Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.11 hétfő, 01:40:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 [1325] 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 ... 1558   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21769947 alkalommal)
0 Felhasználó és 16 vendég van a témában
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66200 Dátum: 2015.12.30 szerda, 08:09:11 »

Ok ok
Köszönöm Smiley
Őszinte leszek meg soha nem is láttam ilyet nem is néztem meg. Csak láttam hogy ott van a motor térben Smiley
László fórum tarsunknal mikor jártam akkor kérdeztem meg hogy az a sok csöves íze mi Smiley
Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #66201 Dátum: 2015.12.30 szerda, 08:26:34 »

 rinya
Én se cseréltem még soha azelőtt és 5 perc alatt megvolt

A go szűrőn nyilak jelzik a go útját
a csatlakozókon levő fehér mondjuk ugy hogy zégereket húzd ki  és akkor jön le a csatlakozó a go szűrőről (pár másodpercbe került mire rájöttem  Grin )

 hát a feltöltés nálam kicsit érdekesen történt:  ugy gondoltam, hogy mint a benzinnél az üzemanyagszivattyú  , ennél is van valami ilyesmi ami saját magát feltudja tölteni (nagynyomású)
Hát nincs vagy nálam nem működőt, szóval mikor összeraktam, elkezdtem indítózni, hogy feltöltsem a rendszert, ami igy nem sikerült, addig indítóztam, hogy már alig bírta tekerni
ekkor fogtam egy mipolán csövet és a go szúró kimenetére tettem és hát saját számmal vákuumot keltve a csőben töltöttem fel a szűrőt, mikor a mipolánba megjelent a go, akkor visszacsatlakoztattam a csövet és egy utolsó indítózással az autó beindult, járattam picit, mert az elején még köhögőt picit

szóval én így csináltam

Tisztelt Fórumtárs!
Egy nagyon fontos szabály, amit érdemes betartani!!! A gázolajszűrőt csere előtt mindig fel kell tölteni gázolajjal. Ellenkező esetben, indításnál és a teljes légtelenítési folyamat egy jelentős része alatt a magasnyomású szivattyú kenés nélkül üzemel. Ez jelentős kopásokat okozhat. Miközben károsodik a szivattyú, a szivattyúról esetleg leváló mikron nagyságú fémszemcsék, tönkre tehetik a porlasztókat. Szóval nagyon drága mulatság így kísérletezni. Remélem, hogy komolyabb probléma nélkül megúsztad ezt a nem éppen dicséretes gázolajszűrő cserét.  rinya rinya rinyawave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.30 szerda, 08:31:58 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #66202 Dátum: 2015.12.30 szerda, 11:01:44 »

:rinya:Tisztelt Fórumtárs!
Egy nagyon fontos szabály, amit érdemes betartani!!! A gázolajszűrőt csere előtt mindig fel kell tölteni gázolajjal. Ellenkező esetben, indításnál és a teljes légtelenítési folyamat egy jelentős része alatt a magasnyomású szivattyú kenés nélkül üzemel. Ez jelentős kopásokat okozhat. Miközben károsodik a szivattyú, a szivattyúról esetleg leváló mikron nagyságú fémszemcsék, tönkre tehetik a porlasztókat. Szóval nagyon drága mulatság így kísérletezni. Remélem, hogy komolyabb probléma nélkül megúsztad ezt a nem éppen dicséretes gázolajszűrő cserét.  rinya rinya rinyawave
Tisztelettel László! worship
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #66203 Dátum: 2015.12.30 szerda, 11:02:05 »

ezek elhaláloztak.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #66204 Dátum: 2015.12.30 szerda, 11:04:36 »

Köszönöm. Hat nekem cserélni kene. Mert mar 25 ezer km van benne. Valaki azt mondja minden olaj cserenel kell valaki azt minden második :/ így múltkor azt kihagytam :/
a gyári előírás 60e km.Simán bírja is addig.ha te sűrűbben akarsz cserélni ezen belül,az bármennyi lehet....az a saját döntésed.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #66205 Dátum: 2015.12.30 szerda, 11:37:21 »

:rinya:Tisztelt Fórumtárs!
Egy nagyon fontos szabály, amit érdemes betartani!!! A gázolajszűrőt csere előtt mindig fel kell tölteni gázolajjal. Ellenkező esetben, indításnál és a teljes légtelenítési folyamat egy jelentős része alatt a magasnyomású szivattyú kenés nélkül üzemel. Ez jelentős kopásokat okozhat. Miközben károsodik a szivattyú, a szivattyúról esetleg leváló mikron nagyságú fémszemcsék, tönkre tehetik a porlasztókat. Szóval nagyon drága mulatság így kísérletezni. Remélem, hogy komolyabb probléma nélkül megúsztad ezt a nem éppen dicséretes gázolajszűrő cserét.  rinya rinya rinyawave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm a Tájékoztatást, megszívlelem

de mivel amikor cseréltem, akkor semmilyen figyelmeztető leírást nem olvastam róla  email , hogy mire kell figyelni, hát igy cseréltem ki

ha meg cserpákolni kell a gó szűrőbe a go-t , akkor még mindig jobb a vákuumos megoldás, csak már gépesítve (amit már be is szereztem), mint tölcsér és egyebek

majd legközelebb már jól csinálom  smile
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #66206 Dátum: 2015.12.30 szerda, 12:27:08 »

Köszönöm a Tájékoztatást, megszívlelem

de mivel amikor cseréltem, akkor semmilyen figyelmeztető leírást nem olvastam róla  email , hogy mire kell figyelni, hát igy cseréltem ki

ha meg cserpákolni kell a gó szűrőbe a go-t , akkor még mindig jobb a vákuumos megoldás, csak már gépesítve (amit már be is szereztem), mint tölcsér és egyebek

majd legközelebb már jól csinálom  smile
Tisztelt Fórumtárs!
Mindenki volt kezdő egy adott témában. Javaslom máskor bátran tedd fel a témával kapcsolatos kérdéseidet. Biztosan kapsz rá megfelelően használható tanácsot. Sokkal célravezetőbb ha az ember fia tudja, mit miért, és legfőképp hogyan csinálja. Van úgy, hogy néha a spontán kísérletezés nagyon sokba kerülhet. Remélem, hogy most szerencséd volt, és nem lesz semmi baja a gépsárkánynak. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #66207 Dátum: 2015.12.30 szerda, 13:34:42 »



hát a feltöltés nálam kicsit érdekesen történt:  ugy gondoltam, hogy mint a benzinnél az üzemanyagszivattyú  , ennél is van valami ilyesmi ami saját magát feltudja tölteni (nagynyomású)
Hát nincs vagy nálam nem működőt, szóval mikor összeraktam, elkezdtem indítózni, hogy feltöltsem a rendszert, ami igy nem sikerült, addig indítóztam, hogy már alig bírta tekerni
ekkor fogtam egy mipolán csövet és a go szúró kimenetére tettem és hát saját számmal vákuumot keltve a csőben töltöttem fel a szűrőt, mikor a mipolánba megjelent a go, akkor visszacsatlakoztattam a csövet és egy utolsó indítózással az autó beindult, járattam picit, mert az elején még köhögőt picit


Ha nem akarsz go-t locsolgatni a legegyszerűbb,  legtisztább  megoldás.  taps
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66208 Dátum: 2015.12.30 szerda, 17:01:33 »

ezek elhaláloztak.

Nem kicsit Smiley

Szűrő ügyben meg jobb ha sűrűn van cserélni szeretnem csak tudod a kezdő lépések nehezek Smiley
Műszerfalat meg nyáron 20 ezerért akartak megjavítani. Es felcsesztem az agyam es en csináltam meg Smiley
Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #66209 Dátum: 2015.12.30 szerda, 17:47:57 »

Nem kicsit Smiley

Szűrő ügyben meg jobb ha sűrűn van cserélni szeretnem csak tudod a kezdő lépések nehezek Smiley
Műszerfalat meg nyáron 20 ezerért akartak megjavítani. Es felcsesztem az agyam es en csináltam meg Smiley
Az a 20 E-s,most jó olaj és szűrőcserére. eljen Akkor most is jöhet a felcseszés és kész anyagárban a vas. eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66210 Dátum: 2015.12.30 szerda, 23:05:15 »

Szerintem nem egészen igy van, mert pl a BMW-knek az első refikbe oldalt ott van a sárga helyzetjelző ledek
A ford tgk-nál az első oldalsó indexek üzemelnek helyzetjelzőként

szóval szerintem ez is csak megfelelő jelőlésü sárga lámpán mulik

Tévedés.
Azok nem helyzetjelzők, amiről te beszélsz, hanem oldal/szélesség jelző fények csak együtt világítanak a helyzetjelzőkkel.

Az első helyzetjelző az, ami előre világít.
Úgy van az, ahogy írtam.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66211 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 05:16:42 »

Jo reggelt társak.
Ismét hozzatok fordulok tanács ügyben, mivel ilyet meg nem tapasztaltam es nem is voltam meg ilyen időben a kicsikevel. Hajnali 4:20 körül inditom a vasat. Mínusz 6 volt azt hiszem a kocsi szerint. Izzitas jelző es ami kell kialszik es indítok, szépen pocre indul, ( fordulat nem ingadozik) 900 környéken áll. Erre le fullad le áll a kocsi kb 4 másodperc múlva. Ujra ízzitas kialszik minden, pár másodperc koszorul a motor elindul es ismét leáll Sad
Ízzitas stb.... Es elindult megint de akkor kicsit ra tettem a lábam a gázra 1000 fordulat pár másodpercig es nem állt le.
Ez mitől van ?? Sad ahogy írtam meg soha nem voltunk együtt ilyen hidegben es eddig soha nem állt le magátol pl mínusz 3 vagy 4 Ben.

Es az is normális hogy 1500 fordulat körül ( 4 Ben 50 km/h körül ) ilyen recsegős hangja van ( tranzit hasonló vagy hogy írjam le ) Sad
Tényleg bocsi de ilyen viselkedés fura nekem Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.31 csütörtök, 05:20:52 írta adrian007 » Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66212 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 09:27:22 »

Jo reggelt társak.
Ismét hozzatok fordulok tanács ügyben, mivel ilyet meg nem tapasztaltam es nem is voltam meg ilyen időben a kicsikevel. Hajnali 4:20 körül inditom a vasat. Mínusz 6 volt azt hiszem a kocsi szerint. Izzitas jelző es ami kell kialszik es indítok, szépen pocre indul, ( fordulat nem ingadozik) 900 környéken áll. Erre le fullad le áll a kocsi kb 4 másodperc múlva. Ujra ízzitas kialszik minden, pár másodperc koszorul a motor elindul es ismét leáll Sad
Ízzitas stb.... Es elindult megint de akkor kicsit ra tettem a lábam a gázra 1000 fordulat pár másodpercig es nem állt le.
Ez mitől van ?? Sad ahogy írtam meg soha nem voltunk együtt ilyen hidegben es eddig soha nem állt le magátol pl mínusz 3 vagy 4 Ben.

Es az is normális hogy 1500 fordulat körül ( 4 Ben 50 km/h körül ) ilyen recsegős hangja van ( tranzit hasonló vagy hogy írjam le ) Sad
Tényleg bocsi de ilyen viselkedés fura nekem Smiley

nekem ezt a leállást még a 2.0 játszotta, de izzítócsere megoldotta a hibát.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66213 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 10:47:07 »

nekem ezt a leállást még a 2.0 játszotta, de izzítócsere megoldotta a hibát.

Augusztusban volt 4 db izzito gyertya csere :/ kb 10 vagy 12 ezer km mentem azóta. Es nem füstöl nem dadog, stb. Előtte meg csinálta. Izzito szerintem biztos jo :/ szerintem a fo.s gázolaj lesz a gond az olcsó omw. Mindig a dragabikat teszem csak most véletlenül az került bele :/
Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #66214 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 11:06:49 »

Jo reggelt társak.
Ismét hozzatok fordulok tanács ügyben, mivel ilyet meg nem tapasztaltam es nem is voltam meg ilyen időben a kicsikevel. Hajnali 4:20 körül inditom a vasat. Mínusz 6 volt azt hiszem a kocsi szerint. Izzitas jelző es ami kell kialszik es indítok, szépen pocre indul, ( fordulat nem ingadozik) 900 környéken áll. Erre le fullad le áll a kocsi kb 4 másodperc múlva. Ujra ízzitas kialszik minden, pár másodperc koszorul a motor elindul es ismét leáll Sad
Ízzitas stb.... Es elindult megint de akkor kicsit ra tettem a lábam a gázra 1000 fordulat pár másodpercig es nem állt le.
Ez mitől van ?? Sad ahogy írtam meg soha nem voltunk együtt ilyen hidegben es eddig soha nem állt le magátol pl mínusz 3 vagy 4 Ben.

Es az is normális hogy 1500 fordulat körül ( 4 Ben 50 km/h körül ) ilyen recsegős hangja van ( tranzit hasonló vagy hogy írjam le ) Sad
Tényleg bocsi de ilyen viselkedés fura nekem Smiley
cseréld ki a go szűrőt.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #66215 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 11:08:29 »

Augusztusban volt 4 db izzito gyertya csere :/ kb 10 vagy 12 ezer km mentem azóta. Es nem füstöl nem dadog, stb. Előtte meg csinálta. Izzito szerintem biztos jo :/ szerintem a fo.s gázolaj lesz a gond az olcsó omw. Mindig a dragabikat teszem csak most véletlenül az került bele :/
Én soha nem  tankoltam még a drágábbikat,  mínuszoknál-nál mégse fuldoklik a motor. hehe
Egyébként "komoly" tömegtermelés van, én nem vennék rá mérget, hogy ennyi idő után (4 hónap) minden izzító gyertya  működik.  Akármilyen dobozból vetted ki az új gyertyákat.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #66216 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 11:22:12 »

Én soha nem  tankoltam még a drágábbikat,  mínuszoknál-nál mégse fuldoklik a motor. hehe
Egyébként "komoly" tömegtermelés van, én nem vennék rá mérget, hogy ennyi idő után (4 hónap) minden izzító gyertya  működik.  Akármilyen dobozból vetted ki az új gyertyákat.
Tisztelt Fórumtárs!
Tény, hogy a kiégett izzítógyertya befolyásolja a füstölést és a motor alapjárati fordulatszám ingadozást. Viszont nem állítja le a motort. Szerintem az izzítógyertya hiba kilőve. Nagy valószínűséggel a gázolajjal vagy magával a szűrővel van gond. Első lépésként leereszteném a szűrőben lévő löttyöt, majd adnék a gázolajhoz egy kis dermedésgátlót. Ha ez sem segít akkor mindenképp cserélném a szűrőt. Ha még ezek után sem jó megpróbálkoznék a CMP felsőholtpont érzékelő cseréjével különösen akkor, ha még fekete színű van benne. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #66217 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 11:46:38 »

Jo reggelt társak.
Ismét hozzatok fordulok tanács ügyben, mivel ilyet meg nem tapasztaltam es nem is voltam meg ilyen időben a kicsikevel. Hajnali 4:20 körül inditom a vasat. Mínusz 6 volt azt hiszem a kocsi szerint. Izzitas jelző es ami kell kialszik es indítok, szépen pocre indul, ( fordulat nem ingadozik) 900 környéken áll. Erre le fullad le áll a kocsi kb 4 másodperc múlva. Ujra ízzitas kialszik minden, pár másodperc koszorul a motor elindul es ismét leáll Sad
Ízzitas stb.... Es elindult megint de akkor kicsit ra tettem a lábam a gázra 1000 fordulat pár másodpercig es nem állt le.
Ez mitől van ?? Sad ahogy írtam meg soha nem voltunk együtt ilyen hidegben es eddig soha nem állt le magátol pl mínusz 3 vagy 4 Ben.

Es az is normális hogy 1500 fordulat körül ( 4 Ben 50 km/h körül ) ilyen recsegős hangja van ( tranzit hasonló vagy hogy írjam le ) Sad
Tényleg bocsi de ilyen viselkedés fura nekem Smiley

Hidegben, hidegen tud nagyon traktor lenni. 1500 fölött kezdi, ahogy mondod, pláne, ha egy picit jobban kell nyomni a gázt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66218 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 12:31:03 »

Tisztelt Fórumtárs!
Tény, hogy a kiégett izzítógyertya befolyásolja a füstölést és a motor alapjárati fordulatszám ingadozást. Viszont nem állítja le a motort. Szerintem az izzítógyertya hiba kilőve. Nagy valószínűséggel a gázolajjal vagy magával a szűrővel van gond. Első lépésként leereszteném a szűrőben lévő löttyöt, majd adnék a gázolajhoz egy kis dermedésgátlót. Ha ez sem segít akkor mindenképp cserélném a szűrőt. Ha még ezek után sem jó megpróbálkoznék a CMP felsőholtpont érzékelő cseréjével különösen akkor, ha még fekete színű van benne. wave
Tisztelettel László! worship

és ha már a fél kocsi ki van cserélve akkor talán érdemes kimérni a gyertyákat egyenként, h hátha (ahogy Alf is említette - közben már törölte) az újdonság mégsem garancia.
de lehet, h csak Alf és én találkoztunk már gyári dobozból kivett, ám mégis hibás alkatrésszel!? ... nem hiszem!
4 hónapja lettek cserélve, viszont hideg most van, most lenne jelentősége a gyertyáknak. most mutatkozik meg ha hibás valamelyik.

mint írtam: "nekem ezt a leállást még a 2.0 játszotta, de izzítócsere megoldotta a hibát."
itt történetesen a hármas henger gyertyája volt teljesen gatya, de cseréltem mind a 4et. jelen esetben elég a hibásat, mivel csak 4 hónaposak, kevés futással.
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.31 csütörtök, 12:33:11 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66219 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 12:54:48 »

Hidegben, hidegen tud nagyon traktor lenni. 1500 fölött kezdi, ahogy mondod, pláne, ha egy picit jobban kell nyomni a gázt.

AndyA

 worship worship
Köszönöm Smiley akkor nem aggódók  worship worship
Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66220 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 12:57:56 »

és ha már a fél kocsi ki van cserélve akkor talán érdemes kimérni a gyertyákat egyenként, h hátha (ahogy Alf is említette - közben már törölte) az újdonság mégsem garancia.
de lehet, h csak Alf és én találkoztunk már gyári dobozból kivett, ám mégis hibás alkatrésszel!? ... nem hiszem!
4 hónapja lettek cserélve, viszont hideg most van, most lenne jelentősége a gyertyáknak. most mutatkozik meg ha hibás valamelyik.

mint írtam: "nekem ezt a leállást még a 2.0 játszotta, de izzítócsere megoldotta a hibát."
itt történetesen a hármas henger gyertyája volt teljesen gatya, de cseréltem mind a 4et. jelen esetben elég a hibásat, mivel csak 4 hónaposak, kevés futással.

Köszönöm válaszod. Ma vagy holnap go szűrő tisztítás ( leenged vagy mi ) es ha az sem segít akkor kiméretem hogy jo e a gyertya ha jo akkor go szűrő csere de azt így is úgyis cserélni kell mar. Jelentkezem majd hogy mi a helyzet. Amúgy ra 3 órával -5 volt es akkor pocre indult akkor mar nem állt le . 2 km mentem a kocsival es le állít 3 óra múlva semmi gond.
Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #66221 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 13:59:35 »

Tisztelt Fórumtárs!
Tény, hogy a kiégett izzítógyertya befolyásolja a füstölést és a motor alapjárati fordulatszám ingadozást. Viszont nem állítja le a motort. Szerintem az izzítógyertya hiba kilőve. Nagy valószínűséggel a gázolajjal vagy magával a szűrővel van gond. Első lépésként leereszteném a szűrőben lévő löttyöt, majd adnék a gázolajhoz egy kis dermedésgátlót. Ha ez sem segít akkor mindenképp cserélném a szűrőt. Ha még ezek után sem jó megpróbálkoznék a CMP felsőholtpont érzékelő cseréjével különösen akkor, ha még fekete színű van benne. wave
Tisztelettel László! worship
Azt árulja el nekem valaki hányan ellenőrzik a dobozból kivett izzító gyertyát hogy valóban jó-e? Még ha nem is áll le tőle a motor, amit egyébként elhiszek. worship
Mikor a go megdermed a hideg miatt  -6 fokon no ott baj van. Attól hidegebb nemigen volt mostanában, azt még a nyári olaj is tudja. (A fórumtárs elmondása szerint OMW-s go-t tankolt. Igaz most nem a Prémiumot hanem a simát.) Az OMW szerintem egy ideje a téli olajat árulja az meg -40 fokig jó. Ha rosszindulatúak vagyunk és nem hisszük el nekik a -40et  akkor is a feléig tutira használható!
Az egy másik nagy kérdés hány ezer van a szűrőben. wow1
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #66222 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 14:02:50 »

és ha már a fél kocsi ki van cserélve akkor talán érdemes kimérni a gyertyákat egyenként, h hátha (ahogy Alf is említette - közben már törölte) az újdonság mégsem garancia.
de lehet, h csak Alf és én találkoztunk már gyári dobozból kivett, ám mégis hibás alkatrésszel!? ... nem hiszem!
4 hónapja lettek cserélve, viszont hideg most van, most lenne jelentősége a gyertyáknak. most mutatkozik meg ha hibás valamelyik.

mint írtam: "nekem ezt a leállást még a 2.0 játszotta, de izzítócsere megoldotta a hibát."
itt történetesen a hármas henger gyertyája volt teljesen gatya, de cseréltem mind a 4et. jelen esetben elég a hibásat, mivel csak 4 hónaposak, kevés futással.
Tisztelt Fórumtárs!
Kénytelen vagyok tiszteletben tartani a véleményed mivel senkit nem akarok meggyőzni semmiről. A TDCI motorok még izzítógyertya nélkül is képesek minden gond nélkül beindulni még hidegben is. Egyvalamivel  viszont nem értek egyet, az izzítógyertya meghibásodás nem generál motor leállást. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #66223 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 14:36:19 »

Azt árulja el nekem valaki hányan ellenőrzik a dobozból kivett izzító gyertyát hogy valóban jó-e? Még ha nem is áll le tőle a motor, amit egyébként elhiszek. worship
Mikor a go megdermed a hideg miatt  -6 fokon no ott baj van. Attól hidegebb nemigen volt mostanában, azt még a nyári olaj is tudja. (A fórumtárs elmondása szerint OMW-s go-t tankolt. Igaz most nem a Prémiumot hanem a simát.) Az OMW szerintem egy ideje a téli olajat árulja az meg -40 fokig jó. Ha rosszindulatúak vagyunk és nem hisszük el nekik a -40et  akkor is a feléig tutira használható!
Az egy másik nagy kérdés hány ezer van a szűrőben. wow1
Tisztelt Fórumtárs!
Tiszteletreméltó a segíteni akarásod és az okfejtésed. Én speciel minden olyan villamos alkatrészt, amit a műhelyemben rendelkezésre álló műszerekkel, és teszterekkel letudok ellenőrizni azt minden esetben leellenőrzöm, mert valóban előfordulhat gyárihiba, szériahiba, stb...stb. Van erre egy jó közmondás "a rest kétszer fárad". Egyébként a jelenséggel kapcsolatos szakmai véleményemet kifejtettem. Ha emlékeim nem csalnak akkor a szűrőben most lehet 20-25 ezer km mivel a fórumtárs 10-12 ezer km után cserél olajat és azt írta, hogy egy periódust már kihagyott. Megjegyzem a szűrő előírt gyári csere periódusa 60 ezer km. Viszont a gyakorlat azt mutatja érdemes ennél sűrűbben cserélni. Természetesen erről is mint sok minden másról megoszlanak a vélemények, ami szerintem teljesen természetes wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.31 csütörtök, 14:41:14 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #66224 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 14:40:12 »

Azt árulja el nekem valaki hányan ellenőrzik a dobozból kivett izzító gyertyát hogy valóban jó-e? Még ha nem is áll le tőle a motor, amit egyébként elhiszek. worship
Mikor a go megdermed a hideg miatt  -6 fokon no ott baj van. Attól hidegebb nemigen volt mostanában, azt még a nyári olaj is tudja. (A fórumtárs elmondása szerint OMW-s go-t tankolt. Igaz most nem a Prémiumot hanem a simát.) Az OMW szerintem egy ideje a téli olajat árulja az meg -40 fokig jó. Ha rosszindulatúak vagyunk és nem hisszük el nekik a -40et  akkor is a feléig tutira használható!
Az egy másik nagy kérdés hány ezer van a szűrőben. wow1
nem a go xar.hanem a benne lévő víz.kondenzvíz,esővíz,stb...az szépen megfagy a szűrőben,esetlegesen korlátozza a gázolaj átfolyását.

egy percig sem gondolkodnék a szűrőcserén.egész télen bosszúságmentes lehet az autózás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66225 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 14:48:37 »

Azt árulja el nekem valaki hányan ellenőrzik a dobozból kivett izzító gyertyát hogy valóban jó-e? Még ha nem is áll le tőle a motor, amit egyébként elhiszek. worship
Mikor a go megdermed a hideg miatt  -6 fokon no ott baj van. Attól hidegebb nemigen volt mostanában, azt még a nyári olaj is tudja. (A fórumtárs elmondása szerint OMW-s go-t tankolt. Igaz most nem a Prémiumot hanem a simát.) Az OMW szerintem egy ideje a téli olajat árulja az meg -40 fokig jó. Ha rosszindulatúak vagyunk és nem hisszük el nekik a -40et  akkor is a feléig tutira használható!
Az egy másik nagy kérdés hány ezer van a szűrőben. wow1

Tisztelt fórum társ
Ahogy írta a László 20 25 ezer km van benne.
Mind a 4 gyertya berakas elott le lett mérve
Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66226 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 14:50:33 »

nem a go xar.hanem a benne lévő víz.kondenzvíz,esővíz,stb...az szépen megfagy a szűrőben,esetlegesen korlátozza a gázolaj átfolyását.

egy percig sem gondolkodnék a szűrőcserén.egész télen bosszúságmentes lehet az autózás.

Köszönöm válaszod
Rendelek másikat mert ahogy mar írtam csere idő van ( olaj, levegő, olaj, go szűrő )
Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
balkal
Vendég
« Új hozzászólás #66227 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 15:16:35 »

Vettem egy eseményrögzítő kamerát. A gond az, hogy ha be van dugva a szivarvyujtóba akkor zavarja a rádiót rettenetesen recseg...keresi az állomást stb. Ha kihúzom akkor azonnal megjavul a rádió. Másik autóba bedugva sem zavarja a rádiót. Ötletek ?
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #66228 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 15:37:15 »

nem a go xar.hanem a benne lévő víz.kondenzvíz,esővíz,stb...az szépen megfagy a szűrőben,esetlegesen korlátozza a gázolaj átfolyását.

egy percig sem gondolkodnék a szűrőcserén.egész télen bosszúságmentes lehet az autózás.
Már ne haragudj meg de ha víz van a go-ban, ez alól kivétel az az egy két "csepp" kondenzvíz, ott megint csak nagy a baj. Átgondolnám hogy hol tankoltam eddig és hol ezután.
Szűrőcserén én se törném az agyam szerintem az az első kör, mivel beindult a motor neki.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
adrian007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 666


Emailt irj ha kérdésed van.


E-mail
« Új hozzászólás #66229 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 18:55:17 »

Már ne haragudj meg de ha víz van a go-ban, ez alól kivétel az az egy két "csepp" kondenzvíz, ott megint csak nagy a baj. Átgondolnám hogy hol tankoltam eddig és hol ezután.
Szűrőcserén én se törném az agyam szerintem az az első kör, mivel beindult a motor neki.

 worship eljen

Köszönöm mindenkinek. Osztrák oed, Dunaújváros omw ezen a 2 helyen tankolok, itt tankoltam utoljára, 9 ezerért tankoltam omw, mert tele lett a tank. Többi meg az osztrák üzemanyag volt
Naplózva

2002 Ford mondeo turnier trend 2.0 tdci 130 LE  kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #66230 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 19:48:17 »

Azt árulja el nekem valaki hányan ellenőrzik a dobozból kivett izzító gyertyát hogy valóban jó-e? Még ha nem is áll le tőle a motor, amit egyébként elhiszek. worship
Mikor a go megdermed a hideg miatt  -6 fokon no ott baj van. Attól hidegebb nemigen volt mostanában, azt még a nyári olaj is tudja. (A fórumtárs elmondása szerint OMW-s go-t tankolt. Igaz most nem a Prémiumot hanem a simát.) Az OMW szerintem egy ideje a téli olajat árulja az meg -40 fokig jó. Ha rosszindulatúak vagyunk és nem hisszük el nekik a -40et  akkor is a feléig tutira használható!
Az egy másik nagy kérdés hány ezer van a szűrőben. wow1

Be is baxna, ha -6 fokon dermedne a GO...

Nekem legalábbis -13-ban a nem-alpesi, sima, bár osztrák GO-val simán indult az autó annak idején.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66231 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 19:54:06 »

Köszönöm válaszod. Ma vagy holnap go szűrő tisztítás ( leenged vagy mi ) es ha az sem segít akkor kiméretem hogy jo e a gyertya ha jo akkor go szűrő csere de azt így is úgyis cserélni kell mar. Jelentkezem majd hogy mi a helyzet. Amúgy ra 3 órával -5 volt es akkor pocre indult akkor mar nem állt le . 2 km mentem a kocsival es le állít 3 óra múlva semmi gond.

igen, pont így volt nálam is. csak a reggeli 1. indításkor produkálta magát. aztán napközben már akkor sem ha 5 órát állt vlhol.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66232 Dátum: 2015.12.31 csütörtök, 19:57:48 »

Tisztelt Fórumtárs!
Kénytelen vagyok tiszteletben tartani a véleményed mivel senkit nem akarok meggyőzni semmiről. A TDCI motorok még izzítógyertya nélkül is képesek minden gond nélkül beindulni még hidegben is. Egyvalamivel  viszont nem értek egyet, az izzítógyertya meghibásodás nem generál motor leállást. wave
Tisztelettel László! worship

nekem mind1. biztos csak rossz álmom volt a hiba, az izzítógyertya csere, és az is, h ez megoldotta.
másrészt ha az elfogadott, h ingadozik az alapjárat akkor az ingadozás következtében miért ne állhatna le?
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #66233 Dátum: 2016.01.01 péntek, 08:52:33 »

nekem mind1. biztos csak rossz álmom volt a hiba, az izzítógyertya csere, és az is, h ez megoldotta.
másrészt ha az elfogadott, h ingadozik az alapjárat akkor az ingadozás következtében miért ne állhatna le?
Tisztelt Fórumtárs!
A TDDI motorok alpfordulata eleve magasabb 900f/pec, míg a TDCI motorok alapfordulata 750f/perc.
A TDCI gépeknél a PCM modul a külső hőmérséklet függvényében megemeli az alapfordulatot 900f/percre, ha nem tévedek akkor a +5°C a kapcsolási hőmérséklet. A 900f/perc a TDCI esetén már egy megemelt fordulat mintha finoman gázt adtam volna a pedállal. Nem mondom, hogy nem fordulhat ritkán elő olyan fordulatszám ingadozás ami leállítja a motort, de ez ritka és nem általános. Nem vontam kétségbe, hogy nálad a gyertyacsere megoldotta a problémát. Ha TDCI motornál 2 db izzíítógyertya kiégett te azt, műszer nélkül nem tudod megállapítani a motor üzeméből. Ha mind a 4 kiégett akkor talán az inditás után közvetlenül jelentkező nagyobb füstölés és az ehhez járuló ingadozó alapjárat lehet egy kiinduló pont, de ezt se veszik sokan észre és évekig járnak úgy a gépsárkánnyal, hogy az izzítóáramkör nem működik. Nem ragoznám tovább ezt a témát. Részemről a fáklyás menet.
Mindenkinek eredményekben gazdag boldog újesztendőt kívánok! wave wave wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 10:04:23 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66234 Dátum: 2016.01.01 péntek, 10:14:33 »

Tisztelt László!
Küldtem privát üzit
Köszönettel
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66235 Dátum: 2016.01.01 péntek, 10:51:21 »

Tisztelt Fórumtárs!
A TDDI motorok alpfordulata eleve magasabb 900f/pec, míg a TDCI motorok alapfordulata 750f/perc.
A TDCI gépeknél a PCM modul a külső hőmérséklet függvényében megemeli az alapfordulatot 900f/percre, ha nem tévedek akkor a +5°C a kapcsolási hőmérséklet. A 900f/perc a TDCI esetén már egy megemelt fordulat mintha finoman gázt adtam volna a pedállal. Nem mondom, hogy nem fordulhat ritkán elő olyan fordulatszám ingadozás ami leállítja a motort, de ez ritka és nem általános. Nem vontam kétségbe, hogy nálad a gyertyacsere megoldotta a problémát. Ha TDCI motornál 2 db izzíítógyertya kiégett te azt, műszer nélkül nem tudod megállapítani a motor üzeméből. Ha mind a 4 kiégett akkor talán az inditás után közvetlenül jelentkező nagyobb füstölés és az ehhez járuló ingadozó alapjárat lehet egy kiinduló pont, de ezt se veszik sokan észre és évekig járnak úgy a gépsárkánnyal, hogy az izzítóáramkör nem működik. Nem ragoznám tovább ezt a témát. Részemről a fáklyás menet.
Mindenkinek eredményekben gazdag boldog újesztendőt kívánok! wave wave wave
Tisztelettel László! worship

igen ez lenne amit a gyári adatok sugallnak. a 18,2 sűrítési arány, és a 36 - 38 kompresszióval ezt kellene tudnia. de mégsem tudja Sad mint írtam 1db gyetya volt rossz, és +10°C alatt a reggeli 1. indításnál úgy leállt mint a huzat. a gyertyák ki lettek mérve, és bár 1 volt hibás 4db lett cserélve. a hiba elmúlt, és ezek után még 4 évig használtam az autót olajon és szűrőkön kívül semmit sem cserélve a motoron.
akik már akkor itt voltak talán emlékeznek, h kb 6 évig jártam az autóval és az összes javításom 2db termosztát, 4 izzító, olaj, szűrők, fék, pár izzó. ezen felül ha valamihez hozzányúltam csak unaloműzésképp tettem.
az autóra nyugodtam mondhatjuk, h hibátlan volt mégis megcáfolta az elméletet.
amikor cseréltem az izzítókat itt is szóba került (természetesen), volt aki ugyanígy hitetlen volt mint te most, de akadt még1 autó akinél a tünet ugyanez volt, és a hiba megoldása is.
a jelenlegi autómmal már több gondom volt, de ettől függetlenül imádom! pont 1 éve kapott új akkut, és 8 fékbetétet. tavasszal új kuplung, és 1 hónapja új generátor ... de a hátsó brembo betét már meg van véve hozzá (hétfő v kedd csere), 2 hónap és mehet az első is utána.
hjahhh ... és kell rá hátsó ajtó, és lökhárító, mert az ajtó meg van ütve, a lökös pedig ezüst ... a szép fekete autón.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 10:53:50 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #66236 Dátum: 2016.01.01 péntek, 12:22:54 »

igen ez lenne amit a gyári adatok sugallnak. a 18,2 sűrítési arány, és a 36 - 38 kompresszióval ezt kellene tudnia. de mégsem tudja Sad mint írtam 1db gyetya volt rossz, és +10°C alatt a reggeli 1. indításnál úgy leállt mint a huzat. a gyertyák ki lettek mérve, és bár 1 volt hibás 4db lett cserélve. a hiba elmúlt, és ezek után még 4 évig használtam az autót olajon és szűrőkön kívül semmit sem cserélve a motoron.
akik már akkor itt voltak talán emlékeznek, h kb 6 évig jártam az autóval és az összes javításom 2db termosztát, 4 izzító, olaj, szűrők, fék, pár izzó. ezen felül ha valamihez hozzányúltam csak unaloműzésképp tettem.
az autóra nyugodtam mondhatjuk, h hibátlan volt mégis megcáfolta az elméletet.
amikor cseréltem az izzítókat itt is szóba került (természetesen), volt aki ugyanígy hitetlen volt mint te most, de akadt még1 autó akinél a tünet ugyanez volt, és a hiba megoldása is.
a jelenlegi autómmal már több gondom volt, de ettől függetlenül imádom! pont 1 éve kapott új akkut, és 8 fékbetétet. tavasszal új kuplung, és 1 hónapja új generátor ... de a hátsó brembo betét már meg van véve hozzá (hétfő v kedd csere), 2 hónap és mehet az első is utána.
hjahhh ... és kell rá hátsó ajtó, és lökhárító, mert az ajtó meg van ütve, a lökös pedig ezüst ... a szép fekete autón.
36-os kompresszió meg újonnan sincs
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66237 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:07:58 »

36-os kompresszió meg újonnan sincs

mennyi van?
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66238 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:14:02 »

mennyi van?

19:1
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66239 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:20:00 »

19:1
az a sűrítési arány (kompresszióviszony), ami egészen pontosan a 2,0-nál 18,2:1
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66240 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:21:24 »

az a sűrítési arány (kompresszióviszony), ami egészen pontosan a 2,0-nál 18,2:1


A kompresszió viszony és a sűrítési arány ugyanaz.  nyes

Gyári adat szerint: 19:1
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66241 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:25:42 »

A kompresszió viszony és a sűrítési arány ugyanaz.  nyes

Gyári adat szerint: 19:1

ez így van! ezért is lett zárójelbe melléírva. viszont a kompresszióviszony nem azonos a kompresszióval.
nebaxxki velem, ótóreszellővagy! csak tudod mi a kettő közti különbség.

most a 19, v 18,2 emiatt nem is lényeges Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 13:29:08 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66242 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:29:40 »

ez így van! ezért is lett zárójelbe melléírva. viszont a kompresszióviszony nem azonos a kompresszióval.
nebaxxki velem, ótóreszellővagy! csak tudod mi a kettő közti különbség.

Miért nem ugyanaz?
Olyan nincs, hogy simán kompresszió. A kompresszió viszonyt szokták röviden kifejezni a kompresszió szóval.

Én tudom mi a különbség és itt csak a kompresszió -viszony- volt szóban, hát leírtam.
Amíg légköri nyomás van a hengerben(indítózás, kompresszió mérés), azt nyomja össze 1/19-re és akkor bizony elméletileg -ha nincs veszteség- a 19x légköri nyomás van a sűrítési ütem végén.
Te kevered a sűrítési végnyomással. (de az már járó motornál is a feltöltés miatt több)
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.01 péntek, 13:35:49 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66243 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:37:54 »

Te kevered a sűrítési végnyomással.

nem keverem. AZ a kompresszió.
kompresszióviszony = sűrítési viszony
kompresszió = sűrítési végnyomás

a kompresszió 1 mért adat (kompressziómérő)
a kompresszióviszony pedig 1 számolt adat (sok sok összetevőből).
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66244 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:40:16 »

nem keverem. AZ a kompresszió.
kompresszióviszony = sűrítési viszony
kompresszió = sűrítési végnyomás

a kompresszió 1 mért adat (kompressziómérő)
a kompresszióviszony pedig 1 számolt adat (sok sok összetevőből).


Ez most komoly?  nyes

A kompresszió szó nyomást jelent?
A kompresszió viszony számolt adat?

Feladom!   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66245 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:41:17 »

Én tudom mi a különbség és itt csak a kompresszió -viszony- volt szóban, hát leírtam.

a 18,2 sűrítési arány, és a 36 - 38 kompresszió

és a
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66246 Dátum: 2016.01.01 péntek, 13:55:36 »


Ez most komoly?  nyes

A kompresszió szó nyomást jelent?
A kompresszió viszony számolt adat?

Feladom!   wave

igen. a kompresszió egészen pontosan nyomást jelent.

"A sûrítési viszonyszám, a kompresszióviszony az égéstér és a teljes hengertérfogat hányadosa, viszonya. Az égéstér alatt itt nem a hengerfej égésterét értjük, hanem azt a teljes térfogatot, ami "megmarad" akkor, amikor a dugattyú felsõ holtponton van. A hengerfejben nem mindig van égéstér, vannak lapos hengerfejek:például Ford Escort MkI egyes motorjai. A hengerfej égésterét kiszámolni - már, ha van neki - szinte lehetetlen, ezért "köbölni" szokás: skálázott orvosi fecskendõbõl híg olajat, vagy benzint (vigyázat, gyorsan párolog!) öntenek a feje tetejére fordított hengerfej égésterébe. A kapott adatot "köbcentiben" feljegyzik. Ugyanígy ki kell köbölni a dugattyú tetejében levõ zsebeket. A "tarajos" dugattyú mérése még bonyolultabb. Ezután, ha a dugattyú "nem jár fel" a blokk tetejéig, hozzá kell adni annak a hengeres testnek a térfogatát, amit a dugattyú alapja (egy kör) és az adott szintkülönbség (pl 2 vagy 3 milliméter) ad ki. Ehhez a magassághoz még a hengerfejtömítés vastagságát (összenyomott állapotban) is hozzá kell adni! Látszik, hogy vannak egyszerûen és bonyolultabban számolható égésterek.

A teljes térfogat nagyon egyszerû: a fent kiszámolt égéstér-térfogathoz hozzáadják a dugattyú lökete (magasság) és a hengerfurat (átmérõ) által kifeszített hengeres test térfogatát. Kaptunk egy "kicsi" és egy "nagy" térfogatot. A "kicsit" elosztjuk a "naggyal", és megkaptuk a viszonyszámot. "egy per" alakban szokás megadni"
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66247 Dátum: 2016.01.01 péntek, 14:00:26 »

a 18,2 sűrítési arány, és a 36 - 38 kompresszió

és a

Kevered a közvetlen befecskendezésű dízelmotorok és az elő kamrás dízelmotorok kompresszió viszonyait.

A kompresszió viszony a sűrítési arány ugyanaz csak más szóval.
Nem lehet eltérő érték és főleg nem kétszerese....és ugye szerinted a kompresszió nyomás érték! Miben is van megadva?  vigyor3




Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #66248 Dátum: 2016.01.01 péntek, 14:06:08 »

igen. a kompresszió egészen pontosan nyomást jelent.

"A sûrítési viszonyszám, a kompresszióviszony az égéstér és a teljes hengertérfogat hányadosa, viszonya. Az égéstér alatt itt nem a hengerfej égésterét értjük, hanem azt a teljes térfogatot, ami "megmarad" akkor, amikor a dugattyú felsõ holtponton van. A hengerfejben nem mindig van égéstér, vannak lapos hengerfejek:például Ford Escort MkI egyes motorjai. A hengerfej égésterét kiszámolni - már, ha van neki - szinte lehetetlen, ezért "köbölni" szokás: skálázott orvosi fecskendõbõl híg olajat, vagy benzint (vigyázat, gyorsan párolog!) öntenek a feje tetejére fordított hengerfej égésterébe. A kapott adatot "köbcentiben" feljegyzik. Ugyanígy ki kell köbölni a dugattyú tetejében levõ zsebeket. A "tarajos" dugattyú mérése még bonyolultabb. Ezután, ha a dugattyú "nem jár fel" a blokk tetejéig, hozzá kell adni annak a hengeres testnek a térfogatát, amit a dugattyú alapja (egy kör) és az adott szintkülönbség (pl 2 vagy 3 milliméter) ad ki. Ehhez a magassághoz még a hengerfejtömítés vastagságát (összenyomott állapotban) is hozzá kell adni! Látszik, hogy vannak egyszerûen és bonyolultabban számolható égésterek.

A teljes térfogat nagyon egyszerû: a fent kiszámolt égéstér-térfogathoz hozzáadják a dugattyú lökete (magasság) és a hengerfurat (átmérõ) által kifeszített hengeres test térfogatát. Kaptunk egy "kicsi" és egy "nagy" térfogatot. A "kicsit" elosztjuk a "naggyal", és megkaptuk a viszonyszámot. "egy per" alakban szokás megadni"


Ne erőltesd ezt már ennyire.  Wink
Egy cikkből kimásolsz valamit, az még nem jelent semmit. Valamint pont nem igazol semmit, csak az arányszámot magyarázza (dedós módszerrel), amit első hsz-emben már leírtam.

A gyári adatokban megadott kompresszióviszony vagy sűrítési arány nem azonos a hengerekben mérhető kompresszió végnyomással.  wave
Tényleg kiszálltam.  Cool

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #66249 Dátum: 2016.01.01 péntek, 14:08:18 »

Kevered a közvetlen befecskendezésű dízelmotorok és az elő kamrás dízelmotorok kompresszió viszonyait.

A kompresszió viszony a sűrítési arány ugyanaz csak más szóval.
Nem lehet eltérő érték és főleg nem kétszerese....és ugye szerinted a kompresszió nyomás érték! Miben is van megadva?  vigyor3

nem keverek semmit, hanem azt kezdem észrevenni, h felületesen olvasol Sad
ezen már túlvagyunk itt:

kompresszióviszony = sűrítési viszony
kompresszió = sűrítési végnyomás

a motor lehet régi v új, lehet dízel v benzines ez a 2 adat mindegyiknél ugyanazt jelenti.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Oldalak: 1 ... 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 [1325] 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 ... 1558   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.12 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.