Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:18:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
14
15
16
17
18
19
20
[
21
]
22
23
24
25
26
27
28
...
31
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 593646 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1000 Dátum:
2017.07.04 kedd, 08:58:28 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.03 hétfő, 21:53:35
fl előttire jó ez a méret. leírtam már 3x
De nem jó rá, csak rá lehet tenni... ....de attól még nem jó!
Enyémen is 225/50 R17 a téli (smax MK1 méret), ez sem jó rá, csak rá lehet tenni.
A 205/55 R16 SOHA NEM volt első szerelés az MK4 2.0tdci preFL-n. Sokan spórolásból teszik ezt föl, mert olcsóbb, mint 215/55 R16. Ez meg már egy másik kérdéskört feszeget...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1001 Dátum:
2017.07.04 kedd, 09:50:00 »
Idézetet írta: titta - 2017.06.30 péntek, 23:17:24
Most oszinten, Te feltenned?
Én télre 205/55/R16-ot használok. Eddig nem éreztem problémásnak.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
lengőkar
«
Új hozzászólás #1002 Dátum:
2017.07.04 kedd, 09:53:49 »
Futóművesnél van a kocsi, alsó gömbfej cserét javasolnak.
178eKm van a gépben (óra szerint), számomra a lengőkar szilentek a kérdésesek, emiatt inkább lengőkart cserélnék. Ez a lefúrjuk a szegecset, kicseréljük a gömbfejet dolog nekem annyira nem jön be. Az MK3-nál csináltattam ilyet, de nem lett tőle sokkal jobb a futómű. Vélemény?
Meyle-t ajánlottak 60eFt/db ért. Melyik márkát érdemes még?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1003 Dátum:
2017.07.04 kedd, 09:59:23 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.07.04 kedd, 09:53:49
Futóművesnél van a kocsi, alsó gömbfej cserét javasolnak.
178eKm van a gépben (óra szerint), számomra a lengőkar szilentek a kérdésesek, emiatt inkább lengőkart cserélnék. Ez a lefúrjuk a szegecset, kicseréljük a gömbfejet dolog nekem annyira nem jön be. Az MK3-nál csináltattam ilyet, de nem lett tőle sokkal jobb a futómű. Vélemény?
Meyle-t ajánlottak 60eFt/db ért. Melyik márkát érdemes még?
Nekem a hármasnál unokatesómmal szintén a lefúrásos módszerrel cseréltük a talpas/támasztó gömbfejet (ha jól emlékszem a nevére). De cseréltük a szilenteket is, így együtt megint olyan lett mint az új. Ha nem sérült a lengőkar, akkor szerintem pénzkidobás kompletten cserélni. Én LEMFÖRDER-t raknék, nem olcsó, de cserében drága. Viszont azt mondják ez egész jó. Bárdiból el tudod hozni jóárasítva.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1004 Dátum:
2017.07.04 kedd, 10:03:49 »
Idézetet írta: titta - 2017.07.04 kedd, 09:59:23
Nekem a hármasnál unokatesómmal szintén a lefúrásos módszerrel cseréltük a talpas/támasztó gömbfejet (ha jól emlékszem a nevére). De cseréltük a szilenteket is, így együtt megint olyan lett mint az új. Ha nem sérült a lengőkar, akkor szerintem pénzkidobás kompletten cserélni. Én LEMFÖRDER-t raknék, nem olcsó, de cserében drága. Viszont azt mondják ez egész jó. Bárdiból el tudod hozni jóárasítva.
A szilentek kb 20eFt + munkadíj. Talpas göbfej 8-10eFt+ munkadíj. Ez kb. a lengőkar fele.
Nézem a Bárdit, nincs nekik lemfölder. Febi van.
Unix-nál meyle, az-masterteile van készleten. Oda van kedvezményünk?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1005 Dátum:
2017.07.04 kedd, 10:12:34 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.07.04 kedd, 10:03:49
A szilentek kb 20eFt + munkadíj. Talpas göbfej 8-10eFt+ munkadíj. Ez kb. a lengőkar fele.
Nézem a Bárdit, nincs nekik lemfölder. Febi van.
Unix-nál meyle, az-masterteile van készleten. Oda van kedvezményünk?
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2013/2_0/D/futomu---kormanyzas/futomu-alkatreszek/tamasztogombfej
Itt nem látod?
Most nézem hogy ha motorkódra szűrtél, akkor valszeg azért nem dobta ki. Pedig jó lesz ez...
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.04 kedd, 10:14:18 írta titta
»
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1006 Dátum:
2017.07.04 kedd, 10:16:21 »
Idézetet írta: titta - 2017.07.04 kedd, 10:12:34
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2013/2_0/D/futomu---kormanyzas/futomu-alkatreszek/tamasztogombfej
Itt nem látod?
Most nézem hogy ha motorkódra szűrtél, akkor valszeg azért nem dobta ki. Pedig jó lesz ez...
ja, te a gömbfejet mondod. Azt látom. Lengőkart néztem.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1007 Dátum:
2017.07.04 kedd, 11:14:08 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.07.04 kedd, 08:58:28
De nem jó rá, csak rá lehet tenni... ....de attól még nem jó!
Enyémen is 225/50 R17 a téli (smax MK1 méret), ez sem jó rá, csak rá lehet tenni.
A 205/55 R16 SOHA NEM volt első szerelés az MK4 2.0tdci preFL-n. Sokan spórolásból teszik ezt föl, mert olcsóbb, mint 215/55 R16. Ez meg már egy másik kérdéskört feszeget...
ami a kocsi adattábláján (gumiméret) szerepel, azt fel lehet tenni, mert az a méret való rá. vagy szerinted viccből van ráírva?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1008 Dátum:
2017.07.04 kedd, 11:15:37 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.07.04 kedd, 09:53:49
Futóművesnél van a kocsi, alsó gömbfej cserét javasolnak.
178eKm van a gépben (óra szerint), számomra a lengőkar szilentek a kérdésesek, emiatt inkább lengőkart cserélnék. Ez a lefúrjuk a szegecset, kicseréljük a gömbfejet dolog nekem annyira nem jön be. Az MK3-nál csináltattam ilyet, de nem lett tőle sokkal jobb a futómű. Vélemény?
Meyle-t ajánlottak 60eFt/db ért. Melyik márkát érdemes még?
lemförder unixnál 63/db.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1009 Dátum:
2017.07.04 kedd, 11:21:26 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.07.04 kedd, 10:03:49
A szilentek kb 20eFt + munkadíj. Talpas göbfej 8-10eFt+ munkadíj. Ez kb. a lengőkar fele.
Nézem a Bárdit, nincs nekik lemfölder. Febi van.
Unix-nál meyle, az-masterteile van készleten. Oda van kedvezményünk?
Amilyen jó híre volt régen a Febinek, nekem annyira nem jött be... Régi autókhoz vettem alkatrészeket, de asszony Focusán a kutaycsont is volt már tőlük, és az nem sokáig bírta.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1010 Dátum:
2017.07.04 kedd, 11:26:33 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.07.04 kedd, 10:03:49
A szilentek kb 20eFt + munkadíj. Talpas göbfej 8-10eFt+ munkadíj. Ez kb. a lengőkar fele.
Nézem a Bárdit, nincs nekik lemfölder. Febi van.
Unix-nál meyle, az-masterteile van készleten. Oda van kedvezményünk?
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2013/2_0/D/futomu---kormanyzas/futomu-alkatreszek/lengokar
25ből megvan a teljes lengőkar.ha kell 48% írj.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1011 Dátum:
2017.07.04 kedd, 12:22:27 »
Idézetet írta: Luk-ács Tomi - 2017.07.04 kedd, 11:21:26
Amilyen jó híre volt régen a Febinek, nekem annyira nem jött be... Régi autókhoz vettem alkatrészeket, de asszony Focusán a kutaycsont is volt már tőlük, és az nem sokáig bírta.
A közlekedési helyszínek és szokások merőben befolyásolják a futómű alkatrészek élettartamát....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1012 Dátum:
2017.07.04 kedd, 22:06:18 »
Idézetet írta: alf® - 2017.07.04 kedd, 11:26:33
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/FORD/MONDEO/2013/2_0/D/futomu---kormanyzas/futomu-alkatreszek/lengokar
25ből megvan a teljes lengőkar.ha kell 48% írj.
kösz Alf, megoldódott.
Titta
2 FEBI lengőkar, 2 febi hátsó stabpálca.
Pénteken kerül be a cucc, 2 első stabpálcával együtt. Ugyan az első stabpálcák még nem zörögnek, de ha már vettem 1 éve ill. új lengőkar lesz, kerüljön be az is.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.04 kedd, 22:08:18 írta Relhist
»
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1013 Dátum:
2017.07.04 kedd, 23:19:08 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.07.04 kedd, 22:06:18
kösz Alf, megoldódott.
Titta
2 FEBI lengőkar, 2 febi hátsó stabpálca.
Pénteken kerül be a cucc, 2 első stabpálcával együtt. Ugyan az első stabpálcák még nem zörögnek, de ha már vettem 1 éve ill. új lengőkar lesz, kerüljön be az is.
reméljük bejön a febi, tapasztalatok mást mondanak
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1014 Dátum:
2017.07.05 szerda, 06:44:53 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.04 kedd, 23:19:08
reméljük bejön a febi, tapasztalatok mást mondanak
mi a tapasztalat a febi lengőkarral?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1015 Dátum:
2017.07.05 szerda, 08:40:54 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.04 kedd, 11:14:08
ami a kocsi adattábláján (gumiméret) szerepel, azt fel lehet tenni, mert az a méret való rá. vagy szerinted viccből van ráírva?
Természetesen viccből! Ha jó lett volna rá, akkor az lett volna az első szerelés.
A fomoco se volt láma, hogy dafke a drágább gumival szerelte. Azért szerelte a 2.0tdci - t 215/55 R16 - al alapban, mert más nem jó rá. (mellesleg idétlenül is néz ki...) A többi gányolás...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1016 Dátum:
2017.07.05 szerda, 09:41:02 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.07.05 szerda, 08:40:54
Természetesen viccből! Ha jó lett volna rá, akkor az lett volna az első szerelés.
A fomoco se volt láma, hogy dafke a drágább gumival szerelte. Azért szerelte a 2.0tdci - t 215/55 R16 - al alapban, mert más nem jó rá. (mellesleg idétlenül is néz ki...) A többi gányolás...
jólvan, üljleegyes
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1017 Dátum:
2017.07.05 szerda, 09:42:05 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.07.05 szerda, 06:44:53
mi a tapasztalat a febi lengőkarral?
magával a febivel, ahogy írták is, nem az a minőség mint régen és mint amit várnál tőle. én inkább lemfördert veszek, azok tartósak. ha nincs akkor trw vagy más hasonló márka
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1018 Dátum:
2017.07.05 szerda, 12:40:12 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.05 szerda, 09:42:05
magával a febivel, ahogy írták is, nem az a minőség mint régen és mint amit várnál tőle. én inkább lemfördert veszek, azok tartósak. ha nincs akkor trw vagy más hasonló márka
Manapság már mindenre van pro és kontra is. Én jártam már fordítva is és pont ennél a két márkánál, amit említesz....
Mostanában nem jó alkatrészeket gyártanak, hanem csak sokat.
Mostanában igen jó ár/érték arányú a Moog és meglepően jó minőségűek az alkatrészek.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1019 Dátum:
2017.07.05 szerda, 12:51:49 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.07.05 szerda, 06:44:53
mi a tapasztalat a febi lengőkarral?
Szerintem simán vállalható. Bilstein alkatrészeket csomagolnak, Ők sok gyárnál beszállítók. Sok terméken még a kiköszörült márkalogókkal is találkozni.
Ha nem gyárit vennék, akkor kompromisszum lenne a Febi. Ő ugye nem gyártó, csomagolnak ien oan termékeket. Ha jól emlékszem megvette a Bilstein group. Németek...
Zsolti valószínűleg nem 40 - 50db ot cserél hetente, nem hajt tízezreket hetek alatt, amiért ien hamar megjelenhet az akkurátus tapasztalat. Ha mégis igen, megkövetem, mert akkor mérvadó a mintavétel...
Nem ekézni akarom Zsoltit, de mindent 0,0004mp alatt reagál le, általánosítja a tapasztalatait és kihirdeti.
Lehet, hogy máshogy van néha...
Béke!
a Balog meg szintén nem releváns minta, mert neki meg direkt mindenből a beteg megy (ezt gyártói forrásból tudom)... Ennyi cirkusz a világon nincs fordokkal, mint neki volt csak az smaxival!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1020 Dátum:
2017.07.05 szerda, 12:53:47 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.07.05 szerda, 12:40:12
Manapság már mindenre van pro és kontra is. Én jártam már fordítva is és pont ennél a két márkánál, amit említesz....
Mostanában nem jó alkatrészeket gyártanak, hanem csak sokat.
Mostanában igen jó ár/érték arányú a Moog és meglepően jó minőségűek az alkatrészek.
Kösz Tibbi, pont erre gondoltam én is, csak te tudsz fogalmazni!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1021 Dátum:
2017.07.05 szerda, 12:59:38 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.07.05 szerda, 12:51:49
Szerintem simán vállalható. Bilstein alkatrészeket csomagolnak, Ők sok gyárnál beszállítók. Sok terméken még a kiköszörült márkalogókkal is találkozni.
Ha nem gyárit vennék, akkor kompromisszum lenne a Febi. Ő ugye nem gyártó, csomagolnak ien oan termékeket. Ha jól emlékszem megvette a Bilstein group. Németek...
Zsolti valószínűleg nem 40 - 50db ot cserél hetente, nem hajt tízezreket hetek alatt, amiért ien hamar megjelenhet az akkurátus tapasztalat. Ha mégis igen, megkövetem, mert akkor mérvadó a mintavétel...
Nem ekézni akarom Zsoltit, de mindent 0,0004mp alatt reagál le, általánosítja a tapasztalatait és kihirdeti.
Lehet, hogy máshogy van néha...
Béke!
a Balog meg szintén nem releváns minta, mert neki meg direkt mindenből a beteg megy (ezt gyártói forrásból tudom)... Ennyi cirkusz a világon nincs fordokkal, mint neki volt csak az smaxival!
Neked is elmondták, hogy a hálózaton belül kiment a körlevél, hogy neki tényleg mindenből a már kikukázottat kell adni?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1022 Dátum:
2017.07.05 szerda, 13:03:45 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.07.05 szerda, 12:51:49
a Balog meg szintén nem releváns minta, mert neki meg direkt mindenből a beteg megy (ezt gyártói forrásból tudom)... Ennyi cirkusz a világon nincs fordokkal, mint neki volt csak az smaxival!
Smaxival nem is volt olyan sok gond...
Na az mk3 tdci, na abból regényt tudnék írni.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1023 Dátum:
2017.07.05 szerda, 13:05:39 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.07.05 szerda, 12:53:47
Kösz Tibbi, pont erre gondoltam én is, csak te tudsz fogalmazni!
Vakok közt félszemű a király.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1024 Dátum:
2017.07.05 szerda, 13:20:24 »
Idézetet írta: Luk-ács Tomi - 2017.07.05 szerda, 13:03:45
Smaxival nem is volt olyan sok gond...
Na az mk3 tdci, na abból regényt tudnék írni.
Én már a fele miatt is felgyújtottam volna!
De akartam is kérdezni... hogy csinálod? Neked még egy MK7 - es korolla is letérdelne...
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2209
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1025 Dátum:
2017.07.05 szerda, 13:21:34 »
Idézetet írta: Luk-ács Tomi - 2017.07.05 szerda, 13:05:39
Vakok közt félszemű a király.
Nemnem...
...lebeszélt egy jódrága ámokfutásomról, respect!
Naplózva
Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps
Off: Insignia 2019 st. gsi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1026 Dátum:
2017.07.05 szerda, 13:34:00 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.07.05 szerda, 13:20:24
Én már a fele miatt is felgyújtottam volna!
De akartam is kérdezni... hogy csinálod? Neked még egy MK7 - es korolla is letérdelne...
Nem csinálok semmi extrát.
Az mk3 tdci egy kupac fhos, az mk4-el pl. alig, vagy semmi bajom nem volt. S-max a gyártás megkezdésében és megbízhatóságában is a kettő között van. Most kb egy éve nem volt komolyabb baja, kezdem megszeretni.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1027 Dátum:
2017.07.05 szerda, 14:18:04 »
Idézetet írta: Llort Eht - 2017.07.05 szerda, 12:51:49
Szerintem simán vállalható. Bilstein alkatrészeket csomagolnak, Ők sok gyárnál beszállítók. Sok terméken még a kiköszörült márkalogókkal is találkozni.
Ha nem gyárit vennék, akkor kompromisszum lenne a Febi. Ő ugye nem gyártó, csomagolnak ien oan termékeket. Ha jól emlékszem megvette a Bilstein group. Németek...
Zsolti valószínűleg nem 40 - 50db ot cserél hetente, nem hajt tízezreket hetek alatt, amiért ien hamar megjelenhet az akkurátus tapasztalat. Ha mégis igen, megkövetem, mert akkor mérvadó a mintavétel...
Nem ekézni akarom Zsoltit, de mindent 0,0004mp alatt reagál le, általánosítja a tapasztalatait és kihirdeti.
Lehet, hogy máshogy van néha...
Béke!
a Balog meg szintén nem releváns minta, mert neki meg direkt mindenből a beteg megy (ezt gyártói forrásból tudom)... Ennyi cirkusz a világon nincs fordokkal, mint neki volt csak az smaxival!
nem, nem cserélek heti 40-50et viszont nem is csak mondeoból áll a mintavétel. sőt van olyan katalógus ami csak normál minőségűnke hozza a febit egy ideje, nem gyári minőségűnek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1028 Dátum:
2017.07.05 szerda, 14:19:28 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.07.05 szerda, 12:40:12
Manapság már mindenre van pro és kontra is. Én jártam már fordítva is és pont ennél a két márkánál, amit említesz....
Mostanában nem jó alkatrészeket gyártanak, hanem csak sokat.
Mostanában igen jó ár/érték arányú a Moog és meglepően jó minőségűek az alkatrészek.
stabpálcát, meg ezt-azt már vettem tőlük, nincs még velük gond. keresztanyámék mk3-jába is moog lengőkar ment, mondjuk azért mert éppen nem volt rendelhető a lemforder, árban ugyan az volt
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1029 Dátum:
2017.07.05 szerda, 14:32:39 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.07.05 szerda, 14:18:04
nem, nem cserélek heti 40-50et viszont nem is csak mondeoból áll a mintavétel. sőt van olyan katalógus ami csak normál minőségűnke hozza a febit egy ideje, nem gyári minőségűnek
Ugye nem egy (feltehetően valamilyen fizetett statisztika alapján) katalógus dönti el, hogy mi milyen minőségű!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: lengőkar
«
Új hozzászólás #1030 Dátum:
2017.07.05 szerda, 20:46:16 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.07.05 szerda, 14:32:39
Ugye nem egy (feltehetően valamilyen fizetett statisztika alapján) katalógus dönti el, hogy mi milyen minőségű!
nem. De latom napi szinten masoknal is hogy miket visznek vissza. Par eve siman megvettem en is a febi cuccokat ma mar nem.
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1031 Dátum:
2017.07.07 péntek, 08:37:29 »
Szervusztok Urak!
Tapasztalt Mestereket kérdezném!
Már hiba, vagy még természetes kis kopással a kormánymű rendszerben?
Szervóolaj nem folyik, nem folyt. Kinézetre eredeti olaj van benne.
A kocsiban most 163.000 km van.
Megvételkor is hasonlóan viselkedett, azóta vizsgázott, nem régen (-2000 km) kormány jobboldali kerékcsukló rudazatot cseréltek, kétszer futómű beállítás is volt 14.000 km mentünk vele, amióta nálunk van.
Álló helyzetben aszfalton, salakon
álló, de járó motornál is
kis-szögű, gyorsabb jobbra-balra kormány mozdulatnál koppanó hang a kormányműből. Bármilyen elforgatott, kiforgatott kerékszögnél. Akadás a teljes kormányúton nincs. Holtjáték nincs.
Első kerekeket oldalról erősen megrángatva nincs hallható koppanó hang, de érzete sincs.
Baloldalon, jobbra kitekert kormánynál, benyúlva a kormányműhöz, de még a kerék összekötő toló rudazatot megfogva, miközben a segítő társ "cibálja" finoman a kormány, koppanásokkor
nem tengely irányú elmozdulás vélhetően érezhető
. A belső gumiharang nem sérült, egyenlőre leszedve nem volt. Talán ma. Ugyan ezt jobb oldalon nem éreztem, csak jóval erősebb rángatásnál. De hang is inkább balról jön.
Lehetőségem volt meghallgatni egy 65.000 km-es, sérülés mentes ugyan ilyen autónál a kormány "rángatást". Hangra, álló motornál hasonlóan koppanás van, kicsit talán halkabban.
Haladás közben (lassú, gyors)
nincs érezhető holtjáték, egyenes futású, egyenes futáskor jobbra-balra gyors, kis kormány mozdulatokkal nincs koppanás, se hallható koppanó hang lehúzott ablak mellett, se kormányon annak érzete. A kormány teljes végekbe forgatáskor sem akad sehol, egyenletes terhelésű, kormányzás határozott, kellemesen könnyű.
Gondolatok?
Üdv!
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1032 Dátum:
2017.07.07 péntek, 08:42:07 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.07.07 péntek, 08:37:29
Szervusztok Urak!
Tapasztalt Mestereket kérdezném!
Már hiba, vagy még természetes kis kopással a kormánymű rendszerben?
Szervóolaj nem folyik, nem folyt. Kinézetre eredeti olaj van benne.
A kocsiban most 163.000 km van.
Megvételkor is hasonlóan viselkedett, azóta vizsgázott, nem régen (-2000 km) kormány jobboldali kerékcsukló rudazatot cseréltek, kétszer futómű beállítás is volt 14.000 km mentünk vele, amióta nálunk van.
Álló helyzetben aszfalton, salakon
álló, de járó motornál is
kis-szögű, gyorsabb jobbra-balra kormány mozdulatnál koppanó hang a kormányműből. Bármilyen elforgatott, kiforgatott kerékszögnél. Akadás a teljes kormányúton nincs. Holtjáték nincs.
Első kerekeket oldalról erősen megrángatva nincs hallható koppanó hang, de érzete sincs.
Baloldalon, jobbra kitekert kormánynál, benyúlva a kormányműhöz, de még a kerék összekötő toló rudazatot megfogva, miközben a segítő társ "cibálja" finoman a kormány, koppanásokkor
nem tengely irányú elmozdulás vélhetően érezhető
. A belső gumiharang nem sérült, egyenlőre leszedve nem volt. Talán ma. Ugyan ezt jobb oldalon nem éreztem, csak jóval erősebb rángatásnál. De hang is inkább balról jön.
Lehetőségem volt meghallgatni egy 65.000 km-es, sérülés mentes ugyan ilyen autónál a kormány "rángatást". Hangra, álló motornál hasonlóan koppanás van, kicsit talán halkabban.
Haladás közben (lassú, gyors)
nincs érezhető holtjáték, egyenes futású, egyenes futáskor jobbra-balra gyors, kis kormány mozdulatokkal nincs koppanás, se hallható koppanó hang lehúzott ablak mellett, se kormányon annak érzete. A kormány teljes végekbe forgatáskor sem akad sehol, egyenletes terhelésű, kormányzás határozott, kellemesen könnyű.
Gondolatok?
Üdv!
Mondeofan a szakértője ennek a problémának. A kormányműben van egy műanyag csavar, amivel rá lehet jobban feszíteni a fogaslécet. Ha laza, akkor koppan, ha túlhúzod, akkor viszont szorulni fog.
Egyébként alapvetően ez nem hiba. Az enyém is koppan álló motornál. A szervizben azt mondták, hogy összehasonlították másik autókkal, és van amelyik erősebben koppan, van amelyik kevésbé.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1033 Dátum:
2017.07.07 péntek, 08:47:13 »
Köszönöm válaszod!
Ez biztatóan hangzik eddig!
Hol, melyik oldalon található ez, vagy ezek a csavarok?
Van esetleg valakinek ehhez a géphez robbantott ábrája amin látszik?
Most akarnánk szervóolajat cserélni, de előtte ezt tisztázni akarom..
Esetleg erre a zöldre gondolsz? Ha jót találtam.
Idézetet írta: Sakos - 2017.07.07 péntek, 08:42:07
Mondeofan a szakértője ennek a problémának. A kormányműben van egy műanyag csavar, amivel rá lehet jobban feszíteni a fogaslécet. Ha laza, akkor koppan, ha túlhúzod, akkor viszont szorulni fog.
Egyébként alapvetően ez nem hiba. Az enyém is koppan álló motornál. A szervizben azt mondták, hogy összehasonlították másik autókkal, és van amelyik erősebben koppan, van amelyik kevésbé.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.07 péntek, 09:04:58 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1034 Dátum:
2017.07.07 péntek, 09:51:38 »
Igen, a zöld csavarra gondoltam.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1035 Dátum:
2017.07.07 péntek, 11:02:37 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.07.07 péntek, 08:42:07
Mondeofan a szakértője ennek a problémának. A kormányműben van egy műanyag csavar, amivel rá lehet jobban feszíteni a fogaslécet. Ha laza, akkor koppan, ha túlhúzod, akkor viszont szorulni fog.
Egyébként alapvetően ez nem hiba. Az enyém is koppan álló motornál. A szervizben azt mondták, hogy összehasonlították másik autókkal, és van amelyik erősebben koppan, van amelyik kevésbé.
Így van, ez nem hiba!
Hidraulikus szervokormányt járó motornál kell vizsgálni.
ui: Mellesleg én nem igazán babrálnám azt a csavart otthon házilag, mert be van az állítva úgy ahogy kell. Mivel üzem közben van nyomás, melegedés...stb. és ezek is figyelembe vannak véve.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mentatea
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 29
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1036 Dátum:
2017.07.07 péntek, 11:21:44 »
Idézetet írta: Sakos - 2017.07.07 péntek, 09:51:38
Igen, a zöld csavarra gondoltam.
Ez az a híres-hírhedt zöld csavar, ami műanyag, és egyes helyeken cserélik fémre, mint a kormánymű javításának 0. lépése?
Naplózva
Mondeo Turnier Mk4 FL 2012/06 2.0TDCI 163LE
Mondeo Turnier Mk5 FL 2021/11 Hybrid
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1037 Dátum:
2017.07.07 péntek, 11:23:23 »
OK!
Köszönöm Neked is a válaszod!
Én sem szívesen nyúlnék hozzá! Megfogadom a javaslatod! Így már valamelyest nyugodtabb vagyok.
Pár hét múlva egy ~ 2500 km út jön, hegyen-völgyön át, messze innen.
Biztonság kedvéért megnézetem az szervóolaj csere előtt a belső gumiharang alatti csuklót! Meg persze még egyszer mindent alul!
Idézetet írta: GSR™ - 2017.07.07 péntek, 11:02:37
Így van, ez nem hiba!
Hidraulikus szervokormányt járó motornál kell vizsgálni.
ui: Mellesleg én nem igazán babrálnám azt a csavart otthon házilag, mert be van az állítva úgy ahogy kell. Mivel üzem közben van nyomás, melegedés...stb. és ezek is figyelembe vannak véve.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.07 péntek, 11:27:09 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1038 Dátum:
2017.07.07 péntek, 11:25:36 »
A kérdés jó!
Megnézem, hogy zöld-e?
Vagyis, hogy műanyag-é még?
Sajnos én a kérdésedre a válasz nem tudom.
Idézetet írta: Mentatea - 2017.07.07 péntek, 11:21:44
Ez az a híres-hírhedt zöld csavar, ami műanyag, és egyes helyeken cserélik fémre, mint a kormánymű javításának 0. lépése?
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1039 Dátum:
2017.07.14 péntek, 18:18:07 »
Üdv!
Na most én szívok..
Előtte teljesen jó volt.
Leengedtük a szervó olajat a kormányműnél a megtápláló cső lebontásával. Megemelve a gépet "átöblítettük" tiszta gyári új szervó olajjal, áttekertük a kormányt többször is. Visszacsöveztünk.
Majd pótoltuk az olajat tiszta gyári olajjal. Áttekertük többször a kormányt. Beindítottuk a motort, többször áttekertük a kormányt, járattuk a motort.
Nincs szervó hatás semmi,
sőt nehezebb tekerni a kormányt járó motornál.
Leállítva a motort, a szivattyú kimeneti oldalon is leszedtük a kormánymű felé menő tápcsövet, majd ráindítóztunk, ott nyomja kifelé az olajat. Visszacsöveztünk.
Járó motornál aktív habosodás nincs, a kormány mozgatásakor apróbb bubik meg, meg jelennek. De hangja sincs a szivattyúnak, mint akkor amikor kevés az olaj, vagy túlterhelt lenne.
Álló motor mellett a kormányt végállásig tekergetve a tartályban az olajszint szint megemelkedik, de nyugalmi állapotban visszaenged.
Mentünk is a géppel , semmi szervóhatás továbbra sem.
Van ötletetek mi lehet? Mit cse.. tünk el?
Ha egy teljesen új (kiürített), jó szervó rendszer van, azt fel kellene tudni tölteni a szervo olaj tartályon keresztül teljesen? Annak le kellene légtelenítődni így egyszerűen?
Hol van ebben a nyomás szabályzó? Esetleg az "kiakadhatott"?
Nincs ezekben nyomáshiba jelzés? Ja majd észreveszem.
Ma reggel annyit vettem észre még, amit tegnap kisebb idegeskedés mellet nem, hogy álló helyzetben, kicsit feszített kormány mellett beindítva a motort a szervohatás megjön egy fél másodpercre, 10-20 foknyi kormánykerék elfordulásra, aztán halott. Mindkét irányban így viselkedik, és minden indításnál.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.15 szombat, 09:40:42 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
danidoki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 768
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1040 Dátum:
2017.07.14 péntek, 21:20:27 »
Igen, Pld. Soroksáron a Szabóky Rezső utcában. Talán 47e forint a csavarcsere, beállítás, új gumiharang és futóműállítás. 1 napra ott kell hagyni, vagy viszed a kormányműved. Érzésre lehet állítani a csavaron, ha nagyon nagy a kopogás. A műanyag csavarral az a gond, hogy a menete meghal, s utána egyáltalán nem lehet beállítani. Fektoh mesélte talán, hogy amikor vitte a Mondeoját, akkor vagy 3-4 autó volt ott kormányműhibával, mind Smax ill. Mk4 Mondeo volt.
Idézetet írta: Mentatea - 2017.07.07 péntek, 11:21:44
Ez az a híres-hírhedt zöld csavar, ami műanyag, és egyes helyeken cserélik fémre, mint a kormánymű javításának 0. lépése?
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.14 péntek, 21:36:31 írta Zsolteey
»
Naplózva
Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1041 Dátum:
2017.07.15 szombat, 13:45:22 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.07.14 péntek, 18:18:07
Üdv!
Na most én szívok..
Előtte teljesen jó volt.
Leengedtük a szervó olajat a kormányműnél a megtápláló cső lebontásával. Megemelve a gépet "átöblítettük" tiszta gyári új szervó olajjal, áttekertük a kormányt többször is. Visszacsöveztünk.
Majd pótoltuk az olajat tiszta gyári olajjal. Áttekertük többször a kormányt. Beindítottuk a motort, többször áttekertük a kormányt, járattuk a motort.
Nincs szervó hatás semmi,
sőt nehezebb tekerni a kormányt járó motornál.
Leállítva a motort, a szivattyú kimeneti oldalon is leszedtük a kormánymű felé menő tápcsövet, majd ráindítóztunk, ott nyomja kifelé az olajat. Visszacsöveztünk.
Járó motornál aktív habosodás nincs, a kormány mozgatásakor apróbb bubik meg, meg jelennek. De hangja sincs a szivattyúnak, mint akkor amikor kevés az olaj, vagy túlterhelt lenne.
Álló motor mellett a kormányt végállásig tekergetve a tartályban az olajszint szint megemelkedik, de nyugalmi állapotban visszaenged.
Mentünk is a géppel , semmi szervóhatás továbbra sem.
Van ötletetek mi lehet? Mit cse.. tünk el?
Ha egy teljesen új (kiürített), jó szervó rendszer van, azt fel kellene tudni tölteni a szervo olaj tartályon keresztül teljesen? Annak le kellene légtelenítődni így egyszerűen?
Hol van ebben a nyomás szabályzó? Esetleg az "kiakadhatott"?
Nincs ezekben nyomáshiba jelzés? Ja majd észreveszem.
Ma reggel annyit vettem észre még, amit tegnap kisebb idegeskedés mellet nem, hogy álló helyzetben, kicsit feszített kormány mellett beindítva a motort a szervohatás megjön egy fél másodpercre, 10-20 foknyi kormánykerék elfordulásra, aztán halott. Mindkét irányban így viselkedik, és minden indításnál.
Minden elektromos csatlakozó jól a helyén van a szivattyún?
Hibatároló kiolvasás....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Dzsorno
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1042 Dátum:
2017.07.15 szombat, 13:47:51 »
Üdv!
Olyan gondom volna, hogy a kormányom nincs egyenesben a futással. kb. 2-3 centis kormyányiv eltérés van az egyenes futásnál. amúgy ebben az állásban nem húz semerre, elengedett kormánynál sem, fékezésnél sem.
Érdemes ezzel futóműveshez menni? Vagy ezt is computeresen központosítani kell? ( Fiat Pandánkunk úgy kell)
Naplózva
2011 Titanium kombi 2.0TDCI FL 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1043 Dátum:
2017.07.15 szombat, 14:00:40 »
Idézetet írta: Dzsorno - 2017.07.15 szombat, 13:47:51
Üdv!
Olyan gondom volna, hogy a kormányom nincs egyenesben a futással. kb. 2-3 centis kormyányiv eltérés van az egyenes futásnál. amúgy ebben az állásban nem húz semerre, elengedett kormánynál sem, fékezésnél sem.
Érdemes ezzel futóműveshez menni? Vagy ezt is computeresen központosítani kell? ( Fiat Pandánkunk úgy kell)
Nem érdemes-e, hanem kötelező a futóműbeállítás, kormány közép beállítással! Főleg ha van ESP az autódban....
Mechanikusan van eltérés a kormányközeped és a kocsi egyenes haladása között, ezt diagnosztikai eszközzel nem lehet megoldani. Mechanikus futóműbeállítás szükséges, amihez a kormányközép beállítás is beletartozik.
A többit meg kell tanulja a kocsi.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1044 Dátum:
2017.07.15 szombat, 14:38:00 »
Kösz a felvetést!
A hibatárolót már néztem még tegnap este, Androidos ForScan nem ad semmit.
Szerintem ebben csak hidraulika szivattyú van és a kormánymű csupaszon, szelepekkel.
Hacsak valahová nagyon nincs eldugva még valami.
Mondjuk egy szervonyomás kapcsoló csak lehetne valahol!
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.15 szombat, 13:45:22
Minden elektromos csatlakozó jól a helyén van a szivattyún?
Hibatároló kiolvasás....
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.15 szombat, 14:51:04 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
mondeofan
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 763
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1045 Dátum:
2017.07.15 szombat, 18:43:39 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.07.07 péntek, 08:47:13
Köszönöm válaszod!
Ez biztatóan hangzik eddig!
Hol, melyik oldalon található ez, vagy ezek a csavarok?
Van esetleg valakinek ehhez a géphez robbantott ábrája amin látszik?
Most akarnánk szervóolajat cserélni, de előtte ezt tisztázni akarom..
Esetleg erre a zöldre gondolsz? Ha jót találtam.
Szia!
Én valóban sokat foglalkoztam a témával. Alulról a bölcső mögött a kormányművön látható ez a zöld-piros műanyag csavar. 17-es villáskulccsal odaférni, lehet rajt állítani. Nekem is tanulópénzt volt, mivel én kicseréltettem egy bontottra a kopogás miatt. (szerelő azt mondta, hogy meg van kopva az egész szerkezet)
Mikor a bontottat megvettem akkor tanulmányoztam, s rájöttem, hogy a fogasléc előfeszítésérésre ez a műnyag csavar, belül rugóval felelős. A réginek csupán ennyi baja volt, hogy meglazult/vagy a rugó megfáradt...
Ezek után nekem az a javaslatom, hogy ha a kormánymű nem FOLYAT, akkor az tökéletes, a fogasléc "foghézag" beállítása a felelős a koppanásért. Álló helyzetben , kormány rángatásnál mindenképp hallani a foghézagot, akár meg is lehetne szüntetni, viszont akkor megszorul a kormány is. Én úgy gondolom, hogy addig kell utánállítani a csavarral, míg a kormány nem szorul, könnyen mozog, visszatér középállásba...
Remélem segítettem.
Naplózva
2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1046 Dátum:
2017.07.15 szombat, 19:12:53 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.07.15 szombat, 14:38:00
Kösz a felvetést!
A hibatárolót már néztem még tegnap este, Androidos ForScan nem ad semmit.
Szerintem ebben csak hidraulika szivattyú van és a kormánymű csupaszon, szelepekkel.
Hacsak valahová nagyon nincs eldugva még valami.
Mondjuk egy szervonyomás kapcsoló csak lehetne valahol!
Jah, azt hittem elektrohidraulikus a szivattyúd.
Viszont így gyakorlatilag nincs mit elrontani..... De nem is értem, hogy miért piszkáltatok bármilyen csövet is a kormányműbél, mikor csak a tartályra visszatérő csövet kell megbontani!
Arról mutass képet, amelyik csövet kivettétek, mert ha nem volt cső a kormányművön és úgy tekerted, lehet kiesett belőle egy kis szelep és ez lehet a gond. Ez csak tipp, mert nem emlékszem pontosan, hogy ezekben a kormányművekben van-e szelep. Viszont más gond meg nem lehet, mert nincs mit elrontani!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1047 Dátum:
2017.07.15 szombat, 19:16:19 »
Idézetet írta: mondeofan - 2017.07.15 szombat, 18:43:39
Szia!
Én valóban sokat foglalkoztam a témával. Alulról a bölcső mögött a kormányművön látható ez a zöld-piros műanyag csavar. 17-es villáskulccsal odaférni, lehet rajt állítani. Nekem is tanulópénzt volt, mivel én kicseréltettem egy bontottra a kopogás miatt. (szerelő azt mondta, hogy meg van kopva az egész szerkezet)
Mikor a bontottat megvettem akkor tanulmányoztam, s rájöttem, hogy a fogasléc előfeszítésérésre ez a műnyag csavar, belül rugóval felelős. A réginek csupán ennyi baja volt, hogy meglazult/vagy a rugó megfáradt...
Ezek után nekem az a javaslatom, hogy ha a kormánymű nem FOLYAT, akkor az tökéletes, a fogasléc "foghézag" beállítása a felelős a koppanásért. Álló helyzetben , kormány rángatásnál mindenképp hallani a foghézagot, akár meg is lehetne szüntetni, viszont akkor megszorul a kormány is. Én úgy gondolom, hogy addig kell utánállítani a csavarral, míg a kormány nem szorul, könnyen mozog, visszatér középállásba...
Remélem segítettem.
Nem kell piszkálni és szervokormányt olajnyomás alatt "rángatunk", anélkül nyilván kopog.
Amíg nem folyat vagy nem szorul a kormány egyéb ok miatt. Nem kell foglalkozni vele! Így van.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1048 Dátum:
2017.07.15 szombat, 19:28:51 »
Szia!
Sajnos akkor még nem voltam ott, amikor a csövet először levette.
Én nekem is az jutott már éjjel eszembe, nem eshetett-e ki valami ott? De eddig ezt elhessegettem.
Megpróbálok még utána járni az aknában, olajos bödönben.
Bár fényképeken mindig szabadon látom a nyak részt. Persze ettől lehet ott valami.
A szervótartály illetve a pumpa felöl jövő cső egyike lett leszedve.
Esetleg a visszatérőben lehet egy visszacsapó golyó?
Ez nem az, de ez mintha már elektrohidraulikus lenne
https://www.youtube.com/watch?v=yB0RqeYNZec
Idézetet írta: Bekre Pál - 2017.07.15 szombat, 19:12:53
Jah, azt hittem elektrohidraulikus a szivattyúd.
Viszont így gyakorlatilag nincs mit elrontani..... De nem is értem, hogy miért piszkáltatok bármilyen csövet is a kormányműbél, mikor csak a tartályra visszatérő csövet kell megbontani!
Arról mutass képet, amelyik csövet kivettétek, mert ha nem volt cső a kormányművön és úgy tekerted, lehet kiesett belőle egy kis szelep és ez lehet a gond. Ez csak tipp, mert nem emlékszem pontosan, hogy ezekben a kormányművekben van-e szelep. Viszont más gond meg nem lehet, mert nincs mit elrontani!
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1049 Dátum:
2017.07.15 szombat, 19:38:34 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.07.15 szombat, 19:28:51
Szia!
Sajnos akkor még nem voltam ott, amikor a csövet először levette.
Én nekem is az jutott már éjjel eszembe, nem eshetett-e ki valami ott? De eddig ezt elhessegettem.
Megpróbálok még utána járni az aknában, olajos bödönben.
Bár fényképeken mindig szabadon látom a nyak részt. Persze ettől lehet ott valami.
A szervótartály illetve a pumpa felöl jövő cső egyike lett leszedve.
Esetleg a visszatérőben lehet egy visszacsapó golyó?
Ez nem az, de ez mintha már elektrohidraulikus lenne
https://www.youtube.com/watch?v=yB0RqeYNZec
A kiemelt részt esetleg pontosabban megfogalmaznád?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Oldalak:
1
...
14
15
16
17
18
19
20
[
21
]
22
23
24
25
26
27
28
...
31
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ