Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:17:04
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
87
88
89
90
91
92
93
[
94
]
95
96
97
98
99
100
101
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3167713 alkalommal)
0 Felhasználó és 180 vendég van a témában
ferenc77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4650 Dátum:
2013.11.11 hétfő, 13:03:20 »
Szia!
Szerintem valamelyik csillapítód koppan.
Nekem a két hátsó lett cserélve egyszerre és abból az egyik rossz volt, padon jól teljesített, de kiszerelve összenyomott állapotából darabosan jött vissza.
Újbóli csere után megszűnt a kopogás.
Idézetet írta: joeboy - 2013.11.11 hétfő, 10:58:06
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék!
Elkövettem azt a hibát, hogy a két első gátlót felújíttattam. Bár lehet, hogy nem ez a gond. Szóval az van, hogy a javítás óta valami koppan pl: fekvőrendőr áthajtáskor. Bemérettettem a gátlókat azok jó 80% mind a kettő, szépen is teljesítenek. Futómű átnézve minden szillent és gömbfej tutira jó. A szerelő aki csinálta azt mondta, hogy a toronyszillent és a hozzá tartozó csapágynak semmi baja ezért kár cserélni. Létezhet, hogy annak van baja és ez okozza a kopogást? Olyan mintha a gátló alaphelyzetbe vissza álásakkor koppanna. Kormányt tekergetve semmi hangja nincs. Futómű szerviz aki mérte a gátlókat azt mondták, hogy lehet, biztos, talán , nem 100%, előfordulhat, nem biztos.....stb, hogy a torony adja a hangot. Mondtam, köszi!
Van esetleg valami ötletetek, hogy mitől lehet ez?
Naplózva
2006 2.0l TDCI Ghia 130 LE INA,EGR OFF, 425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
joeboy
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4651 Dátum:
2013.11.11 hétfő, 14:51:31 »
Idézetet írta: ferenc77 - 2013.11.11 hétfő, 13:03:20
Szia!
Szerintem valamelyik csillapítód koppan.
Nekem a két hátsó lett cserélve egyszerre és abból az egyik rossz volt, padon jól teljesített, de kiszerelve összenyomott állapotából darabosan jött vissza.
Újbóli csere után megszűnt a kopogás.
Szia!
Erre gondoltam én is ezért egyből vissza is vittem. Előttem a pali szétszedte, szétbontotta újra csináltak mindent és nem találtak semmi hibát. Ezzel foglalkoznak évek óta ezért bíztam meg abban amit mondtak, hogy ez a része jó. Ők se találják a hibát.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4652 Dátum:
2013.11.11 hétfő, 14:55:53 »
Idézetet írta: joeboy - 2013.11.11 hétfő, 14:51:31
A kopogás lehet a "kutyacsonttól" is. Kézzel mozgatva elég nehéz megállapítani, hogy jó-e. Volt olyan, hogy a cseréje után elmúlt a kopogás.
Naplózva
joeboy
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4653 Dátum:
2013.11.11 hétfő, 14:59:06 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.11.11 hétfő, 14:55:53
A kopogás lehet a "kutyacsonttól" is. Kézzel mozgatva elég nehéz megállapítani, hogy jó-e. Volt olyan, hogy a cseréje után elmúlt a kopogás.
Az ilyen egyértelmű hibaforrások kiszűrve. Amúgy nemrég lett cserélve.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4654 Dátum:
2013.11.11 hétfő, 15:00:04 »
Idézetet írta: joeboy - 2013.11.11 hétfő, 14:59:06
Az ilyen egyértelmű hibaforrások kiszűrve. Amúgy nemrég lett cserélve.
Akkor marad az, amit ferenc77 írt. Szerintem....
Naplózva
obszerver
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4655 Dátum:
2013.11.13 szerda, 19:19:54 »
2001 Mondeo 1.8benzin 110le szedán hátsó lengéscsillapitója vajon gyárilag olajos?
Hátha tudja valaki mielőtt szétszedem. Javittatni szeretném, mert amennyire a kombihoz olcsó a hátsó csillapitó, a szedánhoz annyira drága.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4656 Dátum:
2013.11.13 szerda, 20:07:09 »
Idézetet írta: obszerver - 2013.11.13 szerda, 19:19:54
2001 Mondeo 1.8benzin 110le szedán hátsó lengéscsillapitója vajon gyárilag olajos?
Hátha tudja valaki mielőtt szétszedem. Javittatni szeretném, mert amennyire a kombihoz olcsó a hátsó csillapitó, a szedánhoz annyira drága.
Nem tudod szétszedni és javítani házilag.
Hacsak nem lengéscsillapító felújítással foglalkozol. Viszont akkor nem kérdeznél ilyet. Hozzávaló alkatrészeket úgysem kapnál kiskereskedelmi forgalomban.
(szár, szimmering...stb.)
Vegyél újat. Annyira nem horror az ára és sok évig jó. Ne variálj ezen...... biztonságosabb jó lengéscsillapítóval.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4657 Dátum:
2013.11.13 szerda, 20:14:38 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.13 szerda, 20:07:09
Nem tudod szétszedni és javítani házilag.
Hacsak nem lengéscsillapító felújítással foglalkozol. Viszont akkor nem kérdeznél ilyet. Hozzávaló alkatrészeket úgysem kapnál kiskereskedelmi forgalomban.
(szár, szimmering...stb.)
Vegyél újat. Annyira nem horror az ára és sok évig jó. Ne variálj ezen...... biztonságosabb jó lengéscsillapítóval.
én korábban másik tipusnál csináltattam felújítást.fél év gari volt rá,és beszerelés után még vagy 5 év eltelte után sem volt vele gond.a cég most is működik,és sokan foglalkoznak evvel.sőt az egyik távoli rokon rally autókhoz készít gátlókat,ő is újít fel.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4658 Dátum:
2013.11.13 szerda, 20:21:45 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.13 szerda, 20:14:38
én korábban másik tipusnál csináltattam felújítást.fél év gari volt rá,és beszerelés után még vagy 5 év eltelte után sem volt vele gond.a cég most is működik,és sokan foglalkoznak evvel.sőt az egyik távoli rokon rally autókhoz készít gátlókat,ő is újít fel.....
Nos, mit is írtam?
Az nem tud vele mit kezdeni, aki nem ezzel foglalkozik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4659 Dátum:
2013.11.13 szerda, 20:51:07 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.13 szerda, 20:21:45
Nos, mit is írtam?
Az nem tud vele mit kezdeni, aki nem ezzel foglalkozik.
és ellenkeztem?nem.na ugye!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4660 Dátum:
2013.11.13 szerda, 21:30:17 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.13 szerda, 20:21:45
Az nem tud vele mit kezdeni, aki nem ezzel foglalkozik.
így van. De elviszi ahhoz aki ezzel foglalkozik. és lehet jobb lesz mint a bolti. Pl Dömsödön a Katonához. Szerintem alf is rá gondol
Idézetet írta: obszerver - 2013.11.13 szerda, 19:19:54
2001 Mondeo 1.8benzin 110le szedán hátsó lengéscsillapitója vajon gyárilag olajos?
Hátha tudja valaki mielőtt szétszedem. Javittatni szeretném, mert amennyire a kombihoz olcsó a hátsó csillapitó, a szedánhoz annyira drága.
ne szedd szét. nem tudsz csinálni vele semmit
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.13 szerda, 21:31:59 írta Dentcraft
»
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
obszerver
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4661 Dátum:
2013.11.13 szerda, 23:30:17 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.11.13 szerda, 21:30:17
így van. De elviszi ahhoz aki ezzel foglalkozik. és lehet jobb lesz mint a bolti. Pl Dömsödön a Katonához. Szerintem alf is rá gondol
ne szedd szét. nem tudsz csinálni vele semmit
Nem úgy szétszedni hogy magát a csillapitót, hanem a kereket le és jól megszakérteni, hogy ez most akkor olajos vagy gázos. Erre gondoltam. Ha olajos, akkor odaadnám egy szakembernek aki ilyenekkel foglalkozik, megbizom benne, mert ha kérhető keménységüre csinálnak lengéscsillapitókat (pl igen, rally) akkor gondolom egy gyárival megbirkóznak.
Szóval a kérdés lényege az lenne hogy a Motorcraft lengéscsillapitó (erre emlékszem, ezt láttam hogy az) vajon olajos, vagy gázos?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4662 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 07:44:33 »
Idézetet írta: obszerver - 2013.11.13 szerda, 23:30:17
Nem úgy szétszedni hogy magát a csillapitót, hanem a kereket le és jól megszakérteni, hogy ez most akkor olajos vagy gázos. Erre gondoltam. Ha olajos, akkor odaadnám egy szakembernek aki ilyenekkel foglalkozik, megbizom benne, mert ha kérhető keménységüre csinálnak lengéscsillapitókat (pl igen, rally) akkor gondolom egy gyárival megbirkóznak.
Szóval a kérdés lényege az lenne hogy a Motorcraft lengéscsillapitó (erre emlékszem, ezt láttam hogy az) vajon olajos, vagy gázos?
Mindegyik fajta lengéscsillapítóban olaj van.
Amitől gázos vagy nem, az a tágulási térben lévő anyag különbsége.
A "sima" olajosnál vákuum vagy levegő van. Ez is gáz.
A gázosnak mondott olajosnál pedig nitrogénnel töltik a tágulási teret.
Gyakorlatilag semmi különbség nincs.
A spec lengéscsillapítóknál van (kétcsöves gázos), ahol nagy nyomásra töltik fel ezt a teret.
Van egy csöves nagynyomású is.........de ne menjünk bele. Felesleges.
Szóval nem foglalkozz a kérdéssel, mindegy.
Vedd ki, vidd el felújítani........vagy vegyél újat.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
FokaDriver
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4663 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 10:41:52 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.11.11 hétfő, 14:55:53
A kopogás lehet a "kutyacsonttól" is. Kézzel mozgatva elég nehéz megállapítani, hogy jó-e. Volt olyan, hogy a cseréje után elmúlt a kopogás.
Lábon, aknából, allulról felnyúlva kézzel fel le mozgatva nekem is kopogott az egyik "kutyacsont", felemelve az autót, tökéletes volt. Csere után megszűnt a kopogás.
Nem mindig kopogott, nem tudtam séróból megállapítni a hallott hangokból hogy ez az, pedig a Focus-on jó párat kicseréltem, tudtam mit kellene hallanom...
10 ezer km múlva kinyúlt a másik oldal is, ez ilyenkor szinte normális, ezért érdemesebb párban cserélni...
Naplózva
obszerver
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4664 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 14:02:51 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.14 csütörtök, 07:44:33
Mindegyik fajta lengéscsillapítóban olaj van.
Amitől gázos vagy nem, az a tágulási térben lévő anyag különbsége.
A "sima" olajosnál vákuum vagy levegő van. Ez is gáz.
A gázosnak mondott olajosnál pedig nitrogénnel töltik a tágulási teret.
Gyakorlatilag semmi különbség nincs.
A spec lengéscsillapítóknál van (kétcsöves gázos), ahol nagy nyomásra töltik fel ezt a teret.
Van egy csöves nagynyomású is.........de ne menjünk bele. Felesleges.
Értem, köszönöm.
Szóval nem foglalkozz a kérdéssel, mindegy.
Vedd ki, vidd el felújítani........vagy vegyél újat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4665 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 15:01:58 »
Idézetet írta: obszerver - 2013.11.14 csütörtök, 14:02:51
Kérdezz rá, hogy mennyiért újítják fel. Aztán mérlegelj. Ha nincs nagy különbség, akkor vegyél újat.
A felújítás pár nap úgyis és akkor addig hol és hogyan áll az autód? Ezt is vedd figyelembe....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4666 Dátum:
2013.11.14 csütörtök, 19:06:50 »
Idézetet írta: obszerver - 2013.11.14 csütörtök, 14:02:51
A gyári lengéscsillapító "olajos". Ha jól tudom, a Motorcraftnak nincs is "gázos" lengéscsillapítója. (legalábbis az MKIII-as Mondeohoz)
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4667 Dátum:
2013.11.15 péntek, 18:50:23 »
Kombinál a hátsó kutyacsontnak mi a hivatlos neve? Stabilizátor pálca?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4668 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:05:03 »
Idézetet írta: Scratch - 2013.11.15 péntek, 18:50:23
Kombinál a hátsó kutyacsontnak mi a hivatlos neve? Stabilizátor pálca?
Az is lehet.
Stabilizátor összekötő rúd.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4669 Dátum:
2013.11.15 péntek, 19:26:07 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.15 péntek, 19:05:03
Az is lehet.
Stabilizátor összekötő rúd.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
obszerver
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4670 Dátum:
2013.11.16 szombat, 16:52:07 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.14 csütörtök, 15:01:58
Kérdezz rá, hogy mennyiért újítják fel. Aztán mérlegelj. Ha nincs nagy különbség, akkor vegyél újat.
A felújítás pár nap úgyis és akkor addig hol és hogyan áll az autód? Ezt is vedd figyelembe....
Igy fogok tenni. Az előző üzenetben egyébként megköszöntem a segitséget, de valamiért nem jelent meg amiért irtam, szóval köszi.
Naplózva
hoobii
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4671 Dátum:
2013.11.19 kedd, 07:30:18 »
Kormánymű vagy féltengely ?
Egyenes futásnál bugás, morajlás hallatszik az első futómű felől, csak 40-60km/h között. Ami már enyhe jobbra kormányzásnál abbamarad. (hasonló mint az autópálya széli elalvás ellen figyelmeztető bordás felfestésre futás)
A kormányműre gyanakszom mert egy ideje egyre gyengébb a szervó rásegítés.
Ötletet, tapasztalatot szívesen veszek.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4672 Dátum:
2013.11.19 kedd, 07:36:02 »
Idézetet írta: hoobii - 2013.11.19 kedd, 07:30:18
Kormánymű vagy féltengely ?
Egyenes futásnál bugás, morajlás hallatszik az első futómű felől, csak 40-60km/h között. Ami már enyhe jobbra kormányzásnál abbamarad. (hasonló mint az autópálya széli elalvás ellen figyelmeztető bordás felfestésre futás)
A kormányműre gyanakszom mert egy ideje egyre gyengébb a szervó rásegítés.
Ötletet, tapasztalatot szívesen veszek.
A kormányműnek nem sok köze van a sebességhez, főleg egy szűk intervallumban.
Az pontosítható, hogy melyik oldalról jön a hang? Bal, jobb?
Nézd meg a csapágyakat. Rezonancia nincs?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4673 Dátum:
2013.11.19 kedd, 10:27:32 »
Idézetet írta: hoobii - 2013.11.19 kedd, 07:30:18
Kormánymű vagy féltengely ?
Egyenes futásnál bugás, morajlás hallatszik az első futómű felől, csak 40-60km/h között. Ami már enyhe jobbra kormányzásnál abbamarad. (hasonló mint az autópálya széli elalvás ellen figyelmeztető bordás felfestésre futás)
A kormányműre gyanakszom mert egy ideje egyre gyengébb a szervó rásegítés.
Ötletet, tapasztalatot szívesen veszek.
kerék csapágy.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
feanor
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 45
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4674 Dátum:
2013.11.24 vasárnap, 10:30:09 »
Hátsó tengelycsonkban (hosszlengőkar)szeretnék szilentet cserélni,hol tudom beszerezni?
Naplózva
2003 MK-III TDCI.
tomikaga
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4675 Dátum:
2013.11.25 hétfő, 10:04:55 »
Sziasztok,
lehet, hogy buta lesz a kérdés, de azért csak felteszem: bal hátsó futómű gumibak alatt szétrohadt a tartó, már alig tartja valami a gumibakot, félek, hogy átszakad. Azt lehet valahogy külön cserélni, persze a gumibakot is, mert az is halódik, vagy komplett hátsó futómű csere? A kecskeméti szakszervízben ezzel riogattak. Amúgy érdekes, mert a jobb oldalinak kutya baja...
Ha esetleg tudtok hozzá szakit ajánlni Újpest környékén, azt is megköszönném
Naplózva
placi86
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4676 Dátum:
2013.11.26 kedd, 17:37:38 »
Üdv!
kérdésem az lenne cseréltetett már valaki esetleg első csapágyakat a mondeoján? most olyan gondba vagyok,hogy webshopot nézem és van több fajta méret! a kocsim 2004-es 116le BWY Motorkód és 2.0tdci manuális 5ös váltóval
Ezek a lehetőségek vannak:
SKF VKBA 3575
Külső átmérő [mm]: 75
Belső átmérő [mm]: 40
Szélesség [mm]: 37
Szintén SKF
VKBA 3625
Külső átmérő [mm]: 83
Belső átmérő [mm]: 47
Szélesség [mm]: 37
kerékcsapágy szett
látom van olyan azt hiszem az utóbbi méretnél,hogy mágneses integrált érzékelőgyűrűvel. Fogalmam sincs az enyémbe milyen kell és milyen méret ezért gondoltam valaki tud ebben a kérdésben segíteni. A témához még annyit,hogy felraktam a téligumikat azt gondoltam attól hangos az eleje,de tévedtem mert pár napja már ropog is. A szerelőm szerint csapágyas,de nem merem addig megrendelni a csapágykészletet még nem tudok pontos méretet és nem bizonyosodok meg róla.
A válaszokat előre is köszi
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4677 Dátum:
2013.11.26 kedd, 17:55:34 »
Idézetet írta: placi86 - 2013.11.26 kedd, 17:37:38
Üdv!
kérdésem az lenne cseréltetett már valaki esetleg első csapágyakat a mondeoján? most olyan gondba vagyok,hogy webshopot nézem és van több fajta méret! a kocsim 2004-es 116le BWY Motorkód és 2.0tdci manuális 5ös váltóval
Ezek a lehetőségek vannak:
SKF VKBA 3575
Külső átmérő [mm]: 75
Belső átmérő [mm]: 40
Szélesség [mm]: 37
Szintén SKF
VKBA 3625
Külső átmérő [mm]: 83
Belső átmérő [mm]: 47
Szélesség [mm]: 37
kerékcsapágy szett
látom van olyan azt hiszem az utóbbi méretnél,hogy mágneses integrált érzékelőgyűrűvel. Fogalmam sincs az enyémbe milyen kell és milyen méret ezért gondoltam valaki tud ebben a kérdésben segíteni. A témához még annyit,hogy felraktam a téligumikat azt gondoltam attól hangos az eleje,de tévedtem mert pár napja már ropog is. A szerelőm szerint csapágyas,de nem merem addig megrendelni a csapágykészletet még nem tudok pontos méretet és nem bizonyosodok meg róla.
A válaszokat előre is köszi
Ha kézi váltós, akkor 3575, ha automata, akkor 3625.
Naplózva
placi86
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4678 Dátum:
2013.11.26 kedd, 22:28:22 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.11.26 kedd, 17:55:34
Ha kézi váltós, akkor 3575, ha automata, akkor 3625.
köszönöm a választ
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4679 Dátum:
2013.11.27 szerda, 00:13:02 »
Idézetet írta: tomikaga - 2013.11.25 hétfő, 10:04:55
Sziasztok,
lehet, hogy buta lesz a kérdés, de azért csak felteszem: bal hátsó futómű gumibak alatt szétrohadt a tartó, már alig tartja valami a gumibakot, félek, hogy átszakad. Azt lehet valahogy külön cserélni, persze a gumibakot is, mert az is halódik, vagy komplett hátsó futómű csere? A kecskeméti szakszervízben ezzel riogattak. Amúgy érdekes, mert a jobb oldalinak kutya baja...
Ha esetleg tudtok hozzá szakit ajánlni Újpest környékén, azt is megköszönném
GSR fórumtársunk újpalotán dolgozik.
Naplózva
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
erékcsapágy tömítő nyűrű kenése
«
Új hozzászólás #4680 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 15:29:49 »
Sziasztok!
Hátsó kerekeim kézzel történő megpörgetésekor a kerekek, hamar megállnak.
Mikor lámpánál megállok, sosem gurul hátra az autó.
Melegben araszoláskor hallom is ahogy a kerékcsapágy tömítő gyűrűje nyisztereg(szárazon fut)! Ha fújok a tömítő gyűrűkre(szimeringekre) WD40-et sokat javul a helyzet, sokkal könnyebben forog a kerék.
sajnos ez az állapot nem tart sokáig, hamar kiszáradnak. Nektek is ilyen a kerékagyatok?
-Zsírzó gombot esetleg nem lenne érdemes fúrni bele?
Akkor belülről lehetne nyomni bele a zsírt, növelve az élettartamot, és csökkenteni a súrlódást.
Válaszokat előre is köszönöm!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.28 csütörtök, 15:36:16 írta Mondeoápoló
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: erékcsapágy tömítő nyűrű kenése
«
Új hozzászólás #4681 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 15:37:15 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2013.11.28 csütörtök, 15:29:49
Sziasztok!
Hátsó kerekeim kézzel történő megpörgetésekor a kerekek, hamar megállnak.
Mikor lámpánál megállok, sosem gurul hátra az autó.
Melegben araszoláskor hallom is ahogy a kerékcsapágy tömítő gyűrűje nyisztereg(szárazon fut)! Ha fújok a tömítő gyűrűkre(szimeringekre) WD40-et sokat javul a helyzet, sokkal könnyebben forog a kerék.
sajnos ez az állapot nem tart sokáig, hamar kiszáradnak. Nektek is ilyen a kerékagyatok?
-Zsírzó gombot esetleg nem lenne érdemes fúrni bele? ::)Akkor belülről lehetne nyomni bele a zsírt, növelve az élettartamot, és csökkenteni a súrlódást.
Válaszokat előre is köszönöm!
Csere. Német eBay-ról tudok jó áron, ha érdekel, nemrég vettem hármat is.
WD40 azért nem túl jó ötlet, mert a porvédő gumiból van, és annak nem tesz túl jót.
Ha még gyári, akkor 3/8"-os vagy hosszú (110 mm) T50-es Torxszal tudod levenni, az új csavarok hozzá viszont E12-es külső Torxok (adják az új agyhoz). E12-ből is 3/8-os vagy hosszú (BMW hengerfejcsavarhoz való) kell.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: erékcsapágy tömítő nyűrű kenése
«
Új hozzászólás #4682 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 15:49:37 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.28 csütörtök, 15:37:15
Csere. Német eBay-ról tudok jó áron, ha érdekel, nemrég vettem hármat is.
WD40 azért nem túl jó ötlet, mert a porvédő gumiból van, és annak nem tesz túl jót.
Ha még gyári, akkor 3/8"-os vagy hosszú (110 mm) T50-es Torxszal tudod levenni, az új csavarok hozzá viszont E12-es külső Torxok (adják az új agyhoz). E12-ből is 3/8-os vagy hosszú (BMW hengerfejcsavarhoz való) kell.
AndyA
Az újak nem szorulnak? Nekem úgy tűnik, hogy a szimeringek még nem engedték be a vizet. Új csapágyakba nem lenne érdemes zsírzógombot építeni?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.28 csütörtök, 16:03:25 írta Mondeoápoló
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: erékcsapágy tömítő nyűrű kenése
«
Új hozzászólás #4683 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 16:36:02 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2013.11.28 csütörtök, 15:49:37
Az újak nem szorulnak? Nekem úgy tűnik, hogy a szimeringek még nem engedték be a vizet. Új csapágyakba nem lenne érdemes zsírzógombot építeni?
Nem. "Egyszer használatos" a teljes hátsó kerékagy.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: erékcsapágy tömítő nyűrű kenése
«
Új hozzászólás #4684 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 18:52:56 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.28 csütörtök, 16:36:02
Nem. "Egyszer használatos" a teljes hátsó kerékagy.
AndyA
Érdemes márkásat venni, vagy jó ez is?:
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=STX3576|SZE
Ha megpróbálnám a zsírzógombot beépíteni az agy melyik részére fúrjam be? Nem ismerem a belső felépítését.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.28 csütörtök, 19:00:08 írta Mondeoápoló
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Válasz: erékcsapágy tömítő nyűrű kenése
«
Új hozzászólás #4685 Dátum:
2013.11.28 csütörtök, 19:52:31 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2013.11.28 csütörtök, 18:52:56
Érdemes márkásat venni, vagy jó ez is?:
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=STX3576|SZE
Ha megpróbálnám a zsírzógombot beépíteni az agy melyik részére fúrjam be? Nem ismerem a belső felépítését.
Senki nem ismeri. Nem szétszedhető, ezért egyben szoktuk kidobni, amikor lejárt az ideje.
Nekem a nevesincs 90 ezret bírt, most cseréltem/cserélem "neves" névtelenre.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Válasz: erékcsapágy tömítő nyűrű kenése
«
Új hozzászólás #4686 Dátum:
2013.11.29 péntek, 07:17:25 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2013.11.28 csütörtök, 18:52:56
Érdemes márkásat venni, vagy jó ez is?:
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=STX3576|SZE
Ha megpróbálnám a zsírzógombot beépíteni az agy melyik részére fúrjam be? Nem ismerem a belső felépítését.
Tisztelt Fórumtárs!
A mondeo hátsó kerékagy nem javítható, csak cserével. Teljesen zárt peremezett kialakítású. Bárhol megfúrod akkor a fém forgács bekerülhet a rendszerbe, amit aztán nagy ívben kidobhatsz a kukába. Nehezen vettük tudomásul, hogy nem javítható csak cserével. Hidd el, hogy így van. A kísérletezés ebben az esetben, csak plusz felesleges költség vonzatot eredményez.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4687 Dátum:
2013.11.29 péntek, 14:11:23 »
Teljesen kielégítettetek! KÖSZÖNÖM!
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
NemTom
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1077
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4688 Dátum:
2013.11.29 péntek, 14:46:52 »
Idézetet írta: placi86 - 2013.11.26 kedd, 17:37:38
Üdv!
kérdésem az lenne cseréltetett már valaki esetleg első csapágyakat a mondeoján? most olyan gondba vagyok,hogy webshopot nézem és van több fajta méret! a kocsim 2004-es 116le BWY Motorkód és 2.0tdci manuális 5ös váltóval
Ezek a lehetőségek vannak:
SKF VKBA 3575
Külső átmérő [mm]: 75
Belső átmérő [mm]: 40
Szélesség [mm]: 37
Szintén SKF
VKBA 3625
Külső átmérő [mm]: 83
Belső átmérő [mm]: 47
Szélesség [mm]: 37
kerékcsapágy szett
látom van olyan azt hiszem az utóbbi méretnél,hogy mágneses integrált érzékelőgyűrűvel. Fogalmam sincs az enyémbe milyen kell és milyen méret ezért gondoltam valaki tud ebben a kérdésben segíteni. A témához még annyit,hogy felraktam a téligumikat azt gondoltam attól hangos az eleje,de tévedtem mert pár napja már ropog is. A szerelőm szerint csapágyas,de nem merem addig megrendelni a csapágykészletet még nem tudok pontos méretet és nem bizonyosodok meg róla.
A válaszokat előre is köszi
Helló,
Én ilyet vettem bele. Ezt tökéletes. A nagyobb átmérőjű azt hiszem, hogy az automata váltóshoz való.
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=VKBA+3575%7CSZ
Naplózva
2.0 TD
CI
115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4689 Dátum:
2013.12.06 péntek, 12:51:08 »
Mennyire nagy műtét egy kombiban hátsó rugót cserélni?
Felemel, rugó összehúz, kivesz, új rugó be, kész?
Vagy van valami trükkösebb része esetleg?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4690 Dátum:
2013.12.06 péntek, 12:55:11 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.12.06 péntek, 12:51:08
Mennyire nagy műtét egy kombiban hátsó rugót cserélni?
Felemel, rugó összehúz, kivesz, új rugó be, kész?
Vagy van valami trükkösebb része esetleg?
AndyA
ott kezd el bonyolodni,amikor odaérsz,hogy "rugó összehúz,kivesz,új rugó be......"
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4691 Dátum:
2013.12.06 péntek, 12:55:59 »
Idézetet írta: alf - 2013.12.06 péntek, 12:55:11
ott kezd el bonyolodni,amikor odaérsz,hogy "rugó összehúz,kivesz,új rugó be......"
Akkor onnantól részletezd.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4692 Dátum:
2013.12.06 péntek, 12:57:01 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.12.06 péntek, 12:51:08
Mennyire nagy műtét egy kombiban hátsó rugót cserélni?
Felemel, rugó összehúz, kivesz, új rugó be, kész?
Vagy van valami trükkösebb része esetleg?
AndyA
Egy sínes emelőn nem macera. Még rugóösszehúzó sem kell.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4693 Dátum:
2013.12.06 péntek, 13:00:34 »
Idézetet írta: GSR - 2013.12.06 péntek, 12:57:01
Egy sínes emelőn nem macera. Még rugóösszehúzó sem kell.
Akna van, meg sima kroki hozzá.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4694 Dátum:
2013.12.06 péntek, 15:24:37 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.12.06 péntek, 12:51:08
Mennyire nagy műtét egy kombiban hátsó rugót cserélni?
Felemel, rugó összehúz, kivesz, új rugó be, kész?
Vagy van valami trükkösebb része esetleg?
AndyA
Nem nagy meló max fél óra. Összehúzó sem kell hozzá.
Én így csináltam: kerék le, stabilizátor függesztő (kutyacsont) lengőkarból kicsavar, lengőkar csavarja csonkállványból kivesz, lenyomod a lengőkart és kint is van a rugó.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
NitroTom
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4695 Dátum:
2013.12.06 péntek, 22:29:45 »
Hi! Skacok
Az lenne a kérdésem, hogy ki kellene cseréljem a trapéz gömbfejet a mondi elejében. Cserélt már valaki ilyet? Mekkora szívás? Milyen márkát ajánlotok? Köszi.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4696 Dátum:
2013.12.07 szombat, 07:52:20 »
Idézetet írta: NitroTom - 2013.12.06 péntek, 22:29:45
Hi! Skacok
Az lenne a kérdésem, hogy ki kellene cseréljem a trapéz gömbfejet a mondi elejében. Cserélt már valaki ilyet? Mekkora szívás? Milyen márkát ajánlotok? Köszi.
A gyári gömbfej szegecselve van.
2 megoldás van:
1. veszel komplett lengőkart és azzal együtt cseréled
2. lefúrod/vágod a gyári szegecseket és veszel utángyártott gömbfejet (adnak hozzá csavart) valami nevesebb gyártótól (pl. Lemförder)
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
NitroTom
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4697 Dátum:
2013.12.07 szombat, 08:06:34 »
Idézetet írta: Zoleex - 2013.12.07 szombat, 07:52:20
A gyári gömbfej szegecselve van.
2 megoldás van:
1. veszel komplett lengőkart és azzal együtt cseréled
2. lefúrod/vágod a gyári szegecseket és veszel utángyártott gömbfejet (adnak hozzá csavart) valami nevesebb gyártótól (pl. Lemförder)
Azt vágom, hogy szegecselve van, a kérdés csak hogy mennyire szívás otthon kicserélni? mondjuk a kertben
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4698 Dátum:
2013.12.07 szombat, 09:32:01 »
Idézetet írta: NitroTom - 2013.12.07 szombat, 08:06:34
Azt vágom, hogy szegecselve van, a kérdés csak hogy mennyire szívás otthon kicserélni? mondjuk a kertben
ne vazz!! még megvan a mondi?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.12.07 szombat, 09:33:34 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #4699 Dátum:
2013.12.07 szombat, 09:42:41 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.12.06 péntek, 12:51:08
Mennyire nagy műtét egy kombiban hátsó rugót cserélni?
Felemel, rugó összehúz, kivesz, új rugó be, kész?
Vagy van valami trükkösebb része esetleg?
AndyA
Nem kell osszehuzo. Aknara allsz. Le kell kötni a stab összekötőt meg a csillapitot. Ha van xenon annak is a szintezojet.jól fujd be csavarlazitoval mer elszakad a csavar konnyen. Felemeled krokival ugy h a kerék levegobe legyen. Le mész, lehuzod a lengokart ahogy lehet es kifeszited a rugot valami nagy csavarhuzoval. Nem fog kiugrani meg ilyenek
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Oldalak:
1
...
87
88
89
90
91
92
93
[
94
]
95
96
97
98
99
100
101
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ