Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:17:09 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 [75] 76 77 78 79 80 81 82 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2698924 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Vendég
« Új hozzászólás #3700 Dátum: 2006.11.09 csütörtök, 16:30:00 »

jól néz ki a motortérbe optikai tuning semmi más.Legalábbis mondeokba nem ad semmi pluszot.Jó példa erre a mostani nagytalin a Levis és az én gyorsulásom.Szinte fej-fej mellet mentünk neki gyári légszürője van nekem direkt,és én csak azért nyertem mert ki van iktatva a katalizátorom.De ezt már régebben is tárgyalták az oldalon.
Joe persze tiltakozni fog, nanáhogy, mer" neki a direkt +5 ló minyimum ...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3701 Dátum: 2006.11.09 csütörtök, 16:31:00 »

Kollégák. A hideg, és vagy nedves levegő csak jó a motornak, teljesítménynek. Mégpedig azé, mer a hideg levegőből több molekula fér be mint ha meleg. Hasonló dolog miatt van a turbó miatt felmelegített levegő utjába tett intercooler. Hogy hűtse, és több férjen a hengerbe belőle. Tuning még az is ha a szabvány cooler helyett monjuk duplát, vagy dupla akkorát teszünk. Attól is jobban megy.
Nedvesség. Az pedig jó az égésnek ha elég jól van porlasztva. Márpedig a párás levegőben jól van porlasztva. Régebben OFF Ladaszerű járgányokhoz fogyicsökkentésként vízpermetet is alkalmaztak.
Igassság ez, ki is trágyáltuk rég, azonban a tapasztalatok itt-ott ellentmondani lácccanak
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3702 Dátum: 2006.11.09 csütörtök, 16:32:00 »

jól néz ki a motortérbe optikai tuning semmi más.Legalábbis mondeokba nem ad semmi pluszot.Jó példa erre a mostani nagytalin a Levis és az én gyorsulásom.Szinte fej-fej mellet mentünk neki gyári légszürője van nekem direkt,és én csak azért nyertem mert ki van iktatva a katalizátorom.De ezt már régebben is tárgyalták az oldalon.
Sztem sincs semm előnye a direktszűrőnek turbós ótónál. Usse a motor szívja át rajta a levegőt, hanem a turbó. Llenben meg 5x annyi koszt átenged mint a normál szűrők. Így szvsz káros, de legalább nem hasznos.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3703 Dátum: 2006.11.11 szombat, 21:07:00 »

helló na ZOMBI, Bodicsek kész a gép már beletettem 20-kmt és semmi gond ja lehúztam hengerfejet 150 Nm-el meg megsíkoltam marógéppel minden tuti eddig :DDD csakjólec
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3704 Dátum: 2006.11.11 szombat, 21:58:00 »

helló na ZOMBI, Bodicsek kész a gép már beletettem 20-kmt és semmi gond ja lehúztam hengerfejet 150 Nm-el meg megsíkoltam marógéppel minden tuti eddig :DDD csakjólec
Jó előjel, én Bodicsek turbójával max 10km-t mentem... Najó, nemsokára összeáll nekem is, csak kicsit próbárateszi Jolán az idegeimet....
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3705 Dátum: 2006.11.11 szombat, 22:16:00 »

szia Tádé ez kicsit nagyon bonyolult ez a diesel tuning szelídítés óóó még nagyon az elején vagy mire énis mindenre rájöttem és rengeteg anyagot is kikellett próbálnom mi bírja jól a hőt, nyomást, olajat olyan anyagokat használtam nemis gondolná senki az életbesem na sok szerencsét ha gondod van elakadtál segítek szívesen fordulj hozzám bátran !
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3706 Dátum: 2006.11.13 hétfő, 09:47:00 »

szia Tádé ez kicsit nagyon bonyolult ez a diesel tuning szelídítés óóó még nagyon az elején vagy mire énis mindenre rájöttem és rengeteg anyagot is kikellett próbálnom mi bírja jól a hőt, nyomást, olajat olyan anyagokat használtam nemis gondolná senki az életbesem na sok szerencsét ha gondod van elakadtál segítek szívesen fordulj hozzám bátran !
Vegyél egy jó Mondeot és slusszpassz #3653
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3707 Dátum: 2006.11.13 hétfő, 12:41:00 »

ááá nekem nem kell nagy csónak élég a kisseb kocsi is csak tutin feküdje utat mintha odaragasztották volna meghát motor 1 és ugyanaz csak a feeling más ford 1.8D-Td motorból nem variált 1 és ugyanaz :DDD
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3708 Dátum: 2006.11.13 hétfő, 12:54:00 »

ááá nekem nem kell nagy csónak élég a kisseb kocsi is csak tutin feküdje utat mintha odaragasztották volna meghát motor 1 és ugyanaz csak a feeling más ford 1.8D-Td motorból nem variált 1 és ugyanaz :DDD
Szerintem csak erősebb a hajtókat, főtengelycsapágy, meg a kuplung is...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3709 Dátum: 2006.11.13 hétfő, 14:11:00 »

ááá nekem nem kell nagy csónak élég a kisseb kocsi is csak tutin feküdje utat mintha odaragasztották volna meghát motor 1 és ugyanaz csak a feeling más ford 1.8D-Td motorból nem variált 1 és ugyanaz :DDD
De lenne végre autód is az 1.8TD mellé
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3710 Dátum: 2006.11.13 hétfő, 23:10:00 »

szia Tádé ez kicsit nagyon bonyolult ez a diesel tuning szelídítés óóó még nagyon az elején vagy mire énis mindenre rájöttem és rengeteg anyagot is kikellett próbálnom mi bírja jól a hőt, nyomást, olajat olyan anyagokat használtam nemis gondolná senki az életbesem na sok szerencsét ha gondod van elakadtál segítek szívesen fordulj hozzám bátran !
Szégyen gyalázat, de nem én fejeztem be a dolgot... Naminnegy. A hiba a gyakorlatilag teljesen szétégett kipu sortömítés volt. Nyú tömi+paszta, meg egy újabb olajcsőtörés megtákolása után ma végre rendetlenkedhedtem újra... Valahogy így írják, ugye?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3711 Dátum: 2006.11.14 kedd, 09:05:00 »

Szégyen gyalázat, de nem én fejeztem be a dolgot... Naminnegy. A hiba a gyakorlatilag teljesen szétégett kipu sortömítés volt. Nyú tömi+paszta, meg egy újabb olajcsőtörés megtákolása után ma végre rendetlenkedhedtem újra... Valahogy így írják, ugye?
Nem, úgy mint a TT-t
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3712 Dátum: 2006.11.20 hétfő, 14:01:00 »

Bodicsek! Mi hiányzik a gépedről még? Olajcsövet viszem, még mit vigyek?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3713 Dátum: 2006.11.20 hétfő, 14:45:00 »

hmmm.nézzuk csak:
slagot még hozz sztem+bilincseket.Klingeritet nem kaptam sehol az még kéne.(ha nem gond)cső frankó lett??
elvileg a többit cit intézi ma.
csütörtökön megyek a maradék csőért.
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3714 Dátum: 2006.11.22 szerda, 12:11:00 »

ZOMBIE!!
olajcső-turbo+olajtartály:5000Ft/tádé/
uj kipu cső+turbótól-flexicsőig:10000Ft/jano dob/
kipu sor tomités:2400
szivosor t:1500
drukklabda+beállitás:10000Ft/Krézi diesel/
turbo olajkiv cső:tádét kérdezd-ő csináltatott magának
kip csavarok 75Ft/db 6db
turbo eszterga+kivezetés:még nem tudom az árat
turbo elforgatás:citrom 0Ft/2puszi.../
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3715 Dátum: 2006.11.22 szerda, 12:58:00 »

ZOMBIE!!
olajcső-turbo+olajtartály:5000Ft/tádé/
uj kipu cső+turbótól-flexicsőig:10000Ft/jano dob/
kipu sor tomités:2400
szivosor t:1500
drukklabda+beállitás:10000Ft/Krézi diesel/
turbo olajkiv cső:tádét kérdezd-ő csináltatott magának
kip csavarok 75Ft/db 6db
turbo eszterga+kivezetés:még nem tudom az árat
turbo elforgatás:citrom 0Ft/2puszi.../
Cit-nek én is küldök egyet és nem kell csinálnia érte semmit
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3716 Dátum: 2006.11.22 szerda, 13:00:00 »

1,2-1,3a beállított turbonyomás
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3717 Dátum: 2006.11.22 szerda, 13:00:00 »

Juppi!De lennék Cit!....
 
ZOMBIE!
Turbo alu hegesztés,uj csonk a cooler felé:6000Ft
Azaz összesen:35e+olaj visszafolyó cső
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3718 Dátum: 2006.11.22 szerda, 13:01:00 »

Juppi!De lennék Cit!....
 
ZOMBIE!
Turbo alu hegesztés,uj csonk a cooler felé:6000Ft
Azaz összesen:35e+olaj visszafolyó cső
Nesze
 
 
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3719 Dátum: 2006.11.22 szerda, 16:57:00 »

THX
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3720 Dátum: 2006.11.22 szerda, 17:01:00 »

Értem az tuti?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3721 Dátum: 2006.11.22 szerda, 17:01:00 »

Olajvisszafolyócsövet pusziért kaptam újat (najó sörért, de most puszi a sláger) a klingeritet meg Bosalpasztából fogjuk készíteni...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3722 Dátum: 2006.11.22 szerda, 17:58:00 »

Olajvisszafolyócsövet pusziért kaptam újat (najó sörért, de most puszi a sláger) a klingeritet meg Bosalpasztából fogjuk készíteni...
Vagy nem? Beszéltél Cit-tel?
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3723 Dátum: 2006.11.22 szerda, 19:12:00 »

jaja,már igen
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3724 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 12:40:00 »

Mi a véleményetek erről?
tunning
 
Üdv: Cody
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3725 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 12:41:00 »

bocs: tunning=tunin
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3726 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 12:56:00 »

Mi a véleményetek erről?
tunning
 
Üdv: Cody
Én ebben nem látok semmi konkrét dolgot...
Te igen?! :-)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3727 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 13:03:00 »

Benem csak inkább kérdés fogalmazódott meg: itt a fórumon is vannak olyanok akik chipelték már az autójukat, nekik mi lehet a tapasztalatuk, a véleményük erről? Magát a cikket egy kicsit túlzónak tartom...
Űdv: Cody
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3728 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 14:31:00 »

Vannak egy páran 2,2,2.0TDCI.Nem tudom mik a tapasztalatok,de tény nagyobb turbó sokat segít:))
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3729 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 14:50:00 »

Nagyturbo nagycooler vezérlés utánnaírása és ennyi, TDCI-t nem nehéz elméletben tuningolni!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3730 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 14:50:00 »

Vannak egy páran 2,2,2.0TDCI.Nem tudom mik a tapasztalatok,de tény nagyobb turbó sokat segít:))
Nagyturbo nagycooler vezérlés utánnaírása és ennyi, TDCI-t nem nehéz elméletben tuningolni!!
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3731 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 14:55:00 »

Mi a véleményetek erről?
tunning
 
Üdv: Cody
egy biztos, a mondik motorja a nagy hengerűrtartalo ellenére viszonylag kis teljesítményt ad le, amolyan teherautós
 
de éppen ez a jó, nem lehet széthajtani, legalábbis nehéz
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3732 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 15:16:00 »

egy biztos, a mondik motorja a nagy hengerűrtartalo ellenére viszonylag kis teljesítményt ad le, amolyan teherautós
 
de éppen ez a jó, nem lehet széthajtani, legalábbis nehéz
Miért mondod ezt? Akár a benzines, akár a dízel fronton jók a motorok... a 2.0-ás benzinesek többsége 145 ló körüli... A dízelek: a mondeo 2.0-ás, 130 lovasa simán megveri az opel/fiat 150 lovasát... a 2.2-es tdci 155 lóval meg lenyomja az avensis 177 lovasát (meg a többi 2.2-est is)... nagy baj nincs, szerintem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3733 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 15:34:00 »

Rob,
 
Igen, ezt enis kb. igy latom. De ha mondjuk megnezunk egy masik gyarto 1,6-os nagyobb teljesitmenyu mocijat, akkor lathato, hogy ott inkabb a LE a nagyobb, de a nyomatek meg az 1.6os-hoz kepest nem igen valtozott. Szal fene tudja, de inakbb legyen nyomatekos egy moci, es ehhez kepest legyen kisebb LE, mint legyen nagy LE, de vissza guruljak a domboldalon
De e miatt is tartosak szerintem a ford mocik...Nalam pl. 170e km-nel meg a gyari ertekeket hozza a szelephezag. Es azert itt nem milimeterekrol van szo, hanem tizedekrol, vagy szazadokrol...Szerintem ez tok jau...
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3734 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 16:12:00 »

Rob,
 
Igen, ezt enis kb. igy latom. De ha mondjuk megnezunk egy masik gyarto 1,6-os nagyobb teljesitmenyu mocijat, akkor lathato, hogy ott inkabb a LE a nagyobb, de a nyomatek meg az 1.6os-hoz kepest nem igen valtozott. Szal fene tudja, de inakbb legyen nyomatekos egy moci, es ehhez kepest legyen kisebb LE, mint legyen nagy LE, de vissza guruljak a domboldalon
De e miatt is tartosak szerintem a ford mocik...Nalam pl. 170e km-nel meg a gyari ertekeket hozza a szelephezag. Es azert itt nem milimeterekrol van szo, hanem tizedekrol, vagy szazadokrol...Szerintem ez tok jau...
én azt gondolom hogy ez cikk egy téves hipotézisből indul ki miszerint a gyártók a határértékere lövik be a motorokat. én azt gondolom van tartalék, de a teljesítménynövelés mindíg élettartam csökkenést fog eredményezni
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3735 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 16:20:00 »

tödi,
 
igen ebben van valami...Enis ezen gondolkoztam a cikk olvasasa kozben...Szerintem sem igy van ahogy irjak...Persze mondjuk olyan gepek eseteben, mint a F1 biztos mar ilyenen is sokat tokolnek, hogy a leheto legtobbet kihozzak az alkatreszekbol. De ez nem aza kommersz kategoria, amiben mi elunk/gurulunk. Gondolom azert alapvetoen igaz amit irnak, de nem ennyire kihegyezve, mert a felhasznalt alkatreszek sem felelnek meg a NASA urtechnologiajanak es biza lehetnek/vannak szorasok alkatresz es alkatresz kozott is. Ezert kerul "csak" 6-8millaba egy Mondeo es nem 100millakba, mint egy F1 gep. jo persze most figyelmen kivul hagyva a darab szamot...Amirol a cikk ir, az inkabb a felsokategoranal tom elkepzelni, mondjuk egy sport kocsinal, de nem egy kommersz szeria autonal...
Naplózva

blah blah blah
Vendég
« Új hozzászólás #3736 Dátum: 2006.11.23 csütörtök, 21:50:00 »

egy biztos, a mondik motorja a nagy hengerűrtartalo ellenére viszonylag kis teljesítményt ad le, amolyan teherautós
 
de éppen ez a jó, nem lehet széthajtani, legalábbis nehéz
Hááát teherautós? Ahhoz képest eléggé szedi a lábát ez a "teherautó". Az meg hogy a lóerő "csak"   annyi amennyi abban Angelnak tökéletesen igaza van. Nekem nincs megchippelve az auto de így is ha nem akarom, akkor nem megy mellettem egy konkurens "erősebb? " sem. A benzinesekkel nem is érdemes összehasonlítani mert 1 diesel lóreó úgy szubjektíve 1,3 benzinessel ér fel. Csak egy példa a múlt héten 1,9 TDI 100 lovas octaviát kellet vezetnem (elszúrtam a foglalást) Egyáltalán nem éreztem hogy csak annyi ló van benne mint egy átlag benzimes 1,6-ban. Asszem ezek után viszont átértékelem a  TDCi kerregését halk suttogásá, na mert az teherautos filing volt , de csak hangra nem dinamikára! Akkor ugye ha nézünk egy nyomatékosabb erősebb TDCi-t jobb váltoval akkor szerintem nem kell bántani a Mondeo-t
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3737 Dátum: 2006.11.25 szombat, 16:55:00 »

Miért mondod ezt? Akár a benzines, akár a dízel fronton jók a motorok... a 2.0-ás benzinesek többsége 145 ló körüli... A dízelek: a mondeo 2.0-ás, 130 lovasa simán megveri az opel/fiat 150 lovasát... a 2.2-es tdci 155 lóval meg lenyomja az avensis 177 lovasát (meg a többi 2.2-est is)... nagy baj nincs, szerintem.
Így van, ma teszteltem! A haverom a 150 lovas CDTi Vectrájával csak a kormot nyelte...
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3738 Dátum: 2006.11.25 szombat, 21:41:00 »

Ezt láttátok?
 
Turbó tuning
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3739 Dátum: 2006.11.25 szombat, 23:25:00 »

fúúúú de feldobtam a kocsit a Janóéknál vett sport hátsóbobbal!!! Cheesy Középhangos dob, 2db 70milis DTM véggel! Tongue
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3740 Dátum: 2006.11.25 szombat, 23:47:00 »

Ezt láttátok?
 
Turbó tuning
Igen!-:)
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3741 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 09:01:00 »

mert: legalábbis a cikk szerint teljesítmény=nyomaték x fordulatszám, és a japán autók ezért nagy teljesítményűek általában
 
mondjuk egy corolla továbbra is széthajthatatlan
Naplózva
Vendég
« Új hozzászólás #3742 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 09:56:00 »

fúúúú de feldobtam a kocsit a Janóéknál vett sport hátsóbobbal!!! Cheesy Középhangos dob, 2db 70milis DTM véggel! Tongue
Bruttó ár?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3743 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 10:22:00 »

mert: legalábbis a cikk szerint teljesítmény=nyomaték x fordulatszám, és a japán autók ezért nagy teljesítményűek általában
 
mondjuk egy corolla továbbra is széthajthatatlan
Miért lenne egy corolla széthajthatatlan? Nem túl sok infó van olyan corollákról, amik túl vannak a 200e kilométeren. Míg az I-II-es mondeók nagy része már átlépte a 2-est... sőt, a 3-400 ezret is. De természetesen a dízelek még ennél többet is... a klubban található tdci-k közül elég sokan meghaladták a 200-at... még ha az óra mást is mutat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3744 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 10:31:00 »

Miért lenne egy corolla széthajthatatlan? Nem túl sok infó van olyan corollákról, amik túl vannak a 200e kilométeren. Míg az I-II-es mondeók nagy része már átlépte a 2-est... sőt, a 3-400 ezret is. De természetesen a dízelek még ennél többet is... a klubban található tdci-k közül elég sokan meghaladták a 200-at... még ha az óra mást is mutat.
Angel!
Mit szólsz a konkurrens teljesítményéhez? Farkasvárban 2,0-ás dízelmoci 170Le? Mi ez? Pár évre tervezik a motorokat? Nekem oly érzésem van, hogy túlhúzzák. Vagy gyárilag chippes?
Ezt nem vágom.
Üdv:)
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3745 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 10:45:00 »

MondESU,
 
Nem hinnem, hogy tulhuznak. Szerintem ecceruen ez abbol adodik, hogy mas a moci. Es ehhez kepest mekkora a nyomatek ? Mert lehet porgos mocit is csinazni sok LE-vel, de szerintem ilyenkor a nyomatek kevesebb, mint pl. egy kevesbe porgos, de ugyanakkora, tehat 2.0-as mocinal. Nezzuk pl. a bkv buszok mocijat. Relaitve keves LE mellett irdatlan nyomatekot kepes leadni. Pedig a motor meretebol adodoan joval tobb LE nezne ki belole az ember.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3746 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 10:51:00 »

Angel!
Mit szólsz a konkurrens teljesítményéhez? Farkasvárban 2,0-ás dízelmoci 170Le? Mi ez? Pár évre tervezik a motorokat? Nekem oly érzésem van, hogy túlhúzzák. Vagy gyárilag chippes?
Ezt nem vágom.
Üdv:)
Először is, ez nem újdonság, mert az 1,9-es volt a 130 lovas változaton kívül 150 lóval is, csak nem nagyon merték árulni (ez komoly). Egyébként a rönyó is 170 lovas 2.0-ás dízellel próbálkozik... Hogy ez egészséges-e? Kb 10 évval ezelőtt a 2.0 dízel volt vagy 80 lovas, na ahhoz képest pl a 130 egy elég nagy ugrás. És láss csodát, ezek a motorok is lemennek közel annyit, mint 80 lovas megfelelői. A nagyobb lóerővel elméletileg nincs nagy baj, mert pl a benzines 145 lovas, ehhez képest a 170 csak egy lépés, de ugye a turbó-benzines tud akár 200-at is. Szerintem itt elsősorban nem a lóerővel, hanem a nyomatékkal van baj. Na a fosvágen 170 lovához 350 Nm társul (a tdci 2.0 330/360 rövid időre), azaz így már nem akkora durranás. Ugye lejjebb taglaltam, hogy a vectra 150 lovasát a mondeo 130 lovasa simán legyorsulja, ebből az jön ki, valamit elszúrtak a váltónál, vagy a tdci-nek ennyivel jobb a karakterisztikája. Egyébként annak a motornak szinte végig ugyanúgy néz ki a lóerőgörbéje, csak a végén ugrik meg egy kicsit a 150 lóig, azaz a hétköznapi életben (már aki nem pörgeti a motort), ugyanannyi lóerő jut, azaz csak a csúcslóerő a jobb. A nyomatékkal már más a helyzet. Ott végig a mondeóé jobb, gyakorlatilag nincs olyan tartomány, ahol a vectra lenne a jobb. A mondeónál kisebb a tlyuk, gyorsabban reagál a gázadásra, már-már benzines karakterisztikát mutat. Szóval nem elég a két csúcsadatot összevetni, igazából a görbe alatti terület a fontos, meg még pár dolog. De hogy kanyarodja vissza az eredet kérdéshez. A nagyobb lóerő mindenképpen csökkenti az élettartamot, de ha a gyár eleve így tervezi, természetes, hogy ez neki jobban sikerül, mint pár surmónak, aki ül a számítógép előtt, és módosít 1-2 paraméteren, majd aztán legfeljebb egy kicsit füstöl, párszor resetel a szgép, esetleg ledobja (fizikailag) a fejet, széthajtja a turbót... Meg ugye a nagyobb nyomás nagyobb hővel jár, eléghetnek a szelepek, gond lehet a főtengelyen a csapággyal, a hajtókarral, és így tovább. Meg a másik, hogy sokan nem használják ki a motor teljes teljesítményét (pl én). Azt azért jó lenne tudni, hogy más alkatrészeket használnak, vagy ők is bíznak a tartalékokban. Nem tudom. A mondeo 2.0-ása az smaxban 143 ló, ami a 130-hoz képest nem egy hatalmas ugrás, szerintem ez simán belefér. A 2.2 meg 170... lehet, hogy azt a 170 lovat érdemes inkább a 2.2 literből kihozni... egy bztos, hogy kevés fosvágen fog a 170 lóval 300e-et futni...Másrészt meg lehet, hogy nem is baj. A fene se tudja, hogy van-e rá szükség. Mint a wincsinél. Mire 4 éves lesz, már gyakorlatilag semmit sem ér, és szinte tök mindegy, hogy még 3 vagy 9 évig bírja - kivéve az adatokat. Lehet, hogy itt is azt kell csinálni, hogy 300e-nél kidobni az autót...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3747 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 10:54:00 »

MondESU,
 
Nem hinnem, hogy tulhuznak. Szerintem ecceruen ez abbol adodik, hogy mas a moci. Es ehhez kepest mekkora a nyomatek ? Mert lehet porgos mocit is csinazni sok LE-vel, de szerintem ilyenkor a nyomatek kevesebb, mint pl. egy kevesbe porgos, de ugyanakkora, tehat 2.0-as mocinal. Nezzuk pl. a bkv buszok mocijat. Relaitve keves LE mellett irdatlan nyomatekot kepes leadni. Pedig a motor meretebol adodoan joval tobb LE nezne ki belole az ember.
A nagy fordulat kis nyomaték nem teljesen érvényes a turbós motorra. Az inkább csak a szívóbenzinesekre igaz.
A buszok motorja nem csak kevés lóerővel, hanem kevés nyomatékkal is bír, ezek a motorok akár 5 literesek is lehetnek. Viszont lemennek egy csomót...
A chippelésnél a nyomaték is jelentősen megemelkedik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Vendég
« Új hozzászólás #3748 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 12:10:00 »

Először is, ez nem újdonság, mert az 1,9-es volt a 130 lovas változaton kívül 150 lóval is, csak nem nagyon merték árulni (ez komoly). Egyébként a rönyó is 170 lovas 2.0-ás dízellel próbálkozik... Hogy ez egészséges-e? Kb 10 évval ezelőtt a 2.0 dízel volt vagy 80 lovas, na ahhoz képest pl a 130 egy elég nagy ugrás. És láss csodát, ezek a motorok is lemennek közel annyit, mint 80 lovas megfelelői. A nagyobb lóerővel elméletileg nincs nagy baj, mert pl a benzines 145 lovas, ehhez képest a 170 csak egy lépés, de ugye a turbó-benzines tud akár 200-at is. Szerintem itt elsősorban nem a lóerővel, hanem a nyomatékkal van baj. Na a fosvágen 170 lovához 350 Nm társul (a tdci 2.0 330/360 rövid időre), azaz így már nem akkora durranás. Ugye lejjebb taglaltam, hogy a vectra 150 lovasát a mondeo 130 lovasa simán legyorsulja, ebből az jön ki, valamit elszúrtak a váltónál, vagy a tdci-nek ennyivel jobb a karakterisztikája. Egyébként annak a motornak szinte végig ugyanúgy néz ki a lóerőgörbéje, csak a végén ugrik meg egy kicsit a 150 lóig, azaz a hétköznapi életben (már aki nem pörgeti a motort), ugyanannyi lóerő jut, azaz csak a csúcslóerő a jobb. A nyomatékkal már más a helyzet. Ott végig a mondeóé jobb, gyakorlatilag nincs olyan tartomány, ahol a vectra lenne a jobb. A mondeónál kisebb a tlyuk, gyorsabban reagál a gázadásra, már-már benzines karakterisztikát mutat. Szóval nem elég a két csúcsadatot összevetni, igazából a görbe alatti terület a fontos, meg még pár dolog. De hogy kanyarodja vissza az eredet kérdéshez. A nagyobb lóerő mindenképpen csökkenti az élettartamot, de ha a gyár eleve így tervezi, természetes, hogy ez neki jobban sikerül, mint pár surmónak, aki ül a számítógép előtt, és módosít 1-2 paraméteren, majd aztán legfeljebb egy kicsit füstöl, párszor resetel a szgép, esetleg ledobja (fizikailag) a fejet, széthajtja a turbót... Meg ugye a nagyobb nyomás nagyobb hővel jár, eléghetnek a szelepek, gond lehet a főtengelyen a csapággyal, a hajtókarral, és így tovább. Meg a másik, hogy sokan nem használják ki a motor teljes teljesítményét (pl én). Azt azért jó lenne tudni, hogy más alkatrészeket használnak, vagy ők is bíznak a tartalékokban. Nem tudom. A mondeo 2.0-ása az smaxban 143 ló, ami a 130-hoz képest nem egy hatalmas ugrás, szerintem ez simán belefér. A 2.2 meg 170... lehet, hogy azt a 170 lovat érdemes inkább a 2.2 literből kihozni... egy bztos, hogy kevés fosvágen fog a 170 lóval 300e-et futni...Másrészt meg lehet, hogy nem is baj. A fene se tudja, hogy van-e rá szükség. Mint a wincsinél. Mire 4 éves lesz, már gyakorlatilag semmit sem ér, és szinte tök mindegy, hogy még 3 vagy 9 évig bírja - kivéve az adatokat. Lehet, hogy itt is azt kell csinálni, hogy 300e-nél kidobni az autót...
Thnx, figyelek, tanulok...
üdv:)
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #3749 Dátum: 2006.11.27 hétfő, 12:22:00 »

Angel,
 
Abobl indultam ki, hgoy anno megjelent egy cikk, ami asszem az akkor uj volvo BKV buszokkal foglalkozott, es ott a relative keves LE-hoz melle brutalis nyomatek parosult emlekeim szerint. Nyilvan arra van kihegyezve egy ilyen moci, hogy nagy tomeget mozgasson es nem aza lenyeg, hogy mekkorat gyorsul...
Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 ... 68 69 70 71 72 73 74 [75] 76 77 78 79 80 81 82 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.04 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.