzőekben Vstryker kollégának mi lett a végső megoldás?
Nekem most még az előző tulaj által beépített dízel autóhoz való rugó (13mm vastag) van benne, így eléggé „terepes“ kiállása van az autónak. Igaz a magas járdaszegély sem tépi le a lökhárítót…  Wink , de én jobban szeretném a gyárihoz közeli állapotot.

vegyél bele gyári bontottat.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7314 Dátum: 2016.08.30 kedd, 11:22:36 »

Ezt hétvégén próbáltam. Annyi különbséggel, hogy a kerékagyra tettem az ujjacskámat, de ott nem éreztem morzsikálást, különbséget a másik oldalhoz képest.

Akkor hajrá, támcsapágy. Én anno FAG-ot vettem cromaxnál, teljesen jó.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #7315 Dátum: 2016.08.30 kedd, 11:33:43 »

Akkor hajrá, támcsapágy. Én anno FAG-ot vettem cromaxnál, teljesen jó.

November végén lenne 2 éve, hogy cseréltettem (~40K km van benne most). Hogy mi került bele azt már nem tudom.  rinya
Van valami leírás a cseréjéről? Mit mennyire kell szétborítani?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7316 Dátum: 2016.08.30 kedd, 15:41:41 »

vegyél bele gyári bontottat.
Bontottat nem szeretnék, hiszen az ugyanúgy hajlamos eltörni, ahogy itt olvastam róla.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7317 Dátum: 2016.08.30 kedd, 16:05:58 »

Bontottat nem szeretnék, hiszen az ugyanúgy hajlamos eltörni, ahogy itt olvastam róla.

Vegyél Kayaba-t (KYB), nekem is az van hátul. Semmi gondom vele.
https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_rugo/elso_spiralrugo_ford_mondeo_2000-2007_1_8_2_0_kombi_22802
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7318 Dátum: 2016.08.30 kedd, 16:19:05 »

November végén lenne 2 éve, hogy cseréltettem (~40K km van benne most). Hogy mi került bele azt már nem tudom.  rinya
Van valami leírás a cseréjéről? Mit mennyire kell szétborítani?

Hát nem tudom, ehhez nem tudok hozzászólni. Nekem hasonló tünetekre a féltengely támcsapágy volt. Ha nem vagy biztos a dolgodban, vidd el futóműveshez, hogy a 2 alkatrész közül mondják meg melyik rossz.
Mennyire kell szétbontani? Ez relatív. Van akinek még egy kerékcsere is bonyolult. Egyedül csinálnád?
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.31 szerda, 07:43:56 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7319 Dátum: 2016.08.30 kedd, 17:51:07 »

Köszönöm, akkor az lesz. Bár nekem az elsőkkel van gondom, de ha ez a márka neked bevált akkor gondolom nekem is jó lesz.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7320 Dátum: 2016.08.30 kedd, 22:11:59 »

Köszönöm, akkor az lesz. Bár nekem az elsőkkel van gondom, de ha ez a márka neked bevált akkor gondolom nekem is jó lesz.

Alf (AKA Kaya bá') tud mesélni... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7321 Dátum: 2016.08.31 szerda, 10:16:17 »

Sziasztok! Úgy néz ki a jobb első lengőkar hátsó szilentje behalt. Mi egyszerűbb csak szilent vagy egy komplett lengőkar? És az milyen bontással jár? Házilag mennyire bonyi?

Javítom hozzászólásomat. Azt mondtam csak komplett lengőkart, de úgy látszik újabban lehet külön hidroszilentet is venni, pl. Cromaxtól, de gyárit nem. Csak utángyártottat. A szereléshez viszont erősen ajánlott egy hidraulikus prés.
Most olvastam, hogy a hivatalos ford szervizek elkezdtek utángyártott alkatrészt is kínálni, mert egyre nehezebb a drága gyárit eladni, és manapság sok esetben az utángyártott is tudja a gyári minőséget.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #7322 Dátum: 2016.08.31 szerda, 20:17:44 »

Sziasztok:)
Nekem a kormányművel kell valamit kezdenem, mert szépen elkezdett kopogni.
Ajánlották a felújítást, csak hallottam hogy felújítást követő 2-3 héttel ugyan ugy el kezdett kopogni.
Na most az lenne a kérdésem hogy tapasztalatból valaki akinek akadt már a kormányművel gondja, mit javasolna, ha a felújítást akkor kit ajánlana aki tisztességgel és becsülettel varázsol egy időt álló kormányművet, vagy ha újat kellene vennem, akkor mit javasolnátok, honnan lehetne rendelni.
Előre is köszönöm a válaszokat!  worship
Én is itt tartok.Még gondolkozok,hogy mi tévő legyek és közben várom a válaszokat,tapasztalatokat.
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7323 Dátum: 2016.08.31 szerda, 20:53:11 »

Alf (AKA Kaya bá') tud mesélni... Smiley

AndyA
tudna,de nem érdekel senkit. a kayaba egy xar.de annyira,mint semmi más.persze van az a pénz amitől megszépülnek az élmények.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7324 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 04:37:00 »

tudna,de nem érdekel senkit. a kayaba egy xar.de annyira,mint semmi más.persze van az a pénz amitől megszépülnek az élmények.... eplus2

Nekem sincs jó tapasztalatom vele, Én is kerülöm, meg lebeszélem az ismerőseimet is róla
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7325 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 08:08:31 »

tudna,de nem érdekel senkit. a kayaba egy xar.de annyira,mint semmi más.persze van az a pénz amitől megszépülnek az élmények.... eplus2

Nekem sincs jó tapasztalatom vele, Én is kerülöm, meg lebeszélem az ismerőseimet is róla

Nekem működik, és a kocsi is normális magasságú. K-Flexet vettem anno. Azért ajánlottam mert nekem semmi bajom vele, de széles körű tapasztalatom nincs vele. Mi a xar benne? Hamar eltörik? Rossz az anyaga? Milyen márkát érdemes venni gyárin kívül?

UI: Most elkiabáltam, tuti eltörik valamelyik holnap.... hehe
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.01 csütörtök, 08:10:35 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #7326 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:23:35 »

Nekem működik, és a kocsi is normális magasságú. K-Flexet vettem anno. Azért ajánlottam mert nekem semmi bajom vele, de széles körű tapasztalatom nincs vele. Mi a xar benne? Hamar eltörik? Rossz az anyaga? Milyen márkát érdemes venni gyárin kívül?

UI: Most elkiabáltam, tuti eltörik valamelyik holnap.... hehe
nem.2hétnél nem bírta tovább,elfosta az olajat.aztán a garis ügyintézés rémálom,és még csak pótolni sem tudta a gyártó,mert megszűntette azt a tipust(I20-ra).Inkább visszafizette az árát. levele
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zooli74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS

z.acsadi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7327 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:26:21 »

Sziasztok!
 Azt szeretném kérdezni, hogy mekkora torx fej kell a mondim hátsó kerékagy cseréjéhet?
Köszönöm
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7328 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:36:15 »

nem.2hétnél nem bírta tovább,elfosta az olajat.aztán a garis ügyintézés rémálom,és még csak pótolni sem tudta a gyártó,mert megszűntette azt a tipust(I20-ra).Inkább visszafizette az árát. levele

Jaaa, gátló az más téma. Abból csak Sachs, de én rugóròl beszéltem. Azon nincs mit elrontani. Egy vasdarab.
Najó, van, de mégse.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.01 csütörtök, 12:02:18 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7329 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 10:50:35 »

Sziasztok!
 Azt szeretném kérdezni, hogy mekkora torx fej kell a mondim hátsó kerékagy cseréjéhet?
Köszönöm

Ha hagyományos Torx, akkor T50. Van olyan bit kell, ami 8-10 cm hosszú, és 10-es dugóval tudod tekerni, vagy 3/8-os készletból való T50-es dugóval tudsz a szerelőnyíláson benyúlni.

A régi csavarokat ne tedd vissza, mert általában eléggé megviseli a korrózió és a kitekerés, hogy esetleg ne tudd többé újra kitekerni. Smiley

Újabban viszont E12-es külső Torx szokott lenni a csavar, ehhez nyilván olyan kulcs kell. Én egy BMW E12-es hengerfejcsavar bitet vettem, 12 cm hosszú, fél collos a vége.

Sima csavart ne tegyél bele, csak odavalót. A Torx anyagminősége kötelezően eggyel jobb, mint a mezei vascsavaré (10.9-es szakítószilárdság a 8.8-as helyett). Sok helyen egyszerűen csak azért írják elő, hogy az anyagminőség garantáltan meglegyen. A csavarra mindeképpen tegyél csavarrögzítőt is! Legrosszabb esetben Ford kereskedésben kapsz pár száz Ft-ért. Amúgy a legtöbb csavarboltban tudnak neked 10.9-es anyagminőségű csavarból megfelelőt adni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zooli74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69


2015 TDCI Titanium 2.0 , 180PS

z.acsadi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #7330 Dátum: 2016.09.01 csütörtök, 11:41:04 »

Ha hagyományos Torx, akkor T50. Van olyan bit kell, ami 8-10 cm hosszú, és 10-es dugóval tudod tekerni, vagy 3/8-os készletból való T50-es dugóval tudsz a szerelőnyíláson benyúlni.

A régi csavarokat ne tedd vissza, mert általában eléggé megviseli a korrózió és a kitekerés, hogy esetleg ne tudd többé újra kitekerni. Smiley

Újabban viszont E12-es külső Torx szokott lenni a csavar, ehhez nyilván olyan kulcs kell. Én egy BMW E12-es hengerfejcsavar bitet vettem, 12 cm hosszú, fél collos a vége.

Sima csavart ne tegyél bele, csak odavalót. A Torx anyagminősége kötelezően eggyel jobb, mint a mezei vascsavaré (10.9-es szakítószilárdság a 8.8-as helyett). Sok helyen egyszerűen csak azért írják elő, hogy az anyagminőség garantáltan meglegyen. A csavarra mindeképpen tegyél csavarrögzítőt is! Legrosszabb esetben Ford kereskedésben kapsz pár száz Ft-ért. Amúgy a legtöbb csavarboltban tudnak neked 10.9-es anyagminőségű csavarból megfelelőt adni.

AndyA
Naplózva
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7331 Dátum: 2016.09.02 péntek, 22:47:26 »

Nekem működik, és a kocsi is normális magasságú. K-Flexet vettem anno. Azért ajánlottam mert nekem semmi bajom vele, de széles körű tapasztalatom nincs vele. Mi a xar benne? Hamar eltörik? Rossz az anyaga? Milyen márkát érdemes venni gyárin kívül?

UI: Most elkiabáltam, tuti eltörik valamelyik holnap.... hehe

Nálam  nagyon alacsony lett a twingo tőle, mintha szándékosan ültettem volna
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #7332 Dátum: 2016.09.02 péntek, 23:53:41 »

Nálam  nagyon alacsony lett a twingo tőle, mintha szándékosan ültettem volna

De hát az jó! Nem kell az ültetőszettért a nagy lét leperkálni.  hehe taps
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7333 Dátum: 2016.09.03 szombat, 07:38:35 »

Tegnapi napon kapott az auto új első lengéscsillapítót,rúgót és támcsapágyat

Lengéscsillapító  SACHS  cikkszám: 312 938  Jellemző méret:SFE36/22X112A  EAN: 4013872370085
futómű rugó       SACHS  cikkszám  997 668 EAN: 4013872377657   OEN 1S715B302CB - FORD   <<<<  ragaszkodtam ehhez a cikszámhoz , mert ezzel nem alacsony és nem is magas állású az auto
Támcsapágy       SWAG  cikkszám: 50 91 9938  EAN: 404468863877   OEN 4386426 - FORD  OEN 4386426S1 - FORD

Múlthéten meg hátsó lengéscsillapítót

lengéscsillapító   SACHS cikkszám: 290 042  EAN: 4013872370856  OEN 1S7118080AA - FORD  OEN 1S7118080AB - FORD

ez is letudva jó pár évig eplus2
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #7334 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 11:53:34 »

Sziasztok!

Jobb első stabilizáló pálcát cseréltem mikor észre vettem hogy a külső féltengelynek a porvédője ki van repedve amiből már kijött egy kis zsír. Azt szeretném kérdezni hogy milyen kulcsok vagy eszköz kell a cseréhez? mit kell leszednem? Ki kell venni az egész féltengelyt?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7335 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 12:07:51 »

Sziasztok!

Jobb első stabilizáló pálcát cseréltem mikor észre vettem hogy a külső féltengelynek a porvédője ki van repedve amiből már kijött egy kis zsír. Azt szeretném kérdezni hogy milyen kulcsok vagy eszköz kell a cseréhez? mit kell leszednem? Ki kell venni az egész féltengelyt?
Nem kell semmi különös, én nemrég csináltam.
Le kell venni a féltengely végi anyát, a kereket, a féknyerget, a trapézgömbfej rögzítését oldani, a kormánygömbfejet is ki kell venni, így kihúzható a féltengely a kerékagyból. A külső csuklót óvatosan le kell ütni a tengelyvégről. Tisztogatás aztán mehet fel az új harang, zsír bilincsek, stb.
Ja a trapézgömbfej csavarja torx fejű, T nemtom hányas, de nekem nem is kellett, mert viszonylag könnyen lejött az anya. A többi csavarhoz csak egy sima krovakészlet elég.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.04 vasárnap, 12:11:19 írta Robin » Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #7336 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 12:24:08 »

Nem kell semmi különös, én nemrég csináltam.
Le kell venni a féltengely végi anyát, a kereket, a féknyerget, a trapézgömbfej rögzítését oldani, a kormánygömbfejet is ki kell venni, így kihúzható a féltengely a kerékagyból. A külső csuklót óvatosan le kell ütni a tengelyvégről. Tisztogatás aztán mehet fel az új harang, zsír bilincsek, stb.
Ja a trapézgömbfej csavarja torx fejű, T nemtom hányas, de nekem nem is kellett, mert viszonylag könnyen lejött az anya. A többi csavarhoz csak egy sima krovakészlet elég.

Köszönöm szépen a gyors választ!
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #7337 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 15:53:02 »

Pár napja ment a rugós téma - nekem speciel hátuljára hátulja áll feljebb, első rugó- és hátsó lengéscsillapító cserét követően.

Most volt egy kis időm, és kiolvastam az internetet. Azt tapasztaltam, hogy gyakorlatilag kétfajta rugóméret van előre 1.8/2.0 benzin esetén, az egyik 384 mm, a másik a 408 mm (persze 1-2mm eltérés is előfordul de az talán teljesen irreleváns). Nekem persze a rövidebb van (ROC - valamiféle svéd gyártó).

Jelenthet ez a két centi különbség ebben az esetben gyakorlati különbséget? Jóformán minden padkán leér az eleje...
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
tjani
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


« Új hozzászólás #7338 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 20:37:29 »

Nem kell semmi különös, én nemrég csináltam.
Le kell venni a féltengely végi anyát, a kereket, a féknyerget, a trapézgömbfej rögzítését oldani, a kormánygömbfejet is ki kell venni, így kihúzható a féltengely a kerékagyból. A külső csuklót óvatosan le kell ütni a tengelyvégről. Tisztogatás aztán mehet fel az új harang, zsír bilincsek, stb.
Ja a trapézgömbfej csavarja torx fejű, T nemtom hányas, de nekem nem is kellett, mert viszonylag könnyen lejött az anya. A többi csavarhoz csak egy sima krovakészlet elég.
Tényleg ilyen egyszerű ?
A csukló könnyen lejön a tengelyről ?
Naplózva

2000 Mondeo 1.8 LPG/Benzin 110LE
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7339 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 20:44:52 »

Pár napja ment a rugós téma - nekem speciel hátuljára hátulja áll feljebb, első rugó- és hátsó lengéscsillapító cserét követően.

Most volt egy kis időm, és kiolvastam az internetet. Azt tapasztaltam, hogy gyakorlatilag kétfajta rugóméret van előre 1.8/2.0 benzin esetén, az egyik 384 mm, a másik a 408 mm (persze 1-2mm eltérés is előfordul de az talán teljesen irreleváns). Nekem persze a rövidebb van (ROC - valamiféle svéd gyártó).

Jelenthet ez a két centi különbség ebben az esetben gyakorlati különbséget? Jóformán minden padkán leér az eleje...

Nem a hossz számít, hanem a rugóanyag vastagság és szerintem az anyagminőség is (saját tapasztalat )
A 408mm magas és 12.5mm vastagságú a rugó az nem fog jobban tartani, mint a 384mm magas és 13mm vastag rugó

Azért írtam a minőséget is mert előre SPIDAN erősített rugót vettem Külső átmérő [mm]: 157 Hossz [mm]: 396  Vastagság [mm]: 13 és berakás után a gumi és sárvédő él 5 cm-re volt egymástól
ez nekem nem felelt meg, kevésnek találtam és most vettem a fent leírt SACHS rúgót Külső átmérő [mm]: 151  Hossz [mm]: 398  Átmérő [mm]: 13 és ezzel a rugóval 8cm-re nőt meg a távolság
amint látod a külső átmérő 6mm-rel és a hossz csak 2 mm-rel tér el és mégis 3 cm-t számít, szóval érdemesebb picivel jobbat választani
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #7340 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 20:55:50 »

Nem a hossz számít, hanem a rugóanyag vastagság és szerintem az anyagminőség is (saját tapasztalat )
A 408mm magas és 12.5mm vastagságú a rugó az nem fog jobban tartani, mint a 384mm magas és 13mm vastag rugó

Azért írtam a minőséget is mert előre SPIDAN erősített rugót vettem Külső átmérő [mm]: 157 Hossz [mm]: 396  Vastagság [mm]: 13 és berakás után a gumi és sárvédő él 5 cm-re volt egymástól
ez nekem nem felelt meg, kevésnek találtam és most vettem a fent leírt SACHS rúgót Külső átmérő [mm]: 151  Hossz [mm]: 398  Átmérő [mm]: 13 és ezzel a rugóval 8cm-re nőt meg a távolság
amint látod a külső átmérő 6mm-rel és a hossz csak 2 mm-rel tér el és mégis 3 cm-t számít, szóval érdemesebb picivel jobbat választani

A vastagság az én esetemben szinte kizárólag 12.5mm, ez is olyan. Anyagot persze nem tudom vizsgálni sajnos, csak a hossz-különbség tűnt fel elsőre.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7341 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 21:04:35 »

A vastagság az én esetemben szinte kizárólag 12.5mm, ez is olyan. Anyagot persze nem tudom vizsgálni sajnos, csak a hossz-különbség tűnt fel elsőre.


Az eredeti gyári is 13mm vastagságú, szóval ennél kisebb vastagsággal ülni fog az autó , de valaki meg pont azt szeretné, Én nem
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #7342 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 21:11:16 »

Az eredeti gyári is 13mm vastagságú, szóval ennél kisebb vastagsággal ülni fog az autó , de valaki meg pont azt szeretné, Én nem

Nade az enyém benzines, ahhoz ez a vastagság jár Smiley
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #7343 Dátum: 2016.09.04 vasárnap, 21:28:53 »

Nade az enyém benzines, ahhoz ez a vastagság jár Smiley

Biztos ? én semmire nem akarlak rábeszélni, ha annyi akkor annyi, de a rugó gyártója akkor is számit
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.04 vasárnap, 21:31:53 írta rstwingo » Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7344 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 08:03:23 »

Tényleg ilyen egyszerű ?
A csukló könnyen lejön a tengelyről ?
Ha van egy kis szerelői vénád ezek nem bonyolult dolgok...
A csuklót egy kis acélgyűrű rögzíti a bordázott tengelyvégen, ez elég könnyen engedett. Egy bronzkalapáccsal kell ráütni, bentről kifelé, a tengellyel párhuzamosan.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7345 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 08:38:18 »

Nade az enyém benzines, ahhoz ez a vastagság jár Smiley
Nekem is 1.8 benzines van, és a 13 mm-es (dízelhez való) rugóval eléggé magasan áll az eleje. Kissé talán magasabb mint a hátulja, így meg eléggé hülyé néz ki a kocsi állása. Pedig hátul benne van a "légrugó" is...
Ezért szeretném én is lecserélni az első rugókat...
A hosszukat nem tudom, mivel ahhoz ki kellene szerelni...
Majd megmérem a kerék és a sárvédő él közti távolságot hogy tudjak viszonyítani az Rstwingo kolléga által leírtakhoz...
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.05 hétfő, 09:22:59 írta Robin » Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #7346 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 08:58:14 »

Tényleg ilyen egyszerű ?
A csukló könnyen lejön a tengelyről ?

Ha leveszed előtte a rögzítő zégert, akkor igen. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #7347 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 09:11:44 »

Ha leveszed előtte a rögzítő zégert, akkor igen. Smiley
AndyA

Nem kell levenni a zégert mivel nincs... A rögzítő gyűrű, amiről írtam a tengelyen csak a külső csukló leütése után válik hozzáférhetővé. Ajánlott is cserélni, a gumiharang készletben adják is.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #7348 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 09:28:48 »

Nekem is 1.8 benzines van, és a 13 mm-es (dízelhez való) rugóval eléggé magasan áll az eleje. Kissé talán magasabb mint a hátulja, így meg eléggé hülyé néz ki a kocsi állása. Pedig hátul benne van a "légrugó" is...
Ezért szeretném én is lecserélni az első rugókat...
A hosszukat nem tudom, mivel ahhoz ki kellene szerelni...
Majd megmérem a kerék és a sárvédő él közti távolságot hogy tudjak viszonyítani az Rstwingo kolléga által leírtakhoz...

A távolság engem is érdekel, ha eláll az eső lesétálok a parkolóba, lemérem az enyémet is.
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
kcs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


« Új hozzászólás #7349 Dátum: 2016.09.05 hétfő, 13:55:57 »

A távolság engem is érdekel, ha eláll az eső lesétálok a parkolóba, lemérem az enyémet is.

Megmértem, olyan 6 - 6,5cm van a gumi és a kerékjárat között http://kephost.com/images/2016/09/05/IMG_20160905_134652.jpg
Naplózva

MK3 - 1.8 Trend - 2006
Oldalak: 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.