Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 12:00:05 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 181 182 183 184 185 186 187 [188] 189 190 191 192 193 194 195 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11166612 alkalommal)
0 Felhasználó és 115 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #9350 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:00:07 »

elméletben. De ez a cucc így néz ki:
[img]http://images.okazje.info.pl/p/motoryzacja/5023/motorcraft-calcium-plus-72ah-650a.jpg[/img
Ezen hol van a betöltő?
A fekete műanyag fedél nem igazán akar lejönni. Aláfeszítek, de inkább megnyúlik de nem nyílik.

A tetején lévő motocraft felirat a takaró fedélen van.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.10 péntek, 11:34:04 írta AndyA » Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9351 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:05:16 »

A tetején lévő motocraft felirat a takaró fedélen van.
igen, de erre írtam, hogy az a fedél nem akar lejönni egyszerűen. (igaz, mitől is akarna).

Az érdekes az, hogy úgy tudom, a gondozásmeneteseken kell lennie piros-zöld jelzésnek, hogy jó-e az akksi (GM akksikon van).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9352 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:06:33 »

Ezt honnan tudod?  vigyor3

Szerintem ezzel sokra nem mégy. Inkább azt mérd meg, nyugalomban mekkora áramot vesz fel az autó.
Mérd meg azt is, hogy mi történik (járó motornál), ha bekapcsolsz egy nagy fogyasztót: első szélvédő fűtés, vagy ilyesmi.
Hogy mennyit esik a feszültség. Ha nincs első szv fűtésed, akkor a tompított+fényszóró+ködlámpa, hátsó szélvédőfűtés egyszerre.
Jó jó persze, megmérem.
Inkább elvileg nem kellene, hogy sokat vegyen fel álltában. Nincs benne olyan, aminek kell áram.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9353 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:18:10 »

Jó jó persze, megmérem.
Inkább elvileg nem kellene, hogy sokat vegyen fel álltában. Nincs benne olyan, aminek kell áram.

Elviekben nem kellene, hogy lemerüljön...
A fiestánkon az első szélvédő fűtés reléjének összeégtek a pólusai, ennek köszönhetően állandóan bekapcsolva maradt a fesszabályzó.
Egy idő után tönkre is ment. Kétszer... mire komolyan vettük, hogy a fesszabályzó véletlenül nem megy tönkre.
Majd egy villanyszerelő végigbogarászta a hálózatot, és megtalálta a bűnöst.
Egy riasztó is tud komolyabb áramot húzni. Főleg, ha erre 4*24 órája van...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9354 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:30:21 »

Elviekben nem kellene, hogy lemerüljön...
A fiestánkon az első szélvédő fűtés reléjének összeégtek a pólusai, ennek köszönhetően állandóan bekapcsolva maradt a fesszabályzó.
Egy idő után tönkre is ment. Kétszer... mire komolyan vettük, hogy a fesszabályzó véletlenül nem megy tönkre.
Majd egy villanyszerelő végigbogarászta a hálózatot, és megtalálta a bűnöst.
Egy riasztó is tud komolyabb áramot húzni. Főleg, ha erre 4*24 órája van...
Multiméter áramerősség állapotban a negatív közé kötve jó erre? Terhelés alatt nem mérném vele, mert szerintem pl. a kieg fűtés 60A-ja elfüstöli a mérővezetéket. (tudom, lakatfogó kellene, de az nincs).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9355 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:34:45 »

Multiméter áramerősség állapotban a negatív közé kötve jó erre? Terhelés alatt nem mérném vele, mert szerintem pl. a kieg fűtés 60A-ja elfüstöli a mérővezetéket. (tudom, lakatfogó kellene, de az nincs).

Gyere át hétvégén, nekem van.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9356 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:38:08 »

Gyere át hétvégén, nekem van.

AndyA
kösz, meglátom, befére-e időben.  wave  worship
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #9357 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:38:27 »

Az érdekes az, hogy úgy tudom, a gondozásmeneteseken kell lennie piros-zöld jelzésnek, hogy jó-e az akksi (GM akksikon van).
Nem biztos. A múlt héten lecserélt 2003-as Motorcraft akksimon van zöld lámpás kukucskáló, de amire most lecseréltem Banner Powerbull azon nincs ilyen. Az általad belinkelt tájékoztatóban benne van az alábbi:
"A vízfogyasztás a Ford és Motorcraft akkumulátorok új generációjánál olyan alacsony, hogy az akkumulátor normál élettartama alatt nem kell vizet utántölteni. Az akkumulátort feltöltés után lezárják, és azt nem szabad többé felnyitni. A rendkívüli hőség megnövekedett vízfogyasztáshoz vezethet."
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9358 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:44:18 »

Multiméter áramerősség állapotban a negatív közé kötve jó erre? Terhelés alatt nem mérném vele, mert szerintem pl. a kieg fűtés 60A-ja elfüstöli a mérővezetéket. (tudom, lakatfogó kellene, de az nincs).

Nem ezt mondtam... egyszer nyugalmi áramot kellene mérni, én bízom benne, hogy 10 amper alatt lesz. Igen, itt le kell venni a sarut (rádiókód és egyebek, bár ha ügyes vagy, meg lehet úgy oldani, hogy ne is legyen áramtalanítás).
Járó motornál feszültséget kellene mérni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9359 Dátum: 2012.02.10 péntek, 11:44:34 »

Nem biztos. A múlt héten lecserélt 2003-as Motorcraft akksimon van zöld lámpás kukucskáló, de amire most lecseréltem Banner Powerbull azon nincs ilyen. Az általad belinkelt tájékoztatóban benne van az alábbi:
"A vízfogyasztás a Ford és Motorcraft akkumulátorok új generációjánál olyan alacsony, hogy az akkumulátor normál élettartama alatt nem kell vizet utántölteni. Az akkumulátort feltöltés után lezárják, és azt nem szabad többé felnyitni. A rendkívüli hőség megnövekedett vízfogyasztáshoz vezethet."

Az utolsó mondat, ill. az ólomakksik működésének ismerete tükrében igen érdekes kijelentés.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9360 Dátum: 2012.02.10 péntek, 13:16:49 »

Az utolsó mondat, ill. az ólomakksik működésének ismerete tükrében igen érdekes kijelentés.

AndyA

Hát igen...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #9361 Dátum: 2012.02.10 péntek, 13:19:11 »

Az utolsó mondat, ill. az ólomakksik működésének ismerete tükrében igen érdekes kijelentés.

AndyA
Miért? Te melegben nem iszol sokat? Biztosan a vezetőre gondoltak Wink
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9362 Dátum: 2012.02.10 péntek, 13:37:35 »

Az utolsó mondat, ill. az ólomakksik működésének ismerete tükrében igen érdekes kijelentés.

AndyA
a kulcs a "normál élettartam"-ban van. Ha ez rövidebb, mint ahogy fogy a víz, akkor nyert. Én pl. kíváncsi lennék, mennyi "víz" van a 2 éves akksiban. Ha kevés, akkor vagy nem volt rendesen lezárva, vagy a "normál élettartam" <2év.  eplus2
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #9363 Dátum: 2012.02.10 péntek, 16:24:53 »

Tisztelt Fórumtársak!
Csatlakozva az előttem szolókhoz. Véleményem szerint gondozás mentes akkumulátor nem létezik. Ez megint a fogyasztói társadalom beetetésére szoló jólhangzó, de egyáltalán nem igaz reklám duma. Minden akkumulátor ami elektrolittal üzemel, arányosan tartalmaz desztilált ioncserélt vizet. Terhelés esetén az elektrolit hőmérséklete emelkedik ami jelen esetben viz párolgással jár együtt. Még akkor is elpárolog a viz egy idő után, ha a párolgó viz egy része visszavan vezetve a savba. Ebből adodóan bizony idöközönként rákell nézni a folyadék szintre. Garancia lejárta után érdemes a zárofedelet eltávolitani roncsolás mentesen, hpgy a hiányzo vizet potóljuk, és az akkumulátorunk hoszabb élettartammal hálálja meg a szakszerü gondoskodást.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9364 Dátum: 2012.02.10 péntek, 16:30:58 »

Teljesen egyetértek.

Tisztelt Fórumtársak!
Csatlakozva az előttem szolókhoz. Véleményem szerint gondozás mentes akkumulátor nem létezik. Ez megint a fogyasztói társadalom beetetésére szoló jólhangzó, de egyáltalán nem igaz reklám duma. Minden akkumulátor ami elektrolittal üzemel, arányosan tartalmaz desztilált ioncserélt vizet. Terhelés esetén az elektrolit hőmérséklete emelkedik ami jelen esetben viz párolgással jár együtt. Még akkor is elpárolog a viz egy idő után, ha a párolgó viz egy része visszavan vezetve a savba. Ebből adodóan bizony idöközönként rákell nézni a folyadék szintre. Garancia lejárta után érdemes a zárofedelet eltávolitani roncsolás mentesen, hpgy a hiányzo vizet potóljuk, és az akkumulátorunk hoszabb élettartammal hálálja meg a szakszerü gondoskodást.
Tisztelettel László!
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #9365 Dátum: 2012.02.10 péntek, 17:09:54 »

passz vigyor3 ha kinullázod, és mész vele 20 km-t, akkor a városon kívülit már meg lehet nézni... városira/vegyesre szerintem 4-500 kell...
Mit kell kinullázni,és hogyan? A fedcompon a km/h az mit mér? Mert most jelenleg 30km/h mutat,de ha alapjáraton ketyeg akkor ez csökken! Tegnap óta ennyi km-et mentem: ennek 70%-a város,és a fogyi a fedcomp szerint:
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #9366 Dátum: 2012.02.10 péntek, 17:10:24 »

Teljesen egyetértek.


Szintúgy egyetértek Lászlóval. Ahogy nézegettem kb. 2 év garanciát adnak a "csúcs" gondozásmentes aksikra, mint pl. a Bosch S5 vagy a Varta Silver Dynamic. De azért azt valjuk, be, be hogy egy normál, hagyományos akksi is többet kibír mint 2 év- normál esetben. Pl. az én gyári Motorcraft aksim ami az első töltést 2004 március végén kapta, már rég meg kellett volna, hogy adja magát, de még most is indíja a kocsit -1x fokban. Úgyan hozzáteszem, hogy már nem olyan pörgősem mint kéne, szóval a végét járja, de ez nagyon jó teljesítmény a véleményem szerint. Igaz ennél, hozzá lehet férni a cellákhoz és tél előtt után is töltöttem őket+ fel lett töltve töltőn. Az biztos, hogy akkor ezek az új csodáknak is el kéne menni ennyit, de ehhez időnként után kell tölteni cellákat az biztos.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9367 Dátum: 2012.02.10 péntek, 18:23:14 »

kösz, meglátom, befére-e időben.  wave  worship
Ha gondolod hozzám is elugorhatsz!Tududnk mérni:
-Töltőfeszt
-Savsűrűséget
-Indítóáramot
-Töltőáramot
Az összes lakatfogós áramot! nyes
Gyakorlatilag csak terhelővillást nem tudok,de az nem is kell,ha megtudom mérni a savsűrűséget! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9368 Dátum: 2012.02.10 péntek, 19:42:06 »

Mit kell kinullázni,és hogyan? A fedcompon a km/h az mit mér? Mert most jelenleg 30km/h mutat,de ha alapjáraton ketyeg akkor ez csökken! Tegnap óta ennyi km-et mentem: ennek 70%-a város,és a fogyi a fedcomp szerint:
átlagsebességet mér
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #9369 Dátum: 2012.02.10 péntek, 20:27:09 »

Véleményem szerint a gondozásmentes akkut, ha erőszakkal felnyitjuk, akkor már többet nem fogjuk tudni visszazárni megfelelően.
Nekem is gondozás mentes van (folyadékos), nem lehet kinyitni, ami logikus is.
A hagyományos viszont gondozható, és ebből adódóan, megfelelő gondozással tovább használható (szerintem).

Gondozás mentesből szerintem a zselés lehet, hogy tovább bírja, de olyanom még sosem volt, mert marha drága.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #9370 Dátum: 2012.02.10 péntek, 21:59:29 »

Mit kell kinullázni,és hogyan? A fedcompon a km/h az mit mér? Mert most jelenleg 30km/h mutat,de ha alapjáraton ketyeg akkor ez csökken! Tegnap óta ennyi km-et mentem: ennek 70%-a város,és a fogyi a fedcomp szerint:
Én ha tankolok utána a napiszámlálót szoktam lenullázni egy gombnyomásra,majd az index kar végén lévő gombbal váltok az átlagfogyasztásra majd a gombot nyomva tartom és ez az érték átugrik 99.9-re akkor elkell indulnod a kocsival és majd mikor mész akkor beáll arra az értékre amit a használat során kiszámol magának.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9371 Dátum: 2012.02.10 péntek, 23:26:37 »

Nem biztos. A múlt héten lecserélt 2003-as Motorcraft akksimon van zöld lámpás kukucskáló, de amire most lecseréltem Banner Powerbull azon nincs ilyen. Az általad belinkelt tájékoztatóban benne van az alábbi:
"A vízfogyasztás a Ford és Motorcraft akkumulátorok új generációjánál olyan alacsony, hogy az akkumulátor normál élettartama alatt nem kell vizet utántölteni. Az akkumulátort feltöltés után lezárják, és azt nem szabad többé felnyitni. A rendkívüli hőség megnövekedett vízfogyasztáshoz vezethet."
Nem is bírom kinyitni. Inkább eltörik, de ki nem nyílik. Valószínűleg melegen rakják össze, hogy aztán ne is lehessen kinyitni.
Töltőn volt 1 napig, a max. fesz 14,7v, de terheletlenül, töltés nélkül szép lassan visszasüllyed. Reggel megnézem, hogy lement-e 12,7v-ig, ahogy állítólag kellene neki. A többit meglátjuk.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #9372 Dátum: 2012.02.11 szombat, 07:25:16 »

Tisztelt Fórumtársak!
Az akkumulátorokról még egy pár gondolat. Az én Mondeom 2005 március havi, és még mindig avval az eredeti Motorcraft akkumulátorral üzemel, amin az eredeti Ford 15 01 2005 beüzemelési kód van. Az akkumulátor nem gondozás mentes és után tölthető desztvizzel, és a mai napig még ebben a kritikusan hideg időben is kifogástalanul teszi a dolgát. Megjegyzem, minden évben kapott egy formáló töltést egy teljes kisütéssel és minden évben ellenőriztem a savsürűséget és az elektrolit szintet. A formáló töltés a névleges töltöáram tized részével történik igen lassan több napon keresztü. Akár 72 óra is lehet. A kisütés az A/Ó kapacitás 1/10-vel történik. (kímélő töltési kisütési üzemmód)  Nagyon fontos a formáló töltés alkalmazása mely megakadályozza az elektródák szulfátosodását. Szerintem ha nem tesztek többet csak ennyit az akkuért, akkor is jelentősen menövelhetitek az élettartatamát.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #9373 Dátum: 2012.02.11 szombat, 08:14:44 »

Tisztelt Fórumtársak!
Az akkumulátorokról még egy pár gondolat. Az én Mondeom 2005 március havi, és még mindig avval az eredeti Motorcraft akkumulátorral üzemel, amin az eredeti Ford 15 01 2005 beüzemelési kód van. Az akkumulátor nem gondozás mentes és után tölthető desztvizzel, és a mai napig még ebben a kritikusan hideg időben is kifogástalanul teszi a dolgát. Megjegyzem, minden évben kapott egy formáló töltést egy teljes kisütéssel és minden évben ellenőriztem a savsürűséget és az elektrolit szintet. A formáló töltés a névleges töltöáram tized részével történik igen lassan több napon keresztü. Akár 72 óra is lehet. A kisütés az A/Ó kapacitás 1/10-vel történik. (kímélő töltési kisütési üzemmód)  Nagyon fontos a formáló töltés alkalmazása mely megakadályozza az elektródák szulfátosodását. Szerintem ha nem tesztek többet csak ennyit az akkuért, akkor is jelentősen menövelhetitek az élettartatamát.
Tisztelettel László!
én épp tegnap néztem meg, hogy a skyrc B6AC jelű töltőm (modellakuk töltéséhez vettem) tud ólomakksit tölteni 2,0v/cella feszültséggel és max 4,0A-val. Egyelőre nem tudom, hogy a 71Ah-s ólomakksi töltése benne van-e a gyári specifikációjában (elvileg a biztonsági korlátja 50Ah) de meg fogom nézni, mert ez tudja a László által írt formázó töltést és kisütési ciklust. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #9374 Dátum: 2012.02.11 szombat, 09:05:10 »

én épp tegnap néztem meg, hogy a skyrc B6AC jelű töltőm (modellakuk töltéséhez vettem) tud ólomakksit tölteni 2,0v/cella feszültséggel és max 4,0A-val. Egyelőre nem tudom, hogy a 71Ah-s ólomakksi töltése benne van-e a gyári specifikációjában (elvileg a biztonsági korlátja 50Ah) de meg fogom nézni, mert ez tudja a László által írt formázó töltést és kisütési ciklust. Smiley
Kedves Relhist!
Ha a töltőd tudja a formáló töltés funkciót, akkor a töltő áram ugyan kisebb de a töltési idő megnövekedésével a 71 A/ó akkudat is felfogja tölteni. Itt pont ez a lényeg, hogy egy lassu, kimélő, üzemmodot valósitunk meg, ami megfelel a regenerációs folyamatnak. Nem képződik erős gázfejlődés, nem deformálodnak a lemezek, és nem válnak le a lemezekről alkotó elemek, amelyek egy szintet elérve az akksi alján ,cella zárlatot okozhatnak. Szerintem bisztos jó lessz.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tipli66
Vendég
« Új hozzászólás #9375 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:12:13 »

Sziaztok

Segítsen nekem valaki ha tud nem rég vettük a kocsit és megkaptunk hozzá minden kulcsot és kódot ezzel nem is volt baj.

Csak hát a mostani meleg idő oda vágott az aksinak ki kellet szednem és feltölteni bátran vettem ki mivel azt gondoltam megvan hozzá minden.

De a döbbenet most jön a rádió nem veszi be a kódját már kétszer beírtam hívom a volt tulajt sajnálja de ö nem szedte ki az aksit és ezt a rádió kódot kapta hozzá ami ugye nem jó hol tudnám megnézni a rádió biztonsági kódját?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9376 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:23:12 »

Sziaztok

Segítsen nekem valaki ha tud nem rég vettük a kocsit és megkaptunk hozzá minden kulcsot és kódot ezzel nem is volt baj.

Csak hát a mostani meleg idő oda vágott az aksinak ki kellet szednem és feltölteni bátran vettem ki mivel azt gondoltam megvan hozzá minden.

De a döbbenet most jön a rádió nem veszi be a kódját már kétszer beírtam hívom a volt tulajt sajnálja de ö nem szedte ki az aksit és ezt a rádió kódot kapta hozzá ami ugye nem jó hol tudnám megnézni a rádió biztonsági kódját?
húzd ki vagy húzasd ki egy szerelővel a rádiót,és a rajta lévő kódokat küld el neke privátban.Válasszal megy a kódod! Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9377 Dátum: 2012.02.11 szombat, 12:23:26 »

Sziaztok

Segítsen nekem valaki ha tud nem rég vettük a kocsit és megkaptunk hozzá minden kulcsot és kódot ezzel nem is volt baj.

Csak hát a mostani meleg idő oda vágott az aksinak ki kellet szednem és feltölteni bátran vettem ki mivel azt gondoltam megvan hozzá minden.

De a döbbenet most jön a rádió nem veszi be a kódját már kétszer beírtam hívom a volt tulajt sajnálja de ö nem szedte ki az aksit és ezt a rádió kódot kapta hozzá ami ugye nem jó hol tudnám megnézni a rádió biztonsági kódját?

Az 5-ös gombbal nyugtáztad? Tehát az 1234-es kódhoz az 1-es gombot 1x nyomod, a kettest 2x... a 4-est 4x, majd egyszer az ötös gombot (az az enter).
Ha nem fogadja el, kapd ki a rádiót, a tetején van a sorszám. Azt küldd el Alf-nak, és ő megmondja a kódot.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9378 Dátum: 2012.02.11 szombat, 14:19:12 »

Szokasos zar problema...

Valakinek van mar tuti modszere arra, hogyan lehet megjavitani a bal elso zar modult ? Mert ugye ez minden baj forrasa.
Szedte mar szet valaki ezt a xart ? ujat nem akarok venni egy xaros mikrokapcs miatt. Inkabb javitanam a regit.
Masik gond, hogy tavrecsegovel alig birom nyitni zarni a verdat. Nehezen erzekeli a jelet. Nyaron ez is jo, de igy telen eleg gaz 8(
elem jo benne, szal valami mas gebasz lehet. Tipp ?
Naplózva

blah blah blah
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #9379 Dátum: 2012.02.11 szombat, 14:51:12 »

Szokasos zar problema...

Valakinek van mar tuti modszere arra, hogyan lehet megjavitani a bal elso zar modult ? Mert ugye ez minden baj forrasa.
Szedte mar szet valaki ezt a xart ? ujat nem akarok venni egy xaros mikrokapcs miatt. Inkabb javitanam a regit.
Masik gond, hogy tavrecsegovel alig birom nyitni zarni a verdat. Nehezen erzekeli a jelet. Nyaron ez is jo, de igy telen eleg gaz 8(
elem jo benne, szal valami mas gebasz lehet. Tipp ?
Asszem alf szedte szét és mintha találtak volna valakit aki javítja...de nem vagyok ebben biztos!

Van az angol wiki-n egy leírás, hogyan lehet megnövelni a távirányítás érzékelésének hatótávját  vigyor3

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Increasing_Remote_Locking_Range
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9380 Dátum: 2012.02.11 szombat, 16:47:30 »

Szokasos zar problema...

Valakinek van mar tuti modszere arra, hogyan lehet megjavitani a bal elso zar modult ? Mert ugye ez minden baj forrasa.
Szedte mar szet valaki ezt a xart ? ujat nem akarok venni egy xaros mikrokapcs miatt. Inkabb javitanam a regit.
Masik gond, hogy tavrecsegovel alig birom nyitni zarni a verdat. Nehezen erzekeli a jelet. Nyaron ez is jo, de igy telen eleg gaz 8(
elem jo benne, szal valami mas gebasz lehet. Tipp ?
régebben találtam egy szakit, aki vw zárak javításával foglalkozik, azokban is a mikrokapcs kopik el. ha gondolod megkeresem az elérhetőségét és átdobom pü-ben Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #9381 Dátum: 2012.02.11 szombat, 19:51:52 »


Na, most már tudom, hogy 80Ah kell neki, nem 72.  eljen
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9382 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:35:22 »

Na, most már tudom, hogy 80Ah kell neki, nem 72.  eljen
és ami fontosabb:
"Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kalcium akkumulátorokat szabad beszerelni (az 1999-es Focustól kezdve (1998/08-2004/12), ld. a 72/2004-es MSzI-t is)."
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Puskás
Vendég
« Új hozzászólás #9383 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:38:49 »

és ami fontosabb:
"Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kalcium akkumulátorokat szabad beszerelni (az 1999-es Focustól kezdve (1998/08-2004/12), ld. a 72/2004-es MSzI-t is)."
[/quote
megkérdezhetem hogy miért csak kálciumos aksit lehet beszerelni ilyen rendszerbe?]
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9384 Dátum: 2012.02.11 szombat, 20:46:11 »

és ami fontosabb:
"Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kalcium akkumulátorokat szabad beszerelni (az 1999-es Focustól kezdve (1998/08-2004/12), ld. a 72/2004-es MSzI-t is)."
[/quote
megkérdezhetem hogy miért csak kálciumos aksit lehet beszerelni ilyen rendszerbe?]
A másik topicba belinkeltem a Smart charge rendszer leírását!Az a kalcium akkura lett fejlesztve! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #9385 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 07:53:01 »

Autódoki is megmondja, hogy nem mindegyiket lehet leszedni, hogy hozzáférjünk az cella kupakoknak.
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/01/25/gondozasmentes_akku_toltese/


Relhist!
Én inkább nem próbálkoznék a szétfeszítésével, mert ha széttörik, akkor csak a sajnálkozás marad. Nekem is volt ilyen akksim és nem lehetett leszedni a fedelét. Akkus embertől kérdeztem és hülyének nézett, amiért a gondozásmentes akksiról le akarom feszegetni a fedelet a kupakokhoz.
Bár azt is mondta, hogy feszegessem csak nyugodtan, ,ha mindenáron most akarom lecserélni. Wink

« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 vasárnap, 07:59:37 írta Koniman » Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9386 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 08:28:45 »

Asszem alf szedte szét és mintha találtak volna valakit aki javítja...de nem vagyok ebben biztos!

Van az angol wiki-n egy leírás, hogyan lehet megnövelni a távirányítás érzékelésének hatótávját  vigyor3

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Increasing_Remote_Locking_Range

THX !

Majd jó időben megoldom a problémát Cool
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #9387 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 08:32:04 »

régebben találtam egy szakit, aki vw zárak javításával foglalkozik, azokban is a mikrokapcs kopik el. ha gondolod megkeresem az elérhetőségét és átdobom pü-ben Wink

koszi ! johet !
Bar igazabol magam szeretnem megjavitani.
Van valakinek ilyen rossz zar modulja ? Szedte mar szet valaki ? A tengelyek csak sima ecceru tengelyek, vagy van rajtuk valami trukk ?
Arra gondoltam, hogy megfurom a csapszegeket es ha van ra mod, akkor vagok ra menetet es onnantol csavar kotesem lesz. Ha tul rovidek a tengelyek, akkor kesitek sajatot, ami hosszabb, es arra megy majd menet. Vagy egyszeruen ossze szigszallagozom az egeszet oszt jovan Cool
Naplózva

blah blah blah
sanyikabacsi
Vendég
« Új hozzászólás #9388 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:44:28 »

régebben találtam egy szakit, aki vw zárak javításával foglalkozik, azokban is a mikrokapcs kopik el. ha gondolod megkeresem az elérhetőségét és átdobom pü-ben Wink
régebben beszéltem én is ezzel a szakival, de nem vállal fordot, csak vw-t (ha ugyan arról beszélünk akinek a neve régebben felvetődött itt valami Ákos úgy emlékszem)
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #9389 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 13:46:04 »

koszi ! johet !
Bar igazabol magam szeretnem megjavitani.
Van valakinek ilyen rossz zar modulja ? Szedte mar szet valaki ? A tengelyek csak sima ecceru tengelyek, vagy van rajtuk valami trukk ?
Arra gondoltam, hogy megfurom a csapszegeket es ha van ra mod, akkor vagok ra menetet es onnantol csavar kotesem lesz. Ha tul rovidek a tengelyek, akkor kesitek sajatot, ami hosszabb, es arra megy majd menet. Vagy egyszeruen ossze szigszallagozom az egeszet oszt jovan Cool
Bennem is ez a gondolatmenet motoszkál.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #9390 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 16:27:25 »

THX !

Majd jó időben megoldom a problémát Cool
egy magyarított cikk jöhetne belőle, ha úgyis csinálod Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #9391 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 16:36:58 »

és ami fontosabb:
"Fontos tudnivaló!
A Smart-Charge töltőrendszerrel rendelkező Ford gépkocsikba csak kalcium akkumulátorokat szabad beszerelni (az 1999-es Focustól kezdve (1998/08-2004/12), ld. a 72/2004-es MSzI-t is)."
Kedves Alf!
Tökéletesen egyetértek, még pedig azért mert a calcium-calcim (calcium+) és a legmodernebb ezüst-calcium felépitésü akkumulátoroknak a legkisebb a gázfejlődésük és igy a párolgásuk is. Azon kivül sokkal nagyobb az inditó áramuk, jobban tűrik a nagyáramu töltést, gázképződés nélkül, minimális párolgás mellett. Természetesen ennek a fejlett tecnologiának ára van. Ezeket az akkumulátorokat tényleg ugy árulják mint gondozás mentes akkut.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #9392 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 17:43:27 »

Úgy néz ki, kellék egy új akksi nekem is a 2.2-esbe. Kitől, milyet, mennyiért?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #9393 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 17:56:48 »

És ezt meg hasonlókat honnan lehet tudni ha a ember nem klubtag?  1 éve vettem új aksit ha tudom ilyet veszek. Mennyi az ára?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #9394 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 18:19:58 »

És ezt meg hasonlókat honnan lehet tudni ha a ember nem klubtag?  1 éve vettem új aksit ha tudom ilyet veszek. Mennyi az ára?

Kezelési útmutatóban benne van, hogy calciumos kell bele.

Úgy néz ki, kellék egy új akksi nekem is a 2.2-esbe. Kitől, milyet, mennyiért?

AndyA

Bosch S4/S5, Varta Blue/Silver Dynamic, Motorcraft Calcium Plus/ Ford Silver Calcium. Ugyanaz a cég gyártja őket (Johnson Controls), az első három (S4, Blue, Calcium Plus) Calcium-calcium, a második három Silver-calcium technológiás. Egyikkel sem jársz rosszul szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.12 vasárnap, 18:26:47 írta tpmportal » Naplózva
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #9395 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 18:51:46 »

Úgy néz ki, kellék egy új akksi nekem is a 2.2-esbe. Kitől, milyet, mennyiért?

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!

Én a következő tipusokat javasolnám

Varta Sylver Dynamic 85 A/Ó 287x175x175mm

Varta Sylver Dynamic 74 A/Ó 315x175x175mm

Vagy az eredeti Ford Sylver-Calcium 74 A/Ó 287x175x175mm akkumulátort.

Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #9396 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 18:57:04 »

Tisztelt Fórumtárs!

Én a következő tipusokat javasolnám

Varta Sylver Dynamic 85 A/Ó 287x175x175mm

Varta Sylver Dynamic 74 A/Ó 315x175x175mm

Vagy az eredeti Ford Sylver-Calcium 74 A/Ó 287x175x175mm akkumulátort.

Tisztelettel László!
Elnézést.
A Varta Sylver Dynamic 85 A/Ó mérete helyesen 315x175x175
                                74 A/Ó                        278x175x175
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #9397 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 19:16:54 »

Elnézést.
A Varta Sylver Dynamic 85 A/Ó mérete helyesen 315x175x175
                                74 A/Ó                        278x175x175
Tisztelettel László!
Mivel mimár beszéltünk erről én személyes tapasztalat az elsőt javaslom mert gond nélkül teszi a dolgát 2 éve és 2-szer ellenőriztem ezalatt még a vízből sem hiányzott.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #9398 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 21:05:36 »

uraim az MK3 első helyzetjelző izzója milyen  Huh? sima 5w-os Huh?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #9399 Dátum: 2012.02.12 vasárnap, 21:15:44 »

Úgy néz ki, kellék egy új akksi nekem is a 2.2-esbe. Kitől, milyet, mennyiért?

AndyA
Csak nézd meg a gyártási dátumot?mert egy bosch silverrel( Metróba vettem)úgy jártam hogy1.5  év után cellazárlatos lett (én nagyon sokat indítózok kb 60-70 naponta)
gariba cserélték de bosszantó volt mert ott hagyott az út szélén.Csak jó tanács mert ilyenkor sok az akciós túltárolt akku akkus mondta.
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
Oldalak: 1 ... 181 182 183 184 185 186 187 [188] 189 190 191 192 193 194 195 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.