Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.11 kedd, 02:54:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 86 87 88 89 90 91 92 [93] 94 95 96 97 98 99 100 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 10368630 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #4600 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 23:20:47 »

Sziasztok.

a problémám a következő:
egyik pillanatról a másikra nemhajlandó kinyitni a középkonzolbol a gomb a csomagtartót (kombi)! Azóta voltam elektromosoknál s azt mondták a kábelezéseknek semmi problémája. Annyit mondtak hogy le kellene kérni valami listát a gyári szervizbe?!?!

továbbá ha a gyújtást ráadom s közben szeretném kulcsról nyitni a csomagtartót azt nem engedi (gondlom direkt)

Z
nemtom nekem járó motornál s nyitja a csomagteret kulcsról de pl. ajtókat nemenged nyitni zárni...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #4601 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 23:21:19 »

Sad akkor valószínű, hogy az enyémben nincs ilyen, mert semmi meleget nem csinál addig, míg el nem mozdul a vízhőfok mérő alap állapotból. Na arról ne is beszéljünk ehhez mennyi idő kell. Ami fura, hogy a kijelző szinte soha nem jut el a mértani közepébe azaz függőleges helyzetben még soha nem láttam, még nyáron sem. Ez mondjuk nem tudom, hogy normális -e? Már azon filóztam, hogy a hűtőrács elé kellene valami kartont rakni, mint a régi időkben, hogy könnyebben melegedjen a motor...
Cseréld ki a termosztátokat mind a kettőt!!!!!!!!!!!!Az többünkkel előfordul,hogy télen a hidegben nem megy fel feléig a csere után sem.Nekem sincs középen a hidegben.De az gond,hogy nyáron sem.Nekem azért olyankor ott van és áll mint a cövek.Ha kicseréled és nem megy fel középre volt aki ígyjárt ne aggódj.A hütőrácsot ne takard le !!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #4602 Dátum: 2011.02.03 csütörtök, 23:26:25 »

Sziasztok.

a problémám a következő:
egyik pillanatról a másikra nemhajlandó kinyitni a középkonzolbol a gomb a csomagtartót (kombi)! Azóta voltam elektromosoknál s azt mondták a kábelezéseknek semmi problémája. Annyit mondtak hogy le kellene kérni valami listát a gyári szervizbe?!?!

továbbá ha a gyújtást ráadom s közben szeretném kulcsról nyitni a csomagtartót azt nem engedi (gondlom direkt)

Z
Hasonlóról beszélgettünk 2-3 napja.Amikor elindulsz vele nemzár be menetközben?Mert ott ez volt ,hogy járó motor mellett nem lehetett kinyitni.Viszont nézesd meg a hátsó mikrokapcsolót.Kézzel nyitható kivülről?Próbálj meg rázárni -nyitni kulccsal többször hátha megjavul,lehet,hogy a hideg bezavar.Csak egy ötlet.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #4603 Dátum: 2011.02.04 péntek, 08:04:44 »

Sziasztok.

a problémám a következő:
egyik pillanatról a másikra nemhajlandó kinyitni a középkonzolbol a gomb a csomagtartót (kombi)! Azóta voltam elektromosoknál s azt mondták a kábelezéseknek semmi problémája. Annyit mondtak hogy le kellene kérni valami listát a gyári szervizbe?!?!

továbbá ha a gyújtást ráadom s közben szeretném kulcsról nyitni a csomagtartót azt nem engedi (gondlom direkt)

Z

Kivülről tudod nyitni? Nálam ha szarakodik a mikrokapcsoló se bentről se kintről nem lehet nyitni. Azt várom, hogy melegebb legyen és én is cserélni fogom. a kapcsoló már meg is van:)
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #4604 Dátum: 2011.02.04 péntek, 09:15:24 »

igen, mindent ráad, mint más esetben, csak annyival zárul az egész, hogy kattt... ennyit hallok a motortérből, ha nyitva van a motorháztető. Eddig soha semmi jelét nem adta, hogy nehezen indult volna, vagy valami fura hang... semmi. megálltam, aztán utána már nem indult.

talan bendix problema lesz, de ha nincs makod, akkor a kuplungbol ment tele dzsuvaval az onindito. Akkor keszulhetsz majd ezen kivul egy kuplung cserere is.
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #4605 Dátum: 2011.02.04 péntek, 09:50:50 »

talan bendix problema lesz, de ha nincs makod, akkor a kuplungbol ment tele dzsuvaval az onindito. Akkor keszulhetsz majd ezen kivul egy kuplung cserere is.
A srác aláírásában ez szerepel: Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9 ott ugye nincs ez a kuplung dolog.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
p.otti
Vendég
« Új hozzászólás #4606 Dátum: 2011.02.04 péntek, 12:49:37 »

Üdv!
Érdeklődnék, hogy szerintetek simán bepasszol a mondiba a JVC-kw-xg701 dupla dines hifi? Elég csak a beépítőkeret vagy kell még más átalakítás is?
Aki nem ismeri a készüléket link itt:
http://www.carstereodeals.co.uk/Car_Stereo/jvc-kw-xg701-double-din-players.html

Köszi előre is a segítséget
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4607 Dátum: 2011.02.04 péntek, 12:56:08 »

Üdv!
Érdeklődnék, hogy szerintetek simán bepasszol a mondiba a JVC-kw-xg701 dupla dines hifi? Elég csak a beépítőkeret vagy kell még más átalakítás is?
Aki nem ismeri a készüléket link itt:
http://www.carstereodeals.co.uk/Car_Stereo/jvc-kw-xg701-double-din-players.html

Köszi előre is a segítséget

sztem kérdezz rá inkább a hifi szekcióban... egyébként komoly cucc tetszik worship
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
p.otti
Vendég
« Új hozzászólás #4608 Dátum: 2011.02.04 péntek, 13:06:24 »

sztem kérdezz rá inkább a hifi szekcióban... egyébként komoly cucc tetszik worship

Ó köszi azt kerestem de valahogy átsiklottam de már megvan wave
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4609 Dátum: 2011.02.04 péntek, 13:27:14 »

Tompított h7-es ugye? refi  és a ködlámpa milyen? nem találtam gugliban
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #4610 Dátum: 2011.02.04 péntek, 13:27:38 »

A srác aláírásában ez szerepel: Ford Modeo 2,0 TDCi Ghia Aut. 2004/9 ott ugye nincs ez a kuplung dolog.

ez igaz, nem fogyeltem. mindenesetre nem tudom, attol meg lehet-e ez, vagy tok mas a kialakitasa
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #4611 Dátum: 2011.02.04 péntek, 14:15:59 »

Tompított h7-es ugye? refi  és a ködlámpa milyen? nem találtam gugliban
tompi H7
refi H1
köd H11
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


kiralyz
Vendég
« Új hozzászólás #4612 Dátum: 2011.02.04 péntek, 14:40:44 »

Kivülről tudod nyitni? Nálam ha ***akodik a mikrokapcsoló se bentről se kintről nem lehet nyitni. Azt várom, hogy melegebb legyen és én is cserélni fogom. a kapcsoló már meg is van:)

Kivűlről tudom nyitni a kulcsal (táv és direktben is)! Akkor Én is várok míg  napsütés lesz, hátha Cheesy
(addig beszerzek Én is egyet)
Naplózva
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #4613 Dátum: 2011.02.04 péntek, 15:00:28 »

tompi H7
refi H1
köd H11

zsír köcce közben mondjuk megtaláltam benne volt a leírásban.. a bal oldali tompított izzót ki lehet szedni a helyén vagy ki kell szedni a lámpát?
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #4614 Dátum: 2011.02.04 péntek, 15:09:23 »

zsír köcce közben mondjuk megtaláltam benne volt a leírásban.. a bal oldali tompított izzót ki lehet szedni a helyén vagy ki kell szedni a lámpát?
hát nem nagy meló kiszedni a lámpát, de szerintem nem is lehet kiszedni különben mert nem férnél hozzá!!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #4615 Dátum: 2011.02.04 péntek, 15:48:55 »

zsír köcce közben mondjuk megtaláltam benne volt a leírásban.. a bal oldali tompított izzót ki lehet szedni a helyén vagy ki kell szedni a lámpát?

Lámpa ki, az a legegyszerűbb pias
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #4616 Dátum: 2011.02.04 péntek, 16:31:21 »

Aztán miért ne takarja le???
Túl vagyok 3 pár termosztát cserén, s mivel semmit sem javult a harmadik télen járok úgy vele, hogy novemberben letakarom, márciusban kiveszem. Nem jó, de jobb...
Neharagudjatok de nemértelek benneteket.Itt már mindenki elmondta a véleményét a termosztátról ki így járt ki úgy.Én is írtam,hogy nem mindenkinek javult a csere után sőt valakinek egyáltalán nem.Mivel a TDCI-k alacsony hőveszteségü motorok és amúgy is fűtünk nemfog nagyon felmelegedni.Az enyém is az első vonalig megy ki,ha leveszem a fűtést egyből megy fel.Na majd ha ez sem lesz akkor cserélem addig meg nem aggódok.Én elhiszem amit mondasz de a semmiért nem adok pénzt.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
reedrubi
Vendég
« Új hozzászólás #4617 Dátum: 2011.02.04 péntek, 16:35:13 »

Sziasztok valaki tud  olcsón felujítani adagolót? Azt hiszem az enyém beszart falbav 
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #4618 Dátum: 2011.02.04 péntek, 16:43:04 »

Egy műanyag lap roppant nagy befektetés  taps
Én nem a takarásra gondoltam,hanem a fölösleges termosztátcserére ha nemváltozik a csere után.Félre értetted.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
kokaikoko
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2747


SouthparKarcsi


« Új hozzászólás #4619 Dátum: 2011.02.04 péntek, 18:21:01 »

Sziasztok egy kis segítség kellene: mi a kódja a motorosan csukódó visszapillantónak, vagy honnan lehet megismerni hogy az?
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.04 péntek, 19:44:41 írta kokaikoko » Naplózva

2005 2.2 TDCi Turnier Ghia - ezüst, no zene egyelőre...ebben már nem is lesz.  TA-Technix -30mm
R.I.P. 2005 2.0 TDCi Turnier Ghia - Piros és baró
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4620 Dátum: 2011.02.04 péntek, 18:57:59 »

Sziasztok egy kis segítség kellene: mi a kódja a motorosan csukódó visszapillantónak, vagy honnan lehet megismerni hogy az?
Relhist a te embered! wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolt_z
Vendég
« Új hozzászólás #4621 Dátum: 2011.02.04 péntek, 19:01:59 »

Nem tudom mennyire vagytok szakik, de ha már lebontjátok elvihetnéd egy villamosságis specialistához. Egy komplett ellenőrzés felújítás, tekercsek szigetelés épsége, kommutátor állapota, csapágyak, feszszabályzó?
Annyira szakik nem vagyunk de a csávó ért az ilyesmihez tudja hova kell nyúlni egy autónál ha valami nem mukszik jól. Mondtam neki hogy át fogjuk nézni tüzetesen az egészet ha mar kézben van. De azért kosz a tanácsokat. integet2
Naplózva
balee
Vendég
« Új hozzászólás #4622 Dátum: 2011.02.04 péntek, 19:16:11 »

Sziasztok,
tud valaki itt javítani vagy bontottan szerezni gyári Mondeo rádiót?
Üdv
B.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4623 Dátum: 2011.02.04 péntek, 19:16:48 »

Sziasztok,
tud valaki itt javítani vagy bontottan szerezni gyári Mondeo rádiót?
Üdv
B.

Jánosmester!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #4624 Dátum: 2011.02.04 péntek, 19:29:34 »

Kollégák!
Lszi segítsetek.
Mostanság írtam hogy csak kulccsal nyitható a csomagtartó.
Most e probléma odáig jutott hogy ha felnyitom a csomagtartó ajtót, akkor kigyullad a rendszámtábla világítás. És.
Ha felkapcsolom a lámpát, akkor pedig kigyullad a műszerfalon a nyitva valamelyik ajtó visszajelzője.
Ebből sztem egyenesen következik, hogy sztem vezetéktörés lehet, ami a hajlékony ajtóba menő vezetékrészen lehet.
Valakinek 5lete?
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #4625 Dátum: 2011.02.04 péntek, 19:38:30 »

Sziasztok!Azt hiszem van egykis generátor problémám.Mint régebben irtam ki cseréltem a szénkeféket azóta elmentem egy 1000-est probléma nélkül (se villogás,se töltés jelző).Valamelyik nap olvastam egy forumtárs hozzá szolását és ettöl vezérelve müszer teszteltem a töltést,hááát nem tökéletes,most generátort próbálok szerezni csak sajna nincsenek meg a generátor adatai.Aki tudna ebben segiteni örök hála!!!!Köszi!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4626 Dátum: 2011.02.04 péntek, 20:11:09 »

Sziasztok!Azt hiszem van egykis generátor problémám.Mint régebben irtam ki cseréltem a szénkeféket azóta elmentem egy 1000-est probléma nélkül (se villogás,se töltés jelző).Valamelyik nap olvastam egy forumtárs hozzá szolását és ettöl vezérelve müszer teszteltem a töltést,hááát nem tökéletes,most generátort próbálok szerezni csak sajna nincsenek meg a generátor adatai.Aki tudna ebben segiteni örök hála!!!!Köszi!
ment a pü! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #4627 Dátum: 2011.02.04 péntek, 20:35:35 »

ment a pü! Wink
Köszi!!!! worship
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4628 Dátum: 2011.02.04 péntek, 21:06:07 »

Az F27es biztit kell lecsekkolni!A GEM modul 23as lábáról kapja a kapcsoló nullát!Ha a relé meghúz,akkor a fűtéssel lesz gond-szakadás vagy ilyesmi....

ja,és majdnem elfelejtettem!A kapcsolód egy negatívot kapcsol a GEM 13as pontjára!!!Lehet,hogy ez nincs meg neked! Wink
A GEM az A oszlopban van a burkolat alatt térd magasságban!
ma csináltam egy gem modul tesztet, és hiába nyomkodom az első szélvédő fűtés kapcsolóját, nem csillingel és villog őgy mint ahogy a hátsóval csinálja. akkor esélyes hogy nem tudja a gem-em??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4629 Dátum: 2011.02.05 szombat, 09:35:18 »

ma csináltam egy gem modul tesztet, és hiába nyomkodom az első szélvédő fűtés kapcsolóját, nem csillingel és villog őgy mint ahogy a hátsóval csinálja. akkor esélyes hogy nem tudja a gem-em??
adj a gem 13as lábára 1 negatívot,és azt nézd meg,hogy ekkor kapcsol-e egy negatívot a 23as lábára.
Ha nem csinálja,akkor nem tudja.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Kisch
Vendég
« Új hozzászólás #4630 Dátum: 2011.02.05 szombat, 10:12:37 »

Sziasztok,

Rendelkezem egy 2006-os Ford Mondeo Ghia Executive-vel. Az autóban van egy gyári Blaupunkt hifi rendszer, bluetooth kihangosítóval és aux csatlakozóval. Sajnos a bluetooth csatlakozásom az utóbbi néhány hétben nem működik, nem tudom miért. Korábban működött minden gond nélkül, most azonban, ha megnyomom a tel gombot nem is jelenik meg a telefon funkció, és a bluetooth jel sem észlelhető a mobilon, nem találja a Ford audio hálózatát.
Ezen kívül ugyanez a probléma az aux csatlakozással is, az sem működik.

Tudnak segíteni a probléma megoldásában?
Köszönöm a választ.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.05 szombat, 10:14:58 írta Kisch » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4631 Dátum: 2011.02.05 szombat, 10:40:09 »

Sziasztok,

Rendelkezem egy 2006-os Ford Mondeo Ghia Executive-vel. Az autóban van egy gyári Blaupunkt hifi rendszer, bluetooth kihangosítóval és aux csatlakozóval. Sajnos a bluetooth csatlakozásom az utóbbi néhány hétben nem működik, nem tudom miért. Korábban működött minden gond nélkül, most azonban, ha megnyomom a tel gombot nem is jelenik meg a telefon funkció, és a bluetooth jel sem észlelhető a mobilon, nem találja a Ford audio hálózatát.
Ezen kívül ugyanez a probléma az aux csatlakozással is, az sem működik.

Tudnak segíteni a probléma megoldásában?
Köszönöm a választ.

Ha megvan a kód,akkor mindenképp vedd le az akkusarut egy negyed órára!
Ha nem lesz változás,akkor keresd fel Vik-et a Lurdyval szemben az auto Fort-nál!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Kisch
Vendég
« Új hozzászólás #4632 Dátum: 2011.02.05 szombat, 10:46:02 »

Ha megvan a kód,akkor mindenképp vedd le az akkusarut egy negyed órára!
Ha nem lesz változás,akkor keresd fel Vik-et a Lurdyval szemben az auto Fort-nál!

Azt mondod áramtalanítsam az autót és rendbe jöhet?
Kösz.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #4633 Dátum: 2011.02.05 szombat, 10:58:08 »

Azt mondod áramtalanítsam az autót és rendbe jöhet?
Kösz.

azt hát  nyes de várj tényleg vagy negyed órát, akár többet is.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #4634 Dátum: 2011.02.05 szombat, 11:24:08 »

Ha megvan a kód,akkor mindenképp vedd le az akkusarut egy negyed órára!
Ha nem lesz változás,akkor keresd fel Vik-et a Lurdyval szemben az auto Fort-nál!
ha levesszük a sarut akkor nem újraindítja azt a motorvezérlő micsodát??
és akkor nem kell finoman autózgatni vele hogy hozzánk szokjon a gép?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4635 Dátum: 2011.02.05 szombat, 14:01:07 »

ha levesszük a sarut akkor nem újraindítja azt a motorvezérlő micsodát??
és akkor nem kell finoman autózgatni vele hogy hozzánk szokjon a gép?
nincs itt semmi különös a sarulevételkor.A rádiókód veszik el,és a programok-ablak,ajtózárás-nyitás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4636 Dátum: 2011.02.05 szombat, 14:01:59 »

Azt mondod áramtalanítsam az autót és rendbe jöhet?
Kösz.
igen,mert lehet,hogy a sw-je fagyott le,és az újrainduláskor esetleg feléled!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #4637 Dátum: 2011.02.05 szombat, 14:55:48 »

nincs itt semmi különös a sarulevételkor.A rádiókód veszik el,és a programok-ablak,ajtózárás-nyitás.
Akko én nemtom hol olvastam azt hogy utána újra kell tanítani a gépet... szomoru1 meg hogy lassan menni velel utánameg változatos tempóval Grin valahol ezt olvastam  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4638 Dátum: 2011.02.05 szombat, 14:57:15 »

Akko én nemtom hol olvastam azt hogy utána újra kell tanítani a gépet... szomoru1 meg hogy lassan menni velel utánameg változatos tempóval Grin valahol ezt olvastam  vigyor3
az mk1-mk2 benzineseknél van vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4639 Dátum: 2011.02.05 szombat, 15:54:17 »

Na!Most pedig megkövetem mindazokat akik azt állították már korábban,hogy az ECU vezérli a töltőfeszültséget!
Továbbá egyértelművé vált,hogy az ecu kapcsolgatja le a fogyasztókat nagy terhelés esetén!



Töltőrendszer - általános tudnivalók - Töltőrendszer Mondeo 2001 (10/2000-02/2007)
 Nyomtatás  
Ismertetés és működés

'Smart charge' generátorszabályozó rendszer

Általános

A generátor elektromos áramot termel, mellyel ellátja a gépkocsi elektromos rendszerét, és az akkumulátort feltöltött állapotban tartja. A generátort a segédberendezés-hajtószíj hajtja.
További információkért lásd a következő munkapozíciót ebben az alcsoportban: Segédberendezés-hajtás (303-05 Segédberendezés-hajtás, Ismertetés és működés) /
Segédberendezés-hajtás - 3.0L Duratec-ST (303-05 Segédberendezés-hajtás, Ismertetés és működés).


Amikor a motor elindul, a generátor váltakozó áramot (AC) kezd termelni, amit belül egyenárammá (DC) alakít át. Az egyenáram az akkumulátorhoz és a gépkocsi elektromos fogyasztóihoz továbbítódik, egy meghatározott, a feszültségszabályozó (a generátor hátulján elhelyezkedő) által szabályozott, feszültségen. A töltőrendszer feszültségét a hajtáslánc-vezérlőegység (PCM) szabályozza. Hideg akkumulátort magasabb feszültséggel, míg meleg akkumulátort alacsonyabb feszültséggel lehet hatékonyabban tölteni. A PCM képes a feltöltőfeszültséget az akkumulátor hőmérsékletének megfelelően beállítani, melyet a beszívottlevegő-hőmérséklet (IAT) és a hűtőfolyadék-hőmérséklet (ECT) alapján számít ki.

A PCM ezzel egyidejűleg figyeli és szabályozza a generátor által leadott feszültséget. Amikor az áramfelvétel nagy vagy az akkumulátor kimondottan lemerült állapotban van, a rendszer képes az alapjárati fordulatszám megnövelésére. A motor indításakor a motorrángatás minimalizálása érdekében a PCM lekapcsolja a generátort. A motor elindítása után a PCM fokozatosan növeli a generátor kimeneti teljesítményét.

A PCM vezérli a kombinált műszerben található töltésellenőrző lámpa működését. Ezért a PCM felelős a figyelmeztető lámpa kikapcsolásáért a motor elindulása után, és bekapcsolásáért hiba esetén; a PCM a figyelmeztető lámpát bekapcsolt gyújtásnál, leállított motornál és lefulladásnál is bekapcsolja.

A 'smart charging' töltőrendszer az alábbi funkciókat foglalja magába:

Akkumulátor-hőmérséklet becslés és töltőfeszültség szabályozás
Generátor terhelésnövelés előrejelzés
Generátor motorindítás alatti lekapcsolása
Alapjáratnövelés alacsony feszültség mellett / magas elektromos terhelés esetén (a generátor kimeneti teljesítmény növelése és az akkumulátor-lemerülés csökkentése érdekében)
Alacsony feszültségnél az elektromos terhelés lekapcsolása
Túlfeszültségnél az elektromos terhelések bekapcsolása
Az akkumulátor hőmérséklet kiszámításának és a generátor-feszültségkimenet szabályozásával az akkumulátor töltőárama optimalizálódik. A generátor terhelésnövelés előrejelzés funkció időben figyelmezteti a PCM-et az elektromos terhelés növekedéséről és a generátornyomaték növekvő változásokról. Ezen információ segítségével a PCM képes nagyobb mértékű alapjárati stabilitást elérni. Úgyszintén, a PCM szabályozza a generátor aktiválását indításkor és az alapjáratnövelési üzemmódot. Az utasoldali csatlakozó doboz (PJB) szabályozza a két fennmaradó töltési üzemmódot, alacsony feszültségnél az elektromos terhelés kikapcsolását és túlfeszültségnél az elektromos terhelések bekapcsolását. Az akkumulátorfeszültség az alsó feszültségküszöb alá esésekor a PJB (utasoldali csatlakozó doboz) letiltja az alábbi részegységeket sorrendben úgy, hogy a terhelések kikapcsolása között 5 másodperc telik el:

Szélvédőfűtés
Hátsóablak-fűtés
Klímaberendezés
A PJB újból engedélyez minden előzőleg letiltott elektromos terhelést, amint az akkumulátorfeszültség az alsó feszültségküszöb fölött van. Az újra engedélyezett terhelések sorrendben a következők: a klímaberendezés, azután a hátsóablak-fűtés, majd a szélvédőfűtés, a terhelés újra bekapcsolások közötti 5 másodperces késéssel. Újraengedélyezéskor az elektromos terhelések normál üzemmódba térnek vissza, ezért a részegység kikapcsol egy, a kapcsolótól érkező, PJB bemenőjelet megvárva. Túlfeszültségnél az elektromos terhelések aktiválása engedélyezett, amint a PJB felismeri, hogy az akkumulátorfeszültség a felső feszültségküszöb felett van 20 másodpercen keresztül, és az akkumulátortöltés ellenőrző lámpa világít.

A küszöb elérésekor a PJB terhelésenként 5 másodperces késéssel sorrendben a következő részegységeket aktiválja:

Hátsóablak-fűtés
Szélvédőfűtés
Ennek a célja az, hogy a feszültség visszaálljon az előírásnak megfelelőre, és bármely, az akkumulátor sérülését okozó, túltöltés lecsökkenjen. Amennyiben az akkumulátorfeszültség a felső feszültségküszöb alá esik egy 20 másodperces időintervallumig a PJB visszaállítja az elektromos terheléseket a normál üzemmódba. Ez az akkumulátor túl gyors lemerülésének megelőzésére szolgál. A normál üzemmódba visszaállított terhelések sorrendje, a szélvédő-fűtés, majd a hátsóablak-fűtés, a terhelés újra aktiválások közötti 5 másodperces késéssel. Szakaszos ismétlődés akkor lép fel, ha a terhelések, a feszültségszintek emelkedésével és süllyedésével egyenes arányban, ismétlődésszerűen bekapcsolódnak és kikapcsolódnak. Erre a viselkedésre folyamatos túlfeszültségnél számítani kell, és ez azt a célt szolgálja, hogy az akkumulátor felé mind a túltöltés által okozott károsodás, és a szélvédő-fűtés ill. a hátsóablak-fűtés aktiválódása által okozott akkumulátor-lemerülés minimalizálódjon. Normál üzemmódban az elektromos terhelések a kapcsolótól érkező PJB bemenőjelre kikapcsolnak. Az alsó feszültségküszöb kb. 10,3 volt, a túlfeszültség-küszöb pedig kb. 16 volt.

'Smart charge' generátorszabályozó rendszer vázlatos rajza




 
TételAlkatrészszámMegnevezés
1-Generátor
2-Akkumulátorfeszültség érzékelővezeték
3-3 amperes biztosíték
4-Akkumulátor melletti biztosítékdoboz (BJB)
5-Generátor által igényelt kimenő jel a PCM-től
6-PCM
7-Kombinált-műszer
8-Generátor működését felügyelő jel a PCM-hez
9-Akkumulátor
A generátor indítása a motor indításakor

A "smart charge" generátor-szabályozórendszerben a generátor kikapcsol motor indításakor. Csak a motor beindulása után kapcsol be a generátor.

A bekapcsolást a PCM végzi elektronikus úton. A generátor-teljesítményt fokozatosan emeli a szükséges értékre.

Megemelt alapjárati fordulatszám

Alapjáraton nagy generátorterhelésnél az alapjárati fordulatszámot megemeli, hogy növekedjen a generátor-teljesítmény.

A rendszer a normál alapjárati fordulatszám fölé növelheti az alapjárati fordulatszámot lépésenként 150 fordulat/perccel.

Diagnosztika

A Smart Charge rendszer számára létezik egy öndiagnosztikai lehetőség, melyet a PCM tárol és a WDS-en keresztül lehet hozzáférni. Ha hiba lép fel a rendszerben, a töltésellenőrző lámpát a PCM felgyújtja. Amennyiben a feszültségszabályozásban hiba történik, a generátor egy meghatározott 13,5 volt értékű töltőfeszültséggel működik tovább.

Meghatározott töltőfeszültséggel a generátor a megszokott módon működik, és még mindig elegendő áramot szolgáltat a gépkocsirendszereknek. A gyújtás bekapcsolása után a PCM bekapcsolja a töltésellenőrző lámpát annak érdekében, hogy ellenőrizze, működik-e. A motor beindítása után a töltésellenőrző lámpa ismét kikapcsol. Járó motornál a töltésellenőrző lámpa csak abban az esetben világít, ha a PCM egy olyan hibát észlel, mely 20 másodperces időtartamig tart. (A megengedett tartományon kívüli feszültségérték, belső generátor meghibásodás, vagy a PCM és a generátor közötti kommunikáció meghibásodása).
 
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.05 szombat, 16:06:55 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4640 Dátum: 2011.02.05 szombat, 16:02:18 »

Kiegészítő fűtés - Elektromos kiegészítõ fûtés Mondeo 2001 (10/2000-02/2007)
 Nyomtatás 
Ismertetés és működés

Egyes piacokon elektromos kiegészítő fűtést szerelnek be a jó hatásfokú dízelmotorok fűtőteljesítményének növelésére.

Az elektromos kiegészítő fűtést a hajtáslánc-vezérlőegység (PCM) kapcsolja, ha a motor jár (a D+ jel a generátortól aktív) és a környezeti hőmérséklet alacsonyabb mint 5°C valamint a hengerfej-hőmérséklet 71°C alatt van.

A hűtőrendszert három izzítógyertya fűti, amelyeket a PCM vezérel, ha a motor működik.

MEGJEGYZÉS: A hűtőfolyadék-szivárgás megelőzése érdekében az izzítógyertyákat nem szabad külön cserélni.

Az izzítógyertyák együtt helyezkednek el egy külön házban a hűtőfolyadékkörben.

Az izzítógyertyák fűtőteljesítménye 750 W.





Tétel Megnevezés
1 Izzítógyertyák
 
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #4641 Dátum: 2011.02.05 szombat, 16:15:30 »

az mk1-mk2 benzineseknél van vigyor3
na jóvan akko énis levehetem a sarut már  vigyor3 vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4642 Dátum: 2011.02.05 szombat, 16:26:58 »

Na még 1et! vigyor3

Kezelőelemek - Kezelőelemek—Következő időponttól gyártott gépkocsik: 06/2003 Mondeo 2001 (10/2000-02/2007)
 Nyomtatás 
Ismertetés és működés

Manuális klímaberendezés

A manuális kezelésű klímaberendezést a Mondeo 2003.75 esetén nyomógombokkal kezelik. A kezelőegység közepébe egy LCD-kijelző került elhelyezésre. Itt a kívánt hőmérsékletet oszlop formájában jelzik ki. A minimum és a maximum közötti hőmérséklet-tartományt 13 oszlopra osztották fel.

A ventilátor-fokozatot hét oszloppal és egy A/C szimbólummal jelzik ki, amennyiben működtetik az A/C-kapcsolót.

Az A/C-kapcsológomb megnyomásával lehet a kompresszort be-, ill. kikapcsolni.

A kezelőegység felső részén található egy PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológomb. Ha ezt a kapcsológombot kapcsolják, akkor a Klímaberendezés (A/C) -kompresszor bekapcsol, a legmagasabb ventilátorfokozat állítódik be, a levegőelosztó-csappantyúk a szélvédő irányába állnak be, és a hőmérséklet, függetlenül az előzetes beállítástól, a maximális értékre áll.


Itt lenne 1 kép


Automatikus klímaberendezés

Az automatikus hőmérsékletszabályozással ellátott klímaberendezésnél a kívánt hőmérséklet Celsius ill. Fahrenheit fokban jelenik meg. A kijelzés decimális számokkal, 0,5 fokos lépésekben történik.

Az automatikus hőmérsékletszabályozás a kezelőegység jobb oldalán lévő AUTO kapcsológombbal kapcsolható be.

Az LCD-kijelzőn egy kiegészítő AUTO-szimbólum van, ez az automatikus klímaberendezés-szabályozás esetén kerül kijelzésre. Ha nem az automatikus szabályozás került kiválasztásra, és a klímaberendezés-kompresszor be van kapcsolva, a ventilátorfokozat és a levegőelosztás beállítása nem automatikusan hanem manuálisan történik.

Az A/C -kapcsológomb megnyomásával az AUTO-üzemmódban az folyamatos klímafunkció kikapcsol. A kijelzőn az ECO felirat jelenik meg.

Az eddig központilag a ventilátorházon elhelyezett hőmérséklet-érzékelő átkerült az alsó kilépőnyíláshoz. Kiegészítésként a felső kilépőnyílásnál is elhelyeztek egy tovább hőmérséklet-érzékelőt. Ezáltal pontosabb lehet a klímaberendezés-szabályozás.

Az érintőképernyős gépkocsiknál (Ford DVD-navigációs rendszer érintőképernyővel) a klímaberendezést kijelzik a képernyőn. A kezelés részben az érintőképernyővel, valamint a képernyő bal, illetve jobb oldalán található kapcsológombokkal történik.

További utasítások a klímaberendezés kezelésével kapcsolatosan a kezelési útmutatóban találhatók.


Itt is van 1 kép

Portál (Gateway)

Azoknál a gépkocsiknál, amelyek különböző hálózat-sebességekkel dolgoznak (pl. HS-CAN és MS-CAN) az információkat, amelyeket a mindenkori busz-hálózatokra kell küldeni, részben egymás között is rendelkezésre kell bocsátaniuk.

Mivel a két busz-hálózat egymással közvetlenül nem tud kommunikálni, ezért egy olyan csatlakozási pont szükséges, amelyen keresztül mindkét hálózat képes egymással kommunikálni. Ezt a csatlakozót portálnak (angolul: Gateway) hívják. A portál teszi lehetővé az adatcserét és a kommunikációt a hálózatok között.

A Mondeo 2001-nél (2003/06-) a portált az audiorendszer MS-CAN-ja és a klímaberendezés HS-CAN-ja között a klímaberendezés-vezérlőegység képviseli.

Szervizutasítások

A rendszer rendelkezik az alábbi funkciókat felölelő öndiagnosztikával:

Öndiagnosztika indítása: az OFF és a lábtér levegőelosztás kapcsológombokat egyidejűleg, és ezt követően az AUTO kapcsológombot működtetni.
öndiagnosztikát befejezni és a hibakódot kitörölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológombot működtetni.
öndiagnosztikát befejezni és a hibakódot nem törölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kivételével egy tetszőleges kapcsológombot működtetni.
Hibakódok kijelzése öndiagnosztika nélkül: az OFF és a lábtér levegőelosztás kapcsológombokat egyidejűleg, és ezt követően a műszerfal levegőelosztás kapcsológombot működtetni.
Kijelzést befejezni, és a hibakódokat kitörölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kapcsológombot működtetni.
Kijelzést befejezni, és a hibakódot nem törölni: A PÁRÁTLANÍTÁS kivételével egy tetszőleges kapcsológombot működtetni.
A második hőmérséklet-érzékelő révén a hibakódtáblázat két kóddal bővült. Az eddig meglevő hibakódok részben módosultak.

Hibakódok:

DTC kijelző Hibaleírás
9342 ECU nem megfelelő
9676 Akkumulátorfeszültség tűrésen kívül (9 - 16 Volt)
9251 * Levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva
9253 Levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat
A297 Felső levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva
A298 Felső levegőkilépés levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat
A299 Alsó levegőkilépés hőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva
A307 Alsó levegőkilépés levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör testzárlat
9261 * Napsugárzás-érzékelő testzárlat
A266 Hőmérsékletszabályozó-csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
9263 Felső levegőcsappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
9262 Párátlanító csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
9242 Belsőlevegő-keringetés csappantyú nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
A308 * Belső tér ventilátor hőmérséklet-érzékelő nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
A516 Ventilátormotor nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)
9200 A klímaberendezés-kezelőegység nem megfelelő

* A manuális kezelésű klímaberendezésnél nem
 
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #4643 Dátum: 2011.02.05 szombat, 16:36:02 »

na akko köszönet alf-nak  worship kiderítette hogy mit jelentenek a hibakódok au automata klímából

ezek lennének:
9251 * Levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva
A308 * Belső tér ventilátor hőmérséklet-érzékelő nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)

kéne a belső hőmérő mi?  vigyor3
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4644 Dátum: 2011.02.05 szombat, 18:40:50 »

na akko köszönet alf-nak  worship kiderítette hogy mit jelentenek a hibakódok au automata klímából

ezek lennének:
9251 * Levegőhőmérséklet-érzékelő áramkör nyitva
A308 * Belső tér ventilátor hőmérséklet-érzékelő nem megfelelő (nyitott áramkör/testzárlat)

kéne a belső hőmérő mi?  vigyor3
nemártana Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4645 Dátum: 2011.02.05 szombat, 18:59:48 »

"Az izzítógyerták a hengerfej oldalában helyezkednek el, és elősegítik a motor hatékony indítását. Az izzítógyertyákat és az izzítógyertya-visszajelző lámpát a hajtáslánc-vezérlőegység (PCM) vezérli.

Az izzítógyerták előmelegítik az égéstereket, ami megkönnyíti a hidegindítást. Az előmelegítési művelet alatt a PCM kap egy a motor hőmérséklet jelet a hengerfej-hőmérséklet (CHT) érzékelőtől, és ez határozza meg az előmelegítési időt. Minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál hosszabb az előmelegítési idő. -20°C-on vagy alatta a maximális előmelegítési időt alkalmazzák, ami 8 másodperc. 80°C feletti hőmérsékleteken nincs előmelegítési fázis.

A motor beindítása után az izzítógyertyák izzás utáni fázisba lépnek. Az izzás utáni fázis segít a üresjárat javításában és a szénhidrogén kibocsátás csökkentésében azáltal, hogy közvetlenül az indítás után hatásosabb az égés. Az izzás utáni fázis csak 2500-as motorfordulatszám alatt működik, felette az izzítógyertyák tartósságának növelése érdekében az izzás utáni fázis megszakad. -20°C-on vagy alatta a maximális izzás utáni időt alkalmazzák, ami 30 másodperc. 50°C alatti hőmérsékleteken nincs izzás utáni fázis."
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4646 Dátum: 2011.02.05 szombat, 20:00:13 »

ma csináltam egy gem modul tesztet, és hiába nyomkodom az első szélvédő fűtés kapcsolóját, nem csillingel és villog őgy mint ahogy a hátsóval csinálja. akkor esélyes hogy nem tudja a gem-em??
Vezérléssel kapcsolatban mire jutottál?
Találtam egy tuti infót a GEM modul tesztjéről! taps taps
Mindjárt bekopizom!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48466



« Új hozzászólás #4647 Dátum: 2011.02.05 szombat, 20:01:44 »

Ehun e! finom


Multifunkciós elektronikus vezérlőegységek - Központi elektronikus vezérlőegység (GEM) Mondeo 2001 (10/2000-02/2007)
 Nyomtatás 
Diagnosztika és ellenőrzés
Lásd a kapcsolási rajzok 419-10, fejezetében az elvi kapcsolási rajzokat és a csatlakozók ábráit.

Működés ismertetése

A központi elektronikus vezérlőegység (GEM) a WDS-sel diagnosztizálható. Továbbá egy integrált szerviz-üzemmóddal lehetőség nyílik a be- és kimeneti jelek ellenőrzésére további szerszámok igénybevétele nélkül. A szerviz-üzemmód aktiválásához

a gyújtásnak és az összes további elektromos fogyasztónak kikapcsolva kell lennie,
a kéziféknek behúzva kell lennie,
a sebességváltó karnak üresjáratban ill. automata sebességváltónál az előválasztó karnak a "P" helyzetben kell lennie,
a vezetőoldali biztonsági övnek az övzárba becsatolva kell lennie (csak Japán),
és az ajtóknak zárva kell lenniük
.

A szerviz-üzemmód aktiválása

A szerviz-üzemmód aktiválása a következő lépésekkel történik:

MEGJEGYZÉS: H a riasztóberendezéses gépkocsiknál a riasztás kioldott, akkor a szerviz-üzemmód nem aktiválható.

A gyújtást BEKAPCSOLNI.
A gyújtásT KIKAPCSOLNI.
A hátsóablakfűtés-kapcsolót MŰKÖDTETNI és TARTANI
A gyújtást BEKAPCSOLNI.
A hátsóablakfűtés-kapcsolót ELENGEDNI
A sikeres aktiválást egy akusztikus jel és az irányjelző lámpák kigyulladása jelzi.

Bemenőjelek

A bemenőjelek ellenőrzésére az ablakmosó-kapcsolót a "Ki"-helyzetbe kell KAPCSOLNI. A következő lista felvilágosítást ad az ellenőrizendő jelek szabadon választott sorrendjéről:

Villogóberendezés (jobb oldali, bal oldali, vészvillogó)
Helyzetjelző
Első szakaszos törlés
Első törlő-/mosóberendezés
Hátsó ablaktörlő
Hátsó törlő-/mosóberendezés
Ajtók nyitása/zárása
Csomagtérfedél/ötödikajtó távnyitó kapcsoló a középkonzolban
Csomagtérfedél/ötödikajtó-nyitógomb a csomagtérfedélben ill. ötödikajtóban
Csomagtérfedél/ötödikajtót nyitás kulccsal
Távirányítás zárógombja (a gyújtáskulcsnak az ellenőrzéshez kihúzva kell lennie)
Távirányítás nyitógombja (a gyújtáskulcsnak az ellenőrzéshez kihúzva kell lennie)
Csomagtérfedél/ötödikajtó távirányítás nyitógombja (a gyújtáskulcsnak az ellenőrzéshez kihúzva kell lennie)
Motorháztető nyitás/zárás (riasztóberendezéses gépkocsiknál)
Hátsóablak-fűtés
Fűthető szélvédő (ha van)
Gyújtás bekapcsolva
Automata sebességváltó "P" előválasztókar-állásban
Vezetőoldali biztonságöv-zár (csak Japán)
Hátrameneti sebességfokozat (csak Japán)
A mindenkori jel bemenetét a központi elektronikus vezérlőegységbe (GEM) egy akusztikus jel és az irányjelző lámpák kigyulladása jelzi.

Kimeneti jelek

A kimeneti jelek ellenőrzésére az ablakmosó-kapcsolót a "Szakaszos"-helyzetbe kell KAPCSOLNI. A hátsóablakfűtés-kapcsoló MŰKÖDTETÉSE aktiválja ill. deaktiválja a kimeneti jeleket a következő sorrendben:

Első ablaktörlő (az alaphelyzet elérését egy akusztikus jel és az irányjelző lámpák felgyulladása jelzi)
Hátsóablak-fűtés
Belső világítás(ok) (a belső világítás kapcsolónak az "ajtónyitás"-helyzetben kell lennie)
"Ajtó nyitva" figyelmeztető lámpa a kombinált műszerben
Hátsó ablaktörlő
Szélvédőfűtés (csak járó motornál kapcsol be)
"Biztonsági öv" figyelmeztető lámpa a kombinált műszerben (csak Japán)
Első ablaktörlő
stb.
A szerviz-üzemmód befejezése

Az utolsó bevitelt ill. az elindulást követő 20 másodperc elteltével a GEM automatikus befejezi a szerviz-üzemmódot. Ezt 3 akusztikus jelek és az irányjelző lámpák kigyulladása jelzi.

 
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #4648 Dátum: 2011.02.05 szombat, 20:04:22 »

nemártana Wink
akkor azért volt hogy hiába kapcsolgattam én át minden állásba azt a mocsadék klímát mindig maxon nyomatta a ventillátort??
nyomkodtam azt az "auto" felirítú gombot is, akkor valami "econ" lo...sz volt kiírva...nemértem  vigyor3
arról nincs valakinek valami izéja hogy hogyan kell azokat a kábeleket meg hogy hova becsinálni?
Me ha nem tudok jobbat összerakom énis, majd heggesztek meg forrasztok tökmindegy  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4649 Dátum: 2011.02.05 szombat, 20:07:38 »

Találtam egy tuti infót a GEM modul tesztjéről! taps taps
Mindjárt bekopizom!
én is így csináltam:
A gyújtást BEKAPCSOLNI.
A gyújtásT KIKAPCSOLNI.
A hátsóablakfűtés-kapcsolót MŰKÖDTETNI és TARTANI
A gyújtást BEKAPCSOLNI.
A hátsóablakfűtés-kapcsolót ELENGEDNI
A sikeres aktiválást egy akusztikus jel és az irányjelző lámpák kigyulladása jelzi.

a motort nem indíottam be, lehet hogy azért nem ment??

mindjárt kipróbálom úgy is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak: 1 ... 86 87 88 89 90 91 92 [93] 94 95 96 97 98 99 100 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.059 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.