Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 12:30:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 284 285 286 287 288 289 290 [291] 292 293 294 295 296 297 298 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21468918 alkalommal)
0 Felhasználó és 320 vendég van a témában
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14500 Dátum: 2008.01.02 szerda, 16:17:46 »


[/quote]

Ahum, igen lehet ez csinazza ezta szuttyogo hangot Cool
A termo a moci masik vegeben van. Amit ott latsz az orvenylap szabalyzo vakuum dob mellett, azaz EGR szelep ! Cool
[/quote]
Hát, asszem komolyabban szemügyre kell vennem ezt a mocit. A másik végében a szíjak vannak.
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14501 Dátum: 2008.01.02 szerda, 16:20:22 »

Ace,

Nos, a Te motorod nem hidrotokes, hanem korongos. 180e-nel nagyon nem valoszinu, hogy szelephezagot kene allitani. Az en 2.0i gepem reggel egyaltalan nem csattog. Sokkal nagyobb eselyt(99%) adok arra, hogy a szivosorod a halalan van. Es ha nem akarsz motorgeneralt, akkor surgosen megnezeted es ha tenyleg szivosor, akkor azonnal csere. kb. 60e+szereles. Abba a szervizbe, ahol azt mondtak hidrotokes, en tobbet nem vinnem a gepet. Azt legalabb tudjak, hogy benzines a gep ?
A rangatas szinten lehetseges a szivosor hibajabol. A Te felelosseged, hogy ebben az alapotban tovabb hasznalod a gepet. Ha szerencsed van kibirja azta 2hetet, ha nem akkor eccercsak lerohad az ut szelen es johet a motor general.
Egyébként az 1.8 duratec nem korongos, hanem tőkés!

Nyugi, korongos. Mar ha MKIIIrol van szo. Marpedig az 1.8 meg a durrancstech MKIII-ban vanik.
Hát ebben a korong dologban nem vok biztos, de azt tudom hogy (heccből) kértem árajánlatot a z én alvázszámom alapján hidrotőkére, és kaptam is. Méghozzá 3607 ft/db.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14502 Dátum: 2008.01.02 szerda, 17:14:07 »

Hát ebben a korong dologban nem vok biztos, de azt tudom hogy (heccből) kértem árajánlatot a z én alvázszámom alapján hidrotőkére, és kaptam is. Méghozzá 3607 ft/db.
Legalább nem drága! Ennyiért simán cseréltesd ki! 16*3607=57 712Ft! Mintha ingyé lenne!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14503 Dátum: 2008.01.02 szerda, 17:18:07 »

Hát ebben a korong dologban nem vok biztos, de azt tudom hogy (heccből) kértem árajánlatot a z én alvázszámom alapján hidrotőkére, és kaptam is. Méghozzá 3607 ft/db.
Legalább nem drága! Ennyiért simán cseréltesd ki! 16*3607=57 712Ft! Mintha ingyé lenne!
Hát azé poénból húzós Roll Eyes
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14504 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 15:31:52 »



Ahum, igen lehet ez csinazza ezta szuttyogo hangot Cool
A termo a moci masik vegeben van. Amit ott latsz az orvenylap szabalyzo vakuum dob mellett, azaz EGR szelep ! Cool
[/quote]
Hát, asszem komolyabban szemügyre kell vennem ezt a mocit. A másik végében a szíjak vannak.

[/quote]

A szivosor alatt bujik meg a termo. Kb. a legkondi generator magassagaban. Asszem alulrol hozzaferheto, igy nem kell a fel verdat szetbontani.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14505 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 15:35:05 »

Ace,

Nos, a Te motorod nem hidrotokes, hanem korongos. 180e-nel nagyon nem valoszinu, hogy szelephezagot kene allitani. Az en 2.0i gepem reggel egyaltalan nem csattog. Sokkal nagyobb eselyt(99%) adok arra, hogy a szivosorod a halalan van. Es ha nem akarsz motorgeneralt, akkor surgosen megnezeted es ha tenyleg szivosor, akkor azonnal csere. kb. 60e+szereles. Abba a szervizbe, ahol azt mondtak hidrotokes, en tobbet nem vinnem a gepet. Azt legalabb tudjak, hogy benzines a gep ?
A rangatas szinten lehetseges a szivosor hibajabol. A Te felelosseged, hogy ebben az alapotban tovabb hasznalod a gepet. Ha szerencsed van kibirja azta 2hetet, ha nem akkor eccercsak lerohad az ut szelen es johet a motor general.
Egyébként az 1.8 duratec nem korongos, hanem tőkés!

Nyugi, korongos. Mar ha MKIIIrol van szo. Marpedig az 1.8 meg a durrancstech MKIII-ban vanik.
Hát ebben a korong dologban nem vok biztos, de azt tudom hogy (heccből) kértem árajánlatot a z én alvázszámom alapján hidrotőkére, és kaptam is. Méghozzá 3607 ft/db.
Namost ez ugy tortenik, hogy megmerik a szelephezagot. Ha elteres van a gyari ertektol, akkor kiszamoljak, hogy mekkorka korongocska kell az adott szelep beallitasahoz es pontosan azt rendelik meg. Van vagy 20fele meret. Csak ugy viccbol majdnem 4k-ert venni ki tudja mekkora korongokat...hat nem biztos, hogy jo otlet Cool
Mennyi van a gepedben ? Nekem 160e kornyeken mertek es akkor meg boven benne volt a gyari turestartomanyban.
Naplózva

blah blah blah
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14506 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 16:01:58 »

Az árajánlatkérésben az az érdekes hogy kimondottan hidrotőkére kértem, nem pedig korongra(lapkára).
És nem írták vissza hogy heló, bocs de a tiédben nem hidrotőke van hanem korong. Egyből mondták is hogy xezer ft a tőke. Persze nem állítom hogy nem korong van benne, én nem láttam.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14507 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 16:10:07 »

Az árajánlatkérésben az az érdekes hogy kimondottan hidrotőkére kértem, nem pedig korongra(lapkára).
És nem írták vissza hogy heló, bocs de a tiédben nem hidrotőke van hanem korong. Egyből mondták is hogy xezer ft a tőke. Persze nem állítom hogy nem korong van benne, én nem láttam.

Gondolom azert mondtak arat, mert egysegaras a cucc. Majd valamikor megkeresem micromacsiban a korongokat. Szepen felsorolja az osszes elerheto meretet.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14508 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 16:56:39 »

Gondolom azert mondtak arat, mert egysegaras a cucc. Majd valamikor megkeresem micromacsiban a korongokat. Szepen felsorolja az osszes elerheto meretet.

Nekem az nem tetszik az egészben, hogy még senkinél sem kellett állítani szelephézagot!!!
Én azért ismét megkérdezném: milyen olaj van a verdában?
Másrészt, nem csak a szívósort halljuk?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14509 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 18:16:54 »

Gondolom azert mondtak arat, mert egysegaras a cucc. Majd valamikor megkeresem micromacsiban a korongokat. Szepen felsorolja az osszes elerheto meretet.

Nekem az nem tetszik az egészben, hogy még senkinél sem kellett állítani szelephézagot!!!
Én azért ismét megkérdezném: milyen olaj van a verdában?
Másrészt, nem csak a szívósort halljuk?
Nem! A szívósor jó. Ugye nekem anno elment a vezérlésem és szét lett burítva a moci. Szelepcsere fészekmarás, stb. Összerakás után és azóta is hallok egy pici szelephangot. A szerelő aszonta hogy tőkés, erre fel kértem árajánlatot hidrotőkére. Az árajánlatot megkaptam, így két forrásból is azt tudom, hogy hidrotőkés nem pedig korongos. A szelephézagomat állítani kell ez biztos. Mivel cserélve lettek a szelepek meg marva lett, meg csiszolva, gondolom a lapka vagy tőke már nem ok. Viszont ez az a pont mikor Zaccinak hiszek, (hogy lapkás a moci), hiszen a hidrotőke mocilerobbanás előtt jó volt(már ha az van benne) és annak utána is jó kell hogy legyen, mert ugye az kiegyenlíti a hézagot.

Zacci!

A tőke ára 3607 ft/db. Az off autóm még ezelőtt volt korongos (mifelénk lapka), na ott kellett állítani a hézagot, és nem darabáron adták, hanem készletbe. 8000 ft körül volt a lapkakészlet, amiben volt mindenféle méretű (vastagságú). így a mociban lévőkkel addig lehet variálni, míg el nem érjük  a kívánt hézagot. Hozzáteszem ez egy toyota volt, így nem hinném hogy az olcsóbb lenne mint a fordban.
Ebből csak azt akarom kihozni, hogy a lapka nem lehet 3607 ft/db, mert az húzós ár naon, és nem hiszem hogy egységáras. Viszont a hidrotőke az egységáras mivel azok egyformák.

All:

Most azt lenne jó tudni hogy hol az igazság, mert ha korongos akkor megyek reklamálni a szerelőhöz.
Viszont ha tőkés, akkor sok pofont kapott az. De bízom Zacciban, én annak örülnék ha korong lenne, mert az ára annak nem lehet vészes.
 
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14510 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 19:31:38 »

...így két forrásból is azt tudom, hogy hidrotőkés nem pedig korongos. A szelephézagomat állítani kell ez biztos....

Na, most melyik. Ha hidrotékés, nem kell hézagot állítani. Ha kell állítani, korongos.
Arra nem emlékeztem, hogy neked kellett levenni a fejet (azaz az autónak).
Akkor vidd csak vissza a szerelőnek, reszelgesse egy kicsit.
A cromaxban a tdci-hez, és a régebbi (I és II) lehet csak kapni hidrotőkét. Bár ez még nem egy döntő bizonyíték, én azért, legalább elméleti síkon, felvetném, hogy hátha MÉGIS KORONGOS. eplus2
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14511 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 19:36:05 »

...így két forrásból is azt tudom, hogy hidrotőkés nem pedig korongos. A szelephézagomat állítani kell ez biztos....

Na, most melyik. Ha hidrotékés, nem kell hézagot állítani. Ha kell állítani, korongos.
Arra nem emlékeztem, hogy neked kellett levenni a fejet (azaz az autónak).
Akkor vidd csak vissza a szerelőnek, reszelgesse egy kicsit.
A cromaxban a tdci-hez, és a régebbi (I és II) lehet csak kapni hidrotőkét. Bár ez még nem egy döntő bizonyíték, én azért, legalább elméleti síkon, felvetném, hogy hátha MÉGIS KORONGOS. eplus2
Megkérdezzük Wyctort, ő alkatrészlistából megtudja mondani talán.
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14512 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 19:38:02 »

All:
Most azt lenne jó tudni hogy hol az igazság, mert ha korongos akkor megyek reklamálni a szerelőhöz.
Viszont ha tőkés, akkor sok pofont kapott az. De bízom Zacciban, én annak örülnék ha korong lenne, mert az ára annak nem lehet vészes.

mindenképp reklamálhatsz a szerelődnél. ha lapkás akkor azéé, ha tőkés akkor meg azéé.
szal lapkás esetében meg kellett volna egyeznetek a dologban, h vegyen bele készletet v nem. én szerelőként mindenképp rábeszéltelek volna a vásárlásra. ha méret szerint lehet kapni akkor a javaslatom a legvastagabb készlet megvásárlása lett volna azaz 16db, és síkköszörűvel húzattam volna méretre a mérések után.
ha véletlen hidrotőkés lenne a gép, akkor pedig a hengerfej szétszedésekor feszteleníteni kellene a tőkéket, h be tudjanak állni gond nélkül az új szelephelyzetekhez.
bár az itt leírtak alapján a tőkére kevés esélyt látok, mégis meglepő számomra a lapkás dolog. bár elég megbízható a cucc, mostanában mégis inkább a tőkéket részesítik előnybe a gyártók.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14513 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 19:41:42 »

...és síkköszörűvel húzattam volna méretre a mérések után.

Nem tudom, mennyi a difi a legvékonyabb, és a legvastagabb között. Ha mondjuk 2 mm, na annyit biztos, hogy nem szabad leköszörülni, mert a cementálás kb 1mm (g-épészek pontosítsatok).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14514 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 19:43:14 »

All:
Most azt lenne jó tudni hogy hol az igazság, mert ha korongos akkor megyek reklamálni a szerelőhöz.
Viszont ha tőkés, akkor sok pofont kapott az. De bízom Zacciban, én annak örülnék ha korong lenne, mert az ára annak nem lehet vészes.

mindenképp reklamálhatsz a szerelődnél. ha lapkás akkor azéé, ha tőkés akkor meg azéé.
szal lapkás esetében meg kellett volna egyeznetek a dologban, h vegyen bele készletet v nem. én szerelőként mindenképp rábeszéltelek volna a vásárlásra. ha méret szerint lehet kapni akkor a javaslatom a legvastagabb készlet megvásárlása lett volna azaz 16db, és síkköszörűvel húzattam volna méretre a mérések után.
ha véletlen hidrotőkés lenne a gép, akkor pedig a hengerfej szétszedésekor feszteleníteni kellene a tőkéket, h be tudjanak állni gond nélkül az új szelephelyzetekhez.
bár az itt leírtak alapján a tőkére kevés esélyt látok, mégis meglepő számomra a lapkás dolog. bár elég megbízható a cucc, mostanában mégis inkább a tőkéket részesítik előnybe a gyártók.
Az anyagköltség mindenhogy engem terhel, viszont a munkadíj nem. De egyre több jel arra mutat hogy......lapkás......tőkés....ááááá nem mondok semmit. nyes
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #14515 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 19:46:46 »

Ezt találtam az alvázszámodra....
3.600.- a szelepemelő/db


Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #14516 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 19:47:46 »

Az anyagköltség mindenhogy engem terhel, viszont a munkadíj nem. De egyre több jel arra mutat hogy......lapkás......tőkés....ááááá nem mondok semmit. nyes

Itt talán jobban látszik http://www.kepfeltoltes.hu/view/080103/szelep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14517 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 19:51:35 »

Az anyagköltség mindenhogy engem terhel, viszont a munkadíj nem. De egyre több jel arra mutat hogy......lapkás......tőkés....ááááá nem mondok semmit. nyes

Itt talán jobban látszik http://www.kepfeltoltes.hu/view/080103/szelep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Közsönjük szépen. worship worship worship

Zaccinak van igaza. Ez bizony lapka, mert abból kell különböző méretű. eljen

 worship worship

Így viszont meg kell méregetni a hézagokat és aztán rendelni. Előbb konzultálok a szerelővel.
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.03 csütörtök, 19:53:51 írta Billy » Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14518 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:01:50 »

Zaccinak van igaza. Ez bizony lapka, mert abból kell különböző méretű. eljen
Feltétlenül! Főként, hogy én írtam előbb... és a lapkát (csak a vicc kedvéért), nevezzük korongnak!
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14519 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:03:10 »

Nem tudom, mennyi a difi a legvékonyabb, és a legvastagabb között. Ha mondjuk 2 mm, na annyit biztos, hogy nem szabad leköszörülni, mert a cementálás kb 1mm (g-épészek pontosítsatok).

nyugodt szívvel leköszörülhető. a világon semmi baja nem lesz. a vezértengely csak a lapka 1ik oldalával érintkezik, és arra kell figyelni, h ez ne a köszörült legyen  integet2
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14520 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:04:20 »

Feltétlenül! Főként, hogy én írtam előbb... és a lapkát (csak a vicc kedvéért), nevezzük korongnak!

Az előzményeket nem ismerem, így nem tudtam hogy viccből nevezitek korongnak. Bocs

De egy ilyen eszmecsere azé hatásos nem?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14521 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:05:06 »

nyugodt szívvel leköszörülhető. a világon semmi baja nem lesz. a vezértengely csak a lapka 1ik oldalával érintkezik, és arra kell figyelni, h ez ne a köszörült legyen  integet2
Amikor elküldtem a hozzászólást, már én is rájöttem... amúgy meg kb 0,7 tized van a legnagyobb és legkisebb között.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14522 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:06:41 »

De egy ilyen eszmecsere azé hatásos nem?

Mindenképpen! Amúgy mi nem feltétlenül ragaszkodunk ahhoz, hogy hatásos legyen. Csak legyen.
Akarsz látni egy parttalan vitát? Dobd be az offtopicba, hogy milyen fényképezőgépet vegyél... két napig erről fog menni a vita.
Vagy még jobb: plazma vs LCD...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14523 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:07:20 »

Nem tudom, mennyi a difi a legvékonyabb, és a legvastagabb között. Ha mondjuk 2 mm, na annyit biztos, hogy nem szabad leköszörülni, mert a cementálás kb 1mm (g-épészek pontosítsatok).

nyugodt szívvel leköszörülhető. a világon semmi baja nem lesz. a vezértengely csak a lapka 1ik oldalával érintkezik, és arra kell figyelni, h ez ne a köszörült legyen  integet2
Ja nem azt köszörülték, hanem szelepfészket martak és az új szelepeket igazították ehhez a fészekhez (köszörüléssel, csiszolással). De a korong köszörülése nem ajánlatos. Már csak azé mert meg sem lehet nagyon fogni (mámint sikattyúval vagy akármilyen befogóval), így biztos nem lesz teljesen párhuzam a két oldala.
« Utoljára szerkesztve: 2008.01.03 csütörtök, 20:10:35 írta Billy » Naplózva
Benedek
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2518


S-max Trend 2,0 TDCI


WWW E-mail
« Új hozzászólás #14524 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:09:29 »

Akarsz látni egy parttalan vitát? ... két napig erről fog menni a vita.
Vagy még jobb: plazma vs LCD...

...az nagy menet lenne... eplus2 eplus2 vigyor1 wow2 buck
Naplózva

MKI 1,6 clx 2évig , MKIII 2,0 GHIA 10 évig , s-max 2,0 Tend, 1,5 EcoBoost Titanium a jelen...
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14525 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:12:33 »

Amikor elküldtem a hozzászólást, már én is rájöttem... amúgy meg kb 0,7 tized van a legnagyobb és legkisebb között.

monnyuk ez elég rossz vicc a fordtól. más típusoknál ez egész másképpen néz ki, jóval nagyobb a különbség. lényeg az, h van módja a tuti méret belövésének csak akarni is kell ... legalább 1 kicsit.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14526 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:16:18 »

Ja nem azt köszörülték, hanem szelepfészket martak és az új szelepeket igazították ehhez a fészekhez (köszörüléssel, csiszolással). De a korong köszörülése nem ajánlatos. Már csak azé mert meg sem lehet nagyon fogni (mámint sikattyúval vagy akármilyen befogóval), így biztos nem lesz teljesen párhuzam a két oldala.

síkköszörűnek nem kell külön befogó eszköz. olyan elektromágnessel húzza az anyagot a munkalapra, h láncal se téped fel onnan Smiley másrészt pont a párhuzamosság, és sík felület produkálása miatt az a neve ami Smiley
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14527 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:17:47 »

monnyuk ez elég rossz vicc a fordtól. más típusoknál ez egész másképpen néz ki, jóval nagyobb a különbség. lényeg az, h van módja a tuti méret belövésének csak akarni is kell ... legalább 1 kicsit.
Ez mazda motor. Ha igaz. És általában nem kell szelepeket állítgatni. Tulajdonképpen így jobb, mint a hidrotőke.
Ha meg 200 kell... addigra pár hidrót úgyis cserélnél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
sgabo
Vendég
« Új hozzászólás #14528 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:21:00 »

síkköszörűnek nem kell külön befogó eszköz. olyan elektromágnessel húzza az anyagot a munkalapra, h láncal se téped fel onnan Smiley másrészt pont a párhuzamosság, és sík felület produkálása miatt az a neve ami Smiley

mivel apósom cnc üzeméből jöttem éppen haza, okoskodni fogok: még csak elektromágnes sem kell hozzá. vannak ezek a polaritásváltós mágnesasztalok, rárakod a cuccot, elforgatsz benne egy csavart 90 fokkal és lerobbantani sem fogod róla az anyagot. és ez manuális, semmi áram meg egyebek... worship de felfogószerszám semmiképpen nem kell hozzá, mert ha bármit is befogsz, azonnal vetemedik az anyag és mikor kiengeded, kirúgja magát és az amit síkra köszörültél egy nagy gömbcikk lesz.
jó mi? olyan mintha tanultam volna, de nem. apósom ragasztja rám a szakmát.  taps taps taps
Naplózva
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14529 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:26:52 »

És általában nem kell szelepeket állítgatni. Tulajdonképpen így jobb, mint a hidrotőke.
Ha meg 200 kell... addigra pár hidrót úgyis cserélnél.

ezért írtam, h megbízható cucc. ha nem kell szelepeket cserélni, köszörülni, marni akkor a kopásból eredő hiba lehetősége elenyésző hidrotőkével szemben, aminek elég 1 eltömődés is. a hidrotőke mellett az szól észérvekkel, h minden körülmények között pontosabb. persze ez a dolog borul abban a pillanatban amikor meghibásodik. ha az élettartamot vesszük alapul akkor mindenképp lapka ... azt is lehet századra illeszteni, és az már messze elhagyja a jó kifejezést a kiválló felé.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
patyi
Vendég
« Új hozzászólás #14530 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:28:30 »

 hali mindenki! wave

nemtom jó helyre írom-e a bánatom de ha nem akkor ,majd útbaigazít vki rinya

szóval kb egy éve vettem egy 2001-es 2.0 tddi mondejót(kombi).....nagy kocsit akartam,mert endurózok s sok cuccal szaladgálok s ebben elfér.

a gondom a fogyasztással van, városban (az asszony ) 12-13l ,vegyes használat során pedig 8-10l-t fogyaszt.
ismerőseimnek is van s röhögnek rajtam hogy mennyit eszik az autó eplus2 eplus2

már nézettem a computert de az jó mér....

valaki ha tud mondjon már így látatlanban vmit. worship worship

...óra szerint 120 ezer van benne,könnyen indul,nem füstöl.....
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14531 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:41:05 »

Ja nem azt köszörülték, hanem szelepfészket martak és az új szelepeket igazították ehhez a fészekhez (köszörüléssel, csiszolással). De a korong köszörülése nem ajánlatos. Már csak azé mert meg sem lehet nagyon fogni (mámint sikattyúval vagy akármilyen befogóval), így biztos nem lesz teljesen párhuzam a két oldala.

síkköszörűnek nem kell külön befogó eszköz. olyan elektromágnessel húzza az anyagot a munkalapra, h láncal se téped fel onnan Smiley másrészt pont a párhuzamosság, és sík felület produkálása miatt az a neve ami Smiley
Tudom mi a síkköszörű, csak a befogási módot nem ismertem. Viszont mire én a közelben találok egy ilyen szakit meg amennyié megcsinázza, annyiért veszek is bele. De ezt majd később. Fülre egy max kettő szelephézaggal lehet bibi.
Naplózva
bigalexander
Vendég
« Új hozzászólás #14532 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:53:38 »

hali mindenki! wave

szóval kb egy éve vettem egy 2001-es 2.0 tddi mondejót(kombi).....nagy kocsit akartam,mert endurózok s sok cuccal szaladgálok s ebben elfér.

a gondom a fogyasztással van, városban (az asszony ) 12-13l ,vegyes használat során pedig 8-10l-t fogyaszt.
ismerőseimnek is van s röhögnek rajtam hogy mennyit eszik az autó eplus2 eplus2


Szia.
Huuuu az még benziböl is sok.Nem lukas a tank.?Vagy csak a felét kapod a kuton?

Komolyra forditva én nem tudom benzines vagyok de valami baj lehet és biztosan segitenek a többiek.
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #14533 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:55:51 »

hali mindenki! wave

szóval kb egy éve vettem egy 2001-es 2.0 tddi mondejót(kombi).....nagy kocsit akartam,mert endurózok s sok cuccal szaladgálok s ebben elfér.

a gondom a fogyasztással van, városban (az asszony ) 12-13l ,vegyes használat során pedig 8-10l-t fogyaszt.
ismerőseimnek is van s röhögnek rajtam hogy mennyit eszik az autó eplus2 eplus2


Szia.
Huuuu az még benziböl is sok.Nem lukas a tank.?Vagy csak a felét kapod a kuton?

Komolyra forditva én nem tudom benzines vagyok de valami baj lehet és biztosan segitenek a többiek.
Mekkora fordulatnál váltasz?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #14534 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 20:56:59 »

Tudom mi a síkköszörű, csak a befogási módot nem ismertem. Viszont mire én a közelben találok egy ilyen szakit meg amennyié megcsinázza, annyiért veszek is bele. De ezt majd később. Fülre egy max kettő szelephézaggal lehet bibi.

ki kell mérni és máris kiderül Smiley
a síkköszörűt meg azért részleteztem le annyira amennyire, mert végülis nem kötelező ismerni mindenkinek. sok ember nem látott még működés közben, de ettől nem rosszabbak azoktól akik már láttak. én se láttam még EKG-t működni, ésakkormivan!?  nyes valahol még ugyi ennek örülni is lehet, de a doki hátamögül rákukucskálnék 1re.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
bigalexander
Vendég
« Új hozzászólás #14535 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 21:02:03 »

hali mindenki! wave

szóval kb egy éve vettem egy 2001-es 2.0 tddi mondejót(kombi).....nagy kocsit akartam,mert endurózok s sok cuccal szaladgálok s ebben elfér.


Szia.
Huuuu az még benziböl is sok.Nem lukas a tank.?Vagy csak a felét kapod a kuton?

Komolyra forditva én nem tudom benzines vagyok de valami baj lehet és biztosan segitenek a többiek.
Mekkora fordulatnál váltasz?

Igazábol nálam 1.8 benzines 7-9 vegyes használat és 2-3ezer között váltok használom.
Nem ismerem a tddi t de 12-13 az szerintem durva.
Naplózva
Tibi
Vendég
« Új hozzászólás #14536 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 21:28:02 »

hali mindenki! wave

szóval kb egy éve vettem egy 2001-es 2.0 tddi mondejót(kombi).....nagy kocsit akartam,mert endurózok s sok cuccal szaladgálok s ebben elfér.


Szia.
Huuuu az még benziböl is sok.Nem lukas a tank.?Vagy csak a felét kapod a kuton?

Komolyra forditva én nem tudom benzines vagyok de valami baj lehet és biztosan segitenek a többiek.
Mekkora fordulatnál váltasz?

Igazábol nálam 1.8 benzines 7-9 vegyes használat és 2-3ezer között váltok használom.
Nem ismerem a tddi t de 12-13 az szerintem durva.
ha 2500 alatt elváltasz akkor is kényelmesen dinamikusan fog menni az autód na per sze nem padlogázzal de ez nagyon sokkkkk egyébkén jol gyorsul az autód? levegöszürőrendben?
Naplózva
ntaylor
Vendég
« Új hozzászólás #14537 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 22:12:28 »

Üdv Mindenkinek!

Először is elnézést kérek amiért ebbe a fórumba irok, de kezdő vagyok itt és nem találtam olyan gombot, hogy új táma indítása.

2. Kezdő vagyok a kocsik terén is mert még eddig nem volt saját kocsim. 2006-ban vettem egy Mondeo III-at (legalábbis azt hiszem a 2001-es model a III-as).

Tény, hogy keveset mozgok vele. Van úgy, hogy hetente csak 1 -szer vagy kéthetente 1-szer.
(Céges kocsival járok a Mondeo családi kocsi csak hétvégén mozgok vele)

Az a problémám vele, hogy kb 1 hete este amikor beindítottam rá pár perc múlva elhalványut a műszerfal kivilágítás és menet közben kigyulladt az akksi lámpa. Én persze aggódás ezerrel

Hívom a szerelő barátomat.

Azt mondta, elment a tölrtésem, kapcsoljak ki minden fogyasztót, CD ki, reflektor ki, fűtés ki és csak tompítottal jöjjek be a városba, nehogy leálljon alattam az autó.
Úgy is tettem. Bár a reflektort nem mertem kikapcsolni, mégis csak országúton tök sötétbe jövök, nem lehet látni semmit helyzetjelzőnél.

Azóta, ha beindítom pár perc után kivilágít az akku lámpa a műszerfalon és ott marad.

Ma végre sikerült találkozót megbeszélnünk.
Még a gyári akksi volt benne 12v/70Ah.  MotorCraft-os.
Valami terhelő villával (hagyományossal és digizálissal is) rámértek az akksira és azt állapították meg, hogy a 620A ami az indításhoz kell csak 300A-t ad le az akksim. Valószínű zárlatos a cella.

A generátor töltését is mérték, 13V és 14,8V között össze vissza ugrált.
Erre azt mondták, hogy biztos a fesz szabályzó hibája. Az előző tulaj már valami dióda sort is cseréltetett benne, mert valami kiverte. (Ha jól értettem amit mondott.)

Szerencsére a szomszédja akksi nagykeres és volt olyan kedves este 8-kor még átjönni műszerrel és egy akksival.
Barátom kicserélte az akksit, de továbbra is kigyullad a műszerfalon az akksi lámpa.

Kérem segítsetek, hogy mi lehet a gond, mert csak 1 hibát tárolt le a komputer azt hiszem a töltéssel kapcsolatosat.

Számítógép szervizeléshez értek,de a kocsikhoz nem.
Ha valaki esetleg tudna küldeni egy web címet, ahol például elérhető megyar, vagy legalább angol gyelven a használati és /vagy szervíz kézikönyv a Mondeo III-hoz nagyon meg köszönném.
Az eredeti német nyelvű könyve megvan, csak sajna németül nem tudok.
címem: ntaylor74@gmail.com

Előre is köszönöm segítségeteket.
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #14538 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 22:30:54 »

Ha valaki esetleg tudna küldeni egy web címet, ahol például elérhető megyar, vagy legalább angol gyelven a használati és /vagy szervíz kézikönyv a Mondeo III-hoz nagyon meg köszönném.
Az eredeti német nyelvű könyve megvan, csak sajna németül nem tudok.
címem: ntaylor74@gmail.com
Előre is köszönöm segítségeteket.

A kezelési útmutatót a főoldalon megtalálod Itt.
Naplózva
Godot
Vendég
« Új hozzászólás #14539 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 22:48:58 »

sziasztok! létezik mondeohoz szoftverfrissítés? ilyenről most hallottam először, peugeot-os ismerősnél csináltak ilyet, és jobban viselkedik a gép...
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #14540 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 22:55:09 »

sziasztok! létezik mondeohoz szoftverfrissítés? ilyenről most hallottam először, peugeot-os ismerősnél csináltak ilyet, és jobban viselkedik a gép...

Igen, márkaszervízben meg tudják nézni, hogy melyik verzió van a motorvezérlőben és tudják frissíteni.
Naplózva
Godot
Vendég
« Új hozzászólás #14541 Dátum: 2008.01.03 csütörtök, 23:15:34 »

sziasztok! létezik mondeohoz szoftverfrissítés? ilyenről most hallottam először, peugeot-os ismerősnél csináltak ilyet, és jobban viselkedik a gép...

Igen, márkaszervízben meg tudják nézni, hogy melyik verzió van a motorvezérlőben és tudják frissíteni.

köszi... nincs ilyen oldal, ahol meg lehet nézni mikori az utolsó frissítés? már nem csodálkoznék, ha néhány éven belül a bluetooth-on internetre csatlakozva automatikusan frissülne a vezérlés
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #14542 Dátum: 2008.01.04 péntek, 00:15:23 »

Hát az enyémben még a gyári szoft van. Ha nincs hibajelenség, minek cserélni?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #14543 Dátum: 2008.01.04 péntek, 00:35:40 »

Hát az enyémben még a gyári szoft van. Ha nincs hibajelenség, minek cserélni?
Hogy legyen hibajelenséged. Tudod ha több a gond akkor még több a tapasztalat  eplus2 wave
Naplózva
tomi3118
Vendég
« Új hozzászólás #14544 Dátum: 2008.01.04 péntek, 07:39:23 »

köszi... nincs ilyen oldal, ahol meg lehet nézni mikori az utolsó frissítés? már nem csodálkoznék, ha néhány éven belül a bluetooth-on internetre csatlakozva automatikusan frissülne a vezérlés

Hát én nem tudok ilyet. Ez az otthon BIOS csere az autóban...hát érdekes lesz! eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14545 Dátum: 2008.01.04 péntek, 09:46:39 »

Üdv Mindenkinek!

A generátor töltését is mérték, 13V és 14,8V között össze vissza ugrált.
Erre azt mondták, hogy biztos a fesz szabályzó hibája. Az előző tulaj már valami dióda sort is cseréltetett benne, mert valami kiverte. (Ha jól értettem amit mondott.)

Szerencsére a szomszédja akksi nagykeres és volt olyan kedves este 8-kor még átjönni műszerrel és egy akksival.
Barátom kicserélte az akksit, de továbbra is kigyullad a műszerfalon az akksi lámpa.

Kérem segítsetek, hogy mi lehet a gond, mert csak 1 hibát tárolt le a komputer azt hiszem a töltéssel kapcsolatosat.

Előre is köszönöm segítségeteket.


A fesz ugralas tipus hiba. Ilyenkor meg a lampak is villognak, mint a strobi. Generator fesszabalyzoval van a gond altalaban. Persze allitolag ugy oldottak meg gyarilag, hogy meg veletlenul se tudd cserelni, csak generatorral 1ut.  gun
 Mennyi km van a gepben ?
Dizli vagy benyas ?
Naplózva

blah blah blah
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #14546 Dátum: 2008.01.04 péntek, 11:27:48 »

A fesz ugralas tipus hiba. Ilyenkor meg a lampak is villognak, mint a strobi. Generator fesszabalyzoval van a gond altalaban. Persze allitolag ugy oldottak meg gyarilag, hogy meg veletlenul se tudd cserelni, csak generatorral 1ut.  gun
 Mennyi km van a gepben ?
Dizli vagy benyas ?

Nekem is ez volt a bajom (fesz. ugrálás, villogás), Fordék már cserélték is volna a generátort, de kiderült, hogy a generátor szíja volt teljesen elkopva. ~13 ezerből megúsztam, először azt nézd meg...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14547 Dátum: 2008.01.04 péntek, 11:29:44 »

A fesz ugralas tipus hiba. Ilyenkor meg a lampak is villognak, mint a strobi. Generator fesszabalyzoval van a gond altalaban. Persze allitolag ugy oldottak meg gyarilag, hogy meg veletlenul se tudd cserelni, csak generatorral 1ut.  gun
 Mennyi km van a gepben ?
Dizli vagy benyas ?

Nekem is ez volt a bajom (fesz. ugrálás, villogás), Fordék már cserélték is volna a generátort, de kiderült, hogy a generátor szíja volt teljesen elkopva. ~13 ezerből megúsztam, először azt nézd meg...

Igen ez egy erdekes dolog. De valami van a fesz szabalyzoval, mert az nem normalis dolog, hogy alapjaraton a legkisebb rezges is ilyen villogast okozzon. A szij es aksi csere szerintem csak tuneti kezeles. Ideig oraig eltakarja a fesz szabalyzo hibajat.
Naplózva

blah blah blah
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #14548 Dátum: 2008.01.04 péntek, 11:51:15 »



A kezelési útmutatót a főoldalon megtalálod Itt.
[/quote]

Ebben a kezelési útmutatóba illetve az audiókészülékek között van ez a 6000cd középen  hangerőszabályzóval. Ez jó facelift előtti MKIII-ba?
Naplózva
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #14549 Dátum: 2008.01.04 péntek, 12:46:50 »

Üdv mindenkinek!

Szeretném tempomatosítani a 2003.06 2.0 TDCI TREND Mondimat.
Nincs benne fed. comp. Ettől még mehet? Mi kell hozzá? Olvastam a leírást de ott a dizel nincs nagyon kifejtve. A kormány kapcs-ot meg a pedál kapcs-okat értem. Még valami kell hozzá?



Néhány vezeték, és egy ember aki beteszi. Keresd VIK-et

Ma megnézegettem a kábeleket a verdában. A pedál kapcsolókhoz vezető kábel nincs meg és nem is hasonlít a leírásban szereplőhöz. Van egy vastag kábel korbács ami a motorház felé tűnik el és abból ágazik le a kuplung kapcsolóhoz 2 ér meg a fék kapcsolóhoz 2 ér. (Na meg a gázpedálhoz vagy 10 ér). Csatlakozó a közelben sincs. Gondolom az autó darabokraszedésével azért ez a kábel is kicserélhető. Smiley
Megnéztem a kormányt is. A hátulján valóban ott van a két csavar hely, de én 2 féle csavarhúzóval sem tudtam beletaláni, úgyhogy a kormányban a kábelt nem tudtam megnézni. Ötletek?
Nem tud valaki egy szakit aki ennek ellenére elválalná a tempomatosítást? (Lehetőleg szeged környékén, bár a világ végéig is elmegyek érte)


Sikerült kiszedni a légzsákot. Torxos volt a csavar. Ott egy csatiba megy 6 db kábel, a duda meg a légzsák. A csatiba még van hely pár kábelnek.
Hogy derül ki, hogy a csatiig be van e húzva a tempomat kapcsolókhoz a vezeték? Vagy az mindenképpen ott van?
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Oldalak: 1 ... 284 285 286 287 288 289 290 [291] 292 293 294 295 296 297 298 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.206 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.