Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 00:08:11 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 31   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 593776 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #750 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 20:59:54 »

érdekes, ahova vittem 2500.-huf-ért volt
nem baj. örülj neki
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #751 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:00:29 »

nekem van egy felesleges órám.nem kell senkinek?profi... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #752 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:01:55 »

nekem van egy felesleges órám.nem kell senkinek?profi... hehe
legalább omega?
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #753 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:02:03 »

nekem van egy felesleges órám.nem kell senkinek?profi... hehe

hepét mér vagy hupát?
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #754 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:02:25 »

legalább omega?

esetleg corsa, de az másik forum Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #755 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:03:16 »

falbav majdnem megint belefutottam, de inkább megittam egy sört :d

 vigyor3
 eljen
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #756 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:04:54 »

legalább omega?
ja.lotus... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #757 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:05:17 »

hepét mér vagy hupát?
súlyt.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #758 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:05:42 »

súlyt.... eplus2
az mérleg, olyanom van itthon Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #759 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:06:25 »

az mérleg, olyanom van itthon Cheesy
nem.tévedsz.ez óra.és súlyt mérsz vele.nevitatkozzámán! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #760 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 21:18:24 »

nem.tévedsz.ez óra.és súlyt mérsz vele.nevitatkozzámán! nyes

 nyes  nyes  nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2016.04.04 hétfő, 22:43:25 »

falbav majdnem megint belefutottam, de inkább megittam egy sört :d
nem mertem folytatni, mert megint bedobod a reged és még ez az 500 hsz-ed se lesz meg nyes eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #762 Dátum: 2016.04.05 kedd, 04:19:25 »

na akkor még egyszer.

- Arról volt szó, hogy a féken nem érez pulzálást, a kormányt meg berángatja (nem ráz, hanem berángatja). Ergó nem a tárcsa hullámos, hanem nem központos, ezt pedig bazira nem mutatja meg az az óra.
- nézheted a kedvezményeket (bár tescos féktárcsát előre venni bátor dolog), de egy a gyári kedvezménnyel együtt sem hiszem, hogy 16 alatt lesz, bármi egyéb (ami nem a gagyi) sem lesz ez alatt bármilyen kedvezménnyel
- akkor is jó lenne ha az ember tudná, hogy az alkatrész amit cserél rossz-e, ezt pedig bevizsgálás nélkül nem fogod megtudni. Az "órás" megoldás csak a felület huplisságára ad infót, a központosságra nem

Próbáljátok meg segítőkészen értelmezni a dolgot, aztán mehet a round N
nekem is csinálta ezt a rázást.alufelninél jobban érezhetően,mint lemezfelninél. új gumik mindegyiken,centrírozva. elöl hátul új féktárcsa. ennek felszerelése elött gondosan le voltak takarítva a kerékagyak. futómű beállítva rendesen. ami megoldotta a napokban az az, hogy kicseréltettem a toronycsapágyakat,lengéscsillpaítókat. azóta abbamaradt bármilyen kormány remegés.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #763 Dátum: 2016.04.05 kedd, 09:27:55 »

nekem is csinálta ezt a rázást.alufelninél jobban érezhetően,mint lemezfelninél. új gumik mindegyiken,centrírozva. elöl hátul új féktárcsa. ennek felszerelése elött gondosan le voltak takarítva a kerékagyak. futómű beállítva rendesen. ami megoldotta a napokban az az, hogy kicseréltettem a toronycsapágyakat,lengéscsillpaítókat. azóta abbamaradt bármilyen kormány remegés.

a lengéscsillapító is egy érdekes dolog, de az inkább útviszony függőben csinálja nem sebességfüggőben a rezgést.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #764 Dátum: 2016.04.05 kedd, 11:02:11 »

a lengéscsillapító is egy érdekes dolog, de az inkább útviszony függőben csinálja nem sebességfüggőben a rezgést.
konkrétan nekem az volt,hogy lemezfelnivel nem volt baja, de alufelnivel rázta a kormányt. úttól függetlenül. a toronycsapágy eleve xar volt, hidegben ,alászedett kormánynál enyhén mint ha bebillent volna,és roppant egyet a jobb eleje.
a lengéscsillapítóból bár olaj nem folyt,de 180k volt benne, szóval az is csere, és a kasztnihoz a toronycsapágyat rögzítő támasztóbizbasz is csere.
most semmit nem remeg a kormányom. szóval egy lehetséges megoldásnak szvsz elfogadható ez is, ha minden más jó.
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #765 Dátum: 2016.04.05 kedd, 12:58:22 »

nekem is csinálta ezt a rázást.alufelninél jobban érezhetően,mint lemezfelninél. új gumik mindegyiken,centrírozva. elöl hátul új féktárcsa. ennek felszerelése elött gondosan le voltak takarítva a kerékagyak. futómű beállítva rendesen. ami megoldotta a napokban az az, hogy kicseréltettem a toronycsapágyakat,lengéscsillpaítókat. azóta abbamaradt bármilyen kormány remegés.
Nagyon hasonló a tünet nálam is, annyi különbséggel, hogy nálam a "remegésen" kívül nem utal semmi más hibára (pl. nincs roppanás, nyikkanás, kopogás stb.) Lehet, hogy nálad sem az eredeti kiváltó ok szűnt meg, csak az új alkatrészek jobban csillapítják a keletkező abnormális viselkedést? (persze ne így legyen) Én ettől félnék, úgyhogy egyelőre a féktárcsa és a kerékagy vizsgálata fog megtörténni, aztán ha azok rendben, akkor megyek tovább (pl. ahogy írtam ki lett cserélve a bal belső kormányösszekötő, mert valóban lógott már egy kicsit, ettől valamennyire jobb lett, de nem szűnt meg a probléma).
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #766 Dátum: 2016.04.05 kedd, 13:10:50 »

Nagyon hasonló a tünet nálam is, annyi különbséggel, hogy nálam a "remegésen" kívül nem utal semmi más hibára (pl. nincs roppanás, nyikkanás, kopogás stb.) Lehet, hogy nálad sem az eredeti kiváltó ok szűnt meg, csak az új alkatrészek jobban csillapítják a keletkező abnormális viselkedést? (persze ne így legyen) Én ettől félnék, úgyhogy egyelőre a féktárcsa és a kerékagy vizsgálata fog megtörténni, aztán ha azok rendben, akkor megyek tovább (pl. ahogy írtam ki lett cserélve a bal belső kormányösszekötő, mert valóban lógott már egy kicsit, ettől valamennyire jobb lett, de nem szűnt meg a probléma).
nem tudom. de fékezéskor enyém nem rázott. a kerék meg lett nézetve felnijavítóban.a tárcsák újak. de nem mindig rázódott. most viszont teljesen megszűnt mindenféle gebsz
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #767 Dátum: 2016.04.05 kedd, 13:52:07 »

nem tudom. de fékezéskor enyém nem rázott. a kerék meg lett nézetve felnijavítóban.a tárcsák újak. de nem mindig rázódott. most viszont teljesen megszűnt mindenféle gebsz
enyém sem ráz fékezéskor, de szépen lépésenként haladok, fék-agy, további összekötők, torony, csillapítók, kormánymű...
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #768 Dátum: 2016.04.05 kedd, 13:59:15 »

nem tudom. de fékezéskor enyém nem rázott. a kerék meg lett nézetve felnijavítóban.a tárcsák újak. de nem mindig rázódott. most viszont teljesen megszűnt mindenféle gebsz

lengéscsillapítót is egy viszonylag olcsó méréssel ki lehet szűrni. A lengéscsillapító kanyarokban, súlypontváltozáskor,egyenetlen útfelületen való közlekedéskor dolgozik. Pl ha autópályán haladsz egyenesen állandó tempóval, ahol tükörsima az flaszter, akkor nem érezhetsz semmit ami a csillapítóhoz kapcsolható, kivéve, ha a csillapító annyira szét van hulva, hogy oldalirányú mozgása is van már (ilyet eddig még csak egyszer láttam, de ott nyilván ömlött az olaj a csillapítóból, amíg volt benne).
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #769 Dátum: 2016.04.05 kedd, 14:01:42 »

lengéscsillapítót is egy viszonylag olcsó méréssel ki lehet szűrni. A lengéscsillapító kanyarokban, súlypontváltozáskor,egyenetlen útfelületen való közlekedéskor dolgozik. Pl ha autópályán haladsz egyenesen állandó tempóval, ahol tükörsima az flaszter, akkor nem érezhetsz semmit ami a csillapítóhoz kapcsolható, kivéve, ha a csillapító annyira szét van hulva, hogy oldalirányú mozgása is van már (ilyet eddig még csak egyszer láttam, de ott nyilván ömlött az olaj a csillapítóból, amíg volt benne).

Ha oldalirányban mozog egy lengéscsillapító, akkor ott a futóműben xar valami.  beka3

Regelj le.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #770 Dátum: 2016.04.05 kedd, 14:11:01 »

Ha oldalirányban mozog egy lengéscsillapító, akkor ott a futóműben xar valami.  beka3

ezek szerint a lengéscsillapító nem a futómű része?
Én arra gondoltam, ha a lengéscsillapító két része egymáshoz képest oldalirányba el tud mozogni. Mint említettem, ilyet eddig csak egyszer láttam.

Válasz
Regelj le.  nyes

jaja, majd hamarosan. addig ne írj Cheesy  eplus2
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #771 Dátum: 2016.04.05 kedd, 14:15:34 »

ezek szerint a lengéscsillapító nem a futómű része?
Én arra gondoltam, ha a lengéscsillapító két része egymáshoz képest oldalirányba el tud mozogni. Mint említettem, ilyet eddig csak egyszer láttam.

jaja, majd hamarosan. addig ne írj Cheesy  eplus2

kb mennyit várjak? 1-2 nap elég, ugye?  nyes

Ha kiveszed a lengéscsillapítót, akkor sem mozoghat oldalra a kerék, jó rossz csillapítóval is ugyanazt az utat járja be a kerék...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #772 Dátum: 2016.04.05 kedd, 14:30:51 »

kb mennyit várjak? 1-2 nap elég, ugye?  nyes

Majd szólok, de megint írtál, szóval azt az időt megint megvárom Cheesy

Válasz
Ha kiveszed a lengéscsillapítót, akkor sem mozoghat oldalra a kerék, jó rossz csillapítóval is ugyanazt az utat járja be a kerék...

Ha a lengéscsillapító billeg (maga a lengéscsillapító oldalirányba, nem a kerék, hiszen az a tengely végén van), az egyszer bevihet egy plusz rezgést, bizonytalanságot, pláne, hogy ekkor már megszűnt működni mit lengéscsillapító
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #773 Dátum: 2016.04.05 kedd, 23:34:01 »

És itt jön a képbe az, amikor az abroncsok nem futnak szépen, pulzálnak.  Ki lehet centrírozni, de ha nem kerek, akkor rázni, ütni fog. Lehet, hogy éppencsak érezhetően és lehet, hogy csak 130 felett, de fog.

A centrírozásról meg csak annyit, hogy a gumisok nagy %-a rohadtul nem kalibráltatlja a műszerét (ami pld. minősített vizsgaállomás, azok igen, gondolom, ott ellenőrzik őket). Tegnap felrakták a nyári szettet, kértem, hogy akkor cetrírozzák már ki. Rázott. Visszavíttam, 10-15 gr. eltérés, újra kellett rakni. (Ugyanaz a hely, ugyanaz a gép.) Rázott. Ma elvittem egy másik helyre, újra kellett tenni, mert az érték köszönőviszonyban sem volt a 0-0 álláshoz. Itt megint újrarakták és lám, most nem ráz. Smiley

Ha egyébként valaki toroncsapágyat cserél, akkor szerintem már a gátlót is cserélje, mert idővel az is bekakukkol és akkor úrja lehet kezdeni a dáridót Smiley Nem nagy összeg és nem kell megint szétverni az elejét...

lengéscsillapítót is egy viszonylag olcsó méréssel ki lehet szűrni. A lengéscsillapító kanyarokban, súlypontváltozáskor,egyenetlen útfelületen való közlekedéskor dolgozik. Pl ha autópályán haladsz egyenesen állandó tempóval, ahol tükörsima az flaszter, akkor nem érezhetsz semmit ami a csillapítóhoz kapcsolható, kivéve, ha a csillapító annyira szét van hulva, hogy oldalirányú mozgása is van már (ilyet eddig még csak egyszer láttam, de ott nyilván ömlött az olaj a csillapítóból, amíg volt benne).
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #774 Dátum: 2016.04.05 kedd, 23:37:26 »

És itt jön a képbe az, amikor az abroncsok nem futnak szépen, pulzálnak.  Ki lehet centrírozni, de ha nem kerek, akkor rázni, ütni fog. Lehet, hogy éppencsak érezhetően és lehet, hogy csak 130 felett, de fog.

A centrírozásról meg csak annyit, hogy a gumisok nagy %-a rohadtul nem kalibráltatlja a műszerét (ami pld. minősített vizsgaállomás, azok igen, gondolom, ott ellenőrzik őket). Tegnap felrakták a nyári szettet, kértem, hogy akkor cetrírozzák már ki. Rázott. Visszavíttam, 10-15 gr. eltérés, újra kellett rakni. (Ugyanaz a hely, ugyanaz a gép.) Rázott. Ma elvittem egy másik helyre, újra kellett tenni, mert az érték köszönőviszonyban sem volt a 0-0 álláshoz. Itt megint újrarakták és lám, most nem ráz. Smiley

Ha egyébként valaki toroncsapágyat cserél, akkor szerintem már a gátlót is cserélje, mert idővel az is bekakukkol és akkor úrja lehet kezdeni a dáridót Smiley Nem nagy összeg és nem kell megint szétverni az elejét...


jajaja
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #775 Dátum: 2016.04.05 kedd, 23:56:56 »

Szerintem kezd a legalapvetőbbel, ami a rázást okozhatja, a felnivel és a gumival. Vidd el egy másik helyre, pörgessék meg ők is, ne csak egy szerviz, ne csak egy gép alapján menj tovább Wink



enyém sem ráz fékezéskor, de szépen lépésenként haladok, fék-agy, további összekötők, torony, csillapítók, kormánymű...
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #776 Dátum: 2016.04.06 szerda, 09:35:41 »

Szerintem kezd a legalapvetőbbel, ami a rázást okozhatja, a felnivel és a gumival. Vidd el egy másik helyre, pörgessék meg ők is, ne csak egy szerviz, ne csak egy gép alapján menj tovább Wink




elméletileg ezen már túl van, de tény, hogy egynél több helyre érdemes vinni. Amúgy egyszer volt egy taurus gumim, vadi újonnan kaptam az autóhoz ajándékba és az pl amikor felrakták kóválygott az autó és egy sebesség után csak félrehúzott.

enyém sem ráz fékezéskor, de szépen lépésenként haladok, fék-agy, további összekötők, torony, csillapítók, kormánymű...

Ha van téi/nyári szet külön felnin, akkor cseréltesd át egy tesztre. Legalább kizárhatod ezt is.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #777 Dátum: 2016.04.06 szerda, 11:34:43 »

elméletileg ezen már túl van, de tény, hogy egynél több helyre érdemes vinni. Amúgy egyszer volt egy taurus gumim, vadi újonnan kaptam az autóhoz ajándékba és az pl amikor felrakták kóválygott az autó és egy sebesség után csak félrehúzott.

Ha van téi/nyári szet külön felnin, akkor cseréltesd át egy tesztre. Legalább kizárhatod ezt is.
Köszi srácok, de ezeken már rég túl vagyok, azért kezdtem azzal, hogy alapfeltételezés, hogy mind a téli mind a nyári kerekeim rendben vannak. Akit érdekel itt vannak a részletek:
- először csak az alufelnivel csinálta (az 17-es), de pár hete a eddig szépen futó 16-os ballonosabb télivel is elkezdte, pont azért kezdtem utánajárni.
- mindkét felni gyári (nyári alu, téli lemez)
- cserélgettem első-hátsókat
- én is görgőztettem mindent (2x is), meg centíroztattam, volt, hogy egy hónap alatt 3x, különböző gumisoknál, sőt még az Abroncs Kereskedőház Soroksári úti telepén is voltam, ahol egy lézeres géppel kimérték, hogy a felni és a gumi hogyan tér el az ideális körtől és úgy forgatták össze őket, hogy a szerelt kerék minél kevésbé térjen el attól (amúgy ilyen gépet azóta sem láttam sehol, még ők maguk sem hirdetik, hogy van ilyen szolgáltatásuk, a guglin egyszerűen nem tudom, hogy kellene keresni, hogy rátaláljak más ilyen műhelyre)
- ez kb 2 éve volt, jó is lett, de pár hónapra rá észrevettem, hogy már 50-es tempónál is enyhén érzem, hogy jobbra-balra akarja mozgatni a kormányt, nagyobb sebességnél meg ez a mozgás persze szinte remegésbe váltott
- azt gondoltam, hogy biztosan ilyen rossz a gumi, vagy a gyári ford alufelni, hogy megint deformálódott (a gumi amúgy Dunlop Blueresponse, újonnan vettem akkor pár hónapja, régóta Dunlopot használok és soha semmi gond nem volt vele) - hagytam a fenébe, nem volt olyan vészes, a tavalyi nyarat is végigcsináltam így
- viszont most már egyértelmű, hogy nem a nyári kerék lesz a ludas, hiszen a télivel is ugyanezt csinálja (azok szintén jól meg lettek vizslatva)
- úgyhogy megnézetem a féktárcsákat meg az agyat első körben (amúgy 2 éve kapott új tárcsákat mindenhová, ott álltam mellette, szépen letakarították, meg befújták a megfelelő cuccal, persze lehet, hogy azóta bement alá valami)
- fékezésnél nem ráz, úgyhogy azért esélyes, hogy nem itt lesz a baj, és akkor megyek tovább a torony felé - bár egyelőre nem tapasztalok semmilyen jelenséget (mondjuk a nyári kerékkel a kormányt teljesen kitekerve ha megmozdítom az autót, akkor nyikkan egy nagyot (tipikus fém a fémen hang), de azt gondoltam, hogy az esetleg lehetett a most kicserélt belső kormányösszekötő miatt, mert eléggé úgy nézett már ki a gömbfeje)
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Tibor64
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



E-mail
« Új hozzászólás #778 Dátum: 2016.04.06 szerda, 18:38:57 »

Köszi srácok, de ezeken már rég túl vagyok, azért kezdtem azzal, hogy alapfeltételezés, hogy mind a téli mind a nyári kerekeim rendben vannak. Akit érdekel itt vannak a részletek:
Üdv!
A focusom produkált hasonlótm még amikor nálam volt egy éve, és nem gumi, hanem féltengely probléma adódott. Én is ugyanígy végigjártam mindent, téli -nyári gumi, kétszer centríroztatva, és a féltengely csere oldotta meg a problémát. Érdekes volt, hogy kanyarodáskor nem ropogott, kopogott, úgyhogy emiatt félve invesztáltam be, de a csere megoldotta a gondot.
Naplózva

Mondeo 1,6 ecoboost Titanium 2012.04 fl. 4ajtó.
Adam86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #779 Dátum: 2016.04.08 péntek, 16:42:04 »

Bal első összekotő mennyibe fájhat? Kátyu szétütötte .... Milyet érdemes venni? Csak gyári Ford? Ha mégsem nem gond ha az egyik gyári a másik más?
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.08 péntek, 16:57:17 írta Adam86 » Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #780 Dátum: 2016.04.09 szombat, 18:41:36 »

Bal első összekotő mennyibe fájhat? Kátyu szétütötte .... Milyet érdemes venni? Csak gyári Ford? Ha mégsem nem gond ha az egyik gyári a másik más?

Szia!

Itt körül tudsz nézni:

https://alkatreszek.hu/autotipus/ford_alkatreszek/mondeo/mondeo_iv_turnier_ba7_2007_03/22519/felfuggesztes_kormanyzas/kormany_gombfej/elso_tengely_bal/-_1

Semmiképpen sem a legolcsóbbat venném...Febi, Swag, Meyle -ezek jó minőségek, nem gond, ha csak egyik oldalon cseréled. Ha ekkora kátyut kapták, akkor én megnézetném még a felnit is, alufelni esetén repedés/deformálódás is lehet.



Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Adam86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #781 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 10:12:12 »

Szia!

Itt körül tudsz nézni:

https://alkatreszek.hu/autotipus/ford_alkatreszek/mondeo/mondeo_iv_turnier_ba7_2007_03/22519/felfuggesztes_kormanyzas/kormany_gombfej/elso_tengely_bal/-_1

Semmiképpen sem a legolcsóbbat venném...Febi, Swag, Meyle -ezek jó minőségek, nem gond, ha csak egyik oldalon cseréled. Ha ekkora kátyut kapták, akkor én megnézetném még a felnit is, alufelni esetén repedés/deformálódás is lehet.





Köszi a segítséget! Lemförder lett végül, most már rendben van.
Naplózva
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #782 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 14:46:57 »

elméletileg ezen már túl van, de tény, hogy egynél több helyre érdemes vinni. Amúgy egyszer volt egy taurus gumim, vadi újonnan kaptam az autóhoz ajándékba és az pl amikor felrakták kóválygott az autó és egy sebesség után csak félrehúzott.

Ha van téi/nyári szet külön felnin, akkor cseréltesd át egy tesztre. Legalább kizárhatod ezt is.
Ma megvolt a féktárcsa mérés - az oldalütés a megengedett max érték tizede -, a kerékagy és a torony vizsgálata, és 3 szerelővel is átnézettem a teljes futóművet, hogy minimalizáljam a "benézés" lehetőségét - minden tökéletes, nem lóg semmi. Nem maradt más, mint a kormánymű valamilyen hibája.  szomoru1
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #783 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 15:01:31 »

Ma megvolt a féktárcsa mérés - az oldalütés a megengedett max érték tizede -, a kerékagy és a torony vizsgálata, és 3 szerelővel is átnézettem a teljes futóművet, hogy minimalizáljam a "benézés" lehetőségét - minden tökéletes, nem lóg semmi. Nem maradt más, mint a kormánymű valamilyen hibája.  szomoru1

csak, hogy ne legyen drága, szerintem vegyél egy bontott kormányművet. Én azt vettem a focusba (3 éve) és azóta is tökéletesen üzemel. Fele annyiba került, mint egy felújítás.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #784 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 16:03:53 »

csak, hogy ne legyen drága, szerintem vegyél egy bontott kormányművet. Én azt vettem a focusba (3 éve) és azóta is tökéletesen üzemel. Fele annyiba került, mint egy felújítás.
Néztem már ezt a lehetőséget is, pont határeset a dolog: 55-60.000 Ft alatt nem nagyon találtam S-Maxhoz bontott kormányművet, és akkor az ki tudja, meddig bírja majd, mi van már benne megkopva, a felújítás meg 50-100.000 között mozog. Persze kérdés, hogy a jelen esetben - elektromos szervós kormánymű - mit takar a felújítás, mert általában a hidraulikus szervósoknál lehet mindenféle tömítéseket cserélgetni, a villanyosoknál csak porvédőt meg csapágyat és kész (ha a szervó egybe van építve a kormányművel). Mielőtt azonban belevágok, megfűzöm valamelyik kormányműves szakit, hogy menjünk egy kört, nézze meg ő is a jelenséget, feleslegesen ne kezdjük el lebontani az autót.
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #785 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 16:07:58 »

Néztem már ezt a lehetőséget is, pont határeset a dolog: 55-60.000 Ft alatt nem nagyon találtam S-Maxhoz bontott kormányművet, és akkor az ki tudja, meddig bírja majd, mi van már benne megkopva, a felújítás meg 50-100.000 között mozog. Persze kérdés, hogy a jelen esetben - elektromos szervós kormánymű - mit takar a felújítás, mert általában a hidraulikus szervósoknál lehet mindenféle tömítéseket cserélgetni, a villanyosoknál csak porvédőt meg csapágyat és kész (ha a szervó egybe van építve a kormányművel). Mielőtt azonban belevágok, megfűzöm valamelyik kormányműves szakit, hogy menjünk egy kört, nézze meg ő is a jelenséget, feleslegesen ne kezdjük el lebontani az autót.

Csak, hogy megnyugtassalak... Én már cseréltem kormányművet... Nekem egyik irányba megszorult...  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #786 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 16:10:40 »

Csak, hogy megnyugtassalak... Én már cseréltem kormányművet... Nekem egyik irányba megszorult...  vigyor3
vigyor3 Tudom, átnyálaztam a fórumot, mikor nekiálltam a hibakeresésnek. A tiéd is villany, vagy olajos?
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #787 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 16:11:30 »

vigyor3 Tudom, átnyálaztam a fórumot, mikor nekiálltam a hibakeresésnek. A tiéd is villany, vagy olajos?

olajos villany.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #788 Dátum: 2016.04.14 csütörtök, 21:37:31 »

Ma megvolt a féktárcsa mérés - az oldalütés a megengedett max érték tizede -, a kerékagy és a torony vizsgálata, és 3 szerelővel is átnézettem a teljes futóművet, hogy minimalizáljam a "benézés" lehetőségét - minden tökéletes, nem lóg semmi. Nem maradt más, mint a kormánymű valamilyen hibája.  szomoru1
Nehezen tudom elképzelni, hogy a kormánymű sebességfüggő, periodikus hibát produkál. De ez legyen az én bajom.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
fektoh
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #789 Dátum: 2016.04.15 péntek, 10:22:06 »

Nehezen tudom elképzelni, hogy a kormánymű sebességfüggő, periodikus hibát produkál. De ez legyen az én bajom.
Én is, ezért hagytam ezt a lehetőséget utoljára.  Ha ez sem jön be, akkor egy láthatatlan szellem van az autómban, ami figyeli a sebességet és 100 felett elkezdi jobbra-balra röcögtetni a kormányt. 
Naplózva

S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #790 Dátum: 2016.04.15 péntek, 10:41:10 »

Nehezen tudom elképzelni, hogy a kormánymű sebességfüggő, periodikus hibát produkál. De ez legyen az én bajom.

ha lóg a fogasléc, simán...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #791 Dátum: 2016.04.15 péntek, 11:10:56 »

ha lóg a fogasléc, simán...

Lóg a fogasléc?  wow1 wow1 Hogy tud lógni? Nem megy isibe?  eplus2 eplus2

Hol, Mr. Girling lakásában a falon? 

Üdv.

T
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #792 Dátum: 2016.04.15 péntek, 11:11:56 »

Lóg a fogasléc?  wow1 wow1 Hogy tud lógni? Nem megy isibe?  eplus2 eplus2

Hol, Mr. Girling lakásában a falon? 

Üdv.

T

Kopott, töredezett fogú... És nem a fogorvoshoz kell menni vele...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Adam86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #793 Dátum: 2016.04.16 szombat, 09:51:39 »

Szerintetek normális? Bal összekötő csere + futómű állítás után jobbra áll a kormány, ott van az egyenes. A szervizesek szerint a Mondeo már csak ilyen, meg úgyis rossz a kormányszerkezet. Érdekes elötte jó volt. A futómű állításra kiszámláztak 8000-et. Mondjatok valami normális helyet Pesten (mindegy hol) ahol ezt helyrehozzák.

Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #794 Dátum: 2016.04.16 szombat, 10:04:54 »

Szerintetek normális? Bal összekötő csere + futómű állítás után jobbra áll a kormány, ott van az egyenes. A szervizesek szerint a Mondeo már csak ilyen, meg úgyis rossz a kormányszerkezet. Érdekes elötte jó volt. A futómű állításra kiszámláztak 8000-et. Mondjatok valami normális helyet Pesten (mindegy hol) ahol ezt helyrehozzák.

http://kepfeltoltes.hu/160416/61813813image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A szervizesek hülyék. Nem tudom miért hoztad el / vetted át az autót így.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #795 Dátum: 2016.04.16 szombat, 10:41:31 »

Szerintetek normális? Bal összekötő csere + futómű állítás után jobbra áll a kormány, ott van az egyenes. A szervizesek szerint a Mondeo már csak ilyen, meg úgyis rossz a kormányszerkezet. Érdekes elötte jó volt. A futómű állításra kiszámláztak 8000-et. Mondjatok valami normális helyet Pesten (mindegy hol) ahol ezt helyrehozzák.


Én az éjjel-nappali gumis futóműveséhez szoktam járni. Jó is, hogy mondod, mert a nyári gumi fent van és most akkor esedékes a futóműállítás
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.16 szombat, 10:53:26 írta kotta_cs » Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Adam86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #796 Dátum: 2016.04.16 szombat, 10:50:52 »

A szervizesek hülyék. Nem tudom miért hoztad el / vetted át az autót így.
Tegnap 4kor mire odamentem mar csak a portas volt ott, ma reggel meg kellett a kocsi, keresztgyereket vittem táborba. De hétfőn viszem vissza.

Ezt az ejjel-nappalist kikeresem koszi!
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #797 Dátum: 2016.04.16 szombat, 11:21:00 »

Tegnap 4kor mire odamentem mar csak a portas volt ott, ma reggel meg kellett a kocsi, keresztgyereket vittem táborba. De hétfőn viszem vissza.

Ezt az ejjel-nappalist kikeresem koszi!

Ha ez az, amelyjk a kulso-vaci uton van, akkor csak ovatosan. Egy kerekcserenel ugy megteptek a csavarokat hogy tavasszal mind a huszat cserelnem kellett. Volt olyan amit csak 2 meteres erokarral tudtunk leszedni meg melegitve is. A XVII kerulet mellett van egy gumis-futomuves, ismerem ezer eve, minden tavasszal atnezetem, meg sose allt keresztbe a kormany es sose hallottam panaszt a Mondeo kormanyara. Idiotak. Ha kell kontakt, idopont, irj.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #798 Dátum: 2016.04.16 szombat, 22:08:57 »

Tegnap 4kor mire odamentem mar csak a portas volt ott, ma reggel meg kellett a kocsi, keresztgyereket vittem táborba. De hétfőn viszem vissza.

Ezt az ejjel-nappalist kikeresem koszi!

http://nonstopgumi.hu/
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Adam86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 99


« Új hozzászólás #799 Dátum: 2016.04.26 kedd, 16:04:05 »

Már a 4. futóműves nem tud állítani egy normális, szemmel láthetó egyenest falbav Nem 0,1 fokról beszélünk, szemmel láthatóan jobbra áll még mindig a kormány. Menet közben meg ráz az egész (főleg fékezéskor - fékbetét, tárcsa 4 hónapos) és jobbra húz. Mindegyikhez visszavittem, valamelyikhez 3x is, de hiába. Már kezdem azt gondolni hogy rosszul szerepel a szoftverükben a Mondeo alapbeállítása. Kellett nekem állítgattatni a futóművet, előtte évekig hibátlan volt. Utolsó lehetőségnek gondolkodom a márkaszervizben. Bár ott lesz vagy 20-30 az egész. Azzal indítottak, hogy rajtuk kívül más nem tudja beállítani az országban, akihez vittem az biztosan szétbarmolta és 2x kell megcsinálni az állítást hogy jó legyen. Darabja 11e+vizsgálati díj.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 31   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.