Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 11:13:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 ... 31   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 592651 alkalommal)
0 Felhasználó és 12 vendég van a témában
glutamin
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38



E-mail
« Új hozzászólás #550 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 11:54:59 »

Időközben elvittem egy futoműbeállításra meg autoztam is vagy 2000km-t és szépen rendbejött a dolog. Majd nyaralas utan megcsereltetem őket újból.

Másik kérdésem is lenne. A mostani gumijaim (Sava Intensa) nem kötött forgásirányúak. Érdemes lenne legközelebb átlósan cserelni vagy inkább csak egyenesen az eslők hátra?
Naplózva

Mondi MK4 1.6 tdci
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #551 Dátum: 2015.05.26 kedd, 13:41:16 »

Időközben elvittem egy futoműbeállításra meg autoztam is vagy 2000km-t és szépen rendbejött a dolog. Majd nyaralas utan megcsereltetem őket újból.

Másik kérdésem is lenne. A mostani gumijaim (Sava Intensa) nem kötött forgásirányúak. Érdemes lenne legközelebb átlósan cserelni vagy inkább csak egyenesen az eslők hátra?

Átlóban soha (!!!) nem cserélünk, csak azonos oldalon ez elsőket hátra és fordítva. Én ~6000 ezrenként szoktam és szép egyenletesen kopik, nem "beszélget".

 wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
bobafet
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26

Ford Mondeo MK4 Kombi Trend


E-mail
« Új hozzászólás #552 Dátum: 2015.06.17 szerda, 19:18:29 »

Cserélnem kell a féktárcsát elől, de egyben cserélem hátul is , mit ajánlotok melyik márka megbizható és jó?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 2007 Trend Kombi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #553 Dátum: 2015.06.17 szerda, 19:22:50 »

Cserélnem kell a féktárcsát elől, de egyben cserélem hátul is , mit ajánlotok melyik márka megbizható és jó?
Te sem olvasol vissza. 1000x leírtuk már:
Ajánlatkérés: nagyautó, cromax, lőriczi autó, Bárdy+Andy kód.
Nálam fék/féktárcsa esetén a nagyautó vagy cromax szokott nyerni gyári termékkel.  
PS: van ám fékes topik is.
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #554 Dátum: 2015.06.17 szerda, 19:24:10 »

Cserélnem kell a féktárcsát elől, de egyben cserélem hátul is , mit ajánlotok melyik márka megbizható és jó?
Textar-t tudom ajánlani.
A Ferodo-ról sem hallottam rosszakat, meg a gyári tárcsák sem hinném, hogy rosszak lennének. Árban nem tudom, hogy hol állnak.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #555 Dátum: 2015.06.17 szerda, 19:24:51 »

Te sem olvasol vissza. 1000x leírtuk már:
Ajánlatkérés: nagyautó, cromax, lőriczi autó, Bárdy+Andy kód.
Nálam fék/féktárcsa esetén a nagyautó vagy cromax szokott nyerni gyári termékkel.  
PS: van ám fékes topik is.
Szigorú vagy....  eplus2
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
bobafet
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26

Ford Mondeo MK4 Kombi Trend


E-mail
« Új hozzászólás #556 Dátum: 2015.06.17 szerda, 19:28:05 »

Szigorú vagy....  eplus2
sorry olyan ritkán irok, és nem tudtam hogy van fékes topik. bocsi!
de köszönöm a gyors választ! Smiley
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 2007 Trend Kombi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #557 Dátum: 2015.06.17 szerda, 19:43:29 »

Szigorú vagy....  eplus2
Elfogyott a fóti  rinya Ma staropamen van csak, az is dobozos... falbav
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #558 Dátum: 2015.06.17 szerda, 21:18:42 »

Elfogyott a fóti  rinya Ma staropamen van csak, az is dobozos... falbav
Próbáld ki a De Heldert. A Tesco-ban 156Ft/doboz, ha egy tálcával veszel. 5%-os, sztem jó!  pias wave
u.i.: bocsánat az off-ért
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
auruma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új hozzászólás #559 Dátum: 2015.07.13 hétfő, 09:37:06 »

Sziasztok,

Az MK4-es Mondeom eszi az szervóolajat. Úgy tudom, hogy ez egy jellemző betegsége az MK4-eseknek.
Tudtok olyan helyet, ahol gyorsan és jól újítják fel a kormányművet?

Köszönöm!

Üdv:
Naplózva
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #560 Dátum: 2015.08.18 kedd, 19:48:45 »

Szerintetek mi nyüszöghet?
A tünet:
- előre és jobbra haladás közben gáz pedál nyomása nélkül egy nyöszörgő, vasnyikorgó, "csapágyas kerék" hang jön a jobb keréktől
- ha balra tekerem egy kicsit a kormányt nem szól
- ha gyorsítok, nyomom a gázpedált nem szól (vagy max. nagyon halkan és nem hallom)
- ha fékezve lassulok megint nem szól, ha üresben vagy sebességben (motorfékkel) lassulok akkor szól
- bukkanókra nem reagál, nagy sebességnél kanyarodásra sem

Sajnos a hangot nem tudom pontosan körül írni, de olyan mintha vmi vas alkatrész egy másik vas alkatrésszel súrlódna, vagy szorulna.  falbav

 worship
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #561 Dátum: 2015.08.18 kedd, 20:02:27 »

Szerintetek mi nyüszöghet?
A tünet:
- előre és jobbra haladás közben gáz pedál nyomása nélkül egy nyöszörgő, vasnyikorgó, "csapágyas kerék" hang jön a jobb keréktől
- ha balra tekerem egy kicsit a kormányt nem szól
- ha gyorsítok, nyomom a gázpedált nem szól (vagy max. nagyon halkan és nem hallom)
- ha fékezve lassulok megint nem szól, ha üresben vagy sebességben (motorfékkel) lassulok akkor szól
- bukkanókra nem reagál, nagy sebességnél kanyarodásra sem

Sajnos a hangot nem tudom pontosan körül írni, de olyan mintha vmi vas alkatrész egy másik vas alkatrésszel súrlódna, vagy szorulna.  falbav

 worship

kerékcsapágy  Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #562 Dátum: 2015.08.18 kedd, 20:11:05 »

kerékcsapágy  Roll Eyes
Azt vhogy letudom ellenőrizni, vagy meglesni szerelő nélkül? Amúgy van időpontom, csak sajnos jövő péntekre, addig meg izgat, h mi lehet.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #563 Dátum: 2015.08.26 szerda, 23:05:18 »

Helló Srácok!

Valaki cserélt már első lengéscsillapítókat mk4-en? Mióta kicseréltük a C-maxban az első gátlókat, billenősnek érzem a Mondeo-t  nyes A C-maxnál nagyon sok volt a javulás, pedig azt hittem, minek azt cserélni...aztán ért meglepetés. Teljesen más az autó viselkedése. Hihetetlen, mennyi múlik rajta...S nem orránszájánfolyós kopogó toronycsapágyas cucc volt benne...

Köszi!!!
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #564 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 06:05:41 »

Azt vhogy letudom ellenőrizni, vagy meglesni szerelő nélkül? Amúgy van időpontom, csak sajnos jövő péntekre, addig meg izgat, h mi lehet.
megemeled annál a keréknél,és megpörgeted,megrángatod.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
doszi_zeg
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2726



E-mail
« Új hozzászólás #565 Dátum: 2015.08.28 péntek, 14:17:41 »

megemeled annál a keréknél,és megpörgeted,megrángatod.
Köszi, de nem az volt. Megcseréltem az első és hátsó kereket, mindjárt nem is jött hang az első keréktől. Bevittem szervizbe, centírozni kellett, m pár súly vhogy lepotyogott, ill. már a gumi is régi, az is adhatja a hangot. Az idei nyár lett úgyis betervezve neki még, aztán jövőre már új nyári gumik lesznek.
Naplózva

MKIV. 1.8 TDCI Trend
Pioneer DEH-6400BT fejegység, Kicx STC 6.2 hangszórók, LED-es kilincsvilágítás és csomagtéri világítás (Cs12)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #566 Dátum: 2015.08.28 péntek, 16:06:46 »

Köszi, de nem az volt. Megcseréltem az első és hátsó kereket, mindjárt nem is jött hang az első keréktől. Bevittem szervizbe, centírozni kellett, m pár súly vhogy lepotyogott, ill. már a gumi is régi, az is adhatja a hangot. Az idei nyár lett úgyis betervezve neki még, aztán jövőre már új nyári gumik lesznek.
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #567 Dátum: 2015.10.07 szerda, 11:11:57 »

sziasztok Srácok,

egy kis tapasztalat. Vettem új gumikat (egy párat), s mivel kíváncsi voltam, mennyire jobb vagy rosszabb, mint a másik (kezelhetőség, kormányzás szempontjából) előre tetettem fel szokásommal ellentétben, s nem hátra. Rázott, mint a veszedelem 80-120ig, mégpedig a kormányt.  De előtte is ráztak a Dunlopok, mondom itt valami a futóműben rossz. (Zárójelben írom, hétfőn újítják fel a kormányművem, mert az lóg, kopog is) de azért elmentem vissza a gumishoz, mert a Kumhó (új pár) jobban rázott, mint a Dunlop ( ez is 6 mm-es szóval nem egy kuka). Visszaviszem, jönnek vissza fejvakarva, hogy elnézést, valóban rossz volt a cetrír. Most tényleg nem ráz. De fékezésnél sem. Míg a Dunlop is rázott fékezésnél, a Kumho is, a Kumho felrakása után, s az után, hogy másodjára is ki lett cetrírozva, sem fékezésnél, sem "csak úgy" nem ráz. Tehát, ha a fékezésnél ráz az autó, nem biztos, hogy a fék a rossz. Megnézték 5 század a tárcsa ütése, ettől nem lehet.

Az viszont szinte biztos, hogy ha van lógás a futóműben (szilent, kormánymű, összekötők, stb.), akkor bármilyen kis rezgés ezt felerősítheti, s fékezésnél is ez hatványozottabban jelentkezik.

Az nagyon meglepett ugyanakkor, hogy a Kumhoval sokkal jobban lehet kanyarodni, mint a Dunloppal. Nem dől be. Hogy ez azért van, mert erősebb az oldalfal vagy egyszerűen jobban odatapad, nem tudom. A Michelint azért nem írom, mert egy 3 mm-es Michelint nem hasonlítok egy új vagy 6 mm-es gumiszetthez.

Van jelentősége egyébként szeritetek annak, hogy a gumi nem R16, hanem ZR16? Miért teszik rá ezt a ZR16-ot, ha ma már mindenki a T, V, W-t használja? Egyébként a ZR16-on is rajta van, hogy W-s gumi.  Tudom, hogy más "besorolás", de nem felesleges a ZR? Vagy valamiért tényleg többet tud? Régi 5-ös BMW-ket szerelték még ZR15-ös gumikkal, de az 15 éve volt.

eljen
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #568 Dátum: 2015.10.07 szerda, 13:57:11 »

sziasztok Srácok,

egy kis tapasztalat. Vettem új gumikat (egy párat), s mivel kíváncsi voltam, mennyire jobb vagy rosszabb, mint a másik (kezelhetőség, kormányzás szempontjából) előre tetettem fel szokásommal ellentétben, s nem hátra. Rázott, mint a veszedelem 80-120ig, mégpedig a kormányt.  De előtte is ráztak a Dunlopok, mondom itt valami a futóműben rossz. (Zárójelben írom, hétfőn újítják fel a kormányművem, mert az lóg, kopog is) de azért elmentem vissza a gumishoz, mert a Kumhó (új pár) jobban rázott, mint a Dunlop ( ez is 6 mm-es szóval nem egy kuka). Visszaviszem, jönnek vissza fejvakarva, hogy elnézést, valóban rossz volt a cetrír. Most tényleg nem ráz. De fékezésnél sem. Míg a Dunlop is rázott fékezésnél, a Kumho is, a Kumho felrakása után, s az után, hogy másodjára is ki lett cetrírozva, sem fékezésnél, sem "csak úgy" nem ráz. Tehát, ha a fékezésnél ráz az autó, nem biztos, hogy a fék a rossz. Megnézték 5 század a tárcsa ütése, ettől nem lehet.

Az viszont szinte biztos, hogy ha van lógás a futóműben (szilent, kormánymű, összekötők, stb.), akkor bármilyen kis rezgés ezt felerősítheti, s fékezésnél is ez hatványozottabban jelentkezik.

Az nagyon meglepett ugyanakkor, hogy a Kumhoval sokkal jobban lehet kanyarodni, mint a Dunloppal. Nem dől be. Hogy ez azért van, mert erősebb az oldalfal vagy egyszerűen jobban odatapad, nem tudom. A Michelint azért nem írom, mert egy 3 mm-es Michelint nem hasonlítok egy új vagy 6 mm-es gumiszetthez.

Van jelentősége egyébként szeritetek annak, hogy a gumi nem R16, hanem ZR16? Miért teszik rá ezt a ZR16-ot, ha ma már mindenki a T, V, W-t használja? Egyébként a ZR16-on is rajta van, hogy W-s gumi.  Tudom, hogy más "besorolás", de nem felesleges a ZR? Vagy valamiért tényleg többet tud? Régi 5-ös BMW-ket szerelték még ZR15-ös gumikkal, de az 15 éve volt.

Kormánymű lógás-kopogásról már írtam párszor... egy csavar-rugó-műanyag betét a felelős érte, persze ha nem a fogasléc van megkopva (márpedig szerintem nem jellemző), Általában a műanyag betét-rugó szorítása nem megfelelő, ezáltal a foghézag megnő, ergo hangosabb lesz...

Kis ráállítással, vagy rugó cserével orvosolható...

Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #569 Dátum: 2015.10.07 szerda, 14:07:25 »

Szia. Igen, mi még emaileztünk, nagyon köszi a segítséget! Az állítást próbáltam, sajnos az nem vezetett eredményre. Én magam is húztam a csavaron, de ugyanúgy halkan kopog. A kis rugót ha már cserélik, sajnos úgyis ki kell szedni a kormányművet, azzal nem merek kockáztatni...

Kormánymű lógás-kopogásról már írtam párszor... egy csavar-rugó-műanyag betét a felelős érte, persze ha nem a fogasléc van megkopva (márpedig szerintem nem jellemző), Általában a műanyag betét-rugó szorítása nem megfelelő, ezáltal a foghézag megnő, ergo hangosabb lesz...

Kis ráállítással, vagy rugó cserével orvosolható...


Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
hetalvo2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #570 Dátum: 2015.11.17 kedd, 07:43:53 »

Tudna valaki nekem abban segiteni, hogy mi a max nyomtavszelesito amit fel tudnek tenni 225/40 r18-as gumi eseten? A felni gyari ford 18-as felni.
Eibach-ra gondoltam ami 10mm-es, de ha befer nagyobb ia akkor olyat keresnek inkabb.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #571 Dátum: 2015.11.17 kedd, 08:36:53 »

Tudna valaki nekem abban segiteni, hogy mi a max nyomtavszelesito amit fel tudnek tenni 225/40 r18-as gumi eseten? A felni gyari ford 18-as felni.
Eibach-ra gondoltam ami 10mm-es, de ha befer nagyobb ia akkor olyat keresnek inkabb.
miért kell a gyári felnire  (gyári gumimérethez) nyomtávszélesítő?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
hetalvo2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #572 Dátum: 2015.11.17 kedd, 11:21:13 »

miért kell a gyári felnire  (gyári gumimérethez) nyomtávszélesítő?

csak optika. a kérdés még mindig, mi a max méret, ha valaki csinált ilyet és tudja, sokat segítene...
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #573 Dátum: 2015.11.17 kedd, 13:36:53 »

csak optika. a kérdés még mindig, mi a max méret, ha valaki csinált ilyet és tudja, sokat segítene...

Kérdés az van nekünk is... Az eredeti kérdés ennyi információ birtokában csak irreleváns módon válaszolható meg...

- Milyen széles a felni?
- Milyen autó?
- Ha MKIV, mit keres rajta ez a méretű gumi?

 wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #574 Dátum: 2015.11.17 kedd, 13:52:33 »

Kérdés az van nekünk is... Az eredeti kérdés ennyi információ birtokában csak irreleváns módon válaszolható meg...

- Milyen széles a felni?
- Milyen autó?
- Ha MKIV, mit keres rajta ez a méretű gumi?

 wave


emlékeim szerint nekem is 225/40 r18 volt fent (már nem emlékszem pontosan), de gyári felnin és ráadásúl mondeo supported size. Szóval simán fel lehet rakni, bár utána már bántam, hogy nem 235 ment fel rá.

A nyomtáv szélesítőnek optikában jó, mert kirakja szépen a kereket, de meg kell nézni, hogy nem ér-e be valahova. Én nem szeretem annyira a nyomtávszélesítőket, egy billegős autónál még stabilizálhat is.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #575 Dátum: 2015.11.17 kedd, 14:03:03 »

emlékeim szerint nekem is 225/40 r18 volt fent (már nem emlékszem pontosan), de gyári felnin és ráadásúl mondeo supported size. Szóval simán fel lehet rakni, bár utána már bántam, hogy nem 235 ment fel rá.

A nyomtáv szélesítőnek optikában jó, mert kirakja szépen a kereket, de meg kell nézni, hogy nem ér-e be valahova. Én nem szeretem annyira a nyomtávszélesítőket, egy billegős autónál még stabilizálhat is.

azért az mk4 235el már nem a billegős kategória....a szélesítő csak problémákat vet fel.Inkább tennék 245ösöket szélesebb felóval....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #576 Dátum: 2015.11.17 kedd, 14:06:51 »

azért az mk4 235el már nem a billegős kategória....a szélesítő csak problémákat vet fel.Inkább tennék 245ösöket szélesebb felóval....

az még jobb Cheesy
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #577 Dátum: 2015.11.17 kedd, 17:17:34 »

emlékeim szerint nekem is 225/40 r18 volt fent (már nem emlékszem pontosan), de gyári felnin és ráadásúl mondeo supported size. Szóval simán fel lehet rakni, bár utána már bántam, hogy nem 235 ment fel rá.

A nyomtáv szélesítőnek optikában jó, mert kirakja szépen a kereket, de meg kell nézni, hogy nem ér-e be valahova. Én nem szeretem annyira a nyomtávszélesítőket, egy billegős autónál még stabilizálhat is.


MK4 FL előtt gyáriban: 235/40 R18 8coll széles felnin
MK4 FL után gyáriban: 235/40 R18 vagy 235/45 R18 szintén 8coll széles felnin.

A 225/40 R18 8coll széles felnin szükségmegoldás, ezeket inkább 7,5-esekre (MK3) szerelik. Szerintem te nem használtál szükségmegoldásokat anno sem...  eljen

- MK4 ET35-ig szélesíthető, de az összatartást nem tudod hozzáállítani, ergo phos lesz az összetartás és a dőlés is.
- Ezeknél a gumiméreteknél (50K Ft +/db...) anyagi felelőtlenség 15 ezer km alatt megkajáltatni egy szett gummert (Tonyo szubjektív), de ezt mindenki a saját belátására megteheti...

Javaslatom: ET45 - ös felni, 18x8coll felnin, kiváló kompromisszum
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #578 Dátum: 2015.11.17 kedd, 17:26:26 »

MK4 FL előtt gyáriban: 235/40 R18 8coll széles felnin
MK4 FL után gyáriban: 235/40 R18 vagy 235/45 R18 szintén 8coll széles felnin.

A 225/40 R18 8coll széles felnin szükségmegoldás, ezeket inkább 7,5-esekre (MK3) szerelik. Szerintem te nem használtál szükségmegoldásokat anno sem...  eljen

- MK4 ET35-ig szélesíthető, de az összatartást nem tudod hozzáállítani, ergo phos lesz az összetartás és a dőlés is.
- Ezeknél a gumiméreteknél (50K Ft +/db...) anyagi felelőtlenség 15 ezer km alatt megkajáltatni egy szett gummert (Tonyo szubjektív), de ezt mindenki a saját belátására megteheti...

Javaslatom: ET45 - ös felni, 18x8coll felnin, kiváló kompromisszum

lehet 235 volt. nem emlékszem pontosan  Huh?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #579 Dátum: 2015.11.17 kedd, 17:36:45 »

MK4 FL előtt gyáriban: 235/40 R18 8coll széles felnin
MK4 FL után gyáriban: 235/40 R18 vagy 235/45 R18 szintén 8coll széles felnin.

A 225/40 R18 8coll széles felnin szükségmegoldás, ezeket inkább 7,5-esekre (MK3) szerelik. Szerintem te nem használtál szükségmegoldásokat anno sem...  eljen

- MK4 ET35-ig szélesíthető, de az összatartást nem tudod hozzáállítani, ergo phos lesz az összetartás és a dőlés is.
- Ezeknél a gumiméreteknél (50K Ft +/db...) anyagi felelőtlenség 15 ezer km alatt megkajáltatni egy szett gummert (Tonyo szubjektív), de ezt mindenki a saját belátására megteheti...

Javaslatom: ET45 - ös felni, 18x8coll felnin, kiváló kompromisszum

A felni ET száma hogy szól bele az összetartás és a kerékdőlés szögébe?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #580 Dátum: 2015.11.18 szerda, 12:03:45 »

A felni ET száma hogy szól bele az összetartás és a kerékdőlés szögébe?

Sehogy.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #581 Dátum: 2015.11.18 szerda, 12:17:18 »

MK4 FL előtt gyáriban: 235/40 R18 8coll széles felnin
MK4 FL után gyáriban: 235/40 R18 vagy 235/45 R18 szintén 8coll széles felnin.

A 225/40 R18 8coll széles felnin szükségmegoldás, ezeket inkább 7,5-esekre (MK3) szerelik. Szerintem te nem használtál szükségmegoldásokat anno sem...  eljen

- MK4 ET35-ig szélesíthető, de az összatartást nem tudod hozzáállítani, ergo phos lesz az összetartás és a dőlés is.
- Ezeknél a gumiméreteknél (50K Ft +/db...) anyagi felelőtlenség 15 ezer km alatt megkajáltatni egy szett gummert (Tonyo szubjektív), de ezt mindenki a saját belátására megteheti...

Javaslatom: ET45 - ös felni, 18x8coll felnin, kiváló kompromisszum

Mivaaaan?  Shocked
ET-hez összetartást/dőlés állítani?   wilting 
Alma vs. körte? 
Az összetartás és dőlés (+ utánfutás) a kerék/futómű geometriai adatai. Az ET pedig a középsík eltolás, a felni középvonala és a kerékagyra való felfekvési síkja közti távolság mm-ben.

A kerékagy felfekvési síkja állítható a megadott értékek és tűréshatárok valamint lehetőségek szerint. Aztán, hogy mit csavarozol fel erre a síkra, az mindegy. Az úgy fog állni.  Cool

Az ésszerűtlen dolgok (túl széles felni, nem odaillő ET méret) eleve nem megengedett felszerelhetőség szempontjából. Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #582 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 13:01:22 »

Mivaaaan?  Shocked
ET-hez összetartást/dőlés állítani?   wilting 
Alma vs. körte? 
Az összetartás és dőlés (+ utánfutás) a kerék/futómű geometriai adatai. Az ET pedig a középsík eltolás, a felni középvonala és a kerékagyra való felfekvési síkja közti távolság mm-ben.

A kerékagy felfekvési síkja állítható a megadott értékek és tűréshatárok valamint lehetőségek szerint. Aztán, hogy mit csavarozol fel erre a síkra, az mindegy. Az úgy fog állni.  Cool

Az ésszerűtlen dolgok (túl széles felni, nem odaillő ET méret) eleve nem megengedett felszerelhetőség szempontjából. Cool

Köszi az elméletet Tibi!

De...

Csak tételezzük föl, hogy istentelenül berúgsz és megrendeled az ET 20-as bronzfelniket az íbéjen és föltapaszTod a kocsidra. Elől és hátul is rendellenes síkban lesz a "helyén" és rendellenesen is fog kopni. Elöl folyamatos radírozás, hátul, főleg terhelésen gigaterpesztés lesz az eredmény. ÉS NEM AZÉRT, MERT BEFOLYÁSOLNÁ A DŐLÉST VAGY AZ ÖSSZEATARTÁST, (ezeket tételezzük föl gyári beállításoknak) HANEM AZÉRT MERT NEM STIMMEL A SÍK. Egy ET -30-as felnid, ha lenne ilyen, hátul kb. 3cm szélességben érintkezne a talajjal. Ne számold ki kérlek, tuti nem ennyi!

Tehát, nem az értékek változnak meg, hanem:

-nem kompatibilis a felni ET száma a gyári beállított értékekkel. (Hangsúlyozom az értékek jók lesznek továbbra is, csak a kocsid lesz használhatlan, folyamatos degeneratív üzem mellett. Ezt próbáltam megértetni SIKERTELENÜL!)

És a végére egyidézet:

"Az ésszerűtlen dolgok (túl széles felni, nem odaillő ET méret) eleve nem megengedett felszerelhetőség szempontjából..."

Végre valamiben egyetértünk!  eplus2
 
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #583 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 13:12:01 »

A felni ET száma hogy szól bele az összetartás és a kerékdőlés szögébe?

Sehogy nem szól bele, ezeket az értékeket vegyük fixnek! Szimplán xar helyen lesz a kerék és össze-vissza kopik a drága gummer.

Futóműgeometriai adatok alapján hozzá lehetne állítani az értékeket egy extrém ET-hez tartozó középsíkoz, de az már nem a Mondeok világa.
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #584 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 15:33:47 »

Sehogy nem szól bele, ezeket az értékeket vegyük fixnek! Szimplán xar helyen lesz a kerék és össze-vissza kopik a drága gummer.

Futóműgeometriai adatok alapján hozzá lehetne állítani az értékeket egy extrém ET-hez tartozó középsíkoz, de az már nem a Mondeok világa.

A dőlés hogyan állítod? Mert azért eszi a belső felét, mivel nem ilyen felni való a futóműre.
A lovon meg érdemes menetirányba felülni.  vigyor3
Tehát nem egy szhar valamihez kezdem hozzárontani azt, ami egyébként meg jó. Ha lefújnak egy elemet az autódon és nem teljesen jó a szín, akkor nem a mellette lévő elemeket kell hozzárontani, hanem megfelelő -jó, hozzávaló- színnel kell fényezni. Ami felni nem az autóra való és nincs jóváhagyva, az nem véletlen!  wave

Nem pedig felrakni és utána jajjgatni....  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.23 hétfő, 15:35:42 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #585 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 16:10:37 »

A dőlés hogyan állítod? Mert azért eszi a belső felét, mivel nem ilyen felni való a futóműre.
A lovon meg érdemes menetirányba felülni.  vigyor3
Tehát nem egy szhar valamihez kezdem hozzárontani azt, ami egyébként meg jó. Ha lefújnak egy elemet az autódon és nem teljesen jó a szín, akkor nem a mellette lévő elemeket kell hozzárontani, hanem megfelelő -jó, hozzávaló- színnel kell fényezni. Ami felni nem az autóra való és nincs jóváhagyva, az nem véletlen!  wave

Nem pedig felrakni és utána jajjgatni....  eplus2

NEM ÁLLÍTOK DŐLÉST, ezt mondom én is, lehetetlen!!!  falbav

Egyről beszélünk, de szeretek argumentálni Veled és most is fontunk egy jónagy ostort a fhingból!  nyes

Milyen filmet néztél végül?  Huh?
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #586 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 18:30:44 »

NEM ÁLLÍTOK DŐLÉST, ezt mondom én is, lehetetlen!!!  falbav

Egyről beszélünk, de szeretek argumentálni Veled és most is fontunk egy jónagy ostort a fhingból!  nyes

Milyen filmet néztél végül?  Huh?

Mikor?
Megnéztem az Agent 47-et, mert önkínzó mazochista vagyok .... és feláldoztam magam azok helyett, akik még nem nézték és ezután nem is fogják!  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
hetalvo2
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


E-mail
« Új hozzászólás #587 Dátum: 2015.11.27 péntek, 16:02:40 »

MK4 FL előtt gyáriban: 235/40 R18 8coll széles felnin
MK4 FL után gyáriban: 235/40 R18 vagy 235/45 R18 szintén 8coll széles felnin.

A 225/40 R18 8coll széles felnin szükségmegoldás, ezeket inkább 7,5-esekre (MK3) szerelik. Szerintem te nem használtál szükségmegoldásokat anno sem...  eljen

- MK4 ET35-ig szélesíthető, de az összatartást nem tudod hozzáállítani, ergo phos lesz az összetartás és a dőlés is.
- Ezeknél a gumiméreteknél (50K Ft +/db...) anyagi felelőtlenség 15 ezer km alatt megkajáltatni egy szett gummert (Tonyo szubjektív), de ezt mindenki a saját belátására megteheti...

Javaslatom: ET45 - ös felni, 18x8coll felnin, kiváló kompromisszum

Akkor hogyha, nekem van egy 7.5collos felnim 52.5-es et-vel.
Akkor kb a max 20mm-es pogacsa lehet?!
A biztos szerintem a 15 .
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #588 Dátum: 2015.11.27 péntek, 16:14:20 »

Akkor hogyha, nekem van egy 7.5collos felnim 52.5-es et-vel.
Akkor kb a max 20mm-es pogacsa lehet?!
A biztos szerintem a 15 .

A 20 - as határeset már.

Vegyél szerintem egy 45-ös szettet és ne pogácsázz!  wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Gyuri83
Vendég
« Új hozzászólás #589 Dátum: 2015.12.01 kedd, 13:44:38 »

Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy az MK3 lemezfelnije kompatibilis az MK4-gyel?
Nemrég egy MK4-es büszke tulaja lettem, de a gyári 18 as alufelnire nem "szeretnék" téligumit vásárolni, viszont a 16-os lemezfelni+téligumi jó ötletnek tűnik. MK4 hez viszont nem találtam használt 16-os lemezfelnit, csak MK3-hoz, és ezért tettem fel ezt a kérdést!


(Annyira nem értek hozzá még, de igyekszem minél többet informálódni)

A válaszokat előre is köszönöm!

Gyuri
Naplózva
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #590 Dátum: 2015.12.01 kedd, 16:41:04 »

Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy az MK3 lemezfelnije kompatibilis az MK4-gyel?
Nemrég egy MK4-es büszke tulaja lettem, de a gyári 18 as alufelnire nem "szeretnék" téligumit vásárolni, viszont a 16-os lemezfelni+téligumi jó ötletnek tűnik. MK4 hez viszont nem találtam használt 16-os lemezfelnit, csak MK3-hoz, és ezért tettem fel ezt a kérdést!


(Annyira nem értek hozzá még, de igyekszem minél többet informálódni)

A válaszokat előre is köszönöm!

Gyuri


Hello!

Gratu az autóhoz!

Nyugodtan tedd föl és használd, kompatibilis! +2,5mm difi van az ET számban, de minden más stimm. 6,5coll széles és 63,3mm az "agya".

 nezze

Gumiméretek viszont mások lehetnek, arra figyelj!

 wave
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.01 kedd, 19:37:37 írta Tonyo » Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
Gyuri83
Vendég
« Új hozzászólás #591 Dátum: 2015.12.01 kedd, 17:22:50 »

Na az király akkor!

Köszönöm szépen a választ Smiley
Naplózva
Rock 1972
Vendég
« Új hozzászólás #592 Dátum: 2015.12.02 szerda, 14:32:41 »

Sziasztok!
2008-as Mondeom van és egy bal első szintszabályzós lengéscsillapítót kellen cserélnem.
Valaki esetleg egy jó beszerzési forrást tud? A gyárira van ajánlat 100-120.000 között

Nagy köszi a segítségért
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #593 Dátum: 2015.12.02 szerda, 14:40:38 »

Sziasztok!
2008-as Mondeom van és egy bal első szintszabályzós lengéscsillapítót kellen cserélnem.
Valaki esetleg egy jó beszerzési forrást tud? A gyárira van ajánlat 100-120.000 között

Nagy köszi a segítségért

Mi a baj? Állítható keménységű (ivdc), vagy szintszabályzós?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #594 Dátum: 2015.12.03 csütörtök, 14:26:13 »

Mi a baj? Állítható keménységű (ivdc), vagy szintszabályzós?

 eljen

Légrugós, vatikáni piacos! (Pápamobil volt...)  eplus2
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #595 Dátum: 2015.12.22 kedd, 21:11:55 »

Helló Urak!

Első gátló cseréjénél szokták a felső szilentet is cserélni? (Külön van a szilent és a toronycsapágy).

Itt egy kép magáról az alkatrészről és egy robbantott ábra is:

http://ford.sklep.pl/product-pol-16846-mocowanie-amortyzatora-poduszka-gorna-Ford-1761001.html

Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #596 Dátum: 2015.12.22 kedd, 21:23:04 »

Itt egy jó videó egyébként:

Kár, hogy nincsenek ilyen szerszámaim Smiley

https://www.youtube.com/watch?v=31HetAGE6v0
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #597 Dátum: 2015.12.22 kedd, 21:30:06 »

Helló Urak!

Első gátló cseréjénél szokták a felső szilentet is cserélni? (Külön van a szilent és a toronycsapágy).

Itt egy kép magáról az alkatrészről és egy robbantott ábra is:

http://ford.sklep.pl/product-pol-16846-mocowanie-amortyzatora-poduszka-gorna-Ford-1761001.html



Ezen már ne spórolj, cseréld Wink
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #598 Dátum: 2015.12.22 kedd, 21:48:14 »



Ja, nem spórolás miatt írtam, van kedvezmény...  Smiley de sehol nem szerepel az árajánlatban, amit kaptam, a videón sincs, hogy cserélnék. Toronycsapágy, gátló és a felütközésgátló/porvédő evidens, de itt ha jól látom, a szilent része a toronycsapágynak külön van. Azt viszont megtapasztaltam, hogy a gyári cucc sokkal jobb, amit beszereltek, mint a most kapható "gyári". Ezért nem akarom kicserélni azt, ami sokkal tovább bírja, mint az "újabb", de nem feltétlenül jobb. A terhelést meg főleg a toronycsapágy kapja. (Egyébként egy nagy gagyi műanyag cuccnak néz ki az egész...) Utángyártottban néztem a Mapco-t, ez német cucc. Birth-ről nem tudok sokat...Tapasztalat? Vagy gyári?


Ezen már ne spórolj, cseréld Wink
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #599 Dátum: 2015.12.28 hétfő, 06:35:00 »

Helló Urak!

Első gátló cseréjénél szokták a felső szilentet is cserélni? (Külön van a szilent és a toronycsapágy).

,,,

Mennyi km-nél jársz, h cserélni kell?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 ... 31   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.