Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 03:41:23 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 668 669 670 671 672 673 674 [675] 676 677 678 679 680 681 682 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11149904 alkalommal)
0 Felhasználó és 73 vendég van a témában
HENE
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 93


« Új hozzászólás #33700 Dátum: 2017.12.06 szerda, 10:33:50 »

Tudod esetleg, hogy direktbe köthető, vagy milyen átalakítót tettek hozzá? Kormány távvezérlő nem érdekel, sose használom.

AndyA

Erről fogalmam sincs sajnos, ahol vettem, ott szerelték be.  A készülék teszi a dolgát, szépen szól, a teljesítménye is elég.
Naplózva

2006. 2.0 TDCI 130 LE M6 kombi
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #33701 Dátum: 2017.12.06 szerda, 19:31:46 »

Sziasztok!
A segitségeteket szeretném kérni!
A bátyámnak van problémája az mk3-as 2000tddi
mondeojával!
Az a probléma hogy menet körben kigyullad a töltés lámpa akár töbször is,majd elalszik!
Gondol egyet kigyullad a kézifék lámpa és elalszik,úgy hogy nincs be húzva!
Ráadásként még azt is csinálja hogy elmegy menet közbe a fordulatszámmérő és az is elöfordult hogy az egész müszerfal!
Valaki járt már így vagy tud segíteni,hogy mi lehet a baj és hol keressük a provlémát!
Előre is köszi a segítséget!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #33702 Dátum: 2017.12.06 szerda, 19:42:27 »

Sziasztok!
A segitségeteket szeretném kérni!
A bátyámnak van problémája az mk3-as 2000tddi
mondeojával!
Az a probléma hogy menet körben kigyullad a töltés lámpa akár töbször is,majd elalszik!
Gondol egyet kigyullad a kézifék lámpa és elalszik,úgy hogy nincs be húzva!
Ráadásként még azt is csinálja hogy elmegy menet közbe a fordulatszámmérő és az is elöfordult hogy az egész müszerfal!
Valaki járt már így vagy tud segíteni,hogy mi lehet a baj és hol keressük a provlémát!
Előre is köszi a segítséget!
akku,testkábel hiba,töltés.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #33703 Dátum: 2017.12.06 szerda, 20:11:20 »

akku,testkábel hiba,töltés.
Köszi!
Amúgy beleszólhat ez a probl€ma a motor műkődésébe pár km után?
Úgy értem hogy teljesítmény csökkenés!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #33704 Dátum: 2017.12.06 szerda, 20:27:06 »

Köszi!
Amúgy beleszólhat ez a probl€ma a motor műkődésébe pár km után?
Úgy értem hogy teljesítmény csökkenés!
nemhiszem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #33705 Dátum: 2017.12.06 szerda, 20:41:52 »

Bekötés?

AndyA
Egyszerű. Kell venni egy ford iso csatlakozót. Persze meg kell nézni hogy a vezetékek a megfelelő vezetékekhez kapcsolódnak e majd a magnónál. Nekem nem volt bekötve egy szál.... Összedugod és már megy is. Kell egy beépítő keret. (kb 6000Ft. Sok pénz egy db műanyagért ami nem épp a legpercízebben illeszkedik- bár a színe legalább ugyanolyan mint  a műszerfal)
Bekötik általában autóhifi boltban is de ezért már plusz pénzt nem akartam fizetni....

Tehetsz bele 1dines fejet is. Ehhez létezik olyan beépítőkeret ami ad a fejegység alá (a kisebb méretért cserébe) egy kis tárolórekeszt . Ez nagyon hasznos tud lenni ha megszoktad hogy az autók 90%ban amúgy gyárilag van kis tárolózseg  a sebességváltó előtt. :-)
Naplózva
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #33706 Dátum: 2017.12.06 szerda, 20:46:38 »

Tudod esetleg, hogy direktbe köthető, vagy milyen átalakítót tettek hozzá? Kormány távvezérlő nem érdekel, sose használom.

AndyA
Az átalakító kb 1000Ft volt. Kell hozzá egy rádióantenna átalakító is! (bármelyik autósboltba ~200Ft)
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #33707 Dátum: 2017.12.06 szerda, 21:14:28 »

nemhiszem.
Köszi
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #33708 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 07:50:07 »

Sziasztok!
A segitségeteket szeretném kérni!
A bátyámnak van problémája az mk3-as 2000tddi
mondeojával!
Az a probléma hogy menet körben kigyullad a töltés lámpa akár töbször is,majd elalszik!
Gondol egyet kigyullad a kézifék lámpa és elalszik,úgy hogy nincs be húzva!
Ráadásként még azt is csinálja hogy elmegy menet közbe a fordulatszámmérő és az is elöfordult hogy az egész müszerfal!
Valaki járt már így vagy tud segíteni,hogy mi lehet a baj és hol keressük a provlémát!
Előre is köszi a segítséget!

Alf válaszát kicsit részletezve:

Döglődő akksi - műszeres mérés, ellenőrzés.
Testkábel hiba - az akksi doboza alatt van, korrodálni szokott, és olyankor is ilyen feszültségeséses tünetek vannak.
Végül lehet még töltés hiba is - generátor ellenőrzés, szükség esetén javítás, csere (Kertész utca, lásd a főoldalon).

A TDDI-nek nem tudom, hogyan van a motorvezérlése. A TDCi-nél az elektronikát meg tudja hülyíteni az ugráló feszültség, ez szélsőséges esetben okozhat gondot a motornál.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #33709 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 08:30:00 »

Alf válaszát kicsit részletezve:

Döglődő akksi - műszeres mérés, ellenőrzés.
Testkábel hiba - az akksi doboza alatt van, korrodálni szokott, és olyankor is ilyen feszültségeséses tünetek vannak.
Végül lehet még töltés hiba is - generátor ellenőrzés, szükség esetén javítás, csere (Kertész utca, lásd a főoldalon).

A TDDI-nek nem tudom, hogyan van a motorvezérlése. A TDCi-nél az elektronikát meg tudja hülyíteni az ugráló feszültség, ez szélsőséges esetben okozhat gondot a motornál.

AndyA

Az adagoló elektronikának biztos nem teszt jót a fesz ingadozás...
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
A-magyar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #33710 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 10:57:48 »

Sziasztok .Van egy kis problémám.2001 Ford Mondeo mk3 cseréltem elemet a kulcsban minden müködik kivéve a távirányitós zárás nem akar a zárba dugom a kulcsot zár ablak felmegy kinyit távirányítóval ablak fel le nyit csak nem zár rázár de azonnal ki is nyit valaki valamit tud mondani elöre is köszönöm
Naplózva
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #33711 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 11:24:21 »

Üdv mindenkinek.
A kérdezném, hogy ha a tolatólámpa hátramenetbe kapcsolva nem világít az nagyvalószínűséggel a kapcsoló hibája vagy lehet biztosíték is. A bizti a hiba akkor melyik lenne a hozzá tartozó.
Köszönettel: sly70
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #33712 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 12:12:44 »

Üdv mindenkinek.
A kérdezném, hogy ha a tolatólámpa hátramenetbe kapcsolva nem világít az nagyvalószínűséggel a kapcsoló hibája vagy lehet biztosíték is. A bizti a hiba akkor melyik lenne a hozzá tartozó.
Köszönettel: sly70


Motortérben a valtó tetején lehúzod a kapcsoló csatiját, mondjuk egy gémkapoccsal rövidre zárod (vigyázva, hogy máshoz ne érjen hozzá). Gyújtás ráad, hátramenetbe berak. Ha világít, akkor kapcsoló.
A kapcsolót is tudod ellenőrizni egy multiméterrel.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
sly70
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #33713 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 12:20:56 »

Motortérben a valtó tetején lehúzod a kapcsoló csatiját, mondjuk egy gémkapoccsal rövidre zárod (vigyázva, hogy máshoz ne érjen hozzá). Gyújtás ráad, hátramenetbe berak. Ha világít, akkor kapcsoló.
A kapcsolót is tudod ellenőrizni egy multiméterrel.
Ok Köszönöm
Naplózva

mk3 2005. 10.hó eredetileg 96 kw ghia ferdehátú  n7ba motorkód, INA szabadonfutó, EGR off, chip tuning
mk5 2018. 08.hó 1,5 ecoboost titanium benzin 121kw 5 ajtós
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #33714 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 16:44:12 »

Sziasztok!
Ma menet közbem kivillant a töltés lámpám.
Alapjáraton vagy kinyomott kuplungnál nem világít de terhelésnél egyből.
80 km után sem veszem észre,hogy merülne az akksi,viszont hallani síró,nyöszörgő hangokat.
Gondolom generátor?!?!
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #33715 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 16:47:52 »

Sziasztok!
Ma menet közbem kivillant a töltés lámpám.
Alapjáraton vagy kinyomott kuplungnál nem világít de terhelésnél egyből.
80 km után sem veszem észre,hogy merülne az akksi,viszont hallani síró,nyöszörgő hangokat.
Gondolom generátor?!?!
meg sem nézted?
Lehet, hogy rongyokban van az ékszíj.... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #33716 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 16:51:37 »

meg sem nézted?
Lehet, hogy rongyokban van az ékszíj.... Roll Eyes

A szíj hibátlan.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #33717 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 17:02:32 »

A szíj hibátlan.
akkor a generátor valószínűleg távozott az örök vadászmezőkre.Csapágyastul mindenestül....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #33718 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 17:25:08 »

akkor a generátor valószínűleg távozott az örök vadászmezőkre.Csapágyastul mindenestül....

Ez volt az érzésem nekem is :/
Így nem nagyon kéne járni vele gondolom?!
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #33719 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 17:41:20 »

Ez volt az érzésem nekem is :/
Így nem nagyon kéne járni vele gondolom?!
az álmos könyv szerint nem jó Ómen...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #33720 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 17:46:08 »

az álmos könyv szerint nem jó Ómen...
eljen  worship
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
Domeeno
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #33721 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 22:02:07 »

Sziasztok.
Rosszalkodik a külső hőmérséklet jel adóm. Ma pl mutatta rendesen az aktuális 4 fokot, aztán egyből leugrosst -28-ra. Szép lassan "felmelegedett" -2-ig majd újra -15..
Cseréltem már külső szenzort, a hiba nem javult.
Mi lehet a gond?
Köszönöm a segítséget
Naplózva

2005 Mondeo 2.2 TDCi  155LE, 6 gang, Titanium-X
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #33722 Dátum: 2017.12.07 csütörtök, 22:34:54 »

Sziasztok .Van egy kis problémám.2001 Ford Mondeo mk3 cseréltem elemet a kulcsban minden müködik kivéve a távirányitós zárás nem akar a zárba dugom a kulcsot zár ablak felmegy kinyit távirányítóval ablak fel le nyit csak nem zár rázár de azonnal ki is nyit valaki valamit tud mondani elöre is köszönöm

Eléggé erősen gyanús, hogy a bal első zárad adta fel a harcot. Ezt te is meg tudod nézni. Beülsz és megpróbálod a távirányítóval bezárni. Látni fogod, hogy a bal első nem zár. Csere javasolt 2003 utánira. Ez a cikkszáma 2S4A-A21813-DB Az utolsó kettő betű lehet ás is
Az MK-I-es Focusé is jó, viszont az angol Mondeoé nem.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=2S4A-A21813-DB&_sacat=0


Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #33723 Dátum: 2017.12.08 péntek, 08:40:42 »

Ez volt az érzésem nekem is :/
Így nem nagyon kéne járni vele gondolom?!

Amíg bírja az akksi, megy az autó... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Titán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #33724 Dátum: 2017.12.08 péntek, 16:09:48 »

Sziasztok! Vállal valaki tolatókamerás multimédia beszerelést 2004-es kombiba? Minden megvan csak a szaktudás hiányzik. Aki vállal ilyet Budapesten vagy a közelben kérem jelentkezzen.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #33725 Dátum: 2017.12.08 péntek, 16:37:04 »

Sziasztok! Vállal valaki tolatókamerás multimédia beszerelést 2004-es kombiba? Minden megvan csak a szaktudás hiányzik. Aki vállal ilyet Budapesten vagy a közelben kérem jelentkezzen.

Egy kérdés egy helyre. Ha lesz válasz, így is lesz. Ha nem, fölösleges többször kérdezni, attól sem lesz.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #33726 Dátum: 2017.12.09 szombat, 12:17:21 »

Sziasztok!

SOS segítséget szeretnék: autó rendben indult. 25km után egy kereszteződésben álltam és lefulladt az autó. Utána csak tekert indításkor, de nem indult el. 2 perc múlva elindult, elgurultam 100m-ert, hogy félreálljak, indulni már nem indult. 3-4 indítási kísérlet után úgy fest, mintha teljesen lemerült volna az akksi. Az utolsó 2 indításkor annyi volt, hogy maxra kitért a kmóra és fordulatszám mérő, és bekapcsolt a klíma (Huh?). Világítást ráadva és indítózva, világítás kialszik, most pedig már csak kattog, ablakot fél sebességgel tudom emelni/engedni.
Akku halott? De miért, semmi előjele nem volt (korát nem tudom, 2 éve van nálam az autó, semmi baja nem volt eddig). Töltésjelző nem világított előtte.
Kösz az ötleteket.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #33727 Dátum: 2017.12.09 szombat, 12:36:25 »

Sziasztok!

SOS segítséget szeretnék: autó rendben indult. 25km után egy kereszteződésben álltam és lefulladt az autó. Utána csak tekert indításkor, de nem indult el. 2 perc múlva elindult, elgurultam 100m-ert, hogy félreálljak, indulni már nem indult. 3-4 indítási kísérlet után úgy fest, mintha teljesen lemerült volna az akksi. Az utolsó 2 indításkor annyi volt, hogy maxra kitért a kmóra és fordulatszám mérő, és bekapcsolt a klíma (Huh?). Világítást ráadva és indítózva, világítás kialszik, most pedig már csak kattog, ablakot fél sebességgel tudom emelni/engedni.
Akku halott? De miért, semmi előjele nem volt (korát nem tudom, 2 éve van nálam az autó, semmi baja nem volt eddig). Töltésjelző nem világított előtte.
Kösz az ötleteket.

A műszerfal reset egyértelműen alacsony feszre utal. De az nem biztos, hogy az akksi halott, bár a hidegre való tekintettel simán lehet. Az biztos, hogy most az indítózástól lemerült, azért nem megy semmi. A hibát az akksitartó alatt a földelési pont korróziója is okozhatja (feszültségesés), de lehet halodó generátor és alacsony töltés, tehát több dolgot is meg kell nézni. Lefulladást az ilyen viszont nem okozhat, mert amíg az akksiban van villany és/vagy a generátor ad töltést, addig megy az autó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #33728 Dátum: 2017.12.09 szombat, 12:43:10 »

A műszerfal reset egyértelműen alacsony feszre utal. De az nem biztos, hogy az akksi halott, bár a hidegre való tekintettel simán lehet. Az biztos, hogy most az indítózástól lemerült, azért nem megy semmi. A hibát az akksitartó alatt a földelési pont korróziója is okozhatja (feszültségesés), de lehet halodó generátor és alacsony töltés, tehát több dolgot is meg kell nézni. Lefulladást az ilyen viszont nem okozhat, mert amíg az akksiban van villany és/vagy a generátor ad töltést, addig megy az autó.

AndyA
Közben gyors utánakerestem itt, és ketten is ugyanilyen jelenségről számoltak be, akksicsere volt a megoldás, mert mindkettejüknek elhalálozott.
A földelést igyekszem megnézni.
A generátor halódásának nincs előjele? Gondolok itt töltést visszajelző lámpácskára. Indításkor világít, vagyis kiégve nincs. A generátor elvileg szabadonfutósított (az eladó elmondása alapján), így vettem, szétszedve nem volt, mert nem volt indokolt.
A lefulladás volt nekem is a legfurcsább.
Köszönöm a hozzászólást  worship
Szerk.: közben gondolkozom. Kb. 12x próbáltam elindítani, mire idejutottam. Ha jó az akku, ennyitől teljesen lemerülhet?
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.09 szombat, 12:45:19 írta edk » Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #33729 Dátum: 2017.12.09 szombat, 19:19:00 »

SOS segítséget szeretnék...
A fejlemények: gyorsban kellett megoldanom, 1,5 órát töltöttem az akkut. Visszatevéskor és elindításkor ugyanúgy maxira kitértek a műszerek, de OBD-vel közben néztem a töltést(?), ami alapjáraton is 14,3-14,6 között mozgott. Szíjak nem nyikorognak, nem nyavajognak, laikusként semmi gyanúsat nem vettem észre.
Pár percig alapjáraton ment az autó, aztán családot biztos helyen hagyva egyedül hazajöttem az autóval. Az ODB szerint a töltés továbbra is ugyanannyi volt (14,3-14,6). A 25 km-es hazaút során semmi gond nem volt. Az utolsó 100m-en szimuláltam az odautat: égett a világítás és ment a klíma is, de a töltés nem változott. Amikor megálltam a ház előtt a parkolóban, leállítottam a motort. Kíváncsiságképpen újra beindítottam, ami változás lett: NEM értek ki a mutatók, minden normálisnak tűnt. A következő lépés az akku teljes feltöltése, ez még folyamatban van, holnap próba.
Ami nem kerek:
-ha mentem vele 25km-t, hogy a bánatba merült le teljesen az akku, hisz töltés elvileg volt? Holnap az akku alatt lévő földelést megtakarítom, biztos, ami biztos.
-miért fulladt le alapjáraton? Itt már csak világítás volt, klíma nem ment.
Előzmény: a héten hétfőtől péntekig kb. 5km-es távokra volt használva. Viszont a hideg+fagyott dér miatt minden reggel első-hátsó szélvédőfűtés (elsőben kb. 5 csík él), klíma az ablakra. Lehet, hogy ezek többet vettek ki az akkuból, mint amit visszatöltött menet közben? Erre látok reális esélyt. De visszakanyarodok az előzőhöz: menet közben töltöttem...

Ha az akku a hibás, mi ajánlott helyette? Bárdi előnyben, mert itt a közelben és a kedvezményt meg tudom oldani. Apropó: milyen max méret fér bele (az akku feletti műanyag, ha volt is, nekem már nincs)? Amit ott láttam:
-Excide Premium EA722 72Ah - listaár 41e
-Bosch S4 007 - listaár 39e - ilyen van benne jelenleg, 2013. 10 havi
-Excide Excell EB712 70Ah - 37e
-meg valami olcsóbb Bosch
Köszönöm az ötleteket ismét.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #33730 Dátum: 2017.12.09 szombat, 19:51:30 »

A fejlemények: gyorsban kellett megoldanom, 1,5 órát töltöttem az akkut. Visszatevéskor és elindításkor ugyanúgy maxira kitértek a műszerek, de OBD-vel közben néztem a töltést(?), ami alapjáraton is 14,3-14,6 között mozgott. Szíjak nem nyikorognak, nem nyavajognak, laikusként semmi gyanúsat nem vettem észre.
Pár percig alapjáraton ment az autó, aztán családot biztos helyen hagyva egyedül hazajöttem az autóval. Az ODB szerint a töltés továbbra is ugyanannyi volt (14,3-14,6). A 25 km-es hazaút során semmi gond nem volt. Az utolsó 100m-en szimuláltam az odautat: égett a világítás és ment a klíma is, de a töltés nem változott. Amikor megálltam a ház előtt a parkolóban, leállítottam a motort. Kíváncsiságképpen újra beindítottam, ami változás lett: NEM értek ki a mutatók, minden normálisnak tűnt. A következő lépés az akku teljes feltöltése, ez még folyamatban van, holnap próba.
Ami nem kerek:
-ha mentem vele 25km-t, hogy a bánatba merült le teljesen az akku, hisz töltés elvileg volt? Holnap az akku alatt lévő földelést megtakarítom, biztos, ami biztos.
-miért fulladt le alapjáraton? Itt már csak világítás volt, klíma nem ment.
Előzmény: a héten hétfőtől péntekig kb. 5km-es távokra volt használva. Viszont a hideg+fagyott dér miatt minden reggel első-hátsó szélvédőfűtés (elsőben kb. 5 csík él), klíma az ablakra. Lehet, hogy ezek többet vettek ki az akkuból, mint amit visszatöltött menet közben? Erre látok reális esélyt. De visszakanyarodok az előzőhöz: menet közben töltöttem...

Ha az akku a hibás, mi ajánlott helyette? Bárdi előnyben, mert itt a közelben és a kedvezményt meg tudom oldani. Apropó: milyen max méret fér bele (az akku feletti műanyag, ha volt is, nekem már nincs)? Amit ott láttam:
-Excide Premium EA722 72Ah - listaár 41e
-Bosch S4 007 - listaár 39e - ilyen van benne jelenleg, 2013. 10 havi
-Excide Excell EB712 70Ah - 37e
-meg valami olcsóbb Bosch
Köszönöm az ötleteket ismét.
Szia.
Ha cseréled,szerintem Bosch
A Bárdi nem jön össze,akkor esetleg itt:
https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=17878
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Robi43
Vendég
« Új hozzászólás #33731 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 00:46:58 »

Sziasztok! Menet közben az izzítógyergya- visszajelző villog. Tud valaki segíteni hogy mi lehet az oka? Válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #33732 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 08:30:11 »

A fejlemények: gyorsban kellett megoldanom, 1,5 órát töltöttem az akkut. Visszatevéskor és elindításkor ugyanúgy maxira kitértek a műszerek, de OBD-vel közben néztem a töltést(?), ami alapjáraton is 14,3-14,6 között mozgott. Szíjak nem nyikorognak, nem nyavajognak, laikusként semmi gyanúsat nem vettem észre.
Pár percig alapjáraton ment az autó, aztán családot biztos helyen hagyva egyedül hazajöttem az autóval. Az ODB szerint a töltés továbbra is ugyanannyi volt (14,3-14,6). A 25 km-es hazaút során semmi gond nem volt. Az utolsó 100m-en szimuláltam az odautat: égett a világítás és ment a klíma is, de a töltés nem változott. Amikor megálltam a ház előtt a parkolóban, leállítottam a motort. Kíváncsiságképpen újra beindítottam, ami változás lett: NEM értek ki a mutatók, minden normálisnak tűnt. A következő lépés az akku teljes feltöltése, ez még folyamatban van, holnap próba.
Ami nem kerek:
-ha mentem vele 25km-t, hogy a bánatba merült le teljesen az akku, hisz töltés elvileg volt? Holnap az akku alatt lévő földelést megtakarítom, biztos, ami biztos.
-miért fulladt le alapjáraton? Itt már csak világítás volt, klíma nem ment.
Előzmény: a héten hétfőtől péntekig kb. 5km-es távokra volt használva. Viszont a hideg+fagyott dér miatt minden reggel első-hátsó szélvédőfűtés (elsőben kb. 5 csík él), klíma az ablakra. Lehet, hogy ezek többet vettek ki az akkuból, mint amit visszatöltött menet közben? Erre látok reális esélyt. De visszakanyarodok az előzőhöz: menet közben töltöttem...

Ha az akku a hibás, mi ajánlott helyette? Bárdi előnyben, mert itt a közelben és a kedvezményt meg tudom oldani. Apropó: milyen max méret fér bele (az akku feletti műanyag, ha volt is, nekem már nincs)? Amit ott láttam:
-Excide Premium EA722 72Ah - listaár 41e
-Bosch S4 007 - listaár 39e - ilyen van benne jelenleg, 2013. 10 havi
-Excide Excell EB712 70Ah - 37e
-meg valami olcsóbb Bosch
Köszönöm az ötleteket ismét.

Simán lehetett pl. valami hordalék az egyik cella alján, ami felkavarodott és rövidre csukta az egyik cellát. Terhelővillával nézesd meg, mit bír.

Akkut meg pl. innen:

https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=17878

Bárdinál csak 25% a kedvezmény, messze nem a legjobb az ár akkukra. Kauffertől még kiszállítva is majd' egy ezressel olcsóbb, mint a Bárdiból.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
OPeter
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #33733 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 16:08:49 »

szoboszlón van HZSolt92,írj rá.

Köszönöm, rákérdezek nála. :-)
Naplózva

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 125LE
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #33734 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 17:28:13 »

Sziasztok! Menet közben az izzítógyergya- visszajelző villog. Tud valaki segíteni hogy mi lehet az oka? Válaszokat előre is köszönöm!

Persze. Amikor villog, hibakód olvasás és a kapott kódokkal gyere vissza. Ha leírod, hogy merrefelé laksz, talán lakik arrafelé fórumtárs, akinek van ilyen cucca és segít is neked kiolvasni.
Naplózva
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #33735 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 17:54:57 »

Köszönöm a válaszokat Vagyokabajnok, AndyA  worship.
Kérdés: mindketten a Bosch-t linkeltétek. Véleményetek szerint jobb, mint az Excide Premium? Az Excide 680 helyett 720mAh-s, árban pedig gyakorlatilag ugyanannyi.
A feltöltött akkut visszatéve elsőre ismét kitértek maxra a műszerek, de indításkor néztem OBD-vel az akkufeszültséget:
-indításkor leesett 10,x-re
-műszerrel mérve is leesett, de az pillanatnyi értéket mutat, minimumot nem, de azon is beesett 10 köré.
Alapjáraton ment 2 percet, utána leállítottam és újra indítottam:
-most nem tértek ki a mutatók
-leesett 8,x-re OBD szerint (vagyis ennek annyi, tudomásom szerint)
Azt hiszem, önkéntmuszáj alapon holnap veszek/rendelek egy másikat.  rinya
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #33736 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 18:01:54 »

Köszönöm a válaszokat Vagyokabajnok, AndyA  worship.
Kérdés: mindketten a Bosch-t linkeltétek. Véleményetek szerint jobb, mint az Excide Premium? Az Excide 680 helyett 720mAh-s, árban pedig gyakorlatilag ugyanannyi.
A feltöltött akkut visszatéve elsőre ismét kitértek maxra a műszerek, de indításkor néztem OBD-vel az akkufeszültséget:
-indításkor leesett 10,x-re
-műszerrel mérve is leesett, de az pillanatnyi értéket mutat, minimumot nem, de azon is beesett 10 köré.
Alapjáraton ment 2 percet, utána leállítottam és újra indítottam:
-most nem tértek ki a mutatók
-leesett 8,x-re OBD szerint (vagyis ennek annyi, tudomásom szerint)
Azt hiszem, önkéntmuszáj alapon holnap veszek/rendelek egy másikat.  rinya

A gyári is Bosch volt anno, 7-8 éveket is elment. Azután vettem új S4-et, elment az is 4-5 évet. Most tavaly vettem új S4-et, mert a régi kezdett lekonyulni, és inkább nem vártam meg, míg ott hagy az út szélén. Alig több, mint egy éves, és már vannak érdekes dolgai...

Szóval úgy xar az összes, ahogyan van. Sad

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #33737 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 19:18:22 »

Köszönöm a válaszokat Vagyokabajnok, AndyA  worship.
Kérdés: mindketten a Bosch-t linkeltétek. Véleményetek szerint jobb, mint az Excide Premium? Az Excide 680 helyett 720mAh-s, árban pedig gyakorlatilag ugyanannyi.
A feltöltött akkut visszatéve elsőre ismét kitértek maxra a műszerek, de indításkor néztem OBD-vel az akkufeszültséget:
-indításkor leesett 10,x-re
-műszerrel mérve is leesett, de az pillanatnyi értéket mutat, minimumot nem, de azon is beesett 10 köré.
Alapjáraton ment 2 percet, utána leállítottam és újra indítottam:
-most nem tértek ki a mutatók
-leesett 8,x-re OBD szerint (vagyis ennek annyi, tudomásom szerint)
Azt hiszem, önkéntmuszáj alapon holnap veszek/rendelek egy másikat.  rinya

vegyél Excide Premium-t , nem fogod megbánni, nekem már a 3 telet nyomja rendes terhelés mellet (kiegfütés + ülésfütés és ha kell a szélvédő fütés)
köszöni még jól van
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #33738 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 20:24:34 »

Most tavaly vettem új S4-et, mert a régi kezdett lekonyulni, és inkább nem vártam meg, míg ott hagy az út szélén. Alig több, mint egy éves, és már vannak érdekes dolgai...
Ezért kérdeztem, mert ami benne volt S4, az pont 4 éves, és halott(nak látszik). Viszont ha neked már az egy éves is szórakozik, akkor nem túl biztató.

Köszönöm, AndyA, rstwingo  worship

off: rstwingo, te ügyködtél régebben Concorde tabletes fórumon?
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #33739 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 20:31:39 »

Ezért kérdeztem, mert ami benne volt S4, az pont 4 éves, és halott(nak látszik). Viszont ha neked már az egy éves is szórakozik, akkor nem túl biztató.

Köszönöm, AndyA, rstwingo  worship

off: rstwingo, te ügyködtél régebben Concorde tabletes fórumon?
https://www.mindenamiford.hu/akkumulator/motorcraft_akkumulator
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #33740 Dátum: 2017.12.10 vasárnap, 21:02:02 »

Ezért kérdeztem, mert ami benne volt S4, az pont 4 éves, és halott(nak látszik). Viszont ha neked már az egy éves is szórakozik, akkor nem túl biztató.

Köszönöm, AndyA, rstwingo, alf  worship
off: rstwingo, te ügyködtél régebben Concorde tabletes fórumon?
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.11 hétfő, 07:22:44 írta edk » Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #33741 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 07:18:10 »

Ezért kérdeztem, mert ami benne volt S4, az pont 4 éves, és halott(nak látszik). Viszont ha neked már az egy éves is szórakozik, akkor nem túl biztató.

Köszönöm, AndyA, rstwingo  worship

off: rstwingo, te ügyködtél régebben Concorde tabletes fórumon?

Igen én voltam  Wink

Aksira vissza térve , én is S4-ről váltottam, mindkét kocsimba az volt és szinte egyszerre mentek tönkre kb 4 évesek voltak
ezt az Excidet ugy vettem meg, hogy a srác megmutatta, mit bírnak az aksik és egyedül az Excide volt az amelyik tudta a ráírt Amper értéket (még egy kicsit több is volt), ezért vettem meg
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 692


E-mail
« Új hozzászólás #33742 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 07:29:53 »

Aksira vissza térve , én is S4-ről váltottam, mindkét kocsimba az volt és szinte egyszerre mentek tönkre kb 4 évesek voltak
Akkor az elmondottak alapján a statisztika:
-én S4-em 4 évet bírt
-rstwingo 2db S4-e 4 évet bírt
-AndyA régi S4-e 4-5 évet bírt, a mostani S4-e "Alig több, mint egy éves, és már vannak érdekes dolgai..."
A Focusban a gyári Motorcraft ment 7 évet (tudom, régi szép idők), aztán nyekkent meg, az utána vásárolt Tesco-s (valami vöröses a matrica az elején, típusra nem emlékszem, de ez gyorsan kellett, ez volt "kéznél"), 4 éve üzemel, de ez sem áll a helyzet magaslatán. A Focusos fórumon mintha azt írták volna, hogy a mostani Motorcraft akkuk már nem a régiek élettartamukat tekintve (bár lehet, rosszul emlékszem).
Azt hiszem, megpróbálkozom az Excide-dal.
Még egyszer köszönöm a hozzászólásokat.
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #33743 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 09:49:36 »

Akkor az elmondottak alapján a statisztika:
-én S4-em 4 évet bírt
-rstwingo 2db S4-e 4 évet bírt
-AndyA régi S4-e 4-5 évet bírt, a mostani S4-e "Alig több, mint egy éves, és már vannak érdekes dolgai..."
A Focusban a gyári Motorcraft ment 7 évet (tudom, régi szép idők), aztán nyekkent meg, az utána vásárolt Tesco-s (valami vöröses a matrica az elején, típusra nem emlékszem, de ez gyorsan kellett, ez volt "kéznél"), 4 éve üzemel, de ez sem áll a helyzet magaslatán. A Focusos fórumon mintha azt írták volna, hogy a mostani Motorcraft akkuk már nem a régiek élettartamukat tekintve (bár lehet, rosszul emlékszem).
Azt hiszem, megpróbálkozom az Excide-dal.
Még egyszer köszönöm a hozzászólásokat.
nekem 2db s4 is 2 évet bírt vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 992


E-mail
« Új hozzászólás #33744 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 12:59:28 »

És a VARTA Sylver Dynamic akksikról mi a vélemény? 74Ah és 750A indítóáram?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #33745 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 13:04:21 »

És a VARTA Sylver Dynamic akksikról mi a vélemény? 74Ah és 750A indítóáram?

Azisboss... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #33746 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 14:09:27 »

És a VARTA Sylver Dynamic akksikról mi a vélemény? 74Ah és 750A indítóáram?
ugyan az. johnson controls mind2, csak más ragasztanak rá
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #33747 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 14:26:43 »

ugyan az. johnson controls mind2, csak más ragasztanak rá
Varta Silver = Bosch S5
Blue = S4
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #33748 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 14:31:47 »

Varta Silver = Bosch S5
Blue = S4
black meg az s3 eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #33749 Dátum: 2017.12.11 hétfő, 14:35:41 »

black meg az s3 eljen
de olyat nem veszünk  Wink
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
Oldalak: 1 ... 668 669 670 671 672 673 674 [675] 676 677 678 679 680 681 682 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.