Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 17:13:32
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Generáció független
>
Tuning
Oldalak:
1
...
113
114
115
116
117
118
119
[
120
]
121
122
123
124
125
126
127
...
188
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Tuning (Megtekintve 2698897 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5950 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 12:32:11 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.28 szerda, 17:33:16
A benzines másképp gyorsul szerintem. Sokkal később forog le, jobban kihúzatható, én 4500-ig tudom forgatni, te a benzinest 6500-ig. Itt jön ki a 145 le-őd, a nyomaték semmit nem számít.
Viszont nyomatékból gyorsításnál pl. 60-ról, vagy 80-ról, mint amikor előzöl, a dízel még mindig robbanékonyabb.
A benzinesnek a hasznos fordulatszám-tartománya kb pont annyi, mint a dízelé (a tdci-ről beszélek, de a tddi majdnem ugyanaz). A tdci kb 1800-tól kezd húzni, mondjuk olyan 4200-ig, a legnagyobb és a legkisebb fordulat között 2,33 a szorzó. A benzines (2.0i) durván 2800-6200, a szorzó kb 2,2. Konkrétan a számadatokba ne menjünk bele, mert túl nagy jelentősége nincs, hogy 2800 vagy 4200 helyett 100-200-zal kevesebb-e, de a lényeg, hogy kb egyforma a hasznos fordulatszám mindkettőnél. Azaz, ha 50-ről mész, váltás nélkül kb 110-115-ig bírja mindkettő.
Valóban inkább a lóerő számít, de azért beleszól a nyomaték is, mert a 130-as dizil annyit gyorsul, mint a 145 lovas benzines.
A dizilnél rövidebbre szabják a fokozatokat, azaz pl a 200 méteren a dizillel már 4-be kell váltani (nem muszály), míg a benzinesnél 3. Ennek ellenére nincs különbség, hiába az eggyel több váltás. A Zsoel próbálgatta a 200 métert 3-ban és 4-ben, kb ugyanannyi jött ki. Amit nyersz a jobb tartományban, elbukod a váltáson. Ennek ellenére a jó gyosulós autókban rövidek a fokozatok. Több oka van.
A dízel kirobbanó nyomatéka, és a benzines hosszan pörgethetősége is csak optikai csalódás. Szimplán más a karakterisztika.Egy előzésnél sokat számít, hogy 60-ról mennyi idő alatt megy fel 120-ra. Ebben jobb a dízel, ez jó a hétköznapokra. De viszont 400 méteren kiderül az igazság, ott már alig veri meg a 2.0i-t. Tehát a kirobbanás és a hoszan pörgethetőség kiegyenlíti egymást. Ez inkább olyan kinek mi jön be.
A gyorsulási versenyeken a dizilek azért vannak ott, mert ölég csak feltsavarni a turbónyomást (vagy felcsikizni, hogy hogy utálom ezt a "szót"), nem fontos az arányokat betartani, max kormol kissé, míg a szívóbenzinesnél már érteni is kell hozzá, de akár a turbó-benzinesnél is.
De - a dízelfanok akár meg is sértődhetnek - ha gyprsulás, meg versenyzés, nekem is a benzines jut az eszembe, nem a dizil. Az inkább a hétköznapokra való, nem pedig pörgetésre. Ha egy pályán száguldoznék, én egy v6-os benzinmotorral tenném, amit megtámogatna egy turbó. A lényeg az, hogy a turbó nélkül is jól menjen, ha elveszik a tnyomás, ne kelljen sokat várnom, amíg mejönnek a lovak. Tehát nem egy kisköbcentis. De mostanság nem ilyen világ van, én sokat megyek, és most nem szeretnék ennyit fizetni üzemanyagra. De ez már egy másik történet.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5951 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 13:01:07 »
Idézetet írta: Domi - 2008.05.29 csütörtök, 11:49:10
Jaaa, az komoly!
Sorry, nekem eddig a max. az 780 volt egy tankkal, így esélyem se volt látni az átfordulást...
még én is mentem egyszer 1180km-et egy tankal (58,5l) egyébként eddig a nagy totál átlagom 7,1
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5952 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 13:36:48 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.29 csütörtök, 13:01:07
még én is mentem egyszer 1180km-et egy tankal (58,5l) egyébként eddig a nagy totál átlagom 7,1
Az enyémmel valami nem stimmel. A hétvégén 320km autópályán tempomatos 135-el, és 7,01 jött ki.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
TZS
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1410
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5953 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 13:41:34 »
Idézetet írta: Domi - 2008.05.29 csütörtök, 11:49:10
Jaaa, az komoly!
Sorry, nekem eddig a max. az 780 volt egy tankkal, így esélyem se volt látni az átfordulást...
Hát az elég halovány, én rendszeresen 1000-1100 környékén tankolok. Szerintem nálad valami gond lehet, mert azonos verdánk van. Mondjuk én túl vagyok 4 csúcs cserén és bent figyel egy Küberl digis boxtuning is (ez is fél liter minusz százon).
Naplózva
2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC
"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5954 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 13:46:39 »
Idézetet írta: Domi - 2008.05.29 csütörtök, 13:36:48
Az enyémmel valami nem stimmel. A hétvégén 320km autópályán tempomatos 135-el, és 7,01 jött ki.
Ez olyan 5-5,2 körüli lenne normálisan. Valami nem stimmel nálad.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5955 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 13:48:03 »
Idézetet írta: TZS - 2008.05.29 csütörtök, 13:41:34
Hát az elég halovány, én rendszeresen 1000-1100 környékén tankolok. Szerintem nálad valami gond lehet, mert azonos verdánk van. Mondjuk én túl vagyok 4 csúcs cserén és bent figyel egy Küberl digis boxtuning is (ez is fél liter minusz százon).
A küberl a jobbak közúl való de letilt egy nagyobb folyamatos terhelésnél (mint minden box)
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5956 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 13:59:16 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.29 csütörtök, 13:46:39
Ez olyan 5-5,2 körüli lenne normálisan. Valami nem stimmel nálad.
Igen, ezt sejtem én is. Most arra lenne jó rájönni, hogy mi nem jó.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5957 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 14:36:56 »
Idézetet írta: Domi - 2008.05.29 csütörtök, 13:36:48
Az enyémmel valami nem stimmel. A hétvégén 320km autópályán tempomatos 135-el, és 7,01 jött ki.
Biztos, hogy nem stimmel. Én mos 900 km után tankoltam, de a sárga még ki sem gyulladt (ott volt a kút, a következő meg nem tudom, milyen márkájú, nekem meg nem mind1).
De javarészt 900 felett szokott lenni, általában 950. Volt persze 1000 felett is, nem egyszer.
Mondjuk én nem megyek gyorsan.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5958 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 14:45:50 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.29 csütörtök, 14:36:56
Biztos, hogy nem stimmel. Én mos 900 km után tankoltam, de a sárga még ki sem gyulladt (ott volt a kút, a következő meg nem tudom, milyen márkájú, nekem meg nem mind1).
De javarészt 900 felett szokott lenni, általában 950. Volt persze 1000 felett is, nem egyszer.
Mondjuk én nem megyek gyorsan.
Énse megyek gyorsan. Bár mondjuk 90% város. Városban viszont 7,9 szokott lenne, kímélve. Most mértem először tisztán autópályát, de azért nem 7,01-et vártam. Pályán meg GPS szerint 135-el megyek. Erre se lehet mondani, hogy sietős tempó.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5959 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 14:47:04 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.29 csütörtök, 14:36:56
Biztos, hogy nem stimmel. Én mos 900 km után tankoltam, de a sárga még ki sem gyulladt (ott volt a kút, a következő meg nem tudom, milyen márkájú, nekem meg nem mind1).
De javarészt 900 felett szokott lenni, általában 950. Volt persze 1000 felett is, nem egyszer.
Mondjuk én nem megyek gyorsan.
ez nektek vegyesbe jön ki a fogyi vagy nagyrészt országúton ? mert nekem vegyesbe most 910 km tudok menni és 20% országút a többi város szigoruan 3 km utáni leállásokkkal. Hm ?
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5960 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 14:51:01 »
Idézetet írta: krisztian - 2008.05.29 csütörtök, 14:47:04
ez nektek vegyesbe jön ki a fogyi vagy nagyrészt országúton ? mert nekem vegyesbe most 910 km tudok menni és 20% országút a többi város szigoruan 3 km utáni leállásokkkal. Hm ?
Gondolom (illetve tudom) hogy ez nem ennek a topiknak a témája, de most már egyre jobban érdekel, hogy hogy tudnám majd' 2 literrel lejjebb nyomni a fogyasztást. Azért 330-as áraknál nem mindegy, hogy épphogy talán 700, vagy simán 950 km-t megyek-e egy tankkal...
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5961 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 14:52:12 »
Idézetet írta: krisztian - 2008.05.29 csütörtök, 14:47:04
ez nektek vegyesbe jön ki a fogyi vagy nagyrészt országúton ? mert nekem vegyesbe most 910 km tudok menni és 20% országút a többi város szigoruan 3 km utáni leállásokkkal. Hm ?
Hát igen... én 2 sávos úton nem sokat megyek. Ott nagyon jó fogyik jönnének ki. Autópálya: javarészt 150 tempomat, óra szerint (ami kb 140). A másik része város, de nem 3 kilométeres szakaszok, hanem én akár 100 kilométert is lemegyek a városban. Ez nem a hideg motorral való közlekedés. Ott biztosan más fogyi jön ki.
Nekem volt olyan, hogy full város, és 5.5-ös fogyi (a műszer szerin, a valóságban kb 6). De ezek sem rövid távokból jöttek össze, hanem egyszerre legalább 50 km (25 kilométerre lakom a központtól), és a dugó kizárva, csak akkor közlekedem, amikor nincs nagy forgalom.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5962 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 14:53:01 »
Idézetet írta: Domi - 2008.05.29 csütörtök, 14:51:01
Gondolom (illetve tudom) hogy ez nem ennek a topiknak a témája, de most már egyre jobban érdekel, hogy hogy tudnám majd' 2 literrel lejjebb nyomni a fogyasztást. Azért 330-as áraknál nem mindegy, hogy épphogy talán 700, vagy simán 950 km-t megyek-e egy tankkal...
Átviszem a tdci topicba. Ott folytassuk.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5963 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 16:56:41 »
Megjött!!! Accelerometer!!!
http://gyorsulasmero.atw.hu/
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5964 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 18:22:58 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.28 szerda, 19:16:04
Pedig van pl 1200rpm-nél a 2,2TDCi gyári érték 210Nm 38hp chippel 150Nm 26hp (1600rpm-től már más a felállás) Egyébként azon múlik az egész hogy ki milyen tartományra piszkálja a motort. Én semmilyenre mert még garanciális, elég ami van benne.
Ez valami negatív tuning? Annak aki nem bír a lovakkal?
Ez komoly lefulladási problémákat okozna.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5965 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 18:26:07 »
Idézetet írta: Zsiri - 2008.05.28 szerda, 21:53:56
Elég ami benne van? Ez érdekes, ott vagy a tűz közelében, méritek a 2.2-es chippeléseket és nem csábulsz el? Legutóbb 210le-őt mértetek az egyiken amikor letiltott, 185-190le közötti teljesítménnyel biztos te is elégedettebb lennél.
2.2-es motornak ezt bírni kell hosszú távon is. Renyó, paszuly 2.0-ás motorok már most 170 lovasak, 1,9-es fiat biturbóval 180le.
Amúgy én mindenből igyekszem a maxot kicsikarni, pl. cerka proci 300a-m 450-el, majd 514-el ment, utána a 600-ast 900-on használtam. Most a gyerek C2D 6500-át 2400-helyett 3000-en hajtjuk, a videó kariknál ua. Ha van benne még tartalék, miért ne használjuk ki?
Az 120d BMW meg már egy jó ideje szériában 204 le-s. 2.0-ás motor
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5966 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 18:31:16 »
Idézetet írta: Ervin - 2008.05.29 csütörtök, 18:22:58
Ez valami negatív tuning? Annak aki nem bír a lovakkal?
Ez komoly lefulladási problémákat okozna.
Pedig a tények számok nem tévednek.
Más a meredeksége a lóerő nyomaték görbének mint a gyári beállításnél. Azt azért elfelejtettem írni hogy 2000rpm-nél ott már 435Nm volt ugyanaz a görbe
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5967 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 18:50:02 »
Idézetet írta: Ervin - 2008.05.29 csütörtök, 18:26:07
Az 120d BMW meg már egy jó ideje szériában 204 le-s. 2.0-ás motor
A 120d 177 ló 350 Nm. Ugyanennyi a 320d is. Igen, van egy biturbós 204 lovas.
Maga a lóerőmaximum-adat nem sokat jelent. Mert ez csak a maximumot mondja.
Egy csomó példát tudok. A 130-as mondi is, és a 150 lovas vectra is 9,8 s alatt van 100-on, a 400 méterben jobb a mondeo, rugalmasságban sokkal jobb a mondeo, végsebességben a vectra. Tömegben kb egyformák, méretben a mondi nagyobb. Na, akkor...
Vagy a toyota 177 lovasa. A mondeo nehezebb, nagyobb, és mégis, a 155 lovas 2.2-es jól elveri a 177 lovast.
Valahogy nem olyan élénk, nem úgy reagál, vagy szimplán rossz a váltó-áttétel.
Amúgy a bömös produkálja a legjobb gyorsulási adatokat. A 2.0-ás 7,9 alatt van 100-on, rugalmasságban kb mint a mondeo (de jobb), végsebességben (is) végigveri a mezőnyt... gyakorlatilag a paraméterek alapján messze a legjobb motor. co2: a mondeo 3 valami 153, ez meg 128... jó, persze azért jóval kisebb a kasztni, meg pár 10 kilóval könnyebb, jobb a légellenállása (0,29 vs 0,31), a fogyiban majd egy literrel jobb... viszont érdekes, 1000 méteren kb 1 másodperccel jobb csak, mint a 2.0-ás mondi. Azaz, a 2,2-es valószínűleg jobb (a 320d 29,3, míg a 2,0-ás mondi 30,5, ha jól emlékszem).
De az 520d az már pont akkora mint a 4-es mondi, de szinte minden adata jobb. Hát ez van. Mondjuk az 520d fapadline 9,999 millió... hát igen.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5968 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 18:56:08 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.29 csütörtök, 18:50:02
Vagy a toyota 177 lovasa. A mondeo nehezebb, nagyobb, és mégis, a 155 lovas 2.2-es jól elveri a 177 lovast.
Valahogy nem olyan élénk, nem úgy reagál, vagy szimplán rossz a váltó-áttétel.
Nem élvezet totoját verni, nincs benne kihívás, túl alacsonyan van az a gyümölcs
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5969 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 19:32:18 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.29 csütörtök, 18:50:02
A 120d 177 ló 350 Nm. Ugyanennyi a 320d is. Igen, van egy biturbós 204 lovas.
Aha, valóban 123d fedőnév alatt fut a 204 le-s, de 1995ccm-es.
Valamit nagyon tudnak Bajorországban.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5970 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 19:40:10 »
Idézetet írta: stealt - 2008.05.29 csütörtök, 18:56:08
Nem élvezet totoját verni, nincs benne kihívás, túl alacsonyan van az a gyümölcs
Ebből ha levonod az elfogultsági tényezőt is igaz?
Mert akkor nagyon elszúrtak valamit a toyo-nál.
+22 le-t nem egyszerű a lábtörlő alá söpörni. Meg nyomatékban is ott van.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5971 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 19:54:14 »
Idézetet írta: Ervin - 2008.05.29 csütörtök, 19:40:10
Ebből ha levonod az elfogultsági tényezőt is igaz?
Mert akkor nagyon elszúrtak valamit a toyo-nál.
+22 le-t nem egyszerű a lábtörlő alá söpörni. Meg nyomatékban is ott van.
Ebben sajna nincs elfogultság. Hihetetlenül mellényúltak a totoja hajtásláncának és ezt nem csak én állítom. A +22 így csak csak marketing lóerő (hasonlóan mint a Lexus 220d 170 pónilova
, egyszerűen nem ellenfelek. Egy erős motort is agyon lehet csapni egy borzasztó hajtáslánccal.
Naplózva
silver
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5972 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 21:12:44 »
Idézetet írta: Ervin - 2008.05.29 csütörtök, 19:40:10
Ebből ha levonod az elfogultsági tényezőt is igaz?
Mert akkor nagyon elszúrtak valamit a toyo-nál.
+22 le-t nem egyszerű a lábtörlő alá söpörni. Meg nyomatékban is ott van.
Ha ügyes vagy és gyorsan tudsz váltani még egy sima 130ló-val is megfogod
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5973 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 21:40:09 »
Idézetet írta: silver - 2008.05.29 csütörtök, 21:12:44
Ha ügyes vagy és gyorsan tudsz váltani még egy sima 130ló-val is megfogod
Ezt már nem hinném.
Akármennyire is pónik azok a lovak.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5974 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 22:05:22 »
Idézetet írta: Ervin - 2008.05.29 csütörtök, 21:40:09
Ezt már nem hinném.
Akármennyire is pónik azok a lovak.
Ez nem hit kérdése. A Milos kinn volt a 220d-vel. Az autóban 5000 km körül volt. Hogy szolgálatban volt-e a ménes, vagy nem, azt nem tudom, de azt igen, hogy mindenki legyorsulta. Én is.
Most persze lehet, hogy nem nyomta neki, vagy még a szgép nem adta oda az összes telejesítményt, de nagyon lemaradt.
De ugyanaz a helyzet az avensissel is. Egyszerűen nem megy. Vagy nagyon vissza van fogva a motor, vagy rossz a hajtáslánc, de a 2,2-es tdci-vel szimlán le lehet söpörni. Pedig a mondeo jóval nagyobb.
«
Utoljára szerkesztve: 2008.05.29 csütörtök, 22:09:10 írta Angel
»
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5975 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 22:11:50 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.29 csütörtök, 22:05:22
Ez nem hit kérdése. A Milos kinn volt a 220d-vel. Az autóban 5000 km körül volt. Hogy szolgálatban volt-e a ménes, vagy nem, azt nem tudom, de azt igen, hogy mindenki legyorsulta. Én is.
Most persze lehet, hogy nem nyomta neki, vagy még a szgép nem adta oda az összes telejesítményt, de nagyon lemaradt.
Te ügyesebb voltál, vagy Ő jobban féltette.
Te lehagytad volna magadat vele...
ezt szerintem biztosra veszed.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5976 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 22:13:37 »
Idézetet írta: Ervin - 2008.05.29 csütörtök, 19:32:18
Aha, valóban 123d fedőnév alatt fut a 204 le-s, de 1995ccm-es.
Valamit nagyon tudnak Bajorországban.
Az biztos. Szerintem a bmw csinálja a legjobb dízeleket. Annakidején az Ansits Ferenc volt a dízel részleg vezetője, ő futtatta fel a bmw diziljeit. Meg kell emelni előtte a kalapunkat.
Viszont - a technika ördöge - bömöst tartani és fenntartani nem olcsó mulatság. Eléggé szervízigényes, és drága is a javítása. Konkrétan az M5-ös motorjára azt mondják, annyira ki van hegyezve, hogy csak 50-100e kilométert bír.
Természetesen ezt ne vegyük tényként, csak annyira kerültemközel az M5-höz, hogy párszor elment mellettem, egyszer le is hagytam: ő ment 120-szal, én meg 130-cal... ja, meg láttunk egy harmann vagy milyen tuningos M bmw-t (az lehet, hogy 3-as volt).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5977 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 22:21:28 »
Idézetet írta: Ervin - 2008.05.29 csütörtök, 22:11:50
Te ügyesebb voltál, vagy Ő jobban féltette.
Te lehagytad volna magadat vele...
ezt szerintem biztosra veszed.
Jaj, 3x olvastam el, mire megértettem... nem, nem hinném. Ha más autóját vezetem, sokkal jobban kímélem, mint a sajátom. Persze, a gyárija 8,9s, az enyém meg fordítva, 9,8s. Nyilván, hogy jobban megy, mint az enyém, ez nem is volt kérdés. Írtam is, hogy vszeg nem nyomta neki. Vagy bejáratós volt. De mindenesetre a 177 ló azért többre hivatott, mint egy 8,9-es százas sprint. Ha pl a v6-ot veszed, az valami 8,3-at tud.... a 2.2 tdci 8,7-et.
Nyilván a tömeg... is220d saját tömege a katalógus szerint 1585-1655. A mondeo kb 100-zal könnyebb. Ez azért már okot adhat egy pici lustaságra. De csak egy picire, mert mégiscsak több ló lenne... én azt hiszem, a Sealt-tel értek egyet, és optikai lóerőnek, van póniló-lóerőnek nevezném az IS motorháza alatt rejlő ménest.
És ezt egy mondeo-fan oldalon meg is tehetem. De nyilván nem az a lényeg annak, aki lexust vesz, mert gondolom, az nem erről szól.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5978 Dátum:
2008.05.29 csütörtök, 23:15:06 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.29 csütörtök, 22:21:28
De mindenesetre a 177 ló azért többre hivatott, mint egy 8,9-es százas sprint. Ha pl a v6-ot veszed, az valami 8,3-at tud....
Az MKII V6-ok (171Le) is 8,9esek gyárilag. Jó lenne tényleg, ha elvárhatnánk ettől a nem sportkocsi kategóriától mondjuk egy 8as sprintet, de sajnos ezeknek a váltóáttételezése, stb sem állóhelyzetből rajtolásra van tervezve.
Azthittem otthagyom majd a 170lovas (220Nm-es) mondival a 150 lovas (170Nmes) sportkocsikat amik elhúztak a 136 lovas mondim mellett, de nemnagyon sikerül tartani előnyt velük szemben. Persze autopályán már más a helyzet.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5979 Dátum:
2008.05.30 péntek, 00:58:02 »
Idézetet írta: Rocco - 2008.05.29 csütörtök, 23:15:06
Az MKII V6-ok (171Le) is 8,9esek gyárilag. Jó lenne tényleg, ha elvárhatnánk ettől a nem sportkocsi kategóriától mondjuk egy 8as sprintet, de sajnos ezeknek a váltóáttételezése, stb sem állóhelyzetből rajtolásra van tervezve.
Azthittem otthagyom majd a 170lovas (220Nm-es) mondival a 150 lovas (170Nmes) sportkocsikat amik elhúztak a 136 lovas mondim mellett, de nemnagyon sikerül tartani előnyt velük szemben. Persze autopályán már más a helyzet.
170 ló, és szerintem 8,6, valahol ezt olvastam, de amúgy mind1. Mit nem tudtál lehagyni? A 150 lovas calibrát?
Akkor vagy veled, vagy a verdáddal van baj, annak kb ugyanannyi a gyorsulása, ergo akár le is hagyhatod.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Rob21
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5980 Dátum:
2008.05.30 péntek, 07:28:09 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.30 péntek, 00:58:02
170 ló, és szerintem 8,6, valahol ezt olvastam, de amúgy mind1. Mit nem tudtál lehagyni? A 150 lovas calibrát?
Akkor vagy veled, vagy a verdáddal van baj, annak kb ugyanannyi a gyorsulása, ergo akár le is hagyhatod.
Hát ez a gyorsulósdi érdekes dolog. A Vectrás barátom 150 lovas 1.9 cdti brigája dobozos tuning utána (sufni verzió) állítólag 180 lóernős lett, 350 Nm nyomatékkal. Most alacsonyról húz az autó, de soxor letilt a moci
Még a vectra 150 lóerős korában az én mondim jobban gyorsult, ami "csak" 130 lovas. Persze nem volt nagy a különbség.
Meg a mondi most tudja elvileg a 350 Nm-t a pillanatnyi túltöltés miatt (ez nemtom hány mp-ig tart), mindenféle csiptuning nélkül.
Ez akkor hogy jön össze? 180 LE <> 130 LE, de 350 Nm = 350 Nm. Elvben ehhez 1,5-ször nagyobb fordulatszám vagy jobb hatásfok tartozna, mert csak úgy jön ki a teljesítménykülönbség.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7848
Innen legszebb a kilátás :)
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5981 Dátum:
2008.05.30 péntek, 07:36:30 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.05.30 péntek, 07:28:09
Hát ez a gyorsulósdi érdekes dolog. A Vectrás barátom 150 lovas 1.9 cdti brigája dobozos tuning utána (sufni verzió) állítólag 180 lóernős lett, 350 Nm nyomatékkal. Most alacsonyról húz az autó, de soxor letilt a moci
Még a vectra 150 lóerős korában az én mondim jobban gyorsult, ami "csak" 130 lovas. Persze nem volt nagy a különbség.
Meg a mondi most tudja elvileg a 350 Nm-t a pillanatnyi túltöltés miatt (ez nemtom hány mp-ig tart), mindenféle csiptuning nélkül.
Ez akkor hogy jön össze? 180 LE <> 130 LE, de 350 Nm = 350 Nm. Elvben ehhez 1,5-ször nagyobb fordulatszám vagy jobb hatásfok tartozna, mert csak úgy jön ki a teljesítménykülönbség.
az áttételeken sok lónak kitörhet a lába. ezekben a sufnikban + eccerűen nem hiszek. mitől lett 180 lova? ki lett mérve v azt mondták neki? ha csak ez kell rakj a motortérbe bármelyik vezetékre 1 gyufásdobozt (persze ügyesen, h le ne essen) és mondd, h 200ló csippelve. legyorsulod a vectrát, és érthető, h miért
Naplózva
KLIKK >>>
<<< KLIKK
www.kutyaiskolamiskolc.hu
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5982 Dátum:
2008.05.30 péntek, 09:28:43 »
Idézetet írta: Tsory - 2008.05.30 péntek, 07:36:30
az áttételeken sok lónak kitörhet a lába. ezekben a sufnikban + eccerűen nem hiszek. mitől lett 180 lova? ki lett mérve v azt mondták neki? ha csak ez kell rakj a motortérbe bármelyik vezetékre 1 gyufásdobozt (persze ügyesen, h le ne essen) és mondd, h 200ló csippelve. legyorsulod a vectrát, és érthető, h miért
A majálison gyorsultam az egyik ismerősömmel. Nagyon erőltette... mondom én, kár, mert úgyis lehagyom... erre ő, hogy nékije csipptuningja van, asszem 170 lóval... mondom, azt azért megnézném... de nem hiszm. Szimpla doboz.
Addig erősködött, amíg kimentem gyorsulni vele. Először egy kicsit hagytam le, kb 1 autó. Aszongya, nem sikerült jól a rajt. OK. Gurultunk még egyet. Akkor már közel 2 autóval hagytam le. Harmadszor nem akart menni... valahogy nem sikerült rávenni a 170 lovat, hogy egy irányba fussanak...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5983 Dátum:
2008.05.30 péntek, 11:30:30 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.30 péntek, 00:58:02
annak kb ugyanannyi a gyorsulása, ergo akár le is hagyhatod.
Hát kár, hogy az én 170 lovammal ugyanannyi, mint neki kevesebbel, dehát valamit valamiért.
Amugy Mitsu Eclipse-szel gyorsulgattunk. Jo még nem 100as a mocim, de ha 100as is lesz, nagyon lehagyni kizárt hogy menni fog.
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
Murmucka
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5488
E!
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5984 Dátum:
2008.05.30 péntek, 11:36:27 »
Idézetet írta: Angel - 2008.05.30 péntek, 09:28:43
A majálison gyorsultam az egyik ismerősömmel. Nagyon erőltette... mondom én, kár, mert úgyis lehagyom... erre ő, hogy nékije csipptuningja van, asszem 170 lóval... mondom, azt azért megnézném... de nem hiszm. Szimpla doboz.
Addig erősködött, amíg kimentem gyorsulni vele. Először egy kicsit hagytam le, kb 1 autó. Aszongya, nem sikerült jól a rajt. OK. Gurultunk még egyet. Akkor már közel 2 autóval hagytam le. Harmadszor nem akart menni... valahogy nem sikerült rávenni a 170 lovat, hogy egy irányba fussanak...
Az ilyen csipptuningokkal az a gond, hogy némi kivételől eltekintve a nagy részük tényleg csak egy műa. doboz pár ellenállással benne, semmit sem érnek.
Naplózva
Anything worth shooting is worth shooting twice. Ammo is cheap. Life is expensive.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet >>
http://www.murmucka.hu/bravo.jpg
<<
Rob21
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5985 Dátum:
2008.05.30 péntek, 21:56:32 »
Idézetet írta: Tsory - 2008.05.30 péntek, 07:36:30
az áttételeken sok lónak kitörhet a lába. ezekben a sufnikban + eccerűen nem hiszek. mitől lett 180 lova? ki lett mérve v azt mondták neki? ha csak ez kell rakj a motortérbe bármelyik vezetékre 1 gyufásdobozt (persze ügyesen, h le ne essen) és mondd, h 200ló csippelve. legyorsulod a vectrát, és érthető, h miért
Van itthon gyufásdoboz, asszem holnap kipróbálom a móccert, rögtön turbócső csere után...
Egyébként a lóerő szájhagyomány útján nőtt. Azt mondta neki a tuningmester: "Bizony mondom néked, hogy gépkocsidat mostantól 30 lóval több húzza!"
Egyébként az ellenállásos doboz is valamit biztos ér, mert előtte és utána között lehet érezni különbséget. Csak hogy ez mennyire jó a mocinak, az ?
Asszem az ATC-hez megyek ősszel, mert igaz drágák, de valszeg tudnak is valamit. Kivéve ha tönkremegy a porlasztócsúcs is. Mert úgy látszik, hogy amilyen hibákról mostanában szó volt, az megtörténik...
Naplózva
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5986 Dátum:
2008.05.30 péntek, 22:02:44 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.05.30 péntek, 21:56:32
Van itthon gyufásdoboz, asszem holnap kipróbálom a móccert, rögtön turbócső csere után...
Egyébként a lóerő szájhagyomány útján nőtt. Azt mondta neki a tuningmester: "Bizony mondom néked, hogy gépkocsidat mostantól 30 lóval több húzza!"
Egyébként az ellenállásos doboz is valamit biztos ér, mert előtte és utána között lehet érezni különbséget. Csak hogy ez mennyire jó a mocinak, az ?
Asszem az ATC-hez megyek ősszel, mert igaz drágák, de valszeg tudnak is valamit. Kivéve ha tönkremegy a porlasztócsúcs is. Mert úgy látszik, hogy amilyen hibákról mostanában szó volt, az megtörténik...
moat akkor tuti a turbocső ment el ? nem vmi más ? mert annak hangja van ha elszáll ! és ha nyomod neki akkor meg nem megy .
Jól teszed nagy valószínüséggel én is majd az Atc-t fogom választani de csakis miután befejzetem a féktuningot és ha megvan az ültetés is . Első a futómű ! aztán jöhetnek a lóerők
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Rob21
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5987 Dátum:
2008.05.30 péntek, 22:06:29 »
Idézetet írta: krisztian - 2008.05.30 péntek, 22:02:44
moat akkor tuti a turbocső ment el ? nem vmi más ? mert annak hangja van ha elszáll ! és ha nyomod neki akkor meg nem megy .
Jól teszed nagy valószínüséggel én is majd az Atc-t fogom választani de csakis miután befejzetem a féktuningot és ha megvan az ültetés is . Első a futómű ! aztán jöhetnek a lóerők
Igen, már megtaláltam a repedést is. Bővebben a Facelift topicban.
Féktuning vs. csiptuning: ellentmondás! Lassan akarsz menni vagy gyorsan?
Naplózva
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5988 Dátum:
2008.05.30 péntek, 22:12:15 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.05.30 péntek, 22:06:29
Igen, már megtaláltam a repedést is. Bővebben a Facelift topicban.
Féktuning vs. csiptuning: ellentmondás! Lassan akarsz menni vagy gyorsan?
akkor jó ! egy probláma kilőve neked reméljük örökre !
de ha gyorsan megyek meg is akarok majd állni ! nem elég ha az asszony állít(ja ) fel !
muszáj a féktuning mert nem voltam elégedett a gyárival ! " kell muszáj szükséges ! " a mottóm !
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Rob21
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5989 Dátum:
2008.06.04 szerda, 21:03:06 »
Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.
Esetleg vélemény - ellenvélemény?
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5990 Dátum:
2008.06.04 szerda, 22:09:26 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.06.04 szerda, 21:03:06
Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.
Esetleg vélemény - ellenvélemény?
Én nem chip-eltetnék, ha erő kell, vegyél V6-ot!
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5991 Dátum:
2008.06.04 szerda, 22:22:15 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.06.04 szerda, 21:03:06
Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.
Esetleg vélemény - ellenvélemény?
és milyen eredményeket igért?
Naplózva
Rob21
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5992 Dátum:
2008.06.04 szerda, 22:38:34 »
Idézetet írta: bunyek - 2008.06.04 szerda, 22:22:15
és milyen eredményeket igért?
Nem ígért semmit. A honlapján az van, hogy 20-30% közötti telj. növekedést lehet elérni. Van egy táblázat, ami szerint a 130 lovas TDCi-ből 160 lesz, és a 330 Nm-ből 390 lesz.
Ha jól rémlik, az ATC is közel +30 LE-t és +60 Nm-t ír.
Naplózva
krisztian
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 276
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5993 Dátum:
2008.06.05 csütörtök, 08:53:21 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.06.04 szerda, 22:38:34
Nem ígért semmit. A honlapján az van, hogy 20-30% közötti telj. növekedést lehet elérni. Van egy táblázat, ami szerint a 130 lovas TDCi-ből 160 lesz, és a 330 Nm-ből 390 lesz.
Ha jól rémlik, az ATC is közel +30 LE-t és +60 Nm-t ír.
Na akkor ezt csemegézzétek ! Ez már döfi , de kétséges meddig bírja gyári állapotában a kuplung, azt nyomban vinném kevlároztatni.
ÉS EZ IS ATC !
Naplózva
MKIV. 2,2 TDCI TIT-S
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5994 Dátum:
2008.06.05 csütörtök, 09:22:24 »
Idézetet írta: krisztian - 2008.06.05 csütörtök, 08:53:21
Na akkor ezt csemegézzétek ! Ez már döfi , de kétséges meddig bírja gyári állapotában a kuplung, azt nyomban vinném kevlároztatni.
ÉS EZ IS ATC !
Erre csak annyit mondok, hogy NEKEM IS ATC!
http://kepfeltoltes.hu/view/080511/teljes_tm_ny_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A mérés óta, szívósor, intercooler pucolás+ a szívósor a tömítéseknél kifújt (ronda olajos lerakódás volt az adagolón, hengerfejen) tömítés csere.
Ezeket már tuning előtt is meg akartam csináltatni, előtte is kifújt, mert szutykos volt az adagolóm, nem a tuning nyomta ki a tömítést.
«
Utoljára szerkesztve: 2008.06.05 csütörtök, 09:28:46 írta Zsiri
»
Naplózva
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5995 Dátum:
2008.06.05 csütörtök, 09:42:09 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.06.04 szerda, 21:03:06
Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.
Esetleg vélemény - ellenvélemény?
Teljesítménymérés nélkül nem tudod, hogy mit változtatott a tuning.
Lehet, hogy alacsony fordulaton nem tudsz majd vele rendesen autózni, 1800-tól indul be az autód, alatta meg nem tudod terhelni. Nekem minden fordulatszámon növekedett a teljesítmény és a nyomaték! Eddig 1500-tól tudtam vele szépen gyorsítani, most kb. 1400-tól.
Naplózva
Dávid
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2660
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5996 Dátum:
2008.06.06 péntek, 23:19:25 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.06.04 szerda, 21:03:06
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Esetleg vélemény - ellenvélemény?
Pedig padon lehet reálisat mérni terheléssel, sőt nem is sok helyen van igazán profi berendezés. Naná, hogy ő is azt tukmálja, hogy majd ő méri; bár padja nincs, csak valami kis kütyü, de ha ő méri, akkor kitud hozni kamuértéket..
Nemértem továbbá, hogy miért kaphatna padon nagyobb terhelést a hajtásrendszer, mint azelőtt vagy azután aszfalton??
Naplózva
ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)
MrBrown
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 774
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5997 Dátum:
2008.06.06 péntek, 23:21:43 »
Válasz
Nemértem továbbá, hogy miért kaphatna padon nagyobb terhelést a hajtásrendszer, mint azelőtt vagy azután aszfalton?? szomoru1
Ez nekem sem tetszik, szerintem a kerekek alatti görgőket sokkal könnyebben megpörgeti, mint ha aszfalton indulna meg....
Naplózva
2011 Titanium S 2.2 200Le White
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5998 Dátum:
2008.06.06 péntek, 23:51:14 »
Idézetet írta: Rob21 - 2008.06.04 szerda, 21:03:06
Végre kaptam választ a Diesel-chiptuningtól. 65 rugó a 130 lovas TDCi ápdétje.
Azt írta a srác, hogy a progit németben írják át a gyártó által jóváhagyott mértékben, és hogy TÜV papírt tud adni, ami alapján még a forgalmiba is bejegyezhető a többletteljesítmény. Természetesen mindenki azon van, hogy az országnak jobban menjen, így aztán gondoom hosszú sorok állnak az okányirodákban ez miatt...
Azt írta még, hogy a fékpadi mérést nem javasolja, mert az autó hajtásrendszere ott akkora terhelést kap, amit azelőtt sosem (persze arra tervezték a kocsit). Helyette valami G-Tech gyorsulásmérővel tudja megmutatni a növekedést.
Uccsó fontos dolog, hogy ezek a kommonrél mocik 2000 alatt nem igazán húznak, mert nincs turbónyomás. Való igaz, 1800 körül szabadul el a ménes. De nem javasolja a turbónyomás alacsonyan történő kezdését, mert akkor az durvább kormolást okoz, és az emisszió romlana jelentősen.
Nem vagyok autógépész (a srác az), de nagyjából igaznak találom azokat, amiket írt.
Esetleg vélemény - ellenvélemény?
Hát én nem így látom... a mondeóhoz hivatalosan nincs tuning, sőt, garanciavesztéssel jár. Tehát a gyár nem hagy jóvá semmit.
A fékpadi mérést nem javasolja... wazz... amikor a pénztárnál visszaadnak, akkor azt mondja a nő, hogy ne számold meg, biztos jó? Hát neki biztos. Nagy terhelést kap méréskor? Igen, a maximális terhelést. 1-2percig. Ez pont annyi, mint egy előzés. Vagy egy gyorsulás.
A cr motorok nem húznak 2000 alatt? Ezzel a többi dízel is így van. Az ok, hogy a turbó inkább a nagyobb fordulatszámra van optimalizálva. A változó geometria ugyan segít ezen, de nem mindenható. És igenis hogy lehet az alsó tartományt is piszkálni, természetesen külön, a magasabbat nem kell vele együtt állítani, és ettől még nem fog kormolni. De nyilván csodák nincsenek. Gondolom, ez közvetlenül összefügg azzal, hogy ő nem tud belenyúlni a programba, hanem a netről letöltött egyet, és azt árulgatja.
A gyorsulásmérővel az a gond, hogy ott PONTOSAN kell tudni az autó tömegét, nem elég az, ami a forgalmiban van.
F=m*a. Ha a gyorsulást tudjuk, de a tömeget csak megsaccoljuk, az erő is hibás.
Ha jól látom, 133 ló, 315 Nm volt a kiindulási pont. Nem tudom, hanyadikban mértétek a gyorsulást.
Azért nem mind1, mert az 1-2 kiesik, az elpörgő kerekek miatt. A 3 talán jó, de a 4 lenne az igazi, azzal meg az a baj, hogy már gyorsan mész, és a szél, légellenállás is beleszól. Persze nyilván a 130 az nem 70 vagy 200. De a hibaszázalék akár annyi is lehet, mint amennyi a plusz. Persze nyilván az első és másodiknál szinte ugyanakkorát téved, azaz a változás szépen látható.
De hát ez is egy vélemény. Én ugye chip-ellenes vagyok...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsiri
Vendég
Válasz: Tuning
«
Új hozzászólás #5999 Dátum:
2008.06.07 szombat, 00:54:53 »
Idézetet írta: Angel - 2008.06.06 péntek, 23:51:14
Én ugye chip-ellenes vagyok...
Ki kellene próbálnod jól megírt, chipes autót, hátha változik a véleményed.
Én csak ritkán, előzésnél veszem nagy hasznát a plussz Nm-nek és lóerőnek, amúgy normál használom a gépet, nem fitotgatom az erejét.
Kiváncsiságból egy-két rugalmassági mérést csinálok az autómmal, 60-ról 80-ról, 4., 5., sebességben. Tipikus előzési szitu! Remélem írtok ti is egy két mérési eredményt.
Naplózva
Oldalak:
1
...
113
114
115
116
117
118
119
[
120
]
121
122
123
124
125
126
127
...
188
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ