Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:13:07
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Tuning
Oldalak:
1
...
63
64
65
66
67
68
69
[
70
]
71
72
73
74
75
76
77
...
188
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Tuning (Megtekintve 2693473 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3450 Dátum:
2006.08.11 péntek, 14:13:00 »
Idézetet írta: HG_old - 2006.08.11 péntek, 14:09:00
A kompresszor "teljesítményt" két adat jellemzi:
Előállított nyomás
Szállított levegű mennyísége.
Na most ha az egyik paraméter relatíve nagy akkor az a másik rovására megy ezért van hogy egy feladthoz speciálisan választanak kompit a működési elvétől függően(membrános, dugattyús csavar..)na most egy kéthengeres dugattyús kompresszor (ezt jelentősen befolyásolja a meghajtás fordulata) érdekes lenne a motortérben, viszont a többi rendszert nem befolyásolja jelentősen a fordulat az ideális tartományon kívül (ami szűk intervallum) ha pedig a motor maximális fordulatához tartozó légszomjhoz méretezik vagy nagyon nagy,vagy speci konstrukciónál marha drága.
"Előállított nyomás
Szállított levegű mennyísége"
ezek összefüggésben vannak.
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3451 Dátum:
2006.08.11 péntek, 14:15:00 »
kocsikban csak csavarkompresszor van!(kivétel a G-töltő)a többinek nevetséges a szállított levegő mennyisége!
dugattyús kompresszort a kamionok fékjeihez használnak max!
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3452 Dátum:
2006.08.11 péntek, 14:17:00 »
Idézetet írta: szabyk_old - 2006.08.11 péntek, 14:13:00
"Előállított nyomás
Szállított levegű mennyísége"
ezek összefüggésben vannak.
Attól függ milyen összefügésben nézed.
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3453 Dátum:
2006.08.11 péntek, 14:18:00 »
Idézetet írta: szabyk_old - 2006.08.11 péntek, 14:15:00
kocsikban csak csavarkompresszor van!(kivétel a G-töltő)a többinek nevetséges a szállított levegő mennyisége!
dugattyús kompresszort a kamionok fékjeihez használnak max!
Meg az autók festéséhez
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3454 Dátum:
2006.08.11 péntek, 14:19:00 »
ha nő a nyomás akkor romlik a hatásfok ezért kevesebb a zsállított levegő mennyisége.
(én a teljesítményéről beszélek és a "levegő" nálam az oxigént jelenti.)
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3455 Dátum:
2006.08.11 péntek, 14:21:00 »
Idézetet írta: szabyk_old - 2006.08.11 péntek, 14:19:00
ha nő a nyomás akkor romlik a hatásfok ezért kevesebb a zsállított levegő mennyisége.
(én a teljesítményéről beszélek és a "levegő" nálam az oxigént jelenti.)
Erre próbáltam célozni én is.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3456 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 11:40:00 »
kitalalam egy ecceru hazilag is kivitelezheto tunningot ! Asszem qrva sok piizt fogok vele keresni
A lenyeg, hogyha kint meleg vanik, akkor a moci ne a kinti 3x fokos levegot szijja be, hanem a fincsi legkondicionalt kb. 22-23foos luftot az utasterbol. Nah miylen az otlet ? khiraly mi ?
Tehat ha kint nagyobb a levego homerseklete, akkor megvaltoztatnank a levego iranyat, es atkapcsolnank bentrol szivasra
Az mondjuk mas kerdes, hogy az utasok majd jol megfulladnak zoxigen hianyban, de ez kit erdekel
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3457 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 11:41:00 »
Esetleg ra lehetne cuppantani kozvetlenul a szellozo rendszerre, mert onnan kb. 5-7fokos luftig gyun, mar ha muxik a legkondi
Ocseeeem gazdag leszek !
Naplózva
blah blah blah
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3458 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 11:53:00 »
Idézetet írta: zacci - 2006.08.14 hétfő, 11:41:00
Esetleg ra lehetne cuppantani kozvetlenul a szellozo rendszerre, mert onnan kb. 5-7fokos luftig gyun, mar ha muxik a legkondi
Ocseeeem gazdag leszek !
Sufni interkúúúler.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3459 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 12:00:00 »
Idézetet írta: zacci - 2006.08.14 hétfő, 11:41:00
Esetleg ra lehetne cuppantani kozvetlenul a szellozo rendszerre, mert onnan kb. 5-7fokos luftig gyun, mar ha muxik a legkondi
Ocseeeem gazdag leszek !
Építs be egy ABSZORPCIÓS elven működő levegőhűtőt - régi lehet hűtőszekrényből tusz kinyerni komplett egységet csak a gázt kell melegíteni és hűt zajtalanul
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3460 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 12:16:00 »
Fusim,
Nem is rossz, 2 legyet egy csapasra...Beepitett hutoszekreny es interkuler rulz
Jah, minap csinaztam kesztyutarto hutest ! istenkhiraly lett
Naplózva
blah blah blah
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3461 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 12:18:00 »
Idézetet írta: zacci - 2006.08.14 hétfő, 12:16:00
Fusim,
Nem is rossz, 2 legyet egy csapasra...Beepitett hutoszekreny es interkuler rulz
Jah, minap csinaztam kesztyutarto hutest ! istenkhiraly lett
Azt hogyan?
mármint a kesztyűtartó hűtést?
Negem a könyöktámasz alatti rekesz hűtése érdekelne. Csinált már olyat valaki?
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3462 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 12:24:00 »
Idézetet írta: Fusim Misi_old - 2006.08.14 hétfő, 12:00:00
Építs be egy ABSZORPCIÓS elven működő levegőhűtőt - régi lehet hűtőszekrényből tusz kinyerni komplett egységet csak a gázt kell melegíteni és hűt zajtalanul
Misi,
nem rossz ötlet, a leömlőn (és a katalizátoron) keletkezett baromi hőmennyiséget így visszafordítani a légkondi hűtésébe
Zacci,
ha a légkondi be van kapcsolva, akkor belső keringtetésre illik tekerni, ha meg a motorral az utastérből szívatod ki, akkor meg külsőre kellene...ez is érdekes
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3463 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 12:55:00 »
rob,
De ha nem kapcsolom kulsore, akkor a nagy szivas miatt vakuum keletkezne es osszeroppanna a kasztni, mint egy colas doboz
Vegulis igy kisebb helyen elfer. Hameg ki szeretnem csomagolni, akkor kulso levegoztetesre allitom, es ujra felfuvodik az utaster
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3464 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 12:59:00 »
ms02,
roppan ecceru az eljaras, es kb. 2perc alatt kesz is a kesztyutarto hutes. Az anyos oldali szelozteto racshoz megy egy cso. Ugye azon keresztul kozlekedik a hideg-meleg, mikor mi...Namost a cso oldalat a szelozzo racsnal ecceruen kivagod. Igy a kesztyutartoba is jut a hideg-melegbol mikor mi kell ugye
ecceru es nacceru. gyarilag se csinaljak maskent, csak ott egy darab csovet vezetnek a kesztyutartoba. Szal hutes tunning rulz
A kivagas sniccerrel megoldhato. Persze ne nagy lyukat vagj, mert akkor nem jut az anyosnak luft es csak a karogasat fogod hallgatni. Nah, akkor meg johet az anyos karogas elharito hanghatas tunning
Naplózva
blah blah blah
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3465 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 13:18:00 »
Idézetet írta: zacci - 2006.08.14 hétfő, 12:59:00
ms02,
roppan ecceru az eljaras, es kb. 2perc alatt kesz is a kesztyutarto hutes. Az anyos oldali szelozteto racshoz megy egy cso. Ugye azon keresztul kozlekedik a hideg-meleg, mikor mi...Namost a cso oldalat a szelozzo racsnal ecceruen kivagod. Igy a kesztyutartoba is jut a hideg-melegbol mikor mi kell ugye
ecceru es nacceru. gyarilag se csinaljak maskent, csak ott egy darab csovet vezetnek a kesztyutartoba. Szal hutes tunning rulz
A kivagas sniccerrel megoldhato. Persze ne nagy lyukat vagj, mert akkor nem jut az anyosnak luft es csak a karogasat fogod hallgatni. Nah, akkor meg johet az anyos karogas elharito hanghatas tunning
De ezt nem kellene valami elzárhatóra csinálni? Mert a hidegekben meg majd jön a fűtés szezon, és olyan meleg lesz a kesztyűtartóban, hogy akár sütőnek is lehet majd használni.
Akkor meg már kötelező lesz a konyharuha meg a rámamargarin.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3466 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 13:21:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2006.08.14 hétfő, 13:18:00
De ezt nem kellene valami elzárhatóra csinálni? Mert a hidegekben meg majd jön a fűtés szezon, és olyan meleg lesz a kesztyűtartóban, hogy akár sütőnek is lehet majd használni.
Akkor meg már kötelező lesz a konyharuha meg a rámamargarin.
Ticu, roppan ecceru az eljaras, es kb 2 perc alatt kesz a kesztyutarto hutes. Szigszalag a lyukra
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3467 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 13:27:00 »
Idézetet írta: ms02 - 2006.08.14 hétfő, 13:21:00
Ticu, roppan ecceru az eljaras, es kb 2 perc alatt kesz a kesztyutarto hutes. Szigszalag a lyukra
Mondjuk sielésnél jól jön egy kis tea melegítő. Szigszallag? hmm... az nem gagyi?
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3468 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 13:28:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2006.08.14 hétfő, 13:27:00
Mondjuk sielésnél jól jön egy kis tea melegítő. Szigszallag? hmm... az nem gagyi?
Az, viszont nem látszik
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3469 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 13:32:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2006.08.14 hétfő, 13:27:00
Mondjuk sielésnél jól jön egy kis tea melegítő. Szigszallag? hmm... az nem gagyi?
gyárilag sem csinálják másként:))
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3470 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 13:39:00 »
Idézetet írta: ms02 - 2006.08.14 hétfő, 13:32:00
gyárilag sem csinálják másként:))
Jaja, láttam Én is a képeket a Ford gyártósorról. Furi is volt ott az nénike egy kissámlin, akinek a kezében egy snitzer és egy tekercs szigszallag volt. Nme tudtam mire vélni, de most már tudom. Az Ő férje teszi be a bogarakat az első lámpabúrába. Tudjátok, mint MondESU-nak.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3471 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 13:46:00 »
Idézetet írta: ticu_old - 2006.08.14 hétfő, 13:39:00
Jaja, láttam Én is a képeket a Ford gyártósorról. Furi is volt ott az nénike egy kissámlin, akinek a kezében egy snitzer és egy tekercs szigszallag volt. Nme tudtam mire vélni, de most már tudom. Az Ő férje teszi be a bogarakat az első lámpabúrába. Tudjátok, mint MondESU-nak.
Az is tuning mostanság?
Naplózva
ticu
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4247
2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3472 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 13:58:00 »
Szerintem igen, mert a multkor bementem egy Ford szalonba és megsasoltam egy zsír új
Rangert
, aminek az első lámpájában is láttam a feláras állatkát. Az a kis fekete cucc az ott volna az.
Naplózva
Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3473 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 15:12:00 »
Idézetet írta: zacci - 2006.08.14 hétfő, 11:41:00
Esetleg ra lehetne cuppantani kozvetlenul a szellozo rendszerre, mert onnan kb. 5-7fokos luftig gyun, mar ha muxik a legkondi
Ocseeeem gazdag leszek !
A motor percenként!!! 1-6 köbméter levegőt szív be. Asszem lobogna a hajad.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3474 Dátum:
2006.08.14 hétfő, 15:45:00 »
Angel,
Hajszaritonak sem utolso
Mondom en, gazdag leszek
Uj zacci fele urtechnologias intercoler, hutogep es hajszarito egyben! Most 1et fizet 2ot kap ! Es csak 29.990,-. Rendelje meg most ! tratatamtam (bena zene)
Naplózva
blah blah blah
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3475 Dátum:
2006.08.16 szerda, 14:19:00 »
Idézetet írta: zacci - 2006.08.14 hétfő, 15:45:00
Angel,
Hajszaritonak sem utolso
Mondom en, gazdag leszek
Uj zacci fele urtechnologias intercoler, hutogep es hajszarito egyben! Most 1et fizet 2ot kap ! Es csak 29.990,-. Rendelje meg most ! tratatamtam (bena zene)
Ha egy kis csöcsöt is mutatsz, sokkal kelendőbb lesz a portéka!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3476 Dátum:
2006.08.16 szerda, 17:07:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.08.16 szerda, 14:19:00
Ha egy kis csöcsöt is mutatsz, sokkal kelendőbb lesz a portéka!
Ha nagyot, még inkább.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
wyctor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8174
+36309351663
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3477 Dátum:
2006.08.16 szerda, 17:13:00 »
Igényes
plasma műszerfal
Naplózva
2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3478 Dátum:
2006.08.16 szerda, 18:28:00 »
Idézetet írta: zacci - 2006.08.14 hétfő, 15:45:00
Angel,
Hajszaritonak sem utolso
Mondom en, gazdag leszek
Uj zacci fele urtechnologias intercoler, hutogep es hajszarito egyben! Most 1et fizet 2ot kap ! Es csak 29.990,-. Rendelje meg most ! tratatamtam (bena zene)
energetikailag többet venne el az egész tunning meghajtása, mint amennyi teljesítménynövekedést eredményezne.
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3479 Dátum:
2006.08.17 csütörtök, 00:45:00 »
sziasztok
szerintetek érdemes chiptunningot tenni 2es tdci-be(130 lo)?Köszi
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3480 Dátum:
2006.08.17 csütörtök, 09:10:00 »
Idézetet írta: nnfree_old - 2006.08.17 csütörtök, 00:45:00
sziasztok
szerintetek érdemes chiptunningot tenni 2es tdci-be(130 lo)?Köszi
Háááát... én az ellenzők táborában vagyok. Jobban fog menni, de az élettartam biztosan csökkenni fog. Hogy mennyit? A fene se tudja.
Viszont: eddig többen megcsinálták, és idáig semmi gond nem volt vele. Mindenféleképpen jó helyre menj, mert el fogják rontani.
A fogyi csökkenni fog, a kormolás (akár drasztikusan) nőni fog. Általában a turbónyomást emelik meg, így akár a turbó is hamarabb leugrik. Ha chipet raksz bele, az megemeli az üzemanyagnyomást, emiatt a csúcsok biztosan hamarabb mennek tönkre. A turbónyomás emelése miatt pedig a motor hamarabb fog elkopni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3481 Dátum:
2006.08.17 csütörtök, 21:50:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.08.17 csütörtök, 09:10:00
Háááát... én az ellenzők táborában vagyok. Jobban fog menni, de az élettartam biztosan csökkenni fog. Hogy mennyit? A fene se tudja.
Viszont: eddig többen megcsinálták, és idáig semmi gond nem volt vele. Mindenféleképpen jó helyre menj, mert el fogják rontani.
A fogyi csökkenni fog, a kormolás (akár drasztikusan) nőni fog. Általában a turbónyomást emelik meg, így akár a turbó is hamarabb leugrik. Ha chipet raksz bele, az megemeli az üzemanyagnyomást, emiatt a csúcsok biztosan hamarabb mennek tönkre. A turbónyomás emelése miatt pedig a motor hamarabb fog elkopni.
köszi az infot.Még meggondolom,de azert csigáz a gonolat.A haverom a 320as bmw-jébe tetetett,és nagyon tetszik a különbség.De azert sajnálnám ha tönkre menne.
És azokröl a boxokrol mi a vélemlnyed,amit a cammon elé raknak be?
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3482 Dátum:
2006.08.19 szombat, 15:15:00 »
Idézetet írta: Rob_old - 2006.08.11 péntek, 10:49:00
TZS,
a mercedesek kompresszora nem ventillátoros megoldású, hanem ilyen:
kompresszor
kicsit kutakodtam, az AMG cég utólag is épít a mercikbe kompresszort, 300LE-->500LE, kicsit durva
Angel,
ez a ventillátoros "elektromos turbó" viszont jó lehet egy grillkészülékbe, és akkor már nem feleslegesen okoskodtunk
Igen tudom, hogy Roots kompresszor van benne, de én a Krisztián által emlegetett fűtőventiről beszéltem.
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3483 Dátum:
2006.08.19 szombat, 15:38:00 »
A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent! De itt most, nem erről van szó, hanem, hogy különböző kütyükkel drasztikusan megváltoztatunk szabályzási értékeket. Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is. Aki tuningra adja a fejét az számoljon ezzel, vagy cserélje ki szelepeket gázhűtésűre, szerezzen be kerámia, vagy kovácsolt dugattyúkat stb, mert a turbo nyomás emelés jelentősen emeli a motor égésterének a hőmérsékletét!
A CR cső végére húzott box tuning nem növeli a turbo nyomást! Csak a computerre csatlakoztatott rendes chip tuningok.
A turbónyomás emelés nélkül minimális lóerőt lehet nyerni.
A box "tuning" (ami nem chip tuning) csak a befecskendezési nyomást növeli meg. Illetve maga a computer növeli meg, mert a boxon egy potival be lehet állítani mennyivel csökkentse a common rail cső nyomásszenzorjának jelét. Általában addig szokták állítani míg a motor el nem kezd kopogni. A túlszabályzás káros lehet! Úgy hírdetik ezeket, hogy 20% teljesítmény növekedést adank, ez erős tulzás! A komolyabb, mindent szabályzó 150-200 ezres rendes chip tuningok, amik megemelik a turbo nyomást és minden másba is beleszólnak, tudnak kb. 20%-ot, de ezt elég nehéz mérni, mert a legtöbb helyen nem fékpadon, hanem "virtuáslisan" mérik a teljesítményt. De ott van még a placebó hatás is. Összességében elmondható, hogy minden tuning valamelyest csökkenti az élettartamot, hogy mennyivel az attól függ, mennyire drasztikus a beavatkozás. Nem árt szakértővel csináltatni az ilyesmit. Mindazon által vannak már eleve jó teljesítménnyel bíró motorok, mint pl.: a BMW, ezeket a motorokat már nem lehet sima chip tuningokkal jelentősen feljebb húzni, de vannak olyanok is mint jelen estben a Ford TDCI motorok amelyek nagyobb tartalékokkal bírnak és így elektronikus eszközökkel érezhető teljesítmény növekedés érhető el. Én azt mondom akinek nem elég 130 ló és 330 Nm, az cserélje le a verdát mondjuk egy 2.2-re , vagy nyomjon egy tuningot, de akkor számoljon a megemelkedő szervizköltséggekkel is.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3484 Dátum:
2006.08.19 szombat, 15:57:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.08.19 szombat, 15:38:00
A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent! De itt most, nem erről van szó, hanem, hogy különböző kütyükkel drasztikusan megváltoztatunk szabályzási értékeket. Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is. Aki tuningra adja a fejét az számoljon ezzel, vagy cserélje ki szelepeket gázhűtésűre, szerezzen be kerámia, vagy kovácsolt dugattyúkat stb, mert a turbo nyomás emelés jelentősen emeli a motor égésterének a hőmérsékletét!
A CR cső végére húzott box tuning nem növeli a turbo nyomást! Csak a computerre csatlakoztatott rendes chip tuningok.
A turbónyomás emelés nélkül minimális lóerőt lehet nyerni.
A box "tuning" (ami nem chip tuning) csak a befecskendezési nyomást növeli meg. Illetve maga a computer növeli meg, mert a boxon egy potival be lehet állítani mennyivel csökkentse a common rail cső nyomásszenzorjának jelét. Általában addig szokták állítani míg a motor el nem kezd kopogni. A túlszabályzás káros lehet! Úgy hírdetik ezeket, hogy 20% teljesítmény növekedést adank, ez erős tulzás! A komolyabb, mindent szabályzó 150-200 ezres rendes chip tuningok, amik megemelik a turbo nyomást és minden másba is beleszólnak, tudnak kb. 20%-ot, de ezt elég nehéz mérni, mert a legtöbb helyen nem fékpadon, hanem "virtuáslisan" mérik a teljesítményt. De ott van még a placebó hatás is. Összességében elmondható, hogy minden tuning valamelyest csökkenti az élettartamot, hogy mennyivel az attól függ, mennyire drasztikus a beavatkozás. Nem árt szakértővel csináltatni az ilyesmit. Mindazon által vannak már eleve jó teljesítménnyel bíró motorok, mint pl.: a BMW, ezeket a motorokat már nem lehet sima chip tuningokkal jelentősen feljebb húzni, de vannak olyanok is mint jelen estben a Ford TDCI motorok amelyek nagyobb tartalékokkal bírnak és így elektronikus eszközökkel érezhető teljesítmény növekedés érhető el. Én azt mondom akinek nem elég 130 ló és 330 Nm, az cserélje le a verdát mondjuk egy 2.2-re , vagy nyomjon egy tuningot, de akkor számoljon a megemelkedő szervizköltséggekkel is.
Ha a tdci-nél nem emeled a turbónyomást, akkor 5-10 lóerőnél többet nem tudsz kicsalni belőle.
Ha viszont felugrik a teljesítmény 158 lóra, meg 400 Nm-re, az teljesen tuttkó, hogy megemelték a tnyomást is.
Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is.
Szerintem meg legalább négyzetes az összefüggés. 20% teljesítménynövekedés már kb 44%-kal veszi jobban igénybe (1,2*1,2=1,44). Ez már majdnem másfél.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3485 Dátum:
2006.08.19 szombat, 15:58:00 »
Idézetet írta: TZS_old - 2006.08.19 szombat, 15:38:00
A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent! De itt most, nem erről van szó, hanem, hogy különböző kütyükkel drasztikusan megváltoztatunk szabályzási értékeket. Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is. Aki tuningra adja a fejét az számoljon ezzel, vagy cserélje ki szelepeket gázhűtésűre, szerezzen be kerámia, vagy kovácsolt dugattyúkat stb, mert a turbo nyomás emelés jelentősen emeli a motor égésterének a hőmérsékletét!
A CR cső végére húzott box tuning nem növeli a turbo nyomást! Csak a computerre csatlakoztatott rendes chip tuningok.
A turbónyomás emelés nélkül minimális lóerőt lehet nyerni.
A box "tuning" (ami nem chip tuning) csak a befecskendezési nyomást növeli meg. Illetve maga a computer növeli meg, mert a boxon egy potival be lehet állítani mennyivel csökkentse a common rail cső nyomásszenzorjának jelét. Általában addig szokták állítani míg a motor el nem kezd kopogni. A túlszabályzás káros lehet! Úgy hírdetik ezeket, hogy 20% teljesítmény növekedést adank, ez erős tulzás! A komolyabb, mindent szabályzó 150-200 ezres rendes chip tuningok, amik megemelik a turbo nyomást és minden másba is beleszólnak, tudnak kb. 20%-ot, de ezt elég nehéz mérni, mert a legtöbb helyen nem fékpadon, hanem "virtuáslisan" mérik a teljesítményt. De ott van még a placebó hatás is. Összességében elmondható, hogy minden tuning valamelyest csökkenti az élettartamot, hogy mennyivel az attól függ, mennyire drasztikus a beavatkozás. Nem árt szakértővel csináltatni az ilyesmit. Mindazon által vannak már eleve jó teljesítménnyel bíró motorok, mint pl.: a BMW, ezeket a motorokat már nem lehet sima chip tuningokkal jelentősen feljebb húzni, de vannak olyanok is mint jelen estben a Ford TDCI motorok amelyek nagyobb tartalékokkal bírnak és így elektronikus eszközökkel érezhető teljesítmény növekedés érhető el. Én azt mondom akinek nem elég 130 ló és 330 Nm, az cserélje le a verdát mondjuk egy 2.2-re , vagy nyomjon egy tuningot, de akkor számoljon a megemelkedő szervizköltséggekkel is.
A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent!
Szerintem az optimalizálás=finomhangolás. A tuning az minden esetben több, mint ami gyárilag volt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3486 Dátum:
2006.08.19 szombat, 16:52:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.08.19 szombat, 15:57:00
Ha a tdci-nél nem emeled a turbónyomást, akkor 5-10 lóerőnél többet nem tudsz kicsalni belőle.
Ha viszont felugrik a teljesítmény 158 lóra, meg 400 Nm-re, az teljesen tuttkó, hogy megemelték a tnyomást is.
Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is.
Szerintem meg legalább négyzetes az összefüggés. 20% teljesítménynövekedés már kb 44%-kal veszi jobban igénybe (1,2*1,2=1,44). Ez már majdnem másfél.
Így van!
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3487 Dátum:
2006.08.19 szombat, 16:58:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.08.19 szombat, 15:58:00
A tuning egy gyűjtő fogalom, ami finomhangolást jelent!
Szerintem az optimalizálás=finomhangolás. A tuning az minden esetben több, mint ami gyárilag volt.
Angolból - Magyarra fordítva jelenti a finomhangolást, azonban, jelen esetben, valóban nem teljesen helytálló ez a kifejezés
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3488 Dátum:
2006.08.20 vasárnap, 21:47:00 »
Helló nagy kérdésem van folyamatban van a Turbó projektem! Atomjaira szedtem 1 geós garrettet de az istennek nemjöttem rá hogy hogyan működik mert szívólabdás és fujós labdát akarok rátenni és nemtudom nemjöttem rá hogy mikor pörög jobban turbina ha lapátok nyitva vagy csukva vannak csak olyan írjon lécci aki nagyon vágja mert nagyon fontos lenne !!! és magyarázza el valaki lécci köszönöm tisztelet a bölcseknek akik segíteni tudnak !!!
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3489 Dátum:
2006.08.20 vasárnap, 22:22:00 »
Idézetet írta: Escortospeti_old - 2006.08.20 vasárnap, 21:47:00
Helló nagy kérdésem van folyamatban van a Turbó projektem! Atomjaira szedtem 1 geós garrettet de az istennek nemjöttem rá hogy hogyan működik mert szívólabdás és fujós labdát akarok rátenni és nemtudom nemjöttem rá hogy mikor pörög jobban turbina ha lapátok nyitva vagy csukva vannak csak olyan írjon lécci aki nagyon vágja mert nagyon fontos lenne !!! és magyarázza el valaki lécci köszönöm tisztelet a bölcseknek akik segíteni tudnak !!!
ztem akkor forog, ha gyitva vannak. Cit arról beszélt, hogy a lapátok meg lettek fordítva, hogy nyomásra menjenek, ne vákumra, vagy mi. Különbenis, a lapát 800 Ft, a labda meg 200.
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3490 Dátum:
2006.08.20 vasárnap, 23:21:00 »
Hallod tádé enyhén vicces vagy de értelmest nemtudtál szólni a témához akkor minek szóltál bele
amugyis cit annyit tud kb mint én mert neki is csinálták de én magam fogom megcsinálni sajátom és INGYEN !!! és nemtudod megfordítani a lapátokat csak a druklabdát kell 1 fújósat feltenni azt fordítva eddig tudom de én a lapátokat kérdeztem és még mindig nemtudok róla semmit kösszzzzzzzííííí
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3491 Dátum:
2006.08.21 hétfő, 06:00:00 »
Köszi TZS,és Angel a magyarázatot
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3492 Dátum:
2006.08.22 kedd, 09:04:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.08.19 szombat, 15:57:00
Ha a tdci-nél nem emeled a turbónyomást, akkor 5-10 lóerőnél többet nem tudsz kicsalni belőle.
Ha viszont felugrik a teljesítmény 158 lóra, meg 400 Nm-re, az teljesen tuttkó, hogy megemelték a tnyomást is.
Ahogy növeljük a teljesítményt úgy csökken az élettartam is.
Szerintem meg legalább négyzetes az összefüggés. 20% teljesítménynövekedés már kb 44%-kal veszi jobban igénybe (1,2*1,2=1,44). Ez már majdnem másfél.
Hülyeség...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3493 Dátum:
2006.08.22 kedd, 09:44:00 »
Idézetet írta: Joe - 2006.08.22 kedd, 09:04:00
Hülyeség...
Melyik része?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3494 Dátum:
2006.08.22 kedd, 10:06:00 »
Idézetet írta: Angel - 2006.08.22 kedd, 09:44:00
Melyik része?
Az 1,2*88*1,245*4,256+6542...
Én továbbra is Korisékat tudom említeni. Nem beszélni kell róla, hanem kipróbálni, megcsinálni, használni, ha érdekli az embert, ha nem, akkor meg semmi tanáccsal nem kell előállni. Max annyit, hogy Te nem javaslod, de egyébként sohasem próbáltad...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3495 Dátum:
2006.08.22 kedd, 10:51:00 »
Idézetet írta: Escortospeti_old - 2006.08.20 vasárnap, 21:47:00
Helló nagy kérdésem van folyamatban van a Turbó projektem! Atomjaira szedtem 1 geós garrettet de az istennek nemjöttem rá hogy hogyan működik mert szívólabdás és fujós labdát akarok rátenni és nemtudom nemjöttem rá hogy mikor pörög jobban turbina ha lapátok nyitva vagy csukva vannak csak olyan írjon lécci aki nagyon vágja mert nagyon fontos lenne !!! és magyarázza el valaki lécci köszönöm tisztelet a bölcseknek akik segíteni tudnak !!!
Alacsony fordulaton a lapátok nyitva vannak, hogy több levegőt tudjanak a motorba préselni. A fordulatszám növekedésével a lapátok "lefekszenek" , de így is ugyanazt a levegő mennyiséget szállítja. Mivel, hogy sokkal gyorsabban pörög.
És ezért tudja a geós turbó azt, hogy 1200 - és 4500 között a nyomaték göbe olyan, hogy vonalzóval lehet megrajzolni!
A tiéden vákum vezérlésű geometria van ami nem jó. És szerintem nem lehet átalakítani. Mert ha nyomásosra alakítod akkor alacsony fordulaton zázva lesznek a lapátok, a kocsi nem fog menni mert nem kap levegőt. Magas fordulaton viszint ki fog nyitni ami azt eredményezheti, hogy betölt neked 1,5-3 BAR-al és ledobja a kupakot.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3496 Dátum:
2006.08.22 kedd, 11:05:00 »
Idézetet írta: Joe - 2006.08.22 kedd, 10:06:00
Az 1,2*88*1,245*4,256+6542...
Én továbbra is Korisékat tudom említeni. Nem beszélni kell róla, hanem kipróbálni, megcsinálni, használni, ha érdekli az embert, ha nem, akkor meg semmi tanáccsal nem kell előállni. Max annyit, hogy Te nem javaslod, de egyébként sohasem próbáltad...
Két lépcsőről beszélünk. A szívóbenzines tuningját akár hívhatjuk finomhangolásnak is. Ott pár százalékkal nő a motor teljesítménye, itt-ott jobb a nyomaték, ez valóban nem befolyásolja jelentőse a motor élettartamát.
Viszont a turbónyomás emelése más tészta. Több levegő összenyomása ugyanakkora térfogatra jóval nagyobb hőt, nyomást eredményez (PV=nRT). Ez a motor idő előtti elkopását, a dugattyú elégését, szelepek elégését, a motor kiszakadását, hajtókar-csapágyak tönkretételét, a turbó idő előtti tönkretételét, a pcsúcsok még rövidebb futásteljesítményét eredményezik. Én konkrétan tudok olyan tdci-ről, amiben tuning után elégett a dugattyú! Tudok két benzines mkIII 2,0-áról, ami a chip után csapágyas lett! Nem beszélve a váltóról, amit egy adott nyomatékra terveztek, pl a durashiftet 310 Nm-re, tehát már a 2.0 is necces, nem is rakták a 2.2-eshez. A 6 sebességes váltó bírja, mert ugyanaz megy a 2.2-be is.
Szóval: ha megnézed a dízel tuning-szekciót (Bodicsek, Cit, Escortos), mindegyiknek volt már komolyabb adagoló- turbó- és egyéb problémája. Ott lehet, hogy belefér, ők gondolom hobbiból csinálják, de egy tdci már más helyzet.
Váltó. Kérdezd csak meg a Szabykot, neki hányszor tört össze a váltója: az a motor is turbós, jó fel is lett húzva.
Aki errefelé a tdci tuningolásában gondolkodott, jó része úgy fogta fel, mint egy tiltás kikapcsolását (á lá bim-bam), hogy a motor arra lett tervezve, csak nekünk lúzer-júzereknek visszafogták egy kicsikét. Nem erről van szó!
Én csak azért szoktam megemlíteni ezt-azt, mert: sokan akik megveszik a tdci-t, ki van számolva a dellájuk, és nem biztos, hogy belefér egy jópárszázezres javítás. Ez nem a tuningoljuk az 1,8 td-t kategória. Szerintem a pcsúcsok életét is jelentősen meghatározza: sűrűbben nyit-zár, és nagyobb nyomást kell tartania. Hamarabb jön a sárgalámpa...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3497 Dátum:
2006.08.22 kedd, 19:58:00 »
szerintem itt is befejezheted!
Naplózva
Vendég
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3498 Dátum:
2006.08.22 kedd, 21:25:00 »
2,2 TDCi fogyasztás csökkentése érdekelne. természetesen nem teljesítmény csökkentés mellet gondolok. kb 6000 km szaladgálok egy hónapban. Köszi
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Re: Tuning
«
Új hozzászólás #3499 Dátum:
2006.08.22 kedd, 21:58:00 »
Idézetet írta: sgabo - 2006.08.22 kedd, 19:58:00
szerintem itt is befejezheted!
Szerintem mindenki küljön neki egy SMS-t, hogy mennyi az ára, és megvan-e még. Ha 100 SMS-t kell neki is kitörölgetni, majd rájön, hogy valamit mellényúlt.
A számát azért itt hagyom: 06209197925 Hátha valaki hajnalba fel akarja hívni.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak:
1
...
63
64
65
66
67
68
69
[
70
]
71
72
73
74
75
76
77
...
188
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ