Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.29 szombat, 12:18:31
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Elektromos dolgok
Oldalak:
1
...
368
369
370
371
372
373
374
[
375
]
376
377
378
379
380
381
382
...
742
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Elektromos dolgok (Megtekintve 10541048 alkalommal)
NPeter
és 82 vendég van a témában
ezso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 232
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18700 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 14:36:59 »
Sziasztok!
Ha már akkumulátor a téma, kíváncsi lennék, hogy AKKU AKTIVÁTORT használ(t)-e valaki?
Elvileg a szuflásodást gátolja, illetve vissza is fordítja valamennyire a folyamatot.
Elvileg az akkuból felvesz 5.-10mA-t és 15-45 másodpercenként egy rövid 60-100A-es áramlökettel visszaküldi az akkuba.
Ez nem károsíthatja az autó villamos rendszerét?
Alapból bizalmatlan vagyok a "csoda" olajadalékokkal, a fogyasztáscsökkentő baromságokkal, a filctoll szerű karceltávolítóval és az egyéb "NASA által kifejlesztett" űrtechnológiás dolgokkal (soha nem is használtam ilyesmit), de ha ez működik 3500Ft-ot megkockáztatnék.
Link:
http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html
Naplózva
Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18701 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 14:43:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.18 hétfő, 14:10:31
Rendesen az akksi elég kellene legyen, hogy "megegye" az ilyen csúcsokat, többek között pont emiatt nem jó ötlet lekötött akksival járatni az autót (bár elvileg, ha már jár, lehetséges lenne). A LED-es cuccokat, amiket 12V-osnak mondanak, de kimondottan autóba terveznek, azokat a normál, 14,4V-os max. töltőfeszre tervezik, ezzel nincs gond. A LED-es izzókban a LED-eken és némi ellenálláson kívül más nemigen van, ezeknek a kisebb tranziensek sem nagyon tudnak ártani. De mivel a Mondeonak kicsit más a töltési rendszere, és tartósan 16V körüli töltőfeszültség is előfordulhat, inkább ez lehet az oka annak, hogy gyakrabban mennek tönkre ezek egy Mondeoban, mint más autóban. A 12V-os (azaz 14,4V-os) túlfeszvédőt emiatt nem biztos, hogy a legjobb ötletnek tartom, mert tartósan kaphat olyan terhelést, amit vagy nem kellene megegyen, de mivel mégis megeszi, nem tesz neki kimondottan jót. A fesz.stabilizátor szerintem sokkal alkalmasabb. Kismillió verzióban kapható. Én pl. a dx.com-on vettem pár dollárért olyan 2-3A körüli stabilizált tápegységet, ami 18V-ig bármit megesz, és állítható, hogy mennyi legyen a kimenetén.
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Egyet értek az okfejtéseddel. Viszont a KEMO-Elektronic német cég kifejezetten az autóelektronikai termékekre szakosodott és kifejezetten az ilyen esetekre ajánlják az általam említett M168 tip túlfeszültségvédőt. Műszaki paraméterei: i max 8/20 2000A A rendszerbe valószínű egy induktív és egy kapacitív elem van beintegrálva. Az elem egyébként polaritás független.
A LED fényforrásokkal kapcsolatban. Nekem az a tapasztalatom, hogy a gyárilag beépített stabilizátorok szálltak el először és így mentek utána a fényforrások is(kapcsolómodul és fényforrások egyszerre szálltak el). A pluszban beépített stabilizátort 11.5 voltra állítottam be, azóta nincs a fényforrások üzemi feszültségével baj.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.18 hétfő, 14:48:14 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18702 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 14:57:06 »
Idézetet írta: ezso - 2013.11.18 hétfő, 14:36:59
Sziasztok!
Ha már akkumulátor a téma, kíváncsi lennék, hogy AKKU AKTIVÁTORT használ(t)-e valaki?
Elvileg a szuflásodást gátolja, illetve vissza is fordítja valamennyire a folyamatot.
Elvileg az akkuból felvesz 5.-10mA-t és 15-45 másodpercenként egy rövid 60-100A-es áramlökettel visszaküldi az akkuba.
Ez nem károsíthatja az autó villamos rendszerét?
Alapból bizalmatlan vagyok a "csoda" olajadalékokkal, a fogyasztáscsökkentő baromságokkal, a filctoll szerű karceltávolítóval és az egyéb "NASA által kifejlesztett" űrtechnológiás dolgokkal (soha nem is használtam ilyesmit), de ha ez működik 3500Ft-ot megkockáztatnék.
Link:
http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html
Tisztelt Fórumtárs!
Sajnos nincs tapasztalatom az általad említett áramkörrel kapcsolatban.A műszaki adatait is figyelembe véve 200A/O akkuig ajánlják, nem bisztos, hogy nekünk a Mondeohoz megfelel. Még egy megválaszolatlan kérdés. Mit szól a szulfát mentesítő működéséhez a Mondeo központi vezérlő egysége, és moduljai? Viszont egy jó minőségű akkumulátor töltő ezt alapból tudja, mint pl. a CTEK márkájú töltők. Ajánlom most az Aldiban 3990 Ft kapható akkumulátor töltőt. Ez is tudja ezt a funkciót. Nekem mind két típus van és mindkettő kifogástalanul üzemel. Az Aldi töltő nagy valószínűséggel a Svéd CTEK töltő egyszerűsített koppintása, de ettől még jól működik.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.18 hétfő, 15:14:33 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18703 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 15:15:35 »
Idézetet írta: alf - 2013.11.18 hétfő, 09:14:18
de.nem is figyeltem.akkor hola probléma?
Nincs gond, csak kíváncsi voltam hogy az mire jó
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26991
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18704 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 15:39:30 »
Idézetet írta: ezso - 2013.11.18 hétfő, 14:36:59
Sziasztok!
Ha már akkumulátor a téma, kíváncsi lennék, hogy AKKU AKTIVÁTORT használ(t)-e valaki?
Elvileg a szuflásodást gátolja, illetve vissza is fordítja valamennyire a folyamatot.
Elvileg az akkuból felvesz 5.-10mA-t és 15-45 másodpercenként egy rövid 60-100A-es áramlökettel visszaküldi az akkuba.
Ez nem károsíthatja az autó villamos rendszerét?
Alapból bizalmatlan vagyok a "csoda" olajadalékokkal, a fogyasztáscsökkentő baromságokkal, a filctoll szerű karceltávolítóval és az egyéb "NASA által kifejlesztett" űrtechnológiás dolgokkal (soha nem is használtam ilyesmit), de ha ez működik 3500Ft-ot megkockáztatnék.
Link:
http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html
Hozzáértők azt mondják, hogy ha rendszeresen használod az autót, akkor nemigen szulfátosodik amúgy sem az akksid. Ha meg nem jársz vele gyakran, akkor amúgy is célszerű néha tölteni az akksit. Ahhoz meg kell egy elég okos töltő, ezt a cuccot meg felejtsd el.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
vzoli
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18705 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 15:50:31 »
Ha az ilyen dolgok annyira szuperek volnának, akkor gondolom már gyárilag bent lennének.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18706 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 16:52:57 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.11.18 hétfő, 15:15:35
Nincs gond, csak kíváncsi voltam hogy az mire jó
A linkelt oldalon szerintem az is le van írva.
Naplózva
ezso
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 232
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18707 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 17:20:44 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.18 hétfő, 15:39:30
Hozzáértők azt mondják, hogy ha rendszeresen használod az autót, akkor nemigen szulfátosodik amúgy sem az akksid. Ha meg nem jársz vele gyakran, akkor amúgy is célszerű néha tölteni az akksit. Ahhoz meg kell egy elég okos töltő, ezt a cuccot meg felejtsd el.
AndyA
Kedves László és AndyA!
Töltőre köszönöm, de nincs szükségem, mert időnként modellezek és ez elég komoly töltőt igényel. A töltő kijelzőjén látom, hogy pontosan hány amper megy bele az akkuba, ezért voltam kíváncsi az akku aktivátorra, mert nem egészen két éve cseréltem a gyári 8éves 44Ah-st egy 62Ah-s Bannerre. Nem volt olcsó, mégis, töredékét veszi fel a kapacitásának és teljes feltöltés után a normális 12,7V visszaesik 12,5V körülire.
Az igaz hogy nem túl sokat és rövid távokra használom az autót, de gondolom egy felső-közép kategóriás akkumulátornak nem kellene nem egészen 2 év alatt megdögleni. Jó, most sem halott, de messze van a csúcstól.
(tudom még garanciális az akku, de olyan feltételekkel, hogy az ember haja hullik és nem éri meg az egész cécót. Pl. szakműhelyben kellett volna beszereltetni és elektromos átvizsgálásról szóló szakvéleményt is kell a garihoz csatolni + szulfásodás miatti tönkremenetelre nem vonatkozik - nem tudom hogy vizsgálják egy zárt akkunál - és egyéb feltételek... )
Ha az aktivátor segítene, akkor megérné a 3500Ft-ot. Reméltem lesz valaki, aki használta is és konkrét tapasztalatot tud mondani.
Addig is köszönöm az eddigi válaszokat.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
bzozoo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 414
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18708 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 17:21:25 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.11.18 hétfő, 16:52:57
A linkelt oldalon szerintem az is le van írva.
Igen tudom, el is olvastam már.
Naplózva
MK3 1.8 125LE 5 ajtó... Lavjaman!
Guen
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 696
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18709 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 18:09:04 »
Idézetet írta: bzozoo - 2013.11.18 hétfő, 17:21:25
Igen tudom, el is olvastam már.
hiho!
Generátor felújítás mennyibe szokott fájni? Ma minden előzmény nélkül kigyulladt a töltés visszajelzőm és nem is tölt a generátor. járó motornál 11,9-et mértem. Akksi szerencsére megúszta mert nem kellett vele sokat menni, álló helyzetben 12,4 volt benne, de azért felakasztottam motoros töltőmre... sose végez vele az biztos de kicsit rátölt legalább.
Naplózva
2001/3(aus der DDR
) Mk3 2.0tddi kombi 115 lovacska.
EGR Off, TDCI kipufogó rendszer, katalizátor off
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18710 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 18:45:27 »
Idézetet írta: Guen - 2013.11.18 hétfő, 18:09:04
hiho!
Generátor felújítás mennyibe szokott fájni? Ma minden előzmény nélkül kigyulladt a töltés visszajelzőm és nem is tölt a generátor. járó motornál 11,9-et mértem. Akksi szerencsére megúszta mert nem kellett vele sokat menni, álló helyzetben 12,4 volt benne, de azért felakasztottam motoros töltőmre... sose végez vele az biztos de kicsit rátölt legalább.
Nekem a kertész utcai műhelyben 21-ért lett felújítva egy generátor nemrég. Annak nem volt semmi baja, csak minden kopó-fogyó alkatrész ki lett benne cserélve, forgórész kiegyensúlyozva (vagy mi), meg le lett festve. Mondjuk az nem mondeo generátor volt, de az sem lehet túl messze ettől.
Persze ha feszszabályzó a hibás, akkor az nyilván megdobja az árat.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18711 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 18:52:29 »
Idézetet írta: vzoli - 2013.11.18 hétfő, 15:50:31
Ha az ilyen dolgok annyira szuperek volnának, akkor gondolom már gyárilag bent lennének.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18712 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 19:01:25 »
Idézetet írta: László - 2013.11.18 hétfő, 14:43:55
Tisztelt Fórumtárs!
Egyet értek az okfejtéseddel. Viszont a KEMO-Elektronic német cég kifejezetten az autóelektronikai termékekre szakosodott és kifejezetten az ilyen esetekre ajánlják az általam említett M168 tip túlfeszültségvédőt. Műszaki paraméterei: i max 8/20 2000A A rendszerbe valószínű egy induktív és egy kapacitív elem van beintegrálva. Az elem egyébként polaritás független.
A LED fényforrásokkal kapcsolatban. Nekem az a tapasztalatom, hogy a gyárilag beépített stabilizátorok szálltak el először és így mentek utána a fényforrások is(kapcsolómodul és fényforrások egyszerre szálltak el). A pluszban beépített stabilizátort 11.5 voltra állítottam be, azóta nincs a fényforrások üzemi feszültségével baj.
Tisztelettel László!
Tisztelt Fórumtárs!
Én régóta használok ilyen polaritás független (de azért van rajta polaritás, hogy a bekapcsolását jelző LED működjön) zavarszűrőt, mert az.
Oszcilloszkópos mérésekhez használom, hogy a minél kevesebb tranziens legyen a képen.
Egyébként ilyen eszközt "nagyobb kiszerelésben" hegesztéskor az akku pólusaira kell csatlakoztatni és védelmet biztosít az érzékeny elektromos berendezéseknek. Mert abból egyre több van az autókban.
LED-nél nem csak a feszültségstabilizátor fontos, hanem az áramkorlátozás is. Nem véletlen áramgenerátorokkal hajtják meg a LED-eket és akkor lesz hosszú életű.
Üdv: Tibor
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18713 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 20:49:17 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.18 hétfő, 19:01:25
Tisztelt Fórumtárs!
Én régóta használok ilyen polaritás független (de azért van rajta polaritás, hogy a bekapcsolását jelző LED működjön) zavarszűrőt, mert az.
Oszcilloszkópos mérésekhez használom, hogy a minél kevesebb tranziens legyen a képen.
Egyébként ilyen eszközt "nagyobb kiszerelésben" hegesztéskor az akku pólusaira kell csatlakoztatni és védelmet biztosít az érzékeny elektromos berendezéseknek. Mert abból egyre több van az autókban.
LED-nél nem csak a feszültségstabilizátor fontos, hanem az áramkorlátozás is. Nem véletlen áramgenerátorokkal hajtják meg a LED-eket és akkor lesz hosszú életű.
Üdv: Tibor
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy egyetértünk a túlfeszültség védelem fontosságában, és a LED megtáplálásában sincs vélemény különbségünk. A gyári feszültség és áram stabilizátor a LED-eknél, nem bírja hosszú távon a 14.4-16 voltos túlfeszültséget. A LED gyári beállításnak megfelelő 12 voltos feszültséget csökkentettem 11.5 voltra. Így a LED-ek kímélő üzemmódban működnek.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18714 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 20:59:41 »
Idézetet írta: László - 2013.11.18 hétfő, 20:49:17
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy egyetértünk a túlfeszültség védelem fontosságában, és a LED megtáplálásában sincs vélemény különbségünk. A gyári feszültség és áram stabilizátor a LED-eknél, nem bírja hosszú távon a 14.4-16 voltos túlfeszültséget. A LED gyári beállításnak megfelelő 12 voltos feszültséget csökkentettem 11.5 voltra. Így a LED-ek kímélő üzemmódban működnek.
Tisztelettel László!
Alapvető probléma. A ledet baromira nem érdekli, hány volt van az autóban. Annak az áram a lényeg - a feszültséget stabilizálni teljesen felesleges.
Anno írják, hogy dupla feszültségstabilizálás... na az érdekelne, hogy mit takar.
Ha a led sorba van kötve egy ellenállással, semmit sem kell stabilizálni. A lednek legyen 2V a nyitófeszültsége, és legyen 20mA-es.
Gyors számítás szerint 620 ohmos ellenállás kell. Ha a feszültség felmegy 16V-ra, kb 22,6mA lesz az áram.
Ettől nem lesz baja...
Na, de a ledek mégis tönkremennek, hol a bibi. Hát biz magában a ledben, egyszerűen sokkal nagyobb áramot nyomnak át rajta, mint a megengedett.
Be kell kötni egy kicsivel nagyobb ellenállást, és nem fog soha tönkremenni. Stabilizálás...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18715 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:06:20 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.18 hétfő, 20:59:41
Alapvető probléma. A ledet baromira nem érdekli, hány volt van az autóban. Annak az áram a lényeg - a feszültséget stabilizálni teljesen felesleges.
Anno írják, hogy dupla feszültségstabilizálás... na az érdekelne, hogy mit takar.
Ha a led sorba van kötve egy ellenállással, semmit sem kell stabilizálni. A lednek legyen 2V a nyitófeszültsége, és legyen 20mA-es.
Gyors számítás szerint 620 ohmos ellenállás kell. Ha a feszültség felmegy 16V-ra, kb 22,6mA lesz az áram.
Ettől nem lesz baja...
Na, de a ledek mégis tönkremennek, hol a bibi. Hát biz magában a ledben, egyszerűen sokkal nagyobb áramot nyomnak át rajta, mint a megengedett.
Be kell kötni egy kicsivel nagyobb ellenállást, és nem fog soha tönkremenni. Stabilizálás...
Így lesz a "super bright LED"
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37380
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18716 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:16:24 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.18 hétfő, 21:06:20
Így lesz a "super bright LED"
Nyilván... amúgy, ha már az ember izgul a led egészségéért, inkább áramgenerátor kell.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18717 Dátum:
2013.11.18 hétfő, 21:52:58 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.18 hétfő, 21:16:24
Nyilván... amúgy, ha már az ember izgul a led egészségéért, inkább áramgenerátor kell.
Ezt írtam én is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18718 Dátum:
2013.11.19 kedd, 07:24:05 »
Idézetet írta: Angel - 2013.11.18 hétfő, 21:16:24
Nyilván... amúgy, ha már az ember izgul a led egészségéért, inkább áramgenerátor kell.
Tisztelt Fórumtárs!
Nem kívántam tudományos értekezést nyitni az előző hsz-ben a LED-ek működéséről amiben leírtam a tapasztalataimat. De ha már itt tartunk, létezik egy villamos törvény ami így szól" az áramerősség egyenesen arányos az őt létre hozó feszültséggel, és fordítva arányos az ellenállással.(OHM) Ha egy állandó ellenálláson növeled a feszültséget nőni fog az áramerősség is. Ezt a megnövekedett áramot nem szeretik a LED-ek. A gyári nappali menetfény kapcsoló modulok tartalmaznak egy feszültségstabilizátor egységet és a LED-eket meghajtó áramgenerátorokat. Pont ez a kapcsoló modul szált el állandóan amíg nem csökkentettem a kapocsfeszültséget, a beépített feszültség stabilizátorral. Vitatkozhatunk itt elméleti dolgokról napokig. A gyakorlat mégis azt mutatja, hogy a csökkentett kapocsfeszültség megoldotta a problémámat. Egyébként én is tudom hogy a LED áramgenerátoros megtáplálást kíván. Csak hát ott van még az a fránya feszültség is, aminek hatására az áramgenerátor kimenetén csak egy tervezett határon belül állandó az áram. A mai fogyasztói társadalom termékeit ismerve nem az a cél, hogy valami hosszú ideig megbízhatóan üzemeljen. Lásd kapcsoló modul. Én részemről befejeztem az eszme futtatást és tovább örülök annak, hogy a rendszer végre megbízhatóan működik.
Tisaztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.19 kedd, 09:50:45 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26991
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18719 Dátum:
2013.11.19 kedd, 07:41:24 »
Idézetet írta: László - 2013.11.19 kedd, 07:24:05
Tisztelt Fórumtárs!
Létezik egy villamos törvény ami így szól" az áramerősség egyenesen arányos az őt létre hozó feszültséggel, és fordítva arányos az ellenállással.(OHM) Ha egy állandó ellenálláson növeled a feszültséget nőni fog az áramerősség is. Ezt a megnövekedett áramot nem szeretik a LED-ek. A gyári nappali menetfény kapcsoló modulok tartalmaznak egy feszültségstabilizátor egységet és a LED-eket meghajtó áramgenerátorokat. Pont ez a kapcsoló modul szált el állandóan amíg nem csökkentettem a kapocsfeszültséget, a beépített feszültség stabilizátorral. Vitatkozhatunk itt elméleti dolgokról napokig. A gyakorlat mégis azt mutatja, hogy a csökkentett kapocsfeszültség megoldotta a problémámat. Egyébként én is tudom hogy a LED áramgenerátoros megtáplálást kíván. Csak hát ott van még az a fránya feszültség is, aminek hatására az áramgenerátor kimenetén csak egy tervezett határon belül állandó az áram. A mai fogyasztói társadalom termékeit ismerve nem az a cél, hogy valami hosszú ideig megbízhatóan üzemeljen. Lásd kapcsoló modul. Én részemről befejeztem az eszme futtatást és tovább örülök annak, hogy a rendszer végre megbízhatóan működik.
Tisaztelettel László!
Akkor azt a cuccot ki kell dobni, mert rosszul tervezték, és egy olyat használni, amit rendesen megcsináltak. Az autóba tervezett "12V-os" egységeknek minden további nélkül el kell viselniük a 14-15V-ot is. Jellemzően 18V a tervezési csúcsfesz, illetve 30V körül a 24V-os rendszerekhez.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18720 Dátum:
2013.11.19 kedd, 07:51:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.19 kedd, 07:41:24
Akkor azt a cuccot ki kell dobni, mert rosszul tervezték, és egy olyat használni, amit rendesen megcsináltak. Az autóba tervezett "12V-os" egységeknek minden további nélkül el kell viselniük a 14-15V-ot is. Jellemzően 18V a tervezési csúcsfesz, illetve 30V körül a 24V-os rendszerekhez.
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Már megtörtént.
Nagy ívben ki lett dobva. A bosszantó az, hogy abszolúte nem volt egy olcsó termék.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.19 kedd, 10:21:44 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Nody
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18721 Dátum:
2013.11.20 szerda, 04:35:40 »
Idézetet írta: Guen - 2013.11.18 hétfő, 18:09:04
hiho!
Generátor felújítás mennyibe szokott fájni? Ma minden előzmény nélkül kigyulladt a töltés visszajelzőm és nem is tölt a generátor. járó motornál 11,9-et mértem. Akksi szerencsére megúszta mert nem kellett vele sokat menni, álló helyzetben 12,4 volt benne, de azért felakasztottam motoros töltőmre... sose végez vele az biztos de kicsit rátölt legalább.
Hello. Nekem kb. 2,5 hónapja halt meg a generátorom.
29ezer forint volt a teljes felújítás (Kertész utca). Cserélve lett: csapágyak,
szénkefe,csúszógyűrű, fesz.szabályzó. Festve, kitakarítva.
Reggel 8-9 körül adtam be, du. 2-kor készen volt
Volt lehetőség azonnali cserére 35-ért egy év teljes garival.
Naplózva
MK3 2.0 TDCi 2006 N7BA B4Y INA EGRoff
R 1 3 5
└-┼┼┤
2 4 6
robinson300
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18722 Dátum:
2013.11.20 szerda, 09:25:29 »
Sziasztok,
Tud vki abban segíteni, hogy egy 2004-es automata valtos 2 literes dizelben a muszerfalon bal oldalt felul egy kör alaku ikonban kigyulladt egy sárga jelzés, ami olyan, mint egy benzines kanna, de megsem az, inkabb mintha ablakmoso folyadekot mutatna, kozepen felfele mintha viz iranyat mutataná... na ez mi lehet?
köszönöm előre is
üdv.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26991
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18723 Dátum:
2013.11.20 szerda, 09:44:31 »
Idézetet írta: robinson300 - 2013.11.20 szerda, 09:25:29
Sziasztok,
Tud vki abban segíteni, hogy egy 2004-es automata valtos 2 literes dizelben a muszerfalon bal oldalt felul egy kör alaku ikonban kigyulladt egy sárga jelzés, ami olyan, mint egy benzines kanna, de megsem az, inkabb mintha ablakmoso folyadekot mutatna, kozepen felfele mintha viz iranyat mutataná... na ez mi lehet?
köszönöm előre is
üdv.
Alighanem kifogyott az ablakmosód.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26991
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18724 Dátum:
2013.11.20 szerda, 09:45:36 »
Idézetet írta: Nody - 2013.11.20 szerda, 04:35:40
Hello. Nekem kb. 2,5 hónapja halt meg a generátorom.
29ezer forint volt a teljes felújítás (Kertész utca). Cserélve lett: csapágyak,
szénkefe,csúszógyűrű, fesz.szabályzó. Festve, kitakarítva.
Reggel 8-9 körül adtam be, du. 2-kor készen volt
Volt lehetőség azonnali cserére 35-ért egy év teljes garival.
Mondeoba nem volt olyan, mint pl. Skodáknál, hogy "flotta" modell, gyárilag nagyobb teljesítményű generátorral? Vagy esetleg valamelyik Transit generátor csereszabatos, amit bele lehetne rakni egy picivel több villanyért cserébe?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
robinson300
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18725 Dátum:
2013.11.20 szerda, 09:51:27 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.20 szerda, 09:44:31
Alighanem kifogyott az ablakmosód.
AndyA
Hat az ablakmosobol jon a viz, az lehetseges, h keves van benne es azt jelzi?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26991
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18726 Dátum:
2013.11.20 szerda, 09:53:28 »
Idézetet írta: robinson300 - 2013.11.20 szerda, 09:51:27
Hat az ablakmosobol jon a viz, az lehetseges, h keves van benne es azt jelzi?
Hát ja. Ha már nem jön belőle, magadtól is észreveszed, hogy kifogyott. A lámpás meg azért van, hogy ennél valamivel előbb értesülj róla, hogy célszerű lenne utántölteni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
robinson300
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18727 Dátum:
2013.11.20 szerda, 09:58:38 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.20 szerda, 09:53:28
Hát ja. Ha már nem jön belőle, magadtól is észreveszed, hogy kifogyott. A lámpás meg azért van, hogy ennél valamivel előbb értesülj róla, hogy célszerű lenne utántölteni.
AndyA
Köszi a választ, ugyan csak 1 napja van nálam az autó, így kicsit aggasztott, hogy máris egy nemvárt lámpa, de remélem igazad lesz
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18728 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:05:59 »
Idézetet írta: robinson300 - 2013.11.20 szerda, 09:58:38
Köszi a választ, ugyan csak 1 napja van nálam az autó, így kicsit aggasztott, hogy máris egy nemvárt lámpa, de remélem igazad lesz
A kocsi adatait tedd ki aláírásban ugy ahogy többünknél van!!!!Ugy könnyebb a tanácsadás mert mindig szemelőtt van
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26991
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18729 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:10:33 »
Idézetet írta: robinson300 - 2013.11.20 szerda, 09:58:38
Köszi a választ, ugyan csak 1 napja van nálam az autó, így kicsit aggasztott, hogy máris egy nemvárt lámpa, de remélem igazad lesz
Kézikönyvet nem árt átlapozni, hogy tudd, mi hogyan működik.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
robinson300
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18730 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:11:10 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.20 szerda, 10:10:33
Kézikönyvet nem árt átlapozni, hogy tudd, mi hogyan működik.
AndyA
Ha lenne, átlapoztam vna
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18731 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:13:59 »
Idézetet írta: robinson300 - 2013.11.20 szerda, 10:11:10
Ha lenne, átlapoztam vna
Tessék parancsolni:
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf
Naplózva
robinson300
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18732 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:19:41 »
Idézetet írta: joxer - 2013.11.20 szerda, 10:13:59
Tessék parancsolni:
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf
Köszi, ezt megtaláltam, csak az a jel nincs benne, ami nekem világított, annak a helyén itt a pdf-ben egy hópihejel van, sőt, itt kettő van egymás mellett, de nálam az egyik az az a jel, amit írtam is...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26991
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18733 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:26:27 »
Idézetet írta: robinson300 - 2013.11.20 szerda, 10:19:41
Köszi, ezt megtaláltam, csak az a jel nincs benne, ami nekem világított, annak a helyén itt a pdf-ben egy hópihejel van, sőt, itt kettő van egymás mellett, de nálam az egyik az az a jel, amit írtam is...
A tiedben az egy hópihéd fog sárgán ill. pirosan világítani 4 ill. 0 fokos külső hőmérséklet alatt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18734 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:30:49 »
Idézetet írta: joxer - 2013.11.20 szerda, 10:13:59
Tessék parancsolni:
http://mondeo.hu/ftp/pdf/kezelesi/mondeo_3_kezelesi.pdf
Ez fészlift előtti leírás, valszeg robinson300-é 2003-as, vagy az utáni gyártás, ugye?
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
robinson300
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18735 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:32:13 »
Idézetet írta: takiatti - 2013.11.20 szerda, 10:30:49
Ez fészlift előtti leírás, valszeg robinson300-é 2003-as, vagy az utáni gyártás, ugye?
2004/8 de elvileg beirtam, hogy lathato legyen
Naplózva
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18736 Dátum:
2013.11.20 szerda, 10:32:51 »
Idézetet írta: robinson300 - 2013.11.20 szerda, 10:32:13
2004/8 de elvileg beirtam, hogy lathato legyen
Így van, látszik is!
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18737 Dátum:
2013.11.20 szerda, 20:06:03 »
Sziasztok!
A légzsákvisszajelző 19-es hibakódja mit jelenthet?
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18738 Dátum:
2013.11.20 szerda, 20:09:32 »
Idézetet írta: Viló - 2013.11.20 szerda, 20:06:03
Sziasztok!
A légzsákvisszajelző 19-es hibakódja mit jelenthet?
Vezető légzsák áramkör 1-es fokozat zárlat vagy nyitott áramkör.
Azaz az átvezető egyik vezetéke zárlatos vagy szakadt.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.11.20 szerda, 20:13:41 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18739 Dátum:
2013.11.20 szerda, 20:10:12 »
Idézetet írta: Viló - 2013.11.20 szerda, 20:06:03
Sziasztok!
A légzsákvisszajelző 19-es hibakódja mit jelenthet?
A tiéd ki lehet olvasni rendesen is, nem kell a villogás.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18740 Dátum:
2013.11.20 szerda, 20:19:14 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.20 szerda, 20:09:32
Vezető légzsák áramkör 1-es fokozat zárlat vagy nyitott áramkör.
Azaz az átvezető egyik vezetéke zárlatos vagy szakadt.
A szalagkábelre gondolsz vagy a sárga vezetékre ami rá van dugva a légzsákra?
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18741 Dátum:
2013.11.20 szerda, 20:22:18 »
Idézetet írta: Viló - 2013.11.20 szerda, 20:19:14
A szalagkábelre gondolsz vagy a sárga vezetékre ami rá van dugva a légzsákra?
Az átvezető egyik vezetéke az a szalagkábel.
Két vezeték megy a légzsákra, mert két fokozatú a vezető légzsák.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zocse
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18742 Dátum:
2013.11.20 szerda, 22:07:33 »
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni, bár lehet volt már róla szó..
Mi lehet a hiba ha a centrálzár "nagyobb" hőmérsékleten kiválóan működik, amikor viszont lehűl az idő akkor már nem nyitja ki az összes ajtót csak ugye a bal elsőt, mert én kulccsal nyitok zárok...
(Minden Mondeonak ugyanolyan kulcsa van csak más az immo benne?)
Előre is köszönöm
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18743 Dátum:
2013.11.20 szerda, 22:11:42 »
Idézetet írta: Zocse - 2013.11.20 szerda, 22:07:33
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni, bár lehet volt már róla szó..
Mi lehet a hiba ha a centrálzár "nagyobb" hőmérsékleten kiválóan működik, amikor viszont lehűl az idő akkor már nem nyitja ki az összes ajtót csak ugye a bal elsőt, mert én kulccsal nyitok zárok...
(Minden Mondeonak ugyanolyan kulcsa van csak más az immo benne?)
Előre is köszönöm
Nincs minden mondeonak ugyanolyan kulcsa. Rengeteg féle módon lehet lamellázva és az immo is más autónként.
A bal első zárban lévő kapcsoló érintkezők kontakt hibája miatt van, amit írsz. Javasolt cserélni a bal első ajtózárat. Csak ajtózárat, nem zárdugót.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zocse
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18744 Dátum:
2013.11.20 szerda, 22:15:06 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.20 szerda, 22:11:42
Nincs minden mondeonak ugyanolyan kulcsa. Rengeteg féle módon lehet lamellázva és az immo is más autónként.
A bal első zárban lévő kapcsoló érintkezők kontakt hibája miatt van, amit írsz. Javasolt cserélni a bal első ajtózárat. Csak ajtózárat, nem zárdugót.
Köszönöm, megnézzük
Naplózva
Zocse
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18745 Dátum:
2013.11.20 szerda, 22:29:16 »
Lenne még egy olyan kérdésem, hogy a gyújtáskapcsolót mennyire nehéz levenni? Mert elég nehézkesen fordul el benne a kulcs.
A csomagtartó zárját sikerült megcsinálnunk, szétszedtük, megigazítottuk a lamellákat és most jól működik (előtte el se lehetett forgatni a kulcsot)
Ezt meg lehet csinálni a gyújtáskapcsolóval is?
Naplózva
Viló
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1815
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18746 Dátum:
2013.11.20 szerda, 22:42:24 »
Idézetet írta: GSR - 2013.11.20 szerda, 20:22:18
Az átvezető egyik vezetéke az a szalagkábel.
Két vezeték megy a légzsákra, mert két fokozatú a vezető légzsák.
Tehát ha jól értem akkor ezek szerint a szalagkábelemmel van a baj.
Azt viszont pár napja cseréltem ki egy bontottra.
Naplózva
1997 1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.
2004 F1 2.0 TDCi kombi automata.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26991
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18747 Dátum:
2013.11.20 szerda, 22:53:28 »
Idézetet írta: Zocse - 2013.11.20 szerda, 22:29:16
Lenne még egy olyan kérdésem, hogy a gyújtáskapcsolót mennyire nehéz levenni? Mert elég nehézkesen fordul el benne a kulcs.
A csomagtartó zárját sikerült megcsinálnunk, szétszedtük, megigazítottuk a lamellákat és most jól működik (előtte el se lehetett forgatni a kulcsot)
Ezt meg lehet csinálni a gyújtáskapcsolóval is?
A belsejét, a zárbetétet kell kicserélni. Kell egy új betét + egy olyan szett, amivel a meglévő kulcsodhoz lehet igazítani. Két éve 12 ezer volt mérkakereskedésben.
Egy darabig elleszel az eddig nem hasznát második kulccsal, ami kevésbé kopott. Azzal jobban működik a régi zár, de ne várd meg, amíg nem fordul el a gyújtáskapcsolóban többé...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zocse
Vendég
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18748 Dátum:
2013.11.20 szerda, 22:56:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.11.20 szerda, 22:53:28
A belsejét, a zárbetétet kell kicserélni. Kell egy új betét + egy olyan szett, amivel a meglévő kulcsodhoz lehet igazítani. Két éve 12 ezer volt mérkakereskedésben.
Egy darabig elleszel az eddig nem hasznát második kulccsal, ami kevésbé kopott. Azzal jobban működik a régi zár, de ne várd meg, amíg nem fordul el a gyújtáskapcsolóban többé...
AndyA
Köszönöm a gyors válaszaidat
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Elektromos dolgok
«
Új hozzászólás #18749 Dátum:
2013.11.21 csütörtök, 07:43:40 »
Idézetet írta: Viló - 2013.11.20 szerda, 22:42:24
Tehát ha jól értem akkor ezek szerint a szalagkábelemmel van a baj.
Azt viszont pár napja cseréltem ki egy bontottra.
Már pár napja is írtam, hogy valószínűsíthetően rosszat cseréltél rosszra. (feltételezve, hogy a csatlakozások és a légzsák rendben)
Azt is írtam pár napja, hogy megfelelő géppel ellenőrizni kell a szóban forgó rendszereket. Ezek után kell javítani. Felesleges, értelmetlen és költséges a találgatás.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
368
369
370
371
372
373
374
[
375
]
376
377
378
379
380
381
382
...
742
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ