Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:17:54
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Tuning
Oldalak:
1
...
97
98
99
100
101
102
103
[
104
]
105
106
107
108
109
110
111
...
188
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Tuning (Megtekintve 2695922 alkalommal)
0 Felhasználó és 29 vendég van a témában
Gabo
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5150 Dátum:
2007.08.28 kedd, 12:43:59 »
Idézetet írta: Angel - 2007.08.28 kedd, 12:41:23
A nagy chipelésről... azok a chipek, amik itt a klubban beszerelésre kerültek, engem abszolúte nem győzött meg. Egyik sem. Sem a 2.0, sem a 2.2. Valahogy nem megy annyival jobban, hogy érdemes lenne.
De hát - értek én hozzá?
Látod nekem megérte, mert annyival jobban megy.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5151 Dátum:
2007.08.28 kedd, 12:51:30 »
Idézetet írta: Gabo - 2007.08.28 kedd, 12:43:59
Idézetet írta: Angel - 2007.08.28 kedd, 12:41:23
A nagy chipelésről... azok a chipek, amik itt a klubban beszerelésre kerültek, engem abszolúte nem győzött meg. Egyik sem. Sem a 2.0, sem a 2.2. Valahogy nem megy annyival jobban, hogy érdemes lenne.
De hát - értek én hozzá?
Látod nekem megérte, mert annyival jobban megy.
Éppenhogy nem. A 0-100-as sprintet én kb 10,2s (gyári 9,8s) alatt, míg te kb 9,7s (a gyári 8,7s chip nélkül). Ez persze visszaszámolt, azaz nem pontos.
Ezzel a logikával neked kb 8,5s alatt kellene felfutni 100-ra. Ha jól emlékszem, te 106-tal lépted át a célt, én meg 104 körül. Ha sokkal jobban menne, akkor 115 kellene hogy legyen. Szóval 2,2, meg chip, és alig van különbség. A végsebességben sincs túl nagy difi. Az enyémmel eddig 232 volt a max, de téli gumi, és nem volt elég táv. Most a tiéd meg 245? Hát ez sem egy nagy különbség.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tommymondeo
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5152 Dátum:
2007.08.28 kedd, 13:02:46 »
Éppenhogy nem. A 0-100-as sprintet én kb 10,2s (gyári 9,8s) alatt, míg te kb 9,7s (a gyári 8,7s chip nélkül). Ez persze visszaszámolt, azaz nem pontos.
Ezzel a logikával neked kb 8,5s alatt kellene felfutni 100-ra. Ha jól emlékszem, te 106-tal lépted át a célt, én meg 104 körül. Ha sokkal jobban menne, akkor 115 kellene hogy legyen. Szóval 2,2, meg chip, és alig van különbség. A végsebességben sincs túl nagy difi. Az enyémmel eddig 232 volt a max, de téli gumi, és nem volt elég táv. Most a tiéd meg 245? Hát ez sem egy nagy különbség.
[/quote]
Angel,
Éppen Te is szoktad mondani a rugalmasságot. Szerintem a chipnél sem igazán a 0-100-as sprint számít, hanem, hogy egy előzést mennyivel könnyebben tudsz végrehajtani. Ott látszanak az erő különbségek, és nem pedig a 0-100-as gyorsuláson. Nem?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5153 Dátum:
2007.08.28 kedd, 13:14:40 »
Idézetet írta: tommymondeo - 2007.08.28 kedd, 13:02:46
Angel,
Éppen Te is szoktad mondani a rugalmasságot. Szerintem a chipnél sem igazán a 0-100-as sprint számít, hanem, hogy egy előzést mennyivel könnyebben tudsz végrehajtani. Ott látszanak az erő különbségek, és nem pedig a 0-100-as gyorsuláson. Nem?
Olvasd már el a fórum help topicba, hogy kell idézni.
Igen, a 0-100 az valóban nem életszerű, tényleg a rugalmasság számít. De olyan versenyt soha nem csinálunk, csak ilyen 200-400 méterest.
Egyébként kipróbálhatnánk egyszer, mondjuk usgyi 50-ről dolgot (váltás nélkül). Majd az őszi talin. Abban én is benne lennék.
Pl egy 2.0i (de ne a Zacci), 2,5i, esetleg ST, meg 2.0 tdci, 2.2 tdci. Jelre padlógáz.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5154 Dátum:
2007.08.28 kedd, 13:20:47 »
Nekem is elég meggyőzőnek tűnt Gabo kocsija amikor 4-be lepadlózta, aztán mindenki elmaradt, de nagyon.
A másik! A chip nem egekig növeli a kocsi erejét.Szabályzott vagy éppen határértéken lévő eredményt produkál, ami viszont érezhető.
Itt csak egy pár lóerő illetve "pártíz" nyomaték emelkedés van, de az elég ahhoz, hogy te legyél a jobb.
Vagy legalább belülről érezd, hogy a te kocsid egy kicsit erősebb a másiknál.
Gondolj bele!!!
Egy autó hi-fi versenyen 3-4 decibellel nagyobb teljesítményért akár százezreket költeneki a kocsira.
Kérdés, minek?!
Azért!!!!!!
Naplózva
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5155 Dátum:
2007.08.28 kedd, 13:21:57 »
Idézetet írta: Angel - 2007.08.28 kedd, 13:14:40
Idézetet írta: tommymondeo - 2007.08.28 kedd, 13:02:46
Angel,
Éppen Te is szoktad mondani a rugalmasságot. Szerintem a chipnél sem igazán a 0-100-as sprint számít, hanem, hogy egy előzést mennyivel könnyebben tudsz végrehajtani. Ott látszanak az erő különbségek, és nem pedig a 0-100-as gyorsuláson. Nem?
Olvasd már el a fórum help topicba, hogy kell idézni.
Igen, a 0-100 az valóban nem életszerű, tényleg a rugalmasság számít. De olyan versenyt soha nem csinálunk, csak ilyen 200-400 méterest.
Egyébként kipróbálhatnánk egyszer, mondjuk usgyi 50-ről dolgot (váltás nélkül). Majd az őszi talin. Abban én is benne lennék.
Pl egy 2.0i (de ne a Zacci), 2,5i, esetleg ST, meg 2.0 tdci, 2.2 tdci. Jelre padlógáz.
Ez Zacci elleni diszkrimináció!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5156 Dátum:
2007.08.28 kedd, 13:23:15 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.08.28 kedd, 13:20:47
Nekem is elég meggyőzőnek tűnt Gabo kocsija amikor 4-be lepadlózta, aztán mindenki elmaradt, de nagyon.
A másik! A chip nem egekig növeli a kocsi erejét.Szabályzott vagy éppen határértéken lévő eredményt produkál, ami viszont érezhető.
Itt csak egy pár lóerő illetve "pártíz" nyomaték emelkedés van, de az elég ahhoz, hogy te legyél a jobb.
Vagy legalább belülről érezd, hogy a te kocsid egy kicsit erősebb a másiknál.
Gondolj bele!!!
Egy autó hi-fi versenyen 3-4 decibellel nagyobb teljesítményért akár százezreket költeneki a kocsira.
Kérdés, minek?!
Azért!!!!!!
Hát pont az, hogy nem nagyon, hanem alig.
Bár a fene se tudja, a tökölin 200m volt, az rövid.
Zsoel! Téged (még a 2.0-val) mennyivel hagyott el a Gabo 400 m-en? Kb hány autó?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tommymondeo
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5157 Dátum:
2007.08.28 kedd, 13:27:06 »
Zaccival Kiskunlacházán csináltunk egy "guruló" rajtott.
2-be egyszerre jelre padlógáz.
Naplózva
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5158 Dátum:
2007.08.28 kedd, 14:13:03 »
Pontosan nem tudom, mert nem akarom tudni!-:)
De kb.3-4 autó lehetett!
Talán.
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5159 Dátum:
2007.08.28 kedd, 14:14:40 »
Idézetet írta: Sved1K - 2007.08.25 szombat, 13:49:11
TDCI tuningra talatam egy debreceni ceget, a Martin Car Audio-t.
......
Tapasztalat vkinek veluk? A fogyasztas csokkeneserol is beszelt, bar nem jelentos.
ja, ott szereltettem a hangszóróimat
Naplózva
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5160 Dátum:
2007.08.28 kedd, 14:16:12 »
Én még a boxos 2.0-val csináltam egy guruló rajtot Stealt 2.2 ellen.
3.-ba, 60-nál fej-fej mellől indulva, full gáz!
Végig egymás mellett mentünk centiről centire.
Szerintem csinálunk egy ilyen guruló rajtot most is.
Csak azért, hogy tudjam, a régi turbó jobban dolgozik!
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5161 Dátum:
2007.08.28 kedd, 14:26:46 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.08.28 kedd, 14:16:12
Én még a boxos 2.0-val csináltam egy guruló rajtot Stealt 2.2 ellen.
3.-ba, 60-nál fej-fej mellől indulva, full gáz!
Végig egymás mellett mentünk centiről centire.
Szerintem csinálunk egy ilyen guruló rajtot most is.
Csak azért, hogy tudjam, a régi turbó jobban dolgozik!
Visszaigazolom így volt de az akkor volt amikor még......
A küberles 2,0 hajszálra annyi mint a gyári alap 2,2.
Persze nem tudom lehet azota megtett kilóméterek miatt stb.
érzetre olyanmintha erősebb lenne az enyém is. Biztos többet enged a gyári elektronika is
Naplózva
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5162 Dátum:
2007.08.28 kedd, 20:22:49 »
Idézetet írta: stealt - 2007.08.28 kedd, 14:26:46
Idézetet írta: zsoel - 2007.08.28 kedd, 14:16:12
Én még a boxos 2.0-val csináltam egy guruló rajtot Stealt 2.2 ellen.
3.-ba, 60-nál fej-fej mellől indulva, full gáz!
Végig egymás mellett mentünk centiről centire.
Szerintem csinálunk egy ilyen guruló rajtot most is.
Csak azért, hogy tudjam, a régi turbó jobban dolgozik!
Visszaigazolom így volt de az akkor volt amikor még......
A küberles 2,0 hajszálra annyi mint a gyári alap 2,2.
Persze nem tudom lehet azota megtett kilóméterek miatt stb.
érzetre olyanmintha erősebb lenne az enyém is. Biztos többet enged a gyári elektronika is
Többet?
Naplózva
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5163 Dátum:
2007.08.28 kedd, 21:09:34 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.08.28 kedd, 13:20:47
Nekem is elég meggyőzőnek tűnt Gabo kocsija amikor 4-be lepadlózta, aztán mindenki elmaradt, de nagyon.
A másik! A chip nem egekig növeli a kocsi erejét.Szabályzott vagy éppen határértéken lévő eredményt produkál, ami viszont érezhető.
Itt csak egy pár lóerő illetve "pártíz" nyomaték emelkedés van, de az elég ahhoz, hogy te legyél a jobb.
Vagy legalább belülről érezd, hogy a te kocsid egy kicsit erősebb a másiknál.
Gondolj bele!!!
Egy autó hi-fi versenyen 3-4 decibellel nagyobb teljesítményért akár százezreket költeneki a kocsira.
Kérdés, minek?!
Azért!!!!!!
Ja,ja pár dB-ért duplázni kell az erősítőteljesítményt+akksi+kábel+hangszóró!Ez az alap sokszorosa.
Más. a tuning pl 6.5 ről levitték 5.6ra /0-100ra/ gyorsulást,ez kb 400ezerbe került,majd ugyanennyiért
kicserélték a fékeket,hogy a nagyobb lendületnek határt szabjanak.Hát igen a tuning az drága!!!
Szvsz,még nálunk ugyérzem nincs igazin hagyomány/gyakorlat tudás,rutin/.Mert ha mindenkinél jó
bevált tuning csak nálunk rossz,ez még kiborítóbb!Marad a gyári kw+le,mint ahogy tegnap olvastam
úton:-a hiányzó lóerőket bátorsággal pótoljuk!
ui.azért a talin most én is gyorsúlnék!Próba cseresznye,hátha egy 1.8-al elbírok,az st.ét udvariasságból
ki sem hívom,mivel túlsúlyos hozzám képest!:)
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5164 Dátum:
2007.08.28 kedd, 22:32:30 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.08.28 kedd, 20:22:49
Többet?
Mérhetően többet
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5165 Dátum:
2007.08.29 szerda, 08:21:53 »
de a dB az logaritmikus mértékegység, azaz 1 dB növekedés az 10-szeres energianövekedést/hangteljesítményt stb. jelent, míg a LE/Nm nem, 1 LE teljesítménynövekedést meg sem érzek, legfeljebb a Babettámon
a legjobb tuning a karbantartás, sok ló elveszhet a koszos csatlakozókban, miegymásban
Naplózva
Szappy
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5166 Dátum:
2007.08.29 szerda, 08:36:56 »
Idézetet írta: Rob - 2007.08.29 szerda, 08:21:53
de a dB az logaritmikus mértékegység, azaz 1 dB növekedés az 10-szeres energianövekedést/hangteljesítményt stb. jelent, míg a LE/Nm nem, 1 LE teljesítménynövekedést meg sem érzek, legfeljebb a Babettámon
Hogy egy kicsit
Ange
... szőrözzek: 10 dB jelent 10-szeres növekedést.
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5167 Dátum:
2007.08.29 szerda, 08:40:47 »
Idézetet írta: Szappy - 2007.08.29 szerda, 08:36:56
Idézetet írta: Rob - 2007.08.29 szerda, 08:21:53
de a dB az logaritmikus mértékegység, azaz 1 dB növekedés az 10-szeres energianövekedést/hangteljesítményt stb. jelent, míg a LE/Nm nem, 1 LE teljesítménynövekedést meg sem érzek, legfeljebb a Babettámon
Hogy egy kicsit
Ange
... szőrözzek: 10 dB jelent 10-szeres növekedést.
na jó, de nem vagyok egy kifejezett ornitológus
Naplózva
Gabo
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5168 Dátum:
2007.08.29 szerda, 09:09:36 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.08.28 kedd, 13:20:47
Nekem is elég meggyőzőnek tűnt Gabo kocsija amikor 4-be lepadlózta, aztán mindenki elmaradt, de nagyon.
A másik! A chip nem egekig növeli a kocsi erejét.Szabályzott vagy éppen határértéken lévő eredményt produkál, ami viszont érezhető.
Itt csak egy pár lóerő illetve "pártíz" nyomaték emelkedés van, de az elég ahhoz, hogy te legyél a jobb.
Vagy legalább belülről érezd, hogy a te kocsid egy kicsit erősebb a másiknál.
Gondolj bele!!!
Egy autó hi-fi versenyen 3-4 decibellel nagyobb teljesítményért akár százezreket költeneki a kocsira.
Kérdés, minek?!
Azért!!!!!!
Na itt van az igazság. Nekem azért kellett, hogy ha elb...az előzést legyen tartalékom. A subiba nem teszek semmi tuningot, ami erősebbé tenné, mert nekem az a teljesítmény elég.
Naplózva
wofer
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3727
Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5169 Dátum:
2007.08.29 szerda, 19:04:46 »
Idézetet írta: Rob - 2007.08.29 szerda, 08:21:53
de a dB az logaritmikus mértékegység, azaz 1 dB növekedés az 10-szeres energianövekedést/hangteljesítményt stb. jelent, míg a LE/Nm nem, 1 LE teljesítménynövekedést meg sem érzek, legfeljebb a Babettámon
a legjobb tuning a karbantartás, sok ló elveszhet a koszos csatlakozókban, miegymásban
Szerintem Zsoel is arra gondolt azzal amit irt,hogy van aki pár Le,vagy db-ért áldoz sok pénztet ,ami bíztos másnak nem érne annyit-Csak nekünk!
Ui:de fék legfőképpen.
Naplózva
https://audioshop.hu/
Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5170 Dátum:
2007.08.29 szerda, 19:59:27 »
Idézetet írta: Rob - 2007.08.29 szerda, 08:21:53
Gyanítom hogy aki már hozzá merészel piszkálni a motorhoz is annál nem igen találni alulkarbantartott állapotot.
Naplózva
Atesz333
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5171 Dátum:
2007.09.13 csütörtök, 16:29:51 »
Sziasztok!
Van egy kb 600km-ment K&N direkt szűröm 2.5 V6-hoz. (MK1, MK2) Betettem, aztán kivettem, mert nekem nem jött be, most eladó. Megvan a doboza, a beszerelési utasítása, még a matricákat sem raktam fel. Van még hozzá K&N tisztító és olajozó spray is. Irányára 28.000 HUF.
http://www.kandn.com/images/l/57-0171.jpg
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0171
Ha estleg valakit érdekel, akkor dobjon egy levelet....
Naplózva
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5172 Dátum:
2007.09.18 kedd, 19:05:36 »
Tisztelt Klubtagok!
Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...
Barátom Szolnokon megkezdte a digitális chiptuning boxok értékesítését.
Mivel autószerelő, igy korrekt tájékoztatást ad a hozzá fordulóknak, kipróbálásra beépíti a boxot, és aztán mindenki eldöntheti, hogy kell-e vagy sem!
Én is kaptam tőle egyet, amit felprogramozott a 2.2 TD
Ci
motorhoz, aztán irány a próba.
Igyekeztem tárgyilagos lenni, a tényekhez se hozzáadni, sem elvenni.
"Véletlenül" volt nálam egy kamera, igy csináltam egy kis filmet a beépítésről, a fogyasztási adatokról, boxokról, stb....
Nem vitaindítónak szánom, mert itt többen vannak ellene és mellette.
Mindössze a tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, ha már egy mondeoba szerelték a boxot.
És ami biztos!
Box nélkül 100 km/h-nál a "pillanatnyi" fogyasztás
4.5
!
Box-al ugyanilyen tempónál, ugyanazon a helyen, ugyazon hőmérsékletnél,... stb
2.8
!
Az autó a kissebb sebességfokozatoknál érezhetően jobban húz, de senki ne várja a chiptuning esetleges "brutalitását"!
Igazából kimélő tuningról van szó, és az általam is mért fogyasztáscsökkentésről.
Nincs megemelve a turbónyomás, de ne várjatok tőlem most részletekbe menő szakmai előadást.
Érdekes, hogy nem csak dizel hanem benzines autókhoz is van már tuningbox.
Barátom szivesen fogadja az érdeklődéseteket, akár telefonon, akár emailen.
Huszár Gábor: 20/9721-277
email:
huszarga@externet.hu
Az elméleti eszmecseréken túl lesz lehetőség a gyakorlatban is kipróbálni a boxokat.
Gabi megigérte nekem, hogy a nagytalira általam elküld 1-2 boxot és ott ki lehet próbálni.
Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:
http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi
«
Utoljára szerkesztve: 2007.09.18 kedd, 19:14:15 írta zsoel
»
Naplózva
Zoli79
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5173 Dátum:
2007.09.18 kedd, 19:25:07 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 19:05:36
Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:
http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi
És az, hogy lehet, hogy pont hideg motornál van a legjobb fogyi???
Naplózva
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5174 Dátum:
2007.09.18 kedd, 19:48:27 »
Idézetet írta: Zoli79 - 2007.09.18 kedd, 19:25:07
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 19:05:36
Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:
http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi
És az, hogy lehet, hogy pont hideg motornál van a legjobb fogyi???
Csubakka nem ismerte meg az üzemanyagvisszajelző órát!
Naplózva
tamas
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 153
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5175 Dátum:
2007.09.18 kedd, 19:55:52 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 19:05:36
Tisztelt Klubtagok!
Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...
Barátom Szolnokon megkezdte a digitális chiptuning boxok értékesítését.
Mivel autószerelő, igy korrekt tájékoztatást ad a hozzá fordulóknak, kipróbálásra beépíti a boxot, és aztán mindenki eldöntheti, hogy kell-e vagy sem!
Én is kaptam tőle egyet, amit felprogramozott a 2.2 TD
Ci
motorhoz, aztán irány a próba.
Igyekeztem tárgyilagos lenni, a tényekhez se hozzáadni, sem elvenni.
"Véletlenül" volt nálam egy kamera, igy csináltam egy kis filmet a beépítésről, a fogyasztási adatokról, boxokról, stb....
Nem vitaindítónak szánom, mert itt többen vannak ellene és mellette.
Mindössze a tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, ha már egy mondeoba szerelték a boxot.
És ami biztos!
Box nélkül 100 km/h-nál a "pillanatnyi" fogyasztás
4.5
!
Box-al ugyanilyen tempónál, ugyanazon a helyen, ugyazon hőmérsékletnél,... stb
2.8
!
Az autó a kissebb sebességfokozatoknál érezhetően jobban húz, de senki ne várja a chiptuning esetleges "brutalitását"!
Igazából kimélő tuningról van szó, és az általam is mért fogyasztáscsökkentésről.
Nincs megemelve a turbónyomás, de ne várjatok tőlem most részletekbe menő szakmai előadást.
Érdekes, hogy nem csak dizel hanem benzines autókhoz is van már tuningbox.
Barátom szivesen fogadja az érdeklődéseteket, akár telefonon, akár emailen.
Huszár Gábor: 20/9721-277
email:
huszarga@externet.hu
Az elméleti eszmecseréken túl lesz lehetőség a gyakorlatban is kipróbálni a boxokat.
Gabi megigérte nekem, hogy a nagytalira általam elküld 1-2 boxot és ott ki lehet próbálni.
Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:
http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi
Helló!
Kösz az infót! Írtam a barátodnak, hogy a továbbiakat vele egyeztessem a tuning ügyben ( Rád hivatkoztam)
Tamás
Naplózva
Mondeo III. Tdci Facelift 115 LE 2003 kombi
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5176 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:06:24 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 19:05:36
Tisztelt Klubtagok!
Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...
Barátom Szolnokon megkezdte a digitális chiptuning boxok értékesítését.
Mivel autószerelő, igy korrekt tájékoztatást ad a hozzá fordulóknak, kipróbálásra beépíti a boxot, és aztán mindenki eldöntheti, hogy kell-e vagy sem!
Én is kaptam tőle egyet, amit felprogramozott a 2.2 TD
Ci
motorhoz, aztán irány a próba.
Igyekeztem tárgyilagos lenni, a tényekhez se hozzáadni, sem elvenni.
"Véletlenül" volt nálam egy kamera, igy csináltam egy kis filmet a beépítésről, a fogyasztási adatokról, boxokról, stb....
Nem vitaindítónak szánom, mert itt többen vannak ellene és mellette.
Mindössze a tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, ha már egy mondeoba szerelték a boxot.
És ami biztos!
Box nélkül 100 km/h-nál a "pillanatnyi" fogyasztás
4.5
!
Box-al ugyanilyen tempónál, ugyanazon a helyen, ugyazon hőmérsékletnél,... stb
2.8
!
Az autó a kissebb sebességfokozatoknál érezhetően jobban húz, de senki ne várja a chiptuning esetleges "brutalitását"!
Igazából kimélő tuningról van szó, és az általam is mért fogyasztáscsökkentésről.
Nincs megemelve a turbónyomás, de ne várjatok tőlem most részletekbe menő szakmai előadást.
Érdekes, hogy nem csak dizel hanem benzines autókhoz is van már tuningbox.
Barátom szivesen fogadja az érdeklődéseteket, akár telefonon, akár emailen.
Huszár Gábor: 20/9721-277
email:
huszarga@externet.hu
Az elméleti eszmecseréken túl lesz lehetőség a gyakorlatban is kipróbálni a boxokat.
Gabi megigérte nekem, hogy a nagytalira általam elküld 1-2 boxot és ott ki lehet próbálni.
Addig is nézzétek meg szerény alkotásomat:
http://videa.hu/main.php?page=play&v=9Z2fNLuwRHg8MBpi
Szia zsoel!
Vigyázz mert ezek a boxok úgy vágják át a fedélzeti számítógépet, ahogy kell!!
TDI octaviám box nélkül 4,2-4,6 között fogyasztott átlagban a fedélzeti szerint is és valóságban is.
Bekerült a box és 3-3.5 között fogyasztott a fedélzeti szerint és majdnem 6-ot a valóságban.
Szerintem ahoz hogy a hatásfok nőjön, kell egy kis + oxigén, tehát turbónyomás. Nálam a tapasztalat ezt mutatta.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5177 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:15:11 »
Szia zsoel!
Vigyázz mert ezek a boxok úgy vágják át a fedélzeti számítógépet, ahogy kell!!
TDI octaviám box nélkül 4,2-4,6 között fogyasztott átlagban a fedélzeti szerint is és valóságban is.
Bekerült a box és 3-3.5 között fogyasztott a fedélzeti szerint és majdnem 6-ot a valóságban.
Szerintem ahoz hogy a hatásfok nőjön, kell egy kis + oxigén, tehát turbónyomás. Nálam a tapasztalat ezt mutatta.
Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5178 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:30:42 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 20:15:11
Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.
Akkor neked bevált! Egy próbát biztos megér.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
srac
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5179 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:31:22 »
Egy kis MKIV tuningot is fotóztunk Frankfurtban (MS Design):
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5180 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:40:11 »
Idézetet írta: srac - 2007.09.18 kedd, 20:31:22
Egy kis MKIV tuningot is fotóztunk Frankfurtban
A felső két képen gyönyörűek az autók, és az a szín....gyönyörű!!
A harmadik képen látható laguna nem tetszik.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
silver
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5181 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:42:48 »
Idézetet írta: Ervin - 2007.09.18 kedd, 20:06:24
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 19:05:36
Tisztelt Klubtagok!
Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...
Szia zsoel!
Vigyázz mert ezek a boxok úgy vágják át a fedélzeti számítógépet, ahogy kell!!
TDI octaviám box nélkül 4,2-4,6 között fogyasztott átlagban a fedélzeti szerint is és valóságban is.
Bekerült a box és 3-3.5 között fogyasztott a fedélzeti szerint és majdnem 6-ot a valóságban.
Szerintem ahoz hogy a hatásfok nőjön, kell egy kis + oxigén, tehát turbónyomás. Nálam a tapasztalat ezt mutatta.
Szerintem is egy picit hozzá kell nyúlni a turbónyomáshoz!!!! Próbáltam ilyet is meg olyat is, kell a nyomás növelés. Ettől függetlenül biztos jó lehet, ahogy mondtat, ki kell próbálni. Egyébként meg nekem is valótlan fogyit produkált a fedélzeti comp!!!! Én most kivetettem egy kicsit......... másmilyenben gondolkozom, persze ugyan úgy írott progi..........
Naplózva
Japán
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 566
:D
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5182 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:44:31 »
Idézetet írta: Ervin - 2007.09.18 kedd, 20:30:42
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 20:15:11
Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.
Akkor neked bevált! Egy próbát biztos megér.
Nekem is azt mondták,hogy óvakodj a box-tól,de majd meglátjuk idővel kinek mi a tapasztalata
Naplózva
FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem
Japán
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 566
:D
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5183 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:47:16 »
Idézetet írta: silver - 2007.09.18 kedd, 20:42:48
Idézetet írta: Ervin - 2007.09.18 kedd, 20:06:24
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 19:05:36
Tisztelt Klubtagok!
Korábban többször is beszélgettünk a tuningokról.
Chiptuning vagy tuningbox?
Nem tudni melyik miért jó, érdemes-e, stb...
van egy ismerősöm aki újra írja a programot a motor vezérlést állítólag kb 30 lovat tesz a géptető alá jjobban megy kevesebbet fogyaszt és a motort kiméli!
Szia zsoel!
Vigyázz mert ezek a boxok úgy vágják át a fedélzeti számítógépet, ahogy kell!!
TDI octaviám box nélkül 4,2-4,6 között fogyasztott átlagban a fedélzeti szerint is és valóságban is.
Bekerült a box és 3-3.5 között fogyasztott a fedélzeti szerint és majdnem 6-ot a valóságban.
Szerintem ahoz hogy a hatásfok nőjön, kell egy kis + oxigén, tehát turbónyomás. Nálam a tapasztalat ezt mutatta.
Szerintem is egy picit hozzá kell nyúlni a turbónyomáshoz!!!! Próbáltam ilyet is meg olyat is, kell a nyomás növelés. Ettől függetlenül biztos jó lehet, ahogy mondtat, ki kell próbálni. Egyébként meg nekem is valótlan fogyit produkált a fedélzeti comp!!!! Én most kivetettem egy kicsit......... másmilyenben gondolkozom, persze ugyan úgy írott progi..........
Naplózva
FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem
Japán
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 566
:D
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5184 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:47:52 »
van egy ismerősöm aki újra írja a programot a motor vezérlést állítólag kb 30 lovat tesz a géptető alá jjobban megy kevesebbet fogyaszt és a motort kiméli!
Naplózva
FEKETE GYÉMÁNT,GHIA,19col 40mm ültetve,automata kényelem
szendre
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5185 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:51:43 »
Idézetet írta: Japán - 2007.09.18 kedd, 20:44:31
Idézetet írta: Ervin - 2007.09.18 kedd, 20:30:42
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 20:15:11
Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.
Akkor neked bevált! Egy próbát biztos megér.
Nekem is azt mondták,hogy óvakodj a box-tól,de majd meglátjuk idővel kinek mi a tapasztalata
A boxok általában simán csak téves adatot közölnek a fedcomp-pal a beáramló levegő hőmérsékletét illetően (tuladnoképpen a MAF adatait módosítja). Hidegebbről ad jelet, így több anyagot enged a motorba. Én is lemondtam a boxról.
Naplózva
Milos
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5186 Dátum:
2007.09.18 kedd, 20:58:27 »
Én lemérettem GPS-sel, aminek pontosnak kéne lennie és azt mondják az is.
http://www.timeslip.hu/reszletes.php?car=0380
Ezen a mérésen box volt benne és a teljesítmény a csonkában lett mérve egymás után kétszer és az eredmény 182,2le és 459,6nm.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5187 Dátum:
2007.09.18 kedd, 21:24:01 »
Idézetet írta: silver - 2007.09.18 kedd, 20:42:48
Szerintem is egy picit hozzá kell nyúlni a turbónyomáshoz!!!! Próbáltam ilyet is meg olyat is, kell a nyomás növelés. Ettől függetlenül biztos jó lehet, ahogy mondtat, ki kell próbálni. Egyébként meg nekem is valótlan fogyit produkált a fedélzeti comp!!!! Én most kivetettem egy kicsit......... másmilyenben gondolkozom, persze ugyan úgy írott progi..........
Nekem is írott van, lassan két éve,ez teljesen OK. Minden ami a gyengéje volt a motornak megszűnt.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5188 Dátum:
2007.09.18 kedd, 21:43:25 »
Idézetet írta: srac - 2007.09.18 kedd, 20:31:22
Egy kis MKIV tuningot is fotóztunk Frankfurtban (MS Design):
Olyan kár, hogy ilyen lett a 4/5 ajtós hátulja, nagyon nem tetszik nekem.
De a kombi jóóó!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5189 Dátum:
2007.09.18 kedd, 21:56:54 »
A videón túlmenően azért lepróbáltuk a boxot valós körülmények között is.
Az egyik haveromnak van egy 100 KW-os, Volvo S40 2.0 dizelje.
Nagyon jól megy a kocsi, gyorsultam vele.
Versenyeztünk box-al és box nélkül, álló rajttal és 2-ből rugalmasságit.
Box nélkül a 2 autó fej-fej mellett haladt.
Ezek után beélesítettem a boxot, és ismét a 2 rajt.
Mindkét esetben egy kicsit gyorsabb lettem, ha lépésben is, de elhaladtam a volvo mellett.
Szóval azért van létjogosultsága a box-nak.
Persze nem olyan, mint a turbónyomással megirt chip, hiszen azért Gabo autója nagyon megy.
Majd megyek vele is egyet, akár box-al vagy anélkül is.
És majd meglátjuk mi lesz!
Ui: arra nem számitok, hogy legyorsulom, inkább csak arra, hogy nem távolodik el annyira tőlem!-:)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5190 Dátum:
2007.09.18 kedd, 22:20:46 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 21:56:54
A videón túlmenően azért lepróbáltuk a boxot valós körülmények között is.
Az egyik haveromnak van egy 100 KW-os, Volvo S40 2.0 dizelje.
Nagyon jól megy a kocsi, gyorsultam vele.
Versenyeztünk box-al és box nélkül, álló rajttal és 2-ből rugalmasságit.
Box nélkül a 2 autó fej-fej mellett haladt.
Ezek után beélesítettem a boxot, és ismét a 2 rajt.
Mindkét esetben egy kicsit gyorsabb lettem, ha lépésben is, de elhaladtam a volvo mellett.
Szóval azért van létjogosultsága a box-nak.
Persze nem olyan, mint a turbónyomással megirt chip, hiszen azért Gabo autója nagyon megy.
Majd megyek vele is egyet, akár box-al vagy anélkül is.
És majd meglátjuk mi lesz!
Ui: arra nem számitok, hogy legyorsulom, inkább csak arra, hogy nem távolodik el annyira tőlem!-:)
Zsoel! A 136 lovas S40-esnek a 100-as sprintje 9,5s. A tiéd 8,7s. Remélem nem azt akarod mondani, hogy fej fej mellett... vagy ez még a 2.0-ával volt?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5191 Dátum:
2007.09.18 kedd, 22:25:02 »
A turbónyomást mindegyik szerkezet felemeli. Box-chip. Ha nem emelné a nyomást, borzasztóan kormolna.
Ha én rakatnék bele, én tutira egy írott chipet választanék.
Bár a boxnak megvan az előnye, hogy nem tudja kijátszani a motor védelmet.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5192 Dátum:
2007.09.19 szerda, 08:42:25 »
Idézetet írta: Angel - 2007.09.18 kedd, 22:20:46
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 21:56:54
A videón túlmenően azért lepróbáltuk a boxot valós körülmények között is.
Az egyik haveromnak van egy 100 KW-os, Volvo S40 2.0 dizelje.
Nagyon jól megy a kocsi, gyorsultam vele.
Versenyeztünk box-al és box nélkül, álló rajttal és 2-ből rugalmasságit.
Box nélkül a 2 autó fej-fej mellett haladt.
Ezek után beélesítettem a boxot, és ismét a 2 rajt.
Mindkét esetben egy kicsit gyorsabb lettem, ha lépésben is, de elhaladtam a volvo mellett.
Szóval azért van létjogosultsága a box-nak.
Persze nem olyan, mint a turbónyomással megirt chip, hiszen azért Gabo autója nagyon megy.
Majd megyek vele is egyet, akár box-al vagy anélkül is.
És majd meglátjuk mi lesz!
Ui: arra nem számitok, hogy legyorsulom, inkább csak arra, hogy nem távolodik el annyira tőlem!-:)
Zsoel! A 136 lovas S40-esnek a 100-as sprintje 9,5s. A tiéd 8,7s. Remélem nem azt akarod mondani, hogy fej fej mellett... vagy ez még a 2.0-ával volt?
Sejtettem, hogy nem hagyod szó nélkül!-:)
A gyári adatokon túlmenően olyanról még nem hallottál, hogy valakinek esetleg chip-es a gépe, csak nem mondja el?
Vagy olyan jó szériát fogott ki, hogy az ő autója mindig jobb a többinél?-:)
Vagy csak egyszerűen jól gyorsul?-:)
Én nem adatokhoz hasonlítok, hanem az adott szituhoz.
Volt ugye 2 autó.
Box nélkül egymás mellett mentünk végig, box-al gyorsabb voltam!
Ennyi.
Naplózva
clint
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5193 Dátum:
2007.09.19 szerda, 12:09:56 »
Zsoel,
Nekem ugyanilyen BACAR BOX-om volt kb. két hétig bírta a motor hibakód nélkül, de bízzunk benne, hogy a tied elviseli.
Mióta kiszedtem eltelt 40e km és nem volt hibajelzés a porlasztókra.
Én még mindíg azt mondom, ha csip akkor csak vezérlés módosítás.
Ezek a boxok leggyakrabban az üzemanyagnyomást emelik azért kell a CommomRail csatira dugni, azt pedig mint tudjuk nem jó.
Önmagában nem jó, mert nincs melette levegő többlet és a turbó se tölt többet, és a kipufogó sem levegőzik jobban.
Mindenesetre kívánom, hogy te probléma mentesen tudd használni a dobozt sokáig.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5194 Dátum:
2007.09.19 szerda, 13:30:07 »
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.19 szerda, 08:42:25
...hogy valakinek esetleg chip-es a gépe, csak nem mondja el?
De! Ilyenről már hallottam!
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5195 Dátum:
2007.09.19 szerda, 16:32:19 »
Idézetet írta: clint - 2007.09.19 szerda, 12:09:56
Zsoel,
Nekem ugyanilyen BACAR BOX-om volt kb. két hétig bírta a motor hibakód nélkül, de bízzunk benne, hogy a tied elviseli.
Mióta kiszedtem eltelt 40e km és nem volt hibajelzés a porlasztókra.
Én még mindíg azt mondom, ha csip akkor csak vezérlés módosítás.
Ezek a boxok leggyakrabban az üzemanyagnyomást emelik azért kell a CommomRail csatira dugni, azt pedig mint tudjuk nem jó.
Önmagában nem jó, mert nincs melette levegő többlet és a turbó se tölt többet, és a kipufogó sem levegőzik jobban.
Mindenesetre kívánom, hogy te probléma mentesen tudd használni a dobozt sokáig.
Azt kell elfogadni, hogy mindennek van egy bizonyos határa.
Nálad feltételezem, hogy a box túl volt vezérelve, ezért villogott be az izzításjelződ.
Első alkalommal én is igy jártam, de egy kicsit visszább vettem és azóta minden oké, izzítószál nem villog.
Naplózva
zsoel
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5196 Dátum:
2007.09.19 szerda, 19:13:24 »
Idézetet írta: szendre - 2007.09.18 kedd, 20:51:43
Idézetet írta: Japán - 2007.09.18 kedd, 20:44:31
Idézetet írta: Ervin - 2007.09.18 kedd, 20:30:42
Idézetet írta: zsoel - 2007.09.18 kedd, 20:15:11
Én viszont azt tapasztaltam, hogy korábban 850-870-et tudtam elmenni 1 tankkal, most pedig 940-960-at.
Nem tudom, azért irtam, hogy mindenki próbálja ki, ha akarja.
Akkor neked bevált! Egy próbát biztos megér.
Nekem is azt mondták,hogy óvakodj a box-tól,de majd meglátjuk idővel kinek mi a tapasztalata
A boxok általában simán csak téves adatot közölnek a fedcomp-pal a beáramló levegő hőmérsékletét illetően (tuladnoképpen a MAF adatait módosítja). Hidegebbről ad jelet, így több anyagot enged a motorba. Én is lemondtam a boxról.
Szendre!
Jó ez a téma, mindenki mondd mindent.
Barátom szó szerint ezt üzeni felvetésedre:
Tulajdon képpen a MAF a Mass Air Flow szó rövidítéséből származik,és levegtömegáram mérő-t jelent magyarul.
Egyes szenzorok mérik a beszívott levegő hőmérsékletét is.
A számított befecskendezett üzemanyag mennyiségénél az egyik legfontosabb adat a vezérlő számára a légtömeg,a hőmérséklete csak korrekciós számként szerepel az "agy" számára!
A common rail tuning boxok kizárólag a rail nyomás jeladó jelalakját módosítja, hiszen nem is tud mást, mert csak oda van csak bekötve.. De a MAF szenzorhoz nem, a hőfokhoz meg pláne nem..
A benzines boxok egy része valóban a MAP szenzorhoz van bekötve, de véletlenül sem a hőfok vezetékére, hanem a légtömeg szálára.
Egy dolgot tudni kell: a TDI-PDTDI motoroknál van egy üzemanyag hőfok jeladó, sajnos gyártanak olyan tuningboxnak nem nevezhető elektronikát, ami ennek a jelalakját alakítja át, és a vezérlőnek igen hideg üzemanyag hőfokot mutat!
Ezek a "kütyük" 15e ft-ba kerülnek, és valóban KÁROS a motorüzemre, de véletlenül sem szabad összekeverni a tuningboxal!!
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5197 Dátum:
2007.09.19 szerda, 20:24:24 »
Idézetet írta: szendre - 2007.09.18 kedd, 20:51:43
A boxok általában simán csak téves adatot közölnek a fedcomp-pal a beáramló levegő hőmérsékletét illetően (tuladnoképpen a MAF adatait módosítja). Hidegebbről ad jelet, így több anyagot enged a motorba. Én is lemondtam a boxról.
Ez így túl egyszerű lenne! Főleg fuldokolna a motor...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5198 Dátum:
2007.09.23 vasárnap, 15:38:58 »
Na tegnap végre láttam testközelből a nitrós Mondeót a pólusi találkozón! De a tulajdonosa nem volt az autónál, pedig szívesen váltottam volna vele pár szót. Így nem láthatam a motorterét és hallani sem hallhattam
Hol szokott még felbukkanni nemtudjátok?
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Bodicsek
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5199 Dátum:
2007.09.23 vasárnap, 18:07:49 »
fennt van a srác a totalcaron leirt mindent a népitéletben
Naplózva
Oldalak:
1
...
97
98
99
100
101
102
103
[
104
]
105
106
107
108
109
110
111
...
188
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ