Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 08:19:18 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 298 299 300 301 302 303 304 [305] 306 307 308 309 310 311 312 ... 1557   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: MK3 Általános kérdések  (Megtekintve 21465079 alkalommal)
0 Felhasználó és 180 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15200 Dátum: 2008.02.20 szerda, 12:20:35 »

Ezt múltkor én is mondtam, ezek már olyanok, mint a mobiltelefon: csili vili, de a maszk mögött egy szfh mind.  Nem tizenX évre veszel kocsit, hanem max 3-4-re. A baj az, hogy Mo-on ezt még nem mindenki engedheti meg magának.

Aztán 10 év múlva majd jön a hibrid pdtdcrdti motor, az lesz a szfh, és a tdci lesz kiforrott. Na akkor lesz nekem tdci-m Wink

 eljen
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15201 Dátum: 2008.02.20 szerda, 12:21:12 »

Ez így van, mind a TDDi-nél, mind a TDCi-nél, elösször szokni is kellett rendesen. Smiley

Te ,most a benyassal milyen fordulattal indulsz ? Fogadjunk min. 1800  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15202 Dátum: 2008.02.20 szerda, 12:34:59 »

Ez mind igazság amit leírtál, de azt is vegyük figyelembe, hogy több, mint 30 éves konstrukció, és gyárilag volt bennük 55 lóerő. Most, ki tudja hány 100e km-re mögöttük mennyi maradt bennük az 55ből.
Szép teljesítmény. Ez előtt minden sokbetűs dízeles a kalapját emelheti. Vagy azok mikor mennek el ennyi km-t?! Szerintem hamrabb lesz mindannyiunk kocsijából villa, kanál, vagy konzervdoboz.


A klubban nem egy tdci-ben van 250e km, de biztosan vannak olyanok is, amik túlvannak a 300-on.
4-500 ezret simán elmennek. Mindenféle kalapemelgetés nélkül.
És a vicces, hogy szerintem azokban is megvan a 130 ló. A szívódízelnek folyamatosan csökken a teljesítménye, a turbó nem tudja pótolni.
rod, hogy érzésre más. Leírtam, hogy miért. Ez nem a virtuális lóerőről szól, hanem arról, hogy a szívó ugyanolyan gyenge marad, ahhoz viszonyítasz, míg a turbósnál nagyobb a kontraszt. Ez ilyen újkorától egészen addig, amíg pörög.

Válasz
Ez azert van, mert jooval kiegyensulyozottabb a benyas moci karakterisztikaja. Nincs akkora kulonbseg, a megy es a nem megy kozott. Szamomra ez mondjuk szimpatikus. Joval kevesebbet kell kapcsolgatni, mint egy mai turbos dizlinel. Szamomra osszesegeben komfortosabb.

Igen, a benyás kiegyensúlyozottab. Ez tény. De a megy-nem megy között a turbó miatt van különbség, és ugyanez előfordul a benzines turbósnál is. Ami mostanság egyre sűrűbben lesz az autókban.
Ha fognál egy 4 literes dizilt, turbó nélkül, annál sem lenne vérszegény alapjáraton (persze az autó orrabukna).
Jóval kevesebbet kapcsolgatni? Ez csak városban igaz. Országúton a dizil a jobb. 5-ben kb 100 és 200 között lehet menni váltás nélkül. A benzinesre ez nem nagyon igaz.
Amúgy a fordulatszám-tartomány: dizil 1700-4200 (2,47) v6 2500-6000 (2,4), 2,0i 2800-6000 (2,2). Ami azt jelenti, hogy ha a min fordulaton megy 50-nel, a max (ahol még van ereje) fordulaton  123, 120, és 110 km-t tud. És akkor jön a dizil biturbó, ami 1200-4500-at tud, ez 50-188-nak felel meg. Ha a benzinesre is raknánk turbót, nyilván ott is nő a hasznos fordulatszám, sőt a benzines biturbóval meg kb 1200 és 6000 között lehet autózni. Abba már szinte nem is kell váltó (50-250)...
Tehát, ha belegondolsz, a dizilnek szélesebb a használható fordulatszáma (vagy legalábbis nem kisebb, mint a benzinesé).
A fenti összehasonlításhoz van egy fontos dolog. Ugye a fordulatszám-tartomány közel azonos (kb hasraütéses adatokkal dolgoztam, nem kell mkomolyan venni), csak a dizilnél a kisfordulaton van a nyomatékmax, és egyébként is jóval magasabb (kb 1,5 szörös). Ezért nem kell váltani 100 és 200 között. Ezt még a v6-tal sem nagyon tudod megcsinálni. Megnézhetjük a rugalmasságot, ebben a 130-as tdci simán lelépi az ST220-at is.

A konklúziót levonva: mindkettőnek vannak előnyei, az ember válassza a neki megfelelőt.
Innen folytatni már csak hitvita lenne.
Amúgy meg én kiszállok, ti győztetek.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15203 Dátum: 2008.02.20 szerda, 12:58:34 »


Én csak azt nem értem, hogy 2500-6000 között megy pl az enyém?
Akor nekem még 100nál vissza kellene szúrni 3ba, hogy merjek előzni?
Vagy hogy érted ezt?  Roll Eyes
Nemrég írtad, hogy mennyire tetszik neked a v6 nyomatékgörbéje.
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #15204 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:08:09 »

Nem kell kitaposni egyáltalán a TDCi száját elinduláskor 1500-zal simán jól elindul és negyvennel is elmegyek rángatás nélkül a géppel 4-ben, óra szerint lazán viszi a 210-et ,55-ről szépen gyorsul 5-ben,ha valaki erre jár kipróbálhatja....
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15205 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:08:17 »

A klubban nem egy tdci-ben van 250e km, de biztosan vannak olyanok is, amik túlvannak a 300-on.
4-500 ezret simán elmennek. Mindenféle kalapemelgetés nélkül.


A motor biztosan kibir ennyit. Csak a kiszolgalo egysegek hullanak porra, ugy mint pcsucs, magasnyomasu, szivosor, generator stb. ebben oriasit fejlodott vissza az autoipar, es vele 1ut a fjord is. Sajna ez ma a trend.
Válasz
És a vicces, hogy szerintem azokban is megvan a 130 ló. A szívódízelnek folyamatosan csökken a teljesítménye, a turbó nem tudja pótolni.
rod, hogy érzésre más. Leírtam, hogy miért. Ez nem a virtuális lóerőről szól, hanem arról, hogy a szívó ugyanolyan gyenge marad, ahhoz viszonyítasz, míg a turbósnál nagyobb a kontraszt. Ez ilyen újkorától egészen addig, amíg pörög.

Ok, de itt elsosorban az alacsony fordulatszamrol volt szo. Ott meg nem vitas, a szivodizli, vagy benya elonyt elvez. En annyira nem komalom eztaz allando ideges hatbaveregetest, amit a turbo okoz. Jo pofa, vicces dolog meg inden, de a mindennapokban nekem lehet nem jonne be. Meg a turbos benyas sem. Az sem lenne sokkal kulonb. Talan nem lenne ekkora kontraszt, de csak talan.
Válasz

Igen, a benyás kiegyensúlyozottab. Ez tény. De a megy-nem megy között a turbó miatt van különbség, és ugyanez előfordul a benzines turbósnál is. Ami mostanság egyre sűrűbben lesz az autókban.
Ez nyilvanvalo volt eddig is.
Válasz

Jóval kevesebbet kapcsolgatni? Ez csak városban igaz. Országúton a dizil a jobb. 5-ben kb 100 és 200 között lehet menni váltás nélkül. A benzinesre ez nem nagyon igaz.

Hat most akkor tisztazzunk valamit. Abban latszolag 1et ertunk, hogy varosban egy turbos gepet hasznalva, most mind1, hogy dizli, vagy benya kevesbe komfortos, mint egy szivo mar emlitett okok miatt. De azt nem vagom, hogy egy banyasnal miert kene valtogatnom orszaguton ? Nalam 80nal mar igazan kezd eledni a gep, es valtas nelkul kenyelmesen es dinamikusan tudok kozlekedni. Egyaltalan nem erzem azt, hogy vissza kene valtanom. Nagyon ritka aza helyzet, mikor valamiert vissza kene valtanom, de azis max. 80 kornyeken. 100nal mar akkora ero van a gepben, hogy felesleges vissza tolni 4be, mert mire vissza tolom, mar fent vok 130nal. En szeretek nyugisan vezetni, de ugyanakkor jo , ha van ero a gepben. Nincs semmifele bizonyitasi vagyam a felol, hogy mindenkit a leheto leghamarabb lenyomjak. Ha elozni kell csak nyomom a gazt es szepen elmegyek a masik verda mellett es egyaltlaan nem kell vissza valtanom. Varosban, ahol lehet haladni 50-60nal mar altalaban kapcsolom az 5.ket es ha gyorsul a sor lazan tom kovetni szinten valtas nelkul. Igazabol semmi nem indokolja, hogy vissza kene valtanom.
Válasz
Amúgy a fordulatszám-tartomány: dizil 1700-4200 (2,47) v6 2500-6000 (2,4), 2,0i 2800-6000 (2,2). Ami azt jelenti, hogy ha a min fordulaton megy 50-nel, a max (ahol még van ereje) fordulaton  123, 120, és 110 km-t tud. És akkor jön a dizil biturbó, ami 1200-4500-at tud, ez 50-188-nak felel meg.
Ezt most nem teljesen vagom. Nekem a min. fordulaton azt jelenti, hogy 5.-ben 50-el. Igy a max. a 200+
Válasz
Ha a benzinesre is raknánk turbót, nyilván ott is nő a hasznos fordulatszám, sőt a benzines biturbóval meg kb 1200 és 6000 között lehet autózni. Abba már szinte nem is kell váltó (50-250)...
Tehát, ha belegondolsz, a dizilnek szélesebb a használható fordulatszáma (vagy legalábbis nem kisebb, mint a benzinesé).
Hat nekem jooval kisebbnek tunt. Varosban nem gyoztem pakolaszni a fokozatokat, mert mikor aturbi elindult, a moci felporgott, a nyomas mar le is esett, es mar valtani is kellett. Ez persze nem folyamatos menet, hanem allo helyzetbol normalis uzemszeru indulasnak tapasztaltam. 1-2-3 ugy elfogyott mint a sicc.
Válasz
A fenti összehasonlításhoz van egy fontos dolog. Ugye a fordulatszám-tartomány közel azonos (kb hasraütéses adatokkal dolgoztam, nem kell mkomolyan venni), csak a dizilnél a kisfordulaton van a nyomatékmax, és egyébként is jóval magasabb (kb 1,5 szörös). Ezért nem kell váltani 100 és 200 között. Ezt még a v6-tal sem nagyon tudod megcsinálni. Megnézhetjük a rugalmasságot, ebben a 130-as tdci simán lelépi az ST220-at is.
Te minden nap ugy kozlekedsz, hogy allandoan mindenkit lelepsz ? Kerget a tatar vagymi ?  vigyor3
Válasz

Amúgy meg én kiszállok, ti győztetek.
Neked maniad eza harcos dolog. Allandoan csak a harc, a harc, lelepjuk, rugalmassabbak vagyunk mindenkinel. Miert akar majdnem minden dizlis allandoan bizonyitani ? Nem ertem...nah mind1...
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.20 szerda, 13:13:14 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15206 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:09:36 »

Én csak azt nem értem, hogy 2500-6000 között megy pl az enyém?
Akor nekem még 100nál vissza kellene szúrni 3ba, hogy merjek előzni?
Vagy hogy érted ezt?  Roll Eyes
Nemrég írtad, hogy mennyire tetszik neked a v6 nyomatékgörbéje.

Hat ezt en sem ertettem.
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15207 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:20:31 »

Én csak azt nem értem, hogy 2500-6000 között megy pl az enyém?
Akor nekem még 100nál vissza kellene szúrni 3ba, hogy merjek előzni?
Vagy hogy érted ezt?  Roll Eyes
Nemrég írtad, hogy mennyire tetszik neked a v6 nyomatékgörbéje.

A v6 nyomatékgörbéje jó egyenes, nem is görbe. De kb 2500 alatt rohamosan csökken a nyomaték.
Hogy 100-nél mit kell csinálni? Most így érzésből én is visszaváltanék 3-ba előzéskor, de bevallom férfiasan, én nem a km órát nézném, hanem a fordulatszámmérőt.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15208 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:26:11 »

A v6 nyomatékgörbéje jó egyenes, nem is görbe. De kb 2500 alatt rohamosan csökken a nyomaték.
Hogy 100-nél mit kell csinálni? Most így érzésből én is visszaváltanék 3-ba előzéskor, de bevallom férfiasan, én nem a km órát nézném, hanem a fordulatszámmérőt.


Hát, én még olyat nem csináltam. még volt olyan éles szitu, hogy 80nál visszaraktam 3ba, de 100nál már nem szoktam sehova sem visszarakni 5ből.
Normál szitu esetén. 4be 100tól meg azért nagyon bizangul megindulna, de mindek, ha nem muszály.
Utánna benzinkúton meg nem tudom lecsavarni a kupakot a tanról, mert olyan vákum lesz benne!  eplus2
Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15209 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:28:49 »

Azért annyira nem csökken rohamosan, mert 200Nm körül van az éjjel nappal!  hehe
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15210 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:31:03 »

Varosban nem gyoztem pakolaszni a fokozatokat, mert mikor aturbi elindult, a moci felporgott, a nyomas mar le is esett, es mar valtani is kellett. Ez persze nem folyamatos menet, hanem allo helyzetbol normalis uzemszeru indulasnak tapasztaltam. 1-2-3 ugy elfogyott mint a sicc.Te minden nap ugy kozlekedsz, hogy allandoan mindenkit lelepsz ? Kerget a tatar vagymi ?  :vigyor3:Neked maniad eza harcos dolog. Allandoan csak a harc, a harc, lelepjuk, rugalmassabbak vagyunk mindenkinel. Miert akar majdnem minden dizlis allandoan bizonyitani ? Nem ertem...nah mind1...

A városban a dizilnél többet kell váltani, ezt senki sem vitatta. Nem kerget a tatár, nyugisan közlekedek. A tubó bekapcsolására valóban figyelni kell. Ez ilyen. Nem kell egyébként bizonyítani, ha visszaolvasol, az egészet egy benzines indította el.
Tehát, még egyszer. Ha a dizilnél mondjuk 1700-nál mész 50-et, akkor 4200-nál 12 valamennyit. Itt az 1700-4200 a hasznos fordulatszám-tartomány, a motor itt van erejében. Itt nem kell visszaváltani. Na a különbség annyi, a dizilnél itt a nyomatékcsúcs, azaz innen húz mint a bivaly. Csakhogy itt 300 feletti nyútonméter van, szinte végig. És ez a lényeg. Ahogy fogy a nyúton, úgy jön meg a lóerő.
A benzinesnél (4 henger) meg az elején kevesebb a nyomaték, és később jön meg mind a nyomaték, mind a lóerő. Ezért váltasz vissza. És a nagyobb sebességnél már számít, hogy mekkora a lóerő meg a nyúton. 100 alatt szinte mind1. De én abba is hagynám, ha nem baj.
Inkább egyszer személyesen vitassuk meg (vagy ne), mert kb ugyanazt mondjuk, csak én korommal, ti meg benzingőzzel.
Amúgy előzésnél én inkább kivárom a jobb szituációt, kerülöm a vad helyzeteket.

Válasz
Azért annyira nem csökken rohamosan, mert 200Nm körül van az éjjel nappal!

A tdci-nél meg a hasznos tartományban majd mindenhol 300 felett van (beleszámoltam az overboostot). Ez kb a másfélszerese a 200-nak.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15211 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:32:33 »

Hát, én még olyat nem csináltam. még volt olyan éles szitu, hogy 80nál visszaraktam 3ba, de 100nál már nem szoktam sehova sem visszarakni 5ből.
Normál szitu esetén. 4be 100tól meg azért nagyon bizangul megindulna, de mindek, ha nem muszály.
Utánna benzinkúton meg nem tudom lecsavarni a kupakot a tanról, mert olyan vákum lesz benne!  eplus2

En ha 80nal vissza pakolom 3ba akkor a hatso ulesrol kell vissza masznom. Poennak jom, de normal korulmenyek kozott szerintem teljesen felesleges. A Mondeo nem versenygep. Azt meltosagteljesen, nyugisan kell vezetni. Ha minden aron verseneyzni akarnek, vennek valami sport gepet, tennek egy teglat a gazpedalra es ejjel nappal ugy jarnek. De minek ?  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15212 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:38:31 »

Vazze... sipirc dolgozni! Munkaidő van...
De nekem sincs túl sok eszem. Irkálok itt mindenfélét, pedig egy csomó dolgom van.
A benzines a király! és ebben maradjuk.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15213 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:39:10 »


A benzinesnél (4 henger) meg az elején kevesebb a nyomaték, és később jön meg mind a nyomaték, mind a lóerő. Ezért váltasz vissza.
De ertsd meg, nem valtok vissza mert nincs ra szukseg !  vigyor3
Pedig az eminye meg csak nemis V6, csak egy ecceru fapad V4  vigyor3
Válasz
A tdci-nél meg a hasznos tartományban majd mindenhol 300 felett van (beleszámoltam az overboostot). Ez kb a másfélszerese a 200-nak.
Hibas elmelet beleszamolni az overboost-ot, mert az nem egy folyamatos valami, csak bizonyos helyzetekben max. gaznal jon elo a mocibol. Szal az overboostot felejtsd el.
Valamit nagyon nem akarsz megerteni. Ahhoz, hogy az ember dinamikusan, kenyelmesen tudjon otokazni nem kell 300+Nm. Ez alatt is boven jol megy a gep. Picit olyan 1bitesnek erzem ezta elmeletedet. Csak akkor jo ha van 300Nm. Ha nincs akkor nem jo. Vagy 1 v. 0

Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15214 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:40:48 »

nah huzok is, mert melo van... Eccer aztis kell csinazni  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15215 Dátum: 2008.02.20 szerda, 13:45:14 »

Egyébként érdekes dolog ez a Nm.
Ez valóban szinte akkor jön elő, mikor utánfutóval, vagy emelkedőn megy az ember. A kisebb benyásból tényleg hamarabb szétszaladnak a lovak.
Mert mondjuk az enyémet 200nak, a TDCi-t pedig 300nak. Szerintem használatkor ez különösebben nem jön elő. Én van, hogy 1500nál elváltok, de 100nál meg vissza. Na mindegy. Nekem jobban tetszik a V6 járása, használhatósága, nyugissága, mint a TDCi-jé. Ez van. Kinek a pap, kinek a paplan.
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #15216 Dátum: 2008.02.20 szerda, 15:11:18 »

Te ,most a benyassal milyen fordulattal indulsz ? Fogadjunk min. 1800  vigyor3

 vigyor3
A megszokás... Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15217 Dátum: 2008.02.20 szerda, 16:05:00 »

Nekem jobban tetszik a V6 járása, nyugissága, mint a TDCi-jé.

Látod, ezt eddig még senki sem vitatta.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15218 Dátum: 2008.02.20 szerda, 17:26:48 »

Ma szétkapták a mocit és mind a 4 dugattyún kell gyűrűt cserélni. Mivel itthon nem kapható (csak komplett fűzött blokk), valahonnan a szerelő szerez bele.

Így azt hiszem, sokáig már nem leszek mondeó tulajdonos. Miháncs kész lesz megy a háztól. És soha többet nem veszek ilyen autót.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15219 Dátum: 2008.02.20 szerda, 17:35:31 »

Egyébként érdekes dolog ez a Nm.
Ez valóban szinte akkor jön elő, mikor utánfutóval, vagy emelkedőn megy az ember. A kisebb benyásból tényleg hamarabb szétszaladnak a lovak.
Mert mondjuk az enyémet 200nak, a TDCi-t pedig 300nak. Szerintem használatkor ez különösebben nem jön elő. Én van, hogy 1500nál elváltok, de 100nál meg vissza. Na mindegy. Nekem jobban tetszik a V6 járása, használhatósága, nyugissága, mint a TDCi-jé. Ez van. Kinek a pap, kinek a paplan.

Egészen pantosan már egy kis terhelésnél a kis benzineseknél szétszaladnak a lovak, a nagy benzinseseknél meg sokáig bent maradnak a karámban  Undecided  Nagyon nem mindegy hogy mennyi a nyomaték. Az hogy az overboost annyi és addig van ameddig, az pont jó így ahogy van arra a pár másodpercre. Nem pontosan akkor kell az overboost amikor előzől? Egyébként 1-2-3-ban nincs is de nem is kell igy is túl hamar lefaragja a gumikat. Sőt ilyenkor télen én pl csökkentett nyomatékkal járok azaz csak a gyári max. overboost 400-al. Mit jelent ez  valóságban ? csak azt hogy nem kell sebességet váltani autopályán. Még akkor se, ha egy kamion kijön és vissza kell gyorsulni. De  a 2,0 TDCi-nek se nagyon kell mertannak is van annyi nyomatéka hogy rugalmasan tudja kezelni az ilyen  helyzeteket. Pont ezért a turbo adta nyomatékért élvezetesebb vezetni most egy TDCi-t mint egy hasonló ürméretű szívó benzinest. Remélem ebből azért nem lesz hitvita megint. Undecided
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #15220 Dátum: 2008.02.20 szerda, 17:59:27 »

Nemrég jártam épp úgy,hogy Suzukival mentem át 1 kereszteződésen, kettesben csurogtam , jött valaki oldalról ,későn vettem észre,vagy elbambultam, megállni már nem lett volna értelme,adtam 1 padlót mint a TDCi-vel(váltásra már nem volt idő)-----aztán semmi,na faxa szegény csaj szidhatott,megúsztam ,de kellet neki fékezni rendesen.Szal benzinessel állandóan 4 ezres fordulaton kéne járni városban,hogy az erő mindig ott legyen abban a pillanatban amikor kell.Nekem sosem lesz benyás autóm ,esetleg min 3500ccm,vagy esetleg turbó.!!!Csak ezek már nem annyit esznek mint az enyém  szomoru1 -tehát sosem lesz benzinesem.
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.20 szerda, 19:01:17 írta Norbu » Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #15221 Dátum: 2008.02.20 szerda, 18:03:40 »

Angel nekem nem a benzines a király! eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15222 Dátum: 2008.02.20 szerda, 18:24:40 »

Angel nekem nem a benzines a király! eplus2

Nekem se, csak a béke kedvéért mondtam.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #15223 Dátum: 2008.02.20 szerda, 18:46:16 »

Nekem se, csak a béke kedvéért mondtam.

Értem, akkor bocs és béke kedvéért legyen a benzines a király. wave
Naplózva
Geeboy
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 881



E-mail
« Új hozzászólás #15224 Dátum: 2008.02.20 szerda, 19:00:17 »

Ma szétkapták a mocit és mind a 4 dugattyún kell gyűrűt cserélni. Mivel itthon nem kapható (csak komplett fűzött blokk), valahonnan a szerelő szerez bele.

Így azt hiszem, sokáig már nem leszek mondeó tulajdonos. Miháncs kész lesz megy a háztól. És soha többet nem veszek ilyen autót.
Nagyon sajnálom, hogy így megjártad!  szomoru1
Naplózva

Ford Mondeo 2.5 V6 hatchback 1996.10

"Mindig gondold meg mit teszel, lehet hogy ez az utolsó döntésed!"
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15225 Dátum: 2008.02.20 szerda, 20:27:59 »

Ma szétkapták a mocit és mind a 4 dugattyún kell gyűrűt cserélni. Mivel itthon nem kapható (csak komplett fűzött blokk), valahonnan a szerelő szerez bele.

Így azt hiszem, sokáig már nem leszek mondeó tulajdonos. Miháncs kész lesz megy a háztól. És soha többet nem veszek ilyen autót.

Őszinte részvétem. Ismerem ezt az érzést. Mennyi km van amúgy a kocsiba? Vagy mitől szaladt szét a kompresszió? Mennyi volt benne, mértétek?!
Én is megfogadtam, ha készen lesz, és még mert vmi elromlani rajta, eladom.
Csak azt nem tudom, hogy mit vegyek utánna? Te mire gondolnád lecserélni?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15226 Dátum: 2008.02.20 szerda, 20:32:25 »


Én is megfogadtam, ha készen lesz, és még mert vmi elromlani rajta, eladom.
Csak azt nem tudom, hogy mit vegyek utánna? Te mire gondolnád lecserélni?


Ugye ezt nem itt vitatjátok meg?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15227 Dátum: 2008.02.20 szerda, 20:47:20 »

Őszinte részvétem. Ismerem ezt az érzést. Mennyi km van amúgy a kocsiba? Vagy mitől szaladt szét a kompresszió? Mennyi volt benne, mértétek?!
Én is megfogadtam, ha készen lesz, és még mert vmi elromlani rajta, eladom.
Csak azt nem tudom, hogy mit vegyek utánna? Te mire gondolnád lecserélni?

180 000 van a gépben, szervízkönyvesen vettem! A kompresszió 14 volt mindegyik hengerben! (12-nek jobban örültem volna) Most mértük múlt héten! Pont ez volt furcsa a szerelőnek is, mert ugye akkor magas a kompresszió, (nyílván ehhez jól kell zárni a szelepeknek) HA A GYŰRŰ ÉS A HENGER FALA KÖZÖTT OLAJ VAN! AZ OLAJ LETÖMÍT ÉS EZÁLTAL JAVUL A KOMPRESSZIÓ. Átb.aszós nagyon. AZ olajlehúzó gyűrű csont szintbe van a dugattyúval, tehát az nem húzott le semmit.
Hogy mit vennék?  Csak újat, asszem opel astra h lesz belőle.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15228 Dátum: 2008.02.20 szerda, 20:50:03 »

180 000 van a gépben, szervízkönyvesen vettem! A kompresszió 14 volt mindegyik hengerben! (12-nek jobban örültem volna) Most mértük múlt héten! Pont ez volt furcsa a szerelőnek is, mert ugye akkor magas a kompresszió, (nyílván ehhez jól kell zárni a szelepeknek) HA A GYŰRŰ ÉS A HENGER FALA KÖZÖTT OLAJ VAN! AZ OLAJ LETÖMÍT ÉS EZÁLTAL JAVUL A KOMPRESSZIÓ. Átb.aszós nagyon. AZ olajlehúzó gyűrű csont szintbe van a dugattyúval, tehát az nem húzott le semmit.
Hogy mit vennék?  Csak újat, asszem opel astra h lesz belőle.

Akkor is magas a kompresszió, ha a fejet sokszor vették le, és állandóan síkolgatták.
A gyűrűk töröttek voltak?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15229 Dátum: 2008.02.20 szerda, 20:51:31 »

Akkor is magas a kompresszió, ha a fejet sokszor vették le, és állandóan síkolgatták.
A gyűrűk töröttek voltak?
Egyik gyűrű sem törött, viszont a gyűrűk alatt elég kokszos a holmi!
Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15230 Dátum: 2008.02.20 szerda, 21:06:00 »

A gyári érték mennyi lenne a kompressziónak?
Esetelg a V6nak tudjátok?
Naplózva
Billy
Vendég
« Új hozzászólás #15231 Dátum: 2008.02.20 szerda, 21:14:35 »

A gyári érték mennyi lenne a kompressziónak?
Esetelg a V6nak tudjátok?

Ez érdekelne engem is!!
Naplózva
jjano
Vendég
« Új hozzászólás #15232 Dátum: 2008.02.20 szerda, 22:02:42 »

Az biztos, hogy szokni kell  az indulást a TDCI-nél. Az enyém szépen indul 1200-1300 fodulaton csak oda kell figyelnem a kuplungra. Ahogy engedem felfelé egy pont utánn mintha a pedál felrugná magát (remélem érthető) és lefulladhat, de ha figyelek és ezen a ponton tudom egy kicsit csúsztatni akkor sima indulás.Ezt még 5 honap utánn is szoknom kell. Van adagolós td-m és ott soha nem volt ilyen jelenség (406 -os), ennél le lehet ugrani a kuplungról és elindul.
Egyébként 5-be ezres fordulaton elgurul  és erős gázadásra sem rángat pedig poharazásnál azt mondták:
két porlasztóm egy picit gyengébb, de jók, láttak már rosszabat is és még müködnek.
Naplózva
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #15233 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 01:03:58 »

Az biztos, hogy szokni kell  az indulást a TDCI-nél. Az enyém szépen indul 1200-1300 fodulaton csak oda kell figyelnem a kuplungra. Ahogy engedem felfelé egy pont utánn mintha a pedál felrugná magát (remélem érthető) és lefulladhat, de ha figyelek és ezen a ponton tudom egy kicsit csúsztatni akkor sima indulás.Ezt még 5 honap utánn is szoknom kell. Van adagolós td-m és ott soha nem volt ilyen jelenség (406 -os), ennél le lehet ugrani a kuplungról és elindul.
Egyébként 5-be ezres fordulaton elgurul  és erős gázadásra sem rángat pedig poharazásnál azt mondták:
két porlasztóm egy picit gyengébb, de jók, láttak már rosszabat is és még müködnek.

Na, ezt mondtam én is,simán el lehet indulni 1500-zal,valszeg a TDCi-nek hirtelenebbül zár a kuplungja-erősebb a rugó,hogy bírja a nyomatékot,mert a nyomaték igenis számít,kb 2 éve olvastam 1 cikket ahol a BMV harcolt a benzines motorjaival,minél alacsonyabb fordulaton,minél nagyobb nyomatékért.....
2007-es bmv 330:258LE,300NM-:--de már 2500-on ott van,azért 2500-on 1 benzinestől nem rossz.A suzuki is harcol a nyomatékér:GSF:78LE:10500, 54NM:9500,az újabb az enyém:78LE 10100,60NM:7800-on,a lóerő max,nem is változott!szóval a gyárak igenis harcolnak a nyomatékért,mert a nyomaték jó és fincsi meg kell..  eplus2 nyes
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.21 csütörtök, 08:05:11 írta Norbu » Naplózva
KaoszNagymester
Vendég
« Új hozzászólás #15234 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 07:46:02 »

Sziasztok!

Generátorgörgő csere előtt állok, és tegnap elvittem a Solymáriakhoz diagnoszikára, majd megállapítottam, hogy szakszervízbe nem viszem többet...
Úgy tudom egy fórumtársunk foglalkozik szervízzel, az Ő elérhetőségét szeretném megtudni.
Nyikorog a generátor feszítőgörgőm, és nem tudom, hogy az egész feszítőszerkezetet kell cserélni, vagy csak a görgőt...Ezért lenne jó, ha fúrumos szakember megsasolná.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15235 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 08:12:50 »

Egészen pantosan már egy kis terhelésnél a kis benzineseknél szétszaladnak a lovak, a nagy benzinseseknél meg sokáig bent maradnak a karámban  Undecided  Nagyon nem mindegy hogy mennyi a nyomaték. Az hogy az overboost annyi és addig van ameddig, az pont jó így ahogy van arra a pár másodpercre. Nem pontosan akkor kell az overboost amikor előzől? Egyébként 1-2-3-ban nincs is de nem is kell igy is túl hamar lefaragja a gumikat. Sőt ilyenkor télen én pl csökkentett nyomatékkal járok azaz csak a gyári max. overboost 400-al. Mit jelent ez  valóságban ? csak azt hogy nem kell sebességet váltani autopályán. Még akkor se, ha egy kamion kijön és vissza kell gyorsulni. De  a 2,0 TDCi-nek se nagyon kell mertannak is van annyi nyomatéka hogy rugalmasan tudja kezelni az ilyen  helyzeteket. Pont ezért a turbo adta nyomatékért élvezetesebb vezetni most egy TDCi-t mint egy hasonló ürméretű szívó benzinest. Remélem ebből azért nem lesz hitvita megint. Undecided

 eljen

Nincs ebbol semmifele hitvita. Teljesen korekt amit irtal. Angel probalt ismet harcot generalni, azzal ha nincs 300+Nm-ed akkor vilagvegemindmeghalunk  vigyor3
Az en 200Nm-mel nekem se okoz vissza gyorsulni egy kamion utan.Ha 1.6os lenne akkor mar valceg problemat okozna, de kozel 200Nm es 145Paci nekem mar boven elegendo, es sok mas usernek is. En nem torexem arra, hogy 2sec alatt lenyomjak egy kamiont allo helyzetbol. Nem kerget a tatar, nincs bizonyitasi kenyszerem, nem szorongok es ketsegbeesetten nyomom a pedalt, hogy meg legyen a 2sec  vigyor3
Ecceruen csak nyugisan oda lepek neki, es megy. wave
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.21 csütörtök, 08:23:10 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15236 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 08:15:04 »

Nemrég jártam épp úgy,hogy Suzukival mentem át 1 kereszteződésen, kettesben csurogtam , jött valaki oldalról ,későn vettem észre,vagy elbambultam, megállni már nem lett volna értelme,adtam 1 padlót mint a TDCi-vel(váltásra már nem volt idő)-----aztán semmi,na faxa szegény csaj szidhatott,megúsztam ,de kellet neki fékezni rendesen.Szal benzinessel állandóan 4 ezres fordulaton kéne járni városban,hogy az erő mindig ott legyen abban a pillanatban amikor kell.Nekem sosem lesz benyás autóm ,esetleg min 3500ccm,vagy esetleg turbó.!!!Csak ezek már nem annyit esznek mint az enyém  szomoru1 -tehát sosem lesz benzinesem.

Mindig lesz olyan helyzet ahol meg egy TDCI nyomateka is keves. Inkabb figyelj oda es probald elkerulni az ilyen eseteket. De ha igy gondolkodunk, akkor meg egy GT40 is keves. User error.
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.21 csütörtök, 08:23:47 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15237 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 08:19:27 »

Őszinte részvétem. Ismerem ezt az érzést. Mennyi km van amúgy a kocsiba? Vagy mitől szaladt szét a kompresszió? Mennyi volt benne, mértétek?!
Én is megfogadtam, ha készen lesz, és még mert vmi elromlani rajta, eladom.
Csak azt nem tudom, hogy mit vegyek utánna? Te mire gondolnád lecserélni?


pl. Honda ? En se tom milyen lenne a kov. gepem... ***
Talan egy KIA ? Van belole 1-2 szep peldany es hat azert megiscsak 7ev gari. Ez feltetelez valamit. Vagy piszok hamar csodbe megy a ceg, vagy tenyleg megbizhatoak a gepeik. Nade ez mar off. bocsi.
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.21 csütörtök, 13:37:42 írta Scratch » Naplózva

blah blah blah
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #15238 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 08:23:34 »

pl. Honda ? En se tom milyen lenne a kov. gepem... ***
Talan egy KIA ? Van belole 1-2 szep peldany es hat azert megiscsak 7ev gari. Ez feltetelez valamit. Vagy piszok hamar csodbe megy a ceg, vagy tenyleg megbizhatoak a gepeik. Nade ez mar off. bocsi.


Zacci küldtem email, privátot, légyszi ha van időd válaszolj!

Köszi.

szeszka
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.21 csütörtök, 13:38:09 írta Scratch » Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #15239 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 08:24:04 »

Egy ipari hulladek minden tekintetben.

Zacci!

Ez igy túl általános.
Mondjuk azt, hogy nálad a te autód valami miatt sok hibát produkált.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15240 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 08:30:26 »

Zacci!

Ez igy túl általános.
Mondjuk azt, hogy nálad a te autód valami miatt sok hibát produkált.
A valami miatt az pontoasn aza Fjord emblema a gep orran.
Persze, hogy tul altalanos. Inkab mondjuk azt, hogy azok a hibak jottek elo, amik minden mas tulajnak ennyi idos korban. Soroljam ? Ugye nem szeretned  eplus2
Tul sok ahhoz, hogy ma mar azt mondhassam nyugodt lelkiismerettel, hogy egy jo auto a Mondi. Es ezen hibak nagy resze tipushiba a mai napig is. Ha egyedi hibarol beszelnenk, arra azt mondanam, hogy bahh, kifogtam, de sajna nem ez a helyzet. Bar igy lenne, mert egyebkent szeretem a gepet, mert teccik, csak eza trehany tervezes es minoseg, ez igazan aggaszto  :szomoru1:Ha tolem kerdi valami ismeros, hogy nah  milyen a Mondeo, mert auto vasarlas elott all, altalaban azt mondom kinosan mosolyogva, hogy joo nagy, meg hogy szep a szine. Valoszinuleg muszaki ember leven picit erzekenyebb vagyok a technikara, mint masok.
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.21 csütörtök, 08:32:13 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #15241 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 08:37:01 »

Na, ezt mondtam én is,simán el lehet indulni 1500-zal,valszeg a TDCi-nek hirtelenebbül zár a kuplungja-erősebb a rugó,
A TDCI-nél van valami elb@szás a kuplung lendkerék környékén. Ha egyesben gázadás nélkül felengedem a kuplungot, simán elindul. Ha gázt is adok, akkor hajlamos torpanni egyet. Gyuri is beszámolt hasonlóról, és a hogy jjana is írja, oda kell figyelni az indulásra.

Amúgy szép ez a nyomaték kultusz, de a marketingesek és autós ujságírók már kissé túlzásba viszik. Néhány megfontolandó dolog
- Az autó menetteljesítménye (0-100 gyorsulás, végsebesség) valahogy mindig a motor teljesítményével és nem a nyomatékával arányos. Hiába másfél-kétszer akkor a TDCi nyomatéka, mint a hasonló köbcentis benzinesé, a fenti adatokban ez nem jelentkezik.
- A nyomaték önmagában nem sokat mond. Pista bácsi a kocsmából kijövet felpattan a bringára, és 100 kilójával belelép a 20 centis karú pedálba. A bringa főtengelyén kereken 200Nm nyomaték ébred... De vajon hogy megy egy 1 pistabácsierős Mondeo?
- Mindig a főtengelyen mért nyomatékot adják meg, de azzal nem foglalkoznak, hogy a dízel áttételezése jóval hosszabb.

Egy hasonló teljesítményű benzines és TD ugyanazt tudja, csak más vezetési stílussal. Kinek mi jön be.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #15242 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 09:29:35 »



Egy hasonló teljesítményű benzines és TD ugyanazt tudja, csak más vezetési stílussal. Kinek mi jön be.
[/quote]

Pont ezt mondom,én városban nem tudok úgy közlekedni,a benzinessel,hogy mindig ott legyen az erő ,de a dízelnél,ha már eindult mindig ott van.Ez nem csak marketing a Suzuki,mostani GSF-je sokkal jobb ezzel a plusz nyomatékkal ,ami ráadásul 1700 fordulattal hamarabb ébred.De ez már off....
Naplózva
PádárZoli
Vendég
« Új hozzászólás #15243 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 09:35:26 »

- A nyomaték önmagában nem sokat mond. Pista bácsi a kocsmából kijövet felpattan a bringára, és 100 kilójával belelép a 20 centis karú pedálba. A bringa

Ez nekkora szöveg! Szét röhögtem rajta magamat!  eplus2 nyes hehe Grin
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15244 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 10:29:41 »

Amúgy szép ez a nyomaték kultusz, de a marketingesek és autós ujságírók már kissé túlzásba viszik. Néhány megfontolandó dolog
- Az autó menetteljesítménye (0-100 gyorsulás, végsebesség) valahogy mindig a motor teljesítményével és nem a nyomatékával arányos. Hiába másfél-kétszer akkor a TDCi nyomatéka, mint a hasonló köbcentis benzinesé, a fenti adatokban ez nem jelentkezik.
- A nyomaték önmagában nem sokat mond. Pista bácsi a kocsmából kijövet felpattan a bringára, és 100 kilójával belelép a 20 centis karú pedálba. A bringa főtengelyén kereken 200Nm nyomaték ébred... De vajon hogy megy egy 1 pistabácsierős Mondeo?
- Mindig a főtengelyen mért nyomatékot adják meg, de azzal nem foglalkoznak, hogy a dízel áttételezése jóval hosszabb.

A 0-100-ra való gyorsulásnak szinte csak a lóerőhöz van köze, és nem a nyomatékhoz. Bár a 130 lovas dizil tud ugyanannyit, mint a 145 lovas benzines, tehát egy kicsit azért beleszól. Viszont, ha a rugalmassági adatokat nézed, igencsak meglepő dolgok jönnek elő. A rugalmasság egy tipikus előzési feladat, szüttyögsz egy teherautó mögött 50-nel, lehetőség adódik, és usgyi. 50-100-ra való gyorsulás. 5 sebességes változat (mindegyiknél).

1,8i 110 15,0
1,8i 125 14,3
2.0i 145 12,5
2,5i 170 10,9
3,0i 226 9,1
2,0d 115 8,9
20,d 130 8,7

Azért én nem hiszem, hogy túl lenne a nyomaték misztifikálva. Egy 130-as tdci-ben ülve azt érzed, hogy jobban megy, mint egy ST. Sokkal rövidebb idő alatt meg tudod előzni. Most az egy más tészta, hogy ezzel nem szabad visszaélni.
Tehát nem igaz az, hogy egy hasonló teljesítményű dízel ugyanazt tudja, mint egy hasonló teljesítményű benzines.
Ahogy Stealt mondaná, a dizilnél kb 1,3-mal (ha jól emlékszem) kell szorozni a lóerők számát.

De mi lenne ha lezárnánk azzal, hogy kinek a papné?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Norbu
Vendég
« Új hozzászólás #15245 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 10:59:22 »

Oké,részemről lezárva,de azért jót dumáltunk,nem volt itt vitatkozás veszekedés semmi.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4945



E-mail
« Új hozzászólás #15246 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 11:06:15 »

Viszont, ha a rugalmassági adatokat nézed, igencsak meglepő dolgok jönnek elő.

De mi lenne ha lezárnánk azzal, hogy kinek a papné?

Nem akarom én sem elnyújtani ezt a dolgot, de erre még reagálnék, mert vártam ezt a rugalmasság dolgot. Nem véltelenül "felejtettem" ki a menetteljesítmények közül. Ez a tipikus mókusvakítás. Ha megnézed az adatlapot, ott az apróbetűs megjegyzés: "4. fokozatban" Ja, hogy a benzines 3.-ban kb. fele ennyi idő alatt is meglépi ezt? Az már senkit nem érdekel...

Még irogattam az 1,3-as szorzórol, meg hogy miért inkább a motor teljesítménygörbéit érdemes inkább hasonlítgatni, de inkább töröltem. Zárjuk le.
Én is dízellel járok, élvezem a karakterisztikáját, de ne bántsuk igazságtalanul a benzinest.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #15247 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 11:43:26 »

1,8i 110 15,0
1,8i 125 14,3
2.0i 145 12,5
2,5i 170 10,9
3,0i 226 9,1
2,0d 115 8,9
20,d 130 8,7
Ahogy Stealt mondaná, a dizilnél kb 1,3-mal (ha jól emlékszem) kell szorozni a lóerők számát.
De mi lenne ha lezárnánk azzal, hogy kinek a papné?
stealt még azt mondja
hogy:
2,2d 155 7,0  Cool
továbbá inkább a paszulyokat szapuljuk mint egymást.  eplus2 wave
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #15248 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 12:18:32 »

Mar bocs, de egyebkent a valo eletben miert ennyire fontos, hogy 2sec alatt megelozzunk egy kamiont ? Engem nem kerget se a tatar, sem pedig olyan kenyszer, ami arra sarkalna, hogy 2sec alatt hude lenyomjam azta kamiont, vagy paszujt vagy barmi mast. Es ha csak a hataron autozva tudnam megelozni a kamiont, inkabb nem tennem, mert meg szeretnek elni picit. De ha erre vagynek vennek egy GT40et oszt mindenki bekaphatna, de valceg elobb utobb ott is bekovetkezne aza pillanat, mikor meg a GT40 ereje sem lenne eleg es csatt a szembejovobe  vigyor3
Nalam ha palyan kamion elozesrol van szo, akkor sem nyomom tovig a gazt, hanem csak annyira, hogy normalisan meg tudjam elozni. Sot, vissza sem valtok. A nagy nyomatek ott jonne jol, ha mondjuk a 6oson szeretnek megelelozni egy savos uton egy kamiont. De ott inkabb kivarom a leheto legnagyobb biztonsagot nyujto lehetoseget es akkor elozok. Persze jo a sok Nm, ez ketsegtelen, de hogy csak 300Nm felett lehetne autoba ulni, picit tulzasnak tartom  vigyor3
Nem csak ettol az 1 jelzotol jo egy auto. Sok-sok mas olyan jellmezoje van egy autonak amitol a user jobbnak iteli a masiktol, ha mar osszehasonlitasrol kell beszelni. En szeretem, ha csendes, kulturalt, nem raz, nincs taktak, nem rohad le az ut szelen, nem kell 1x-re fel millat elorantani a zsebembol egy szerviz alkalmaval, mert nekem java reszt kritikus a megbizhatosagi igenyem. Es inkabb masod, harmad rendu dologkent kezelem a rettento nagy nyomatekot. Mas kulonben enis dizlit vettem volna. Ha csak Nm szamitana...Szal rohadtul nem erdekel, hogy 10 v. 7sec alatt vagy 20sec alatt gyorsul 4esben 50-rol 100-ra. Ha az ember hozza szokott a masinahoz, akkor tudja, ismeri a korlatait. Ha nagyon powerkodni van kedvem ecceruen egy mozdulattal vissza valtok es maris nem 12sec, hanem a fele vagy mitomen. Erre ritkan van szuksegem. Sokkal inkabb zavar az, ha egy auto folyamatos zavaro tevekenyseget folytat. Pl. zorog, villodzik stb.
« Utoljára szerkesztve: 2008.02.21 csütörtök, 12:40:07 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #15249 Dátum: 2008.02.21 csütörtök, 12:47:47 »

Mar bocs, de egyebkent a valo eletben miert ennyire fontos, hogy 2sec alatt megelozzunk egy kamiont ? Engem nem kerget se a tatar, sem pedig olyan kenyszer, ami arra sarkalna, hogy 2sec alatt hude lenyomjam azta kamiont, vagy paszujt vagy barmi mast.
Nem is fontos. Amúgy én soha nem autózom a határon. Sőt, előzésbe csak akkor vágok bele, ha bőven marad tartalék. Bőven.
Válasz
Nalam ha palyan kamion elozesrol van szo, akkor sem nyomom tovig a gazt, hanem csak annyira, hogy normalisan meg tudjam elozni. Sot, vissza sem valtok.
A pályán ennek tényleg nincs nagy jelentősége. Kivéve akkor, ha dombos vidéken mész. Pl a németeknél van ilyen bőven. Azért ott is kijön 1-1 surmó eléd, és konkrétan az 1,8-cal volt olyan, hogy emelkedő, padlógáz, és nem gyorsult (160-nél). Hogy ez mennyire probléma? Semennyire. Azzal kb ugyanannyi idő alatt értem oda.
Válasz
A nagy nyomatek ott jonne jol, ha mondjuk a 6oson szeretnek megelelozni egy savos uton egy kamiont. De ott inkabb kivarom a leheto legnagyobb biztonsagot nyujto lehetoseget es akkor elozok.
Pont a 6-oson szoktam járni, ott tényleg jól jö, de amúgy én is inkább kivárom. Annyira nem szabad sietni.
Válasz
Persze jo a sok Nm, ez ketsegtelen, de hogy csak 300Nm felett lehetne autoba ulni, picit tulzasnak tartom  vigyor3
Erről nem is volt szó. Ez csak egy jó dolog.
Válasz
Nem csak ettol az 1 jelzotol jo egy auto. Sok-sok mas olyan jellmezoje van egy autonak amitol a user jobbnak iteli a masiktol, ha mar osszehasonlitasrol kell beszelni.
Nyilván nem. Én megértem Zacci a szempontjaidat, de amennyire tudom, te nem nagyon szoktad pestet elhagyni, csak ritkán mész vidékre.
Azért vannak páran, aki 1 nap alatt több, mint 1000 kilométert letudnak. Ott már nem mind1.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak: 1 ... 298 299 300 301 302 303 304 [305] 306 307 308 309 310 311 312 ... 1557   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.168 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.