Ford Mondeo Club Hungary
2025.12.15 hétfő, 17:07:30
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
MK3 Általános kérdések
Oldalak:
1
...
1377
1378
1379
1380
1381
1382
1383
[
1384
]
1385
1386
1387
1388
1389
1390
1391
...
1559
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: MK3 Általános kérdések (Megtekintve 24787753 alkalommal)
bigzso
és 44 vendég van a témában
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69150 Dátum:
2016.07.26 kedd, 18:37:12 »
Idézetet írta: laza - 2016.07.26 kedd, 18:32:22
Köszönöm a gyors választ!
Akkor nálam valami nincs össze kötve vagy szét csúszott. Semmilyen "állásban" piktogrammal nem jön rajta levegő.
Hol kezdjem el keresni azt a levegő csövet ,amelyik ide lenne csatlakoztatva?
Tisztelt Fórumtárs!
Első körben meg kell vizsgálni a középkonzolban lévő levegő elosztó központot. Ha itt minden rendben akkor a teljes műszerfal lebontásával hozzáférsz a kérdéses csövekhez. Sajnos nem egyszerű mutatvány.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69151 Dátum:
2016.07.26 kedd, 18:38:26 »
Idézetet írta: zolika81 - 2016.07.26 kedd, 14:50:15
Üdv mindenkinek!
Pár napja villog a digitklíma kijelzőm.Minden működik csak villog.
Egyszer már csinálta két éve de újraindítás után megszünt de most
napok óta csinálja.
Nekem ez csak a panel cseréjével oldódott meg.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
laza
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 176
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69152 Dátum:
2016.07.26 kedd, 18:42:27 »
Idézetet írta: László - 2016.07.26 kedd, 18:37:12
Tisztelt Fórumtárs!
Első körben meg kell vizsgálni a középkonzolban lévő levegő elosztó központot. Ha itt minden rendben akkor a teljes műszerfal lebontásával hozzáférsz a kérdéses csövekhez. Sajnos nem egyszerű mutatvány.
Tisztelettel László!
Köszönöm László!
Nagy segítség amit leírtál,így fogom kezdeni.
Elméletileg a hétvégén bontani kell a műszerfalat,valami leválasztó ment gajra "légkondiba",mondta a légkondi szerelő.
Naplózva
2004 Ford Mondeo 2,0 tdci bvy kombi 6 seb. 130 Le Machine Silver (met) EGR off
zolika81
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69153 Dátum:
2016.07.26 kedd, 21:32:31 »
Idézetet írta: Butcher88 - 2016.07.26 kedd, 18:38:26
Nekem ez csak a panel cseréjével oldódott meg.
Remek hìrek.....
Köszi szépen!
Naplózva
balkal
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69154 Dátum:
2016.07.27 szerda, 08:22:10 »
Ez jó lehet a verdába ?
https://alkatreszek.hu/0450906508_sz
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69155 Dátum:
2016.07.27 szerda, 09:42:03 »
Idézetet írta: balkal - 2016.07.27 szerda, 08:22:10
Ez jó lehet a verdába ?
https://alkatreszek.hu/0450906508_sz
Attól függ, melyikbe.
Kétféle van a Mondeóban, az egyik ez, ahol 3 egyforma cső van benne (az egyik vékonyabb). A másiknál két cső van, a harmadik pedig egy egészen másféle csatlakozás:
https://www.fordpartsuk.com/images_orig/1088053/1.jpg
Nézd meg, milyen van most az autódban, és olyat vegyél.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pamacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 169
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69156 Dátum:
2016.07.27 szerda, 10:10:32 »
Sziasztok! Bovs hogy csak a problémáimmal zaklatlak Benneteket. Írtátok hogy a motor baloldaláról jövő kerregő hang miatt nézzem meg a bordás ékszíjat. Azt nézzem meg felülről ha lehet hogy mennyire laza?
Naplózva
Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69157 Dátum:
2016.07.27 szerda, 10:13:10 »
Idézetet írta: pamacs - 2016.07.27 szerda, 10:10:32
Sziasztok! Bovs hogy csak a problémáimmal zaklatlak Benneteket. Írtátok hogy a motor baloldaláról jövő kerregő hang miatt nézzem meg a bordás ékszíjat. Azt nézzem meg felülről ha lehet hogy mennyire laza?
A kerregő hang valamelyik görgő inkább. Le kéne akasztani a szíjat és megnézni mindet.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pamacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 169
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69158 Dátum:
2016.07.27 szerda, 10:33:07 »
A motor beindítása után nincs azonnal.
Naplózva
Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
balkal
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69159 Dátum:
2016.07.27 szerda, 11:20:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.07.27 szerda, 09:42:03
Attól függ, melyikbe.
Kétféle van a Mondeóban, az egyik ez, ahol 3 egyforma cső van benne (az egyik vékonyabb). A másiknál két cső van, a harmadik pedig egy egészen másféle csatlakozás:
https://www.fordpartsuk.com/images_orig/1088053/1.jpg
Nézd meg, milyen van most az autódban, és olyat vegyél.
AndyA
Ilyen 3 vékony csöves van. Mann filtert tettem bele legutobb. Akkor gondolom ezen a tipuson belul nincs több varia...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69160 Dátum:
2016.07.27 szerda, 11:31:31 »
Idézetet írta: balkal - 2016.07.27 szerda, 11:20:05
Ilyen 3 vékony csöves van. Mann filtert tettem bele legutobb. Akkor gondolom ezen a tipuson belul nincs több varia...
Nincs.
A Bosch általában lényegesen olcsóbb, mint a Mann.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69161 Dátum:
2016.07.27 szerda, 12:28:32 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.07.27 szerda, 11:31:31
Nincs.
A Bosch általában lényegesen olcsóbb, mint a Mann.
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Annyival gyengébb kivitel is. Mindkettőt szedtem már szét. Sajna szemmel látható és tapintható a különbség. Nem véletlen, hogy majdnem kétszerese a Mann ára a Bosch-nak. Sajnos a Bosch-nak csak a neve régi a minőség már rég a múlté!
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
pamacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 169
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69162 Dátum:
2016.07.27 szerda, 12:53:19 »
A bordásszíj lealasztásához kell rutin vagy egy laikus is le tudja akasztani?
Naplózva
Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69163 Dátum:
2016.07.27 szerda, 13:04:57 »
Idézetet írta: pamacs - 2016.07.27 szerda, 12:53:19
A bordásszíj lealasztásához kell rutin vagy egy laikus is le tudja akasztani?
Tisztelt Fórumtárs!
A hosszbordás szíj leakasztásához vagy egy erre a célra készített szerszám, vagy egy légkulcs kell, amivel lelazítod a főtengelyékszíj tárcsát. A szerszámról ha nem tévedek van leírás, vagy a FAQ vagy a WIKI topikban.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
pamacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 169
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69164 Dátum:
2016.07.27 szerda, 13:13:16 »
Köszönöm szépen.
Naplózva
Ford Mondeo Mk III. 2.0 TDCI 131LE 2004
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69165 Dátum:
2016.07.27 szerda, 13:27:19 »
Idézetet írta: László - 2016.07.27 szerda, 12:28:32
Tisztelt Fórumtárs!
Annyival gyengébb kivitel is. Mindkettőt szedtem már szét. Sajna szemmel látható és tapintható a különbség. Nem véletlen, hogy majdnem kétszerese a Mann ára a Bosch-nak. Sajnos a Bosch-nak csak a neve régi a minőség már rég a múlté!
Tisztelettel László!
Szerintem egy Alcónál még mindig jobb lehet.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69166 Dátum:
2016.07.27 szerda, 13:30:24 »
Idézetet írta: pamacs - 2016.07.27 szerda, 12:53:19
A bordásszíj lealasztásához kell rutin vagy egy laikus is le tudja akasztani?
Ha van szíjlazítód, akkor mindegy, hogy van-e rutinod. Ha nincs, akkor is...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69167 Dátum:
2016.07.27 szerda, 13:32:59 »
Idézetet írta: László - 2016.07.27 szerda, 13:04:57
Tisztelt Fórumtárs!
A hosszbordás szíj leakasztásához vagy egy erre a célra készített szerszám, vagy egy légkulcs kell, amivel lelazítod a főtengelyékszíj tárcsát. A szerszámról ha nem tévedek van leírás, vagy a FAQ vagy a WIKI topikban.
Tisztelettel László!
A lazító szerszámból lehet egy másik kivitelt is készíteni. Egy laposvas végére kell egy rossz kulcsról levágott fél collos négyszög véget felhegeszteni kb. 45 fokban, azaz a vas hosszával párhuzamosan az átlóját.
Ezzel utána akár az aknából, akár felülről a motor mellett benyúlva a feszítőbe lehet akasztani, és ugyanúgy működik, mint a másik célszerszám.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69168 Dátum:
2016.07.27 szerda, 14:06:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.07.27 szerda, 13:32:59
A lazító szerszámból lehet egy másik kivitelt is készíteni. Egy laposvas végére kell egy rossz kulcsról levágott fél collos négyszög véget felhegeszteni kb. 45 fokban, azaz a vas hosszával párhuzamosan az átlóját.
Ezzel utána akár az aknából, akár felülről a motor mellett benyúlva a feszítőbe lehet akasztani, és ugyanúgy működik, mint a másik célszerszám.
AndyA
Tessek itt egy univerzalis lazito szerszam
Ha ezt beveted, garantalt az ellazulas
Naplózva
blah blah blah
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69169 Dátum:
2016.07.27 szerda, 14:13:03 »
Idézetet írta: zacci - 2016.07.27 szerda, 14:06:43
Tessek itt egy univerzalis lazito szerszam
Ha ezt beveted, garantalt az ellazulas
http://us.123rf.com/450wm/iimages/iimages1303/iimages130301040/18458716-illusztr%C3%A1ci%C3%B3-egy-baseball-%C3%BCt%C5%91vel,-feh%C3%A9r-alapon.jpg?ver=6
Sajna generátorszíj-feszítőhöz nem alkalmas.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69170 Dátum:
2016.07.27 szerda, 15:26:15 »
Srácok, nézegetem az autókat.
Ez az Fóti aaa szalon milyen megbízható? Elég kevés km-el hirdetnek autókat. És elég jó állapotban, elég jó áron. Vigyázni kell velük? Vagy korrektek?!
Valakinek volt már tapasztalata? Hallani róluk valamit? Vagy el kell felejteni őket?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69171 Dátum:
2016.07.27 szerda, 15:33:13 »
Idézetet írta: Petike86 - 2016.07.27 szerda, 15:26:15
Srácok, nézegetem az autókat.
Ez az Fóti aaa szalon milyen megbízható? Elég kevés km-el hirdetnek autókat. És elég jó állapotban, elég jó áron. Vigyázni kell velük? Vagy korrektek?!
Valakinek volt már tapasztalata? Hallani róluk valamit? Vagy el kell felejteni őket?
homar.blog.hu
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69172 Dátum:
2016.07.27 szerda, 15:56:44 »
Idézetet írta: Petike86 - 2016.07.27 szerda, 15:26:15
Srácok, nézegetem az autókat.
Ez az Fóti aaa szalon milyen megbízható? Elég kevés km-el hirdetnek autókat. És elég jó állapotban, elég jó áron. Vigyázni kell velük? Vagy korrektek?!
Valakinek volt már tapasztalata? Hallani róluk valamit? Vagy el kell felejteni őket?
Tudod, ez az AAApage Satanas rövidítése...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69173 Dátum:
2016.07.27 szerda, 16:22:37 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.07.27 szerda, 13:27:19
Szerintem egy Alcónál még mindig jobb lehet.
AndyA
Tisztelt Fórumtárs!
Ebben tökéletesen egyetértünk. Sajnos a Bosch manapság szinte minden termékénél jelentősen visszaesett a minőség területén. Ez valószínű a beszállítók bűne, de ez nem menti fel a Bosch-t Visszatérve az üzemanyag szűrőkre, a tapasztalatomtól függetlenül a Bosch szűrő a széles kínálati piacon egy megfizethető jó minőséget jó választást jelent. Nem akartam szőrszálhasogató lenni csak a tapasztalatomat osztottam meg.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69174 Dátum:
2016.07.27 szerda, 16:50:47 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.07.27 szerda, 15:56:44
Tudod, ez az AAApage Satanas rövidítése...
AndyA
Korrekt választ is kapok???
Megbízható vagy sem?
Vagy ha nincs tapasztalat azt is elfogadom.
Naplózva
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69175 Dátum:
2016.07.27 szerda, 18:38:04 »
Idézetet írta: Petike86 - 2016.07.27 szerda, 16:50:47
Korrekt választ is kapok???
Megbízható vagy sem?
Vagy ha nincs tapasztalat azt is elfogadom.
Haver onnan vett csilli-villi Mk3 kombit.
A vásárlást követő fél évben ráköltött még egyszer annyit,mint a vételár. ( tény,hogy most egy normális árából van egy normálisan felújított verda
)
Nyilván ehhez kell egy balek vevő is....
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
tranyowrc
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 96
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69176 Dátum:
2016.07.27 szerda, 20:36:48 »
Sziasztok egy kis segitségre lenne szüksêgem nembirom kinyitni a motorháztetőt felpattan de hiába fordítom el a másik oldalra a kulcsot nembirom felnyitni
2001es tddi van valami trükk ienkor a felnItásra vagy konzervnyitóval kell ?
Naplózva
Kacaj
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69177 Dátum:
2016.07.27 szerda, 21:45:16 »
Idézetet írta: tranyowrc - 2016.07.27 szerda, 20:36:48
Sziasztok egy kis segitségre lenne szüksêgem nembirom kinyitni a motorháztetőt felpattan de hiába fordítom el a másik oldalra a kulcsot nembirom felnyitni
2001es tddi van valami trükk ienkor a felnItásra vagy konzervnyitóval kell ?
Szeva. így nem kell szétfúrnod a hűtőmaszkot:
https://www.youtube.com/watch?v=94rnD_D3kNY
és így birod fúrás nélkül szétszedni a zárat:
https://www.youtube.com/watch?v=ev87Itbhcp0
«
Utoljára szerkesztve: 2016.07.27 szerda, 22:02:58 írta Kacaj
»
Naplózva
2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
escse
Vendég
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69178 Dátum:
2016.07.27 szerda, 22:01:36 »
Sziasztok.
Szeretett Mondeo-m új hibajelenséget produkál, ebben kérném segítségeteket.
Amint valamelyest bemelegszik az autó iszonyat csikorgó-nyikorgó hangot ad, és ha megállok forróak a felnik. Azt is észrevettem, hogy ha a nyikorgás közben fékezek, a fékezés idejére megszűnik a hang. Vagyis logikusnak tűnik, hogy a fékeknél vmi folyamatosan surlódik a felnihez, és amint elkezd felforrósodni jön a nyikorgás is. A kérdésem hogy mi a jó fene az ami surlódik és miért??!
Válaszokat köszi előre is!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69179 Dátum:
2016.07.27 szerda, 23:04:21 »
Idézetet írta: escse - 2016.07.27 szerda, 22:01:36
Sziasztok.
Szeretett Mondeo-m új hibajelenséget produkál, ebben kérném segítségeteket.
Amint valamelyest bemelegszik az autó iszonyat csikorgó-nyikorgó hangot ad, és ha megállok forróak a felnik. Azt is észrevettem, hogy ha a nyikorgás közben fékezek, a fékezés idejére megszűnik a hang. Vagyis logikusnak tűnik, hogy a fékeknél vmi folyamatosan surlódik a felnihez, és amint elkezd felforrósodni jön a nyikorgás is. A kérdésem hogy mi a jó fene az ami surlódik és miért??!
Válaszokat köszi előre is!
Csak a hátsó felnik forróak vagy az elsők is?
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tranyowrc
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 96
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69180 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 00:01:07 »
Idézetet írta: Kacaj - 2016.07.27 szerda, 21:45:16
Szeva. így nem kell szétfúrnod a hűtőmaszkot:
https://www.youtube.com/watch?v=94rnD_D3kNY
és így birod fúrás nélkül szétszedni a zárat:
https://www.youtube.com/watch?v=ev87Itbhcp0
köszi megpróbálom még 1 kérdês a tankba ami van az a fehêr ház amiből szívja a gazolajt az kiszedhető? Az istenért nembírtam kiszedni nemakartam eltörni
Naplózva
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 698
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69181 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 06:33:18 »
Idézetet írta: escse - 2016.07.27 szerda, 22:01:36
Sziasztok.
Szeretett Mondeo-m új hibajelenséget produkál, ebben kérném segítségeteket.
Amint valamelyest bemelegszik az autó iszonyat csikorgó-nyikorgó hangot ad, és ha megállok forróak a felnik. Azt is észrevettem, hogy ha a nyikorgás közben fékezek, a fékezés idejére megszűnik a hang. Vagyis logikusnak tűnik, hogy a fékeknél vmi folyamatosan surlódik a felnihez, és amint elkezd felforrósodni jön a nyikorgás is. A kérdésem hogy mi a jó fene az ami surlódik és miért??!
Válaszokat köszi előre is!
Nekem csak egy felnire korlátozódott ugyanez a jelenség. A probléma az volt, hogy az egyik fékbetét megszorult, nem mozgott a hornyában, és gyakorlatilag folyamatosan hozzáért a tárcsához. Ugyanígy nyikorgott, minél többet mentem, annál jobban. Gondolom a súrlódás hatására "hőtágult" és nagyobb felületen érintkezett a tárcsával. Mindenképpen nézd/nézesd meg, mert el fog fogyni a betét és a tárcsának sem tesz jót.
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69182 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 08:01:30 »
Idézetet írta: Kacaj - 2016.07.27 szerda, 21:45:16
Szeva. így nem kell szétfúrnod a hűtőmaszkot:
https://www.youtube.com/watch?v=94rnD_D3kNY
és így birod fúrás nélkül szétszedni a zárat:
https://www.youtube.com/watch?v=ev87Itbhcp0
Az első módszer mondjuk, hogy OK. De amíg a felső két klipszet ki nem szeded, el nem töröd, akármi, addig nem vagy előbbre semmivel. És még egy apróság: a zár maga egy lyukban van az előlső rácsban, azaz még akkor sem tudod kivenni, ha minden rögzítését oldottad.
Akkor már jobb megoldás, hogy kis koronggal, Dremellel, vagy egy öngyújtóval megmelegített schnitzerrel óvatosan körbevágja a maszk elején az ovált, hogy utána egyben vissza tudja ragasztani. Én így csináltam (bár soha nem került sor a visszaragasztásra, mert a taxis gondoskodott róla tavaly, hogy legyen új rácsom
).
Ha pedig a csavart amennyire pontosan csak lehet, megüti egy pontozóval, és utána kifúrja, akkor magát a zárházat sem kell úgy összevagdalni a csavaroknál, mint a videóban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69183 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 10:56:45 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2016.07.27 szerda, 15:33:13
homar.blog.hu
Azt sejtem, hogy te az vagy...de miért nem tudsz értelmest választ adni ember?!?!
Normális kérdést tetem fel, akkor mi a fasz*rt nem tudod azt írni, hogy felejtse el mindenki azt a kereskedést?!?! Miért nem tudsz értelmesen válaszolni?! Ez annyira nehéz?!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27093
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69184 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 11:03:49 »
Idézetet írta: Petike86 - 2016.07.28 csütörtök, 10:56:45
Azt sejtem, hogy te az vagy...de miért nem tudsz értelmest választ adni ember?!?!
Normális kérdést tetem fel, akkor mi a ****rt nem tudod azt írni, hogy felejtse el mindenki azt a kereskedést?!?! Miért nem tudsz értelmesen válaszolni?! Ez annyira nehéz?!
Mert már ismerünk annyira, hogy egy szóra úgysem hiszed el.
Így viszont utána tudsz nézni, ami a fórumban feltett kérdés mellett is erősen ajánlott, a válaszoktól függetlenül.
Ajánlott olvasmány: A repülő sült galamb esete a tátott szájú Tóth Marival.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48623
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69185 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 11:04:49 »
Idézetet írta: Petike86 - 2016.07.27 szerda, 15:26:15
Srácok, nézegetem az autókat.
Ez az Fóti aaa szalon milyen megbízható? Elég kevés km-el hirdetnek autókat. És elég jó állapotban, elég jó áron. Vigyázni kell velük? Vagy korrektek?!
Valakinek volt már tapasztalata? Hallani róluk valamit? Vagy el kell felejteni őket?
fót eleve lepratelep.ismerek onnan valakit...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
geri93
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 299
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69186 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 11:07:35 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.07.28 csütörtök, 08:01:30
Az első módszer mondjuk, hogy OK. De amíg a felső két klipszet ki nem szeded, el nem töröd, akármi, addig nem vagy előbbre semmivel. És még egy apróság: a zár maga egy lyukban van az előlső rácsban, azaz még akkor sem tudod kivenni, ha minden rögzítését oldottad.
Akkor már jobb megoldás, hogy kis koronggal, Dremellel, vagy egy öngyújtóval megmelegített schnitzerrel óvatosan körbevágja a maszk elején az ovált, hogy utána egyben vissza tudja ragasztani. Én így csináltam (bár soha nem került sor a visszaragasztásra, mert a taxis gondoskodott róla tavaly, hogy legyen új rácsom
).
Ha pedig a csavart amennyire pontosan csak lehet, megüti egy pontozóval, és utána kifúrja, akkor magát a zárházat sem kell úgy összevagdalni a csavaroknál, mint a videóban.
AndyA
A témát olvasgatva lenne egy kérdésem. Mit lehet tenni, hogy megelőzzem az effajta hibát? Lassan már rettegek, hogy engem mikor ér utol és nem tudom majd felnyitni a motorháztetőt.
Érdemes esetleg előre lecserélni a zár csavarjait olyanra amit majd később egyszerűen ki lehet csavarni?
Naplózva
2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA
EGR
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26713
Phinabubus, filematológus
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69187 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 11:11:09 »
Idézetet írta: alf - 2016.07.28 csütörtök, 11:04:49
fót eleve lepratelep.ismerek onnan valakit...
Kit?
Szerintem is az, ezért költöztem Újpestre...
«
Utoljára szerkesztve: 2016.07.28 csütörtök, 11:14:05 írta Imot Hgolab
»
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Petike86
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 446
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69188 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 11:22:26 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.07.28 csütörtök, 11:03:49
Mert már ismerünk annyira, hogy egy szóra úgysem hiszed el.
Így viszont utána tudsz nézni, ami a fórumban feltett kérdés mellett is erősen ajánlott, a válaszoktól függetlenül.
Ajánlott olvasmány: A repülő sült galamb esete a tátott szájú Tóth Marival.
AndyA
Ha normálisan leírja valaki, miért ne hinném el?! Csak ha jönnek ezek a bu*i, semmitmondó lenéző válaszok, akkor persze, hogy kiakad az ember...
De azért utána olvastam, és igazából megvan a véleményem már nekem is. Szóval köszi!
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69189 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 13:19:21 »
Idézetet írta: geri93 - 2016.07.28 csütörtök, 11:07:35
A témát olvasgatva lenne egy kérdésem. Mit lehet tenni, hogy megelőzzem az effajta hibát? Lassan már rettegek, hogy engem mikor ér utol és nem tudom majd felnyitni a motorháztetőt.
Érdemes esetleg előre lecserélni a zár csavarjait olyanra amit majd később egyszerűen ki lehet csavarni?
Tisztelt Fórumtárs!
Amit tehetsz az az, hogy a zárszerkezetet tartó csavarokat lecseréled belsőkulcsnyílású imbusz csavarokra. Nem árt a későbbiekre való tekintettel megelőzés céljából beszerezni egy zárjavító készletet. Ezzel a felállással roncsolás nélkül javítható az esetleges zár probléma. Természetesen így romlott a gépkocsi ellophatósági tényezője de mint tudjuk, ellophatatlan gépjármű nem létezik. Az én gépsárkányom zárszerkezete is hasonló módon van átalakítva, már több éve. Azóta viszont a zár rendben teszi a dolgát.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
geri93
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 299
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69190 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 13:29:00 »
Idézetet írta: László - 2016.07.28 csütörtök, 13:19:21
Tisztelt Fórumtárs!
Amit tehetsz az az, hogy a zárszerkezetet tartó csavarokat lecseréled belsőkulcsnyílású imbusz csavarokra. Nem árt a későbbiekre való tekintettel megelőzés céljából beszerezni egy zárjavító készletet. Ezzel a felállással roncsolás nélkül javítható az esetleges zár probléma. Természetesen így romlott a gépkocsi ellophatósági tényezője de mint tudjuk, ellophatatlan gépjármű nem létezik. Az én gépsárkányom zárszerkezete is hasonló módon van átalakítva, már több éve. Azóta viszont a zár rendben teszi a dolgát.
Tisztelettel László!
Kedves László!
Köszönöm a választ!
Ezt a kis kockázatot vállalom a kellemetlenségek elkerülése végett. Esetleg azt is le tudnád írni, hogy pontosan milyen méretű imbusz csavarra lesz szükség? Természetesen ha már nem tudod, akkor marad a szétszedés majd bolt csavar beszerez és összerakás.
Naplózva
2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA
EGR
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69191 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 13:37:39 »
Idézetet írta: Petike86 - 2016.07.28 csütörtök, 10:56:45
Azt sejtem, hogy te az vagy...de miért nem tudsz értelmest választ adni ember?!?!
Normális kérdést tetem fel, akkor mi a ****rt nem tudod azt írni, hogy felejtse el mindenki azt a kereskedést?!?! Miért nem tudsz értelmesen válaszolni?! Ez annyira nehéz?!
Mert gondoltam, hogy elég lesz az, hogy belinkelek egy weboldalt, aminek a keresőjébe be fogod tudni írni, hogy AAA és el fogod tudni olvasni az ott leírt történeteket és ezt követően pedig te magad is le tudod vonni a következtetéseket, hogy érdemes-e velük üzletelni.
Lehet, hogy tévedtem, sry.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Kacaj
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 41
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69192 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 15:53:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2016.07.28 csütörtök, 08:01:30
Az első módszer mondjuk, hogy OK. De amíg a felső két klipszet ki nem szeded, el nem töröd, akármi, addig nem vagy előbbre semmivel. És még egy apróság: a zár maga egy lyukban van az előlső rácsban, azaz még akkor sem tudod kivenni, ha minden rögzítését oldottad.
Akkor már jobb megoldás, hogy kis koronggal, Dremellel, vagy egy öngyújtóval megmelegített schnitzerrel óvatosan körbevágja a maszk elején az ovált, hogy utána egyben vissza tudja ragasztani. Én így csináltam (bár soha nem került sor a visszaragasztásra, mert a taxis gondoskodott róla tavaly, hogy legyen új rácsom
).
Ha pedig a csavart amennyire pontosan csak lehet, megüti egy pontozóval, és utána kifúrja, akkor magát a zárházat sem kell úgy összevagdalni a csavaroknál, mint a videóban.
AndyA
Nekem az első módszer teljesen jól ment. Simán elértem az újaimmal a rögzítő klipszeket, mivel a motortér tető annyi hézagot hagyott, mert a tetőt a biztonsági retesz tartotta. A motortér tető nyelvénél el kell törni a műanyagot sajnos. Viszont ha a zár egyáltalán nem funkcionál, akkor szerintem se jó ez a megoldás. tranyowrc
fórumtársunk írta, neki nyit a zár csak a biztonsági reteszt nem mozgassa már. Szerintem teljesen jó ez a megoldás. A második módszerrel, mondjuk nekem csak 1 csavar jött ki, a másikra rá kellet hegesztenem egy fémrudat, hogy kiszedjem. Munkatársam mondeoján, mikor zárprobléma lett, szétbarmolta a szerelője a menetet. Ő is fúrta össze vissza, de nem jött össze neki. Az a bevágás elhanyagolható jobb mint a szét trancsírozott zár konzol. De ha nincs más fúrni kell.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.07.28 csütörtök, 16:03:42 írta Kacaj
»
Naplózva
2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69193 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 17:52:11 »
Idézetet írta: geri93 - 2016.07.28 csütörtök, 13:29:00
Kedves László!
Köszönöm a választ!
Ezt a kis kockázatot vállalom a kellemetlenségek elkerülése végett. Esetleg azt is le tudnád írni, hogy pontosan milyen méretű imbusz csavarra lesz szükség? Természetesen ha már nem tudod, akkor marad a szétszedés majd bolt csavar beszerez és összerakás.
Tisztelt Fórumtárs!
A kérdéses csavar mérete a következő: 6x10 mm méretű belső kulcsnyílású imbusz csavar. 5-ös imbusz kulccsal rögzíthető.
A zárban lévő nyíródó csavart a következő kép tudod a legkisebb roncsolással kivenni.
A nyírt csavarfejbe központosan beütsz egy pontozóval. Majd 3-4 mm fúróval középen befúrsz mintegy 10-15 mm-t. Ezután egy törtcsavar kiszedővel amit a Praktikerben kapsz komplett készletet (4-5 db) 2-3 ezer F-ért. A megfelelő átmérőjű kihajtóval egyszerűen mint egy sima csavart kihajtod a helyéről. Tudni illik a kihajtó balmenetes és szépen megszorulva a furatban kihajtható a csavar. Ezután az imbusz csavar így teljesen behajtható a zár tartófülében lévő süllyesztésbe és nem áll ki a csavar fej.
Én a gépsárkánynál az ívhegesztést nem javasolom. Komoly károkat és meglepetéseket okozhat a vezérlő elektronikában.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.07.28 csütörtök, 17:56:04 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2817
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69194 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 18:47:06 »
Megelőzés jeleggel, amíg még működik.
A rács levétele utàn a csavar fejébe kis flexxrl tudsz hornyot vágni. Utána csvarhüzóval kijön.
Érdemes kis átmérőre kopott tàrcsát használni.
Viszont Nyithatatlan állapotban, se a csavarhoz se a zárhoz nrm férsz hozzá. Ezert érdemrs az embléma mögött akkora lukat vágni, hogy hozzajuk férj, ezt a stáció is a még nyithatónál kell meglépni.
Enyém ilyen. Ha kell fotózok.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69195 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 19:16:02 »
Sziasztok!
A következő linken szereplő autót kérném véleményezzétek!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_ghia-10405764
Köszönöm!
Illetve még egy autó amire kíváncsi lennék mi a véleményetek róla.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_ghia_executive-10322539
«
Utoljára szerkesztve: 2016.07.28 csütörtök, 19:21:38 írta WildDaemon
»
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69196 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 20:52:10 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2016.07.28 csütörtök, 19:16:02
Sziasztok!
A következő linken szereplő autót kérném véleményezzétek!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_ghia-10405764
Köszönöm!
Illetve még egy autó amire kíváncsi lennék mi a véleményetek róla.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.0_tdci_ghia_executive-10322539
Arra keszülj, fel ha hozza kell nyúlni, akkor simán viheti akar a vételár felét is. Betegágy. A 2.2 kevésbé.
Naplózva
blah blah blah
WildDaemon
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 143
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69197 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 20:57:25 »
Idézetet írta: zacci - 2016.07.28 csütörtök, 20:52:10
Arra keszülj, fel ha hozza kell nyúlni, akkor simán viheti akar a vételár felét is. Betegágy. A 2.2 kevésbé.
a 2.2-nél a kereskedő vállalja, hogy diagnosztizáljam az autót.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69198 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 21:03:13 »
Idézetet írta: WildDaemon - 2016.07.28 csütörtök, 20:57:25
a 2.2-nél a kereskedő vállalja, hogy diagnosztizáljam az autót.
Es ? Attol meg ha hozza kell nyulni (marpedig hozza kell), akkor az nem 2ft lesz, de nem is 100e. Ezt vedd tudomasul.
Valos km-rel
Tenyleg valos, annyi amennyit mutat
«
Utoljára szerkesztve: 2016.07.28 csütörtök, 21:05:26 írta zacci
»
Naplózva
blah blah blah
geri93
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 299
Válasz: MK3 Általános kérdések
«
Új hozzászólás #69199 Dátum:
2016.07.28 csütörtök, 21:28:30 »
Idézetet írta: László - 2016.07.28 csütörtök, 17:52:11
Tisztelt Fórumtárs!
A kérdéses csavar mérete a következő: 6x10 mm méretű belső kulcsnyílású imbusz csavar. 5-ös imbusz kulccsal rögzíthető.
A zárban lévő nyíródó csavart a következő kép tudod a legkisebb roncsolással kivenni.
A nyírt csavarfejbe központosan beütsz egy pontozóval. Majd 3-4 mm fúróval középen befúrsz mintegy 10-15 mm-t. Ezután egy törtcsavar kiszedővel amit a Praktikerben kapsz komplett készletet (4-5 db) 2-3 ezer F-ért. A megfelelő átmérőjű kihajtóval egyszerűen mint egy sima csavart kihajtod a helyéről. Tudni illik a kihajtó balmenetes és szépen megszorulva a furatban kihajtható a csavar. Ezután az imbusz csavar így teljesen behajtható a zár tartófülében lévő süllyesztésbe és nem áll ki a csavar fej.
Én a gépsárkánynál az ívhegesztést nem javasolom. Komoly károkat és meglepetéseket okozhat a vezérlő elektronikában.
Tisztelettel László!
Köszönöm a hasznos infót! Megfogadom a tanácsokat!
Naplózva
2001 05 MK3 Kombi 2.0 TDDI 115LE D6BA
EGR
Oldalak:
1
...
1377
1378
1379
1380
1381
1382
1383
[
1384
]
1385
1386
1387
1388
1389
1390
1391
...
1559
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ