Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.07.04 csütörtök, 02:44:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 400 401 402 403 404 405 406 [407] 408 409 410 411 412 413 414 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 20640980 alkalommal)
0 Felhasználó és 146 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #20300 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 12:01:15 »

Ezt a fajtát cseréném mert nem vagyok meg elégedve vele........
Lehet ,hogy beállitási problémáim vannak?
mert a refi az KIRÁLY de a tompitott az szerintem nincs a helyzet magaslatán


3 évente illik cserélni, csökken a fényerje.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20301 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 12:11:11 »

Bocs Zseby, de vagy átvertek, vagy színtévesztő vagy.  A 10000K már igen lilás-rózsaszínes. Nem tud más lenni, hiszen már rég abban a tartományban van, ami messze van a fehértől. Nem tudom mikor mentél be a boltba, de a 70eFt már egy picit soknak tűnik. A másik, hogy a hagyományos lámpába (nem vetítő lencsés), ne rakjál bele 55W-os xenon-t, mert a szembejövőknek okozól problémát. Neked valószínűleg azért világít erősen, mert vettél egy 10000K, lila, 55W-osat és az ad kb annyi fényt, mint a 4300K 35W, csak a te megoldásod a szembejövőknek nem igazán jó. A véleményem, hogy az ilyenek megoldások miatt fogják a rendőrők ***tatni az utólagos xenonosokat.

Az arany út: 35W, 4300K

Üdv
Csaba

Lehet, hogy színvak vagyok, már rég vótam szemészeten.  Wink Én annyira tényleg nem vagyok jártas a xenon rejtelmeibe. Viszont eddig még senki sem villogott rám, hogy vakító lenne. De majd nemsokára lemegyek a sötét garázsba,m csipamosás, és szemezés a xenonnal. Tényleg nem okoskodni akartam, csak véleményt írni. De miután megnéztem írok, hogy mit láttam.
Üdv: Zseby
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
calibra16v
Vendég
« Új hozzászólás #20302 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 12:26:42 »

3 évente illik cserélni, csökken a fényerje.
betehetek én is 55w sat a gyári 35 helyett vagy csak 35. és 6800/2db valójában vagy el van írva?
vannak xenon ból is ilyen pluszos izzók vagy 35w nak mindnek ugyan az a fényereje 4300k-ba ?
Naplózva
boczus
Vendég
« Új hozzászólás #20303 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 13:34:47 »

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy az 5 ajtós mk3-as Mondeo-n hogy lehet kiszedni a hátsó ablakmosó spriccelőfejét? Akadozva, szinte alig jön belőle a víz, amikorr spricceltetem. A motorral tuti nem lehet baj, mert az első tökéletesen megy. Tűvel megpróbáltam, de semmi változás.
Odaáig eljutottam, hogy a 3. féklámpa házát lecsavaroztam, és ott már nehezen hozzáférhetően, de kitapintható az alja, viszont semmi csavar, semmi pattintás, nem tudom leszedni, pedig gondolom, abból kiderülne, hogy el van-e tömődve, vagy már odáig sem megy el a víz megfelelő nyomáson...

Segítségeteket előre is köszi!
B.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #20304 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 14:11:14 »

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy az 5 ajtós mk3-as Mondeo-n hogy lehet kiszedni a hátsó ablakmosó spriccelőfejét? Akadozva, szinte alig jön belőle a víz, amikorr spricceltetem. A motorral tuti nem lehet baj, mert az első tökéletesen megy. Tűvel megpróbáltam, de semmi változás.
Odaáig eljutottam, hogy a 3. féklámpa házát lecsavaroztam, és ott már nehezen hozzáférhetően, de kitapintható az alja, viszont semmi csavar, semmi pattintás, nem tudom leszedni, pedig gondolom, abból kiderülne, hogy el van-e tömődve, vagy már odáig sem megy el a víz megfelelő nyomáson...

Segítségeteket előre is köszi!
B.

A motortérben van a tartájon a szivattyú.Onnan szok lecsúszni a cső a tömlővégről..... Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Pisti74
Vendég
« Új hozzászólás #20305 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 14:33:42 »

Sziasztok!
Van egy 2003-as 2000-es tdci kombim. Ha tudna valaki segíteni ebben a témában kérem jelentkezzen: tegnap út közben elkezdett villogni az izzítószál visszajelző lámpa. Utána a kocsi teljesítménye is lecsökkent, ma reggel pedig nem tudtam beindítani.Kihívtam a szerelőt aki megnézte a műszerrel és kiderült hogy a második henger porlasztója tönkrement, ki kell cserélni.Ha esetleg tud valaki jó áron eredetit,jelezzen.Előre is köszönöm!!!
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.06 vasárnap, 14:55:52 írta Pisti74 » Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #20306 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 14:53:00 »


Érdeklődnék, hogy akinek bőr ülési vannak, hogy oldotta meg az állandó nyekergést amikor az ülés hozzá ér a középkonzolhoz vagy a középbox-hoz. Nem életbevágó, de néha nagyon idegesít vigyor3 nyes . Köszi worship !
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #20307 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 15:04:11 »

betehetek én is 55w sat a gyári 35 helyett vagy csak 35. és 6800/2db valójában vagy el van írva?
vannak xenon ból is ilyen pluszos izzók vagy 35w nak mindnek ugyan az a fényereje 4300k-ba ?

Szia!

A 4300k a színhőmérsékletet adja meg (A fény színezetére utaló adat, mértékegysége a kelvin fok (K).)
Pl: egy hagyományos Edison villanykörte 2700 Kelvines és ezt sárgának látod, a 4300 Kelvin körüli a semleges fehér, e fölött kezd egyre kékebb lenni. De itt egy szemléltető link:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%ADnh%C5%91m%C3%A9rs%C3%A9klet
Az otthoni kompakt fénycsövek esetében is érdemes keresni a ~4000 Kelvin körülit. A legtöbb cső sajna ott is 2700 Kelvines.

A fényerőt Luxban adják meg:
Mekkora fényerősséget tud a lámpánk elérni, függ a fényáramtól valamint a megvilágított területtől. Ha van egy lámpánk, amely 10.000 lumen-t ad le, és 5 m2-t világít meg, akkor könnyen ki tudjuk számítani a fény erősségét:10 000 lm / 5 m2 = 2 000 lx

A fényáram (Φ) a sugárzás formájában kibocsátott teljesítményből (a fényteljesítményből) leszármaztatott olyan mennyiség, amely a sugárzást az érzékelőre kifejtett hatása alapján értékeli. Egysége az 1 lumen [lm], amely az egységnyi fényerősségű, egyenletes, pontszerű sugárzó, egységnyi térszögbe kisugárzott fényárama.

Általában megadott adatok:
a felvett villamos teljesítmény, esetünkben a 35 W
A színhőmérséklet: pl 4300 Kelvin
és a fényáram: ez 3200 lumen körül van egy előző paraméterekkel rendelkező xenon izzónál.

Egy érdekesség: A halogénlámpa a gyertyafényre vagy a naplementére hasonlít. Sajnos a kék szín szinte teljesen hiányzik.

Szerintem amit nézz meg az adott teljesítményű égőnél az a Kelvin és a lumen.

Ennyit tudtam segíteni.  integet2

Naplózva
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #20308 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 16:11:19 »

Sziasztok!
Van egy 2003-as 2000-es tdci kombim. Ha tudna valaki segíteni ebben a témában kérem jelentkezzen: tegnap út közben elkezdett villogni az izzítószál visszajelző lámpa. Utána a kocsi teljesítménye is lecsökkent, ma reggel pedig nem tudtam beindítani.Kihívtam a szerelőt aki megnézte a műszerrel és kiderült hogy a második henger porlasztója tönkrement, ki kell cserélni.Ha esetleg tud valaki jó áron eredetit,jelezzen.Előre is köszönöm!!!

A porlasztó nem igy szokott tönkre menni, hogy egy vészüzem után nem indul el egyáltalán. Erdemes volna ford szervizben kiolvastatni a hibát, cserélni úgyis csak ott lehet, mert fel kell programoztazni a gépet.
Ha ccúcsot cserélsz csak újjat.Szerintem sima vezérműtengely jelado cmp hibád van.
Naplózva
calibra16v
Vendég
« Új hozzászólás #20309 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 16:25:27 »

Szia!

A 4300k a színhőmérsékletet adja meg (A fény színezetére utaló adat, mértékegysége a kelvin fok (K).)
Pl: egy hagyományos Edison villanykörte 2700 Kelvines és ezt sárgának látod, a 4300 Kelvin körüli a semleges fehér, e fölött kezd egyre kékebb lenni. De itt egy szemléltető link:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%ADnh%C5%91m%C3%A9rs%C3%A9klet
Az otthoni kompakt fénycsövek esetében is érdemes keresni a ~4000 Kelvin körülit. A legtöbb cső sajna ott is 2700 Kelvines.

A fényerőt Luxban adják meg:
Mekkora fényerősséget tud a lámpánk elérni, függ a fényáramtól valamint a megvilágított területtől. Ha van egy lámpánk, amely 10.000 lumen-t ad le, és 5 m2-t világít meg, akkor könnyen ki tudjuk számítani a fény erősségét:10 000 lm / 5 m2 = 2 000 lx

A fényáram (Φ) a sugárzás formájában kibocsátott teljesítményből (a fényteljesítményből) leszármaztatott olyan mennyiség, amely a sugárzást az érzékelőre kifejtett hatása alapján értékeli. Egysége az 1 lumen [lm], amely az egységnyi fényerősségű, egyenletes, pontszerű sugárzó, egységnyi térszögbe kisugárzott fényárama.

Általában megadott adatok:
a felvett villamos teljesítmény, esetünkben a 35 W
A színhőmérséklet: pl 4300 Kelvin
és a fényáram: ez 3200 lumen körül van egy előző paraméterekkel rendelkező xenon izzónál.

Egy érdekesség: A halogénlámpa a gyertyafényre vagy a naplementére hasonlít. Sajnos a kék szín szinte teljesen hiányzik.

Szerintem amit nézz meg az adott teljesítményű égőnél az a Kelvin és a lumen.

Ennyit tudtam segíteni.  integet2


Köszi szépen  a beszámolót meg probálom meg érteni a xenont Grin
Naplózva
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20310 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 16:56:19 »

Bocs Zseby, de vagy átvertek, vagy színtévesztő vagy.  A 10000K már igen lilás-rózsaszínes. Nem tud más lenni, hiszen már rég abban a tartományban van, ami messze van a fehértől. Nem tudom mikor mentél be a boltba, de a 70eFt már egy picit soknak tűnik. A másik, hogy a hagyományos lámpába (nem vetítő lencsés), ne rakjál bele 55W-os xenon-t, mert a szembejövőknek okozól problémát. Neked valószínűleg azért világít erősen, mert vettél egy 10000K, lila, 55W-osat és az ad kb annyi fényt, mint a 4300K 35W, csak a te megoldásod a szembejövőknek nem igazán jó. A véleményem, hogy az ilyenek megoldások miatt fogják a rendőrők ***tatni az utólagos xenonosokat.

Az arany út: 35W, 4300K

Üdv
Csaba

Jelentem kitöröltem a csipát a szememből, megnéztem a xenont, mindkettő ( távolsági is ) 10000K-s, de nem 55W-os, hanem 35-ös, és csak azért is fehér  Wink Wink De majd a következő talira elmegyek, és hátha vannak jobb szemű emberek. Mert én a ballal néztem  beka3 beka3
Egyébként kicsit több, mint 2 éve vettem őket.
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Pisti74
Vendég
« Új hozzászólás #20311 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 19:40:41 »

Sziasztok!
Állítólag a tdci motorokhoz létezik szerelhető porlasztó. Ha valaki hallott már ilyenről kérem írjon és gyári porlasztót ha tud valaki jó áron kérem jelezze! Ezek cseréje mitől függ, talán a rossz üzemanyag? Egyébként csak kúton tankolok.
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #20312 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 19:48:11 »

Érdeklődnék, hogy akinek bőr ülési vannak, hogy oldotta meg az állandó nyekergést amikor az ülés hozzá ér a középkonzolhoz vagy a középbox-hoz. Nem életbevágó, de néha nagyon idegesít vigyor3 nyes . Köszi worship !

Nekem ritkán ér hozzá, inkább csak megérinti, pedig majdnem száz kiló vagyok Smiley. Ha nem nagy felületen érne hozzá, megpróbálnám egy kis száraz szappannal, talán nem követnék el nagy hülyeséget...
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3363



« Új hozzászólás #20313 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 19:51:31 »

Érdeklődnék, hogy akinek bőr ülési vannak, hogy oldotta meg az állandó nyekergést amikor az ülés hozzá ér a középkonzolhoz vagy a középbox-hoz. Nem életbevágó, de néha nagyon idegesít vigyor3 nyes . Köszi worship !

Ragassz a műanyagra (ahol érintkezik a bőrrel) valamit. Szerintem valami filc, vagy plüss jó is erre.

Bár nekem nincs is bőrülésem, de ha lenne, így próbálnám megoldani. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
calibra16v
Vendég
« Új hozzászólás #20314 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 19:56:53 »

Sziasztok!
Állítólag a tdci motorokhoz létezik szerelhető porlasztó. Ha valaki hallott már ilyenről kérem írjon és gyári porlasztót ha tud valaki jó áron kérem jelezze! Ezek cseréje mitől függ, talán a rossz üzemanyag? Egyébként csak kúton tankolok.
Viszed a CROMAX-hoz a rosszat és kapsz ujjat 25-80 ig attól függ milyen van a kocsidba.
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #20315 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 19:57:36 »

Sziasztok!
Állítólag a tdci motorokhoz létezik szerelhető porlasztó. Ha valaki hallott már ilyenről kérem írjon és gyári porlasztót ha tud valaki jó áron kérem jelezze! Ezek cseréje mitől függ, talán a rossz üzemanyag? Egyébként csak kúton tankolok.
Hát, szerintem mindegyik szerelhető, de otthon nem barkácsolható. Hogy miért azt majd valaki kifejti tudományosan is. A lényeg, hogy minden porlasztónak egyedi porlasztási paraméterei vannak és ezket egy kód formájában meg is kell adni a komputernek. A porlasztók cseréjének időtartama függ az üzemanyagtól és annak a szűrészétől is. Elvileg kénmentes anyagot kéne tankolni, persze ez drágább. Ezért inkább a szűrésre fektetjük a hangsújt. A szűrőből meg szigorúan gyárit szabad csak használni!
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #20316 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 20:11:39 »

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy az 5 ajtós mk3-as Mondeo-n hogy lehet kiszedni a hátsó ablakmosó spriccelőfejét? Akadozva, szinte alig jön belőle a víz, amikorr spricceltetem. A motorral tuti nem lehet baj, mert az első tökéletesen megy. Tűvel megpróbáltam, de semmi változás.
Odaáig eljutottam, hogy a 3. féklámpa házát lecsavaroztam, és ott már nehezen hozzáférhetően, de kitapintható az alja, viszont semmi csavar, semmi pattintás, nem tudom leszedni, pedig gondolom, abból kiderülne, hogy el van-e tömődve, vagy már odáig sem megy el a víz megfelelő nyomáson...

Segítségeteket előre is köszi!
B.



Szia!

A szerelhetőségét nem tudom. Nekem meg az a gondom vele, hogy nem az üveg közepére spriccel, próbáltam tűvel állítani, de olyannak tűnik mintha fix lenne? 5 ajtós tulajok lehet ezt állítani?

Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #20317 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 21:24:45 »


Szia!

A szerelhetőségét nem tudom. Nekem meg az a gondom vele, hogy nem az üveg közepére spriccel, próbáltam tűvel állítani, de olyannak tűnik mintha fix lenne? 5 ajtós tulajok lehet ezt állítani?


Nekem is a felső élre spricceli, aztán az ablakra csak folydogál a cucc. Próbáltam én is állítani de nem sikerült mert csak egy téglalap alakú furat van, semmi gömbfej, mint elől...
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #20318 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 22:05:43 »

betehetek én is 55w sat a gyári 35 helyett vagy csak 35. és 6800/2db valójában vagy el van írva?
vannak xenon ból is ilyen pluszos izzók vagy 35w nak mindnek ugyan az a fényereje 4300k-ba ?

Nem, mert 35W-os trafód van!
Az 55W a can-bus miatt van, a cső igazából ott is 35W, de a trafó 55W-ot vesz fel az elektronika miatt, hogy az autó halogénnek érzékelje.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #20319 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 23:01:31 »

Nekem is a felső élre spricceli, aztán az ablakra csak folydogál a cucc. Próbáltam én is állítani de nem sikerült mert csak egy téglalap alakú furat van, semmi gömbfej, mint elől...

Akkor nem csak én nem tudtam állítgatni? Az előző autómon (Fiat Tipo) ez sima dolog volt.
Hát elég vacak ez így, mert mire lecsorogna a szélvédő aljáig, addigra a lapát jól elhajtja onnan a folyadékot és így mindig marad egy kisebb koszos csíkos rész. Igaz, hogy nagyon ritkán kell használni pl kis zivatar után szép poros pöttyök maradnak, hát ez már nehéz feladat ennek a rendszernek. Ilyenkor a lapát alja szárazon jár, ami "jó" a lapátguminak, meg az üvegnek is. Amióta meg fóliázva vagyok még inkább kiemelkednek ezek a homálycsíkok - marad a utólagos kézi munka.
Kösz az infót.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20320 Dátum: 2009.12.06 vasárnap, 23:18:07 »

Jelentem kitöröltem a csipát a szememből, megnéztem a xenont, mindkettő ( távolsági is ) 10000K-s, de nem 55W-os, hanem 35-ös, és csak azért is fehér  Wink Wink De majd a következő talira elmegyek, és hátha vannak jobb szemű emberek. Mert én a ballal néztem  beka3 beka3
Egyébként kicsit több, mint 2 éve vettem őket.


Ügyi, de ha 10000K-s akkor nem lehet fehér Smiley Na majd a talin "megszagértjük" Smiley Az enyém 6000K-s referencia lesz Smiley

Üdv
Csaba
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #20321 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 00:10:07 »

Jelentem kitöröltem a csipát a szememből, megnéztem a xenont, mindkettő ( távolsági is ) 10000K-s, de nem 55W-os, hanem 35-ös, és csak azért is fehér  Wink Wink De majd a következő talira elmegyek, és hátha vannak jobb szemű emberek. Mert én a ballal néztem  beka3 beka3
Egyébként kicsit több, mint 2 éve vettem őket.


Szia Zseby!

Bár én nem láttam még 10.000 Kelvines égőt ezért nem tudom, hogy tényleg milyen (csak gondolom,hogy kék, nagyon kék, talán kékes lila).
Amit látok, mind a munkahelyemen, mind itthon. ~2700 K, ~4200 K és ~5600 K értékű energiatakarékos kompakt csöveket. (munkahelyemen szándékosan keverve vannak).
Az érzet:
2700 Kelvin - meleg sárgás fény, akár a hagyományos régi villanykörte fénye.
4200 Kelvin - nagyban hasonlít a természetes fényhez, a tárgyaknak ugyanolyan színűk van, mint amikor bevetül nappal a nap fénye.
5600 Kelvin - kékes, főleg a fehér tárgyakon látni, eltér a szín a nappal megszokottól. Ez utóbbi mégis előnyös abban, hogy kontraszósak a dolgok, elsőre furcsa, de meg lehet szokni.
Ebben a dologban sincs abszolút igazság - mindenkiben keltenek valamilyen érzetet a fények - neked az jön be, másnak más. De az úton másokra is tekintettel kell lennünk. Ha esetleg villogtatnak neked a világításod miatt, akkor másokat zavarhat, ha nem - használd egészséggel.
Egy találkozón, nappali fényviszonyok mellett csak szubjektív vélemények fognak születni. De gondolom nem az a cél, hogy mindenkit meggyőzzél?! idézet: "de nem 55W-os, hanem 35-ös, és csak azért is fehér"
Én azért kíváncsi vagyok, mert ahogy kezdtem még nem láttam 10.000 Kelvines fényforrást.
A legfontosabb az utazáskor, hogy te és mások is elérjék az ulticéljukat épségben!

Üdv és jó éjt: V.Tamás  integet2
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.07 hétfő, 00:11:56 írta V.Tamás » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #20322 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 00:22:04 »

2700 Kelvin - meleg sárgás fény, akár a hagyományos régi villanykörte fénye.
4200 Kelvin - nagyban hasonlít a természetes fényhez, a tárgyaknak ugyanolyan színűk van, mint amikor bevetül nappal a nap fénye.
5600 Kelvin - kékes, főleg a fehér tárgyakon látni, eltér a szín a nappal megszokottól. Ez utóbbi mégis előnyös abban, hogy kontraszósak a dolgok, elsőre furcsa, de meg lehet szokni.

A 4300 (ha jól emlékszem) színhőmérséklete egyezik meg kb a napfénnyel.
És ennek a csőnek a legnagyobb a fényárama (legerősebb a fénye).
A 10k-s csővel annyit se lát, mint egy halogénnel.
Az nem zavarja a szemközt jövőt. Annyi, hogy az nem fehér fény, hanem lila.
Ha neki jó, nekem jó. Még ha utólagos is, akkor sem zavar túlzottan, a kisebb fényerő miatt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zseby
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 591


0620/938-9837


E-mail
« Új hozzászólás #20323 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 08:07:36 »


A legfontosabb az utazáskor, hogy te és mások is elérjék az ulticéljukat épségben!

Üdv és jó éjt: V.Tamás  integet2


Szia!!

Természetesen nálam is a legfontosabb mások, és saját biztonságom. Eddig tényleg nem találkoztam olyannal, aki azért villogott volna, mert vakít. Eléggé lefele állítottam, és még én is tök jól látok vele. Ha netán észrevenném, hogy sok embert zavar, és villog, biztos, hogy kivenném, mert tudom milyen "jó" érzés vakon vezetni, míg a szembejövő el nem halad mellettem. És tényleg félreértés ne essék, én csak a tapasztalatomat osztottam meg, nem okoskodtam. Vannak itt 1 páran akik nagyon kenik vágják ezt a xenon témát, és nekik minden tiszteletem.  worship worship worship

Üdv: Zseby
Naplózva

MK4 2011.11  2.0 TDci Titanium
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #20324 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 08:30:24 »

A 4300 (ha jól emlékszem) színhőmérséklete egyezik meg kb a napfénnyel.

Délben a nap: 5000-5500K.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #20325 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 08:47:00 »

Délben a nap: 5000-5500K.
A Nap felszíni hőmérséklete 5400 kelvin, vagyis 5400 kelvin a színhőmérséklete. A nappali fény átlagos színhőmérséklete (ebbe beletartozik a napsütés, felhős égbolt, reggel, dél, este, stb.) egyes források szerint körülbelül 6500 kelvin, más adatok szerint körülbelül 5000 kelvin (Csehországban állítólag 5183K). Valószínűleg ez az adat függ a földrajzi helytől is.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #20326 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 09:10:10 »

A Nap felszíni hőmérséklete 5400 kelvin, vagyis 5400 kelvin a színhőmérséklete. A nappali fény átlagos színhőmérséklete (ebbe beletartozik a napsütés, felhős égbolt, reggel, dél, este, stb.) egyes források szerint körülbelül 6500 kelvin, más adatok szerint körülbelül 5000 kelvin (Csehországban állítólag 5183K). Valószínűleg ez az adat függ a földrajzi helytől is.


   poigneemain idiot2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26667


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #20327 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 09:16:21 »

   poigneemain idiot2

Most mé?

Gugli a barátod.  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48473



« Új hozzászólás #20328 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 09:17:53 »

Most mé?

Gugli a barátod.  eplus2
Legalább a helyére írnátok bakker! falbav
Van izzós totyik,mé nem használjátok? duhos2
 Grin
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nack
Vendég
« Új hozzászólás #20329 Dátum: 2009.12.08 kedd, 16:24:44 »

Sziasztok!

Újdonsült mondeo tulaj vagyok. (2003-as, 2.0 TDCi, GHIA)
Két témában kérném a segítségeteket?
1. az autó nem akkor van egyenesben, amikor a kormánykerék vagyis egy picit mindig balra kell tartani a kormányt, hogy egyenesen menjen.. segíthet ezen egy futómű állítás?
2. egy estelegesen lukas szervópumpának mik a jelei???


előre is küszönöm worship
Naplózva
poliver
Vendég
« Új hozzászólás #20330 Dátum: 2009.12.08 kedd, 16:47:46 »

Sziasztok!
Ma vis***aktam a xenont, csak nem szivóznak annyira a rendőrök, 35w 4300K. De azt tapasztaltam, hogy nem müködnek a magasságállitóim. Ha rendes izzó volt benne müködött, ahogy átkötöttem nem, ha beledugtam a rendes halogén izzót, abba a foglalatba, amit az izzóra kell dugni, müködik. Ötlet??? Ciki xenonnal magasságállitás nélkül közlekedni...
Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20331 Dátum: 2009.12.08 kedd, 17:08:39 »

Sziasztok!

Újdonsült mondeo tulaj vagyok. (2003-as, 2.0 TDCi, GHIA)
.....
1. az autó nem akkor van egyenesben, amikor a kormánykerék vagyis egy picit mindig balra kell tartani a kormányt, hogy egyenesen menjen.. segíthet ezen egy futómű állítás?
2....
...szia. ....wave..
...szerintem a futóműves megoldja a problémádat...egyébként nem húz az autó valamelyik irányba?....
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #20332 Dátum: 2009.12.08 kedd, 17:11:34 »

Sziasztok!

Újdonsült mondeo tulaj vagyok. (2003-as, 2.0 TDCi, GHIA)
Két témában kérném a segítségeteket?
1. az autó nem akkor van egyenesben, amikor a kormánykerék vagyis egy picit mindig balra kell tartani a kormányt, hogy egyenesen menjen.. segíthet ezen egy futómű állítás?
2. egy estelegesen lukas szervópumpának mik a jelei???


előre is küszönöm worship
1. A futóművet érdemes ellenőriztetni, de okazhatja például rosszul felrakott és/vagy centirozatlan gumi is, eltérő guminyomás...stb.
2. Olajfolyás->kevesebb olaj a tartályban. Levegősödő rendszer->darabos, ropogós érzés a kormány tekerésekor, esetleg a rásegítés részleges vagy teljes hiány.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #20333 Dátum: 2009.12.08 kedd, 17:12:46 »

Sziasztok!

Újdonsült mondeo tulaj vagyok. (2003-as, 2.0 TDCi, GHIA)
Két témában kérném a segítségeteket?
1. az autó nem akkor van egyenesben, amikor a kormánykerék vagyis egy picit mindig balra kell tartani a kormányt, hogy egyenesen menjen.. segíthet ezen egy futómű állítás?
2. egy estelegesen lukas szervópumpának mik a jelei???


előre is küszönöm worship
Hali  wave
A futómű állítás biztos segít , meg legalább megnézik a szakik az állapotát
A szervóhoz nem értek , de ha tobb mindent szeretnél megnézetni ( bár ez vásárlás elött hasznosabb lett volna ) keresd Viket sokunknak segített már
Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #20334 Dátum: 2009.12.08 kedd, 22:10:41 »

Sziasztok!

Újdonsült mondeo tulaj vagyok. (2003-as, 2.0 TDCi, GHIA)
Két témában kérném a segítségeteket?
1. az autó nem akkor van egyenesben, amikor a kormánykerék vagyis egy picit mindig balra kell tartani a kormányt, hogy egyenesen menjen.. segíthet ezen egy futómű állítás?
2. egy estelegesen lukas szervópumpának mik a jelei???


előre is küszönöm worship
1) futóművesnél kérj futómű és kormányközép állítást, nézzenek geometriát, mechanikai állapotot. Az enyém is ilyen volt, meg is ette a gumit. Futóműves simán beállította, azóta jó.
2) szervóolajnak max jelzésnél kell lennie. Ha nem, fel kell tölteni színazonos olajjal. Ha ismét fogy, érdemes nézetni szimmeringeket, stb.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20335 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:08:58 »

Hali  wave
....
A szervóhoz nem értek , de ...
...de... szeretjük a hozzászólásaidat....  eplus2 eplus2 eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
pider
Vendég
« Új hozzászólás #20336 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:09:53 »

Üdv Mindenkinek!
Pénteken megvettem életem első Mondeoját(2001-es 2.0 benzines),nagyon tetszik a gép,de van néhány problémám:
-Alapjárat egyenetlen,olyan mintha nem menne valamelyik henger.Kicseréltettem a gyertyákat (gyári)már jobb,de még mindig nem  az igazi.Menet közben semmi gond vele,de zavar.
-Nem tudom megnézni a fogyasztást,és más értékeket.

Kérem aki tud segítsen,előre is köszönöm worship
Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20337 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:14:52 »

Üdv Mindenkinek!
Pénteken megvettem életem első Mondeoját(2001-es 2.0 benzines),nagyon tetszik a gép,de van néhány problémám:
-Alapjárat egyenetlen,olyan mintha nem menne valamelyik henger.Kicseréltettem a gyertyákat (gyári)már jobb,de még mindig nem  az igazi.Menet közben semmi gond vele,de zavar.
-Nem tudom megnézni a fogyasztást,és más értékeket.

Kérem aki tud segítsen,előre is köszönöm worship
...jó választás volt.... taps
Gyertya kábel??? azt is cserélni kellene....
2001eseknél még nem igen volt pillanatnyi fogyasztás mérő... milyen felszereltséged van? a kezdő oldalon olvashatsz a műszerfal tesztről. végig olvastad már?
 wave
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
pider
Vendég
« Új hozzászólás #20338 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:23:51 »

...jó választás volt.... taps
Gyertya kábel??? azt is cserélni kellene....
2001eseknél még nem igen volt pillanatnyi fogyasztás mérő... milyen felszereltséged van? a kezdő oldalon olvashatsz a műszerfal tesztről. végig olvastad már?
 wave

Milyen felszereltségem van?bocs ezt nem értem. aAműszerfal teszteket végignéztem ,de nem mutatta a fogyasztást.
Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20339 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:27:15 »

Milyen felszereltségem van?bocs ezt nem értem. aAműszerfal teszteket végignéztem ,de nem mutatta a fogyasztást.
Ambiente? Trend? Ghia? a többi funkciót rendesen mutatja? külső hőmérséklet és a többiek?
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
pider
Vendég
« Új hozzászólás #20340 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:33:41 »

Ambiente? Trend? Ghia? a többi funkciót rendesen mutatja? külső hőmérséklet és a többiek?

Talán Ghia.A külső hőmérsékletet,és más adattal nincs gond,de hiányolom a fogyasztásmérőt.Az a fura,hogy ahol mutatja menetközben a hőmérsékletet,ott hiába nyomom a gombot mást nem mutat.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.09 szerda, 00:35:37 írta pider » Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20341 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:38:58 »

Talán Ghia.A külső hőmérsékletet,és más adattal nincs gond,de hiányolom a fogyasztásmérőt
lehet, hogy szoftver frissítés lesz a megoldás...
"Talán Ghia "..ezt azért jó lesz tisztázni...ez sok mindent elárulna... igaz a jelenlegi problémádat (ha a külső hőmérő működik) nem érinti...
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
pider
Vendég
« Új hozzászólás #20342 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:43:53 »

lehet, hogy szoftver frissítés lesz a megoldás...
"Talán Ghia "..ezt azért jó lesz tisztázni...ez sok mindent elárulna... igaz a jelenlegi problémádat (ha a külső hőmérő működik) nem érinti...

Szoftver frissitést hol lehet megcsinálni,és hol tudom megnézni a felszereltséget?
Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20343 Dátum: 2009.12.09 szerda, 00:53:21 »

Szoftver frissitést hol lehet megcsinálni,és hol tudom megnézni a felszereltséget?
Szoftver frissítés Vik-ket keresd ha Budapesten jársz-kelsz a Könyves Kálmán körúton az Autó Fort-nál... fórumon keresztül be tudsz nála jelentkezni... vagy akár melyik márkakereskedőnél..
GHia felszereltség valahogy úgy néz ki: ködlámpa, bőrkormány, digit klíma, hátsó utastér lámba, dísz küszöb az előajtóknál.. jel a hátsó ajtókon, az ablak mellet... de van itt a fórumon pár guru aki alváz szám alapján megmondja neked a pontos felszereltség/kivitelt...
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #20344 Dátum: 2009.12.09 szerda, 07:52:44 »

Talán Ghia.A külső hőmérsékletet,és más adattal nincs gond,de hiányolom a fogyasztásmérőt.Az a fura,hogy ahol mutatja menetközben a hőmérsékletet,ott hiába nyomom a gombot mást nem mutat.
Az indexkar végén lévő gombot nyomogatod? (nem megsértődni  Wink )
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #20345 Dátum: 2009.12.09 szerda, 07:54:40 »

Talán Ghia.A külső hőmérsékletet,és más adattal nincs gond,de hiányolom a fogyasztásmérőt.Az a fura,hogy ahol mutatja menetközben a hőmérsékletet,ott hiába nyomom a gombot mást nem mutat.
Küldd el az alvázszámot privátban, vagy írd ki ide, többen meg tudjuk nézni a felszereltséget.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #20346 Dátum: 2009.12.09 szerda, 09:54:35 »

Biztos láttátok, hogy feltettem a főoldalra egy cikket a kormány kopogás témakörben. A TIS alapján csináltam meg a sajátomat és a cikkemben képekkel és részletekkel egészítettem ki, hogy még egyszerűbb legyen megcsinálni.

A kezdeti sikerek után az igazi hidegek beálltával a jelenség visszatért. Továbbra sem veszélyes, de azért érezhető és pl. engem ez zavar.
Azóta utána olvastam főleg angol fórumokon, hogy sokaknak csak többedszeri szétszedés-zsírzás-beállítás-összerakás után lett tartósan jó.
Mivel én már háromszor végeztem el a műveletet és a kormányoszlop tökéletesnek tűnik, emellett továbbra is megvan a jelenség, azt gondolom, hogy nem csak ez okozza a kormány icipici kopogását.

Főleg normál elindulásnál, a kuplung felengedése közben érezhető a nagyon enyhe kopogás, ropogás a kormányon. Ahogy bemelegszik az autó a jelenség szinte teljesen megszűnik.

Van-e valakinek ötlete, hogy mi okozhatja még ezt?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #20347 Dátum: 2009.12.09 szerda, 10:15:56 »

Biztos láttátok, hogy feltettem a főoldalra egy cikket a kormány kopogás témakörben. A TIS alapján csináltam meg a sajátomat és a cikkemben képekkel és részletekkel egészítettem ki, hogy még egyszerűbb legyen megcsinálni.

A kezdeti sikerek után az igazi hidegek beálltával a jelenség visszatért. Továbbra sem veszélyes, de azért érezhető és pl. engem ez zavar.
Azóta utána olvastam főleg angol fórumokon, hogy sokaknak csak többedszeri szétszedés-zsírzás-beállítás-összerakás után lett tartósan jó.
Mivel én már háromszor végeztem el a műveletet és a kormányoszlop tökéletesnek tűnik, emellett továbbra is megvan a jelenség, azt gondolom, hogy nem csak ez okozza a kormány icipici kopogását.

Főleg normál elindulásnál, a kuplung felengedése közben érezhető a nagyon enyhe kopogás, ropogás a kormányon. Ahogy bemelegszik az autó a jelenség szinte teljesen megszűnik.

Van-e valakinek ötlete, hogy mi okozhatja még ezt?
..hangosítsd fel a Zajládát (rádiót)... eplus2 eplus2
 wave
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
nack
Vendég
« Új hozzászólás #20348 Dátum: 2009.12.09 szerda, 10:17:16 »

1) futóművesnél kérj futómű és kormányközép állítást, nézzenek geometriát, mechanikai állapotot. Az enyém is ilyen volt, meg is ette a gumit. Futóműves simán beállította, azóta jó.
2) szervóolajnak max jelzésnél kell lennie. Ha nem, fel kell tölteni színazonos olajjal. Ha ismét fogy, érdemes nézetni szimmeringeket, stb.

Sziasztok!

Köszönöm a sok reakciót! Akkor irány a futóműállítás...
Gumikkal nem lehet gond, most rakattam fel a téli abroncsokat, centírozás, stb.. és ráadásul a nyári gumikkal is csinálta..
Mielőtt megvettem teljes átvizsgáláson esett át a verda. (futóműállítást akkor is javasoltak) A szervópumpára csak én gyanakodtam! Egyébként nagyon új még nekem, de hamar megszoktam a jót Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #20349 Dátum: 2009.12.09 szerda, 10:19:40 »

lehet, hogy szoftver frissítés lesz a megoldás...
"Talán Ghia "..ezt azért jó lesz tisztázni...ez sok mindent elárulna... igaz a jelenlegi problémádat (ha a külső hőmérő működik) nem érinti...

Nézd meg a forgalmit, bele van írva. Ha ghia, akkor a hátsó ajtók, hátsó kis ablakán van egy jópofa címer. Ha nincs, akkor nem valószínű, hogy ghia.

Üdv
Csaba
Naplózva
Oldalak: 1 ... 400 401 402 403 404 405 406 [407] 408 409 410 411 412 413 414 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.112 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.