Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 13:11:06 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 279 280 281 282 283 284 285 [286] 287 288 289 290 291 292 293 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21469528 alkalommal)
0 Felhasználó és 150 vendég van a témában
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #14250 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:08:55 »

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy ha hideg és nedves az idő, akkor lassú tempóban kanyarodásnál olyan mint ha "lötyögne" a kormány. Aztán egy idő után elmúlik. Melegebb, szárazabb időben nem tapasztalom.
Mi lehet ez, érdemes vele foglalkozni?
Naplózva
Gabo
Vendég
« Új hozzászólás #14251 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:16:12 »

-15,-20 foknál borzasztó lesz a helyzet.
Nekem az előző 2 dizelem 15,20 kilóméter után érte el az üzemi hőfokot.

Nem azért, hogy izgassam a csapatot, de én is teszteltem a mostani dizelem.
+3 foknál "sima" üzemnél 8 kilóméter után üzemmeleg, úgy, hogy közben a klima 23 fok autómatán.
Ugyanez "kiegészitő fűtéssel" 2 kilóméter.  eljen
Istenkirály.

Zsoel!

Megnéztem ma reggel a motor melegedést.
+1 foknál nekem 5 km után lett üzemmeleg, Ebbőől 2 km lejtő, ahol motorfékkel megyek. Klima nekem 22 fok. DE a garázsból indulok (18 fok télen,nyáron), és végig meleg van a kocsiban :éljen.
Azért a garázs az igazi.   vigyor3 worship wave
Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2569



WWW
« Új hozzászólás #14252 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:19:20 »

Ha már így a fűtésekről megy a diskurzus, akkor megkérdezném, hogy a klímát ki hogy szokta használni?
Ilyenkor ebben a hidegben is megy vagy csak amikor melegebb van? Azt tudom, hogy ha az ember nem használja, akkor is érdemes hetente 2 hetente bekapcsolni 10-20 percre, hogy a  tömítések ne száradjanak ki.

Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14253 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:23:06 »

Ha már így a fűtésekről megy a diskurzus, akkor megkérdezném, hogy a klímát ki hogy szokta használni?
Ilyenkor ebben a hidegben is megy vagy csak amikor melegebb van? Azt tudom, hogy ha az ember nem használja, akkor is érdemes hetente 2 hetente bekapcsolni 10-20 percre, hogy a  tömítések ne száradjanak ki.

amióta kiderült, h eredményesebb a dolog, én automatán fűtöm fel a kocsit 27°ra állítva. így aztán nálam napi használatba van.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #14254 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:37:26 »

Ha már így a fűtésekről megy a diskurzus, akkor megkérdezném, hogy a klímát ki hogy szokta használni?
Ilyenkor ebben a hidegben is megy vagy csak amikor melegebb van? Azt tudom, hogy ha az ember nem használja, akkor is érdemes hetente 2 hetente bekapcsolni 10-20 percre, hogy a  tömítések ne száradjanak ki.



Nálam automatán van a rendszer, de a klíma ki van kapcsolva. Párásodási problémám nincs. Az igaz, hogy a klímát időnként érdemes lenne bekapcsolni, de tudomásom szerint +4 fok alatt úgysem indul be a kompresszor. A lakás klímáknál is megadják azt a hőmérséklet tartományt, ahol egyáltalán működik, sőt hűtőszekrényeknél is.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #14255 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:41:05 »

én a főkörit cseréltem le.

Ugyanez a történet. Mikor megvettem 2 éve, akkor az enyém is visszahűlt. Termosztátcsere (92 fokos!), és azóta egyenesen áll középen, ebben az időben kb. 3 km után már meleget fúj, ha hajnalban indulok akkor úgy 4 km után szoktam egy helyen megállni és levenni a kabátot, onnét már ingben ülök. És ez van kemény télben is - a 4 km-re lévő megállóhelyemen erős mínuszban is ingre lehet már vetkőzni, persze akkor még nem fűt teljes erővel, de kb. 2 km után az is megjön, addig meg simán kibírható már ingben is. Szóval a termosztátcsere szokott segíteni ezen a bajon. worship worship

Válasszuk szét a meleg fújás megindulását és az üzemi hőfok elérését. A meleg fújás nálam is 2 km után kezdődik, de az üzemi hőfok kb. 10 km.
Valószínűleg ki fogom cserélni a termosztátot. Figyelni kell a hőfokra, vagy a gyári eleve 92 fokos?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #14256 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:42:01 »

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy ha hideg és nedves az idő, akkor lassú tempóban kanyarodásnál olyan mint ha "lötyögne" a kormány. Aztán egy idő után elmúlik. Melegebb, szárazabb időben nem tapasztalom.
Mi lehet ez, érdemes vele foglalkozni?

Valami koppanás szerűséget érzel?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2569



WWW
« Új hozzászólás #14257 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:45:22 »


amióta kiderült, h eredményesebb a dolog, én automatán fűtöm fel a kocsit 27°ra állítva. így aztán nálam napi használatba van.

Az ok, hogy automatán nyomod, de a klíma is megyen? Ha igen akkor a fogyiba mennyire szól bele?
27fok??? wow1 wow1  Ezek szerint már nagyon várod a nyarat... nyes
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2569



WWW
« Új hozzászólás #14258 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:50:20 »



Nálam automatán van a rendszer, de a klíma ki van kapcsolva. Párásodási problémám nincs. Az igaz, hogy a klímát időnként érdemes lenne bekapcsolni, de tudomásom szerint +4 fok alatt úgysem indul be a kompresszor. A lakás klímáknál is megadják azt a hőmérséklet tartományt, ahol egyáltalán működik, sőt hűtőszekrényeknél is.


Én is probáltam az automata használatád, de engem zavar, hogy előszöl a lábra nyomja a meleget, aztán mikor már lerohadt a patám, akkor kegyeskedik a többi fúvokán is nyomatni, bár ezt se mindig veszem észre.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14259 Dátum: 2007.11.14 szerda, 08:58:21 »

Az ok, hogy automatán nyomod, de a klíma is megyen? Ha igen akkor a fogyiba mennyire szól bele?
27fok??? wow1 wow1  Ezek szerint már nagyon várod a nyarat... nyes
Én is probáltam az automata használatád, de engem zavar, hogy előszöl a lábra nyomja a meleget, aztán mikor már lerohadt a patám, akkor kegyeskedik a többi fúvokán is nyomatni, bár ezt se mindig veszem észre.

mivel klímahasználatról volt szó, így nem részleteztem h klíma állásban automatán. a nyarat + szép, h várom Smiley fogyiba ugyanannyit pofáz be mint nyáron.

azzal semmi baj nincs, ha először a láb kap meleget ... jobb érzés ha már a lábad nem fázik. azt + én is kikerülöm, h lerohaggyon a lábam ... kikapcsolom az automatát, és a szembefújást nyomom be. ez igazán nem hátráltat vezetés közben Smiley ha fáznék az jobban zavarna. másrészt ha már erősen jön a fűtés akkor leveszem 23 - 24°ra.
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.14 szerda, 08:59:53 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #14260 Dátum: 2007.11.14 szerda, 09:13:09 »

Valami koppanás szerűséget érzel?

Mintha apró ütéseket éreznék a kormányon, nehéz megfogalmazni. Előző autómnál is éreztem, akkor a "kutyacsont" vagy mi cserejevel megoldódott. Múltkor megnézettem, es azzal minden rendben.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14261 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:01:10 »

A klímát a következőképpen használja az ember: amikor jön a tavasz, beállít egy hőfokot. Télig hozzá se nyúl.
Annyi, hogy ha meleg van, bekapcsolja a klímát, megállás előtt egy kicsivel meg kikapcsolja. Ennyi.
Majd ha jön a tél, beállít egy másik hőfokot (ami jellemzően kevesebb, mint a nyári), és tavaszig hozzá se nyúl.

Az automata klíma nem azért van, hogy összevissza tekeregesd a hőfokot. Amíg hideg a motor, vagy langyos, hiába állítasz be akár 90 fokot, attól nem tud jobban fűteni.
Ha így több szabad időd marad, nézegesd inkább a lányokat az utcán.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #14262 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:25:59 »

Valami koppanás szerűséget érzel?

Mintha apró ütéseket éreznék a kormányon, nehéz megfogalmazni. Előző autómnál is éreztem, akkor a "kutyacsont" vagy mi cserejevel megoldódott. Múltkor megnézettem, es azzal minden rendben.

Csak kanyarodásnál érzed, vagy indulásnál, amikor engeded fel a kuplungot, illetve váltásoknál is?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #14263 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:26:29 »

Igen, igen!
nekem nyáron, a nagy melegben általában 24 fokra van állitva, a fene se akar megfagyni!  hehe
Télen általában 23 fokot választok, de hosszú úton elég a 22 is.

Tapasztalat, hogy ha a klima be van kapcsolva akkor hamarabb bemelegszik. De ez amiatt van, hogy a klima működése is lefogja a motort, ezért az a több fogyasztóra többet is termel.

Másik tapasztalat. Elindulás után 3-4 perc múlva nyomjátok be azt a gombot, ami hatására az első szélvédőre fújja a levegőt, és direktbe be is kapcsolja a klimát./Párátlanitás/
Na, akkor nálam azonnal jön a meleg, és nem kis mennyiségben. eljen
2-3 perc alatt felfűti a belteret, és utána már átnyomom auto-ra.
És onnantól a lábra fújja a meleget.
Naplózva
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #14264 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:29:52 »

Csak kanyarodásnál érzed, vagy indulásnál, amikor engeded fel a kuplungot, illetve váltásoknál is?

Hát szerintem csak kanyarodásnál, de majd megfigyelem, hogy indulásnál is érzem-e. De tényleg csak akkor jön elő, ha hideg van, vagy esős az idő.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14265 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:32:05 »

Tapasztalat, hogy ha a klima be van kapcsolva akkor hamarabb bemelegszik. De ez amiatt van, hogy a klima működése is lefogja a motort, ezért az a több fogyasztóra többet is termel.

A klíma asszem 7 fok alatt nem kapcsol be. Csak a szélvédőpárátlanításra.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14266 Dátum: 2007.11.14 szerda, 10:38:21 »

A klíma asszem 7 fok alatt nem kapcsol be. Csak a szélvédőpárátlanításra.

az is valami Smiley azzal már lehet fűteni.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14267 Dátum: 2007.11.14 szerda, 12:24:44 »

A klíma asszem 7 fok alatt nem kapcsol be. Csak a szélvédőpárátlanításra.

az is valami Smiley azzal már lehet fűteni.

Akarod mondani: hűteni. Ha a klíma bekapcsol, az hűt. A miénk egyáltalán nem tud fűteni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #14268 Dátum: 2007.11.14 szerda, 12:25:44 »

Valószínűleg ki fogom cserélni a termosztátot. Figyelni kell a hőfokra, vagy a gyári eleve 92 fokos?

Hát termosztátot nem vesz mindennap az ember, de úgy emlékszem, hogy kérés nélkül ilyet adtak az alvázszám alapján, ámbár én rákérdeztem a fiúknál a hőfokra. Ez szerintem akkor reális veszély, ha valami rötyi alkatrészboltban alkalmatlan emberektől vásárolsz utángyártott alkatrészt, ott nehéz megjósolni, hogy valójában mit is fognak rád sózni. De ezt nem ajánlom, szerintem te se terveztél ilyet. wave nyes
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #14269 Dátum: 2007.11.14 szerda, 12:54:56 »

Valószínűleg ki fogom cserélni a termosztátot. Figyelni kell a hőfokra, vagy a gyári eleve 92 fokos?

Hát termosztátot nem vesz mindennap az ember, de úgy emlékszem, hogy kérés nélkül ilyet adtak az alvázszám alapján, ámbár én rákérdeztem a fiúknál a hőfokra. Ez szerintem akkor reális veszély, ha valami rötyi alkatrészboltban alkalmatlan emberektől vásárolsz utángyártott alkatrészt, ott nehéz megjósolni, hogy valójában mit is fognak rád sózni. De ezt nem ajánlom, szerintem te se terveztél ilyet. wave nyes

Láttam már utángyártott termosztátot tiszta arany volt csodálkozom is hogy milyen kaffa. A gyáriba sok a tiszta vas alkatrész - szerencsére belül van és nem látszik
Naplózva
sztpuhi
Vendég
« Új hozzászólás #14270 Dátum: 2007.11.14 szerda, 19:36:38 »

én a főkörit cseréltem le.

Ugyanez a történet. Mikor megvettem 2 éve, akkor az enyém is visszahűlt. Termosztátcsere (92 fokos!), és azóta egyenesen áll középen....
Nékem is ilyen problémám van. A kérdés: mennyibe fáj egy ilyen művelet? B kérdés:mi történik, ha nem cserélem ki feltétlenül a termosztátot,ha egyáltalán az a baj(ha baj)?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14271 Dátum: 2007.11.14 szerda, 19:54:12 »

én a főkörit cseréltem le.

Ugyanez a történet. Mikor megvettem 2 éve, akkor az enyém is visszahűlt. Termosztátcsere (92 fokos!), és azóta egyenesen áll középen....
Nékem is ilyen problémám van. A kérdés: mennyibe fáj egy ilyen művelet? B kérdés:mi történik, ha nem cserélem ki feltétlenül a termosztátot,ha egyáltalán az a baj(ha baj)?

Maga a termosztát 3-5 ezer. A csere... akár magad is kicserélheted (félóra?).
Ha állandóan hideg motorral jár, az nem feltétlenül jó.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #14272 Dátum: 2007.11.14 szerda, 20:51:24 »


Maga a termosztát 3-5 ezer. A csere... akár magad is kicserélheted (félóra?).
Ha állandóan hideg motorral jár, az nem feltétlenül jó.

És persze jó sokat fog fogyasztani... pias
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14273 Dátum: 2007.11.14 szerda, 21:49:09 »

Nékem is ilyen problémám van. A kérdés: mennyibe fáj egy ilyen művelet? B kérdés:mi történik, ha nem cserélem ki feltétlenül a termosztátot,ha egyáltalán az a baj(ha baj)?

alkatrészigény: 1db termosztát
szerszámigény: 1db lapos csavarhúzó, 1db 8mm-es csillagkulcs (villás se rossz)
termosztátházról leszeded a vastag, hűtőbe menő vízcsövet (ehez kell a csavarhúzó) aztán szétszeded a házat (ehez kell a 8as kulcs) 3db csavar fogja össze. kiemeled a termosztátot, ha nem esett ki csak úgy Smiley átrakod a gumigyűrűt róla a másikra ha esetleg nem lenne a csomagba. helyére teszed, ház össze, cső fel. a felfogott fagyállót szűrve visszatöltöd és élvezed h jót tettél az autóddal.
folyamatosan hideg motorral járni elég komoly merénylet a motoron keresztül a pénztárcának.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #14274 Dátum: 2007.11.14 szerda, 22:06:48 »

Nékem is ilyen problémám van. A kérdés: mennyibe fáj egy ilyen művelet? B kérdés:mi történik, ha nem cserélem ki feltétlenül a termosztátot,ha egyáltalán az a baj(ha baj)?

alkatrészigény: 1db termosztát
szerszámigény: 1db lapos csavarhúzó, 1db 8mm-es csillagkulcs (villás se rossz)
termosztátházról leszeded a vastag, hűtőbe menő vízcsövet (ehez kell a csavarhúzó) aztán szétszeded a házat (ehez kell a 8as kulcs) 3db csavar fogja össze. kiemeled a termosztátot, ha nem esett ki csak úgy Smiley átrakod a gumigyűrűt róla a másikra ha esetleg nem lenne a csomagba. helyére teszed, ház össze, cső fel. a felfogott fagyállót szűrve visszatöltöd és élvezed h jót tettél az autóddal.
folyamatosan hideg motorral járni elég komoly merénylet a motoron keresztül a pénztárcának.

Mivel benzines: ki kell szedni a jobb lámpát és le kell kötni a szervó egyik csövét tartó konzolt.
A gyári bilincsek általában összenyomós gyorsbilincsek fogó is fog kelleni.

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14275 Dátum: 2007.11.14 szerda, 23:02:07 »


Maga a termosztát 3-5 ezer. A csere... akár magad is kicserélheted (félóra?).
Ha állandóan hideg motorral jár, az nem feltétlenül jó.

És persze jó sokat fog fogyasztani... pias

És fázni is fox...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14276 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 09:50:34 »

Akarod mondani: hűteni. Ha a klíma bekapcsol, az hűt. A miénk egyáltalán nem tud fűteni.

Kezelési Útmutató - Szélvédő jégmentesítése/páramentesítése:
"Amíg a MAX gomb be van kapcsolva, belsőlevegő-keringetés nem választható és a klímaberendezést nem lehet kikapcsolni. A ventillátor sebességét és a hőmérsékletet automatikusan a maximális teljesítményre állítja a rendszer, azok manuálisan nem állíthatók."
Kezelési Útmutató - A hőmérséklet beállítása:
"a hőmérséklet 16°C és 28°C között 0,5°C-os lépcsőkben állítható a gombok segítségével. A LO állásban (16°C alatt) a rendszer állandó hűtésre kapcsol, a HI állásban (28°C felett) pedig állandó fűtésre, és nem törekszik egy stabil hőmérséklet beszabályozására."

szóval akkor mégiscsak tud fűteni. sztem próbáld ki magadfelé forgatva a szellőzőket, 27°C AC állás AUTO üzemmódban, majd amikor kellően süt a dolog akkor válts át ECO állásba. ha tartod az állításod, miszerint a klímánk nem fűt nagy meglepetés fog érni!
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #14277 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 09:58:48 »

Akarod mondani: hűteni. Ha a klíma bekapcsol, az hűt. A miénk egyáltalán nem tud fűteni.

Kezelési Útmutató - Szélvédő jégmentesítése/páramentesítése:
"Amíg a MAX gomb be van kapcsolva, belsőlevegő-keringetés nem választható és a klímaberendezést nem lehet kikapcsolni. A ventillátor sebességét és a hőmérsékletet automatikusan a maximális teljesítményre állítja a rendszer, azok manuálisan nem állíthatók."
Kezelési Útmutató - A hőmérséklet beállítása:
"a hőmérséklet 16°C és 28°C között 0,5°C-os lépcsőkben állítható a gombok segítségével. A LO állásban (16°C alatt) a rendszer állandó hűtésre kapcsol, a HI állásban (28°C felett) pedig állandó fűtésre, és nem törekszik egy stabil hőmérséklet beszabályozására."

szóval akkor mégiscsak tud fűteni. sztem próbáld ki magadfelé forgatva a szellőzőket, 27°C AC állás AUTO üzemmódban, majd amikor kellően süt a dolog akkor válts át ECO állásba. ha tartod az állításod, miszerint a klímánk nem fűt nagy meglepetés fog érni!

Ebben egy szó sincs arról, hogy a klíma fűtene, mint ahogy nem is fűt.
A klíma a hűtéssel együtt párátlanítja is a levegőt (alacsony hőmérsékleten kevesebb vizet képes felvenni a levegő, a felesleg kicsapódik), majd ezt a levegőt a radiátor melegíti fel. Ezért kapcsolódik be szélvédő párátlanításnál.
A Hi, Lo csak arra vonatkozik, hogy nincs hőmérséklet szabályozás, automatikus hideg-meleg levegő keverés a belső hőmérséklet függvényében.
Ha a klíma fűtene, indítás után másodpercekkel kéne jönnie a meleg levegőnek.

A fenti idézet a teljes hűtő-fűtő szellőztető rendszerről szól. A klíma (kompresszor, hűtő, elpárologtató, stb) ennek egy részegysége, és csak hűtésre alkalmas.
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.15 csütörtök, 10:04:16 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14278 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 10:13:54 »

Ebben egy szó sincs arról, hogy a klíma fűtene, mint ahogy nem is fűt.


ezt nem gondoltad komolyan  nyes nyes nyes v csak 2 mondatonként olvastad?
íme akkor ami egyértelművé teszi a fűtés dolgot:  ... HI állásban (28°C felett) pedig állandó fűtésre ...
másrészt csak egy kis logika kérdése az egész dolog. szted a +2°C hőmérsékletből, ha a klímát használod: hogy lesz monnyuk 22°C ?
nálam erre a válasz egyértelműen: fűtéssel
ha azt a 2°C-t elkezded hűteni akkor az életbe nem éred el a 22°C-t.
másrészt neked is ajánlom tévhited megingatására a 27°AC - 27°ECO variálást.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14279 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 10:19:03 »

Ha a klíma tudna fűteni, akkor hideg motornál rögtön jönne a meleg levegő, és nem lenne kiegészítő elektromos fűtés, vagy gázolaj tüzelésű.
Teljesen hideg motornál tud meleg levegőt fújni? NEM!

A gond a következő: keverednek a fogalmak. Én, amikor klímáról beszélek, akkor a hűtőberendezésre gondolok, arra a kompresszorra/gázra/egyébre, ami a hideget állítja elő. A leírás pedig a teljes fűtő/hűtő berendezére, hőfokszabályzóval felszerelve (automata klíma).
(Ennek az előzménye: mondjuk az I-es mondeo. Ha nincs benne AC gomb, akkor nincs benne klíma, mondtuk. De a megfogalmazás nem pontos. Affajta kockás füzet.)
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.15 csütörtök, 10:25:26 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14280 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 10:35:46 »

Ha a klíma tudna fűteni, akkor hideg motornál rögtön jönne a meleg levegő, és nem lenne kiegészítő elektromos fűtés, vagy gázolaj tüzelésű.
Teljesen hideg motornál tud meleg levegőt fúni? NEM!

A gond a következő: keverednek a fogalmak. Én, amikor klímáról beszélek, akkor a hűtőberendezésre gondolok, arra a kompresszorra/gázra/egyébre, ami a hideget állítja elő. A leírás pedig a teljes fűtő/hűtő berendezére.
(Ennek az előzménye: mondjuk az I-es mondeo. Ha nincs benne AC gomb, akkor nincs benne klíma, mondtuk. De a megfogalmazás nem pontos. Affajta kockás füzet.)

ha erre szűkítjük a klímát, h kompresszor/gáz/egyéb (monnyuk az egyéb kategória már túl széles) akkor leginkább hűtésről lehet beszélni. de a klíma nem azéé van az autóban, h jó hideg legyen az utastér ... akkor nem is klímának hívnák, hanem monnyuk fagyasztónak. a hűtést megoldja saját rendszerből, a kompresszor, és klímahűtő segítségével, de hideget se fúj azonnal a bekapcsoláskor 40°C melegben. az is igaz, h a fűtéshez külső segítséget vesz igénybe ... a motor hőfokot (durván fogalmazva). de 30°os vízzel már előállítható az a 28°is, ezt a hőfokot pedig viszonylag hamar éri el a motor, és innen már beszélhetünk is fűtésről.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14281 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 10:51:13 »

Ebben egy szó sincs arról, hogy a klíma fűtene, mint ahogy nem is fűt.


ezt nem gondoltad komolyan  nyes nyes nyes v csak 2 mondatonként olvastad?
íme akkor ami egyértelművé teszi a fűtés dolgot:  ... HI állásban (28°C felett) pedig állandó fűtésre ...
másrészt csak egy kis logika kérdése az egész dolog. szted a +2°C hőmérsékletből, ha a klímát használod: hogy lesz monnyuk 22°C ?
nálam erre a válasz egyértelműen: fűtéssel
ha azt a 2°C-t elkezded hűteni akkor az életbe nem éred el a 22°C-t.
másrészt neked is ajánlom tévhited megingatására a 27°AC - 27°ECO variálást.


Hibas elmelet.

1. A klima mint egyseg ebben az ertelemben nem csak es kizarolag a kompresszor ki-be kapcsolasat ertjuk, hanem a teljes hutes/futes kor vezerleset.
2. HI allasra allitod a cuccot, akkor a rendszer figyelmen kivul hagyja a belso homerot es ontja a meleget szabalyozatlanul. A meleget a motor hutorendszerebol szipkazza.Ha LO-ra allitod, akkor meg folyamatosan megy a kompresszor es csinal hutohazat, szinten szabalyozatlanul. Mar ha a klima vezerlo AUTO modban van. Ellenkezo esetben csak a kinti levego homersekletet tolja befele es a kompresszor nem kapcsol be.
3 .Sajnos az autoban levo huto rendszernek nincs futesi funkcioja.
Hogy miert melegedik megis gyorsabban az utaster AC modban ? Azert, mert...
4 ...a rendszer bekapcsolja a klimat, vagyis a kompresszort, aminek hatasara az ECU megemeli a fordulatszamot, hogy a kompresszor okozta terhelest kompenzalja, ergo dusit, ergo hamarabb felmelegszik a motor es vele egyutt a hotoviz is, ami aztan bekerul az utasterbe es lon meleg. Ecceru es nacceru. Az ECO funkcional a kompresszor nem vagy csak nagyon ritkan kapcsol be, ergo a motor terheles kisebb, ergo az ECU nem dusit, ergo a rendszer osszesegeben kesobb erheti el az uzemi hofokot. Gondold vegig...Teljesen logikus...
Szal a kompresszornak csak annyi koze van a futeshez, hogy ecceruen leterheli a mocit, aminek kovetkezteben go to 4

A Mondeoban a klima NEM tud futeni ! A futes mindenkor a motor hutesi rendszerebol nyeri ! Ha nem igy lenne, akkor a meleg kb. 1 perc mulva jonne, ami mondjuk egyaltlaan nem lenne rossz, csak eppen nem igazan gazdasagos, mert ilyenkor folyamatosan menne a kompresszor, ami terheli a motort, nagyobb fogyasztas stb. Raadasul ott a motor hutovize ami egy ido utan mar meleg lesz es azta hot nem vezetet be az utasterbe, mert ugye a kompresszorral csinazod a futest. Tiszta pazarlas...
egyebkent nem lenne hulyeseg a kompresszorral futeni, de csak addig, mig a motor hutorendszere el nem eri az uzemi hofokot. Akkor a kompresszor lekapcsolna es a tovabbiakban a futest a motor hutorendszere szolgaltatna. Csak hat nem igy van. Arrol nemis beszelve, hogy 7fok alatt a klima kompresszor nem kapcsol be. Elvileg...
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.15 csütörtök, 10:57:08 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14282 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 10:52:39 »

Ha a klíma tudna fűteni, akkor hideg motornál rögtön jönne a meleg levegő, és nem lenne kiegészítő elektromos fűtés, vagy gázolaj tüzelésű.
Teljesen hideg motornál tud meleg levegőt fúni? NEM!

A gond a következő: keverednek a fogalmak. Én, amikor klímáról beszélek, akkor a hűtőberendezésre gondolok, arra a kompresszorra/gázra/egyébre, ami a hideget állítja elő. A leírás pedig a teljes fűtő/hűtő berendezére.
(Ennek az előzménye: mondjuk az I-es mondeo. Ha nincs benne AC gomb, akkor nincs benne klíma, mondtuk. De a megfogalmazás nem pontos. Affajta kockás füzet.)

ha erre szűkítjük a klímát, h kompresszor/gáz/egyéb (monnyuk az egyéb kategória már túl széles) akkor leginkább hűtésről lehet beszélni. de a klíma nem azéé van az autóban, h jó hideg legyen az utastér ... akkor nem is klímának hívnák, hanem monnyuk fagyasztónak. a hűtést megoldja saját rendszerből, a kompresszor, és klímahűtő segítségével, de hideget se fúj azonnal a bekapcsoláskor 40°C melegben. az is igaz, h a fűtéshez külső segítséget vesz igénybe ... a motor hőfokot (durván fogalmazva). de 30°os vízzel már előállítható az a 28°is, ezt a hőfokot pedig viszonylag hamar éri el a motor, és innen már beszélhetünk is fűtésről.
Szóval a klíma (AC) tud fűteni? Neeeeeeem... csak azért hangsúlyozom ki, mert az én lakásklímám tud. Sőt, egyes autókban is tudott fűteni.
Csak ezzel 1 a baj. Az úgy állítja elő a meleget, hogy kinn hideget csinál... na most, ha rettetntő hideg van (amikoris a szerkó kellene), akkor rossz hatásfokkal működik.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14283 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 11:04:11 »


...a rendszer bekapcsolja a klimat, vagyis a kompresszort, aminek hatasara az ECU megemeli a fordulatszamot...

egyebkent nem lenne hulyeseg a kompresszorral futeni, de csak addig, mig a motor hutorendszere el nem eri az uzemi hofokot. Akkor a kompresszor lekapcsolna es a tovabbiakban a futest a motor hutorendszere szolgaltatna.

Egész pontosan, az alapjáratot emeli meg. Ha haladsz 2000-es fordulaton, akkor úgymond nem dúsít. Persze azért mégis, mert több energia kell, a haladáson kívül tekerni kell a kompresszort is. Vagyis a nagyobb terhelés miatt melegszik.
Hogy miért nem használják a klímát fűtésre, az azért van, mert a hidegben nem olyan jó a hatásfoka, ugyanis a klíma (AC) szállítja azt a hőt, amit kintről vont el. ha kinn hideg van, neház még hidegebbet csinálni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14284 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 11:08:25 »

ejjha ezek aztán kacifántos megközelítések  Grin
szal igaz ami igaz fűteni csak külső segítséggel tud. de ha már kákán is csomót, akkor hűteni is csak külső segítséggel tud! a klíma rendszer önállóan semmit nem tud tenni, az utastér hőmérsékletével kapcsolatba.
szal ha elfogadjuk azt, h be kell indítani a motort, ahoz, h a kompresszor tudjon dolgozni, és ezáltal hűteni, akkor az miért kerül kétkezes tiltakozás tárgyává, h a fűtés funkcióhoz is be kell indítani ugyanazt a motort!?
sztem a klímaredszernek nem az a funkciója, h hűtse az utasteret, hanem az, h minden körülmények között 1 kellemes belső hőmérsékletet állítson elő (ettől hívják klímának, nem pedig hűtőnek). az + teljesen más lapra tartozik, h ezen funkciókhoz mikor milyen külső segítséget vesz igénybe.
« Utoljára szerkesztve: 2007.11.15 csütörtök, 11:10:20 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
ms02
Vendég
« Új hozzászólás #14285 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 11:22:25 »

ejjha ezek aztán kacifántos megközelítések  Grin
szal igaz ami igaz fűteni csak külső segítséggel tud. de ha már kákán is csomót,

Te még nem ismered Angelt eplus2 eplus2

Angel  law
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14286 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 11:36:09 »

ejjha ezek aztán kacifántos megközelítések  Grin
szal igaz ami igaz fűteni csak külső segítséggel tud. de ha már kákán is csomót, akkor hűteni is csak külső segítséggel tud! a klíma rendszer önállóan semmit nem tud tenni, az utastér hőmérsékletével kapcsolatba.
szal ha elfogadjuk azt, h be kell indítani a motort, ahoz, h a kompresszor tudjon dolgozni, és ezáltal hűteni, akkor az miért kerül kétkezes tiltakozás tárgyává, h a fűtés funkcióhoz is be kell indítani ugyanazt a motort!?
sztem a klímaredszernek nem az a funkciója, h hűtse az utasteret, hanem az, h minden körülmények között 1 kellemes belső hőmérsékletet állítson elő (ettől hívják klímának, nem pedig hűtőnek). az + teljesen más lapra tartozik, h ezen funkciókhoz mikor milyen külső segítséget vesz igénybe.

Várj. Az AC, ami a klímakompresszort, és így tovább jelenti, na az nem tud fűteni.
Próbáld ki. Rettentő hideg motor. Beindítod. bekapcsolod a fűtést, az autó állóhelyzetben. Tud meleget nyomni? Kb még 10 percig nem. Tekeri a motor? Igen. Tud hőt előállítani? Nem.
Másik. Rettentő meleg van, az autó kinn a napon (mondjuk egy nudista strand mellett). Beindítod a motort. Rögtön 80 fokos levegőt fúj. Bekapcsolod az AC-t, és rögtön elkezdi hűteni a levegőt. A 80-ról 1-2 perc alatt lehűl mondjuk 4-re (azért nem azonnal, mert a teljes műszerfal forró, és azt is le kell hűteni). Tud az AC hűteni? Igen.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14287 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 11:39:51 »

ejjha ezek aztán kacifántos megközelítések  Grin
szal igaz ami igaz fűteni csak külső segítséggel tud. de ha már kákán is csomót, akkor hűteni is csak külső segítséggel tud! a klíma rendszer önállóan semmit nem tud tenni, az utastér hőmérsékletével kapcsolatba.
szal ha elfogadjuk azt, h be kell indítani a motort, ahoz, h a kompresszor tudjon dolgozni, és ezáltal hűteni, akkor az miért kerül kétkezes tiltakozás tárgyává, h a fűtés funkcióhoz is be kell indítani ugyanazt a motort!?
sztem a klímaredszernek nem az a funkciója, h hűtse az utasteret, hanem az, h minden körülmények között 1 kellemes belső hőmérsékletet állítson elő (ettől hívják klímának, nem pedig hűtőnek). az + teljesen más lapra tartozik, h ezen funkciókhoz mikor milyen külső segítséget vesz igénybe.

Ebben igazad van. DE az A/C gomb tipikusan a kompresszorra vonatkozo cucc. En nem tiltakoztam ket kezzel az ellen, hogy be kell inditanod a motort, hogy meleg legyen. De a meleg eloallitasat nem a kompresszor vegzi, ergo az A/C gombbal csak azt ered el, hogy a rendszer megemeli az alapjaratot, dusit, tobb uzemynagot ad a mocinak, ami hatasara hamarabb melegszik a hutoviz, ami a tenyleges futesert felel. De ennyi erovel mehetnel hegynek felfele is, mert kb. ugyanezt a hatast erned el. A motort leterheled, az ECU tobb uzemanyagod ad, es lon gyorsabban melegedo hutoviz.
Sot, ha bekapcsolod az elos-hatso ablax futest, azzal is leterheled a motort a generatoron keresztul, amit az ECU erzekel es dusit etc. etc. picivel hamarabb lesz meleg + leolvad a jeg az ablaxrol. Kellemest a hasznossal Cool
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14288 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 11:59:00 »

Ebben igazad van. DE az A/C gomb tipikusan a kompresszorra vonatkozo cucc. En nem tiltakoztam ket kezzel az ellen, hogy be kell inditanod a motort, hogy meleg legyen. De a meleg eloallitasat nem a kompresszor vegzi, ergo az A/C gombbal csak azt ered el, hogy a rendszer megemeli az alapjaratot, dusit, tobb uzemynagot ad a mocinak, ami hatasara hamarabb melegszik a hutoviz, ami a tenyleges futesert felel.

Arany szavak, Zacci, arany szavak. Íme egy pillanat, amikor egyetértünk (egyetertunk). Van ilyen is! worship
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #14289 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 14:37:50 »

Ebben egy szó sincs arról, hogy a klíma fűtene, mint ahogy nem is fűt.


ezt nem gondoltad komolyan  nyes nyes nyes v csak 2 mondatonként olvastad?
íme akkor ami egyértelművé teszi a fűtés dolgot:  ... HI állásban (28°C felett) pedig állandó fűtésre ...
másrészt csak egy kis logika kérdése az egész dolog. szted a +2°C hőmérsékletből, ha a klímát használod: hogy lesz monnyuk 22°C ?
nálam erre a válasz egyértelműen: fűtéssel
ha azt a 2°C-t elkezded hűteni akkor az életbe nem éred el a 22°C-t.
másrészt neked is ajánlom tévhited megingatására a 27°AC - 27°ECO variálást.


Kevered a fogalmakat, de ezt írtam én is és Angel is.
Pont az idézet segít a fogalmak tisztázásában: "MAX gomb megnyomásakor a klímaberendezés nem kapcsolható ki" Jól néznénk ki, ha ezek után örökre MAX módban maradna a rendszer. Akkor mi is a klíma? A válasz: az A/C, hiszen azt MAX módban nem lehet kikapcsolni. Az A/C pedig a klímakompresszor és társai.
Emellett vedd észre, hogy az útmutató a fűtésnél mindig rendszerről ír, és sohasem a klímáról.

Tehát az útmutató értelmében vett klíma nem tud fűteni.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
sztpuhi
Vendég
« Új hozzászólás #14290 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 18:39:47 »


Mivel benzines: ki kell szedni a jobb lámpát és le kell kötni a szervó egyik csövét tartó konzolt.
A gyári bilincsek általában összenyomós gyorsbilincsek fogó is fog kelleni.


[/quote]

Köszi a válaszokat! Hét végén, ha világos és száraz idő lesz belekukkantok.
Naplózva
Franky
Vendég
« Új hozzászólás #14291 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 19:21:36 »

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy ha hideg és nedves az idő, akkor lassú tempóban kanyarodásnál olyan mint ha "lötyögne" a kormány. Aztán egy idő után elmúlik. Melegebb, szárazabb időben nem tapasztalom.
Mi lehet ez, érdemes vele foglalkozni?
Én is tapasztalok ilyet. Nekem olyan, mintha valami recsegne a kormánynál lassú kanyarodásnál. Elinduláskor is produkálja néha, talán még váltáskor is. De nem mindig. Inkább tényleg csak hidegben. Mi lehet? Valami csapágy ment szét?
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #14292 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 19:49:55 »

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy ha hideg és nedves az idő, akkor lassú tempóban kanyarodásnál olyan mint ha "lötyögne" a kormány. Aztán egy idő után elmúlik. Melegebb, szárazabb időben nem tapasztalom.
Mi lehet ez, érdemes vele foglalkozni?
Én is tapasztalok ilyet. Nekem olyan, mintha valami recsegne a kormánynál lassú kanyarodásnál. Elinduláskor is produkálja néha, talán még váltáskor is. De nem mindig. Inkább tényleg csak hidegben. Mi lehet? Valami csapágy ment szét?
Na ezt szeretném én is tudni!
Nekem is most a hidegben jött elő, de korábban is éreztem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14293 Dátum: 2007.11.15 csütörtök, 21:58:15 »

Kevered a fogalmakat, de ezt írtam én is és Angel is.
Pont az idézet segít a fogalmak tisztázásában: "MAX gomb megnyomásakor a klímaberendezés nem kapcsolható ki" Jól néznénk ki, ha ezek után örökre MAX módban maradna a rendszer. Akkor mi is a klíma? A válasz: az A/C, hiszen azt MAX módban nem lehet kikapcsolni. Az A/C pedig a klímakompresszor és társai.
Emellett vedd észre, hogy az útmutató a fűtésnél mindig rendszerről ír, és sohasem a klímáról.
Tehát az útmutató értelmében vett klíma nem tud fűteni.

hát igen. pont az idézet. "MAX gomb megnyomásakor a klímaberendezés nem kapcsolható ki" ... szóval megy a klíma addig amíg ki nem nyomod a MAXot, mégis MAXimális erővel fűt a rendszer. ha AC üzemmódban nem hatékonyabb a fűtés mint ECO üzemmódban, akkor miért használ AC-t, és miért nem ECO-t? most jöhet az h ECU stb, de üzemmeleg motornál is AC-t használ, ahol pedig a motorterhelés már annyira mind1, mivel a víz 90°C ... ebből akár ECO-val is el tud szívni annyi hőt amennyi kell ... ha nem az AC a hatékonyabb.
a dolog nyitja abban rejlik, h a rendszer eléggé összetett. bizonyos dolgok segítségével (kompresszor, klímahűtő, hűtőventillátor) tud hűteni a rendszer. más összetevőkkel (fűtőradiátor, motor hőfok) pedig fűt ugyanez a rendszer, persze külön csövön jön a hideg, és külön csövön a meleg.
ez pont olyan mint monnyuk a TéVé. attól, h be van kötve a kábel de nincs a lakásba TéVé még nem lesz kábelTéVé. ha van TéVé de nincs kábel akkor megintcsak nincs. a dologhoz mind2 eszközre szükség van.
a klímával is ez a helyzet. ha csak a meleget tudja kezelni, azt fűtésnek hívjuk. ha csak a hidegre szakosodott azt hűtésnek. attól klíma, h mind2 összetevőt kezelni tudja, akár a 2 összetevő kombinációjával is. mivel nagyon jól kezeli a fűtést, ezért nyugodtan mondható, h fűt. az természetes, h nem önerőből, de mint lentebb írtam a hűtésnek is vannak járulékos dolgai.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #14294 Dátum: 2007.11.16 péntek, 07:49:57 »


hát igen. pont az idézet. "MAX gomb megnyomásakor a klímaberendezés nem kapcsolható ki" ... szóval megy a klíma addig amíg ki nem nyomod a MAXot, mégis MAXimális erővel fűt a rendszer. ha AC üzemmódban nem hatékonyabb a fűtés mint ECO üzemmódban, akkor miért használ AC-t, és miért nem ECO-t?

Ezt már leírtam a legelején: mert a klíma PÁRÁTLANÍTJA a levegőt, és a MAX állás a szélvédő leggyorsabb jég/páramentesítésére szolgál.
Ha esős időben öten beültök az autóba, a klíma (=A/C) bekapcsolásával az ablakokról pillanatok alatt eltűnik a pára, de nem azért mert meleget fúj a rendszer, hanem azért, mert szárazat. A párátlanítás akkor is működik, amikor a motor még hideg, és a rendszer nem is tud meleget fújni.

A Mondeo fűtését a motor hulladékhője, hűtését a klíma (=A/C gombbal ki- bekapcsolható segédberendezés) biztosítja, ezeket egy központi egység vezérli, de a hideg és meleg forrása ettől még különböző.

Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
thevenin
Vendég
« Új hozzászólás #14295 Dátum: 2007.11.16 péntek, 10:31:43 »

Hello,
korabbi tema volt kozponti zar bizonytalan mukodese.hidegben idonkent magatol bezart.Na utanajartam a temanak, a Frod szervizben felvilagositottak hogy nem en vagyok az elso aki ezt tapasztalja.Hala isten nem a fedelzeti, (legalabbis ilyenre ennel a tipusnal, ebben a szervizben, ilyen hiba miatt meg nem volt pelda) viszont minden valoszinuseg szerint valamelyik ajtoban levo kozponti zar mozgato motor gyengelkedik. Azert hidegben jelentkezik mert meg nem doglott teljesen, a hideg viszont kihozza a tunetet.(minden ridegebb, dermedtebb,jobban szorul,stb.) Ahogy leirtam hogy miket tapasztalok, a Mester ajtora (vezeto melletti) gyanakodnak.Az hogy elindulas utan a mozgasban levo autonal is allapotot valt a kozponti zar, arra utal hogy a vegallasokkal van baj, nem tud stabilan onmagatol valtani, es a vibracio (*** magyar utak) segit ebben.
Ennek ellenere azt a tanacsot kaptam hogy ne kapkodjak, egy ilyen motor ugy 30korul van.(nekem mar ez is megkonnyebules volt a feltetelezett 200-250-est fedelzeti csere lehetosege utan), probaljak valami contact sprayt (WD-40) hatha segit.
Vettem is egy 2,5 dcl-es palackot, hat nem sok van az aljan, csopogott az egesz kocsi a WD-40tol, legszivesebben egy medencet megtoltottem volna vele hogy martogassam a kocsit. Elkiabalni nem akarom a dolgot de 3 napja rendben van, pedig azota csak hidegebb lett.Mindenesetre latvanyos a javulas, hatasosnak tunik a dolog az elozo helyzethez kepest.Akinek ilyen gondja van, annak javaslom ezt a modszert kiprobalasra.Udv.

Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #14296 Dátum: 2007.11.16 péntek, 10:38:49 »

Hello,
korabbi tema volt kozponti zar bizonytalan mukodese.hidegben idonkent magatol bezart.Na utanajartam a temanak, a Frod szervizben felvilagositottak hogy nem en vagyok az elso aki ezt tapasztalja.Hala isten nem a fedelzeti, (legalabbis ilyenre ennel a tipusnal, ebben a szervizben, ilyen hiba miatt meg nem volt pelda) viszont minden valoszinuseg szerint valamelyik ajtoban levo kozponti zar mozgato motor gyengelkedik. Azert hidegben jelentkezik mert meg nem doglott teljesen, a hideg viszont kihozza a tunetet.(minden ridegebb, dermedtebb,jobban szorul,stb.) Ahogy leirtam hogy miket tapasztalok, a Mester ajtora (vezeto melletti) gyanakodnak.Az hogy elindulas utan a mozgasban levo autonal is allapotot valt a kozponti zar, arra utal hogy a vegallasokkal van baj, nem tud stabilan onmagatol valtani, es a vibracio (*** magyar utak) segit ebben.
Ennek ellenere azt a tanacsot kaptam hogy ne kapkodjak, egy ilyen motor ugy 30korul van.(nekem mar ez is megkonnyebules volt a feltetelezett 200-250-est fedelzeti csere lehetosege utan), probaljak valami contact sprayt (WD-40) hatha segit.
Vettem is egy 2,5 dcl-es palackot, hat nem sok van az aljan, csopogott az egesz kocsi a WD-40tol, legszivesebben egy medencet megtoltottem volna vele hogy martogassam a kocsit. Elkiabalni nem akarom a dolgot de 3 napja rendben van, pedig azota csak hidegebb lett.Mindenesetre latvanyos a javulas, hatasosnak tunik a dolog az elozo helyzethez kepest.Akinek ilyen gondja van, annak javaslom ezt a modszert kiprobalasra.Udv.



Mivel ez egy ismert hiba Ford szervíznek tudnia kellett volna róla, és persze mi a hiba okának megszüntetésének módja.
Na mind1 2 naponta beírom legalább szaporodnak a hozzászólásaim Wink

A gond a zár csatlakozójánál keresendő: a kábel bevezetésénél használt szigetelő gyűrűk beengedik a nedvességet a csatlakozóba és onnan beszivárog a zárba. A hiba megszüntetésének módja a vezetékek bevezetéseit sziloplaszt vagy szilikongumi felhasználásával le kell szigetelni végleg. Zárat csatit jól be WD40ezni és sokáig jó lesz.

Javasolt a hátsó ajtó rendszám feletti díszcsík szigetelése is. A kitekerésnél beleszakadhatnak a csavarok akár 2 éves autónál is, szóval előtte 1 - 2 napig fujkálni utána kitekerni és szigetelni.
Naplózva
szendre
Vendég
« Új hozzászólás #14297 Dátum: 2007.11.16 péntek, 15:44:41 »

Hello,
korabbi tema volt kozponti zar bizonytalan mukodese.hidegben idonkent magatol bezart.Na utanajartam a temanak, a Frod szervizben felvilagositottak hogy nem en vagyok az elso aki ezt tapasztalja.Hala isten nem a fedelzeti, (legalabbis ilyenre ennel a tipusnal, ebben a szervizben, ilyen hiba miatt meg nem volt pelda) viszont minden valoszinuseg szerint valamelyik ajtoban levo kozponti zar mozgato motor gyengelkedik. Azert hidegben jelentkezik mert meg nem doglott teljesen, a hideg viszont kihozza a tunetet.(minden ridegebb, dermedtebb,jobban szorul,stb.) Ahogy leirtam hogy miket tapasztalok, a Mester ajtora (vezeto melletti) gyanakodnak.Az hogy elindulas utan a mozgasban levo autonal is allapotot valt a kozponti zar, arra utal hogy a vegallasokkal van baj, nem tud stabilan onmagatol valtani, es a vibracio (*** magyar utak) segit ebben.
Ennek ellenere azt a tanacsot kaptam hogy ne kapkodjak, egy ilyen motor ugy 30korul van.(nekem mar ez is megkonnyebules volt a feltetelezett 200-250-est fedelzeti csere lehetosege utan), probaljak valami contact sprayt (WD-40) hatha segit.
Vettem is egy 2,5 dcl-es palackot, hat nem sok van az aljan, csopogott az egesz kocsi a WD-40tol, legszivesebben egy medencet megtoltottem volna vele hogy martogassam a kocsit. Elkiabalni nem akarom a dolgot de 3 napja rendben van, pedig azota csak hidegebb lett.Mindenesetre latvanyos a javulas, hatasosnak tunik a dolog az elozo helyzethez kepest.Akinek ilyen gondja van, annak javaslom ezt a modszert kiprobalasra.Udv.



Mivel ez egy ismert hiba Ford szervíznek tudnia kellett volna róla, és persze mi a hiba okának megszüntetésének módja.
Na mind1 2 naponta beírom legalább szaporodnak a hozzászólásaim Wink

A gond a zár csatlakozójánál keresendő: a kábel bevezetésénél használt szigetelő gyűrűk beengedik a nedvességet a csatlakozóba és onnan beszivárog a zárba. A hiba megszüntetésének módja a vezetékek bevezetéseit sziloplaszt vagy szilikongumi felhasználásával le kell szigetelni végleg. Zárat csatit jól be WD40ezni és sokáig jó lesz.

Javasolt a hátsó ajtó rendszám feletti díszcsík szigetelése is. A kitekerésnél beleszakadhatnak a csavarok akár 2 éves autónál is, szóval előtte 1 - 2 napig fujkálni utána kitekerni és szigetelni.

Én a fenti műveleteket már elvégeztem hetekkel ezelőtt is. LEszigeteltem szilikonnal a csatlakozót, de nem egészen értem, hogy oda hogyan folyhatna be a víz, mikor is lefelé áll a csatlakozó. WD 40 től pár napig jó lett, de amióta ilyen hideg van azóta teljesen kaki az egész. Én már döntöttem. Cserélem a zárat! (24-ért meg lehet kapni).
Megnézettem még az Ivanics villamosságisával (messze földön híres ford specialista) és ő is azt mondta, hogy nincs mit tenni. 
Naplózva
fusim
Vendég
« Új hozzászólás #14298 Dátum: 2007.11.16 péntek, 16:04:10 »

Én a fenti műveleteket már elvégeztem hetekkel ezelőtt is. LEszigeteltem szilikonnal a csatlakozót, de nem egészen értem, hogy oda hogyan folyhatna be a víz, mikor is lefelé áll a csatlakozó. WD 40 től pár napig jó lett, de amióta ilyen hideg van azóta teljesen kaki az egész. Én már döntöttem. Cserélem a zárat! (24-ért meg lehet kapni).
Megnézettem még az Ivanics villamosságisával (messze földön híres ford specialista) és ő is azt mondta, hogy nincs mit tenni. 

Az új zárat szigeteld le valami masszával nehogy beázzon az is Sad
Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #14299 Dátum: 2007.11.16 péntek, 17:08:48 »

Én a fenti műveleteket már elvégeztem hetekkel ezelőtt is. LEszigeteltem szilikonnal a csatlakozót, de nem egészen értem, hogy oda hogyan folyhatna be a víz, mikor is lefelé áll a csatlakozó. WD 40 től pár napig jó lett, de amióta ilyen hideg van azóta teljesen kaki az egész. Én már döntöttem. Cserélem a zárat! (24-ért meg lehet kapni).
Megnézettem még az Ivanics villamosságisával (messze földön híres ford specialista) és ő is azt mondta, hogy nincs mit tenni. 

Az új zárat szigeteld le valami masszával nehogy beázzon az is Sad



Ez teljesen érdekes, mert nekem is sorra tönkre mennek a zárak (pláne a hidegben)…a szemvízben azt mondták, hogy a zár motorja ennyit bír (típus hiba), a vezérlő motorja dobja be a törülközőt, ha szétbarkácsolom a szegecselést és szétszedem utána is nagyon gyengén nyit-zár. Én csak zár cserében látom a megoldást. Az utólagos szigetelés az új zárat lehet, hogy tovább vádi (mintha nem lenne szigetelése). Ám a zárat utólag megjavítgatni szerintem reménytelen… szomoru1 szomoru1
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Oldalak: 1 ... 279 280 281 282 283 284 285 [286] 287 288 289 290 291 292 293 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.304 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.