Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:23:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 188   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Tuning  (Megtekintve 2698975 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #5800 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 10:27:55 »

normális esetben erre van az intercooler Undecided Egyébként a gyárak által is néha alkalmazott megoldása az hogy vizet spriccelnek be (Pl. Gabo off Subaruja is ilyen). A motornak nem hideg turbo hanem hideg levegő kell mert az sürübb így azzal több üzemanyagot lehet elégetni.
Bocsi ha rosszul irtam de azt az infót olyan mondta aki profi és rendszeressen indul és nyer az EVO-n a Hungaroringen.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5801 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 10:57:27 »

Miért kamuzik?
Szerintem is fellehet húzni simán egy 2.0 tdci-re meg kicsit többre is, de hogy előbb fog megdögleni az tuti ... vigyor3

Sőt, úgy hallottam, mivel kevesebb az elektronika ami gátat vetne a tuningnak jobban felhúzhatók. Tdci-nél hallottam már, hogy a túlhúzás miatt letiltott a computer. pl. enyémben nincs MAF.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5802 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 11:12:41 »

Sőt, úgy hallottam, mivel kevesebb az elektronika ami gátat vetne a tuningnak jobban felhúzhatók. Tdci-nél hallottam már, hogy a túlhúzás miatt letiltott a computer. pl. enyémben nincs MAF.

Ezzel az erővel egy sima szívó dizel lenne a legjobb választás Undecided
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5803 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 11:18:02 »

Miért kamuzik?
Én a saját 115Le-s TDDI-mel is megyek 200-at simán chip nélkül is....
Erre voltam kiváncsi,  worship kinek mennyi volt eddig a legtöbb amit a kmóra mutatott.  A fordulatszámmérő és a kmóra együtt mozog 5.-ben, egy jó állapotú, karbantartott 5 gangos tddi/tdci-nek 4500-as fordulat alatt (pirosban) kb. 220-nál van a végük.
Amúgy ennek a hajtásnak a végén a váltóból a szellőztetőn keresztül kinyomott 1-1,5 dl olajat, ezért csak egyszer próbáltam ki a max-ot, nem széthajtani vettem az autót.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5804 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 11:19:53 »

Miért kamuzik?
Szerintem is fellehet húzni simán egy 2.0 tdci-re meg kicsit többre is, de hogy előbb fog megdögleni az tuti ... vigyor3
Én a saját 115Le-s TDDI-mel is megyek 200-at simán chip nélkül is....
Lassan 3 éve használom chippel, és semmi baja (kivéve termosztát csere) csak nagyon jól megy és kevesebbet eszik egy kicsivel.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5805 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 11:21:17 »

Ezzel az erővel egy sima szívó dizel lenne a legjobb választás Undecided
  eljen Volt az is! Ott a füst csavar rátekerése volt a chip tuning!  nyes
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5806 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 11:26:26 »

Erre voltam kiváncsi,  worship kinek mennyi volt eddig a legtöbb amit a kmóra mutatott.  A fordulatszámmérő és a kmóra együtt mozog 5.-ben, egy jó állapotú, karbantartott 5 gangos tddi/tdci-nek 4500-as fordulat alatt (pirosban) kb. 220-nál van a végük.
Amúgy ennek a hajtásnak a végén a váltóból a szellőztetőn keresztül kinyomott 1-1,5 dl olajat, ezért csak egyszer próbáltam ki a max-ot, nem széthajtani vettem az autót.
Az enyém óra szerint 220-nál kereken 4500-at forog.
Túl volt töltve az a váltó olajjal!
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #5807 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 11:30:58 »

Lassan 3 éve használom chippel, és semmi baja (kivéve termosztát csere) csak nagyon jól megy és kevesebbet eszik egy kicsivel.
wave Mennyire húzták fel, voltál vele teljesítmény mérésen? 1,5 évvel ezelőtt egy szaki  még ki akarta forrasztani a chipet, átírni és utána visszarakni. Nem rajongtam érte, mert az unokaöcskös borájánál érintkezési gond volt, 1 hétig nézegette az autót falbav. Az első programnál ráadásul olyan keményre sikeredett az autója, hogy rendesen nem tudott közlekedni vele, kicsi gázadásra is iszonyúan beindult. Nekem most szervíz csatin keresztül kiolvasták, majd felülírták.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5808 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 11:52:32 »

Bocsi, de ő azt írta, hogy tuning előtt ment 220-at. Na mind1, nekem nem fontos, ha ennyi, hát annyi. Szerintem ugyan a tdci tud ennyit, de az is lehet, hogy a más kerék miatt csal az óra.
Szerintem az elektronikája nem gyengébb a tddi-nél. Pár dologgal kevesebb infója van, egy kicsit kevésbé tud belenyúlni a dolgokba, de nagy difi nincs. A MAF meg azért hiányzik, mert fix geometriás a turbód. Az elektronika letiltása több dolog miatt van, azt most hagyjuk.
Az nem is kérdés, hogy a tddi-t fel lehet-e húzni akár 200 lóra. Fel lehet. Tulajdonképpen ugyanaz a 2 literes blokk, mint a 2.0 tdci. Belül is kb ugyanaz. Az egyik srác húzta fel a bömöst a 150-ről majd 200-ra. Rövid időn belül turbócse, ami, ha jól emlkékszem, 400k.
A tuningról annyit, hogy szerintem azt a kb 10%-ot érdemes, azaz a 115 lovast a 130-ra. Volt itt egy srác, aki a 62 lovas szívódízelt turbósította, majd 150 ló kerekedett belőle (a 62 helyett). Na az már nem kevés, de a motor szét is ment.
Hát ez van.
« Utoljára szerkesztve: 2008.05.12 hétfő, 12:04:16 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5809 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 13:35:59 »

Az első programnál ráadásul olyan keményre sikeredett az autója, hogy rendesen nem tudott közlekedni vele, kicsi gázadásra is iszonyúan beindult.

Minek ide motorátépítés, turbónyomásemelés, nagyobb turbó, stb, ha egy csip bepattintásával ilyen kezelhetetlenül brutális gépekké születnek újjá az egyes autók...  nyes
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Tádé
Vendég
« Új hozzászólás #5810 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 13:42:10 »

Minek ide motorátépítés, turbónyomásemelés, nagyobb turbó, stb,
Mert mire átépítesz egy autót, gyakorlatilag minden részét alaposan megismered...
A csipphez csak pénz kell, az építéshez meg kitartás, akarat, kreativitás és nem utolsó sorban némi tudás...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5811 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 14:27:56 »

Mert mire átépítesz egy autót, gyakorlatilag minden részét alaposan megismered...
A csipphez csak pénz kell, az építéshez meg kitartás, akarat, kreativitás és nem utolsó sorban némi tudás...

Még csak egy utolsó gondolat a chipről, aztán abba is hagyom: ha az ember megkeresi, a szgép hol tárolja a befecskendezési adatokat, nyomást, miegymást, máris mehet a chip. Ennél még egyszerűbb a helyzet, mert a neten mindenféle infót meg lehet találni, és pillanatok alatt lehet mindenfélét csinálni. Aztán jön a "szaki", meg hogy jól megy-e az autó... semmi mérés, miegymás.
Aztán pl a hűtés elég? nem melegszik valami jobban?
A gyár amúgy reszelgeti évekig, egy okos gyerek felülír egy-két paramétert, és mekkora májer... na mind1.
Aztán meg jön a korom, mint a fene...
Az igazi tuning, amikor az ember cserélgeti az alkatrészeket, az egy kicsit komolyabb, ott már sokszor meg kell gondolni, mit miért tesz az ember.
Mi van a többievel? Futómű, fék?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5812 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 14:38:57 »

Mert mire átépítesz egy autót, gyakorlatilag minden részét alaposan megismered...
A csipphez csak pénz kell, az építéshez meg kitartás, akarat, kreativitás és nem utolsó sorban némi tudás...

Irónikusnak szántam amit írtam, én mióta megszülettem az autóépítés, igazi tuning híve vagyok  eplus2
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5813 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 15:13:31 »

Mert mire átépítesz egy autót, gyakorlatilag minden részét alaposan megismered...
A csipphez csak pénz kell, az építéshez meg kitartás, akarat, kreativitás és nem utolsó sorban némi tudás...
Ez igaz!
Régebben én is ennek a híve voltam, de a fél autót ki kellett hozzá cserélni, hogy minden jó legyen.
Az már olyan lóerő plusszt hozott, hogy a második gázfröcss után el kellett gondolkoznom, hogy melyik fajta kuplung fér még be a váltóharangba, mert a gyári persze folyamatosan csúszott a bődületes nyomatéktól. Megoldottam!
Ezután egy hármasban gyorsításnál úgy törte ketté a gyári féltengelyben a csuklót ahogy illik!
Másfélszer akkora féltengelycsuklóval már bírta!
Persze ehhez futómű és főleg fék is kellett.......Persze ez is megoldódott. De nem volt olcsó és egy párszor le kellett érte mászni az aknába.
Persze az élmény amit utána nyújt azt nagyon nem lehet leírni, azt érezni kell! (Ez még nem a mondeo volt)

Mikor az embernek már benő a fejelágya és nem a világ legfontosabb dolgai közt tartja számon, hogy az autója lehetőleg az összes közúton levő ellenfelét legyorsulja és már az aknába mászkálást sem szereti olyan sűrűn gyakorolni......na akkor már elég egy chip tuning is.
Láttam már sokmindent, ha hülye a User sokkal több kárt tud csinálni egy chip nélküli autóban, mint aki ésszel használ egy chippest.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5814 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 15:29:27 »

wave Mennyire húzták fel, voltál vele teljesítmény mérésen? 1,5 évvel ezelőtt egy szaki  még ki akarta forrasztani a chipet, átírni és utána visszarakni. Nem rajongtam érte, mert az unokaöcskös borájánál érintkezési gond volt, 1 hétig nézegette az autót falbav. Az első programnál ráadásul olyan keményre sikeredett az autója, hogy rendesen nem tudott közlekedni vele, kicsi gázadásra is iszonyúan beindult. Nekem most szervíz csatin keresztül kiolvasták, majd felülírták.
OBD-n keresztül le, majd fel! Nem mérettem mert nem érdekelt!
vezettem már előtte egy pár autót(sokat) ami tőle jött, és meggyőzött, ennyi! Wink
Zöldkártyán is minden segédlet nélkül Ok. wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #5815 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 17:06:08 »

a csippelésnek van értelme. csak az én nézetem a dologról az, h nem a sufnikban alkalmazott módon.
van 1 autó amivel túl sok mindent nem lehetett kezdeni a megjelenése után, és azóta sem. ez a BMW M5 E39. ennek a motorjával túl sok mindent nem lehetett kezdeni .. azaz a jól bevált alap tuning a "fúrjuk meg!!!" nem működött mivel gyárilag csak annyi hengerfal van, h 2 dugattyú 5mm távolságra mozog egymástól. végülis ez valahol nem csoda hiszen a M Technik a 4,0 blokkot fúrta át 5,0-ra wow1 szal nekikezdtek módosítani az elektronikán nem kicsi sikerekkel, de neves tuning cégek túlzásba se estek. a 400LE -ből csináltak 475LE-t (Hamann). biztos ami biztos alapon azéé tettek ezt azt az autóba: új befecskendező rendszer, módosított lendkerék + kuplung, erősebb főtengely + hajtókarok, valamint a futómű is lényeges változáson esett át fékestől, mindenestől ... pedig az M5 gyári cuccai sztem nem utolsó hulladékokból jönnek ki.
szal szerintem fontos helyen van a csippelés, de vannak bizonyos dolgok ami nélkül ártalmasnak is ki lehet kiáltani. nevesebb cégek nem véletlenül kérnek annyit a tuningér amennyit ... nem csak kikötnek pár bónusz lovat az istállóból. az elektronika módosítása ugye minden esetben meg van említve, de nem azért mert önmagában is 1 húdejódolog, hanem a módosítások miatt elengedhetetlen módosítani. úgy is lett az egész dolog kitalálva, h a gyári csipp nem bírta kiszolgálni a megváltoztatott mechanikus cuccokat ... ezért lépni kellett.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5816 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 18:45:27 »

Erre voltam kiváncsi,  worship kinek mennyi volt eddig a legtöbb amit a kmóra mutatott.  A fordulatszámmérő és a kmóra együtt mozog 5.-ben, egy jó állapotú, karbantartott 5 gangos tddi/tdci-nek 4500-as fordulat alatt (pirosban) kb. 220-nál van a végük.

Hát a vége mennyi azt nem tudom,még nem volt lehetőségem/út ahol kipróbáljam.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5817 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 20:07:04 »

Persze az élmény amit utána nyújt azt nagyon nem lehet leírni, azt érezni kell! (Ez még nem a mondeo volt)


Milyen gép volt ez?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5818 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 20:55:17 »

Milyen gép volt ez?

Ez engem is érdekelne.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #5819 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 22:28:59 »

Milyen gép volt ez?
Gyárilag egy 1.6-os GTD golf 2-es.
Kicsit feljavítva egy golf 2-es GTD 1,9-es TDI(nem TD) motorral. (930kg-os autó)
Ennek már kb 10 éve, de már akkor GT 17-et szegeltem rá, átalakítva vákumvezéreltről nyomás vezéreltre. Na meg volt rá egy igazán arra a motorra való mechanikus Bosch adagoló,(Fiat 1,9 tdid közvetlenes motorokon volt gyárilag)  ami aztán végképp kihozta belőle az állatot.
A karosszérián semmi tuningra utaló jel, külső szemlélő csak egy nagyon szép gyári állapotú golf 2-est látott benne.
Persze akadt jónéhány versenyző szellem aki bepróbálkozott, vad előzésbe kezdtek,  ráálltak a lökhárítóra, az útról majd letoltak.... na ezeknek volt egykis hatásbemutató és rögtön le is higgadtak. hehe
Azután az octavia TDI-m sem maradt érintetlen, kapott egy-két finom alkatrészt finom+chip.
A mondeom meg mechanikailag érintetlen és az is marad, csak a chip.  Hiába... öregszem nyes
Ja...viszont ennél meg a külső frissült egy pár évet. vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2008.05.12 hétfő, 22:33:45 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5820 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 22:47:35 »

Gyárilag egy 1.6-os GTD golf 2-es.
Kicsit feljavítva egy golf 2-es GTD 1,9-es TDI(nem TD) motorral. (930kg-os autó)

Vad lehetett... ha ráérnék, vennék egy fiesta xr2-est, a 2 literes turbómotorral. A Szabykkal felpiszkáltatnám 200 lóra (gyárilag 150).
Szigorúan fekete kellene, külsőleg sok mindent nem raknék rá, maximum körbefóliáztatnám (bár nem vagyok a fólia híve, de ezen jól nézne ki).
Egy kicsit szélesebb gumi, mondjuk 185, és ennyi. Lehetne néhány meglepetést okozni...
Az a baj, hogy már nem tudnám hová parkolni... az oldalbordára meg csak nem sóznék rá ey ilyen szörnyet... ő ezzel nem tudna közlekedi.
Így marad az 1,25-ös, és az álom, hogy de jó lenne.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5821 Dátum: 2008.05.12 hétfő, 23:25:59 »

Vad lehetett... ha ráérnék, vennék egy fiesta xr2-est, a 2 literes turbómotorral. A Szabykkal felpiszkáltatnám 200 lóra (gyárilag 150).
Szigorúan fekete kellene, külsőleg sok mindent nem raknék rá, maximum körbefóliáztatnám (bár nem vagyok a fólia híve, de ezen jól nézne ki).
Egy kicsit szélesebb gumi, mondjuk 185, és ennyi. Lehetne néhány meglepetést okozni...
Az a baj, hogy már nem tudnám hová parkolni... az oldalbordára meg csak nem sóznék rá ey ilyen szörnyet... ő ezzel nem tudna közlekedi.
Így marad az 1,25-ös, és az álom, hogy de jó lenne.
Én ráérek, tudnám hova rakni, tudnék vele közlekedni. Vedd meg nekem!  vigyor3 integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5822 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:15:24 »

Kacérkodom a csiptuning gondolatával, és gondolom ez a legalkalmasabb hely a kérdéseim megválaszolására. Megpróbálom röviden, pontokba szedve:
1. Ha jól tudom, a nyomócsőben meg fog emelkedni az üzemanyag nyomás. Ez mennyiben befolyásolja a porlasztócsúcsok, az interkókler és a turbó élettartamát?
2. Alapvetően üzemanyag spórolási szándékkal tenném be a csiptuningot. Egy 132 lovas TDCinél ez mennyit jelent? A jelenlegi átlagom 6,2-6,5 liter között mozog, vagyis nem vezetek vadul.Lehet a fogyi 0,5 literrel kevesebb?
3. Melyik a jobb módszer, a doboz, vagy a csip átírás? Az utóbbiról olvastam valahol, hogy régebbi autóknál ez akár Service Pack is lehet. Mert 2003 immár 5 éve volt...
4. Valahol úgy reklámozzák, hogy OSB32 (OCP48, USB63, mittomén, csak írtam vmit) típusú akárminél ennyi meg ennyi kedvezméényt adnak. A 2003 novemberi (Facelift) kiadásnak mije van?
5. Végezetül ki az, akit ajánlani tudnátok (bevált, fékpadon is mért és bizonyított, nem ment még tönkre, garanciát vállal, akármi)? Milyen árfekvésben kell gondolkozni? 60-80-100?
Előre is köszi az F1-et!
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5823 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:47:17 »

Kacérkodom a csiptuning gondolatával, és gondolom ez a legalkalmasabb hely a kérdéseim megválaszolására. Megpróbálom röviden, pontokba szedve:
1. Ha jól tudom, a nyomócsőben meg fog emelkedni az üzemanyag nyomás. Ez mennyiben befolyásolja a porlasztócsúcsok, az interkókler és a turbó élettartamát?
2. Alapvetően üzemanyag spórolási szándékkal tenném be a csiptuningot. Egy 132 lovas TDCinél ez mennyit jelent? A jelenlegi átlagom 6,2-6,5 liter között mozog, vagyis nem vezetek vadul.Lehet a fogyi 0,5 literrel kevesebb?
3. Melyik a jobb módszer, a doboz, vagy a csip átírás? Az utóbbiról olvastam valahol, hogy régebbi autóknál ez akár Service Pack is lehet. Mert 2003 immár 5 éve volt...
4. Valahol úgy reklámozzák, hogy OSB32 (OCP48, USB63, mittomén, csak írtam vmit) típusú akárminél ennyi meg ennyi kedvezméényt adnak. A 2003 novemberi (Facelift) kiadásnak mije van?
5. Végezetül ki az, akit ajánlani tudnátok (bevált, fékpadon is mért és bizonyított, nem ment még tönkre, garanciát vállal, akármi)? Milyen árfekvésben kell gondolkozni? 60-80-100?
Előre is köszi az F1-et!

1. igen csökkenti azt hogy mennyivel ez attól függ te mennyire nyomod ki a szemét !
2. ez is függ hogy nagyon fel lesz húzva vagy csak optimálisra lesz belőve de akkor ne számolj forma 1-es beli  lovak számával.
3. a doboz csak fals jelet nyom valamelyik vezérlőnek általában az üa. nyomásnak és az felmegyen az egekbe vészesen csökkentve a prolasztócsúcsaid élettartamát. de jobban megy és többet eszik.
a chipnél minden paraméter majdnem arányosan lesz átállítva üa. levegő turbonyomás stb. ez a jobb sztem  ( én vélemény)
4.ezt nem tudom Sad
5.van többféle most hallottam hogy szombathelyen van egy TDCI guru az ért hozzá de nincsen neki padja. Na most pados mérés 14 e 2x alkalom. de van pl Atc nekik padis meg garis is van.
a guru pl 60e az Atc jó esetbe 100e . szval ennyi. van még http://www.autochip.hu/index.php ez pl gart is vállal sőt ha módosítottál a kocsin akkor még ingyen frissít neked , és úgy állítja be ahogy te akarod pl 4000 fölött is menjen nagyon vagy 1000-3000 legyen nagyon vad vagy általában autópályázok és ezen fordulaton xxxx legyen a max erő stb.

nem vok szakértő de én valahogy hasonlóan látom a dolgokat ahogy leírtam. Üdv.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5824 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 21:53:08 »

1. Ha jól tudom, a nyomócsőben meg fog emelkedni az üzemanyag nyomás. Ez mennyiben befolyásolja a porlasztócsúcsok, az interkókler és a turbó élettartamát?
A felhúzás mértékével fordított arányos lesz a további élettartamuk

2. Alapvetően üzemanyag spórolási szándékkal tenném be a csiptuningot. Egy 132 lovas TDCinél ez mennyit jelent? A jelenlegi átlagom 6,2-6,5 liter között mozog, vagyis nem vezetek vadul.Lehet a fogyi 0,5 literrel kevesebb?

Urban legend hogy kevesebb lesz, valóságban a fedcomp amennyivel be lesz csapva a felhúzással annyival fog kevesebbet mutatni ha a tényleges km és a kúton takolt mennyiséghez méred. Mondjuk úgy hogy kb annyi lesz mint előtte, mert dinamikusabb rövidebb idejű lesz a gyorsításaid

3. Melyik a jobb módszer, a doboz, vagy a csip átírás? Az utóbbiról olvastam valahol, hogy régebbi autóknál ez akár Service Pack is lehet. Mert 2003 immár 5 éve volt...
A software átrást ha jól végzik akkor tényleg a motorodra tudják optimalizálni, a box más tészta. A boxnál nemlesz optimalizálva kb 9 előrebeállított értékből választhatsz, de nem nyúl a motor saját védelméhez , ez nagyon felhúzva erős folyamatos terhelésnél vészüzemmódba kapcsolást okozhat. Ez valahol jó mert a fedcomp megvédi a motort. A softwarenél ez a védelem felülíródik. A boxnál nem ugrik a garancia, mert 5 perc alatt bent illetve kinn van. Természetesen sokkal komolyabb teljesítméynt lehet kihozni az irott chippel mint a boxal.


4. Valahol úgy reklámozzák, hogy OSB32 (OCP48, USB63, mittomén, csak írtam vmit) típusú akárminél ennyi meg ennyi kedvezméényt adnak. A 2003 novemberi (Facelift) kiadásnak mije van?
EODB
KWP2000 protokollal

5. Végezetül ki az, akit ajánlani tudnátok (bevált, fékpadon is mért és bizonyított, nem ment még tönkre, garanciát vállal, akármi)? Milyen árfekvésben kell gondolkozni? 60-80-100?
Előre is köszi az F1-et!
azt hiszem Gabo (szerintem neki egy jól sikerült átírása van) a magictuningnál csinálta
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5825 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:00:57 »

1. igen csökkenti azt hogy mennyivel ez attól függ te mennyire nyomod ki a szemét !
2. ez is függ hogy nagyon fel lesz húzva vagy csak optimálisra lesz belőve de akkor ne számolj forma 1-es beli  lovak számával.
3. a doboz csak fals jelet nyom valamelyik vezérlőnek általában az üa. nyomásnak és az felmegyen az egekbe vészesen csökkentve a prolasztócsúcsaid élettartamát. de jobban megy és többet eszik.
a chipnél minden paraméter majdnem arányosan lesz átállítva üa. levegő turbonyomás stb. ez a jobb sztem  ( én vélemény)
4.ezt nem tudom Sad
5.van többféle most hallottam hogy szombathelyen van egy TDCI guru az ért hozzá de nincsen neki padja. Na most pados mérés 14 e 2x alkalom. de van pl Atc nekik padis meg garis is van.
a guru pl 60e az Atc jó esetbe 100e . szval ennyi. van még http://www.autochip.hu/index.php ez pl gart is vállal sőt ha módosítottál a kocsin akkor még ingyen frissít neked , és úgy állítja be ahogy te akarod pl 4000 fölött is menjen nagyon vagy 1000-3000 legyen nagyon vad vagy általában autópályázok és ezen fordulaton xxxx legyen a max erő stb.

nem vok szakértő de én valahogy hasonlóan látom a dolgokat ahogy leírtam. Üdv.
Köszi, sokat segítettél!  worship
Akkor most megadom az asszony számát, és légyszi próbáld meggyőzni!  nyes
Egyik barátom az Opál Vektrájába nemrég dobozt tett, és ő is megboldogult tőle. Aszonta, hogy előtte a motor 2000 rpm alatt halott volt, most meg 1500-tól megy mint állat. Neki az 1,9 CDTI motorja így lett 350 Nm-es, amit gyorsításnál alapból tud a TDCi ugyebár. Csak azt nem tudom, hogy fékpad nélkül hogy mondta meg a boxos (tuningmester), hogy mennyi a nyútonméter.
A tuningolók szerint +30 LE és +50-60 Nm ugrik be a TDCi mociba egy átlagos tuning során.
Azt viszont nem tudtam, hogy lehet választani, hogy mit akarok, hogy pl. 1200-tól húzzon, vagy inkább 4000-ig, meg hogy a lóernőre menjen rá, vagy inkább optimalizáljon fogyasztásra. Hát így 60-70 rugót rááldoznék az igaz ügyre.
Hallottam egy nagy tuning mániás emberkétől pár éve, hogy neki az 1,9 PDTDI Passatja fel van nyomva 130 LE-ről kb. 210-re, de emellett megmaradt a 7 liter alatti fogyasztás átlagos használat mellett. Ehhez csiptuningolt, nagyobb interkúler, 2x akkora turbó, tuning kipufogó (üres belül?). Na ez csak kis kitérő volt...
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5826 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:04:57 »

Hallottam egy nagy tuning mániás emberkétől pár éve, hogy neki az 1,9 PDTDI Passatja fel van nyomva 130 LE-ről kb. 210-re, de emellett megmaradt a 7 liter alatti fogyasztás átlagos használat mellett. Ehhez csiptuningolt, nagyobb interkúler, 2x akkora turbó, tuning kipufogó (üres belül?). Na ez csak kis kitérő volt...
Először méress próbapadon simán piszkálás nélkül utána méress megint  hozzányúlás után.

A 210 lovas paszulyra csak annyit, hogy ugyanúgy nem hiszem, hogy ténylgesen 210 ló mint ahogy 7 liter a fogyasztása. Ez kb a horgász ki mekkora halat fogott kategória (nem megsértve a horgásztársakat  worship   )
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5827 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:10:31 »

Kacérkodom a csiptuning gondolatával, és gondolom ez a legalkalmasabb hely a kérdéseim megválaszolására. Megpróbálom röviden, pontokba szedve:
1. Ha jól tudom, a nyomócsőben meg fog emelkedni az üzemanyag nyomás. Ez mennyiben befolyásolja a porlasztócsúcsok, az interkókler és a turbó élettartamát?
2. Alapvetően üzemanyag spórolási szándékkal tenném be a csiptuningot. Egy 132 lovas TDCinél ez mennyit jelent? A jelenlegi átlagom 6,2-6,5 liter között mozog, vagyis nem vezetek vadul.Lehet a fogyi 0,5 literrel kevesebb?
3. Melyik a jobb módszer, a doboz, vagy a csip átírás? Az utóbbiról olvastam valahol, hogy régebbi autóknál ez akár Service Pack is lehet. Mert 2003 immár 5 éve volt...
4. Valahol úgy reklámozzák, hogy OSB32 (OCP48, USB63, mittomén, csak írtam vmit) típusú akárminél ennyi meg ennyi kedvezméényt adnak. A 2003 novemberi (Facelift) kiadásnak mije van?
5. Végezetül ki az, akit ajánlani tudnátok (bevált, fékpadon is mért és bizonyított, nem ment még tönkre, garanciát vállal, akármi)? Milyen árfekvésben kell gondolkozni? 60-80-100?
Előre is köszi az F1-et!

1 szerintem nem amennyivel emelkedik a nyomás, annyival csökken a csúcsok élettartama, hanem sokkal jobban.
De ezt nehéz bizonyítani, mert a csúcs mindenképpen tönkremegy, és a fene se tudja, hogy most azért, vagy nem.
A doboz nem emeli a turbónyomást, így a turbó élettartama is változik.
A fizikailag átírt chip igen. Na ez mindenképpen csökkenti mind a motor, mind a turbó élettartamát. Na de mennyivel? A 4-500e helyett lesz 50e-rel kevesebb, vagy a fele? Nehéz kérdés ez.
2 Elvieg, ha emeled a turbónyomást, sokkal jobb lesz a hatásfoka, mert magasabb a hőmérséklet, jobban elég az üzemanyag, kevesebb a füst, azaz kevesebb üzemanyagot dobsz ki az ablakon. Ha csak az üzemanyag nyomását emeljük, elvileg javul a porlasztás minősége.
Szerintem ezért nem éri meg chipet rakni. Ha fél liter spórolsz, a kb 320 forinttal számolva, és a chip legyen 50e, akkor kb 30e kilométert kell lemenned, hogy visszajöjjön az ára. De ennyit nem fogsz spórolni... szerintem.
Ja, amúgy nem 132, hanem 130 lovas. Ami szerintem elég az autó mozgatásához.

Amúgy meg szerintem a chipelgetés sohasem veszélytelen.

A 210 lovas paszulynál a 30e km nem fog összejönni, soha nem fogja megtermelni az árát, mert addig bexarik.
A 7 literes fogyi simán elképzelhető, ha óvatosan közlekedik vele - bár akkor mi a fenének rakott volna bele chipet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #5828 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:11:24 »

A felhúzás mértékével fordított arányos lesz a további élettartamuk

Urban legend hogy kevesebb lesz, valóságban a fedcomp amennyivel be lesz csapva a felhúzással annyival fog kevesebbet mutatni ha a tényleges km és a kúton takolt mennyiséghez méred. Mondjuk úgy hogy kb annyi lesz mint előtte, mert dinamikusabb rövidebb idejű lesz a gyorsításaid
A software átrást ha jól végzik akkor tényleg a motorodra tudják optimalizálni, a box más tészta. A boxnál nemlesz optimalizálva kb 9 előrebeállított értékből választhatsz, de nem nyúl a motor saját védelméhez , ez nagyon felhúzva erős folyamatos terhelésnél vészüzemmódba kapcsolást okozhat. Ez valahol jó mert a fedcomp megvédi a motort. A softwarenél ez a védelem felülíródik. A boxnál nem ugrik a garancia, mert 5 perc alatt bent illetve kinn van. Természetesen sokkal komolyabb teljesítméynt lehet kihozni az irott chippel mint a boxal.

EODB
KWP2000 protokollal
azt hiszem Gabo (szerintem neki egy jól sikerült átírása van) a magictuningnál csinálta


Minden tuningnál ugrik a gari, max. a box-ot nem veszik észre.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5829 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:18:47 »

A felhúzás mértékével fordított arányos lesz a további élettartamuk

Urban legend hogy kevesebb lesz, valóságban a fedcomp amennyivel be lesz csapva a felhúzással annyival fog kevesebbet mutatni ha a tényleges km és a kúton takolt mennyiséghez méred. Mondjuk úgy hogy kb annyi lesz mint előtte, mert dinamikusabb rövidebb idejű lesz a gyorsításaid
A software átrást ha jól végzik akkor tényleg a motorodra tudják optimalizálni, a box más tészta. A boxnál nemlesz optimalizálva kb 9 előrebeállított értékből választhatsz, de nem nyúl a motor saját védelméhez , ez nagyon felhúzva erős folyamatos terhelésnél vészüzemmódba kapcsolást okozhat. Ez valahol jó mert a fedcomp megvédi a motort. A softwarenél ez a védelem felülíródik. A boxnál nem ugrik a garancia, mert 5 perc alatt bent illetve kinn van. Természetesen sokkal komolyabb teljesítméynt lehet kihozni az irott chippel mint a boxal.

EODB
KWP2000 protokollal
azt hiszem Gabo (szerintem neki egy jól sikerült átírása van) a magictuningnál csinálta

Hát, végül is ha a fogyi nem lesz több, de erősebb a bicaj, az már eredmény.
Korábban említett barátom előző ótója egy 307-es Rezsó, abban volt a box előzőleg. Ő aszonta, hogy nála a box fél litert lenyomott azonos vezetési stílus mellett. Tuningos embere szerint nem a tuning teszi tönkre a motrot, hanem az ember lába. Hát igen, acélbetétessel valóban komoly károkat lehet okozni. Persze ez valszeg reklámszöveg volt. Abban én is biztos vagyok, hogy a lóerő növelés jót nem tesz. A kérdés az, hogy mennyire nagyon vagy mennyire kicsit tesz rosszat.
Amit én igaából szeretnék, az egy szoftver frissítés, hogy up-to-date legyen a cucc, illetve némi nemű Nm növelés, főleg alacsonybb fordulaton. Kis kompromisszum, hogy 2025 helyett 2024-ben kell először valamit megflexelni Smiley
De azt nem szeretném, ha a motor védelmében kár esne...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5830 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:23:13 »

Hát, végül is ha a fogyi nem lesz több, de erősebb a bicaj, az már eredmény.
Korábban említett barátom előző ótója egy 307-es Rezsó, abban volt a box előzőleg. Ő aszonta, hogy nála a box fél litert lenyomott azonos vezetési stílus mellett. Tuningos embere szerint nem a tuning teszi tönkre a motrot, hanem az ember lába. Hát igen, acélbetétessel valóban komoly károkat lehet okozni. Persze ez valszeg reklámszöveg volt. Abban én is biztos vagyok, hogy a lóerő növelés jót nem tesz. A kérdés az, hogy mennyire nagyon vagy mennyire kicsit tesz rosszat.
Amit én igaából szeretnék, az egy szoftver frissítés, hogy up-to-date legyen a cucc, illetve némi nemű Nm növelés, főleg alacsonybb fordulaton. Kis kompromisszum, hogy 2025 helyett 2024-ben kell először valamit megflexelni Smiley
De azt nem szeretném, ha a motor védelmében kár esne...

Az enyém is 2003-as, de októberi gyártású, és amíg nincs ok rá, eszemben sincs frissíteni a sw-t. Nem windóz ez...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5831 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:23:52 »

Az enyém is 2003-as, de októberi gyártású, és amíg nincs ok rá, eszemben sincs frissíteni a sw-t. Nem windóz ez...
eplus2 worship wave
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5832 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:45:25 »

1 szerintem nem amennyivel emelkedik a nyomás, annyival csökken a csúcsok élettartama, hanem sokkal jobban.
De ezt nehéz bizonyítani, mert a csúcs mindenképpen tönkremegy, és a fene se tudja, hogy most azért, vagy nem.
A doboz nem emeli a turbónyomást, így a turbó élettartama is változik.
A fizikailag átírt chip igen. Na ez mindenképpen csökkenti mind a motor, mind a turbó élettartamát. Na de mennyivel? A 4-500e helyett lesz 50e-rel kevesebb, vagy a fele? Nehéz kérdés ez.
2 Elvieg, ha emeled a turbónyomást, sokkal jobb lesz a hatásfoka, mert magasabb a hőmérséklet, jobban elég az üzemanyag, kevesebb a füst, azaz kevesebb üzemanyagot dobsz ki az ablakon. Ha csak az üzemanyag nyomását emeljük, elvileg javul a porlasztás minősége.
Szerintem ezért nem éri meg chipet rakni. Ha fél liter spórolsz, a kb 320 forinttal számolva, és a chip legyen 50e, akkor kb 30e kilométert kell lemenned, hogy visszajöjjön az ára. De ennyit nem fogsz spórolni... szerintem.
Ja, amúgy nem 132, hanem 130 lovas. Ami szerintem elég az autó mozgatásához.

Amúgy meg szerintem a chipelgetés sohasem veszélytelen.

A 210 lovas paszulynál a 30e km nem fog összejönni, soha nem fogja megtermelni az árát, mert addig bexarik.
A 7 literes fogyi simán elképzelhető, ha óvatosan közlekedik vele - bár akkor mi a fenének rakott volna bele chipet.
Hát igen... Mondjuk az elmúlt 1 évben mentem a kocsival 50 ezret, szal elvileg visszajött volna az ára. De mivel fizették a tankolást, így eddig nem volt lényeges a spórolás. Csak nemsokára vége szakad a dolognak, viszont kevesebbet is megyek majd vele.
130 lóból álló ménes szépen viszi a szekeret, de hát az ember sajnos telhetetlen. Persze, ha 160 lóerős lenne a kocsi, akkor 200 kellene, utána 250, és így tovább. Persze az érvényes jogszabályok szerint a sok lóerőnek rohadtul semmi értelme, mert még egy jobb lada is elviszi a 130-at csiptuning nélkül, többel menni meg csak németben lehet. 50-ig (néha 90-ig) kigyorsulni mint állat meg aztán igazi kúl fíling... Ezek a saját ellenérveim a csiptuningra (többek közt).
Szóval a bizonytalanság nagy úr, vagy mégsem?

Ha van valaki, akinek csiptuning óta turbót, porlasztócsúcsot, vagy gumibelsőt kellett cserélnie, és feltehetően a a csiptuning miatt következett be mindez, az lécci ossza meg velem a tapasztalatait!
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5833 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:55:23 »

Először méress próbapadon simán piszkálás nélkül utána méress megint  hozzányúlás után.

A 210 lovas paszulyra csak annyit, hogy ugyanúgy nem hiszem, hogy ténylgesen 210 ló mint ahogy 7 liter a fogyasztása. Ez kb a horgász ki mekkora halat fogott kategória (nem megsértve a horgásztársakat  worship   )

ehez a 210 lovashoz csak annyit hogy a haverom golf 3 TDI sima adagolóst 250 LE húzott , persze cserélt dugót hajtókart adagolót váltót turbót futóművet jah meg befecskendezőúket és még sorolhatnám ! és aza motor többet bírt mint 30 e km !

Ui.: ha meglesz neki a 300 le dízelbe szólni fogok !

Ja meg a fogyi ha verte neki evett simán 12-15 litert ha szabályozta a turbot és több levegőt engedett be igaz nem is ment sehova kocsi akkor evett 6-8 liter városba.
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5834 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:57:15 »

Ha van valaki, akinek csiptuning óta turbót, porlasztócsúcsot, vagy gumibelsőt kellett cserélnie, és feltehetően a a csiptuning miatt következett be mindez, az lécci ossza meg velem a tapasztalatait!
A felsorolásból hiányzik  hamarabb elkormolodó EGR szelep is.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5835 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 22:59:33 »

ehez a 210 lovashoz csak annyit hogy a haverom golf 3 TDI sima adagolóst 250 LE húzott , persze cserélt dugót hajtókart adagolót váltót turbót futóművet jah meg befecskendezőúket és még sorolhatnám ! és aza motor többet bírt mint 30 e km !

Ui.: ha meglesz neki a 300 le dízelbe szólni fogok !

Ezekkel már lehet, de ez a beavatkozás már nem is egy 75-90eFt box vagy softwar irás költsége. és nem si 2 perc mint egy boxot berakni.
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5836 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 23:01:41 »

Ezekkel már lehet, de ez a beavatkozás már nem is egy 75-90eFt box vagy softwar irás költsége. és nem si 2 perc mint egy boxot berakni.

nem merte megmondani de megtudtam mennyibe volt neki ! hát nem két fillér mert abból nem lesz FORMA 1 ! !

Szóval először 600e lett a vége aztán felment össz vissz 1,1 MFt -ra !  nyes eplus2 eplus2 worship
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5837 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 23:05:15 »

nem merte megmondani de megtudtam mennyibe volt neki ! hát nem két fillér mert abból nem lesz FORMA 1 ! !

Szóval először 600e lett a vége aztán felment össz vissz 1,1 MFt -ra !  nyes eplus2 eplus2 worship
Na ezt a +1,1MFt én inkább jól berakom fialni és ebből lesz majd az új 190+ lovas 2,2TDCi-m feltéve ha kihozzák addig eplus2
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5838 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 23:09:10 »

A felsorolásból hiányzik  hamarabb elkormolodó EGR szelep is.
Egerben van szelep is? Aszittem csak bikavér  nyes
Naplózva
krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5839 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 23:13:23 »

Köszi, sokat segítettél!  worship
Akkor most megadom az asszony számát, és légyszi próbáld meggyőzni!  nyes

Nagyon szívesen! Figy elmagyarázom neki hogy az azért jó mert ha ő vezet vagy te és esetleg milyen jó lesz ha elnéz egy előzést vagy vmi és jól jönne a plusz lóerő. ez olyan mint az életbiztosítás !.... bla bla bla .... blablabla ...   eplus2 Wink
Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5840 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 23:23:32 »

Egerben van szelep is? Aszittem csak bikavér  nyes
Hát amikor beáll a TDCi-k egyik tényleges gyíkja a könnyen kormolódó Exhausting Gas Recuperator szelep (kb 57eFt) akkor az nem annyira humoros. És használattól függően 45-75ekm-ként megadja magát , chippeseknél hamarabb  a megnövekedett kormolás miatt. Persze már kitalálták már az EGR dugózást, de ezt meg nem szereti a fedcomp az EUIV-es motoroknál. Nekem is ammiatt lett kódolvasó hogy 5-7ekm-ként kiüssem  a P0401 hibakódot amit a dugózott EGR miatt generál a fedcomp.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #5841 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 23:24:29 »

...persze cserélt dugót hajtókart adagolót váltót turbót futóművet jah meg befecskendezőúket és még sorolhatnám ! és aza motor többet bírt mint 30 e km !

Ja, így igen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5842 Dátum: 2008.05.15 csütörtök, 23:52:46 »

Ha egy megpiszkált csipsz akár ilyen sokat hoz ki a mociból, akkor nekem a 170ből akár 204 pacit (=+20%) adna.. Az ST 205 lovas, és köztudott, hogy nemcsak a csippjében különbözik a többi V6tól... Ha 180 lovat lehetne elérni vele, az nem érné mega pénzt, ha 190et, azmeg valahogy túl magasnak tűnik a szériamociból.
« Utoljára szerkesztve: 2008.05.15 csütörtök, 23:55:58 írta Rocco » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

stealt
Vendég
« Új hozzászólás #5843 Dátum: 2008.05.16 péntek, 00:06:23 »

Ha egy megpiszkált csipsz akár ilyen sokat hoz ki a mociból, akkor nekem a 170ből akár 204 pacit (=+20%) adna.. Az ST 205 lovas, és köztudott, hogy nemcsak a csippjében különbözik a többi V6tól... Ha 180 lovat lehetne elérni vele, az nem érné mega pénzt, ha 190et, azmeg valahogy túl magasnak tűnik a szériamociból.
nem lehet összehasonlítani egy szívó benzinest egy turbodizellel chippelés szempontjából. A benzinesnél szerkezeti átalakítás nélkül elég sovány az a többlet erő amit remélhetsz ilyenekkel mint direktlégszűrő, sportdob, és chip. De az egész nem fog többet adni mint 10-15% összesen. Ha többlet nyomatékot és erőt akarsz ahhoz már rá kéne dobnod egy turbót. Ekkor viszont már a hajtókar, kuplung stb. szinte mindent meg kellene erősíteni.
Egy turbódizelnél egy primitiv analóg boxxal már át lehet verni annyira hogy több üzemanyagot lök be ami 20-30%-ot is hozhat egy filléres átalakítással (ami természetesen közép vagy hosszútávon biztos szétvágja a motort) Egy turbodizelnél sem szabad 10-15%-nál többet húzni, csak ez a húzás jóval egyszerűbb mint egy szívó benzinesnél.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5844 Dátum: 2008.05.16 péntek, 00:16:08 »


Hát igen. Én akkor nyúlnék az elektronikához, miután megbontottam a motort és ott történtek módosítások.
Naja, végülis a legjobban húzhatóak a T(D)-k.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5845 Dátum: 2008.05.16 péntek, 08:45:46 »

Hát amikor beáll a TDCi-k egyik tényleges gyíkja a könnyen kormolódó Exhausting Gas Recuperator szelep (kb 57eFt) akkor az nem annyira humoros. És használattól függően 45-75ekm-ként megadja magát , chippeseknél hamarabb  a megnövekedett kormolás miatt. Persze már kitalálták már az EGR dugózást, de ezt meg nem szereti a fedcomp az EUIV-es motoroknál. Nekem is ammiatt lett kódolvasó hogy 5-7ekm-ként kiüssem  a P0401 hibakódot amit a dugózott EGR miatt generál a fedcomp.
Ez a "megadja magát" dolog orvosolható házilag? Ki lehet szedni és lepucolni, vagy egy bonyolult valamiról van szó, amit jobb nem piszkálni?
Hogy tudom meg, ha megadta magát? Teljesítmény visszaesik? Hibajelzés?
Nekem mondjuk a kormolással nincs sok bajom, a mögöttem jövőknek annál inkább. Viccet félretéve egy komolyabb gyorsításkor rendes fekete felhő marad mögöttem.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #5846 Dátum: 2008.05.16 péntek, 09:59:43 »

Ez a "megadja magát" dolog orvosolható házilag? Ki lehet szedni és lepucolni, vagy egy bonyolult valamiról van szó, amit jobb nem piszkálni?

nem jól tudom, hogy az EGR szerepe csak annyi, hogy csökkenjen mégjobban a károsanyagkibocsáltás? Leömlőből kis cső vissza a szívósorba... Ha már ugyis hozzányúl valaki a vezérlőelektronikához, kikéne iktatni belőle, hogy figyelje az EGR-t és le lehetne dugózni azt. Nemjó?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

krisztian
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #5847 Dátum: 2008.05.16 péntek, 11:18:47 »

nem jól tudom, hogy az EGR szerepe csak annyi, hogy csökkenjen mégjobban a károsanyagkibocsáltás? Leömlőből kis cső vissza a szívósorba... Ha már ugyis hozzányúl valaki a vezérlőelektronikához, kikéne iktatni belőle, hogy figyelje az EGR-t és le lehetne dugózni azt. Nemjó?

NEkem is gyorsításkor olyan füstfelhő maradt hogy még amikor az utca végébe is láttam a tükörből hogy ott maradt a FÜST ! De ez megszűnt olyannyira hogy semmi szó szerint. csak le kellett vakolni az EGR szelepet. nem volt könnyű de kész .semmi gond vele igaz tegnap lett kész. ami hallhatóbb változás az az hogy hangosabb alapjáraton a turbó , mostmár rendesen fütyül ! jah meg jobban megy és 1000-2000 között fickósodott no meg 3500 fölött is ! igaz ebbe lehet bejátszik a módosított vagy frissített szoftver is
« Utoljára szerkesztve: 2008.05.16 péntek, 11:22:54 írta krisztian » Naplózva

MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
szaszab75
Vendég
« Új hozzászólás #5848 Dátum: 2008.05.16 péntek, 15:03:19 »

nem jól tudom, hogy az EGR szerepe csak annyi, hogy csökkenjen mégjobban a károsanyagkibocsáltás? Leömlőből kis cső vissza a szívósorba... Ha már ugyis hozzányúl valaki a vezérlőelektronikához, kikéne iktatni belőle, hogy figyelje az EGR-t és le lehetne dugózni azt. Nemjó?

Nekem meg gyárilag van levakolva az EGR szelep! Bár ezt egyszek már kitárgyaltuk.
Naplózva
Rob21
Vendég
« Új hozzászólás #5849 Dátum: 2008.05.17 szombat, 08:03:01 »

Nekem meg gyárilag van levakolva az EGR szelep! Bár ezt egyszek már kitárgyaltuk.
Biztos hülye kérdés, de mi az, hogy levakolva? Meg tudom én is csinálni otthon, ha kiveszek 3 hét szabadságot? Vagy ez azért nem akkora munka? Van valami leírás erre? Kell hozzá spec. kütyü? Hol van egyáltalán az egri szelep?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 123 124 ... 188   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.055 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.