Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:46:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 43 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3169189 alkalommal)
0 Felhasználó és 177 vendég van a témában
uckertr
Vendég
« Új hozzászólás #1750 Dátum: 2012.01.11 szerda, 15:11:02 »

szerintem az eleje volt lejjebb es most optikai csalodaskent a hatat latod alacsonyabbnak.
Úgy néz ki, hogy nem képzelődtem... Beálltam vízszintes terepre és hagyján, hogy valóban nem az, de mintha lejtene is hátrafelé! Sad
Naplózva
uckertr
Vendég
« Új hozzászólás #1751 Dátum: 2012.01.11 szerda, 15:11:40 »

Bocsi, de ennek mi köze a lengéscsillapítóhoz? Szerintem ez csak a rugótól és a terheléstől függ. A csillapító oda áll be, ahová a másik kettő eredője tolja, legfeljebb más sebességgel attól függően, hogy rendesen működik vagy már vajpuha.
Akkor a rúgók lehetnek ezek szerint?!
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1752 Dátum: 2012.01.11 szerda, 18:49:02 »

Vagy csápos emelőn szerelték össze a futóművedet.
Ha igen, innen is gratulálok a szerelőknek.

A többi ok annyira banális, hogy nem is mondom. (pl gömbfejek, gátló nem kerül a helyére vagy rögzítésre, stb)
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.11 szerda, 18:53:16 írta Mad-V » Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #1753 Dátum: 2012.01.11 szerda, 18:58:15 »

A régi és az új hátsó csillapítód egyforma?Mert én is úgy jártam,hogy meg rendeltem bele a csillapítókat és nekem is lenn volt a hátúja 6 cm-vel. Utáána derült ki,hogy szint szabályzós kell bele 200000ft volt 2db.Na már nincs lentebb a háta.Nincs el írva az ár sajnos enyibe kerül.



Elől-hátul lengéscsillapító csere volt a kombimon (2006), mert a hátulja már eléggé pattogós volt, az eleje pedig fekvőrendőrről való lejövetelnél adott furcsa hangot.
Ég és föld az autó útfekvése és viselkedése azóta, de van egy furcsaság: lehet csak beképzelem magamnak, de nekem úgy tűnik, hogy a hátulja lejjebb került az autónak, pedig elvileg megfelelő lengéscsillapító került bele. A kerékjárati ívnél elől több hely van a gumi felett, mint hátul, viszont az autó alja kb vízszintes. A régi csillapítókkal volt baj és feljebb volt a hátulja, vagy most nem stimmel valami?

Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1754 Dátum: 2012.01.11 szerda, 19:11:40 »

Vagy csápos emelőn szerelték össze a futóművedet.
Ha igen, innen is gratulálok a szerelőknek.

A többi ok annyira banális, hogy nem is mondom. (pl gömbfejek, gátló nem kerül a helyére vagy rögzítésre, stb)


Csápos emelő miért gáz?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1755 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 07:17:11 »

Csápos emelő miért gáz?

AndyA

Mert felemelve húzzák le a csavarokat nem keréken, és nem oda áll vissza a futómű ahová kellene, feszülnek a szilentek. Keréken kell fixre húzni a csavarokat  mikor már rajta a súly.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1756 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 07:42:38 »

Mert felemelve húzzák le a csavarokat nem keréken, és nem oda áll vissza a futómű ahová kellene, feszülnek a szilentek. Keréken kell fixre húzni a csavarokat, mikor már rajta a súly.

Melyik csavarokat? A kerekcsavarokat nyilvan. De attol miert allna mashova a futomu?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1757 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 09:35:40 »

Mert felemelve húzzák le a csavarokat nem keréken, és nem oda áll vissza a futómű ahová kellene, feszülnek a szilentek. Keréken kell fixre húzni a csavarokat  mikor már rajta a súly.

 eljen wave
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1758 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 09:37:30 »

Melyik csavarokat? A kerekcsavarokat nyilvan. De attol miert allna mashova a futomu?

AndyA

Pl a szilentek, lengokarok, stb futomualkatreszek csavarjait. A kerekcsavarok szvsz senkit nem izgatnak jelen esetben. Emelve teljesen mas a geometria, ha ugy huzod fixre, erdekes lesz  eplus2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1759 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 10:18:42 »

Pl a szilentek, lengokarok, stb futomualkatreszek csavarjait. A kerekcsavarok szvsz senkit nem izgatnak jelen esetben. Emelve teljesen mas a geometria, ha ugy huzod fixre, erdekes lesz  eplus2

Jaja, OK, végre felfogtam. Nyilván.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #1760 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 10:24:13 »

A héten cseréltettem ki a hátsó lengéscsillapítókat.

Hát.. érdekes volt. Független szerviz, hosszan tanakodtak a legények, mit is kell kilazítani, hogy kijöjjön. A kapaltartót ki akarták venni, hogy talán felülről... szerencsére befért a keze és érezte, hogy ott nincs is lyuk. Akkor a csomagtartó felől próbálgatta... ott meg nem fért be a szerszám. Végül kínjában alulról nézve felfedezte, hogy a toronycsapágy a toronyban kívülről van rögzítve.

Ha tudom, hogy ilyen szakszerűek, kikérdeztelek volna Titeket. A végén így is én diktáltam mit csináljanak, mert 3,5 óra után már nagyon mehetnékem volt haza.

Ami viszont tanulságos! SRL - valami lengyel - gyártmányt vettem... bage. lemérte a végén, 50-56%-ot tudnak újonnan. Inkább érdemes márkásat venni, ez max két év lesz.
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1761 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 10:41:56 »

A héten cseréltettem ki a hátsó lengéscsillapítókat.

Hát.. érdekes volt. Független szerviz, hosszan tanakodtak a legények, mit is kell kilazítani, hogy kijöjjön. A kapaltartót ki akarták venni, hogy talán felülről... szerencsére befért a keze és érezte, hogy ott nincs is lyuk. Akkor a csomagtartó felől próbálgatta... ott meg nem fért be a szerszám. Végül kínjában alulról nézve felfedezte, hogy a toronycsapágy a toronyban kívülről van rögzítve.

Ha tudom, hogy ilyen szakszerűek, kikérdeztelek volna Titeket. A végén így is én diktáltam mit csináljanak, mert 3,5 óra után már nagyon mehetnékem volt haza.

Ami viszont tanulságos! SRL - valami lengyel - gyártmányt vettem... bage. lemérte a végén, 50-56%-ot tudnak újonnan. Inkább érdemes márkásat venni, ez max két év lesz.

Vazze, aki a kombi hátsó lengéscsillapító felső csavarját odatette, ahol van, azzal vagy ezerszer leíratnám, hogy "Soha többet nem belevau az autótervezésbe, ha nem értek hozzá!", és utána elküldeném szenet lapátolni a pályaudvarra...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1762 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 10:50:42 »

Vazze, aki a kombi hátsó lengéscsillapító felső csavarját odatette, ahol van, azzal vagy ezerszer leíratnám, hogy "Soha többet nem belevau az autótervezésbe, ha nem értek hozzá!", és utána elküldeném szenet lapátolni a pályaudvarra...

AndyA

Hát kb...
Naplózva
uckertr
Vendég
« Új hozzászólás #1763 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 14:54:55 »

A régi és az új hátsó csillapítód egyforma?Mert én is úgy jártam,hogy meg rendeltem bele a csillapítókat és nekem is lenn volt a hátúja 6 cm-vel. Utáána derült ki,hogy szint szabályzós kell bele 200000ft volt 2db.Na már nincs lentebb a háta.Nincs el írva az ár sajnos enyibe kerül.
Elvileg egyformák. Ha viszont az lesz, ami nálad akkor befonom a szemöldököm! Sad
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1764 Dátum: 2012.01.12 csütörtök, 15:00:20 »

Elvileg egyformák. Ha viszont az lesz, ami nálad akkor befonom a szemöldököm! Sad


Hozok videokamerát!

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Trendi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 412



E-mail
« Új hozzászólás #1765 Dátum: 2012.01.13 péntek, 12:21:05 »

A limu sem egyszerű, ha nem tudják hol keressék...  szomoru1
Attól meg sűrű ráncok  Angry keletkeztek az arcomon, amikor egy 5 kilós kalapáccsal közeledett, hogy az alsó megfogásból kiszabadítsa.

Vazze, aki a kombi hátsó lengéscsillapító felső csavarját odatette, ahol van, azzal vagy ezerszer leíratnám, hogy "Soha többet nem belevau az autótervezésbe, ha nem értek hozzá!", és utána elküldeném szenet lapátolni a pályaudvarra...

AndyA
Naplózva

2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1766 Dátum: 2012.01.15 vasárnap, 23:40:54 »

Vazze, aki a kombi hátsó lengéscsillapító felső csavarját odatette, ahol van, azzal vagy ezerszer leíratnám, hogy "Soha többet nem belevau az autótervezésbe, ha nem értek hozzá!", és utána elküldeném szenet lapátolni a pályaudvarra...

AndyA

Én nem látom ennyire sötéten a dolgot: a többi autónál se jobb, és mikor először került le a hátsó lengéscsillapító, a dolog adta magát, hogy kívülről van rögzítve. Megfelelő világítással (a fejlámpa jól bevált) és 2 db hosszú szárral sima liba.
A kalaptartó lebontásáról meg annyit, hogy ez nem egy xaros francia kocsi, hogy a fél autót szét kéne bontani egy egyszerű dolog miatt... Grin
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1767 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 11:08:39 »

Én nem látom ennyire sötéten a dolgot: a többi autónál se jobb, és mikor először került le a hátsó lengéscsillapító, a dolog adta magát, hogy kívülről van rögzítve. Megfelelő világítással (a fejlámpa jól bevált) és 2 db hosszú szárral sima liba.

Elméletben én sem, csak gyakorlatban. Nekem egy gátló csavart le kellett vágni, mert meg sem mozdult, a végén már vörösen izzott, mert felmelegítettük, de úgysem mozdult. Dr flex segítségét kellett hívni  eplus2 Na ez úgy kb háromszorosára növelte a betervezett időt, és a b+ szavak arányát a szerelés során  vigyor3
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #1768 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 11:53:08 »

hello mindenkinek.....lenne par kerdesem a hatso kerekcsapagyrol vagy agyrol vagy mifene az.....
ma leszedtem feknyerget es megporgettem a tarcsat,hat eleg szep hangot adott ki....kezd ropogni meg nagyonpici lottyenese is kezd lenni  rinya rinya rinya
valaki aki csinalt mar ilyent leirhatna nekem hogy hogy tudnam minel egyszerubben kiszedni a helyerol...  worship worship
nekem van egy tippem de mivel meg nemcsinaltam ilyent ezert fordulok hozzatok tippekert,segitsegert...elore is koszi a segitseget mindenkinek  worship worship worship worship worship worship
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1769 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 12:06:00 »

hello mindenkinek.....lenne par kerdesem a hatso kerekcsapagyrol vagy agyrol vagy mifene az.....
ma leszedtem feknyerget es megporgettem a tarcsat,hat eleg szep hangot adott ki....kezd ropogni meg nagyonpici lottyenese is kezd lenni  rinya rinya rinya
valaki aki csinalt mar ilyent leirhatna nekem hogy hogy tudnam minel egyszerubben kiszedni a helyerol...  worship worship
nekem van egy tippem de mivel meg nemcsinaltam ilyent ezert fordulok hozzatok tippekert,segitsegert...elore is koszi a segitseget mindenkinek  worship worship worship worship worship worship
Hali, Hosszúszárú T50-es kulcs kell hozzá.
Kerék le, féknyereg le (én tárcsástól oldalra tudtam billenteni, hogy simán kijött az agy)
Szerelő lyukon mind a 4db T50es rögzítő csavar kiteker, ABS jeladó le és mehet be az új agy.
Üdv, bb
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #1770 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 12:12:54 »

Hali, Hosszúszárú T50-es kulcs kell hozzá.
Kerék le, féknyereg le (én tárcsástól oldalra tudtam billenteni, hogy simán kijött az agy)
Szerelő lyukon mind a 4db T50es rögzítő csavar kiteker, ABS jeladó le és mehet be az új agy.
Üdv, bb


a tarcsat le kell szedni hozza az agyrol?
 Wink
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1771 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 12:19:02 »

a tarcsat le kell szedni hozza az agyrol?
 Wink
Igen, de az simán lejön, ha a kerék már lent van és persze nincs rárohadva, ha kitekered a két féknyereg rögzítő csavart. Én a féknyerget nem emeltem le róla, hanem az egészet oldalra tudtam fékcsövetül fordítani.
Ez kell neked:
http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=n_mondeo_rwheelbearing_fm90026

Ezen látod a szerelőfuratot és a négyszög négy sarkán a T50-es csavarok rögzítési helyét  eljen Mondjuk ezért is kell hosszú kb 80mm-es T50-es szerszám  szomoru1
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.16 hétfő, 12:21:09 írta Trekxc » Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #1772 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 13:01:20 »

Igen, de az simán lejön, ha a kerék már lent van és persze nincs rárohadva, ha kitekered a két féknyereg rögzítő csavart. Én a féknyerget nem emeltem le róla, hanem az egészet oldalra tudtam fékcsövetül fordítani.
Ez kell neked:
http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=n_mondeo_rwheelbearing_fm90026

Ezen látod a szerelőfuratot és a négyszög négy sarkán a T50-es csavarok rögzítési helyét  eljen Mondjuk ezért is kell hosszú kb 80mm-es T50-es szerszám  szomoru1

aha...asszem ertem....  Wink  marcsak be kene szerezni egy agyat  Embarrassed  csak nincs kedvem 180eurot adni erte..asszem nezek valami hasznaltat.....
koszi szepen a segitseget  worship worship worship
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1773 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 13:24:08 »

aha...asszem ertem....  Wink  marcsak be kene szerezni egy agyat  Embarrassed  csak nincs kedvem 180eurot adni erte..asszem nezek valami hasznaltat.....
koszi szepen a segitseget  worship worship worship
Pénz nagy úr tudom, de használtat nem vennék bele.
Inkább egy utángyártott újat.
Itt sokkal olcsóbb pl:
http://www.ebay.com/sch/i.html?LH_AvailTo=1&_nkw=mondeo+rear+hub&_arm=1&_armm=63&_ruu=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_nkw%3Dmondeo%2Brear%2Bhub%26_arr%3D1&_rdc=1
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #1774 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 13:45:58 »


fiha...ez tenyleg jo ar....ide be kell jelentkezni es ugy lehet rendelni nemde????es mennyi a postakoltseg kb?
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1675


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #1775 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 14:19:41 »

fiha...ez tenyleg jo ar....ide be kell jelentkezni es ugy lehet rendelni nemde????es mennyi a postakoltseg kb?


Regisztrálnod kell a paypal-on és utána ebay-en.
http://logout.hu/cikk/paypal_regisztracio/teljes.html

Postaköltség az ország és sokmindentől függ, de lehet szűrni erre is  eljen
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #1776 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 14:34:46 »

Regisztrálnod kell a paypal-on és utána ebay-en.
http://logout.hu/cikk/paypal_regisztracio/teljes.html

Postaköltség az ország és sokmindentől függ, de lehet szűrni erre is  eljen

 worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship
megegyszer is koszi mindent.....egybol rendeltem 2ot mert igy is olcsobbra jon ki meg postakoltseggel is mint nalunk egy darab nyes nyes nyes nyes nyes nyes nyes nyes
mar alig varom a csomagot............... Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1777 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 16:03:52 »

Mert felemelve húzzák le a csavarokat nem keréken, és nem oda áll vissza a futómű ahová kellene, feszülnek a szilentek. Keréken kell fixre húzni a csavarokat  mikor már rajta a súly.

És ezt hogy csinálod? Beszereled a beszerelendő alkatrészeket ( pl. lengéscsillapító ), lazára húzod a csavarokat, leengeded, és akkor húzod fixre?

 
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1778 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 16:31:44 »

És ezt hogy csinálod? Beszereled a beszerelendő alkatrészeket ( pl. lengéscsillapító ), lazára húzod a csavarokat, leengeded, és akkor húzod fixre?

Ööö az egész kocsit emelik a kerekekkel együtt egy padon, így nincs nagyon mit leengedni ebből a szempontból. Ezt is csak kényelmi okokból, ha nincs akna. Középen lehet emelni az autón egy mozgatható (csúsztatható) olajos emelővel ha kell.

Illetve pl gátló cseréhez nem kell emelni a kocsit, csak egy akna kell, hogy hozzáférj, és fixre lehet húzni. De itt nem a gátló a lényeg, hanem a többi futómű alkatrész, amelyeket állítani lehet, és a futómű geometriáját, karakterisztikáját adják. A gátlónak ugye csak 1-1felfogatási pontja van, azt nagyon nem lehet elszúrni, meg mozog is.

Itt vannak képek, hogy érthetőbb legyen:

http://tinyurl.com/6nnfj68

http://tinyurl.com/7e3jdtf

http://tinyurl.com/79faznz


Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1779 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 16:37:19 »

Ööö az egész kocsit emelik a kerekekkel együtt egy padon, így nincs nagyon mit leengedni ebből a szempontból. Ezt is csak kényelmi okokból, ha nincs akna. Középen lehet emelni az autón egy mozgatható (csúsztatható) olajos emelővel ha kell.

Illetve pl gátló cseréhez nem kell emelni a kocsit, csak egy akna kell, hogy hozzáférj, és fixre lehet húzni. De itt nem a gátló a lényeg, hanem a többi futómű alkatrész, amelyeket állítani lehet, és a futómű geometriáját, karakterisztikáját adják. A gátlónak ugye csak 1-1felfogatási pontja van, azt nagyon nem lehet elszúrni, meg mozog is.

Itt vannak képek, hogy érthetőbb legyen:

http://tinyurl.com/6nnfj68

http://tinyurl.com/7e3jdtf

http://tinyurl.com/79faznz




Lehet én vagyok a hülye,(biztos vigyor3 ), de nem nagyon értem hogy lehet kiszerelni valamit a futóműből ha nem emeled meg...?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #1780 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 16:42:23 »

Ööö az egész kocsit emelik a kerekekkel együtt egy padon, így nincs nagyon mit leengedni ebből a szempontból. Ezt is csak kényelmi okokból, ha nincs akna. Középen lehet emelni az autón egy mozgatható (csúsztatható) olajos emelővel ha kell.

Illetve pl gátló cseréhez nem kell emelni a kocsit, csak egy akna kell, hogy hozzáférj, és fixre lehet húzni. De itt nem a gátló a lényeg, hanem a többi futómű alkatrész, amelyeket állítani lehet, és a futómű geometriáját, karakterisztikáját adják. A gátlónak ugye csak 1-1felfogatási pontja van, azt nagyon nem lehet elszúrni, meg mozog is.

Itt vannak képek, hogy érthetőbb legyen:

http://tinyurl.com/6nnfj68

http://tinyurl.com/7e3jdtf

http://tinyurl.com/79faznz




ha nem tévedek ezek a képek nem alkatrész cseréről szólnak hanem futómű beállításról. a 2 szerintem nem ugyanaz.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1781 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 17:04:48 »

ha nem tévedek ezek a képek nem alkatrész cseréről szólnak hanem futómű beállításról. a 2 szerintem nem ugyanaz.


Nem tévedsz, roppant jól látod a kettő közti különbséget  vigyor3
De a kép csak a pad illusztrálására szolgált. Ugyanakkor szorosan összefüggnek.
 Az irreleváns most, hogy a padot emeled vagy aknára állsz, de a lényeg ott van, hogy a kerekeken van a súly, nem pl a küszöbön, lengőkaron, emelési ponton, mint a csáposnál, és így nem lóg a futómű.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.16 hétfő, 17:16:10 írta Mad-V » Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1782 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 17:05:29 »

Lehet én vagyok a hülye,(biztos vigyor3 ), de nem nagyon értem hogy lehet kiszerelni valamit a futóműből ha nem emeled meg...?
Menj el a futóműveshez, és nézd meg.  hehe

Jó, nem mindent lehet, de csomó olyan van, amihez nem kell pluszban emelni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.16 hétfő, 17:17:20 írta Mad-V » Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1783 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 17:13:00 »

Még egyszerűbben.

Kerekek az emelő két oldalán, autó súlya a kerekeken. (rámpás ollós emelő)
Középen emelsz az autón a beépített emelővel, de csak annyit, hogy az alkatrész, pl rugó, stb kibújjon. Vagy bármi. Összerakod, csavarod, stb,  leengeded középen, így mindjárt a kerekeken a súly, és lehúzod.
http://www.google.hu/imgres?q=oll%C3%B3s+emel%C5%91&um=1&hl=hu&sa=N&biw=1440&bih=799&tbm=isch&tbnid=JA7putTFMk8qPM:&imgrefurl=http://www.autofitt.hu/index_valt.htm&docid=KtznLnJ8IXif9M&imgurl=http://www.autofitt.hu/fooldal_kepek/lion45klein.gif&w=297&h=165&ei=AUwUT6jvHqKO4gTT8pXhAw&zoom=1

Meg lehet csinálni csápossal is, ha van alatta akna  eplus2
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #1784 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 17:20:31 »



Jó, nem mindent lehet,

Erre gondoltam... vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #1785 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 19:12:14 »

És ezt hogy csinálod? Beszereled a beszerelendő alkatrészeket ( pl. lengéscsillapító ), lazára húzod a csavarokat, leengeded, és akkor húzod fixre?

 

Így van. De szerintem ha csak csillapítót cserélnek az nem tud bajt csinálni. Ha lengőkar van kiszedve/cserélve már van jelentősége.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #1786 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 19:49:04 »

worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship worship
megegyszer is koszi mindent.....egybol rendeltem 2ot mert igy is olcsobbra jon ki meg postakoltseggel is mint nalunk egy darab nyes nyes nyes nyes nyes nyes nyes nyes
mar alig varom a csomagot............... Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink Wink

Ippeg akartam mondani, hogy Bécsbe hozzám alighanem olcsóbban postáznak, de úgy látom, már mindegy. Smiley

A leszedéshez T50-es bit kell, vagy hosszú, vagy 3/8-os készletből való, az befér a legnagyobb szerelőlyukon. Vegyél oldalanként 4 db új csavart is hozzá, a régieket mérsékelten okos dolog visszarakni. Az újak viszont E-Torxosak lesznek (ha a Fordtól veszed őket), ahhoz is kell egy külön betekerő kézi készülék, valami E14 vagy hasonló méretű, majd megmondja valaki. És mindenképpen legyen rajta csavarrögyítő - a Fordos eredeti csavarok így jönnek, ha másfélét használsz, akkor kék, azaz nem végleges, oldható fajtát tegyél rá pár cseppet betekerés előtt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1787 Dátum: 2012.01.16 hétfő, 20:37:10 »

Így van. De szerintem ha csak csillapítót cserélnek az nem tud bajt csinálni. Ha lengőkar van kiszedve/cserélve már van jelentősége.

Igy van, hogy ismeteljelek  vigyor3 Gatlonal csont mindegy hogy all az auto. Az kimozogja magat.
Naplózva
nino666
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 295


E-mail
« Új hozzászólás #1788 Dátum: 2012.01.17 kedd, 09:02:22 »

Helló all!

Nekem olyan porblémám lenne, hogy a hátsó felnik melegednek és erős ferodol szagot árasztanak izmosabb (hosszabb) út után.
Előzmények:
Első körben fékbetét csere volt, elöl tárcsával együtt.
Utánna nem tapasztaltam. Később kutyacsont csere történt, és azóta tapasztalom ezt.
Elképzelhető hogy kézifék bowden, vagy féknyereg problémák vannak? Plusz hallani elég erőteljes nyikorgást is(ez elötte is megvolt).
Tippeket, és segítségeket előre is köszönöm.
Esetleg valaki tudna jó áron hátsó féktárcsát azt örömmel fogadom Wink Cheesy
Üdv.:
Nino666
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #1789 Dátum: 2012.01.17 kedd, 13:51:59 »

Így van. De szerintem ha csak csillapítót cserélnek az nem tud bajt csinálni. Ha lengőkar van kiszedve/cserélve már van jelentősége.

Ennek a szilentek miatt van jelentősége, mert ha megemelve meghúzod a szilenteket, akkor leengedve erősen csavarodik a szilent gumija (jobban nyírásra van terhelve) és hamarabb tönkremehet.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #1790 Dátum: 2012.01.17 kedd, 17:52:19 »

Szerintem féknyereg.Nekem is ilyen problémám van de én biztos tudom,hogy a nyereg problémám van.


Helló all!

Nekem olyan porblémám lenne, hogy a hátsó felnik melegednek és erős ferodol szagot árasztanak izmosabb (hosszabb) út után.
Előzmények:
Első körben fékbetét csere volt, elöl tárcsával együtt.
Utánna nem tapasztaltam. Később kutyacsont csere történt, és azóta tapasztalom ezt.
Elképzelhető hogy kézifék bowden, vagy féknyereg problémák vannak? Plusz hallani elég erőteljes nyikorgást is(ez elötte is megvolt).
Tippeket, és segítségeket előre is köszönöm.
Esetleg valaki tudna jó áron hátsó féktárcsát azt örömmel fogadom Wink Cheesy
Üdv.:
Nino666
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #1791 Dátum: 2012.01.17 kedd, 19:24:00 »

Helló all!

Nekem olyan porblémám lenne, hogy a hátsó felnik melegednek és erős ferodol szagot árasztanak izmosabb (hosszabb) út után.
Előzmények:
Első körben fékbetét csere volt, elöl tárcsával együtt.
Utánna nem tapasztaltam. Később kutyacsont csere történt, és azóta tapasztalom ezt.
Elképzelhető hogy kézifék bowden, vagy féknyereg problémák vannak? Plusz hallani elég erőteljes nyikorgást is(ez elötte is megvolt).
Tippeket, és segítségeket előre is köszönöm.
Esetleg valaki tudna jó áron hátsó féktárcsát azt örömmel fogadom Wink Cheesy
Üdv.:
Nino666

Nekünk pont ez volt, és féknyereg volt.
Fék topikban van elérhetősége srácnak, aki felújítja 8000ft/db, nekünk most lett megcsinálva, azóta jól működik.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1792 Dátum: 2012.01.17 kedd, 19:24:46 »

Ennek a szilentek miatt van jelentősége, mert ha megemelve meghúzod a szilenteket, akkor leengedve erősen csavarodik a szilent gumija (jobban nyírásra van terhelve) és hamarabb tönkremehet.

egyszer láttam egy c klasse mercit, ami 7 centivel magasabb volt mint kéne, mert csáposon húzták fixre a futművet  beka3 nagyon bután nézett ki  hehe
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #1793 Dátum: 2012.01.17 kedd, 20:23:31 »

egyszer láttam egy c klasse mercit, ami 7 centivel magasabb volt mint kéne, mert csáposon húzták fixre a futművet  beka3 nagyon bután nézett ki  hehe
valahogy ki kéne emelni a verdát, így pont ezen gondolkodom.. de ez hosszú távon nem kifizetődő megoldás, ha jól értem.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #1794 Dátum: 2012.01.18 szerda, 08:45:46 »

Ippeg akartam mondani, hogy Bécsbe hozzám alighanem olcsóbban postáznak, de úgy látom, már mindegy. Smiley

A leszedéshez T50-es bit kell, vagy hosszú, vagy 3/8-os készletből való, az befér a legnagyobb szerelőlyukon. Vegyél oldalanként 4 db új csavart is hozzá, a régieket mérsékelten okos dolog visszarakni. Az újak viszont E-Torxosak lesznek (ha a Fordtól veszed őket), ahhoz is kell egy külön betekerő kézi készülék, valami E14 vagy hasonló méretű, majd megmondja valaki. És mindenképpen legyen rajta csavarrögyítő - a Fordos eredeti csavarok így jönnek, ha másfélét használsz, akkor kék, azaz nem végleges, oldható fajtát tegyél rá pár cseppet betekerés előtt.

AndyA

jaja..mar mindegy...  vigyor3  elore is koszi a sok segitseget...  worship worship worship worship
Naplózva
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #1795 Dátum: 2012.01.18 szerda, 09:10:50 »

szepjonapot...mar regota megakartam kerdezni de valahogy edig mindig kiment a fejembl vagy valami fontosabb kerdesem volt.nah akkor..a kerdesem a kovetkezo... a szilent ami a hatso hidat rafogja a kasznira az nekem egy egy csepet furanak tunik...a gumiperem ami van rajta az le van szakadva nehol es elegge bent van az egesz.annak nem ugy kene lennie hogy a hid es kaszni kozt legyen egy csep tavolsag.
 worship worship worship worship worship
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1796 Dátum: 2012.01.18 szerda, 10:00:17 »

valahogy ki kéne emelni a verdát, így pont ezen gondolkodom.. de ez hosszú távon nem kifizetődő megoldás, ha jól értem.

Ebben a felállásban nem. De hogy pl mivan ha gumipogácsát teszel a rugók közé (ez inkább merevít mint emel) meg hogy hasonló "zsigulis" praktikákat be lehet-e és érdemes-e a mondeonál alkalmazni azt nem tudom. Miért nem elég neked a gyári hasmagasság?
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #1797 Dátum: 2012.01.18 szerda, 10:13:02 »

Ebben a felállásban nem. De hogy pl mivan ha gumipogácsát teszel a rugók közé (ez inkább merevít mint emel) meg hogy hasonló "zsigulis" praktikákat be lehet-e és érdemes-e a mondeonál alkalmazni azt nem tudom. Miért nem elég neked a gyári hasmagasság?
lényegében 3 cm elég lenne pluszban.. évente egyszer autópályázom, inkább hegyes-völgyes helyeken fordulok meg leggyakrabban, néha a régi hobbim űzöm, ahol végigautókázom erdőmenti földutakon.. oda-oda ér a hasa szegénykének. de még a kapuban is csak félig megpakoltan nem ér oda az alja, ha fullig van motyóval, alá kell pakolnom deszkákat..
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #1798 Dátum: 2012.01.18 szerda, 10:18:12 »

akkor ajanlom a legrugot.
Amikor full vagy, felfujod kemenyre, az emel a kocsin 1 es 5 centi kozott. Csak a hatuljat emeli!

Nekem megszunt az odaereses problemam amiota bent van a legrugo, nalam a telekre valo kijutasnal volt gond, megpakolt autoval huztam a hasat az ut kozepen levo emelkedesen.
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #1799 Dátum: 2012.01.18 szerda, 10:22:46 »

akkor ajanlom a legrugot.
Amikor full vagy, felfujod kemenyre, az emel a kocsin 1 es 5 centi kozott. Csak a hatuljat emeli!

Nekem megszunt az odaereses problemam amiota bent van a legrugo, nalam a telekre valo kijutasnal volt gond, megpakolt autoval huztam a hasat az ut kozepen levo emelkedesen.
nem lenne rossz.. de az elejét is meg kéne emelni picit, mert azt még a járdaszegélyen is rendszeresen felakasztom. hát még a földutakon.
kinél vetted, mennyiért? nem csípődik be? hány évet bír ki? milyen kompresszorod van hozzá?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Oldalak: 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 43 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.112 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.