Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:50:57
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
29
30
31
32
33
34
35
[
36
]
37
38
39
40
41
42
43
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3166350 alkalommal)
0 Felhasználó és 24 vendég van a témában
uckertr
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1750 Dátum:
2012.01.11 szerda, 15:11:02 »
Idézetet írta: dieselbee - 2012.01.11 szerda, 09:14:12
szerintem az eleje volt lejjebb es most optikai csalodaskent a hatat latod alacsonyabbnak.
Úgy néz ki, hogy nem képzelődtem... Beálltam vízszintes terepre és hagyján, hogy valóban nem az, de mintha lejtene is hátrafelé!
Naplózva
uckertr
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1751 Dátum:
2012.01.11 szerda, 15:11:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.01.11 szerda, 10:00:19
Bocsi, de ennek mi köze a lengéscsillapítóhoz? Szerintem ez csak a rugótól és a terheléstől függ. A csillapító oda áll be, ahová a másik kettő eredője tolja, legfeljebb más sebességgel attól függően, hogy rendesen működik vagy már vajpuha.
Akkor a rúgók lehetnek ezek szerint?!
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1752 Dátum:
2012.01.11 szerda, 18:49:02 »
Vagy csápos emelőn szerelték össze a futóművedet.
Ha igen, innen is gratulálok a szerelőknek.
A többi ok annyira banális, hogy nem is mondom. (pl gömbfejek, gátló nem kerül a helyére vagy rögzítésre, stb)
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.11 szerda, 18:53:16 írta Mad-V
»
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1753 Dátum:
2012.01.11 szerda, 18:58:15 »
A régi és az új hátsó csillapítód egyforma?Mert én is úgy jártam,hogy meg rendeltem bele a csillapítókat és nekem is lenn volt a hátúja 6 cm-vel. Utáána derült ki,hogy szint szabályzós kell bele 200000ft volt 2db.Na már nincs lentebb a háta.Nincs el írva az ár sajnos enyibe kerül.
Idézetet írta: uckertr - 2012.01.10 kedd, 23:34:53
Elől-hátul lengéscsillapító csere volt a kombimon (2006), mert a hátulja már eléggé pattogós volt, az eleje pedig fekvőrendőrről való lejövetelnél adott furcsa hangot.
Ég és föld az autó útfekvése és viselkedése azóta, de van egy furcsaság: lehet csak beképzelem magamnak, de nekem úgy tűnik, hogy a hátulja lejjebb került az autónak, pedig elvileg megfelelő lengéscsillapító került bele. A kerékjárati ívnél elől több hely van a gumi felett, mint hátul, viszont az autó alja kb vízszintes. A régi csillapítókkal volt baj és feljebb volt a hátulja, vagy most nem stimmel valami?
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1754 Dátum:
2012.01.11 szerda, 19:11:40 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.01.11 szerda, 18:49:02
Vagy csápos emelőn szerelték össze a futóművedet.
Ha igen, innen is gratulálok a szerelőknek.
A többi ok annyira banális, hogy nem is mondom. (pl gömbfejek, gátló nem kerül a helyére vagy rögzítésre, stb)
Csápos emelő miért gáz?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1755 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 07:17:11 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.01.11 szerda, 19:11:40
Csápos emelő miért gáz?
AndyA
Mert felemelve húzzák le a csavarokat nem keréken, és nem oda áll vissza a futómű ahová kellene, feszülnek a szilentek. Keréken kell fixre húzni a csavarokat mikor már rajta a súly.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1756 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 07:42:38 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.01.12 csütörtök, 07:17:11
Mert felemelve húzzák le a csavarokat nem keréken, és nem oda áll vissza a futómű ahová kellene, feszülnek a szilentek. Keréken kell fixre húzni a csavarokat, mikor már rajta a súly.
Melyik csavarokat? A kerekcsavarokat nyilvan. De attol miert allna mashova a futomu?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1757 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 09:35:40 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.01.12 csütörtök, 07:17:11
Mert felemelve húzzák le a csavarokat nem keréken, és nem oda áll vissza a futómű ahová kellene, feszülnek a szilentek. Keréken kell fixre húzni a csavarokat mikor már rajta a súly.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1758 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 09:37:30 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.01.12 csütörtök, 07:42:38
Melyik csavarokat? A kerekcsavarokat nyilvan. De attol miert allna mashova a futomu?
AndyA
Pl a szilentek, lengokarok, stb futomualkatreszek csavarjait. A kerekcsavarok szvsz senkit nem izgatnak jelen esetben. Emelve teljesen mas a geometria, ha ugy huzod fixre, erdekes lesz
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1759 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 10:18:42 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.01.12 csütörtök, 09:37:30
Pl a szilentek, lengokarok, stb futomualkatreszek csavarjait. A kerekcsavarok szvsz senkit nem izgatnak jelen esetben. Emelve teljesen mas a geometria, ha ugy huzod fixre, erdekes lesz
Jaja, OK, végre felfogtam. Nyilván.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1760 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 10:24:13 »
A héten cseréltettem ki a hátsó lengéscsillapítókat.
Hát.. érdekes volt. Független szerviz, hosszan tanakodtak a legények, mit is kell kilazítani, hogy kijöjjön. A kapaltartót ki akarták venni, hogy talán felülről... szerencsére befért a keze és érezte, hogy ott nincs is lyuk. Akkor a csomagtartó felől próbálgatta... ott meg nem fért be a szerszám. Végül kínjában alulról nézve felfedezte, hogy a toronycsapágy a toronyban kívülről van rögzítve.
Ha tudom, hogy ilyen szakszerűek, kikérdeztelek volna Titeket. A végén így is én diktáltam mit csináljanak, mert 3,5 óra után már nagyon mehetnékem volt haza.
Ami viszont tanulságos! SRL - valami lengyel - gyártmányt vettem... bage. lemérte a végén, 50-56%-ot tudnak újonnan. Inkább érdemes márkásat venni, ez max két év lesz.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1761 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 10:41:56 »
Idézetet írta: Trendi - 2012.01.12 csütörtök, 10:24:13
A héten cseréltettem ki a hátsó lengéscsillapítókat.
Hát.. érdekes volt. Független szerviz, hosszan tanakodtak a legények, mit is kell kilazítani, hogy kijöjjön. A kapaltartót ki akarták venni, hogy talán felülről... szerencsére befért a keze és érezte, hogy ott nincs is lyuk. Akkor a csomagtartó felől próbálgatta... ott meg nem fért be a szerszám. Végül kínjában alulról nézve felfedezte, hogy a toronycsapágy a toronyban kívülről van rögzítve.
Ha tudom, hogy ilyen szakszerűek, kikérdeztelek volna Titeket. A végén így is én diktáltam mit csináljanak, mert 3,5 óra után már nagyon mehetnékem volt haza.
Ami viszont tanulságos! SRL - valami lengyel - gyártmányt vettem... bage. lemérte a végén, 50-56%-ot tudnak újonnan. Inkább érdemes márkásat venni, ez max két év lesz.
Vazze, aki a kombi hátsó lengéscsillapító felső csavarját odatette, ahol van, azzal vagy ezerszer leíratnám, hogy "Soha többet nem belevau az autótervezésbe, ha nem értek hozzá!", és utána elküldeném szenet lapátolni a pályaudvarra...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1762 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 10:50:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.01.12 csütörtök, 10:41:56
Vazze, aki a kombi hátsó lengéscsillapító felső csavarját odatette, ahol van, azzal vagy ezerszer leíratnám, hogy "Soha többet nem belevau az autótervezésbe, ha nem értek hozzá!", és utána elküldeném szenet lapátolni a pályaudvarra...
AndyA
Hát kb...
Naplózva
uckertr
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1763 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 14:54:55 »
Idézetet írta: tuza35 - 2012.01.11 szerda, 18:58:15
A régi és az új hátsó csillapítód egyforma?Mert én is úgy jártam,hogy meg rendeltem bele a csillapítókat és nekem is lenn volt a hátúja 6 cm-vel. Utáána derült ki,hogy szint szabályzós kell bele 200000ft volt 2db.Na már nincs lentebb a háta.Nincs el írva az ár sajnos enyibe kerül.
Elvileg egyformák. Ha viszont az lesz, ami nálad akkor befonom a szemöldököm!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1764 Dátum:
2012.01.12 csütörtök, 15:00:20 »
Idézetet írta: uckertr - 2012.01.12 csütörtök, 14:54:55
Elvileg egyformák. Ha viszont az lesz, ami nálad akkor befonom a szemöldököm!
Hozok videokamerát!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1765 Dátum:
2012.01.13 péntek, 12:21:05 »
A limu sem egyszerű, ha nem tudják hol keressék...
Attól meg sűrű ráncok
keletkeztek az arcomon, amikor egy 5 kilós kalapáccsal közeledett, hogy az alsó megfogásból kiszabadítsa.
Idézetet írta: AndyA - 2012.01.12 csütörtök, 10:41:56
Vazze, aki a kombi hátsó lengéscsillapító felső csavarját odatette, ahol van, azzal vagy ezerszer leíratnám, hogy "Soha többet nem belevau az autótervezésbe, ha nem értek hozzá!", és utána elküldeném szenet lapátolni a pályaudvarra...
AndyA
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1766 Dátum:
2012.01.15 vasárnap, 23:40:54 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.01.12 csütörtök, 10:41:56
Vazze, aki a kombi hátsó lengéscsillapító felső csavarját odatette, ahol van, azzal vagy ezerszer leíratnám, hogy "Soha többet nem belevau az autótervezésbe, ha nem értek hozzá!", és utána elküldeném szenet lapátolni a pályaudvarra...
AndyA
Én nem látom ennyire sötéten a dolgot: a többi autónál se jobb, és mikor először került le a hátsó lengéscsillapító, a dolog adta magát, hogy kívülről van rögzítve. Megfelelő világítással (a fejlámpa jól bevált) és 2 db hosszú szárral sima liba.
A kalaptartó lebontásáról meg annyit, hogy ez nem egy xaros francia kocsi, hogy a fél autót szét kéne bontani egy egyszerű dolog miatt...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1767 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 11:08:39 »
Idézetet írta: gabe - 2012.01.15 vasárnap, 23:40:54
Én nem látom ennyire sötéten a dolgot: a többi autónál se jobb, és mikor először került le a hátsó lengéscsillapító, a dolog adta magát, hogy kívülről van rögzítve. Megfelelő világítással (a fejlámpa jól bevált) és 2 db hosszú szárral sima liba.
Elméletben én sem, csak gyakorlatban. Nekem egy gátló csavart le kellett vágni, mert meg sem mozdult, a végén már vörösen izzott, mert felmelegítettük, de úgysem mozdult. Dr flex segítségét kellett hívni
Na ez úgy kb háromszorosára növelte a betervezett időt, és a b+ szavak arányát a szerelés során
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1768 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 11:53:08 »
hello mindenkinek.....lenne par kerdesem a hatso kerekcsapagyrol vagy agyrol vagy mifene az.....
ma leszedtem feknyerget es megporgettem a tarcsat,hat eleg szep hangot adott ki....kezd ropogni meg nagyonpici lottyenese is kezd lenni
valaki aki csinalt mar ilyent leirhatna nekem hogy hogy tudnam minel egyszerubben kiszedni a helyerol...
nekem van egy tippem de mivel meg nemcsinaltam ilyent ezert fordulok hozzatok tippekert,segitsegert...elore is koszi a segitseget mindenkinek
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1769 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 12:06:00 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.01.16 hétfő, 11:53:08
hello mindenkinek.....lenne par kerdesem a hatso kerekcsapagyrol vagy agyrol vagy mifene az.....
ma leszedtem feknyerget es megporgettem a tarcsat,hat eleg szep hangot adott ki....kezd ropogni meg nagyonpici lottyenese is kezd lenni
valaki aki csinalt mar ilyent leirhatna nekem hogy hogy tudnam minel egyszerubben kiszedni a helyerol...
nekem van egy tippem de mivel meg nemcsinaltam ilyent ezert fordulok hozzatok tippekert,segitsegert...elore is koszi a segitseget mindenkinek
Hali, Hosszúszárú T50-es kulcs kell hozzá.
Kerék le, féknyereg le (én tárcsástól oldalra tudtam billenteni, hogy simán kijött az agy)
Szerelő lyukon mind a 4db T50es rögzítő csavar kiteker, ABS jeladó le és mehet be az új agy.
Üdv, bb
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
4levi17
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1770 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 12:12:54 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.01.16 hétfő, 12:06:00
Hali, Hosszúszárú T50-es kulcs kell hozzá.
Kerék le, féknyereg le (én tárcsástól oldalra tudtam billenteni, hogy simán kijött az agy)
Szerelő lyukon mind a 4db T50es rögzítő csavar kiteker, ABS jeladó le és mehet be az új agy.
Üdv, bb
a tarcsat le kell szedni hozza az agyrol?
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1771 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 12:19:02 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.01.16 hétfő, 12:12:54
a tarcsat le kell szedni hozza az agyrol?
Igen, de az simán lejön, ha a kerék már lent van és persze nincs rárohadva, ha kitekered a két féknyereg rögzítő csavart. Én a féknyerget nem emeltem le róla, hanem az egészet oldalra tudtam fékcsövetül fordítani.
Ez kell neked:
http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=n_mondeo_rwheelbearing_fm90026
Ezen látod a szerelőfuratot és a négyszög négy sarkán a T50-es csavarok rögzítési helyét
Mondjuk ezért is kell hosszú kb 80mm-es T50-es szerszám
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.16 hétfő, 12:21:09 írta Trekxc
»
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
4levi17
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1772 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 13:01:20 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.01.16 hétfő, 12:19:02
Igen, de az simán lejön, ha a kerék már lent van és persze nincs rárohadva, ha kitekered a két féknyereg rögzítő csavart. Én a féknyerget nem emeltem le róla, hanem az egészet oldalra tudtam fékcsövetül fordítani.
Ez kell neked:
http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=n_mondeo_rwheelbearing_fm90026
Ezen látod a szerelőfuratot és a négyszög négy sarkán a T50-es csavarok rögzítési helyét
Mondjuk ezért is kell hosszú kb 80mm-es T50-es szerszám
aha...asszem ertem....
marcsak be kene szerezni egy agyat
csak nincs kedvem 180eurot adni erte..asszem nezek valami hasznaltat.....
koszi szepen a segitseget
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1773 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 13:24:08 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.01.16 hétfő, 13:01:20
aha...asszem ertem....
marcsak be kene szerezni egy agyat
csak nincs kedvem 180eurot adni erte..asszem nezek valami hasznaltat.....
koszi szepen a segitseget
Pénz nagy úr tudom, de használtat nem vennék bele.
Inkább egy utángyártott újat.
Itt sokkal olcsóbb pl:
http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_AvailTo=1&_nkw=mondeo+rear+hub&_arm=1&_armm=63&_ruu=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_nkw%3Dmondeo%2Brear%2Bhub%26_arr%3D1&_rdc=1
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
4levi17
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1774 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 13:45:58 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.01.16 hétfő, 13:24:08
Pénz nagy úr tudom, de használtat nem vennék bele.
Inkább egy utángyártott újat.
Itt sokkal olcsóbb pl:
http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_AvailTo=1&_nkw=mondeo+rear+hub&_arm=1&_armm=63&_ruu=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_nkw%3Dmondeo%2Brear%2Bhub%26_arr%3D1&_rdc=1
fiha...ez tenyleg jo ar....ide be kell jelentkezni es ugy lehet rendelni nemde????es mennyi a postakoltseg kb?
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1775 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 14:19:41 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.01.16 hétfő, 13:45:58
fiha...ez tenyleg jo ar....ide be kell jelentkezni es ugy lehet rendelni nemde????es mennyi a postakoltseg kb?
Regisztrálnod kell a paypal-on és utána ebay-en.
http://logout.hu/cikk/paypal_regisztracio/teljes.html
Postaköltség az ország és sokmindentől függ, de lehet szűrni erre is
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
4levi17
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1776 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 14:34:46 »
Idézetet írta: Trekxc - 2012.01.16 hétfő, 14:19:41
Regisztrálnod kell a paypal-on és utána ebay-en.
http://logout.hu/cikk/paypal_regisztracio/teljes.html
Postaköltség az ország és sokmindentől függ, de lehet szűrni erre is
megegyszer is koszi mindent.....egybol rendeltem 2ot mert igy is olcsobbra jon ki meg postakoltseggel is mint nalunk egy darab
mar alig varom a csomagot...............
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1777 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 16:03:52 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.01.12 csütörtök, 07:17:11
Mert felemelve húzzák le a csavarokat nem keréken, és nem oda áll vissza a futómű ahová kellene, feszülnek a szilentek. Keréken kell fixre húzni a csavarokat mikor már rajta a súly.
És ezt hogy csinálod? Beszereled a beszerelendő alkatrészeket ( pl. lengéscsillapító ), lazára húzod a csavarokat, leengeded, és akkor húzod fixre?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1778 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 16:31:44 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.01.16 hétfő, 16:03:52
És ezt hogy csinálod? Beszereled a beszerelendő alkatrészeket ( pl. lengéscsillapító ), lazára húzod a csavarokat, leengeded, és akkor húzod fixre?
Ööö az egész kocsit emelik a kerekekkel együtt egy padon, így nincs nagyon mit leengedni ebből a szempontból. Ezt is csak kényelmi okokból, ha nincs akna. Középen lehet emelni az autón egy mozgatható (csúsztatható) olajos emelővel ha kell.
Illetve pl gátló cseréhez nem kell emelni a kocsit, csak egy akna kell, hogy hozzáférj, és fixre lehet húzni. De itt nem a gátló a lényeg, hanem a többi futómű alkatrész, amelyeket állítani lehet, és a futómű geometriáját, karakterisztikáját adják. A gátlónak ugye csak 1-1felfogatási pontja van, azt nagyon nem lehet elszúrni, meg mozog is.
Itt vannak képek, hogy érthetőbb legyen:
http://tinyurl.com/6nnfj68
http://tinyurl.com/7e3jdtf
http://tinyurl.com/79faznz
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1779 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 16:37:19 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.01.16 hétfő, 16:31:44
Ööö az egész kocsit emelik a kerekekkel együtt egy padon, így nincs nagyon mit leengedni ebből a szempontból. Ezt is csak kényelmi okokból, ha nincs akna. Középen lehet emelni az autón egy mozgatható (csúsztatható) olajos emelővel ha kell.
Illetve pl gátló cseréhez nem kell emelni a kocsit, csak egy akna kell, hogy hozzáférj, és fixre lehet húzni. De itt nem a gátló a lényeg, hanem a többi futómű alkatrész, amelyeket állítani lehet, és a futómű geometriáját, karakterisztikáját adják. A gátlónak ugye csak 1-1felfogatási pontja van, azt nagyon nem lehet elszúrni, meg mozog is.
Itt vannak képek, hogy érthetőbb legyen:
http://tinyurl.com/6nnfj68
http://tinyurl.com/7e3jdtf
http://tinyurl.com/79faznz
Lehet én vagyok a hülye,(biztos
), de nem nagyon értem hogy lehet kiszerelni valamit a futóműből ha nem emeled meg...?
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1780 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 16:42:23 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.01.16 hétfő, 16:31:44
Ööö az egész kocsit emelik a kerekekkel együtt egy padon, így nincs nagyon mit leengedni ebből a szempontból. Ezt is csak kényelmi okokból, ha nincs akna. Középen lehet emelni az autón egy mozgatható (csúsztatható) olajos emelővel ha kell.
Illetve pl gátló cseréhez nem kell emelni a kocsit, csak egy akna kell, hogy hozzáférj, és fixre lehet húzni. De itt nem a gátló a lényeg, hanem a többi futómű alkatrész, amelyeket állítani lehet, és a futómű geometriáját, karakterisztikáját adják. A gátlónak ugye csak 1-1felfogatási pontja van, azt nagyon nem lehet elszúrni, meg mozog is.
Itt vannak képek, hogy érthetőbb legyen:
http://tinyurl.com/6nnfj68
http://tinyurl.com/7e3jdtf
http://tinyurl.com/79faznz
ha nem tévedek ezek a képek nem alkatrész cseréről szólnak hanem futómű beállításról. a 2 szerintem nem ugyanaz.
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1781 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 17:04:48 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2012.01.16 hétfő, 16:42:23
ha nem tévedek ezek a képek nem alkatrész cseréről szólnak hanem futómű beállításról. a 2 szerintem nem ugyanaz.
Nem tévedsz, roppant jól látod a kettő közti különbséget
De a kép csak a pad illusztrálására szolgált. Ugyanakkor szorosan összefüggnek.
Az irreleváns most, hogy a padot emeled vagy aknára állsz, de a lényeg ott van, hogy a kerekeken van a súly, nem pl a küszöbön, lengőkaron, emelési ponton, mint a csáposnál, és így nem lóg a futómű.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.16 hétfő, 17:16:10 írta Mad-V
»
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1782 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 17:05:29 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.01.16 hétfő, 16:37:19
Lehet én vagyok a hülye,(biztos
), de nem nagyon értem hogy lehet kiszerelni valamit a futóműből ha nem emeled meg...?
Menj el a futóműveshez, és nézd meg.
Jó, nem mindent lehet, de csomó olyan van, amihez nem kell pluszban emelni.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.16 hétfő, 17:17:20 írta Mad-V
»
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1783 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 17:13:00 »
Még egyszerűbben.
Kerekek az emelő két oldalán, autó súlya a kerekeken. (rámpás ollós emelő)
Középen emelsz az autón a beépített emelővel, de csak annyit, hogy az alkatrész, pl rugó, stb kibújjon. Vagy bármi. Összerakod, csavarod, stb, leengeded középen, így mindjárt a kerekeken a súly, és lehúzod.
http://www.google.hu/imgres?q=oll%C3%B3s+emel%C5%91&um=1&hl=hu&sa=N&biw=1440&bih=799&tbm=isch&tbnid=JA7putTFMk8qPM:&imgrefurl=http://www.autofitt.hu/index_valt.htm&docid=KtznLnJ8IXif9M&imgurl=http://www.autofitt.hu/fooldal_kepek/lion45klein.gif&w=297&h=165&ei=AUwUT6jvHqKO4gTT8pXhAw&zoom=1
Meg lehet csinálni csápossal is, ha van alatta akna
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1784 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 17:20:31 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.01.16 hétfő, 17:05:29
Jó, nem mindent lehet,
Erre gondoltam...
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1785 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 19:12:14 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2012.01.16 hétfő, 16:03:52
És ezt hogy csinálod? Beszereled a beszerelendő alkatrészeket ( pl. lengéscsillapító ), lazára húzod a csavarokat, leengeded, és akkor húzod fixre?
Így van. De szerintem ha csak csillapítót cserélnek az nem tud bajt csinálni. Ha lengőkar van kiszedve/cserélve már van jelentősége.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1786 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 19:49:04 »
Idézetet írta: 4levi17 - 2012.01.16 hétfő, 14:34:46
megegyszer is koszi mindent.....egybol rendeltem 2ot mert igy is olcsobbra jon ki meg postakoltseggel is mint nalunk egy darab
mar alig varom a csomagot...............
Ippeg akartam mondani, hogy Bécsbe hozzám alighanem olcsóbban postáznak, de úgy látom, már mindegy.
A leszedéshez T50-es bit kell, vagy hosszú, vagy 3/8-os készletből való, az befér a legnagyobb szerelőlyukon. Vegyél oldalanként 4 db új csavart is hozzá, a régieket mérsékelten okos dolog visszarakni. Az újak viszont E-Torxosak lesznek (ha a Fordtól veszed őket), ahhoz is kell egy külön betekerő kézi készülék, valami E14 vagy hasonló méretű, majd megmondja valaki. És mindenképpen legyen rajta csavarrögyítő - a Fordos eredeti csavarok így jönnek, ha másfélét használsz, akkor kék, azaz nem végleges, oldható fajtát tegyél rá pár cseppet betekerés előtt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1787 Dátum:
2012.01.16 hétfő, 20:37:10 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.01.16 hétfő, 19:12:14
Így van. De szerintem ha csak csillapítót cserélnek az nem tud bajt csinálni. Ha lengőkar van kiszedve/cserélve már van jelentősége.
Igy van, hogy ismeteljelek
Gatlonal csont mindegy hogy all az auto. Az kimozogja magat.
Naplózva
nino666
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 295
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1788 Dátum:
2012.01.17 kedd, 09:02:22 »
Helló all!
Nekem olyan porblémám lenne, hogy a hátsó felnik melegednek és erős ferodol szagot árasztanak izmosabb (hosszabb) út után.
Előzmények:
Első körben fékbetét csere volt, elöl tárcsával együtt.
Utánna nem tapasztaltam. Később kutyacsont csere történt, és azóta tapasztalom ezt.
Elképzelhető hogy kézifék bowden, vagy féknyereg problémák vannak? Plusz hallani elég erőteljes nyikorgást is(ez elötte is megvolt).
Tippeket, és segítségeket előre is köszönöm.
Esetleg valaki tudna jó áron hátsó féktárcsát azt örömmel fogadom
Üdv.:
Nino666
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1789 Dátum:
2012.01.17 kedd, 13:51:59 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.01.16 hétfő, 19:12:14
Így van. De szerintem ha csak csillapítót cserélnek az nem tud bajt csinálni. Ha lengőkar van kiszedve/cserélve már van jelentősége.
Ennek a szilentek miatt van jelentősége, mert ha megemelve meghúzod a szilenteket, akkor leengedve erősen csavarodik a szilent gumija (jobban nyírásra van terhelve) és hamarabb tönkremehet.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1790 Dátum:
2012.01.17 kedd, 17:52:19 »
Szerintem féknyereg.Nekem is ilyen problémám van de én biztos tudom,hogy a nyereg problémám van.
Idézetet írta: nino666 - 2012.01.17 kedd, 09:02:22
Helló all!
Nekem olyan porblémám lenne, hogy a hátsó felnik melegednek és erős ferodol szagot árasztanak izmosabb (hosszabb) út után.
Előzmények:
Első körben fékbetét csere volt, elöl tárcsával együtt.
Utánna nem tapasztaltam. Később kutyacsont csere történt, és azóta tapasztalom ezt.
Elképzelhető hogy kézifék bowden, vagy féknyereg problémák vannak? Plusz hallani elég erőteljes nyikorgást is(ez elötte is megvolt).
Tippeket, és segítségeket előre is köszönöm.
Esetleg valaki tudna jó áron hátsó féktárcsát azt örömmel fogadom
Üdv.:
Nino666
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1791 Dátum:
2012.01.17 kedd, 19:24:00 »
Idézetet írta: nino666 - 2012.01.17 kedd, 09:02:22
Helló all!
Nekem olyan porblémám lenne, hogy a hátsó felnik melegednek és erős ferodol szagot árasztanak izmosabb (hosszabb) út után.
Előzmények:
Első körben fékbetét csere volt, elöl tárcsával együtt.
Utánna nem tapasztaltam. Később kutyacsont csere történt, és azóta tapasztalom ezt.
Elképzelhető hogy kézifék bowden, vagy féknyereg problémák vannak? Plusz hallani elég erőteljes nyikorgást is(ez elötte is megvolt).
Tippeket, és segítségeket előre is köszönöm.
Esetleg valaki tudna jó áron hátsó féktárcsát azt örömmel fogadom
Üdv.:
Nino666
Nekünk pont ez volt, és féknyereg volt.
Fék topikban van elérhetősége srácnak, aki felújítja 8000ft/db, nekünk most lett megcsinálva, azóta jól működik.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1792 Dátum:
2012.01.17 kedd, 19:24:46 »
Idézetet írta: gabe - 2012.01.17 kedd, 13:51:59
Ennek a szilentek miatt van jelentősége, mert ha megemelve meghúzod a szilenteket, akkor leengedve erősen csavarodik a szilent gumija (jobban nyírásra van terhelve) és hamarabb tönkremehet.
egyszer láttam egy c klasse mercit, ami 7 centivel magasabb volt mint kéne, mert csáposon húzták fixre a futművet
nagyon bután nézett ki
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1793 Dátum:
2012.01.17 kedd, 20:23:31 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.01.17 kedd, 19:24:46
egyszer láttam egy c klasse mercit, ami 7 centivel magasabb volt mint kéne, mert csáposon húzták fixre a futművet
nagyon bután nézett ki
valahogy ki kéne emelni a verdát, így pont ezen gondolkodom.. de ez hosszú távon nem kifizetődő megoldás, ha jól értem.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
4levi17
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1794 Dátum:
2012.01.18 szerda, 08:45:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.01.16 hétfő, 19:49:04
Ippeg akartam mondani, hogy Bécsbe hozzám alighanem olcsóbban postáznak, de úgy látom, már mindegy.
A leszedéshez T50-es bit kell, vagy hosszú, vagy 3/8-os készletből való, az befér a legnagyobb szerelőlyukon. Vegyél oldalanként 4 db új csavart is hozzá, a régieket mérsékelten okos dolog visszarakni. Az újak viszont E-Torxosak lesznek (ha a Fordtól veszed őket), ahhoz is kell egy külön betekerő kézi készülék, valami E14 vagy hasonló méretű, majd megmondja valaki. És mindenképpen legyen rajta csavarrögyítő - a Fordos eredeti csavarok így jönnek, ha másfélét használsz, akkor kék, azaz nem végleges, oldható fajtát tegyél rá pár cseppet betekerés előtt.
AndyA
jaja..mar mindegy...
elore is koszi a sok segitseget...
Naplózva
4levi17
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1795 Dátum:
2012.01.18 szerda, 09:10:50 »
szepjonapot...mar regota megakartam kerdezni de valahogy edig mindig kiment a fejembl vagy valami fontosabb kerdesem volt.nah akkor..a kerdesem a kovetkezo... a szilent ami a hatso hidat rafogja a kasznira az nekem egy egy csepet furanak tunik...a gumiperem ami van rajta az le van szakadva nehol es elegge bent van az egesz.annak nem ugy kene lennie hogy a hid es kaszni kozt legyen egy csep tavolsag.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1796 Dátum:
2012.01.18 szerda, 10:00:17 »
Idézetet írta: GiN - 2012.01.17 kedd, 20:23:31
valahogy ki kéne emelni a verdát, így pont ezen gondolkodom.. de ez hosszú távon nem kifizetődő megoldás, ha jól értem.
Ebben a felállásban nem. De hogy pl mivan ha gumipogácsát teszel a rugók közé (ez inkább merevít mint emel) meg hogy hasonló "zsigulis" praktikákat be lehet-e és érdemes-e a mondeonál alkalmazni azt nem tudom. Miért nem elég neked a gyári hasmagasság?
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1797 Dátum:
2012.01.18 szerda, 10:13:02 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.01.18 szerda, 10:00:17
Ebben a felállásban nem. De hogy pl mivan ha gumipogácsát teszel a rugók közé (ez inkább merevít mint emel) meg hogy hasonló "zsigulis" praktikákat be lehet-e és érdemes-e a mondeonál alkalmazni azt nem tudom. Miért nem elég neked a gyári hasmagasság?
lényegében 3 cm elég lenne pluszban.. évente egyszer autópályázom, inkább hegyes-völgyes helyeken fordulok meg leggyakrabban, néha a régi hobbim űzöm, ahol végigautókázom erdőmenti földutakon.. oda-oda ér a hasa szegénykének. de még a kapuban is csak félig megpakoltan nem ér oda az alja, ha fullig van motyóval, alá kell pakolnom deszkákat..
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
dieselbee
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1798 Dátum:
2012.01.18 szerda, 10:18:12 »
akkor ajanlom a legrugot.
Amikor full vagy, felfujod kemenyre, az emel a kocsin 1 es 5 centi kozott. Csak a hatuljat emeli!
Nekem megszunt az odaereses problemam amiota bent van a legrugo, nalam a telekre valo kijutasnal volt gond, megpakolt autoval huztam a hasat az ut kozepen levo emelkedesen.
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1799 Dátum:
2012.01.18 szerda, 10:22:46 »
Idézetet írta: dieselbee - 2012.01.18 szerda, 10:18:12
akkor ajanlom a legrugot.
Amikor full vagy, felfujod kemenyre, az emel a kocsin 1 es 5 centi kozott. Csak a hatuljat emeli!
Nekem megszunt az odaereses problemam amiota bent van a legrugo, nalam a telekre valo kijutasnal volt gond, megpakolt autoval huztam a hasat az ut kozepen levo emelkedesen.
nem lenne rossz.. de az elejét is meg kéne emelni picit, mert azt még a járdaszegélyen is rendszeresen felakasztom. hát még a földutakon.
kinél vetted, mennyiért? nem csípődik be? hány évet bír ki? milyen kompresszorod van hozzá?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Oldalak:
1
...
29
30
31
32
33
34
35
[
36
]
37
38
39
40
41
42
43
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ