Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 13:43:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 468128 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #700 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:15:11 »

Biztos, hogy van...
Köszi. Csak azt nem értem miért nrm dadog be a vas miért csikorog a kerék. Remélem lesz hó
Idén és tapasztalni fogom hogy velem van ☺

Szis
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #701 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:17:12 »

Köszi. Csak azt nem értem miért nrm dadog be a vas miért csikorog a kerék. Remélem lesz hó
Idén és tapasztalni fogom hogy velem van ☺

Szis

amúgy menj földútra és ha tudsz pörgő kerekekkel menni, akkor nincs. Szerintem nincs mindben
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #702 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:24:07 »

amúgy menj földútra és ha tudsz pörgő kerekekkel menni, akkor nincs. Szerintem nincs mindben

Ne viccelj már... ha van esp, asb, akkor van kipörgésgátló is.


Ha van kipörgésgátló, még nem biztos, hogy van esp, de ez fordítva már nem igaz!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #703 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:25:25 »

Köszi. Csak azt nem értem miért nrm dadog be a vas miért csikorog a kerék. Remélem lesz hó
Idén és tapasztalni fogom hogy velem van ☺

Szis

Nekem is csikorog, bizonyos határon van azért ez, illetve tudok úgy indulni, hogy megcsúszik a kerék, de hóban már ne izgulj, ott lesz a szeren...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #704 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:25:53 »

amúgy menj földútra és ha tudsz pörgő kerekekkel menni, akkor nincs. Szerintem nincs mindben

Holnap keresek és odapirítok neki. Azt hittem egy ilyen felszereltségnél már alap, de ha nincs az sem baj, volt nekem trabantom is. ☺

Üdv
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #705 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:29:23 »

Nekem is csikorog, bizonyos határon van azért ez, illetve tudok úgy indulni, hogy megcsúszik a kerék, de hóban már ne izgulj, ott lesz a szeren...
Köszi, várom a havat. Tényleg csak azért furcsállottam a csikorgást mert
Az említett offnál már betonon is annyira dadogott azt hittem szétesik a verda ☺
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #706 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:31:08 »

Köszi, várom a havat. Tényleg csak azért furcsállottam a csikorgást mert
Az említett offnál már betonon is annyira dadogott azt hittem szétesik a verda ☺

Ez ilyen, nem nagy szám, én sem vagyok tőle elpukkanva, viszont az esp jól teszi a dolgát, és igazából az a lényeg
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #707 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:41:19 »

Ez ilyen, nem nagy szám, én sem vagyok tőle elpukkanva, viszont az esp jól teszi a dolgát, és igazából az a lényeg
Az mk3 ban nem volt ESP , úgyhogy egyenlőre nem tudom miért jó, de biztos nem véletlenül kisérletezték
ki a nagy koponyák. ☺
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #708 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:50:05 »

Ez ilyen, nem nagy szám, én sem vagyok tőle elpukkanva, viszont az esp jól teszi a dolgát, és igazából az a lényeg
nekem majdnem sikerült az mk4et megtörni esp miatt Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #709 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:54:11 »

nekem majdnem sikerült az mk4et megtörni esp miatt Roll Eyes

Akkor kikapcsolom ☺☺☺
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #710 Dátum: 2016.10.26 szerda, 21:56:12 »

Rakjunk rendet. Wink
ASR: minden MK4ben van.
ESP is. Ahogy Tomi írja: az ASR az ESP - hívjuk így - "része". Tehát a kipörgésgátló az a menetstabilizáló rendszer része. Menetstabilizálás= kanyarstabilizálás+kipörgésgátlás.
Ha kikapcsolod az ESP-t (fl előtt a műszerfalon, fl után a menüben) akkor az ESP-nek a kipörgésgátló részét kapcsolod csak ki, ha az autót behajtod olyan szituba, amitől megijed, akkor a kanyarstabilizálás ez esetben is fog működni. Pl alulkormányzott helyzetben a hátsó ívbelső kerék fékezésével próbálja majd az autót ívre visszahúzni.
Ellenben tehát az ASR nem megy, tehát ha sárba vagy beragadva, ott pl jól jön.

Komolyabb vasakon, amikkel lehet huligánkodni, ezért szokott lenni 2 fokozatú ESP kikapcsolás, ahol teljesen ki lehet kapcsolni mindent (bár van olyan bmw, ami még ilyen esetekben is éber, ez nem is tetszik a hithű propellereseknek)

A kipörgésgétló küszöb szintje magas, ezért is van az, hogy vmennyire engedi a kereket elpörögni. Télen fogod majd látni, hogy működik, havon-jégen, ha lepadlózod nem fog történni semmi Wink
Márka-típus függő a küszöbszint.

A dízelMk4-em 2010 dec elején megindult egyszer az M1-en 120nál keresztbe. Ott az ESP rakta vissza az autót, nem én. Mindenkit áldottam, aki részt vett ennek a rendszernek a fejlesztésében. Smiley
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #711 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:00:56 »

Az mk3 ban nem volt ESP , úgyhogy egyenlőre nem tudom miért jó, de biztos nem véletlenül kisérletezték
ki a nagy koponyák. ☺

Az ESP hülyebiztossá teszi a kocsit. Havas úton próbáld majd ki, hogy biztonságos helyen, és ahol van hely kiesni, kanyarban húzd túl majd a kormányt, és/vagy lépj kicsit a gázra, hogy mégjobban megcsússzon. Szépen elvesz majd tőled minden kontrolt (gázt elveszi, legalább a hátsó ívbelső kereket fékezi), s ívre teszi az autót.
Nem hülyeség az ESP. 400+ lovas autóknál már szárazon is van/lehet problem.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
matya007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123



E-mail
« Új hozzászólás #712 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:02:47 »

Rakjunk rendet. Wink
ASR: minden MK4ben van.
ESP is. Ahogy Tomi írja: az ASR az ESP - hívjuk így - "része". Tehát a kipörgésgátló az a menetstabilizáló rendszer része. Menetstabilizálás= kanyarstabilizálás+kipörgésgátlás.
Ha kikapcsolod az ESP-t (fl előtt a műszerfalon, fl után a menüben) akkor az ESP-nek a kipörgésgátló részét kapcsolod csak ki, ha az autót behajtod olyan szituba, amitől megijed, akkor a kanyarstabilizálás ez esetben is fog működni. Pl alulkormányzott helyzetben a hátsó ívbelső kerék fékezésével próbálja majd az autót ívre visszahúzni.
Ellenben tehát az ASR nem megy, tehát ha sárba vagy beragadva, ott pl jól jön.

Komolyabb vasakon, amikkel lehet huligánkodni, ezért szokott lenni 2 fokozatú ESP kikapcsolás, ahol teljesen ki lehet kapcsolni mindent (bár van olyan bmw, ami még ilyen esetekben is éber, ez nem is tetszik a hithű propellereseknek)

A kipörgésgétló küszöb szintje magas, ezért is van az, hogy vmennyire engedi a kereket elpörögni. Télen fogod majd látni, hogy működik, havon-jégen, ha lepadlózod nem fog történni semmi Wink
Márka-típus függő a küszöbszint.

A dízelMk4-em 2010 dec elején megindult egyszer az M1-en 120nál keresztbe. Ott az ESP rakta vissza az autót, nem én. Mindenkit áldottam, aki részt vett ennek a rendszernek a fejlesztésében. Smiley


Köszi ezt a részletes leírást..így már tényleg nagyon várom a mínuszokat és a telet a próba
Miatt. ☺ remélem addig nem ugrik meg a globális felmelegedés ☺
Naplózva

MK3 2001, 2.0 Ghia (145 Le)
MK4 2012, 2.0 TDCI Titanium kombi (163 Le)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #713 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:03:14 »

Rakjunk rendet. Wink
ASR: minden MK4ben van.
ESP is. Ahogy Tomi írja: az ASR az ESP - hívjuk így - "része". Tehát a kipörgésgátló az a menetstabilizáló rendszer része. Menetstabilizálás= kanyarstabilizálás+kipörgésgátlás.
Ha kikapcsolod az ESP-t (fl előtt a műszerfalon, fl után a menüben) akkor az ESP-nek a kipörgésgátló részét kapcsolod csak ki, ha az autót behajtod olyan szituba, amitől megijed, akkor a kanyarstabilizálás ez esetben is fog működni. Pl alulkormányzott helyzetben a hátsó ívbelső kerék fékezésével próbálja majd az autót ívre visszahúzni.
Ellenben tehát az ASR nem megy, tehát ha sárba vagy beragadva, ott pl jól jön.

Komolyabb vasakon, amikkel lehet huligánkodni, ezért szokott lenni 2 fokozatú ESP kikapcsolás, ahol teljesen ki lehet kapcsolni mindent (bár van olyan bmw, ami még ilyen esetekben is éber, ez nem is tetszik a hithű propellereseknek)

A kipörgésgétló küszöb szintje magas, ezért is van az, hogy vmennyire engedi a kereket elpörögni. Télen fogod majd látni, hogy működik, havon-jégen, ha lepadlózod nem fog történni semmi Wink
Márka-típus függő a küszöbszint.

A dízelMk4-em 2010 dec elején megindult egyszer az M1-en 120nál keresztbe. Ott az ESP rakta vissza az autót, nem én. Mindenkit áldottam, aki részt vett ennek a rendszernek a fejlesztésében. Smiley


Köszi, hasznos infó.

Annyi, hogy a BMW jelben az nem egy propeller, hanem a bajor zászló mintázata. Volt rá terv, hogy a propellert belemagyarázzák a háború után de nem az.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #714 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:08:35 »

Köszi, hasznos infó.

Annyi, hogy a BMW jelben az nem egy propeller, hanem a bajor zászló mintázata. Volt rá terv, hogy a propellert belemagyarázzák a háború után de nem az.

így maradt meg szlengben  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #715 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:14:06 »

Az ESP egyébként sokkal komplexebben működik, mint ahogy most itt utaltam rá. Perdületérzékelők, kormányszögállás érzékelők, stb stb. adják a jeleket, ami alapján rájön az autó, hogy gebasz van, s elveszi az irányítást.
Vannak jó leírások ha gugliztok.
Az ESP jó ha van.
Meg az is jó, ha nincs.  vigyor3  Pl a dömperben. Eddig nem szerettem a vizes utakat, de most a kedvencem lett, amióta a rwd-re rákényszerítettem a rendszert benne. Imádok keresztbe menni vele. Wink
Az a baj, hogy már 50nél is merek.  eplus2
1 évvel fiatalabb gen2-nél már nincs huligánkodás, csak ha ESP bizti kiszed.  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #716 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:16:10 »

Az ESP egyébként sokkal komplexebben működik, mint ahogy most itt utaltam rá. Perdületérzékelők, kormányszögállás érzékelők, stb stb. adják a jeleket, ami alapján rájön az autó, hogy gebasz van, s elveszi az irányítást.
Vannak jó leírások ha gugliztok.
Az ESP jó ha van.
Meg az is jó, ha nincs.  vigyor3  Pl a dömperben. Eddig nem szerettem a vizes utakat, de most a kedvencem lett, amióta a rwd-re rákényszerítettem a rendszert benne. Imádok keresztbe menni vele. Wink
Az a baj, hogy már 50nél is merek.  eplus2
1 évvel fiatalabb gen2-nél már nincs huligánkodás, csak ha ESP bizti kiszed.  vigyor3
nekem saras környezetben olyat belesegített mk4en, hogy majdnem az út szélén lévő kútgyűrűnek sikerült neki menni. én nem szeretem, navarában sincs, mégse esett még le az útról, pedig az is megy mindenfele nyes vigyor3 nekem azt kéne rajta összekábelezni, hogy a difizár hosszú2ben is kapcsolható legyen, ne csak felező mellé
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #717 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:21:26 »

nekem saras környezetben olyat belesegített mk4en, hogy majdnem az út szélén lévő kútgyűrűnek sikerült neki menni. én nem szeretem, navarában sincs, mégse esett még le az útról, pedig az is megy mindenfele nyes vigyor3 nekem azt kéne rajta összekábelezni, hogy a difizár hosszú2ben is kapcsolható legyen, ne csak felező mellé

sárban ki kell kapcsolni. Pár gépkönyvben láttam is már leírva. (nem biztos, hogy Mondeomanual volt)
Navarához ne hasonlítsd, mert az ha leesik az útról, akkor csinál magának utat. Wink
Diffizár alatt a hátsót érted? van benne külön kapcsolható hátsó?
Milyen évjárat?

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #718 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:26:45 »

sárban ki kell kapcsolni. Pár gépkönyvben láttam is már leírva. (nem biztos, hogy Mondeomanual volt)
Navarához ne hasonlítsd, mert az ha leesik az útról, akkor csinál magának utat. Wink
Diffizár alatt a hátsót érted? van benne külön kapcsolható hátsó?
Milyen évjárat?


igen, van benne hátul kapcsolható zár. 2008
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #719 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:43:04 »

igen, van benne hátul kapcsolható zár. 2008

Akkor logikus az igényed: diffizár hamarabb kell, mint felező. Felező akkor kell ha problem van. Nagy problem.  vigyor3
naneoffoljunkitt  nyes
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #720 Dátum: 2016.10.26 szerda, 22:55:36 »

Akkor logikus az igényed: diffizár hamarabb kell, mint felező. Felező akkor kell ha problem van. Nagy problem.  vigyor3
naneoffoljunkitt  nyes
jaja, és jön a tél, néha jó lenne 2wd-ben is összezárni vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #721 Dátum: 2016.10.26 szerda, 23:05:21 »

jaja, és jön a tél, néha jó lenne 2wd-ben is összezárni vigyor3

végképp érthető.  eplus2
(Nekem LSD-m van, s elég feszes; ha úgy indulok, hogy egyenesben már megforog (álló helyzetben is), akkor ha bekanyarodok közben, akkor már nem engedi szét. Nekem erre az egyre kell figyelni, hogy már egyenesben elrúgjam elforgásig...  vigyor3 Ha csak már bent a kanyarban kezdem a virgonckodást, akkor nem zár, s a cikiívbelsőpörög témába szaladok csak)
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.26 szerda, 23:42:00 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #722 Dátum: 2016.10.26 szerda, 23:28:02 »

Rakjunk rendet. Wink
ASR: minden MK4ben van.
ESP is. Ahogy Tomi írja: az ASR az ESP - hívjuk így - "része". Tehát a kipörgésgátló az a menetstabilizáló rendszer része. Menetstabilizálás= kanyarstabilizálás+kipörgésgátlás.
...


Egy szakértő kollégával tanácskoztunk még ezen a hsz-omon. Mert nem értette, miért írom másképpen a dolgokat, mint ahogyan azok a valóságban vannak.
Leírom tehát, miért tettem idézőjelbe azt, hogy az ASR az ESP - hívjuk így - "része".

A valóság az, és általánosságban az igazság:

ESP
Az ESP (menetstabilizáló rendszer) az azt arendszer takarja, ami a kanyarodáskor, vagy irányváltáskor fellépő anomáliákat, tehát a pályaelhagyásos eseteket korrigálja. Ennek a rendszernek a feladata az, hogy ha az autó nem a kormány állásának megfelelő irányba tart, akkor a kellő módon korrigál, tehát:
- ha az autó eleje csúszik el, jellemzően le az ívről, tehát pl alulkormányzottságnál, akkor az ívbelső hátsó kereket fékezi,
- ha az autó hátulja indul meg pl kanyarban kifelé (tehát kifarol, ez lehet túlkormányzottság miatt is, de elrúgomahátsókerekeskocsimnakkanyarba miatt is) akkor az ívkülső első kerékre fog ráfékezni.
Éles szituációban ez úgy néz ki (pl egy balra kikerülő manővernél), hogy először az autó alulkormányzott lesz (kormány balra teker, de az autó egyenesen akarna menni), ekkor befékezi az ívbelső (bal) hátsót, ezért nem csúszik neki az autó kikormányzott kerekekkel az akadálynak, hanem kikerüli azt. De amint a vezető visszakorrigál jobbra (hogy ne menjen pl a bal oldali szalagkorlátnak), az autó fara balra akarna kitörni(neki a bal szalagkorlátnak), ekkor fékezi be a bal első kereket; majd beleng még egy picit jobbra is az autó hátulja, ekkor a jobb elsőt fékezi meg picit;  balraleng még egy picit -> korrigál stb; ezt addig ismételgeti (ez pár mp csak), amíg az autó egyenesbe áll.
Na ez az ESP.

ASR
Kipörgésgátló. Sztem nem kell agyonmagyaráznom. Induláskor a hajtott kerekeket nem engedi elpörögni. 4WD-nél érdekes ez a sztori is, itt nem akarom részletezni ezt.

Namost!

A problem ott van, hogy ha az MK4-ben azt a bizonyos gombot amit ESP-nek hívnak, megnyomjuk, akkor bizony nem az ESP-t kapcsolgatjuk ki-be, hanem csak a kipörgésgátlót (ASR). Mert mint írtam a gombot megnyomva (amiről azt hisszük, hogy ESP OFF) az ESP, tehát a kanyarodásért felelős sw az él tovább a kocsiban, ellenben a kipörgésgátlás meg nem.
Így ezt a gombot ASR OFF-nak kellene hívni!
De gondolom biztosan van vmi oka annak, hogy esp ki-be kapcsolónak hívják.
Igazából így csinálnak a Mondiból hülyebiztos autót. A huligán is megveszi így, mert azt gondolja, hogy ki tudja kapcsolni az ESP-t, oszt' a végén kiderül, hogy mégsem...
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.26 szerda, 23:39:31 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #723 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 13:18:29 »

Egy szakértő kollégával tanácskoztunk még ezen a hsz-omon. Mert nem értette, miért írom másképpen a dolgokat, mint ahogyan azok a valóságban vannak.
Leírom tehát, miért tettem idézőjelbe azt, hogy az ASR az ESP - hívjuk így - "része".

A valóság az, és általánosságban az igazság:

ESP
Az ESP (menetstabilizáló rendszer) az azt arendszer takarja, ami a kanyarodáskor, vagy irányváltáskor fellépő anomáliákat, tehát a pályaelhagyásos eseteket korrigálja. Ennek a rendszernek a feladata az, hogy ha az autó nem a kormány állásának megfelelő irányba tart, akkor a kellő módon korrigál, tehát:
- ha az autó eleje csúszik el, jellemzően le az ívről, tehát pl alulkormányzottságnál, akkor az ívbelső hátsó kereket fékezi,
- ha az autó hátulja indul meg pl kanyarban kifelé (tehát kifarol, ez lehet túlkormányzottság miatt is, de elrúgomahátsókerekeskocsimnakkanyarba miatt is) akkor az ívkülső első kerékre fog ráfékezni.
Éles szituációban ez úgy néz ki (pl egy balra kikerülő manővernél), hogy először az autó alulkormányzott lesz (kormány balra teker, de az autó egyenesen akarna menni), ekkor befékezi az ívbelső (bal) hátsót, ezért nem csúszik neki az autó kikormányzott kerekekkel az akadálynak, hanem kikerüli azt. De amint a vezető visszakorrigál jobbra (hogy ne menjen pl a bal oldali szalagkorlátnak), az autó fara balra akarna kitörni(neki a bal szalagkorlátnak), ekkor fékezi be a bal első kereket; majd beleng még egy picit jobbra is az autó hátulja, ekkor a jobb elsőt fékezi meg picit;  balraleng még egy picit -> korrigál stb; ezt addig ismételgeti (ez pár mp csak), amíg az autó egyenesbe áll.
Na ez az ESP.

ASR
Kipörgésgátló. Sztem nem kell agyonmagyaráznom. Induláskor a hajtott kerekeket nem engedi elpörögni. 4WD-nél érdekes ez a sztori is, itt nem akarom részletezni ezt.

Namost!

A problem ott van, hogy ha az MK4-ben azt a bizonyos gombot amit ESP-nek hívnak, megnyomjuk, akkor bizony nem az ESP-t kapcsolgatjuk ki-be, hanem csak a kipörgésgátlót (ASR). Mert mint írtam a gombot megnyomva (amiről azt hisszük, hogy ESP OFF) az ESP, tehát a kanyarodásért felelős sw az él tovább a kocsiban, ellenben a kipörgésgátlás meg nem.
Így ezt a gombot ASR OFF-nak kellene hívni!
De gondolom biztosan van vmi oka annak, hogy esp ki-be kapcsolónak hívják.
Igazából így csinálnak a Mondiból hülyebiztos autót. A huligán is megveszi így, mert azt gondolja, hogy ki tudja kapcsolni az ESP-t, oszt' a végén kiderül, hogy mégsem...


Jana!

Volt egy üres 3órád ezt megosztani velünk?  eplus2 eplus2 Hát nem kellett volna, eddig ugyanis abban a hitben éltünk, hogy qrvára tudunk vezetni... Na mindegy, úgyis lesz, aki mégsokkalnáladisjobbantudja!  wave wave

Mikor jössz már be és mivel?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #724 Dátum: 2016.10.27 csütörtök, 19:02:20 »

Jana!

Volt egy üres 3órád ezt megosztani velünk?  eplus2 eplus2 Hát nem kellett volna, eddig ugyanis abban a hitben éltünk, hogy qrvára tudunk vezetni... Na mindegy, úgyis lesz, aki mégsokkalnáladisjobbantudja!  wave wave

Mikor jössz már be és mivel?
És ezt így nagyplénum előtt miért kellett? Ennyi szégyenérzet sincs már benne?
Ja, biztosan én vagyok egy kicsit maradi...
Csak ne tegyék kötelezővé!  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
hapsiesamondeo
Vendég
« Új hozzászólás #725 Dátum: 2016.10.28 péntek, 12:19:43 »

Van két hibakódom.
U0126
U0401
Ezek tárolódtak el.
Tud valaki segíteni, mi lehet ez?
Naplózva
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #726 Dátum: 2016.10.29 szombat, 18:14:38 »

U0126     Kommunikációvesztés: kormányelfordulási szög érzékelő modul
U0401     Érvénytelen adat érkezett ECM/PCM-től 
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #727 Dátum: 2016.10.29 szombat, 18:16:16 »

U0126     Kommunikációvesztés: kormányelfordulási szög érzékelő modul
U0401     Érvénytelen adat érkezett ECM/PCM-től 

Ezek csak kommunikációs hibák, elvileg nem okozhat gondot...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
hapsiesamondeo
Vendég
« Új hozzászólás #728 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 17:10:22 »

Ezek csak kommunikációs hibák, elvileg nem okozhat gondot...
Kontakthiba nem okozhat ilyet?
Gondolok arra, hogy gyorsítás közben megfogja az autót - bedobja az ESP hibát a visszajelzőn és nem megy jobban 100-nál.
Majd a következő leállás-újraindítás után minden tökéletes.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #729 Dátum: 2016.10.30 vasárnap, 17:14:46 »

Kontakthiba nem okozhat ilyet?
Gondolok arra, hogy gyorsítás közben megfogja az autót - bedobja az ESP hibát a visszajelzőn és nem megy jobban 100-nál.
Majd a következő leállás-újraindítás után minden tökéletes.

Lehet, hogy egy sw frissítés kellene, és akkor kiedrülne, hogy az abs modul ludas-e... nekünk az mk4-en egyszer beadtam az unalmast. Belekerült egy bontott abs modul...

Érdekes mondjuk, mert nekünk nem tiltott le, csak folyamatosan égett az abs visszajelző
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #730 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 07:08:54 »

Abban kb. egy ideje "megegyztünk", hogy a gyári tárcsa üt, vegyünk mást. Néztem brembot, arra eddig nem volt panasz.
Fékbetétileg minden is maradtunk? Ha jól emléxem ReFi írt, hogy ő a textart favorizálja. Más gyártó esetleg?
PS: a gyári elől nekem is "összeporozza" a felnit.   
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #731 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 07:48:42 »

Abban kb. egy ideje "megegyztünk", hogy a gyári tárcsa üt, vegyünk mást. Néztem brembot, arra eddig nem volt panasz.
Fékbetétileg minden is maradtunk? Ha jól emléxem ReFi írt, hogy ő a textart favorizálja. Más gyártó esetleg?
PS: a gyári elől nekem is "összeporozza" a felnit.   

Én nem egyeztem bele, mert hülyeség...  eplus2

Neked meg motorcraft van benne, nem gyári dobozos ford. Én február óta nem mostam le a kocsit és tiszta...  eplus2

Így születnek a vallások is. Valaki mindig jobban ragaszkodik a saját igazához...

Vegyél tesztart tárcsát, brembi kerékcsvarokkal és ate szelepsapkával az nem fog mellémenni! És ha marad merszed még jurid kérekagy csapágyra is beruházol...  wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #732 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 08:12:35 »

Én nem egyeztem bele, mert hülyeség...  eplus2

Neked meg motorcraft van benne, nem gyári dobozos ford. Én február óta nem mostam le a kocsit és tiszta...  eplus2

Így születnek a vallások is. Valaki mindig jobban ragaszkodik a saját igazához...

Vegyél tesztart tárcsát, brembi kerékcsvarokkal és ate szelepsapkával az nem fog mellémenni! És ha marad merszed még jurid kérekagy csapágyra is beruházol...  wave
Nem tagadtad meg magad... falbav
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #733 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 08:15:49 »

Nem tagadtad meg magad... falbav

Nincs mit Laci!  wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #734 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 11:38:00 »

Szia Laci,

nekem most a gyári tárcsában 4e km van és még nem üt. Bosch betétet kapott, s nagyon jól fog, de a hátsókkal nagyon szenvedtem, mert sokáig nyikorogtak.
Ha gondolod, van egy szerviz, aki ugyan csak gyári tárcsát szerel fel és gyári betéttel, de mielőtt elengedi útjára az autót, bevasalják, állítólag nagyon sokan ezt felejtik el megcsinálni, s ezért vannak a rázások....
Nos, ők garit is vállalnak rá, ha üt, ráz, cserélik.

Betétből szerintem a Textar és a Motorcraft túl kemény. Előbbi a Mondeón utóbbi a C-maxon volt/van.



Abban kb. egy ideje "megegyztünk", hogy a gyári tárcsa üt, vegyünk mást. Néztem brembot, arra eddig nem volt panasz.
Fékbetétileg minden is maradtunk? Ha jól emléxem ReFi írt, hogy ő a textart favorizálja. Más gyártó esetleg?
PS: a gyári elől nekem is "összeporozza" a felnit.  
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.03 csütörtök, 12:35:29 írta danidoki » Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #735 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 12:48:07 »

Szia Laci,

nekem most a gyári tárcsában 4e km van és még nem üt. Bosch betétet kapott, s nagyon jól fog, de a hátsókkal nagyon szenvedtem, mert sokáig nyikorogtak.
Ha gondolod, van egy szerviz, aki ugyan csak gyári tárcsát szerel fel és gyári betéttel, de mielőtt elengedi útjára az autót, bevasalják, állítólag nagyon sokan ezt felejtik el megcsinálni, s ezért vannak a rázások....
Nos, ők garit is vállalnak rá, ha üt, ráz, cserélik.

Betétből szerintem a Textar és a Motorcraft túl kemény. Előbbi a Mondeón utóbbi a C-maxon volt/van.



Az hogy lehet?  Huh?

De Laci megegyezett a .... ööö nem tudom kikkel, hogy a gyári üt.

Szerintem a motorcraft betét pont puha....

(nekem pont 20k km van a gyári szettben és nem üt, nem ráz...  eljen)
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #736 Dátum: 2016.11.04 péntek, 07:03:06 »

Szia Laci,

nekem most a gyári tárcsában 4e km van és még nem üt. Bosch betétet kapott, s nagyon jól fog, de a hátsókkal nagyon szenvedtem, mert sokáig nyikorogtak.
Ha gondolod, van egy szerviz, aki ugyan csak gyári tárcsát szerel fel és gyári betéttel, de mielőtt elengedi útjára az autót, bevasalják, állítólag nagyon sokan ezt felejtik el megcsinálni, s ezért vannak a rázások....
Nos, ők garit is vállalnak rá, ha üt, ráz, cserélik.

Betétből szerintem a Textar és a Motorcraft túl kemény. Előbbi a Mondeón utóbbi a C-maxon volt/van.

Mit csinálnak?
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #737 Dátum: 2016.11.04 péntek, 07:06:33 »

Az hogy lehet?  Huh?

De Laci megegyezett a .... ööö nem tudom kikkel, hogy a gyári üt.

Szerintem a motorcraft betét pont puha....

(nekem pont 20k km van a gyári szettben és nem üt, nem ráz...  eljen)
Jó, akkor nem üt. Baxtamásnak sem ütött. Én meg csak kíváncsiságból próbálok ki másmilyen tárcsa-betét kombót.
Az jobban megy a duplakipuffhoz. Ha nem tudnád! Hófehérke!  hehe
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #738 Dátum: 2016.11.04 péntek, 07:19:22 »

Jó, akkor nem üt. Baxtamásnak sem ütött. Én meg csak kíváncsiságból próbálok ki másmilyen tárcsa-betét kombót.
Az jobban megy a duplakipuffhoz. Ha nem tudnád! Hófehérke!  hehe

Ha ram hallgatsz azt csinalsz amit akarsz. Egyebirant 60ezernel nekem is behullamosodott a gyari 110 feletti fekezesnel razott, cserelve lett. Ja es az enyem nem feher.  smile
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #739 Dátum: 2016.11.04 péntek, 08:23:07 »

Jó, akkor nem üt. Baxtamásnak sem ütött. Én meg csak kíváncsiságból próbálok ki másmilyen tárcsa-betét kombót.
Az jobban megy a duplakipuffhoz. Ha nem tudnád! Hófehérke!  hehe

Baszkot az összes Fordátok utóléri... olyan alkatrészek mennek tönkre a kocsijaiban, amelyek csak 1000000/1 - ben. Nem releváns a mintavétel!

Szerintem egy csaló autószerelő lehetett előző életében!  nyes nyes

Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #740 Dátum: 2016.11.04 péntek, 08:42:00 »

Baszkot az összes Fordátok utóléri... olyan alkatrészek mennek tönkre a kocsijaiban, amelyek csak 1000000/1 - ben. Nem releváns a mintavétel!

Szerintem egy csaló autószerelő lehetett előző életében!  nyes nyes



Jaja, most előbbre léptem, más pályán csalok...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #741 Dátum: 2016.11.04 péntek, 10:31:56 »

Ha ram hallgatsz azt csinalsz amit akarsz. Egyebirant 60ezernel nekem is behullamosodott a gyari 110 feletti fekezesnel razott, cserelve lett. Ja es az enyem nem feher.  smile
Trollkodtam! (hogy mennyi rosszat tanul itt az emberfia!  Cheesy). Elveimet felhagyva brembo szettet rendeltem. Erre  pias!
Illetve csak  pias-nék, mert este tali-zmán!
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #742 Dátum: 2016.11.04 péntek, 12:07:19 »

Trollkodtam! (hogy mennyi rosszat tanul itt az emberfia!  Cheesy). Elveimet felhagyva brembo szettet rendeltem. Erre  pias!
Illetve csak  pias-nék, mert este tali-zmán!

Gratulálod, sikerült meghoznod a legxarabb döntést... eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #743 Dátum: 2016.11.04 péntek, 12:28:21 »

Gratulálod, sikerült meghoznod a legxarabb döntést... eplus2

Irigy vagy! Szerintem meg qrvamenő lesz... Ezt rendelte:




« Utoljára szerkesztve: 2016.11.04 péntek, 12:34:19 írta Llort Eht » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 410



E-mail
« Új hozzászólás #744 Dátum: 2016.11.04 péntek, 13:34:42 »

Ha ram hallgatsz azt csinalsz amit akarsz. Egyebirant 60ezernel nekem is behullamosodott a gyari 110 feletti fekezesnel razott, cserelve lett. Ja es az enyem nem feher.  smile

60.000-nél cserélte nálam is az előző tulaj. Én azt hittem, hogy többet ki kell bírnia egy tárcsának. Most 81.000 van benne, de semmi nyomát nem látom a mkopásnak. Mondjuk nem tudom milyen tárcsát raktak bele. Remélem ez többet kibír, mint a gyári.  nyes
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #745 Dátum: 2016.11.04 péntek, 14:53:10 »

Gratulálod, sikerült meghoznod a legxarabb döntést... eplus2
Ja, mint azt is tudjuk, hogy az autó csak fekete!  integet2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #746 Dátum: 2016.11.04 péntek, 14:54:31 »

Irigy vagy! Szerintem meg qrvamenő lesz... Ezt rendelte:

Látod, milyen rendes, pedig mekkora papucs!  Cheesy Cheesy Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #747 Dátum: 2016.11.04 péntek, 15:00:53 »

Látod, milyen rendes, pedig mekkora papucs!  Cheesy Cheesy Cheesy

Akkora hogy már klumpa!  eplus2
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
ABR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109


« Új hozzászólás #748 Dátum: 2016.11.19 szombat, 19:37:32 »

Márkaszervizben csinálnak fékpados mérést tárcsa és betét csere után? Mert nemrég cseréltettem az elsőket és 500 km után se fékez a kocsi, csak csúszik tovább. Alig akar megállni. A szerviz szerint be kell járatni, amit meg is tettem.
Ennyi km után már jónak kéne lennie nem?
Naplózva
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #749 Dátum: 2016.11.19 szombat, 19:56:46 »

Márkaszervizben csinálnak fékpados mérést tárcsa és betét csere után? Mert nemrég cseréltettem az elsőket és 500 km után se fékez a kocsi, csak csúszik tovább. Alig akar megállni. A szerviz szerint be kell járatni, amit meg is tettem.
Ennyi km után már jónak kéne lennie nem?
Nem tudom csinálnak e! De azt gondolom illene!! De lehet kimentek a szervizútra és kipróbálták.  eplus2
Ja és szerintük jó volt. Nekem a márkaszervizes több ezer km után 140 ről erősen fékezve egyik oldalon agyonrázta az autót.
Csak azért, mert a tárcsa alatt tiszta rozsda volt. Elfelejtették megpucolni! Nem a tárcsa ütött! Vidd vissza, méresd meg és csinálják meg! falbav
 
beka3
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Oldalak: 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.