Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:05:53
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
22
23
24
25
26
27
28
[
29
]
30
31
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 593605 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 398
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1400 Dátum:
2020.02.25 kedd, 18:47:46 »
Idézetet írta: Mikorka Kálmán - 2020.02.24 hétfő, 21:14:41
Az nem Motocraft?
Idézetet írta: Bonca - 2020.02.25 kedd, 11:18:09
De, az. Tavaly ősszel cseréltem. Arra kell figyelni, hogy kell hozzá pluszban porvédő. Az eredeti harmónika nem ment rá az új lengéscsillapítóra, mert nem lehetett ráhúzni (nem volt rögzítőpereme). Még arra is érdemes figyelni, hogy a rugó alsó részénél levő gumi megnyúlt a rá folyó olajtól, úgyhogy azt is érdemes rendelni.
Bonca
Nem láttam kiírva, csak hirtelen ezt találtam a Petrányi webshopban. De az idézet szerint igen, az.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1401 Dátum:
2020.03.09 hétfő, 13:09:26 »
Na ezzel továbbra sem jutottam semmire.
Ma viszem futóműveshez,mert múlt héten lett cserélve lengőkar párban.
Elvileg tudnak gépen mérni és állítani első hátsó tengelyt.
De továbbra sem tudom mit nézzek meg az autón.
Gyorsításkor 2-3 ban elhúz jobbra. Azaz marni kell a kormányt.
Per pillant össze vissza sétál hol ballra hol jobbra.
Bölcsőt illesztettük mégegszer, azaz lelazíottuk, újból helyretettük célszerszámmal. Két új lengőkar ment alá.
Gumi újak, alufelnin. Szerinteteek?
Tisztelettel köszönöm.
Idézetet írta: zsolank - 2020.02.14 péntek, 06:59:39
Ne örülj ennyire előre.
A segédkeret csak abban az esetben nincs a gyári helyén ha levették valamikor is. kuplungozás, etc etc. az nem mozdul el.
DE ADJON valaki már tényleg ésszerű tanácsot.
Fogtam a célszerszámot,és visszaraktuk a helyére a segédkeretet.
Elvittem futóműveshez. Kormány 0, azaz nyíl középen. Kerékösszetartás belőve.
Ha az úton bakháton középen megyek akkor nem húz semerre. Amúgy a J sávban jobbra húz picit.Ha átmegyek a másikba akkor ballra. Szóval futómű geo jó.
De ha rálépek a gázra padlóig 2-3 ban, elhúz jobbara kormánnyal együtt. Azaz változik a geo valahol.
De nekem kell találgatni, mert nincs senki épeszű aki tudná a megoldást.
Persze olyan megoldás van,hogy cseréljünk ki mindent hátha jó lesz.....
Szóval nekem a menet a következő volt:
1. BE hátsó lengőkar szilent repedés miatt cserélve. Elötte a futómű nem húzott semerre, szépen ment. a csere után is.
2.2 új gumi előre. Amit levettem a JE 4 a BE kb 5mm profil.. na ekkor már húzott jobbra. De futómű gépen a kerékösszetartás jó volt.
3.Kapott egy JE hátsó szilentet is. Aztán azóta se változott semmi. gumikat cserélgettem, volt 3 futóműállítás.
Kocsi nem volt törve.
Ezek elött ment szépen ahogy kell.
Szóval nem tudom,hogy rakja e tényleg 2 új lengókart rá, vagy rakjak e 2 új gyári nagy szilentet,azaz kezdjem elölről...
A gyári szilent olajos azaz hidrocsapágyas, a mostani FEBI sima gumi szilent. de egyformák..
Valaki szakértői véleményt erről?
Sokat segítene.
Sajnos a szerelők nem voltak ott az órán amikor ezt oktatták, csak a sörbontás halkan órán jártak......
1
Naplózva
Gyuri74
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 256
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1402 Dátum:
2020.03.09 hétfő, 16:37:48 »
Idézetet írta: zsolank - 2020.03.09 hétfő, 13:09:26
Na ezzel továbbra sem jutottam semmire.
Ma viszem futóműveshez,mert múlt héten lett cserélve lengőkar párban.
Elvileg tudnak gépen mérni és állítani első hátsó tengelyt.
De továbbra sem tudom mit nézzek meg az autón.
Gyorsításkor 2-3 ban elhúz jobbra. Azaz marni kell a kormányt.
Per pillant össze vissza sétál hol ballra hol jobbra.
Bölcsőt illesztettük mégegszer, azaz lelazíottuk, újból helyretettük célszerszámmal. Két új lengőkar ment alá.
Gumi újak, alufelnin. Szerinteteek?
Tisztelettel köszönöm.
Torony (csapágy, lengéscsillapító, stb) rendben van?!
Nyúzópadra rá kell állni az nagy valószínűséggel megmutatja.
Naplózva
Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1403 Dátum:
2020.03.09 hétfő, 16:51:09 »
Idézetet írta: zsolank - 2020.03.09 hétfő, 13:09:26
Na ezzel továbbra sem jutottam semmire.
Ma viszem futóműveshez,mert múlt héten lett cserélve lengőkar párban.
Elvileg tudnak gépen mérni és állítani első hátsó tengelyt.
De továbbra sem tudom mit nézzek meg az autón.
Gyorsításkor 2-3 ban elhúz jobbra. Azaz marni kell a kormányt.
Per pillant össze vissza sétál hol ballra hol jobbra.
Bölcsőt illesztettük mégegszer, azaz lelazíottuk, újból helyretettük célszerszámmal. Két új lengőkar ment alá.
Gumi újak, alufelnin. Szerinteteek?
Tisztelettel köszönöm.
hátsó futó szilentek is vihetik...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1404 Dátum:
2020.03.10 kedd, 03:03:12 »
Idézetet írta: alf® - 2020.03.09 hétfő, 16:51:09
hátsó futó szilentek is vihetik...
Nem lóg rajt semelyik alkatrész. Többször nézték. Beállították a futóművet. Hátul is jobbra álltak a kerekek. Most viszonylag jó. De a gyorsításkor jobbr húzás maradt.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1405 Dátum:
2020.03.10 kedd, 07:43:55 »
Idézetet írta: zsolank - 2020.03.10 kedd, 03:03:12
Nem lóg rajt semelyik alkatrész. Többször nézték. Beállították a futóművet. Hátul is jobbra álltak a kerekek. Most viszonylag jó. De a gyorsításkor jobbr húzás maradt.
a hátsó keresztlengőkar szilentje épp ezt okozza.De ha jó,hát jó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Gyuri74
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 256
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1406 Dátum:
2020.03.10 kedd, 20:42:58 »
Idézetet írta: zsolank - 2020.03.10 kedd, 03:03:12
Nem lóg rajt semelyik alkatrész. Többször nézték. Beállították a futóművet. Hátul is jobbra álltak a kerekek. Most viszonylag jó. De a gyorsításkor jobbr húzás maradt.
Valami pedig lóg vagy fellazult...
Különben a jelenség nem lenne jelen(ség)
Naplózva
Chrysler Town&Country 3.8i V6 aut. '08
Ford Mondeo MK3 2.0i Ghia '01
Volvo S80 2.4i aut. '00
Ex: Ford Mondeo MK4 2.3i Automata Titanium kombi '10
Ex: Ford Scorpio 2.9 24V SW Cosworth Ghia '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 16V SW aut. '95
Ex: Ford Scorpio 2.0 8V SW '95
Ex: Ford Sierra 2.0 8V EFI '85
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1407 Dátum:
2020.03.11 szerda, 10:43:08 »
Idézetet írta: Gyuri74 - 2020.03.10 kedd, 20:42:58
Valami pedig lóg vagy fellazult...
Különben a jelenség nem lenne jelen(ség)
No. Hát nem lóg semmi. Átnézve újból.
Bevittem futóműállításra. Minden gyári középértékre téve. Elhoztam. Tesztkör. Kormány viszont jobbra állt.
Visszavittem. Újból bevizsgálták, kormányt megpróbálták ismét középre tenni.Nyilván összetartáson ismét tekergettek. Most viszont azt kell mondjam, hogy jó.Bár most is értéken belül van, de állítólag nagyobb összetartás van állítva mint eddig.
Érdekes. A múltkori adatokat láttam, a mostanit nem sajnos.De megszűnt a gázadásra elmozdulás, és egyenesebb úton is jobb az úttartás.
Talán végére értem.
Naplózva
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 398
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1408 Dátum:
2020.05.23 szombat, 15:27:45 »
Helló Urak!
Ismét toronycsapágyat kell cserélném, a két évvel ezelőtt beszerelt SKF ennyit bírt. Ki milyen markát javasol, ami ennél többet bír?
Köszönöm előre is!
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1409 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 05:50:51 »
Idézetet írta: steve78 - 2020.05.23 szombat, 15:27:45
Helló Urak!
Ismét toronycsapágyat kell cserélném, a két évvel ezelőtt beszerelt SKF ennyit bírt. Ki milyen markát javasol, ami ennél többet bír?
Köszönöm előre is!
Akkor gyárit. De mit produkál az skf?
Ugyanis nekem is az van benne. csak nekem cseréltek 4 lengéscsillapítót,és két első lengőkart. szerelő szerint hibátlan.
Naplózva
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 398
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1410 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 08:50:28 »
Idézetet írta: zsolank - 2020.05.28 csütörtök, 05:50:51
Akkor gyárit
. De mit produkál az skf?
Ugyanis nekem is az van benne. csak nekem cseréltek 4 lengéscsillapítót,és két első lengőkart. szerelő szerint hibátlan.
Azt vettem most.
Recseg-ropog, ha tekerem a kormányt. Irányváltásnál - pl. körforgalomban - koppan.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1411 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 10:07:55 »
Nem horror a gyári ára, én is ilyet vettem:
https://alkatreszfordpetranyi.hu/ford-petranyi-alkatresz-webshop-elso-toronycsapagy-szilent-2123041-tk-t4462-c2813,2939,2947,2962
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 398
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1412 Dátum:
2020.05.28 csütörtök, 10:15:03 »
Idézetet írta: Bonca - 2020.05.28 csütörtök, 10:07:55
Nem horror a gyári ára, én is ilyet vettem:
https://alkatreszfordpetranyi.hu/ford-petranyi-alkatresz-webshop-elso-toronycsapagy-szilent-2123041-tk-t4462-c2813,2939,2947,2962
Bonca
Már itt van nálam a csomag.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1413 Dátum:
2020.05.29 péntek, 03:41:54 »
Nekem féltengely gondom is van.
Úgy nlzem meg van lógva a jobbos.
Érdekes,de nem mindig szitál a kormány gyorsításkor.Tegnap még viszonylag hidegen, elindulás után 120 körül érezhező. de 10 perc múlva ugyanazon a szakaszon már semmi. kap egy kis zsírt a héten, aztán ha sokat nem javul ,akkor valami más megoldást.
Valaki jár hasonló cipőben 265000km után?
Naplózva
Balcsix
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 35
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1414 Dátum:
2020.06.06 szombat, 16:50:06 »
Arra lettem figyelmes, hogy a kocsi hátulja jobban ül mint az eleje. Általábban pont fordítva szokott lenni, nem? Az autó egy 2011-es kombi Titanium-S.
A kombik ennyire farnehezek, vagy valami nincs rendben vele (üres a csomagtartó)?
Az eltérés az első és a hátsó tengelyek között pár centi...
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1415 Dátum:
2020.06.09 kedd, 21:57:19 »
Sziasztok
Ha eltekerem a kormányt akkor kattogást hallok elölről menet közben(nem kormány tekerésnél).
Felemelve, nem érezni semmit.
Kereszteződésnél és körforgalomban hallani ha nem egyenesen áll a kormány. Jobbra is, balra is.
Egyenesen haladva pedig, olyan hang van mint amikor csavar van a gumiban(de nincs semmi).
Gyorsításkor és nagyobb temponál nem hallani
Köszönöm a segítséget
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 398
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1416 Dátum:
2020.06.10 szerda, 08:30:39 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2020.06.09 kedd, 21:57:19
Sziasztok
Ha eltekerem a kormányt akkor kattogást hallok elölről menet közben(nem kormány tekerésnél).
Felemelve, nem érezni semmit.
Kereszteződésnél és körforgalomban hallani ha nem egyenesen áll a kormány. Jobbra is, balra is.
Egyenesen haladva pedig, olyan hang van mint amikor csavar van a gumiban(de nincs semmi).
Gyorsításkor és nagyobb temponál nem hallani
Köszönöm a segítséget
Féltengelycsukló?
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1417 Dátum:
2020.06.10 szerda, 19:05:05 »
Idézetet írta: steve78 - 2020.06.10 szerda, 08:30:39
Féltengelycsukló?
Erre gondolok, de ezt hogy tudom ellenőrizni, mert felemelve nem ad hangot
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1418 Dátum:
2020.06.12 péntek, 20:56:20 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2020.06.10 szerda, 19:05:05
Erre gondolok, de ezt hogy tudom ellenőrizni, mert felemelve nem ad hangot
Úgy néz ki féltengely lesz.
Komplett féltengely csere vagy van külső felújító készlet? Rendes minőségben?
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1419 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 06:30:46 »
Srácok
A 2012-s combi alatt , milyen fék van TRW vagy ATE gyárilag ?
Sajna a jónak látott és nem túl régen cserélt gyári tárcsa adja meg magát , fékezéskor rángatja a kormányt
A választ köszi előre is
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1420 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 07:21:33 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.06.18 csütörtök, 06:30:46
Srácok
A 2012-s combi alatt , milyen fék van TRW vagy ATE gyárilag ?
Sajna a jónak látott és nem túl régen cserélt gyári tárcsa adja meg magát , fékezéskor rángatja a kormányt
A választ köszi előre is
Azt nem tudom, milyen a gyári, de a Zimmermann tárcsa-betét nem okozott csalódást. És árban sem rosszabb.
https://zsu.hu/autotipus_kereso/ford/mondeo/mondeo_iv_turnier_ba7_2007_03_2015_01/22519/fekberendezes/fektarcsa/-/elso
https://zsu.hu/autotipus_kereso/ford/mondeo/mondeo_iv_turnier_ba7_2007_03_2015_01/22519/fekberendezes/fekbetet/fekbetet_keszlet_tarcsafek/elso
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1421 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 08:52:58 »
Idézetet írta: Bonca - 2020.06.18 csütörtök, 07:21:33
Azt nem tudom, milyen a gyári, de a Zimmermann tárcsa-betét nem okozott csalódást. És árban sem rosszabb.
https://zsu.hu/autotipus_kereso/ford/mondeo/mondeo_iv_turnier_ba7_2007_03_2015_01/22519/fekberendezes/fektarcsa/-/elso
https://zsu.hu/autotipus_kereso/ford/mondeo/mondeo_iv_turnier_ba7_2007_03_2015_01/22519/fekberendezes/fekbetet/fekbetet_keszlet_tarcsafek/elso
Bonca
Köszi a választ,de én vagy ATE Powerfix tárcsát vagy EBC tárcsát szándékozok venni .
Csak feltették azt a kérdést milyen tipusú a fék a kocsin ,nem tudom mi a külömbség de választásnál nem mindegy.
Ezért kérdeztem a fentebb levőtt
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1422 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 09:35:21 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.06.18 csütörtök, 08:52:58
Köszi a választ,de én vagy ATE Powerfix tárcsát vagy EBC tárcsát szándékozok venni .
Csak feltették azt a kérdést milyen tipusú a fék a kocsin ,nem tudom mi a külömbség de választásnál nem mindegy.
Ezért kérdeztem a fentebb levőtt
A kérdés nem a féktárcsa gyártójára, hanem a fékrendszerre vonatkozott.
Rajta van a főfékhenger/szervó dob környékén. Elvileg.
De ahol ezt kérdezik... ott én nem vennék semmit.
A mechanikus méretek nem ettől függnek.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.06.18 csütörtök, 09:43:37 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1423 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 15:39:23 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.06.18 csütörtök, 09:35:21
A kérdés nem a féktárcsa gyártójára, hanem a fékrendszerre vonatkozott.
Rajta van a főfékhenger/szervó dob környékén. Elvileg.
De ahol ezt kérdezik... ott én nem vennék semmit.
A mechanikus méretek nem ettől függnek.
Ez mind igaz, csak az alaki eltérés mondjuk a fékpofáknál meg igen , mivel mindenhol 2007-2014-re megy a hivatkozás , de a fékpofa mint az MK3-nál is eltér az FL és előtti verziónál
de már azt is leírhattad volna milyen van benne , tudom hogy tudod egyből, fejből
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1424 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 16:10:25 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.06.18 csütörtök, 15:39:23
Ez mind igaz, csak az alaki eltérés mondjuk a fékpofáknál meg igen , mivel mindenhol 2007-2014-re megy a hivatkozás , de a fékpofa mint az MK3-nál is eltér az FL és előtti verziónál
de már azt is leírhattad volna milyen van benne , tudom hogy tudod egyből, fejből
Honnan tudnám, nem látom mi van oda írva ahova mondtam.
MK3- nál nem FL-el változik.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1425 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 17:55:26 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2020.06.18 csütörtök, 16:10:25
Honnan tudnám, nem látom mi van oda írva ahova mondtam.
MK3- nál nem FL-el változik.
Honnan honnan, az élet meg a tapasztalat
De már megnéztem és ATE
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1426 Dátum:
2020.06.18 csütörtök, 18:55:52 »
Idézetet írta: rstwingo - 2020.06.18 csütörtök, 17:55:26
Honnan honnan, az élet meg a tapasztalat
Az élet meg a tapasztalat hogyan segítene abban, hogy tudnom kéne mi van a te autódban?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
herczegzo
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1427 Dátum:
2020.07.13 hétfő, 14:11:31 »
Sziasztok!
Tapasztalatokra lenne szükségem, hátha valaki volt már ilyen szituációban. Az elektromos dolgokkal jobban képben vagyok a mechanikus problémákkal nem tudok mit kezdeni.
2011 -es az autó 2.0 tdci , kb 40KM/H felet elkezd valami hang a sebességgel arányosan növekvő frekvenciában inkább visítani mint morogni, 80KM felett olyan gyors üteme lesz, hogy szinte eltűnik, aztán ahogy lassul úgy az ütem is lassabb és hangosabb ( hujuju----hujuju-----hujuju----hujuju--huju--huju--huj-huj--huj-hu.. és 80 felett nincs hang VAGY olyan magas frekin szól, hogy nem hallom és ez visszafelé, csökken a frekvenciája és hangosodik. A féltengely támasztó csapágyat cseréltettem, mert meg mertem volna esküdni rá de nem az.
A hang kb. mindenhonnan jön, nem reagál az éles jobb vagy bal kanyarokra sem, ez még jelentheti hogy hátulról jön, egyik kerékcsapágy felől? A hang jelen van ha a motor nem jár akkor is, sebességben és üresben is, mindig ha az autó gurul. Annyit vettem észre tegnap, hogy egy igen komoly lejtőn lefelé, szinte eltűnt olyan halk lett, lehet hogy lekerült a terhelés a hátsó kerekekről? Az autó eleje meg volt emelve, 140-ig kipörgetve , onnan lassult de nem hallottuk a hangot. Szerintetek lehet ez csapágy és hogy lehetne kiszűrni melyik? Normál vizsgálat, emelt autó kerekek feszegetése nem vezetett semmire,nem lötyög semmi, megpörgetve kézzel nem hallható sehol sajnos..
Ja és 3 garnitúra gumi volt rajta, téli- nyári, mindegy neki, most új gumik vannak rajta pár hónaposak, ezekkel is megvan.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.07.13 hétfő, 14:13:43 írta herczegzo
»
Naplózva
UFDB 2.0 TDCI
Kolon96
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 2
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1428 Dátum:
2020.12.07 hétfő, 10:00:09 »
Sziasztok!
MK4 2,0 tdci 2008-as manuális váltó
Az alábbi a problémám:
1, 2, 3-as sebességben nem, de 4, 5, 6-os sebességben, gyorsításnál 2000-es fordulat körül beremeg, rázkódik az autó. 4-esben a legerősebb, 6-osban enyhén. Kanyarodásnál vagy üresben nem jelentkezik a probléma. A szerelő a féltengely belső csuklót mondta rögtön. Szét is szedte, de azt mondta, hogy annyira minimális a kopás, hogy egyáltalán nem biztos, hogy attól van. azokon a pontokon ahol érintkezik a két összerakott elem, ki van fényesedve és csak alig érezhető az anyagvastagság kopása. A szerelő azt mondta, hogy nagyobb kopásra számított. Ez lehet oka a rázkódásnak? Vagy valami más?
Remélem érthető voltam, de abszolút laikus vagyok.
Segítsetek legyetek szívesek.
Előre is köszönöm.
«
Utoljára szerkesztve: 2020.12.07 hétfő, 15:56:11 írta Kolon96
»
Naplózva
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1429 Dátum:
2020.12.07 hétfő, 10:10:12 »
Idézetet írta: herczegzo - 2020.07.13 hétfő, 14:11:31
Sziasztok!
Tapasztalatokra lenne szükségem, hátha valaki volt már ilyen szituációban. Az elektromos dolgokkal jobban képben vagyok a mechanikus problémákkal nem tudok mit kezdeni.
2011 -es az autó 2.0 tdci , kb 40KM/H felet elkezd valami hang a sebességgel arányosan növekvő frekvenciában inkább visítani mint morogni, 80KM felett olyan gyors üteme lesz, hogy szinte eltűnik, aztán ahogy lassul úgy az ütem is lassabb és hangosabb ( hujuju----hujuju-----hujuju----hujuju--huju--huju--huj-huj--huj-hu.. és 80 felett nincs hang VAGY olyan magas frekin szól, hogy nem hallom és ez visszafelé, csökken a frekvenciája és hangosodik. A féltengely támasztó csapágyat cseréltettem, mert meg mertem volna esküdni rá de nem az.
A hang kb. mindenhonnan jön, nem reagál az éles jobb vagy bal kanyarokra sem, ez még jelentheti hogy hátulról jön, egyik kerékcsapágy felől? A hang jelen van ha a motor nem jár akkor is, sebességben és üresben is, mindig ha az autó gurul. Annyit vettem észre tegnap, hogy egy igen komoly lejtőn lefelé, szinte eltűnt olyan halk lett, lehet hogy lekerült a terhelés a hátsó kerekekről? Az autó eleje meg volt emelve, 140-ig kipörgetve , onnan lassult de nem hallottuk a hangot. Szerintetek lehet ez csapágy és hogy lehetne kiszűrni melyik? Normál vizsgálat, emelt autó kerekek feszegetése nem vezetett semmire,nem lötyög semmi, megpörgetve kézzel nem hallható sehol sajnos..
Ja és 3 garnitúra gumi volt rajta, téli- nyári, mindegy neki, most új gumik vannak rajta pár hónaposak, ezekkel is megvan.
Nálam a kerékcsapágy okozott hasonló "hujuju" hibát. Semmi nem kotyogott vagy lógott. Szétszedva a csapágyat apró gödrök voltak a golyóval érintkező felületén.
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1430 Dátum:
2020.12.08 kedd, 14:39:04 »
Idézetet írta: Kolon96 - 2020.12.07 hétfő, 10:00:09
Sziasztok!
MK4 2,0 tdci 2008-as manuális váltó
Az alábbi a problémám:
1, 2, 3-as sebességben nem, de 4, 5, 6-os sebességben, gyorsításnál 2000-es fordulat körül beremeg, rázkódik az autó. 4-esben a legerősebb, 6-osban enyhén. Kanyarodásnál vagy üresben nem jelentkezik a probléma. A szerelő a féltengely belső csuklót mondta rögtön. Szét is szedte, de azt mondta, hogy annyira minimális a kopás, hogy egyáltalán nem biztos, hogy attól van. azokon a pontokon ahol érintkezik a két összerakott elem, ki van fényesedve és csak alig érezhető az anyagvastagság kopása. A szerelő azt mondta, hogy nagyobb kopásra számított. Ez lehet oka a rázkódásnak? Vagy valami más?
Remélem érthető voltam, de abszolút laikus vagyok.
Segítsetek legyetek szívesek.
Előre is köszönöm.
küldtem választ a privátra.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Dzsana
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1431 Dátum:
2021.05.28 péntek, 18:42:40 »
Sziasztok, a 2011-es S-maxomnál elérkezett a hátsó lengéscsillapító cseréje. Levettem a hátsó kereket, hogy megnézzem a lengéscsillapítót, majd gugliztam egyet, és majdnem szívinfarktust kaptam. Tán sportfutómű van alatta, van egy kis tartály a lengéscsillapító oldalán, s kb. 280.000 Ft a kettő. Ahogy én néztem, csak gyári van hozzá. Létezik ez? Mwg hogy ilyen rohadt drága? Mi jelentőségen van ennek a tartálynak? Segítségeket köszönöm előre is.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1432 Dátum:
2021.05.28 péntek, 22:00:38 »
Idézetet írta: Dzsana - 2021.05.28 péntek, 18:42:40
Sziasztok, a 2011-es S-maxomnál elérkezett a hátsó lengéscsillapító cseréje. Levettem a hátsó kereket, hogy megnézzem a lengéscsillapítót, majd gugliztam egyet, és majdnem szívinfarktust kaptam. Tán sportfutómű van alatta, van egy kis tartály a lengéscsillapító oldalán, s kb. 280.000 Ft a kettő. Ahogy én néztem, csak gyári van hozzá. Létezik ez? Mwg hogy ilyen rohadt drága? Mi jelentőségen van ennek a tartálynak? Segítségeket köszönöm előre is.
önszintező. annyi. nincs utángyártott.
Az enyém IVDC-s, darabja teliárban 170-190e. Okosba tudtam 95ért szerezni darabját
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1433 Dátum:
2021.06.29 kedd, 18:26:33 »
Sziasztok!
Első lengéscsillapítókat kell cseréltetnem az S-Maxban (2009, 2.0 Tdci, QXWA, nem IVDC). A "gyári" (Motorcraft) csak pár ezerrel olcsóbb, mintha külön veszek jobbos és balos Kayaba-t (Cromaxban). Mit javasoltok, gyári vagy Kayaba legyen? (utóbbiról zengenek ódákat a fórumtársak évek óta).
Köszi!
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1434 Dátum:
2021.06.29 kedd, 18:28:38 »
Idézetet írta: fektoh - 2021.06.29 kedd, 18:26:33
Sziasztok!
Első lengéscsillapítókat kell cseréltetnem az S-Maxban (2009, 2.0 Tdci, QXWA, nem IVDC). A "gyári" (Motorcraft) csak pár ezerrel olcsóbb, mintha külön veszek jobbos és balos Kayaba-t (Cromaxban). Mit javasoltok, gyári vagy Kayaba legyen? (utóbbiról zengenek ódákat a fórumtársak évek óta).
Köszi!
nem fordba,de a kayaba megszopatott. Én nem ajánlom.inkabb a gyári.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fektoh
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1435 Dátum:
2021.06.29 kedd, 20:05:27 »
Idézetet írta: alf® - 2021.06.29 kedd, 18:28:38
nem fordba,de a kayaba megszopatott. Én nem ajánlom.inkabb a gyári.
Naplózva
S-Max 2.0 TDCi 140 HP Titanium (2009)
Bonca
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 367
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1436 Dátum:
2021.06.30 szerda, 10:29:08 »
Idézetet írta: fektoh - 2021.06.29 kedd, 18:26:33
Sziasztok!
Első lengéscsillapítókat kell cseréltetnem az S-Maxban (2009, 2.0 Tdci, QXWA, nem IVDC). A "gyári" (Motorcraft) csak pár ezerrel olcsóbb, mintha külön veszek jobbos és balos Kayaba-t (Cromaxban). Mit javasoltok, gyári vagy Kayaba legyen? (utóbbiról zengenek ódákat a fórumtársak évek óta).
Köszi!
Szintén gyárira cseréltem, viszont nem stimmelt a kupak, amire a porfogó gumi megy, és a rugó alatti alátét gumit sem adtak. Azt érdemes megrendelni, ha az eredeti megnyúlt a kifolyó olajtól. Valamint a toronycsapágy csere is megfontolandó, ha már annyira szét van borítva a futómű.
Bonca
Naplózva
2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1437 Dátum:
2021.07.07 szerda, 10:49:37 »
Sziasztok,
6.5Jx16 CH ET52.5 típusú felnit fel lehet tenni 4-es Mondeo-ra?
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1438 Dátum:
2021.07.09 péntek, 18:38:26 »
Idézetet írta: momcrew - 2021.07.07 szerda, 10:49:37
Sziasztok,
6.5Jx16 CH ET52.5 típusú felnit fel lehet tenni 4-es Mondeo-ra?
nekem az volt rajta, rámegy, kicsit beljebb van mint a gyári.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1439 Dátum:
2021.07.12 hétfő, 10:53:53 »
Idézetet írta: Ferqo - 2021.07.09 péntek, 18:38:26
nekem az volt rajta, rámegy, kicsit beljebb van mint a gyári.
Köszi.
Eredetileg egy MK3-on volt, de olyan halk betonkeverőszerű hangja volt gurulás közben azzal a felnivel. Visszatéve a gyárit megszűnt a hang. De lehet, hogy annak a MK3-nak volt kezdődő csapágy vagy difi baja.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1440 Dátum:
2021.07.12 hétfő, 10:55:13 »
Idézetet írta: momcrew - 2021.07.12 hétfő, 10:53:53
Köszi.
Eredetileg egy MK3-on volt, de olyan halk betonkeverőszerű hangja volt gurulás közben azzal a felnivel. Visszatéve a gyárit megszűnt a hang. De lehet, hogy annak a MK3-nak volt kezdődő csapágy vagy difi baja.
nem a gumik voltak kagylósra kopva?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1441 Dátum:
2021.07.12 hétfő, 12:00:50 »
Idézetet írta: alf® - 2021.07.12 hétfő, 10:55:13
nem a gumik voltak kagylósra kopva?
Vadi új gumik voltak. Nem búgó, inkább darálós hang, ami terhelésre erősödött.
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Sanya52
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1442 Dátum:
2021.10.01 péntek, 20:40:55 »
Kedves Fórumtársak! Van valakinek esetleg egy kibérelhető célszerszámja MK4 hátsó hosszlengőkar szilent cseréjéhez?
Naplózva
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1443 Dátum:
2021.10.01 péntek, 21:33:16 »
Idézetet írta: Sanya52 - 2021.10.01 péntek, 20:40:55
Kedves Fórumtársak! Van valakinek esetleg egy kibérelhető célszerszámja MK4 hátsó hosszlengőkar szilent cseréjéhez?
Az nincs, viszont 2db Lemförder szilentem van, mert végül lengőkart cserélt a szerelő.
Már ha ugyarról beszélünk, ebbe a szilentbe rohad bele az excenteres csavar, amivel lehet állítani a futóművet.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Sanya52
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1444 Dátum:
2021.10.01 péntek, 22:10:16 »
Idézetet írta: Ferqo - 2021.10.01 péntek, 21:33:16
Az nincs, viszont 2db Lemförder szilentem van, mert végül lengőkart cserélt a szerelő.
Már ha ugyarról beszélünk, ebbe a szilentbe rohad bele az excenteres csavar, amivel lehet állítani a futóművet.
Naplózva
Sanya52
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 18
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1445 Dátum:
2021.10.01 péntek, 22:16:34 »
Idézetet írta: Sanya52 - 2021.10.01 péntek, 22:10:16
Nekem azt a szép,nagy 90mm átmérőjű,T alakú laposvassal átdugott szilentet kell cserélni.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1446 Dátum:
2021.10.03 vasárnap, 11:12:16 »
Idézetet írta: Sanya52 - 2021.10.01 péntek, 22:16:34
Nekem azt a szép,nagy 90mm átmérőjű,T alakú laposvassal átdugott szilentet kell cserélni.
azt egy jó nagy cumi cserélni célszerszám nélkül. Én cseréltem mind2 oldalit. hát...
Kinyomatni még úgy ahogy, na de vissza az újat...
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 398
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1447 Dátum:
2022.01.03 hétfő, 20:22:24 »
Urak!
Toronycsapágy csere előtt állok ismét.
2017-ben kellett először cserélni, akkor SKF került bele. Ez kettő évet bírt.
2019-ben a Ford Petrányitól vettem gyárit, vagy Motorcraft-ot, ami kb. 2 és fél év után "szólalt meg".
Van olyan bevált márka, amit megvételre ajánlott?
Kissé idegesítő két évente a csapágycsere.
Köszönöm előre is!
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
momcrew
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 145
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1448 Dátum:
2022.03.21 hétfő, 12:07:50 »
Sziasztok,
tpms szenzoros kerekek helyét lehet változtatni? Elsőket hátra, hátsókat előre?
Naplózva
MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #1449 Dátum:
2022.03.21 hétfő, 13:54:17 »
Idézetet írta: momcrew - 2022.03.21 hétfő, 12:07:50
Sziasztok,
tpms szenzoros kerekek helyét lehet változtatni? Elsőket hátra, hátsókat előre?
Miért ne lehetne.
A legrosszabb esetben rossz kerékre vonatkozóan kapnál riasztást defekt miatt, de az elég hamar kiderülne. Ráadásul MK4 esetén még ez sem lehet, mert magától beazonosítja a tpms pozíciókat.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Oldalak:
1
...
22
23
24
25
26
27
28
[
29
]
30
31
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ