Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:02:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 368 369 370 371 372 373 374 [375] 376 377 378 379 380 381 382 ... 742   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 11168415 alkalommal)
0 Felhasználó és 63 vendég van a témában
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #18700 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 14:36:59 »

Sziasztok!

Ha már akkumulátor a téma, kíváncsi lennék, hogy AKKU AKTIVÁTORT használ(t)-e valaki?
Elvileg a szuflásodást gátolja, illetve vissza is fordítja valamennyire a folyamatot.
Elvileg az akkuból felvesz 5.-10mA-t és 15-45 másodpercenként egy rövid 60-100A-es áramlökettel visszaküldi az akkuba.
Ez nem károsíthatja az autó villamos rendszerét?

Alapból bizalmatlan vagyok a "csoda" olajadalékokkal, a fogyasztáscsökkentő baromságokkal, a filctoll szerű karceltávolítóval és az egyéb "NASA által kifejlesztett" űrtechnológiás dolgokkal (soha nem is használtam ilyesmit), de ha ez működik 3500Ft-ot megkockáztatnék.

Link: http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18701 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 14:43:55 »

Rendesen az akksi elég kellene legyen, hogy "megegye" az ilyen csúcsokat, többek között pont emiatt nem jó ötlet lekötött akksival járatni az autót (bár elvileg, ha már jár, lehetséges lenne). A LED-es cuccokat, amiket 12V-osnak mondanak, de kimondottan autóba terveznek, azokat a normál, 14,4V-os max. töltőfeszre tervezik, ezzel nincs gond. A LED-es izzókban a LED-eken és némi ellenálláson kívül más nemigen van, ezeknek a kisebb tranziensek sem nagyon tudnak ártani. De mivel a Mondeonak kicsit más a töltési rendszere, és tartósan 16V körüli töltőfeszültség is előfordulhat, inkább ez lehet az oka annak, hogy gyakrabban mennek tönkre ezek egy Mondeoban, mint más autóban. A 12V-os (azaz 14,4V-os) túlfeszvédőt emiatt nem biztos, hogy a legjobb ötletnek tartom, mert tartósan kaphat olyan terhelést, amit vagy nem kellene megegyen, de mivel mégis megeszi, nem tesz neki kimondottan jót. A fesz.stabilizátor szerintem sokkal alkalmasabb. Kismillió verzióban kapható. Én pl. a dx.com-on vettem pár dollárért olyan 2-3A körüli stabilizált tápegységet, ami 18V-ig bármit megesz, és állítható, hogy mennyi legyen a kimenetén.

AndyA

Tisztelt Fórumtárs!
Egyet értek az okfejtéseddel. Viszont a KEMO-Elektronic német cég kifejezetten az autóelektronikai termékekre szakosodott és kifejezetten az ilyen esetekre ajánlják az általam említett M168 tip túlfeszültségvédőt. Műszaki paraméterei: i max 8/20 2000A  A rendszerbe valószínű egy induktív és egy kapacitív elem van beintegrálva. Az elem egyébként polaritás független.
A LED fényforrásokkal kapcsolatban. Nekem az a tapasztalatom, hogy a gyárilag beépített stabilizátorok szálltak el először és így mentek utána a fényforrások is(kapcsolómodul és fényforrások egyszerre szálltak el). A pluszban beépített stabilizátort 11.5 voltra állítottam be, azóta nincs a fényforrások üzemi feszültségével baj. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.18 hétfő, 14:48:14 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18702 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 14:57:06 »

Sziasztok!

Ha már akkumulátor a téma, kíváncsi lennék, hogy AKKU AKTIVÁTORT használ(t)-e valaki?
Elvileg a szuflásodást gátolja, illetve vissza is fordítja valamennyire a folyamatot.
Elvileg az akkuból felvesz 5.-10mA-t és 15-45 másodpercenként egy rövid 60-100A-es áramlökettel visszaküldi az akkuba.
Ez nem károsíthatja az autó villamos rendszerét?

Alapból bizalmatlan vagyok a "csoda" olajadalékokkal, a fogyasztáscsökkentő baromságokkal, a filctoll szerű karceltávolítóval és az egyéb "NASA által kifejlesztett" űrtechnológiás dolgokkal (soha nem is használtam ilyesmit), de ha ez működik 3500Ft-ot megkockáztatnék.

Link: http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nincs tapasztalatom az általad említett áramkörrel kapcsolatban.A műszaki adatait is figyelembe véve 200A/O akkuig ajánlják, nem bisztos, hogy nekünk a Mondeohoz megfelel. Még egy megválaszolatlan kérdés. Mit szól a szulfát mentesítő működéséhez a Mondeo központi vezérlő egysége, és moduljai? Viszont egy jó minőségű akkumulátor töltő ezt alapból tudja, mint pl. a CTEK márkájú töltők. Ajánlom most az Aldiban 3990 Ft kapható akkumulátor töltőt. Ez is tudja ezt a funkciót. Nekem mind két típus van és mindkettő kifogástalanul üzemel. Az Aldi töltő nagy valószínűséggel a Svéd CTEK töltő egyszerűsített koppintása, de ettől még jól működik. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.18 hétfő, 15:14:33 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #18703 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 15:15:35 »

de.nem is figyeltem.akkor hola probléma? nyes
Nincs gond, csak kíváncsi voltam hogy az mire jó  nyes
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18704 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 15:39:30 »

Sziasztok!

Ha már akkumulátor a téma, kíváncsi lennék, hogy AKKU AKTIVÁTORT használ(t)-e valaki?
Elvileg a szuflásodást gátolja, illetve vissza is fordítja valamennyire a folyamatot.
Elvileg az akkuból felvesz 5.-10mA-t és 15-45 másodpercenként egy rövid 60-100A-es áramlökettel visszaküldi az akkuba.
Ez nem károsíthatja az autó villamos rendszerét?

Alapból bizalmatlan vagyok a "csoda" olajadalékokkal, a fogyasztáscsökkentő baromságokkal, a filctoll szerű karceltávolítóval és az egyéb "NASA által kifejlesztett" űrtechnológiás dolgokkal (soha nem is használtam ilyesmit), de ha ez működik 3500Ft-ot megkockáztatnék.

Link: http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html

Hozzáértők azt mondják, hogy ha rendszeresen használod az autót, akkor nemigen szulfátosodik amúgy sem az akksid. Ha meg nem jársz vele gyakran, akkor amúgy is célszerű néha tölteni az akksit. Ahhoz meg kell egy elég okos töltő, ezt a cuccot meg felejtsd el. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #18705 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 15:50:31 »

Ha az ilyen dolgok annyira szuperek volnának, akkor gondolom már gyárilag bent lennének.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #18706 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 16:52:57 »

Nincs gond, csak kíváncsi voltam hogy az mire jó  nyes

A linkelt oldalon szerintem az is le van írva.
Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #18707 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 17:20:44 »

Hozzáértők azt mondják, hogy ha rendszeresen használod az autót, akkor nemigen szulfátosodik amúgy sem az akksid. Ha meg nem jársz vele gyakran, akkor amúgy is célszerű néha tölteni az akksit. Ahhoz meg kell egy elég okos töltő, ezt a cuccot meg felejtsd el. Smiley

AndyA

Kedves László és AndyA!

Töltőre köszönöm, de nincs szükségem, mert időnként modellezek és ez elég komoly töltőt igényel. A töltő kijelzőjén látom, hogy pontosan hány amper megy bele az akkuba, ezért voltam kíváncsi az akku aktivátorra, mert nem egészen két éve cseréltem a gyári 8éves 44Ah-st egy 62Ah-s Bannerre. Nem volt olcsó, mégis, töredékét veszi fel a kapacitásának és teljes feltöltés után a normális 12,7V visszaesik 12,5V körülire.
Az igaz hogy nem túl sokat és rövid távokra használom az autót, de gondolom egy felső-közép kategóriás akkumulátornak nem kellene nem egészen 2 év  alatt megdögleni. Jó, most sem halott, de messze van a csúcstól.

(tudom még garanciális az akku, de olyan feltételekkel, hogy az ember haja hullik és nem éri meg az egész cécót. Pl. szakműhelyben kellett volna beszereltetni és elektromos átvizsgálásról szóló szakvéleményt is kell a garihoz csatolni + szulfásodás miatti tönkremenetelre nem vonatkozik -  nem tudom hogy vizsgálják egy zárt akkunál - és egyéb feltételek... )

Ha az aktivátor segítene, akkor megérné a 3500Ft-ot. Reméltem lesz valaki, aki használta is és konkrét tapasztalatot tud mondani.

Addig is köszönöm az eddigi válaszokat.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
bzozoo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 414


« Új hozzászólás #18708 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 17:21:25 »

A linkelt oldalon szerintem az is le van írva.
Igen tudom, el is olvastam már.
Naplózva

MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Guen
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 696


drizzt@maffia.hu
E-mail
« Új hozzászólás #18709 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 18:09:04 »

Igen tudom, el is olvastam már.

hiho!
Generátor felújítás mennyibe szokott fájni? Ma minden előzmény nélkül kigyulladt a töltés visszajelzőm és nem is tölt a generátor. járó motornál 11,9-et mértem. Akksi szerencsére megúszta mert nem kellett vele sokat menni, álló helyzetben 12,4 volt benne, de azért felakasztottam motoros töltőmre... sose végez vele az biztos de kicsit rátölt legalább.
Naplózva

2001/3(aus der DDR Cheesy) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #18710 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 18:45:27 »

hiho!
Generátor felújítás mennyibe szokott fájni? Ma minden előzmény nélkül kigyulladt a töltés visszajelzőm és nem is tölt a generátor. járó motornál 11,9-et mértem. Akksi szerencsére megúszta mert nem kellett vele sokat menni, álló helyzetben 12,4 volt benne, de azért felakasztottam motoros töltőmre... sose végez vele az biztos de kicsit rátölt legalább.

Nekem a kertész utcai műhelyben 21-ért lett felújítva egy generátor nemrég. Annak nem volt semmi baja, csak minden kopó-fogyó alkatrész ki lett benne cserélve, forgórész kiegyensúlyozva (vagy mi), meg le lett festve. Mondjuk az nem mondeo generátor volt, de az sem lehet túl messze ettől.
Persze ha feszszabályzó a hibás, akkor az nyilván megdobja az árat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18711 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 18:52:29 »

Ha az ilyen dolgok annyira szuperek volnának, akkor gondolom már gyárilag bent lennének.

 eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18712 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 19:01:25 »

Tisztelt Fórumtárs!
Egyet értek az okfejtéseddel. Viszont a KEMO-Elektronic német cég kifejezetten az autóelektronikai termékekre szakosodott és kifejezetten az ilyen esetekre ajánlják az általam említett M168 tip túlfeszültségvédőt. Műszaki paraméterei: i max 8/20 2000A  A rendszerbe valószínű egy induktív és egy kapacitív elem van beintegrálva. Az elem egyébként polaritás független.
A LED fényforrásokkal kapcsolatban. Nekem az a tapasztalatom, hogy a gyárilag beépített stabilizátorok szálltak el először és így mentek utána a fényforrások is(kapcsolómodul és fényforrások egyszerre szálltak el). A pluszban beépített stabilizátort 11.5 voltra állítottam be, azóta nincs a fényforrások üzemi feszültségével baj. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt Fórumtárs!

Én régóta használok ilyen polaritás független (de azért van rajta polaritás, hogy a bekapcsolását jelző LED működjön) zavarszűrőt, mert az.
Oszcilloszkópos mérésekhez használom, hogy a minél kevesebb tranziens legyen a képen.
Egyébként ilyen eszközt "nagyobb kiszerelésben" hegesztéskor az akku pólusaira kell csatlakoztatni és védelmet biztosít az érzékeny elektromos berendezéseknek. Mert abból egyre több van az autókban.

LED-nél nem csak a feszültségstabilizátor fontos, hanem az áramkorlátozás is. Nem véletlen áramgenerátorokkal hajtják meg a LED-eket és akkor lesz hosszú életű.  wave

Üdv: Tibor
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18713 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 20:49:17 »

Tisztelt Fórumtárs!

Én régóta használok ilyen polaritás független (de azért van rajta polaritás, hogy a bekapcsolását jelző LED működjön) zavarszűrőt, mert az.
Oszcilloszkópos mérésekhez használom, hogy a minél kevesebb tranziens legyen a képen.
Egyébként ilyen eszközt "nagyobb kiszerelésben" hegesztéskor az akku pólusaira kell csatlakoztatni és védelmet biztosít az érzékeny elektromos berendezéseknek. Mert abból egyre több van az autókban.

LED-nél nem csak a feszültségstabilizátor fontos, hanem az áramkorlátozás is. Nem véletlen áramgenerátorokkal hajtják meg a LED-eket és akkor lesz hosszú életű.  wave

Üdv: Tibor
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy egyetértünk a túlfeszültség védelem fontosságában, és a LED megtáplálásában sincs vélemény különbségünk. A gyári feszültség és áram stabilizátor a LED-eknél, nem bírja hosszú távon a 14.4-16 voltos túlfeszültséget. A  LED gyári beállításnak megfelelő 12 voltos feszültséget csökkentettem 11.5 voltra. Így a LED-ek kímélő üzemmódban működnek. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18714 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 20:59:41 »

Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy egyetértünk a túlfeszültség védelem fontosságában, és a LED megtáplálásában sincs vélemény különbségünk. A gyári feszültség és áram stabilizátor a LED-eknél, nem bírja hosszú távon a 14.4-16 voltos túlfeszültséget. A  LED gyári beállításnak megfelelő 12 voltos feszültséget csökkentettem 11.5 voltra. Így a LED-ek kímélő üzemmódban működnek. wave
Tisztelettel László! worship

Alapvető probléma. A ledet baromira nem érdekli, hány volt van az autóban. Annak az áram a lényeg - a feszültséget stabilizálni teljesen felesleges.
Anno írják, hogy dupla feszültségstabilizálás... na az érdekelne, hogy mit takar.
Ha a led sorba van kötve egy ellenállással, semmit sem kell stabilizálni. A lednek legyen 2V a nyitófeszültsége, és legyen 20mA-es.
Gyors számítás szerint 620 ohmos ellenállás kell. Ha a feszültség felmegy 16V-ra, kb 22,6mA lesz az áram.
Ettől nem lesz baja...
Na, de a ledek mégis tönkremennek, hol a bibi. Hát biz magában a ledben, egyszerűen sokkal nagyobb áramot nyomnak át rajta, mint a megengedett.
Be kell kötni egy kicsivel nagyobb ellenállást, és nem fog soha tönkremenni. Stabilizálás...  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18715 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:06:20 »

Alapvető probléma. A ledet baromira nem érdekli, hány volt van az autóban. Annak az áram a lényeg - a feszültséget stabilizálni teljesen felesleges.
Anno írják, hogy dupla feszültségstabilizálás... na az érdekelne, hogy mit takar.
Ha a led sorba van kötve egy ellenállással, semmit sem kell stabilizálni. A lednek legyen 2V a nyitófeszültsége, és legyen 20mA-es.
Gyors számítás szerint 620 ohmos ellenállás kell. Ha a feszültség felmegy 16V-ra, kb 22,6mA lesz az áram.
Ettől nem lesz baja...
Na, de a ledek mégis tönkremennek, hol a bibi. Hát biz magában a ledben, egyszerűen sokkal nagyobb áramot nyomnak át rajta, mint a megengedett.
Be kell kötni egy kicsivel nagyobb ellenállást, és nem fog soha tönkremenni. Stabilizálás...  vigyor3


Így lesz a "super bright LED"  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18716 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:16:24 »

Így lesz a "super bright LED"  nyes

Nyilván... amúgy, ha már az ember izgul a led egészségéért, inkább áramgenerátor kell.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18717 Dátum: 2013.11.18 hétfő, 21:52:58 »

Nyilván... amúgy, ha már az ember izgul a led egészségéért, inkább áramgenerátor kell.

Ezt írtam én is.  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18718 Dátum: 2013.11.19 kedd, 07:24:05 »

Nyilván... amúgy, ha már az ember izgul a led egészségéért, inkább áramgenerátor kell.
Tisztelt Fórumtárs!
Nem kívántam tudományos értekezést nyitni az előző hsz-ben a LED-ek működéséről amiben leírtam a tapasztalataimat. De ha már itt tartunk, létezik egy villamos törvény ami így szól" az áramerősség egyenesen arányos az őt létre hozó feszültséggel, és fordítva arányos az ellenállással.(OHM) Ha egy állandó ellenálláson növeled a feszültséget nőni fog az áramerősség is. Ezt a megnövekedett áramot nem szeretik a LED-ek. A gyári nappali menetfény kapcsoló modulok tartalmaznak egy feszültségstabilizátor egységet és a LED-eket meghajtó áramgenerátorokat. Pont ez a kapcsoló modul szált el állandóan amíg nem csökkentettem a kapocsfeszültséget, a beépített feszültség stabilizátorral. Vitatkozhatunk itt elméleti dolgokról napokig. A gyakorlat mégis azt mutatja, hogy a csökkentett kapocsfeszültség megoldotta a problémámat. Egyébként én is tudom hogy a LED áramgenerátoros megtáplálást kíván. Csak hát ott van még az a fránya feszültség is, aminek hatására az áramgenerátor kimenetén csak egy tervezett határon belül állandó az áram. A mai fogyasztói társadalom termékeit ismerve nem az a cél, hogy valami hosszú ideig megbízhatóan üzemeljen. Lásd kapcsoló modul. Én részemről befejeztem az eszme futtatást és tovább örülök annak, hogy a rendszer végre megbízhatóan működik. wave
Tisaztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.19 kedd, 09:50:45 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18719 Dátum: 2013.11.19 kedd, 07:41:24 »

Tisztelt Fórumtárs!
Létezik egy villamos törvény ami így szól" az áramerősség egyenesen arányos az őt létre hozó feszültséggel, és fordítva arányos az ellenállással.(OHM) Ha egy állandó ellenálláson növeled a feszültséget nőni fog az áramerősség is. Ezt a megnövekedett áramot nem szeretik a LED-ek. A gyári nappali menetfény kapcsoló modulok tartalmaznak egy feszültségstabilizátor egységet és a LED-eket meghajtó áramgenerátorokat. Pont ez a kapcsoló modul szált el állandóan amíg nem csökkentettem a kapocsfeszültséget, a beépített feszültség stabilizátorral. Vitatkozhatunk itt elméleti dolgokról napokig. A gyakorlat mégis azt mutatja, hogy a csökkentett kapocsfeszültség megoldotta a problémámat. Egyébként én is tudom hogy a LED áramgenerátoros megtáplálást kíván. Csak hát ott van még az a fránya feszültség is, aminek hatására az áramgenerátor kimenetén csak egy tervezett határon belül állandó az áram. A mai fogyasztói társadalom termékeit ismerve nem az a cél, hogy valami hosszú ideig megbízhatóan üzemeljen. Lásd kapcsoló modul. Én részemről befejeztem az eszme futtatást és tovább örülök annak, hogy a rendszer végre megbízhatóan működik. wave
Tisaztelettel László! worship

Akkor azt a cuccot ki kell dobni, mert rosszul tervezték, és egy olyat használni, amit rendesen megcsináltak. Az autóba tervezett "12V-os" egységeknek minden további nélkül el kell viselniük a 14-15V-ot is. Jellemzően 18V a tervezési csúcsfesz, illetve 30V körül a 24V-os rendszerekhez.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18720 Dátum: 2013.11.19 kedd, 07:51:55 »

Akkor azt a cuccot ki kell dobni, mert rosszul tervezték, és egy olyat használni, amit rendesen megcsináltak. Az autóba tervezett "12V-os" egységeknek minden további nélkül el kell viselniük a 14-15V-ot is. Jellemzően 18V a tervezési csúcsfesz, illetve 30V körül a 24V-os rendszerekhez.

AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Már megtörtént. exploserderage Nagy ívben ki lett dobva. A bosszantó az, hogy abszolúte nem volt egy olcsó termék. falbav falbav falbav
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.19 kedd, 10:21:44 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Nody
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #18721 Dátum: 2013.11.20 szerda, 04:35:40 »

hiho!
Generátor felújítás mennyibe szokott fájni? Ma minden előzmény nélkül kigyulladt a töltés visszajelzőm és nem is tölt a generátor. járó motornál 11,9-et mértem. Akksi szerencsére megúszta mert nem kellett vele sokat menni, álló helyzetben 12,4 volt benne, de azért felakasztottam motoros töltőmre... sose végez vele az biztos de kicsit rátölt legalább.
Hello. Nekem kb. 2,5 hónapja halt meg a generátorom.
29ezer forint volt a teljes felújítás (Kertész utca). Cserélve lett: csapágyak,
szénkefe,csúszógyűrű, fesz.szabályzó. Festve, kitakarítva.
Reggel 8-9 körül adtam be, du. 2-kor készen volt Smiley
Volt lehetőség azonnali cserére 35-ért egy év teljes garival.
Naplózva

MK3 2.0 TDCi 2006 N7BA B4Y INA EGRoff
 R 1 3 5
 └-┼┼┤
    2 4 6
robinson300
Vendég
« Új hozzászólás #18722 Dátum: 2013.11.20 szerda, 09:25:29 »

Sziasztok,

Tud vki abban segíteni, hogy egy 2004-es automata valtos 2 literes dizelben a muszerfalon bal oldalt felul egy kör alaku ikonban kigyulladt egy sárga jelzés, ami olyan, mint egy benzines kanna, de megsem az, inkabb mintha ablakmoso folyadekot mutatna, kozepen felfele mintha viz iranyat mutataná... na ez mi lehet?

köszönöm előre is
üdv.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18723 Dátum: 2013.11.20 szerda, 09:44:31 »

Sziasztok,

Tud vki abban segíteni, hogy egy 2004-es automata valtos 2 literes dizelben a muszerfalon bal oldalt felul egy kör alaku ikonban kigyulladt egy sárga jelzés, ami olyan, mint egy benzines kanna, de megsem az, inkabb mintha ablakmoso folyadekot mutatna, kozepen felfele mintha viz iranyat mutataná... na ez mi lehet?

köszönöm előre is
üdv.

Alighanem kifogyott az ablakmosód. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18724 Dátum: 2013.11.20 szerda, 09:45:36 »

Hello. Nekem kb. 2,5 hónapja halt meg a generátorom.
29ezer forint volt a teljes felújítás (Kertész utca). Cserélve lett: csapágyak,
szénkefe,csúszógyűrű, fesz.szabályzó. Festve, kitakarítva.
Reggel 8-9 körül adtam be, du. 2-kor készen volt Smiley
Volt lehetőség azonnali cserére 35-ért egy év teljes garival.


Mondeoba nem volt olyan, mint pl. Skodáknál, hogy "flotta" modell, gyárilag nagyobb teljesítményű generátorral? Vagy esetleg valamelyik Transit generátor csereszabatos, amit bele lehetne rakni egy picivel több villanyért cserébe?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
robinson300
Vendég
« Új hozzászólás #18725 Dátum: 2013.11.20 szerda, 09:51:27 »

Alighanem kifogyott az ablakmosód. Smiley

AndyA


Hat az ablakmosobol jon a viz, az lehetseges, h keves van benne es azt jelzi?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18726 Dátum: 2013.11.20 szerda, 09:53:28 »


Hat az ablakmosobol jon a viz, az lehetseges, h keves van benne es azt jelzi?

Hát ja. Ha már nem jön belőle, magadtól is észreveszed, hogy kifogyott. A lámpás meg azért van, hogy ennél valamivel előbb értesülj róla, hogy célszerű lenne utántölteni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
robinson300
Vendég
« Új hozzászólás #18727 Dátum: 2013.11.20 szerda, 09:58:38 »

Hát ja. Ha már nem jön belőle, magadtól is észreveszed, hogy kifogyott. A lámpás meg azért van, hogy ennél valamivel előbb értesülj róla, hogy célszerű lenne utántölteni. Smiley

AndyA

Köszi a választ, ugyan csak 1 napja van nálam az autó, így kicsit aggasztott, hogy máris egy nemvárt lámpa, de remélem igazad lesz Smiley
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18728 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:05:59 »

Köszi a választ, ugyan csak 1 napja van nálam az autó, így kicsit aggasztott, hogy máris egy nemvárt lámpa, de remélem igazad lesz Smiley
A kocsi adatait tedd ki aláírásban ugy ahogy többünknél van!!!!Ugy könnyebb a tanácsadás mert mindig szemelőtt van
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18729 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:10:33 »

Köszi a választ, ugyan csak 1 napja van nálam az autó, így kicsit aggasztott, hogy máris egy nemvárt lámpa, de remélem igazad lesz Smiley

Kézikönyvet nem árt átlapozni, hogy tudd, mi hogyan működik. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
robinson300
Vendég
« Új hozzászólás #18730 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:11:10 »

Kézikönyvet nem árt átlapozni, hogy tudd, mi hogyan működik. Smiley

AndyA

Ha lenne, átlapoztam vna Smiley
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #18731 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:13:59 »

Ha lenne, átlapoztam vna Smiley
Tessék parancsolni: http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf integet2
Naplózva
robinson300
Vendég
« Új hozzászólás #18732 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:19:41 »


Köszi, ezt megtaláltam, csak az a jel nincs benne, ami nekem világított, annak a helyén itt a pdf-ben egy hópihejel van, sőt, itt kettő van egymás mellett, de nálam az egyik az az a jel, amit írtam is...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18733 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:26:27 »

Köszi, ezt megtaláltam, csak az a jel nincs benne, ami nekem világított, annak a helyén itt a pdf-ben egy hópihejel van, sőt, itt kettő van egymás mellett, de nálam az egyik az az a jel, amit írtam is...

A tiedben az egy hópihéd fog sárgán ill. pirosan világítani 4 ill. 0 fokos külső hőmérséklet alatt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #18734 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:30:49 »


Ez fészlift előtti leírás, valszeg robinson300-é 2003-as, vagy az utáni gyártás, ugye?
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
robinson300
Vendég
« Új hozzászólás #18735 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:32:13 »

Ez fészlift előtti leírás, valszeg robinson300-é 2003-as, vagy az utáni gyártás, ugye?

2004/8 de elvileg beirtam, hogy lathato legyen
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9466


30 / 993-7376


E-mail
« Új hozzászólás #18736 Dátum: 2013.11.20 szerda, 10:32:51 »

2004/8 de elvileg beirtam, hogy lathato legyen

Így van, látszik is!  eljen
Naplózva

2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7

Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...  
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18737 Dátum: 2013.11.20 szerda, 20:06:03 »

Sziasztok!

A légzsákvisszajelző 19-es hibakódja mit jelenthet?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18738 Dátum: 2013.11.20 szerda, 20:09:32 »

Sziasztok!

A légzsákvisszajelző 19-es hibakódja mit jelenthet?

Vezető légzsák áramkör 1-es fokozat zárlat vagy nyitott áramkör.


Azaz az átvezető egyik vezetéke zárlatos vagy szakadt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.20 szerda, 20:13:41 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18739 Dátum: 2013.11.20 szerda, 20:10:12 »

Sziasztok!

A légzsákvisszajelző 19-es hibakódja mit jelenthet?

A tiéd ki lehet olvasni rendesen is, nem kell a villogás.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18740 Dátum: 2013.11.20 szerda, 20:19:14 »

Vezető légzsák áramkör 1-es fokozat zárlat vagy nyitott áramkör.


Azaz az átvezető egyik vezetéke zárlatos vagy szakadt.

A szalagkábelre gondolsz vagy a sárga vezetékre ami rá van dugva a légzsákra?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18741 Dátum: 2013.11.20 szerda, 20:22:18 »

A szalagkábelre gondolsz vagy a sárga vezetékre ami rá van dugva a légzsákra?

Az átvezető egyik vezetéke az a szalagkábel.
Két vezeték megy a légzsákra, mert két fokozatú a vezető légzsák.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zocse
Vendég
« Új hozzászólás #18742 Dátum: 2013.11.20 szerda, 22:07:33 »

Sziasztok!

Tanácsotokat szeretném kérni, bár lehet volt már róla szó..
Mi lehet a hiba ha a centrálzár "nagyobb" hőmérsékleten kiválóan működik, amikor viszont lehűl az idő akkor már nem nyitja ki az összes ajtót csak ugye a bal elsőt, mert én kulccsal nyitok zárok...
(Minden Mondeonak ugyanolyan kulcsa van csak más az immo benne?)
Előre is köszönöm
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18743 Dátum: 2013.11.20 szerda, 22:11:42 »

Sziasztok!

Tanácsotokat szeretném kérni, bár lehet volt már róla szó..
Mi lehet a hiba ha a centrálzár "nagyobb" hőmérsékleten kiválóan működik, amikor viszont lehűl az idő akkor már nem nyitja ki az összes ajtót csak ugye a bal elsőt, mert én kulccsal nyitok zárok...
(Minden Mondeonak ugyanolyan kulcsa van csak más az immo benne?)
Előre is köszönöm

Nincs minden mondeonak ugyanolyan kulcsa. Rengeteg féle módon lehet lamellázva és az immo is más autónként.
A bal első zárban lévő kapcsoló érintkezők kontakt hibája miatt van, amit írsz. Javasolt cserélni a bal első ajtózárat. Csak ajtózárat, nem zárdugót.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zocse
Vendég
« Új hozzászólás #18744 Dátum: 2013.11.20 szerda, 22:15:06 »

Nincs minden mondeonak ugyanolyan kulcsa. Rengeteg féle módon lehet lamellázva és az immo is más autónként.
A bal első zárban lévő kapcsoló érintkezők kontakt hibája miatt van, amit írsz. Javasolt cserélni a bal első ajtózárat. Csak ajtózárat, nem zárdugót.

Köszönöm, megnézzük Smiley
Naplózva
Zocse
Vendég
« Új hozzászólás #18745 Dátum: 2013.11.20 szerda, 22:29:16 »

Lenne még egy olyan kérdésem, hogy a gyújtáskapcsolót mennyire nehéz levenni? Mert elég nehézkesen fordul el benne a kulcs.
A csomagtartó zárját sikerült megcsinálnunk, szétszedtük, megigazítottuk a lamellákat és most jól működik (előtte el se lehetett forgatni a kulcsot)
Ezt meg lehet csinálni a gyújtáskapcsolóval is?
Naplózva
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18746 Dátum: 2013.11.20 szerda, 22:42:24 »

Az átvezető egyik vezetéke az a szalagkábel.
Két vezeték megy a légzsákra, mert két fokozatú a vezető légzsák.

Tehát ha jól értem akkor ezek szerint a szalagkábelemmel van a baj.
Azt viszont pár napja cseréltem ki egy bontottra.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18747 Dátum: 2013.11.20 szerda, 22:53:28 »

Lenne még egy olyan kérdésem, hogy a gyújtáskapcsolót mennyire nehéz levenni? Mert elég nehézkesen fordul el benne a kulcs.
A csomagtartó zárját sikerült megcsinálnunk, szétszedtük, megigazítottuk a lamellákat és most jól működik (előtte el se lehetett forgatni a kulcsot)
Ezt meg lehet csinálni a gyújtáskapcsolóval is?


A belsejét, a zárbetétet kell kicserélni. Kell egy új betét + egy olyan szett, amivel a meglévő kulcsodhoz lehet igazítani. Két éve 12 ezer volt mérkakereskedésben.

Egy darabig elleszel az eddig nem hasznát második kulccsal, ami kevésbé kopott. Azzal jobban működik a régi zár, de ne várd meg, amíg nem fordul el a gyújtáskapcsolóban többé...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zocse
Vendég
« Új hozzászólás #18748 Dátum: 2013.11.20 szerda, 22:56:18 »

A belsejét, a zárbetétet kell kicserélni. Kell egy új betét + egy olyan szett, amivel a meglévő kulcsodhoz lehet igazítani. Két éve 12 ezer volt mérkakereskedésben.

Egy darabig elleszel az eddig nem hasznát második kulccsal, ami kevésbé kopott. Azzal jobban működik a régi zár, de ne várd meg, amíg nem fordul el a gyújtáskapcsolóban többé...

AndyA


Köszönöm a gyors válaszaidat Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #18749 Dátum: 2013.11.21 csütörtök, 07:43:40 »

Tehát ha jól értem akkor ezek szerint a szalagkábelemmel van a baj.
Azt viszont pár napja cseréltem ki egy bontottra.

Már pár napja is írtam, hogy valószínűsíthetően rosszat cseréltél rosszra. (feltételezve, hogy a csatlakozások és a légzsák rendben)
Azt is írtam pár napja, hogy megfelelő géppel ellenőrizni kell a szóban forgó rendszereket. Ezek után kell javítani. Felesleges, értelmetlen és költséges a találgatás..... wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 368 369 370 371 372 373 374 [375] 376 377 378 379 380 381 382 ... 742   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.125 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.